Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Asennevamma

"Hyi, miten joku voi panna ---"
VAROITUS: Keskustelu sisältää loukkaavaa ja provosoivaa tekstiä. Asennevamma

Kelpaako julkaisu etusivulle?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 200 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1203 (1229 ääntä)
      .. Toivottavasti Mira ja kumppanit eivät saa jälkikasvua, joille selittäisivät tällaista "tosi fiksua" ajatusmaailmaansa..

      Lainaa

    2. Tulos: +1163 (1181 ääntä)
      Mitenköhän suu sitten pannaan jos Mira saisikin vammaisen lapsen?

      Lainaa

    3. Tulos: +724 (766 ääntä)
      Ihmisiä ne vammaisetkin on. V*ttu mikä ääliö.

      Lainaa

    4. Tulos: +536 (570 ääntä)
      Saatto jopa laittaa hieman vihaksi nuo ton kommentit... tappais ittensä jos se asenne vaikka muuttuis.

      Lainaa

    5. miinaharava 28.1.2012 1:24
      Tulos: +613 (639 ääntä)
      Mirahan ois ollu ihan kotonaan Hitlerin Saksassa. Voi jeesus näitä..

      Lainaa

    6. Tulos: +478 (502 ääntä)
      ^^Sittenhän Mirakin kuuluisi kaasukammioon

      Lainaa

    7. Tulos: +126 (156 ääntä)
      ... *Facepalm*

      Lainaa

    8. Tulos: +172 (182 ääntä)
      WTF???

      Lainaa

    9. Tulos: +552 (568 ääntä)
      "Varsinki vajukit pitäis pistää kaasukammioon." No mutta tämähän täsmää Miraan itseensä!

      Lainaa

    10. Tulos: +492 (508 ääntä)
      Kannatan vammaisen Miran jälkiabortointia.

      Lainaa

    11. Tulos: +648 (662 ääntä)
      olen sanaton, täydellisen sanaton. - - Siis hetkinen: tässä uutisessa EI ollut kauheata se että joku RAISKATTIIN vaan se, "miten joku voi panna vammaista"?!!! Tämä Mira on kyllä (tekstistä päätellen) julmin, sairain ja tietämättömin kommentoija jonka väläytyksiin olen tällä sivulla törmännyt. Ja kyllä, olen cp-vammaisen henkilön perheenjäsen ja voin kertoa kumpi heistä vaikuttaa enemmän "vajukilta", Mira vai hän. ( Ja kyllä. Myös vammaiset ihmiset voivat harrastaa ja harrastavat seksiä.) Luoja sentään!!!

      Lainaa

    12. Tulos: +240 (250 ääntä)
      Ei voi sanoa muuta kun et hyi kamala miten ihmiset voi olla näin hirveitä toinen toisilleen...

      Lainaa

    13. Tulos: +269 (291 ääntä)
      Olen kyllä täysin samaa mieltä. Vajukit kaasukammioon. Mira on tämän perusteella se ainoa vajukki.

      Lainaa

    14. Punainen Maito 28.1.2012 2:24
      Tulos: -87 (235 ääntä)
      No jaa, tästähän löytää sellaisen hyvin primitiivisen ja evoluutioperusteisen pointin. Eli vaikkapa eläinmaailmassa mutaatiot/vammaiset kuolevat usein itsestään ja näin ollen suku jatkuu "normaalina", toisin kuin ihmismaailmassa, jossa sallitaan ja mahdollistetaan kaikkien elämä. Tämähän on ongelma sillä tavalla, että kun jokainen elämään kykenevä pidetään hengissä, ylikansoitus on fakta eikä sille voida tehdä mitään. Keskustelkaa.

      Lainaa

    15. Tulos: -27 (163 ääntä)
      Anteeksi, mutta: What the fuck did I just read?! Tämän Miran ei nyt ollenkaan pitäisi päästä sen keittiön ulkopuolelle. Eikä saada siellä keittiössä käyttöönsä Internet-yhteyttä, saatika Facebookia. -.- -> Epäonnistunutta naisen koulutusta.. Ja minkä maailman ongelma sillä on? Vammaiset ovat ihmisiä siinä missä kaikki muutkin. Ei vaikka nyt esimerkiksi Downin syndroomasta tai mistä tahansa muusta vammasta kärsivä ihminen ole sen kummoisempi kuin täysissä hengen ja ruumiin voimissa oleva nuori "normaali" ihminen. Jonkun pitäisi opettaa Miralle, mitä julkisesti sopii päästää suustaan. Jonka oppimisen jälkeen täytyisi pyrkiä avartamaan Miran mieltä ja ymmärtämään sekä hyväksymään, että vammaiset ihmiset eivät vammoilleen mitään yksinkertaisesti voi, eivätkä myöskään ole sen ala-arvoisempia, oudompia, tyhmempiä, rumempia jne. Eivätkä etenkään vähemmän oikeutettuja elämään kuin "normaalit" ihmiset.

      Lainaa

    16. ennezjennez 28.1.2012 3:22
      Tulos: +183 (201 ääntä)
      No kyllä se ylikansoitus ongelma olisi, vaikkei vammaisia laskettaisikaan... Ja jos eläinmaailmaan verrataan, niin samahan tuo olis lakkauttaa rokotteiden antamisen, kieltää lääkärikäynnit jne. Voithan sä itse alkaa elämään kivikautisesti (eiku luolamajoitusta ettimää!) mut nykymaailmassa ei onneks tartte. Mira sen sijaan on ihmissaastaa ja sais vammautua vakavasti jossain onnettomuudessa. Älyllisesti ei tosin näyttäis olevan mitään menetettävää.

      Lainaa

    17. ennezjennez 28.1.2012 3:29
      Tulos: +196 (210 ääntä)
      P.S. Mira bongattu fb:stä eikä oo kyllä MITÄÄN varaa sanoa! Hyi s*tana! :D

      Lainaa

    18. Tulos: +13 (45 ääntä)
      Punainen Maito: No jaa, tästähän löytää sellaisen hyvin primitiivisen ja evoluutioperusteisen pointin. Eli vaikkapa eläinmaailmassa mutaatiot/vammaiset kuolevat usein itsestään ja näin ollen suku jatkuu “normaalina”, toisin kuin ihmismaailmassa, jossa sallitaan ja mahdollistetaan kaikkien elämä. Tämähän on ongelma sillä tavalla, että kun jokainen elämään kykenevä pidetään hengissä, ylikansoitus on fakta eikä sille voida tehdä mitään. Keskustelkaa.
      Emme ole eläimiä vaan ihmisiä, ja meillä on tai olisi kyllä avaimet loppuviimein ratkoa tämä asia ihan ihmisiksi eikä eläimiksi jos tahtoa ja sopua löytyy. Ratkaisu pallonlaajuudella tuskin on se, että länsimaissakin aletaan tehdä 20 lasta/perhe koska puolet kuolee kumminkin kun lääketiede on kielletty ja vammaisiakin voi olla joukossa. Itse en sitäpaitsi ainakaan ole tietoinen mistään sankoista joukoista vammaisia äitejä ja isiä, korjatkoon joku jos olen väärässä mutta ei se suku useasti just siitä haarasta jatku sen paremmin epänormaalina kuin normaalinakaan, vielä kun otetaan pois asiat jotka eivät edes periydy. Ilman mutaatioita elämä olisi loppunut ajat sitten....

      Lainaa

    19. Tulos: +73 (97 ääntä)
      Tän Miran vois laittaa sinne kaasukammioon. Ihan pimee tyyppi :/

      Lainaa

    20. Tulos: -341 (387 ääntä)
      Pointtihan mulla tässä oli se että miten joku voi raiskata puolustuskyvyttömän vammasen ihmisen. Kylläpä ihmiset tajuaa taas... Vammaisilla tarkotan niitä ketkä on ollu jalat solmussa syntymästään saakka, kuola valuu, ei kykene normaaliin puheeseen ja aivotoiminta on olematonta. Eutanasia sellaisille ihmisille, ei se ole elämää se. En ole asennevammainen, omistan vain vahvoja mielipiteitä.

      Lainaa

    21. Tulos: -323 (349 ääntä)
      Jos ei tykkää neekereistä, onko se asennevamma? Jos ei tykkää blondeista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää ruotsalaisista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää syöpää sairastavista, onko se asennevamma? Jnejne....

      Lainaa

    22. Tulos: +165 (169 ääntä)
      Mira: Pointtihan mulla tässä oli se että miten joku voi raiskata puolustuskyvyttömän vammasen ihmisen. Kylläpä ihmiset tajuaa taas… Vammaisilla tarkotan niitä ketkä on ollu jalat solmussa syntymästään saakka, kuola valuu, ei kykene normaaliin puheeseen ja aivotoiminta on olematonta. Eutanasia sellaisille ihmisille, ei se ole elämää se. En ole asennevammainen, omistan vain vahvoja mielipiteitä.
      KUKAAN ei ole tajunnut kirjoittamaasi noin joten voisit ehkä päätellä että jotain vajausta jossain on sinullakin, ainakin ilmaisutaidoissasi.

      Lainaa

    23. Tulos: +134 (142 ääntä)
      Mira: seli seli. Kyllä aika erilaisen kuvan sai tosta mokasta. Hyvä se on jälkikäteen yrittää selittää. Se, että laittaa normaalivartaloiset vajukit kaasukammioon, ei ole sama asia kuin se, että kannattaa eutanasiaa niille, jotka eivät kykene normaaliin aivotoimintaan. :D Kannattaa joskus ehkä vähän miettiä, mitä sanoo. Todella lapsellista tekstiä tossa mokassa, vaikutat joltain 10-vuotiaalta. Kenellä se tässä ajatustoiminta on jälkeenjäänyttä? Olet siis jo tekstissäsi tuominnut itsesti kaasukammioon, way to go!

      Lainaa

    24. Tulos: +158 (172 ääntä)
      Mira: Jos ei tykkää neekereistä, onko se asennevamma? Jos ei tykkää blondeista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää ruotsalaisista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää syöpää sairastavista, onko se asennevamma? Jnejne….
      On. Erityisesti, jos ei osaa pitää asiaa omana tietonaan, vaan huutelee julkisesti kaikkea loukkaavaa kyseisistä ihmisryhmistä.

      Lainaa

    25. Tulos: +158 (170 ääntä)
      Mira: Jos ei tykkää neekereistä, onko se asennevamma? Jos ei tykkää blondeista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää ruotsalaisista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää syöpää sairastavista, onko se asennevamma? Jnejne….
      On.

      Lainaa

    26. Jukkapalmu 28.1.2012 9:16
      Tulos: +57 (75 ääntä)
      v****n idiootit #2

      Lainaa

    27. ennezjennez 28.1.2012 9:20
      Tulos: +231 (241 ääntä)
      On, on, on ja on. P.S. Et vain "omista vahvoja mielipiteitä", olet idiootti.

