Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mitäs me rikkaat

"Faija laski mun kuukausrahan"
Mitäs me rikkaat

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 200 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +2134 (2158 ääntä)
      400e viikossa???? Nyt jotain rajaa hei.

      Lainaa

    2. Tulos: +1492 (1522 ääntä)
      400e viikossa? Mitä vittua? Nyt iski kyllä katkeruus, ite saa opiskelijana edes sitä 400e/kk ja kuitenkin pitää vuokrat ja eläminen maksaa.. Damn, ollapa rikas, tai omistaa rikkaat vanhemmat. Vaikka en kyllä tiedä haluaisinko kuulua niihinkään jotka saa kaiken ja menee paniikkiin kun rahaa on "vaan" 400e/vko :D

      Lainaa

    3. Mr. Ällö 23.8.2012 3:30
      Tulos: +202 (492 ääntä)
      http://i49.tinypic.com/wrxukp.jpg Nam nam.

      Lainaa

    4. Tulos: +525 (559 ääntä)
      Kun Juulialla tuata rahulia nuin riittää niin voikin maksaa minun 9000€ opintolainat.

      Lainaa

    5. Tulos: -1327 (1477 ääntä)
      TheAmokz: Kun Juulialla tuata rahulia nuin riittää niin voikin maksaa minun 9000€ opintolainat.
      En ymmärrä opintolainoja... koulu on Suomessa ilmainen! Ja rikkaiden vanhempien lapsena en myöskään ymmärrä dissausta! Eikö se nyt ole hyvä että me törsätään rahaa kaikkeen, eikä hamstrata sitä vanhempien tilillä? Ettekö ole kuulleet radiosta "älä ruoki lamaa" -mainoksia? Törsääminen on teidän köyhien eduksi, oma vikanne jos ette sitä tajua!

      Lainaa

    6. Tulos: -1174 (1322 ääntä)
      ^ Suurin osa kun ei kuitenkaan ymmärrä, niin selvennän teille: - Käytän 200 euroa viikossa kampaamoihin ja kauneushoitoihin. - Tuon rahan saa kyseinen kampaaja tai kosmetologi. - Raha tulee heille tarpeen. Valittamista? Olisiko parempi, että nuo rahat pysyisivät isäni tilillä? HÄ?

      Lainaa

    7. Tulos: +604 (630 ääntä)
      Minä en ole viikkorahaa nähnyt kuuna päivänä vaan vanhemmilta pyydettiin rahat, jos halusi jotain esim. elokuvalipun. 18-vuotta, kun räsähti täyteen niin ei kun vaan maksamaan itse kaikki omat menot kesätöistä ja iltatöistä. Olen kyllä kateellinen Juulialle, vaikka epäilen vahvasti hänen olevan pilalle hemmoteltu tyttö, joka todellisen elämän kohdattuaan tulee järkyttymään pahasti.

      Lainaa

    8. Tulos: +606 (634 ääntä)
      Vainio: En ymmärrä opintolainoja… koulu on Suomessa ilmainen! Ja rikkaiden vanhempien lapsena en myöskään ymmärrä dissausta! Eikö se nyt ole hyvä että me törsätään rahaa kaikkeen, eikä hamstrata sitä vanhempien tilillä? Ettekö ole kuulleet radiosta “älä ruoki lamaa” -mainoksia? Törsääminen on teidän köyhien eduksi, oma vikanne jos ette sitä tajua!
      opinto tuki on maksimissaan sen 500e kuussa ja siitä pitäis maksaa vuokrat, ruoat, koulumatkat jne. Mut ethän sä isin lellikki sitä ymmärrä. Muuten noista viikkorahoista pitää maksaa lahjaverot et mätkyjä odotelles.

      Lainaa

    9. Tulos: +477 (511 ääntä)
      Vainio: ↑ Suurin osa kun ei kuitenkaan ymmärrä, niin selvennän teille:- Käytän 200 euroa viikossa kampaamoihin ja kauneushoitoihin.- Tuon rahan saa kyseinen kampaaja tai kosmetologi.- Raha tulee heille tarpeen.Valittamista? Olisiko parempi, että nuo rahat pysyisivät isäni tilillä? HÄ?
      Jos isäsi haluaa pitää rahat tilillään niin silloin ne pysyy siellä. Sinun velvollisuutesi ei ole tuhlata toisten rahoja "laman pelossa". Eikö ihmisillä ole enää kunnianhimoa ja itsearvostusta?

      Lainaa

    10. Tulos: -809 (917 ääntä)
      ssss: Muuten noista viikkorahoista pitää maksaa lahjaverot et mätkyjä odotelles.
      Just tätä mä tarkotin! Himmeä asenne meitä kohtaan, vaikka minä laitan joka vuosi kymmeniä tuhansia euroja kiertoon ja vielä huonosti palkatuille aloille! "Vitun rikas paska, maksa verot" on kiitos tästä? Kuule, isäni maksaa jo PUOLET tuloistaan veroina, paljonko maksat sinä? Jos nyt pyydän häntä maksamaan veroja viikkorahoistani tai verottaja pistää mätkyjä, niin siihen loppuu kulutusjuhlani ja KAIKKI käyttämäni rahat jäävät isäni tilille istumaan. Happy? Oikeasti, kunnon kateellisia paskoja kaikki. Ette omaa etuanne kateudeltanne huomaa, kaivatte omaa kuoppaa.

      Lainaa

    11. Tulos: -714 (774 ääntä)
      Esa M: Eikö ihmisillä ole enää kunnianhimoa ja itsearvostusta?
      Nykyajan Robin Hood on näyttävä kaunis nainen rakennekynsillä. Deal with it. Jos nyt vaikka kuluttaisitte aikaanne ja energiaanne niiden muka työttömien pummien jahtaamiseen, jotka tekevät pimeästi duunia ja nostavat vielä sossun luukulta rahaa! Kehtaavatkin tuhlata verorahoja omaan naamaan, vaikka esim. sairaanhoidossa niitä tarvitaan.

      Lainaa

    12. Tulos: +568 (592 ääntä)
      näin niitä kusipäitä siis syntyy

      Lainaa

    13. Niinpäniin 23.8.2012 4:57
      Tulos: +540 (556 ääntä)
      ...."Yhyhyy kaikki taas menee päin persettä" :((( Juuliallahan meinas elämä mennä ihan pilalle! Kuinka Juulia meinaa pärjätä elämässä itsenäisesti ilman isin ja äiskän avustusta rahallisesti? Ei varmaan meinaakaan? Mua ei välttämättä ärsytä/säälitä yhtä paljon nuo "pilalle hemmotellut rikkaat pennut" vaan ne vanhemmat, jotka höösää niitä lapsia...:( Rahan merkitystä ei taida Juulia ihan heti oppia... Kukin tavallaan toisaalta...Mutta... Niin ja...
      Vainio: ↑ Suurin osa kun ei kuitenkaan ymmärrä, niin selvennän teille:- Käytän 200 euroa viikossa kampaamoihin ja kauneushoitoihin.- Tuon rahan saa kyseinen kampaaja tai kosmetologi.- Raha tulee heille tarpeen.Valittamista? Olisiko parempi, että nuo rahat pysyisivät isäni tilillä? HÄ?
      ... "Olisiko parempi, että nuo rahat pysyisivät isäni tilillä? HÄ?" ----Oletko miettinyt, että itse tienaisit ja ansaitsisit ne rahat, edes osan siitä..? :) HÄ? Pärjäisitkö ilman isäsi avustusta? Jos sinä itse tienaat rahaa, niin ei niiden rahojen tarvitse mun puolesta sun tilillä olla, sen ku tuhlaat ne kampaamoihin ja kauneushoitoihin. :) Aika jännä et viikossa menee noin paljon rahaa tollasiin, taitaa kasvosi ja hiuksesi tarvita aikamoista kohennusta, harmi. Onnea elämääsi ja mukavia hetkiä kauneushoitoihin!

      Lainaa

    14. Tulos: +312 (342 ääntä)
      Vainio: Just tätä mä tarkotin! Himmeä asenne meitä kohtaan, vaikka minä laitan joka vuosi kymmeniä tuhansia euroja kiertoon ja vielä huonosti palkatuille aloille! “Vitun rikas paska, maksa verot” on kiitos tästä? Kuule, isäni maksaa jo PUOLET tuloistaan veroina, paljonko maksat sinä? Jos nyt pyydän häntä maksamaan veroja viikkorahoistani tai verottaja pistää mätkyjä, niin siihen loppuu kulutusjuhlani ja KAIKKI käyttämäni rahat jäävät isäni tilille istumaan. Happy? Oikeasti, kunnon kateellisia paskoja kaikki. Ette omaa etuanne kateudeltanne huomaa, kaivatte omaa kuoppaa.
      Minä en oo verotusta laatinut ja ne verot tulee sun eikä sun isäs maksettavaks. Eikä se mun tai kenenkään muunkaan työläisen palkka nouse siitä et kulutat isäs rahoja. Ne menee johtajille ja valtiolle suurimmaks osaks. Voit huudella kateellisuutta kui paljon jaksat mut ite sentäs pärjään omillani ja oon tehny jotain rahojeni eteen. Sä taas saat kätees sormia napsauttamal summan johon suurimmal osal menee 80-160 tuntia aikaa kuukaudessa riippuen mitä tekee.

      Lainaa

    15. Tulos: -606 (688 ääntä)
      ssss: Eikä se mun tai kenenkään muunkaan työläisen palkka nouse siitä et kulutat isäs rahoja.
      Kun kaikki rikkaat alkavat ajatella näin, saatte tuntea nahoissanne miten käy! Hamstraus on KAIKILLE pahaksi. Kouluun siitä!
      Niinpäniin: Oletko miettinyt, että itse tienaisit ja ansaitsisit ne rahat, edes osan siitä..?
      Jep, haenpa tästä töitä ja vien työpaikan joltain, joka sitä olisi oikeasti tarvinnut! (Suhteiden avulla saan muuten töitä helposti). Eli sen sijaan, että kulutan perheeni valmiiksi suuria varoja, haluat, että rikastumme entisestään? LOGIIKKA KÄTEEN NYT. Ja moido, häivyn täältä kateellisten paskojen joukosta. Mr. Ällö on teistä varmaan fiksuin.

      Lainaa

    16. enymmärrä 23.8.2012 5:40
      Tulos: +426 (444 ääntä)
      Vainio, kiinnostas kyllä tietää minkä ikäne mahat olla? ps. säästä mielummi rahaa kauneusleikkaukseen nii ei tarvii joka viikko 200e tuhlata..

      Lainaa

    17. Tulos: +154 (162 ääntä)
      Kyllä Juulian teksti sai silmäripset räpsähtelemään. Noo. toisilla toisin. Kyllähän siitä voi ihan hieno ihminen kasvaa anyways, kun isi noin kaiken antaa..

      Lainaa

    18. vaikka luotolla sitten 23.8.2012 5:57
      Tulos: +135 (185 ääntä)
      Muusta en tiedä mutta olisi se näin persaukisenkin mielestä hieman heikko idea jättää kakara jonnekin missä sillä on paha olla vaan sillä perusteella että rahoja ei saa takaisin.

      Lainaa

    19. Tulos: +144 (170 ääntä)
      Parasta tässäkin kuvassa olivat feissarimokien kommentoijat ;)

      Lainaa

    20. Tulos: +88 (98 ääntä)
      Niin lellittyjä että huhhuh

      Lainaa

    21. Tulos: +468 (490 ääntä)
      Miten musta tuntuu, että tän mokan kruunas Vainio kommenteillaan. Helppoa se on tuhlauksella leveillä, mutta entä sitten kun iskän lompakko meneekin kiinni ja onkin aika aikuistua?

      Lainaa

    22. Tulos: -27 (39 ääntä)
      Forss on paras :DD ja horss

      Lainaa

    23. Tulos: +379 (407 ääntä)
      ai ku mun päähän sattuu lukea ton Vainion juttuja :D joko hyvä rölli tai uskomattoman tyhmä ihminen :D

      Lainaa

    24. Tulos: +196 (216 ääntä)
      Taidan haistaa ainoita lapsia.... En yleistä kaikkiin, mutta rikkaiden perheiden ainoat penskat on ääriusein tuollaisia (oman kokemuksen mukaan)

      Lainaa

    25. Tulos: +234 (248 ääntä)
      Ja Vainio hei, on olemassa ihmisiä, jotka ovat onnellisia vähempään. Kelpaisi ppieni ylimääräinen meikäläisenkin tuloihin, vaan olenpahan onnellinen näinkin :) Ylpeänä rakennan itse omaa tulevaisuuttani

      Lainaa

    26. Opiskelija 23.8.2012 7:22
      Tulos: +175 (253 ääntä)
      Vainio: Opintolainaa opiskelijat tarvitsevat ihan elämiseen, jos ei ole mahdollisuutta tehdä töitä opintojen ohessa. Siis ihan siksi, että voi ostaa ruokaa ja maksaa vuokran. En itsekkään ymmärrä rikkaiden tai heidän lastensa dissausta, vaikka itse olenkin suht köyhästä perheestä. Jotainhan ne rikkaat ovat tehneet rahat ansaitakseen. Ihmisiä ärsyttääkin ehkä se, että kun itsellä voi olla vaikeuksia pärjätä taloudellisesti, niin jonkun muun tuhlailu tuntuu epäoikeudenmukaiselta. Eihän se kuitenkaan ole tältä ärsyyntyneeltä pois. Oot aika ärhäkkä puolustamaan itseäsi ja sanomisiasi, mikä ei ole välttämättä väärin, varmaanki saat kuulla kateellisten panettelua. Kaikki ei ole kuitenkaan kateellisuutta, koita ymmärtää muita ihmisiä ja muiden ihmisten syitä sanoa tiettyjä asioita. Ymmärrys muista saattaa laajentaa ymmärrystä itsestäkin. Uskon, että kanssasi olisi mielenkiintoista keskustella ihan kahden kesken :)

      Lainaa

    27. Tulos: +303 (307 ääntä)
      Vainio: En ymmärrä opintolainoja… koulu on Suomessa ilmainen!
      Koulu tosiaan on Suomessa ilmainen, mutta koulukirjat, muistiinpanovälineet ja yksin asuvien opiskelijoiden vuokra ei ole. Esim. yksi lukion kirja maksaa noin 30€ (äikänkirjani noin 50€) ja jos jaksossa on se viisi kurssia niin siinä menee jo se 150€ kuukaudessa. Hinta tietysti laskee noin 70€:oon jos ostat käytettyjä kirjoja. Vihot, isoruutuinen konseptipaperi, luentolehtiöt yms. eivät myöskään ole kovin halpoja. Lisäksi matematiikantunneille pitää vielä hankkia laskin. Lyhyessä matikassa se maksaa ehkä sen 30€, mutta pitkän matikan laskin maksaa helposti uuden kännykän verran. Ja jos tosiaan haluamasi koulutuspaikka on toisella paikkakunnalla, joudut muuttamaan sinne ja asumaan siellä vuokralla ja jolleivat vanhempasi hemmottele sinua pilalle, joudut ITSE maksamaan vuokran, vesilaskun, sähkölaskun ja ruuat, joihin menee helposti kuukaudessa vähintään 500€. Hinta tietenkin vähenee, jos koulullasi on tarjolla opiskelija-asuntola. Entä miten nämä rahat saadaan kasaan? Koulupäivän aikana on vähän vaikea käydä töissä eikä koulutus ole vielä tässä vaiheessa hyvällä tasolla kunnon töiden saamiseen, joten työtulot jäävät vähäisiksi. TÄMÄN takia Suomessa on opintoraha.

      Lainaa

    28. randomname 23.8.2012 7:51
      Tulos: +343 (353 ääntä)
      Vainio: En ymmärrä opintolainoja… koulu on Suomessa ilmainen!
      Tässähän vain ilmaiset tyhmyytesi, kun taidat olla tottunut siihen että "isi maksaa". Peruskoulun jälkeen mikään muu koulu ei todellakaan ole ilmainen; opiskelu on, mutta esim. lukioon et voi mennä jos et osta kirjoja, jotka voi hyvinkin maksaa pari tonnia koko kolmelta vuodelta... Plus mahdolliset koulumatkat, omat ruuat, ja asumiseen menevät rahat riippuen ihmisestä... Luoja sentään, jos ei tällaisia asioita tiedä. Maailmassa maksaa muukin kuin rakennekynnet ja hiuslisäkkeet.

