Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Karoliina Kesti

"R.I.P. Karoliina Kesti"
Karoliina Kesti

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 69 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -64 (402 ääntä)
      Kylläpä kesti

      Lainaa

    2. Mr. Ällö 10.9.2011 3:18
      Tulos: -440 (886 ääntä)
      Karoliinan kestit. Sieltä saa takuulla kosteata tavaraa. Nam nam.

      Lainaa

    3. Tulos: +503 (619 ääntä)
      Suuri kohu yhdestä tytöstä. Surullista toki ja sitä rataa, mutta eikö uutisointi ole lyönyt vähän yli?

      Lainaa

    4. Tulos: +319 (383 ääntä)
      Vielä enemmän yli menee FB.ssä ihmisten kommentit R.I.P.-sivustolla. sairaita pskiaisia tää maa päällään kantaa, eipä oo tässäkään mitään fiksua porukkaa..

      Lainaa

    5. Tulos: +214 (246 ääntä)
      Oon ihan samaa mieltä, että jälleen kerran media on tehnyt asiasta vähän liiankin ison jutun. Kauhea juttu enkä tietenkään kellekään toivo samaa, mutta monissa muissakin vakavissa asioissa ärsyttää eniten median tapa toimia. Ja toisekseen viimeiselle siniselle tekisi mieli sanoa, että yhtä hyvin voisi sanoa minkäikäiselle tahansa, että kannattaako juoda, sillä eihän humalassa hukkuminen ole mitenkään uusi juttu. (Eihän siitä kai ees oo vahvistusta että tuo tyttö oli juonut, vai?) Sillä jos nyt lähdetään katsomaan esim. juhannuksen/kesän hukkumistilastoja, niin eikös niitä yleensä johda täysi-ikäiset miehet (ja sepalus auki). Ja alkoholilla aina osuutta asiaan.

      Lainaa

    6. Tulos: +85 (183 ääntä)
      Mikaelin juttu on mauton.

      Lainaa

    7. Tulos: +204 (284 ääntä)
      Eniten mua ärsyttää ne 'karoliina kesti ei kestänytkään' -kommentit. Oikeasti! Tyttö on löytynyt kuolleena, ja tuollaiset ääliöt vain vetävät vitsiä asiasta! Hankkikaa elämä ja ajatelkaa omalta kohdaltanne; jos sun lapses katoaisi ja siitä heiteltäisiin läppää oikein olan takaa. Ei aina tarvi ajatella että pitää olla lysti tyyppi jokaisessa tilanteessa, joskus pitää olla vaan hiljaa. Ja mietin itsekin samaa, miten tästä Karoliinan jutusta tuli niin iso haloo. Ihmisiä katoaa jatkuvasti, mutta vain teini-ikäisten kaunokaisten katoamienn saa hirveästi huomiota. En meinaa tätä ilkeästi, mutta miksei yli 20 -vuotiaiden kadonneiden ihmisten perään surra joka lehden kannessa?

      Lainaa

    8. Tulos: +32 (76 ääntä)
      samaa mieltä jonnan kanssa, mauton heitto...

      Lainaa

    9. Tulos: +183 (257 ääntä)
      Itse ymmärrän ja hyväksyn paremmin sen, että tuntemattomat heittävät köyhää vitsiä kuin ovat olevinaan pahoillaan ja sytyttävät kynttilöitä. Perhana, maailmassa kuolee ihmisiä päivittäin, miksei niille sytytetä kynttilöitä? Tai muille uutisoiduille tapauksille, vaikkapa keski-ikäiselle juopolle joka hukkui järveen? Naurettavaa RIPpeilyä. Voisin väittää, ettei montaakaan ihmistä oikeasti liikuta se, että lepääkö se likka rauhassa vai ei, koitetaan vaan näytellä hyviä ihmisiä.

      Lainaa

    10. Tulos: +56 (96 ääntä)
      Dana osu just naulan kantaan!

      Lainaa

    11. Tulos: +128 (194 ääntä)
      ''Edesmenneen Karoliina Kestin kunniaksi '' Kunniaksi? Pitäisikö sitä vielä kunnioittaakin ja mistä? Siitäkö, että ajoi kännissä skootterilla aitaan ja hukkui lampeen?

      Lainaa

    12. Tulos: +87 (115 ääntä)
      Suuri kohu yhdestä kadonneesta tytöstä. Ilmiö kulkee nimellä "Missing white girl syndrome" :D Jos joku perus mopopoika olis tehny saman et kännissä lähteny ajamaan mopolla ja menny katoamaan, niin mitään kohua tuskin olisi. Ei olis mitään massiivista joukkohurmosta kaikkien tykätessä facebookissa sivusta "R.I.P. kadonnut mopopoika". :I

      Lainaa

    13. Tulos: -5 (29 ääntä)
      toi vika :DD

      Lainaa

    14. Tulos: +8 (20 ääntä)
      Siksi: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/09/1387427/psykologi-tasta-syysta-nuorten-tyttojen-katoamiset-koskettavat-maailmanlaajuisesti

      Lainaa

    15. Tulos: +5 (35 ääntä)
      Too early, guys. Too early.

      Lainaa

    16. Tulos: 0 (10 ääntä)
      joopajoo on vahvasti asian ytimessä.

      Lainaa

    17. Tulos: -28 (54 ääntä)
      Maiski: Suuri kohu yhdestä tytöstä. Surullista toki ja sitä rataa, mutta eikö uutisointi ole lyönyt vähän yli?
      Asiasta uutisoitiin sen takia, koska Karoliina oli ollut jo kauan kateissa ja totta kai vanhemmat ja poliisit haluavat saada tietää, että onko kukaan itse nähnyt kyseistä henkilöä. Ilman uutisointia, Karoliina saattaisi olla vieläkin kateissa.

