Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Soinin ostettu ääni

"Äiti maksoi minulle 100 euroa..."
Timo Soini

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 190 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1392 (1508 ääntä)
      Apua, mun pää räjähtää tästä ihmisten tyhmyydestä.

      Lainaa

    2. Tulos: +529 (607 ääntä)
      Halvallapa sai äänioikeuden ostettua. Hieno homma!

      Lainaa

    3. Tulos: +638 (868 ääntä)
      Oma äitini itki vuolaasti vaali-iltana.. eikä todellakaan onnen kyyneleitä!

      Lainaa

    4. no huhhuh... 19.4.2011 7:49
      Tulos: -347 (653 ääntä)
      Just asia meininkiä :D hahahahahah

      Lainaa

    5. Tulos: -798 (1762 ääntä)
      itse kävin äänestämässä soinia ihan ilmaiseksi! :)

      Lainaa

    6. Tulos: +933 (1059 ääntä)
      Miksei voi ottaa sitä satasta ja jättää äänestämättä? mistä se äite sen tietäis?

      Lainaa

    7. Tulos: +224 (380 ääntä)
      "for real" totakaan ei varmaa paljoo naurata jos ja kun jotain alkaa tapahtumaan..

      Lainaa

    8. Tulos: +848 (1078 ääntä)
      Ja joku pässi puhuu vielä, että 16 vuotiaille pitäisi antaa äänioikeus :D :D Tääkin aikamoinen keila ... Tältä pitäisi ottaa pysyvästi äänioikeus pois, ja itseasiassa pois oikeus omiin mielipiteisiinsä. Noni, miinustakaa taas miinustakaa!

      Lainaa

    9. Tulos: +459 (495 ääntä)
      Niin ja kaiken kukkuraksi äänen myyminen on lailla kiellettyä, että ei tässä äitikään ihan kirkkaalla käy. Jokuhan se oli huudellu ääntänsä myyntiin huuto.netissä ja saanu sakot, hih!

      Lainaa

    10. Tulos: +342 (680 ääntä)
      Ei kyllä näyttäisi eroavan paljoa älyltään muistakaan Soinia äänestäneistä...

      Lainaa

    11. Tulos: +323 (405 ääntä)
      100 euron jytky!

      Lainaa

    12. Tulos: +555 (589 ääntä)
      Rikoslaki: "2 § (21.4.1995/578) Vaalilahjonta Joka 1) lupaa, tarjoaa tai antaa toiselle palkkion tai muun edun taivuttaakseen toisen äänestämään yleisissä vaaleissa tai yleisessä äänestyksessä tietyllä tavalla tai jättämään äänestämättä taikka 2) vaatii palkkion tai muun edun äänestämisestä tai äänestämättä jättämisestä yleisissä vaaleissa tai yleisessä äänestyksessä, on tuomittava vaalilahjonnasta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi."

      Lainaa

    13. Jukka Palmu 19.4.2011 9:55
      Tulos: +104 (308 ääntä)
      Kyllä on tyhmä äiti kun ei koskaan saa tietää mitä se likka siien lippuun piirteli. Ja tyhmä maksaa satanen yhdestä äänestä kun sillä ei ole mitään merkitystä lopputulokseen. Eikä se Timosoinikaan ole muuta kun lapsellinen kuikuttelija. Keskittyy vaan siihen mikä on väärin ja itkee ja itkee. Kiukunviukun!!! väy!

      Lainaa

    14. Tulos: +238 (368 ääntä)
      eka ihminen jonka oon kuullu tunnustavan äänestäneen persuja. jännä ku ne meni ryminällä eduskuntaan mutta kukaan niitä äänestänyt ei oo avoimesti ilmaissut kantaansa:DDDDDDDD nolottaakohan niitä

      Lainaa

    15. Tulos: -167 (407 ääntä)
      Kyllä sitä satasesta äänestäis ketä tahansa, paitsi Kataista... Welly-Bob: Taisi moni muukin itkeä kun Kokoomus pääsi valtaan.

      Lainaa

    16. Tulos: -271 (417 ääntä)
      Olisin itsekin äänestänyt satasesta vaikka Soinista en pidäkään.

      Lainaa

    17. Tulos: -305 (675 ääntä)
      Minä äänestin perussuomalaisia :)

      Lainaa

    18. Tulos: -224 (500 ääntä)
      Eikä minua ostettu tai lahjottu. Ja kyllä minä uskallan tunnustaa sen :)

      Lainaa

    19. Tulos: +113 (319 ääntä)
      "eka ihminen jonka oon kuullu tunnustavan äänestäneen persuja. jännä ku ne meni ryminällä eduskuntaan mutta kukaan niitä äänestänyt ei oo avoimesti ilmaissut kantaansa:DDDDDDDD nolottaakohan niitä"
      Vika on siinä, että kaikki muut ihmiset mouhoaa miten kaikki persujen äänestäjät on tyhmiä rasistijuntteja, niin ei kukaan halua mainostaa persukannatustaan, kun sais paskaa niskaan näiltä meidän "suvaitsevaisilta"

      Lainaa

    20. Tulos: +144 (188 ääntä)
      Miksi helvetis pitää äänestää jos ei tiedä niistä edustajista hölkäsen pöläystä? Ja halvalla meni ääni.

      Lainaa

    21. Tulos: +118 (272 ääntä)
      Soini ottaa opintotuen pois, pistää työttömät lapioimaan paskaa ja kaikki naiset inttiin. Hyvin varustettuja poikaystäviäkään ei saa enää somaliasta, kannattiko? ahahahhaaahhaha!

      Lainaa

    22. Tulos: -29 (285 ääntä)
      "eka ihminen jonka oon kuullu tunnustavan äänestäneen persuja. jännä ku ne meni ryminällä eduskuntaan mutta kukaan niitä äänestänyt ei oo avoimesti ilmaissut kantaansa:DDDDDDDD nolottaakohan niitä"
      Ei nolota, ei hävetä. Tyytyväinen olo vain. Enemmän hävettää niiden puolesta, joilla on vaikeuksia ymmärtää demokratian toimintaperiaatteita, saati kunnioittaa laillista vaalitulosta. Silti, äänten ostaminen/myyminen on rikos.

      Lainaa

    23. Tulos: +241 (289 ääntä)
      Elisan ja äidin tiedot poliisille. On tapahtunut rikos, ja todisteetkin on olemassa.

      Lainaa

    24. Tulos: +132 (168 ääntä)
      En kestä! ''Hei for real, ketä kiinnostaa'' äääääää!!

      Lainaa

    25. Tulos: +40 (72 ääntä)
      Perussuomalaiset saa 28 miljoonaa euroa puoluetukea ennen seuraavia vaaleja. Tähän hintaan sillä ei tosin lohkeaisi kuin 280 000 ääntä.

      Lainaa

    26. Tulos: +148 (260 ääntä)
      Yleensä ihminen seisoo mielipiteidensä takana. Miksi sitten äänestää persuja, jos ei pysty seisomaan päätöksensä takana. En tajua, että joku haluaisi äänestää niitä pelkän muutoksen takia. Onkohan persuja äänestäneet tietoisia, millaista muutosta persut haluavat? Eivät salli aborttia raiskatulle naiselle, eivät hyväksy naispappeutta, eivät salli kaikille samoja oikeuksia etniseen taustaan, uskontoon ja seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta, haluavat, että naiset jäävät mieluummin kotiin ja synnyttelemään lapsia opiskelemisen sijaan. Hienoa, tällaisen Suomen haluaa tuon Elisan äiti ja tyyppi meni rahasta äänestämään jytkyjätkää...

      Lainaa

    27. Tulos: +70 (106 ääntä)
      Hymy ylettyi korviin kommentista: 100 euron jytky! :D No, ei auta kuin toivoa tulevalta hallitukselta parasta. Laiha lohtuhan se on, että jos paskaa sataa niskaan uudelta hallitukselta, että persuja äänestäneet häpeäisivät. Eiväthän he edes ymmärrä tehneensä väärin..

      Lainaa

    28. Tulos: -36 (188 ääntä)
      Eiköhän se mene niin että kukin äänestää ketä haluaa sitä vartenhan äänioikeus on! Turha toisia on mielipiteensä takia ruveta täällä mollaamaan!

      Lainaa

    29. Tulos: -29 (237 ääntä)
      Se on nyt vaan karu fakta, että Perussuomalaiset osasivat järjestäytyä paremmin, kuin muut puolueet. On aika turha itkeä "väärien" mielipiteiden vuoksi, koska suurin osa näistä vihervasemmiston ituhipeistä ei ole lukenut PS:n vaaliohjelmaa, vaan ottavat "demokraattiset" vaikutteensa suoraan lehdistöstä. Minun mielestäni persujen mollaaminen on lapsellista, eikä lainkaan demokratian mukaista. Kannattaa organisoida joukot paremmin seuraaviin vaaleihin. Mitä sitten itse postaukseen tulee, niin typerähän tuo mimmi olisi ollut ellei rahoja olisi ottanut. Jos ei politiikkaa seuraa tai ole siitä kiinnostunut niin kyllä itsekin äänestäisin rahallista korvausta vasten. Muutoin tuonkin nuoren naisen ääni olisi jäänyt käyttämättä. Seuraavissa vaaleissa voi sitten uudelleenkäsitellä arvomaailmaansa ja äänestää puoluetta, joka toimii vastavoimana perussuomalaisille. p.s. En äänestänyt persuja, mutta nautin silti yli 50 000 jäsenen itkuryhmästä facebookissa ja ihmisten tirinästä muuallakin sosiaalisessa mediassa :D

      Lainaa

    30. Mr. Mallorca 19.4.2011 14:55
      Tulos: +24 (66 ääntä)
      Katoin eka että 1000e niin ajattelin että "Tuli ISO JYTKY!!!" yhdestä äänestä mutta se olikin vain satanen. Voi harmi.

      Lainaa

    31. Tulos: +72 (134 ääntä)
      Ei ole niin hävettävää äänestää persuja siksi, että oikeasti kannattaa näiden aatteita kuin se, että äänestää protestiksi tai rahasta! Jos oikeasti uskoo persujen ajamiin asioihin ni omahan on mielipiteensä. Sekin on lapsellista väittää persuvastustajia suvaitsemattomiksi, kun eivät suvaitse suvaitsemattomuutta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

      Lainaa

    32. Tulos: -71 (161 ääntä)
      Jeesus mitä katkeria paskiaisia...

      Lainaa

    33. Tulos: +20 (122 ääntä)
      "Sekin on lapsellista väittää persuvastustajia suvaitsemattomiksi, kun eivät suvaitse suvaitsemattomuutta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan."
      ei se ihan nyt noinkaan mene... se että kannattaa persuja ei tarkoita että haluaisi karkoittaa kaikki ulkomaalaiset ja olisi muutenkaan rasisti tai "muukalaisvihamielinen", mutta se on kyllä aika suvaitsematonta, kun nämä persuvastustajat kuitenkin niputtavat kaikki kannattajat samaan porukkaan.. ihan sama jos sanoisin, että kaikki ulkomaalaiset ovat rikollisia tai kaikki suomalaiset juoppoja tai kaikki vihreitten äänestäjät pössytteleviä hippejä.

      Lainaa

    34. Tulos: +195 (209 ääntä)
      en epäilis että Elisa kirjoitti äänestyslappuun Timo Soini?

      Lainaa

    35. Tulos: -86 (240 ääntä)
      voin sanoo hyvällä omalla tunnolla että ite äänestin perussuomalaisia. eikä hävetä tippaakaan !

      Lainaa

    36. Randomtalker 19.4.2011 16:23
      Tulos: +119 (153 ääntä)
      Jätän ärsyyntymiseni 16-vuotiaiden mollaamisesta tällä kertaa julkisesti käsittelemättä, vaikka sitä paheksunkin. Kyllä hävettää kuulua suomalaiseen nuorisoon (16v), jos vielä 19-vuotiaskin on tuollainen... Voi jessus.

      Lainaa

    37. Tulos: -36 (126 ääntä)
      ihan kait se on sama ketä ihmiset äänestää ja onko sut lahjottu äänestää jotain henkilöä vai ei. ei ne sielä eduskunnassa saa kuitenkaa muuta aikaseks, ku ostettua uudet torkkupeitot kun edelliset on jo vähän nukkaantunu.

