Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Peruskoulun rima korkealla

"Mun todistus. Oottekste hei ylpeitä?"
Taustatietoja: Tiia on juuri päässyt seitsemänneltä luokalta. Peruskoulun rima korkealla

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 200 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1710 (1750 ääntä)
      "Eihä se mun tietääksee ole teidän asia että mitä helvettii mun keskiarvo oli ?" Mutta kuitenkin Facebookissa piti päästä kaikille kertomaan :)

      Lainaa

    2. yowhaddup 9.6.2012 0:01
      Tulos: +690 (738 ääntä)
      ES-Jenna?

      Lainaa

    3. Tulos: +558 (586 ääntä)
      Hyvä työ tiedossa Tiialla

      Lainaa

    4. Tulos: +500 (522 ääntä)
      Ei jeesus sentää... :D Tulevaisuus näyttää valoisalta!

      Lainaa

    5. Tulos: +548 (574 ääntä)
      Mä ihmettelin tätä, et miten tommonen voi päästä luokalta jo silloin, kun olin itse koulussa. Meidän luokalla oli vastaava tapaus, eikä toi hylättyjen määrä ollut edes huhu tai jotain legendaa, koska olin luottamusoppilas ja pääsin jakamaan (ja samalla kurkkimaan) kaikkien jaksotodistukset. Mukamas noi hylätyt oli jotenkin "sovittu" opettajien ja rehtorin kanssa (mitälie lisätehtäviä), mutta aina joka ikinen jakso sama meininki ja silti se pääsi ysiltä samaan aikaan kaikkien meidän kanssa.

      Lainaa

    6. Tulos: +635 (651 ääntä)
      Eikö kolmen hylätyn jälkee pitäs jo jäädä luokalleen?

      Lainaa

    7. Minäpä minä 9.6.2012 0:12
      Tulos: +333 (367 ääntä)
      En oo koskaan oikeestaan ajatellu, että jotkut ihmiset ei vaan yksinkertaisesti osaa... mitään!

      Lainaa

    8. Tulos: +462 (476 ääntä)
      Miten helvetissä tollasella todistuksella on mukamas voinu luokalta päästä? O.o Tainnu hiukan taso laskea omien yläasteaikojen jälkeen, eikä omastakaan vielä niin monen montaa vuotta kuitenkaan ole..

      Lainaa

    9. dj käribreeeik 9.6.2012 0:34
      Tulos: +277 (303 ääntä)
      lukematta pelkällä yleissivistyksellä (mitä jennalla ei selkeästi ole) pärjäisi paremmin. hävettävää!

      Lainaa

    10. Tulos: +265 (273 ääntä)
      Ois kiva tietää mite kotona tähä suhtauduttii vai suhtaudittiinko ollenkaa...

      Lainaa

    11. Lopputulos 9.6.2012 1:12
      Tulos: +345 (349 ääntä)
      Olihan sielä muutama numerokin...

      Lainaa

    12. Tulos: +225 (249 ääntä)
      Tottakai se pääsee luokaltaan. Niin toivoton tapaus, ettei se mitään auta vaikka se siellä olis muutaman vuoden enemmän kaikkien muiden riesana. Ei tuohon tulokseen päästä ilman etteikö moneen otteeseen olisi yritetty saada asiaa paremmille raiteille. Eiköhän se edestään löydä sit oman asenteensa tuottamat tulokset tulevaisuudessa.

      Lainaa

    13. Tulos: +115 (133 ääntä)
      Kukahan se tässä säälittävä on?

      Lainaa

    14. Tulos: +86 (112 ääntä)
      noni, tulee varmasti kiva murrosikä vanhemmille ja opettajille kestettäväksi ku alku on jo tollasta.

      Lainaa

    15. Tulos: -64 (152 ääntä)
      Ois joku voinnu mullekkii kertoo että et pääse peruskoulusta pois jos sul on hylättyjä. En varmana ois käynny yhelläkää ruotsin tunnilla jos sen oisin tiennyt. (Ja siitäkin onnistuin saamaan 5 että meni läpi vaikka ei mitään hajua koko kielestä)

      Lainaa

    16. Tulos: +230 (246 ääntä)
      Jokaisella tunnilla ku kuuntelet 15 minuuttia, saat jo paremman todistuksen. Ei voi helvetti noin vaikeeta olla

      Lainaa

    17. Tulos: +281 (301 ääntä)
      En uskonut että joku voisi saada hylätyn kuvaamataidosta tai liikunnasta. En saata uskoa että tämä on todellista.

      Lainaa

    18. Tulos: +278 (304 ääntä)
      voinpa sanoo kun kyseisen henkilön tiedän, että on ollut ihan ala-asteesta asti hirveä ongelmatapaus ja vanhemmat katsoo sormien lävitse ja syyttävät muita lapsia. Ja ongelma tapauksella tarkotan ONGELMA tapausta !

      Lainaa

    19. Tulos: +232 (234 ääntä)
      Aissu: En uskonut että joku voisi saada hylätyn kuvaamataidosta tai liikunnasta.
      Jos et käy tunneilla, niin totta helvetissä tulee hylätty. Ei siihen muuta vaadita.

      Lainaa

    20. Tulos: +152 (196 ääntä)
      hee: Jos et käy tunneilla, niin totta helvetissä tulee hylätty. Ei siihen muuta vaadita.
      Tästä tuli mieleen että amiksen ensimmäisellä vuodella sain liikunnasta kakkosen (asteikko siis 0-3, kolmonen paras ja nolla hylätty) vaikka en kertaakaan käynyt tunneilla, enkä edes tiennyt kuka sitä liikuntaa piti ja missä piti.

      Lainaa

    21. Tulos: +236 (256 ääntä)
      Itsellekin tulee mieleen että tuo on jo katsottu toivottomaksi tapaukseksi ja siitä halutaan vaan eroon, ei tuo muuten ole mahdollista. Jotenkin kamala ajatus silti että jo 14-vuotiaana ollaan siinä pisteessä että kaikki ovat lyöneet hanskansa tiskiin tytön suhteen... :-( Perheen tehtävähän se ensisijaisesti olisi kasvattaa ja tukea mutta tälle on siis yhteiskuntakin jo kääntänyt selkänsä.... :-( Voi tyttöparkaa...

      Lainaa

    22. Tulos: +130 (156 ääntä)
      Jestas mikä luuseri :D suomen tulevaisuus <3

      Lainaa

    23. Tulos: +204 (218 ääntä)
      Mikä ero on hylätyllä ja nelosella? Ainakin omana kouluaikana nelonen oli nimenomaan hylätty...

      Lainaa

    24. Tulos: +169 (189 ääntä)
      "turpa kii vitu säälittävät" Vittu ite on säälittävin ihminen koskaan mitä olen feissarimokista löytänyt tai muualtakaan :D

      Lainaa

    25. Tulos: -36 (130 ääntä)
      Terkka (terveystieto) :Ddddd tosi järkevää et on kirjottanu 'terkka' .. Sehä on vähän niinku säästäny aikaa kirjottaessaa ja ettei meil meil menis kauaa lukee tai jotai(= ja siis toi selvennyski peräs on viel tosi jees ! Ihq

      Lainaa

    26. Tulos: -90 (150 ääntä)
      jaa-a, ei toi danielkaa mikää brilijanttipää taida olla..KA taitaa olla kylläkin 2,68 jos siis käytös laskettu mukaan..hylätytkin aineet siihen on laskettava..joten miten tuo ees pääs luokalta?

      Lainaa

    27. Tulos: +165 (181 ääntä)
      En voi uskoa, että maailmasta löytyy noin tyhmä ja saamaton ihminen. Onnea vanhemmille! Sossussa laskeskellaan jo Tiian loppuelämän saatavia. (Joten ehkä Tiia onkin se fiksu, kun me muut kustannamme hänen elämisen)

      Lainaa

    28. Tulos: -72 (112 ääntä)
      iitu: Terkka (terveystieto) dddd tosi järkevää et on kirjottanu ‘terkka’ .. Sehä on vähän niinku säästäny aikaa kirjottaessaa ja ettei meil meil menis kauaa lukee tai jotai(= ja siis toi selvennyski peräs on viel tosi jees ! Ihq
      ooksä vähä pissis ?

      Lainaa

    29. Tulos: +105 (113 ääntä)
      Mä en jaksa uskoa, että tuollaisella todistuksella pääsisi luokalta. Yksikin nelonen lukuaineessa tietääkseni merkitsee luokan tuplaamista. Mahtaa Tiia jujuttaa.

      Lainaa

    30. mitävittua 9.6.2012 10:05
      Tulos: +138 (144 ääntä)
      Joo mitä helvettiä..? Mun koulussa tuo olisi pikkuluokalla, varmasti jätetty luokaalle ja mahdollisesti laitettu juttua sosiaaliviranomaisille->huostaan..

      Lainaa

    31. Yli öpistö hörhö 9.6.2012 10:16
      Tulos: +148 (150 ääntä)
      Kannattais jonkun ehkä kertoa vähän päättötodistuksen arvosta ja siitä että ei kannattaisi antaa sen tulla tollaseksi. Veikkaan että toi tyttö ei ihan ole ymmärtänyt miten kauaskantoiset vaikutukset sillä on.

      Lainaa

    32. Tulos: -50 (170 ääntä)
      Miettikää nyt miten nuori tuo tyttö on ennenkuin alatte aukoa päätä. Ei varmaan mene kovin hyvin. Toivottavasti joku aikuinen tajuaa auttaa häntä.

      Lainaa

    33. Tulos: +56 (74 ääntä)
      Edessä loistava tulevaisuus...

      Lainaa

    34. Tulos: +70 (84 ääntä)
      Huomiota pitää saada keinolla millä hyvänsä..

      Lainaa

    35. Tulos: +92 (112 ääntä)
      Mä oikeesti säälin tätä tyttöä. Joku hänet tunteva, auttakaa häntä! :(

      Lainaa

    36. Tulos: -47 (71 ääntä)
      Nojaa... Eilen tuli postissa erään perheenjäseneni todisutus joka oli vielä huonompi.

      Lainaa

    37. Tulos: +64 (78 ääntä)
      ehkä tuo on päästetty lähinnä vaan sen takia luokaltaan, etteivät joudu pidempään kattomaan. :D on tuo jo kyl aikamoinen saavutus, onnee elämään vaan.

      Lainaa

    38. Tulos: -42 (80 ääntä)
      yowhaddup: ES-Jenna?
      Mutta kuka on jenna?

      Lainaa

    39. Tulos: +88 (98 ääntä)
      Myötähäpeämittari räjähti.

      Lainaa

    40. Tulos: +87 (91 ääntä)
      siis toi pääs seiskalta!! Ei peruskoulusta,vaan pääsi (jostain syystä) kasille jatkamaan pelleilyään.

      Lainaa

    41. Tulos: +121 (123 ääntä)
      vatipaa: jaa-a, ei toi danielkaa mikää brilijanttipää taida olla..KA taitaa olla kylläkin 2,68 jos siis käytös laskettu mukaan..hylätytkin aineet siihen on laskettava..joten miten tuo ees pääs luokalta?
      Ei kyllä se ihan 4,61 on käytös ja hylätyt mukaan laskettuna. Ainakin, jos hylätty = 4.

      Lainaa

    42. Tulos: +120 (122 ääntä)
      Kouluilla ei oo enää varaa jättää luokalle.

      Lainaa

    43. Tulos: -250 (272 ääntä)
      OIKEESTI OOTTE HELVETIN NOLOI JOTKA TÄN JULKAS, EI OO TEIDÄN TODISTUS MIKS PITÄÄ SIT JULKASTA MUITTEN TODISTUKSII VITUN LEHMÄT!!!!!!!!!!!!!!!!

      Lainaa

    44. Tulos: +138 (154 ääntä)
      Mikä ajaa nuoret tohon pisteeseen? Tarkottaen siis sitä, että leijutaan maailman huonoimmalla todistuksella ja poissaoloilla, eikä mietitä syitä ja seurauksia. Toivoton tapaus?

      Lainaa

    45. Tulos: +70 (88 ääntä)
      noko: Miettikää nyt miten nuori tuo tyttö on ennenkuin alatte aukoa päätä. Ei varmaan mene kovin hyvin. Toivottavasti joku aikuinen tajuaa auttaa häntä.
      Nuori on joo, mut vastaa omasta koulunkäynnistään aika pitkälti ite. Eikä näytä kyllä menevän kovin hyvin, ainakaan koulussa. Yläasteella on aika tärkeät todistukset kyseessä, oli sitten seiskaluokan päästötodistus tai välitodistus. What goes around, comes around.

      Lainaa

    46. Tulos: -39 (67 ääntä)
      vatipaa: vati
      "vatipaa", en sano mitään. 4 todistuksessa = hylätty. Älä arvostele ihmisiä joita et tunne. -Daniel

      Lainaa

    47. Tulos: -50 (80 ääntä)
      Onko Tiia ihan oikeasti päässyt seitsemänneltä luokalta, sillä ainakaan minun käymässäni yläasteella ei uskontoa seitsemännellä luokalla opiskeltu? Toisaalta, tämä voi olla koulukohtaistakin :D ja koska olen elämässäni käynyt vain yhden yläasteen... Sitten itse todistukseen: jos Tiia olisi päässyt yhdeksänneltä luokalta, voisin epäillä hänen päätyvän kymppiluokalle kertaamaan asioita, ja tämän takia hänet olisi päästetty luokaltaan. Toisaalta, hän vaikuttaa ah, niin unelmaoppilaalta ja hyväkäytöksiseltä tapaukselta, että kai hänestä halutaan vain nopeasti eroon, kuten täällä on jo sanottu.

