Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Osataan enkkuu, osa 8

"Kuka on Lucy Todey?"
Osataan enkkuu, osa 8

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 96 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1686 (1754 ääntä)
      Miten jumalauta voi olla 18v eikä osata noin perusjuttuja tyyliin today ja ugly? Mitä helvettiä?

      Lainaa

    2. Tulos: +1238 (1282 ääntä)
      Englannin kielen raiskausta toi 'you are many worst'

      Lainaa

    3. Tulos: +890 (918 ääntä)
      Jii: Englannin kielen raiskausta toi ‘you are many worst’
      Englannin kielen raiskausta näköjään ihan mikä tahansa Veeran sanomisista.

      Lainaa

    4. Tulos: +940 (970 ääntä)
      Me don´t not speeak veri best englis, but it´s more cool and bester than you english

      Lainaa

    5. Tulos: +767 (787 ääntä)
      Kaikki relly kuulostaa lot much coolimmalta sillo kuin kirjoittaa ne wrog.

      Lainaa

    6. Tulos: +170 (356 ääntä)
      Ettei vain tekisi tuota tahallaan? Jast seijing...

      Lainaa

    7. Tulos: -19 (127 ääntä)
      Me like very muhc!

      Lainaa

    8. Tulos: +333 (357 ääntä)
      Veera, shut up! Me not like read you write.

      Lainaa

    9. Tulos: +204 (212 ääntä)
      many worst

      Lainaa

    10. Tulos: +620 (632 ääntä)
      "Sori oon paska enkus" "Mitenniin huono englanti" Wut

      Lainaa

    11. Tulos: +315 (373 ääntä)
      En voi käsittää mikä näitä nykyteinejä vaivaa, kyseinenkin sankari on todenköisesti suorittanut vähintään peruskoulun jossa opiskellaan englantia seitsemän (7) vuotta. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, ettei ymmärrä paskan vertaa noinkin helposta kielestä? Ymmärtäisin jos kyseessä olisi vaikka heprea tai latina, mutta ENGLANTI pitäisi kyllä sujua seitsemän vuoden opiskelun jälkeen 'aavistuksen' paremmin. I so ankry.

      Lainaa

    12. Tulos: +84 (106 ääntä)
      Mikähän on Veeran koulutus....

      Lainaa

    13. omppupomppu 8.12.2012 2:24
      Tulos: -30 (90 ääntä)
      sorry i cat tell enithing pikos im pussy!

      Lainaa

    14. Tulos: +251 (265 ääntä)
      "Kuka on Lucy Todey?" :DDDD

      Lainaa

    15. Tulos: +138 (158 ääntä)
      Veera, etkö ymmärtänyt Sarin sarkasmia? You are many worst!

      Lainaa

    16. Tulos: -33 (145 ääntä)
      Veerallehan täytyy nostaa hattua. Toisin kuin 99,99% vastaavista pissiksistä ja epätoivoisen kewliuden tavoittelijoista, Veera osaa tehdä oikean arvion kielitaidostaan sekä ennen kaikkea kertoo rehellisesti syyn siihen, miksi haluaa käyttää englannin kieltä.

      Lainaa

    17. eva mendes 8.12.2012 3:22
      Tulos: -105 (181 ääntä)
      näiden mokien kommentoijat on niin hauskoja taas hohhoijaa. olkaa hiljaa apinat. ja antakaa pari miinusta mun kommentille jos parantaa mieltä :D:D:D:

      Lainaa

    18. Tulos: +33 (61 ääntä)
      Yes kaikki is veri veri many coolimpi in enclish than in finnis I samaa mieltä buu finnis not cool languace no ihQ at all

      Lainaa

    19. Tulos: -89 (111 ääntä)
      Hmm, itellä tulee monesti vahingossa kirjotettua englanniks sillee niiku ne sanat lausutaan :D Mut tää nyt ilmeisesti on vaan typerä

      Lainaa

    20. MursunKaverikolmas 8.12.2012 7:39
      Tulos: +126 (162 ääntä)
      joke: Hmm, itellä tulee monesti vahingossa kirjotettua englanniks sillee niiku ne sanat lausutaan Mut tää nyt ilmeisesti on vaan typerä
      no oot säkin kyllä melko typerä, jos "monesti vahingossa" kirjotat miten lausutaan.. Jos osaa lausumissäännöt, niin usein kyllä sitten osaa muodostaa vähän vieraammistakin sanoista oikean kirjoitusasun..

