Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Suloinen vauva

"Kauhee kitinä kun meen pois"
Taustatietoja: Aloittaja on äiti kolmen kuukauden ikäiselle vauvalle. huomiohuora Lähettänyt: Jape

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 154 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +827 (995 ääntä)
      Tulee hyvä äiti....

      Lainaa

    2. minä vaan 22.5.2011 0:43
      Tulos: +886 (1042 ääntä)
      tekiköhän mukulan liian aikasin? ois kasvanu ite aikuseks eka..huoh

      Lainaa

    3. Tulos: -239 (465 ääntä)
      :DDDDDDDD Kuulostaa ihan mun äidiltä!

      Lainaa

    4. Tulos: +433 (679 ääntä)
      Minäkin sanon lapsiani huoriksi. Näytän 4v lapsilleni myös pornoa.

      Lainaa

    5. Tulos: +609 (765 ääntä)
      Että huh huh... on se väärin että monet pariskunnat eivät saa lapsia, vaikka monta vuotta yrittävät, ja sitten tuollaiset keskenkasvuiset tulevat äideiksi ihan tuosta vaan. Tuossa tulos.

      Lainaa

    6. Tulos: +437 (591 ääntä)
      Tällästen ihmisten ei koskaan pitäs saada lapsia ja tollasen sanominen vitsilläkin on jo äärimmäisen typerää.

      Lainaa

    7. Tulos: -322 (736 ääntä)
      Voi elämä mitä jeesustelijoita nää kommentoijat on. Ottakaa se piikki pois perseestä ja koittakaa kestää sarkasmia...

      Lainaa

    8. Tulos: +295 (535 ääntä)
      Taitaa olla itse huora, joka on saanut vahinkolapsen.

      Lainaa

    9. Tulos: +218 (312 ääntä)
      Ei toi kyl yhtään hauska juttu ollu. . .

      Lainaa

    10. Tulos: +181 (323 ääntä)
      just just, eipä naurattanut lainkaan. nää on näitä varmaan jotka kohta ravistelee sitä lasta ja päätyy iltalehteen...pfft...

      Lainaa

    11. Tulos: +33 (195 ääntä)
      Kyllä ton tajuaa vitsiks just ja just (tosin mä haukun mun KISSAA joskus huvikseen) mutta joku tossa millälailla tää tyttö puhuu... hyvä ettei sanonu "mut kyl se on ihan ihq baby daa" lauseen perään jos tajuatte mitä meinaan.

      Lainaa

    12. Tulos: +191 (247 ääntä)
      Noinhan vauvat toimii, et toivottavasti tuo äiti ei OIKEASTI ihmettele miksi vauva kitisee, kun ei näe äitiiään ja sitten nauraa, kun äiti palaa luokse... Ei se sinällään edes ole mitään huomion hakemista, kun kyseessä on noin pieni vauva ja sitten tuo vauvan kutsuminen; vaikka olisi vain läppä niin silti!

      Lainaa

    13. Tulos: +131 (269 ääntä)
      Lapsi vaan tommoselta pois..

      Lainaa

    14. Tulos: +123 (215 ääntä)
      Joo'o, toiset koittavat saada lasta moonta vuotta ja sitten TÄLLÄISET tapaukset sellaisen pyöräyttävät. Joko tulis se ajokortti lapsenhankintaan?

      Lainaa

    15. Tulos: +4 (158 ääntä)
      Säälittävä teiniäiti. Ja nyt myös pyyhkeitä ylläpidolle: "äiti kolmen kuukauden ikäiselle vauvalle"? Turhista ja kömpelöistä rakanteista pois: "kolmikuisen/kolmen kuukauden ikäisen vauvan äiti".

      Lainaa

    16. normaali eppu 22.5.2011 13:36
      Tulos: +127 (175 ääntä)
      oli mikä vitsi tahansa niin melko huolestuttavaa... ilmeisesti pitäis neidin tutustua lastenkasvatukseen, miten ne vauvat "toimii" ja sit vasta ihmetellä huomionhakemista... tuntuu vähän että hän kuvittelee ton lapsen olevan joku lelu tai jotain... ei taida olla iskostunut vielä päähän että se on siinä "huomiohuoraamassa" seuraavat parikymmentä vuotta luultavasti... tai jos toi äidin käytös/toiminta ei tosta parane niin varmaan sosiaaliviranomaiset ottaa tilanteen haltuun jossain vaiheessa. mä en ikinä pystyisi edes vitsillä tai millään sarkasmilla kutsumaan lastani minkäänlaiseksi huoraksi... mutta ilmeisesti nää homot ja huorat ja muut on nykyteinien keskuudessa ihan kavereitten kutsumanimiä että ei ne taida niin vakavalta kuulostaa heidän korvissaan... :( surullista.

      Lainaa

    17. Tulos: -47 (135 ääntä)
      niitähän ne lapset juurikin ovat. the reason why i hate kids.

      Lainaa

    18. Tulos: +47 (245 ääntä)
      Toisilla on erilainen huumorintaju... En näe tässä nyt varsinaisesti mitään shokeeraavaa. Ei kaikkien äitien tarvitsekaan olla niitä "voi hellanlettas, Homo-Petteri teki kakat, voi kun söpöö!" Ja sanoohan ihmiset vauvojaan sinappikoneeksi ja ties miksi. Luulen että äiti tajuaa kyllä miksi lapsi itkee ja taas nauraa tämän tullessa takaisin, kunhan päivittelee vaan. Ja hei, ei ehkä kannata yhden statuksen perusteella alkaa arvostella kenellä on oikeus lapsiinsa ja kenellä ei.

      Lainaa

    19. Tulos: -110 (200 ääntä)
      No tän takii kaikilta 19-vuotiailta ja sitä nuoremmilta pitäis ottaa lapset pois.

      Lainaa

    20. Tulos: +47 (133 ääntä)
      Tämän takia pitäisi ottaa yleisesti käyttöön lapsipassi. Kaikkien perhettä perustavien pitäisi läpäistä jonkin sortin kypsyyskoe saadakseen luvan hankkia lapsia. :P

      Lainaa

    21. Tulos: +49 (95 ääntä)
      Joo, ja kaikkeen muuhunkin pitäisi anoa lupa. Etenkin ajattelemiseen, kaikenlaisia aivopieruja joutuu kuulemaan kun vääränlaiset ihmiset saavat ajatella.

      Lainaa

    22. Tulos: +82 (120 ääntä)
      ''Elina: No tän takii kaikilta 19-vuotiailta ja sitä nuoremmilta pitäis ottaa lapset pois.''
      nyt meni kyllä turhan yleistämiseks. Ei tämäkään tilapäivitys kerro, onko tämä henkilö hyvä vai huono äiti, vaan ainoastaan sen, että saisi vähän miettiä miten lastaan kutsuu. Joten rauhottukaa nyt ihmiset vähän! Ja jos tyttö on 17-vuotias, kun saa lapsen, rakastaa häntä, lapsella on hyvä olla ja molemmat vanhemmat, ei mitään ongelmia tai hätää, pitäisikö lapsi ottaa heiltä pois vain sen takia, koska äiti on alle 19?

      Lainaa

    23. Tulos: -29 (61 ääntä)
      Kuulemma isä kantaa lasta panohanskat kädessä, todella törkeää.

      Lainaa

    24. Tulos: -36 (158 ääntä)
      "YksVaan Voi elämä mitä jeesustelijoita nää kommentoijat on. Ottakaa se piikki pois perseestä ja koittakaa kestää sarkasmia…"
      Täysin samaa mieltä sun kanssa!! Voi elämä miten voi olla ihmisillä hankalaa ymmärtää sarkasmia! Tottahan kyseinen äiti oikeasti tarkoitti, että hänen lapsensa on HUORA! Uuuuu, ku kamalaa :DDD lighten up people, my god :'D

      Lainaa

    25. Tulos: +84 (134 ääntä)
      Aha, vai sarkasmia. Sitäkin saa opetella käyttämään hyvän maun rajoissa, tuossakaan statuksessa nyt ei ollu kyllä mitään hilpeyttä herättävää. Mutsi antaa itsestään vaan todella ääliön kuvan, mutta onneksi sentään hänen juttunsa on vaan sarkasmia...

      Lainaa

    26. Tulos: +47 (99 ääntä)
      Olis kyllä ton tytön kannattanut hankkia lapsi vähän myöhemmin, kielenkäytön perusteella ei vaikuta hirveen kypsältä vanhemmaksi. Vaikka olisikin läppä niin mun mielestä huono sellainen. Ei se ole iästä kiinni millainen äiti tai isä on, kaverini sai lapsen 17-vuotiaana ja oli silloin jo tarpeeksi kypsä ja vastuullinen äidiksi

      Lainaa

    27. Tulos: +40 (70 ääntä)
      Toivottavasti myös vauva kasvattaa äitiään kypsemmäksi.

      Lainaa

    28. Tulos: +18 (92 ääntä)
      huostaanotto? sekä lapsi että äiti.

      Lainaa

    29. Tulos: -31 (97 ääntä)
      Muuten kiva, mutta kys. keskustelusta on rajattu puolet kokonaan pois. Attentionwhore, ei ole sama asia kun huomiohuora. Tantat pois internetistä, jos ette sitä käsitettä ymmärrä!