      Lainaa

    38. Tulos: +78 (142 ääntä)
      Kannattaa Elisan käyttää 100e nopeasti. Euron arvo putoaa Soinin vuoksi sellaista vauhtia, että kohta ei enää saa muutamaa paitaa. Ja tämähän tarkoittaa, että koko Euroopassa maksaa tavarat enemmän.

      Lainaa

    39. Tulos: -71 (113 ääntä)
      toivottavasti kävi meni ääni oikeeseen paikkaan.

      Lainaa

    40. Tulos: -39 (65 ääntä)
      ja kyllä käteinen sen hoitaa että euro kaatuu ja siinä samassa talous se on hemmetin hyvä kun ihmiset eivät osaa ottaa asioista selvää miten tässä vielä käy näitten käteisen tukipakettejen ja muiden ihanien juttujen kanssa.

      Lainaa

    41. Tulos: -101 (173 ääntä)
      tosikkoa porukkaa.. ihan helvetin sama ketkä 200 siellä eduskunnassa istuu, mikää ei muutu kuiteskaan :)

      Lainaa

    42. Tulos: +45 (107 ääntä)
      Tyypillinen Perusjuntti

      Lainaa

    43. Tulos: -26 (130 ääntä)
      "Onkohan persuja äänestäneet tietoisia, millaista muutosta persut haluavat? Eivät salli aborttia raiskatulle naiselle" Onneks sä selkeesti tiedät. :DDDDD Näytäppä missä näin sanotaan? Ettei ois keltasen lehdistön otsikoissa? Jotka muuten viittaa siihen että soini on katolilainen, jotka ei hyväksy aborttia. Kelaa jos paavilla ois jotani valtaa ja se määräis jotain kansaa. Vitsi se ois paha!

      Lainaa

    44. Tulos: +47 (85 ääntä)
      Muutama paita vaiko persut sekoittamassa Suomea? Siitä voi päättää :D helvetin idiootti

      Lainaa

    45. Tulos: +43 (57 ääntä)
      Jotkut ne vain ovat niiiin rahan perässä..

      Lainaa

    46. Tulos: +92 (148 ääntä)
      Minua naurattaa ihmisten tietämättömyys. Moni äänesti persuja varmasti ihan sen takia, että muut puolueet heräisi. Nykyinen meno ei vaan voi enää jatkua. Luuletteko te, että soini ja kumppanit saa tehtyä abortista ja muusta laitonta? ei todellakaan saa. Se on vaa heidän mielipide. Ei perusuista tullut mitään diktaattoreita jotka päättävät kaiken. On ihmiset sitten vaan fiksuja taas ! Herätkää nuijat nyt oikeesti

      Lainaa

    47. Tulos: +55 (103 ääntä)
      eikä ne ole ollut tekemässä abortissa missään vaiheessa laitonta. Kuten jo edellä yksi mainitsi ni soini ny sattuu vaan omaamaan sellaisen mielipiteen. Jesseen ku sattuu uskomaan. Uskonnot pitäisi kieltää ihan ekana.

      Lainaa

    48. Tulos: -2 (50 ääntä)
      * Korjaan kommenttiani: Muutama paita vaiko hyvä Suomi?

      Lainaa

    49. Tulos: -75 (169 ääntä)
      Mulle ei tarvinnu edes maksaa, et äänestin Persuja. Saadaan viimeinkin jotain järkeä Suomen politiikkaan. :)

      Lainaa

    50. Tulos: +69 (81 ääntä)
      kannattaa kuulutella fbookissa, lahjonta on tässä tapauksessa rikollista ;) siitä on saatu kivoja sakkoja aikaisemminkin.

      Lainaa

    51. Tulos: -16 (124 ääntä)
      >kaikki naiset inttiin. Niin? Sitä kutsutaan tasa-arvoksi.

      Lainaa

    52. Tulos: -61 (157 ääntä)
      Kaiken maailman vihreät täällä itkee.

      Lainaa

    53. Tulos: +85 (125 ääntä)
      Siinä on kyllä tyttö selvästi persuäitinsä tytär: toinen on valmis ostamaan vaalivoiton, toinen valmis myymään äänioikeutensa.

      Lainaa

    54. Persulle_meni_ääni 19.4.2011 20:24
      Tulos: -51 (97 ääntä)
      Älkää viittikö itkee moista asiaa ;)

      Lainaa

    55. Tulos: +1 (33 ääntä)
      Hyvin tienattu, täällä Virossa oli vaalit pari kuukautta sitten. Lehtitietojen mukaan jossain räkälässä lahjottiin ääntestäjiä 3 eurolla tai vaihtoehtoisesti vodkapuollolla. Kolme euroa ei varmaan Suomessa saisi ketään äänestyskoppiin, mutta vodkapullolla kyllä. Täällä voi äänestää myös netin kautta. Se on hyvä koska äänen voi myydä moneen kertaan, antaa vaikka ostajan katsoa vierestä äänestämisitä. Koska äänensä voi vaihtaa netissä äänestyspäivään asti niin menisi pari viikko kännissä sillä vodkapullo per ääni kampanjalla. Tämä äänenosto kampanja ei todellakaan ollut sen ehdokkaan masinoima, jota kehoitettiin äänestämään. Asia vuodettiin julki jo ennen varsinaista vaalipäivää. Ja kun alettiin tutkia mitään näyttöä ei löytynyt. Luulen että tässä on kyse samasta asiasta eli Soinin mollaamisesta. Toisaalta voisin itsekin kun rahaa jaan täysi ikäisille lapsilleni ja jos olisin huolissani heidän kansallisoikeuksiensa (tai ennen äänestäminen oli kansallisvelvollisuus ainakin kepulaisissa perheissä), niin antaa rahaa siitä, että käyvät äänestämässä. Muinoin suomessa pienellä paikkakunnalla kun äänestyspiireittäin julkistettiin äänestyspaikkakohtaiset äänet, tuli monia perheriitoja ja alettiin kyttäillä, kuka on äänestänyt kommareita.

      Lainaa

    56. Tulos: -81 (103 ääntä)
      kyllä minäki satasesta äänestäisin vaikka Muammar Gaddafia

      Lainaa

    57. Nettihitti: 100€ äänestä Soinille | Pietar.in 19.4.2011 20:36
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      [...] mokailuista kertovan Feissarimokat.com-sivuston historian ehdottomasti paras ja tuleva suosituin juttu on julkaistu eilen. Siinä [...]

      Lainaa

    58. Bitch I'm At The Mall 19.4.2011 20:54
      Tulos: +29 (41 ääntä)
      Eihän sen olis oikeesti tarvinnu äänestää soinia, olis vaan sanonu niin

      Lainaa

    59. Tulos: +66 (134 ääntä)
      Rakas nimimerkki Allu, ja kaikki muutkin joilla on kummallisia käsityksiä Perussuomalaisista. Tehdäänpä selväksi muutama FAKTA: Perussuomalaiset... 1. Eivät vastusta aborttia, puolue ei aja muutosta nykyiseen aborttilainsäädäntöön. 2. Eivät vastusta naispappeutta, puolueella ei ole kantaa tällaisiin kysymyksiin. 3. Sallivat kaikille samat oikeudet, ainoa mikä teoriassa voi herättää valitusta on sukupuolineutraalin avioliiton vastustaminen. 4. Eivät halua että naiset jäisivät kotiin synnyttämään opiskelemisen sijaan, vaan haluavat että naiset voisivat lisääntyä opiskelusta huolimatta. Puolueen puheenjohtaja Timo Soini on katolilainen, ja vastustaa aborttia, mutta tuo on hänen HENKILÖKOHTAINEN kanta, EI puolueen kanta. Puolue ei aja aktiivisesti muutosta nykyiseen aborttilainsäädäntöön, tämä on mainittu kymmeneen kertaan mutta jostain syystä ei tunnu menevän kaaliin. Toki se pitää paikkaansa että nimenomaan Timo Soinin äänestäminen edistää hänen mielipiteitään, joten jos niitä ei kannata, jokin muu persu on parempi idea. Naispappeuden kanssa sama asia, katolilaiset kuten Soini eivät sitä pääsääntöisesti hyväksy, mutta puolueella ei ole kantaa mihinkään noin omituiseen kysymykseen. Suurin osa tuntemistani persuista jakaa positiivisen kannan tähän, siinä missä muutkin suomalaiset. Neloskohta taas on totaalisen kummallinen väite, sillä sille ei ole mitään muuta pohjaa kuin eräs BBC:n artikkeli joka muuten oli RKP:läisen kynästä. Persut haluavat tukea nuoria opiskelijaperheitä, jotta heillä olisi varaa hankkia lapsia, eikä jokaisen suomalaisen tarvitsisi siirtää lasten hankintaa lähemmäs neljääkymppiä kun on koulutus, asunto, työpaikka jne. valmiina. Tuohon sisältyy omia riskejä, plus lapsiluku jää monesti pienemmäksi kuin perhe olisi halunnut. Oikeasti, vihatkaa persuja niin paljon kuin ikinä haluatte, mutta älkää levittäkö roskaa puolueesta. Jos puolueen ohjelma kerta on niin vastenmielinen ja vastustettava, miksi sitä pitää vääristellä tai valehdella?

      Lainaa

    60. Tulos: 0 (102 ääntä)
      Tämä on monella tasolla hauska: 1) ajatus että joku maksaisi noin paljon äänestä 2) ajatus että joku hätääntyisi noin paljon persun äänestämisestä 3) ajatus että ääntään ei saisi myydä (minä ainakin myyn kaikille jotka haluavat ostaa, koska vaalisalaisuuden takia voin edelleen äänestää mitä huvittaa) ja sokerina pohjalla: 4) ajatus siitä, että jotkut pitävät tätä nyt vedenpitävänä todisteena persujen vaalivilpistä

      Lainaa

    61. Tulos: -43 (113 ääntä)
      "Ei kyllä näyttäisi eroavan paljoa älyltään muistakaan Soinia äänestäneistä…" No muutapa sinne Somaliaan vaikka sitten mihin monet teistä VIISAAMMISTA äänestäjistä ovat nyt olevinaan niin lähdössä persuja pakoon. HUOH teille.

      Lainaa

    62. Tulos: -36 (96 ääntä)
      Hahhah! Jytky tuli juuri oikeaan aikaan että saatiin turhakkeet pois hallituksesta. U mad virheät?

      Lainaa

    63. Tulos: +5 (89 ääntä)
      Amaya:lle kiitos, kun jaksoi oikaista nämä faktat! Kaikille teille JUNTEILLE (kyllä, te siellä juuri ruudun toisella puolella) SOINI ei ole yhtäkuin PERUSSUOMALAISET. Soini on mediassa kertonut hänen HENKILÖKOHTAISISTA mielipiteistään ja jos muistan oikein niin Soini on muistaakseni oikein katolinen. Keltainen media lähinnä on tehnyt Soinista hirviön, jonka takia kaikki te idiootit yhdistätte soinin mielipiteet koko perussuomalaisiin. Soinin mielipiteet poikkeavat PERUSSUOMALAISTEN puolueohjelmasta. Tutustuisitte siihen puolueohjelmaan, niin ei tarviis itkeä ja istua paskat housussa lukemassa iltalehtee.

      Lainaa

    64. Tulos: -12 (28 ääntä)
      sdp on suomen demokratian puolesta, ja muutenki tää koko v*tun politiikka on ihan perseestä.

      Lainaa

    65. Tulos: -51 (97 ääntä)
      Näitä itkuja on sen verran hauska lukea, että lupaan äänestää läpällä myös ens vaaleissa. Pakko kyllä myöntää ettei sitä äidin lupaamaa satasta näy vieläkään mun tilillä.. eli hupsista, äänestinkö siis Timppaa ihan ilmaiseksi? :)

      Lainaa

    66. Tulos: +10 (58 ääntä)
      Kukaan ei aja EIKÄ OLE AJANUT eteenpäin lakia joka tekisi abortin laittomaksi! Tais olla et yli 80% Perussuomalaisista kannattaa tällä hetkellä Suomessa voimassaolevaa lakia tästä asiasta!! Eli SUURIN OSA PERUSSUOMALAISISTA KANNATTAA ABORTIN LAILLISUUTTA! TAUNOT! Soini on KATOLILAINEN ja katolilaisuus tuomitsee abortin ja tämä on SOININ HENKILÖKOHTAINEN KANTA ASIAAN EI PERUSSUOMALAISTEN! EI SIIS MIKÄÄN EHDOTUS TAI VAADE MINNEKKÄÄN!

