Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mahdottoman vaikeita tehtäviä

"Jatka tarinaa yhdellä lauseella"
Mahdottoman vaikeita tehtäviä

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 71 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +369 (385 ääntä)
      No voi tsiisus...

      Lainaa

    2. Tulos: +918 (1136 ääntä)
      Olipa kerran Juha, minä, kaunis nainen ja moottoroitu kumipenis. Nam nam.

      Lainaa

    3. Tulos: +392 (428 ääntä)
      Mä en tajua miten nuo 8+5-8x0+1 - laskut on niin vaikeita? Tuossakin laskussa kertolasku tulee aina ennen miinus ja plus laskuja.. Tsiisus. Monet einsteinit on vielä sanonu 8x0=8.. Oikeesti? Ei se matematiikka niin hiton vaikeeta ole!

      Lainaa

    4. Tulos: +81 (197 ääntä)
      Ai että mä rakastan sua mr ällö. Mä luulin että oon ainoa joka kommentoi tähän aikaa.. mut ei.. sä teit niin taikaviitat...

      Lainaa

    5. Tulos: +97 (113 ääntä)
      Taitaa Iida olla oikeassa :)

      Lainaa

    6. Tulos: +165 (181 ääntä)
      Minä en kans voi käsittää miten noi laskut voi olla niin hiivatin vaikeita joillekin, eikös tuon tapaiset opetella jo ala-asteella?? Noita on pyörinyt fb:ssä enemmänkin, muistan jonkin samantyylisen, luulin et suurin osa kavereista vitsillä vastannut väärin, asiaan tarkemmin paneuduttuani en ollut uskoa miten iso osa laski sen oikeasti päin mäntyä o_O Ja kun ihmiset ovat ikäluokkaa 22-30 v, niin mielessä kävi miten ovat selvinneet yläasteen matikantunneilta, jos jo yllämainitun tapaiset laskut tuottaa ongelmia! Kukaan ei jatkanut Juhan tarinaa yhdellä lauseella... (virhe tehtävänannossa?)

      Lainaa

    7. Tulos: +209 (217 ääntä)
      'mikä vitsin iivo?' reps XD

      Lainaa

    8. Tulos: +68 (108 ääntä)
      1x1 on kaksi ! Ja 5x0 on 5000000000 !! Loogista, eikös ?

      Lainaa

    9. Tulos: +190 (228 ääntä)
      Olis kiva tietää mistä se ton Meerin keksi..

      Lainaa

    10. Tulos: +41 (47 ääntä)
      ei oo helppoo mikään ikinä... :D

      Lainaa

    11. Minäpä minä 28.7.2012 0:30
      Tulos: +79 (97 ääntä)
      Mun lempinimi olis Masu.. Pitäs varmaan pyytää kaikkia kutsuu mua siks.

      Lainaa

    12. Tulos: +64 (68 ääntä)
      toi alin iida =D mitä helv

      Lainaa

    13. Tulos: +41 (65 ääntä)
      Terveisiä kaikille saksalaisen koulun käyneille. Ikinä en unohda: PUNKTRECHNUNG VOR STRICHRECHNUNG!!!! Liebe Grüße, A.H.

      Lainaa

    14. Tulos: +11 (27 ääntä)
      Mission impossible, onneks Tomppa hoitaa

      Lainaa

    15. jukkapalmu 28.7.2012 8:59
      Tulos: +102 (110 ääntä)
      Noissa laskuissa missä on jossain kohtaa tuo x0 moni mokaa, koska muistaa että koulussa opetettiin että jos kertolaskussa on jossain tuo x0 niin vastaus on aina 0, muttei ne tajua että se koskee ainoastaan laskuja missä on pelkästään kertomerkkejä. Jos on +, - niin silti moni löytää sieltä vain sen x0 ja olettaa että vastaus on nolla.

      Lainaa

    16. Tulos: -49 (69 ääntä)
      Oikea vastaus oli piilotettu se on 12 koska nnnnneeeeeeeetttiiiiiiiinettinettinettinettineettiiiiiiinettine tti!!!1!"!