      Lainaa

    30. Tulos: +20 (42 ääntä)
      Elina: Ei nyt kaikilta nuorilta lasta pois pidä ottaa, niit on monia hyviä äitejä ketkä on nuorii.

      Lainaa

    31. Tulos: -9 (95 ääntä)
      sarkasmia tai ei, mutta tuollainen menee jo hieman yli! Jokaisella vanhemalla on vaikeaa lapsensa kanssa (joskus). Mutta ei se tosiaan oikeuta haukkumaan tai edes valittamaan ''kuinka vaikea tämä tenava on''/''en kestä tätä huutamista!!!!'' Kun lapsen hankkii on myös valmis kestämään vaikeudet lapsen kanssa, siihen kuuluu itkut/huudot/kitinät... Lapsi kokee ensimmäistä eroahdistusta ja äiti vaan itkee fb:n statukseen ''voi ei kun en kestä tätä'' suomeksi sanottuna. Eroahdistuksen kanssa pitää olla läsnä, kärsivällinen, rakastava ja ennen kaikkea läsnä... Tosiaan ei vastuuntuntoinen nuori äiti. Henkistä lapsen laiminlyömistä, vaikka lapsi ei sitä vielä ymmärräkään. Ja selvästi tuo tyttö ei ole valmis äidiksi, ei todellakaan!

      Lainaa

    32. Tulos: +2 (22 ääntä)
      O.O

      Lainaa

    33. Tulos: -42 (130 ääntä)
      Ei mun mielest ees mitään pahaa? Siis huomiohuorahan on täysin eri asia kun huora, ja en näe siinä mitään väärää. Se kertoo vain että lapsi on huomion hakuinen, vai iik, ettekö ole koskaan nähneet rumia sanoja? Valoja!!!

      Lainaa

    34. Tulos: +23 (47 ääntä)
      Vähän itteäkin ensin mietitytti, että mitä ihmettä tämä nyt oikein on, että äiti kerkeää tollaisista asioista facebookissa kertoilemaan, mutta kaipa se on vain ihan tarkoitettu siksi, että osoittaa olevansa onnellinen lapsestaan... Kunhan vain jaksais sitten hoitaa lasta kun vielä aika alkutaipaleella äitiys. Eikä se ihmisen ikä aina kerro, että millainen äiti on... Oma äitini sai veljeni jo 17-vuotiaana ja minut 22-vuotiaana ja nuorimmaisen lähemmäs nelikymppisenä, mutta on mukavaa että saamme pitää äidin luonamme kauemmin kuin ne ihmiset joiden äiti on tehnyt heidät kolmenkymmenen paikkeilla. Ja aina hän on jaksanut rakastaa ja hoitaa meitä ihan samalla tavalla kuin vanhemmatkin ihmiset. Yhden tapauksen takia ei kaikkia tarvitse yleistää niin kuin Elina tekee, että joskus voi myös ollakin, että pata kattilaa soimaa.

      Lainaa

    35. Tulos: +35 (77 ääntä)
      Lidu, Kyse onkin siitä, että sanotaan vauvaa huomiohuoraksi. Ei mee ihan mun jakeluun tollainen, vaikka läppä olisikin.

      Lainaa

    36. huohhhhhhhhhhhhhhhh 22.5.2011 21:37
      Tulos: -49 (119 ääntä)
      Voi hellanlettas, miten te ihmiset jaksatte? O.o' huiii mikä sana, huomiohuora! Ehkä ny ei kuitenkaa tarkota milläänlailla huoraa... No tässä tulos FEISSARIMOKAT, ku tylsillä ihmisillä loppuu tekeminen... Joka asiaa pitää päteä ja kauhistella! Kukakohan urpo tämänkin on lisännyt :D

      Lainaa

    37. Tulos: -82 (108 ääntä)
      Voi vittu ei kaikki 19v-nuoremmat vanhemmat oo samanlaisia :P ja tuollaane 3kk vauva ees ymmärrä sanoi vielä nii kai sitä ny haukkua saa vaikka miksikä :DDDDDDD

      Lainaa

    38. Tulos: +9 (77 ääntä)
      Se on mukava että tälläkin sivustolla käy niin erilaisen huumorintajun omaavia henkilöitä, mutta omasta mielestä vitsejä voi heittää mistä vaan, kunhan ne on vitsillä, on ne hyviä tai huonoja, mutta se on sitten eri asia jos tosissaan alkaa jotain pahojaan puhumaan. Suvaitsevuutta myös huumorintajuun, ihmiset!

      Lainaa

    39. Tulos: +25 (75 ääntä)
      Todella huono läppä. Vaikka huomiohuora ei tarkoitakkaan huoraa, on silti vähän liian ronskisti ilmaistu tuokin asia. Kyse kuitenkin omasta lapsesta. Munkaan äiti ikinä mua tolla nimillä kutsunut.. No, tosin hän olikin kypsempi kuin kyseinen teiniäiti. :)

      Lainaa

    40. Tulos: +42 (86 ääntä)
      Kyllä me ymmärretään mitä tarkottaa huomiohuora, mutta mä en mitenkään päin voi ymmärtää, että tällästä käytetään pienestä 3kk vanhasta vauvasta! Huomionhakuinen olis ehkä ollu se parempi sana tässä tapauksessa, mutta niinkun joku jo totes, ei 3kk vanha vauva osaa olla huomionhakuinen. Sen ikäset kaipaa seuraa. Vai miltä teiltä tuntuis, kun et osaisi muuta, kun maata möllöttää paikoillaan ja jos vähän kitiset, kun haluisit jotakin viihdykettä, niin olet heti huomiohuora?

      Lainaa

    41. Tulos: -15 (107 ääntä)
      "Huomiohuorahan" oli siis sananmukainen käännös englanninkielisestä sanasta 'attentionwhore', joka tarkoittaa yksnkeraisen viattomasti ja pelkästään hyvi, hyvin huomionhakuista henkilöä! Ei mitään ilotyttöihin, bordelleihin, huoraamiseen, seksiin, helvettiin, kadotukseen tai mihinkään muuhunkaan kauheaan liittyvää. Mikä kaikki kuitenkin näyttäisi heti tulvahtavan sanasta mieleen eräille, jos sattuvat olemaan likaisen melikuvituksen omaavia, tyhjänpäiväisiä jeesustelijoita!

      Lainaa

    42. Tulos: -29 (99 ääntä)
      saa ihan huoletta nauraa näitä kommentojia :D. tekee varmaa tosi huonoks äidiks kun kutsuu _facebookissa_ lastaan "huomiohuoraksi" joka on tottakai sarkasmia. tuokin äiti on oikeasti varmaan parempi äitinä kuin kaikki nämä kommentoivan äidit täällä :D. taitaa vaan kukkahatut vähän kiristää. no ei mitään. kiittäkää onneanne ettette tunne mua tai mun kavereita xD

      Lainaa

    43. Suomineito 23.5.2011 7:19
      Tulos: +42 (94 ääntä)
      Sarkasmia tai ei, tää on todella mauton. Hiton teiniäidit.

      Lainaa

    44. Tulos: -1 (101 ääntä)
      kaksplussa superäidit taas kommentoimassa ! (itse olen siis puolvuotiaan pojan äiti ja en teini ikäinen) neitohan saa lastaan kutsua miksikäs vain, äitinä olo on ajoittain rankkaa ja ensimäisen lapsen kanssa ei aina tiedä miten pitäisi menetellä. ihmeen tosikkoja, ihankuin nainen tätä lapselleen sanoisi vastaisuudessa? sopeutuminen on aluksi aikas hankalaa jos kaikki muistaa? ei olekaan omaa aikaa ym.. ainiin nämä tunteethan oli kiellettyjä, pitäisi aina kiljua kuinka ihanaa äitiys on vaikka on nukkunut vain tunnin yöllä =) herätkää pahvit !

      Lainaa

    45. Tulos: +25 (61 ääntä)
      Kyllä, ihan sama mitä lempinimeä lapsestaan käyttää, pikemminkin kyse on taaskin siitä tarvitseeko ihan kaikkia ajatuksiaan julkaista fbookissa. Itselle tulee tuollaisesta postauksesta ensimmäiseksi kyllä mieleen että äitiä harmittaa kun muksu vaatii huomiota tärkeämmiltä asioilta kuten fbookissa chattaamiselta...

      Lainaa

    46. Tulos: +35 (57 ääntä)
      Hei Mui ja muutkin. Mielestäni äideillä pitäisi nimenomaan olla oikeus ilmaista sitä kuinka vaikeeta lapsen kanssa on. Aika harva on todellisuudessa valmistautunut sata prosenttisesti siihen mitä vauva tuo mukanaan, sillä koskaan ei voi tietää. Lisäksi synnytyksen jälkeen hormonitasapaino on erilainen, ja joillekin iskee synnytyksen jälkeinen masennus. Joten valittaa saa, vaikka pelkästä itkusta jos se alkaa ylittää sietokykyä. Valittaminen on vaan kuin vessanpytyn vetämistä, huuhtoo paskat pois sen sijaan että antas niiden jäädä lillumaan.