      Lainaa

    67. Tulos: +46 (60 ääntä)
      eniten huolestutaa tuo vastuullinen ja hyville tavoille opettava äiti...

      Lainaa

    68. Tulos: +14 (30 ääntä)
      Rauhoittukaapa nyt ihmiset vähän! Täällä on meneillään oikein kunnon poliittinen väittely, vaikka pitäisi kommentoida itse mokaa.

      Lainaa

    69. Tulos: +10 (46 ääntä)
      siis MITÄ IHMETTÄ? mihin nää nykynuoret ja maailma on oikeen menossa... on kyllä harvinaisen idiootti ihminen....... en menis äänestään vaikka miljoona annettas. järki käteen

      Lainaa

    70. Tulos: +40 (56 ääntä)
      En tiiä kumpi on tyhmempi, äiti vai tytär. Äiti maksaa siitä että tytär äänestää Soinia vaikka asiassa on aivan helvetin helppoa kusettaa, tytär taas ilmeisesti äänesti Soinia vaikka olisi voinut äänestää haluamaansa kusettamalla äitiään.

      Lainaa

    71. Tulos: -10 (56 ääntä)
      Olisi muuten kiinnostava tietää näiden itkijöiden reaktiot, jos tässä tapauksessa olisi maksettu jonkun toisen poliitikon äänestämisestä. Soini pelottaa joitakin ilmeisesti todella paljon, eivätkä pelkääjätkään ilmeisesti osaa kertoa että miksi.

      Lainaa

    72. Tulos: +17 (27 ääntä)
      Siis jokaisella on kyllä mielipide jokaisesta, mutta oikeasti hei pitää ajatella hiukan, että millaista esimerkkiä tämä kyseinen äiti oikein näyttää lapselleen!? Itse näen monilla puolueilla hienoja asioita päämäärinään ei siinä mitään, mutta kokonaisuutta pitää ajatella. Suvaitsevaisuus, luonnonmukaisuus, rehellisyys, määrätietoisuus, työllistymisen puolestapuhuminen, kehittyminen ja niin pois päin ovat tärkeitä asioita, mutta puolueista viis. Edes Soini ei varmasti tämänkaltaista esimerkkiä olisi suvainnut antaa kenellekkään. Mikäli minä olisin tuolla ja saisin tietää, että itse olisin ääniä saanut vastaavalla tavalla niin mie vaatisin uusia vaaleja, koska tämä on suoranaista lahjontaa! Eivätkö kaikki tiedä sitä, että jokainen alle 20-vuotias imee itseensä tietoa omilta malliesimerkeiltään! Nyt muistuu mieleen se, kun omat vanhemmat "päättivät" kerran puolestamme. He kyllä kysyivät, että mihin mie haluisin sedältä saadut rahat käyttää kuten olivat kysyneet muiltakin, mutta en siinä vaiheessa osannut sanoa. He tulivat sitten siihen tulokseen, että ostetaan kaikilla rahoilla kuminen uima-allas takapihalle, koska kukaan ei oikein osannut päättää. Loppujen lopuksi oltiin iloisia hetki. Näin vanhemmalla iällä ajattelen, että kuinka tyhmä joku voi olla (viittaan itseeni), että ei voinut ajatella pidemmälle nimittäin nyt meillä voisi olla kotona tuon kumisen rötiskön sijasta ihan OIKEA uima-allas. ( -_-*)

      Lainaa

    73. Tulos: +10 (56 ääntä)
      "Yleensä ihminen seisoo mielipiteidensä takana. Miksi sitten äänestää persuja, jos ei pysty seisomaan päätöksensä takana. En tajua, että joku haluaisi äänestää niitä pelkän muutoksen takia. Onkohan persuja äänestäneet tietoisia, millaista muutosta persut haluavat? Eivät salli aborttia raiskatulle naiselle, eivät hyväksy naispappeutta, eivät salli kaikille samoja oikeuksia etniseen taustaan, uskontoon ja seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta, haluavat, että naiset jäävät mieluummin kotiin ja synnyttelemään lapsia opiskelemisen sijaan. Hienoa, tällaisen Suomen haluaa tuon Elisan äiti ja tyyppi meni rahasta äänestämään jytkyjätkää…"
      Onkohan Allu tietoinen millaista muutosta persut haluavat?... Aborttiasiassa persut haluavat säilyttää nykyisen lainsäädännön eli abortti on raiskaustapauksissa enemmän kuin suotavaa. Häneltä on kysytty vain OMAA MIELIPIDETTÄ*, eikä puolueen kantaa. Ja rehellisenä miehenä hän myös suoraan oman mielipiteensä sanoo eikä kiertele. Eli abortti on persujen vaaliohjelman mukaan ok. Naispappeus on myös ok. hänen OMA MIELIPIDE vain on eri, ei puolueen kanta. Ja nimenomaan PS haluavat samat oikeudet KAIKILLE. Eikä niinkuin nyt on esimerkiksi että maahanmuuttajas saavat huomattavasti suuremmat sosiaalietuudet kuin kantasuomalaiset. Kannattaa edes vähän vilkaista vaaliohjelmaa eikä vaan lukea iltalehteä =) Onneksi olkoon PERUSSUOMALAISET!

      Lainaa

    74. Tulos: -20 (44 ääntä)
      HaHa, 100 euroa Soinin äänestämisestä? Eiks kaikki Persujen kannattajat ookaan niitä juoppoja ja syrjäytyneitä?

      Lainaa

    75. Tulos: +20 (56 ääntä)
      Hyvä Amaya ja te muut! :) Ihmisillä näyttäs todellakin olevan ongelmia paljon kohua aiheuttaneen aborttiasian suhteen. Kuinka monesti pitää sanoa että se on SOININ MIELIPIDE, EI PUOLUEEN! Persut haluavat m.m. kovemmat tuomiot rikollisille, eikö se ole hyvä juttu? Ja eikö suurin osa suomalaisista halua pois pakkoruotsia? Sanoisin et melko harva ihminen vastustais Persuja jos oikeasti lukisivat PUOLUEEN mielipiteitä tietyistä asioista. Moni myös vinkuu siitä miten rasisteja Persut on, herranjumala ne haluaa vaan että mamut Suomessa työllistyy eikä notku "ghetoissaan" ryypiskellen tms.. Se ei ole minun mielestä mitenkään väärin! Sanottakoon vielä että olen suomenruotsalainen mutta kannatan _pakko_ruotsin poistamista. Minulle sillä ei ole väliä osaavatko suomalaiset pissikset ruotsia vai ei, kunhan asiakaspalvelu ruotsiksi kuitenkin säilyy.

      Lainaa

    76. Tulos: +35 (61 ääntä)
      "...Minulle sillä ei ole väliä osaavatko suomalaiset pissikset ruotsia vai ei, kunhan asiakaspalvelu ruotsiksi kuitenkin säilyy..." Niistä pissiksistä voi joku päivä tulla asiakaspalvelijoita. Mites sä sitten pärjäät, kun näytät noin hyvin kirjoittavan suomeks, mutta vastustat pakkoruotsia ja haluat palvelua ruotsiks. Whooot?! "...herranjumala ne haluaa vaan että mamut Suomessa työllistyy eikä notku “ghetoissaan” ryypiskellen tms.."
      Kukas siellä "ghetossa" oikein ryypiskelee. Kyllä ne suurimmaksi osaksi on ihan Matteja ja Marttoja, jotka siellä Alepan nurkilla pyörii. Niitä meidän lapset ainakin pelkää eniten. Mä olen puoliksi karibialainen, mutta syntynyt ja kasvanut Suomessa. Oon saanut verokortin 11-vuotiaana. Lahjoitan rahaa kehitysapuun yhtä paljon kuin sotaveteraaneille, koska myös minun sukulaisiani on ollut sodassa. Kerropa minulle miksi en saanut Perussuomalaisten vaalimainoksia, vaikka kävelin heidän ohi joka päivä töihin mennessäni? Muille kyllä iloisesti aina jakoivat mainoksia. Minulle tulee siitä oikeasti paha mieli, vaikka en olisi muutenkaan äänestänyt Perussuomalaisia. Yksi suuri syy siihen on se, että heidän puolueensa sisällä on niin eriäviä mielipiteitä, että en pidä heitä yhtenäisenä puolueena. Veikkaan, että voi tulla aika montakin loikkaajaa.

      Lainaa

    77. Tulos: -22 (68 ääntä)
      MÄ Kävin äänestämässä Persuja ja timo soinia ja kun ne sai sen + 30 paikkaa niin juhlin todella paljon vihdoin tapahtuu jotain! ja toinen on Halla-Aho NAATTIA NAATTIA sanotaan tamperelaisittain!

      Lainaa

    78. Tulos: +16 (38 ääntä)
      Ei sinne äänestyskoppiin saa mennä äidin kanssa. Toi urpo Elisa olis voinu äänestää ihan ketä tahansa ja väittää äänestäneensä soinia. Vai, että kaikki naiset inttiin? Se ei ole tasa-arvoa, vaan pakottamista. Yksilön vapauden riistoa. Niin päin sen kuuluu olla, ettei kenenkään, edes miesten tarvitse inttiin mennä, jos ei halua!

      Lainaa

    79. ihmettelijä... 20.4.2011 10:29
      Tulos: +8 (30 ääntä)
      Eikös edellisissä vaaleissa, joku valtionvarainministeri luvannut jollekin alalle roimat palkankorotukset??? eikös se ole sama, kuin lahjominen :D rahalla on aina saanut, ja aina tulee saamaan ;)

      Lainaa

    80. Tulos: -1 (29 ääntä)
      Ei palkankorotus ole lahjomista :D Sittenhän jokaisessa työyhteisössä syyllistyttäis laittomuuksiin.

      Lainaa

    81. Tulos: -44 (78 ääntä)
      Persut on tärkeiden asioiden puolesta; tuloeroja pitäisi kaventaa, maahanmuuttaja RIKOLLISET muualle ja Suomen syntyvyys nousuun! Aborttilakia pitäisi tiukentaa, koska tällä hetkellä lapsia tapetaan turhaan, kun käytetään aborttia ehkäisynä. Homoille ja lesboille ei saa antaa adoptio- eiä avioliitto-oikeutta. MUUTOS TULEE, HIENOA PERSUT! :)

      Lainaa

    82. Tulos: -19 (73 ääntä)
      Pakko sanoa, et oikeesti ku näitä lukee ni hyvä että äänetin Persuja! Ensimmäistä kertaa sain koppiin mennä, enkä oikein politiikasta tiedä kun en perehtynyt ole, mutta onko Suomessa hyvät olot kun Kokoomust, SDP ja Keskusta ovat asioita hoitaneet? Ei ole! Joten nyt jos saataisi muutos esim. opiskelijoiden tilanteeseen, joka muuten kuuluu Persujen vaaliohjelmaan. Minusta on lapsellista "muuttaa pois Suomesta" ja "hävetä olevansa suomalainen" kun yksi puolue vetääkin enemmän ääniä. Muuttakaa hyvät ihmiset! Suomi on vapaa maa, ei ketään täällä pakoteta asumaan. Voisin sanoa että säälin niitä jotka kirjoittelevat " Persuja äänestäneet eivät tiedä mitä ovat menneet tekemään" ja "hyvä että on puolue myös niille jotka eivät ymmärrä politiikasta mitään". Kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen, sille ei vaan mahda mitään.

      Lainaa

    83. Tulos: -5 (19 ääntä)
      *puolueohjelma

      Lainaa

    84. Tulos: +7 (27 ääntä)
      Annetaan niitten alaikästen äänestää vain seurakuntavaaleissa. Ei tiiä tämmösistä mitään.

      Lainaa

    85. Tulos: -5 (25 ääntä)
      perus suomalainen

      Lainaa

    86. Tulos: +10 (48 ääntä)
      "Yleensä ihminen seisoo mielipiteidensä takana. Miksi sitten äänestää persuja, jos ei pysty seisomaan päätöksensä takana. En tajua, että joku haluaisi äänestää niitä pelkän muutoksen takia. Onkohan persuja äänestäneet tietoisia, millaista muutosta persut haluavat? Eivät salli aborttia raiskatulle naiselle, eivät hyväksy naispappeutta, eivät salli kaikille samoja oikeuksia etniseen taustaan, uskontoon ja seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta, haluavat, että naiset jäävät mieluummin kotiin ja synnyttelemään lapsia opiskelemisen sijaan. Hienoa, tällaisen Suomen haluaa tuon Elisan äiti ja tyyppi meni rahasta äänestämään jytkyjätkää"
      Lue nyt Persujen puolueohjelma, ennenkuin teet itsestäsi enempää idioottia...

