Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kurkistus koiraryhmään, osa 25

Vähän oudompi pyyntö.
Kurkistus koiraryhmään, osa 25

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 71 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +678 (980 ääntä)
      Jäi kiinnostamaan, miksi Tanjan mies ei hoida lastaan reissun aikana. Kannattais miettiä, mihin peniksensä tunkee, jos ei halua hoitaa hommaa loppuun asti. Ja pakko olettaa, että Tanja lähtee työreissulle, koska millekkään lomamatkalle en lämpene, jos on lapsi lähes yksin hoidettavana. Suosittelisin kysymään mll:lta, tosin silloin pitää maksaa ihan oikeeta palkkaa.

      Lainaa

    2. Tulos: +626 (704 ääntä)
      Toivottavasti tuo lapselleen hoitajaa etsinyt on trolli. Muussa tapauksessa todella surullinen tilanne lapsella, kun hänellä ei ole yhtään vanhempaa joka voisi huolehtia... Lastensuojelulle on töitä.

      Lainaa

    3. Mustalaisnaamio 20.2.2018 0:58
      Tulos: -410 (606 ääntä)
      Kaira: Jäi kiinnostamaan, miksi Tanjan mies ei hoida lastaan reissun aikana. Kannattais miettiä, mihin peniksensä tunkee, jos ei halua hoitaa hommaa loppuun asti. Ja pakko olettaa, että Tanja lähtee työreissulle, koska millekkään lomamatkalle en lämpene, jos on lapsi lähes yksin hoidettavana. Suosittelisin kysymään mll:lta, tosin silloin pitää maksaa ihan oikeeta palkkaa.
      Se on siksi, kun Tanja on avannut jalkansa vastuuttomalle tyypille. Oma vika.

      Lainaa

    4. Tulos: +844 (858 ääntä)
      Itse en kyllä mitenkään uskaltaisi jättää lastani ventovieraan kanssa omaan kämppään kolmeksi viikoksi. Ja miksi ei lapsi voi mennä isänsä luokse ne 3 viikkoa?

      Lainaa

    5. King Arthur 20.2.2018 1:17
      Tulos: +460 (470 ääntä)
      Koirat ja muut lemmikit. Jos kategoria on noin laaja niin kyllä siihen nyt yhden oman jälkeläisenkin mahduttaa.

      Lainaa

    6. Tulos: +216 (246 ääntä)
      Mitähän mulla meni ohi. Eikö avaimet löytyisi helpommin metallinetsimellä kuin koiralla?

      Lainaa

    7. Ennen oli kaikki paremmin 20.2.2018 2:30
      Tulos: +216 (246 ääntä)
      Joksenkin häiritsevää, että Tanjan päivitystä lukiessa ei oikeasti voi olla 100% varma että lapsi tarkoittaa lasta eikä koiraa.

      Lainaa

    8. Tulos: +198 (230 ääntä)
      Sellaset: Itse en kyllä mitenkään uskaltaisi jättää lastani ventovieraan kanssa omaan kämppään kolmeksi viikoksi. Ja miksi ei lapsi voi mennä isänsä luokse ne 3 viikkoa?
      1. Isä saattaa asua liian kaukana lapsen koulusta. 2. Isä saattaa olla kusipää. Olen työskennellyt paljon lastensuojeluasioiden parissa ja lähtökohtana on se, että lapsella on oikeus nähdä vanhempiaan vaikka he olisivat kuinka kusipäitä tahansa. Todella, todella harvoin edes huostaanotetuilta lapsilta kielletään tapaamiset. Eli siis kyse ei ole vanhempien oikeudesta nähdä lasta, vaan lapsen oikeudesta nähdä vanhempia. Näin olen ymmärtänyt.

      Lainaa

    9. Tulos: +309 (359 ääntä)
      Pakko päästä kolmeksi viikoksi lomalle niin jätetäön nyt vaikka tuo lapsi keskenään vieraan kanssa kotiin siks aikaa. Mitä..?

      Lainaa

    10. hepomiesten tietotoimisto 20.2.2018 3:56
      Tulos: +195 (237 ääntä)
      Tanja kirjoittaa matkasta, eikä lomasta. Matkoja on muitakin kuin lomamatkoja ja toivottavasti tässä on nyt kyse esim. työmatkasta.

      Lainaa

    11. Tulos: +107 (147 ääntä)
      "Tietääkö ketään"

      Lainaa

    12. Tulos: +305 (389 ääntä)
      Aika jännä, että vaikka äiti on tässä jättämässä lastaan tuntemattomalle, on isä keretty muutamassa kommentissa jo tuomita vastuuttomaksi kusipääksi.

      Lainaa

    13. Tulos: +104 (120 ääntä)
      Huoli: 1. Isä saattaa asua liian kaukana lapsen koulusta. 2. Isä saattaa olla kusipää. Olen työskennellyt paljon lastensuojeluasioiden parissa ja lähtökohtana on se, että lapsella on oikeus nähdä vanhempiaan vaikka he olisivat kuinka kusipäitä tahansa. Todella, todella harvoin edes huostaanotetuilta lapsilta kielletään tapaamiset. Eli siis kyse ei ole vanhempien oikeudesta nähdä lasta, vaan lapsen oikeudesta nähdä vanhempia. Näin olen ymmärtänyt.
      Se on kiva ajatus, että kyseessä on lapsen oikeus. Todellisuudessa etävanhempi voi halutessaan olla hankala ja vaatia tapaamisia jolloin ei ole kyse enää lapsen oikeudesta. Lapsen oikeus voidaan myös ikään vedoten mitätöidä eli lapsi ei olisi riittävän vanha päättämään itse. Nimimerkillä kokemusta on

      Lainaa

    14. Tulos: +142 (232 ääntä)
      Jengi haukkuu isää vastuuttomaksi kusipääksi. Äiti sensijaan voi lähteä yksikseen matkalle ja olla lemmikkiryhmässä, koska hänellä on lapsi

      Lainaa

    15. Tulos: +243 (249 ääntä)
      Mä hukkasin kotiavaimet, autonavaimet, luottokortin ja tunnusluvut. Seuraavaksi kokeilen puhelinta. Saas nährä rupeeko kissat sitäkään etsimään.

