Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kuvakooste, osa 182

Lasten kanssa voi askarrella kaiken näköistä...
Kuvakooste, osa 182

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 52 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +798 (816 ääntä)
      Joku saattaa kyl jo säikähtää tuota aika pahasti :D

      Lainaa

    2. Tulos: +726 (882 ääntä)
      Tuollainen ruumissäkki olisi mielestäni vähän ahdistava aikuistenkin juhlissa, ei tulisi ensimmäisenä mieleen jakaa sitä lasten askarteluryhmään:D

      Lainaa

    3. Tulos: -605 (817 ääntä)
      Halloween on ihan kamala asia. Miten joidenkin mielestä voi olla hauskaa pelotella ihmisiä? Onneksi sitä ei Suomessa juhli kukaan sivistynyt. Vain muutama persupölvästi.

      Lainaa

    4. Tulos: +602 (662 ääntä)
      Huoh: Halloween on ihan kamala asia. Miten joidenkin mielestä voi olla hauskaa pelotella ihmisiä? Onneksi sitä ei Suomessa juhli kukaan sivistynyt. Vain muutama persupölvästi.
      Mä oon aina kuvitellu et persut on just niitä halloweenvastaisia kun sE EI OLE PERUS_SUOMALAINEN JUHLA!!!!!11

      Lainaa

    5. hepomiesten tietotoimisto 24.10.2017 2:09
      Tulos: +671 (777 ääntä)
      Ruumisidea on huippu! Taidan pitää viikonloppuna kotonani tinder-treffit ja askarrella tuollaisen ruumiin johonkin nurkkaan. Voisin vähän peitellä jollain torkkupeitolla, ettei ihan heti osu silmään. Voisin vielä selittää vaivaantuneena, että edelliset treffit eivät menneet ihan putkeen ja nyökkäillä sitten vähän ruumista kohti.... Ääh tää on ihan pakko kokeilla! Livistääkö deitti vai tarjoutuuko kippausavuksi :D

      Lainaa

    6. Tulos: +78 (234 ääntä)
      doggo: Mä oon aina kuvitellu et persut on just niitä halloweenvastaisia kun sE EI OLE PERUS_SUOMALAINEN JUHLA!!!!!11
      Suomalaiseen juhlakalenteriinhan se ei tosiaan kuulu. Lähinnä näen sen vain keinona kääriä rahaa juhlalla, jota ei Suomessa juurikaan juhlita. Siksi sen viettäminen täällä Suomessa on hieman huvittavaa. Mutta viettäköön ken haluaa, jos siitä iloa saa.

      Lainaa

    7. Tulos: +245 (263 ääntä)
      hepomiesten tietotoimisto: Ruumisidea on huippu! Taidan pitää viikonloppuna kotonani tinder-treffit ja askarrella tuollaisen ruumiin johonkin nurkkaan. Voisin vähän peitellä jollain torkkupeitolla, ettei ihan heti osu silmään. Voisin vielä selittää vaivaantuneena, että edelliset treffit eivät menneet ihan putkeen ja nyökkäillä sitten vähän ruumista kohti…. Ääh tää on ihan pakko kokeilla! Livistääkö deitti vai tarjoutuuko kippausavuksi
      Raporttia sitten tästä

      Lainaa

    8. Tulos: +402 (414 ääntä)
      hepomiesten tietotoimisto: Ruumisidea on huippu! Taidan pitää viikonloppuna kotonani tinder-treffit ja askarrella tuollaisen ruumiin johonkin nurkkaan. Voisin vähän peitellä jollain torkkupeitolla, ettei ihan heti osu silmään. Voisin vielä selittää vaivaantuneena, että edelliset treffit eivät menneet ihan putkeen ja nyökkäillä sitten vähän ruumista kohti…. Ääh tää on ihan pakko kokeilla! Livistääkö deitti vai tarjoutuuko kippausavuksi :D
      Toisaalta haluaisin sanoa, että äläpä hei ehkä sittenkään tee noin, mutta sitten taas toisaalta haluan päästä näkemään sinun uutisotsikkosi. "Paikkakunnalla suuri poliisietsintä, treffikumppanin asunnosta löytynyt ruumis paljastuikin Halloween-pilaksi." Tai no, nyt eletään vuotta 2017 ja mediat yrittävät säheltää netissä. Eli uutisotsikko menisi pikemminkin "henkilö huomasi ruumiin treffikumppaninsa asunnossa, etkä ikinä arvaa, mitä seuraavaksi tapahtui. Katso kuvat!"