      Lainaa

    21. jukkapalmu 8.12.2012 9:14
      Tulos: +31 (49 ääntä)
      Juu olihan se aika siistiä

      Lainaa

    22. Tulos: +73 (85 ääntä)
      RIP English!

      Lainaa

    23. Tulos: +52 (56 ääntä)
      laila: En voi käsittää mikä näitä nykyteinejä vaivaa, kyseinenkin sankari on todenköisesti suorittanut vähintään peruskoulun jossa opiskellaan englantia seitsemän (7) vuotta. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, ettei ymmärrä paskan vertaa noinkin helposta kielestä? Ymmärtäisin jos kyseessä olisi vaikka heprea tai latina, mutta ENGLANTI pitäisi kyllä sujua seitsemän vuoden opiskelun jälkeen ‘aavistuksen’ paremmin. I so ankry.
      Englantia ei ole tietysti mikään pakko opiskella ollenkaan, saati sitten seitsemää vuotta. Oppimattomuuskin on aika helppoa, oli aine mikä hyvänsä (ruotsikin on "helppo" kieli ja tunnen pitkänkin ruotsin lukeneita, jotka eivät osaa sitä). Eri asia on se kannattaako osaamattomuuttaan tieten tahtoen paljastaa kaikille.

      Lainaa

    24. Tulos: +91 (105 ääntä)
      Niinno. Peruskoulun englannin pääsee valitettavasti 150% perseilemällä läpi niinkuin me kaikki tiedämme. Sama pätee ruotsiin. Kun kokeen pääsee läpi jollain 10 pisteellä sadasta, niin kyllä sieltä jokainen pääsi pois. Sitten haettiin ammattikouluun jossa se englanninkielen opiskelu oli sillä tasolla että jos oli kuunellut edes vasemmalla sieraimella yläasteella sai 3 joka kokeesta. Uusia asioita ei enää tullut ja luotiin jokaiselle idiootille fiktiivinen käsitys että opiskelemalla sen 100 oman alan sanaa niin on pätevä puhumaan englantia. Ei tällaiset tapaukset ole mitenkään harvinaisia. Kaveri kerran ihan tosissaan kertoi parikeskustelun aikana "watching cheesebörgur pliis" (saisinko juustohampurilaisen kiitos). Ikää silloin 17 tai 18.

      Lainaa

    25. Tulos: +141 (147 ääntä)
      Nyt alan tajuta tatuointimokat paremmin. Jotkut ei vaan osaa mutta tekee silti. But hey Veera, don't be a donor! You'll learn!

      Lainaa

    26. Tulos: +32 (36 ääntä)
      The most bestest

      Lainaa

    27. Tulos: +51 (61 ääntä)
      Mä en ikäväkyllä ole mikään haka kielillä kirjoittamaan vaikkakin suht hyvin ymmärrän. Tämän vuoksi en myöskään kirjoittamista harrasta. Jos pakon sanelemana joudun jonkun sanan kirjoittamaan tarkistan ainakin sen ensin...

      Lainaa

    28. Tulos: -111 (155 ääntä)
      Samperin pölvästit, Suomessa ei ole mitään pakkoenglantia peruskoulussa eli siltä pohjalta ihan turha ihmetellä jos joku ei sitä kieltä osaa. Ei se kuulu mihinkään yleissivistykseen ja tässä yhteiskunnassa kyllä pärjää ihan loistavasti ilman kielipäätäkin, ihmisillä on omat osaamisalueensa. Hemmettiäkö siitä vatvotte, suurin osa kun ei ymmärrä oman kielensä rikkauksia. Ja tuon rappeutuvan englanninkielisen yhteiskunnan ihannointi on suoraan sanottuna melko sairaalloista, herätkää ja opetelkaa vaikka japania tai ranskaa...