      Lainaa

    28. Tulos: +101 (117 ääntä)
      Mira: Pointtihan mulla tässä oli se että miten joku voi raiskata puolustuskyvyttömän vammasen ihmisen. Kylläpä ihmiset tajuaa taas… Vammaisilla tarkotan niitä ketkä on ollu jalat solmussa syntymästään saakka, kuola valuu, ei kykene normaaliin puheeseen ja aivotoiminta on olematonta. Eutanasia sellaisille ihmisille, ei se ole elämää se. En ole asennevammainen, omistan vain vahvoja mielipiteitä.
      Onkohan kyseessä ees oikea Mira vai ei.. Ai, että pointtina kuinka joku voi raiskata puolustuskyvyttömän vammasen ihmisen. Valitettavasti tosta mokasta ei sitä pointtia huomaa. Siellä kuitenkin esiintyy, ett': "No mun mielestä vammaiset pitäis tappaa jo kohtuun" sekä kielletään jyrkästi että kaikilla, ihan kaikilla olisi oikeus elää täällä. Noi edellä mainitut seikat tekee aikaselväksi sun kannnan vammasia kohtaan, joka on selvästi se ettei niitten tarvis ees elää. Turha sun on tolla kommentilla mitään yrittää peittää, mainees on menny jo :) Vahvoja mielipiteitä saa ja pitää olla. Kyllä multakin niitä löytyy, ne vaan pitäisi osata perustella. Ainakin noi sun mokan kommentit ei kieli vahvoista mielipiteistä. Ja kyllä sulla on asennevamma. Sekin on asennevammaa, jos ei tykkää ruotsalaisista, neekereistä (Joka on haukkumasana, tiesitkö sitä?), blondeista yms. Kasva aikuiseksi. Vammaisilla on yhtä suuri oikeus elää, kun sulla. Sie et varmaan oo ikiin tavanut yhtään vammasta ja nähnyt kuinka ihania ihmisiä ne on.

      Lainaa

    29. Tulos: +96 (102 ääntä)
      pakostakin provosoitui, vaikka FMTeam varoitteli alkuun tekstin laadusta. Tämmöset suvaitsemattomat ihmiset on kyllä niin urpoja. Olen asiakaspalvelutyössä tavannut monta todella mukavaa kehitysvammaista ja aina pyrkinyt kohtelemaan heitä kuin ketä tahansa muutakin. Poikkeuksetta ovat olleet hyvin kivoja ihmisiä ja otettuja siitä, kun ovat saaneet itse tilata ravintola-annoksensa. :) Naapurissani asuu myös eräs pyörätuolissa oleva ihminen, mutta ajaa itse autoa ja on hyvin reipas muutenkin. Olisi mielenkiintoista nähdä, jos Mira joutuisi auto-onnettomuuteen ja vammautuisi ja kohtaisin samanlaisella asenteella olevan ihmisen. Vaikkapa jonkun oikein söpön miehen, jooka sanoisi sitten Miralle, että "En mä sulle puhu, koska oot vammanen. Sut pitäs panna kaasusammioon." Joopa. Sillä eihän sitä koskaa voi tietää, mitä tulee elämässä käymään. Mistä nämä tällaiset typerät asenteet lähtee?

      Lainaa

    30. Tulos: +92 (96 ääntä)
      Mira: Pointtihan mulla tässä oli se että miten joku voi raiskata puolustuskyvyttömän vammasen ihmisen. Kylläpä ihmiset tajuaa taas… Vammaisilla tarkotan niitä ketkä on ollu jalat solmussa syntymästään saakka, kuola valuu, ei kykene normaaliin puheeseen ja aivotoiminta on olematonta. Eutanasia sellaisille ihmisille, ei se ole elämää se. En ole asennevammainen, omistan vain vahvoja mielipiteitä.
      Tuota sun 'pointtia' ois voinut auttaa se, että olisit puhunut kehitysvammaisista henkilöistä asiallisesti etkä tuominnut kaikkia automaattisesti 'vajukeiksi'. Yllä kuvaamasi henkilöt eivät useinkaan elä pitkään tai kykene monipuoliseen kommunikaatioon, mutta he ovat silti rakkaita lapsia vanhemmilleen, jotka surevat varmasti pitkään lapsiaan. Kommenttisi 'vajukeiden' heittämisestä kaasukammioon oli todella loukkaava ja asiaton. En myöskään allekirjoita mielipidettäsi siitä, että kehitysvammaiset henkilöt olisivat ällöttäviä. Suurin osa heistä on todella lämpimiä, iloisia ja ystävällisiä ihmisiä. Toivon todella, että joskus sinunkin päässäsi kaksi aivosolua törmää toisiinsa ja muodostaa ajatuksen, jossa tajuat hävetä näitä äärettömän loukkaavia ja kuvottavia mielipiteitä, jotka valitettavasti osoittavat paitsi tietämättömyyttä, myös sitä surullisen kuuluisaa asennevammaa.

      Lainaa

    31. Tulos: -33 (45 ääntä)
      Jukkapalmu: v****n idiootit #2
      Yksi idioottihan tässä on. ):

      Lainaa

    32. Tulos: +170 (172 ääntä)
      "Mut se on vammainen! Ällöttävää. Kuollut voi sentään olla normaali ihminen"
      ja
      "Pointtihan mulla tässä oli se että miten joku voi raiskata puolustuskyvyttömän vammasen ihmisen"
      ovat hiukan ristiriidassa keskenään. Turhaan yrität enää puolustella.

      Lainaa

    33. Late Tähkä 28.1.2012 10:09
      Tulos: +82 (102 ääntä)
      Kyllä! Yhdyn kyllä täysin Miran mielipiteeseen. Vajukit kaasukammioon, siellä sitten vilkuttelen toiselta puolelta Miralle

      Lainaa

    34. Tulos: -174 (186 ääntä)
      Olen Miran kaa samaa mieltä.... ainaki sen kohdalla että kehareita ei kuuluis panna.

      Lainaa

    35. Tulos: +75 (81 ääntä)
      Mira: Jos ei tykkää neekereistä, onko se asennevamma? Jos ei tykkää blondeista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää ruotsalaisista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää syöpää sairastavista, onko se asennevamma? Jnejne….
      Ei se ole asennevamma. Vaan rasismia ja ennakkoluuloja. Miten voit sanoa ettet tykkää neekereistä? Tai ruotsalaisista? Kuinka monta olet tavannut?

      Lainaa

    36. Tulos: +55 (63 ääntä)
      Mira: Jos ei tykkää neekereistä, onko se asennevamma? Jos ei tykkää blondeista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää ruotsalaisista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää syöpää sairastavista, onko se asennevamma? Jnejne….
      Ahaa. Eli siis yrität väittää että sinulla ei ole asennevammaa? Toivottavasti et koskaan hanki lapsia, varsinkin jos lapsistasi tulisi kehitysvammaisia. Mitäs sitten? tukehduttaisitko omat lapsesi tyynyllä? Sairasta puhetta. Eiköhän se ole kaikille aivan täysin selvä kuka se "vammainen" ja Jälkiabortin ansaitseva täällä on.

      Lainaa

    37. Tulos: +85 (89 ääntä)
      Mira: Pointtihan mulla tässä oli se että miten joku voi raiskata puolustuskyvyttömän vammasen ihmisen. Kylläpä ihmiset tajuaa taas… Vammaisilla tarkotan niitä ketkä on ollu jalat solmussa syntymästään saakka, kuola valuu, ei kykene normaaliin puheeseen ja aivotoiminta on olematonta. Eutanasia sellaisille ihmisille, ei se ole elämää se. En ole asennevammainen, omistan vain vahvoja mielipiteitä.
      Turha sitä enää on itkeä kun paskat on jo housuissa. vink. Ensi kerralla kannattaa hieman miettiä mitä menee kirjoittamaan, jos tarkoitat vain "puolustuskyvyttömiä ihmisiä" niin ei kannata kirjoittaa "ällöttävät jälkeenjääneet vajukit apinat".. Idiootti.

      Lainaa

    38. Tulos: +132 (138 ääntä)
      Voin Mira kertoo, et mun kehitysvammanen sisko on suakin fiksumpi. :) Hän on kaunis ja täynnä elämäniloa!

      Lainaa

    39. Tulos: +99 (103 ääntä)
      Hyvä Mira! Ne raiskaajat ovat "vajakkeja". Mene johonkin aivolataamoon jakamaan persettäs niin ei tarvitse lukea moisia juttuja lehdistä.

      Lainaa

    40. Tulos: +112 (114 ääntä)
      Nää on aina hauskoja kun tullaan jälkikäteen selittelemään. PERIAATTEESSA tämän VOISI selittää parhain päin, eutanasia esim täysin vihanneksena vammansa takia eläville on ainakin keskustelun arvoinen asia, mutta kyllä näillä kommenteilla tämä peli on aivan täysin pelattu. Uskomatonta miten tunteeton voi ihminen olla.

      Lainaa

    41. どどーん! 28.1.2012 11:20
      Tulos: +33 (59 ääntä)
      Jösse: Anteeksi, mutta: What the fuck did I just read?! Tämän Miran ei nyt ollenkaan pitäisi päästä sen keittiön ulkopuolelle. Eikä saada siellä keittiössä käyttöönsä Internet-yhteyttä, saatika Facebookia. -.- -> Epäonnistunutta naisen koulutusta.. Ja minkä maailman ongelma sillä on? Vammaiset ovat ihmisiä siinä missä kaikki muutkin. Ei vaikka nyt esimerkiksi Downin syndroomasta tai mistä tahansa muusta vammasta kärsivä ihminen ole sen kummoisempi kuin täysissä hengen ja ruumiin voimissa oleva nuori “normaali” ihminen. Jonkun pitäisi opettaa Miralle, mitä julkisesti sopii päästää suustaan. Jonka oppimisen jälkeen täytyisi pyrkiä avartamaan Miran mieltä ja ymmärtämään sekä hyväksymään, että vammaiset ihmiset eivät vammoilleen mitään yksinkertaisesti voi, eivätkä myöskään ole sen ala-arvoisempia, oudompia, tyhmempiä, rumempia jne. Eivätkä etenkään vähemmän oikeutettuja elämään kuin “normaalit” ihmiset.
      Vammaisten puolustaminen: success. Sovinismi: myös success.

      Lainaa

    42. Tulos: +108 (116 ääntä)
      Hyvä selitysyritys, Mira, mutta peli on sun kohdallasi jo menetetty. Olet leimannut itsesi mielenvikaiseksi, tunteettomaksi natsiksi, eikä siitä leimasta kovin hyvin irti pääse.

      Lainaa

    43. Tulos: +68 (76 ääntä)
      Voiko ihminen olla noin... idiootti? Tän ihmisen kaveri mä en olis enää facebookissa tai muuallakaan.

      Lainaa

    44. Tulos: +62 (68 ääntä)
      Että tommonenkin voi olla olemassa.

      Lainaa

    45. Tulos: +66 (70 ääntä)
      Osuva otsikko.

      Lainaa

    46. Tulos: -9 (47 ääntä)
      Suvi: .. Toivottavasti Mira ja kumppanit eivät saa jälkikasvua, joille selittäisivät tällaista “tosi fiksua” ajatusmaailmaansa..
      Eiku nimenomaan pitäis saada, ja lapsi vois syntyy kehitysvammasena...

      Lainaa

    47. Tulos: +97 (105 ääntä)
      stephen hawkins on jälkeenjääny paskahousu mut silti pää toimii?

      Lainaa

    48. Tulos: +53 (65 ääntä)
      toi mira ois varmaa pitäny tappaa sinne kohtuun ettei tollane ajatusmaailma ois päässy maailmaa..

      Lainaa

    49. Tulos: +68 (72 ääntä)
      enpä ole pitkään aikaan lukenut mitään noin sairasta ja hirveetä täällä sivulla. joo on "pieni" asennevamma. kyllähän sitä saa iloinen olla jos on onnekas eli on ollut syntyessään ihan fyysisesti ja psyykeltäänkin terve ilman mitään aivojen kehityshäiriöitä tms, mut siis herranjumala.

      Lainaa

    50. Tulos: -50 (68 ääntä)
      Mira: Jos ei tykkää neekereistä, onko se asennevamma? Jos ei tykkää blondeista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää ruotsalaisista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää syöpää sairastavista, onko se asennevamma? Jnejne….
      en tykkää pedofiileistä, onko mulla asennevamma? Taidan mennä minäkin kaasukammioon, vaikka ihan itse.