      Lainaa

    29. Tulos: +133 (157 ääntä)
      ei juma nyt on pakko puuttua tähä.. Siis olen ensimmäistä vuotta opiskelemassa tienasin kesällä 1000 e ja koulumatkani on 30km eli kokin ja tarjoilijan vaatteet 400e kokin kirjat 60e lukio kirjat vuodessa n. 400e ja ne koulumatkat 450e ja kaikki pitäs maksaa itse? Onneksi äitini maksaa edes koulumatkat... Ja olen kiitollinen siitä vaikka itselleni jää vuodeksi Vajaa 200e.. Vuodeksi... Nii i.. Miksi pitää ottaa opintolainoja?

      Lainaa

    30. Tulos: +174 (186 ääntä)
      En osaa olla kateellinen, sillä olin ihan tyytyväinen siihen kasvatukseen jonka sain. Viikkorahaa sain 5€ viikossa ja lopulta kuukausirahaa 40€. Rahaa vaateostoksiin sain kyllä tarvittaessa parin kuukauden välein. Eniten vain käy sääliksi kun on noin pilalle hemmoteltuja nuo. Toivottavasti joutuvat tilanteeseen, ettei isi enää maksakaan mitään ja alkavat ymmärtämään rahan arvoa.

      Lainaa

    31. Tulos: +26 (86 ääntä)
      Omia lapsia kunhan joskus saan niin en aio pilata heitä isoilla viikkorahoilla vaikka joku yrityspomo olisinkin. Tottahan se on, että minun aikani 10e viikossa ei nykypäivänä enää riitä, koska kaikki viihdyke ja tekeminen maksaa rahaa. Kavereiden kanssa kaupungille hengailemaan lähtemiseen pitää muistaa sisällyttää esimerkiksi joku kaupungin kallis kahvilalasku tai mäkkärisafka. Sen sijaan omilta vanhemmiltani sain sen verran mallia, että raha ei minun hyppysissäni liikkunut mutta jos ikinä tarvitsin sitä heiltä jotain isompaa ostosta varten niin sen kyllä yleensä sainkin. Poislukien tietty turhat ostokset, jotka hetken mielihalusta olisin halunnut ja vanhempani sellaiset hyvin kitkivätkin pois. Kaikenkaikkiaa tämä ihmisten perisuomalainen katkeruus huvittaa minua paljon. Olisipa joku näistä kommentoijista muutaman vuoden päästä rikkaissa naimisissa/unelmaduunissa ja perheellä menisi hyvin, poislukien ympärillä olevien ihmisten jatkuva katkeruus ja kateus. Mukavaa varmasti olla perheen äiti, kun omaa kasvatusta arvioidaan jatkuvasti mutta niinhän se on. Minä en ole katkera enkä kade, minulla on palava kunnianhimo saavuttaa hyvä elintaso ja turva itselleni ja mahdolliselle perheelleni.

      Lainaa

    32. Tulos: +177 (191 ääntä)
      Vainio: Nykyajan Robin Hood on näyttävä kaunis nainen rakennekynsillä. Deal with it. Jos nyt vaikka kuluttaisitte aikaanne ja energiaanne niiden muka työttömien pummien jahtaamiseen, jotka tekevät pimeästi duunia ja nostavat vielä sossun luukulta rahaa! Kehtaavatkin tuhlata verorahoja omaan naamaan, vaikka esim. sairaanhoidossa niitä tarvitaan.
      Trolli mikä trolli. Ei kai kukaan ihminen oo tätä mieltä oikeasti?

      Lainaa

    33. Tulos: +150 (162 ääntä)
      Mä oo ihan saatanan järkyttynyt, jumalauta. Häpeäis ku maksaa tyttärelleen 400 viikossa... Miten se saa ton määrän kulumaan ku ei oletettavasti maksa mitään laskuja ja asuu kotonaan vanhempien helmoissa, paitsi ehkä maksaa jonkun puhelinlaskun. Mä saan olla onnellinen jos saan silloin tällöin revittyä vanhemmiltani rahaa lukiomenoihin.

      Lainaa

    34. Tulos: -355 (369 ääntä)
      Huomasiko teistä kukaan, että se 400 euroa oli KUUKAUSIraha? Pari ensimmäistä kommentoijaa ei ainakaan. On se silti tietysti liikaa.

      Lainaa

    35. Tulos: +80 (102 ääntä)
      Kyllä välillä hävettää muiden ihmisten puolesta ja kuvottaa se tieto että joudun elämään samassa maassa tuollaisten reikäpäiden kanssa.. (kaikki viestiketjun lukeneet varmaan tietää kenestä puhun)... Olipa kiva "piristys" näin raskaan yövuoron jälkeen.. (kyllä, tienaan rahani ja elätän itseni käymällä töissä)... I don't want to live on this planet anymore...

      Lainaa

    36. JackNicholson 23.8.2012 8:51
      Tulos: +140 (156 ääntä)
      MITÄ SAATANAA? mun kahen viikon palkko on about sama ku mitä toi lellipentu saa kahessa viikossa. fuck my life!

      Lainaa

    37. Tulos: +114 (146 ääntä)
      Vainio: Nykyajan Robin Hood on näyttävä kaunis nainen rakennekynsillä. Deal with it. Jos nyt vaikka kuluttaisitte aikaanne ja energiaanne niiden muka työttömien pummien jahtaamiseen, jotka tekevät pimeästi duunia ja nostavat vielä sossun luukulta rahaa! Kehtaavatkin tuhlata verorahoja omaan naamaan, vaikka esim. sairaanhoidossa niitä tarvitaan.
      Kaikkien eduksi olis vaan hyvä jos pitäisit sen pääs kiinni lopullisesti.

      Lainaa

    38. Tulos: +105 (123 ääntä)
      Eiköhän Vainio oo trolli.

      Lainaa

    39. Tulos: +218 (230 ääntä)
      Vainio: Kun kaikki rikkaat alkavat ajatella näin, saatte tuntea nahoissanne miten käy! Hamstraus on KAIKILLE pahaksi. Kouluun siitä! Jep, haenpa tästä töitä ja vien työpaikan joltain, joka sitä olisi oikeasti tarvinnut! (Suhteiden avulla saan muuten töitä helposti). Eli sen sijaan, että kulutan perheeni valmiiksi suuria varoja, haluat, että rikastumme entisestään? LOGIIKKA KÄTEEN NYT. Ja moido, häivyn täältä kateellisten paskojen joukosta. Mr. Ällö on teistä varmaan fiksuin.
      Harvoin oon kyllä kuullut näin jaloa (teko)syytä siipeilylle. <3 Jos et halua viedä meiltä työpaikkoja, ole enemmin tuottava ja perusta oma yritys ja tuota lisää työpaikkoja. Menee maailmanparannus-skillisi hukkaan kauneushoitoloissa.

      Lainaa

    40. Tulos: +77 (117 ääntä)
      Eeeeeeiiii jumalauta että alakaa kiehumaan ja verenpaineet nousemaan!!!!!!!!!!!!! Minä pienen lapsen äiti sain vielä hetki sitten Kelan tukia suunnilleen sen 400€/KUUKAUDESSA! Nyt oppisopimuksella max. 2-3 kertaa enenmmän. Kotoo ei oo tullu penniäkään sitten yläasteen jälkeen ja oon tullu toimeen omillani aivan helvetin hyvin ja olen siitä ihan s**t*n*n ylpeä!!

      Lainaa

    41. Tulos: -188 (222 ääntä)
      En ymmärrä dissausta - miksi ei isä saisi antaa tyttärelleen rahaa? Minä ainakin aion antaa niin paljon kuin pystyn. Se että nämä on edes otettu tänne tyrkylle Feissarimokiin on oikeastaan kummallista. Nuo eivät edes ole rikkaimpia ihmisiä nähneetkään - joku Jorma Ollilan tytär saattaa saada vaikka 2000 e viikkorahaa.

      Lainaa

    42. Tulos: +144 (162 ääntä)
      Itsehän sain lapsena 10 mk viikkorahaa, eli vähän vajaa 2 €. Siitä sitten piti säästää, jos halusi jotain uutta itselleen. Uuden puhelimen ostin itselleni pelkästään omalla työllä, eli keräämällä sieniä ja myymällä niitä, ja ikää oli ehkä 10-12 vuotta silloin. Vapaaehtoisesti ja nurisematta. Teininä en enää edes kehdannut nostaa tuotakaan viikkorahaa, vaan tein itse kesätöitä ja ostin niistä sitten mitä tarvitsin (esim. tietokone). Mielestäni lapselle pitäisi opettaa rahan arvo, ja miltä tuntuu kun hankkii kulutettavan rahan omalla työllään.

      Lainaa

    43. Tulos: +86 (92 ääntä)
      Opiskeluaikana opintotuki+asumislisä n.400€/kk, vuokra 350€, vesi 15€, sähkö 2kk välein n.80€. Puhelinkin oli ihan kiva omistaa (n.20€/kk) ja kouluun piti hankkia kirjoja ja olihan se ihan kiva syyä muutakin kun yks ilmanen kouluateria päivässä. Kyllä siinä tinkaan luututtiin kaupanlattioita sun muuta, vaan ei luonto antanu periks kotoo pyytää. Ja hengissä on selevitty.

      Lainaa

    44. Tulos: +117 (137 ääntä)
      Ite saan eräältä kaveriltani koko ajan katkeraa tilitystä, miten en ole ansainnut mitään mitä saan, ja kuinka olen pilalle hemmoteltu kakara. Kuinka sain riparirahani siitä hyvästä että menin "aivopestäväksi palvomaan homovihaajien jumalaa". On harmi ettei kaverini ole niin varakas että voisi ostella jotain ja saisi vielä vanhemmiltaan jotain, mutta alkaa pikkuhiljaa rasittamaan tuo syyllistys. Pitäisikö minun heittää kaikki omaisuuteni pois, jotta kaverini olisi onnellinen ja omistaisin vain sen, mitä "ansaitsen"? Ei sillä. Olen lellitty, sen myönnän. Koitinpa saada äitinikin opettamaan pyykkäämiset yms. koska luultavasti menen jatko-opiskelemaan Orivedelle asti, jossa asun asuntolassa. Siellä ei ole äiti auttamassa. Mutta sain vastahakoisuutta osakseni, äiti oli sitä mieltä että se on sitten eikä sitä tarvitse nyt oppia. Kaipa äiti sitten hiukan pelkää ajatusta että se oma pikku poika lähtee Orivedelle asti opiskelemaan :D Mutta en sentään niin lellitty ole että viikkorahani olisi jotain 400e:n luokkaa :'D Kyllä vähemmälläkin olisi kiva selvitä.

      Lainaa

    45. Tulos: +55 (65 ääntä)
      Haha kiva, mulla jää itelleni ja lapselleni vähän vajaa 300 koko kuukaudeksi (siis vuokran ja laskujen jälkeen) :D

      Lainaa

    46. Tulos: +24 (42 ääntä)
      Mä sain kuukausirahaa 50 euroa. Se loppui, kun sitten kun aloitin kesätyöt (ekaa kertaa 20-vuotiaana) ja nekin pistin suurimmaksi osaksi säästöön. En olis voinut kuvitellakaan saavani montaa sataa kuukaudessa porukoilta tekemättä mitään. Mä olen kyllä voinut pyytää rahaa vanhemmilta lainaksi myös kotoa muutettuani sitten kun on ollut isompi hätä, mutten mitään isoja summia, kun ei niilläkään ole. Toisaalta se lainailu on joskus tapahtunut toisinkin päin. Ei se ihan aina ole aikuisillakaan ihmisillä mahdollista selvitä omillaan joka hetki.... (Ne on sit eri juttu, jotka on aina rahapulassa, kun tuhlaavat johonkin turhaan.)

      Lainaa

    47. Tulos: +116 (130 ääntä)
      Vainio: ↑ Suurin osa kun ei kuitenkaan ymmärrä, niin selvennän teille: - Käytän 200 euroa viikossa kampaamoihin ja kauneushoitoihin. - Tuon rahan saa kyseinen kampaaja tai kosmetologi. - Raha tulee heille tarpeen. Valittamista? Olisiko parempi, että nuo rahat pysyisivät isäni tilillä? HÄ?
      Mahtaa Vainio olla mielenkiintoinen ilmestys. Tulee lähinnä mieleen semmoinen tekoruskettunut wannabejulkimo, jolla on "hienot" rakennekynnet ja "tyylikäs" överiksi vedetty meikki. Ja toki ihqt kalliit vaatteet ja ylimielinen asenne "köyhiä paskoja" kohtaan. Noei, oikeastihan Vainio taitaa olla vaan trolli. Ainakin toivon niin...

      Lainaa

    48. Tulos: -22 (68 ääntä)
      Hei, oikeesti, mun mielestä sillä ei oo mitään tekemistä minkään kanssa et joku rikkaiden vajnhempien lapsi saa paljon massii... mikäs siinä. Ja jos jossain vaiheessa laitettaan kukkaron nyörit kiinni ni sit se oppii elämään ilman, ei siinä muukaan auta. Se ei kummiskaan ole kenenkään muun asia kun niiden oma. Oletteko itse ikinä miettuneet että kuinka epäoikeudenmukaista (kyllä!!) se on että lapsi kasvatetaan ns. rikkasti eli sille ostetaan kaikki mitä se haluu plus kaikki mitä vanhemmat haluu sille antaa. Perhe reissailee helvetin hienois paikois ja eletään ns. parempaa elämää perheessä. Sit kun lapsi täyttää 18 ni pitäiskö se sit pistää tukirn varaan ns. oikeeseen maailmaan... ei sekään hirveen järkevältä kuulosta.... Ei oo onnen lahjat jaettu tasan (rahan puolesta) mut mitä sitä sit itkemään... Kaikilla kummiskin on mahdollisuus itsekkin tietana et jos ei vanhemmat oo ollu rikkaita ni ei se poissasulje oma menestystä...

      Lainaa

    49. Tulos: +36 (46 ääntä)
      Vainio: Kehtaavatkin tuhlata verorahoja omaan naamaan, vaikka esim. sairaanhoidossa niitä tarvitaan.
      Se nyt on yks paskan hailee lahjoittaado valtiolle miljardin ja vaatii sen korvamerkityksi sosiaali- ja terveysalan menoihin, tai lahjoittaa euron. Sillä on sama vaikutus. Se ei korjaa tilannetta, eikä se raha sinne todellisuudessa mene. Säästätoimenpiteitä tehdään joka tapauksessa, rahaa annetaan pois ja sitä vastaan otetaan takuita jossa ei myöskään ole mitään järkeä.

      Lainaa

    50. Tulos: +27 (43 ääntä)
      kateus iski :/ itsehän en saanut viikkorahaa ollenkaan - korkeintaan 5mk viikossa! >:(

      Lainaa

    51. Tulos: +53 (69 ääntä)
      Vainio: ↑ Suurin osa kun ei kuitenkaan ymmärrä, niin selvennän teille: - Käytän 200 euroa viikossa kampaamoihin ja kauneushoitoihin. - Tuon rahan saa kyseinen kampaaja tai kosmetologi. - Raha tulee heille tarpeen. Valittamista? Olisiko parempi, että nuo rahat pysyisivät isäni tilillä? HÄ?
      .....oikeesti luulet että se kampaaja/kosmetologi saa sen 200€?eipä ihan taida pitää paikkaansa.ja voin kertoa,et kampaajan palkka on hyvin paljon keskimääräistä vähemmän.ihan vaan kun suurin osa ei kuitenkaan tajua.

