Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kuvakooste, osa 201

Kinkku juuston päälle vai toisin päin? Ikuisuuskysymys saa kolmannen vaihtoehdon!
Kuvakooste, osa 201

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 76 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +816 (842 ääntä)
      Yksi rauhanedistämisaskel Markon lapselta. Vielä kun keksittäisiin ratkaisu ikuiseen vessapaperirullakiistaan.

      Lainaa

    2. Tulos: +267 (301 ääntä)
      Itse laitan juuston päälle koska useimmiten lämmitän leipäni ja juusto sulaa kivasti siihen. Laitan kyllä näin päin kylmänäkin. En myöskään valita jos joku laittaa toisin päin sillä mahassa ne sekasin on kuitenkin.

      Lainaa

    3. KlaaraKotko 27.3.2018 0:45
      Tulos: +565 (595 ääntä)
      Juuh eli: Yksi rauhanedistämisaskel Markon lapselta. Vielä kun keksittäisiin ratkaisu ikuiseen vessapaperirullakiistaan.
      Ratkaisu on jo keksitty, sen paperirullan pää kuuluu olla päällispuolella.

      Lainaa

    4. Juukelispuukelis 27.3.2018 0:46
      Tulos: +205 (227 ääntä)
      Juuh eli: Yksi rauhanedistämisaskel Markon lapselta. Vielä kun keksittäisiin ratkaisu ikuiseen vessapaperirullakiistaan.
      Se ratkastaan asettamalla vessapaperi pystysuoraan telineeseen. Samalla lailla kuin talouspaperirullat.

      Lainaa

    5. Tulos: +312 (326 ääntä)
      KlaaraKotko: Ratkaisu on jo keksitty, sen paperirullan pää kuuluu olla päällispuolella.
      Tämähän näkyy jo rullan patenttikuvista.

      Lainaa

    6. Tulos: +94 (148 ääntä)
      Tuo Saran kuvassa oleva teksti sattuu aivoihin...

      Lainaa

    7. Tulos: +235 (245 ääntä)
      Juuh eli: Yksi rauhanedistämisaskel Markon lapselta. Vielä kun keksittäisiin ratkaisu ikuiseen vessapaperirullakiistaan.
      Dr. Philissä oli joskus pariskunta joille se miten päin vessapaperirulla oli aiheutti kiistoja, dr Phil siinä sitten pyöritteli silmiään ja antoi pariskunnalle vessapaperi telineen johon saa kaksi rullaa vierekkäin ratkaisten tämän suurenmoisen ongelman.

      Lainaa

    8. Tulos: +92 (98 ääntä)
      Juuh eli: Yksi rauhanedistämisaskel Markon lapselta. Vielä kun keksittäisiin ratkaisu ikuiseen vessapaperirullakiistaan.
      Voi mutta ei ihmiskunta osaa lopettaa kiistelemista leivänpäällisistä, vessapaperirullista ja vessanistuimesta, vaikka ratkaisut kuinka olisivat olemassa.

      Lainaa

    9. Tulos: +85 (99 ääntä)
      Tuo 'Kyllä nuo lapset yllättää kekseliäisyydellään'-lausahdus sopii tuohon ekaankin :D

      Lainaa

    10. Tulos: +72 (84 ääntä)
      Ihana tuo Markon lapsi :D innovatiivista

      Lainaa

    11. Tulos: +74 (170 ääntä)
      Juusto päälle, koska makkara on se rasvaisempi niin ei lähmäänny kädet niin pahasti siitä! Ei sitä voitakaan kukaan päällimmäiseksi laita! XD

      Lainaa

    12. ihanmummovaan 27.3.2018 1:49
      Tulos: +144 (156 ääntä)
      Shamaan hintaan Shanotyl..shanytol definish...deshinofi...no joku! Oshta!

      Lainaa

    13. Ruttotohtori 27.3.2018 2:08
      Tulos: +53 (89 ääntä)
      Veli aina valittaa kuinka laitan juuston päällimmäiseksi. Mua taas ei vois vähempää kiinnostaa kuinka se syö leipänsä. Juuston laitan päälle siksi kun kinkku on niin rasvaista. En halua käpälöidä veitsiä sun muita rasvaisilla käsillä, eikä huvita pyyhkiä sormia joka välissä.

      Lainaa

    14. Tulos: -40 (54 ääntä)
      Oho WhatsApp päässyt mukaan. Onko ollut ennen?

      Lainaa

    15. Faktat tiskiin. 27.3.2018 2:23
      Tulos: +64 (68 ääntä)
      Juuh eli: Yksi rauhanedistämisaskel Markon lapselta. Vielä kun keksittäisiin ratkaisu ikuiseen vessapaperirullakiistaan.
      Vessapaperikiista on ratkastu ajat sitten. Patentissa kerrotaan sen oikeaoppinen käyttö yksityiskohtasesti :).