      Lainaa

    48. Tulos: +26 (52 ääntä)
      Miten musiikista voi saada hylätyn...?

      Lainaa

    49. Tulos: +54 (62 ääntä)
      Muistelisin joskus lukeneeni että vanhemmat voi myös vaikuttaa siihen luokalle jättämiseen, eli siis tässä tapauksessa ne ovat voineet haluta tyttären jatkavan seuraavalle luokalle (varsinkin jos ovat sitä mieltä että syy on kaikissa muissa...). En kyllä tähän hätään muista mitään lähdettä tuolle, enkä ole varma onko se kenties ollut vain harkinnan asteella, mutta tällainen ajatus on jostain jäänyt päähän.

      Lainaa

    50. Tulos: +91 (101 ääntä)
      Tuskin Tiia on älykkyydeltään noin tyhmä. En vain voi uskoa että kukaan olisi. Hän vain ei ole käynyt tunneilla ja jos on, niin ei ole kuunnellut tai keskittynyt ja häiriköinyt vain tuntia. Olen sitä mieltä että jokainen edes pienellä yrityksellä saisi paremman todistuksen kuin Tiia.

      Lainaa

    51. Tulos: +130 (144 ääntä)
      Näitä pikkupissiksiä joiden mielestä on siistiä olla vähä ongelmanuori ja esitellä sitä jossai facebookissa ja sitte ku jonku mielestä se ei ookkaan siisti tyyppi nii ollaan ihan hermona. jes.

      Lainaa

    52. Tulos: +209 (251 ääntä)
      Tiia: "et joo turvat kii vitu säälittävät" Paraskin puhuja. Ei mene kuin kymmenen vuotta, niin työnnät lastenvaunuja jossain lähiössä kirpparirätteihin pukeutuneena. Elantosi hankit sossulta ja kelalta. Olet ehkä saattanut tehdä osa-aikaisena siivoojan hommia, kunnes kyllästyit ja otit loparit. Lapsesi isää ei kiinnosta isyys ja tienne erosivat pian raskauden selvittyä. Sinua hän lähestyy enää vain kännissä ja silloinkin väkisin, nyrkit edellä. Kymmenen vuoden kuluttua Tiia 24v miettii parvekkeella sätkää polttaessaan, että miten tässä näin pääsi käymään. Elämään iloa tuo lähibaarin karaoke ja tuttu baarimikko joka jaksaa kuunnella, ja joka myös on käynyt "elämän koulun, kovimman korkeakoulun", siwan päiväysalennetut einekset ja mummo, joka säälistä antaa lapsenlapselleen vaatteita ja lastentarvikkeista pienestä eläkkeestään. Tiia, onnea sinulle ja parempaa huomista.

      Lainaa

    53. Hairysteed 9.6.2012 15:22
      Tulos: +55 (57 ääntä)
      Varmaan jo kertaalleen jäänyt luokalle, jos kerran tuolla totarilla pääsee seuraavalle

      Lainaa

    54. Ällön Fani -95 9.6.2012 15:27
      Tulos: +13 (45 ääntä)
      Tyttö vajaa päästään:)?

      Lainaa

    55. Tulos: +64 (76 ääntä)
      no nii tässä on nyt sellanen tapaus taas että huhhuh. esim. liikunnasta saa jo 7 sillä, että kannustaa muita ja että edes osallistuu. (ainakin ku ite olin peruskoulussa) elikkä tällä tyttösellä on selkeesti joku asennevamma. pelkällä motivaatiolla sais parempia numeroita. mutta ei oo mun tai kenenkää muunkaa ongelma jos jonkun pissiksen tulevaisuus näyttää noinkin valoisalta :--)

      Lainaa

    56. Tulos: +46 (52 ääntä)
      jokuraja: Mä en jaksa uskoa, että tuollaisella todistuksella pääsisi luokalta. Yksikin nelonen lukuaineessa tietääkseni merkitsee luokan tuplaamista. Mahtaa Tiia jujuttaa.
      Mun peruskouluaikoina sai muistaakseni ehdot, jos oli nelosia. Tosin jos niitä oli liikaa, ei vissiin edes ehdot auttaneet.

      Lainaa

    57. Tulos: -7 (37 ääntä)
      Tuskin tää neiti tyhmä todellisuudessa on, ja jos on kuitenkin, niin taitaa tulle ennätyskirjasta soittoa pian.

      Lainaa

    58. Tulos: +40 (46 ääntä)
      Ja sitten ihmetellään, että miksi yhteiskunnassa on näitä väliinputoajia... Jos ysiltä haluaa päästä edes johonkin jatko-opiskelemaan, tuollaisella todistuksella ei ole toivoakaan!

      Lainaa

    59. Tulos: -136 (172 ääntä)
      sattumoisin olen tiian entinen ja tiedän ettei sen elämä ole ihan ruusuilla tanssimista. joten voisitteko lopettaa hyödyttömän vittuilun?

      Lainaa

    60. Tulos: +7 (39 ääntä)
      Ihmettelen miten noin huonon voi saada. Oon samanikäin, en oo lukenu juur yhtään kokeisiin enkä tunneilkaa mitenkään erityisen hereillä ole ja silti keskiarvo yli kuuden.. +kuviksesta hylätty..? Miten voi saada :D

      Lainaa

    61. Tulos: +88 (104 ääntä)
      Arti13: Tiia: “et joo turvat kii vitu säälittävät” Paraskin puhuja. Ei mene kuinkymmenen vuotta, niin työnnät lastenvaunuja jossain lähiössä kirpparirätteihin pukeutuneena. Elantosi hankit sossulta ja kelalta. Olet ehkä saattanut tehdä osa-aikaisena siivoojan hommia, kunnes kyllästyit ja otit loparit. Lapsesi isää ei kiinnosta isyys ja tienne erosivat pian raskauden selvittyä. Sinua hän lähestyy enää vain kännissä ja silloinkin väkisin, nyrkit edellä. Kymmenen vuoden kuluttua Tiia 24v miettii parvekkeella sätkää polttaessaan, että miten tässä näin pääsi käymään. Elämään iloa tuo lähibaarin karaoke ja tuttu baarimikko joka jaksaa kuunnella, ja joka myös on käynyt “elämän koulun, kovimman korkeakoulun”, siwan päiväysalennetut einekset ja mummo, joka säälistä antaa lapsenlapselleen vaatteita ja lastentarvikkeista pienestä eläkkeestään. Tiia, onnea sinulle ja parempaa huomista.
      Tämä oli niin todennäköinen ja uskottava kuvaus Tiian tulevaisuudesta, että en voinut olla tykkäämättä ja kommentoimatta. Tuosta on Tiian vaikea nousta, eikä tunnu halujakaan olevan, mutta toivottavasti osuu tänne lukemaan näitä mokia ja oman mokansa kommentteja. Totuushan on että ei nuo tämän päivän tiiat tajua ollenkaan miten paljon nuoruuden valinnat vaikuttavat aikuiseen elämään. Haluaakohan se Tiia oikeasti istua jossain lähiövuokrakämpässä, elää yh:na sossun tuilla ja vedellä sätkiä parvekkeella ja miettiä että mikä vittu meni pieleen ja koska. Vai tajuaako Tiia edes sen 10-20 vuoden päästä että jokin indeed meni pieleen?

      Lainaa

    62. Tulos: +137 (151 ääntä)
      jAUUU: OIKEESTI OOTTE HELVETIN NOLOI JOTKA TÄN JULKAS, EI OO TEIDÄN TODISTUS MIKS PITÄÄ SIT JULKASTA MUITTEN TODISTUKSII VITUN LEHMÄT!!!!!!!!!!!!!!!!
      ITEHÄN SÄ SEN JULKASIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Lainaa

    63. Tulos: +69 (83 ääntä)
      Sitä en tajuu miten se voi kemiasta ja fysiikasta saada jopa numerot, vaikka luulis niiden olevan "hankalimpia".

      Lainaa

    64. Tulos: -13 (95 ääntä)
      asdfg: sattumoisin olen tiian entinen ja tiedän ettei sen elämä ole ihan ruusuilla tanssimista. joten voisitteko lopettaa hyödyttömän vittuilun?
      Minuakin itse asiassa ihan ihmetyttää ihmisten suhtautuminen Tiiaan. Luulisi vähän tyhmemmänkin ymmärtävän, että jos Tiialla on "vara-äiti" (kuulostaa sijoitusperheen äidiltä) ja paljon poissaoloja, niin asiat todennäköisesti ei ole kovin hyvin, erityisesti kun hän on vielä vasta 14-vuotias.

      Lainaa

    65. Tulos: +81 (95 ääntä)
      asdfg: sattumoisin olen tiian entinen ja tiedän ettei sen elämä ole ihan ruusuilla tanssimista. joten voisitteko lopettaa hyödyttömän vittuilun?
      Tiia on itse kerjännyt kettuilua julkaisemalla todistuksensa. Hänen elämä voi olla hankalaa, mutta hän ei näytä yrittävän helpottaa sitä itsekään. Tsemppiä, että saa elämänsä raiteilleen ennen kuin on liian myöhäistä.

      Lainaa

    66. Tulos: +27 (57 ääntä)
      SIIDERIPISSIS <3

      Lainaa

    67. Tulos: -45 (55 ääntä)
      Vatipaa, ei niitä hylättyjä tuohon keskiarvoon lasketa. Hylätyt arvosanat eivät ole numeroita, joten niitä ei huomioida.
      vatipaa: jaa-a, ei toi danielkaa mikää brilijanttipää taida olla..KA taitaa olla kylläkin 2,68 jos siis käytös laskettu mukaan..hylätytkin aineet siihen on laskettava..joten miten tuo ees pääs luokalta?

      Lainaa

    68. Tulos: -75 (89 ääntä)
      Maria: Tämä oli niin todennäköinen ja uskottava kuvaus Tiian tulevaisuudesta, että en voinut olla tykkäämättä ja kommentoimatta. Tuosta on Tiian vaikea nousta, eikä tunnu halujakaan olevan, mutta toivottavasti osuu tänne lukemaan näitä mokia ja oman mokansa kommentteja. Totuushan on että ei nuo tämän päivän tiiat tajua ollenkaan miten paljon nuoruuden valinnat vaikuttavat aikuiseen elämään. Haluaakohan se Tiia oikeasti istua jossain lähiövuokrakämpässä, elää yh:na sossun tuilla ja vedellä sätkiä parvekkeella ja miettiä että mikä vittu meni pieleen ja koska. Vai tajuaako Tiia edes sen 10-20 vuoden päästä että jokin indeed meni pieleen?
      Omista jutuista on aina kiva tykätä. Varsinkin jos ei muut tykkää. Lisäksi omiin kommentteihin vastaaminen ja niiden kehuminen kohottaa kummasti omaa itsetuntoa. Ai niin, itse asiaan. Lyhyesti: tuollainen todistus ei ole mahdollinen. Tyttö keksinyt keinon vetää nenästä porukkaa ja onnistui siinä suhteellisen hyvin. Sai kerjäämäänsä huomiota ehkä enemmän kuin tilasikaan.

      Lainaa

    69. Uoleviskaska 9.6.2012 18:52
      Tulos: -45 (69 ääntä)
      Hirmarma: Omista jutuista on aina kiva tykätä. Varsinkin jos ei muut tykkää. Lisäksi omiin kommentteihin vastaaminen ja niiden kehuminen kohottaa kummasti omaa itsetuntoa. Ai niin, itse asiaan. Lyhyesti: tuollainen todistus ei ole mahdollinen. Tyttö keksinyt keinon vetää nenästä porukkaa ja onnistui siinä suhteellisen hyvin. Sai kerjäämäänsä huomiota ehkä enemmän kuin tilasikaan.
      Olipas hyvin sanottu! Olen samaa mieltä. Olet kiva.

      Lainaa

    70. Tulos: +90 (94 ääntä)
      Oli olosuhteet mitkä tahansa, mielestäni koulu toimii tässä vastuuttomasti päästäessään seuraavalle luokalle todistuksella, jossa 11 kahdeksastatoista aineesta ovat hylättyjä. Ymmärrettävää olisi, jos luokka olisi kerrattu jo monta kertaa aiemmin, mutta ikänsä puolesta Tiia taisi olla ihan ikätovereidensa samassa ryhmässä? Peruskoulun tärkeimpiä tehtäviä on opettaa vastuuta, ja jos oppilas ei pysty täyttämään edes niin yksinkertaista vastuuta kuin oppivelvollisuus (mikä edellyttää vähimmillään ihan vaan säännöllistä kouluun raahautumista), miten hän voi selviytyä itsenäisessä elämässä? Jos ei ymmärrä mennä tarpeeksi monena päivänä viikossa kouluun, ei ole kypsä siirtymään seuraavalle luokalle. Vaikka rahasta ja oppilashuoltohenkilökunnasta on pulaa, kyllä tällaiset tapaukset pitäisi hoitaa eikä vain katsoa sormien lävitse (näistä ihmisistä joudutaan maksamaan joka tapauksessa). Vaikka elämä menisi kuinka kurjasti, ei luokan tuplaaminen mielestäni ole mikään kovin julma pakkokeino. Pieni selkärangankasvatus varmaan valaisisi hieman tulevaisuuttakin. Olipas noloa tilittää näin jossakin feissarimokien kommenteissa, mutta kun säälittää ja pistää vihaksi niin paljon...