      Lainaa

    52. Tulos: +227 (241 ääntä)
      Vainio: En ymmärrä opintolainoja… koulu on Suomessa ilmainen!Ja rikkaiden vanhempien lapsena en myöskään ymmärrä dissausta! Eikö se nyt ole hyvä että me törsätään rahaa kaikkeen, eikä hamstrata sitä vanhempien tilillä? Ettekö ole kuulleet radiosta “älä ruoki lamaa” -mainoksia? Törsääminen on teidän köyhien eduksi, oma vikanne jos ette sitä tajua!
      Kiitos talousoppitunnista, neiti Hayek, viiltävä analyysinne lamasta ja sen syistä ja varsinkin parannuskeinoista elähdyttivät mieltäni. Ehdotan teille Nobelin talouspalkintoa. Uskon kuitenkin, että "köyhät" eivät ole sinulle kateellisia mistään. Heitä ottaa päähän se, että sinä omit kunnian vanhempiesi saavutuksista. He ovat ansainneet ne rahat, joita sinä katsot etuoikeudeksesi käyttää. SINÄ et ole saavuttanut tässä elämässä vielä mitään. Jos sinua harmittaa se, että saat täällä kitkeriä vastauksia, niin voin kertoa sinulle syyn. Ei ketään haittaa että olet varakkaasta perheestä: sinä olet vain keskenkasvuinen, tietämätön ja ylimielinen vittupää.

      Lainaa

    53. Tulos: -10 (38 ääntä)
      minä: ei juma nyt on pakko puuttua tähä.. Siis olen ensimmäistä vuotta opiskelemassa tienasin kesällä 1000 e ja koulumatkani on 30km eli kokin ja tarjoilijan vaatteet 400e kokin kirjat 60e lukio kirjat vuodessa n. 400e ja ne koulumatkat 450e ja kaikki pitäs maksaa itse? Onneksi äitini maksaa edes koulumatkat… Ja olen kiitollinen siitä vaikka itselleni jää vuodeksi Vajaa 200e.. Vuodeksi… Nii i.. Miksi pitää ottaa opintolainoja?
      Ei sitä rahaa niin paljoa mene jos asuu vanhempien luona? Itse asuessasni vanhempien luona tein perus kotitöitä (puuliiterin täyttöä, ruohonleikkuuta, siivousta jne) jotta sain rahaa vaatteisiin tai mihin nyt tarvitsinkin, ja 17v muutin omilleni. Nyt 7v myöhemmin olen vieläkin hyvin pärjännyt ilman vanhempien apua, mitä he nyt esimerkiksi jouluna tai syntymäpäivinä antavat rahaa lahjaksi. Eikä harmita yhtään ettei ole ollut liikaa rahaa, eipähän ole tullut kasattua ylimäärästä kamaa nurkkiin eikä muutenkaan raha ole tärkeintä elämässä. Oon kyl täysin tyytyväinen elämääni :)

      Lainaa

    54. Tulos: +50 (56 ääntä)
      Bleh, Vainio taitaa vain rölläillä teitä. Ja jos hän oli tosissaan, eikö olisi parempi lahjoittaa niitä rahoja sinne sairaalaan ja muuhun missä sitä tarvitaan JOS sitä rahaa nyt on tilillä niin paljon että joka viikko voi pieraista 500e tuosta vaan menemään?

      Lainaa

    55. Tulos: +50 (64 ääntä)
      Kas, tännekin on pesiytynyt kiintiötrollaajia. Kyllä Vainiolle iskee ahdistus kun joutuu vielä joku päivä tekemään TÖITÄ itse *gasp* ;( PS: Varo sitten töitä tehdessä, etteivät rakennekynnet murru. Tai vaikka mene paskaa rakennekynsien alle; iik, paha maailma ;| Voi olla, ettei myöskään pelkällä nätillä naamataululla ja korkkareilla pitkälle pötkitä. Äly ja nöyryys kun auttaa paremmin eteenpäin työelämässäkin, kumpaakaan ei tosin sulta näytä löytyvän.

      Lainaa

    56. Tulos: +20 (26 ääntä)
      Eipä kyllä sinänsä nämä rikkaat pennut kadehdita. Osa vanhemmista on sen verran fiksuja, että rahahanat supistuvat urakalla, kun lapsi muuttaa kotoa. Joillekin se on sitten isohko "kulttuurishokki" kun pitäisi oikeasti pärjätä pienellä rahamäärällä.

      Lainaa

    57. Tulos: +37 (43 ääntä)
      anteeksi kiroiluni mutta mitä vittua ihmiset!!! typeriä kakaroita kasvattavat, sitte ku alkaa elää omillaan ni otetaan näitä pikavippejä sun muita lainoja. lopputuloksen tietääki jo sitte kaikki...

      Lainaa

    58. Tulos: -197 (199 ääntä)
      TOS LUKEE KUUKAUSIRAHA, EI VIIKKORAHA. Ekat kommentit, apuaa 400,00 euroo viikkorahaa... lol nam

      Lainaa

    59. Tulos: -47 (95 ääntä)
      Haha, ite en jaksanu lukee loppuuuun. SOriiiii ! :))))

      Lainaa

    60. Tulos: +29 (37 ääntä)
      minä: ei juma nyt on pakko puuttua tähä.. Siis olen ensimmäistä vuotta opiskelemassa tienasin kesällä 1000 e ja koulumatkani on 30km eli kokin ja tarjoilijan vaatteet 400e kokin kirjat 60elukio kirjat vuodessa n. 400e ja ne koulumatkat 450e ja kaikki pitäs maksaa itse? Onneksi äitini maksaa edes koulumatkat… Ja olen kiitollinen siitä vaikka itselleni jää vuodeksi Vajaa 200e.. Vuodeksi… Nii i.. Miksi pitää ottaa opintolainoja?
      ilmeisesti asut kotinurkillasi edelleen? siksi EI kannata ottaa opintolainoja. Jos taas asut omassa vuokra-asunnossa ja kaikki tuki menee vuokraan, otat lainaa. Käsittäkää typerykset jo.

      Lainaa

    61. Tulos: +59 (65 ääntä)
      Sipuli: TOS LUKEE KUUKAUSIRAHA, EI VIIKKORAHA. Ekat kommentit, apuaa 400,00 euroo viikkorahaa… lol nam
      Ja Janina kommentoi itse omaan statukseensa: "toi on sittenkin mun viikkoraha etten käytä kaikkee aina kerralla XD" Luetunymmärtäminen haloo.

      Lainaa

    62. Tulos: +37 (49 ääntä)
      outoa että noi jaksaa lesoilla. ite olisin hiljaa/häpeäisin jos täysi-ikäsenä ton verran rahaa saisin. vaik vanhemmissahan se vika on

      Lainaa

    63. Tulos: +52 (58 ääntä)
      Sipuli: TOS LUKEE KUUKAUSIRAHA, EI VIIKKORAHA. Ekat kommentit, apuaa 400,00 euroo viikkorahaa… lol nam
      Ja KOMMENTISSA lukee että se ONKIN VIIKKORAHA.

      Lainaa

    64. Tulos: +34 (42 ääntä)
      Mä en oo ikinä saanu vanhemmiltani viikko/kuukausirahaa. Isältä sain ehkä parikymppiä vuodessa jos ylipäätään uskalsin kysyä.

      Lainaa

    65. Tulos: +22 (36 ääntä)
      Yhteiskunnan pitäisi toimia niin, että vastuu sen toimivuudesta jaettaisiin yhdessä. Kaikki tekisivät jotain sen eteen, että kaikki saavat ruokaa, voivat asua jossain, pääsevät lääkäriin jne. Jos haluaa nauttia yhteiskunnan tuottamista eduista, pitäisi kykyjensä mukaan myös osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen. Se että joku keskittyy omiin hiuksiinsa ja rakennekynsiinsä ei hyödytä muita lähtökohtaisesti yhtään. Se että raha menee kiertoon ei tarkoita sitä että se menee köyhille. Rahan kiertoonlaittaminen ei tuota lisäarvoa kenellekään, eikä rahan tuhlausta siten voi pitää yhteiskuntaa hyödyttävänä työnä. Mun mielestä tän Juulian kannattaisi tehdä sellaista työtä missä hän on hyvä ja missä hän tuottaa yhteiskuntaan jotain tarpeellista.

      Lainaa

    66. Tulos: +42 (50 ääntä)
      Nyt on jotain häikkää kyllä kasvatuksessakin. Näistä lellityistä kakaroista kasvaa "aikuisia", jotka eivät ymmärrä rahan arvoa, eivät osaa itse tehdä mitään ansaitakseen leipänsä, eivätkä osaa säästää. Kun (jos?) tulee aika siirtyä asumaan pois isin luota ja pärjätä omillaan, niin Hannalle ja Juulialle tulevat kela, sossu ja pikavipit tutuiksi...

      Lainaa

    67. Tulos: +68 (70 ääntä)
      Vainio: En ymmärrä opintolainoja… koulu on Suomessa ilmainen!
      Opiskelen ja asun pääkaupunkiseudulla. Minulla ei ole työtä ja vuokrani pienessä yksiössä on 25 € enemmän kuin opintotukeni. Jään siis joka kuukausi tappiolle jo pelkästään sen takia, siihen sitten päälle vielä kaikki muut kulut. Ja ei, isillä ei ole varaa kustantaa elämistäni.

      Lainaa

    68. Tulos: +48 (52 ääntä)
      Vainio: Kun kaikki rikkaat alkavat ajatella näin, saatte tuntea nahoissanne miten käy! Hamstraus on KAIKILLE pahaksi. Kouluun siitä! Jep, haenpa tästä töitä ja vien työpaikan joltain, joka sitä olisi oikeasti tarvinnut! (Suhteiden avulla saan muuten töitä helposti). Eli sen sijaan, että kulutan perheeni valmiiksi suuria varoja, haluat, että rikastumme entisestään? LOGIIKKA KÄTEEN NYT. Ja moido, häivyn täältä kateellisten paskojen joukosta. Mr. Ällö on teistä varmaan fiksuin.
      No, ei sinun pysyvästi tarvitse keltään työpaikkaa viedä, mutta sinun itsesikin takia olisi järkevää, että hoidat itsellesi työkokemusta. Teidän perheellänne saattaa tänään ollakin rahaa, mutta entä jos joskus ei ole? Raha tulee, raha menee. Niin, ja kuluttamisestasi sen verran. Kyllä, sinä kulutat rahaa, joku muu tienaa, mutta ota huomioon, etteivät rikkaat ole ainoa kulutusryhmä. Uskon, että rahoillasi sinä ostat luksustuotteita, joita menee paljon vähemmmän, mitä ns. arkituotteita. Eli välttämättä kulutuksesi ei auta kovin paljoa laman ruokinnassa, mutta ajatus on kaunis. Minä en ole katkera sinulle Vainio, olen onnellinen. En onneksi ole koskaan saanut tuollaisia summia rahaa kotoa, vaikkakin, nyt kun opiskelen, perheeni avustaa minua jonkin verran taloudellisesti. Uskon, että se viikkoraha, jonka sinä saat perheeltäsi, olisi pilannut minut täysin. Itse tunnen oloni joskus lellityksi, vaikken saakkaan suuria summia kotoa. Vanhempani haluavat auttaa minua, en ole kerjjämässä itse mitään, paitsi hyvin akuutteihin suuriin menoihin (sairastuminen, tietokone hajoaa tms). Sitten muutama tuttuni ei saa kotoaan yhtään mitään. En yleensä mielelläni puhukaan heidän kanssaan rahasta, koska se on noloa. Tai no, puhun, mutten omasta tilanteestani. Kesän aikana olin kyllä kesätöissä, ja tienasin omaa rahaa, joista suurimman osan laitoin sitten säästöön, ja lopuilla kulutin, tarpeellisuuksiin ja vähän tarpeettomaankin. Minusta on ainakin ihanaa, kun tili näyttää nelinumeroista lukua sen ansioista, että tein itse töitä :).

      Lainaa

    69. Tulos: +38 (44 ääntä)
      Kyllä jotenkin tuntuu, että nykyään kakaroita paapotaan paljon enemmän kuin ennen. Itse sain 13-vuotiaana 100mk kuukausrahaa ja myöhemmin kahdeksan vuotta nuorempi pikkusiskoni sai samanikäisenä 100€. Ihasn kun 13-vuotias muka tarvitsisi nuin paljon rahaa kuukauteen.. omat rahani ainakin meni sen ikäsenä johonkin karkkipussiin sillon tällön ja hyvin riitti 100mk kuukaudeksi..

      Lainaa

    70. Tulos: +43 (49 ääntä)
      Itellä rahaa kuukaudessa n. 770 e opintolainan kanssa. Jos ei olis lainaa, niin vuokranmaksun jälkeen jäis käteen semmonen 30 e. Eipä maksa sillä edes laskuja, saati sitten että ostais vielä ruokaakin jne. Kyllä se nyt vähän vituttaa, kun joku vinkuu siitä, että viikkoraha on "vain" 400 e.. Miun mielestä 400 e/kk olis jo aika iso raha antaa lapselle, jos semmoisen summan saisin vielä opintorahan- ja lainan päälle niin olis olo ku miljonäärillä konsanaan. Raaskisi peräti kampaajalla käydä, hurjaks jos heittäytyis niin ehkä jopa kerran kuukaudessa!

      Lainaa

    71. Tulos: +29 (45 ääntä)
      Vainio, olet aivan vitun aivokääpiö isin pieni lellikki, töihin et mene siksi, että jalosti haluat luovuttaa paikkasi jollekin töitä tarvitsevalle, vaan siksi että olet laiska ja saat kaiken mitä haluat tekemättä mitään. Ja työttömiä on myös sellaisia jotka eivät ole sitä omasta tahdostaan. Itse olen ollut sairaslomalla kaksi vuotta ja saan noin 400 euroa kuussa, mikä on ihan ok kun osaan itse hiukseni ja manikyyrini hoitaa. Toivon tosissani että olet trolli. Keep up the good work, lellipentu.

      Lainaa

    72. Tulos: +37 (47 ääntä)
      Itsellänikin on varsin hyvin toimeentulevat vanhemmat, mutta silti sain aina "vain" noin 100 euroa kuussa käyttörahaa. Jos halusin enemmän ylimääräistä törsäysrahaa, niin sain tehdä töitä, kävinkin muutaman kerran kuussa töissä siivousfirmalla. Opin tästä sen, ettei mikään tule ilmaiseksi elämässä, opiskelin hyvä palkkaisen työn ja tienaan nyt omat rahani. Ei siinä mielestäni ole mitään hienoa jos elelee vanhempiensa palkkapussilla vielä täysi-ikäisenäkin, päinvastoin. Ja mitä sitä sen jälkeen? Tuskin se isäpappa suostuu kustantamaan elämistä enään kolmikymppisenä.

      Lainaa

    73. Tulos: +20 (32 ääntä)
      Hahah, en ees tietäis mitä tekisin tollasella määrällä rahaa? Tai siis, tällä hetkellä oon töissä ja tienaan sen 500e/kk, mut en mie kyl tiiä mitä näilläkään rahoilla tekisin. En oo ikinä saanut viikko-/kuukausirahaa, vaan sitten tarpeen mukaan sain esim 40e uusiin farkkuihin jos vanhat meni rikki. Opiskellessa pärjäsin paremmin kuin hyvin opintotuella ja asumislisällä, itseasiassa miulla jäi sitä aina 20-30e ylimäärästä. Enkä tosiaan elänyt pelkällä makaronilla ja ketsupilla, vaan itseasiassa tykkäsin laittaa jos jonkinlaista ruokaa! Oon kai vaan joku talousihme.

      Lainaa

    74. Tulos: +24 (30 ääntä)
      Sipuli: TOS LUKEE KUUKAUSIRAHA, EI VIIKKORAHA. Ekat kommentit, apuaa 400,00 euroo viikkorahaa… lol nam
      Voisit lukea uudestaan, kyllä siinä viikkorahasta puhuttiin.