      Lainaa

    9. Tulos: -22 (108 ääntä)
      Huoh: Halloween on ihan kamala asia. Miten joidenkin mielestä voi olla hauskaa pelotella ihmisiä? Onneksi sitä ei Suomessa juhli kukaan sivistynyt. Vain muutama persupölvästi.
      kauhuelokuvvat on kauheita ja pelottavia ! en kyllä ymmärrä ketään kuka niitä menee elokuviin katsomaan!

      Lainaa

    10. Tulos: +46 (152 ääntä)
      Meillä halloweenina on pyhäinpäivä, jolloin viedään kynttilät edesmenneiden läheisten haudoille illemmalla ja muistellaan heitä. Samalla katsotaan kynttilämerta, joka monella hautausmaalla on. Tämä on perinne, jota haluan lasten kanssa jatkaa. Tavallaan surullista, että tämä tapa alkaa olla katoamaan päin. Eikä siis olla mikään yltiöhihhuli eikä myöskään persuperhe, vaan perhe, joka jatkaa suomalaisia perinteitä. Ollaanko me sitten ankeita keskustalaisia(?) Karkkikierrokset tehdään nuuttipukinpäivänä joulun jälkeen "Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti poies viepi". Se on täällä lounaisrannikolla perinne.

      Lainaa

    11. Tulos: -45 (111 ääntä)
      Täällä Härmässä Halloween nyt on näitä white trash -juttuja vaan.

      Lainaa

    12. Tulos: +107 (209 ääntä)
      Huoh: Halloween on ihan kamala asia. Miten joidenkin mielestä voi olla hauskaa pelotella ihmisiä? Onneksi sitä ei Suomessa juhli kukaan sivistynyt. Vain muutama persupölvästi.
      Mieluummin juhlin kaupallista halloweenia kuin mitään uskonnollista pakkojuhlaa.

      Lainaa

    13. Tulos: +77 (87 ääntä)
      En ehtinyt tuolla askarteluryhmässä nähdä ko. julkaisuja vaan huomasin asian jälkipuinnin. Nyt ymmärrän, miksi asiasta nousi haloo..

      Lainaa

    14. Anteeksi kun olen valkoinen 24.10.2017 8:54
      Tulos: -5 (125 ääntä)
      Huoh: Halloween on ihan kamala asia. Miten joidenkin mielestä voi olla hauskaa pelotella ihmisiä? Onneksi sitä ei Suomessa juhli kukaan sivistynyt. Vain muutama persupölvästi.
      Miten ne persut saatiin tähänkin sekotettua? :D Give me a break. Persuja syytetään siitä miten ne vierittää kaiken maahanmuuttajien syyksi mutta kyllä se on niinpäin että suvakit vierittää kaiken persujen syyksi.

      Lainaa

    15. Tulos: +35 (89 ääntä)
      Puusus: Mieluummin juhlin kaupallista halloweenia kuin mitään uskonnollista pakkojuhlaa.
      Tavallaan oon samaa mieltä, mutta sitten hoksasin että uskonnolliset ”pakkojuhlat” pitää sisällään palkallisia vapaapäiviä. Jos ei vietä, ei niitä myöskään tarvi.