      Lainaa

    18. dick hunter 10.9.2011 17:52
      Tulos: +37 (49 ääntä)
      iltapaskalehdet otti tän katoamisen ykkösjutukseen, joka päivä oli jotai mukatärkeää asiaa, sen takia tä on niin iso juttu. vituttais itteä ainakin jos oma läheinen katoais ja iltalehtien "toimittajat" näkis asiakseen uutisoida isolla jokasen paskantärkeän asian mikä hommaan liittyy.

      Lainaa

    19. Tulos: +20 (36 ääntä)
      Maiski: Suuri kohu yhdestä tytöstä. Surullista toki ja sitä rataa, mutta eikö uutisointi ole lyönyt vähän yli?
      Kyllä, oon miettinyt aivan samaa, siis kesällä ihmisiä hukkuu kuitenkin aika useita, mutta ei niistä mainita uutisissa kuin ehkä yksi lause. Onhan toi ehkä surullista että se nyt on kuollut jne, mutta uutisointi on silti ehkäpä lyönyt hieman yli.

      Lainaa

    20. Tulos: -2 (38 ääntä)
      Eiköhän se Iltalehtien uutisointi ollu ihan tarkoituksellista, että tapaus pysyy ihmisten mielessä! Siinä kun epäiltiin rikosta, joten silminnäkijät ja kaikki mahdollinen tieto tapauksesta oli aika tärkeää. Ja tuskin ihmiset olisivat tajunneet lampeakaan silmäillä, elleivät olisi lukeneet asiasta lehdistä..

      Lainaa

    21. Tulos: +20 (62 ääntä)
      vaikka tytön sukunimi olikin kesti, niin pitääkö sitä ruveta läppää heittämään kuolleesta ihmisestä...? minkäs tyttö sukunimelleen mahtoi, karoliina on nyt menehtyny ja siinä se. ei tarvitse kuiteskaan ruveta sukunimellisesti heittämään huumoria..mä en näe tuossa yhtään mitään hauskaa..ei siis millään pahalla, mutta aika törkeää omasta mielestäni, vaikka kyseessä on vain sukunimi.

      Lainaa

    22. Tulos: +47 (75 ääntä)
      En voi ymmärtää, miksi porukalla on FB:ssä "Karoliina Kestin kunniaksi"-statuksia. Ajaa kännissä lampeen, tosi kunnioitettavaa.

      Lainaa

    23. Tulos: +11 (35 ääntä)
      Seurasin tapausta hyvinkin tiiviisti, en sen takia että voi hitsi kun on tommonen söpö tyttö kateissa, vaan koska katoaminen oli TODELLA mysteerinen. Karoliina oli kuitenkin yli kuukauden kateissa, ennen kuin löytyi lammesta joka oli jo naarattu pariin kertaan. Ja ymmärrän kyllä huumoria, mutta Karoliinasta väännetyt vitsit ovat 90 prosenttisesti mauttomia.

      Lainaa

    24. Tulos: -3 (23 ääntä)
      Mysteriis: Niin eli ei kyllä tosiaan "ajanut kännissä lampeen", pitäisiköhän sinun tarkistaa uutisointia vähän?

      Lainaa

    25. Tulos: +28 (42 ääntä)
      Sara: Asiasta uutisoitiin sen takia, koska Karoliina oli ollut jo kauan kateissa ja totta kai vanhemmat ja poliisit haluavat saada tietää, että onko kukaan itse nähnyt kyseistä henkilöä. Ilman uutisointia, Karoliina saattaisi olla vieläkin kateissa.
      Suomessa häviää joka vuosi kymmeniä ihmisiä, joita ei koskaan löydetä. Miksei heitä sitten kuuluteta lööpeissä????

      Lainaa

    26. Tulos: -7 (41 ääntä)
      Taisi sillä Karoliinalla olla vaan rikkaat vanhemmat, jotka makso lehdille...

      Lainaa

    27. Tulos: +35 (45 ääntä)
      Oon kyllä täysin samaa mieltä Danan kanssa, että fb:n "R.I.P. Karoliina Kesti" -jutut on tosi tekopyhiä. Iltapäivälehdet vaan ottivat tämän tapauksen tarkempaan mässäilyyn. Muistan kyllä itse, että tämän vuoden aikana on uutisoitu vaikka miten monesta kadonneesta, nuoresta tai vanhuksesta tai ylipäätään kadonneesta ja lopulta kuolleena löytyneestä. Joten on kyllä tosi tyhmää kauhistella tätä yhtä tapausta sen suuremmin kun niitä muita. Totta kai se on hirveää, että ihmisiä katoaa ja sitten ne löytyy kuolleena, mutta en itse tuntenut Karoliina Kestiä, enkä aio surra häntä sen kummemmin, kun muitakaan itselle tuntemattomia kuolleita ihmisiä.