      Lainaa

    87. Tulos: -5 (51 ääntä)
      Jaa, näyttää siltä, että minun toinen kommenttini täällä (ainakin miinusvyörystä päätellen) on ymmärretty väärin. En siis todellakaan tarkoittanut kannattavani persuja, vaan nimenomaan vastustavani. Siis ensimmäisesssä kommentissani sanoin "Muutama paita vaiko persut sekoittamassa Suomea? Siitä voi päättää :D helvetin idiootti" Tuossa kommentissa on virhe, sillä kun mokassa oleva tyttö äänestää Soinia rahan vuoksi, tämä saisi tietysti yhden äänen ja tyttö ostettua haluamansa vaatteet. Vaihtoehtoja ei siis olisi. Seuraavassa viestissäni korjasin edellistä kommenttiani "Muutama paita vaiko hyvä Suomi?", koska ensimmäisessä kommentissani oli virhe. Tarkoitukseni EI siis ollut väittää, että persut tekisivät Suomesta hyvän, vaan korjasin ensimmäisen kommenttini virheen. Tarkoitin, että kannattaako Suomen tulevaisuus riskeerata parin paidan takia. Toivottavasti ymmärsitte :D

      Lainaa

    88. Tulos: -18 (24 ääntä)
      ...en itse tiedä politiikasta melkeinpä mitään, hyvä kun sen miten eduskuntaan pääsee. Enkä tiedä mitä Soini kannattaa/ei kannata, voisiko joku valaista hiukan?

      Lainaa

    89. Tulos: -14 (56 ääntä)
      kukkaa ei ilmota äänestäneensä perus suomalaisia koska niitä ei kiinnosta kuunnella teijjän saatanan ituhippien marinaa!

      Lainaa

    90. kohtuukäyttäjä 20.4.2011 18:26
      Tulos: +11 (39 ääntä)
      Näin se menee, raha ratkaisee. Miksiköhän Kokoomus sai eniten ääniä? Eiköhän ne ole niidenkin lapset ja muut tutut saaneet vähän paitarahaa. Ei kai niitä muuten kukaan äänestäisi. Tehkääpä joku nämä henkilöt tietävä rikosilmoitus Elisasta ja hänen äidistään.

      Lainaa

    91. Tulos: +25 (37 ääntä)
      Porukka ihan pikkasen sekottaa Soinin ja persut. Eduskunnassa on kuitenki vaan 200 henkilöä ja jos niistä 39(tai pelkkä timppa) saa sitten ihan keskenään päättää kaikista asioista, niin mitä ne 160 muuta sielä tekee? nehän ei varmaan pysty vaikuttamaan mihinkään?

      Lainaa

    92. Tulos: -14 (28 ääntä)
      Ihan yhtälailla ne politiikot ostaa ääniä jakamalla kadulla kortsuja ja pääsiäisruohoa. Soini antaa varmaan hatun noston tälle ihmiselle, joka uhrasi noin paljon vähästään.

      Lainaa

    93. Tulos: +21 (41 ääntä)
      Ihmiset valittaa tuloksesta vaikka ovat itse äänestäneet. Pakko myöntää ettei meikäläistäkään miellyttänyt tulos, mutta demokratia on demokratia. Eikä eduskunnassa ole istumassa 200 perussuomalaista nyt vaalien jälkeen, vai olenkos nyt aivan väärässä? Kaikki nämä persujen "radikaaleimmat" tavoitteet tuskin menevät läpi. Niitä nyt vain nostetaan koko ajan pinnalle vaalituloksen takia. Rauhassa ihmiset! Eiköhän tästä vielä syötävä kakku synny..

      Lainaa

    94. jhuigydftigyuwis 20.4.2011 23:10
      Tulos: -24 (46 ääntä)
      lol itkekää kaikki vaa tääl näist persuist jos niit on enemmistö suomalaisii äänestäny ni eiköhä niil oo hyvii mielipiteitäki ja aikeita suomen hyväks et get over it biatches tää on sitä demokratiaa että näin taas XD

      Lainaa

    95. Tulos: -34 (68 ääntä)
      homot, maahanmuuttajat, liberaalihipit ja tekopyhät yh-äidit taas mollaamassa soinia ja persuja

      Lainaa

    96. Tulos: +19 (31 ääntä)
      Niin siis ei persuja kyllä enemmistö ole äänestänyt jos se on kolmanneksi suurin puolue.. Huomaa ketkä äänestää ja mitä.

      Lainaa

    97. Intti ämmä 21.4.2011 1:19
      Tulos: +31 (61 ääntä)
      Minusta koko persujen paskin päätös oli se ettei lesbo- tai homopari saisi adoptoida lasta tai mennä naimisiin. (Itseäni tämä vituttaa koska olen lesbo, itkekäätte nyt siinä minun suuntautumukselleni.) Miksi homoseksuaalipari ei saisi adoptoida lasta tai mennä naimisiin? Mitä haittaa siitä olisi? Lapsen saaminen lesbona on helpompaa sillä voi mennä baariin ja hoikutella känniläisen petiin, se olisi vaarallista mutta toimivaa. Että tässä nyt sitten hankitaan koko kansalle lopulta AIDS ja muu kiva. Homomiehet hihhuloivat Tanskaan ja hankkivat sieltä laittoman mukulan, eli tuo laki vain suurentaisi rikoksia siltä saralta. Paskaa sanon minä.

      Lainaa

    98. Tulos: -2 (22 ääntä)
      "intti ämmä" ei se mikään päätös ole. ei siellä yksin kukaan päätä.

      Lainaa

    99. Tulos: +14 (22 ääntä)
      Äänten ostaminen on rikos. Enjoy your rikostutkinta. :)

      Lainaa

    100. Tulos: +8 (50 ääntä)
      Uskomatonta kuraa tänne kirjoitetaan! Täällä haukutaan persuja äänestäneitä ihan tuelta ja pelätään/uskotaan että Suomi muuttuu täysin ja euron arvo laskee ja vaikka mitä kauheaa! Kyllä kokoomuksen ym. kannattajat paljastavat vain oman tyhmyytensä täällä! Luuletteko että 39 kansanedustajaa pystyy ihan kauheesti muutoksia ajamaan läpi yksin?? Jos euron arvo Soinin takia laskee niin silloin ollaan kyllä aika heikoilla jäillä ja olisi ehkä parempikin että euro poistuisi. Ei tuollaisella valuutalla tee mitään jos yksi mies saa sen heikkenemään omille mielipiteillä! Ja mitä maahanmuuttajiin tulee niin linjaa pitää oikeasti tiukata siten että ne ketä tänne tulee ne oikeasti tekee täällä jotain ei vain vaadi että suomen pitää muuttua heidän mieleisekseen! Mulle on ainakin aina opetettu että kunnioitetaan vieraanmaan tapoja ja kulttuuria eikä yritetä tuputtaa omaa muille! Maassa maan tavalla tai maasta pois, siis suomeksi!!

      Lainaa

    101. Tulos: -7 (33 ääntä)
      Olin itse käymässä Brysselissä Euroopanparlamentissä, Soinin ja sen avustaja johdolla siellä kuljettiin ja voinsanoa että en äänestäisi persuja taikka saati Soinia vaikka saisin 10 000!!! Olen sen verran mielipiteideni takana, vaikka nuori olenki en silti mikää ahdas mielinen persu!!!! Minähän muuta Suomesta siinä vaiheessa vaikka intokiinaa jos persut tulee valtaan! Jotkut vaatimukset heiltä ovat törkeitä, esim. se abortti, todella typerää vaikka kuinka Soini on katolilainen niin silti ajattelisi naistenkin kannalta asiaa...Loppu kevennys, yksi poika kysyi siellä Soinilta että millon suomesta tulee täysin väritön=D=D Reps=p

      Lainaa

    102. Tulos: -9 (17 ääntä)
      pitäis tutustuttaa tämä neiti herra haulikkoon ja sen kahteen kaveriin..

      Lainaa

    103. Tulos: +39 (45 ääntä)
      Mitäköhän muuta tollanen tytteli tekee 100 takia :)

      Lainaa

    104. Tulos: +19 (33 ääntä)
      Miksi persuja puoltavat olettavat kaikkien vastustajien olevan ituhippejä? Jos kaikki persuvastaiset olisivat vihreitä, vihreät olisi yksi suurimmista puolueista. Että eiköhän siltäkin alueelta löydy eniten kuitenkin kokoomuslaisia ja demareita.

      Lainaa

    105. Tulos: +11 (37 ääntä)
      "…en itse tiedä politiikasta melkeinpä mitään, hyvä kun sen miten eduskuntaan pääsee. Enkä tiedä mitä Soini kannattaa/ei kannata, voisiko joku valaista hiukan?"
      No Persut haluaisivat esimerkiksi tasa-arvoiset lait kaikille, sekä rangaistuksien kiristämistä. Itsensä työllä ja yrittäjyydellä elättävät maahanmuuttajat ovat tervetulleita (eli se siitä "Hei vitun rassssistit!!!!!!" -huutelusta). Perheenyhdistämispolitiikkaa myös kiristettävä, omia perheenjäseniä tänne haluavan on kahden vuoden ajan hankittava elantonsa itse (työllä tai yrittäjyydellä). Opintotuki halutaan sitoa indeksiin. Siinä nyt muutamia. Nyt minä puolestani kysyn, etät mistä helvetistä te edes revitte noita rasistijuttuja? Voisiko joku näyttää vaaliohjelmasta sen rasistisen kohdan, itse kun en sitä millään löydä.

      Lainaa

    106. Tulos: +11 (39 ääntä)
      "Olin itse käymässä Brysselissä Euroopanparlamentissä, Soinin ja sen avustaja johdolla siellä kuljettiin ja voinsanoa että en äänestäisi persuja taikka saati Soinia vaikka saisin 10 000!!! Olen sen verran mielipiteideni takana, vaikka nuori olenki en silti mikää ahdas mielinen persu!!!! Minähän muuta Suomesta siinä vaiheessa vaikka intokiinaa jos persut tulee valtaan! Jotkut vaatimukset heiltä ovat törkeitä, esim. se abortti, todella typerää vaikka kuinka Soini on katolilainen niin silti ajattelisi naistenkin kannalta asiaa…Loppu kevennys, yksi poika kysyi siellä Soinilta että millon suomesta tulee täysin väritön=D=D Reps=p"
      Joo, tosiaankin huomaa että olet nuori. Edelleenkään Persuilla ei ole YHTÄÄN MITÄÄN kantaa aborttilakiin, eikä sitä tulla mitenkään muuttamaan. Soini on uskonnoltaan katolilainen, ja hänen uskontoonsa ei abortti kuulu. Hän ei ole sekoittamassa uskoaan politiikkaan, häneltä kysyttiin HÄNEN OMAA MIELIPIDETÄÄN. Kannattaisi pistää kyllä medialukutaito kaikille suomalaisille pakolliseksi. Keltainen media ei todellakaan ole mikään puolestapuhuja, vaan se julkaisee juttuja mitkä MYYVÄT. Eli totta helvetissä Soinista kaivetaan esille kaikenlaisia juttuja ja revitellään niitä otsikoissa, koska niitä ihmiset lukevat. Ja näin on tehty aika helvetin monelle muullekin poliitikolle. Mutta se on aivan sama, että mitä yksittäinen ihminen on mieltä. Kaikki mikä lukee puolueohjelmassa, vain sitä noudatetaan. Tuo aborttijuttukin on jo niin moneen kertaan eri paikoissa selitetty, mutta ei sillä kai mitään voi jos ihmiset ovat noin hemmetin tyhmiä, ettei osata edes omia aivoaan käyttää. Ottakaa nyt ihan oikeasti edes selvää asiasta, ennenkuin alatte puolia päättämään.