      Lainaa

    16. totuuden_torvi 24.10.2017 9:45
      Tulos: +51 (53 ääntä)
      Kala: Toisaalta haluaisin sanoa, että äläpä hei ehkä sittenkään tee noin, mutta sitten taas toisaalta haluan päästä näkemään sinun uutisotsikkosi. “Paikkakunnalla suuri poliisietsintä, treffikumppanin asunnosta löytynyt ruumis paljastuikin Halloween-pilaksi.” Tai no, nyt eletään vuotta 2017 ja mediat yrittävät säheltää netissä. Eli uutisotsikko menisi pikemminkin “henkilö huomasi ruumiin treffikumppaninsa asunnossa, etkä ikinä arvaa, mitä seuraavaksi tapahtui. Katso kuvat!”
      Osuit asian ytimeen! Tuo sähellys on käsittämättömän ärsyttävää klikkihuorausta. Onneksi esim. Facebookissa voi halutessaan käyttää Klikinsäästäjää. Ite on onneksi oppinu, että näistä "klickbait'sta" ei yksikään ole avaamisen arvoinen koskaan. Kommentistasi motivoituneena tein nopean Googlauksen ja se mitä löytyi, yllätti kaikki. Katso linkkinimet! (ei tarvi avata) 1) "Caitlyn Jenneristä tehtiin pila-asu – sitten tapahtui jotain yllättävää" 2) "nama-ihmiset-nakivat-patsaan-et-voi-arvata-mita-sitten-tapahtui-katso-hillittoman-hauskat-kuvat" 3) "taskuvaras-jai-rysan-paalta-kiinni-kiistelty-video-nettihitiksi/" 4) "vanki-sai-partakoneenteran-se-mita-sitten-tapahtui-yllatti-kaikki/"

      Lainaa

    17. Tulos: +78 (84 ääntä)
      Tuo ruumis on hyvä idea. Taidankin ripustaa joulukuuseen pari tuollaista.

      Lainaa

    18. Tulos: +86 (90 ääntä)
      Ta: En ehtinyt tuolla askarteluryhmässä nähdä ko. julkaisuja vaan huomasin asian jälkipuinnin. Nyt ymmärrän, miksi asiasta nousi haloo..
      Jälkipuinnit julki!

      Lainaa

    19. Seppo Saviniemi 24.10.2017 10:45
      Tulos: +156 (186 ääntä)
      Halloween on aina lokakuun viimeinen päivä, pyhäinpäivä taas vaeltaa. Melkein sama ajankohta, ja voivat joskus osuakin samalle päivälle, mutta ei niillä kumminkaan ole mitään tekemistä keskenään. Jotenkin huvittavaa kuinka voimakkaita tunteita joku Halloweenkin voi herättää. Joo, Amerikan kautta kantautunut (nykyisessä muodossaan) höpöhöpöjuhla, mutta mitä sitten? Älkää vaan koskaan pitäkö hauskaa mistään hölmöstä syystä, kaiken pitää aina olla vakavaa, synkkää ja ankeaa.

      Lainaa

    20. Tulos: +13 (51 ääntä)
      Syökö jengi sitten muuten aina pelkkää lihaa vai? Jätän lihattoman lokakuun väliin ja syön kuten ennenkin, rehuja ja lihaa.

      Lainaa

    21. Tulos: +16 (30 ääntä)
      Huoh: Halloween on ihan kamala asia. Miten joidenkin mielestä voi olla hauskaa pelotella ihmisiä? Onneksi sitä ei Suomessa juhli kukaan sivistynyt. Vain muutama persupölvästi.
      7 Persujen vika tämäkin!!!!

      Lainaa

    22. Tulos: +77 (81 ääntä)
      Puusus: Mieluummin juhlin kaupallista halloweenia kuin mitään uskonnollista pakkojuhlaa.
      Kaikki juhlat on nykyään kaupallisia krääsäjuhlia eikä mitään juhlaa ole pakko viettää. Ei muuten eikä uskonnollisessa viitekehyksessä. Onneksi.

      Lainaa

    23. Arkkienkeli 24.10.2017 12:41
      Tulos: +62 (72 ääntä)
      King: Suomalaiseen juhlakalenteriinhan se ei tosiaan kuulu. Lähinnä näen sen vain keinona kääriä rahaa juhlalla, jota ei Suomessa juurikaan juhlita. Siksi sen viettäminen täällä Suomessa on hieman huvittavaa. Mutta viettäköön ken haluaa, jos siitä iloa saa.
      Vai niin. Vietämme pyhäinmiestenpäivää ensimmäisenä marraskuun lauantaina. Anglosaksiset maat viettävät halloweeniä, joka tarkoittaa samaa. Kyseessä on siis vainajien muistamiseen tarkoitettu juhla, jossa käydään haudoilla ja sytytetään kynttilöitä, ja joka perustuu vanhoihin muinaisten kelttien talven alkamisen ajankohtaan jolloin vainajien uskottiin liikkuvan maan päällä.