      Lainaa

    71. Fat Fuck Frank 9.6.2012 20:15
      Tulos: -70 (84 ääntä)
      kolme: Mä ihmettelin tätä, et miten tommonen voi päästä luokalta jo silloin, kun olin itse koulussa. Meidän luokalla oli vastaava tapaus, eikä toi hylättyjen määrä ollut edes huhu tai jotain legendaa, koska olin luottamusoppilas ja pääsin jakamaan (ja samalla kurkkimaan) kaikkien jaksotodistukset. Mukamas noi hylätyt oli jotenkin “sovittu” opettajien ja rehtorin kanssa (mitälie lisätehtäviä), mutta aina joka ikinen jakso sama meininki ja silti se pääsi ysiltä samaan aikaan kaikkien meidän kanssa.
      Onneksi olkoon ruskeaskieli, nuolet varmaan itsesi huipulle.

      Lainaa

    72. Tulos: +37 (51 ääntä)
      Pääsin just yläasteelta ja voin kertoa, että ainaki meillä uskontoo opiskeltiin seiskallakin... Se on koulukohtasta. Ja just tollasia attention whoreja meiänki koulu oli pullollaan, huoh... Onnea niillekki vaan tulevaisuuteen.

      Lainaa

    73. Tulos: -11 (53 ääntä)
      Turpaan tuommoisia.

      Lainaa

    74. ahghsb hshs 9.6.2012 20:24
      Tulos: -30 (40 ääntä)
      Hirmarma: Omista jutuista on aina kiva tykätä. Varsinkin jos ei muut tykkää. Lisäksi omiin kommentteihin vastaaminen ja niiden kehuminen kohottaa kummasti omaa itsetuntoa. Ai niin, itse asiaan. Lyhyesti: tuollainen todistus ei ole mahdollinen. Tyttö keksinyt keinon vetää nenästä porukkaa ja onnistui siinä suhteellisen hyvin. Sai kerjäämäänsä huomiota ehkä enemmän kuin tilasikaan.
      Juuri näin. Noloa.

      Lainaa

    75. Kaksoispisteviivadeedee 9.6.2012 20:42
      Tulos: +9 (41 ääntä)
      Päässy seiskaluokalt ja valinnaista liikkaa... Hmmm.... Itsellä ainakin valinnaiset alkoivat aikoinaan kasilla.

      Lainaa

    76. Tulos: -45 (83 ääntä)
      joo ymmärrän sen et on typerää laittaa todistus varsinkaan mikä ei ole erinomainen julkiseen mediaan. mutta sitä en ymmärrä että aikuiset ihmiset puhuvat pahansuopaisesti nuoresta tytöstä jonka koulumenestys on heikkoa syystä tai toisesta, mutta kukaan meistä ei sitä varmasti tiedä. onkin todella loukkaavaa sekä tiiaa, että hänen perhettään kohtaa että heidän asioitaan puidaan julkisesti varsinkin kun on kyse puheista jotka ovat todennäköisesti valhetta. toivottavasti te kaikki olette ylpeitä itsestänne jotka ovat pahoittaneet nuoren tytön mielen. hyvää kesää.

      Lainaa

    77. Tulos: -16 (82 ääntä)
      Onneksi Tiialla on ainakin nimen perusteella pillu - tulee kuitenkin pärjäämään elämässään halutessaan eikä välttämättä ole tuomittu tyhmyytensä takia ikuisesti työttömäksi ja rahattomaksi sossupummiksi.

      Lainaa

    78. Tulos: -37 (69 ääntä)
      Ensinnäkin se mitä nettiin laitetaan, niin sitä netistä ei pois tule koskaan saamaan. Mutta mua syvästi tässä tapauksessa ihmetyttää se, että jos teillä teineillä, jotka käsitätte elämäntehtäväksenne ryyppäämisen ja muiden haukkumisen tai nokkanne joka helvetin asiaan työntävät kukkahattutädit valitatte huomin kerjäämisestä, niin ettekö sitten te itsekin anna huomiota, kun kerta kommentoitte ? Ei sen kyllä pätkääkään pitäisi kiinnostaa ketään, että miten tuntematon tyttö toiselta puolelta Suomea saa kouluarvosanakseen peruskoulusta, miltä luokalta tahansa. Siinä vaiheessa kun se alkaa kiinnostamaan, niin pitäisi oikeasti alkaa pohtimaan, että onkohan oma elämä nyt ihan kondiksessa, kun muiden elämät kiinnostavat niin kauheasti. Tosi monet kommentit on vaan tosi spontaaneja, typeriä ja loukkaavia arvauksia. Kiitän ja kuittaan.

      Lainaa

    79. Tulos: -63 (99 ääntä)
      Kuka tän tänne laitto? Siis jos on noin surkeet numerot, ni se selvästi tarkottaa että ei kiinnosta. Ja miks pitäs nauraa ihmiselle jutusta mikä niitä ei kiinnosta? Mä tunnen Tiian, ja sen elämä ei oo mitenkää parhaast päästä. Ei hän tyhmäkään ole. Tiia on hyvä ihminen, ja pyydän että tää poistetaan täältä. -Daniel

      Lainaa

    80. koulueikiinnosta:) 9.6.2012 21:35
      Tulos: -17 (37 ääntä)
      Hirmarma: Omista jutuista on aina kiva tykätä. Varsinkin jos ei muut tykkää. Lisäksi omiin kommentteihin vastaaminen ja niiden kehuminen kohottaa kummasti omaa itsetuntoa. Ai niin, itse asiaan. Lyhyesti: tuollainen todistus ei ole mahdollinen. Tyttö keksinyt keinon vetää nenästä porukkaa ja onnistui siinä suhteellisen hyvin. Sai kerjäämäänsä huomiota ehkä enemmän kuin tilasikaan.
      mitenniin tuollainen todistus ei ole mahdollinen ? pojallani oli vielä paskempi todistus. mutta poikani, kuten myös tiian kaltaiset nuoret ovat yhteiskunnan silmissä ONGELMATAPAUKSIA. mitä se ikinä tarkoittaakin ?

      Lainaa

    81. Tulos: -29 (61 ääntä)
      dvp: Kuka tän tänne laitto? Siis jos on noin surkeet numerot, ni se selvästi tarkottaa että ei kiinnosta. Ja miks pitäs nauraa ihmiselle jutusta mikä niitä ei kiinnosta? Mä tunnen Tiian, ja sen elämä ei oo mitenkää parhaast päästä. Ei hän tyhmäkään ole. Tiia on hyvä ihminen, ja pyydän että tää poistetaan täältä. -Daniel
      Daniel, ei tätä voida poistaa kokonaan niinkuin jo mainitsinkin. Ja kyllä itsekin tunnen Tiian niin hyvin, että voin sanoa, että voisi kyllä miettä kahteen kertaan ennenkuin jaksaa alkaa välittämään tälläisestä jutusta. Mua vaan yksinkertaisesti ottaa päähän se, että tuntemattomat AIKUISET ihmiset tulevat tänne haukkumaan jotain tuntematonta tyttöä.

      Lainaa

    82. Tulos: -51 (79 ääntä)
      Tulevaisuuden vihervasemmistolais-suvaitsevaistolainen... möykkää ja möykkää vaikkei mistään mitään tiedä.

      Lainaa

    83. Tulos: +44 (62 ääntä)
      dj käribreeeik: lukematta pelkällä yleissivistyksellä (mitä jennalla ei selkeästi ole) pärjäisi paremmin. hävettävää!
      Eihän tuo tyttö välttämättä mikään aivokuollut oo, helvetin laiska ja saamaton vaan. Mutta tosiaan, onnea tulevaisuuteen, pääseekö tuolla keskiarvolla mihinkään?

      Lainaa

    84. Tulos: +89 (115 ääntä)
      asdfg: sattumoisin olen tiian entinen ja tiedän ettei sen elämä ole ihan ruusuilla tanssimista. joten voisitteko lopettaa hyödyttömän vittuilun?
      Keskellä vanhempien alkoholiongelmia mäkin opiskelin ja koti tuntui helvetiltä, mutta kyllä sieltä silti napsahti kasin keskiarvo päättötodistukseen. Täynnä nelosia olevaa toikkaria ei selitetä sillä ettei elämä ole ollu ruusuilla tanssimista, helvetin tyhmä huomiohuora sillon vaan on kun vielä jakaa ton asian kaikille.

      Lainaa

    85. Tulos: -70 (76 ääntä)
      Garza: ITEHÄN SÄ SEN JULKASIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      No julkaise nyt itekin se oma todistukses, niin päästään ruotimaan sitä oikein kunnolla! xDDD Mitä se nyt olikaan, 6,8 vai? xDDD Parempikin muille huuteleen, ku ite ei osaa mitään, vitun KAHJO!!!!!!!!!! xDDD

      Lainaa

    86. Tulos: -17 (27 ääntä)
      Toivottavasti en ole ainut, joka tähän EI usko. Hankala nimittäin on uskoa, tuo nimittäin ei voi olla mahdollista että pääsee luokalta tommosella todistuksella.. Ehkä pari hylättyä saattanu olla, sitten halunnut vaan huomiota ja vähän liiotellu vaan. Eihän kukaan, paitsi porukat ehkä, tiiä minkälainen sen todistus on oikeesti ollu, joten ihan hyvin mahdollista että esittää vaan ! :D voi tyttöä ku ei muuten huomiota saa..

      Lainaa

    87. Tulos: +48 (68 ääntä)
      Tuttu: Mua vaan yksinkertaisesti ottaa päähän se, että tuntemattomat AIKUISET ihmiset tulevat tänne haukkumaan jotain tuntematonta tyttöä.
      Täällä ei todellakaan ole kaikki aikuisia, tuskin sinäkään.. + lopeta jo toi jeesustelu, ihan varmasti olet itekkin puhunut p*skaa tuntemattomista!

      Lainaa

    88. just joo... 10.6.2012 6:42
      Tulos: +86 (104 ääntä)
      Voi hyvät kullannuput. Ottakaa tämä vaikkapa opetuksena: 1. Kyllä, ihmisiä kiinnostaa tietyt asiat. 2. Kyllä, tietyillä asioilla saa nimenomaan tietynlaista huomiota. Näin on ollut ja tulee aina olemaan. Ja: 1. Ei, ei ole kertakaikkiaan mitään väliä kuinka ihana ja hyvä ihminen on läheisten mielestä, tai kuinka vaikeaa hänen elämänsä on, ketään ei kiinnosta. 2. Ei, maailma ei tästä tule muuttumaan yhtään miksikään siitä huolimatta että teidän mielestänne sen pitäisi. Niin on pitänyt monen muunkin sukupolven aikana tapahtua vaan ei ole vielä tapahtunut. Nimenomaan tällaista on Tiialla tilauksessa jatkossakin jos asenne ei muutu, sillä erotuksella että nyt hän on vielä lapsi ja saa käytännössä aika paljon anteeksi vaikka te Tiian kaverit olettekin JO TÄSTÄ mielenne pahoittaneet. Luuletteko että Tiian päätä silitellään yhtään tämän hellemmin sitten kun tämä on aikuinen, sanotaan 45v ja ulkonäkökin mennyttä mikäli sellaista on? Kauanko kuvittelette että vaikeilla oloilla pääsee ratsastamaan ja kauanko hieman eksynyt asenne on enää kenenkään mielestä söpöä? Jos ei kestä leikkiä niin ei pidä siihen lähteä. Jos ei saa kunnialla elettyä niin ei sitä kannata ainakaan mainostaa jos ei kritiikkiä kestä. Näin se nyt vaan ihan oikeasti menee, koittakaapa nyt muistaa elämässänne! Ei auta yhtään mikään "mutku mä oikeesti oon ihan kiva, byhyy..." Kai tuonkin päivityksen olisi voinut rajata vaan niille jotka ei sitä mihinkään vuoda, tai jättää kokonaan kirjoittamatta jos ei kavereillakaan ole mitään ennakkokäsitystä tulevan kritiikin laadusta. No nyt on. Ei kai kovin moni mitään Tukiaistakaan sääli vaikka olisi kuinka mahtava persoona oikeasti?

      Lainaa

    89. Tulos: -85 (95 ääntä)
      jeeeeee: Keskellä vanhempien alkoholiongelmia mäkin opiskelin ja koti tuntui helvetiltä, mutta kyllä sieltä silti napsahti kasin keskiarvo päättötodistukseen. Täynnä nelosia olevaa toikkaria ei selitetä sillä ettei elämä ole ollu ruusuilla tanssimista, helvetin tyhmä huomiohuora sillon vaan on kun vielä jakaa ton asian kaikille.
      onko sulla vieläkin suuria onglemia jotka sun pitäis hoitaa kuntoon?, kun tuut tänne haukkumaan muita luulis että 8 keskiarvoon tarvittais edes jonkinlaista älykkyyttä...