      Lainaa

    29. Tulos: -25 (55 ääntä)
      Henttuli: “Sori oon paska enkus” “Mitenniin huono englanti” Wut
      XDDDDD repssss !

      Lainaa

    30. Tulos: +94 (104 ääntä)
      Jaa: Mitähän sä nyt oikein skitsoat? Lingua franca on ollut koko sivistyneessä maailmassa jo yli puoli vuosisataa englanti. Onko se sitten paras/kaunein/monimuotoisin/helpoin kieli, niin se lienee yksilön makuasia. Mutta valitan, länsimaissa se on _yleisin_ kieli ja sen osaaminen on osa niin yleissivistystä kuin kulttuuria. Mutta siitä olen samaa mieltä, että hakoteillä ovat nämä teinit, jotka eivät ymmärrä oman äidinkielensä (suomen) monimuotoisuutta. Sarjakuvapiireissä on saanut kyllästymiseen saakka kuulla kuinka Iina-Pertti ja Olli-Tarja 12wee mielummin lukevat Takahashia (japanilainen sarjakuvataiteilija, julkaisee teoksensa japaniksi) "alkuperäiskielellä" englanniksi kuin suomeksi, kun finish be so ucly. Usein ne, jotka halveeraavat suomea, ovat kielitaidottomia niin omalla äidinkielellään kuin englanniksi. Mutta se englanti kuulostaa "paremmalta" korvaan, koska sitä ymmärtää huonommin ja kliseydet antaa tällöin anteeksi, koska niitä ei ole oppinut tunnistamaan.

      Lainaa

    31. Tulos: +56 (64 ääntä)
      jaa: Samperin pölvästit, Suomessa ei ole mitään pakkoenglantia peruskoulussa eli siltä pohjalta ihan turha ihmetellä jos joku ei sitä kieltä osaa. Ei se kuulu mihinkään yleissivistykseen ja tässä yhteiskunnassa kyllä pärjää ihan loistavasti ilman kielipäätäkin, ihmisillä on omat osaamisalueensa. Hemmettiäkö siitä vatvotte, suurin osa kun ei ymmärrä oman kielensä rikkauksia. Ja tuon rappeutuvan englanninkielisen yhteiskunnan ihannointi on suoraan sanottuna melko sairaalloista, herätkää ja opetelkaa vaikka japania tai ranskaa…
      Kyllä minä ainakin tuntisin oloni ensisijaisesti avuttomaksi jos en osaisi englantia ollenkaan, sitä tarvitsee nykyään yllättävän paljon ihan arkisissakin tilanteissa, saati sitten vaativassa työssä, lomamatkoilla yms. Ja tuolla joku sanoi että englannin tunnit pääsee koulussa läpi vaikka pelais tetristä sen 5 h / viikko (kuten minä tein), mutta pakkohan sieltä on edes JOTAIN seitsemän (vähintään) vuoden aikana tarttua päähän. Minua ei opiskelu kiinnostanut lentävän rotan p*rseen vertaa ja lintsasin minkä kerkesin, peruskoulusta lusin ulos alle seiskan keskiarvolla, silti puhun ja kirjoitan sujuvaa englantia, ja vaikka asun täällä Oulun peräkylillä enkä tarvitse englantia työssäni, silti tulee viikottain tilanteita joissa sitä joudun puhumaan. On typerää väittää että ihminen ei elämässään tarvitse muita kieliä. Jos päätät vaikka lähteä lomalle ulkomaille, niin suomellako meinasit siellä pärjätä, tai elekielellä kenties? Viinahan tosin tunnetusti saa suomalaiset puhumaan vaikka norjaa :)

      Lainaa

    32. Tulos: +17 (25 ääntä)
      Engelis lesson from master yoda yu shall teak!

      Lainaa

    33. Tulos: +12 (18 ääntä)
      Nais

      Lainaa

    34. Yli öpistö hörhö 8.12.2012 12:19
      Tulos: +2 (12 ääntä)
      Kuulostaa tosi paljon coolimmalta kun ei osaa enkkua yhtään. Ainakaan kirjoittaa. Tiedä miten hyvin puhuu. Mutta tulipa kyllä taas iiiiiiiso facepalm

      Lainaa

    35. Tulos: +30 (42 ääntä)
      BURN IT BEFORE IT LAYS AN EGG!

      Lainaa

    36. Tulos: +49 (51 ääntä)
      Fuck the out get. t: Yoda

      Lainaa

    37. Tulos: +7 (19 ääntä)
      Jos Veera yrittää lopussa sanoa että on Mikkoa parempi enkussa, niin rohkenen epäillä. Eihän sellainen ole mahdollistakaan.

      Lainaa

    38. Tulos: +50 (92 ääntä)
      jaa: Samperin pölvästit, Suomessa ei ole mitään pakkoenglantia peruskoulussa eli siltä pohjalta ihan turha ihmetellä jos joku ei sitä kieltä osaa. Ei se kuulu mihinkään yleissivistykseen ja tässä yhteiskunnassa kyllä pärjää ihan loistavasti ilman kielipäätäkin, ihmisillä on omat osaamisalueensa. Hemmettiäkö siitä vatvotte, suurin osa kun ei ymmärrä oman kielensä rikkauksia. Ja tuon rappeutuvan englanninkielisen yhteiskunnan ihannointi on suoraan sanottuna melko sairaalloista, herätkää ja opetelkaa vaikka japania tai ranskaa…
      Ai mitenniin ei ole Suomessa pakkoengllantia peruskoulussa? Missähän koulussa sinä olet ollut, varmaan elämän koulussa. Kyllä noin paska englannin taito on Suomessa häpeä. Ps. Jos joku idiootti uskaltaa huomauttaa mahdollisista virheistä viestissäni ja sanoa että ironia iski tms., niin työntäköön lapion takapuoleensa.