      Lainaa

    24. Tulos: +78 (82 ääntä)
      Seppo Saviniemi: Halloween on aina lokakuun viimeinen päivä, pyhäinpäivä taas vaeltaa. Melkein sama ajankohta, ja voivat joskus osuakin samalle päivälle, mutta ei niillä kumminkaan ole mitään tekemistä keskenään. Jotenkin huvittavaa kuinka voimakkaita tunteita joku Halloweenkin voi herättää. Joo, Amerikan kautta kantautunut (nykyisessä muodossaan) höpöhöpöjuhla, mutta mitä sitten? Älkää vaan koskaan pitäkö hauskaa mistään hölmöstä syystä, kaiken pitää aina olla vakavaa, synkkää ja ankeaa.
      Itse asiassa halloween tulee sanoista all hallows eve ja tarkoittaa kirjaimellisesti pyhien päivän aattoa, mikä taas on sama pyhä kuin oma pyhäinpäivämme, jota alun perin on vietetty aina marraskuun ensimmäisenä päivä. Sitten joku keksi, että sehän häiritsee työntekoa ja päivä siirrettiin lokakuun viimeiselle lauantaille. Ihan lystikäs idea minusta, Suomen säissä mukavan piristävä syysjuhla. Itse tosin pidän enemmän meksikolaista kuolleiden päivästä.

      Lainaa

    25. Arkkienkeli 24.10.2017 12:44
      Tulos: +7 (35 ääntä)
      Seppo Saviniemi: Halloween on aina lokakuun viimeinen päivä, pyhäinpäivä taas vaeltaa. Melkein sama ajankohta, ja voivat joskus osuakin samalle päivälle, mutta ei niillä kumminkaan ole mitään tekemistä keskenään. Jotenkin huvittavaa kuinka voimakkaita tunteita joku Halloweenkin voi herättää. Joo, Amerikan kautta kantautunut (nykyisessä muodossaan) höpöhöpöjuhla, mutta mitä sitten? Älkää vaan koskaan pitäkö hauskaa mistään hölmöstä syystä, kaiken pitää aina olla vakavaa, synkkää ja ankeaa.
      Olet väärässä. Kyseinen tapa on lähtöisin vanhalta mantereelta ja kulkenut uudisraivaajien mukana amerikan mantereelle. Lue lisää vaikka wikipediasta tai paperisesta tietokirjasta.

      Lainaa

    26. Seppo Saviniemi 24.10.2017 13:12
      Tulos: +64 (68 ääntä)
      Arkkienkeli: Olet väärässä. Kyseinen tapa on lähtöisin vanhalta mantereelta ja kulkenut uudisraivaajien mukana amerikan mantereelle. Lue lisää vaikka wikipediasta tai paperisesta tietokirjasta.
      Sen takia kirjoitinkin, että nykyisessä muodossaan. Se Halloween jonka me täällä Pohjolan perukoilla tunnemme tulee nimenomaan Amerikasta.

      Lainaa

    27. Tulos: +34 (36 ääntä)
      Minä: Sitten joku keksi, että sehän häiritsee työntekoa ja päivä siirrettiin lokakuun viimeiselle lauantaille.
      Tarkoitit varmaankin marraskuun ensimmäistä lauantaita, missä se tänäkin vuonna kalenterissa on.

      Lainaa

    28. Tulos: +77 (81 ääntä)
      Jaahas. Mikähän nykyään vietettävistä juhlapyhistä sitten on täysin ehta suomalainen juhla, joka ei ole tullut jostain muualta?

      Lainaa

    29. Tulos: +51 (53 ääntä)
      hepomiesten tietotoimisto: Ruumisidea on huippu! Taidan pitää viikonloppuna kotonani tinder-treffit ja askarrella tuollaisen ruumiin johonkin nurkkaan. Voisin vähän peitellä jollain torkkupeitolla, ettei ihan heti osu silmään. Voisin vielä selittää vaivaantuneena, että edelliset treffit eivät menneet ihan putkeen ja nyökkäillä sitten vähän ruumista kohti…. Ääh tää on ihan pakko kokeilla! Livistääkö deitti vai tarjoutuuko kippausavuksi
      Vastahan tässä oli että joku oli jemmannut eksänsä ruumista 6kk makkarissa ja uus poikaystävä auttoi sen hävittämisessä. Siinä jos missä on sellainen yhdistävä kokemus!