      Lainaa

    47. Tulos: -7 (63 ääntä)
      Äitiys on rankkaa, mutta tarviiko siitä huolimatta viatonta vauvaa nimetellä huoraksi, vielä julkisesti. Varmaan ois kannattanut kaksi kertaa miettiä ennen kuin alkaa aikuista ja vastuullista ihmistä leikkimään, jos lastaan täytyy huoritella. Mites sitten kun lapsi kasvaa ja tulee uhmaikä tai teini-ikä? "Äidin pikku huora nyt teki sitä ja tätä ja tuota"... Kaikenlaiset vatipäät ne keksii lisääntyä.

      Lainaa

    48. Tulos: +33 (59 ääntä)
      Itse äitinä olen sitä mieltä, että jokaisella on oikeus ilmaista, että on rankkaa. Lapsen kanssa on alussa rankkaa ja noin pieni kun tämäkin kyseinen vauveli on, niin elämä on juuri muuttunut tämän äidin elämässä aikalailla. Itse en kyllä lapsestani käyttäisi huomiohuora nimeä, mutta tuskin tämä äiti on tässä mtn pahaa tarkoittanut sanoa. Hermo tiukalla, huonot yöunet ja vähäisesti sitä omaa aikaa ja ei kovin kauan ole uuteen tilanteeseen sopeutunut niin ei minusta mitenkään ihme jos on hermo tiukalla. Ikä ei minusta vaikuta millään tavalla siihen onko ihminen hyvä äiti vai ei. Itse sain omani 16-vuotiaana ja olen lapsesta kantanut vastuuta jo kolme vuotta ja tunnen kyllä olevani ihan vastuullinen äiti. Lasten kanssa kärsivällisyys on kovilla, mutta ajan mittaan sekin kasvaa ja itse jos olisin ollut vanhempi lapsen saadessani, niin olisi varmaan ollut jo paremmat hermotkin. Hyvin on selvitty ja tsemppiä äidille 19v!

      Lainaa

    49. huohhhhhhhhhhhhhhhh 23.5.2011 11:48
      Tulos: -30 (64 ääntä)
      "Sarkasmia tai ei, tää on todella mauton. Hiton teiniäidit." <-- No voi hiton ikämamma kuule! Miksi yleistät?! Kuule, ei se ikä tee siitä sen huonompaa...! Mäki voisin yleistää tätä, kun nyt on tullu +30 äidit kurittaneet lapsensa hengiltä!! KYLLÄ KAIKKI 30+ OVAT SELLASIA!! EI KETKÄÄN TEINIT! Hohhoijaa, olet älyttömän typerä ihminen!

      Lainaa

    50. huohhhhhhhhhhhhhhhh 23.5.2011 11:49
      Tulos: -35 (59 ääntä)
      Jos tuossa olis lukenu iäksi +30, olisiko sitten sanottu pahemmin mitään? Jaa.a sitä ei moni tiedä..Helvetin ärsyttävää!! Olis kiva tietää, oletteko myös rasistisia ulkomaalaisia kohtaan yms? Kun tätä ikärasismia harrastatte, idiootit.

      Lainaa

    51. Tulos: -8 (56 ääntä)
      no voi huh huh! esim mä tiedän (21v) miten vaikeeta on pienen,6 viikkoa ennenaikaisena syntyneen sydänvikaisen vauvan kanssa enkä ny tod sanoisi lapsestani noin pahasti!!ei hyvä tavaton!turhaan tollaasille ihmisille lapsia suodaan!kyl kaikki lapset tykkäävät katsella vanhempiensa touhaamista ku äiti huhkii pää punaaasebna ja mnotkahtelee kämppää kuntoopn ja laittaa ruokaa..se on lapsen mielestä tosi hauskaa!enkä mä ole sellaisesta valittanut kertaakaan kyllä..vaikka see välissä tuntuu vaikeelta viihdyttää lasta ja tehdä kotityöt samaan aikaan,mut jotenki se on multa jo 10kk onnistunut mitä tää mein vaavi on kotona ollut.

      Lainaa

    52. Tulos: -7 (37 ääntä)
      ja toinen juttu,kun ton kyseisen äidin lapsi oppii kävelemään nii varmasti lisää tulee valituksia siitä et ny se seuraa mua,ny se roikkuu mussa kii yms yms...ei voi mitään kun jotkut eivät välitä pätkääkään!

      Lainaa

    53. Tulos: -6 (52 ääntä)
      Miks ihmisten pitää olla noin idiootteja? miten jollain ihmisellä on sydäntä haukkua omaa lastaan edes leikillään huorakasi? Miks tollaset ihmiset saa lapsia jotaka ovat itsekkin vielä ihan pentuja? eikö ihmisä hävetä mikään. -92

      Lainaa

    54. Tulos: +2 (54 ääntä)
      mitä pellee kommenttii tääl :DDDDDDDDDDDDD

      Lainaa

    55. Tulos: -15 (63 ääntä)
      APUA! Kuka voi olla näin tosikko? Mun mielestä tämä koko postaus on laitettu huumorilla! Miks ihmeessä kaikesta nähdään vaivaa ja vedetään herneet nenään?? Ja huomiohuora on nimenomaan sanatarkka käännös sanasta attentionwhore!

      Lainaa

    56. Tulos: -4 (72 ääntä)
      YRITTÄKÄÄ IHMISET YMMÄRTÄÄ ETTÄ HUORA JA HUOMIOHUORA EI OO SAMA ASIA.

      Lainaa

    57. Miss Nobody 23.5.2011 14:16
      Tulos: +22 (52 ääntä)
      Vaikka huomiohuora ei tarkoitakaan samaa kuin huora, on se silti mielestäni todella ruma sana, koska siinä nyt kuitenkin on se "huora" siellä lopussa. Ja huora on harvoin mitenkään positiivinen ilmaisu. Kyllä huumoria voi lapsenhoidosta ja monista vakavemmistakin asioista heittää, ja on jopa suotavaa, ettei pää hajoa, mutta pitäisi vähän miettiä missä mitäkin julkaisee ja mitä sanoja käyttää. Esim. kaveriporukassa, jossa muillakin on lapsia, voisin ihan hyvin ymmärtää tämänkaltaisen huumorin, mutta facebookissa, jossa todennäköisesti on kavereita laidasta laitaan, ei tämmöinen toimi. Varsinkaan kun ei kuule millä äänensävyllä ko. kommentti on heitetty.

      Lainaa

    58. huohhhhhhhhhhhhhhhh 23.5.2011 14:32
      Tulos: -28 (76 ääntä)
      YRITTÄKÄÄ IHMISET YMMÄRTÄÄ ETTÄ HUORA JA HUOMIOHUORA EI OO SAMA ASIA.

      Lainaa

    59. Tulos: +18 (56 ääntä)
      Ei täällä kannata ihmisille selittää mitään, eivät ne tajua. Ne eivät tunne tätä kyseistä kirjoittajaa, ne eivät tajua, että hän ei sanoisi omalle lapselleen, että tämä on huomiohuora. Tämä kyseinen äiti on omasta mielestäni hyvä äiti ja hän rakastaa pientä lastaan enemmän kuin mitään muuta. Tälläisen pienen keskustelun myötä (joka ei edes näy kokonaan) on turha ruveta päättelemään ja analysoimaan hänen kykyjään olla äiti. Jos ette tunne kyseistä ihmistä niin ei tarvitse ruveta törkeäksi ja huutelemaan, että hänellä ei olisi oikeutta lapseen jne. Kyllä tuo minua loukkaisi aika paljon. Minusta tämän jutun voi poistaa tai sitten se alkuperäinen tämän lähettäjä lähettäisi kokonaisen version, jotta ihmiset lopettaisivat vittuilunsa täällä ja pitäisivät turpansa tukossa.

      Lainaa

    60. Tulos: -8 (52 ääntä)
      Attentionwhore=huomihuora Huomiohuora EI OLE sama kuin huora!

      Lainaa

    61. Tulos: +10 (82 ääntä)
      Odotin sitä hienoa päivää, että joku mun tuttu pääsis feissarimokiin. Noh, tässähän se sitten on. Ei ollutkaan mitenkään kiva tunne. Keskustelu on, kuten edellä jo monta kertaa mainittu, huonosti rajattu. En tunne Aloittajaa mitenkään läheisesti, mutta tiedän hänen halunneen lasta, eikä tämä vauva ollut mikään vahinkolapsi. Kenelläkään teistä ei ole mitään perusteita haukkua Aloittajaa huonoksi äidiksi. Kuinka moni teistä osoittaa suurta kypsyyttä haukkuessanne tai nauraessanne hänelle? Ainakin te osoitatte huumorintajuttomuutenne ja puutteellisen tietämyksen nykyajan sanastosta. Miksi te rumasti kommentoineet edes olette tällä sivustolla, joka on täynnä huumoria ja sarkasmia, jos ette sitä ymmärrä? Miksi tulette huumorisivustolle jakelemaan lapsellisia neuvojanne ja haukkumaan ihmisiä, joita ette tunne? Pakonomainen pätemisen tarve? Teille ei osoiteta tarpeeksi huomiota omassa ympäristössänne niin pakko tulla sitä tänne hakemaan? Ongelmia lasten saannissa? C-vitamiinin puute? Aamupuuro oli pahaa? Voi teitä pieniä suloisia besserwissereitä, toivottavasti elätte oikein onnellisen elämän pienissä pikku kuplissanne =) ^ That was sarcasm.