      Lainaa

    90. Tulos: +36 (44 ääntä)
      Jihau: “Eihä se mun tietääksee ole teidän asia että mitä helvettii mun keskiarvo oli ?” Mutta kuitenkin Facebookissa piti päästä kaikille kertomaan
      Aivan sama juttu osui omaan silmäänikin.

      Lainaa

    91. Tulos: -49 (75 ääntä)
      Arti13: Tiia: “et joo turvat kii vitu säälittävät” Paraskin puhuja. Ei mene kuinkymmenen vuotta, niin työnnät lastenvaunuja jossain lähiössä kirpparirätteihin pukeutuneena. Elantosi hankit sossulta ja kelalta. Olet ehkä saattanut tehdä osa-aikaisena siivoojan hommia, kunnes kyllästyit ja otit loparit. Lapsesi isää ei kiinnosta isyys ja tienne erosivat pian raskauden selvittyä. Sinua hän lähestyy enää vain kännissä ja silloinkin väkisin, nyrkit edellä. Kymmenen vuoden kuluttua Tiia 24v miettii parvekkeella sätkää polttaessaan, että miten tässä näin pääsi käymään. Elämään iloa tuo lähibaarin karaoke ja tuttu baarimikko joka jaksaa kuunnella, ja joka myös on käynyt “elämän koulun, kovimman korkeakoulun”, siwan päiväysalennetut einekset ja mummo, joka säälistä antaa lapsenlapselleen vaatteita ja lastentarvikkeista pienestä eläkkeestään. Tiia, onnea sinulle ja parempaa huomista.
      hieno kommentti ;). olen itse läpäissyt peruskoulun nippa nappa ja olen juuri sellainen 17 vuotias teini-äiti josta kerroit. joo kuljin halpis vaatteissa ja vielä itä-helsingissä, mutta kas vaan en vetänyt sätkää partsilla tai istunut kontulan lähiöbaarissa vaan hoidin lapseni, et olis varmaan uskonut kun sulla on noin selkee näkemys yksinhuoltaja äideistä.... toivon todella ettet käy kailottamassa mielipiteitäs julkisesti saattaa tulla nenä kipeeks. etkä varmaan olis voinut kuvitella että mun lapsista ei tullutkaa narkkareita vaan heistä tuli aitoja ja ihania ihmisiä, jotka osaavat arvostaa kanssa ihmisiä ja mikä parasta yh-äitejä.... ai niin yh-äipat käy duunissa eikä sossun luukulla. terkut tiialle sä oot kiltein ja empaattisin ihminen jonka tunnen ja mä tiedän että sä tuut vielä järkiis :)

      Lainaa

    92. Tulos: +53 (65 ääntä)
      dvp: Kuka tän tänne laitto? Siis jos on noin surkeet numerot, ni se selvästi tarkottaa että ei kiinnosta. Ja miks pitäs nauraa ihmiselle jutusta mikä niitä ei kiinnosta? Mä tunnen Tiian, ja sen elämä ei oo mitenkää parhaast päästä. Ei hän tyhmäkään ole. Tiia on hyvä ihminen, ja pyydän että tää poistetaan täältä. -Daniel
      No jos noin huonon keskiarvon saa, niin kyseessä on suuri asennevamma... tai tyhmyys.

      Lainaa

    93. Tulos: -4 (18 ääntä)
      dj käribreeeik: lukematta pelkällä yleissivistyksellä (mitä jennalla ei selkeästi ole) pärjäisi paremmin. hävettävää!
      mikä hiton jenna?

      Lainaa

    94. Tulos: +49 (57 ääntä)
      mä silmiäni usko en... kun se tyttö teki sen...

      Lainaa

    95. Tulos: +44 (48 ääntä)
      tinde: onko sulla vieläkin suuria onglemia jotka sun pitäis hoitaa kuntoon?, kun tuut tänne haukkumaan muita luulis että 8 keskiarvoon tarvittais edes jonkinlaista älykkyyttä…
      Sinun keskiarvosi taitaa olla selvästi alle 8.

      Lainaa

    96. Tulos: -8 (16 ääntä)
      xDxDxD: No julkaise nyt itekin se oma todistukses, niin päästään ruotimaan sitä oikein kunnolla! xDDD Mitä se nyt olikaan, 6,8 vai? xDDD Parempikin muille huuteleen, ku ite ei osaa mitään, vitun KAHJO!!!!!!!!!! xDDD
      miks ihmees? tuskin kiinnostaa ketää. :D eikä se ees oo mul vaa annil.

      Lainaa

    97. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Totean vain, että varsinkin netissä oma tyhmyys kostautuu. Mut ehkä Tiia voi oppia tästä: -Ei kannata todellakaan julkasta omia todistuksiaan tahi mitään materiaalia netissä, joka voi ehkä hävettää/kaduttaa myöhemmin. Yleensä siitä nimittäin joutuu kärsimään itte. Netti ei oo niin yksityinen paikka kuin ensin luulisi..

      Lainaa

    98. Tulos: -10 (30 ääntä)
      Terppa: Jokaisella tunnilla ku kuuntelet 15 minuuttia, saat jo paremman todistuksen. Ei voi helvetti noin vaikeeta olla
      Ooks sää joku lukutaidoton ku siin lukee et 450 poissaoloo :D

      Lainaa

    99. Vapaapudotus 10.6.2012 16:16
      Tulos: +29 (37 ääntä)
      En ole varma onko trolli vai onko uusi kulttuuriministeri syntynyt.

      Lainaa

    100. Tulos: -79 (83 ääntä)
      ynoS: Sinun keskiarvosi taitaa olla selvästi alle 8.
      oot joku nii säälittävä paska. en voi uskoo et puhut mun äitille tollee. tajuatsä et se ei oo enää koulussa ! se on maailman paras äiti. meil on iso ja kaunis ihana koti ! mun lisäks meit on 3 muuta. + äiskän poikaystävä, 2 kissaa ja koira ! pidä sinä turpasi ystävällisesti kiinni jos oot noi säälittävä.. ootsä niinku joku 20v ? salee elät kakskymppisilläs mut tuut tänne esittää jotai saatanan kääkkää jol on kauheesti kokemust ! hyvää kesää kermaperse.

      Lainaa

    101. Tulos: +33 (49 ääntä)
      Kukaan ei voi päästä 7. luokalta toikkarilla jossa 18 aineesta kymmenen on "hylätty", ei edes vaikka olisi ollut jostain 3-4. luokasta saakka pienluokassa/erityisryhmässä. Tiialla on ollut ehkä 3 hylättyä ainetta ja lätkinyt sitten seitsemän lisää sattumanvaraisesti valittuihin kohtiin kun saa enemmän humioa Facebookissa kun "vähäx mä oon niiq tyhmä LOL äx dee mullon keskiarvo niiq 4,61 daa ja ne päästi kuiteki luokalt hihi höhö vähäkö ihquu hei<3<3" Olkoon vaikka kuinka ongelmaperhe ja alkoholistivanhemmat ja menneisyydessä väkivaltaa kotona ja kaikki mahd. ongelmat ja nyt sijaiskodissa niin tuollaista todistusta ei synny muutoin ellei asenne ole "MUN EI NIINQU TARVII JOS MÄ EN NIINQ HALUU KU MÄ OON VÄHÄN PISSILISSI!!" ja "ON IHGUU OLLA TYMÄ!" jne. Näiden nykypäivän 12-15v pikku pissiksien pitäisi alkaa vähitellen tajuamaan että tyhmän/vajakin esittäminen ja sillä huomiohu*raaminen ei johda mihinkään. Omaa kuoppaansa vaan kaivavat sillä että ajattelevat kaikesta "Whotevöö? Ketä vi**u kiinnostaa?" Tiian todistus bugaa siinäkin että miten hän on voinut saada fysiikasta 7 mutta taideaineista "hylätty"? Ei fysiikasta saa seiskaa vaikka istuisi tunneilla mutta ei tee siellä mitään. Lissun todistuksen huonouden suurentelu nyt vähän fail :-)

      Lainaa

    102. Tulos: +49 (53 ääntä)
      moi: oot joku nii säälittävä paska. en voi uskoo et puhut mun äitille tollee. tajuatsä et se ei oo enää koulussa ! se on maailman paras äiti. meil on iso ja kaunis ihana koti ! mun lisäks meit on 3 muuta. + äiskän poikaystävä, 2 kissaa ja koira ! pidä sinä turpasi ystävällisesti kiinni jos oot noi säälittävä.. ootsä niinku joku 20v ? salee elät kakskymppisilläs mut tuut tänne esittää jotai saatanan kääkkää jol on kauheesti kokemust ! hyvää kesää kermaperse.
      Aiheeseen sopiva viisas vastaus, voitit varmasti tämän väittelyn...

      Lainaa

    103. Tulos: +41 (47 ääntä)
      asdfg: sattumoisin olen tiian entinen ja tiedän ettei sen elämä ole ihan ruusuilla tanssimista. joten voisitteko lopettaa hyödyttömän vittuilun?
      Eipä se ole monella muullakaan (kokemusta on), silti monet jotka eivät jaksa kouluun panostaa pääsevät luokalta rimaa hipoen tai pienellä panostuksella OK-todituksella (lukematta 8 ka päättärissä). Tapauksen todistuksella ei pitäisi päästä jatkoon vaan asiaa pitäisi tutkia ja toimia ellei sitten ole tosiaan niin häirikkö että halutaan äkkiä pois tai kenties parkunut opettajille ja päässyt läpi säälipisteillä. Olin rauhallinen oppilas monen vilkkaan nuoren luokassa (josta myöhemmin muodostui koko koulun silmätikku) ja lähinnä tässä käy sääliksi muuta luokkaa. Jatkuvat keskeytykset ja hitaasti etenimen vie viimeisenkin mielenkiinnon aiheista ja vain sen takia että joku ei jaksa istua edes 20 min paikoillaan.

      Lainaa

    104. heliumpallo 10.6.2012 20:13
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Kaksoispisteviivadeedee: Päässy seiskaluokalt ja valinnaista liikkaa… Hmmm…. Itsellä ainakin valinnaiset alkoivat aikoinaan kasilla.
      Voi höpsö, nehän riippuu ihan koulusta :) Meidän koulussa seiskalle valittiin lyhyt valinnainen joka loppui seiskan jälkeen.

      Lainaa

    105. Tulos: +13 (39 ääntä)
      jAUUU: OIKEESTI OOTTE HELVETIN NOLOI JOTKA TÄN JULKAS, EI OO TEIDÄN TODISTUS MIKS PITÄÄ SIT JULKASTA MUITTEN TODISTUKSII VITUN LEHMÄT!!!!!!!!!!!!!!!!
      Siksi, että me viisaammat saatais nauraa tuollaisille tolloille, joiden elämä tulee kulkemaan sossun ja lähiöpubin väliä. :D Ja se elämä tulee todennäköisesti päättymään jonkun alkoholistinarkin toimesta, kun se pieksee sinut. Mutta, tämähän on pelkästään hyvä asia.

      Lainaa

    106. duck of doom 10.6.2012 21:13
      Tulos: +26 (38 ääntä)
      ... tunnen itteni lapsineroks ton rinnalla :D

      Lainaa

    107. Tulos: +68 (78 ääntä)
      Siis voin ihan hyvällä omatunnolla sanoa ettei heru sääliä. Niin hirvittävä kauhukakara ollut jo ala-asteesta lähtien.. Löi tosia ja puri (omakohtanen kokemus) ja hänen äitinsä syytti muita ja Tiia todellankin tiesi miten valehdella kaikille. Tiia sai kyllä tukea ja muuta kotoa, sehän se siinä onkin vanhemmat ja sukulaiset näkivät vain pikku prinsessan. Ystäviä hänellä ei ollut paljon, eikä mikään ihme, koska hän kohteli heitä ja sisarensa ystäviä huonosti. Hakkasi yms. Sitä saa mitä tilaa.

      Lainaa

    108. Tulos: +10 (18 ääntä)
      dj käribreeeik: lukematta pelkällä yleissivistyksellä (mitä jennalla ei selkeästi ole) pärjäisi paremmin. hävettävää!
      Ei hylättyä saa edes jos vain yleistiedolla vetää (ellei ole ihan tynnyrissä kasvanut). Nelosen saa "oikeanlaisella" asenteella, joka tältäkin tytöltä selkeästi löytyy ainakin poissaolojen ja todistuksen perusteella.

      Lainaa

    109. Tulos: -10 (32 ääntä)
      dvp: Kuka tän tänne laitto? Siis jos on noin surkeet numerot, ni se selvästi tarkottaa että ei kiinnosta. Ja miks pitäs nauraa ihmiselle jutusta mikä niitä ei kiinnosta? Mä tunnen Tiian, ja sen elämä ei oo mitenkää parhaast päästä. Ei hän tyhmäkään ole. Tiia on hyvä ihminen, ja pyydän että tää poistetaan täältä. -Daniel
      Nii ja tästä oon samaa mieltä, ei se tarkota että tuo on tyhmä tai luuseri jos todistus on tollainen. Tottahan se on ettei suurin osa meistä täällä tunne koko ihmistä ja paha ruveta arvostelemaan ku ei tiedä taustasta mitään....