      Lainaa

    17. Tulos: +52 (86 ääntä)
      Oliskohan Iida luullu et lempinimi kohtaan pitää laittaa nimi josta tykkää eniten?

      Lainaa

    18. Tulos: -210 (220 ääntä)
      Suomessa pitää muistaa, että kertolasku tulee ensin. Joissain maissa laskujärjestys on eri, joten vastaus tuohon on myös eri.

      Lainaa

    19. Tulos: +54 (60 ääntä)
      NoMinä: Olis kiva tietää mistä se ton Meerin keksi..
      Kenties lempinimi, jota hänestä yleensä käytetään. Mua kiinnostaisi tietää, miksi hän julkaisi tuon systeemin, jos ei tajunnut mikä sen idea on. Mutta no jaa.

      Lainaa

    20. matikkanero 28.7.2012 12:15
      Tulos: +213 (219 ääntä)
      Ouch: Suomessa pitää muistaa, että kertolasku tulee ensin. Joissain maissa laskujärjestys on eri, joten vastaus tuohon on myös eri.
      Et oo tosissas? Missä maissa tuosta tehtävästä tulee eri vastaus kuin Suomessa?

      Lainaa

    21. Tulos: +180 (184 ääntä)
      Ouch: Suomessa pitää muistaa, että kertolasku tulee ensin. Joissain maissa laskujärjestys on eri, joten vastaus tuohon on myös eri.
      Ja mistäköhän vitusta sinä tuon repäisit? Kyllähän matematiikan säännöt ihan kansainväliset ovat ja joka maassa tulee samasta laskusta sama vastaus.

      Lainaa

    22. Tulos: +45 (57 ääntä)
      Mr.Ällöllä on viisi (5) erikoista kuvaa. Mr.Ällö hankkii lisää erikoisia kuvia ja lataa viisi (5) kansiota, joissa kaikissa on nolla (0) kuvaa. Muodosta lauseke ja laske, montako valokuvaa Mr.Ällöllä on latausten jälkeen.

      Lainaa

    23. Tulos: +127 (131 ääntä)
      Ouch: Suomessa pitää muistaa, että kertolasku tulee ensin. Joissain maissa laskujärjestys on eri, joten vastaus tuohon on myös eri.
      Olihan tämä vitsi?

      Lainaa

    24. ...ääliö 28.7.2012 13:15
      Tulos: +42 (70 ääntä)
      1+1=10 Huom. Vastaus on oikea...

      Lainaa

    25. Tulos: -21 (31 ääntä)
      no oiskohan....
      Pipe: Oliskohan Iida luullu et lempinimi kohtaan pitää laittaa nimi josta tykkää eniten?

      Lainaa

    26. Tulos: +28 (34 ääntä)
      ಠ_ಠ: Olihan tämä vitsi?
      luultavammin, täällä jossain nimittäin on muistaakseni sellanen moka jossa joku väitti just että ''eri maissa eri laskusäännöt''. en nyt valitettavasti muista mikä moka oli kyseessä mutta kuitenkin tämä kommentti oli varmaan viittaus siihen:D

      Lainaa

    27. Tulos: +44 (70 ääntä)
      …ääliö: 1+1=10 Huom. Vastaus on oikea…
      1+1=11 Voitin.

      Lainaa

    28. Tulos: -127 (157 ääntä)
      joo mr.ällö mä vihaan sua..voisit joskus laittaa jotain järkevää kommenttia..oot varmaan joku puutteessa oleva ällötys mies joka ei osaa tehhä mitään..

      Lainaa

    29. Tulos: +38 (44 ääntä)
      Lempinimeni on siis Krhä. Taidan pitäytyä etunimessäni.

      Lainaa

    30. Tulos: +77 (85 ääntä)
      henna: joo mr.ällö mä vihaan sua..voisit joskus laittaa jotain järkevää kommenttia..oot varmaan joku puutteessa oleva ällötys mies joka ei osaa tehhä mitään..
      Joku on löytänyt vasta äskettäin feissarimokat