      Lainaa

    16. Tulos: +20 (38 ääntä)
      Jimbo: Tämähän näkyy jo rullan patenttikuvista.
      Tosin patenttitiedot ja kehittelijän tiedot eivät aina ole järkeviä. Vessapaperirullatelineessä olen keksijän kanssa samaa mieltä, mutta GIFä en kutsu "jifiksi" vaikka kuinka formaatin kehittelijä siksi sitä kutsuukin.

      Lainaa

    17. King Arthur 27.3.2018 2:54
      Tulos: +45 (49 ääntä)
      Tuon takia useissa kodin kemikaaliputeleissa kehotetaan käyttämään hyvin tuuletetussa tilassa.

      Lainaa

    18. Maitovasikka 27.3.2018 3:12
      Tulos: -176 (236 ääntä)
      Jaahas, 1. luokan karsinogeeni leivälle ja vielä tiivistettyä lehmän rintamaitoa vauhdittamaan lihavuuden ja syöpäsolujen kasvua. Ei ihme, että Suomen kansa lihoaa jatkuvasti, kun syödään eineksiä jotka kasvattavat pienet vasikat satojen kilojen kokoisiksi. Kumpikaan kinkun ja juuston asettelumuoto ei auta ehkäisemään tuollaisilla valinnoilla hankittuja sairauksia. Sitten ihmetellään, kuinka sairaanhoitoon ei riitä yhteisiä verovaroja. Noottia omista valinnoista aiheutuville sairaille, kuten tupakoitsijoille ja eläintuotteiden syöjille. Tai veroetuuksia parempia elämänvalintoja tekeville!

      Lainaa

    19. Tulos: +2 (12 ääntä)
      Vessapaperirulla kuuluu olla pystyssä

      Lainaa

    20. Tulos: -45 (69 ääntä)
      Ei kahta leikkelettä samalle leivälle! Valitan, kiista jatkuu.

      Lainaa

    21. Neiti Knatterton 27.3.2018 6:44
      Tulos: +49 (61 ääntä)
      Aika pelottava mukula. :O

      Lainaa

    22. Tulos: +38 (62 ääntä)
      Maitovasikka: Jaahas, 1. luokan karsinogeeni leivälle ja vielä tiivistettyä lehmän rintamaitoa vauhdittamaan lihavuuden ja syöpäsolujen kasvua. Ei ihme, että Suomen kansa lihoaa jatkuvasti, kun syödään eineksiä jotka kasvattavat pienet vasikat satojen kilojen kokoisiksi. Kumpikaan kinkun ja juuston asettelumuoto ei auta ehkäisemään tuollaisilla valinnoilla hankittuja sairauksia. Sitten ihmetellään, kuinka sairaanhoitoon ei riitä yhteisiä verovaroja. Noottia omista valinnoista aiheutuville sairaille, kuten tupakoitsijoille ja eläintuotteiden syöjille. Tai veroetuuksia parempia elämänvalintoja tekeville!
      Vasikka taitaa lihoa satoja kiloja jonkin verran suuremmalla määrällä sitä maitoa kuin saat edes kokonaisesta juustopaketista.

      Lainaa

    23. Tulos: +76 (84 ääntä)
      : Vessapaperirulla kuuluu olla pystyssä
      Mutta kummin päin? Tuleeko paperi ottajaan nähden vasemmalta vai oikealta? Omasta mielestäni pystyssä olevasta vessa- ja talouspaperirullasta paperin pitää tulla vasemmalta. Se on heti parisuhde tai ystävyys poikki, jos joku laittaa paperin väärinpäin. Jouduin edellisestä työpaikasta ottamaan lopputilinkin, kun siivooja oli laittanut talouspaperin väärinpäin selkeästä ohjeistuksesta huolimatta.

      Lainaa

    24. Tulos: +53 (85 ääntä)
      Ruttotohtori: Veli aina valittaa kuinka laitan juuston päällimmäiseksi. Mua taas ei vois vähempää kiinnostaa kuinka se syö leipänsä. Juuston laitan päälle siksi kun kinkku on niin rasvaista. En halua käpälöidä veitsiä sun muita rasvaisilla käsillä, eikä huvita pyyhkiä sormia joka välissä.
      Yleisimmissä voileipäkinkuissa rasvaa on noin kolme prosenttia, yleisimmissä juustoissa noin kolmekymmentä.