      Lainaa

    75. Tulos: +37 (51 ääntä)
      Pakkohan tänne on hieman tästä asiasta avautua.. eli eli.. Ensinnäkin minua säälittää hieman nämä "saan vanhemmiltani rahaa rahaa rahaa rahaa..." mutta saatko muuta? Rakastatko vanhempiasia vai heidän rahojaan? ja toisinpäin.. ovatko vanhempasi antaneetsinulle muuta kuin rahaa? Ei raha korvaa sitä rakkautta ja elämänoppeja mitä itse olen vanhemmiltani saanut. "Suomessa opiskelu on ilmaista" <- niinhän se on, mutta silti on kannattavempaa olla esim. työttömänä, enemmän siitäkin maksetaan. Itse olen onnellinen että vanhempani tukevat opiskeluani sillä tavalla että jos ruokarahani ovat loppuneet niin saattaa joskus saada pari kymppiä tilille jolla pärjään seuraavaan tukipäivään.. He ymmärtävät rahan arvon eivätkä syydä minulle montaa sataa euroa turhuuteen vaikka pystyisivät. Se että on itse ansainnut niin paljon että voi ostella tuosta vaan autoja ja muuta on ihan oikein. Ihmiset ovat mukavuuden haluisia, jotkut jopa materialisteja, jos sinulla on rahaa ja haluat ajaa uudella autolla niin osta se, jos sinulle iso televisio antaa iloa, osta se.. En jaksa kadehtia näitä "rikkaita" ihmisiä jotka saavat kaiken tuosta vaan.. Paremman tyydytyksen ja ilon saan itse siitä kun olen jonkun asian eteen tehnyt itse töitä. Jotkut eivät myöskään saa kesätöitä, eivätkä voi täten tienata lukuvuodelle säästöön rahaa jolla elää seuraavaan kesään, heidän täytyy joko kituuttaa opintotuella, ottaa lainaa, etsiä töitä opiskelun ohessa tai pahimmassa tapauksessa lopettaa koulu.

      Lainaa

    76. Tulos: +16 (22 ääntä)
      Sipuli: TOS LUKEE KUUKAUSIRAHA, EI VIIKKORAHA. Ekat kommentit, apuaa 400,00 euroo viikkorahaa… lol nam
      Niin,siis se likka luuli et hää saa enää 400€ kuukaudessa,mut iskäsä kans puhelimessa puhuttua selvis,et se onki VIIKKOraha. Lue kunnolla juttu loppuu.

      Lainaa

    77. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Hm, itse sain 17-vuotiaaksi asti kuukausirahaa 25€, ja sen viimeisen vuoden ennen täysi-ikäistymistä 50€/kk, minkä jälkeen hanat menivät kiinni. Tosi vähällä rahalla tietenkin olin, ulkona ei koskaan voinut tehdä juuri mitään. Hengissä selvittiin anyway, kotoa sai kuitenkin ruoat, niin mihinkäs sitä rahaa tarviskaan.

      Lainaa

    78. Tulos: +7 (21 ääntä)
      Huh! Kylläpä saattais olla tyttö kauhuissaan jos joutuis kittuuttamaan samalla vajaalla 700€:lla/kk kun minä, lisänä siihen että toinen lapsi vielä tulossa jotka pitää hoitaa ja elättää yhen kissan lisäks.. :')

      Lainaa

    79. Tulivaanmieleen 23.8.2012 12:34
      Tulos: +29 (33 ääntä)
      tohon viimeseen sopis kyllä hyvin "lähellä paikkaa westend" :D

      Lainaa

    80. Tulos: +30 (38 ääntä)
      Vainio: Just tätä mä tarkotin! Himmeä asenne meitä kohtaan, vaikka minä laitan joka vuosi kymmeniä tuhansia euroja kiertoon ja vielä huonosti palkatuille aloille! “Vitun rikas paska, maksa verot” on kiitos tästä? Kuule, isäni maksaa jo PUOLET tuloistaan veroina, paljonko maksat sinä? Jos nyt pyydän häntä maksamaan veroja viikkorahoistani tai verottaja pistää mätkyjä, niin siihen loppuu kulutusjuhlani ja KAIKKI käyttämäni rahat jäävät isäni tilille istumaan. Happy? Oikeasti, kunnon kateellisia paskoja kaikki. Ette omaa etuanne kateudeltanne huomaa, kaivatte omaa kuoppaa.
      Sinuna menisin kyllä kasvamaan vielä hieman ennenkuin tulisin tänne noita juttuja jauhamaan. Et pärjäisi varmaan päivääkään ihan oikeissa töissä ja maksamassa laskuja ja omaa elämistäsi.

      Lainaa

    81. Tulos: +29 (37 ääntä)
      Siis mitä... Miten vanhemmatkin voi olla noin typeriä, minkä karhun palveluksen tekee noille lapsille! Ja millaisia luusereita noistakin kasvaa kun ei opi mitään arvostamaan.

      Lainaa

    82. Tulos: +18 (36 ääntä)
      Heh, en ole rikas tai edes keskituloinen, mutta näitä tekstejä kun lukee, niin pakko olla sitä mieltä, että täällä tosiaan on todella kateellisia ihmisiä. Mitä väliä sillä on jos jonkun isä maksaa tyttärelleen sen 400€/vk tai ylipäätään syytää sitä rahaa. Raha tuskin ketään onnelliseksi tekee. Itse olen persaukinen työläinen ja täysin tyytyväinen elämääni. Saan vuokrani, laskuni ja ruuan maksettua. Se riittää minulle. Nauttikaa siitä elämästänne.

      Lainaa

    83. Tulos: +25 (31 ääntä)
      Pakko vielä lisätä että kiitos Vainio, olen saanut loistavat naurut kommenteistasi!

      Lainaa

    84. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Hohhoijaa, tulis jo se seuraava iso CMI....

      Lainaa

    85. Tulos: +15 (25 ääntä)
      Hohhoijaa, joskus yläasteikäsenä sain kuukausirahaa 20e/kk ja sen jälkeen satunnaisesti pieniä summia silloin tällöin. Hienoahan se on olla tollanen kermaperse joka saa tollasia rahoja, eikä muka pärjää edes tuolla summalla? Itellä ku jäis 400e/kk vuokranmaksun jälkeen, niin olisin erittäin tyytyväinen. Sekin menis elämiseen, kun tuo kauniimpi puoliskokin asuu saman katon alla. No, jokainen tavallaan. Voi olla Julsku lirissä kun ei enää isi annakkaan rahaa vaan pitää pärjätä omillaan.

      Lainaa

    86. Tulos: +19 (39 ääntä)
      Herran jestas sentään. Kyllähän toi kateutta tietysti nostattaa, kun joku pystyy elämään herroiksi tekemättä koskaan yhtään mitään. Toisaalta, en koe, että hänen kulutuksensa haittaisi mitenkään minun elämääni tai, että se jotenki muuttaisi minun tulojeni arvoa (opiskelu+duuni). Ja valitatte siitä, ettei tämä nuori neiti koskaan opi rahanarvoa? Luultavasti hänen ei koskaan tarvitsekaan, toisin kuin meidän keskiluokkaisten. Valitettavasti elämä ei ole aina reilua, mutta sille nyt ei mitään mahda. Onhan se hienoa, että pystyy elämään itsenäisesti omien tulojensa kautta, mutta kaikkia se ei kiinnosta, eikä se ole minun ongelmani. Kiitos ja anteeksi. <3

      Lainaa

    87. Tulos: +6 (20 ääntä)
      Uskonpa näin ,ettei tuo Julle oo koskaa tehny mitää millä ansaita viikko/kk raha, oot 18v mee töihi! mie olin jo 13kesäsenä kesätöisä. Mistää viikko/kk rahasta ikinä kuullukkaa. Uusavuttomat nykynuoret, mihinkää tyytyväisiä.

      Lainaa

    88. Tulos: +15 (29 ääntä)
      Olen tullut huomaamaan -ihan tuttavapiirissä kasvavia "kermaperseteinejä" seuraamalla- ja nyt myös tämän mokan luettuani että... Suomeen tarvittaisiin oma versio britti-realitystä "NUORET, LAISKAT JA TYHMÄT" (Young, Dumb & Living Off Mum) jonka originaaliversion 2. tuotantokausi pyörii parast'aikaa SubTV:llä tiistai-illoissa. Siinä olisi näille Hannoille ja Juulioille ym. pilalle hemmotelluille luxusteineille kova paikka kun pitäisi alkaa IHAN ITSE pärjäämään OMILLA RAHOILLA, työtä tehden ja omista asioista huolta pitäen ilman että isä/äiti maksaa kaiken ja antaa kaiken valmiina ilman että tarvii itse persettään sohvalta nostaa jos ei kiinnosta. Olen aika järkyttynyt tuota Young, Dumb and Living Off Mumia katsoessa että maailmassa on tosiaan 20+v nuoria jotka eivät ole koskaan joutuneet tekemään sellaisia ihan perus asioita kuin makaronien keittäminen kattilassa tai pölynimurin pussin vaihtaminen. Pastakin voi palaa pohjaan kun kermapersejonne 19v keittää sitä aivan liian pienessä tilkassa vettä ja jättää kattilan porisemaan levylle mennessään juoruamaan kanssa-teinien seuraksi olohuoneeseen :-)

      Lainaa

    89. musta_lammas 23.8.2012 13:14
      Tulos: +20 (28 ääntä)
      Mä en koskaan saanut viikkorahaa, enkä mitään kuukausirahaakaan. Joskus erittäin erittäin harvoin, jos jakso kinuta ja tehdä kotitöitä niin porukat suostu maksamaan viikkorahaa noin 2€ verran.. 400€ viikkorahahan tekee kuukaudessa jo 1600€??! Miten hitossa joku voi antaa lapselleen noin hemmetisti rahaa tuhlattavaksi? Mä en saa kuukaudessa palkkaakaan ikinä tota määrää, et joo'o elämä on... Jos oisin tuo lapsi niin en varmaan ikinä muuttas kotoa pois tai hankkis töitä...

      Lainaa

    90. Pinkkihinkki 23.8.2012 13:16
      Tulos: +13 (23 ääntä)
      Ison summan rahaa viikossa saa toki Juulia, mutta mikäs siinä jos vanhemmat ovat rikkaita. Toivottavasti ei kuitenkaan vanhemmiten vaikuta kyseisen neidon luonteeseen sen enempää!

      Lainaa

    91. Tulos: +19 (27 ääntä)
      hemmotellut paskat

      Lainaa

    92. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Mä sain lapsena 2e viikkorahaa, hengissä ollaan! Ja nykyään naama pysyy kasassa ja hiukset päässä ilman viikottaista kampaamokäyntiä/kosmetologia. Kai mun pitäis sitte olla kovin onneton?

      Lainaa

    93. Tulos: +30 (32 ääntä)
      Mun vanhemmat tienaa kuukaudessa yhteensä semmoiset yli 15 000 euroa eli vois sanoa että meidän perhe on erittäin hyvin toimeen tuleva. En silti oo saanut paljon mitään ylimääräistä ikinä ilmaiseksi vaan kaikki oli ansaittava työllä. Ehkä joskus nappulana sain kymmenen markkaa viikkorahaa tai jotain. Ja olen tästä erittäin kiitollinen porukoilleni sillä olen oppinut rahan arvon ja sen, että sen eteen täytyy tehdä jotain. Ja kyllähän se opintolaina on pakollinen ottaa opiskelijalle, jos ei kesätyötuloja ole jotain 2000e säästössä kesän jälkeen, mikä monille on mahdotonta sillä töitä ei aina yksinkertaisesti löydy. Saan opintotukea ja asumislisää mutta käteen jäisi vuokran (420e) jälkeen joku muutama kymppi kuussa. Millähän vitulla sitä sitten ostaisi kirjat, bussikortit, ruoat, puhelinlaskut, vaatteet, juomat baarissa, yms yms.. ? Vainio voisi vähän selventää tätä.

      Lainaa

    94. Tulos: +9 (23 ääntä)
      Vainio: En ymmärrä opintolainoja… koulu on Suomessa ilmainen! Ja rikkaiden vanhempien lapsena en myöskään ymmärrä dissausta! Eikö se nyt ole hyvä että me törsätään rahaa kaikkeen, eikä hamstrata sitä vanhempien tilillä? Ettekö ole kuulleet radiosta “älä ruoki lamaa” -mainoksia? Törsääminen on teidän köyhien eduksi, oma vikanne jos ette sitä tajua!
      Koulu ilmainen?? ehkä peruskoulu joo vaa kun siirryt toiselle asteelle eli lukio/amis niin sinun pitää itse ostaa kirjasi sun muut ja opiskijan tulot kuussa tosiaan n. 500€ kuussa siitä ku maksat koulukirjat,vuokran,laskut,ruuat yms jos nyt mihkää jää rahaa? Ja sitte tulee tämmösiä kultalusikka perseessäsyntyneitä pätemää "siis hei eiks oo parempi et mä ostan kaikkee turhaa paskaa mitä haluun etten vaa oo rahanhamstraaja katoku raha on tarkotettu tuhlatavaks eiks je mut hei ettete köyhät hiffaa siis oikeest" että hei nyt vittuun sieltä porukoitten helmoista isottelemast ja mee töihi ja elä vähä aika omillas ja tuu sit vittuilee ku pääset sieltä hattarasateenkaari maailmastas oikeesee

      Lainaa

    95. Tulos: -4 (48 ääntä)
      Vähän jos on katkeruutta ilmassa? Ei meidänkään perheessä jää kuukaudessa laskujen ja asumiskulujen jälkeen kuin joku vajaa 300€ ruokiin ja muihin menoihin. Ja sillä elätetään siis kahta aikuista ja kahta lasta. Mutta ei tuo viikkorahan määrä silti minua hetkauta, joillakin on rahaa mitä jakaa, toisilla ei. Miten se muka olis minulta pois jos joku saa enemmän rahaa vähemmällä työllä kuin minä? Kyllä jos minä olisin rikas, niin voisin kuvitella antavani lapsillekin isoja viikkorahoja. Mitä järkeä olisi olla rikas jos ei edes oma perhe voisi nauttia niistä rikkauksista myös? Sitäpaitsi, jos tyttö on "hemmoteltu", niin eikö muka olis pikkuisen tylyä vanhemmilta nyt yhtäkkiä sitten laittaakin rahahanat kokonaan kiinni? Vois tulla vähän turhan rankkana kokemuksena jäädä yhtäkkiä tyhjän päälle, jos kulutustottumukset ei oo kerenny muuttua mihinkään.

      Lainaa

    96. Tulos: +17 (19 ääntä)
      joo mikäs siinä. Itse 17-vuotiaana häippäsin kotoa ja olen aina suurinpiirtein 400e vuokraa maksanut kämpästä. Parhaimmillaan töissä ollessa jäi käteen 700e / kk vuokran ja laskujen jälkeen. Nyt jälleen opiskelemaan lähdössä, olen jo valmiiksi totuttautunut makarooniin, nuudeleihin yms. ravitseviin eineksiin. Mutta tosiaan, mikäs siinä kun isä maksaa. Itse sain isältäni 18v-synttäreiden kunniaksi muistaakseni tekstiviestin, 50e ja tankin täyteen bensaa.

      Lainaa

    97. Tulos: +6 (12 ääntä)
      400€ viikossa ja edelleen vähemmän kuussa kuin aiemmin? Kelpaisi mullekkin... Nimim. media-assistentti+lukio-opiskelija

      Lainaa

    98. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Tohon Nossun kommenttiin pakko sanoa, että mistä ihmeestä hän on saanut päähänsä, että lapsille rahan antamien sulkee pois mahdollisuuden, että vanhemmat olisivat olleet rakastavia ja läsnäolevia jne??? Voihan ne olla rakastavia ja ihania vanhempia ja haluavat lapselleen vain parasta ja siksi antavat hänelle paljon rahaa. Mikä ei mielestäni ole väärin, koska jos on rahaa, niin miksi sitä ei saisi käyttää??? Ärsyttää tollanen ajattelu, että jos vanhemmat antaa lapselle paljon rahaa, leluja tms. niin se onkin muka merkki siitä, että vanhemmat ovat muuten huonoja ja paikkaavat syyllisyyttään materialla. Ei se nyt niin mene. Tottakai sellaisiakin tapauksia varmaan on olemassa, mutta ei voi yleistää. Mutta tosiaan suututtaa ton tytön asenne, kun kehtaa valittaa vaikka saa noin järkyttävän ison summan viikossa tekemättä mitään rahojen eteen. Itse olen vähätuloinen äiti ja rahankäyttöä saa miettiä tarkkaan, mutta olen silti todella onnellinen ja kiitollinen tästäkin toimeentulosta. Koska vähätuloisellakin suomalaisella on todella paljon paremmat olot kuin esim. joillain Afrikan köyhillä. Kumpa ihmiset osais arvostaa sitä, mitä heillä on.