      Lainaa

    31. Tulos: +21 (25 ääntä)
      ...ääliö: binäärimaailmassa 1+1=10 mutta missä maailmassa 89+60=5?

      Lainaa

    32. Tulos: +4 (16 ääntä)
      Lempi nimi hommassa ei oo oikeen järkeä itse olisin VeUk. :D

      Lainaa

    33. Tulos: +4 (14 ääntä)
      Miau: Terveisiä kaikille saksalaisen koulun käyneille. Ikinä en unohda: PUNKTRECHNUNG VOR STRICHRECHNUNG!!!! Liebe Grüße, A.H.
      DSH forever!! :D

      Lainaa

    34. Tulos: +20 (32 ääntä)
      Snaaba: …ääliö: binäärimaailmassa 1+1=10 mutta missä maailmassa 89+60=5?
      Ainakin mun maailmassa oli <3 Harmi etten enää muista miten kirjaimista sai numeroita, jotta pystyi lasksa rakkausprosentit! 89+60 149 1+4+9 5+9 14 1+4 5

      Lainaa

    35. jukkapalmu 29.7.2012 8:17
      Tulos: -49 (79 ääntä)
      henna: joo mr.ällö mä vihaan sua..voisit joskus laittaa jotain järkevää kommenttia..oot varmaan joku puutteessa oleva ällötys mies joka ei osaa tehhä mitään..
      Miksi miinusta noin paljon? Ihan asiaa kertoi. Samaa mieltä.

      Lainaa

    36. jukkapalmu 29.7.2012 8:18
      Tulos: -26 (42 ääntä)
      Snaaba: …ääliö: binäärimaailmassa 1+1=10 mutta missä maailmassa 89+60=5?
      Hullujen maailmassa?

      Lainaa

    37. Tulos: -7 (25 ääntä)
      Meeri.. lol

      Lainaa

    38. Tulos: +8 (14 ääntä)
      g: luultavammin, täällä jossain nimittäin on muistaakseni sellanen moka jossa joku väitti just että ”eri maissa eri laskusäännöt”. en nyt valitettavasti muista mikä moka oli kyseessä mutta kuitenkin tämä kommentti oli varmaan viittaus siihen:D
      Jep, ilmeisesti porukka ei muista sitä :D Yritin löytää oikeaa, mutta ei se tainnut tämä olla? http://www.feissarimokat.com/2011/05/5-5-x-5/#more-2841

      Lainaa

    39. Tulos: +15 (29 ääntä)
      Axu: Minä en kans voi käsittää miten noi laskut voi olla niin hiivatin vaikeita joillekin, eikös tuon tapaiset opetella jo ala-asteella?? Noita on pyörinyt fb:ssä enemmänkin, muistan jonkin samantyylisen, luulin et suurin osa kavereista vitsillä vastannut väärin, asiaan tarkemmin paneuduttuani en ollut uskoa miten iso osa laski sen oikeasti päin mäntyä o_O Ja kun ihmiset ovat ikäluokkaa 22-30 v, niin mielessä kävi miten ovat selvinneet yläasteen matikantunneilta, jos jo yllämainitun tapaiset laskut tuottaa ongelmia!
      Kuulun tuohon ikäluokkaan ja kyllä se taito kun taito unohtuu jos sitä ei käytä. Kun vielä olin peruskoulun jälkeisessä koulutusputkessa matikkakin sujui ihan ongelmitta vaikken mikään priimus ollutkaan. Mutta muutaman vuoden tauon jälkeen kun istui uudestaan koulun penkille oli shokki suuri kun helpotkin laskut tuottivat ongelmia. Siis helppo yhtälö joita paljon vaikeampiakin oli tullut ratkottua satoja mutta pää vain löi tyhjää. Ja varmaan kirjoitusasusta huomaa että samaa haparointia alkoi olemaan äidinkielenkin kanssa josta joskus tuli kiitettäviä. Mutta esimerkkinä englanti; muinoin lempiaineeni ja kieli jolla ajattelin, huomattuani kirjoitusvirheen se vihlaisi mahanpohjaa ja hämmästytti miten kirjoittaja saattoi tehdä noinkin alkeellisen virheen. Vaikka englanti on katkeamatta ollut käytössä on se internet turruttanut ja nykyään saa itsekin olla jatkuvasti tarkkana sitä kirjoitettaessa (your / you're, their / they're). Niin, että itse en ihmettele yhtään.