      Lainaa

    25. Kilokalori 27.3.2018 7:43
      Tulos: -22 (60 ääntä)
      Just: Vasikka taitaa lihoa satoja kiloja jonkin verran suuremmalla määrällä sitä maitoa kuin saat edes kokonaisesta juustopaketista.
      Yhden juustokilon valmistamiseen menee noin 10 litraa maitoa. Vasikka juo noin 4-5 litraa maitoa päivässä. Että ei se ero kovin iso ole. Ne maidossa olevat kasvuhormonit löytyvät juustosta vaan tiivistetyssä muodossa. Ja niillä ei aikuinen ihminen kasvata muuta, kuin vyötäröä (ja huonossa tapauksessa syöpäsoluja).

      Lainaa

    26. ursulakovu 27.3.2018 7:45
      Tulos: +26 (120 ääntä)
      Dipoli: Voi mutta ei ihmiskunta osaa lopettaa kiistelemista leivänpäällisistä, vessapaperirullista ja vessanistuimesta, vaikka ratkaisut kuinka olisivat olemassa.
      Vessanpöntön kannen sulkevat sekä miehet että naiset. Silloin vessa näyttää siistiltä, pönttöön ei putoa ohi mennessä mitään, siihen voi laskea jotain odottamaan käsienpesun ajaksi. Ja MOLEMMAT joutuvat nostamaan kannen auki vessassa käydessään. Mies nostaa kannen ja renkaan ja nainen nostaa kannen. Mies laskee kannen ja renkaan ja nainen laskee kannen. Joskus näkee jopa asunnonmyynti-ilmoiuksia, jossa pöntön kansi on auki. Miksi? tai joku vieras meilläkin jättää kannen auki kusemisensa jälkeen. Haluaako ne perversseinä mainostaa "Mun p.llu oli täällä!" Vai miksi sitä kantta ei voi sulkea? Kuinka moni tunnustaa olevansa tälläinen "mun p.llu on kaikkien tietoon saatettava ja jätän kannen auki"-tyyppi?

      Lainaa

    27. Kilokalori 27.3.2018 8:15
      Tulos: +116 (122 ääntä)
      ursulakovu: Vessanpöntön kannen sulkevat sekä miehet että naiset. Silloin vessa näyttää siistiltä, pönttöön ei putoa ohi mennessä mitään, siihen voi laskea jotain odottamaan käsienpesun ajaksi. Ja MOLEMMAT joutuvat nostamaan kannen auki vessassa käydessään. Mies nostaa kannen ja renkaan ja nainen nostaa kannen. Mies laskee kannen ja renkaan ja nainen laskee kannen. Joskus näkee jopa asunnonmyynti-ilmoiuksia, jossa pöntön kansi on auki. Miksi? tai joku vieras meilläkin jättää kannen auki kusemisensa jälkeen. Haluaako ne perversseinä mainostaa “Mun p.llu oli täällä!” Vai miksi sitä kantta ei voi sulkea? Kuinka moni tunnustaa olevansa tälläinen “mun p.llu on kaikkien tietoon saatettava ja jätän kannen auki”-tyyppi?
      No, en ehkä asiaa ihan noin radikaalina mielenosoituksena näe... mutta netistä kannattaa etsiä video, jossa wc:n vesi värjätään punaiseksi ja vessaa vedetään sen jälkeen kansi auki. Hyvin pian koko vessa (hammasharjoineen ja meikkipussukoineen) on vaaleanpunainen. Wc:n huuhtelusta irtoaa pientä vesihöyryä/mikropärskettä, jotka lentelee wc:ssä ympäriinsä. Eritteet included. Siinä onkin jo mielestäni ihan tarpeeksi syytä vetää wc aina kansi kiinni. Ja säilyttää hammasharja muualla.

      Lainaa

    28. Tulos: -10 (16 ääntä)
      Faktat tiskiin.: Vessapaperikiista on ratkastu ajat sitten. Patentissa kerrotaan sen oikeaoppinen käyttö yksityiskohtasesti :).
      Vessapaperi kuuluu olla pystyssä

      Lainaa

    29. Tulos: +45 (105 ääntä)
      Mä en ihan ymmärrä tätä maitoargumenttia "maito ei kuulu ihmisille, se on vasikoiden ruokaa". Miksi juuri maito ei olisi sopivaa ihmisruokaa? Miten se eroaa esimerkiksi lihasta tai kasviksista? "Liha ei kuulu ihmisille, se on susivauvojen ruokaa". "Banaani ei kuulu ihmisille, se on vain apinoille". Kautta aikojen eläimistä on käytetty hyödyksi kaikki, mitä irti saa. Miksi ei siis maitoa? Miten se maito eroaa lihasta? Yhtä lailla maidossa on ravintoaineita ja kaloreita kuin muussakin syötävässä. Eläimistä syödään joissakin päin maailmaa jopa sisäelimet, joten miksi ei sitä maitoa. En itse käytä mitään maitotuotteita, mutta vaihtakaa nyt jo argumenttia. P.S. Pieni vasikka juo noin 10l maitoa päivässä.