      Lainaa

    107. Tulos: -28 (46 ääntä)
      Hupsista. Rehellisesti sanottuna en ole ikinä äänestänyt eduskuntavaaleissa, en Timoa Soinia tai ketään muutakaan. Hauskinta tässä on kui moni kiehuu ihan kutosella helvetin hyvän läpän takia. Tsemppii teille :)

      Lainaa

    108. Tulos: +34 (46 ääntä)
      "Hupsista. Rehellisesti sanottuna en ole ikinä äänestänyt eduskuntavaaleissa, en Timoa Soinia tai ketään muutakaan. Hauskinta tässä on kui moni kiehuu ihan kutosella helvetin hyvän läpän takia. Tsemppii teille" Lain rikkominen harvemmin on hyvä läppä.

      Lainaa

    109. Vakavamielinen Ihminen 22.4.2011 1:24
      Tulos: +36 (42 ääntä)
      Vitut välitän siitä, äänestääkö joku Soinia vai jotain muuta eduskunnan mulkkua, mutta kuinka typerä voi ihminen olla, kun luulee, ettei sillä ole mitään väliä, millaista väkeä siellä on? Ääliö-Elisalle ilmeisesti Idols ja BB ovat ainoita tapauksia, joissa Äänesi On Tärkeä. Hei niinQ for real!! OMG!!!lolz

      Lainaa

    110. Tulos: +11 (37 ääntä)
      persut/persujen kannattajat olivat kuulemma sekaantuneet jonkun toisen puolueen vaalikampanjointiin, siis tunkeutuneet jonnekin pullakahvituksiin ja jakaneet omia mainoksiansa siellä :D häikäilemättömiä paskoja, en ikinä äänestäisi. se on ihan ok, jos joku OIKEASTI on perehtynyt kunnolla heiden vaaliohjelmaan ja tämänkin jälkeen kannattaa persuja - ihan vapaasti. se on vaan surullista että nekin jotka ei ennen ole äänestäneet tai eivät politiikasta paskaakaan tiedä, ovat nyt menneet "huviksensa" äänestämään persuja joiden suuret lupailut ja uhoaminen saavat kansan kiihkon partaalle :)

      Lainaa

    111. Tulos: +16 (24 ääntä)
      Hieno yksilö tämä äiti ja hienosti on varmasti kasvattanut muksunsa, kun lapsi osaa melkein omaa päätään käyttää

      Lainaa

    112. seppo perusseppo 22.4.2011 10:18
      Tulos: +16 (44 ääntä)
      Joku ihmetteli kun ihmiset ei tunnusta äänestäneenä persuja. Syy on se että sen jälkeen saa niin paljon ihmettelyä, paskaa ja muuta negatiivista ja pahimmassa tapauksessa ihmisen suhtautuminen muuttuu henkilöön. Joillekin se vain on niin iso asia, eikä voida edes kuunnella miksi on ketäkin äänestänyt, vaikka se ei nyt edes kenellekään kuulu jos totta puhutaan. Naurettavinta on se että täälläkin nämä ps:n vastustajat nyt syyllistyvät siihen mistä aina itse muita kritisoivat: alistavat, haukkuvat, kategorisoivat ja lokeroivat ihmiset, asettavat itsensä heidän yläpuolelleen jne. Eli kaikkea mistä perussuomalaisia on melkein aina syytetty, ja aika usein melko hepposen perustein. Saatiinpa se totuus näistäkin oman egon pönkittämiseksi vähintään 5 yhteisöön ja fb-mielenosoitukseen päivässä liittyvistä lampaista ilmi. Ette te ole sen parempia ihmisiä vaikka niin ajattelette. Kellikää siinä egon pönkityksen tuomassa hyvänolontunteessa vaan siellä :D

      Lainaa

    113. Tulos: -17 (35 ääntä)
      ihan ensiksi teille kaikille jotka skitsoatte pienelle tytölle jonkun typerän huumorin heiton takia olette oikeasti kaikki ihan vitun sekasin! miten tämmösestä voi nousta näin kauhea haloo, varsinkin kun oli typerä huumori heitto, kaikki tekee virheitä vai ootteko nyt kaikki sitä mieltä et jos tekee jonkun moisen sana valinta virheen tai muun niin pitää saman tien ampuu haulikolla päähän, raiskata ja tappaa.. jep jep! siinä tapauksessa alkaa immeiset loppumaan kohta kesken! :D?? tai ainakin tämä (pitäis tutustuttaa tämä neiti herra haulikkoon ja sen kahteen kaveriin..) <--- voi että.. kuinka lapsellista ja typerää.. ei varmaan tarvitse edes sitä haulikkoa saatika sen "kahta" kaveria.. nauruunhan tässä kohta kuolee.. oikeesti ihmiset!? :D kuinka noloa!

      Lainaa

    114. Tulos: -27 (37 ääntä)
      vaalipäivänä joku vanha miekkonen tarjoili seteleitään äänestyspaikan pihalla, tempaisin itselleni siitä 20e ja äänestin jotain mikä lie ollukaa persu. En siis tuomitse tyttöä, kyllä raha aina kelpaa! Eihän se yhdestä äänestä kiinni ole

      Lainaa

    115. Tulos: +24 (28 ääntä)
      "ihan ensiksi teille kaikille jotka skitsoatte pienelle tytölle jonkun typerän huumorin heiton takia olette oikeasti kaikki ihan vitun sekasin! miten tämmösestä voi nousta näin kauhea haloo, varsinkin kun oli typerä huumori heitto, kaikki tekee virheitä vai ootteko nyt kaikki sitä mieltä et jos tekee jonkun moisen sana valinta virheen tai muun niin pitää saman tien ampuu haulikolla päähän, raiskata ja tappaa.. jep jep! siinä tapauksessa alkaa immeiset loppumaan kohta kesken! ?? tai ainakin tämä (pitäis tutustuttaa tämä neiti herra haulikkoon ja sen kahteen kaveriin..) <— voi että.. kuinka lapsellista ja typerää.. ei varmaan tarvitse edes sitä haulikkoa saatika sen "kahta" kaveria.. nauruunhan tässä kohta kuolee.. oikeesti ihmiset!? kuinka noloa!"
      Se on totta, että tuo haulikkojuttu meni jo typeryyden puolelle. Mutta muutoin taas on aika turha lähteä paijailemaan, kyllä täysi-ikäisellä pitäisi nyt edes vähäsen olla sitä järkeä päässä. Jos asenne on tyyliä "ihan sama ketä siellä on", niin kannattaisi vain pysytellä niissä Big brotherin ja Idolsin äänestyksissä. Ja sitten vielä puhutaan, että pitäisikö äänestys ikärajaa laskea... Ei helevetti.

      Lainaa

    116. Tulos: +2 (40 ääntä)
      Ämmä myi sielunsa paholaiselle.

      Lainaa

    117. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Mistä nää kaikki urpot ihan yllättäen tuli? Vai onko mulla vaan ollut silmät kiinni tähän asti..

      Lainaa

    118. Tulos: +18 (28 ääntä)
      Hei täähän on rikos. Ei ääniä saa ostaa. Pitäis tehä tästä rikosilmotus. Musta tää on niin vastaan kaikkea demokratianrippeitäkään et oikeesti tekijät vastuuseen!

      Lainaa

    119. Tulos: +24 (48 ääntä)
      "No Persut haluaisivat esimerkiksi tasa-arvoiset lait kaikille" Tasa-arvoiset lait kaikille? Tuskinpa vaan. Terveisin lesbo joka haluaisi naimisiin.

      Lainaa

    120. Jallu Rantanen 23.4.2011 19:36
      Tulos: 0 (14 ääntä)
      Kunhan äiti äänesti kanssa Soinia, eikä ollut mikään yllytys.

      Lainaa

    121. Tulos: -18 (54 ääntä)
      Kaikista hauskointa tässä koko jutussa on se, että yksikään persuja avoimesti täällä taikka fb:ssä vastustava ei ole ilmaissut viellä ainuttakaan fiksua negatiivista mielipidettä littyen kyseiseen aiheeseen. Niille kahelle lepakolle jotka täällä lapsia/naimisiinmenoa vonkuu: miettikääpä sen teijän muksun lapsuutta ku joka ikinen koulukaveri kiusaa kun normaalien vanhempien tilalla onkin lesbo taikka homopari. Ei varmasti kasva siitä kaverista kovin ehjää yksilöä. Naimisiinmenot ovat ikivanha miehen ja naisen välinen perinne ja mielestäni sitä pitäisi kunnioittaa.

      Lainaa

    122. kohtuukäyttäjä 24.4.2011 18:33
      Tulos: +27 (39 ääntä)
      Masa: Ei niitä homoparien lapsia kiusata, jos muiden lasten vanhemmat ei anna siihen kipinää. Ei se lapsia kiinnosta onko kaverilla isä ja / tai äiti tai molempia enemmän, ne ahdasmieliset vanhemmat sen kiusaamiseen tartuttaa lapsiinsa. Pätee muissakin asioissa, vanhempien pitäisi pitää huolta ettei omat kakarat ala kiusata jos joku on vähän erilainen.

      Lainaa

    123. itsestäänselvyys 24.4.2011 18:51
      Tulos: +22 (36 ääntä)
      Masa: nykyinen avioliittokäytäntö ei ole mitenkään pysyvä ja ikivanha, eikä se, että jokin on perinne, tarkoita ettei asiaa saisi muuttaa. Kulttuuri muuttuu jatkuvasti. Enkä myöskään usko, että nais-tai miesparin lapsi joutuisi kokemaan kuvaamasi kaltaista syrjintää, jollei sitten kaverien asenteellisten vanhempien taholta.

      Lainaa

    124. Tulos: +35 (45 ääntä)
      Homoparien lapsia ei taatusti kiusattais, jos muiden lasten vanhemmat ei tyhmillä jutuillaan siihen lietsoisi. Meidän lapsille on kerrottu jo pienestä pitäen, että on olemassa myös miehiä, jotka seurustelevat miesten kanssa ja naisia, jotka seurustelevat naisten kanssa. Ne ei todellakaan mitenkään järkyttyny siitä. Niille itseasiassa tulee paha mieli, kun jotkut lapset haukkuu toisia homoksi koulussa, kun ne tietää mitä se oikeasti tarkoittaa. Se on täysin kasvatuksesta kiinni, miten lapset suhtautuu tollasiin asioihin. Kyllä pienet lapset saa vaikutteita mistä vaan, mutta kyllä vanhempien sana painaa AINA eniten. Pitää kertoa asiat niinkuin ne on, eikä aina vaan hyssytellä ja kasvattaa sellasia ihmeellisiä kieroutuneita muksuja, jotka tuolla pihalla huutelee toisia homoiks, niinku se ois joku synti syntyä sellaiseksi kun on. Jos joku haluaa olla sitä mieltä, että homous on synti niin siitä vaan, mutta älkää hyvät ihmiset syöttäkö lapsillenne samanlaista paskaa. Antakaa niiden itse päättää. Se voi olla, että pian sellasia lapsia, jotka haukkuu muita homoiksi aletaan kiusata siitä, että kehtaa käyttäytyä noin. Maailma muuttuu siinä suhteessa ja onneksi kuitenkin parempaan suuntaan. :)

      Lainaa

    125. Tulos: -4 (26 ääntä)
      "Kaikista hauskointa tässä koko jutussa on se, että yksikään persuja avoimesti täällä taikka fb:ssä vastustava ei ole ilmaissut viellä ainuttakaan fiksua negatiivista mielipidettä littyen kyseiseen aiheeseen. Niille kahelle lepakolle jotka täällä lapsia/naimisiinmenoa vonkuu: miettikääpä sen teijän muksun lapsuutta ku joka ikinen koulukaveri kiusaa kun normaalien vanhempien tilalla onkin lesbo taikka homopari. Ei varmasti kasva siitä kaverista kovin ehjää yksilöä. Naimisiinmenot ovat ikivanha miehen ja naisen välinen perinne ja mielestäni sitä pitäisi kunnioittaa."
      Jep. Kaikenlaista rasismihuutelua kyllä tulee joka tuutista, mutta kukaan ei ole sanonut, että mikä oikeasti mättää. Johtuu tosin siitä, että suurella osalla näistä neropateista ei ole aavistustakaan, että mitä asioita Persut oikeasti edes ajavat. Toisekseen, itse puollan Persuja myöskin siksi, että pitkästä aikaa joku puolue ajattelee enemmistöväestöä, eikä yritä kalastella pisteitä etnisen- ja sukupuolivähemmistöjen edustajilta.