      Lainaa

    40. Tulos: +3 (13 ääntä)
      Snaaba: …ääliö: binäärimaailmassa 1+1=10 mutta missä maailmassa 89+60=5?
      Ainakin renkaassa Z_144.

      Lainaa

    41. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Jatka yhdellä lauseella... :D

      Lainaa

    42. Tulos: +2 (34 ääntä)
      peris: Mr.Ällöllä on viisi (5) erikoista kuvaa. Mr.Ällö hankkii lisää erikoisia kuvia ja lataa viisi (5) kansiota, joissa kaikissa on nolla (0) kuvaa. Muodosta lauseke ja laske, montako valokuvaa Mr.Ällöllä on latausten jälkeen.
      No ompa todellakin mahdottoman vaikea tehtävä. 5 + X + 5 * 0 Ensin ne viisi erikoista kuvaa (5) + X määrä lisää erikoisia kuvia (X) ("Mr.Ällö hankkii lisää erikoisia kuvia") + viisi kertaa tyhjät kansiot (5 * 0). Kerro oi matematiikkanero vastaus meille kuolevaisille!

      Lainaa

    43. Tulos: +5 (19 ääntä)
      Miks Wääkille miinusta? Asiaa puhui. Mr. Ällön hankkimien lisäkuvien määrää ei kerrota ite tehtävässä, ku sanotaan vaan että se hankkii lisää niitä. Se, että se tekee 5 kansiota, ei tarkota että se ois hankkinu lisää kuvia.

      Lainaa

    44. Tulos: -3 (9 ääntä)
      Lempinimi ois Hetu Nyt vaihtaa nimimerkin Hetukaks!

      Lainaa

    45. Tulos: +16 (30 ääntä)
      Ku tääl on näist lempinimist puhe nii aattelin kertoo sit omaniki, teiän kiusaks. :P Eli, mun lempinimi ois, tädädäää ootko valmis? Se ois: Heee, :D

      Lainaa

    46. Tulos: 0 (10 ääntä)
      Lempinimeni on OKPY

      Lainaa

    47. Tulos: +11 (17 ääntä)
      Ohikulkija: Kuulun tuohon ikäluokkaan ja kyllä se taito kun taito unohtuu jos sitä ei käytä.
      Kyllähän tuokin totta on, mutta itse myös kuulun tähän kyseiseen ikäryhmään, ja kyllä muistan silti sen laskujärjestyksen ilman ongelmia. On se kuitenkin opetettu niin hyvin ja niin moneen kertaan, että kyllä se tulee "suoraan selkärangasta". Yhtälöitä tms. en kaikkien oleta muistavan, mutta laskujärjestyksen kyllä.

      Lainaa

    48. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Ohikulkija: Kuulun tuohon ikäluokkaan ja kyllä se taito kun taito unohtuu jos sitä ei käytä. Kun vielä olin peruskoulun jälkeisessä koulutusputkessa matikkakin sujui ihan ongelmitta vaikken mikään priimus ollutkaan. Mutta muutaman vuoden tauon jälkeen kun istui uudestaan koulun penkille oli shokki suuri kun helpotkin laskut tuottivat ongelmia. Siis helppo yhtälö joita paljon vaikeampiakin oli tullut ratkottua satoja mutta pää vain löi tyhjää. Ja varmaan kirjoitusasusta huomaa että samaa haparointia alkoi olemaan äidinkielenkin kanssa josta joskus tuli kiitettäviä. Mutta esimerkkinä englanti; muinoin lempiaineeni ja kieli jolla ajattelin, huomattuani kirjoitusvirheen se vihlaisi mahanpohjaa ja hämmästytti miten kirjoittaja saattoi tehdä noinkin alkeellisen virheen. Vaikka englanti on katkeamatta ollut käytössä on se internet turruttanut ja nykyään saa itsekin olla jatkuvasti tarkkana sitä kirjoitettaessa (your / you’re, their / they’re). Niin, että itse en ihmettele yhtään. Siltikin. Eikös nuo ole ihan perusasioita... Ja matematiikassa laskusäännöt ovat kaiken perusta, siis tarkoitan, että jos ei näitä perusasioita handlaa, niin miten voi oppia lisää/laskea tästä hankalampia laskuja? Monissa muissa aineissa (biologia, maantiede, uskonto) koulussa opiskellaan uusia ja erilaisia asioita, joiden oppiminen ei ole kiinni siitä osaatko jo aiemmin läpikäydyt asiat, matikassa puolestaan sinun täytyy osata plussa- ja miinuslaskut, laskujärjestyssäännöt jne, jotta voit oppia laskemaan vaativampia tehtäviä. Vähän sama esim. äidinkielen ja enkun kanssa; et voi osata uusia asioita, jollet ole oppinut aiemmin läpikäytyjä asioita, eikös? Eli kai kaikilla edes perustaidot näistäkin em. kouluaineista on hallussa (pitäisi ainakin olla?), koska niitä samoja asioita, jotka ensimmäisillä tunneilla opetellaan, "jauhetaan"/käsitellään jokaisella oppitunnilla opeteltaessa uutta. Itsellänikään tuskin äikkä on täysin hallussa ja enkkukin sujuu ehkä vain kohtalaisesti, mutta enköhän näillä perustaidoilla ja -tiedoilla kyseisistä aineista pärjää ihan hyvin elämässä. Noilla matikkataidoilla (mokat) ei kyllä tulla pärjäämään kovin hyvin. Selitykseni ja perustelut taisivat olla hieman ontuvat ja sekavat, mutta ehkä pointti tuli toivottavasti selväksi :) Eli en vain ymmärrä miten nämä matikkatehtävät voivat olla joillekin (ala-asteelta päässeille) niin hankalia!