      Lainaa

    99. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Minä en ole koskaan saanut viikkorahaa. Vanhemmilta ei juuri koskaan saanut rahaa ilman syytä (esim. jos pesi saunan, sai 20 euroa). Ei olisi tullut mieleenkään pyytää mitään shoppailurahaa. Uskon, että ne, jotka tekevät työtä rahansa eteen, oppivat arvostamaan rahaa eri tavalla kuin ne, jotka saavat rahaa vanhemmiltaan ihan pyytämättä.

      Lainaa

    100. Tulos: +3 (19 ääntä)
      Vainio: ↑ Suurin osa kun ei kuitenkaan ymmärrä, niin selvennän teille: - Käytän 200 euroa viikossa kampaamoihin ja kauneushoitoihin. - Tuon rahan saa kyseinen kampaaja tai kosmetologi. - Raha tulee heille tarpeen. Valittamista? Olisiko parempi, että nuo rahat pysyisivät isäni tilillä? HÄ?
      Oletko tyhmä vai tyhmä??

      Lainaa

    101. Tulos: +3 (15 ääntä)
      Vainio: Just tätä mä tarkotin! Himmeä asenne meitä kohtaan, vaikka minä laitan joka vuosi kymmeniä tuhansia euroja kiertoon ja vielä huonosti palkatuille aloille! “Vitun rikas paska, maksa verot” on kiitos tästä? Kuule, isäni maksaa jo PUOLET tuloistaan veroina, paljonko maksat sinä? Jos nyt pyydän häntä maksamaan veroja viikkorahoistani tai verottaja pistää mätkyjä, niin siihen loppuu kulutusjuhlani ja KAIKKI käyttämäni rahat jäävät isäni tilille istumaan. Happy? Oikeasti, kunnon kateellisia paskoja kaikki. Ette omaa etuanne kateudeltanne huomaa, kaivatte omaa kuoppaa.
      Mitä sä selität? Tiedätkö ollenkaa miten asiat toimii vai oletko semmonen isän pilalle lellimä pikkutyttö joka on aina eläny kuplassaan eikä tiedä muusta maailmasta mitään?

      Lainaa

    102. Sirpasipittäjä 23.8.2012 14:53
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      Ei terve, toiset syntyy kultalusikka suussa toiset sorkkarauta perseessä. No isikun kuolee niin mitäs sitten? :)

      Lainaa

    103. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Vainio: En ymmärrä opintolainoja… koulu on Suomessa ilmainen!
      Kirjat maksaa, joissain paikoissa ruoka maksaa, matkat maksaa, pitää maksaa myös vuokra (ei koulu sitä maksa), ehkä sähkö, vesi ja netti. Tietysti myös ruoat pitää maksaa itse ja mitä kaikkea muita kuluja elämiseen tulee (puhelin, yllättävät menot)

      Lainaa

    104. Tulos: +12 (20 ääntä)
      hohhoijaa mitä rich bitchejä jotka vielä leijjuu sillä.

      Lainaa

    105. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Bethos: Mä oo ihan saatanan järkyttynyt, jumalauta. Häpeäis ku maksaa tyttärelleen 400 viikossa… Miten se saa ton määrän kulumaan ku ei oletettavasti maksa mitään laskuja ja asuu kotonaan vanhempien helmoissa, paitsi ehkä maksaajonkun puhelinlaskun. Mä saan olla onnellinen jos saan silloin tällöin revittyä vanhemmiltani rahaa lukiomenoihin.
      tuskin maksaa puhelinlaskua ite! oon 110% varma että vainio on tää valio joka laittaa 200e kauneuden, hiusten ja kynsien hoitoon.

      Lainaa

    106. Tulos: +4 (14 ääntä)
      Saamarin hemmotellut pullamössökakarat.

      Lainaa

    107. Tulos: +6 (22 ääntä)
      Että pistää kiehumaa tollaset lellipennut. Kehtaa vielä valittaa. Jollain ei oo rikasta isiä maksamassa.

      Lainaa

    108. Tulos: +4 (12 ääntä)
      ???: Huomasiko teistä kukaan, että se 400 euroa oli KUUKAUSIraha? Pari ensimmäistä kommentoijaa ei ainakaan. On se silti tietysti liikaa.
      nii se oli laskettu siihen 400 euroon, ja korjas alempana, et se saaki ton viikossa, "mut on se silti vähemmän ku ennen"

      Lainaa

    109. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Minä sain 2000-luvun alussa yläasteella kuukausirahaa 20e ja lukiossa en enää sitäkään (koska vanhempani maksoivat oppikirjat). Siis 20e. Säästöön se meni koko raha, että silloin tällöin saattoi jotain pientä kivaa ostaa, dvd:n tai elokuvalipun tai muun. Ja lahjaksi saattoi saada joiltakin sukulaisilta 20-50e. Väitän oppineeni paljon enemmän rahankäytöstä tuolla periaatteella kuin mokassa esiintyvä Hanna.

      Lainaa

    110. Tulos: +10 (12 ääntä)
      haha en oo ikinä saanu mtn rahaa vanhemmilta, joskus isovanhemmat anto sen verran rahaa että pääsin kirpparille ostaa uuen paijan jos entinen meni rikki :D ja vanhemmat on rikkaita :) mutta me sit reissattiin paljon, mikä hyödytti koko perhettä. ja oon täysin tyytyväinen siihen. miks vanhempien pitäis kovalla työllä ansaitut rahat tuhlata vaan pelkästään muhun, ku meillä kuitenki oli suuri perhe.

      Lainaa

    111. Tulos: +17 (23 ääntä)
      Tollo: Ja KOMMENTISSA lukee että se ONKIN VIIKKORAHA.
      lllooo: Voisit lukea uudestaan, kyllä siinä viikkorahasta puhuttiin.
      Lukisitte itse loppuun ennen pätemistä, kommentoija, joka kommentoi "tuohan sanoi tossa että se on vain kuukausiraha" kommentoi heti perään "oho en itse lukenutkaan loppuun asti"... Ittee kyllä vituttaa kun täällä kommenteissa moni valittaa rikkaista, kun rikkaat törsäilevät ja se on mukamas ikävää. En mä ainakaan ole kateellinen enkä katkera, että jollain on enemmän rahaa kuin mulla, tai ikäni takia voisin kai ennemminkin sanoa että perheelläni, he ovat ehkä tehneet enemmän/parempia töitä... Sen sijaan vituttaa nuo rikkaiden lapset, jotka eivät koskaan tajua rahan arvoa, jos saavat tuon 400 e/viikossa. Hehän kuolevat järkytykseen, jos isi joutuukin joskus konkurssiin eikä kuukausirahaa tipukkaan, ja joutuu menemään töihin itse. Oivoi. Pistää kyllä miettimään, että mihin voi mennä 18-vuotiaalla 1 600 euroa kuukaudessa, kun tuollaisesta lellimisestä päätellen asuu vielä vanhempiensa luona... Tuskin kukaan käy mitään viittä kertaa viikossa kampaajalla tai hoidattamassa kyntensä. Huumeitako tuo käyttelee? :( Surullista.

      Lainaa

    112. Tulos: -7 (21 ääntä)
      KÖYHÄT KYYKKYYN! Menkää töihin.

      Lainaa

    113. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Siis mitä?!!! 400e viikossa?!!! No huh huh!! mä TODELLA toivon että isäpappa lopettaa sen rahan syytämisen (eikä anna käyttää suhteita töitä hankkiessa) tälle ''kultalusikka-perseessä-ja-syvällä'' neidille! Tä neiti ei varmaan koskaan osaa olla itsenäinen, tai sitten sen aloittaminen lähtee sieltä pikavippi kierteestä ja luottotietojen menetyksestä siivoojan pestiin. Voin kyllä sanoa, että hyvä ettei itse saanut viikkorahoja kun kotona asuin. Osaanpahan arvostaa rahaa enemmän ja tulla toimeen ilman muiden apua

      Lainaa

    114. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Tulee mieleen tästä keskustelusta se ohjelma, Nuoret, laiskat ja tyhmät vai miten se meni..
      kati: Itsellänikin on varsin hyvin toimeentulevat vanhemmat, mutta silti sain aina “vain” noin 100 euroa kuussa käyttörahaa. Jos halusin enemmän ylimääräistä törsäysrahaa, niin sain tehdä töitä, kävinkin muutaman kerran kuussa töissä siivousfirmalla. Opin tästä sen, ettei mikään tule ilmaiseksi elämässä, opiskelin hyvä palkkaisen työn ja tienaan nyt omat rahani. Ei siinä mielestäni ole mitään hienoa jos elelee vanhempiensa palkkapussilla vielä täysi-ikäisenäkin, päinvastoin. Ja mitä sitä sen jälkeen? Tuskin se isäpappa suostuu kustantamaan elämistä enään kolmikymppisenä.
      Kommenttisi kuulostaa korvaani vähän hassulta. Meidänkin perhe on melko hyvätuloinen, meillä on iso talo, käydään melko usein ulkomailla jne. molemmilla vanhemmilla melko hyväpalkkaiset työt. Ja saan kuukausirahaa 25, enkä oo oikein enempää ikinä kaivanukkaan. 100 euroa olisi minusta jo aika todella iso summa. Toki vanhemmat ostaa minulle silloin tällöin jos tarvitsen jotain esim. lukiokirjat ovat ostaneet. Vaatteet ostan pääosin itse ja myös kaikki iltamenot, kaupungilla syömiset sun muut huvittelut esim. kesällä kun kävin festareilla, maksan itse juuri niillä kuukausirahoilla ja töistä saamillani rahoilla. Ja oon siis 18 v.

      Lainaa

    115. Tulos: +13 (23 ääntä)
      "Kyllä rikkaita vituttaa kun köyhien lapset on kaunis", vai miten se meni? Antaa noiden tuhlata se parisataa €/vk kampaamoihin ja rakennekynsiin, kun ei muuten pystytä olla tyytyväisiä itseensä. Kaveritkin varmaan lähinnä ostettu (siivelläelijöitä suurin osa), kun noin rahojaan julkisesti mainostaa. Hävettää lähinnä tollasten puolesta. :-D

      Lainaa

    116. Tulos: +1 (25 ääntä)
      Vainio: Kun kaikki rikkaat alkavat ajatella näin, saatte tuntea nahoissanne miten käy! Hamstraus on KAIKILLE pahaksi. Kouluun siitä! Jep, haenpa tästä töitä ja vien työpaikan joltain, joka sitä olisi oikeasti tarvinnut! (Suhteiden avulla saan muuten töitä helposti). Eli sen sijaan, että kulutan perheeni valmiiksi suuria varoja, haluat, että rikastumme entisestään? LOGIIKKA KÄTEEN NYT. Ja moido, häivyn täältä kateellisten paskojen joukosta. Mr. Ällö on teistä varmaan fiksuin.
      Sä olet joko isoin TROLLI ikinä, tai uskomattoman tyhmä huora.

      Lainaa

    117. Tulos: +3 (13 ääntä)
      Joo, kiva paskamyrsky tästähän syntyi kun vielä pari trollia heittää lisää paskaa tuulettimiin. Mutta anyway. Itse tienaan n. 1600€ kuussa kovalla työllä ja siitä menee vanhemmille 300€ ja asuntosäästö tilille 400€. Sitten vielä puhelinlasku, auton huollon lyhennys (300€) ja besat (150€). Eli jos haluan jotakin "tyyristä" niin minun on säästettävä monta kuukautta. Ja sitten vielä, mites kun nämä rikkaat lapset joutuu menee itse töihin, niin silloin ollaan peukalo suussa huutamassa isiä.

      Lainaa

    118. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Eipä ole Vainiota näkynyt kommentoimassa myöhemmin. Aika ilmeistä trollausta. Mutta ei se poista sitä, että tuollaisia ihmisiä on. Hyvä veli-suhteilla he jatkossakin pysyvät rikkaina, niin demokraattiseksi maailmaa ei saa, ettäkö siitä päästäisiin.

      Lainaa

    119. Tulos: -4 (18 ääntä)
      Vainio on rölli, muussa tapauksessa en jaksa muotoilla vittuuntumistani häntä kohtaan järkeväksi tekstiksi eli sanon vain että kylmäks tuo huora. Kattokaa elokuva nimeltä God Bless America ni helpottaa.

      Lainaa

    120. Tulos: +5 (9 ääntä)
      400e kuukaudessaki oli jo sellai WTF... mut että viikossa.... O____O HUH HUH!

      Lainaa

    121. Tulos: -3 (15 ääntä)
      Olen samaa mieltä vainion kanssa, rahaa kuluttamalla ei ruoki lamaa, tosi voi pitää järjen päässä eli ei tarvitse törsätä järjettömiä summia esim. kauneudenhoitoon (toki kukin käyttää rahansa miten tykkää, mutta itse kulutan KUUKAUDESSA sen 50-200€ kauneudenhoitoon, en viikossa.. :D). On järkevää säästääkkin hieman, mutta ei liikaa, kulutua tulee pitää normaalina eli ostaa ruokaa, uusia vaatteita, elektroniikkaa yms. mitään kitsastelematta, mutta törsääminenkään ei ole hyväksi (omalle taloudellesi). Itse kulutan mielelläni kuukaudessa sen mitä saan, eli n. 1000€ + jotain ylimääräistä mitä äidiltäni tai muilta tahoilta saan, ellei sitten ole jotain erityistä säästökohdetta jota en osissa halua maksaa.

      Lainaa

    122. Tulos: +18 (24 ääntä)
      Vainio, hienoa että välität sairaanhoidosta yms, mutta tuhlaa sitä omaa energiaasi johonkin muuhun kuin itsestäsi pellen tekemiseen feissarimokien kommenteissa. Itsellänikin on varsin hyvin toimeentulevat vanhemmat, mutta käyn silti töissä, koska en ikipäivänä kehtaisi pyytää rahaa vanhemmiltani. Miten minä olen isän yksityisyrittäjänä rehkimisestä ansaitut rahat ansainnut? Saan 25 euroa viikossa taskurahaa ja se riittää mainiosti kun ei tarvitse ruokaa, vuokraa, eikä kaikkia vaatteita maksaa itse. Siinä vaiheessa kun raha vaikuttaa negatiivisesti luonteeseen, omaan kauneusihanteeseen ja aiheuttaa sen ettei ihminen osaa kunnioittaa muita, pitäisi kyllä isin lakata kaivamasta kuoppaa omalle jälkikasvulleen. Vaikka vaikuttaisikin hölmöltä ettei jakaisi rikkauksiaan muun perheen kanssa, niinkuin tuolla ylempänä mainittiin. Hyvä jos tosiaan käytät tarpeettoman suuret raha summasi esimerkiksi kosmetologi palveluihin joista raha menee työntekijälle, mutta uskon että rahaa kuluu rutkasti myös kaikkeen turhaan materiaaliin joka kuluttaa älyttömästi luontoa ja työllistää lapsia. Jos vaikka kompensoimiseksi laittaisit pari miljoonaa isäsi tilitä hyväntekeväisyyteen? Suomen lama on aika pieni kärpäsen kakka ongelma tässä maapallossa. Jos kerta auttaa haluat niin tee se edes kunnolla.

      Lainaa

    123. Tulos: +6 (16 ääntä)
      Aijai ku Juulia joskus muuttaa omillee, menee töihin ja palkkaa saakin "vaan" 1200e kuussa, josta sitte itte maksaa laskut, vuokran ja ruuat.Millähän neiti meinaa sitte pärjätä?? Kysynpähä vaan.