      Lainaa

    16. Tulos: +164 (174 ääntä)
      wtff: Se on kiva ajatus, että kyseessä on lapsen oikeus. Todellisuudessa etävanhempi voi halutessaan olla hankala ja vaatia tapaamisia jolloin ei ole kyse enää lapsen oikeudesta. Lapsen oikeus voidaan myös ikään vedoten mitätöidä eli lapsi ei olisi riittävän vanha päättämään itse. Nimimerkillä kokemusta on
      jep, tiedän yhden tapauksen missä lapsi olisi halunnut mennä asumaan isälleen mutta ilmeisesti lapsen mielipidettä ei kuunnella. Nyt kun täytti 12(?) vuotta niin sai päättää kenen luonna asuu ja pääsi viimein isälleen kokonaan. Ei voi kuin ihmetellä kuinka lapsen mielipide jyrätään.

      Lainaa

    17. Mustalaisnaamio 20.2.2018 7:14
      Tulos: -135 (261 ääntä)
      Kaisa: Jengi haukkuu isää vastuuttomaksi kusipääksi. Äiti sensijaan voi lähteä yksikseen matkalle ja olla lemmikkiryhmässä, koska hänellä on lapsi
      Lähtökohtaisesti mies nähdään aika kusipäänä, vaikka miehiin kohdistuu törkeää parisuhdeväkivaltaa naisia enemmän ja henkisessä väkivallassa naiset ovat miehiä huimasti pahempia.

      Lainaa

    18. HiivaNoJust 20.2.2018 7:25
      Tulos: +168 (186 ääntä)
      Siis toi äiti tilaa vieraan ihmisen lapsen unikaveriksi kolmeksi viikoksi?! Tervettä.

      Lainaa

    19. Kilokalori 20.2.2018 8:19
      Tulos: +146 (160 ääntä)
      Tonttulakeista... Kiinan halpatavaraa, leluja yms., täytetään millä sattuu. Nyt sattui olemaan jotain joulukoristeita ylimääräisenä. Joku 10v sitten oli juttua lehdissä, että Suomessa myyty lasten nyrkkeilysäkki oli täytetty jonkun kangastehtaan imurin imurointipölyllä, vetivät myynnistä ne lelut. Oli hajonnut ja lastenhuoneeseen levähtänyt kilokaupalla pölyä. ”Tilataan itse Kiinasta wishistä, on halvempaa, never mind the safety.”

      Lainaa

    20. Että näin 20.2.2018 8:38
      Tulos: -93 (179 ääntä)
      Huoli: 1. Isä saattaa asua liian kaukana lapsen koulusta. 2. Isä saattaa olla kusipää. Olen työskennellyt paljon lastensuojeluasioiden parissa ja lähtökohtana on se, että lapsella on oikeus nähdä vanhempiaan vaikka he olisivat kuinka kusipäitä tahansa. Todella, todella harvoin edes huostaanotetuilta lapsilta kielletään tapaamiset. Eli siis kyse ei ole vanhempien oikeudesta nähdä lasta, vaan lapsen oikeudesta nähdä vanhempia. Näin olen ymmärtänyt.
      Olet selvästi nainen. Todennäköisempää on se että nainen ei katkeruuttaan halua antaa lapsen olla isällään, kynsin hampain vie sen joka toinen vkl sinne lastenvalvojan päätöksellä.

      Lainaa

    21. Tulos: +124 (210 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Lähtökohtaisesti mies nähdään aika kusipäänä, vaikka miehiin kohdistuu törkeää parisuhdeväkivaltaa naisia enemmän ja henkisessä väkivallassa naiset ovat miehiä huimasti pahempia.
      Pistät täällä silmään jatkuvalla, leppymättömällä naisvihallasi. Etkö itse koskaan väsy tuohon? Vaimo lähti ja lapset eivät halua nähdä sinua, nyt kitiset siitä sitten lopun elämääsi?

      Lainaa

    22. Tulos: +30 (52 ääntä)
      Että näin: Olet selvästi nainen. Todennäköisempää on se että nainen ei katkeruuttaan halua antaa lapsen olla isällään, kynsin hampain vie sen joka toinen vkl sinne lastenvalvojan päätöksellä.
      Epäilen. Olettaen että alkuperäisen postittaja on edes tosissaan eikä trolli, mikä on jo aika suuri oletus, hän on laittanut nimellään julkisesti ilmoituksen jossa lukee suunnilleen "ei voi vähempää kiinnostaa". Siten ei huoltajuusriitoja voiteta, joten jos toista osapuolta kiinnostaisi edes vähän, lapset olisivat isällään.

      Lainaa

    23. Tulos: +39 (149 ääntä)
      Että näin: se että nainen ei katkeruuttaan halua antaa lapsen olla isällään, kynsin hampain vie sen joka toinen vkl sinne lastenvalvojan päätöksellä.
      Useimmiten se lapsi ei halua nähdä vihaista isäänsä. Isä vain projisoi oman vihan ja pettymyksensä äitiin. Tosiasiassa miehen kohdistama väkivalta lasten äitiin on aina väkivaltaa myös niitä lapsia kohtaan, he alkavat pelätä ja inhota isäänsä. Näitä tapauksia on maailma täynnä. Suomessa on se kepuliyhdistys Isät Lasten Asialla(=Isät Äitien Niskassa ry), joka yrittää kääntää asiat päälaelleen vääristelemällä faktoja ja mustamaalaamalla naisia. Se on niin läpinäkyvää, että hiukankaan nokkelampi ei mene niihin vedätyksiin mukaan. Sieltä on peräisin tälläkin palstalla viljelty valhe: "Naiset lyövät paljon enemmän ja kovemmin kuin miehet" sekä: "Äiti aina haluaa vieraannuttaa lapset isästä, vaikka nämä tahtovat mennä isän luokse asumaan". Tosiasiat ovat sitten karumpia. Nämä "syrjityt isät", yhdistyksen pj mukaanlukien, ovatkin itse läimineet lastensa äitiä niin, että lapsetkin pelkäävät ja vierastavat isää, jolla on lähestymiskielto ex-vaimoaan ja lapsiaan kohtaan. Tämä hävettää miestä niin, että tekee mieli syyttää julkisesti sitä vaimoa kaikesta. Nämä miesasiamiehet ovat täysin epärehellistä ja moraalitonta porukkaa.