      Lainaa

    49. Tulos: +4 (10 ääntä)
      Kuten Minnapa tuossa yllä asian hyvin ytimekkäästi ilmaisi :)

      Lainaa

    50. aina oppii uutta 31.7.2012 7:53
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Nelli: Ainakin mun maailmassa oli ♥Harmi etten enää muista miten kirjaimista sai numeroita, jotta pystyi lasksa rakkausprosentit!89+601491+4+95+9141+45
      Rakkausprosentit laskettiin näin (ainakin mun kouluaikanani): Kirjoita sana LOVES ja laske kirjaimille numeroarvot siten, että L:n kohdalle merkkaat, kuinka monta L-kirjainta yhteensä on sinun ja ihastuksesi nimissä (etunimi + sukunimi). Sama O:n kohdalla jne. Kun on 5 numeroa rivissä voidaan joko edetä kuten äskeisessäkin esimerkissä, kunnes päädytään kaksinumeroiseen lukuun, tai laskea siten, että lasketaan aina vierekkäiset numerot yhteen, jolloin seuraavalla rivillä on 4 lukua, taas vierekkäiset yhteen jne, kunnes päädytään kaksinumeroiseen lukuun. Jos kirjaimia nimissä on niin paljon, että tuloksiin tulee kaksinumeroisia lukuja, niin yhteenlaskuvaiheessa nekin ovat yksittäisiä numeroita, jotka lasketaan vierekkäisten kanssa yhteen.

      Lainaa

    51. pessevisser 31.7.2012 11:24
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Ouch: Suomessa pitää muistaa, että kertolasku tulee ensin. Joissain maissa laskujärjestys on eri, joten vastaus tuohon on myös eri.
      Olihan tää provo...olihan...ethän ole tosissasi...pyydän..