      Lainaa

    110. Tulos: -26 (42 ääntä)
      Onhan se jännää että tätä Tiiaa "fiksummat" ihmiset saavat tälläisen paskamyrskyn aikaiseksi pikkulikan todistuksesta. Se on tietenkin omaa tyhmyyttä ja laiskuutta, jos koulu noin surkeesti menee mutta ei meidän koulutodistukset kerro meistä ihmisenä loppujenlopuksi paljoakaan. Tyhmä saa olla muttei ilkeä.

      Lainaa

    111. Löygelsön 10.6.2012 22:33
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Käyttäytyminen jopa 6?

      Lainaa

    112. suklaakaramelli 10.6.2012 22:34
      Tulos: +23 (35 ääntä)
      1) Ihmettelen kun Tiia ylipäätänsä pääs luokaltaan. Meillä ainakin on niin, että yhestä hylätystä tulee ehdot ja joutuu lukemaan sen sitten kesällä ja vähintään kahdesta nelosesta jää automaattisesti luokalleen 2) Kyllä, monilla ihmisillä on varmasti ollu vaikeeta, mutta se että saa jostain aineesta hylätyn on silkkaa laiskuutta, vitosen saa jo pelkästään sillä että käy tunneilla 3) Hyvän keskiarvon saa ilman lukemista. Ite pääsin nyt yläasteelta ja ka oli 8, en lukenu kokeisiin, mutta tein läksyt hyvin. Pitää olla helvetin tyhmä että jää luokalleen

      Lainaa

    113. Tulos: +28 (38 ääntä)
      dvp: Kuka tän tänne laitto? Siis jos on noin surkeet numerot, ni se selvästi tarkottaa että ei kiinnosta. Ja miks pitäs nauraa ihmiselle jutusta mikä niitä ei kiinnosta? Mä tunnen Tiian, ja sen elämä ei oo mitenkää parhaast päästä. Ei hän tyhmäkään ole. Tiia on hyvä ihminen, ja pyydän että tää poistetaan täältä. -Daniel
      Tätä juttua on nyt levitelty kaikille mahdollisille huumorisivustoille. Tää tulee pyörimään netissä ikuisesti. Onnea vain Tiia elämässä! Ps: Lähiöpubi arvostaa sinua. :D

      Lainaa

    114. Tulos: -33 (37 ääntä)
      Nojoo: Siis voin ihan hyvällä omatunnolla sanoa ettei heru sääliä. Niin hirvittävä kauhukakara ollut jo ala-asteesta lähtien.. Löi tosia ja puri (omakohtanen kokemus) ja hänen äitinsä syytti muita ja Tiia todellankin tiesi miten valehdella kaikille. Tiia sai kyllä tukea ja muuta kotoa, sehän se siinä onkin vanhemmat ja sukulaiset näkivät vain pikku prinsessan. Ystäviä hänellä ei ollut paljon, eikä mikään ihme, koska hän kohteli heitä ja sisarensa ystäviä huonosti. Hakkasi yms. Sitä saa mitä tilaa.
      kukas sä luulet olevas ? varmaa tää ulla-mari ?

      Lainaa

    115. Tulos: -38 (54 ääntä)
      Tämän pilkkakasvon voima on pelottava.Yksi tyttö joka halusi olla vähän liian huono ja pisti piloillaan tuon todistuksen joka ei ole oikea vaan ihan keksitty on saanut sellaista saastaa osakseen että nyt tarvitaan NETTI POLIISIA. Osa kommenteista menee jo rajan yli.Ja onhan siellä muutama joka nostaa omaa häntäänsä tämän avulla .No opia ikä kaikki ja se joka on tämän tänne kopsannut saadaan kyllä selville eikä siitä hyvää seuraa.Siis ottakaahan järki käteen ei tällaista todistusta ole kellään ja tämä tyttö kyllä pääsi ihan luokaltaan.

      Lainaa

    116. Tulos: +34 (40 ääntä)
      Nää on just näitä et ensin listataan miten paska oma tokari on ja kysytään perään "oottekste ylpeitä *sydänsydänsydän* ?? ja viel poissaoloiki !!" ihanku se olis joku kehumisen aihe? Mut oho ku ei muut tykkääkään niin sit vittuillaan takasin :D tulee ihan yks luokkalainen mieleen.

      Lainaa

    117. Tulos: +32 (34 ääntä)
      voih: Tämän pilkkakasvon voima on pelottava.Yksi tyttö joka halusi olla vähän liian huono ja pisti piloillaan tuon todistuksen joka ei ole oikea vaan ihan keksitty on saanut sellaista saastaa osakseen että nyt tarvitaan NETTI POLIISIA.
      Kuten aiemmin sanoin: Kannattaa miettiä, mitä itse laittaa nettiin ja kuinka julkiseksi. Pilan olisi voinut laittaa vain kaverien nähtäväksi, kaikille näkyvä materiaali tosiaan näkyy ihan kaikille. Semmonen nyrkkisääntö ois hyvä muistaa, että mitä kehtaa julkasta vaikka esim. kaupungin keskustassa tai muussa hyvin julkisessa paikassa, niin voi julkasta myös netissä kaikkien nähtäville. Mitä ei kehtaa, niin ei kannata edes julkasta.

      Lainaa

    118. Tulos: +44 (54 ääntä)
      Hauskintahan on se, että Tiialla on 2 äidinkieltä. Englanti ja suomi..pystyy saamaan molemmista nelosen ! Ihan tosi, lakatkaa säälimästä tätä tyttöä, ihan on ite päätöksensä tehny ja elämänsä sillä pilannu. Vähän aikaa sitten oli osasyyllisenä varasteluun ja väkivaltaan. Lehteenkin pääsi. Kummasti katosi tämä neiti isänsä luota kun saikin huudot varastamisesta. Muutti äidinsä lue missä saa prinsessa kohtelua.. (ikävä kyllä tuntenut kyseisen henkilön jo 6 vuotta)

      Lainaa

    119. f*ckin' princess 11.6.2012 16:15
      Tulos: +28 (34 ääntä)
      Olen samassa koulussa Tiian kanssa ja huomasin ettei koulunkäynti/opiskelu kiinnosta häntä ollenkaan. Näen hänet koulussa aika harvoin. En tiedä miten hänen perheensä suhtautui tämmöiseen todistukseen.

      Lainaa

    120. Tulos: +23 (29 ääntä)
      voih: Tämän pilkkakasvon voima on pelottava.Yksi tyttö joka halusi olla vähän liian huono ja pisti piloillaan tuon todistuksen joka ei ole oikea vaan ihan keksitty on saanut sellaista saastaa osakseen että nyt tarvitaan NETTI POLIISIA. Osa kommenteista menee jo rajan yli.Ja onhan siellä muutama joka nostaa omaa häntäänsä tämän avulla .No opia ikä kaikki ja se joka on tämän tänne kopsannut saadaan kyllä selville eikä siitä hyvää seuraa.Siis ottakaahan järki käteen ei tällaista todistusta ole kellään ja tämä tyttö kyllä pääsi ihan luokaltaan.
      "...eikä siitä hyvää seuraa." Uhkailua?

      Lainaa

    121. Tulos: +8 (16 ääntä)
      Sunshine: Kukaan ei voi päästä 7. luokalta toikkarilla jossa 18 aineesta kymmenen on “hylätty”, ei edes vaikka olisi ollut jostain 3-4. luokasta saakka pienluokassa/erityisryhmässä. Tiialla on ollut ehkä 3 hylättyä ainetta ja lätkinyt sitten seitsemän lisää sattumanvaraisesti valittuihin kohtiin kun saa enemmän humioa Facebookissa kun “vähäx mä oon niiq tyhmä LOL äx dee mullon keskiarvo niiq 4,61 daa ja ne päästi kuiteki luokalt hihi höhö vähäkö ihquu hei<3<3" Olkoon vaikka kuinka ongelmaperhe ja alkoholistivanhemmat ja menneisyydessä väkivaltaa kotona ja kaikki mahd. ongelmat ja nyt sijaiskodissa niin tuollaista todistusta ei synny muutoin ellei asenne ole "MUN EI NIINQU TARVII JOS MÄ EN NIINQ HALUU KU MÄ OON VÄHÄN PISSILISSI!!" ja "ON IHGUU OLLA TYMÄ!" jne. Näiden nykypäivän 12-15v pikku pissiksien pitäisi alkaa vähitellen tajuamaan että tyhmän/vajakin esittäminen ja sillä huomiohu*raaminen ei johda mihinkään. Omaa kuoppaansa vaan kaivavat sillä että ajattelevat kaikesta "Whotevöö? Ketä vi**u kiinnostaa?" Tiian todistus bugaa siinäkin että miten hän on voinut saada fysiikasta 7 mutta taideaineista "hylätty"? Ei fysiikasta saa seiskaa vaikka istuisi tunneilla mutta ei tee siellä mitään. Lissun todistuksen huonouden suurentelu nyt vähän fail
      Oon niin sammaa mieltä!!!!!

      Lainaa

    122. Tulos: +17 (23 ääntä)
      voih: Tämän pilkkakasvon voima on pelottava.Yksi tyttö joka halusi olla vähän liian huono ja pisti piloillaan tuon todistuksen joka ei ole oikea vaan ihan keksitty on saanut sellaista saastaa osakseen että nyt tarvitaan NETTI POLIISIA. Osa kommenteista menee jo rajan yli.Ja onhan siellä muutama joka nostaa omaa häntäänsä tämän avulla .No opia ikä kaikki ja se joka on tämän tänne kopsannut saadaan kyllä selville eikä siitä hyvää seuraa.Siis ottakaahan järki käteen ei tällaista todistusta ole kellään ja tämä tyttö kyllä pääsi ihan luokaltaan.
      Ai että ihan NETTI POLIISIA.. Mitäs se tekee sit? Tuo sun uhkailu on aika laitonta, tiesikkö ;) ''eikä siitä hyvä seuraa''

      Lainaa

    123. Tulos: -21 (37 ääntä)
      mä ainakin häpeäisin itseeni, jos mä kirjoittelisin täällä herjaavia juttuja nuoresta tytösta ja osa vielä sanoo tuntevansa tiian ja heidän perheensä. mitä jos vaikka kaivaituisitte esiin koloistanne... on niin jäätävän rohkeeta lässyttää täällä omia mielipiteitänne nimimerkillä. jos tiia kerran on ollu ihan metsässä itsenä kanssa, niin kysyn vaan miksi te ette oo tehneet mitään???. taitaa illa kyseessä pelkkiä jeeustelijoita!!!.

      Lainaa

    124. Tulos: +53 (57 ääntä)
      Joskus, kun olen yksin, teeskentelen että olen porkkana, ja makaan sängyssäni.

      Lainaa

    125. Olli Hästy 11.6.2012 21:56
      Tulos: -2 (32 ääntä)
      Jälkiabortin paikka.

      Lainaa

    126. Tulos: +24 (26 ääntä)
      vatipaa: jaa-a, ei toi danielkaa mikää brilijanttipää taida olla..KA taitaa olla kylläkin 2,68 jos siis käytös laskettu mukaan..hylätytkin aineet siihen on laskettava..joten miten tuo ees pääs luokalta?
      jos asteikko on 4-10 ei sen asteikon keskiarvo voi olla alle 4. 4 = hylätty????

      Lainaa

    127. Tulos: +24 (34 ääntä)
      tinde: mä ainakin häpeäisin itseeni, jos mä kirjoittelisin täällä herjaavia juttuja nuoresta tytösta ja osa vielä sanoo tuntevansa tiian ja heidän perheensä. mitä jos vaikka kaivaituisitte esiin koloistanne… on niin jäätävän rohkeeta lässyttää täällä omia mielipiteitänne nimimerkillä. jos tiia kerran on ollu ihan metsässä itsenä kanssa, niin kysyn vaan miksi te ette oo tehneet mitään???. taitaa illa kyseessä pelkkiä jeeustelijoita!!!.
      no jos naapurin lapsi tai serkun serkun poikaystävän perhe on tuollainen, niin mitä hemmettiä asialle voi tehdä??:DD eri asia, jos sanoisi olevansa ton tytön äiti, mummo tai opettaja.

      Lainaa

    128. Tulos: +24 (34 ääntä)
      Ja siis ongelmahan ei täällä ole juuri toi huono todistus. Voihan tytöllä tosiaan olla kotiasiat huonosti, mutta selvästi nyt pääasia on päästä kehuskelemaan kui ihqhuu ku on niin vitun lol koko koulu ja nelosii ropisee lolz!... Toi paskalla todistuksella ja poissaoloilla kehuskelu tästä noloa tekee...

      Lainaa

    129. Peruskoulun lopettanut 12.6.2012 1:04
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Itse en voi käsittää, miten joku voi saada tollasen tokarin yli 400 poissaolotunnin jälkeen, sillä oma tuttuni ei kauan ehtiny lintsailla kunnes lähetettiin erityiskouluun.

      Lainaa

    130. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Tiia pääsi luokaltaan, koska on liian kallista valtiolle pitää oppilasta 7lk uudelleen.

      Lainaa

    131. Tulos: +26 (36 ääntä)
      No eiköhän pornoala tarjoa tolle töitä :D siivojienkin pitää nykyään käydä amis :/

      Lainaa

    132. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Varmaan pääso luokalta,koska todistuksessa oli kutosia,ja ne vähän niinkui "kumoaa" pari hylättyä. Tai sitten lapsella on oppimishäiriö,joista opettajat ovat tietoisia.