      Lainaa

    24. ihmettelijä 20.2.2018 9:36
      Tulos: +18 (62 ääntä)
      oi ihana maailma täällä on tullu 2 vaihtoehtoa lapsen hoitoo 1. isä on kusipää 2. isä ei kykenen hoitamaan lastaan, jotka on periaattessa sama asia eli mies on aina kusipää/pahoinpitelijä. en sano etteikö näin olisi, mutta tiedän tapauksia jossa äiti ei halua antaa lastaan isälleen vain katkeruudestaan ja purkavat tätä jopa lapsiinsa. mitä tässä haen niin en ainakaan itse heti ole jotakin lyömässä syyliseksi, vaikka näin useimmin olisikin. kun en tapausta tiedä/tunne enempää kuin mitä tuossa yhdessä postauksesta saa selville.

      Lainaa

    25. Tulos: -14 (118 ääntä)
      Miksi kaikki haukkuvat Tanjan maanrakoon? Onhan tuo ryhmävalinta toki vähän outo, mutta muutenhan ilmoitus on ihan asiallinen. Kaikilla ei ole niitä turvaverkkoja, että olisi aina mahdollisuus tuttuun hoitajaan sormia napsauttamalla. Jos kyseinen 12-vuotias tulee hyvin juttuun ihmisten kanssa, niin varmasti hyvin pärjää kolme viikkoa hoitajan kanssa. Tanjakaan tuskin ottaa kotiinsa ensimmäistä katuojasta vetäistyä pummia, vaan voihan hänellä olla tarkoituksena jopa haastatella ehdokkaita, luotettavan löytämiseksi. Itse olin 12-vuotiaana jo viikonloppuja yksin kotona, enkä todellakaan ollut edes kypsimmästä ja vastuullisimmasta päästä. Mikä tässä siis on se ongelma?

      Lainaa

    26. Tulos: +42 (100 ääntä)
      Pallokala: Miksi kaikki haukkuvat Tanjan maanrakoon? Onhan tuo ryhmävalinta toki vähän outo, mutta muutenhan ilmoitus on ihan asiallinen. Kaikilla ei ole niitä turvaverkkoja, että olisi aina mahdollisuus tuttuun hoitajaan sormia napsauttamalla. Jos kyseinen 12-vuotias tulee hyvin juttuun ihmisten kanssa, niin varmasti hyvin pärjää kolme viikkoa hoitajan kanssa. Tanjakaan tuskin ottaa kotiinsa ensimmäistä katuojasta vetäistyä pummia, vaan voihan hänellä olla tarkoituksena jopa haastatella ehdokkaita, luotettavan löytämiseksi. Itse olin 12-vuotiaana jo viikonloppuja yksin kotona, enkä todellakaan ollut edes kypsimmästä ja vastuullisimmasta päästä. Mikä tässä siis on se ongelma?
      Äiti ei saisi milloinkaan poistua kotoa tai lapset kuolla kupsahtavat.

      Lainaa

    27. Tulos: +18 (116 ääntä)
      Ruma Elsa: Useimmiten se lapsi ei halua nähdä vihaista isäänsä. Isä vain projisoi oman vihan ja pettymyksensä äitiin. Tosiasiassa miehen kohdistama väkivalta lasten äitiin on aina väkivaltaa myös niitä lapsia kohtaan, he alkavat pelätä ja inhota isäänsä. Näitä tapauksia on maailma täynnä. Suomessa on se kepuliyhdistys Isät Lasten Asialla(=Isät Äitien Niskassa ry), joka yrittää kääntää asiat päälaelleen vääristelemällä faktoja ja mustamaalaamalla naisia. Se on niin läpinäkyvää, että hiukankaan nokkelampi ei mene niihin vedätyksiin mukaan. Sieltä on peräisin tälläkin palstalla viljelty valhe: “Naiset lyövät paljon enemmän ja kovemmin kuin miehet” sekä: “Äiti aina haluaa vieraannuttaa lapset isästä, vaikka nämä tahtovat mennä isän luokse asumaan”. Tosiasiat ovat sitten karumpia. Nämä “syrjityt isät”, yhdistyksen pj mukaanlukien, ovatkin itse läimineet lastensa äitiä niin, että lapsetkin pelkäävät ja vierastavat isää, jolla on lähestymiskielto ex-vaimoaan ja lapsiaan kohtaan. Tämä hävettää miestä niin, että tekee mieli syyttää julkisesti sitä vaimoa kaikesta. Nämä miesasiamiehet ovat täysin epärehellistä ja moraalitonta porukkaa.
      Syytät Mustalaisnaamiota naisvihasta. On mahdollista että siitä onkin kyse, mutta kommenttisi paljastavat oman vahvan miesvihasi. Onko miesviha jotenkin enemmän oikein kuin naisviha?

      Lainaa

    28. ihmettelijä 20.2.2018 10:55
      Tulos: -29 (49 ääntä)
      Pallokala: Miksi kaikki haukkuvat Tanjan maanrakoon? Onhan tuo ryhmävalinta toki vähän outo, mutta muutenhan ilmoitus on ihan asiallinen. Kaikilla ei ole niitä turvaverkkoja, että olisi aina mahdollisuus tuttuun hoitajaan sormia napsauttamalla. Jos kyseinen 12-vuotias tulee hyvin juttuun ihmisten kanssa, niin varmasti hyvin pärjää kolme viikkoa hoitajan kanssa. Tanjakaan tuskin ottaa kotiinsa ensimmäistä katuojasta vetäistyä pummia, vaan voihan hänellä olla tarkoituksena jopa haastatella ehdokkaita, luotettavan löytämiseksi. Itse olin 12-vuotiaana jo viikonloppuja yksin kotona, enkä todellakaan ollut edes kypsimmästä ja vastuullisimmasta päästä. Mikä tässä siis on se ongelma?
      kaikki? kyllä täällä on ennemmin käyty isän kimppuun. kyllä äidinkin pitää päästä matkoille, tekee lapsellekin hyvää olla erossa äidistä. ja sanotaan vielä että jos kestää 3-viikkoa niin melkein voin vetoa lyödä että on lomamatka.