      Lainaa

    62. Tulos: +12 (46 ääntä)
      Mielestäni tässä on kyse enemmänkin huonosta mausta kuin mistään ikään liittyvästä jutusta. Käsitteinä vauva ja huora eivät vaan millään minusta sovi yhteen, varsinkaan samaan lauseeseen.. oli sillä huora-sanalla sitten mikä vaan etuliite.. huora = ihminen, joka myy itseään.

      Lainaa

    63. Tulos: -9 (37 ääntä)
      Entäpä epähuora? :D your argument has been disabled.

      Lainaa

    64. Tulos: -29 (81 ääntä)
      Ihan sama teinit! Huora -sana on huorasana sekä kirjoitettuna ja sanottuna. Ihan sama millainen huora lapsestaan niin sanoo. Hyi helvetti! ja jotkut vielä puolustaa teinihuoraäitiä! Teinihuoraäiti ei ole sama kuin huora! se on nimitys teinistä, joka saa lapsen ja haukkuu sitä huomiohuoraksi! Teinihuoraäiti myös tupakoi eikä edes tiedä, että kolmikuisilla kuuluu kehitykseen "kolmikuisen eroahdistus". Oman perseen jakaminen naapurin miehille on omaa lasta tärkeämpää näille teinihuoraäideille. Muutaman vuoden kuluttua teinihuoraäiti myy lapsensa huumeita vastaan. Teinihuoraäiti saattaa joutua seuraavalla neuvolakäynnillä tarkkailuun. Miksikö koska on lapsensa huoraamalla tehnyt eikä osaa käytöstapoja. Lapsi parka! Kuka tuntee ton alkuperäisen teinihuoraäidin? "Äidin" - just joo. Sanoisin, että teinihuoran, sillä ÄITI tuollainen elukka ei lapselleen ole. Joko lapsi on otettu huostaan?

      Lainaa

    65. Tulos: +24 (46 ääntä)
      ^ Missä tässä sanotaan, että Aloittaja sinun määrittelemäsi termin mukainen eli "teinihuoraäiti"? Käsittääkseni missään ei lue, että hän tupakoi, jakaa persettään ja myy lapsensa huumeita vastaan vai jäikö minulta jotain välistä?

      Lainaa

    66. Tulos: -6 (56 ääntä)
      Hirvee haloo et huomiohuora ei ole sama kuin huora....Huora kun huora. Onko sitten oikein sanoa pientä lasta huomioHUORAKS? Onko?

      Lainaa

    67. Tulos: -5 (49 ääntä)
      Sateenvarjo sieraimesta pois, kommentoijat!

      Lainaa

    68. Tulos: +26 (42 ääntä)
      tämä oli vain HUONO

      Lainaa

    69. Tulos: +27 (51 ääntä)
      Sarkasmia tai ei, en edes hymyillyt.

      Lainaa

    70. Tulos: +40 (56 ääntä)
      No ei ainakaan sarkasmia. Myötähäpeän aalto vyöryy ylitseni moisesta perustermistön väärinkäytöstä. "Usein kommentin sarkastisuus ilmenee piilomerkityksenä tai päinvastaisena, mitä lauseen suora merkitys on (esimerkiksi "Olipa viisaasti tehty" väärin tehneelle ihmiselle)." -Wikipedia Näinollen, jos äiti sanoisi lastaan huomiohuoraksi sarkastisesti, hän mitä ilmeisimmin tarkoittaisi, että hänen lapsensa ei todellakaan ole huomionkipeä. Tuskin kenenkään mielestä tässä siitä on kysymys. Äiti sanoi kommenttinsa luultavimmin leikkisästi ja kaikella rakkaudella (muotoillen asian kuitenkin hyvin tökerösti ja inhottavasti), mutta ei sarkastisesti.

      Lainaa

    71. Tulos: +15 (35 ääntä)
      Russalka- Pientä ylireagointia tai jotain? Jos äiti sanoo lastaan *huomiohuoraksi* niin hän tietenkin luonnollisesti on itsekkin huora, tupakoitsija, alkoholisti, murhaaja ja kaikkea mahdollista kielteistä -_-..... Ja tuo häslinki kirjoittajan iästä. Itseasiassa kirjoittaja on ollut täysi-ikäinen saadessaan lapsen, joten häntä ei ymmärtääkseni voi enää sanoa teiniksi, itse ymmärrän teinit 14-17 vuotiaina. Jumalauta mitä ikärasismia muutenkin, minun mielestäni on vaan järkevämpää tehdä lapset siinä pari-kolmekymppisinä , saavatpahan lapset pitää vanhempansa pidempään, toisinkuin joillakin *äideillä 40 v*.. Kauhea haloo.

      Lainaa

    72. Tulos: +11 (33 ääntä)
      Teinit ovat 13-19 vuotiaita. TEEN-sanastahan se teini tulee. Hah.

      Lainaa

    73. Tulos: +8 (50 ääntä)
      Keskenkasvuinen äiti heittää aivopieruja facebookissa. Ei hyvä eikä hauska,lähinnä säälittävä tapaus. Nooh...toivotaan et siperia opettaa ja kasvat aikuiseksi.

      Lainaa

    74. Tulos: +6 (42 ääntä)
      ootteko te kommentoijat tyhmiä vai tyhmiä

      Lainaa

    75. eiymmärrä 23.5.2011 23:01
      Tulos: -18 (46 ääntä)
      tälläsiltä lapset samantien pois! en tajua ihmisiä jotka pitää lapsen ja sitten puhuu niistä täälä tällälailla! vaikka kuinka olis sarkasmia........

      Lainaa

    76. Tulos: +8 (46 ääntä)
      kylhän niitä vauvoja nykyää paistellaa mikrossaki.. eihän se kuitenkaan varsinaisesti uuni ole. ihan eri asia. mietitääs.. onkoha toi ookoo kutsuu lastaa huomiohuoraks.mut ainii ohan toi ihan lämminhenkinen nimitys ku se ei oo pelkkä huora kuitenkaa?? NO HUHHUH!.taidan olla häiriintyny koska mun mielestä se on aivan sairasta! varmaa mun kasvatukses on menny joku pieleen ku koen tän asian näin. Uskomattoman kuvottavia mieliparkoja.

      Lainaa

    77. Tulos: +8 (40 ääntä)
      juuuh ei kans oikeen käsitä ei mulle tulis mieleenkää kutsua mun lasta tolla nimellä :/

      Lainaa

    78. Tulos: -19 (49 ääntä)
      Sairas ihminen. Lapsi pois tuollaiselta. :/

      Lainaa

    79. seppo suolatikku 24.5.2011 9:52
      Tulos: +26 (70 ääntä)
      Ei helvattu että pisti kyrpimään kun katsoikin kommenttien määrää ja arveli mitä porukkaa täällä on inisemässä! Luultavasti juuri ne ihmiset jotka ajattelee että äitiys on jokin supervoima ja samantien nostaa ihmisen muiden yläpuolelle! Elämä loppuu lapsen saamiseen ja pyörii sen ympärillä sitten sen 16-20 vuotta. Kaikki uhrataan lapsen eteen. Itse ainakin vitsailen jopa tyttöystäväni kanssa niin että ns. hellittelynimet ovat suoria vittuilu/haukkumanimiä. Se on ehkä jonkun mielestä epäsovinnaista kuten tämä vauvankin "haukkuminen". Mutta entä ne äidit/vanhemmat jotka hellittelevät nimillä kuten "kakkapylly" tai "pökälekone"? Ei se minun mielestäni ole sen kummoisempi kuin tuo huomiohuora, joka on muuten ihan eri asia kuin pelkkä huora. Ainoa asia jota tässä sietäisi kritisoida on se, että kannattaako sitä kirjoittaa seinälleen kaikkien nähtävälle. Samaisen asian kritisoiminen voi myös olla turhaa, jos se on rajattu niin, että vain ne näkevät kirjoituksen jotka kirjoittajan huumoria ymmärtävät. Joku sitten näistä fiksuna ajatellut että ompa hauska, tämä pitää jakaa. Tai toki vaihtoehtoisesti onkin päässyt joku hiekkav.. -kettu näkemään. Sitä paitsi äidin viimeinen kommentti viimeistään paljastaa sarkasmin tekstissä. Mikä tuossa lukemisen ymmärtämisessä on niin vaikeaa? Toki voi spekuloida josko äiti kuitenkin huumorin ronskiudesta huolimatta on paska ja sopimaton kasvattaja mutta sitä ei tuon tekstin perusteella voi oikeasti tehdä.

      Lainaa

    80. Tulos: +22 (52 ääntä)
      Nauran aina paskalle huumorille ja muullekin hölmöille jutuille mutta jopa mun mielestä tää oli tosi paska.

      Lainaa

    81. Tulos: +14 (32 ääntä)
      :( Mä olisin jättänyt näin ikävän julkaisematta.

      Lainaa

    82. Tulos: +9 (51 ääntä)
      Tälle teiniäipälle pitäs jonku kertoa että lapsen kanssa kuuluukin olla ja leikkiä eikä jättää sitä yksin huoneeseen. Kyllä kai siinä jokainen lapsi kitisee tylsyydessään.

