Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Suhde vakaalla pohjalla

"Minä ja Joni mennään huomenna naimisiin!"
Suhde vakaalla pohjalla

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 79 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1553 (1579 ääntä)
      Mitä

      Lainaa

    2. Tulos: +600 (632 ääntä)
      Miten tuosta suhteesta saa täysjärkisen, jos se alkaa jo tuolla tavalla XD

      Lainaa

    3. Tulos: +381 (405 ääntä)
      Hyvä tulevaisuus noilla kahdella varmaan.

      Lainaa

    4. Tulos: +712 (720 ääntä)
      "Olemme nyt ikionnellisia <3" I see that...

      Lainaa

    5. Tulos: +617 (655 ääntä)
      Öö...siis niinku mitäh..? Ajatteli sitten vielä varmuuden vuoksi antaa itsestään tyhmemmän kuvan kertomalla tarkemman kulun tapahtumista. Muuten, nimet on muutettu, oikeat nimet ovat Johanna ja Arto.

      Lainaa

    6. Tulos: +779 (797 ääntä)
      Tästä seuraa: Päätimme jonin kanssa haluta lapsen, jätin pillerit pois, emme halunneetkaan enää lasta, menkat myöhässä, päätimme että haluamme sittenkin lapsen, olen paksuna, emme haluakkaan lasta, tein abortin! Ajateltiin kohta yrittää lasta <3

      Lainaa

    7. Tulos: +166 (178 ääntä)
      aika jojomaista toimintaa? eläkää onnellisesti seuraavat 1min-20-vuotta! :)

      Lainaa

    8. Tulos: +307 (427 ääntä)
      Ja siis. Mä VIHAAN teinikihloja. Just tällästä. Mihin on kadonnut se kunnioitus, arvostus ja perimmäinen avioliiton tarkoitus? Pari kaveria on menneet kihloihin joskus 15-16-vuotiaina kun jätkä on ohimennen kysyny että mentäiskö kihloihin. EI!! Kihlat tarkoittaa naimisiin menoa, ja tuskin sitä on nämä 15-vuotiaat jonnet tarkoittaneet. PERKELE! Kihloihin mennään kun naimisiin meno on ajankohtaista, ollaan rakastuneita ja oltu suhteessa (jonnet lukekaa: seukattu) yli kuukaus.. (eli vuosia). Ja ei silleen että "hehee mennääxx kihloihi" vaan se polvistutaan ja kysytään että tuletko vaimokseni? tää on aina ärsyttänyt mua niin paljon..

      Lainaa

    9. Tulos: +82 (220 ääntä)
      marsujaaa: Ja siis. Mä VIHAAN teinikihloja. Just tällästä. Mihin on kadonnut se kunnioitus, arvostus ja perimmäinen avioliiton tarkoitus? Pari kaveria on menneet kihloihin joskus 15-16-vuotiaina kun jätkä on ohimennen kysyny että mentäiskö kihloihin. EI!! Kihlat tarkoittaa naimisiin menoa, ja tuskin sitä on nämä 15-vuotiaat jonnet tarkoittaneet. PERKELE! Kihloihin mennään kun naimisiin meno on ajankohtaista, ollaan rakastuneita ja oltu suhteessa (jonnet lukekaa: seukattu) yli kuukaus.. (eli vuosia). Ja ei silleen että “hehee mennääxx kihloihi” vaan se polvistutaan ja kysytään että tuletko vaimokseni? tää on aina ärsyttänyt mua niin paljon..
      Itse oli 15 mennessäni kihloihin, Nyt naimisissa ollut reilu 2-vuotta. Kyllä jotkut "teinitkin" osaavat sitoutua. Toivon vain, että uusiin naimisiin ei koskaan tarvitse mennä.

      Lainaa

    10. Tulos: +120 (130 ääntä)
      Ja jokaisesta erosta pitää heti raportoida facebookissa..

      Lainaa

    11. Tulos: +131 (167 ääntä)
      Wiiwi: Itse oli 15 mennessäni kihloihin, Nyt naimisissa ollut reilu 2-vuotta. Kyllä jotkut “teinitkin” osaavat sitoutua. Toivon vain, että uusiin naimisiin ei koskaan tarvitse mennä.
      Hyvä jos näin on, siis itsekin aloin seurustella 14-vuotiaana ja se suhde kesti viisi vuotta, että en tarkoita ettei nuorena aloitetut suhteet olisi ns. todellisia. Mutta ärsyttää silti katsoa kun sellaset jonnet tuolla vilistävät sormukset sormessa, jotka ovat prisman leluautomaateista hankittuja.