      Lainaa

    29. pata&kattilaa 20.2.2018 10:57
      Tulos: -7 (75 ääntä)
      Ruma Elsa: Pistät täällä silmään jatkuvalla, leppymättömällä naisvihallasi. Etkö itse koskaan väsy tuohon? Vaimo lähti ja lapset eivät halua nähdä sinua, nyt kitiset siitä sitten lopun elämääsi?
      Toivottavasti tajuat ironian?

      Lainaa

    30. Mustalaisnaamio 20.2.2018 11:23
      Tulos: -8 (102 ääntä)
      Ruma Elsa: Pistät täällä silmään jatkuvalla, leppymättömällä naisvihallasi. Etkö itse koskaan väsy tuohon? Vaimo lähti ja lapset eivät halua nähdä sinua, nyt kitiset siitä sitten lopun elämääsi?
      Onko se naisvihaa, jos ei halua tosiasioita kiistettävän? Googleta "Törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin" Ylen uutinen aiheesta. Pitäisi naistenkin vähitellen myöntää se, ettei kaikki vika ole miehissä.

      Lainaa

    31. Mustalaisnaamio 20.2.2018 11:28
      Tulos: -32 (100 ääntä)
      Ruma Elsa: Pistät täällä silmään jatkuvalla, leppymättömällä naisvihallasi. Etkö itse koskaan väsy tuohon? Vaimo lähti ja lapset eivät halua nähdä sinua, nyt kitiset siitä sitten lopun elämääsi?
      Ennemmin pitää kysyä, milloin feministit väsyvät näennäistasa-arvon puolustamiseen. Olen valitettavasti kohdannut virkani puolesta niin paljon väkivaltaa harjoittavia naisia, että en jaksa edes reagoida tuohon "Ooksä niin säälittävä jätkä, että otat muijaltas pataan" -tyyliseen vihjailuun.

      Lainaa

    32. yli opisto hörhö 20.2.2018 11:40
      Tulos: -10 (60 ääntä)
      ihmettelijä: kaikki? kyllä täällä on ennemmin käyty isän kimppuun. kyllä äidinkin pitää päästä matkoille, tekee lapsellekin hyvää olla erossa äidistä. ja sanotaan vielä että jos kestää 3-viikkoa niin melkein voin vetoa lyödä että on lomamatka.
      Kuka lähtee lomalle kolmeksi viikoksi? Ja huomaan että Ruma Elsa on palannut takaisin suoltamaan miesvihaansa. Surullista.

      Lainaa

    33. Tulos: -11 (51 ääntä)
      Kaira: Jäi kiinnostamaan, miksi Tanjan mies ei hoida lastaan reissun aikana. Kannattais miettiä, mihin peniksensä tunkee, jos ei halua hoitaa hommaa loppuun asti. Ja pakko olettaa, että Tanja lähtee työreissulle, koska millekkään lomamatkalle en lämpene, jos on lapsi lähes yksin hoidettavana. Suosittelisin kysymään mll:lta, tosin silloin pitää maksaa ihan oikeeta palkkaa.
      kun lapsi on 12 niin äiti/isä ei siis saisi lomalle löhteä ilmab lastaan?? kuitenkin jo niin vanha, että ihan hyvin voi lapsenvahdille jättää ja ei varmana saa traumoja. 18 vuotiasko sen lapsen pitää olla, että äiti/isä saa omaa aikaa?

      Lainaa

    34. Tulos: +30 (46 ääntä)
      ps. isähän saatta ja hyvin todnäk onkin töissä viikot. mistäs tiedät jos on paljon matkustelua vaativaa työtä.

      Lainaa

    35. Tulos: +31 (47 ääntä)
      voisko joku keroa mikä on "Sinne" mihin toi tohelo ne avaimensa laittoi ja miten ne hukkuu jos itse piilottaa?

      Lainaa

    36. Tulos: +86 (92 ääntä)
      Ihme spekulointia ja vihaa täällä siitä, että milloin isä on kusipää ja väkivaltainen ja milloin niiden kommentoijat on hulluja naisia, jotka vihaavat miehiä ymsyms. Mitään ei tiedetä varmaksi ja isästä ei tiedetä mitään. Hän saattaa olla tyystin tietämätön Tanjan matkasta tai sitten hän ei halua huolehtia lapsestaan mene ja tiedä. Epäilyttävää tässä on ainoastaan Tanjan toiminta, joka kyselee KOIRARYHMÄSSÄ lapsenvahtia kuukaudeksi lapselleen.

      Lainaa

    37. Tulos: +86 (100 ääntä)
      Ss: kun lapsi on 12 niin äiti/isä ei siis saisi lomalle löhteä ilmab lastaan?? kuitenkin jo niin vanha, että ihan hyvin voi lapsenvahdille jättää ja ei varmana saa traumoja. 18 vuotiasko sen lapsen pitää olla, että äiti/isä saa omaa aikaa?
      Tässä puhutaan kuukauden reissusta, ei viikon. On kyllä aika törkeän pitkä aika olla tuonikäisen yksin jonkun facebookin koiraryhmästä hankitun ventovieraan kanssa.

      Lainaa

    38. Tulos: +68 (74 ääntä)
      Nyt ei ollut kyllä yhtään hauska, vaan surullinen. Luen tätä sen takia, että naurattais, en sen takia että tulis paha mieli.. Todella toivon ettei kukaan eti facessa lapselleen tuntematonta hoitajaa kolmeksi viikoksi, se voi olla ihan kuka vaan hullu. Sääliksi käy :(

      Lainaa

    39. Tulos: -26 (44 ääntä)
      Kaira: Jäi kiinnostamaan, miksi Tanjan mies ei hoida lastaan reissun aikana. Kannattais miettiä, mihin peniksensä tunkee, jos ei halua hoitaa hommaa loppuun asti. Ja pakko olettaa, että Tanja lähtee työreissulle, koska millekkään lomamatkalle en lämpene, jos on lapsi lähes yksin hoidettavana. Suosittelisin kysymään mll:lta, tosin silloin pitää maksaa ihan oikeeta palkkaa.
      Siis Tanjan mieshän tässä on hoitanut hommat loppuun asti. Oisko kannattanut miettiä mihin sen peniksen antaa tunkea, jos on matkoja tiedossa 18v sisään.

      Lainaa

    40. Tulos: 0 (34 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Se on siksi, kun Tanja on avannut jalkansa vastuuttomalle tyypille. Oma vika.
      Eiköhän se Tanja ole tässä vastuuton.