      Lainaa

    30. Tulos: +32 (42 ääntä)
      King: Suomalaiseen juhlakalenteriinhan se ei tosiaan kuulu. Lähinnä näen sen vain keinona kääriä rahaa juhlalla, jota ei Suomessa juurikaan juhlita. Siksi sen viettäminen täällä Suomessa on hieman huvittavaa. Mutta viettäköön ken haluaa, jos siitä iloa saa.
      Senkö takia juhlia juhlitaan, että ne ovat jossain kalenterissa? Lopettaisitko joulunvieton, jos joulu poistettaisiin juhlakalenterista?

      Lainaa

    31. Tulos: +25 (29 ääntä)
      doggo: Mä oon aina kuvitellu et persut on just niitä halloweenvastaisia kun sE EI OLE PERUS_SUOMALAINEN JUHLA!!!!!11
      juhlitaan mieluumin vaikka näitä: marrasyö, hallainyö, kurpitsajuhla, kekrijuhla ja haamuaatto

      Lainaa

    32. Tulos: +7 (13 ääntä)
      hepomiesten tietotoimisto: Ruumisidea on huippu! Taidan pitää viikonloppuna kotonani tinder-treffit ja askarrella tuollaisen ruumiin johonkin nurkkaan. Voisin vähän peitellä jollain torkkupeitolla, ettei ihan heti osu silmään. Voisin vielä selittää vaivaantuneena, että edelliset treffit eivät menneet ihan putkeen ja nyökkäillä sitten vähän ruumista kohti…. Ääh tää on ihan pakko kokeilla! Livistääkö deitti vai tarjoutuuko kippausavuksi
      Laita se "ruumis" vessaan odottelemaan :D Toivottavasti asunnossasi ei ole parkettilattia, tästä pilasta saattaa koitua kosteusvaurioita!

      Lainaa

    33. Tulos: -16 (38 ääntä)
      Mulle tuli tuosta jätesäkkiaskartelusta valitettavasti mieleen Erikan kohtalo

      Lainaa

    34. Tulos: +5 (21 ääntä)
      Isojen poikien... bdsm-teemaisiin juhliin?

      Lainaa

    35. Kärröt keik 24.10.2017 18:57
      Tulos: -18 (58 ääntä)
      jyujuy: Syökö jengi sitten muuten aina pelkkää lihaa vai? Jätän lihattoman lokakuun väliin ja syön kuten ennenkin, rehuja ja lihaa.
      Hei! Älä koskaan, ikinä muutu. Pysy aina tuollaisena ilmastonmuutoksen aiheuttajana, kuin nyt oot.

      Lainaa

    36. Tulos: +31 (35 ääntä)
      Abc: Isojen poikien… bdsm-teemaisiin juhliin?
      Ennemmin nekrofilia.

      Lainaa

    37. Tulos: +9 (33 ääntä)
      Arkkienkeli: Vai niin. Vietämme pyhäinmiestenpäivää ensimmäisenä marraskuun lauantaina. Anglosaksiset maat viettävät halloweeniä, joka tarkoittaa samaa. Kyseessä on siis vainajien muistamiseen tarkoitettu juhla, jossa käydään haudoilla ja sytytetään kynttilöitä, ja joka perustuu vanhoihin muinaisten kelttien talven alkamisen ajankohtaan jolloin vainajien uskottiin liikkuvan maan päällä.
      Ja suomalainen versio juhlasta on juuri se pyhäinpäivä, johon ei kuulu kurpitsat ja kauhuasut. Ne ovat tuontitavaraa eivätkä kuulu näin suomalaiseen perinteeseen. Pointti ehkä livahti ohi; vainajia muistetaan molemmissa, mutta Halloweeniksi ei voi yhteismitallisesti kutsua.