      Lainaa

    52. pessevisser 31.7.2012 11:25
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Axu: Ohikulkija: Kuulun tuohon ikäluokkaan ja kyllä se taito kun taito unohtuu jos sitä ei käytä. Kun vielä olin peruskoulun jälkeisessä koulutusputkessa matikkakin sujui ihan ongelmitta vaikken mikään priimus ollutkaan. Mutta muutaman vuoden tauon jälkeen kun istui uudestaan koulun penkille oli shokki suuri kun helpotkin laskut tuottivat ongelmia. Siis helppo yhtälö joita paljon vaikeampiakin oli tullut ratkottua satoja mutta pää vain löi tyhjää. Ja varmaan kirjoitusasusta huomaa että samaa haparointia alkoi olemaan äidinkielenkin kanssa josta joskus tuli kiitettäviä. Mutta esimerkkinä englanti; muinoin lempiaineeni ja kieli jolla ajattelin, huomattuani kirjoitusvirheen se vihlaisi mahanpohjaa ja hämmästytti miten kirjoittaja saattoi tehdä noinkin alkeellisen virheen. Vaikka englanti on katkeamatta ollut käytössä on se internet turruttanut ja nykyään saa itsekin olla jatkuvasti tarkkana sitä kirjoitettaessa (your / you’re, their / they’re). Niin, että itse en ihmettele yhtään. Siltikin. Eikös nuo ole ihan perusasioita… Ja matematiikassa laskusäännöt ovat kaiken perusta, siis tarkoitan, että jos ei näitä perusasioita handlaa, niin miten voi oppia lisää/laskea tästä hankalampia laskuja? Monissa muissa aineissa (biologia, maantiede, uskonto) koulussa opiskellaan uusia ja erilaisia asioita, joiden oppiminen ei ole kiinni siitä osaatko jo aiemmin läpikäydyt asiat, matikassa puolestaan sinun täytyy osata plussa- ja miinuslaskut, laskujärjestyssäännöt jne, jotta voit oppia laskemaan vaativampia tehtäviä. Vähän sama esim. äidinkielen ja enkun kanssa; et voi osata uusia asioita, jollet ole oppinut aiemmin läpikäytyjä asioita, eikös? Eli kai kaikilla edes perustaidot näistäkin em. kouluaineista on hallussa (pitäisi ainakin olla?), koska niitä samoja asioita, jotka ensimmäisillä tunneilla opetellaan, “jauhetaan”/käsitellään jokaisella oppitunnilla opeteltaessa uutta. Itsellänikään tuskin äikkä on täysin hallussa ja enkkukin sujuu ehkä vain kohtalaisesti, mutta enköhän näillä perustaidoilla ja -tiedoilla kyseisistä aineista pärjää ihan hyvin elämässä. Noilla matikkataidoilla (mokat) ei kyllä tulla pärjäämään kovin hyvin. Selitykseni ja perustelut taisivat olla hieman ontuvat ja sekavat, mutta ehkä pointti tuli toivottavasti selväksi Eli en vain ymmärrä miten nämä matikkatehtävät voivat olla joillekin (ala-asteelta päässeille) niin hankalia!
      Monet asiat kyllä unohtuvat, mutta yhteen- ja kertolaskut on aika perusasioita, joita tarvitaan alalla kuin alalla ja jopa yksityiselämässä. Aika helppoja huijattavia, jos tulee vaikka jotain tarjousta tekemään.

      Lainaa

    53. Tulos: +12 (16 ääntä)
      …ääliö: 1+1=10 Huom. Vastaus on oikea…
      Ai että maailmassa on 10:laisia ihmisiä? Ne jotka ymmärtää binaaria ja ne jotka ei ymmärrä :P ...Suomen kieli on muuten joskus aika vaikeaa :D

      Lainaa

    54. ...ääliö 31.7.2012 17:04
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      suzu: Ai että maailmassa on 10:laisia ihmisiä? Ne jotka ymmärtää binaaria ja ne jotka ei ymmärrä …Suomen kieli on muuten joskus aika vaikeaa
      Niinhän se taitaa olla... :)

      Lainaa

    55. Tulos: -7 (15 ääntä)
      jukkapalmu: Miksi miinusta noin paljon? Ihan asiaa kertoi. Samaa mieltä.
      ..... liian moni pitää mr. ällön vitsejä hyvinä täällä....

      Lainaa

    56. Tulos: +11 (17 ääntä)
      Meee: ….. liian moni pitää mr. ällön vitsejä hyvinä täällä….
      Ja samalla liian moni vihaa Mr. Ällön virkistäviä pervouksia.