      Lainaa

    126. Tulos: +6 (20 ääntä)
      "Toisekseen, itse puollan Persuja myöskin siksi, että pitkästä aikaa joku puolue ajattelee enemmistöväestöä, eikä yritä kalastella pisteitä etnisen- ja sukupuolivähemmistöjen edustajilta."
      Mitkä puolueet eivät ajattele ensisijaisesti enemmistöväestöä? RKP ajaa paljon asioita ruotsinkielen aseman säilyttämiseksi Suomessa. KD tottakai puoltaa kirkon asemaa. Kuitenkin jopa näiden puolueiden vaaliohjelmat koskettavat valtaväestöä. Valaise vähän, että minkä puolueen ohjelma ei kosketa ensisijaisesti enemmistöväestöä ja mikä puolue on pystyssä etnisten- ja sukupuolivähemmistöjen edustajien äänten vuoksi? Mulla ei nimittäin tule mieleen... :D

      Lainaa

    127. Tulos: -6 (20 ääntä)
      Siis mitä te oikein mussutatte? " totakaan ei varmaa paljoo naurata jos ja kun jotain alkaa tapahtumaan.." -Niinku mitä? Soiniko tulee käymään ja vie viikkorahat pois? Sitä ollaan vaan kerran elämässä nuoria, yhtä hyvin voi samalla vähän rahastaa siinä sivussa.

      Lainaa

    128. Tulos: -4 (12 ääntä)
      J, ja sinä ilmeisesti olet se joka päättää mikä on fiksua ja mikä ei. Jäitä hattuun!

      Lainaa

    129. Tulos: -9 (31 ääntä)
      Oikein, Soini on parasta mitä tälle maalle on tapahtunut toisen maailmansodan jälkeen.

      Lainaa

    130. Tulos: +1 (29 ääntä)
      "Mitkä puolueet eivät ajattele ensisijaisesti enemmistöväestöä?" No ajatellaanpa vaikka vihreitä... Näille tuntuu homoavioliitot ja monikulttuurisuus olevan paljon tärkeämpiä asioita, kuin esimerkiksi nuorisotyöttömyys.

      Lainaa

    131. Tulos: +14 (18 ääntä)
      "J, ja sinä ilmeisesti olet se joka päättää mikä on fiksua ja mikä ei. Jäitä hattuun!" Minä en päätä mitään. Minä sanon oman mielipiteeni asiasta, mikä on fiksua ja mikä ei. Ja mielestäni rikos on aina rikos, jossa ei ole mitään huvittavaa. Toivottavasti tämäkin muija nauraa itsensä halki, jos joku esim. ajelee kännissä ja päräyttää tämän yli. Voihan sekin olla vain "hauska läppä", kuskin osalta.

      Lainaa

    132. Tulos: -10 (44 ääntä)
      Mäkin äänestin persuja, ja oon siitä hyvin ylpeä. Olen myös täysin rasistinen näitä ulkomailta tulevia rikollisia vastaan. Ja ylpeä siitäkin. Odotan innolla näkeväni, saataisko politiikkaan vihdoin jotain järkeä. Ja loppusko se rahan syytäminen maahanmuuttajille... Eihän minuakaan ikinä ole politiikka kiinnostanut, koska eduskunta on tehny aina vaan huonompia ja huonompia päätöksiä. Nyt se kiinnostaa!

      Lainaa

    133. Tulos: +12 (18 ääntä)
      "No ajatellaanpa vaikka vihreitä… Näille tuntuu homoavioliitot ja monikulttuurisuus olevan paljon tärkeämpiä asioita, kuin esimerkiksi nuorisotyöttömyys."
      En äänestänyt vihreitä, mutta sen verran olen sattunut ihan omatoimisesti lukemaan asioista, että järjestys heidän vaaliteemoissaan menee näin: 1. Talous, TYÖ ja yrittäjyys 2. Ympäristö, ilmasto ja eläimet 3. Suvaitsevuus ja tasa-arvo. Mitäs muita puolueita keksit, kun vihreät oli ilmeisesti vain esimerkki näistä saamattomista ja vähemmistöjen äänillä ratsastelevista puolueista.

      Lainaa

    134. Tulos: -7 (19 ääntä)
      "En äänestänyt vihreitä, mutta sen verran olen sattunut ihan omatoimisesti lukemaan asioista, että järjestys heidän vaaliteemoissaan menee näin: 1. Talous, TYÖ ja yrittäjyys 2. Ympäristö, ilmasto ja eläimet 3. Suvaitsevuus ja tasa-arvo. Mitäs muita puolueita keksit, kun vihreät oli ilmeisesti vain esimerkki näistä saamattomista ja vähemmistöjen äänillä ratsastelevista puolueista."
      Menepä joskus ihan huvikseen vilkaisemaan leipäjonoja.

      Lainaa

    135. Tulos: +6 (18 ääntä)
      Muru, meidän perhe on ollut siellä leipäjonossa. Ollaanko oltu peräkkäin vai ootko sä istunu viereisellä terassilla?

      Lainaa

    136. Tulos: +13 (25 ääntä)
      Persujen ongelma on arvokonservatismi, jonka ytimessä on virheellinen kuvitelma yhtenäiskulttuurista ja Kaikkien Suomalaisten Keskinäisestä Samankaltaisuudesta ja pyrkimys ajaa kaikkia kohden tätä samankaltaisuutta. Tämä on yksi niistä syistä, miksi Ranskan pakolaispolitiikka on epäonnistunut; usko siihen, että on olemassa vain yhdenlaisia ranskalaisia Suomi on pieni maa, joten sen parhaat myyntivaltit ovat tiede ja sen tuotokset, eli tekniset sovellutukset, koulutus ja kulttuurituotteet. Ne, jotka ovat lukeneet perussuomalaisten kulttuuriohjelman, ymmärtävät todennäköisesti, mitä tarkoitan. Arvokonservatismi, joka ajaa kaikkien samankaltaisuutta, sopii esimoderniin, alkutuotantoon keskittyvään yhteiskuntaan - siis sellaiseen, jossa ihmisten tulee hyppiä kellokortin mukaan ja olla mahdollisimman tottelevaisia ja massoittuneita ja totella auktoriteetteja vastoin omaa järkeä ja identiteettiä. Tiede- ja kulttuurityö sen sijaan on identiteettilähtöistä ja yksilösidonnaista. Sellaisen valtion, jolla nämä ovat oleellisia voimavaroja, olisi syytä investoida ensisijaisesti koulutuksen lisäksi identiteettityön ja itseilmaisun mahdollistamiseen, koska tämänkaltaisissa seikoissa innovatiivisuus on laadun tae, ja sen takana taas ovat moneus ja riittävä käytössä oleva aika. Ongelmana minulle ei perussuomalaisissa ole maahanmuuttokriittisyys, vaan näköalattomuus kulttuurin olemassaolevan moneuden ja vapauden tärkeyden suhteen. Edellisen lisäksi ongelmana ovat myös puolueen ääniharavien, kuten Soinin, Halla-ahon tai Oinosen mielipiteet. Suomalainen äänestysjärjestelmä aiheuttaa sen, että vaikka löytäisinkin "alemmalta askelmalta" jonkin terävän ja "minun arvojani" ajavan perussuomalaisen, on liian suuri vaara, että ääneni kuitenkin päätyisi hyödyntämään henkilöä, joka vastustaa aborttia, herjaa feministejä tai ei tunnista eroa koiran ja ihmisen välillä. Kunnioitan (joskaan en välttämättä ymmärrä) niitä, jotka ovat äänestäneet perussuomalaisia jostakin positiivisesta syystä, joka ei yhdisty pelkoon, vihaan tai ennakkoluuloon. Tunnen surua niitä kohtaan, jotka ovat äänestäneet heitä heikkouttaan. Silkkaa ällötystä tunnen niitä kohtaan, jotka äänestivät perussuomalaisia provosoidakseen, protestiksi tai vähentääkseen suomalaisten henkilökohtaista vapautta.

      Lainaa

    137. Facebookkaaja 4.5.2011 18:16
      Tulos: -3 (13 ääntä)
      Ihan sama jos tolla tavalla yks päättää tehä, ei paljoo vaikuta ... jos olis viel vaalit nii äänetäsisin Harri Asikaista!

      Lainaa

    138. Tulos: +5 (21 ääntä)
      "Soini ottaa opintotuen pois, pistää työttömät lapioimaan paskaa ja kaikki naiset inttiin. Hyvin varustettuja poikaystäviäkään ei saa enää somaliasta, kannattiko? ahahahhaaahhaha!" Nyt on taitanut mennä puurot ja vellit sekaisin. Perussuomalaisten vaaliohjelmassakin lukee, että perussuomalaiset kannattavat perinteistä pohjoismaalaista hyvinvointimallia. Tähän kuuluu sosiaaliturva. "Masa: Ei niitä homoparien lapsia kiusata, jos muiden lasten vanhemmat ei anna siihen kipinää. Ei se lapsia kiinnosta onko kaverilla isä ja / tai äiti tai molempia enemmän, ne ahdasmieliset vanhemmat sen kiusaamiseen tartuttaa lapsiinsa. Pätee muissakin asioissa, vanhempien pitäisi pitää huolta ettei omat kakarat ala kiusata jos joku on vähän erilainen." Milläpä menet ja sanot näille vanhemmille etteivät opettaisi lapsilleen moisia hölmöyksiä? No et millään. Suomi ei ole (minun mielestäni) tällä hetkellä vielä valmis homo- ja lesboparien adoptiolapsiin. Suvaitsevaisempaan suuntaan ollaan totta kai menossa, ehkäpä vuosikymmenen tai parin jälkeen, kun uudempi sukupolvi (joka on kasvanut suvaitsevaisemmassa ilmapiirissä) on vanhempien roolissa, ollaan typeristä homofobioista päästy jo eroon. "Ongelmana minulle ei perussuomalaisissa ole maahanmuuttokriittisyys, vaan näköalattomuus kulttuurin olemassaolevan moneuden ja vapauden tärkeyden suhteen. Edellisen lisäksi ongelmana ovat myös puolueen ääniharavien, kuten Soinin, Halla-ahon tai Oinosen mielipiteet. Suomalainen äänestysjärjestelmä aiheuttaa sen, että vaikka löytäisinkin “alemmalta askelmalta” jonkin terävän ja “minun arvojani” ajavan perussuomalaisen, on liian suuri vaara, että ääneni kuitenkin päätyisi hyödyntämään henkilöä, joka vastustaa aborttia, herjaa feministejä tai ei tunnista eroa koiran ja ihmisen välillä." Tällä periaatteella minunkaan ei olisi kannattanut äänestä Kokoomusta, jos ääneni olisi päätynyt kuitenkin hyödyntämään henkilöä, joka on tuomittu pahoinpitelystä, varkaudesta ja rattijuopumuksesta. Ja mitä pahaa on feministien herjaamisessa, kun he kuitenkin herjaavat kaikkia muita? Nyky-yhteiskunnassa feminismi on oikeastaan aika turha asia, kun naisilla on samat oikeudet kuin miehillä - jossain suhteessa miehillä jopa menee huonomminkin. Itse pidän perussuomalaisten ns. vaalivoittoa hyvänä asiana, vaikken heitä äänestänytkään. Suomi on kansainvälistynyt kovaa vauhtia, mikä on toki hyvä asia - mutta kaikessa kiireessä oma kansallinen identiteettimme uhkaa unohtua. On hyvä, että tupsahtaa esiin tällainen puolue, joka nimenomaan muistuttaa meille, että nyt ollaan Suomessa ja me olemme suomalaisia ja meidän on ennen kaikkea oltava ylpeitä siitä. Perussuomalaisten kulttuuriohjelma on ihan syvältä sanonko mistä, mutta muutoin mielestäni heillä on ihan hyviä ideoita ja tulevat varmasti tuomaan mielenkiintoisen mausteen eduskunnan soppaan. Toivon mukaan ainakin huonosti organisoitu maahanmuuttopolitiikka saadaan muutettua. Monia suomalaisia tuntuu vaivaavan tietynlainen kiltteys & suvaitsevaisuus -epidemia. Ollaan niin kiireellä ajamassa kaikkien muiden oikeuksia, ettei huomata huolehtia omista asioista. Suvaitsevaisuudessa on hyvien puolien lisäksi kuitenkin se huono asia, että maailma on pullollaan sellaisia ihmisiä, jotka mieluusti ja tietoisesti käyttävät hyväksi tiettyjen ihmisten kiltteyttä. Perussuomalaisten vaalipuheista ja -ohjelmista tulee monille mieleen Hitler ja Kolmas Valtakunta, mutta sitten taas unohdetaan että esimerkiksi Suomen itsenäistymiseen kuuluivat myös vastaavanlaiset puheet omasta identiteetistä, kulttuurista ja taiteesta. Voisin toisaalta jättää mainitsemattakin, mutta kukaan ei voine kyseenalaistaa sitä, etteikö Hitler aikanaan olisi nostanut huonosti voivan Saksan takaisin maailmanvallaksi (vaikka siihen sisältyikin sivussa kansanmurha ja muita hirveyksiä). Mielestäni on väärin, että se, että halutaan pitää kiinni oman maan oikeuksista ja tavoista, tuomitaan heti rasismiksi tai fasismiksi tai mitä lie sylki suuhun tuo. Omasta mielestäni meidän pitäisi kansainvälistymisen aikana pitää kiinni omasta identiteetistämme. Jos emme, kohta meillä ei kouluissakaan saa laulaa enää vanhoja joululauluja, koska ne loukkaavat jotain tiettyä väestöryhmää. Te, jotka perussuomalaisia syyttelette ja sanotte rasisteiksi: osittain olette oikeassa, sillä puolueen riveissä on kaikenmaailman idiootteja, mutta myös ihmisiä, joilla on oikeasti kehityskelpoisia ideoita. Mutta idiootteja löytyy muistakin puolueista. Pidän itse perussuomalaisia suhteellisen harmittomana puolueena, sillä heistä näkee sen, mitä asioita he ajavat: monet muut poliitikot takeltelevat eivätkä oikein tiedä mitä mieltä olisivat mistäkin, kunhan vain saavat jatkaa kansanedustajina. Vaikka eihän kansanedustajuudesta pois jääminenkään ole paha asia, olihan hallitus säätänyt istuville kansanedustajille aika mojovan eläkkeen... Miettikääpä lapset kotona, mitä tarkoittaa populistinen ja elitistinen politiikka. Lukekaa ihmisten mielipiteitä oikeasti, älkääkä luottako siihen mitä nyt vaikka Hesari teille kirjoittaa. Ottakaa asioista itse selvää. Jos teitä ei kiinnosta ottaa asioista itse selvää, on turha laukoa mielipiteitä politiikasta. Suoraan sanottuna minua jo nolottaakin muutaman ihmisen puolesta täällä.