      Lainaa

    51. Tulos: +34 (60 ääntä)
      Mä oikeesti toivon että tuo Mira vammautuu. Ja ihan helvetin pahasti. Siinähän ois sitte.

      Lainaa

    52. Tulos: +103 (105 ääntä)
      Mira: Jos ei tykkää neekereistä, onko se asennevamma? Jos ei tykkää blondeista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää ruotsalaisista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää syöpää sairastavista, onko se asennevamma? Jnejne….
      Herää kysymys miten voi olla syöpää sairastavia vastaan?

      Lainaa

    53. Yli öpistö hörhö 28.1.2012 12:40
      Tulos: +32 (48 ääntä)
      Olen kyllä miran kanssa samaa mieltä että kaikki "vajukit" pitäisi laittaa kaasukammioon, mira etunenässä.

      Lainaa

    54. Tulos: +143 (149 ääntä)
      Kehitysvammaisilla ei ehkä saata aina olla maailman kaunein pärstä tai kehon hallinta täydellistä, mutta heillä on paljon muuta mitä esimerkiksi Mira sinulla ei ole. Sympatia ja kyky rakastaa toisia ihmisiä. Tiedän pari tapausta jotka syntyivät kehitysvammaisina, mutta käytökseltään ovat ihanimpia ihmisiä mitä tuntea voi. He rakastavat vanhempiaan ylitse kaiken, haluavat halata ja antaa fyysistä kiinnostuksen osoitusta usein. Ja kun vieras ihminen saapuu heillä ei lainkaan ole negatiivisia ennakkoluuloja vaan ottavat lämpimästi hymyillen vastaan. Ja silmät varsinkin ovat sielunpeili, sillä heillä ne loistavat kirkkaammin kuin yksikään timantti mitä pinnalliset, asennevammaiset kantavat mukanaan yrittääkseen näyttää paremmilta ihmisiltä.

      Lainaa

    55. Tulos: +42 (44 ääntä)
      Mite tolleen voi sanoo.. aattele jos susta itestäs ois tullu kehitysvammanen ???? ihmisiä neki on -.-'

      Lainaa

    56. Tulos: +83 (87 ääntä)
      Tuli äkillinen tarve rikkoa jotain......

      Lainaa

    57. Tulos: +39 (45 ääntä)
      ei voi olla... hemmetin sieluton ihminen kyllä jos tuollaista pystyy laukomaan suustaan ja ei tuo puolustus oikein auttanut asiaa

      Lainaa

    58. Tulos: +48 (54 ääntä)
      toivon hartaasti ettei miralle siunaannu ikinä lapsia!! lapsiraukat jos joutuvat onnettomuuteen ja vammautuisivat nii oma äiti varmaanki vihais heitä ja antais pois. sitä kohtelua kenenkään lapsen ei tarvitsisi kokea!

      Lainaa

    59. Tulos: +35 (45 ääntä)
      Kvia lukea kun tuntee monta vammaiseksi luettavaa ja suvustakin löytyy ja ihan järkeviä he on! (Joskin yhtä käyn jeesaas koneen kanssa, mutta se sentään ei jumaleissöns päivitä faceen jos ei osaa, eli varsin viisas.)

      Lainaa

    60. Tulos: +21 (35 ääntä)
      Sanokaapa joku ton vajakin nimi fabos ni voin käyd kattooz onko noin sairaalla ja mielenvikasella varaa sanoa!!!!!!

      Lainaa

    61. Välikommentti 28.1.2012 13:40
      Tulos: +44 (52 ääntä)
      ihminen: Emme ole eläimiä vaan ihmisiä, ja meillä on tai olisi kyllä avaimet loppuviimein ratkoa tämä asia ihan ihmisiksi eikä eläimiksi jos tahtoa ja sopua löytyy.
      Ihminen on eläinlaji, Homo sapiens sapiens. Eläimen vaistot vaikuttavat päätöksiimme paljon enemmän kuin luulisi ja eivät ne muut eläimet älyllisestikään niin kaukana meistä ole. Mutta todella käsittämätön asenne tolla Miralla. Ei voi kun tuijottaa monttu auki.

      Lainaa

    62. Tulos: +20 (32 ääntä)
      Oon Miran kanssa ihan samaa mieltä siinä, että vajakit pitäs pistää kaasukammioon. Nimittäin Mira on tässä se ainut vajakki, kiitän.

      Lainaa

    63. Tulos: +138 (142 ääntä)
      Voi Mira, Mira. Ollan porukalla nyt jo pidemmän aikaa seurailtu näitä sun facebook päivityksiä muutenkin. Sä oot kuitenkin yli kakskymmentä vuotias jo, minkä takia pitää laukoo tollasia ihan totaalisia ääripään mielipiteitä julkisesti? Ja vielä perustella ne ihan järjettömän huonosti? Ihan sama vaikka sä ajattelisit ja olisit asioista ihan mitä mieltä tahansa, mutta mun mielestä AIKUISUUTTA ja itsehillintää osoittaa se että sä osaisit varoa sanomisias ja mielipiteiden laukomista julkisesti. Ja jos jossain tilanteessa tulee tälläinen keskustelunaihe esille niin sä olisit valmistautunut PERUSTELEMAAN ne ääripään mielipiteesi myös hyvin. Mä olen lakannut kokonaan aikustuttuani laukomasta noita tollasia "provomielipiteitä" ellei siihen ole ihan vedenpitävää perustelua! Aikuinen ja asiallinen perustelu sille että vammaset pitäis tappaa ei todellakaan ole mikään "NOKU NE ON VAMMASII, ne on ällöjä, siks ne pitää tappaa!" Herää jo Mira sieltä teini-iän vellonnasta, ota ittees niskasta kiinni ja käyttäydy kun aikuinen ihminen! Jokaisella saa olla ääripään mielipiteitä jos siltä tuntuu mutta ne pitää osata myös silloin perustella sitäkin paremmin! Terveisin sun facebook kaverit.

      Lainaa

    64. Tulos: +16 (26 ääntä)
      Mira sinne kaasukammioon joutaisi

      Lainaa

    65. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Mira: Pointtihan mulla tässä oli se että miten joku voi raiskata puolustuskyvyttömän vammasen ihmisen. Kylläpä ihmiset tajuaa taas… Vammaisilla tarkotan niitä ketkä on ollu jalat solmussa syntymästään saakka, kuola valuu, ei kykene normaaliin puheeseen ja aivotoiminta on olematonta. Eutanasia sellaisille ihmisille, ei se ole elämää se. En ole asennevammainen, omistan vain vahvoja mielipiteitä.
      sellaisethan ne puistossa himmailee.
      Mira: Jos ei tykkää neekereistä, onko se asennevamma? Jos ei tykkää blondeista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää ruotsalaisista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää syöpää sairastavista, onko se asennevamma? Jnejne….
      juu, on se.

      Lainaa

    66. Tulos: +66 (70 ääntä)
      Miksei vammaisilla olisi samanlainen oikeus elää kuin muillakin ? Kuka helvetti Mira on määräämään kellä on oikeus elää ja kellä ei. Ja jos vammaiset ei ole ihmisiä, mitä ne sitten on ? Kiviä vai ?

      Lainaa

    67. Tulos: +33 (55 ääntä)
      Mitä jos suoritettaisiin Miralle jälkiabortti porukalla? Vittu mikä vatipää! Pistää niin vihaksi tuollaiset idiootit!

      Lainaa

    68. Tulos: +21 (25 ääntä)
      Annoin Miran typerälle kommentille plusäänen, vaikka piti antaa miinusta. Asd.

      Lainaa

    69. Tulos: +134 (138 ääntä)
      Näin CP-vamman omaavana ihmisenä v**tuttaa kaikista eniten se asia, että ihmiset yhdistää CP-vamman nykypäivänä suoraan älylliseen vajaavaisuuteen. CP-vamma on ensisijaisesti fyysinen vamma ja suurin osa meistä separeista on älyllisesti täysin normaaleja. Mut minkäs teet, kun näille Miran kaltasille vatipäille ei oo annettu kun korkeentaa lusikalla nii ei voi kauhalla vaatia :D

      Lainaa

    70. Tulos: -91 (103 ääntä)
      http://asiat.blogsome.com/category/sarjakuvat/page/12/ Tää on nyt ihan soveliasta jättää tähän.

      Lainaa

    71. Tulos: +84 (88 ääntä)
      mira Puolustelee kommenttejaan sillä että "tää on mun mielipide" ja että suvaitsevuus on perseestä. Olen tämän henkilön facebookystävä ja kauhulla saa katsoa kun hän haukkuu homoseksuaaleja, tummaihoisia ja vammaisia. Ihailee natseja ja hitleriä ja uskoo että maailma olis ylikansoittunut jos hitleriä ei olis ollut. Perusjuntti tyyppi, saunan taakse tuollaiset. Kertoisin miran koko nimen täällä mutta se taitaa olla kiellettyä.. Tässäkin jutussa joku miran kavereista jolla on vammainen pikkusisko loukkaantui pahasti ja mira vain nauroi tälle ja haukkui vammaisia lisää.

      Lainaa

    72. Tulos: +10 (34 ääntä)
      Välikommentti: Ihminen on eläinlaji, Homo sapiens sapiens. Eläimen vaistot vaikuttavat päätöksiimme paljon enemmän kuin luulisi ja eivät ne muut eläimet älyllisestikään niin kaukana meistä ole. Mutta todella käsittämätön asenne tolla Miralla. Ei voi kun tuijottaa monttu auki.
      Niin. Se vaan on jännä miten tämä ihmisen eläimellisyys vedetään AINA esiin tällaisissa hieman epäilyttävissä asiayhteyksissä. Ikäänkuin ei ole pyrkimystäkään mihinkään kehittyä vaan ylpeinä taannutaan ja pyritään jollekin tietylle tasolle "koska kerran oravatkin tekee niin." Ja todentotta, mitään tulee tuskin millekään asialle tapahtumaan jos ei kerran edes yritetä. Ja ehkä niillä oravilla on jokin salattu elämä ja yhteiskunta metsien kätköissä jos ne kerran eivät niin paljoa ihmisistä eroa...

      Lainaa

    73. Tulos: +14 (32 ääntä)
      Toivon että karma puuttu asiaan ja antaa Miralle vammaisen lapsen..

      Lainaa

    74. Tulos: +52 (60 ääntä)
      josse: muuten kommentis kuulosti hyvältä, mutta mitä hittoa tämä on?? Anteeksi, mutta: What the fuck did I just read?! Tämän Miran ei nyt ollenkaan pitäisi päästä sen keittiön ulkopuolelle. Eikä saada siellä keittiössä käyttöönsä Internet-yhteyttä, saatika Facebookia. -.- -> Epäonnistunutta naisen koulutusta.. saat ittes kuulostamaan vaan idiootilta näillä keittiö"vitseillä" mitkä ei kiinnosta ketään. oisit jättäny vaan tuon yläosan pois ni oisit kuulostanu järkevältä -.-"

      Lainaa

    75. Tulos: +33 (39 ääntä)
      ihminen: Niin. Se vaan on jännä miten tämä ihmisen eläimellisyys vedetään AINA esiin tällaisissa hieman epäilyttävissä asiayhteyksissä. Ikäänkuin ei ole pyrkimystäkään mihinkään kehittyä vaan ylpeinä taannutaan ja pyritään jollekin tietylle tasolle “koska kerran oravatkin tekee niin.” Ja todentotta, mitään tulee tuskin millekään asialle tapahtumaan jos ei kerran edes yritetä. Ja ehkä niillä oravilla on jokin salattu elämä ja yhteiskunta metsien kätköissä jos ne kerran eivät niin paljoa ihmisistä eroa…
      Kuules, enpä usko että kommentin laittaja sitä niin tarkoitti. Se on FAKTA, että ihminen on eläin ja nisäkäs, mutta se ei TODELLAKAAN tarkoita sitä, että meidän pitäis käyttäytyä niinku koirat tms. Siis haloo! Eihän kissakaan käyttäydy kuin hevonen tai lammas niinkuin susi. Jokainen laji käyttäytyy omalla tavallaan ja näin ollen myös ihminen käyttäytyy niin kuin ihminen käyttäytyy. Ja ihmisellä on luontainen kyky empatiaan, moraaliin jne. Se, että ihminenkin on eläin ei kumoa ihmisyyttä.