      Lainaa

    41. Tulos: +49 (67 ääntä)
      Jos joku pitää ookoona, että koirapalstalta etsitään kaitsijaa lapselle kolmeksi viikoksi, niin en halua elää tässä maailmassa. Eiköhän pidä katsoa ensin ystävät, isovanhemmat, sukulaiset, isä, tai kumminkaimat. Jos ei silloinkaan onnistu, niin sitten peruu matkan tai ottaa lapsen mukaan.

      Lainaa

    42. Tulos: -20 (66 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Lähtökohtaisesti mies nähdään aika kusipäänä, vaikka miehiin kohdistuu törkeää parisuhdeväkivaltaa naisia enemmän ja henkisessä väkivallassa naiset ovat miehiä huimasti pahempia.
      tämä ^^ Ja jos asiasta mainitsee, olet väärässä ja selkeä sovinisti, koska nainen on aina heikompi ja väkivallattomampi osapuoli. Ja jos nainen alistaa henkisesti miestään, on mies vain ansainnut sen, tavalla tai toisella, yleensä vain olemassaolollaan. Ja siis naisethan ei jonkin ihme käsityksen mukaan satuta jos he lyövät..

      Lainaa

    43. Tulos: +30 (56 ääntä)
      Ss: Uusimmat
      Joo, 12 vuotiaan voi jättää lapsenvahdille, mutta herramunjee, kolmeksi viikoksi?? Kolme päivääkin vieraalla ihmisellä olisi liikaa.

      Lainaa

    44. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Koira ottaakin harjoittelun vakavammin, jos on heittäjälle tärkeästä esineestä kyse. Kannattaa viskellä Kela-korttia ensi kerralla. :)

      Lainaa

    45. Arthur Brown 20.2.2018 17:50
      Tulos: -14 (42 ääntä)
      Onkohan Tanja niitä isälle-ei-lapsia-mistään-hinnasta äitejä? Enpä oikeen muuta syytä keksi sille, miksi isä saa vain sovitut viikonloput itselleen, kun tarvetta olisi useamman viikon pätkälle.

      Lainaa

    46. Tulos: +36 (54 ääntä)
      Pallokala: Miksi kaikki haukkuvat Tanjan maanrakoon? Onhan tuo ryhmävalinta toki vähän outo, mutta muutenhan ilmoitus on ihan asiallinen. Kaikilla ei ole niitä turvaverkkoja, että olisi aina mahdollisuus tuttuun hoitajaan sormia napsauttamalla. Jos kyseinen 12-vuotias tulee hyvin juttuun ihmisten kanssa, niin varmasti hyvin pärjää kolme viikkoa hoitajan kanssa. Tanjakaan tuskin ottaa kotiinsa ensimmäistä katuojasta vetäistyä pummia, vaan voihan hänellä olla tarkoituksena jopa haastatella ehdokkaita, luotettavan löytämiseksi. Itse olin 12-vuotiaana jo viikonloppuja yksin kotona, enkä todellakaan ollut edes kypsimmästä ja vastuullisimmasta päästä. Mikä tässä siis on se ongelma?
      Ongelma on tuo _kolme viikkoa_ ja se, että ollaan valmiita ottamaan _tuntematon_ hoitaja lapselle _koiraryhmästä_ sillä verukkeella, että etsitään _koiralle_ hoitajaa. Pitäisi pikemminkin kysyä, että mikä tässä EI ole ongelma. Joidenkin ihmisten ei vain pitäisi lisääntyä. Ja yksi viikonloppu on eri asia kuin yksi kuukausi.

      Lainaa

    47. Tulos: -21 (49 ääntä)
      Elviira: Nyt ei ollut kyllä yhtään hauska, vaan surullinen. Luen tätä sen takia, että naurattais, en sen takia että tulis paha mieli.. Todella toivon ettei kukaan eti facessa lapselleen tuntematonta hoitajaa kolmeksi viikoksi, se voi olla ihan kuka vaan hullu. Sääliksi käy
      Tuolla logiikalla kuka tahansa voi olla kuka vaan hullu. Se bussikuski, jonka kyydissä kuljet aamulla töihin, se saarioisten äiti, joka käsittelee sun valmislasagnea, se kaupan kassa, joka yhtäkkiä pimahtaa ja alkaa riehua. Pointti oli siis se, että miten esim. Tanjan mahdollinen hoitajaehdokkaan haastattelu poikkeaa saarioisille töihin pyrkivän työhaastattelusta?

      Lainaa

    48. Tulos: -14 (42 ääntä)
      : Ongelma on tuo _kolme viikkoa_ ja se, että ollaan valmiita ottamaan _tuntematon_ hoitaja lapselle _koiraryhmästä_ sillä verukkeella, että etsitään _koiralle_ hoitajaa. Pitäisi pikemminkin kysyä, että mikä tässä EI ole ongelma. Joidenkin ihmisten ei vain pitäisi lisääntyä. Ja yksi viikonloppu on eri asia kuin yksi kuukausi.
      Ootko kuullu, että ihmiset ei enää sen jälkeen ole toisilleen tuntemattomia, jos ne tutustuu? Ja näin on siis mahdollista tehdä.

      Lainaa

    49. Tulos: -13 (53 ääntä)
      yli opisto hörhö: Ruma Elsa on palannut takaisin suoltamaan miesvihaansa. Surullista.
      Astuitko legoon vai mikä nyt nykii? Olen myös Opistohörhöstä huomannut pahanlaatuista naisvihaa. Sodassa naisia vastaan vai? Kova on valkoisen heteromiehen osa. :,(

      Lainaa

    50. Tulos: +15 (29 ääntä)
      Kaira: Jäi kiinnostamaan, miksi Tanjan mies ei hoida lastaan reissun aikana. Kannattais miettiä, mihin peniksensä tunkee, jos ei halua hoitaa hommaa loppuun asti. Ja pakko olettaa, että Tanja lähtee työreissulle, koska millekkään lomamatkalle en lämpene, jos on lapsi lähes yksin hoidettavana. Suosittelisin kysymään mll:lta, tosin silloin pitää maksaa ihan oikeeta palkkaa.
      Kolmen viikon työmatka ilman että on tiedossa lapselle hoitaja? Tuskin.