      Lainaa

    12. Tulos: +80 (106 ääntä)
      Ja mikä kiire on kihloihin menemiselle? Se että se on "cool"? yeaa right

      Lainaa

    13. Tulos: +94 (108 ääntä)
      Matti ja Mervi, saatana!

      Lainaa

    14. Tulos: +83 (115 ääntä)
      marsujaaa: Hyvä jos näin on, siis itsekin aloin seurustella 14-vuotiaana ja se suhde kesti viisi vuotta, että en tarkoita ettei nuorena aloitetut suhteet olisi ns. todellisia. Mutta ärsyttää silti katsoa kun sellaset jonnet tuolla vilistävät sormukset sormessa, jotka ovat prisman leluautomaateista hankittuja.
      Täällä päässä tapasimme 15-vuotiaina. Kihloihin mentiin 16-vuotiaina. Saimme kuulla asiasta silloin paljon, mutta yhdessä oltu yli kuusi vuotta ja naimisiin haluaisimme parin vuoden sisällä :) Onneksi on vielä ihmisiä, jotka ottavat kihlautumisen vakavasti, vaikka näihin "jonnekihloihin" usein törmääkin. Sääliksihän noita käy..

      Lainaa

    15. DinkelisDonkelis 13.11.2012 0:53
      Tulos: +101 (107 ääntä)
      Sunshine: Ja jokaisesta erosta pitää heti raportoida facebookissa..
      Sanopa muuta. Muutenhan niin ison asian kuin eron julkistamisen ymmärtää, mutta jos johonkin varttituntiin mahtuu kolmet eroamiset samasta tyypistä, niin kyllä kiviäkin jo kiinnostaa.

      Lainaa

    16. Tulos: +61 (75 ääntä)
      Helvettiä?

      Lainaa

    17. Tulos: -12 (34 ääntä)
      edellinen kommentti vei NIIN jalat suusta. :)

      Lainaa

    18. Tulos: +57 (71 ääntä)
      ja kohta on muksu kuvioissa. se sitten on vika niitti tolle touhulle, lapsi raukka jos joutuu tollasta kattelemaan. miksi olla edes yhdessä kun on tollasta onoffia? tätä en ymmärrä kyllä missään suhteessa.

      Lainaa

    19. Tulos: +156 (160 ääntä)
      On-off suhteiden tilanteita on kyllä erittäin rasittavaa lukea. Tosin, facebookin mukaan on menty kolmesti kihloihin emännän kanssa. Ekalla oli ihan aiheesta, tokalla fb sekoili omiaan ja kolmas tuli siitä kun muija teki uuden profiilin. Joka kerta jaksaa kaverit onnitella :D

      Lainaa

    20. donitsimestari 13.11.2012 6:23
      Tulos: +98 (102 ääntä)
      Älykkyysosamäärät ja kengännumerot kilpasilla taas.

      Lainaa

    21. Tulos: +24 (72 ääntä)
      marsujaaa: Ja siis. Mä VIHAAN teinikihloja. Just tällästä. Mihin on kadonnut se kunnioitus, arvostus ja perimmäinen avioliiton tarkoitus? Pari kaveria on menneet kihloihin joskus 15-16-vuotiaina kun jätkä on ohimennen kysyny että mentäiskö kihloihin. EI!! Kihlat tarkoittaa naimisiin menoa, ja tuskin sitä on nämä 15-vuotiaat jonnet tarkoittaneet. PERKELE! Kihloihin mennään kun naimisiin meno on ajankohtaista, ollaan rakastuneita ja oltu suhteessa (jonnet lukekaa: seukattu) yli kuukaus.. (eli vuosia). Ja ei silleen että “hehee mennääxx kihloihi” vaan se polvistutaan ja kysytään että tuletko vaimokseni? tää on aina ärsyttänyt mua niin paljon..
      Ennen 19- vuotias (kuten mokan "teini") ei ollut teini, vaan jo naimisissa ja odotti ensimmäistä tai todellakin kihlautunut mennäkseen naimisiin. Nykyään kolmekymppisetkin vielä kuuluvat omasta mielestään nuorisoon.

      Lainaa

    22. Tulos: +22 (80 ääntä)
      Ooooo: Ennen 19- vuotias (kuten mokan “teini”) ei ollut teini, vaan jo naimisissa ja odotti ensimmäistä tai todellakin kihlautunut mennäkseen naimisiin. Nykyään kolmekymppisetkin vielä kuuluvat omasta mielestään nuorisoon.
      Jep. Itse menin mieheni (minua 4 vuotta vanhempi) kanssa kihloihin 17-vuotiaana ja naimisiin menimme neljän kuukauden päästä kihloista. Olin tuolloin 18. Nyt meillä on kokonainen vuosi takana naimisissaoloa, ja kehtaan uskoa että tämä kestää vielä pitkään, toivottavasti elämän loppuun asti. Minusta kihlat ovat oikeat silloin, kun aletaan kihlautumisesta lähtien suunnitella häitä/naimisiinmenoa, ja pyritään menemään naimisiin mahdollisimman pian. Minusta sellaiset kihlat, että "kyllä me joskus aiotaan naimisiin mennä" eivät ole aidot kihlat. Se vie pohjan koko touhulta, koska kihlaus on tarkoitettu vain väliaikaiseksi tilaksi ennen naimisiimenoa.