      Lainaa

    76. Tulos: +9 (19 ääntä)
      huittisten ämmiä?

      Lainaa

    77. Tulos: +32 (34 ääntä)
      Toivon, että tuo Mira on aktiivinen feissarimokien lukija. Siis ihan sillä, että se näkis mitä siitä täällä kommenteissakin ajatellaan -.-

      Lainaa

    78. Tulos: +31 (37 ääntä)
      Ja muutenki kehtaa tuo Mira haukkua vammasia, vaikka ite on sellanen asennevammanen

      Lainaa

    79. Tulos: +57 (63 ääntä)
      Mira sä oot ite masentunu etkä oo tehny kunnollista duunia varmaan koskaan ja silti valitat että vammasista ei oo hyötyä yhteiskunnalle :DDD ei oo sustakaan

      Lainaa

    80. Tulos: +7 (43 ääntä)
      Ei siin mitää oon ite pyörätuolis ollu 2v selkäydinvamman takia joka tuli onnettomuuden seurauksena ja tunnen monia onnettomuudessa yms aivovamman saaneita ja elää suurinosa normaalia elämää nii et vammaa ei huomaa päältäpäin. Toi ämmä on niin kehari kyl ja jälkeenjäänyt noissa keskusteluissa että ei mitää rajaa. Joku vois raiskata sen :)

      Lainaa

    81. Tulos: +36 (38 ääntä)
      Yksi sana... Natsi...

      Lainaa

    82. Tulos: +26 (28 ääntä)
      Onks tää Mira se televisiosta tuttu Taina? (Ei Tainaa takapihalleni..)

      Lainaa

    83. Tulos: +23 (35 ääntä)
      tämä ei ole uhkaus mutta kyllä tämäkin ihminen tuli iloisesti listaani kenet ampuisin jos suomessa alkais sisällissota... huhhuh....

      Lainaa

    84. Tulos: +69 (71 ääntä)
      Taas tälläne muka-kovis tapaus jolle vahvat mielipiteet tarkoittaa sitä että saa olla niin julkimulkku kuin lystää. Sitten heti kun vähän joku sanoo vastaan ollaan jo nöyristelemässä ja itkemässä "No enku mä meinasin sitä tällä ja tuolla tavalla, käsititte iha vääri niiku, mul o vaa rankat mielipiteet hei kato mä oon vaa mikä mä oon silti älkää jooko sanoko sitä totuutta et oon vaa idiootti voin vaikka itkee!"

      Lainaa

    85. Tulos: +54 (58 ääntä)
      Onnea Miralle työnhakuun.

      Lainaa

    86. Tulos: +14 (18 ääntä)
      LOL: Kuules, enpä usko että kommentin laittaja sitä niin tarkoitti. Se on FAKTA, että ihminen on eläin ja nisäkäs, mutta se ei TODELLAKAAN tarkoita sitä, että meidän pitäis käyttäytyä niinku koirat tms. Siis haloo! Eihän kissakaan käyttäydy kuin hevonen tai lammas niinkuin susi. Jokainen laji käyttäytyy omalla tavallaan ja näin ollen myös ihminen käyttäytyy niin kuin ihminen käyttäytyy. Ja ihmisellä on luontainen kyky empatiaan, moraaliin jne. Se, että ihminenkin on eläin ei kumoa ihmisyyttä.
      Haluaisitko nyt vielä avata hieman myös nimim. Punaisen Maidon ajatuksia, mihin alunperin vastasin? Nyt alkoi kiinnostaa miten tämä asia pitäisi oikeaoppisesti käsittää kun minulta se ei nähtävästi onnistunut, pahoittelen.

      Lainaa

    87. Tulos: +58 (60 ääntä)
      miun pikkuveli on 'vammainen' , ollut ihan syntyessään & omaa upean vartalon ja muutenkin veljeni on todella fiksu, että tälläset ihmiset pistää vihaks ! :(

      Lainaa

    88. Tulos: +23 (43 ääntä)
      Mira, mä toivoisin että sut olis tapettu kohtuun!!!! :D Sulla on miljoona kertaa vähemmän oikeutta elää kuin kenelläkään vammaisella, ja kaikille olis parempi että et olis olemassa! :DDD

      Lainaa

    89. Tulos: +8 (18 ääntä)
      HERRAJUMALA MITÄ TEKSTIÄ!!!! Tuollaiset ajattelevat ihmiset olisi syytä mennä tutustumaan kehitysvammaisiin. Mahtaakohan Mira ja kumppanit olla blondeja?!?! Pistää aivan vihaksi moinen keskustelu!!!!!!!!!!!!!!! HÄPEÄISIVÄT! Jos tuon uutisen luettua ei tule muuta ajatusta kuin "hyi kuka voi panna kehitysvammaista" On kyllä itse aivan vati päästäään!!!!!! Ihmisiä ovat hekin! Raiskaajat saisi heittää kuiluuun. Toivottavasti Mira saa itse kehitysvammaisen lapsen ja heräisi tähän päivään! He eivät asialle voi mitään, ja silti ovat täysin normaaleja suurin osa työssäkäyviä, perheellisiä ihmisiä! SIVISTÄISIVÄT ITSEÄÄN!

      Lainaa

    90. Tulos: +21 (21 ääntä)
      Siis Mira ja kumppanit saisivat sivitää itseään :D Mutta jos he ovat +20 on tosiaan syytä alkaa sitten jo kasvamaan henkisesti!

      Lainaa

    91. Tulos: +56 (60 ääntä)
      Siskoni on vammainen ollut jo syntyessään, mutta hän silti omaa ihmisarvoa. Hän saa meidän perheeltä rakkautta ja hän näyttää rakkauttaan myös meihin. On ihana nähdä, miten iloiseksi hän tulee pienistä asioista ja hän on meille yhtä tärkeä perheenjäsen kuin kuka tahansa muu ihminen maan päällä. Minua ei ärsytä tämä moka vaan se saa minut ainoastaan surulliseksi. Jos maailmankuva on noin suppea ja näyttää selvästi inhonsa eri ihmisryhmiä kohtaan, ei voi olla kovin pidetty ihminen eikä välttämättä edes onnellinen. Vapauta vihasi ja rakasta ehdoitta lähimmäisiäsi, hyväksy erilaiset ihmiset ja pelkästään vaikka puhumalla mukavia vammautuneille ihmisille, saatat saada heidät erittäin onnellisiksi. Sillä itse määrittelen onnen ja onnellisuuden :)

      Lainaa

    92. Tulos: -89 (113 ääntä)
      Pakko sanoa sen verran, että tunnen Miran, eikä se ole mikään hirviö. :/ En noita sen kommentteja allekirjoita, mutta itse olette tuomitsemassa toisen kaasukammioon pelkän postauksen perusteella. :/

      Lainaa

    93. Tulos: +32 (34 ääntä)
      Taitaa moni vammainen olla paljon älykkäämpi kuin tuo....

      Lainaa

    94. Tulos: +81 (85 ääntä)
      tyttö: Pakko sanoa sen verran, että tunnen Miran, eikä se ole mikään hirviö. :/ En noita sen kommentteja allekirjoita, mutta itse olette tuomitsemassa toisen kaasukammioon pelkän postauksen perusteella. :/
      Seli, seli... Tuomitseehan hänkin pelkän uutisen perusteella sen kehitysvammaisen IHMISEN, näkemättä ja tuntematta.

      Lainaa

    95. Tulos: +14 (20 ääntä)
      Mira vaan taitaa edustaa tätä Aitoa Arjalaista Laatutyötä. Joo. Vähän pitäisi hivauttaa tuollaisia paskanlänkyttäjiä, joilla ei ole oikeutta olla olemassa.

      Lainaa

    96. Tulos: +32 (34 ääntä)
      .... mun veli on vaikeasti kehitysvammainen, ja siltikin sillä juoksee järki paljon näitä tyttöjä paremmin.. Sais tuollalailla ajattelijat sinne kaasukammioon heittää, jos joku sinne halutaan laittaa.

      Lainaa

    97. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Mira on itse henkisesti vammanen.

      Lainaa

    98. Tulos: +45 (47 ääntä)
      On tainnut miraa tehdessä lorahtaa vähän kusta joukkoon. Itsellä on cp vammainen serkku ja hän on ihan yhtä hyvä ihminen kuin me muutkin. Mira on se ainut vajaa tässä porukassa ja tuomitsikin itse itsensä kaasukammioon kun miran mielestä ruumiin paneminen on ok ja vajakit joutais kaasutettavaksi. Luehan mira noi kommenttisi uusiksi. Tulet huomaamaan että kun kaasukammioon ruvetaan työntämään vajakkeja, meillä on ilo katsoa kun sinä kävelet sinne ensimmäisenä

      Lainaa

    99. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Ei jumalauta...

      Lainaa

    100. Tulos: +1 (13 ääntä)
      vittu huhuhuhuh:)) jotenkin toivoisin että olisin vammainen ja tietäisin missä mira asuu... menisin kylään --- (Poistettu asiatonta tekstiä. – Ylläpito / FMteam) =paskan puhuminen saanut ansaitun palkinnon ja muistutus porukoille ettei enää näin vitun tyhmiä lapsia maailmaan saisin varmaan nobelin...Kiitos

      Lainaa

    101. Tulos: +18 (22 ääntä)
      ei vittu mullahan on lukihäiriö ja kai sekin lasketaan? missä asuu mira?

      Lainaa

    102. Tulos: +44 (46 ääntä)
      Kyllä Mira taitaa itse olla empaattiselta puoleltaan hyvinkin jälkeenjäänyt. Mä en osaa edes suuttua moisesta mielipiteestä, näkeehän sen tosta tekstistä että kovin suuri ei taida äo olla ko. ihmisellä. En usko että yksikään sivistynyt ihminen voi moista paskaa suoltaa, ja sitten vielä säälittävästi selitellä omaavansa vaan vahvat mielipiteet. Mira kuule; ei ne ole vahvoja mielipiteitä jos niitä ei osaa todellisilla argumenteilla perustella, se on vaan idiotismia.

      Lainaa

    103. Tulos: +34 (36 ääntä)
      Mira on pistämässä itseään kaasukammioon, eikä edes tajua itse, kun menee niin vajaalla.

      Lainaa

    104. Tulos: +44 (44 ääntä)
      kaiken lisäksi mira ei näköjään vieläkään postauksiensa perusteella ymmärrä mitä on tehnyt väärin. Itkee vaan kun hänelle ollaan nyt oltu niin ilkeitä. Olis pikkasen miettiny vähän mitä sanoo, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Kaikkea ei tarvii sanoa ääneen, varsinkin jos on noin pahasti asennevammainen. Oma äitinsä on kuulemma samaa mieltä hänen kanssaan että vammaiset ovat ällöttäviä.