      Lainaa

    83. Tulos: +4 (32 ääntä)
      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/aiti-paistoi-vauvansa-mikrossa---elinkautinen-tuomio/art-1288390509637.html?fb_source=home_oneline&fb_ref=artikkeli%3Bartikkeli Onko tuo sitten parempi äiti, koska paistoi vauvansa mikrossa? Kun täällä ollaan vedetty tuosta huomiohuorasta niin kauhea haloo. Keskustelisitte ennemin OIKEASTI vakavista asioista, ettekä päteäisi muiden elämistä. Eläkää omaa elämäänne ja hoitakaa omat lapsenne. Kyllä sitä väistämättäkin tulee kutsuttua omia lapsiaan mitä oudoimmilla nimillä, eihän kyseinen äiti ole päin naamaa lapselleen kuitenkaan sanonut tuota huomiohuoraa, VAI? ja koettakaa käsittää, että ehkä esim. stadissa huomiohuora kuuluu arkipäivään. Ei näin pienestä asiasta tarvitse mitään suurta haloota tehdä ja vetää herneitä nenään. Mistäs tietää mitä TEISTÄ on puhuttu, kun te olette pieniä. Ja tuolle Jeejeelle, ei lasta kannata opettaa siihen, että kun se huutaa niin se saa huomiota. Helposti se alkaa huutamaan yölläkin, kun on tottunut, että äiti tai isä tulee paikalle kun vähän huutaa tai itkee. Lapsen pitäisi osata nukkuakin rauhallisena ja yksin. Kasvata sinä oma lapsesi miten haluat, ei sinun tarvitse tulla toisia neuvomaan lasten kasvatuksessa.

      Lainaa

    84. Tulos: +9 (33 ääntä)
      Ottakaa ne herneet nenästä pois. Ihan samahan se on mitä nettiin kirjoitetaan kun se ei kuintenkaan kerro koko totuutta. Ette te voi tietää jonkun facebook statuksen perusteella minkälainen äiti on oikeasti! HALOO, herätkää tähän päivään...

      Lainaa

    85. Tulos: +6 (42 ääntä)
      Haukkujat ja huutelijat, voisitteko kertoa minulle, miksi olette huumorisivustolla, jos ette huumoria näe? Aloittaja ei haukkunut lastaan huoraksi, kertoi vain, että lapsi kaipaa huomiota, tietenkin, ja kyllä Aloittaja tietää, miten lapsi toimii ja miksi se haluaa huomiota. Kauhistuttavaa on etenkin tämä "täydellisten pyhimysten ompeluseura", joka itse kutsuu Aloittajaa huoraksi. Jos niin kovasti olette huora-sanaa vastaan, miksi sitten itse käytätte sitä? Give it a rest, people!

      Lainaa

    86. Tulos: +18 (38 ääntä)
      Voi luoja. Pystyykö facebook-tilapäivityksen perusteella toteamaan onko joku hyvä äiti vai ei? Tai sairas ihminen, joka ei ole kypsä äidiksi? Monien mielestä näköjään pystyy. Eiköhän tällainen näkökulma ole todella kapeakatseinen. Jos kyseisiä ihmisiä ei tunne, eikä heidän luonteestaan, kypsyydestään tai sopivuudestaan äidiksi voi tietää mitään, joten olisi ehkä syytä miettiä kahdesti ennenkuin ryhtyy tuomitsemaan ja arvostelemaan. En usko että maailmasta löytyy ihmistä, joka olisi itse niin virheetön, että hänellä olisi oikeus tuomita toisia tällaisen perusteella. Arvosteleminen on todella helppoa, paljon helpompaa kuin asioiden ajatteleminen monista eri näkökulmista loppuun asti.... Ja toisin kuin monet selvästi luulevat, ei tilapäivitys ollut tarkoitettu ihan koko Suomen luettavaksi, vaan kyseisen äidin kavereille. Kavereille, jotka luultavasti tuntevat kyseistä henkilöä edes vähän ja tuntevat myös hänen huumorintajunsa ja sitä kautta ymmärtävät myös päivityksessä esiintyvää sarkasmia. Selvästi joku ei ihan tainnut ymmärtää ja päätti julkaista päivityksen täällä. Sehän toki todistaa, että hän on kypsä ja paljon parempi ihminen...

      Lainaa

    87. Tulos: +15 (31 ääntä)
      tää touhu menee ihan lapasesta. ei kukaan voi sanoo tuollasen perusteella ettei joku ansaitsis tulla äidiks.

      Lainaa

    88. Absolutisti 24.5.2011 22:01
      Tulos: +23 (41 ääntä)
      Huumori ja huumori. Toiset tykkää kertoa "neekerivitsejä" ja toisia ne ärsyttävät. Astetta ikävämpää on vauvan kutsuminen huomiohuoraksi. Ja kyllä. Tiedän ettei se ole sama kuin pelkkä huora, mutta ei vittukaan ole teinien käyttämänä naisen sukupuolielin vaan pelkkä hokemasana. Vai? Jos haluaa avautua lapsen kitinästä, niin vaihtoehtoja sanoissa löytyy. Sitä voikin jokainen miettiä itse, mitä kertoo äidistä sanavalinta huomiohuora, kuin esimerkiksi huomionkipeä. Kyllä se kummasti vaikuttaa mielipiteeseen ihmisestä. Aivan samoin kuin muodostan eri mielipiteen ihmisestä joka hokee vittua, kuin ihmisestä joka sitä ei hoe. Minusta sanavalinta oli todella epäonnistunut ja yleistäen olen sitten kai huumorintajuton.

      Lainaa

    89. Tulos: -5 (49 ääntä)
      Hyvä nimimerkki "Luoja". Kommenttisi ärsytti minua siinä määrin, että voisitko millään pitää turpasi kiinni ja lopettaa jeesustelun tai tuuppaan halon hanuriis. Tunnen lapsen vanhemmat ja edes oma äitini ei antanut niin paljoa rakkautta, kuin ko. lapsi saa nuorilta vanhemmiltaan. Menkää itseenne ihmiset ja opetelkaa lukemaan rivien välistä, ymmärtämään sarkasmia sekä ottakaa selvää sanoista, joita ette ymmärrä.

      Lainaa

    90. Tulos: +20 (52 ääntä)
      Kai tämä pitää taivuttaa rautalangasta. Huomiohuora pukeutuu tai käyttäytyy seksualisesti vihjailevasti, tai vaikkapa laittaa nettiin seksualisesti vihjailevia kuvia, esim. paidassa, jossa on iso kaula-aukko ja rintojen välissä oleva vako näkyy. Ainoa ero huoran ja huomiohuoran välillä on se, että huomiohuora ei hae maksullista seksiä, vaan pelkkää huomiota. Tästä se sana huomiohuora tulee, myös englannin kielessä. Pieni vauva ei mitenkään voi olla huomiohuora, koska vauvan käytös ei ole mitenkään seksualisesti värittynyttä. Vauvan voisi vielä jotenkin kuvitella olevan esim. draamakuningatar, koska kaikki vastoinkäymiset ovat elämää suurempaa draamaa, mutta missään tapauksessa ei huomiohuora.

      Lainaa

    91. Tulos: -7 (15 ääntä)
      toi Aloittaja sai sen lapsensa ku se oli joku 17 tai 18, se on sen jonku näyttelijän lapsi, niist oli siin apu lehdes just äskettäin juttu...

      Lainaa

    92. Tulos: +1 (23 ääntä)
      ehkei ton yhen viestin perusteel voi sitä eikä tätä sanoo et onko se hyvä äiti vai ei, mut ku kattoo vaik sen kuvii feissis, ni niist kyl näkee kuka ton perheen huomiohuora on :)

      Lainaa

    93. Tulos: +3 (19 ääntä)
      ja joonas vois pitää naamansa kiinni kun ei edes tiedä mitä sarkasmi tarkoittaa. sarkasmi nyt ei liity tuohon asiaan mitenkään

      Lainaa

    94. Tulos: -21 (37 ääntä)
      Ei jeesus. mulla on lapsi ja mä en vois ikinä huoritella sitä. ikävää, ko näitäki vahinko lapsia syntyy.. :( tosi surullista! Pois tuommoselta huoralta lapsi!!!!

      Lainaa

    95. Tulos: +9 (29 ääntä)
      eeeeee: Mistäs sinä tiedät, että onko kyseinen lapsi vahinko? Ei meinaan satu olemaan ja äiti ei ole mikään huora. Älä tule pätemään jos et faktoja tiedä. ;) Tosi surullista tuollainen!

      Lainaa

    96. Ihmettelevä 25.5.2011 17:56
      Tulos: +8 (44 ääntä)
      Voi perkele. Ensin katoin tota päivitystä, mikä sinäänsä ei aiheuttanu reaktiota mutta nää kommentit: Etsitään wikipediasta kuinka sanoja "huomiohuora" tai "sarkasmi" tulisi oikeasti käyttää. Ja muut on tuomitsemassa, että hellanlettas kuinka rumaa tekstiä toi kirjoittaa naamakirjaan. " En mää vois mun Kaisa-Annukkaa koskaan kutsua edes leikillään tuhmilla sanoilla, kun se on sellainen hellanlettasduudelisöpöliini" Hankkikaa ny elämä. Alkuperäisen päivityksen tehneestä äidistä ei ole mulla pahaa sanottavaa. Ei mulle jääny kuvaa, etteikö se oikeasti lastansa rakastaisi, mikä ehkä tässä koko hommassa on kaikkein tärkeintä kuitenkin. Hankkikaa ny elämä ja muistakaa päivittää statustanne varovaisesti, ettette vaan joutuisi tänne itseänne viisaampien kanssaihmisten tuomittaviksi..