      Lainaa

    28. Tulos: +64 (78 ääntä)
      DANA ON OIKEASSA! RIP Afrikassa tänään kuolleet ihan yhtälailla kuin RIP Karoliina. Mikään ei tee tuosta tytöstä arvokkaampaa kuin muut kuolleet. Vielä enemmän vituttaa ne "voi vitsi tää oli kaunis ei olis saanu kuolla ;( <3" tapaset jutut. ÖÖ jos Karoliina olisikin ollut ylipainoinen harvahampainen korppikotka niin entä sitten? Olisko sit sanottu että "hyi vittu vähä ruma toivottavasti on hukkunu"?! Niin kuin IHQ-Gallerian Suosituimmissa pyörinyt video jonkun tytön jo kuolleesta hyvästä ystävästä joka oli lievästi ylipainoinen. Jengi kävi kommentoimassa tyyliin "haha tais syödä ittensä hengiltä" yms kommentteja?! Ja sit ollaan niin pahoillaan kuitenkin jostai Karoliinasta?! WTF?!!!!!!

      Lainaa

    29. Tulos: -11 (17 ääntä)
      viimene hyvä :D

      Lainaa

    30. Tulos: +28 (36 ääntä)
      No ainakin ne löys sen vaikkakin kuolleena... ainakaan ei tartte miettii et onkse jonkun kellarissa... x_x

      Lainaa

    31. Tulos: -6 (30 ääntä)
      mitäs ajo toisen aitaan, pysyis tiellä.

      Lainaa

    32. Tulos: -14 (62 ääntä)
      Mr. Ällö: Karoliinan kestit. Sieltä saa takuulla kosteata tavaraa. Nam nam.
      MITÄKÖHÄN VITTUA SUN PÄÄSSÄ OIKEE LIIKKUU?! Täällä uutisoidaan kuolleesta ihmisesta ja sää vitun runkkari heität näin vakavasta asiasta sitte viimesen päälle paskinta läppää mitä kukaa ikinä keksii -.- odotapahan vaan kun sunkin läheises kuolee ja siittä ruvetaa vetää vitsiä.

      Lainaa

    33. Tulos: +31 (37 ääntä)
      Cardet puhut täyttä asiaa. Kaverini menehtyi puolivuotta sitten ja hänestä uutisoitiin näyttävästi hänen ollessa kateissa kolmatta viikkoa. Oli tosi kiva lukea surun ja murheen keskellä uutiskommentteja missä ihmiset keskustelivat siitä miten ja miksi ystäväni on kadonnut ja pitäisikö hänet löytää vai onko hän niin turha henkilö että häntä ei edes tarvitse etsiä. Lisäksi murhainfossa aukaistiin keskustelu ystävästäni, jossa tuntemattomat ihmiset spekuloivat mitä ystävälleni on tapahtunut ja miksi.

      Lainaa

    34. Tulos: +11 (53 ääntä)
      danafani: DANA ON OIKEASSA! RIP Afrikassa tänään kuolleet ihan yhtälailla kuin RIP Karoliina. Mikään ei tee tuosta tytöstä arvokkaampaa kuin muut kuolleet. Vielä enemmän vituttaa ne “voi vitsi tää oli kaunis ei olis saanu kuolla ;( <3" tapaset jutut. ÖÖ jos Karoliina olisikin ollut ylipainoinen harvahampainen korppikotka niin entä sitten? Olisko sit sanottu että "hyi vittu vähä ruma toivottavasti on hukkunu"?! Niin kuin IHQ-Gallerian Suosituimmissa pyörinyt video jonkun tytön jo kuolleesta hyvästä ystävästä joka oli lievästi ylipainoinen. Jengi kävi kommentoimassa tyyliin "haha tais syödä ittensä hengiltä" yms kommentteja?! Ja sit ollaan niin pahoillaan kuitenkin jostai Karoliinasta?! WTF?!!!!!!
      En ymmärrä ihmisiä jotka vertaavat Suomea Afrikkaan. Kyllä, on hirveää että Afrikassa on niin kamalat olot. Mutta se että afrikkalaiset juovat paskavettä ei tarkoita että suomalaistenkin täytyisi. Ja vaikka Afrikassa on suurempia ongelmia kuin täällä, se ei poista sitä että esimerkiksi anoreksia on suuri ongelma. Pitäisikö meidän olla kiinnittämättä huomiota alkoholismiin ja köyhyyteen Suomessa, koska Afrikassa nähdään nälkää?