      Lainaa

    23. Tulos: +51 (75 ääntä)
      TÄYSIN samaa mieltä Iinan kanssa! Miksi nykyään mennään kihloihin ilman aikomustakaan mennä naimisiin?? Ollaan kihloissa kymmenen vuotta ja erotaan... En ymmärrä millä perusteella kihlautuminen ilmentää sitoutuneisuutta, kun sen voi tosiaan purkaa milloin vaan, missä vaan!

      Lainaa

    24. Donkey Kong 13.11.2012 10:38
      Tulos: +73 (89 ääntä)
      "ollemme nyt ikionnellisia ♥" Aijai, olla-verbin potentiaali on kyllä lienee. Oikea muoto olisi siis "Lienemme nyt ikionnellisia ♥".

      Lainaa

    25. Tulos: -11 (23 ääntä)
      Minusta tässä haiskahtaa trolli

      Lainaa

    26. Tulos: +30 (72 ääntä)
      marsujaaa: Kihloihin mennään kun naimisiin meno on ajankohtaista, ollaan rakastuneita ja oltu suhteessa (jonnet lukekaa: seukattu) yli kuukaus.. (eli vuosia). Ja ei silleen että “hehee mennääxx kihloihi” vaan se polvistutaan ja kysytään että tuletko vaimokseni? tää on aina ärsyttänyt mua niin paljon..
      Kuka niin sanoo että se pitää oiken polvistua ja miehen pitää kysyä että tuletko vaimokseni? Meillä ei kyllä noin menny, meni vissiin sitten väärin :s Yhdessä mietittiin suhteen tulevaisuutta, ja päätettiin että mennään naimisiin. Ostettiin sormukset ja ilmoitettin läheisille tästä päätöksestä. Vuosi siitä niin naimisiin, ja vuosi taas siitä niin lapsi. Pittää vissiin alottaa alusta tää, ku ei mentykään oikein kihloihin...

      Lainaa

    27. nyt vittu oikeesti 13.11.2012 13:43
      Tulos: +45 (51 ääntä)
      Tuli jotenkin Tuksu mieleen noista parisuhdekuvioista. Lukiossa psykologian ope aikoinaan totesi karusti, että tyhmyys näkyy kaikilla elämän alueilla, myös parisuhteissa. Varsinkin siis ääritapauksissa. Nero ei tarvitse olla, mutta ajattelun on syytä olla kehittyneempää kuin Andiamon saappaalla. Pakko kommentoida tähän ikäkeskusteluun, että kyllähän kolmekymppiset nykyään ovatkin nuoria verrattuna esim. 50-luvun kolmekymppisiin. Katsokaa vaikka kuvia isovanhemmistanne kolmekymppisinä. Näyttävät suunnilleen nykyajan nelikymppisiltä. Syynä varmaan kova työ, köyhempi ravinto, sota-ajan kovat kokemukset ja naisilla monet synnytykset. Myös ilman puhtaus vaikuttaa ikääntymiseen, ja nykyäänhän ilmassa on paljon vähämmän rikkiä ja pienhiukkasia, kun hiilen, öljyn ja puun polttaminen on vähentynyt ja autoissa on katalysaattorit.

      Lainaa

    28. Tulos: +1 (25 ääntä)
      Iina: Minusta kihlat ovat oikeat silloin, kun aletaan kihlautumisesta lähtien suunnitella häitä/naimisiinmenoa, ja pyritään menemään naimisiin mahdollisimman pian. Minusta sellaiset kihlat, että “kyllä me joskus aiotaan naimisiin mennä” eivät ole aidot kihlat. Se vie pohjan koko touhulta, koska kihlaus on tarkoitettu vain väliaikaiseksi tilaksi ennen naimisiimenoa.
      Niinno, tätini ja hänen miesystävänsä olleet päälle 10 vuotta yhdessä, ja muistaakseni menivät melkolailla suhteen alkuajoissa kihloihin. Sanoisin itse, että ehkäpä melko tapauskohtaista tämä? Mutsi tosin meni naimisiin vuoden päästä kun meni kihloihin isäpuoleni kanssa.

      Lainaa

    29. Tulos: -15 (35 ääntä)
      Mä olen just täyttänyt 16-vuotta ja haluaisin kolmen vuoden seurustelun jälkeen kihloihin vaikka en heti 18 täytettyäni menekkään naimisiin.. Mitä vikaa jos on rakastunut tosissaan, mutta ei kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen halua mennä naimisiin? Minä ainakin odotan n. 25 vuotiaaksi kunnes menen naimisiin.. :)

      Lainaa

    30. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Ei taida suhde kestää :D

      Lainaa

    31. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Tulevaisuuden Matti ja Mervi.