      Lainaa

    30. Tulos: +25 (39 ääntä)
      IronFox: Juusto päälle, koska makkara on se rasvaisempi niin ei lähmäänny kädet niin pahasti siitä! Ei sitä voitakaan kukaan päällimmäiseksi laita!
      Eiköhän se juusto nyt kuitenkin ole se rasvaisempi noista kahdesta, ellei sitten käytä jotain huonoja juustoja...

      Lainaa

    31. Tulos: -14 (68 ääntä)
      parvekkeen oven lukitsemisesta mukula ansaitsis kunnon selkäsaunan.

      Lainaa

    32. Kirjautuminen epäonnistui 27.3.2018 9:42
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Apua... Tästä kommenttiketjusta tulee vielä nälkävuoden pituinen listaus siitä, miten kukin sijoittelee leivänpäällisensä. Ja kiistelyä siitä, mikä on OIKEA tapa.

      Lainaa

    33. Kirjautuminen epäonnistui 27.3.2018 9:43
      Tulos: +39 (41 ääntä)
      Markon lapsen oivallus oli kyllä nerokas, mutta saattaa tuottaa vain yhden uuden kilpailijan tuohon ikuiseen kiistaan, mikä on se ainoa oikea tapa. Koska niitähän voi olla vain yksi. Ja kaikki jotka tekevät eri tavalla kuin Minä, ovat automaattisesti jotenkin typerämpiä.

      Lainaa

    34. Arthur Brown 27.3.2018 9:50
      Tulos: -21 (29 ääntä)
      KlaaraKotko: Ratkaisu on jo keksitty, sen paperirullan pää kuuluu olla päällispuolella.
      Kyse on pöntön sijoittelusta. Jos pönttö on lähellä seinää, niin rullaa on helpompi käyttää jos se avautuu seinää vasten. Itse epäilen, että kyse debatissa on täysin lapsuudenkodin vessaergonomiasta. Suomessa, joissa LVI-osaaminen on yleensä hyvällä tasolla, on luonnollista että rulla avautuu pönttöä kohti.

      Lainaa

    35. totuuden_torvi 27.3.2018 9:58
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Juukelispuukelis: Se ratkastaan asettamalla vessapaperi pystysuoraan telineeseen. Samalla lailla kuin talouspaperirullat.
      Mutta kumpaan suuntaan paperi purkautuu? Ei ratkaise ongelmaa. Minun laittamana se rulla pyörisi myötäpäivään.

      Lainaa

    36. LaadukasJorma 27.3.2018 9:58
      Tulos: +58 (58 ääntä)
      Muistan kun oma poikamme noin 2vuotiaana lutkitsi sekä vaimon, että minutkin parvekkelle. Ulkona oli about -20 pakkasta eikä puhelimia mukana. Kolmas kerros. Siinä alko huumori olemaan jo vähillä. Muutaman minuutin vinkkailun ja lasiin koputtelun jälkeen poika älysi, ettei päästä pois sieltä. Sai suin saikin väännettyä lukon auki ja olimme vapaita. Siinä kerkes kyl paljon miettimään, että mitäs nyt? kun lapsi tee elettäkään ku koitettiin sieltä koputella ja vilkuttaa :D

      Lainaa

    37. totuuden_torvi 27.3.2018 10:04
      Tulos: +23 (39 ääntä)
      Maitovasikka: Jaahas, 1. luokan karsinogeeni leivälle ja vielä tiivistettyä lehmän rintamaitoa vauhdittamaan lihavuuden ja syöpäsolujen kasvua. Ei ihme, että Suomen kansa lihoaa jatkuvasti, kun syödään eineksiä jotka kasvattavat pienet vasikat satojen kilojen kokoisiksi. Kumpikaan kinkun ja juuston asettelumuoto ei auta ehkäisemään tuollaisilla valinnoilla hankittuja sairauksia. Sitten ihmetellään, kuinka sairaanhoitoon ei riitä yhteisiä verovaroja. Noottia omista valinnoista aiheutuville sairaille, kuten tupakoitsijoille ja eläintuotteiden syöjille. Tai veroetuuksia parempia elämänvalintoja tekeville!
      Sillähän ei ole mitään tekemistä isoksi kasvamisen kanssa, että lehmä tai sonni on hieman eri asia kuin ihminen. Onko hirven ruokavalio paskempi vai parempi kuin poron tai peuran, koska hirvi on isompi? Miten norsut sitten?