      Lainaa

    97. Tulos: -9 (31 ääntä)
      tuleva tuksu tässä postailee ja yrittää pyhimystellä blogissaan. nytpä tiedän mistä näitä tukiaisia sikiää.. siitä kun ei saa vauvana riittävästi äidin huomiota, alkaa sitten isompana hakea hyvää mieltä luoja ties mistä

      Lainaa

    98. Tulos: +24 (32 ääntä)
      Mä en tunne kyseistä mammaa, enkä pelkästään tuon yhden tilapäivityksen takia lähtis ketään huonoksi äidiksi tituleeraamaan. Siltikin oli aika tyhmä, ehkä ajattelematon heitto äipältä kutsua lastaan huomiohuoraks. Yleensähän kun tuo huomiohuora on nimenomaan todella negatiivinen ilmaisu, joten en ymmärrä miksi mennä facebookkiin kirjoittelemaan omasta pienestä vauvastaan tuollaisia? Kuitenkin, enpä menis lasta ottamaan tuolta äidiltä pois noin pienen jutun takia. Niin kauan kaikki on hyvin kun lapsi saa asiallista hoivaa ja rakkautta. :)

      Lainaa

    99. Tulos: +8 (36 ääntä)
      Onpa pelottavia kommentoijia kyllä täällä. Niiltä ne lapset pitäisi ottaa pois.

      Lainaa

    100. Tulos: +11 (23 ääntä)
      Pahasti särähtää, kun lastaan nimittää tuollaisella nimityksellä. Tietenkään äiti ei tässä lastaan huoraksi nimittele, kuten jotkut näissä kommenteissa ko. äitiä puoltaa. Ylipäätään pienen vauvan (tai kenen tahansa?) nimittely tuollaisella erittäin negatiivissävytteisellä ilmaisulla näytttää _pahalta_. Sama se, onko hyvä äiti vai ei, kannattaisi miettiä, millaisia aivopieruja julkaisee.

      Lainaa

    101. Tulos: +13 (17 ääntä)
      No huh mitä kommentointia puolin ja toisin! Siitä ihan samaa mieltä, että yhden FB-postauksen perusteella ei voi ketään tuomita huonoksi äidiksi. Eikä kyllä iänkään perusteella, tunnen ns. teiniäitejä jotka ovat suorastaan esimerkillisiä vanhempia. Mutta silti, särähtää itsellä korvaan kun pienestä lapsesta käytetään tuollaista nimitystä. Ihan sama vaikka siinä huoran edessä on mitä etuliitteitä, nimitys on kuitenkin johdettu tuosta maailman vanhimmasta ammatista ja on kyllä todella ikävästi latautunut. Niin myös se alkuperäinen englanninkielinen 'attention whore' enkä voisi kuvitella että sitä kukaan käyttäisi lapsesta :/

      Lainaa

    102. Tulos: -1 (21 ääntä)
      Minusta tuo huomiohuora on tässä tilanteessa hellittelynimi vaikka se särähtääkin korvaan, mutta ihmisillä on erilaisia tyylejä puhua, toisilla ronskimpia ja varmasti tuollaista voi sanoa ihan spontaanistikin miksi se päätyikin feissarimokiin. 3 kk ei sanaa vielä edes ymmärrä, joten tuskinpa tuo äiti samaa sanaa enää 3-vuotiaalle lapselle käyttää.

      Lainaa

    103. Tulos: -11 (21 ääntä)
      tiia: ei se äiti kyllä mikää ihan enkelikää oo, jos ei nyt ihan huora nii jakorasia sitte ollu jostai 15vstä tm :)

      Lainaa

    104. VOI HYVÄ LUOJA. 30.5.2011 20:05
      Tulos: +9 (31 ääntä)
      MINÄ EN HANKI IKINÄ LAPSIA. Voisin ehkä opetella pitämään lapsista, mutta en todellakaan halua liittyä tähän näennäisesti täysin aivottomaan ja ylimieliseen ihmisryhmään, jota teititellään nimellä ÄITI. Tämän keskusteluketjun läpi kahlaaminen vahvisti tätä kantaa - luin alkuperäisen FB-lainauksen läpi ja nauroin, KUTEN KUULUUKIN, TÄMÄ OLI VITSI. Ei kukaan nyt oikeasti sano kolmekuista lasta HUORAKSI vakavalla naamalla, HALOO! Kaikista surullisinta on, että te idiootit otatte tämän näin vakavasti ja yhden tilapäivityksen perusteella puolet huutaa, että kyseessä on vahinkolapsi joka ei saa rakkautta ja että lapsi tulisi välittömästi poistaa äidiltään ja asettaa pakollinen lapsiajokortti, jonka ansiosta lapsia saa tehdä sitten kivassa 22-vuotiaan iässä. Koska silloinhan sitä ollaan NIIN aikuista että! Hävettää ja inhottaa teidän kaikkien idioottien puolesta lukea näitä kommtentteja. Miksi helvetissä otatte kaiken noin vakavasti vain siksi että puhutaan lapsista???? Tuolle alkuperäiselle mutsille sanon vain että pidä toi! Älä menetä itseäsi vain siksi että olet nyt ÄITI, älä unohda että koko elämäsi ei nyt ole sitä pientä lasta vaan on lupa nauraa omillekin jutuille.

      Lainaa

    105. Tulos: +4 (22 ääntä)
      pöpöpö: no ei kyllä ole, sori nyt vaan :D Aloittaja ei ole jakorasia eikä mikään huora. Lapsikin oli toivottu. Turha tuntemattomien tulla kertomaan "faktoja".

      Lainaa

    106. Tulos: -1 (21 ääntä)
      Mua naurattaa enemmän nää muiden kommentit. Onko kenellekkään tullu mieleen et tämä kyseinen äiti ei varmaankaan kutsu lastaa oikeasti huomiohuoraksi. Toi on facebookissa KIRJOITETTU. eikä siis kerro oikeasti mitä nimeä lapsesta käyttää. Ja älkää aina yleistäkö! Jos joku ns.Teiniäiti on joskus ollut huono äiti, ei se tarkoita että kaikki olisivat.

      Lainaa

    107. Justiinsa... 31.5.2011 13:57
      Tulos: +3 (23 ääntä)
      Siis vaikka tässä nyt ei välttämättä huoraksi lasta haukutukkaan tarkoituksella, en silti missään tilanteessa omani kohdalla tuollaista sanaa käyttäisi missään yhteydessä. Minusta erittäin roisia ja järkyttävää. Tässä taas huomaa, ettei täysi-ikäisyys tee jokaisesta ihmisestä välittömästi aikuista. Aikuinen ei ilmaise asioita noin. Ps. En ole itsekkään 35v kolmen lapsen äiti vaan myös 19-vuotias esikoistaan odottava.

      Lainaa

    108. Tulos: +2 (22 ääntä)
      voi herrajumala teitä kommentoijia, ottakaa se piikki ny pois sieltä takapuolestanne ja antakaa olla, ei tä o maailman loppu

      Lainaa

    109. Tulos: -10 (28 ääntä)
      JEPJEP!!! Ja täällä on ihmisiä, jotka yrittää tosissaan lasta jo monien kuukausien ajan eikä ole tullut raskaaksi ja sitten tuollaselle AIVOKÄÄPIÖLLE semmoinen mahdollisuus annetaan. PISTÄÄ NIIN VIHAKSI!!!

      Lainaa

    110. jokurandom 2.6.2011 19:40
      Tulos: +7 (19 ääntä)
      kuka vittu viittii ees heittä noi-- '' vaikka oliski sarkasmia''

      Lainaa

    111. Tulos: -1 (25 ääntä)
      jengi hieman katkerana lapsettomuudestaan..? ehkäpä sille on syynsä miksi te ootte mahoja,ei millään pahalla. tuolla asenteella teille ei lapsia pitäisi ikinä tullakkaan. olen kyllä kuullut äitien kutsuvan lapsiaan "mamman pikku paskoiksi" ja ihan järkeviä ihmisiä heistäkin kasvanut. rakkautta on monenlaista, ei pidä riehua jos kaikki eivät ilmaise sitä samalla tavalla kuin te itse. toki ikä käytettyihin nimityksiin vaikuttaa mutta niiden perusteella voi tuomita kuinka hyvä äiti kyseinen henkilö on.

      Lainaa

    112. No hohhoijaa 3.6.2011 16:12
      Tulos: +1 (21 ääntä)
      Paskat se lapsi tuota tilapäivitystä lue. Sarkasmia ihmiset...