      Lainaa

    57. Terasedward 1.8.2012 19:21
      Tulos: -9 (17 ääntä)
      Mä en oikeesti tajua, miten voi jotku olla niin älykääpiöitä noissa laskujutuissa :D Kuten monet on selittäneet, että kertolaskut tulee AINA ENSIN, jos ei ole sulkuja tai muuta vastaavaa. Mutta varmaankin nämä tyhmät ihmiset jotka vastaavat tuommoisiin väärin, käyttävät konneen laskinta? :D Laskin itse, kuten pitääkin eli 10+10x0 10x0=0 Eli 10+0=10 Kone laskee sen laittojärjestyksessä eli vastaukseksi tulee 0. Tietokoneet eivät ymmärrä oikeita laskutapoja. Niitä voi käyttää vain pienenä apuna, mutta ei niillä laskuja voi laskea <3

      Lainaa

    58. Tulos: -2 (10 ääntä)
      Noi laskujutut ärsyttää, ku niin moni laskee ne väärin. Eniten vitutti ku just tollasen laskun oli laskenu väärin (eli antanu vastaukseksi 0) OPETTAJA. Tosin vaan ekan ja tokan opettaja, et niille ei kait vielä opeteta ees tollasia?

      Lainaa

    59. ...ääliö 1.8.2012 22:20
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Terasedward: Mä en oikeesti tajua, miten voi jotku olla niin älykääpiöitä noissa laskujutuissa Kuten monet on selittäneet, että kertolaskut tulee AINA ENSIN, jos ei ole sulkuja tai muuta vastaavaa. Mutta varmaankin nämä tyhmät ihmiset jotka vastaavat tuommoisiin väärin, käyttävät konneen laskinta? Laskin itse, kuten pitääkin eli 10+10×0 10×0=0 Eli 10+0=10 Kone laskee sen laittojärjestyksessä eli vastaukseksi tulee 0. Tietokoneet eivät ymmärrä oikeita laskutapoja. Niitä voi käyttää vain pienenä apuna, mutta ei niillä laskuja voi laskea ♥
      Riippuu täysin tietokoneohjelmasta, jolla laskua yritetään suorittaa. Kehittyneet ohjelmat pystyvät laskemaan "nopeasti" vaikeitakin monien sivujen paperityötä vaativia tehtäviä. Ohjelman koodi on tällöin tietenkin paljon monimutkaisempi. Huomioitavaa on myös se, että taskulaskinkin on käytännössä tietokone. Hyvä taskulaskin laskee yleisesti ottaen oikeita tuloksia. Virheitä voi tietysti sattua...

      Lainaa

    60. Tulos: -4 (10 ääntä)
      Pipe: Oliskohan Iida luullu et lempinimi kohtaan pitää laittaa nimi josta tykkää eniten?
      TAI sit se kopsas jonkun toisen tekemän tollasen ja unohti vaihtaa sen?

      Lainaa

    61. Tulos: +11 (13 ääntä)
      hhhhgt: TAI sit se kopsas jonkun toisen tekemän tollasen ja unohti vaihtaa loppuosan?
      ei se oo mahollista, koska tohon tulee kaksi kirjainta etunimestä ja kaksi sukunimestä, eli yhteensä neljä kirjainta. Meeri-nimessä kirjaimia on viisi ;)

      Lainaa

    62. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Ouch: Suomessa pitää muistaa, että kertolasku tulee ensin. Joissain maissa laskujärjestys on eri, joten vastaus tuohon on myös eri.
      Ja joissain maissa ykkönen on oikeasti kuutonen ja kakkosta ei ole ollenkaan. Puhumattakaan siitä että 69 onkin 42!