      Lainaa

    51. Tulos: +2 (24 ääntä)
      Huoli: 1. Isä saattaa asua liian kaukana lapsen koulusta. 2. Isä saattaa olla kusipää. Olen työskennellyt paljon lastensuojeluasioiden parissa ja lähtökohtana on se, että lapsella on oikeus nähdä vanhempiaan vaikka he olisivat kuinka kusipäitä tahansa. Todella, todella harvoin edes huostaanotetuilta lapsilta kielletään tapaamiset. Eli siis kyse ei ole vanhempien oikeudesta nähdä lasta, vaan lapsen oikeudesta nähdä vanhempia. Näin olen ymmärtänyt.
      Kyllä se on vanhemman oikeus nähdä lastaan. Jos vanhempi ei halua nähdä lastaan, niin siihen ei voi kukaan pakotta, mutta toisinpäin voi.

      Lainaa

    52. Tulos: +44 (44 ääntä)
      Åsa taisi paljastaa laajan miniatyyritonttulakkien salakuljetusketjun.

      Lainaa

    53. Minäminä 21.2.2018 7:42
      Tulos: +52 (62 ääntä)
      were: jep, tiedän yhden tapauksen missä lapsi olisi halunnut mennä asumaan isälleen mutta ilmeisesti lapsen mielipidettä ei kuunnella. Nyt kun täytti 12(?) vuotta niin sai päättää kenen luonna asuu ja pääsi viimein isälleen kokonaan. Ei voi kuin ihmetellä kuinka lapsen mielipide jyrätään.
      Kysyin kuusivuotiaaltani, kenen luona hän haluaisi asua, hän vastasi, että enonsa. Se johtuu siitä, että aina enon luona käydessämme eno leikkii hänen kanssaan taukoamatta ja syöttää hänelle pelkkää suklaata ja jäätelöä. Minä en ajattele, että lapsen etu olisi nyt antaa lapsen muuttaa (joskaan en usko, että eno pystyisi keskittymään samalla tavalla lapseen, jos tämä asuisi siinä), vaan katson lapsen edun olevan, että sivuutan hänen mielipiteensä. Lapsi kun ei ole pätevä tekemään itseään koskevia päätöksiä. Moni teinikin muuttaa eroperheessä vanhemmalta toiselle esimerkiksi sillä perusteella, että sen toisen vanhemman luona on vapaampaa, mikä ei todellakaan ole yleensä lapselle parasta. Lapsi tarvitsee rajoja, aikuisten kuuluu ne luoda hänelle.

      Lainaa

    54. Tulos: +38 (40 ääntä)
      Arthur Brown: Onkohan Tanja niitä isälle-ei-lapsia-mistään-hinnasta äitejä? Enpä oikeen muuta syytä keksi sille, miksi isä saa vain sovitut viikonloput itselleen, kun tarvetta olisi useamman viikon pätkälle.
      Syitä voi olla mm: - Isä asuu liian kaukana lapsen koulusta. - Isä ei halua lasta luokseen yhtään enempää kuin on sovittu. - Isällä ei ole mahdollisuutta olla lapsen kanssa enempää kuin on sovittu, esim hankalien työvuorojen tai varattomuuden vuoksi. Esim. minun ex-aviomies ei halua omia lapsiaan nähdä edes sitä määrää, mikä lastenvalvojalla on sovittu. Näkee silloin kun sattuu huvittamaan, ehkä kerran kaksi vuodessa. Minulla ei siis olisi mahdollisuutta viedä lapsia isälleen matkan tms ajaksi, eikä kyse ole todellakaan siitä että "ei isälle mistään hinnasta". Ihan liikaa olen yrittänyt, että lapset saisivat isäänsä tavata, mutta ei auta mikään jos isää ei vaan kiinnosta. Onneksi lapsillani on ihanat isovanhemmat!

      Lainaa

    55. Tulos: -15 (35 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Onko se naisvihaa, jos ei halua tosiasioita kiistettävän? Googleta “Törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin” Ylen uutinen
      Jos mies on tarpeeksi raukkamainen selkäänpuukottaja, hän yrittää vierittää kaiken naisen niskaan. Vai naiset ne hakkaavatkin miehiä? No miksei näitä silmät mustana ja nenä poskella kauhuissaan itkeviä miehiä näy koskaan turvakodeissa eikä käräjillä? Miksei? Koska se on valhetta. Hakattuja naisia kyllä näkee useinkin, olen ollut alalla töissä. Jotkut naiset joutuvat oikeasti pelkäämään miestään täällä Suomessa: on pahoja kasvoruhjeita, vankinapitämistä, eristämistä, rahojen viemistä, lapsilla uhkailua(mies uhkaa viedä tai tappaa lapset ja soittelee ilkivaltaisia lastensuojeluilmoituksia omista lapsistaan kostomielessä). Nainen pakenee turvakotiin, jossa pystyy vihdoin hakemaan eroa hengenvaarallisesta miehestään sekä hakemaan lähestymiskiellon miehelle itseään ja lapsiaan kohtaan. Miehet eivät kärsi tällaista naisten kynsissä. En ymmärrä, millainen kurja otus syyttää ja mustamaalaa hädänalaisia naisia, kuten esim. Isät Lasten Asialla-naisviharyhmä pyrkii tekemään ihan pääagendanaan. Mikä tarve joillain miehillä on tehdä tuollaista? Sitten on se "vieraannuttamis"-huuhaa, pedofiiliensuojeluohjelma Amerikasta 1940-luvulta. Älkää hemmetissä menkö halpaan ja uskoko sanaakaan. https://www.ilkka.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/pas-syndrooma-on-ep%C3%A4tieteellist%C3%A4-sepitett%C3%A4-1.1277395

      Lainaa

    56. King Arthur 21.2.2018 19:25
      Tulos: +6 (26 ääntä)
      Pitääkö tästäkin, kuten joka ikisestä muusta paikasta netissä, tehdä joku MGTOW vinkupalsta? Tätä se on kun eräät päivystää netissä yötä päivää.