      Lainaa

    32. Tulos: -4 (12 ääntä)
      Ookoo.

      Lainaa

    33. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Onks se ny nii helvetin tärkeetä aina päivittää ailahtelevan suhteen tilanne feissariin? :D

      Lainaa

    34. Tulos: +16 (22 ääntä)
      Kyllä hävettää noiden kahden puolesta..

      Lainaa

    35. Pöytä osaa puhua 13.11.2012 17:23
      Tulos: -9 (29 ääntä)
      Tämä on jollain tavalla aika suloista. Hyvät ihmiset, älkää ottako kaikkea liian vakavasti.

      Lainaa

    36. applessiini 13.11.2012 17:23
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Haha, mä tunnen samanlaisen pariskunnan :D Molemmat vähän päälle parikymppisiä, välillä on eroiltu ja sit taas palattu muutaman tunnin päästä takaisin yhteen - kaikesta ilmoitetaan tietysti facessa. Ja kuitenkin se naisosapuoli julistaa joka ikinen päivä statuksissaan (ylikäytettyjen hymiöiden ja sydänten kera) kuinka onnellisia ne on, ja miten niiden lapsi on maailman suloisin/taitavin/älykkäin. Kyllä, niillä on alle vuoden ikäinen lapsi ja toinen tulossa. Toivottavasti onnistuvat kasvamaan edes joten kuten tasapainoisiksi.

      Lainaa

    37. Tulos: -23 (33 ääntä)
      Hyväksyttävää, koska ovat heteroja. :P

      Lainaa

    38. Tulos: +10 (34 ääntä)
      marsujaaa: Ja siis. Mä VIHAAN teinikihloja. Just tällästä. Mihin on kadonnut se kunnioitus, arvostus ja perimmäinen avioliiton tarkoitus? Pari kaveria on menneet kihloihin joskus 15-16-vuotiaina kun jätkä on ohimennen kysyny että mentäiskö kihloihin. EI!! Kihlat tarkoittaa naimisiin menoa, ja tuskin sitä on nämä 15-vuotiaat jonnet tarkoittaneet. PERKELE! Kihloihin mennään kun naimisiin meno on ajankohtaista, ollaan rakastuneita ja oltu suhteessa (jonnet lukekaa: seukattu) yli kuukaus.. (eli vuosia). Ja ei silleen että “hehee mennääxx kihloihi” vaan se polvistutaan ja kysytään että tuletko vaimokseni? tää on aina ärsyttänyt mua niin paljon..
      Eikö ne kihlat ole kahden ihmisen välinen sopimus ja samaiset ihmiset määrittelee oman suhteensa tason. Onko sun oma kihlaus/avioliitto jotenkin heikompi tai vähempiarvoinen, jos kaksi sulle tuntematonta tyyppiä menee sun mielestä vääristä perusteista kihloihin?

      Lainaa

    39. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Ei nää sankarit mitään järjenjättiäisiä ole, uskokaa pois.

      Lainaa

    40. Tulos: +8 (32 ääntä)
      jee: Eikö ne kihlat ole kahden ihmisen välinen sopimus ja samaiset ihmiset määrittelee oman suhteensa tason. Onko sun oma kihlaus/avioliitto jotenkin heikompi tai vähempiarvoinen, jos kaksi sulle tuntematonta tyyppiä menee sun mielestä vääristä perusteista kihloihin?
      Niimpä. Ja kun kaikki ei halua vaan naimisiin mennä, vaikka aina haluais yhessä ollakki. Se voi olla ihan vaan symboli siitäkin, että on tosissaan suhteessa. Nykyään kihlaus ei aina merkkaa heti avioliittoa, vaan se on juuri parin sopimuksen ja liiton merkki. Sitä sitte vaan on tuntemattonan vähä pahempi mennä sanoo toisista, että millä perustein he kihloissa ovat. Mutta mitäs se sitte muille kuuluu, sormuksesta ainakin näkee suoraa että tyyppi on varattu :D

      Lainaa

    41. Tulos: +20 (24 ääntä)
      Ooooo: Ennen 19- vuotias (kuten mokan “teini”) ei ollut teini, vaan jo naimisissa ja odotti ensimmäistä tai todellakin kihlautunut mennäkseen naimisiin. Nykyään kolmekymppisetkin vielä kuuluvat omasta mielestään nuorisoon.
      Onhan nykymaailmassa aivan eri meininki todellakin kuin vaikkapa 50 vuotta sitten. Lapsesta asti osallistuttiin perheen töihin, ja uskoisin, että sen ajan yhteiskunta pakotti ihmiset "aikuistumaan" paljon aiemmin, mitä nykyään. Nykyään ei lapsen tarvitse tehdä työtä, vaan lapset saa olla lapsia! Mun mielestä tää on vaan hyvä, ettei tarvitse olla niin kypsää aikuista vielä teini-iässä! :) Maailma muuttuu.