      Lainaa

    39. Tulos: +20 (24 ääntä)
      Oikeesti.. 18v?? I kant understant

      Lainaa

    40. 7v opiskellut 8.12.2012 13:32
      Tulos: +25 (37 ääntä)
      laila: En voi käsittää mikä näitä nykyteinejä vaivaa, kyseinenkin sankari on todenköisesti suorittanut vähintään peruskoulun jossa opiskellaan englantia seitsemän (7) vuotta. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, ettei ymmärrä paskan vertaa noinkin helposta kielestä? Ymmärtäisin jos kyseessä olisi vaikka heprea tai latina, mutta ENGLANTI pitäisi kyllä sujua seitsemän vuoden opiskelun jälkeen ‘aavistuksen’ paremmin. I so ankry.
      Täytyy myöntää, että Veeralla on kyllä suurin osa enkun peruskäsitteistä karannut. Mutta silti mua otti sun kommentti aika hurjasti pattiin. Täällä nimittäin toinen, joka ei niin hyvin tota kieltä taida, vaikka oon kaikkeni yrittänyt tehdä sen eteen nää kuuluisat seitsemän vuotta. Kun se kieli vaan ei jää päähän, niin sitten se ei jää päähän. Joillakin vaan on huono kielipää ja sen eteen täytyy todella paljon työskennellä ja siltikään sillä ei kymppiä kohti liidellä.

      Lainaa

    41. Tulos: +22 (26 ääntä)
      Veera why yuo stop not writin englis, yuo suc. Spek finis plese.

      Lainaa

    42. Tulos: +6 (26 ääntä)
      jaa: Samperin pölvästit, Suomessa ei ole mitään pakkoenglantia peruskoulussa eli siltä pohjalta ihan turha ihmetellä jos joku ei sitä kieltä osaa. Ei se kuulu mihinkään yleissivistykseen ja tässä yhteiskunnassa kyllä pärjää ihan loistavasti ilman kielipäätäkin, ihmisillä on omat osaamisalueensa. Hemmettiäkö siitä vatvotte, suurin osa kun ei ymmärrä oman kielensä rikkauksia. Ja tuon rappeutuvan englanninkielisen yhteiskunnan ihannointi on suoraan sanottuna melko sairaalloista, herätkää ja opetelkaa vaikka japania tai ranskaa…
      o.O suomessa ei oo pakko englantia peruskoulussa O.o hämmentävää.

      Lainaa

    43. Tulos: +5 (35 ääntä)
      bethos: Ai mitenniin ei ole Suomessa pakkoengllantia peruskoulussa? Missähän koulussa sinä olet ollut, varmaan elämän koulussa. Kyllä noin paska englannin taito on Suomessa häpeä. Ps. Jos joku idiootti uskaltaa huomauttaa mahdollisista virheistä viestissäni ja sanoa että ironia iski tms., niin työntäköön lapion takapuoleensa.
      Minun koulussani ei ainakaan ollut pakkoenglantia ja enkä ole kuullut että sitä olisi otettu käyttöön sen jälkeenkään. Tunsin ihmisiä, joilla oli pitkä saksa, sitten tietysti ruotsi ja siinä on jo täytetty pakolliset kielitarpeet. Käytännössä monissa kouluissa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin englanti pitkäksi kieleksi mutta ei se ole mikään oikea pakko.

      Lainaa

    44. Tulos: -3 (37 ääntä)
      bethos: Ai mitenniin ei ole Suomessa pakkoengllantia peruskoulussa? Missähän koulussa sinä olet ollut, varmaan elämän koulussa. Kyllä noin paska englannin taito on Suomessa häpeä. Ps. Jos joku idiootti uskaltaa huomauttaa mahdollisista virheistä viestissäni ja sanoa että ironia iski tms., niin työntäköön lapion takapuoleensa.
      Ainakin meidän koulussa sai kolmosella valita alkaako opiskella englantia vai saksaa. Kaverin koulussa oli englanti, saksa tai ranska valittavana. Tarkista faktas ennen, kuin tuut pätemään urpo.