      Lainaa

    57. Määpää 22.2.2018 7:07
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Kolmen viikon työmatka ilman että on tiedossa lapselle hoitajaa. Ihan mahdollista. Mun mies joutui työmatkalle vähän yllättäin u lkomaille kahdeksi viikoksi vain vähän ennen kuopuksen syntymää ja mulla oli turvaverkot satojen kilometrien päässä. Työmatkasta kieltäytyminen olisi tiennyt entistä työpaikkaa. Järjestelin juurikikn ihan tuntemattomasta MLL:n hoitajasta turvaverkot itselleni samaan tapaan ja meillä vanhempi lapsi oli vain parivuotias. Ei tätä hoitajaa sitten tarvittu kuin pariksi tunniksi, kun isä onneksi ehti palata työmatkalta ja kerkesi synnytykseenkin mukaan hoitajan ansiosta. Isä voi asua kokonaan eri paikkakunnalla ja olla töissä, joten 12-vuotias joutuisi ehkä olemaan pois koulusta. Miksi suurin osa ei kykene ajattelemaan näin yksinkertaista asiaa, itse luulen, että kyse on juuri tästä. Työmatkalle on nyt vaan mentävä ja kaikki eronneet eivät asu samassa naapurustossa. Onko tämä joillekin uusi asia? Töihin mennään sinne, mistä niitä saa, kysykää vaikka Juhanalta.

      Lainaa

    58. että mitähän täällä tapahtuu?? 22.2.2018 12:09
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      Keparti: tämä ↑↑ Ja jos asiasta mainitsee, olet väärässä ja selkeä sovinisti, koska nainen on aina heikompi ja väkivallattomampi osapuoli. Ja jos nainen alistaa henkisesti miestään, on mies vain ansainnut sen, tavalla tai toisella, yleensä vain olemassaolollaan. Ja siis naisethan ei jonkin ihme käsityksen mukaan satuta jos he lyövät..
      Miksi ihmeessä täällä tapellaan kummat on pahempia, naiset vai miehet? Lähtökohtana tuntuu olevan oletus, että kaikki pieksevät toisiaan mennen tullen ja palatessa, joka päivä. Väkivalta, kaikenlainen, on aina väärin! Oli kyseessä kumpi tahansa. Turha siitä on tahia. 12-vuotiaana olin itse jo hoitamassa nuorempia serkkujani, nyt sen ikäistä ei voi jättää aikuisen valvontaankaan? Joskus vaan elämässä tulee yllättäviä juttuja vastaan, turha alkaa syyttämään isää taikka äitiäkään vastuuttomuudesta, kun emme heitä tunne. Reissu taisi tulla yllättäen, koska harvemmin kukaan hakee koiraryhmistä lastenhoitajaa...toivottavasti ainakaan. Se MLL:n hoitaja on ihan yhtä vieras, koulutettu ja rekisterissä kyllä, mutta harvemmin ne voi asua kenenkään luona 3 viikkoa.

      Lainaa

    59. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Kaira: Jäi kiinnostamaan, miksi Tanjan mies ei hoida lastaan reissun aikana. Kannattais miettiä, mihin peniksensä tunkee, jos ei halua hoitaa hommaa loppuun asti. Ja pakko olettaa, että Tanja lähtee työreissulle, koska millekkään lomamatkalle en lämpene, jos on lapsi lähes yksin hoidettavana. Suosittelisin kysymään mll:lta, tosin silloin pitää maksaa ihan oikeeta palkkaa.
      Jos isä asuu toisella paikkakunnalla ja lapsi ei pysty sieltä käsin käymään koulua? Tosin kuulostaa silti oudolta, että hoitajaa kysellään jostain facebook -ryhmästä...

      Lainaa

    60. Tulos: +18 (24 ääntä)
      Vai naiset ne hakkaavatkin miehiä? No miksei näitä silmät mustana ja nenä poskella kauhuissaan itkeviä miehiä näy koskaan turvakodeissa eikä käräjillä? Miksei? Koska se on valhetta.
      Niin no, kyllähän on niitäkin naisia, jotka miehiään hakkaavat. Yleisin syy siihen, mikseivät miehet tuo naisen heitä kohtaan harjoittamaa väkivaltaa esille, johtuu siitä että heille heitetään sitä niin reilua "saitko naiselta köniin, nössö"-kommenttia ja vastaavaa panettelua. Ei sitä voi oikein ruveta yleistämään, että pelkästään miehet ovat väkivaltaisia tai pelkästään naiset. Eivät kaikki naiset ole väkivaltaisia, eivätkä ole kaikki miehetkään. (Pahoittelut, jos lainaus epäonnistui, tää systeemi on aika sekane muihin verrattuna...)

      Lainaa

    61. Tulos: +22 (22 ääntä)
      Kaira: Jäi kiinnostamaan, miksi Tanjan mies ei hoida lastaan reissun aikana. Kannattais miettiä, mihin peniksensä tunkee, jos ei halua hoitaa hommaa loppuun asti. Ja pakko olettaa, että Tanja lähtee työreissulle, koska millekkään lomamatkalle en lämpene, jos on lapsi lähes yksin hoidettavana. Suosittelisin kysymään mll:lta, tosin silloin pitää maksaa ihan oikeeta palkkaa.
      Isä saattaa olla sairauden vuoksi kyvytön. Isä saattaa asua liian kaukana. Isä saattaa tehdä matkatyötä. Tässä pari ihan hihasta vedettyä ehdotusta. Minusta on huolestuttavaa se ettei ihmisillä ole mitään kykyä eläytyä tai keksiä yhtään selitystä sille, miksi isä ei voi hoitaa.

      Lainaa

    62. Tulos: +4 (18 ääntä)
      Siis mitä hittoa? Äiti etsii 12-vuotialle lapselleen hoitajaa kolmeksi viikoksi jostain sattumanvaraisesta facebook-ryhmästä? Eikö nyt herranjumala löydy järkeä päästä pyytää isää tai kaveria tai jotain oikeaa lastenhoitajaa avuksi. Tässä päivityksessä ei ole mitään hauskaa vaan jotain hyvin huolestuttavaa

      Lainaa

    63. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Väsynyt: Mä hukkasin kotiavaimet, autonavaimet, luottokortin ja tunnusluvut. Seuraavaksi kokeilen puhelinta. Saas nährä rupeeko kissat sitäkään etsimään.
      Jos nyt tulee pissa housuun, se on sun vika

      Lainaa

    64. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Mua jäi kiinnostaa toi tonttulakkilelu! Onkohan toi joku wishiltä tilattu paketti, mikä on täytetty tehtaalla vaan jollain ylijäämäroinalla vai kenties joku salakuljetuskätkö?