      Lainaa

    42. Tulos: +23 (35 ääntä)
      kihloihin näytetään nykyään menevän sen takia että saadaan sille kumppanille rengas sormeen näyttämään TÄMÄ ON MINUN ÄLKÄÄ KOSKEKO.

      Lainaa

    43. Tulos: +16 (22 ääntä)
      Suhde tuli ja suhde meni. Näkiko kukaan kumpaakaan tilannetta?

      Lainaa

    44. Tulos: -2 (18 ääntä)
      Pöytä osaa puhua: Tämä on jollain tavalla aika suloista. Hyvät ihmiset, älkää ottako kaikkea liian vakavasti.
      Sinä ja minä taidamme olla ainoita jotka tajusivat ottaa tämän läppänä...

      Lainaa

    45. Pallosalama 13.11.2012 21:56
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      Joni varmasti kysynyt Miialta kun hän halusi hänen kanssaa alkaa niin "Alax"

      Lainaa

    46. Tulos: -5 (17 ääntä)
      aika symppis <3 c; awsis

      Lainaa

    47. Tulos: +4 (20 ääntä)
      KukkeliKuu: Niimpä. Ja kun kaikki ei halua vaan naimisiin mennä, vaikka aina haluais yhessä ollakki. Se voi olla ihan vaan symboli siitäkin, että on tosissaan suhteessa.Nykyään kihlaus ei aina merkkaa heti avioliittoa, vaan se on juuri parin sopimuksen ja liiton merkki. Sitä sitte vaan on tuntemattonan vähä pahempi mennä sanoo toisista, että millä perustein he kihloissa ovat. Mutta mitäs se sitte muille kuuluu, sormuksesta ainakin näkee suoraa että tyyppi on varattu
      Nimenomaan, sormus voi olla myös symboli siitä että ollaan yhdessä. Se, että se on vasemmassa nimettömässä, ei tee siitä kihlasormusta. Vaan se, että kaksi ihmistä jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet. Silloin se sormus (jota ei kyllä edes itse kihlautumiseen tarvita!) on kihlasormus. Ihmiset joilla on sormus vasemmassa nimettömäsä, mutta eivät ole menossa naimisiin eivät ole kihloissa.

      Lainaa

    48. böööööiii 13.11.2012 22:57
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      joskus ois vaan hyvä pysyä pelkkänä kaverina, niinku tässäki tapauksessa :D

      Lainaa

    49. Tulos: +9 (35 ääntä)
      jee: Eikö ne kihlat ole kahden ihmisen välinen sopimus ja samaiset ihmiset määrittelee oman suhteensa tason. Onko sun oma kihlaus/avioliitto jotenkin heikompi tai vähempiarvoinen, jos kaksi sulle tuntematonta tyyppiä menee sun mielestä vääristä perusteista kihloihin?
      Sen verran olen perinteitä kunnioittava että mielestäni kihlat tarkoittavat vain ja sitä yhtä, eli lupausta avioliitosta. Voivat ihmiset sopia ja määritellä oman suhteensa tason mutta älköön sitten kutsuko sitä kihlaukseksi. Ostakoon vaikka vasempaan keskariin sormukset ja leikkiköön niillä. Otteita kihlauksesta: Kihlautumista pidetään sitovana lupauksena avioliitosta, vaikka siitä ei tehdä ilmoitusta viranomaisille. Periaatteessa kihlauksen peruminen on sopimuksen rikkomista. Lain edessä kihlauksen purkamista ei ole kuitenkaan katsottu sopimusrikkomukseksi. Vaikka kihlautuminen ei ole avioliittoon rinnastettava oikeustoimi, muunlaisia oikeusvaikutuksia kihlauksella sen sijaan on. Esimerkiksi kihlakumppanien ei tarvitse oikeudenkäynnissä todistaa vasten tahtoaan kihlakumppaniaan vastaan. Kihlaukseen ei kuulu avio-oikeutta, mutta kuolleen kihlakumppanille voidaan tietyissä tapauksissa antaa jäämistön säästöstä avustuksena rahaa tai muuta omaisuutta sen mukaan kuin katsotaan kohtuulliseksi, jos se on toimeentulon kannalta tarpeen. Mun mielestä kihlaus on vakavasti otettava asia ja oikeesti sellanen jossa perinteitä kuuluis kunnioittaa. Ootan vaan sitä päivää kun 10-vuoden päästä, ei varmaan niinkään kauan, about joka toinen yläasteikäinen on kihloissa. Ja nimeomaan en nyt takerru siihen ikään vaan siihen ajatukseen. Vaikka silti kuulostaa oudolta että 15-vuotiaat juuri mopokortin saaneet menevät kihloihin... yyh