      Lainaa

    124. sorrentinokid 23.8.2012 17:47
      Tulos: -22 (26 ääntä)
      No juu todellisia rikkaita:DDDD Hahaha, nauran. Kaykaapa vaikka taalla Nizzassa ni meiningit vaha erilaiset :D Ku etta joku kamynen kielikurssi peruttu (no ou gosh) ja 500e maksettu lennoista, jossai karjaluokas..... :D Jos tollasia pidetaan rikkaina Suomessa ni johan on :D

      Lainaa

    125. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Vainio: En ymmärrä opintolainoja… koulu on Suomessa ilmainen!
      Sitä rahaa saattaa tarvita johonkin muuhunkin kuin opiskeluun. Itse maksoin opintolainalla autokoulun ja ostin auton. Lainaa on 3900€. Tällä hetkellä työttömänä elän sillä 400 eurolla kuussa, olen hitusen kateellinen tuolle tytölle. :D

      Lainaa

    126. Tulos: -11 (15 ääntä)
      One: Kyllä jotenkin tuntuu, että nykyään kakaroita paapotaan paljon enemmän kuin ennen. Itse sain 13-vuotiaana 100mk kuukausrahaa ja myöhemmin kahdeksan vuotta nuorempi pikkusiskoni sai samanikäisenä 100€. Ihasn kun 13-vuotias muka tarvitsisi nuin paljon rahaa kuukauteen.. omat rahani ainakin meni sen ikäsenä johonkin karkkipussiin sillon tällön ja hyvin riitti 100mk kuukaudeksi..
      Huom. euroihin siirryttäessä hinnat eivät pudonneet kuudesosaan vastatakseen noin markan ja euron vaihtokurssia.(Vai mikäs se luku nyt taas olikaan? not the point.) Eli pikkusiskosi sai tasan saman verran kuin sinä. Mikäs on ongelma? Itse saan 25€ kuukausirahaa.

      Lainaa

    127. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Vainio: ↑ Suurin osa kun ei kuitenkaan ymmärrä, niin selvennän teille: - Käytän 200 euroa viikossa kampaamoihin ja kauneushoitoihin. - Tuon rahan saa kyseinen kampaaja tai kosmetologi. - Raha tulee heille tarpeen. Valittamista? Olisiko parempi, että nuo rahat pysyisivät isäni tilillä? HÄ?
      Pliis sano, että tää on joku paska vitsi? :c

      Lainaa

    128. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Koulu on suomessa ilmainen? Juu, mut entä jos saa opintotukea ja asumislisää 425€/kk ja vuokra on 420€ :D Ei se ihan riitä...

      Lainaa

    129. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Ja sitten vielä ihmetellään mistä noita uusavuttomia, laiskoja pilalle lellittyjä tyhmiä bimboja oikein sikiää...

      Lainaa

    130. Tulos: +19 (31 ääntä)
      Vainio, painelen isääs et varauduhan siihen et siinä vaiheessa ku vien mutsis paikan nii MÄ vien sun viikkorahas AAAHAHAHAHA

      Lainaa

    131. Enni Tiilikainen 23.8.2012 18:44
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      voi ei..varmaa elämä loppuu..ite en saanu ikinä mitää viikkorahoja paitsi jos siivosin koko kämpän nii tuli max pari kymppii..et sai tehä töitä et tuli rahaa

      Lainaa

    132. Tulos: -34 (60 ääntä)
      Tarkoitukseni ei ollut trollata ja varastaa koko ketjua itselleni, vaan avata edes muutamia silmiä kohtalolleni. Täytyy sanoa että olen pettynyt ihmisiin, kun ette ymmärrä vaikka rautalangasta väänsin! Lupasin jo olla kommentoimatta tähän enää, koska tiedän ettei kaltaistenne kanssa väittely johda mihinkään. Seuraan kyllä vielä kommentteja aktiivisesti, mutta enpä taida enää kirjoitella. Sanottavani olen tuolla ylhäällä sanonut.

      Lainaa

    133. Tulos: +13 (21 ääntä)
      Voi pahus: Vainio, painelen isääs et varauduhan siihen et siinä vaiheessa ku vien mutsis paikan nii MÄ vien sun viikkorahas AAAHAHAHAHA

      Lainaa

    134. Tulos: +20 (24 ääntä)
      Vanhemmillani on normaaliin perheeseen verrattuna erittäin isot tulot, mutta en IKINÄ, siis en ikinä ole saanut euroakaan rahaa tuosta vaan pyytämällä. Pienestä pitäen on opetettu, että raha pitää ansaita, se ei kasva puussa. Toki tietenkin asuntoa ostaessa (kun rahaa ei siis juurikaan ole, eikä pankille mitään takeita maksukyvystä) he ovat tuleet sitä takaamaan. Mutta koskaan ei ole rahaa ilmaiseksi saanut yhtään. Samaa tyyliä tulen myös itse tulevaisuudesa käyttämään.

      Lainaa

    135. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Sry Vainio oli pakko. Oot trolli ja hyvä sellanen. Propsit siitä! Hyvää päivän jatkoo meille kaikille <3

      Lainaa

    136. Tulos: +8 (20 ääntä)
      Ja muuten Vainio, et voi olla tosissasi, oikeesti!

      Lainaa

    137. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Nyt rupesi verottajaakin kiinnostamaan 52 * 400 = 20800...

      Lainaa

    138. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Eniten mietityttää, et miten ihmeessä saa sen 400e kulumaan viikossa? Tuo raha riittäs paljon pitempään, varsinkin kun neidin itse ei tarvi ostaa ruokaa, maksaa vuokraa, laskuja jne....

      Lainaa

    139. Tulos: +31 (31 ääntä)
      vittu tämmönen "feissarimoka" ku tulin tänne laskujen maksamisen välissä hakemaan vähän viihdettä vitun velkaseen elämään

      Lainaa

    140. sillä sun täällä 23.8.2012 20:20
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Dents: Ite saan eräältä kaveriltani koko ajan katkeraa tilitystä, miten en ole ansainnut mitään mitä saan, ja kuinka olen pilalle hemmoteltu kakara. Kuinka sain riparirahani siitä hyvästä että menin “aivopestäväksi palvomaan homovihaajien jumalaa”. On harmi ettei kaverini ole niin varakas että voisi ostella jotain ja saisi vielä vanhemmiltaan jotain, mutta alkaa pikkuhiljaa rasittamaan tuo syyllistys. Pitäisikö minun heittää kaikki omaisuuteni pois, jotta kaverini olisi onnellinen ja omistaisin vain sen, mitä “ansaitsen”? Ei sillä. Olen lellitty, sen myönnän. Koitinpa saada äitinikin opettamaan pyykkäämiset yms. koska luultavasti menen jatko-opiskelemaan Orivedelle asti, jossa asun asuntolassa. Siellä ei ole äiti auttamassa. Mutta sain vastahakoisuutta osakseni, äiti oli sitä mieltä että se on sitten eikä sitä tarvitse nyt oppia. Kaipa äiti sitten hiukan pelkää ajatusta että se oma pikku poika lähtee Orivedelle asti opiskelemaan Mutta en sentään niin lellitty ole että viikkorahani olisi jotain 400e:n luokkaa :’D Kyllä vähemmälläkin olisi kiva selvitä.
      orivedellä ei oo asuntolaa ollu 2 vuoteen...

      Lainaa

    141. Tulos: +20 (22 ääntä)
      1600€ kuukaudessa. Ja tyttö toteaa vielä, että ''siis on toi silti vähemmän kuussa ku ennen mut pahin paniikki ohi!!''

      Lainaa

    142. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Kel onni on, se onnen kätkeköön...

      Lainaa

    143. Tulos: +25 (37 ääntä)
      Vainio: - Käytän 200 euroa viikossa kampaamoihin ja kauneushoitoihin.
      200 EUROA VIIKOSSA!? Onneks me miehet ollaan luonnostaan niin hyvännäköisiä, ettei tarvitse tuhlata satoja euroja kaunistautumiseen. :D

      Lainaa

    144. No huh huh... 23.8.2012 21:13
      Tulos: +5 (39 ääntä)
      "Varmaan ostanut kaverinsa..." "Pilalle hemmoteltu..." "Toivottavasti isi katkaisee rahahanat..." Kateellisten panettelua. Miten se on teiltä pois, jos joku saa isiltä rahaa ja vieläpä tuhlaa sen? Tai jos joku onkin lellitty, niin mitä sitten? Mitä se teitä liikuttaa ja miksi toivotte Vainio et. al. pahaa? Eikös monimuotoisuus ole hyvä asia ja ehkä k.o. "rikkaat lellipennut" keksivät jossain vaiheessa rakentavampaakin (kuin kosmetologi) käyttöä rahoilleen, kuten erilaiset hyväntekeväisyyskohteet tai vaikkapa vuokra-asuntojen rakentaminen. Jos ei, niin mitäs sekään haittaa. Käyttääpähän joku noitakin palveluja. Itsellä ei ole varaa. Minä olin siinä mielessä hyvässä asemassa, että kun opinto- ja asumistuesta vuokranmaksun jälkeen jäi käteen n. 40 e, niin vanhempani maksoivat opiskelumateriaalit ja puhelinlaskun 20 e kuussa saakka. Joskus jopa matkakulut, kun mein heitä tapaamaan. Muuten sain pärjätä omillani ja tuo 10 e viikossa ruokaan riitti kyllä. Lainaa ei siis tarvinnut ottaa. Nyt olen koulutettu, keskipalkkainen aikuinen ja totisesti tyytyväinen, että ei tarvitse enää elää kaurapuurolla ja makaronilla. Kuka nuorena saa sen puuron lisäksi leipääkin ja ehkä vielä voita ja makkaraa päälle, niin ei kun vaan onneksi olkoon! Minulle tuo köyhäily opetti lähinnä sen, että kun ruokaa jossakin on, sitä pitää syödä heti ja paljon - näin siis vielä 30 kg myöhemminkin... vatsan muisti on näköjään pitkä.

      Lainaa

    145. Mikäs tässä 23.8.2012 21:14
      Tulos: +6 (14 ääntä)
      Siis mitä vittua ihan oikeesti?!?!?!? Ite saan ton 400 kelalta joka kuussa saatana ja joku lellipentu viikossa, huh huh.

      Lainaa

    146. Terve Järki 23.8.2012 21:38
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      Hei Vainio toivottavasti vastaat minulle, kun aion kysyä ihan fiksun asian. Eli mihin sinä käytät sen 400e viikossa? Itse en ole rikkaasta perheestä ja juuri olen omilla kesätyö tuloillani ostanut oman läppärin (600e), niin haluan ihan uteliaisuudesta kysyä miten sinä saat 400 eurota kulumaan viikossa? Ja mainitsit että saat isäsi käyttä töitä aina kun haluat, niin mitä sinun isäsi tekee työksesi? Onko hän jonkin suuren yrityksen pomo? Ei tarvitse kertoa tarkkaan, mutta se jäi vain häiritsemään että kenellä on varaa maksaa tyttärelleen 20800 euroa vuodessa. Itse olen kyllä hieman katkera siitä miten paljon saat rahaa, mutta jätän suun soittamisen muille.

      Lainaa

    147. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Heh, toivon näiden tyttärien isien säilyvän rikkaina, heille tulisi nopeasti kuolema, jos raha hana tyrehtyisi. Itselläni ei kyllä olisi pokeria kehua isiltä saatua rahaa, koska jos joutuu elämään toisen rahoilla se on jo aika nöyryyttävää...:P Mielummin maksan takaisin ne rahat, mitkä olen ottanut. Tosin 400 euroa viikossa on 18v:lle (Tuskin asuu omassa kämpässään, koska ei osaa) on jo vähän liikaa...20 euroa on ihan ok kun ei ne tarvitse enempiä :P

      Lainaa

    148. Tulos: +16 (22 ääntä)
      Kyllä taitaa näiden teiniprinsessojen maailmat kaatua, kun joutuvat joskus elättämään itse itsensä. En kyllä ole millään tavalla kateellinen, päinvastoin entistä iloisempi siitä, että vanhempani opettivat minut suhtautumaan rahaan normaalilla tavalla.

      Lainaa

    149. Tulos: -8 (24 ääntä)
      Tämän vuoden aikana olen tienannut jo 25.000€. Osa-aikatöillä. Opiskelijana. Antaisin siitä lapsillekin jos niitä olisi. Problem??

      Lainaa

    150. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Vainio: En ymmärrä opintolainoja… koulu on Suomessa ilmainen!
      Tämän jälkeen ei voi ottaa tosissaan mitään Vainion sanomisia.

      Lainaa

    151. Tulos: +29 (31 ääntä)
      Olipas kauhea härdelli . Mitä minulla on sanottavaa asioista jonkin verran tietävänä : Jos rikkaat ihmiset ei törsää , niin sinä saat vähemmän ( opiskelija , työtön sossun tuloilla elävä jne ) koska niistä rahoista ne tuet tulee. Se jos rikkaat tukee suomalaista yrittämistä vaikka sitten olemalla turhamaisia ei ole paha asia . MUTTA vaikka kuinka on rahaa , niin elä ala mulkuksi ja elä elvistele rahoilla mitä et ole tienannu . Se tuntuu teillä rikkailla kakaroilla olevan ongelma , mutta ehkä se on kasvatuksessa : jos on tottunu saamaan kaiken aina , olettaa niin varmasti viel aikusenakin . Jos sitä rahaa kerran on liikaa ostostenki jälkeen , niin laita vaikka se yks kampaamoraha hyväntekeväisyyteen .

      Lainaa

    152. Tulos: +6 (16 ääntä)
      Jessus, oon kyllä onnellinen siitä että vanhemmat on antanut mun hankkia jotai rahaaki itse. Tän yhden kommenteille (tunnistakoon itse itsensä tekstistä) ei voi muuta, kuin nauraa paskasesti.

      Lainaa

    153. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Koskahan "Nuoret, laiskat ja tyhmät"-formaatti tulee Suomeen? Näyttäis täälläkin olevan tarvetta moiselle!

      Lainaa

    154. minä vaan 24.8.2012 1:05
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Vainiolla osui vaan arkaan paikaan ;) Mutta eihän siinä, kiva että on millä mällätä...

      Lainaa

    155. minä vaan 24.8.2012 1:40
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Ja Vainio, suhteita on minullakin vaikka köyhä olenkin. Haluan silti työpaikan jossa arvostetaan osaamistani eikä sitä kuka olen tai mitä omistan..

      Lainaa

    156. Tulos: -6 (30 ääntä)
      Itsekin oon ollut köyhä opiskelija ja kituutellut omillani ilman opintolainaa. Onneksi sain kesätöistä sen verran palkkaa että pärjäsin seuraavaan kesään. Mutta ihan oikeasti mua ei kiinnosta paljonko te kateelliset ihmiset ette ole saaneet viikkorahaa. Opiskelkaa kunnon ammatti ja menkää hyväpalkkaisiin töihin niin pääsette itsekin kunnon rahoihin kiinni eikä tarvitse täällä vihata rikkaita!