      Lainaa

    65. Tulos: -17 (19 ääntä)
      Kaira: Jäi kiinnostamaan, miksi Tanjan mies ei hoida lastaan reissun aikana. Kannattais miettiä, mihin peniksensä tunkee, jos ei halua hoitaa hommaa loppuun asti. Ja pakko olettaa, että Tanja lähtee työreissulle, koska millekkään lomamatkalle en lämpene, jos on lapsi lähes yksin hoidettavana. Suosittelisin kysymään mll:lta, tosin silloin pitää maksaa ihan oikeeta palkkaa.
      Tai miksi pitää tehdä kakara,miehen kanssa,jonka heivaa pihalle.tai tietää että ei tule pitkään jatkumaan. Tai huijaa ehkäisyn.

      Lainaa

    66. Mietinpä vaan 24.2.2018 5:12
      Tulos: -19 (21 ääntä)
      Huoli: 1. Isä saattaa asua liian kaukana lapsen koulusta. 2. Isä saattaa olla kusipää. Olen työskennellyt paljon lastensuojeluasioiden parissa ja lähtökohtana on se, että lapsella on oikeus nähdä vanhempiaan vaikka he olisivat kuinka kusipäitä tahansa. Todella, todella harvoin edes huostaanotetuilta lapsilta kielletään tapaamiset. Eli siis kyse ei ole vanhempien oikeudesta nähdä lasta, vaan lapsen oikeudesta nähdä vanhempia. Näin olen ymmärtänyt.
      3. Isä saattaa istua linnassa 4. Isä saattaa olla myös kuollut Miksei kenelläkään käynyt mielessä että välttämättä isää ei ole. Mutta huolestuttavaa tässä on silti se että hoitajaa etsitään facebookryhmästä. Luulisi että yksikään äiti ei lähde matkalle jos ei ole ketään läheistä joka voi huolehtia lapsesta silläaikaa. Toivottavasti tämä on trolli

      Lainaa

    67. Vankilassa? 24.2.2018 9:33
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Lues uudestaan ihan silmillä. Hän käy isällään joka toinen viikonloppu.

      Lainaa

    68. Tulos: -1 (9 ääntä)
      Eikös olisi parempi kaikille että eron sattuessa lopetetaan lapsi. Ei tulisi kiistaa kenelle jää hoidettavaksi tai kumpaa nyt syrjitään.

      Lainaa

    69. Vieraannuttaja 15.3.2018 9:45
      Tulos: -8 (12 ääntä)
      Tanja taitaa olla vieraannuttaja kun antaa mielummin lapsen hoitoon jollekkin oudolle ihmiselle kuin isälleen? Tanja apua saa varmasti onglmiisi,

      Lainaa

    70. Vieraannuttajako 15.3.2018 9:52
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      Ruma Elsa: Jos mies on tarpeeksi raukkamainen selkäänpuukottaja, hän yrittää vierittää kaiken naisen niskaan. Vai naiset ne hakkaavatkin miehiä? No miksei näitä silmät mustana ja nenä poskella kauhuissaan itkeviä miehiä näy koskaan turvakodeissa eikä käräjillä? Miksei? Koska se on valhetta. Hakattuja naisia kyllä näkee useinkin, olen ollut alalla töissä. Jotkut naiset joutuvat oikeasti pelkäämään miestään täällä Suomessa: on pahoja kasvoruhjeita, vankinapitämistä, eristämistä, rahojen viemistä, lapsilla uhkailua(mies uhkaa viedä tai tappaa lapset ja soittelee ilkivaltaisia lastensuojeluilmoituksia omista lapsistaan kostomielessä). Nainen pakenee turvakotiin, jossa pystyy vihdoin hakemaan eroa hengenvaarallisesta miehestään sekä hakemaan lähestymiskiellon miehelle itseään ja lapsiaan kohtaan. Miehet eivät kärsi tällaista naisten kynsissä. En ymmärrä, millainen kurja otus syyttää ja mustamaalaa hädänalaisia naisia, kuten esim. Isät Lasten Asialla-naisviharyhmä pyrkii tekemään ihan pääagendanaan. Mikä tarve joillain miehillä on tehdä tuollaista? Sitten on se “vieraannuttamis”-huuhaa, pedofiiliensuojeluohjelma Amerikasta 1940-luvulta. Älkää hemmetissä menkö halpaan ja uskoko sanaakaan. https://www.ilkka.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/pas-syndrooma-on-ep%C3%A4tieteellist%C3%A4-sepitett%C3%A4-1.1277395
      Taitaa Elsa olla juuri näitä kuuluisia feministi mies vihaajia, jotka pitää tätä äitimyyttiä yllä ja itkeviä sekä kaltoinkohdeltuja naisia ainoana jotka joutuu kärsimään tässä maassa, kun leimaa ainoan apujärjestön joka miehillä on olemassa pedofiili ohjelmaksi..

      Lainaa

    71. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Dinosauruksena kommenttini on kyllä se, että 12-vuotias voi hyvinkin olla yksin kotona. Ainakin itse olin 1 kk:n tuon ikäisenä yksin, kun vanhemmat olivat pohjoisessa matkatöissä, molemmat. Isovanhemmat kävivät kerran viikossa tsekkaamassa. Hoidin myös koiran ja kaksi kissaa siinä sivussa ja kävin tietty koulua ym. Ei ongelmia. Sairastuin angiinaan ja menin tk:n, hain antibiootit jne. Sain tietty ohjeita puhelimitse, mutta eipä minusta kukaan ollut huolissaan... Älkää nyt tuota leidiä tuomitko välittömästi, kun ette tiedä faktoja! Aivan hyvä idea, jos ei kertakaikkiaan ole tuttavia, läheisiä, sukulaisia. Tällä hetkellä en itsekään keksisi ketään auttamaan missään asiassa, kun minkäänlaista turvaverkkoa ei vaan ole. Eli itsekin huhuilisin jotain kautta apuja.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: etsintä, avaimet, tonttulakit, tonttulakki, matka, loma, lapsenvahti, lapsi, koirat, kuva, tottu