      Lainaa

    38. totuuden_torvi 27.3.2018 10:06
      Tulos: +16 (52 ääntä)
      Sopu90: parvekkeen oven lukitsemisesta mukula ansaitsis kunnon selkäsaunan.
      Taikka palkinnon siitä, että kyllästyi haistelemaan tupakan savua sisätiloissa ja teki asialle jotain.

      Lainaa

    39. Tulos: -11 (21 ääntä)
      Juha: Mutta kummin päin? Tuleeko paperi ottajaan nähden vasemmalta vai oikealta? Omasta mielestäni pystyssä olevasta vessa- ja talouspaperirullasta paperin pitää tulla vasemmalta. Se on heti parisuhde tai ystävyys poikki, jos joku laittaa paperin väärinpäin. Jouduin edellisestä työpaikasta ottamaan lopputilinkin, kun siivooja oli laittanut talouspaperin väärinpäin selkeästä ohjeistuksesta huolimatta.
      Ei ei ei ei ei!!! Se on VÄÄRIN! Paperin tulee TIETENKIN tulla oikealta, silleen seinän puolelta. Vasemmalla kädellä pidetään rullaa kiinni, kun oikealla repäistään palanen ja sitten se leikkauskohta jää siististi piiloon rullan ja seinän väliin.

      Lainaa

    40. Juustoleipä 27.3.2018 11:06
      Tulos: -3 (33 ääntä)
      En laita ikinä juustoa ja kinkkua samalle leivälle. Ongelma ratkaistu.

      Lainaa

    41. Tulos: +36 (36 ääntä)
      Sanytol-huuruissa tulee pieniä kirjoitusvirheitä.

      Lainaa

    42. Tulos: +20 (32 ääntä)
      Se pöntön kansi täytyy sulkea, odottakaahan kun on eläimiä tai lapsia ja ne putoavat sinne sekaan. Tai vaikka pudottaisi vain jonkun esineen niin ei sekään kivaa ole -miksi rakennella itselleen ansoja? Mieheni teki vaikutuksen kun vuosikausien kiistelyn jälkeen siitä miten kiivi syödään (leikataanko puoliksi ja lusikalla vai kuoritaanko) pesi sen ja söi kuten omenan. Ne kuoret ovat syötäviä! Avioliitto pelastettu :)

      Lainaa

    43. Tulos: +57 (85 ääntä)
      Älkää jumalauta pliis tehkö tästäkin jotain vegaanit vs. sekaanit -paskamyrskyä... Veget, jotka paasaatte hihhuliuskovaisten lailla elämäntavastanne joka kerta kun edes mainitaan jotain eläinperäisestä ruoasta: olette idiootteja. Sekasyöjät, jotka triggeroidutte heti kun joku postaa kuvan kasvisnakista ja heitätte ah niin hauskaa "HEI VEGAANIT KATTOKAA MÄ SYÖN TÄSSÄ BIG MACIA LOLOLOLOL VITUTTAAKO KUN MÄ SYÖN TÄSSÄ SUN VIERESSÄ LIHAA": olette myös idiootteja. Vittu. Nyt se pää sieltä perseestä, keskittykää omiin safkoihinne älkääkä vinkuko siitä, mitä toisen lautasella on. Kiitos. T: vegaani

      Lainaa

    44. Tulos: -12 (32 ääntä)
      Ei muuten ihan köyhä perhe, kun on vara laittaa nuin paljon kinkkua ja juustoa yhdelle leivälle.

      Lainaa

    45. Tulos: -6 (24 ääntä)
      Just: Ei muuten ihan köyhä perhe, kun on vara laittaa nuin paljon kinkkua ja juustoa yhdelle leivälle.
      Siinähän on vaan yksi siivu kutakin! Ite laittaisin kaksi juustoa.

      Lainaa

    46. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Lootushka: Vⅰttu. Nyt se pää sieltä perseestä, keskittykää omiin safkoihinne älkääkä vinkuko siitä, mitä toisen lautasella on. Kiitos. T: vegaani
      Muuten aivan samaa mieltä, mutta epäilen että tuo maitomeuhkaus aiemmin taisi olla trolli. Ei kai kukaan normaalissa maailmassa elävä oleta että aivan noin, sanotaanko, värikäs kielenkäyttö saisi aikaiseksi muuta kuin antipatioita. Vaikka tietysti tämäkin sivu on todisteena siitä että kaikki eivät elä normaalimaailmassa... ja herne nenään on epäilemättä vegaaninen! T: Veganuary oli kiva, joskaan en ole oikein vakuuttunut maidottomasta juustosta.