      Lainaa

    133. Tulos: -7 (25 ääntä)
      jossu: no jos naapurin lapsi tai serkun serkun poikaystävän perhe on tuollainen, niin mitä hemmettiä asialle voi tehdä??:DD eri asia, jos sanoisi olevansa ton tytön äiti, mummo tai opettaja.
      ei sillä ole mitään väliä vaikka olisit ukko mustalainen, mutta jos jollain on oikeesti paha olla niin silloin sitä jeesataan, sitä voi myös kutsua lähimmäisen rakkaudeksi. se on vaan niin saatanan ikävää kuinka jengi jauhaa täällä kuinka tiia pieksee muita ja varastaa ym... mutta kukaan ei ole siitä tehnyt lastensuojeluilmoitusta. joten en voi muuta kun epäillä näiden tarinoiden totuuden perää... mutta nasta homma jos te tunnette ittenne jotenkin paremmaksi ihmiseksi kun voitte jauhaa muista paskaa.

      Lainaa

    134. Tulos: +14 (22 ääntä)
      Tuttu: Ensinnäkin se mitä nettiin laitetaan, niin sitä netistä ei pois tule koskaan saamaan. Mutta mua syvästi tässä tapauksessa ihmetyttää se, että jos teillä teineillä, jotka käsitätte elämäntehtäväksenne ryyppäämisen ja muiden haukkumisen tai nokkanne joka helvetin asiaan työntävät kukkahattutädit valitatte huomin kerjäämisestä, niin ettekö sitten te itsekin anna huomiota, kun kerta kommentoitte ? Ei sen kyllä pätkääkään pitäisi kiinnostaa ketään, että miten tuntematon tyttö toiselta puolelta Suomea saa kouluarvosanakseen peruskoulusta, miltä luokalta tahansa. Siinä vaiheessa kun se alkaa kiinnostamaan, niin pitäisi oikeasti alkaa pohtimaan, että onkohan oma elämä nyt ihan kondiksessa, kun muiden elämät kiinnostavat niin kauheasti. Tosi monet kommentit on vaan tosi spontaaneja, typeriä ja loukkaavia arvauksia. Kiitän ja kuittaan.
      Kyllä se kuule vähän kiinnostaa muitakin siinä kohtaa, kun esim. tämä Tiia (ja monet muut kaltaisensa) jonottavat sossusta rahaa ja aikomustakaan oman elämän parantamiseen ei ole. Mistä tulee rahat siihen kattoon syljeskelyyn? -Meiltä.

      Lainaa

    135. Tulos: +25 (25 ääntä)
      Vielä ala-asteella keskiarvoni oli 8-9 luokkaa. Seiskalla ja kasilla sitten rupesin lintsaamaan lähinnä kiusaamisen ja siitä johtuvien mielenterveysongelmien takia. Lopulta en käynyt koulussa lainkaan. Kun sitten pääsin opiskelemaan pienryhmään, suoritin koko kasiluokan kevätlukukauden aikana. Nykyään, lähes kolmikymppisenä olen varmasti onnellisempi, kuin moni kommentoineista. Ei pidä yleistää...

      Lainaa

    136. Tulos: +29 (29 ääntä)
      Freak: Vielä ala-asteella keskiarvoni oli 8-9 luokkaa. Seiskalla ja kasilla sitten rupesin lintsaamaan lähinnä kiusaamisen ja siitä johtuvien mielenterveysongelmien takia. Lopulta en käynyt koulussa lainkaan. Kun sitten pääsin opiskelemaan pienryhmään, suoritin koko kasiluokan kevätlukukauden aikana. Nykyään, lähes kolmikymppisenä olen varmasti onnellisempi, kuin moni kommentoineista. Ei pidä yleistää…
      Pitää sanoa, että itselläni on myös hieman samanlainen kokemus. Ala-asteella minua kiusattiin jatkuvasti ja en pystynyt keskittymään opiskeluun lainkaan (keskiarvo oli varmaan alle 6 ja olin koko ajan masentunut). Tiiasta poiketen kuitenkin häpesin paljon huonoja numeroitani ja teki pahaa edes näyttää niitä omille vanhemmilleni. Yläasteelle mentäessä pääsin täysin uuteen kouluun (pienryhmään myös) missä ei vanhoja luokkalaisia ollut ja kiusaaminenkin loppui. Sain opiskeluintoni takaisin ja keskiarvoni kohosi 8 asti... tuo on varmaan keskinkertainen keskiarvo monille, mutta itse en olisi voinut olla iloisempi. Tämän jälkeen myös muutkin opiskelut sujuivat hyvin.

      Lainaa

    137. pirianu kontulasta 12.6.2012 15:18
      Tulos: -12 (24 ääntä)
      itä opettaa tiia tuu tykittää mäyräbaariin. sit käydää piripäissämme vetää pataa noit paskan jauhajii rullataa kermaperseitte massit otetaa käpi ja mennää mun lähiövuokrakämppää, kai se mun kakara siel sen aikaa yksin pärjää toivotaa et kukaa ei soita sossuu. mä kyl tajuun sua ku mäkää en jaksanu käyä skolei ku naulikses vedettii ränniii nii et verisuonet huus hoosiannaa

      Lainaa

    138. Tulos: +19 (31 ääntä)
      tinde: ei sillä ole mitään väliä vaikka olisit ukko mustalainen, mutta jos jollain on oikeesti paha olla niin silloin sitä jeesataan, sitä voi myös kutsua lähimmäisen rakkaudeksi. se on vaan niin saatanan ikävää kuinka jengi jauhaa täällä kuinka tiia pieksee muita ja varastaa ym… mutta kukaan ei ole siitä tehnyt lastensuojeluilmoitusta. joten en voi muuta kun epäillä näiden tarinoiden totuuden perää… mutta nasta homma jos te tunnette ittenne jotenkin paremmaksi ihmiseksi kun voitte jauhaa muista paskaa.
      Tuskinpa Tiia tai hänen vanhempansa ois mitään apua ottanu vastaan.. ''V**u mä mitään apua tarvi haist vit'' ''Eiikai meidän Tiia mitään semmoista tee, kyllä nyt erehdytte, ei se meidän pikku-Tiiamme..'' Niin.

      Lainaa

    139. pesservisser 12.6.2012 18:32
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Minäpä minä: En oo koskaan oikeestaan ajatellu, että jotkut ihmiset ei vaan yksinkertaisesti osaa… mitään!
      Varmaan osaa, mutta ei viitsi.

      Lainaa

    140. pirianu kontulasta 12.6.2012 18:35
      Tulos: -18 (22 ääntä)
      angst: Tuskinpa Tiia tai hänen vanhempansa ois mitään apua ottanu vastaan.. ”V**u mä mitään apua tarvi haist vit” ”Eiikai meidän Tiia mitään semmoista tee, kyllä nyt erehdytte, ei se meidän pikku-Tiiamme..” Niin.
      onks äikän tunnit jäänyt käymättä VITU

      Lainaa

    141. Tulos: +10 (20 ääntä)
      Mä en tiiä mihkä ammattiin toi päätyy mutta säälin niitä jotka hänen kanssaan päätyvät samaan duuniin:)

      Lainaa

    142. f*ckin' princess 12.6.2012 20:21
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Kaverini jäi luokalle koska hänellä oli kaksi nelosta...

      Lainaa

    143. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Minya: Miten helvetissä tollasella todistuksella on mukamas voinu luokalta päästä? O.o Tainnu hiukan taso laskea omien yläasteaikojen jälkeen, eikä omastakaan vielä niin monen montaa vuotta kuitenkaan ole..
      Niinpä... hemmetti mua uhattiin luokalle jättämisellä jo sillä että toiseksi viimeisestä matikan kokeesta en uusintojenkaan jälkeen päässyt läpi (mulla on aina ollut todella surkea matikkapää). Ja sain tehdä yhdessä monen muun kanssa päivittäin yhden aukeaman verran matikantehtäviä kustakin laskukaavasta, joiden piti kaikkien olla oikein, että opettaja suostui päästämään koulusta. Tunnen tulleeni huijatuksi kun JOKU pääsee tuollaisella paperilla läpi tekemällä jonkin lisätehtävän kesälomalla (kenties)....

      Lainaa

    144. minätässävain 13.6.2012 0:37
      Tulos: +22 (32 ääntä)
      huonoa koulumenestystä ei mun mielestä voi vierettää sen niskoille, jos elämä ei oo ruusuilla tanssimista... nimim. koko peruskoulun ajan jatkunut kiusaaminen ja syrjintä koulussa (oli toki kavereitakin, mutta vähän ja hekin minua kohtaan paskamaisia), kotona alkoholistiäiti, alkoholistinarsisti-isäpuoli (joka yritti useaan otteeseen tappaa äitini). perheessä myös paljon väkivaltaa, ei yhtään rahaa, ei päästetty kotoa minnekään muualle kuin kouluun. itselläni siihen päälle masennus (yksi itsemurhayritys) ja erinäisiä mielenterveysongelmia. sossut kokoajan kintereillä. oma alkoholin käyttö & lintsaaminen lisääntyivät yläasteella ongelmalliseksi. silti päättötokarin keskiarvo hipoo ysiä, kotoa olen päässyt muuttamaan pois, olen hoitanut itseni kuntoon ja elämä hymyilee =)

      Lainaa

    145. Tulos: +17 (23 ääntä)
      Hauska miten jotkut jotka oletettavasti tuntee kyseisen Tiian, puolustaa häntä argumentilla "Hänellä on vaikea elämä." Noh, voihan se olla, mutta sen näkee että hän ei yritä kuitenkaan. Se että postaa Facebookkiin todistuksen kertoo aika hyvin. Kyllä minullakin oli vaikea vaihe elämässä kun olin koulussa. Pystyin kuitenkin ryhdistäytymään ja parantamaan numeroita. Onhan tuossa aikaa parantaa numeroita, vaikka pitää olla paljon ahkerampi koulussa. Semmoinen muutos ei tule hetkessä, etenkin jos on kyse asennevammasta(En siis väitä, että tässä tapauksessa olisi kyse siitä). On myös paljon mahdollista että luokanvalvoja on tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Ne ei kuitenkaan ole mitään nopeita asioita jotka hoituvat päivässä. Voihan se olla että hän käy kahdeksannen luokan erityisluokassa tai ihan sairaalakoulussa. Joka voisi selittää sen että hän pääsi luokalta. Terveisin sairaalakoulun käynyt ongelmanuori. Joo ja hienoa miten jotkut kommentoijat yrittää tuoda politiikan tähän. Sitten tulisi semmoinen pas*amyrsky, että ei mitään rajaa.

      Lainaa

    146. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Välillä oon tosi iloinen että mun yläasteaikoina ei ollut vielä facebookkia. Ei sillä että oma todistus olisi ollut tuota tasoa, mutta mielenlaatu oli kyllä välillä just tollanen että olisin hyvinkin saattanut haukkua kaikkia säälittäviksi ihan ilman mitään syytä.

      Lainaa

    147. Tulos: -1 (15 ääntä)
      Randomi: Hauska miten jotkut jotka oletettavasti tuntee kyseisen Tiian, puolustaa häntä argumentilla “Hänellä on vaikea elämä.” Noh, voihan se olla, mutta sen näkee että hän ei yritä kuitenkaan. Se että postaa Facebookkiin todistuksen kertoo aika hyvin.Kyllä minullakin oli vaikea vaihe elämässä kun olin koulussa. Pystyin kuitenkin ryhdistäytymään ja parantamaan numeroita. Onhan tuossa aikaa parantaa numeroita, vaikka pitää olla paljon ahkerampi koulussa. Semmoinen muutos ei tule hetkessä, etenkin jos on kyse asennevammasta(En siis väitä, että tässä tapauksessa olisi kyse siitä).On myös paljon mahdollista että luokanvalvoja on tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Ne ei kuitenkaan ole mitään nopeita asioita jotka hoituvat päivässä. Voihan se olla että hän käy kahdeksannen luokan erityisluokassa tai ihan sairaalakoulussa. Joka voisi selittää sen että hän pääsi luokalta. Terveisin sairaalakoulun käynyt ongelmanuori. Joo ja hienoa miten jotkut kommentoijat yrittää tuoda politiikan tähän. Sitten tulisi semmoinen pas*amyrsky, että ei mitään rajaa.
      ymmärtäisin jos kyse olisi pelkästä koulunkäynnistä, mutta touhu täällä on mennyt jo henkilökohtaiseksi esim. nojoo nimim. kohdalla
      Nojoo: Siis voin ihan hyvällä omatunnolla sanoa ettei heru sääliä. Niin hirvittävä kauhukakara ollut jo ala-asteesta lähtien.. Löi tosia ja puri (omakohtanen kokemus) ja hänen äitinsä syytti muita ja Tiia todellankin tiesi miten valehdella kaikille. Tiia sai kyllä tukea ja muuta kotoa, sehän se siinä onkin vanhemmat ja sukulaiset näkivät vain pikku prinsessan. Ystäviä hänellä ei ollut paljon, eikä mikään ihme, koska hän kohteli heitä ja sisarensa ystäviä huonosti. Hakkasi yms. Sitä saa mitä tilaa.
      nojoo nimimerkiltä voin kysyä, että jos kerran mokailee tai vaikka vähän useamminkin, niin kantaako sitä leimaa koko loppuikänsä? Vai uskotko, että ihminen voi muuttua? Löytyykö sinulta omakohtaisia kokemuksia?