      Lainaa

    38. spookyscary 24.10.2017 20:48
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      Kun täällä nyt muutenkin halloweenista puhutaan/tapellaan, niin tosta paprikastahan sais kans hyvän tee-se-itse halloween-koristeen!

      Lainaa

    39. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Onkohan tämä Ira käyttänyt aikaisemmin lapsiaiheisella sivustolla nimeä Anneli?

      Lainaa

    40. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Mairatsu: Meillä halloweenina on pyhäinpäivä, jolloin viedään kynttilät edesmenneiden läheisten haudoille illemmalla ja muistellaan heitä. Samalla katsotaan kynttilämerta, joka monella hautausmaalla on. Tämä on perinne, jota haluan lasten kanssa jatkaa. Tavallaan surullista, että tämä tapa alkaa olla katoamaan päin. Eikä siis olla mikään yltiöhihhuli eikä myöskään persuperhe, vaan perhe, joka jatkaa suomalaisia perinteitä. Ollaanko me sitten ankeita keskustalaisia(?) Karkkikierrokset tehdään nuuttipukinpäivänä joulun jälkeen “Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti poies viepi”. Se on täällä lounaisrannikolla perinne.
      Niin, se nuuttipukkiperinnekin on tullut Ruotsista. Ja ennen pyhäinpäivän rantautumista Suomeen on täällä juhlittu kekriä, jolla ei ollut esimerkiksi kristinuskon kanssa mitään tekemistä. Pyhäinpäivä rantautui tänne katolilaisuuden kautta. Mutta onhan se hirveää, jos joku kehtaa ilakoida näin vakavamielisen juhlan aikaan naamiaisasuilla ja pitää hauskaa. :D

      Lainaa

    41. Tulos: +2 (8 ääntä)
      No böö: Ja suomalainen versio juhlasta on juuri se pyhäinpäivä, johon ei kuulu kurpitsat ja kauhuasut. Ne ovat tuontitavaraa eivätkä kuulu näin suomalaiseen perinteeseen. Pointti ehkä livahti ohi; vainajia muistetaan molemmissa, mutta Halloweeniksi ei voi yhteismitallisesti kutsua.
      Tätä itsekin hain.

      Lainaa

    42. Tulos: -2 (20 ääntä)
      Eero Tikka: Senkö takia juhlia juhlitaan, että ne ovat jossain kalenterissa? Lopettaisitko joulunvieton, jos joulu poistettaisiin juhlakalenterista?
      Nyt taisi pointti livahtaa ohi. Pointti oli se, että Halloween ei ole suomalainen juhla, kuten ei ole vaikka Pyhän Patrikin päiväkään. Meillä on se suomalaisten pyhäinpäivä, johon ei tosiaan kuulu kurpitsat ja luurangot. Miksi alkaa siihen ottamaan mukaan muiden maiden perinteitä? Näistä kommenteista päätellen moni täällä haluaa viettää sitä Halloweenia. Mikäs siinä. En väitä, ettei saisi. Kukin saa viettää vaikka sitä Pyhän Patrikin päivää. Tämä on vain oma mielipiteeni.

      Lainaa

    43. Tulos: +26 (32 ääntä)
      King: Nyt taisi pointti livahtaa ohi. Pointti oli se, että Halloween ei ole suomalainen juhla, kuten ei ole vaikka Pyhän Patrikin päiväkään. Meillä on se suomalaisten pyhäinpäivä, johon ei tosiaan kuulu kurpitsat ja luurangot. Miksi alkaa siihen ottamaan mukaan muiden maiden perinteitä? Näistä kommenteista päätellen moni täällä haluaa viettää sitä Halloweenia. Mikäs siinä. En väitä, ettei saisi. Kukin saa viettää vaikka sitä Pyhän Patrikin päivää. Tämä on vain oma mielipiteeni.
      Jos tarpeeksi kauas mennään historiassa taaksepäin, ei ole joulukaan kovin suomalainen juhla. Roomassa joulu korvasi saturnalian. Kun joulu tuotiin sieltä Suomeen kristinuskon mukana, se korvasi täkäläisen keskitalven juhlan saturnaliasta lainattuine piirteineen. Samoin pääsiäinen korvasi paikalliset kevätkylvöjuhlat, kuten ukonvakat. Vappukin on nimetty katolilaisen pyhimyksen nimeen eikä se ole ollut juhlapyhä Suomessa kovinkaan pitkään. Halloween on anglosaksinen juhla, joka on meillä aika lailla korvannut kekrin juhlinnan. Jos täällä ei olisi halloweenia, olisi sen tilalla samoihin aikoihin jokin toinen sadonkorjuujuhla. Hädin tuskin mikään juhla on enää suomalaisten "omaa" ja pikemminkin sekoitus vähän kaikenlaista sieltä täältä maailmalta poimittua.