      Lainaa

    50. LakuPastilli 13.11.2012 23:30
      Tulos: -18 (36 ääntä)
      marsujaaa: Ja siis. Mä VIHAAN teinikihloja. Just tällästä. Mihin on kadonnut se kunnioitus, arvostus ja perimmäinen avioliiton tarkoitus? Pari kaveria on menneet kihloihin joskus 15-16-vuotiaina kun jätkä on ohimennen kysyny että mentäiskö kihloihin. EI!! Kihlat tarkoittaa naimisiin menoa, ja tuskin sitä on nämä 15-vuotiaat jonnet tarkoittaneet. PERKELE! Kihloihin mennään kun naimisiin meno on ajankohtaista, ollaan rakastuneita ja oltu suhteessa (jonnet lukekaa: seukattu) yli kuukaus.. (eli vuosia). Ja ei silleen että “hehee mennääxx kihloihi” vaan se polvistutaan ja kysytään että tuletko vaimokseni? tää on aina ärsyttänyt mua niin paljon..
      Eihän kihlat automaattisesti avioliittoa tarkoita. Kihlautuminen on lupaus mahdollisesta avioliitosta. Kihloissa oloa voisi kutsua "esiavioliitoksi", jolloin voin totutella ja harkita haluaako mennä toisen kanssa naimisiin. Kihlauksen purkaminen on helpompaa kuin avioero, eikös? Joten sinun on turha tulla valittamaan "avioliittoon menevistä teineistä". Olen kyllä samaa mieltä tuon "tuletko vaimokseni?"-jutun kanssa, mutta suoraan sanoen: Mitä se sun persettä kutittaa?

      Lainaa

    51. Tulos: +23 (25 ääntä)
      kyllä sitä kihloissa voi olla ties miten pitkään, kaverini vanhemmat edelleen vain kihloissa kun eivät koskaan ole naimisiin asti menneet.. :D Mutta tuo touhu on jo vähän epämääräistä, kyllä kihlaus on lupaus avioliitosta tai ainakin vähintään yhteisestä elämästä, ei se ole mitään pelleilyä

      Lainaa

    52. pellepeloton 14.11.2012 1:25
      Tulos: +22 (30 ääntä)
      Oon kyllä ihan samaa mieltä kun marsujaaa. Sitähän kihlat nimenomaan tarkottaa että kaksi ihmistä "lupaa" mennä naimisiin keskenään. Kun toinen kosii (tai nykymaailmassa päätetään, että on aika mennä naimisiin), mennään kihloihin. Siihen tarkoitukseen se kihloissa oleminen on. Jos ei halua mennä naimisiin, ei ole mielestäni sopivaa mennä kihloihinkaan. Ei se tarkoita, että parisuhde olisi jotenkin parempi, kun ollaan kihloissa tai naimisissa, mutta kyllä se kihloissa oleminen tarkoittaa nimenomaan sitä että suunnitellaan naimisiin menemistä. Toki voi myös olla koko elämänsä jonkun kanssa ilman aikomustakaan mennä naimisiin, mutta miksi silloin mennä kihloihinkaan, kun se kerran on alunperin tarkoitettu naimisiin aikoville?

      Lainaa

    53. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Kauniit ja rohkeat, anyone?

      Lainaa

    54. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Mä olisin tuollaisessa tilanteessa pistänyt suhdetietoni piiloon kun parisuhteen tilanne on epävakaa ja arvaamaton. Tai antanut lukea "seurustelee" vaikka olisi tunti pari sitten sovittu erosta. Etenkin tuollaisessa tilanteessa jossa fiilikset heittelee kuin tuuliviiri.

      Lainaa

    55. Tulos: +21 (27 ääntä)
      Mun porukat on ollu 19 vuotta yhessä, neljä lasta, talo ja ammatti. Kihloihin menivät muistaakseni viime vuonna ja häistä puhutaan aina siihen tyyliin "sitten ku on vapaa kesä, ei rippi ja ylioppilas juhlia suvussa". Ainut syy miksi he päättivät mennä naimisiin (isäni polvistui ja kosi :D) oli se että jos toiselle tapahtuu jotain. Aviopuoliso saa mm määrätä hautapaikan.

      Lainaa

    56. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Nykänen ja Tapola vol2

      Lainaa

    57. Tulos: -15 (29 ääntä)
      No jos sille linjalle lähetään että kihloihin menon pitää vielä tänäkin päivänä tarkoittaa jokaisen mielestä naimisiin menoa, olen silloin vain rengastettu. :) Kuitenkaan kun naimisiin menemisessä on vain enää jäljellä symboliikka. Häämatkan ja juhlat sun muut ryyppingit voi pitää muutenkin. Ja miksi haluta naimisiin jos molemmat osapuolet ovat koko ikänsä katsoneet kuinka se ei vaan toimi kuin ennen vanhaan.