      Lainaa

    63. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Siltikin. Eikös nuo ole ihan perusasioita… Ja matematiikassa laskusäännöt ovat kaiken perusta, siis tarkoitan, että jos ei näitä perusasioita handlaa, niin miten voi oppia lisää/laskea tästä hankalampia laskuja? Monissa muissa aineissa (biologia, maantiede, uskonto) koulussa opiskellaan uusia ja erilaisia asioita, joiden oppiminen ei ole kiinni siitä osaatko jo aiemmin läpikäydyt asiat, matikassa puolestaan sinun täytyy osata plussa- ja miinuslaskut, laskujärjestyssäännöt jne, jotta voit oppia laskemaan vaativampia tehtäviä. Vähän sama esim. äidinkielen ja enkun kanssa; et voi osata uusia asioita, jollet ole oppinut aiemmin läpikäytyjä asioita, eikös? Eli kai kaikilla edes perustaidot näistäkin em. kouluaineista on hallussa (pitäisi ainakin olla?), koska niitä samoja asioita, jotka ensimmäisillä tunneilla opetellaan, “jauhetaan”/käsitellään jokaisella oppitunnilla opeteltaessa uutta. Itsellänikään tuskin äikkä on täysin hallussa ja enkkukin sujuu ehkä vain kohtalaisesti, mutta enköhän näillä perustaidoilla ja -tiedoilla kyseisistä aineista pärjää ihan hyvin elämässä. Noilla matikkataidoilla (mokat) ei kyllä tulla pärjäämään kovin hyvin.
      Kyllä ainakin itselläni ovat nuo matematiikan perusjutut pysyneet ihan hyvin mielessä, vaikka en ole koulujen jälkeen ole joutunut monestikaan laskemaan kuin enintään plus- ja miinuslaskuja. Sen sijaan englannin kielen olen unohtanut kokonaan, kun ei ole ollut tarvetta. Jonkin verran saan selvää luettuna, mutta puhetta en ymmärrä, saati että pystyisin tuottamaan tekstiä tai puhetta. Jos ei sitä koskaan tarvitse, se unohtuu.

      Lainaa

    64. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Facebookhan ei päivitä kommentteja sun muita ihan reaaliajassa, eli ensimmäisen kuvan kolme viimeistä kommentoijaa ovat varmaan kaikki luulleet kirjoittavansa lauseen joko kolmannen tai ehkä jopa toisen sanan.

      Lainaa

    65. matikkajumala 13.8.2012 23:56
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      Tuntuupa ihanalta kun täällä kaikki kertoo kuinka Suomen tulevaisuus on pilalla, kun ihmiset ei osaa matikkaa. Oon ala-asteesta lähtien ollut surkea matikassa, kaikki eivät sitä vaan opi (tukiopetuksissa ja erityismaikkojen luonna ravattu vaikka kuinka). Ei huono matikkapää tee ihmisestä tyhmää.

      Lainaa

    66. Tulos: -6 (12 ääntä)
      matikkajumala: Tuntuupa ihanalta kun täällä kaikki kertoo kuinka Suomen tulevaisuus on pilalla, kun ihmiset ei osaa matikkaa. Oon ala-asteesta lähtien ollut surkea matikassa, kaikki eivät sitä vaan opi (tukiopetuksissa ja erityismaikkojen luonna ravattu vaikka kuinka). Ei huono matikkapää tee ihmisestä tyhmää.
      No jos ei tuota osaa laskea, niin kyllä tulevaisuus ei välttämättä kovin valoisana aukea ja vähän tyhmä tarvitsee olla.

      Lainaa

    67. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Ei hyvä, mun lempinimi ois Alko... :,D

      Lainaa

    68. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Lempinimeni on Loki. Mutta missä on Thor..?!

      Lainaa

    69. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Vois käskeä kaikki sanomaan mua Tokoks:d

      Lainaa

    70. funktiolaskin 1.1.2016 15:56
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Nelilaskimen ja funktiolaskimen ero opetettiin ainakin 90-luvun alussa jo yläasteella. Ensimmäinen laskee näppäilyjärjestyksessä, jälkimmäinen osaa laskujärjestykset. Omina kouluaikoina myöskin piti osata matematiikan perustermit, kuten yhteen- ja vähennyslasku (ei mikään plus- ja miinuslasku), summa, tulo, osamäärä jne. Eikä ole 20 vuodessa vielä mihinkään perusasiat unohtuneet, vaikka johonkin pallon pinta-alan laskemiseen joutuukin nykyään kaavan tarkistamaan.

      Lainaa

    71. Saappaaton luovuttaja 28.7.2021 11:19
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Juumie: Mä en tajua miten nuo 8+5-8x0+1 - laskut on niin vaikeita? Tuossakin laskussa kertolasku tulee aina ennen miinus ja plus laskuja.. Tsiisus. Monet einsteinit on vielä sanonu 8x0=8.. Oikeesti? Ei se matematiikka niin hiton vaikeeta ole!
      8+5-8×0+1=14
      Koska laskujärjesrys 

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: lause, sana, matematiikka, matikka, kertolasku, kirjain, kiertoviesti