      Lainaa

    148. Tulos: -11 (11 ääntä)
      pirianu kontulasta: onks äikän tunnit jäänyt käymättä VITU
      Ööööö ei? (äikän_tunnit)

      Lainaa

    149. pesservisser 13.6.2012 17:50
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Nojoo: pur
      Jos kertomasti on totta: Ilmeisesti kyseessä on jotain aika vaikeaakin neurologista häikkää, mutta äitinsä on niitä tyyppejä, jotka hermostuu neuvolassa kun asiasta aletaan puhua ja koulussa sama juttu.

      Lainaa

    150. pesservisser 13.6.2012 17:51
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      pesservisser: Jos kertomasti on totta: Ilmeisesti kyseessä on jotain aika vaikeaakin neurologista häikkää, mutta äitinsä on niitä tyyppejä, jotka hermostuu neuvolassa kun asiasta aletaan puhua ja koulussa sama juttu.
      Lainasin väärän viestin, siis tarkoitus oli lainata sitä viestiä, missä puhuttiin puremisesta yms. Jostain syystä tuo lainaus ei tuntunut toimivan, ei siinä oikea viesti näkynytkään, mutta en saanut sitä toimimaan ja ajatteln kokeilla.

      Lainaa

    151. Tulos: -11 (13 ääntä)
      Miten tuolla lukee että olisi seiskalta päässyt mutta valinnaisliinkunta löytyy todistuksesta ? fail(kö)

      Lainaa

    152. Tulos: +10 (10 ääntä)
      ÄÖ: Miten tuolla lukee että olisi seiskalta päässyt mutta valinnaisliinkunta löytyy todistuksesta ? fail(kö)
      Riippuu koulusta. Minulla alkoi valinnaiset 7 luokalla.

      Lainaa

    153. Tulos: +15 (21 ääntä)
      Heh, tuli tätä lukiessa mieleen että yks 14-v ongelmanuori nimeltään Tiia pölli mun kännykän tossa talvella :D Jos on sama tyyppi kyseessä niin hienoa nähdä että noin hyvin menee muutenkin hänellä :)

      Lainaa

    154. Tulos: +1 (9 ääntä)
      ja mä kelasin, että mun tulevaisuus tulee olemaa kadunkulmassa seisomine minihame päällä ku päättärin sain... toivottavasti korottaa tiia numeroitaa siihe mennessä, ku mulla ne vaan laski 2 vuodessa

      Lainaa

    155. Tulos: +7 (7 ääntä)
      joq: Heh, tuli tätä lukiessa mieleen että yks 14-v ongelmanuori nimeltään Tiia pölli mun kännykän tossa talvella Jos on sama tyyppi kyseessä niin hienoa nähdä että noin hyvin menee muutenkin hänellä
      Ei ole sama Tiia koska ei oo vielä 14 täyttänytkään ja on vielä kauan 13v

      Lainaa

    156. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Terppa: Jokaisella tunnilla ku kuuntelet 15 minuuttia, saat jo paremman todistuksen. Ei voi helvetti noin vaikeeta olla
      Olet joka tunnilta pois niin saat paremman todistuksen :D

      Lainaa

    157. Attentionwho 17.6.2012 1:25
      Tulos: +12 (24 ääntä)
      Joo, ei ole noloa se ettei pärjää koulussa, vaan se että kehuskelee sillä. Nyt olisi vanhempien ja läheisten hyvä herätä. Asiat ei ole kunnossa. Yhdellä luokkakaverilla oli yläasteella syöpä ja alkoholisti-isä. Poissaoloja oli runsaasti. Silti rankan opiskelun tuloksena keskiarvo lähempänä ysiä. Toisella oli vaikea lukihäiriö ja vanhemmat kävivät läpi avioeroa. Tämäkään ei ollut tarpeeksi vaikea elämä että olisi oman tulevaisuutensa pilannut. Mitäköhän ihme syitä ihmiset aina keksivät, ettei tarvitsisi tehdä mitään? Ja jotkut idiootit vielä uskovat, ja silittävät päästä. Surulliseksihan tästä tulee. Tyttö on pilannut elämänsä.

      Lainaa

    158. Tulos: -14 (22 ääntä)
      Attentionwho: Joo, ei ole noloa se ettei pärjää koulussa, vaan se että kehuskelee sillä. Nyt olisi vanhempien ja läheisten hyvä herätä. Asiat ei ole kunnossa. Yhdellä luokkakaverilla oli yläasteella syöpä ja alkoholisti-isä. Poissaoloja oli runsaasti. Silti rankan opiskelun tuloksena keskiarvo lähempänä ysiä. Toisella oli vaikea lukihäiriö ja vanhemmat kävivät läpi avioeroa. Tämäkään ei ollut tarpeeksi vaikea elämä että olisi oman tulevaisuutensa pilannut. Mitäköhän ihme syitä ihmiset aina keksivät, ettei tarvitsisi tehdä mitään? Ja jotkut idiootit vielä uskovat, ja silittävät päästä. Surulliseksihan tästä tulee. Tyttö on pilannut elämänsä.
      Tämä todistuksen laitto oli protesti että kyl mä uskallan tämmösen laittaa.Siis oikeassa todistuksessa on kyllä jopa ysejä.Mutta tyhmäähän tällainen oli ja nyt siitä kärsii sitten tyttä kunnolla.Mutta se joka sen tänne siirsi on raukkamainen ja kateellinen tälle tytölle.Toivottavasti edestään löytää.Ja hänet kyllä jo tiedetään.

      Lainaa

    159. Hämmästynyt 19.6.2012 21:18
      Tulos: -10 (30 ääntä)
      Voin kertoa että tunnen Tiian hyvin. Hän on sosiaalinen, ystävällinen, empaattinen ja älykäs tyttö. Hänellä ei ole ollut helpoin lapsuus ja varmasti ongelmia myös sen takia. Tunnen myös vanhemmat, ja tiedän että kotona on yritetty. Kaikki mitä pystyvät. Ongelmat ovat tiedossa eikä kukaan pidä Tiiaa pikku-prinsessana. Tiia ei varmasti arvannut millaisen huomion todistus"läppä" saisi aikaiseksi, sillä tuskin monikaan nuori aina muistaa ja tajuaa miten sosiaalinen media FB on. Tiia oppi, kantapään kautta. Tiian ikäiset nuoret kapinoivat, ja sanovat välillä mitä sylki suuhun tuo, ajattelematta seurauksia. Se, että Tiialla menee NYT koulu huonosti ei tarkoita sitä todellakaan, etteikö asia voisi muuttua, tai että Tiia päätyisi sossun elätiksi. Hämmästynyt olen lähinnä siitä, miten helppoa haukkua täällä toisia ihan raivoon saakka, tuntematta oikeastaan ihmistä ja hänen taustojaan. Luin ketjun ja ihmettelin kommentteja, haukkuja ja nimittelyjä aivokuolleesta tulevaan prostituoituun?! Huh huh. En kyllä pidä niitäkään ihmisiä kovin fiksuina, jotka tuollaista kirjoittaa lapsesta. Minä toivon Tiialle pelkkää hyvää ja kannustavia ihmisiä ympärille. Tsemppiä Tiia, näytät vielä ;)

      Lainaa

    160. Tulos: +5 (21 ääntä)
      tinde: ei sillä ole mitään väliä vaikka olisit ukko mustalainen, mutta jos jollain on oikeesti paha olla niin silloin sitä jeesataan, sitä voi myös kutsua lähimmäisen rakkaudeksi. se on vaan niin saatanan ikävää kuinka jengi jauhaa täällä kuinka tiia pieksee muita ja varastaa ym… mutta kukaan ei ole siitä tehnyt lastensuojeluilmoitusta. joten en voi muuta kun epäillä näiden tarinoiden totuuden perää… mutta nasta homma jos te tunnette ittenne jotenkin paremmaksi ihmiseksi kun voitte jauhaa muista paskaa.
      Mene ite jeesaamaan Tiiaa, ja tekemään se lastensuojeluilmoitus, jos se on sulle niin helvetin tärkeää. Kunhan vaan lopetat ton turhan vinkumisen täällä.

      Lainaa

    161. ihmettelevä 22.6.2012 22:45
      Tulos: -5 (5 ääntä)
      voih: Tämän pilkkakasvon voima on pelottava.Yksi tyttö joka halusi olla vähän liian huono ja pisti piloillaan tuon todistuksen joka ei ole oikea vaan ihan keksitty on saanut sellaista saastaa osakseen että nyt tarvitaan NETTI POLIISIA. Osa kommenteista menee jo rajan yli.Ja onhan siellä muutama joka nostaa omaa häntäänsä tämän avulla .No opia ikä kaikki ja se joka on tämän tänne kopsannut saadaan kyllä selville eikä siitä hyvää seuraa.Siis ottakaahan järki käteen ei tällaista todistusta ole kellään ja tämä tyttö kyllä pääsi ihan luokaltaan.

      Lainaa

    162. ihmettelevä 22.6.2012 22:54
      Tulos: -12 (24 ääntä)
      olet niin oikeassa!! Eihän aikuisena voi kun ihmetellä näitä ihmisiä. Lapsi luulee olevansa hassu/hauska, ja pistää tämmöisen "läppä-todistuksen" faceen, ymmärtämättä minkälainen julkinen media se on. Mutta sitten täällä on näitä "aikuisia" ihmisiä, jotka kommentoivat niin ihmeellisiä juttuja, että HUH!! Itsekin tunnen ja tiedän Tiian, ja tiedän että on aivan ihana tyttö. Tiedän myös että vaikeuksia on niin kuin monilla teineillä, ja äiti on kovasti mukana ja yrittää auttaa. Mutta mikä näitä ihmisiä vaivaa?? Aikuiset oksentaa omaa pahaa oloaan haukkumalla lasta näin julkisesti?? Todellakin ihmetyttää. Olet oikeassa, että NETTI POLIISI AIKA!!! Ja kaikkienhan on oma sähköposti osoitteensa laitettava kun tänne kommentoi....

      Lainaa

    163. ihmettelevä 22.6.2012 23:15
      Tulos: -13 (19 ääntä)
      nimimerkille nojoo: näin aikuisena on pakko miettiä miksi aikuiset hmiset lähtevät tällaiseen juttuun mukaan? Tunnen itsekin Tiian ja tiedän että siellä on erittäin kannustava ja auttava äiti takana, mutta nythän oli kyse "feissari-läpästä", jonka Tiia keksi tajuamatta miten voimakas tämä julkinen media on. Sehän on tällä hetkellä monen nuoren ongelma. Kaikilla lapsilla on varmasti omat vaiheensa, kuten mainitsit "pureminen", mutta tuskinpa tätä tyttöä on hemmoteltu prinsessana, vaan oikeasti yritetty auttaa. Kiva jos ihmiset kommentoivat, mutta toivoisi että lapsen juttuihin kommentoitaisi aikuismaisesti. Mutta niin kun joku nimimerkki tuossa sanoi...ehkä olisi aika ottaa yhteyttä netti poliisiin. Mitä mieltä olet?
      tinde: ymmärtäisin jos kyse olisi pelkästä koulunkäynnistä, mutta touhu täällä on mennyt jo henkilökohtaiseksi esim. nojoo nimim. kohdalla nojoo nimimerkiltä voin kysyä, että jos kerran mokailee tai vaikka vähän useamminkin, niin kantaako sitä leimaa koko loppuikänsä? Vai uskotko, että ihminen voi muuttua? Löytyykö sinulta omakohtaisia kokemuksia?

      Lainaa

    164. Tulos: +4 (20 ääntä)
      On kyllä harvinaisen tyhmä tyttö, ensin tulee leijumaan erittäin paskalla todistuksella, sen jälkeen vetää perus hiekkapimppiraget kun ei kestä tosia asiaa että se on ihan paska. Loistavaa, Tiia!!