      Lainaa

    58. Tulos: +22 (26 ääntä)
      Voisivat muuten laittaa facebookiin asetuksen, että parisuhdestatuksen pystyisi vaihtamaan ainoastaan kerran vuorokaudessa - luulisi sen riittävän.

      Lainaa

    59. Tulos: 0 (30 ääntä)
      marsa: Täällä päässä tapasimme 15-vuotiaina. Kihloihin mentiin 16-vuotiaina. Saimme kuulla asiasta silloin paljon, mutta yhdessä oltu yli kuusi vuotta ja naimisiin haluaisimme parin vuoden sisällä Onneksi on vielä ihmisiä, jotka ottavat kihlautumisen vakavasti, vaikka näihin “jonnekihloihin” usein törmääkin. Sääliksihän noita käy..
      Ai, että oikein sääliksi käy? Mitä se on sinulta tai keneltäkään muulta pois jos teinit haluavat kihlautua ja olla suhteessaan vakavasti. Rakkautta on monenlaista, ja ei ole olemassa mitään väärää muotoa tai laatua. Rakkaus on erilaista lapsena, nuorena ja aikuisena. Minua lähinnä hymyilyttää teinit jotka onnellisena ovat kihloissa vaikka ovat seurustelleet pari kuukautta. Antakaa toisten olla onnellisia.

      Lainaa

    60. Tulos: +21 (25 ääntä)
      En minäkään kyllä ymmärrä miksi mennä kihloihin jos ei ole aikomustakaan naimisiin menosta. Kihlat on perinteisesti merkki siitä että häitä tullaan viettämään. Mitä se kihloihin meno sitten enää tarkoittaa jos ei naimisiin menoa. Kyllä niitä sormuksia voi ostaa vaikka kuinka muihinkin sormiin. Jos kihlasormus ei tarkoita kihloja ja tulevia häitä se sormus on silloin kuin mikä muu tahansa sormus.. Ymmärrän kuitenkin sen ettei kaikille häät ole mahdolliset heti, joskus elämäntilanne on vain sellainen että on parempi odottaa vielä hetki häitä jos tarkoitus on kuitenkin mennä naimisiin. Ei ole mielestäni mitään pahaa olla kihloissa pari vuotta ja odottaa esimerkiksi parempaa taloudellista tilannetta (rahaa järjestää juhlat ja mahdollinen häämatka ym..)

      Lainaa

    61. Tulos: +11 (21 ääntä)
      Miksi ylipäätään olet kihloissa?
      Supi: No jos sille linjalle lähetään että kihloihin menon pitää vielä tänäkin päivänä tarkoittaa jokaisen mielestä naimisiin menoa, olen silloin vain rengastettu. Kuitenkaan kun naimisiin menemisessä on vain enää jäljellä symboliikka. Häämatkan ja juhlat sun muut ryyppingit voi pitää muutenkin. Ja miksi haluta naimisiin jos molemmat osapuolet ovat koko ikänsä katsoneet kuinka se ei vaan toimi kuin ennen vanhaan.

      Lainaa

    62. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Omassakin tuttavapiirissä tapahtunut.... Valitettavasti

      Lainaa

    63. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Ax: Sinä ja minä taidamme olla ainoita jotka tajusivat ottaa tämän läppänä…
      Varmaa muute ois iha hauskaa mutta kyseinen tyyppi (Miia) on fb-kavereissani ja kyllähän se vähän nakertaa kun vähänväliä vaihtuu suhdestatus .. sinkku , parisuhde, kihlat, taas sinkku.. -.- Ja kyllä, olen aikeissa piilottaa miian päivitykset etusivultani, jos sama paska vaan jatkuu. Erittäin lapsellista! Ja oikeastaan vain huomionhakemista. Fiksu parikymppinen nainen, joo-o.

      Lainaa

    64. Tulos: +15 (19 ääntä)
      Jep jep, uusin tieto tältä illalta Miia ei ole enää kihloissa vaan sinkku..

      Lainaa

    65. Tulos: +15 (19 ääntä)
      uudempi tieto tältä illalta joni linkitti miian seinälle kappaleen tuu mun vaimoksein.

      Lainaa

    66. Tuulimoottoreilla toimivien puolustus :) 20.11.2012 9:36
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      No nyt ne on onnellisia Taas :D elkää ny olko noi äkäsiä pikkusen muuttuvista parisuhde päivityksistä yrittäkääs nyt ymmärtää että eihän tämä nuori pari ole kuin 19v ja 22v :D ja tarvitseehan tämmöinen pikku tuppu kylä missä nämä kaksi asuvat oman Mattinsa ja Mervinsä niin riittää kylän akoilla jauhamista

      Lainaa

    67. Tuulimoottoreilla toimivien puolustus :) 20.11.2012 10:48
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Ja tieteskin yritetään kaikki tukee heitä tässä mahdottomalta tuntuvassa ikionnellisessa parisuhteessa Joten antakaa Miia ja Joni mennä vaan !!!!