      Lainaa

    105. Tulos: +4 (12 ääntä)
      Mira pitäs kaasuttaa. Se on aika vammanen.

      Lainaa

    106. Tulos: -42 (52 ääntä)
      Hyvä et Mira sentään on rehellinen mielipiteidensä kanssa :)

      Lainaa

    107. Tulos: +66 (66 ääntä)
      Dr. Z: Toivon että karma puuttu asiaan ja antaa Miralle vammaisen lapsen..
      Toivon ettei näin todellakaan käy. Sen lapsen vuoksi. Vammaisen lapsen kasvattaminen vaatii suurta sydäntä ja paljon henkistä voimaa. Suosittelen kyseiselle naiselle sterilisaatiota.

      Lainaa

    108. Tulos: +30 (32 ääntä)
      toivon todellaki että mira ei saa lapsia

      Lainaa

    109. Tulos: +15 (21 ääntä)
      nadu: kaiken lisäksi mira ei näköjään vieläkään postauksiensa perusteella ymmärrä mitä on tehnyt väärin. Itkee vaan kun hänelle ollaan nyt oltu niin ilkeitä. Olis pikkasen miettiny vähän mitä sanoo, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Kaikkea ei tarvii sanoa ääneen, varsinkin jos on noin pahasti asennevammainen. Oma äitinsä on kuulemma samaa mieltä hänen kanssaan että vammaiset ovat ällöttäviä.
      joten mira ois pitäny tappaa heti kohtuun että sen äiti ei voi tehdä siitä tuollaista ääliötä jolla vitun kapea ajatusmaailma

      Lainaa

    110. Tulos: -7 (13 ääntä)
      ennezjennez: a
      mikä sen nimi on? halun käydä kurkkaamassa joo ei kaikkea mitä ajattelee tarvii ilmoille päästää. mitäköhän mira koki saavuttavansa tolla. toivottavasti mira kuolee

      Lainaa

    111. Tulos: -17 (23 ääntä)
      IRONIA!

      Lainaa

    112. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Miten joku voi olla noin idiootti? Feissarimokien vihatuin ihminen on tietysti hieno olla. Ihan kaikkea ei voi mielipiteillä perustella, mutta mitä voi odottaa noin idiootilta ihmiseltä? Olen täällä jo varmaan miljoonas, joka myös toivottaisi Miralle matkaa kaasukammioon!

      Lainaa

    113. Tulos: -2 (12 ääntä)
      Lehtonen ihan selkeästi taas äänessä. Huhhuh

      Lainaa

    114. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Siis ihan sairasta miten joku voi ajatella tollatavalla..pikkusisko on kehitysvammainen ja muitakin sairauksia llöytyy, mutta ihmisenä hän on aivan ihana 6 vuotias siskon silmäterä. toi mira on kyl ihan sairas ja jos tietäisin ku hääon ja tulis kadulla vastaa ni voi olla etten viittis mitään sanoo vaan vetäsisin turpaan!!! Niin sairas toivottavasti joutuu elää vihanneksena sängyssä!!!

      Lainaa

    115. Tulos: +30 (32 ääntä)
      Vammainen se on asennevammainenkin.

      Lainaa

    116. Tulos: +38 (40 ääntä)
      Tekstissä esiintyvä Mira: Näin osoitit, että olet 10x enemmän jälkeenjäänyt, kuin yksikään kehitysvammainen, jota työssäni hoidan (jotka muuten on ihan hiton fiksuja) hieno asenne, ämmä!

      Lainaa

    117. Tulos: +50 (54 ääntä)
      Mira. Onneksi olkoon vuoden 2012 Suurin Ääliö-palkinto menee sinulle! Perusteita palkinnon myöntämiseen ovat: Kusipäisyys Empatian puute. Tietämättömyys, ja laiskuus etsiä sitä tietoa. Idioottimaisuus. "Mun mielestä vammaiset pitäis tappaa jo kohtuun!" - heitto. Selitys yritys FM.ssä, joka ei onnistunut. Lisäheitto FM:ssä, jossa linkität typerän, mauttoman sarjakuvan (joka jossain muussa tilanteessa olisi soveltunut mustaksi huumoriksi, mutta ei tässä, koska olet totaalinen ääliö). Palkintosi on tässä: http://www.operatorchan.org/t/arch/src/t168767_eat_a_dick.gif Ja sitten ihan SERIOUSLY: Mieti ennen kuin postaat FB:hen jotain. Sitä on turha tulla selittelemään jälkikäteen, kun löydät itsesi täältä, Me emme usko. Netti ei usko. Kaikki aina yrittävät.

      Lainaa

    118. Tulos: +24 (28 ääntä)
      tyttö: Pakko sanoa sen verran, että tunnen Miran, eikä se ole mikään hirviö. :/ En noita sen kommentteja allekirjoita, mutta itse olette tuomitsemassa toisen kaasukammioon pelkän postauksen perusteella. :/
      Hyvä tyttö. Ensi kerralla, puhu Miralle järkeä ennen kuin se sanoo jotain typerää.

      Lainaa

    119. どどーん! 29.1.2012 18:45
      Tulos: +39 (47 ääntä)
      Henkilökohtaisesti en kannata myöskään Miraa kohtaan heitettyjä "kuole"-kommentteja. Kaikki ihmiset ansaitsevat mahdollisuuden elää ja kasvaa, myös Mira.

      Lainaa

    120. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Voi luoja, kuinka järkyttävää tekstiä! Itse olen lähihoitajana toiminut aika paljon eri tasoisten kehitysvammaisten kanssa ja minusta niissä juuri on ihaninta se, että ne on aitoja ihmisiä. He ei puhu toisistaan tällä tavalla pahaa toisista, vaan he ymmärtävät kaikkien erilaisuuden. Kurjaa lukea, kuinka Suomessakin ajatellaan aika paljon näin "asennevammasesti".... :( Olen pyrkinyt omaa lastani kasvattamaan juurikin sellaiseksi ihmiseksi, joka ymmärtää ihmisten erilaisuuden olevan elämän suurta rikkautta! Joo, meitä moneksi ja kiitos siitä! Kaikki me olemme uniikkeja, ei ole toista samanlaista.....

      Lainaa

    121. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Vittu mikä idiootti natsi. Ja eipä ole Miralla tosiaan paljon varaa sanoa mitään tolla naamalla. Vois kävellä itse pussi päässä sinne kaasukammioon.

      Lainaa

    122. Tulos: +29 (31 ääntä)
      ma-ani: stephen hawkins on jälkeenjääny paskahousu mut silti pää toimii?
      Stephen Hawking ei ole jälkeenjäänyt, hänen vammansa on nimenomaan ruumiillinen: lihakset eivät toimi mutta pää toimii aivan normaalisti.

      Lainaa

    123. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Mira on itte aikalailla vajakki! Hän tod.näk luulee olevansa vi..un kaunis ja täydellinen. Toki niihän suurin osa alepan kassoita luulee...

      Lainaa

    124. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Joo, tässä vaiheessa voi vaan todeta, että taitaa olla Mira se jälkeenjäänyt vajukki. Aivan järkyttävää tekstiä, ja noloa tulla sen jälkeen kommentoimaan tänne ja selittelemään puheitaan. Jos on kerta olevinaan niin "vahvat mielipiteet" niin seisois nyt niitte takana vaan ja antais muidenki ihmisten sanoa omat mielipiteensä. Ps. Miran 20+ kannattas tutkituttaa se oma nuppinsa.

      Lainaa

    125. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Mira-parka... Tuollaisia ihmisiä se elämä koviten kolhii. Helpompaa olis, kun ei olis kaiken aikaa ihan noin vihainen.

      Lainaa

    126. Tulos: -22 (34 ääntä)
      Ilmeisesti jos/kun kyseessä on joku cybergootti niin empä ihmettelis jos ois innoissaan hitleristä ihan vaan fetismin kannalta, jostain kumman syystä oon havainnu et jotku kyperkootit on housut märkinä kaasunaamareista, koppalakeista, jne. armeijakamasta, ja osa sitten natseista. Koska tieteki natsismi ja suvaitsemattomuus on fetissi, jee!

      Lainaa

    127. Tulos: 0 (12 ääntä)
      Voisin mennä rakentamaan ison laatikon, käydä ostamassa pari postimerkkiä, pistää Miran siihen laatikkoon ja lähettää sen Etelänavalle. Sen jälkeeni tilata helikopterin tiputtamaan flyygeli sen laatikon päälle, sille kivasti et Mira vammautuisi. Ja sitten http://www.youtube.com/watch?v=aIrhVo1WA78 ja lopuksi räjäyttää koko scheisse taivaan tuuliin.

      Lainaa

    128. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Haluaisinpa nähä Miran kun se vahingossa juoksee auton alle, saa aivovamman ja muuttuu vammaispotilaaksi, jonka ajatuksen juoksu ei ole normaalia. Tai että hän jää saman auton alle ja muuttuu neliraaja halvaantuneeksi.

      Lainaa

    129. Tulos: +7 (7 ääntä)
      on se nyt saatana.pitäs tuo mira häätää alaskaan.viattomien ihmisten syyttely,ihan hanurista.ei kukaan voi sille mitään että syntyykö ilman "vammaa" vaiko ei.-.-

      Lainaa

    130. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Mira on asennevammainen..

      Lainaa

    131. plööplöö 29.1.2012 22:15
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      tuota... en nyt noita kaikkia kommentteja jaksanu lukee, liekkö joku jo maininnu asiasta, että nykykielessä kyllä puhutaan kehityshäiriöstä, jos on synnynnäistä... että vammat on asia erikseen..

      Lainaa

    132. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Ei taida Mira paljon muita ihmisiä arvostaa, oli kehitysvammaisia tai ei. Kyllähän nuo Miran Facebook päivitykset on muutenkin semmosta angstia että eihän niitä viitti kukaan nauramatta lukea. Ja kyllä, täällä päin yhdytään myös siihen, että jos jotaki mieltä on niin kyllä ne pitää myös osata perustella. Ja odotan innolla, kun Mira näyttää kuinka sitä ollaan yhteiskunnalle hyödyksi...Sitä kaunista päivää odotellessa.

      Lainaa

    133. Tulos: +17 (19 ääntä)
      jumalauta mikä ÄMMÄ

      Lainaa

    134. peacemakeer 29.1.2012 23:14
      Tulos: +3 (13 ääntä)
      vittu että tuli murhanhimo päälle!!! vittu mikä idiootti!! toivoisin kyllä et joku tekis taas maailmalle palveluksen ja kiduttais ton ääliön hengiltä!!

      Lainaa

    135. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Kehitysvammaisuus voi johtua joko geneettisestä perimästä, syntymää edeltävistä syistä, synnytyksen yhteydessä sattuneista vaurioista, äidin raskaudenaikaisesta sairaudesta tai lapsuusiän sairauksista ja tapaturmista. Kehitysvammaisuuden riskiä lisääviä tekijöitä ovat muun muassa äidin korkea ikä tai raskaudenaikainen huumeiden tai alkoholin käyttö tai tupakointi. Osa syistä jää kokonaan selvittämättä. Onkohan nyt niin että neiti heikkolahjainen ei ole ymmärtänyt omaa vammaisuuttaan?? Eikä ole kovin älyllisessä perheessä kasvatettu!!! ovatkohan vanhemmat kenties nähneet lapsensa kommentit.....

      Lainaa

    136. Tulos: +39 (43 ääntä)
      No itselläni on lievä kehitysvamma niin kyllä nyt ällöttää entisten poikaystävien puolesta. Herranjumala miten ne voi elää ittensä kaa ku ne on koskenu tällaseen? Apuaaaaaaa. Kyl mää taidan jättää nyt suosiolla miehet rauhaan ku eihän nyt vammasten kaa voi olla missään tekemisis! Voi vittu miten daiju muija, en paremmin sano. Usein en provosoidu helposti, mutta tollasen jälkeen ei kyllä pysty muuhun. Miten tollasta voi edes sanoa muista ihmisistä? Allöttävää. Häpeäisin omata tuollaiset mielipiteet. Tai jos omaisin, niin pitäisin edes omana tietonani. Maailma olisi parempi paikka ilman tuollaisia ajatuksia. Loukkasi kovasti jopa henkilökohtaisella tasolla tosiaan.