      Lainaa

    139. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Niin, feministit kun vain eivät herjaa kaikkia muita. Suosittelen lueskelemaan esimerkiksi Despentesiä, joka on lisäksi myös viihdyttävää. In addition, vaikka joku sattuisi elämäänkin sellaisessa todellisuudessa, että uskoo heidän herjaavan, hänenkin olisi hyvä muistaa, että "silmä silmästä tekee maailmasta sokean." Ja edelleen lisäyksenä: julkisilla toimijoilla, kuten (kansalais)journalisteilla ja poliitikoilla on erityinen vastuu siitä, kuinka he mielipiteensä ilmaisevat, siis velvollisuus tasapuolisuuteen ja tiedon tarkistamiseen. Siinä mielessä olen ehdottoman samaa mieltä, että asioihin on syytä tutustua asioihin ja julkaisuihin, ennen kuin alkaa esittää perättömiä väitteitä mistään ihmisryhmästä.

      Lainaa

    140. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Vielä esim. joululauluihin: Suomalaisten ateistien lapset on vuosia esim. vastoin lakia pakotettu kirkkoon erilaisina juhlapyhinä ja ylipäätään laitettu osallistumaan erilaisiin uskonnollisiin rientoihin vastoin vanhempien esittämiä toivomuksia. Järkeä kuitenkin olisi sallittua käyttää, nämä kun eivät ole on-off-kysymyksiä. Kristillinen materiaali voidaan sijoittaa tapahtuman loppuun tai alkuun, ja ilmoittaa tästä avoimesti niin ateisteille kuin muuta kuin kristinuskoa harjoittaville. Joissain tapauksissa voidaan järjestää myös hyvin vaivattomasti vaihtoehtoista ohjelmaa. Kyse on vain siitä, hyväksytäänkö ajatuksen tasolla se, että on olemassa muitakin kuin yksi mahdollinen tapa tehdä asioita. (Joululaulukeissi oli muuten täysin lehdistön luoma harha - kukaan ei oikeasti ollut valittanut joululauluista mitään, joku vain keksi uutisoida, että tällainen valittaminen olisi mahdollista. Siksi juuri lehdistökritiikki olisi tarpeen.)

      Lainaa

    141. Tulos: +4 (20 ääntä)
      Miettikkääpä tällaista asiaa: Onko kellään mitään hajua mitä maahanmuuttanut pakolais yksinhuoltaja äiti jolla on kaksi lasta saa päivärahaa valtiolta? summa on lähes 2000€ joka kuukausi, lisäksi vuokra maksetaan ja asiat samanlaiseen elämään kuin suomalaisella mahdollistetaan. Esim. matkapuhelin, kuntosalikortti, ja kaikki vastaavat "mahdollisuudet tutustua" kultturiin tarjotaan ilmaiseksi. verratkaa mitä suomalainen yh äiti saa... kotihoidon tuesta saa tapella ja ku yrittää jotain tukea saada talouteen niin helpompaa on saada zernobylin ydinvoimalaitos turvallisesti toimintaan.jos perus suomalaiset sais jotain aikaan tuohon asiaan ni en kyllä hukkaan ääntäni antanut (ILMAISEKSI)

      Lainaa

    142. Köyhä_homo_taiteilija 10.5.2011 17:47
      Tulos: +4 (18 ääntä)
      Puolue, kuin puolue - yhtä vähän saavat kaikki aikaiseksi. Sinne pitäisi saada täysin uusi, erilainen kokonaisuus (sitä tämän hetkinen ei ole). Eivät ole vanhat toimineet muuta kuin rikkaiden hyväksi. Eli Kokoomus ja Keskusta kokonaan pois, ne ovat siellä aina myllänneet - olleet pitämässä huolen, että rikkaat rikastuu. Mitäköhän saisi sellainen eduskunta aikaan, jossa ei lainkaan näitä porvaripuolueita? Toivottavasti saadaan vielä se päivä nähdä. Muutos2011 kannattaisi kansanäänestystä, se olisi jotain uutta, mutta ku näinkin fiksuja äänestäjiä meillä on kuin tämä 19-vuotias Elisa... Enpä uskalla luottaa Suomen kansaan. Pitäisi tehdä kokeellinen kansanäänestys. Sittenpä tämän älykkyyden määrän näkisi. Persujen vihaajille tiedoksi, että joukossa on sateenkaariperheiden, aborttien, opiskelijoiden (jopa taidealojen) jne. tukijoita. Harvinaisen ristiriitainen ja jakautunut puolue - ei niitä kannata pelätä. Lupaavat kaikille kaikkea, eli mahdotonta.

      Lainaa

    143. Tulos: -5 (13 ääntä)
      voi ny suatana taas näitä omanikäsiä vatipäitä. "for real, mitä väliä" juuri näin suomi menee takasin jonkun vieraan vallan alle kunhan me nykyteinit kasvetaan äänestysikään. :( ei osata omilla aivoilla ajatella nenäänsä pitemmälle, valitettavasti.

      Lainaa

    144. Tulos: +1 (11 ääntä)
      Nuorille pitäisi kyllä kertoa että voi myös jättää äänestämättä, jos ei tiedä mitä tässä maassa oikeasti tapahtuu :D naurattaa pelkästään se ajatus kuinka moni äänestää pelkän mututuntuman perusteella. Pitäisi melkein olla joku pikatesti, minkä voisi tehdä vaikkapa nettipankkitunnuksilla ennen kuin päästetään näitä pissis liisoja äänestämään mitä sattuu :D Silti täytyy arvostaa nuorta opiskelijaa hyvästä bisneksesta, kyllä munki ääni lähtee meinaan satasella, sen verran pienet on tuet opiskelijoilla näinä päivinä. Sossun luukultakin saa enemmän...

      Lainaa

    145. Tulos: -2 (24 ääntä)
      minä äänestin persuja enkä häpeä olla persujen kannattaja seuratkaa suomen historiaa enemmän ja katsokaa 90-luvun lama oli "vanhojen" puolueiden aikaansaannos 2008 lama oli "vanhojen" puolueiden hallituskaudella että sillee... työttömyys rehottaa... ydinvoimaa lisää... eurooppaa syydetää rahaa pankkiireille... ja niin päin pois! 4 vuoden päästä SUPERJYTKY ja sit katellaa!!!!

      Lainaa

    146. Tulos: 0 (24 ääntä)
      Mitä ihmettä täällä haukutaan tuota tyttöä? Veikkaampa että lähes jokainen 18-25 opiskelija ottaisi 100 euroa tuommoisesta. Jos tiukkaa on, niin tyhmähän olisi, jos ei ottaisi ja äänestäisi.

      Lainaa

    147. Tulos: -1 (25 ääntä)
      Tyhmiä on ne jotka kuvittelee että sillä yhdellä äänellä on oikeasti jotain merkitystä. Itse olisin tehnyt ihan samoin jos joku olisi mulle rahaa tarjonnut. Tyhmähän se on joka ei ilmaista rahaa ota vastaan..

      Lainaa

    148. Tulos: +3 (25 ääntä)
      Toivon todellakin että persut tuplaavat paikkansa neljän vuoden päästä...

      Lainaa

    149. Tulos: +1 (15 ääntä)
      Suomen tulevaisuus, hip hei ja helvettiin!

      Lainaa

    150. Tulos: -8 (20 ääntä)
      Mitäs tuosta? Yksi äänihän se vaan on

      Lainaa

    151. kohtuukäyttäjä 1.6.2011 18:38
      Tulos: +13 (21 ääntä)
      Yllättävän moni on näköjään sitä mieltä, että rikoksia kannattaa tehdä, jos niistä on rahaa tarjolla. Varmaan kaupastakin kannattaa pölliä tilaisuuden tullen, mitäs siitä, ilmaiseksi saa ja sehän nyt on vaan tää yks, ei se mihinkään vaikuta.

      Lainaa

    152. Tulos: +7 (17 ääntä)
      Todellisuudessahan mimmi on tyhmä, kun äänestää Soinia rahan takia, vaikka olisi ihan hyvin voinut vain ottaa rahat ja äänestää jotain muuta. Silloin olisi toki valehdellut äidilleen, mutta eipä tuo kovin rehelliseltä tytsyltä muutenkaan vaikuta.

      Lainaa

    153. Tulos: +5 (17 ääntä)
      "Pöllinpä tästä bemarin, juu eihän se mitään kyl tolla kauppiaalla niitä riittää, mitä se nyt yhdestä välittäis"

      Lainaa

    154. Tulos: +3 (13 ääntä)
      menkää töihin

      Lainaa

    155. Tulos: -14 (18 ääntä)
      Itse myisin varmaan halvemmallakin äänioikeuteni... samaa paskaa se kuitenkin on niin saisipahan ainakin rahaa vähän :F

      Lainaa

    156. nahkatatti 4.7.2011 1:11
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Tuli jotenkin vain kova halu saada miinus ääniä

      Lainaa

    157. nahkapihvi 4.7.2011 1:13
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      100e saisi vaikka myymällä kynsiään keskustorilla

      Lainaa

    158. nahkalihas 4.7.2011 1:14
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      tai varpaita

      Lainaa

    159. Tulos: +4 (16 ääntä)
      Huhhuh. Nyt on käsitetty myös sana suvaitsevaisuus väärin. Joo kyllä, on suvaitsevaisuutta suvaita KAIKENnlaiset ihmiset, maahanmuuttajat, naiset, islaminuskoiset, kristinuskoiset... Mutta ne ihmiset, jotka kovaan ääneen vannovat suvaitsevaisuuden nimeen ja kokevat olevansa tosi suvaitsevaisia, eivät ymmärrä suvaitsevaisuuden toista puolta. Jos kerran ollaan suvaitsevaisia, suvaitaan myös niitä ihmisiä, joilla on erilainen mielipide kuin itsellä, esimerkiksi maahanmuuttoon. Vaikka vastapuoli ei olisikaan suvaitsevainen. Voin itse ainakin ylpeästi sanoa, etten todellakaan ole suvaitsevainen, koska en haluaisi esimerkiksi uusnatsia kotiini enkä kykenisi ymmärtämään ja hyväksymään hänen näkökantojaan, koska ne eroavat niin paljon omistani. Se, että hyväksyy homot ja maahanmuuttajat, ei tarkoita yksinään suvaitsevaisuutta universaalina määreenä, millaisena sitä käytetään.