      Lainaa

    47. Tulos: +44 (46 ääntä)
      Miten voi saada vääntöä aikaseksi siitä miten juusto asetellaan leivälle? Kyllä itsellänikin on oma tapa laittaa leipiä, mutta en ole koskaan ajatellut sen kiinnostavan muita enkä itse ota kantaa muiden juustojen asetteluun. Että eikö voisi vain antaa sen puolison tehdä se leipä juuri niin kuin hän haluaa? Ja jos joskus tulet tehneeksi hänelle voileivän, niin olisiko mahdoton ajatus asetella juustot ja leikkeleet siten niin kuin tiedät hänen tykkäävän? Paitsi tietenkin jos teillä on jokin riita meneillään niin voit kiusallasi laittaa juuston väärälle puolelle, tai jopa jättää kokonaan pois, ja kaataa hänen lasiin omenamehua vaikka tiedät hänen pitävän eniten appelsiinimehusta.

      Lainaa

    48. Tulos: +16 (32 ääntä)
      Seireeni: Siinähän on vaan yksi siivu kutakin! Ite laittaisin kaksi juustoa.
      Jos lukee tekstin, tai katsoo kuvan, niin voi huomata, että siinä on kaksi juustosiivua.

      Lainaa

    49. Arkkienkeli 27.3.2018 14:08
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Juuh eli: Yksi rauhanedistämisaskel Markon lapselta. Vielä kun keksittäisiin ratkaisu ikuiseen vessapaperirullakiistaan.
      Alkuperäisessä patenttihakemuksessa paperirulla pyörii yläkautta eteen. Löytyy googlaamalla.

      Lainaa

    50. Arkkienkeli 27.3.2018 14:21
      Tulos: -15 (19 ääntä)
      Mari: Tuo Saran kuvassa oleva teksti sattuu aivoihin…
      Veikkaampa että Sara on muualta esim. töiden perässä suomeen muuttanut ja vaikka ahkerasti onkin kieltä opiskellut, niin vielä pieniä virheitä tulee. Samaa on nähtävissä suomesta esim. britteihin muuttaneiden teksteissä.

      Lainaa

    51. Tulos: +22 (22 ääntä)
      Juuh eli: Yksi rauhanedistämisaskel Markon lapselta. Vielä kun keksittäisiin ratkaisu ikuiseen vessapaperirullakiistaan.
      Tai siihen kummalta puolelta näkkäri voidellaan. :D

      Lainaa

    52. Tulos: +33 (41 ääntä)
      Jos parisuhteessa oikeasti tapellaan vessapaperin suunnasta ja muista vastaavista, niin ratkaisu on ero. Ei se paperi oikeasti vituta, vaan kumppanin naama, jota ei jaksaisi katsella.

      Lainaa

    53. Kaali Kannibaali 27.3.2018 16:01
      Tulos: 0 (14 ääntä)
      Maija: Mä en ihan ymmärrä tätä maitoargumenttia “maito ei kuulu ihmisille, se on vasikoiden ruokaa”. Miksi juuri maito ei olisi sopivaa ihmisruokaa? Miten se eroaa esimerkiksi lihasta tai kasviksista? “Liha ei kuulu ihmisille, se on susivauvojen ruokaa”. “Banaani ei kuulu ihmisille, se on vain apinoille”. Kautta aikojen eläimistä on käytetty hyödyksi kaikki, mitä irti saa. Miksi ei siis maitoa? Miten se maito eroaa lihasta? Yhtä lailla maidossa on ravintoaineita ja kaloreita kuin muussakin syötävässä. Eläimistä syödään joissakin päin maailmaa jopa sisäelimet, joten miksi ei sitä maitoa. En itse käytä mitään maitotuotteita, mutta vaihtakaa nyt jo argumenttia. P.S. Pieni vasikka juo noin 10l maitoa päivässä.
      Tässä syitä kysymyksiisi: https://youtube.com/watch?v=h3c_D0s391Q

      Lainaa

    54. Tulos: +17 (23 ääntä)
      Ekassa konkretisoituu tupakoinnim vaarat

      Lainaa

    55. Tulos: +23 (27 ääntä)
      Dada: Ekassa konkretisoituu tupakoinnim vaarat
      Parvekkeilla kun ei koskaan muuta tehdäkään kuin tupakoida?

      Lainaa

    56. Tulos: -2 (22 ääntä)
      Just: Jos lukee tekstin, tai katsoo kuvan, niin voi huomata, että siinä on kaksi juustosiivua.
      Höpö höpö! Lapsi on puolittanut tuon juuston ja laittanut toisen puolikkaan kinkun alle ja toisen puolikkaan sen päälle.