      Lainaa

    35. Tulos: +16 (46 ääntä)
      Sitäpaitsi, kumpi on pahempaa. Se että me suremme kuollutta Karoliinaa, emmekä kuolleita afrikkalaisia. Vai se että sinä tekopyhästi puhut kuolevista afrikkalaisista samalla kun datailet monensadan euron koneellasi, maha täynnä ruokaa ja vingut vanhemmiltasi lisää rahaa että saisit ostettua viikonlopuksi kaljat? Moni afrikkalainen elää eurolla päivässä, koitappa sinä sitä samaa niin sitten kuuntelen sinun puheitasi siitä, miksi en saisi surra nuorta kuollutta oman maani kansalaista. Ja kyllä, minusta on surullisempaa että nuori ihminen kuolee kuin että vanha, siksi koska nuorella olisi vielä monta vuotta elettävänään ja koska nuori ei ole ehtinyt kokea elämässään paljoa.

      Lainaa

    36. Tulos: +26 (48 ääntä)
      Wääk: En ymmärrä ihmisiä jotka vertaavat Suomea Afrikkaan. Kyllä, on hirveää että Afrikassa on niin kamalat olot. Mutta se että afrikkalaiset juovat paskavettä ei tarkoita että suomalaistenkin täytyisi. Ja vaikka Afrikassa on suurempia ongelmia kuin täällä, se ei poista sitä että esimerkiksi anoreksia on suuri ongelma. Pitäisikö meidän olla kiinnittämättä huomiota alkoholismiin ja köyhyyteen Suomessa, koska Afrikassa nähdään nälkää?
      Wääk oli nyt vähän hukassa, kun tuossa Danan ja danafanin kommenteissa tarkoitettiinkin lähinnä ihmisen arvoa asuinpaikasta riippumatta, eikä kyse ollut mistään elinolojen vertailusta. Koita mennä vaikka Demin keskustelupalstalle pätemään, kun se ei täällä onnistu.

      Lainaa

    37. Tulos: -1 (21 ääntä)
      Mysteriis: En voi ymmärtää, miksi porukalla on FB:ssä “Karoliina Kestin kunniaksi”-statuksia. Ajaa kännissä lampeen, tosi kunnioitettavaa.
      Ei se sinne lampeen ajanu.

      Lainaa

    38. Tulos: +10 (18 ääntä)
      kokouu: Taisi sillä Karoliinalla olla vaan rikkaat vanhemmat, jotka makso lehdille…
      Tuskimpa vaan. Onhan se aina niin "ihmeellistä" kun nuori ihminen vain katoaa, eikä ole ollut edes mitään itsetuhoisuutta havaittavissa. Kyllähän Raisa Räisäsestäkin huudellaan tasaisin väliajoin. Tuskin tulee löytymään koskaan, vaikka olis kyllä ihan huippua että sekin tapaus selviäisi. Raisan ja Karoliinan tapauksissa on paljon yhteistä, esim. rikosepäily) Jotkut asiat vaan saa enemmän mediahuomiota, hajotkaa siihen. Tämä etenkin siksi koska on epäilty rikosta (itse epäilen jotenkin edelleen). Se jos joku dementoitunut 95 vuotias mummo karkaa vanhainkodista ei vaan ole niin kiinnostava tapaus kuin 15 vuotiaan "normaalin" teinin katoaminen. Itse en kyllä kuulu näihin "RIP Karoliina" ihmisiin. EVVK kuinka rauhassa joku tuntematon teinityttö lepää.

      Lainaa

    39. Tulos: 0 (26 ääntä)
      Olihan tämä Karoliinan tapaus aluksi melkoinen media mysteeri ja olen pahoillani tytön puolesta ja otan osaa hänen LÄHEISTENSÄ suruun,mutta itseäni kyllä (kaikella kunnioituksella) ärsyttä,että tytöstä tuli ns. kansallis sankari löydyttyään...Totuus nyt kuitenkin on se, kuolema oli valitettavasti itseaiheutettu vaikkakin tahattomasti.

      Lainaa

    40. Tulos: +7 (39 ääntä)
      Riko eläkeläisen aita skootterilla, piilottele lammessa 5 viikkoa

      Lainaa

    41. Tulos: +4 (34 ääntä)
      Jonathan: Wääk oli nyt vähän hukassa, kun tuossa Danan ja danafanin kommenteissa tarkoitettiinkin lähinnä ihmisen arvoa asuinpaikasta riippumatta, eikä kyse ollut mistään elinolojen vertailusta. Koita mennä vaikka Demin keskustelupalstalle pätemään, kun se ei täällä onnistu.
      Eihän kukaan olekkaan puhunut että Karoliina olisi mitenkään arvokkaampi kuin afrikkalaiset. Mutta sehän on tosi asia että enemmän meitä koskettaa asiat jotka meidän lähellä tapahtuu. Kyllä sinä enemmän suret jos joku läheisistäsi on kuollut kuin joku samasta kylästä. Enemmän sinä suret jos kylästäsi/kaupungistasi on kuollut joku kuin vaikkapa Helsingistä. Enemmän sinä suret kun suomalainen kuolee kuin että afrikkalainen kuolee. Se ei liity millään tavalla ihmisten arvoon, vaan siihen että se koskettaa sinua suuremmin koska sinulle tulee tunne että kuollut olisi voinut olla esimerkiksi hyvä ystäväsi tai perheen jäsenesi. Tuskimpa suomalainen osaa samaistua afrikkalaiseen. Voi hitsi kun nuo tuolla afrikassa kuolee, toivottavasti minun veljeni ei kuole nälkään. Lisäksi tuo viimeinen kommenttisi kertoi paljon sinun järjen juoksusta : )