      Lainaa

    113. Tulos: -3 (17 ääntä)
      Joskus pitäis vaan tajuta pitää ne sakset kiinni..

      Lainaa

    114. Tulos: +1 (21 ääntä)
      Suretti, koska tilapäivitys osoittaa että kyseinen äiti on väsynyt lapsensa hoitamiseen...tarvitsee apua. Tuskinpa lapsen isä on kuvioissa tai ainakaan osallistuu riittävästi. Itse olen ollut teiniäiti aikoinaan ja nyt ikämamma... Tiedän kyllä että lapset rassaa joskus, varsinkin jos ei pääse nukkumaan kunnolla missään välissä. Toivottavasti tytön ystävät tai läheiset lukevat (mauttoman) sarkasmin takaa löytyvän hätähuudon oikein. :/

      Lainaa

    115. Tulos: +9 (17 ääntä)
      @MINÄ EN HANKI IKINÄ LAPSIA. Onneksi et. Se on hyvä että edes joku tunnistaa kykenemättömyytensä rakastaa jälkikasvua. Pysy päätöksessä. Lisää samanlaisia niin maailma pelastuu. Sterilisaatio kerrallaan. :D

      Lainaa

    116. Tulos: +12 (22 ääntä)
      huomiohuora kuten myös attentionwhore on erittäin loukkaava nimitys, eikä tulisi mieleenkään käyttää sitä yhdestäkään lapsesta... kuten aiemmin sanottiin: "Huomiohuora pukeutuu tai käyttäytyy seksualisesti vihjailevasti, tai vaikkapa laittaa nettiin seksualisesti vihjailevia kuvia, esim. paidassa, jossa on iso kaula-aukko ja rintojen välissä oleva vako näkyy. Ainoa ero huoran ja huomiohuoran välillä on se, että huomiohuora ei hae maksullista seksiä, vaan pelkkää huomiota. " jooh ja en myöskään ole koskaan sanonut lastani sinappikoneeksi tai muuksi vastaavaksi... kun haluan kutsua lastani hellittelynimellä käytän: kullannuppua, äidin kultaa tai äidin iso poika/reipas poika tms... eihän tuo yksittäin tietenkään tee kenestäkään huonoa äitiä, eikä tarkoita ettei hän lastaan rakastaisi. Enemmän tämä kertoo yleisestä epäkypsyydestä ja siitä ettei ollut tarkkaa tietoa termin merkityksestä...

      Lainaa

    117. Tulos: +4 (18 ääntä)
      Tottahan "huomiohuora" kuulostaa aika karmealta nimitykseltä lapselle, mutta enemmän tähdentäisin sitä, että se vaan on vauvan luonto, että haluaa olla lähellä vanhempaansa. Suosittelen siis kantoliinaa, niin ei tartte pikku huomiohuoran takia rampata tarkistamassa onko sillä nyt nälkä vai paskat housussa vai onko vaan huomioo huoraamassa ;D

      Lainaa

    118. tättärää 14.6.2011 16:20
      Tulos: +6 (18 ääntä)
      Oon itsekin nuori äiti, mut ei tulis mieleenkään sanoa omaa lasta huomiohuoraksi, varsinkaan missään netissä kaikkien nähtävällä. Kunnon ääliö...

      Lainaa

    119. Tulos: +2 (14 ääntä)
      Sitten kaikki käy katsomassa sanan "sarkasmi" sivistyssanakirjasta!

      Lainaa

    120. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Mä ainaki hankkisin sen naisen isän paikalle niin katotaampa mite se sitte reagois

      Lainaa

    121. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Kaippa se horo toisen tuntee...

      Lainaa

    122. Tulos: 0 (10 ääntä)
      sairasta...

      Lainaa

    123. Tulos: 0 (10 ääntä)
      mahtavaista :D jokatoisessa kommentissa huudetaan "huomiohuora != huora" ja jokatoisessa "minä en ainkaaan huorittelisi lastani" hehe :D miten voi olla edes todellista että tää voi olla tämmöstä :DD

      Lainaa

    124. kaikenlaista 10.7.2011 14:14
      Tulos: +10 (16 ääntä)
      ”Elina: No tän takii kaikilta 19-vuotiailta ja sitä nuoremmilta pitäis ottaa lapset pois.”
      kiitos :) terveisin: 19-vuotias lastaan rakastava äiti

      Lainaa

    125. niitainäinniinainaväärinpäin 19.7.2011 3:43
      Tulos: 0 (12 ääntä)
      Ittekki aijon hankkia lapsen nuorena että tajuaa sen lapsen onglemia sitte isompana. Jokku kuitenki tekee sen virheen, että tekee tyyliin 39-nelikymppisenä lapsen eikä tajua murrosikäsen lapsen jutuista mitään, koska oma nuoruus on jo kaukana takanapäin. En tietenkään yleistä, mutta olen nähäny monta tällasta äitiä. Lapsenkasvatus ois hyvä olla kaikissa kouluissa valinnaisaineena, niinku meijän koulussa. Itte ainaki hyötyny ihan hirviästi, vaikkei vielä omaa lasta olekkaan. Älkää tuomitko kaikkia "teini" äitejä.

      Lainaa

    126. niitainäinniinainaväärinpäin 19.7.2011 3:52
      Tulos: -1 (11 ääntä)
      Ja haloo näissä kaikissa mokissa kaikki haukkuua tietämättömäksi, idiootiksi tms. HALOO IHMISET hankkikaa oikiasti elämä äläkääkä haukkuko kokoajan toisia... Huomaa ainaki missä vika ko kokoajan haukkumassa muita YHEN mokan perusteella...

      Lainaa

    127. Tulos: +5 (21 ääntä)
      Huhhuh, tunnen tän tytön joka noin fb:ssä kirjoitti, rakastaa pikkuista silmin nähden todella paljon. "Lapsi tuommoisilta pois" turha alkaa rähjäämään täällä yhden tilapäivityksen perusteella kun ei tunne koko ihmistä. Ihana tyttö ja suloinen vauva! Menkää te pois täältä haukkumasta joilla ei oo selvästi elämää..

      Lainaa

    128. Ihan oikeesti 10.8.2011 3:50
      Tulos: -10 (20 ääntä)
      Hei nyt kaikki yh äiskät ja teinipissikset, dildot pois perseestä! Sarakasmi on taitolaji mitä kaikki blondit eivät tajua ja voi olla hyvinkin myös syynä siihen ettei teidän rakkaat lapsenne isät ole teitä jaksaneetkaan katsella. Ihan oikeesti aloittakaa vaikka pilvenpoltto jos ette muuten pysty olemaan sossuun soittamatta jostain vitun fb päivityksestä mistä nyt sokea lepakkokin näkee että missään vaiheessa kirjoittaja ei ole OIKEASTI tekemässä niinkuin kirjoittaa SARKASTISESTI! Hei vapautukaa vähän nyt eletään kuitekin jo vuotta 2011!

      Lainaa

    129. Tulos: +1 (17 ääntä)
      Täytyy olle todella pipi päästää, et tollast rupee seittämää omast lapsestaan.. Itellä ei tulis koskaa mieleenkää sano omaa vauvaa "huomiohuoraks", vaik ois kuinka pikkune seuran kipee ! Voi luoja sentää..

      Lainaa

    130. Tulos: -1 (17 ääntä)
      voi kunpa voisin tallentaa tämän äidin facebook statuksen ja lähettää sen kyseiselle lapselle kun hän on aikuinen. Lapsi voisi sitten kutsua äitiään vastavuoroisesti huomiohuoraksi koko tämän loppuiän.... josko sitten alkais vähän hymy teinimammalta hyytyä.

      Lainaa

    131. jaggerseppo 22.10.2011 11:05
      Tulos: -5 (19 ääntä)
      Voivoi teitä +30 eka-vauvani-tuli-nyt äitejä siellä. Huora= nainen tai mies, joka palkkiota vastaan tarjoaa seksuaalisia palveluita. kun taas Huomiohuora=Huomion hakuinen henkilö Näyttääkö samalta? ei todellakaan. Ja sitten kun huutelette siellä että teinit on paskoja äitejä ja lapset pois tuommoisilta niin menkääpäs katsomaan sitä kivaa asiaa seinällä joka heijastaa takaisin, tunnetaan myös nimellä PEILI. Ettekö muka ikinä ole sanonut lapsestanne pahaa sanaa? (ja tuo sana ei todellakaan ole edes paha) Menkääpäs nyt itseenne, jos väitätte että olette itse aivan täydellisiä vanhempia ja puhutte lapsellenne pelkästään TUITUITUIKULTAMUSSUKKAMAMIRAKASTAASINUA niin yrittäkää kusettaa ensi kerralla jostain uskottavammasta aiheesta. :D :D :D Aamen.

      Lainaa

    132. Tulos: +4 (18 ääntä)
      Enpä silti edelleenkään tajua miksi sanoa lastaan huomiohuoraksi. Miettikääs ite, jos näkisitte/kuulisitte oman äidin suusta tuollasia sinusta? Ei itelle ainankaan tulis kovin kiva olo, ja ei kyllä olisi edes lähelläkään ajatella "no se on vain sarkasmia". Kyllä äidit saa valittaa kun on rankkaa ja se ei tarkota sitä, etteikö silti rakastaisi ja välittäisi, mutta en tuosta nää yhtään sarkasmia. Sarkasmia olisin nähnyt lauseessa "Ai että kun rakastan sitä, että tuo pentu tuolla itkee kun lähden ja alkaa nauramaan kun tulen takaisin!". Huora- sanassa ei ole mitään positiivistä missään kontekstissa.

      Lainaa

    133. Tulos: +2 (12 ääntä)
      Jep, ehkä näiden hyvän huumorintajun omaavien pitäisi tarkistaa sanan "sarkasmi" merkitys?

      Lainaa

    134. Tulos: -5 (15 ääntä)
      Taitaapa tuo tyttö olla ihan itse HUORA :s

      Lainaa

    135. Tulos: -6 (14 ääntä)
      Iha kauhee, vaikka sanoisikin vain leikillä. Jos vihaa lapsia oisi voinut antaa adobtiooon?