      Lainaa

    44. Tulos: +3 (11 ääntä)
      King: Nyt taisi pointti livahtaa ohi. Pointti oli se, että Halloween ei ole suomalainen juhla, kuten ei ole vaikka Pyhän Patrikin päiväkään. Meillä on se suomalaisten pyhäinpäivä, johon ei tosiaan kuulu kurpitsat ja luurangot. Miksi alkaa siihen ottamaan mukaan muiden maiden perinteitä? Näistä kommenteista päätellen moni täällä haluaa viettää sitä Halloweenia. Mikäs siinä. En väitä, ettei saisi. Kukin saa viettää vaikka sitä Pyhän Patrikin päivää. Tämä on vain oma mielipiteeni.
      Miksi amerikkalaiset ja lukuisien muiden maidan kansalaiset juhlivat St. Paddy’s day’ta (ja kyllä, se ei ole St Patty’s, niin kuin amerikkalaiset kirjoittavat, pyhä häväistys)? Eihän se heidänkään juhlansa ole, vaan irlantilaisten... Ihan samalla tavalla ne kaikki juhlapyhät rantautuu maasta toiseen muuallakin.

      Lainaa

    45. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Merinorsu: Miksi amerikkalaiset ja lukuisien muiden maidan kansalaiset juhlivat St. Paddy’s day’ta (ja kyllä, se ei ole St Patty’s, niin kuin amerikkalaiset kirjoittavat, pyhä häväistys)? Eihän se heidänkään juhlansa ole, vaan irlantilaisten… Ihan samalla tavalla ne kaikki juhlapyhät rantautuu maasta toiseen muuallakin.
      Onko St Paddy's day se joka asustaa Paddy-viskipullon sisällä?

      Lainaa

    46. Tulos: +9 (19 ääntä)
      Merinorsu: Miksi amerikkalaiset ja lukuisien muiden maidan kansalaiset juhlivat St. Paddy’s day’ta (ja kyllä, se ei ole St Patty’s, niin kuin amerikkalaiset kirjoittavat, pyhä häväistys)? Eihän se heidänkään juhlansa ole, vaan irlantilaisten… Ihan samalla tavalla ne kaikki juhlapyhät rantautuu maasta toiseen muuallakin.
      Yhdysvalloissa asuu runsaasti ihmisiä, joilla on irlantilaisia sukujuuria ja jotka ovat halunneet säästää sukunsa perinteet. Aivan kuten siellä asuu italialaista ja kiinalaista syntyperää olevia merkittävinä vähemmistöinä. Kiinnostaisi tietää, mitä nämä mainitsemasi "lukuisat muut maat" sitten ovat.

      Lainaa

    47. Tulos: -27 (35 ääntä)
      Oi Ukko: Jos tarpeeksi kauas mennään historiassa taaksepäin, ei ole joulukaan kovin suomalainen juhla. Roomassa joulu korvasi saturnalian. Kun joulu tuotiin sieltä Suomeen kristinuskon mukana, se korvasi täkäläisen keskitalven juhlan saturnaliasta lainattuine piirteineen. Samoin pääsiäinen korvasi paikalliset kevätkylvöjuhlat, kuten ukonvakat. Vappukin on nimetty katolilaisen pyhimyksen nimeen eikä se ole ollut juhlapyhä Suomessa kovinkaan pitkään. Halloween on anglosaksinen juhla, joka on meillä aika lailla korvannut kekrin juhlinnan. Jos täällä ei olisi halloweenia, olisi sen tilalla samoihin aikoihin jokin toinen sadonkorjuujuhla. Hädin tuskin mikään juhla on enää suomalaisten “omaa” ja pikemminkin sekoitus vähän kaikenlaista sieltä täältä maailmalta poimittua.
      Nyt ei mennäkään kauas taaksepäin historiassa. Nyt puhutaan nykyhetkestä, jona Halloween ei ole suomalaiseen juhlaperinteeseen kuuluva juhla. Joulu on ehtinyt juurtumaan suomalaisten perinteeseen ajan kuluessa vahvasti, Halloween ei. Kenties joskus tulevaisuudessa Halloween kuuluu suomalaiseen juhlaperinteeseen kuten joulukin, mutta tällä hetkellä se ei kuulu. Eiköhän nyt jätetä tämä asia tähän.