      Lainaa

    42. Tulos: +4 (16 ääntä)
      kuka kirjottaa "nuoreille"?

      Lainaa

    43. knoxed_aka_served. 12.9.2011 16:18
      Tulos: -11 (33 ääntä)
      Karoliina "kotimakta" kesti

      Lainaa

    44. pauliina♥ 12.9.2011 16:44
      Tulos: +19 (31 ääntä)
      Wääk: Lisäksi tuo viimeinen kommenttisi kertoi paljon sinun järjen juoksusta : )
      Järjen_juoksusta on yhdys_sana. ; )

      Lainaa

    45. Tulos: +15 (27 ääntä)
      Wääk: Lisäksi tuo viimeinen kommenttisi kertoi paljon sinun järjen juoksusta : )
      Ja muistathan myös käyttää possessiivisuffiksia, joka olisi tässä yhteydessä 2. persoonan yksikkö, eli -si (järjenjuoksustaSI). :)

      Lainaa

    46. pauliina♥ 12.9.2011 17:14
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      ^ asiaa ; )

      Lainaa

    47. Tulos: +3 (9 ääntä)
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kadonneen_vaalean_naisen_syndrooma

      Lainaa

    48. Tulos: -3 (31 ääntä)
      Tääkin oli erittäin typerää lähettää tälle sivustolle tällainen juttu. Jumalauta ei tää oo mikää naurun asia, että läheinen kuolee vaikka kuinka siitä lehteen painetaa juttua. Ajatelkaa muitakin Karoliinan läheisiä jotka sattuis tulla tänne lukemaan niitä, miltäköhän se tuntuis kun henkinen ikä 9-v tulee tänne heittää nii surkeeta läppää näin vakavasta tapauksesta, että suomen tulevaisuudesta voi olla todella huolissaan. Kasvakaa jo !

      Lainaa

    49. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Woohoo: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kadonneen_vaalean_naisen_syndrooma
      Täyttä asiaa, hyvä esimerkki on vaikkapa tälläkin hetkellä Karoliina Kesti ja sit se toinen muija joka on kadonnut sinne Espanjaan. Espanjan keissi on vieläkin täysi arvoitus ja ollut arvoitus jo ennen Karoliinan tapausta, mutta on saanut mediassa todella vähän huomiota.

      Lainaa

    50. Tulos: +11 (23 ääntä)
      Itse uskon, että uutisointi kasvoi ja sen annettiin kasvaa Kestin tapauksessa niin suuriin mittasuhteisiin, jotta se toimisi varoittavana esimerkkinä muille nuorille. Kenties haluttiin luoda pohjaa vanhempien "turhille" varoituksille, että kännissä ei mennä rattiin, ei ole hyvä ajella vieraalla seudulla yömyöhällä, humalaista kaveria ei lasketa harhailemaan yksinään ja sitä rataa - kaikille kun nämä eivät ole itsestäänselviä juttuja. Ikävällä tapauksella ja viattoman kohtalolla ratsastamista, ehkä. Mutta entäpä jos tyttö ei kuollutkaan täysin turhaan, jos yksikin toinen nuori välttyy samanlaiselta kohtalolta tästä tapauksesta viisastuneena?

      Lainaa

    51. dick hunter 12.9.2011 22:25
      Tulos: +15 (23 ääntä)
      ^jep iltalehtien uutisoinnin ideanahan on aina moraalinen opetus. siks ne otsikot on niin raflaavia ja jutut paskoja

      Lainaa

    52. Tulos: -2 (10 ääntä)
      Ano: Itse uskon, että uutisointi kasvoi ja sen annettiin kasvaa Kestin tapauksessa niin suuriin mittasuhteisiin, jotta se toimisi varoittavana esimerkkinä muille nuorille. Kenties haluttiin luoda pohjaa vanhempien “turhille” varoituksille, että kännissä ei mennä rattiin, ei ole hyvä ajella vieraalla seudulla yömyöhällä, humalaista kaveria ei lasketa harhailemaan yksinään ja sitä rataa – kaikille kun nämä eivät ole itsestäänselviä juttuja. Ikävällä tapauksella ja viattoman kohtalolla ratsastamista, ehkä. Mutta entäpä jos tyttö ei kuollutkaan täysin turhaan, jos yksikin toinen nuori välttyy samanlaiselta kohtalolta tästä tapauksesta viisastuneena?
      Oletko nyt täysin varma, että Iltalehti jne uutisoi Karoliina Kestistä opettaakseen muita ihmisiä tekemään oikein?