      Lainaa

    136. Tulos: +7 (23 ääntä)
      Pahin moka tässä on tää kommenttipalsta. Jos jonkun mielestä huomiohuora on rumasti sanottu omasta lapsesta, niin se on oma mielipide. Ei sen perusteella kuitenkaan pidä vetää johtopäätöstä, että "aloittaja on huono äiti" tai yleistää, että "alle 19-v ei sais tehä lapsia". Alottaja ei varmastikaan pidä lastaan minään huorana, 2 viimesintä kommenttia on teille tosikoille suunnattuja.

      Lainaa

    137. Tulos: -6 (16 ääntä)
      Kukahan tässä se huora sitten on ollut?

      Lainaa

    138. Tulos: +3 (11 ääntä)
      huoritteluu tai ei, äiti väsyny tai ei ni piru vie jos mul ois lapsii ni olisin TAIVAASSA siitä että lapsi ilahtuu mun näkemisestä noin paljon. ja lisäks tosiaan rauhottuu sillä pelkällä läsnäolollaki eikä tartte rauhotella puolta tuntii et mikäs nyt on vial.............. jäi semmoset traumat alle yks vuotiaan serkun/kummipojan (ja sen 3v.veljen + välillä oman 3v. pikkusiskon) hoitamisesta 15-vuotiaana ku poika jäi ekaa kertaa kotiin ilman äitii, joka lähti töihin.......

      Lainaa

    139. Tulos: -6 (10 ääntä)
      Edelleen ihmiset, huora ja huomiohuora on eri asia. Silti väärin sanoo lastaan ees huomiohuoraks.. Ois kyllä ite voinu kasvaa eka aikuiseks ennenku lapsia rupee hankkimaa.

      Lainaa

    140. PiratesseLaguna 12.7.2012 16:39
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      Tähän väliin kuollut vauva-vitsi.

      Lainaa

    141. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Murmeli: DDDDDDD Kuulostaa ihan mun äidiltä!

      Lainaa

    142. Tulos: -7 (7 ääntä)
      joo oh, musta valitettavasti tuntuu että tunnen tapauksen. jos näin, niin kyseinen lapsii on2-vuotias. ja äiti siis 19 tällä hetkellä

      Lainaa

    143. Tulos: +4 (12 ääntä)
      No voi että.. Tää kommenttipalsta on kyl aivan uskomaton.. ''Tommosilta pitäs ottaa lapsi pois'' ja huonoksi äidiksi haukkumista :D Siis en mäkään kutsuisi todellakaan lastani huomiohuoraks tai mikskää vastaavaks, mut nykyaikana tää on just tätä.. Tekee yhden pienen virheen facebookin statuspäivityksessä ja heti ollaan lynkkaamassa kyseistä henkilöä..

      Lainaa

    144. Tulos: -4 (10 ääntä)
      söpöhän tommonen lapsi on joka tulee iloseks ku äitinsä näkee :3 eipä tainnu tuo tyttö miettiä ennen ku tuon lapsen teki...

      Lainaa

    145. näin.... 3.1.2013 6:42
      Tulos: 0 (14 ääntä)
      Kyllä lapset täytyy tehdä nuorena jos niitä aiotaan tehdä. Kuten kaikille on jo itsestään selvää, on jo pelkkä raskaus vanhempana vaarallista. Saati sitten taistella sen teini-ikäisen kauhukakaran kanssa. Lapsenlapsista puhumattakaan. Nuorena tehtyjen lasten kasvatuksen jälkeen on aikaa vielä omaankin elämään. Älkää siis haukkuko ja yleistäkö! Monesti nuoret äidit ovat parempia äitejä kuin vanhat kävyt.

      Lainaa

    146. Tulos: -1 (11 ääntä)
      Myös mä olen sitä mieltä, että lapset pitäisi tehdä nuorena. Jo oman jaksamisensa takia, kuin myös ihan siksi, että mä uskon että tarkoitus on kasvaa sen lapsen mukana. Siksi lisäksi vanhemmilla äideillä on jo yleisesi ottaen selkeä kuva siitä, minkälainen heidän lapsestaan tulee (sitä lasta on siis keritty jo unelmoimaan ja haaveilemaan ja ollaan jo niin valmistauduttu, ettei voidakaan sitten ymmärtää, että se lapsi ei olekaan mikään täydellinen pikku nukke, joka syö ja hymyilee, vaan joka on tosiaan oma persoonansa, joka raivoaa eikä haluakaan harrastaa just sitä, mitä vanhemmat on kymmenen vuotta aijemmin päättäneet lapsensa harrastavan). MUTTA: liian nuori on liian nuori. En tietenkään tarkoita, ettäkö kaikki alaikäiset olis heti huonoja äitejä, enen. Vaan yleistäen. Kuten yllä vanhoista äideistäkin (hyviä löytyy varmasti, tietenkin). Tarkoitan että se käsitys elämästä tai edes omasta itsestään on niin puolittainen. Ei käsitetä tekojen seurauksia, ei kyetä ajattelemaan vuoden tai parin päähän. Kaikki pitää olla hyvää ja hauskaa, ja kun ei olekaan, ei siihen osata suhtautua. Lapsen on vaikea kasvattaa lasta. Itse tulin raskaaksi 20 vuotiaana, synnytin 21 vuotiaana. Sittemmin olen miettinyt, että eipä olisi tullut mitään, jos olisin edes 18-vuotiaana päättänyt hankkia lapsen. Siinä kahdessa vuodessa 18 ja 20 ikävuoden välissä kerkesi kasvaa kovasti jo ihmisenä, vielä enemmän taas tietenkin raskaana ollessa ja vauva-aikana. Vaan vielähän sitä tässä kehittyy.

      Lainaa

    147. Tulos: -8 (12 ääntä)
      Ilmoittakaa lastensuojeluun heti !

      Lainaa

    148. Tulos: -1 (9 ääntä)
      vaikka olis kuinka sarkasmia nii minun mielestä tämmösiä ei pitäs minnekkään fb ainakaan laitella, kun aika moni kuitenkin miettii sitä lasta ja että millanen äiti tää ihminen oikeesti on. itse oon myös sitä mieltä että en edes läpällä sanos missään muodossa lastani huoraks, olipahan sitten missä muodossa tahansa se sana!

      Lainaa

    149. Tulos: +2 (12 ääntä)
      No en kyllä menis nimittelemään mun lastani tolla tavalla vaikka teiniäiti oonki ja vaikka kuinka olis hermot kireellä... Ton ikäinen vauva tarvii tosi paljon läheisyyttä ja huomiota eikä se tajua että jos äiti menee keittiöön ni se tulee myös sieltä takaisin.. Vasta kolme vuotias ymmärtää että vaikka äiti lähtee pois näkyvistä ni se tulee kyllä takasin eikä jätä.. Tämmöset asiat pitäs ottaa huomioon ku lasta lähtee hankkimaan....

      Lainaa

    150. Tulos: -4 (12 ääntä)
      kukas ne haarat avasikaan, että saatiin lapsi aikaan?

      Lainaa

    151. kommentoijille ymmärrystä, vanhemmille perustietämystä 3.1.2016 15:41
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      Aivan lämminhenkiseksi tulkitsen tuon äiskän puheen, karkeasta nimityksestä huolimatta. Nimityksiä huolestuttavampaa onkin se, että hänestä lapsen käytös on rasittavaa (/huvittavaa?) ennemmin kuin ihan täysin normaalia. Joku kommentoija tuumasi, ettei lasta pidä opettaa siihen, että huutamalla saa huomiota. Totta tuokin, mutta ei jumankauta voi vaatia 'juoksemista ennen kuin osaa kävellä': kolmikuisella lapsella ei mitenkään voi olla vielä keinoja semmoseen itsesäätelyyn. Sitä opetellaan ja omaa itsenäistä persoonaa rakennetaan nimenomaan sillä, että vauvaikäisenä saa tarpeeksi läheisyyttä ja vahvistusta omalle arvolle. Ihan perus kehityspsykologiaa ja käytännön lastenhoitoa. Eli muksu suosiolla syliin / näköetäisyydelle, eikä kuormiteta hermostoa turhalla stressillä. P.S.: Vaikkei lapsi juuri nyt tiedäkään mitä äiti hänestä interwebsiin kirjottelee, ei se estä häntä myöhemmin esim. googlaamasta äidin nimeä tai muuten törmäämästä ko. päivitykseen. Mitä kerran nettiin laitat, sitä et sieltä saa pois. En siltikään pidä aloittajaa paskana äitinä, vähän harkitsemattomana ja ronskipuheisena vain.

      Lainaa

    152. Tulos: -7 (7 ääntä)
      Lapsesta vielä kelvollisempi kansalainen... Kerhossa: Hei huora Ann se lelu tänne, Huora täti, en haluu mennä nukkumaa....
      Rose: Tulee hyvä äiti….

      Lainaa

    153. Hemmoteltu kameli 25.10.2023 18:43
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Mitäköhän tällekin huomiohuoralle nykyisin kuuluu?

      Lainaa

    154. Naurettava nimimerkki 16.1.2024 12:00
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Hemmoteltu kameli: Mitäköhän tällekin huomiohuoralle nykyisin kuuluu?
      Toivottavasti on päässyt sijaisperheeseen tms.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: lapsi, vauva, nälkä, sarkasmi