      Lainaa

    68. nytvittuoikeesti 21.11.2012 16:16
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      öh...?

      Lainaa

    69. Tulos: -4 (8 ääntä)
      Nyt on jonin parempi olla ku ovat näköjään eronneet! Sääliks kävi katsoa kun miia petti jonia exänsä kanssa! joni löytää vielä hienon naisen itselleen, sentään tunnen kyseisen ihmisen ja voin sanoa että osaa olla herrasmies. vaikka ei uskois. suosittelen jonia uskollisille naisille.

      Lainaa

    70. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Siis näiden suhdekuvioiden seuraaminenhan on just hauskaa. :D Kenen hyyppärin kanssa se *IIna* nyt on, kauanko edelliset kihlat taas kestivätkään ennen tätä nykyistä..... hahhah Olispa mun kavereissa enemmän tämmösiä toilailijoita. No, toisaalta Onneks ei ole.

      Lainaa

    71. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Joni varmaa ite käyny täällä länkyttämässä ja kehuskelee ja säälii itseään ja suosittelee itteään uskolliselle naiselle hah :D ja syyttelle sit muita vaikka ite hölmöilly... ja ketä vittua kiinnostaa muitten suhteet tai elämät yleensäkkään keskittysivät omiin elämiin mutta kaikilla ei tunnu semmosta olevan ku jaksaa perehtyä tämmösiin! ja mikä siinä nyt niin saatanasti vituttaa toisten parisuhde elämät , en jaksa ymmärtää!?

      Lainaa

    72. Tulos: -1 (5 ääntä)
      Antakaa niitten hoitaa asiasa niinku haluaavat. todellisuudessa he haluavat olla yhdessä ja senhän tietää jokainen.

      Lainaa

    73. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Parasta on tuo tahaton potentiaali aivan viimeisen statuspäivityksen lopussa: "ollemme nyt ikionnellisia" – aivan, täysin varma ei vieläkään voi olla. XD

      Lainaa

    74. Tulos: +3 (7 ääntä)
      talker: Onhan nykymaailmassa aivan eri meininki todellakin kuin vaikkapa 50 vuotta sitten. Lapsesta asti osallistuttiin perheen töihin, ja uskoisin, että sen ajan yhteiskunta pakotti ihmiset “aikuistumaan” paljon aiemmin, mitä nykyään. Nykyään ei lapsen tarvitse tehdä työtä, vaan lapset saa olla lapsia! Mun mielestä tää on vaan hyvä, ettei tarvitse olla niin kypsää aikuista vielä teini-iässä! Maailma muuttuu.
      Niinpä, vaikka nykyään lapset ei valitettavasti enää halua olla lapsia. Sitten nelikymppisenä otetaan nekin ajat takaisin.

      Lainaa

    75. Tulos: -4 (6 ääntä)
      ehkä senkään takia ihmiset eivät mene nykyään naimisiin, kun eroaminen on paljon helpompaa jos on vaan kihloissa. onhan se nyt hirvee sotku lähtee kattomaa ja tappelemaa mikä on kenenki jos on naimisissa ellei oo avioehtoa, ja kuka sellasta kehtaa ottaa ku saa semmosen kuvitelman että suhde ei tule kestämään. itse menen kihloihin vasta sitten kun tiedän että tämä on se kenen kanssa haluan olla. nykyinen mies vaikuttas olevan sellainen ja toivon sitä sydämeni pohjasta että tämä on se "oikea" :) olen teininä mennyt kihloihin, ja sekin kun sain lapsen silloisen poikaystävän kanssa ja kuvittelin sillon että ollaan yhessä elämän loppuu asti :D mut eipä oltu ja kaduttaa että oon menny kihloihin sen kanssa.

      Lainaa

    76. Tulos: -1 (5 ääntä)
      Nyt on vakaalla pohjalla...

      Lainaa

    77. Tulos: -1 (5 ääntä)
      Sujuukohan heidän loppuelämänsä päivät yhtä rattoisasti... Lisää jännitystä tois varmasti yhteen muutto ja lapsi

      Lainaa

    78. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Tunnen Miian ja lopulta pettämis syyttelyiden ja huorittelujen kautta pariskunta erosi. Miia meni naimisiin muutaman kuukauden päästä sen miehen kanssa jonka kanssa hänen syytettiin pettäneen Jonia. Miialla ja uudella miehellä on on/off asumusero menossa.

      Lainaa

    79. Mönjässä kierinyt hedelmä 12.8.2023 6:05
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      No, mitenkäs näillä sankareilla nykyään menee?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: suhde, on-off, parisuhde, ero, kihlaus, häät, sinkku

  • Uusimmat

  • Kategoriat