      Lainaa

    53. Tulos: +4 (20 ääntä)
      Mr. Ällö: Karoliinan kestit. Sieltä saa takuulla kosteata tavaraa. Nam nam.
      onko sulla joku ongelma täällä..? kirjota edes joskus jotain järkevää..ei oo sulla kyl kaikki inkkarit kanootissa.

      Lainaa

    54. Tulos: +10 (18 ääntä)
      Eiköhän Karoliinan tapausta uutisoitu siksi että siihen liittyi monia hämäriä yksityiskohtia, ja niistähän iltapäivälehdet aina haluaa repiä suurta juttua. Itsekin seurasin tapausta mielenkiinnolla, koska olen yleisestikin kiinnostunut kaikenlaisista ratkaisemattomista murhista ynnä muista. Onneksi Karoliina löytyi, olisi jäänyt vaivaamaan läheisten lisäksi suurta osaa suomalaisia. Afrikka-juttuun sen verran, että se, että kokee sympatiaa kuollutta tyttöä kohtaan, ei mielestäni poista sitä mahdollisuutta että kokisi sympatiaa _myös_ niitä Afrikan lapsia kohtaan. Ja tähän vielä se ero että sen sympatian lisäksi (tai sijasta) voi myös vaikuttaa asiaan, esimerkiksi lahjoittamalla rahaa. Se, että vaahtoaa netissä asiasta, ei oikeasti hyödytä niitä lapsia siellä millään lailla. Ja se, että seuraa Karoliinan katoamista tai "suree" tämän kuolemaa, tuskin on keneltäkään pois. Sekään, että Karoliinasta tehdään Suomessa iso juttu, ei ole Afrikan lapsilta sinänsä mitenkään pois. Toki sekin palstatila voitaisiin käyttää tärkeämpään, kuten juuri nälänhätään, mutta jostain syystä sillä ei tunnu olevan uutisarvoa, mikä on tosi surullista. Länsimaissa on vaan niin helppo tuudittautua siihen omaan hyvään oloon (josta tosin keksitään erittäin helposti vikisemistä..) ja unohdetaan että jossain asiat ovat paljon pahemminkin. Mutta tää nyt menee jo vähän ohi aiheen.. Piti vielä sanoa sekin, että ihminen, johon koet samaistuvasi jotenkin, tuntuu totta kai läheisemmältä ja sitä kautta sä suret juuri sen ihmisen kuolemaa helpommin kuin jonkun tuntemattoman. Mä samaistuin Karoliinaan, koska olen itsekin nuori ihminen. Mun mielestä on harmi että Karoliina kuoli. Mun mielestä on _myös_ harmi että Afrikan lapsia kuolee päivittäin. Mun mielestä oli harmi, kun jääkiekkoilijoita kuoli lentokoneturmassa, koska seuraan jääkiekkoa. Kyllä, musta on aina harmi kun ihmisiä kuolee lentokoneturmassa. Silti en näe siinä mitään väärää että lähempänä tapahtuneet tai läheisemmältä tuntuneiden ihmisten kuolemat tuntuu mussa pahemmalta. No niin, nyt tää meni ihan ihme paatokseksi josta ei löydy päätä eikä häntää... pakko vielä lisätä sekin että joo munkin mielestä on ärsyttävää kun näissä korostetaan oikein että KAUNIS tyttö kadonnut. Siis eihän kauniit saisi kadota tai kuolla. Rumat joutaa kuoppaan.. JA mua ärsyttää myös noi tekopyhät "R.I.P Karoliina- jutut, samoin mua ärsyttää ryhmät tyyliin Norjan tradegiassa kuolleiden muistolle, TAI "Auta Afrikan lapsia"- ryhmät, JOS niihin liittyjät vain tosiaankin liittyvät mutteivat tee asialle mitään.. tai muista sitäkään Norjan tradegiaa enää parin kuukauden jälkeen. Kuinka moni muistaa vielä Japanin onnettomuuden? Niinpä niin, ja kuinka moni niissä ryhmissä edelleen muistamattaan roikkuu. Ainiin, se mitä mun piti tässä sanoa, taisi olla se, että Karoliina-vitsit ovat kaikesta huolimatta mauttomia. .....kiitos ja anteeksi :D

      Lainaa

    55. Tulos: -12 (20 ääntä)
      Meow: Ja muistathan myös käyttää possessiivisuffiksia, joka olisi tässä yhteydessä 2. persoonan yksikkö, eli -si (järjenjuoksustaSI).
      Muistathan myös päteä hiukan lisää? :) Mikä minä olen velvollinen kirjottamaan kirjakielellä jossain hemmetin feissarimokien kommentointi osiossa? Lähes jokaisesta kommentista täällä löytyy joku virhe. Jospa alkaisit puunaamaan joka kommetin etkä vain niitä jotka sinua ärsyttää, mutta joihin et kuitenkaan osaa sanoa mitään? :)

      Lainaa

    56. Tulos: 0 (8 ääntä)
      Okei, surullista mutta miks tää kaikki uutisointi? Suomessa katoaa paljo ihmisiä vuodessa,, mutta kaikesta ei aina uutisoida..