      Lainaa

    57. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Juha: Mutta kummin päin? Tuleeko paperi ottajaan nähden vasemmalta vai oikealta? Omasta mielestäni pystyssä olevasta vessa- ja talouspaperirullasta paperin pitää tulla vasemmalta. Se on heti parisuhde tai ystävyys poikki, jos joku laittaa paperin väärinpäin. Jouduin edellisestä työpaikasta ottamaan lopputilinkin, kun siivooja oli laittanut talouspaperin väärinpäin selkeästä ohjeistuksesta huolimatta.
      Tämä on jo sovittu ;) Vessapaperirullalle ei ole telinettä ollenkaan, irtorulla pyykinpesukoneen päällä, kierittelee sitä miten haluaa. Muija vielä kiukkuaa töissä, mulla oma rulla pukukaapissa, kenenkään kanssa ei tule riitaa ;)

      Lainaa

    58. Tulos: -15 (23 ääntä)
      Seuraava depatti voidaan aloittaa siitä, kuka hitto laittaa kinkkua ja juustoa samalle leivälle o.O

      Lainaa

    59. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Shamaan hintaan? Vissiin sielusopimuksella.

      Lainaa

    60. Tulos: +17 (35 ääntä)
      Maitovasikka: Jaahas, 1. luokan karsinogeeni leivälle ja vielä tiivistettyä lehmän rintamaitoa vauhdittamaan lihavuuden ja syöpäsolujen kasvua. Ei ihme, että Suomen kansa lihoaa jatkuvasti, kun syödään eineksiä jotka kasvattavat pienet vasikat satojen kilojen kokoisiksi. Kumpikaan kinkun ja juuston asettelumuoto ei auta ehkäisemään tuollaisilla valinnoilla hankittuja sairauksia. Sitten ihmetellään, kuinka sairaanhoitoon ei riitä yhteisiä verovaroja. Noottia omista valinnoista aiheutuville sairaille, kuten tupakoitsijoille ja eläintuotteiden syöjille. Tai veroetuuksia parempia elämänvalintoja tekeville!
      Pointsit tuomitsevimmasta kommentista. Mutta mietitäänpä tuota väitettäsi tarkemmin. Minun lapsuudessa 80-luvulla syötiin joka päivä rasvaista maitoa, voita ja juustoa. Lapsille juotettiin paljon maitoa, ja äiti on kertonut että siihen aikaan suositeltiin nimenomaan rasvaista maitoa lapsille. Leivän päällä oli meetvurstia tai lauantaimakkaraa, ohuenohuet kalkkunaleikkeet eivät olleet vielä markkinoilla. Tapahtumissa syötiin grillimakkaraa, mitään kasvisvaihtoehtoja ei ollut. "Terveellinen kotiruoka" oli perunaa ja jauhelihaa, joskus kanaa tai kalaa. Samoin kouluruoka. Kasviksia syötiin pieniä määriä liharuoan ohessa. Kasvissyöjiä en tuntenut yhtäkään ennen kuin 90-luvun puolella. Siitä huolimatta ihmiset olivat vähemmän lihavia kuin nykyään, eli ei tämä nyt ihan pelkällä eläinrasvalla selity. Kasvissyönti ja veganismi ovat lisääntyneet samaan aikaan kuin lihavuuskin. En väitä että siinä on syy-seuraussuhde, mutta teoriasi mukaan ihmisten pitäisi olla nyt hoikempia kuin koskaan ennen. Tunnen muuten myös lihavia vegaaneja. Terveydenhoidon kulut ovat nousseet ennen kaikkea siksi, että ihmiset elävät nykyään pitempään kuin ennen. Meillä on jo paljon yli 100-vuotiaita, puhumattakaan 90- ja 80-vuotiaista. Mitä vanhemmaksi ihminen elää, sitä enemmän tarvitsee kaikenlaisia terveyspalveluita. Silti haluamme elää pitkään, emmekä tuomitse vanhuksia. Ja huom. nämä vanhat ihmiset ovat syöneet lapsuudessaan joka päivä eläinrasvaa, ja siihen aikaan ei paljon rehuja syöty. Silti osa heistä on pysynyt terveenä 80-vuotiaaksi asti. Mietipä sitä seuraavan kerran kun haukut eläirasvan syöjiä.

      Lainaa

    61. Tulos: -4 (16 ääntä)
      Olisko 2v lapsi kyllästynyt siihen että äiti tupakoi ja räplää aina puhelinta.

      Lainaa

    62. Tulos: 0 (6 ääntä)
      Juusto päälle koska kalliimpi.

      Lainaa

    63. Tulos: +3 (13 ääntä)
      Lilja: Seuraava depatti voidaan aloittaa siitä, kuka hitto laittaa kinkkua ja juustoa samalle leivälle o.O
      Kuka hele ei laittaisi? Miksi mun pitäisi yrittää syödä kaksi leipää yhden sijaan vain sen takia koska toiseen laitan kinkun ja toiseen juuston?