      Lainaa

    48. Tulos: +13 (17 ääntä)
      King: Nyt ei mennäkään kauas taaksepäin historiassa. Nyt puhutaan nykyhetkestä, jona Halloween ei ole suomalaiseen juhlaperinteeseen kuuluva juhla. Joulu on ehtinyt juurtumaan suomalaisten perinteeseen ajan kuluessa vahvasti, Halloween ei. Kenties joskus tulevaisuudessa Halloween kuuluu suomalaiseen juhlaperinteeseen kuten joulukin, mutta tällä hetkellä se ei kuulu. Eiköhän nyt jätetä tämä asia tähän.
      Kyllä täälläpäin ihmiset pitää Halloweenin aikaan ties mitä juhlia joka vuosi. :D Ei ehkä niin isolla meiningillä kuin Ameriikan mantereella mutta juhlivat kuitenkin. Ei kaikki mutta kyllä se on pienoiseksi perinteeksi kerennyt muodostua kun katotaan kauhuleffoja ja ostetaan silmämuna karkkeja syötäväksi.

      Lainaa

    49. Tulos: -4 (12 ääntä)
      Tikru: Kyllä täälläpäin ihmiset pitää Halloweenin aikaan ties mitä juhlia joka vuosi. Ei ehkä niin isolla meiningillä kuin Ameriikan mantereella mutta juhlivat kuitenkin. Ei kaikki mutta kyllä se on pienoiseksi perinteeksi kerennyt muodostua kun katotaan kauhuleffoja ja ostetaan silmämuna karkkeja syötäväksi.
      Toiset juhlivat, toiset eivät. Täällä en ole juhlijoihin törmännyt.

      Lainaa

    50. Tulos: +17 (25 ääntä)
      King: Suomalaiseen juhlakalenteriinhan se ei tosiaan kuulu. Lähinnä näen sen vain keinona kääriä rahaa juhlalla, jota ei Suomessa juurikaan juhlita. Siksi sen viettäminen täällä Suomessa on hieman huvittavaa. Mutta viettäköön ken haluaa, jos siitä iloa saa.
      Jännä juttu että jonkun 2000 vuotta sitten tepsutelleen israelilaisen puusepän synttärit sitten kuuluu suomalaiseen juhlakalenteriin.. onko tuo nyt niin paha jos siihen kalenteriin jotain uuttakin joskus tulee.. tosikkoa voi leikkiä kaikkina muina päivinä..

      Lainaa

    51. Tulos: -7 (11 ääntä)
      Huoh: Jännä juttu että jonkun 2000 vuotta sitten tepsutelleen israelilaisen puusepän synttärit sitten kuuluu suomalaiseen juhlakalenteriin.. onko tuo nyt niin paha jos siihen kalenteriin jotain uuttakin joskus tulee.. tosikkoa voi leikkiä kaikkina muina päivinä..
      Aikaisemmassa kommentissani jo totesin, että joulu on pitkän ajan kuluessa ehtinyt juurtua suomalaiseen perinteeseen. Ehkä tulevaisuudessa Halloweenkin on myös suomalainen juhla.

      Lainaa

    52. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Kakka: Jaahas. Mikähän nykyään vietettävistä juhlapyhistä sitten on täysin ehta suomalainen juhla, joka ei ole tullut jostain muualta?
      ...Itsenäisyyspäivä?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ämpäri, taikina, paprika, kuva, lihaton lokakuu, Halloween, ruumis, askartelu