      Lainaa

    57. Tulos: +2 (18 ääntä)
      Helvetti. Eikö ihmiset ymmärrä. Kun ihminen katoaa niin on aika oletettavaa että läheiset haluavat kaikille tiedon jotta ihmiset osaisivat katsella ympärilleen ja ilmoittaa jos kadonneesta ilmenee jotain. Jos ette itse ole kokeneet niin ette voi ymmärtää mikä epätoivo sellaisessa tilanteessa tulee, kun ei tiedä onko kadonnut piilossa omasta tahdostaan vai onko jotain kamalaa sattunut. Se että iltasanomat, seiska päivää ja muut paskalehdet alkavat kirjoitella lööppejä, on perseestä. Katoamisilla mässäillään ja uutisesta muokataan törkeästi mitä ihmeellisin tragedia. Sille ei voi mitään, sillä nuo paskalehdet kyllä saavat tietonsa. Jos eivät yksityishenkilöiltä niin sitten vaikka sanomalehdistä muokkaamalla. Ps. Joku nyt alkaa isoon ääneen ihmettelemään että miten niin uutisia muokataan. Kyllä niitä muokataan. Yksi mieleen painuva esimerkki oli kun paavi lensi jonnekkin tapaamiseen. Lentokentällä hänet sitten otti vastaan lauma lööppilehtien toimittajia. Häneltä kysyttiin mitä mieltä hän on ko. maan ilotaloista. Johon paavi hämmästyneenä että onko täällä ilotaloja. Iltasanomat sitten lööpitti isoon ääneen. "Paavin ensimmäiset sanat: ONKO TÄÄLLÄ ILOTALOJA?" Toinen esimerkki on oma kokemus. Kaverini äiti kuoli tapaturmaisesti kolarissa. Kaverini ja hänen äitinsä olivat pyöräilemässä kun auto ajoi väärää kaistaa mutkasta kaverin äidin päälle. Hän kuoli samantien ja jälki oli mitä hirveintä törkeän ylinopeuden vuoksi. Kuski, kyytiläiset ja kaverini olivat täydessä shokissa kunnes ohikulkija viimein pysähtyi kysymään tilannetta ja soitti ambulanssin. Iltalehti pääsi lööpittämään. "Hirvittävä kuolon kolari! 9-vuotias pikkupoika on erittäin järkyttynyt" Kaverini täytti tuona kesänä kaksikymmentä. Go juorulehdet!

      Lainaa

    58. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Toi on niin ärsyttävää toi joittenkin tekopyhistely jostain asiasta, missä ne ei oo ite yhtään parempia tai usein jopa pahempia (tarkoitan viimeistä mokaa)...

      Lainaa

    59. Tulos: +1 (9 ääntä)
      Jos minä olisin tuolle karoliinalle jotain sukua niin etsisin käsiini joka ikisen hänestä läppää heittävän ja hakkaisin. Kaikki kuolleesta ihmisestä vitsailevat saisivat mennä itseensä ja miettiä, miltä tuntuisi lukea randomeiden törkeää "karoliina kotimatka kesti" -läppää, kun oma lapsi/ystävä/mikä kenellekin ikinä onkaan, makaa haudassa.

      Lainaa

    60. Tulos: +1 (7 ääntä)
      Ensin haukutaan tekopyhäksi, jos joku suree Karoliinaa ja sitten haukutaan päälle. Ei teillä ole oikeutta haukkua häntä, vaikka jotkut häntä surevatkin. Mitä sitten jos se onkin tuntematon ihminen? Kyllä muakin tää juttu kosketti, vaikken Karoliinaa tuntenut. En kirjoitellut RIP juttuja mutta en näe siinä mitään pahaakaan. Jokainen surkoon tai olkoon surematta, mutta vähän kunnioitusta.

      Lainaa

    61. Tulos: -1 (11 ääntä)
      Dana, joillakin ihmisillä on OIKEASTI tunteita eivätkä he yritä esittää "hyvää ihmistä". Se, että teet omia johtopäätöksiäsi mistä et tiedä edes mitään, ei tarkoita että olet yhtään oikeassa.

      Lainaa

    62. Tulos: +1 (11 ääntä)
      Onpas ns. vitun hauskaa kun täällä retostellaan kuolleen tytön muistolla... Voisi poistaa tämän täältä. Ihan vitun tyhmä

      Lainaa

    63. Tulos: -4 (10 ääntä)
      haluatte varmaankin kuulla faktat tästä karoliinan kuolemasta? nimittäin mun kaverin äiti kerto mulle .. mun kaveri oli karoliinan serkku nimittäin. ja se juttu meni näin : se oli ajanut siihen aitaan pahki, ja luultavammin oli tarkoituksena mennä pesemään jalka siellä lammessa..(olivat nostaneet ruumin ylös ja toinen lahje oli käärittynä ylös ja sen alapuolella oli haava..) eli on menny pesemään haavaa sinne..mutta se lampi menee aika jyrkästi, ja jos sinne tipahtaa niin sieltä ei pääse omin avuin ylös. elikkä tyttö on siis mennyt luultavasti humalassa pesemään haavaa sinne ja tippunut veteen ja hukkunut. joten nyt kun saitta faktat tietoonne niin älkää uskoko kuulo puheita. ei muuta.