      Lainaa

    137. Tulos: 0 (2 ääntä)
      miksi mulle tästä kuvasta näkyy vaan mira ja linkin otsikko. loput on pinkin laatikon takana näkymättömissä..

      Lainaa

    138. Tulos: +3 (5 ääntä)
      ^ Kokeile avata kuva suoraan: http://www.feissarimokat.com/files/2012/01/asennevamma.png Ja klikkaa selaimesi päivitys-/uudelleenlatausnappulaa.

      Lainaa

    139. Tulos: +35 (39 ääntä)
      Haluaisin kertoa pienen tarinan karmasta... Tunsin nuoruudessani hyvin vihaisen nuoren naisen, joka aiheutti pelkoa ja surua monelle sekä henkisellä että fyysisellä väkivallalla. Asenteeltaan hän muistutti kyseistä Miraa huomattavan paljon. Nyt viisitoista vuotta myöhemmin kun olen törmännyt häneen muutamia kertoja, voin sanoa, että elämä antoi hänelle paljon paremman asenteen ja hymyn huulille tapaturman kautta. Nykyisin hän liikkuu apupyöräisen polkupyörän kanssa ja on henkiseltä kehitykseltään noin 10 vuotiaan tasolla. En sano, että hän ansaitsi sen, mutta sanon, että mielummin hän kuin kukaan hänen kiusaamistaan ihmisistä. What goes around, comes around...

      Lainaa

    140. Tulos: -5 (17 ääntä)
      Jösse: Anteeksi, mutta: What the fuck did I just read?! Tämän Miran ei nyt ollenkaan pitäisi päästä sen keittiön ulkopuolelle. Eikä saada siellä keittiössä käyttöönsä Internet-yhteyttä, saatika Facebookia. -.- -> Epäonnistunutta naisen koulutusta.. Ja minkä maailman ongelma sillä on? Vammaiset ovat ihmisiä siinä missä kaikki muutkin.
      Koska naisethan eivät ole ihmisiä.

      Lainaa

    141. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Miralla on asennevamma

      Lainaa

    142. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Itku tuli kun tämän luin.. :( Miten voi olla noin julmia ihmisiä?? Ei ihme että kaikkea kamalaa tapahtuu jatkuvasti kun löytyy tuollaisia ihmisiä joilla ei ole mitään empatiakykyä.. Välillä tuntuvat olevan jopa enemmistö.

      Lainaa

    143. Tulos: -15 (41 ääntä)
      Ketähän tässä pitäisi eniten läimäyttää... Miraa, vai niitä älyn jättiläisiä jotka haluavat kaasuttaa Miran suvaitsevaisuuden nimissä? Tottahan se on, että jotkut mielipiteet voi pitää itsellään ja keskustella niistä sitten seurassa jossa ei ole vaarana loukata ketään. Kuitenkin (ja tiedän, että nyt ropisee alapeukkua) ymmärrän kyllä, että joillakin on nihkeä asenne mitä tulee erilaisuuden eri muotoihin. Yksinään se ei tee kenestäkään asennevammasta, kuten täällä tuntuu olevan käsitys. Itse lapsuudessani tunsin läheisesti vaikeasti kehityshäiriöisen tytön. Hän ei ollut mukava, ja hygienia oli jotain, mitä vanhemmat eivät opettaneet hänelle. En olisi halunnut leikkiä hänen kanssaan, koska hän saattoi pissata housuunsa tai kaivella alapäätään milloin tahansa. Tämä on siis ainoa kokemukseni "vammaisista", mutta jättänyt tietyn varovaisuuden ja ennakkoasenteen. Tiedän, että monet/useimmat ovat saaneet ihan normaalin kasvatuksen ja ovat oikeasti mukavia ihmisiä, mutta en silti pysty julistamaan täällä kuorossa, että KAIKKI on sitä. P.S. Mitä pahaa on koppalakkifetismissä? ;D

      Lainaa

    144. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Mä en kyllä nyt pysty sanoin kuvaileen kuinka mä vihaan tota Miraa!!!!!!

      Lainaa

    145. Tulos: +19 (21 ääntä)
      huuujuuu: Ilmeisesti jos/kun kyseessä on joku cybergootti niin empä ihmettelis jos ois innoissaan hitleristä ihan vaan fetismin kannalta, jostain kumman syystä oon havainnu et jotku kyperkootit on housut märkinä kaasunaamareista, koppalakeista, jne. armeijakamasta, ja osa sitten natseista. Koska tieteki natsismi ja suvaitsemattomuus on fetissi, jee!
      Itseasiassa pelkästään se, että olisi cybergootti tai olisi jotain fetissejä kaasunaamareihin tai lateksinaamioihin, ei tarkoita sitä että olisi pilde märkänä hitleriin. tunnen monta cybergoottia joista monet ovat homoseksuaaleja, bi-seksuaaleja, tummaihoisia, tai muuten ns. "suvaitsevaisia" ihmisiä. Kyllä ne natsit/uusnatsit/skinheadit ihan oma ryhmänsä on ja yleensä ja ne on jätetty omaan porukkaansa. Rotuopin kannattaminen ei millään tavalla kerro että ihminen on joko gootti, cybergootti, rokkari, pissis, hoppari tai pilottitakkeihin ja camo-housuihin yleisesti yhdistetty skini. kerron varmuuden vuoksi saman asian jo kolmannen kerran saman viestin aikana erimuodossa.: Huom!!: fetistit ja natsit ovat eri poppoota ja on loukkaavaan tulla verratuksi natseihin musiikkimaun tai seksuaalisten mieltymysten takia. Itse myöskin kehitysvammaisten kanssa työskennelleenä voin sanoa että monella heistä on paljon laajempi elämänkatsomus kuin meillä jotka olemme aina pitäneet pärjäämistä ja liikuntakykyä itsestäänselvyytenä. heillä on myös hyvin paljon huumorintajua ja elämäniloa verrattuna muihin kaduntallaajiin.

      Lainaa

    146. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Mira, ole hyvä ja poista itsesi kaikesta sosiaalisesta mediasta, se että sinä olet soppalan luukulla ravaava tuleva yh-äiti ei tee sinusta pätevää kommentoimaan mitään tai ketään. Veikkaan että ei oikein ole itsellesikään tuonne yläkertaan jokaista solua saatu oikealle paikalleen...

      Lainaa

    147. Tulos: -16 (18 ääntä)
      Nea, huomaa että sanoin "jotku" cybergootit, en että kaikki. Ja että vain osa näistä joistakin armeija-fanittavista näyttävät tykkäävän natseista. Missään vaiheessa en sanonu että cybergootit kaikki olisi natsi-ihailijoita., ja kaikki armeija-ihailija-cybergootit olisi natsi-ihailijoita.

      Lainaa

    148. Tulos: -11 (15 ääntä)
      Plus en missään vaiheessa mielestäni sanonut että fetismi = natsismia, vaan että joillakin on fetissi natseihin.

      Lainaa

    149. Vitun pelle 30.1.2012 15:03
      Tulos: -9 (17 ääntä)
      Vittu sut pitäs tappaa -.-

      Lainaa

    150. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Taitaa minun pikkuveli joka on kehitysvammainen olla paljon viisaampi kuin tämä Mira.

      Lainaa

    151. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Johanna84: Mitenköhän suu sitten pannaan jos Mira saisikin vammaisen lapsen?
      On kuitenkin jo itse syntynyt vähän vajaana.

      Lainaa

    152. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Pitäis toi mira vatkata takas isänsä spermaks ja kaataa viemärii.. Ihme talidomi..

      Lainaa

    153. turnipsitonttu 30.1.2012 18:48
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Filosofien ja muiden minua fiksumpien mielestä ihmisen kuuluu läpi elämänsä oppia uutta ja kehittyä ihmisenä. Näin ollen Mira on itse henkisesti kehitysvammainen. En muista kirjan nimeä, enkä tekijää enää, mutta tämän olen lukenut joskus teininä: Ennakkoluulo: Virheellinen käsitys asioiden tilasta, mikä johtuu älyllisten kykyjen riittämättömästä käytöstä. Se on seurausta tietämättömyydestä, joka sokaisee ja kahlitsee arvostelukyvyn. Mieleeni on jäänyt erityisen hyvin kun nainen tipautti lattialle toisen kyynärsauvansa ja menin sen sitten nostamaan. Sain vuolaat kiitokset ja nainen sanoi, etten arvaakaan kuinka moni vain kävelee ohi. (Siinä jutellessa kävi ilmi, että nainen on käyyänyt ja tulee käyttämään pitkään, ilmeisesti pysyvästi sauvoja.) Käsittämätöntä, että on niin kiireisiä ja piittaamattomia ihmisiä. Muutenkin raiskaajat ovat käsittämättömän iljettäviä olentoja, saati sitten raiskaaja joka ottaa uhrikseen kehitysvammaisen. Suututtaa.

      Lainaa

    154. Tulos: +19 (21 ääntä)
      MIra! Onko epileptikot vajukkeja? Me ku välillä maataan kuolaten taju kankaalla raajat solmussa milloin missäkin! Meenkö kaasukammioon?? Voin ottaa mukaan äitini, joka on pyörätuolissa.

      Lainaa

    155. Tulos: -1 (13 ääntä)
      MITÄ VITTUA MÄ JUST LUIN ??????

      Lainaa

    156. Tulos: +14 (16 ääntä)
      En jaksanut kaikkia kommentteja lukea, että en tiedä onko samanlaista esimerkkiä täällä, mutta siis meidän perhetutuista löytyy muutamakin vammainen henkilö. Toinen on aivan tajuttoman fiksu ihminen (en noista vammaisuuksista tiedä sen enempää, mutta veikkaisin ihan cp-vammaa, tai ainakin liikkuminen on hänelle vaikeaa) ja hän elää täysin rinnoin (käy töissäkin jne) ja on todella onnellinen ihminen. Toinen sitten on ihan pieni, alle kouluikäinen ja hän jää myös mieleltään aina alle kouluikäiseksi, eli lapsen tasolle. Hän on kuitenkin aivan tajuttoman onnellinen myöskin. Hänellä on todella rakastava perhe ympärillä ja melkein kadehdin hänen elämäänsä. Hän tulee elämään todella helpon elämän, aivan uskomattoman rakastavassa perheessä. Että kyllä mä mielummin vammainen olisin, ku tollanen Miran kaltainen k-pää.

      Lainaa

    157. Tulos: +8 (10 ääntä)
      tietääköhän Mira, että myös ADHD on tietynlainen kehitysvamma.. jos kerran "kaikki vammaset kuuluis kaasukammioon", niin iteltäkin lähtis aika monta kaveria/läheistä, koska kaikki ADD, ADHD ym joutuisi sinne. Pistää vihaksi

      Lainaa

    158. Tulos: +9 (13 ääntä)
      en ymmärrä miten jokku voi olla noin kamalia :( oma sisko on myös vammanen enkä pysty ymmärtään että joku voi ees ajatella tuollalailla. eihän siihen itte oo pystyny vaikuttaan millasena syntyy, vois Mira miettiä miltä tuntus jos itte olis syntyny vammasena ja siitä ajateltais tuolla lailla!

      Lainaa

    159. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Mistä tän muijan löytää?