      Lainaa

    157. Tulos: +16 (22 ääntä)
      minä vaan: Ja Vainio, suhteita on minullakin vaikka köyhä olenkin. Haluan silti työpaikan jossa arvostetaan osaamistani eikä sitä kuka olen tai mitä omistan..
      Tai ennemmin: keitä vanhemmat ovat ja mitä he omistavat. Saisin itsekin suhteilla työpaikkoja vaikka mistä, mutta suhteilla hankitussa paikassa pomon arvostus sinua kohtaan on aika pientä. Mieluummin kituutan pari kuukautta lähes nollatuloilla, ja sen jälkeen saan työpaikan jonka olen ansainnut, ja jossa voi jopa piillä vakityön mahdollisuus, kuin että olen suhteilla jossain työssä kiinni muutaman kuukauden huonossa työilmapiirissä :)

      Lainaa

    158. Tulos: +7 (21 ääntä)
      Nora: Itsekin oon ollut köyhä opiskelija ja kituutellut omillani ilman opintolainaa. Onneksi sain kesätöistä sen verran palkkaa että pärjäsin seuraavaan kesään. Mutta ihan oikeasti mua ei kiinnosta paljonko te kateelliset ihmiset ette ole saaneet viikkorahaa. Opiskelkaa kunnon ammatti ja menkää hyväpalkkaisiin töihin niin pääsette itsekin kunnon rahoihin kiinni eikä tarvitse täällä vihata rikkaita!
      Ei kukaan täällä vihaa rikkaita, vain Vainio vihaa "köyhiä". Rikkaiden lasten käytös usein tuppaa olemaan ärsyttävän kehuskelevaa ja alentavaa muita kohtaan, ovathan he sen usein ikävä kyllä oppineet uraputkessa jumissa olevilta vanhemmiltaan. Nöyryydellä pääsee alkuun työelämässä, mutta pitkälle sillä ei pötkitä. Kunnianhimo on se ominaisuus mikä nousee esiin ylennyksistä puhuessa. Ja se vanhempien kunnianhimo ja saavutuksista nouseva ylemmyydentunto paistaa rikkaiden lapsista läpi. Itselläni se ajaa minua kohti korkeaa koulutustasoa ja tulevaa yritystä, tai korkeampaa pestiä jonkun toisen yrityksessä.

      Lainaa

    159. DHJTUR fyk 24.8.2012 8:56
      Tulos: 0 (24 ääntä)
      Vittu sä Vainio olet tyhmä, ei saatanan saatana.

      Lainaa

    160. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Minä olen vanhemmilleni kiitollinen, että he työnsivät minut töihin, kun täytin 18, eivätkä ruokkineet avuttomuuttani sataslappusia heitellen, kun opiskelin. Työnteossa on myös se sosiaalinen puoli, ja vaikka rahaa olisi kuin roskaa, niin Suomen mittakaavassa jää kyllä helposti ulkopuolelle, jos ei osaa toimia työyhteisössä. Minä en edes kehtaisi sanoa ääneen, jos eläisin vanhempieni siivellä AIKUISENA. Minusta siinä ei ole mitään hienoa, ettei ole saanut omassa elämässään mitään aikaiseksi, vaan joutuu turvautumaan vanhempiinsa. Lapsille vanhempien menestyksellä kerskuminen on toki yleistä, mutta kun puhutaan yli 20-vuotiaasta niin...

      Lainaa

    161. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Noinha sitä lapsia kasvatetaa :) Rahaa tungetaa syliin nii paljon ettei tarvii itse tehdä mitään ja sit annetaan luovuttaa "ku kielimatka oli iha perseest"

      Lainaa

    162. Tulos: -2 (20 ääntä)
      Mä en kyllä tuu ikinä ymmärtämään miten ihmiset jaksaa vittuuntua toistensa raha-asioista. Mua ei kiinnosta jos joku kituuttelee tuilla eikä mua kiinnosta jos joku Vainio elelee herroiksi isänsä rahoilla. Semmosta se on, jos haluatte tasan samat tulot kaikille niin muuttakaa johonkin kommarivaltioon :)

      Lainaa

    163. Tulos: -5 (41 ääntä)
      Mitä te Vainiota dissaatte, puhuu just asiaa. Raha kiertoon vaan, se on meidän köyhien etu kun rikkaiden penskat tuhlaa vanhempiensa omaisuuden. Täähä on just hyvä. Huvittavaa kyllä seurata, mutta ehdottoman hyvä. Ja mitä opintolainaan tulee, kyllä se kannattaisi rikkaidenkin ottaa jos valmistuu aikataulussa. Opintolainavähennyksen ansiosta rahan on täysin ilmaista. Itsellä 7500 lainaa, saan 1000€ veronpalautuksia kun maksan lainaa pois, eli laina tulee miinuskorolla. Olen myynyt lehtiä iltatöikseni ja ajanut rekkaa kesät, niistä saadut rahat ja opintotuki on elättänyt hyvin, rahaa jäänyt matkusteluunkin. Opintolainalla ostin osakkeita. Köyhälläkin on mahdollisuus jonain päivänä rikastua, jos vain pelaa kortit oikein.

      Lainaa

    164. Tulos: -2 (22 ääntä)
      Oon täysin pa mutta Vainio on oikeessa. En käsitä asennetta, että niska limassa pitää lapioida p***a ja siten ansaita rahansa. Hajotkaa köyhät kateuteenne.

      Lainaa

    165. 4v amk opiskelija 24.8.2012 11:57
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Vainio: En ymmärrä opintolainoja… koulu on Suomessa ilmainen!
      Joo, mutta mikään muu ei. 400e opintotukea ja 250e asumistukea ei kyllä riitä nykyään mihinkään. Stadissa saat maksaa vuokraa yksiöstä sen verran, sitten pitäisi vielä tietenkin elää se kuukausi jotenkin. Tämä ei ole edes pahoin vaihe vielä, kesälomien iskiessä ei opiskelijalle makseta yhtään mitään, sossusta saat hakea vuokran verran rahaa jos on opintolaina otettu.

      Lainaa

    166. Tulos: +7 (49 ääntä)
      Ai että tätä suomalaista asennetta. Jos jollain on rahaa, niin auta armias se täytyy pitää visusti piilossa eikä kehuskella sillä kellekään eikä ainakaan ostaa sillä mitään. Sen sijaan pitää toitottaa kaikille, että MINULLA AINAKAAN EI OLLUT KOSKAAN RAHAA ja söin saatana kulkukissoja kadulta opiskelija-aikoina. Ja niin ylpeä olen nyt. On hienoa, jos pystyy tulemaan toimeen vähällä ja ilman vanhempien apua, mutta tätä helvetinmoista marttyyriasennetta joka puskee ilmoille välittömästi kun joku kehtaa sanoa käyttävänsä rahaa tai saavanasa sitä jopa ihan ilman työtä en kestä. Tämä on yksi kateellisten tekopyhien maa, ei voi muuta sanoa.

      Lainaa

    167. Tulos: +21 (27 ääntä)
      Itsehän olen varakkaasta perheestä ja itse olen joutunut kaikki maksamaan ja tekemään töitä. Isi ei ole ollut auttamassa, koska haluaa että pysytään maanpinnalla eikä olla hemmoteltuja paskoja niinkun mokissa ja tämä kommentoija Vainio. Joo siis rikkaathan on tehnyt kovasti töitä rahojensa eteen siis suurinosa, mutta ei se tarkota sitä että niitten pitäis muksuillensa ostella kaikkee ja antaa hirveitä summia viikkorahoja. Olen tyytyväinen siihen että tienaan itse enkä elä isin rahoilla, vaikka voisinkin.

      Lainaa

    168. Tulos: +11 (37 ääntä)
      _: Ai että tätä suomalaista asennetta. Jos jollain on rahaa, niin auta armias se täytyy pitää visusti piilossa eikä kehuskella sillä kellekään eikä ainakaan ostaa sillä mitään. Sen sijaan pitää toitottaa kaikille, että MINULLA AINAKAAN EI OLLUT KOSKAAN RAHAA ja söin saatana kulkukissoja kadulta opiskelija-aikoina. Ja niin ylpeä olen nyt. On hienoa, jos pystyy tulemaan toimeen vähällä ja ilman vanhempien apua, mutta tätä helvetinmoista marttyyriasennetta joka puskee ilmoille välittömästi kun joku kehtaa sanoa käyttävänsä rahaa tai saavanasa sitä jopa ihan ilman työtä en kestä. Tämä on yksi kateellisten tekopyhien maa, ei voi muuta sanoa.
      Haist vittu! On eri asia saada sitä rahaa, kun leveillä sillä, etenkään kun ei oo "omaa" rahaa. Ja kyllä, vituttaa tuollaset pilalle lellityt vässykät, mitään ei oo ikinä joutunu elämässään tekee ja sit kehdataan olla niin ylimielistä, voi prkl! noh niin makaa ku petaa.

      Lainaa

    169. Tulos: -3 (39 ääntä)
      Vainio puhuu kyllä aivan järkeä. Jos hän sen sijaan ruikuttaisi sen tyylistä settiä, että "on niin väärin, kun isukki joutuu maksamaan niin kauheesti veroja ja meille jää sen takia vain niin ja niin monta sataa tuhatta euroa räpylään vuodessa", niin silloin häntä voisi mun mielestä nimittää kusipääksi. Ei rikkaudessa ole mitään pahaa, jos on valmis kantamaan osansa yhteisvastuusta ja huolehtimaan osaltaan yhteiskunnan toiminnasta.

      Lainaa

    170. Tulos: -8 (22 ääntä)
      ...Ja tosiaan itsekin olen köyhä opiskelija ja niskassa opintolainaa.

      Lainaa

    171. Muista hengittää.. 24.8.2012 13:52
      Tulos: +15 (27 ääntä)
      Luulisin että tässä koko keskustelussa/"mokassa" ihmisiä ei ärsytä Hanna ja Juulia anteliaine isineen, kyllä sen ymmärtää että jotkut isät haluavat lelliä lapsiaan koska he ovat niin tärkeitä (tms.).. Mutta Vainion törkeä käyttäytyminen asiaa kohtaan jonka luulee ymmärtävänsä, muttei kuitenkaan ymmärrä, saa ihmisten sapen kiehumaan.. Juuri tällaisten ihmisten takia kaikki rikkaiden vanhempien lapset, jotka sattuvat saamaan paljon rahaa vanhemmiltaan, luokitellaan hemmotelluiksi, itsekkäiksi, ymmärtämättömiksi, ja elämässä tosipaikan tullen pärjäämättömiksi, ikuisiksi viisi-vuotiaiksi kakaroiksi.. Yritetään muistaa että olemme kaikki ihmisiä, kaikilla on erit arvot ja jotkut onnistuvat näyttämään itsestään vain sen huonon ja ikävän puolen... Tällaisia "lelliteltyjä" penskojakin on niitä, joilla on oikeasti jotkin aivon tapaiset, ja he ovat mukavia.

      Lainaa

    172. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Annie: …Ja tosiaan itsekin olen köyhä opiskelija ja niskassa opintolainaa.
      Tässä se taas nähtiin. Asiallinen kommentti, mutta piti vielä loppukaneettina laittaa, että minäkin olen köyhä, ettei saa Jay:hin samaistuvien vihaa päälleen. Tämä koko keskusteluketju toistaa itseään.

      Lainaa

    173. Tulos: +2 (10 ääntä)
      Huhhuh. Onpas melkoinen viikkoraha :D Nuorempana sain 6e viikossa ja myöhemmin se vaihtui 30e kuukausirahaksi. Tämän lisäksi teen kesällä kesätöitä ja nyt jakelen lehtiä. Toimeen tulen vallan hyvin :)

      Lainaa

    174. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Tää taustalle soimaan, ja lukeen Juulian juttuja :D http://www.5x5m.com/facebook/15059/1425726/60659/kristal_rahaa_palaa.html Sopii loistavasti :)

      Lainaa

    175. Tulos: +2 (8 ääntä)
      One: Kyllä jotenkin tuntuu, että nykyään kakaroita paapotaan paljon enemmän kuin ennen. Itse sain 13-vuotiaana 100mk kuukausrahaa ja myöhemmin kahdeksan vuotta nuorempi pikkusiskoni sai samanikäisenä 100€. Ihasn kun 13-vuotias muka tarvitsisi nuin paljon rahaa kuukauteen.. omat rahani ainakin meni sen ikäsenä johonkin karkkipussiin sillon tällön ja hyvin riitti 100mk kuukaudeksi..
      Samaa monesti ihmettelen, että mihin vanhempien luona asuva tarvitsee isoja rahamääriä? Jos mokassakin tyyppi saa kuukaudessa 1600€ joka sitten pitää jakaa viikkoeriin, ettei käyttäisi kaikkea kerralla.

      Lainaa

    176. opiskelija18v 24.8.2012 16:23
      Tulos: +12 (20 ääntä)
      Joo, itse saan 450e/kk. Avovaimon kanssa enemään/vähemmän puoliksi tästä menee: Vuokra,Vesi,Sähkö,Netti,Kotivakuutus,Ruoka,Bensa,Viina... Mihin oikeasti kotona löhöävä 18 -kesäinen kermaperse tekee jollain 1600e/kk?

      Lainaa

    177. Tulos: +11 (21 ääntä)
      Itsehän vihaan sitä kun joku aloittaa asiansa sanomalla 'itsehän'. Ja ah autuutta, kun isin hoitama duunipaikka menee siihen kun oma aloitekyky puuttuu / völlätään sen perusteella kun se pomo sattuu olemaan isin kaveri / ei osatakaan siellä tehdä mitään kun ei koeta tarpeelliseksi kouluttautua koska isihän kuitenkin maksaa kaiken ja jättää vielä perinnönkin. Tässä on viisas isi http://www.findance.com/uutiset/18660/liikemies-pisti-haudan-takaa-jauhot-suuhun-homopojalleen (Ei sillä että tuo Suomessa taitaisi onnistua mutta kumminkini, korvaisin kylläkin mielelläni pojan etuliitteen vaikkapa sanalla pummi...) Te muutes olettekin niitä pahinpia pummeja te rikkaiden penskat, hahah, jos multa joskus tolla tavalla nyhdettäis ja huomaisin kasvattaneeni kusipään niin pitäisin huolta etten jättäis perintöä ollenkaan. Lähtisin vaikka Vegasiin ja laittasin tuulemaan, ja jos sattuis niin hassusti että vaikka triplaisin omaisuuteni niin jonku kasinon ulkopuolella sitten jakelisin selkeesti epäonnisille ihmiskohtaloille vähän takasin. HHEHE. (Ja rescuekoirayhdistykset sais omat osansa kylläkin ihan ensisijaisesti.)

      Lainaa

    178. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Hytin typotti.