      Lainaa

    64. Tulos: -6 (10 ääntä)
      zazuu: Olihan tämä Karoliinan tapaus aluksi melkoinen media mysteeri ja olen pahoillani tytön puolesta ja otan osaa hänen LÄHEISTENSÄ suruun,mutta itseäni kyllä (kaikella kunnioituksella) ärsyttä,että tytöstä tuli ns. kansallis sankari löydyttyään…Totuus nyt kuitenkin on se, kuolema oli valitettavasti itseaiheutettu vaikkakin tahattomasti.
      kun kaverini äiti oli kysynyt kestin äidiltä oliko tytöllä veressä mitään, niin kestin äiti oli vaan tokaissut "sitä ei teille kerrota!"..eli veressä on luultavasti ollut alkoholia..tai jotain muutakin.

      Lainaa

    65. Tulos: +1 (7 ääntä)
      rändöm: haluatte varmaankin kuulla faktat tästä karoliinan kuolemasta? nimittäin mun kaverin äiti kerto mulle .. mun kaveri oli karoliinan serkku nimittäin. ja se juttu meni näin : se oli ajanut siihen aitaan pahki, ja luultavammin oli tarkoituksena mennä pesemään jalka siellä lammessa..(olivat nostaneet ruumin ylös ja toinen lahje oli käärittynä ylös ja sen alapuolella oli haava..) eli on menny pesemään haavaa sinne..mutta se lampi menee aika jyrkästi, ja jos sinne tipahtaa niin sieltä ei pääse omin avuin ylös. elikkä tyttö on siis mennyt luultavasti humalassa pesemään haavaa sinne ja tippunut veteen ja hukkunut. joten nyt kun saitta faktat tietoonne niin älkää uskoko kuulo puheita. ei muuta.
      Hmm.. Aikaa kaukaa haetulta kiinnostaa, että olis muka mennyt jalkaa pesemään sinne.. Ei ois sitten kotia asti voinu oottaa?

      Lainaa

    66. Tulos: -4 (10 ääntä)
      mitäs ihmettä? kiva löytää itsensä feissarimokista (ylimmässä)

      Lainaa

    67. Tulos: -3 (9 ääntä)
      Mikaelin kommentti oli hyvä!

      Lainaa

    68. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Surullista se on, että ihminen kuolee nuorena, koska elämä olisi ollut vielä edessä. Karoliina olisi tällä hetkellä samanikäinen kuin minä eli ollaan molemmat 95-syntyneitä. Toisaalta tämä juttu meni yli. Eihän muistakaan kadonneista jatkuvasti tehty julkaisuja. Julkaisut tehtiin tarpeen mukaan, esim. jos on havaintoja henkilön X näköisestä henkilöstä tai sitten epäily X:n ruumiista. Eniten sitten ärsyttää nämä "Yhyyyhyy, se oli niin kaunis, ei se olisi saanut kuolla. RIP<3"-kommentoijat. Suurin osa näistä on tuntemattomia. Suretaanko muista kadonneista tai kuolleista tuohon tyyliin ilman, että tuntisi ko. henkilöä? Samanlaista rippeilyä oli myös netissä silloin, kun se kadonnut Nora Bhatia löytyi kuolleena vuonna 2009, ja nekin surijat oli tuntemattomia, koska hän oli "kaunis, ei hän olisi saanut kuolla". Onko sitten kauniin ihmisen elämä arvokkaampaa kuin ruman? Ihmiset oli nuista kadonneista myös kommentoineet, ettei noin kauniille tytölle saa tapahtua mitään pahaa. Ansaitseeko ruma ihminen sitten joutua raiskauksen tai henkirikoksen uhriksi? Mielestäni hyvä ulkonäkö ei kerro hyvästä elämästä. Hyvännäköisellä ihmisellä voi olla huono itsetunto, rumalla voi olla hyvä itsetunto. Älykötkin voi myös kärsiä mielenterveydellisistä ongelmista jne. En myös pidä siitä, että kuolleesta tai kadonneesta ihmisestä tehdään meemiä ja vitsiä ym. Sillä kyseessä on oikeasti jonkun lapsi, sukulainen, sisar tai kaveri. Viimeksihän jotkut vitsaili fb:ssa kadonneesta tytöstä, joka oli muslimi, ja juuri sen takia, koska kyseessä oli muslimi! En minä ainakaan toivo tuollaista kohtaloa edes muslimille tai romanille, vaikka olen ennakkoluuloinen välillä nuita kahta ihmisryhmää kohtaan.

      Lainaa

    69. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Oon varmaan kamala ihminen mutta nauroin mikaelille :D

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: Karoliina Kesti, lampi