      Lainaa

    160. Tulos: +4 (10 ääntä)
      kannatan tiettyjen ihmisten vastentahtoista eutanasiaa, mutta kehitysvammaiset ei kuulu tähän ryhmään

      Lainaa

    161. Tulos: -19 (33 ääntä)
      Sain vihdoinkin koko kuvan näkyviin huhhuh.. Täytyy heti aluksi sanoa että enempi mä ihmettelen ja suren sitä vihan määrää mitä näistä miraan kohdistuvista kommenteista löytyy, kuin siitä että yksi asennevammainen sanoo julkisesti facebookissa jotain joka antaa itsestään todella idioottimaisen ja lapsellisen kuvan.. Ihmiset, hyväksykää se että näitä suvaitsemattomia, ahdasmielisiä ja "arjalaisia" ihannoivia ihmisiä vain löytyy kaikkialta minne maailmassa menette. Ei heistä kannata provosoitua, sillä sitä he käytöksellään ja puheillaan hakevat. Vaan teidän tulisi suhtautua heihin kaikella rakkaudella ja ymmärryksellä. Näitä kahta ne ihmiset kaipaavat kun eivät ole aiemmin niitä elämässänsä saaneet.

      Lainaa

    162. Tulos: -27 (29 ääntä)
      eiköhän noi ihan läpällä ole tuota kirjoitellut

      Lainaa

    163. Tulos: +7 (11 ääntä)
      anNa, kun se vaan tässä maailmassa on niin, että sitä saa mitä tilaa.

      Lainaa

    164. Tulos: +14 (26 ääntä)
      anteeksi nyt vaan, mutta itse olette suvaitsevaisuuden nimissä tunkemassa toista kaasukammioon! Mira on tässä asiassa tyhmä ja niin lapsellinen ettei voi myöntää mokanneensa, saati sitä että asennetta pitäisi korjata. Ihminen mira silti, niinkuin minä ja te kaikki muutkin. ps. teen töitä kehitysvammaisten kanssa, eli en todellakaan ole samaa mieltä kuin mira. en vaan tykkää näistä teidän "vittu sut pitäis tappaa" kommenteistanne -.-

      Lainaa

    165. gohawkinggo 1.2.2012 13:31
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      ansku: Stephen Hawking
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Stephen_Hawking Tämä mies on yksi aikamme viisaimmista, mutta sairastaa ALS-tautia joka rappeuttaa liikehermoja ja täten fyysistä liikuntakykyä. Polla pelaa miehellä edelleen vaikka puhumaankaan enää kykene.

      Lainaa

    166. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Itselläni tämä teksti riipaisi syvältä sielusta, olen syntynyt kasvojen epämuodostuman kanssa, leuat väärässä asennossa ja ilman kitalakea, ja olen ollut monissa isossa leikkauksessa asian takia näinä 20 vuoden aikana mitä olen elänyt. Miran olen bongannut facebookissa ja voin sanoa että neitokaisella ei ole mitään varaa arvostella ketään. Totesin että Miralla on ollu paska kasvatus nuorena ja asennevamma on jääny päälle, tai sitten hän on vaan niin vitun tyhmiä ettei tajua miten paskamaisesti käyttäytyy. Että onnittelut neitokaiselle vaan, tommosella asenteella saa itelleen aika paskan tulevaisuuden.

      Lainaa

    167. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Siis voi luoja mikä ajatusmaailma voi olla ihmisellä..Itse olen kehitysvammaisten parissa tehnyt töitä ammattini puolesta ja heitä ihanempia ja aidompia ihmisiä ei varmasti maan päältä löydy... :o Ohhhoh...Kannattais tosiaan miettiä mitä kirjoittaa ja minne ennen kuin se on kaiken kansan nähtävillä....Pistää kiukuttaa!!! :O

      Lainaa

    168. Tulos: -31 (37 ääntä)
      Itse olen kyllä Miran kanssa osittain samaa mieltä. Haters gonna hate.

      Lainaa

    169. ei ole todellista 2.2.2012 20:25
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Siis onko Suomessa ihan oikeesti näin sairasta porukkaa? Suurin osa kenen juttuja tänne on päätyny on vaan vähän uusavuttomia tai eivät ole ajatelleet loppuun asti, mutta tässä taas on kyseessä idioottimainen asennevamma. Älkää enää julkaisko näitä!

      Lainaa

    170. kikkeliskuu 3.2.2012 22:51
      Tulos: -17 (27 ääntä)
      Voi jeesus... Siis nää kommentit... Joo okei, todella todella törkeesti ja loukkaavastihan tää Mira on kirjottanut, mutta muuten olen samoilla linjoilla siitä, että (vaikeasti) vammaiset olisi ehkä parempi olla synnyttämättä... Ja kyllä, minä tiedän mistä puhun (Tiedoksi vaan ennen kun kukaan tulee parkumaan etten tiedä mistään mitään yms.) Kaikilla on oikeus elämään ja varsinkin ihmisarvoiseen sellaiseen, mutta valitettavan usein on kuitenkin niin, että kehitysvammainen (minkä tasoinen tahansa) ei tällaista saa. Hän tulee aina kokemaan kiusaamista, syrjintää ja halveksuntaa elämässään. Hänellä ei ole niin suuret mahdollisuudet pärjätä esim. työelämässä, jne. (Tai ainakin nämä ovat vallitsevat mielipiteet), joten, mielestäni on julmaa ja itsekästä saattaa ihminen kärsimään, eikä elämään sitä ihmisarvoista elämää, josta kaikki kovasti tykkäävät pauhata.

      Lainaa

    171. vittumikäbitch 5.2.2012 1:20
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      ei helvetti :D mulla on kehitysvammainen veli ja voin sanoa että ne on ihmisiä niinkuin mekin. Ku luin ton muijan päivitystä mun teki mieli kuristaa toi muija koska toi on todella törkeästi sanottu että ne pitäisi tappaa. Sanon vaa että vittu mikä bitch. <3

      Lainaa

    172. vittumikäbitch 5.2.2012 1:26
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      ja vielä lopuksi, ne ihmiset keistä tämä mira puhuu on lahjakkaita, rehellisimpiä, mukavimpia ja ihanimpia ihmisiä maan päällä. He auttavat ja tukevat vaikka miten olisit voinut loukata heitä. Toivon vain että tämä ämmä ymmärtää sen joku päivä.

      Lainaa

    173. Tulos: -1 (9 ääntä)
      Vihainen: HERRAJUMALA MITÄ TEKSTIÄ!!!! Tuollaiset ajattelevat ihmiset olisi syytä mennä tutustumaan kehitysvammaisiin. Mahtaakohan Mira jakumppanit olla blondeja?!?! Pistää aivan vihaksi moinen keskustelu!!!!!!!!!!!!!!! HÄPEÄISIVÄT! Jos tuon uutisen luettua ei tule muuta ajatusta kuin “hyi kuka voi panna kehitysvammaista” On kyllä itse aivan vati päästäään!!!!!! Ihmisiä ovat hekin! Raiskaajat saisi heittää kuiluuun. Toivottavasti Mira saa itse kehitysvammaisen lapsen ja heräisi tähän päivään! He eivät asialle voi mitään, ja silti ovat täysin normaaleja suurin osa työssäkäyviä, perheellisiä ihmisiä! SIVISTÄISIVÄT ITSEÄÄN! --> mitenköhän tämä blondius liittyy asiaan? Olen blondi enkä todellakaan ole samoilla linjoilla kuin Mira & kumppanit. Blondeista puhutaan aina tyhminä, kyllä, mutta onko tuo enää edes tyhmää???? Mielestäni pikemminkin sairasta.. Ei siis enää hassua tyhmää, vaan todellakin jotain sairasta sairaamaa. Eikä Miralle riitä kehitysvammainen lapsi tästä opetukseksi, koska sen hän varmaan antaisi pois. Miralle muutoksen tähän ajattelutapaan tuo vain omakohtainen aivoverenkierron häiriö, josta aiheutuu lukemattomia fyysisiä, psyykkisiä ja kognitiivisia häiriöitä. Terv. lääkiksen blondi...

      Lainaa

    174. ffffffffffff 7.2.2012 13:54
      Tulos: -3 (7 ääntä)
      mira pitäis pistää kaasukammioon.

      Lainaa

    175. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Tytöille tuntuu olevan kovin tärkeää tuo "normaalius". Mietin kuitenkin, että mitäköhän normaalia noissa kommenteissa on, kuolleiden ja vammaisten vertaaminen vai raiskaajan paheksuminen ainoastaan siitä, että hän on alentunut valitsemaan uhriksi arvottoman ihmisenkuvatuksen. Valtaosa väestöstä tuskin ajattelee näin. Ja nimenomaan näitä mielipiteitä sitten tuodaan julki omasta aloitteesta ja omalla nimellä. Tällaisillekin on olemassa ihan omat diagnoosit. Ja mitä ihmisten olemiseen tulee, kaikilla meillä on lusikka samassa sopassa aivan tasavertaisesti, ihan sama minkämuotoisina tai -älyisinä olemme sattuneet syntymään. Enpä mä lähtisi kertomaan tosissani mikä on koko maailman normaalin määritelmä tai miettimään kellä on oikeus elää samalla kamaralla kanssani. On ihan luonnollinen reaktio pelätä itselleen vierasta asiaa ja asennoitua inhoavaksi, mutta suu suppuun siihen asti kunnes faktat on selvillä. Mielipiteet ei tuohon liity mitenkään, joten LÄPI UMPEEN, JUMALAUTA!

      Lainaa

    176. Tulos: +23 (25 ääntä)
      vittumikäbitch: ja vielä lopuksi, ne ihmiset keistä tämä mira puhuu on lahjakkaita, rehellisimpiä, mukavimpia ja ihanimpia ihmisiä maan päällä. He auttavat ja tukevat vaikka miten olisit voinut loukata heitä. Toivon vain että tämä ämmä ymmärtää sen joku päivä.
      Eikä ole. Vammaiset on aivan tavallisia ihmisiä joilla on jonkinasteinen fyysinen ja/tai psyykkinen vamma. He eivät ole joukkona yhtään sen lahjakkaampia, rehellisempiä, mukavampia tai ihanimpia kuin kukaan muukaan vaan IHAN SAMANLAISIA. Heillä on toki erityistarpeita eikä heitä pidä syrjiä kuten ei muitakaan ihmisiä, mutta kuvailemasi asenne nostaa jonkinlaisen vamman omaavat henkilöt jalustalle perusteettomasti. Kaikilla meillä on erityisominaisuutemme, lahjakkuutemme ja luonteenpiirteemme oltiin vammaisia tai ei.