      Lainaa

    179. Tulos: +14 (24 ääntä)
      Vainio: Just tätä mä tarkotin! Himmeä asenne meitä kohtaan, vaikka minä laitan joka vuosi kymmeniä tuhansia euroja kiertoon ja vielä huonosti palkatuille aloille! “Vitun rikas paska, maksa verot” on kiitos tästä? Kuule, isäni maksaa jo PUOLET tuloistaan veroina, paljonko maksat sinä? Jos nyt pyydän häntä maksamaan veroja viikkorahoistani tai verottaja pistää mätkyjä, niin siihen loppuu kulutusjuhlani ja KAIKKI käyttämäni rahat jäävät isäni tilille istumaan. Happy? Oikeasti, kunnon kateellisia paskoja kaikki. Ette omaa etuanne kateudeltanne huomaa, kaivatte omaa kuoppaa.
      Ömmm, tässä keskustelussa häiritsee nyt kummasti about kaikilla (ei vain Vainiolla) piilevä oletus siitä, että rikkaiden varat olisivat ylipäätään mitenkään ansaittuja. Pointtini: Miksi puhua siitä kuinka rikkaat jalomielisyyttään antavat rahaa köyhille, jos he alun perinkin ansaitsevat osaakaan rahastansa sillä, että hyödynnetään köyhiä työläisiä ja kierretään verotuksen porsaanrei'istä? Jos kyse olisi varojen reilusta jakamisesta köyhille, niin rikkaiden olemassaolo sinänsä on osoitus strategian toimimattomuudesta. Jyrkempi verotus rikkaille ja heidän verokiertelyn estämisensä olisi varmempi tapa saada rahat oikeasti liikeelle ja muita ihmisiä auttamaan. Toki rikkaat sijoituksillaan tekevät jotakin hyvääkin, mutta juma***ta jos se mitenkään vastaisi sitä, että se raha laitettaisiin suoremmin hyvinvoinnin eteen eikä vaikka kuvitteellisten uusien tarpeiden ym. luomiseen (koulutuksen tukeminen vs lehtipuhallinfirmojen pystyyn pykääminen, ja arvatkaapa kummassa hommassa 1000 € vaikuttaa enemmän). Muuten rahasta iso osa jää kiertelemään edelleen omistajaluokan taskujen välille, kun se voisi palvella kierrossaan enemmän vähempiosaisiakin. Pakkoverotusta parempaa toki olisi, jos ylipäätään saataisiin jo tulot suhteutettua eri asemien kesken realistisemmin. Itselläni on jo pelkkiä pääomatuloja lähes 4000 euroa vuodessa. Opiskelijana en osaa kaivata enempää ja paljon vähempikin riittäisi, kun törsääminen käy jo melkein työstä. Olen aiempina vuosina pudottanut kuukausittaiset menoni hetkittäin noin 400 euroon, kiitos poikkeuksellisen edullisen opiskelijakämpän, kirjojen ostamatta jättämisten ja monien muiden valintojen, joten tiedän millaista on elää edullisesti ja miten vähästä osaan olla onnellinen. (Toki olen välillä ostellut pelitietokoneita, valokuvausjärjestelmiä, pitkiä matkoja ym., mutta koen kykeneväni hyvään ja onnelliseen elämään ilman niitäkin) On pelottavaa ajatella, että löytyy ihmisiä, jotka saavat rahaa ilmaiseksi minua enemmän, ja joiden ei tarvitse maksaa mitään elääkseen, ja jotka silti ovat panikoimassa rahojensa vähyyttä. Sellainen vaikuttaa todellisista tarpeistaan vieraantuneelta ihmiseltä. Toivottavasti sellaiset eivät pääsisi vaikutusvaltaisiin asemiin. :S

      Lainaa

    180. Tulos: +10 (20 ääntä)
      Vainio: ↑ Suurin osa kun ei kuitenkaan ymmärrä, niin selvennän teille: - Käytän 200 euroa viikossa kampaamoihin ja kauneushoitoihin. - Tuon rahan saa kyseinen kampaaja tai kosmetologi. - Raha tulee heille tarpeen. Valittamista? Olisiko parempi, että nuo rahat pysyisivät isäni tilillä? HÄ?
      Mee töihin niin ei tarvii isäs rahoja tuhlata

      Lainaa

    181. Minäpä minä 24.8.2012 17:42
      Tulos: -6 (16 ääntä)
      VAINIO, mua ei helvetissä kiinnosta sun elämäs -_-

      Lainaa

    182. Tulos: 0 (14 ääntä)
      Voi pahus: Itsehän vihaan sitä kun joku aloittaa asiansa sanomalla ‘itsehän’. Ja ah autuutta, kun isin hoitama duunipaikka menee siihen kun oma aloitekyky puuttuu / völlätään sen perusteella kun se pomo sattuu olemaan isin kaveri /ei osatakaan siellä tehdä mitään kun ei koeta tarpeelliseksi kouluttautua koska isihän kuitenkin maksaa kaiken ja jättää vielä perinnönkin. Tässä on viisas isi http://www.findance.com/uutiset/18660/liikemies-pisti-haudan-takaa-jauhot-suuhun-homopojalleen (Ei sillä että tuo Suomessa taitaisi onnistua mutta kumminkini, korvaisin kylläkin mielelläni pojan etuliitteen vaikkapa sanalla pummi…) Te muutes olettekin niitä pahinpia pummeja te rikkaiden penskat, hahah, jos multa joskus tolla tavalla nyhdettäis ja huomaisin kasvattaneeni kusipään niin pitäisin huolta etten jättäis perintöä ollenkaan. Lähtisin vaikka Vegasiin ja laittasin tuulemaan, ja jos sattuis niin hassusti että vaikka triplaisin omaisuuteni niin jonku kasinon ulkopuolella sitten jakelisin selkeesti epäonnisille ihmiskohtaloille vähän takasin. HHEHE. (Ja rescuekoirayhdistykset sais omat osansa kylläkin ihan ensisijaisesti.)
      Mikäli nyt en ihan väärässä ole, niin eikös se niin mene että jälkeläisille kuuluu lain mukaan vain joku pieni prosenttiosa (olisiko ollut 5%?). Eli jos miehellä olisi kuollessaan omaisuutta tasan miljoona, niin viisi prosenttia siitä tekisi 50 000€ (joka tuolla elämäntyylillä olisi kyllä äkkiä tuhlattu). Loput vainaja on aivan vapaasti voinut lahjoittaa vaikka kodittomille kissoille.

      Lainaa

    183. Tulos: +16 (22 ääntä)
      vaikka luotolla sitten: Muusta en tiedä mutta olisi se näin persaukisenkin mielestä hieman heikko idea jättää kakara jonnekin missä sillä on paha olla vaan sillä perusteella että rahoja ei saa takaisin.
      Mikäli olisi oikea hätä (tai esim. kiusaaminen) kyseessä, niin siinä vaiheessa tuskin kukaan vanhempi ajattelisi menetettyjä rahoja, kunhan saadaan vain lapsi ehjänä kotiin. Mutta mikäli "pahoinvoinnin" syynä on vain se, että "ei täällä ollukaan niin kivaa ku mä luulin. En mä jaksakaan olla täällä", niin kyllä 16-vuotiaana on hyvä alkaa opetella, ettei kaikkea pidä jättää kesken heti kun ei olekaan niin kivaa. Ihan jo noin työelämää silmällä pitäen.

      Lainaa

    184. Tulos: +2 (14 ääntä)
      ite saan kympin kuukauessa. :---D

      Lainaa

    185. Tulos: +10 (18 ääntä)
      Koskaan en ole saanut viikko-/kuukausirahaa. Jos äidiltä rahaa pyydän, jotain on tehtävä sen saamiseksi. Ja niin sen kuuluu ollakin.

      Lainaa

    186. Tulos: +6 (20 ääntä)
      Huhhuh, mitä päivityksiä ja varsinkin mitä kommentteja! (Siis Vainion osalta!) Itsehän en ole ikinä saanut mitään viikko-/kuukausirahoja, sain rahaa vain tarvittaessa. Tälläkin tarkoitan jotain oikeasti tarpeellista, kuten bussilippu tmv. Yleensä noin 20e kuussa. Nykyään käyn viimeistä vuotta lukiota, asun yksin omakotitalossa (sukutalo), jossa laajennusremontti pahasti kesken ja vieläpä molemmat vanhemmat haudassa ja ainoana tukena Kela. Tuleehan sieltä sitä rahaa mutta kyllä sitä meneekin öljylämmitteisessä talossa, yhdistettynä siihen vielä muut kulut, koulu, ruoka ymsyms. + tietysti niillä tuilla pitäisi elää loppuelämänsä. Ja sitten on näitä Juulian tapasia, jotka itkevät kun isiltä ei irtoakaan rahaa uusiin rakennekynsiin. Voi kun joku maksaisi edes allekirjoittaneen öljylaskut /tulevan auton/asunnon yms. Kyllä se täytyy itse töihin mennä. Mutta juu, hyvä että edes joku hoitaa tuon rahan kiertoon pistämisen oikeen kunnolla..

      Lainaa

    187. Tulos: 0 (10 ääntä)
      Näin vain Helsingissä...

      Lainaa

    188. Tulos: -17 (21 ääntä)
      mulla on isän ostama iphone 2012 mersu kaks ipadia ja saan koko ajan vitusti rahaa ja käytän ne vitun loistokkaaseen elämään. valittamista? kateellista, jos on. suurin osa rahasta menee budiin

      Lainaa

    189. Tulos: +2 (12 ääntä)
      jouniska: suurin osa rahasta menee budiin
      Paskaa läppää sulla, mut pakko kysyä, et mikä ihme on budi?

      Lainaa

    190. Tulos: +20 (26 ääntä)
      Mitä on rikkaus? Siinäpä vasta olisi pohtimista jokaiselle. Rahallinen rikkaus, kun yleensä tuntuu (ainakin taas näiden eräiden ansiosta) sulkevan pois älyllisen rikkauden. Itseäni ei henk.koht. kiinnosta, vaikka joku saisi 10 000€/kk rahaa vanhemmiltaan, sillä rahallinen rikkaus ei vain kulje käsi kädessä sen kanssa, että elämä olisi onnellista. Ja kuten varmaan tiedätte, niin suurin osa onnellisista ihmisistä on rahallisesti vähempiosaisia. Eikös elämästä kuuluisi osata nauttia? Nimittäin jos oikeasti elämä kaatuu siihen, kun isi ei anna tarpeeksi rahaa kuukaudessa, niin tällöin ei todellakaan ole henkisesti valmis elämään. Ja jos raha määrää mielestään onnellisuuden, niin tällöin henkinen ikä ei ole vielä tarpeeksi suuri tähän "kylmään maailmaan". Oppia ikä kaikki, vai miten se nyt sanotaan, mutta jos varallisuus/rahan määrä asetetaan "hyvän elämän" standardiksi, niin joku on mennyt jossain vaiheessa päin v..... En sitä toki kiellä, etteikö rahasta aina olisi jotain hyötyä, mutta suhteellisuus on ihan hyvä käsitteenä.

      Lainaa

    191. Tulos: +8 (16 ääntä)
      tulee olemaan juulialla vielä joskus rankat ajat kun ei saakkaan enää isilt rahaa, eikä ikinä oo päivääkään töitä tehny, ni onnee vaan siihen elämään, varmaan menee sossun luukulle siinä vaiheesaa ja olettaa, että sieltä tulee samat rahat mitä isi maksaa :DDDDDDDDD

      Lainaa

    192. köyhäilijä 24.8.2012 23:04
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      400 euroa viikossa? Ite saan pyöreät viiskymmentä euroa kuukaudessa vanhemmilta ja töitä vasten - mistä oon ylpeä. Pian tulee kuitenkin porhopennuilla eteen se, että vanhemmat ei oo ikuisesti makselemassa - on myös oma elämä, jossa on pakko pärjätä. Sillon ME KÖYHÄT porhalletaan ohi.

      Lainaa

    193. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Vainio: En ymmärrä opintolainoja… koulu on Suomessa ilmainen! Ja rikkaiden vanhempien lapsena en myöskään ymmärrä dissausta! Eikö se nyt ole hyvä että me törsätään rahaa kaikkeen, eikä hamstrata sitä vanhempien tilillä? Ettekö ole kuulleet radiosta “älä ruoki lamaa” -mainoksia? Törsääminen on teidän köyhien eduksi, oma vikanne jos ette sitä tajua!
      Koulu ehkä on ilmainen, mutta ei kirjat ja asuminen! Myöskään syöminen ja koulumatkat ei ole ilmaisia!

      Lainaa

    194. Tulos: +16 (24 ääntä)
      Olenko ainoa jonka mielestä Vainio on vain jumalattoman huvittava? Jos jostain syystä isiltä menisi kaikki rahat vaikka veropetoksen tai muun takia niin ei taitaisi Vainio pärjätä kun ei tiedä tosielämästä mitään.

      Lainaa

    195. Tulos: +12 (18 ääntä)
      Jos mä olisin Juulian isi, niin mä laittaisin rahat säästöön ja opettaisin lapset säästämään omasta palkasta. Tai sitten tuhlaisin ne itte. Suomen koulutus muka ilmaista, HAHAHAHAHAHHAHHHH.... Opintotuki ei riitä mihinkään, eikä se lainakaan kyllä. Töitä ei ehdi tekemään millään, kun koulu vie niin paljon aikaa. Silti pitää maksaa vuokra, sähkö, ruoka, vesi, muut laskut jne.. Ei jää kyllä käteen mitään eikä laitella hiuksia/kynsiä/ripsiä joka viikko. Pliis Juulia + Vainio (sama henkilö?), KASVAKAA AIKUISEKSI !!! Muuta pois kotoa ja ala opiskelemaan, niin tajuat ehkä siinä vaiheessa rahan arvon. Ainakin tehos muhun, kun joutui itse maksamaan kaikki menot ja ruuassa alkoi tinkaamaan, varsinkin kun olen ravintoloitsijan tytär eikä sitä ruokaa tullutkaan enää nenän eteen joka päivä. Ja näköjään Vainio ei tiedä, että joka asiassa menee verot moneen kertaan (siinä kun isin pankkitili kasvaa - siitä on verot viety, jos vuodessa "viikkorahat" ylittävät 4000€ - siitä pitää maksaa verot). MENE KOULUUN JA OPISKELE VEROTUSTA.

      Lainaa

    196. Tulos: +16 (28 ääntä)
      Tuli muuten mieleen, että joku tietokonenörtti vois selvittää Juulian/Vainion ip-osoitteen ja ilmiantaa hänen isänsä veropetoksesta.

      Lainaa

    197. Tulos: +8 (16 ääntä)
      Aika säälittävä tuo Juulia. Ei ikinä tule arvostamaan työntekoa, saatika itsetienattua rahaa. Kyllä minä olen ainakin onnellinen ollut vaikka lapsena/nuorena en ole saanut kaikkea. Ensimmäisen kerran menin kesätöihin 15-vuotiaana ja siitä lähtien olen omilla rahoillani ostanut jos olen jotain "ylimääräistä" tarvinnut.

      Lainaa

    198. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Vainio: Kuule, isäni maksaa jo PUOLET tuloistaan veroina, paljonko maksat sinä? Jos nyt pyydän häntä maksamaan veroja viikkorahoistani tai verottaja pistää mätkyjä, niin siihen loppuu kulutusjuhlani ja KAIKKI käyttämäni rahat jäävät isäni tilille istumaan. Happy?
      Ahaa, se on isäsi. Entä sinä? Käsittääkseni "viikkorahasi" voitaisiin jollain määritelmällä katsoa niin, että isäsi LAHJOITTAA sinulle 400e viikossa (= 1600e/kk). Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta, kuin LAHJAVERO? Paljonko maksat sitä? Periaatteessa isäsi lahjoituksista tulisi alkaa maksamaan lahjaveroa n. kolmannesta kuukaudesta lähtien, kun saat viikkorahaa. http://www.veronmaksajat.fi/omatveroasiat/lahjat Periaatteessa sinulla on ihan pointtia, että laitat rahaa kiertoon, mutta älä nyt ala tituleeraamaan itseäsi minään laupias samarialaisena, jos kierrät lahjaveron ja alat jeesustelemaan sinua kritisoivalle, kuinka paljon ISÄSI maksaa veroja.

      Lainaa

    199. Tulos: -4 (16 ääntä)
      Tässä kyllä Vainiot kuvittelee olevansa koviakin kuluttamaan...ja mksmaan veroja. Me ollaan 30 pariskunta ja meidän vuositulot on noin 140 000 euroa ja jos puoliso haluaa käyttää 200 euroa viikossa kaunistumiseenvoi hän sen tehdä. Ei tuo ole oikeaa luksusta. Turhamaista ja rahojen haaskausta kylläkin. Oikeasti rikkaita kyllä tapaan työni kautta ja he vähemän sillä kerskuvat mutta ottavat sitten tarpeen vaatiessa vaikka yksityiskoneen allensa.Vainion puheista myös huomaa ettei isipappakaan taida olla ns. Tosi rikas. Itse aion pyrkiä menestymään paremmin ja ansaitsemaan sen verran mikä minulle kuuluu mutta harvoin se minusta ulospäin näkyisi.ps. Mobiililla teksti vähän heikkoa :-)

      Lainaa

    200. Tulos: +15 (21 ääntä)
      Vainio: Nykyajan Robin Hood on näyttävä kaunis nainen rakennekynsillä. Deal with it.
      Epäilen vahvasti "näyttävyyttä ja kauneutta" jos kosmetologille menee 200e viikossa... :D Maalattu ja kuminen nainen ei ole kaunis. Kauneus tulee aika paljo sisältäpäin, joten (tätä sinun on ehkä vaikea uskoa) luonnollinen nainen on erittäin viehättävä, sillä jos tässä pinnallisessa nykymaailmassa vielä uskaltaa olla oma itsensä ja olla maalamatta itseään, täytyy olla vähintäänkin tyytyväinen ulkonäköönsä, ja itseään arvostava nainen se vasta UPEA onkin! :) Harmi että tällaisia tapauksia on nykyään kovin vähän.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: viikkoraha, kuukausiraha, matka, kielimatka, liput, rikas, isä