      Lainaa

    165. Tulos: +2 (14 ääntä)
      Ps. Anteeksi yhdyssanavirhe.

      Lainaa

    166. Naamallasi on kirja! 14.8.2012 18:12
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      No toi tuskin käy tunneilla :D
      Terppa: Jokaisella tunnilla ku kuuntelet 15 minuuttia, saat jo paremman todistuksen. Ei voi helvetti noin vaikeeta olla

      Lainaa

    167. Naamallasi on kirja! 14.8.2012 18:23
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      minätässävain: huonoa koulumenestystä ei mun mielestä voi vierettää sen niskoille, jos elämä ei oo ruusuilla tanssimista… nimim. koko peruskoulun ajan jatkunut kiusaaminen ja syrjintä koulussa (oli toki kavereitakin, mutta vähän ja hekin minua kohtaan paskamaisia), kotona alkoholistiäiti, alkoholistinarsisti-isäpuoli (joka yritti useaan otteeseen tappaa äitini). perheessä myös paljon väkivaltaa, ei yhtään rahaa, ei päästetty kotoa minnekään muualle kuin kouluun. itselläni siihen päälle masennus (yksi itsemurhayritys) ja erinäisiä mielenterveysongelmia. sossut kokoajan kintereillä. oma alkoholin käyttö & lintsaaminen lisääntyivät yläasteella ongelmalliseksi. silti päättötokarin keskiarvo hipoo ysiä, kotoa olen päässyt muuttamaan pois, olen hoitanut itseni kuntoon ja elämä hymyilee =)
      Onnea! Toivottavasti menee hyvin jatkossakin :)

      Lainaa

    168. Tulos: +1 (13 ääntä)
      Dafuq En ole päivääkään lukenut kokeisiin ja silti pääsin kiitettävin arvosanoin läpi ekalta, tokalta, kolmannelta, neljänneltä, viidenneltä, kuudennelta, seitsemänneltä, kahdeksannelta... Kaikilta luokilta jotka olen jo käynyt ;)

      Lainaa

    169. Tulos: +6 (12 ääntä)
      sen vitosen saa lähes joka aineesta, kun vaa käy niillä tunneilla... mutta eihä 450 poissaolol mitää saa.. sais vähän pistää miettiin ja laittaa takas ykkösluokalle

      Lainaa

    170. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Kyllähh: sen vitosen saa lähes joka aineesta, kun vaa käy niillä tunneilla… mutta eihä 450 poissaolol mitää saa.. sais vähän pistää miettiin ja laittaa takas ykkösluokalle
      Peruskoulussahan nyt saa vähintään seiskan suunnilleen joka aineesta jos on yhtään aivosolua siellä pääkopassa.

      Lainaa

    171. Tulos: +6 (8 ääntä)
      bethos: Peruskoulussahan nyt saa vähintään seiskan suunnilleen joka aineesta jos on yhtään aivosolua siellä pääkopassa.
      Omalla luokallani oli paljon näitä, jotka eivöt kokeessa vastanneet oikeastaan yhtään, eli noin nelosen tai vitosen arvoisesti

      Lainaa

    172. Tulos: +2 (10 ääntä)
      Kyllähh: Omalla luokallani oli paljon näitä, jotka eivöt kokeessa vastanneet oikeastaan yhtään, eli noin nelosen tai vitosen arvoisesti
      Niillä lienee se pääkoppa sitten tyhjää täynnä. Tai siideriä.

      Lainaa

    173. Tulos: +2 (14 ääntä)
      Tä on näitä helvetin sikiöitä kun kertoo aina "kuinka tyhmiä" he ovat eivätkä osaa mitään ja ovat siitä ylpeitä. Piti oikein ilmoittaa, että HUOM! Daniel laski keskiarvoni _kun_en_osannut_ :)))))). Pistää keittämään...

      Lainaa

    174. Tulos: +6 (10 ääntä)
      ammattikoulussa paras numeroni 5 oli aineesta jota ene edes muista. en tiedä kuka opetti ja mitä ja missä, mutta sekotti mut varmaan johonkin toiseen oppilaaseen ja 5 napsahti. hymyilyttää edelleen

      Lainaa

    175. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Yläasteella ainakin minun luokaltani jäi luokalle yksi poika ja yhdellä toisella pojalla oli ainakin muutama nelonen(tai hylätty, en muista kumpi) ja hän sai valita, että parantaako numerot kesän aikana vai meneekö tarkkis-luokalle. Siinä oli vissiin kuitenkin sen verran tekemistä, että päätti suosiolla mennä tarkkikselle. Jotenkin en siis usko, että Tiia olisi päässyt noilla hylättyjen määrillä noin vaan seuraavalle luokalle..

      Lainaa

    176. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Aissu: En uskonut että joku voisi saada hylätyn kuvaamataidosta tai liikunnasta. En saata uskoa että tämä on todellista.
      Tietenkin voit jos istut huutamassa haista vittua opettalle etkä suostu tekemään annettuja tehtäviä

      Lainaa

    177. Tulos: +5 (17 ääntä)
      Rankeli: Mä oikeesti säälin tätä tyttöä. Joku hänet tunteva, auttakaa häntä!
      tunnen mut en varmaa auta ku se on kiusannu mua joskus:(

      Lainaa

    178. Tulos: +12 (16 ääntä)
      voih: Tämä todistuksen laitto oli protesti että kyl mä uskallan tämmösen laittaa.Siis oikeassa todistuksessa on kyllä jopa ysejä.Mutta tyhmäähän tällainen oli ja nyt siitä kärsii sittentyttä kunnolla.Mutta se joka sen tänne siirsi on raukkamainen ja kateellinen tälle tytölle.Toivottavasti edestään löytää.Ja hänet kyllä jo tiedetään.
      miks tiia ei sitten ilmoittanut että oli läppä, jos ei kestänyt vittuilua asian suhteen jos oli muka edes esim. 7 keskiarvonen todistus?

      Lainaa

    179. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Jörgen: Tulevaisuuden vihervasemmistolais-suvaitsevaistolainen… möykkää ja möykkää vaikkei mistään mitään tiedä.
      Tässä puhu vihervasemmistolainen, ka 9.1, joten en menisi puhumaan.

      Lainaa

    180. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Meidän yläasteella jää luokalleen jo yhdestä hylätystä..
      momdsiw: Eikö kolmen hylätyn jälkee pitäs jo jäädä luokalleen?

      Lainaa

    181. Tulos: 0 (10 ääntä)
      Ite en ymmärrä et miten voi olla noi huonot numerot ! Siis oikeesti. :D Toki kaikil ei jää päähän ne asiat & jos on ollu 450 kertaa poissa, ni sit. Mut mua itteeni jo hävettäs :( + Oma keskiarvo oli välitodistuksessa 8.2 / kolmanneksi tai neljänneksi paras meidän luokalta. :)

      Lainaa

    182. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Aina kommentoidaan kun joku 20+ sählää että miten voi aikuinen ihminen olla noin teinix, mutta tämähän käyttäytyy kuin lapsi koska *on* lapsi., ja ihmetyttää aikuiset ihmiset joita riemastuttaa että ovat kypsempiä kuin seiskaluokkalainen... Alle 18-vuotiaita ei päästetä omasta elämästään päättämään koska heillä ei todellakaan ole mitään edellytyksiä. Ei se tarkoita ettei niitä koskaan tulekaan.

      Lainaa

    183. Tulos: +7 (7 ääntä)
      mikäs tässä on, kun noi vaikeimmat aineet on parhaimmilla numeroilla (jos ei katota hylättyjä.. historia, kemia ja fysiikka :o

      Lainaa

    184. Tulos: 0 (12 ääntä)
      Itse ihmettelen miten tuo osasi kirjottaa nuo statukset?:o

      Lainaa

    185. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Monet ihmetelly täs kommenteis että "Eikö joku osaa mitään?". Luulen et täs tapaukses on kyse ennemminkin sellasesta "v*ttu, ei kiinnosta"-asenteesta.

      Lainaa

    186. Tulos: 0 (8 ääntä)
      jopo: Tästä tuli mieleen että amiksen ensimmäisellä vuodella sain liikunnasta kakkosen (asteikko siis 0-3, kolmonen paras ja nolla hylätty) vaikka en kertaakaan käynyt tunneilla, enkä edes tiennyt kuka sitä liikuntaa piti ja missä piti.
      Itellä sain numeron nousemaan ylä-asteella sillä että olin tunneista noin puolet poissa :D Toki siellä punttiksella sätkää kääri kun opettaja kävi tarkistamassa että onko kaikki paikalla.

      Lainaa

    187. Tulos: +1 (13 ääntä)
      Tiiahan on nyt jo 18-vuotias. Olisi kyllä kiva tietää mitä hänelle nykyisin kuuluu, onko saanut elämänsä kohdalleen vai elääkö jossain lähiössä juoppona sossun rahoilla. Tulee vain mieleen, että tuntuu että ainoastaan Suomessa ihmiset voivat ylpeillä siitä että pärjäävät koulussa huonosti. Afrikassa ei ole varaa rakentaa lapsille kouluja tai palkata opettajia, ja muslimimaissa etenkin tytöt joutuvat käymään koulua salaa, koska jos vallassa olevat uskonoppineet saisivat tietää asiasta, se saattaisi tietää tytöille hengenlähtöä. Ja samaan aikaan Suomessa joku Tiia ylpeänä postaa Facebookiin että yli puolet aineista oli hylättyjä.

      Lainaa

    188. Tulos: -5 (11 ääntä)
      Miten ihmeessä Suomessa pääsee kuka vaan luokalta? Meidän opetusjärjestelmä on kyllä kaikin puolin hanurista. Tääkin pahvi tod.näk. saanut peruskoulun päättötodistuksen, vaikka oikea paikka taitais olla päiväkoti.

      Lainaa

    189. Tulos: +5 (9 ääntä)
      foo: Tulee vain mieleen, että tuntuu että ainoastaan Suomessa ihmiset voivat ylpeillä siitä että pärjäävät koulussa huonosti.
      Muutamassa sukupolvessa etuoikeus muuttuu pakkopullaksi jonka vastustaminen on "vallankumouksellista".

      Lainaa

    190. Tulos: +8 (10 ääntä)
      jaa-a: Ois kiva tietää mite kotona tähä suhtauduttii vai suhtaudittiinko ollenkaa…
      Sijoituskodissa asuva lapsi, joka ei saa rauhassa kasvaa. Tuossahan mainitaan "varaäiti", eli asuu sijoitusperheessä tai lastenkodissa. Siellä ei ole itsestäänselvyys, että saisi käydä rauhassa koulua tai tuettaisiin muutenkaan, kuten rakastava äiti tukisi. Asenne ja kommenttien kielenkäyttö viittaavat tarkkailu- tai apukouluun (=nykyisin harjaantumiskoulu), ei mihinkään tavalliseen peruskouluun.

      Lainaa

    191. Tulos: -4 (16 ääntä)
      Tiia on nyt 20v! Mitähän sille vitu lintsarille nyt kuuluu?

      Lainaa

    192. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Mä en jaksa käsittää, miksei tässä maassa oikeasti jätetä ketään luokalle. Täysi vitsi koko koulutussysteemi, kun sen voi vain lusmuilla läpi oppimatta yhtään mitään.

      Lainaa

    193. Tulos: +2 (2 ääntä)
      jokuraja: Mä en jaksa uskoa, että tuollaisella todistuksella pääsisi luokalta. Yksikin nelonen lukuaineessa tietääkseni merkitsee luokan tuplaamista. Mahtaa Tiia jujuttaa.
      On varmaan joskus merkinnyt, mutta ei enää. Mahdollista luokan tuplaaminen on, mutta harvinaista. Tässä on todennäköisesti katsottu, että luokalle jättämisestä ei olisi mitään hyötyä. (https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/658551-tiesitko-suomessa-voi-edelleen-jaada-luokalle-ja-ehdotkin-saada-aina-mietitaan-onko)

      Lainaa

    194. Tulos: +10 (10 ääntä)
      sekaani: Muutamassa sukupolvessa etuoikeus muuttuu pakkopullaksi jonka vastustaminen on “vallankumouksellista”.
      Etpä sinä voi tietää, mitkä on Tiian lähtökohdat... Voi olla aika karseasta perheestä kotoisin tai vaikka pahasti kiusattu; nuo 450 poissaoloakin voisivat viitata siihen. Harva lintsaa ihan oikeasti vaan siksi, että koulu ei huvita, vaikka ulospäin se voi siltä näyttääkin. Asennehan tuolla tytöllä on äkäinen kun mikä, mutta se on toisten tapa suojella itseään ja omaa haavoittuvaisuuttaan. Todellista etuoikeutta on se, että on päässyt itse helpolla, saanut riittävästi tukea ja suoriutunut ilman suurempia ongelmia ja olettaa kaikkien muidenkin pystyvän samaan. Toivottavasti Tiialla menee nykyään paremmin.

      Lainaa

    195. Tulos: -1 (3 ääntä)
      Ville: hylät
      Tuolla logiikalla jos arvosanoista yksi on 10 ja kaikki muut hylättyjä saa keskiarvoksi 10. Ei kai se ihan noin mene?

      Lainaa

    196. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Ville: Vatipaa, ei niitä hylättyjä tuohon keskiarvoon lasketa. Hylätyt arvosanat eivät ole numeroita, joten niitä ei huomioida.
      Tuolla logiikalla jos arvosanoista yksi on 10 ja kaikki muut hylättyjä saa keskiarvoksi 10. Ei kai se ihan noin mene?

      Lainaa

    197. Jankon Betoni 24.3.2019 1:59
      Tulos: -9 (11 ääntä)
      Taas tarvittas jälkiaborttia. Suotavaa olis tuokin nussia uudestaan, paremmalla menestyksellä.

      Lainaa

    198. Tulos: -2 (2 ääntä)
      Uoleviskaska: Olipas hyvin sanottu! Olen samaa mieltä. Olet kiva.
      Miksi sinä täällä vastailet itsellesi?

      Lainaa

    199. Tulos: -1 (5 ääntä)
      Olispa kiva tietää missä tuo isänmaantoivo menee tänä päivänä. Onko jo pari lasta eri isille, päihdeongelma, sossuasiakkuus ja luottotiedot kuralla.

      Lainaa

    200. Ikkunaton kultakala 10.6.2020 21:48
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Mitäköhän Tiialle kuuluu?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: todistus, keskiarvo, peruskoulu, arvosanat