      Lainaa

    64. Jummijammi 30.3.2018 8:37
      Tulos: +5 (15 ääntä)
      IronFox: Juusto päälle, koska makkara on se rasvaisempi niin ei lähmäänny kädet niin pahasti siitä! Ei sitä voitakaan kukaan päällimmäiseksi laita!
      Ei niitä sormia kuulu laittaa siihen makkaran päälle vaan leipää pidetään pohjasta ja reunoista kiinni ku sitä syödään. Lapset ottaa voileivästä kiinni kuin se olisi hampurilainen

      Lainaa

    65. Fakta homma 30.3.2018 8:47
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Jopas: Olisko 2v lapsi kyllästynyt siihen että äiti tupakoi ja räplää puhelinta.
      Puhumattakaan isästä, joka makaa koomassa sohvalla ja imee kaljaa.

      Lainaa

    66. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Juukelispuukelis: Se ratkastaan asettamalla vessapaperi pystysuoraan telineeseen. Samalla lailla kuin talouspaperirullat.
      Mut myötäpäivään vai vastapäivään kierto?

      Lainaa

    67. Tulos: -1 (7 ääntä)
      Tikru: Juusto päälle koska kalliimpi.
      Kuinka halpaa kinkkua syöt? Oltermanni 4,95€/kg, kinkku 17,90-29,90€/kg tuotteesta riippuen.

      Lainaa

    68. Tulos: 0 (2 ääntä)
      S: Kuinka halpaa kinkkua syöt? Oltermanni 4,95€/kg, kinkku 17,90-29,90€/kg tuotteesta riippuen.
      Arkijuusto 3,96€/kg ja maalaispalvikinkku palana 7,11€/kg. Ei taida juuri halvempia löytyä.

      Lainaa

    69. Tulos: -2 (4 ääntä)
      S: Kuinka halpaa kinkkua syöt? Oltermanni 4,95€/kg, kinkku 17,90-29,90€/kg tuotteesta riippuen.
      Eiku oho, en näköjää tarkastanu mitä kirjotin. Mut joo, kalliimpi päälle jos aletaan vääntämään. Itse laitan miten ne sattuu käteen sillä hetkellä.

      Lainaa

    70. Fakta homma 2.4.2018 9:57
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Jopas: Arkijuusto 3,96€/kg ja maalaispalvikinkku palana 7,11€/kg. Ei taida juuri halvempia löytyä.
      Lidlistä saa Pohjolan Meijerin Hermanni-kermajuustoa 2,98€/ kilo. Sen halvempaa ei varmaan Suomesta löydy?

      Lainaa

    71. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Just: Ei muuten ihan köyhä perhe, kun on vara laittaa nuin paljon kinkkua ja juustoa yhdelle leivälle.
      Kaksi viipaletta juustoa. Suomalainen lottomiljonääri?

      Lainaa

    72. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Juuh eli: Yksi rauhanedistämisaskel Markon lapselta. Vielä kun keksittäisiin ratkaisu ikuiseen vessapaperirullakiistaan.
      Ja hammastahnatuubin puristuskohtaan :).

      Lainaa

    73. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Juuh eli: Yksi rauhanedistämisaskel Markon lapselta. Vielä kun keksittäisiin ratkaisu ikuiseen vessapaperirullakiistaan.
      Mikä on vessapaperirullakiista? Itselle tulee mieleen vain ulkomaisen kaverini isä kailottamasta perheelleen alakerrasta "We have an imminent toilet paper crisis!" kun vessapaperi loppui.

      Lainaa

    74. jukkapalmu 3.5.2020 17:52
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Juusto päälle koska se on kuiva.

      Lainaa

    75. Viitseliäs henkilö 7.3.2021 8:20
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Varmaankin trolleja nämä jotka ihmettelee miksi tulee kahta leikkelettä samalle leivälle? Leivällähän pitää olla leikkeleitä niin paljon että niitä on enemmän kuin sitä leipää. Eli jos leipäsiivu on sentin paksu niin leivänpäällisiä pitää olla puolitoista senttiä. Itse laitan esmes tuollaiselle Vaasan ruispalalle yhdeksän meetvurstiviipaletta ja yhdeksän höylättyä juustoviipaletta.

      Lainaa

    76. Radikaali hai 28.4.2022 13:50
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Litton: Tai siihen kummalta puolelta näkkäri voidellaan. :D
      Kotona sileelle ja muualla kolopuolelle.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, leipä, voileipä, juusto, kinkku, ikuisuuskysymys, kirjoitusvirhe, parveke, lapsi, lukittu, ulkona