      Lainaa

    177. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Ei helee... Otan nyt esimerkiksi kaksi 'vammaista' jotka tunnen. Ensimmäistä vierastin hetken, mutta kun tutustuin häneen, tajusin kuinka mahtava tyyppi hän onkaan. Kesäleirillä tutustuu toiseen paremmin kuin luulisikaan. Hän on minua vuotta vanhempi, eli nyt lukion ensimmäisellä. Tutustuimme kaksi vuotta sitten. Toiseen taas tutustuin nelosluokalla. Alkuun meni ihan hyvin, kunnes vitosluokalla tämä henkilö alkoi näyttää kusipäisyyden merkkejä. Kuutosluokalla en muista puhuneeni henkilön kanssa juurikaan, syynä se että aina kun hän oli lähelläni, jonkinlainen vittuilukommentti suusta häneltä pääsi. Sitten lähdin eri yläkouluun kuin hän ja hän ei vieläkään ole juurikaan muuttunut alakoulun käytökseltään. Monenlaisia 'vammaisia' siis on olemassa. Anteeksi kielenkäyttö tuon toisen kohdalla =)

      Lainaa

    178. Tulos: -1 (11 ääntä)
      Toivottavasti joku tekee ihmiskunnalle palveluksen ja heittää ton Miran kaasukammioon.

      Lainaa

    179. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Näin kehitysvammaisten kanssa työskelleenä voin sanoa, että vammaiset ovat yhtä ihmisiä kuin me muut -heitä löytyy ihastuttavia tapauksia, ja myös todella rasittavia tapauksia. Kohtelen heitä niin kuin muitakin, jos koen joitain heistä epämiellyttäksi, en koe, että minulla olisi "velvollisuus" pitää näistä yksilöistä siksi, että he ovat kehitysvammaisia. Mutta vaikka miten rasittaviakin tapauksia olen, nähnyt, niin en ole koskaan esittänyt toivetta, että "kumpa tuo olisi tapettu kohtuun". Itse tapasin työssäni autistisen pojan, (autismi ei ole tosin ole kehitysvamma, mutta varmasti näyttää kuuluvan Miran epämieltymyksiin) jota en tule koskaan elämässäni unohtamaan. Poika oli esim. visuaalisen hahmottamisen tasolla harvinaisen lahjakas, mutta esim. kommuninti hänen kanssaan oli täysin madotonta, ja tapahtui usein raivokohtausten ja epäiselvien ilmaisujen kautta, mikä on varmasti hänelle itselleen kaikista vaikeinta. Pienet läheiset, edistävät hetket, sekä myös vastoinkäymiset kyseisen pojan kanssa olivat niin suuria kokemuksia, että samaan ovat nämä "normaalit" ihmiset ovat harvoin pystyneet. Harva ihminen on jättänyt minuun niin voimakkaita tunteita ja muistoja. Ja mitä tulee Miran puolusteluihin, niin mokasta itsesään ei saa kuvaa, että Mira olisi puolustellut "puolustuskyvytöntä vammaista", vaan hän teki selväksi, että hänen mielestään vammaiset ovat rumia ja kamalia, ja vain sen takia oli ihme, että tuli raiskatuksi. Raiskaaja ei välitä uhristaan, vaan pyrkii useimmissa tapauksissa tuottamaan mahd. paljon tuskaa, ja mikäpä siihen parempi uhri, kuin joku joka toimii lähes lapsen tavoin. Jos Miran mielestä itse raiskauksen uhri on kamalampi asia kuin itse raiskaus, niin kylläpä on paljon henkistä kasvua vielä edessä. Itse luulin jo heti alussa, ettei Mira voi olla 14-vuotta vanhempi. Sinänsä käy sääliksi häntä. Itsekin olin joskus näitä "maailma kuuluu vain vahvoille, luonnon valitsemille valkoihoisille, mutta vaikka olen vasta todella lähellä Miran ikää, olen saanut kantapään kautta suuren opetuksen. Toivon, että Mirakin sen vielä saa. Muuten hänen elämänsä on, vaikkei ehkä täysin, niin jollain tasolla turhaa.

      Lainaa

    180. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Jos puheista tulis seurauksia niin oisin vitutuksessani pistäny poliisille linkin. Vittu kun vituttaa, lapsena mun kaks tosi hyvää kaveria, poikia, oli kehitysvammaisia ja aivan ihania ihmisiä. Ehkäpä sata kertaa aidompia ja vilpittömämpiä kuin ei-kehitysvammaiset - kuten tuo kyseinen v*ttupää-Mira tästä mokasta. Sen sietäis mennä kaasukammioon.

      Lainaa

    181. The Dog of Haades 10.4.2012 10:35
      Tulos: +7 (17 ääntä)
      Ensin naureskelin Miran tietämättömyydelle ja ajattelemattomuudelle. Sitten luin näitä kommentteja joissa "hyvät ihmiset" ovat valmiita lynkkaamaan ihmisen tietämättömyyden ja ajattelemattomuuden takia ja koittavat saada henkilön tietoja esille. Mikään ei näemmä ole muuttunut 1600-luvun noitavainoista. Samalla tavalla silloinkin ihmiset olivat valmiita lynkkaamaan toisia siksi, että he ajattelevat väärin. Nämä Miran kaasuttajat olisivat olleet ihan kotonaan tuollaisessa maailmassa. Ainoastaan hyvänä ja huonona pidettävät asiat ovat muuttuneet mutta ihmisten tapa kohdella väärin ajattelevia ei ole muuttunut miksikään. Miran ajattelua ei tarvitse hyväksyä, mutta sen ainoa vaihtoehto ei ole tappouhkaukset. Naurettavaa, että tällaiset barbaarit pitävät varmaan itseään hyvinä ja oikeudenmukaisina.

      Lainaa

    182. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Mira: Jos ei tykkää neekereistä, onko se asennevamma? Jos ei tykkää blondeista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää ruotsalaisista, onko se asennevamma? Jos ei tykkää syöpää sairastavista, onko se asennevamma? Jnejne….
      Voi sinua äitin pikku vajakkia! On, on, on ja on. Ja tosta sun kirjotuksesta saa kyllä ihan sen käsityksen, että olisit enemmän kun kotonasi Hitlerin saksassa. Kannattaa ehkä käydä tutkituttamassa päänsä.

      Lainaa

    183. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Voisiko joku ystävällisesti linkata tämän kommenttilaarin tälle ah-niin-fiksulle Miralle? Piristäisi päivääni saada edes ajatella, että tällainen idiotti saisi tietää, mitä monet, monet tuntemattomat ihmiset hänen ajatuksenjuoksustaan ajattelevat. Ps. Mira, vajoat ajatusmaailmassasi niin alas, että ansaitsisit kuolla. Maailma olisi parempi paikka ilman sinua.

      Lainaa

    184. Tulos: +5 (13 ääntä)
      En minäkään hyväksy tuota Miran ajattelutapaa, mutta miksi ihmeessä kaikki kommentoijat olisivat tappamassa Miraa tms?

      Lainaa

    185. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Niinpä... mäkin sain tietää vasta 30- vuotiaana olevani kehitysvammainen :D Ihanat mielipiteet nykyajan nuorilla <3

      Lainaa

    186. Tulos: +8 (10 ääntä)
      nyt en kyllä tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. toisaalta jos saisin itse tietää raskausaikana, että lapsella tulee olemaan todella paha kehitysvamma jonka takia elämä on lyhyt ja/tai hän tulee kokemaan paljon kärsimystä, niin haluaisin kyllä tehdä abortin.

      Lainaa

    187. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Eli Mira itse sinne kaasukammioon. Hänhän se tässä vajakki on.

      Lainaa

    188. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Mäyrä: Eli Mira itse sinne kaasukammioon. Hänhän se tässä vajakki on.
      Enkä tarkoittanut nyt mitään tappouhkausta, vaan ihan hänen omia sanojaan mukaillen, vajakit kaasukammioon. Eipä hän itse niistä "vajakeista" noilla puheilla erotu...

      Lainaa

    189. Entinen kehitysvammainen 9.6.2012 10:46
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      No voi vittu sen Miran kanssa -.- Itsekin olin (osittain) kehitysvammainen, toisin vaan puhumisen kohdalla. Kävin jopa monta vuotta erityiskoululla, jossa opiskelivat monta kehitysvammaista, liikuntakyvyttömistä ihan sellasiinkin, jotka ovat kasvaneet fyysisesti epänormaalisti. Vaikkä olen parantunut siitä puheviasta, minussa elää silti kehitysvammaisuus. Sinä aikoina tajusin kehitysvammaisten arvon. Hekin on normaaleita ihmisiä. Jotkut parantuvat vammaisuudesta, jotkut ei vaan pysty siihen. KUNNIOITUSTA KEHITYSVAMMAISILLE, HEKIN OVAT IHMISIÄ. HE VOIVAT ELÄÄ NORMAALIA ELÄMÄÄ, VAIKKA OLISIVATKIN ULKONÄÖLTÄÄN ERILAISIA KUIN ME NORMAALIT.

      Lainaa

    190. Eero Tikka 18.6.2012 0:19
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Luu: Olen kyllä täysin samaa mieltä. Vajukit kaasukammioon. Mira on tämän perusteella se ainoa vajukki.
      Tätä kommenttia lukiessani päästyäni "Vajukit kaasukammioon." -kohtaan olin jo klikkaamassa peukkua alas. Päätin sitten kuitenkin lukea loppuun :)

      Lainaa

    191. oikeus ja kohtuus 4.7.2012 4:01
      Tulos: -5 (11 ääntä)
      Tavallaan ymmärrän Hitlerin politiikan nykymaailmassa, jossa ihmisiä joka tapauksessa on liikaa, mutta koko jutun ei pitäisi perustua mihinkään rotuun, eikä uskontoon vaan lähinnä tällaisten Miran kaltaisten "vajakkien" ja muiden yhtä pahojen tai pahempien ymmärrystä vailla olevien, mutta muita tuomitsevien ihmisten poispyyhkimiseen. En ole kenenkään tappamisen kannalla, mutta kun kerran maailman populaatio on liian suuri jo joka tapauksessa ja paljon tuntuu jopa Suomessakin näitä älykkäitä ihmispopulaation karsijoita olevan niin ehdotan, että alotetaan heistä. He ihmisten parhaimmistona varmaan mieluiten uhrautuvat ensin.

      Lainaa

    192. Tulos: -2 (6 ääntä)
      miran ois voinu tappaa jo kohtuun.

      Lainaa

    193. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Dr. Z: Toivon että karma puuttu asiaan ja antaa Miralle vammaisen lapsen..
      Mä niin haluaisin uskoa karmaan. Ja jos karma olis oikeudenmukainen, niin en toivois sen antavan Miralle lasta ollenkaan. Toivoisin ennemminkin, et joku "ruotsalainen neekeri" katkois Miran jalat ja kärräis neidin pyörätuolin laiturilta alas. Tuosta voi jo joku fiksu päätellä etten ole "antaa kaikkien kukkien kukkia"- tyyppi. Tappouhkauksena tätä ei siltikään kannata ottaa, oli vaan kauniilla ajatuksella leikittelyä. Mut hei, Mira! Mulla on vaan vahvoja mielipiteitä. :)

      Lainaa

    194. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Tätä mokaa lueskellessa rupes surun kyyneleet puskemaan ulos..... =( Kiitos Mira!

      Lainaa

    195. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Ihan mielenkiinnosta, onko neiti koskaan nähnyt vammaista? Itselläni on iso sisko, joka on siis kehitysvammainen. Hän on iloinen, herkkä, erittäin empattinen ja rakas kuin mikä. Hän ei ehkä ole kaunein ihminen, hän ei myöskään ole varustettu mallin vartalolla, mutta mitä helvetin väliä sillä on? Ja syöpää sairastavia?! En tiedä kauanko syöpää sairastava äitini on tässä ajassa kanssani, joten en anna minkää enkä kenenkään puhua hänestä tai hänen kaltaisitaan paskaa! Lopeta Mira hyvän sään aikaan, toi on sairasta... T.Istutaanko vierekkäin kaasukammiossa?

      Lainaa

    196. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Miten kukaan voi olla ajatuksiltaan _NOIN_ julma? Sydäntä särkee, miten jotkut ei ymmärrä muiden ihmisten arvokkuutta.

      Lainaa

    197. voi vitun tauno 27.10.2012 21:08
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      jos joku tääl olis pitäny kohtuun tappaa niin mira

      Lainaa

    198. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Kylläpä teki pahaa lukea... :(

      Lainaa

    199. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Johanna84: Mitenköhän suu sitten pannaan jos Mira saisikin vammaisen lapsen?
      abortoisi sen

      Lainaa

    200. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Nyt kyl pisti vihaksi. Harvinaisen tunteetonta, ja julmaa. Alko sylettämään.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: vammaisuus, raiskaus