      Lainaa

    160. Tulos: -5 (17 ääntä)
      Helvetti soini vois painuu niitten meloneittensa ja omenoittensa kaa afrikkaan savimajaan.

      Lainaa

    161. Tulos: -3 (21 ääntä)
      Mitä väliä sillä on ajatteliko tyttö nyt omilla aivoillaan ku ääni meni kuitenki oikealle miehelle! :D

      Lainaa

    162. Tulos: -2 (16 ääntä)
      Helvetin iso fakta on se että 90% suomalaisista ei tiedä MITÄÄN näistäkään asioista, kyllähän kaikki asiat omasta puolueesta tiedetään mutta esim perussuomalaisten asioista kaikki tietää vaan mamun ja valittaavat siitä ? Menkää perkele lukemaan faktat ensin ennen kun tulette tänne huutelemaan hitleristä sun muista, laitetaan johtoon ruotsalainen kansapuolue, vihreät ja kirkko, niin saadaan suomesta monikulttuurinen maa jossa ei saa ajaa autoa ja ruotsi menee rakkaan suomen kielemme päälle.

      Lainaa

    163. Timo Soini Presidentiksi 19.7.2011 16:09
      Tulos: -6 (20 ääntä)
      Hyvä ku äänestit sitä, äänestät myös presidentinvaaleissa!

      Lainaa

    164. Timo Soini Presidentiksi 19.7.2011 16:10
      Tulos: -2 (12 ääntä)
      oho: http://www.facebook.com/pages/Timo-Soini-Presidentiksi/240218112659982

      Lainaa

    165. Tulos: 0 (6 ääntä)
      Idiot...

      Lainaa

    166. Tulos: +7 (11 ääntä)
      jos oisin ollu tuo naikkonen, oisin kääriny noi fyffet taskuu ja äänestäny sitä jota ajattelinkin äänestää, tai jättää äänestämättä :d

      Lainaa

    167. Tulos: +2 (12 ääntä)
      "Miettikkääpä tällaista asiaa: Onko kellään mitään hajua mitä maahanmuuttanut pakolais yksinhuoltaja äiti jolla on kaksi lasta saa päivärahaa valtiolta? summa on lähes 2000€ joka kuukausi, lisäksi vuokra maksetaan ja asiat samanlaiseen elämään kuin suomalaisella mahdollistetaan. Esim. matkapuhelin, kuntosalikortti, ja kaikki vastaavat “mahdollisuudet tutustua” kultturiin tarjotaan ilmaiseksi."
      Oon tässä asiassa osittain samaa mieltä, mutta mieti itseäsi tilanteessa, jossa muutat toiseen maahan maahanmuuttaja-pakolaisena-yksinhuoltaja-äitinä jolla on kaksi lasta.. Siinä tilanteessa itsellenikin kelpaisi ottaa "kaikki vastaavat mahdollisuudet tutustua kulttuuriin ilmaiseksi".

      Lainaa

    168. Tulos: -5 (15 ääntä)
      Sanotaanko nyt rehellisesti että kyllä mäkin oisin äänestänyt. :) Sen verran ollaan rahassa tiukilla.

      Lainaa

    169. Tulos: -9 (17 ääntä)
      Kyllä itsekin voisin äänestää rahasta. Totta puhutaan, eipä voisi juuri kiinnostaa vitun vertaa. Ei se yksi ihminen vaaleja kaada, eikä juuri harmittaisi vaikka muuttaisikin tulosta. Ja lakia te kaikki olette rikkoneet, ei se ole sen vakavampi asia, ei tämä nyt mikään murha taida olla Tämä ei ole mikään badass trollviesti, mutta näytätte vaan tyhmiltä kun raivostutte tälläisestä asiasta. Enpä usko että tämä kyseinen tyttö paljoa vaikutti elämäänne.

      Lainaa

    170. Tulos: +7 (19 ääntä)
      Voi huoh, kyllä mä ainakin pystyn tunnustaa et persuja äänestin, eikä se mun tuttavapiirille mikään yllätys ollut, koska kaikki tietää mun kuuluvan perussuomalaisiin. :D

      Lainaa

    171. Tulos: -1 (7 ääntä)
      helppoo rahaa eijhele

      Lainaa

    172. Tulos: +9 (27 ääntä)
      Siis mitä ihmettä? Ihmiset täällä sanoo äänestäneensä perussuomalaisia ja saavat heti yli 200 thumbsdownia?? Siis jokainen äänioikeutettu saa äänestää, ketä haluaa, eikä ihmisten pitäis mennä arvosteleen ihmisten mielipiteitä.

      Lainaa

    173. Tulos: -4 (12 ääntä)
      iniko: Se on nyt vaan karu fakta, että Perussuomalaiset osasivat järjestäytyä paremmin, kuin muut puolueet. On aika turha itkeä “väärien” mielipiteiden vuoksi, koska suurin osa näistä vihervasemmiston ituhipeistä ei ole lukenut PS:n vaaliohjelmaa, vaan ottavat “demokraattiset” vaikutteensa suoraan lehdistöstä. Minun mielestäni persujen mollaaminen on lapsellista, eikä lainkaan demokratian mukaista. Kannattaa organisoida joukot paremmin seuraaviin vaaleihin. Mitä sitten itse postaukseen tulee, niin typerähän tuo mimmi olisi ollut ellei rahoja olisi ottanut. Jos ei politiikkaa seuraa tai ole siitä kiinnostunut niin kyllä itsekin äänestäisin rahallista korvausta vasten. Muutoin tuonkin nuoren naisen ääni olisi jäänyt käyttämättä. Seuraavissa vaaleissa voi sitten uudelleenkäsitellä arvomaailmaansa ja äänestää puoluetta, joka toimii vastavoimana perussuomalaisille. p.s. En äänestänyt persuja, mutta nautin silti yli 50 000 jäsenen itkuryhmästä facebookissa ja ihmisten tirinästä muuallakin sosiaalisessa mediassa
      Tässä tuli erittäin asiallinen kommentti ja ei voi muuta kun ihmetellä että on 25 menny pakkasen puolelle...

      Lainaa

    174. Tulos: -5 (13 ääntä)
      Hyvää miestä äänesti mutta ei todellaakaan näin. Voi olla jotku vanhemmatkin törkeitä.

      Lainaa

    175. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Ei se presidentti kumminkaan mitään päätä, pelkkä leimasin se on!

      Lainaa

    176. Tulos: -5 (9 ääntä)
      hmmm. en mielestäni ole politiikasta piittamaton mutta silti katsoisin 100€ olevan ääntäni arvokkaampi :/

      Lainaa

    177. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Jos mun äiti ois noin tyhmä ni iha salee ottaisin siltä rahat ja menisin sit hyvillä mielin äänestämää vaikka vihreitä :))

      Lainaa

    178. Tulos: -5 (11 ääntä)
      Kohta tulee uus jytky <3

      Lainaa

    179. Ratiritiralla 14.11.2012 18:15
      Tulos: -3 (9 ääntä)
      tupsusuu: itse kävin äänestämässä soinia ihan ilmaiseksi!
      Sama!

      Lainaa

    180. Tulos: -3 (9 ääntä)
      Mikä samperin järki tässä on? ei tää oo ees fail. Soini on ehdokas missä muutkin.

      Lainaa

    181. Tulos: -8 (10 ääntä)
      Pakko sanoa, että sadasta eurosta olisin itekkin äänestäny ihan ketä tahansa eduskuntavaaleissa...

      Lainaa

    182. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Miklas: Pakko sanoa, että sadasta eurosta olisin itekkin äänestäny ihan ketä tahansa eduskuntavaaleissa…
      Ite ottaisin sata euroa, valehtelisin että äänestin Soinia, ja äänestäisin ketä haluan.

      Lainaa

    183. Tulos: +5 (11 ääntä)
      haha: ja kyllä käteinen sen hoitaa että euro kaatuu ja siinä samassa talous se on hemmetin hyvä kun ihmiset eivät osaa ottaa asioista selvää miten tässä vielä käy näitten käteisen tukipakettejen ja muiden ihanien juttujen kanssa.
      Ihan normi Persu. Rakastaa maataan, mutta ei osaa sen kieltä. Välimerkkien käyttö on toistaiseksi sallittua.Yhdyssanojen runsaus on yksi suomen kielen tunnuspiirteistä ja niille löytyy ihan kieliopista säännöt.

      Lainaa

    184. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Ja jotku ihmettelee miksi suomen poliittinen tilanne on mikä on... Jos teini ääliöiden äänet lähtee noin halvalla ni ei tarvita ku pari raharikasta mulkkua kiertelemään koulujen pihoja ja kokoomuksen ja keskustan äänimäärät on helposti selitetty. Tosin kaikista tyhmipiä on ne jotka heittävät äänensä hukkaan äänestämällä SDPtä kun "se on se vasemmisto puolue" jota se ei ole aikoihin enään ollut. Keskusta ja kokoomus reilusti oikealla puolella, SDP keskellä Ja Vasemmistoliitto viimeisenää ajaa duunia painavien, opiskelijoiden yms. oikeuksia ;) Aktivoitukaa nuoret poliittisesti älkääkä vain valittako kun tuet ei riitä muuhun ku hernekeiittoon ja paskasimpaan yksiöön mitä rahalla saa (laskujen jälkeen), äänestämällä poliitikkoja joiden linjaan kuuluu opiskelijoista yms. huolenpito voit ehkä jopa auttaa asiaa!

      Lainaa

    185. Tulos: -5 (7 ääntä)
      jr: Miksei voi ottaa sitä satasta ja jättää äänestämättä? mistä se äite sen tietäis?
      noh äiti vaikka oli siinä mukana?

      Lainaa

    186. Erkki erkkelson 22.4.2015 2:46
      Tulos: -8 (10 ääntä)
      Kyllä minä äänestäisin satasesta vaikka putinia suomen johtoon, perkele :D

      Lainaa

    187. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Tällaisten nuijien takia meillä on nyt hallituksessa oikeistolaiset, joiden päämäärä on kerätä mahdollisimman paljon rahaa omiin ja kavereiden taskuihin, sekä kurjistaa ja vaikeuttaa kansalaisten elämää siinä sivussa.

      Lainaa

    188. Tulos: +2 (4 ääntä)
      jep jep: ihan kait se on sama ketä ihmiset äänestää ja onko sut lahjottu äänestää jotain henkilöä vai ei. ei ne sielä eduskunnassa saa kuitenkaa muuta aikaseks, ku ostettua uudet torkkupeitot kun edelliset on jo vähän nukkaantunu.
      jabba: tosikkoa porukkaa.. ihan helvetin sama ketkä 200 siellä eduskunnassa istuu, mikää ei muutu kuiteskaan
      Siis tuomitsette jo etukäteen koko eduskunnan ja kaikki kansanedustajat riippumatta siitä keitä he edes ovat? Kertokaapa sitten miten teidän mielestänne tässä maassa asioista pitäisi päättää?

      Lainaa

    189. Tulos: 0 (2 ääntä)
      no huhhuh…: Just asia meininkiä hahahahahah
      Kiitos kirjoitusvirheestä.

      Lainaa

    190. Tahdistamaton lohikäärme 14.7.2023 18:54
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      jr: Miksei voi ottaa sitä satasta ja jättää äänestämättä? mistä se äite sen tietäis?
      Koska se olisi petos. Vieläpä perheenjäsentä kohtaan. Toivottavasti et kuulu omaan lähipiiriini.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: perussuomalaiset, timo soini, vaalit, eduskunta, ääni, paita