      Lainaa

    45. Tulos: +27 (33 ääntä)
      Wihte tarsh.

      Lainaa

    46. Tulos: +31 (39 ääntä)
      Ja taas väännetään samasta asiasta. "Kyllä meidän koulussa on pakkoenkku!!", "jaa no ei meillä vaan, teillä on joku ihme koulu!11!" Seuraavaksi tulee esiin varmaan amis vs. lukio, ja sitten naiset vs. miehet ja niin se jatkuu. Ei se, että ei osaa englantia kunnolla, ole sen kummempaa kuin ettei osaa kunnolla ruotsia tai vaikka matematiikkaa. Kaikilla ei ole hyvä kielipää, huomaahan sen jo joidenkin ihmisten äidinkielen tasostakin. Toinen syy on motivaation puute peruskoulussa, ja myöhemmässä elämässä asiasta piittaamattomuus. "En mä nyt enää rupee mitään opettelemaan." Jos tämä ihan oikeasti yllättää teidät, enpä haluaisi päästää teitä sieltä Jumalan seljän takaa tänne oikeaan maailmaan, missä on suurempiakin ongelmia kuin se, ettei joku 18-vuotias pikkuteini osaa englantia.

      Lainaa

    47. Tulos: +4 (18 ääntä)
      Elvenpath: Ainakin meidän koulussa sai kolmosella valita alkaako opiskella englantia vai saksaa. Kaverin koulussa oli englanti, saksa tai ranska valittavana. Tarkista faktas ennen, kuin tuut pätemään urpo.
      Meillä alkoi englanti pakollisena kolmannen luokan alussa. Nyt käyn peruskoulua viimeistä vuotta ja englannintaito oppimisvaikeuksien takia huono. Silti suoritin yhden englanninkielisen terveystiedon projektin vaihto-oppilaiden kanssa kunnialla, tuloksena 10.

      Lainaa

    48. Tulos: +16 (22 ääntä)
      meilläkin kyllä sai kolmosella valita että jatkaako enkkuu vai vaihtaako venäjään (Pohjois-Karjalassa) ja se venäjä ois ollu kyllä mulle paljon parempi vaihtoehto, mut vanhemmat halus että opiskelen enkkuu. enpä osanu sillon kolmosella vaatia että haluun venäjää. nimittäin otin sen seiskalla valinnaiseks, ja paljon parempia numeroita tuli siitä ku enkusta. enkkuu en osaa pätkän vertaa vaikka oon sitä opiskellu pienen ikuisuuden, venäjää opin heti ;o

      Lainaa

    49. Tulos: +56 (56 ääntä)
      Hump: Nyt alan tajuta tatuointimokat paremmin. Jotkut ei vaan osaa mutta tekee silti. But hey Veera, don’t be a donor! You’ll learn!
      Näinhän se on - virheitä tekemällä oppii. Tämä suomalaisugrilainen selkään puukotus minua vähän nyppii. heti ollaa polkemassa suohon, jos kaikki ei ole täydellistä heti alussa. Auttaisitte kaveria hädässä, ettekä vittuilis. Ylellä pyöri taannoin dokkari, Kansankodin kuokkavieraat tjs. Eräs ruotsiin töiden perässä mennyt kitetty minusta aika hyvin Suomalaisuuden siirtolaisena ruotsissa. Hän totes jota kuinkin näin, "Kun Italialainen muuttaa Ruotsiin, ensimäiset viikot se puhuu käsillään. Siten se puhuu käsillään ja molottaa jotain käsittämätöntä ja kolmen kuukauden kuluttua se puhuu sujuvaa ruotsia. Kun Suomalainen muuttaa Ruotsiin ja tietää ettei se osaa kunnolla sanoa jotain sanaa, se ei sitä sano. Ei varmasti sano, vaikka mikä olis. Suomalainen saattaa olla 40 vuotta Ruotsissa, eikä se oo koko aikana oppinut puhumaan Ruotsia." Tätä kavereiden ja maanmiesten kommentointia yltä lukiessa, ymmärtää miksi Suomalainen on hiljaa ummikkona 40 vuotta.

      Lainaa

    50. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Wiljam: Näinhän se on – virheitä tekemällä oppii. Tämä suomalaisugrilainen selkään puukotus minua vähän nyppii. heti ollaa polkemassa suohon, jos kaikki ei ole täydellistä heti alussa. Auttaisitte kaveria hädässä, ettekä vittuilis. Ylellä pyöri taannoin dokkari, Kansankodin kuokkavieraattjs.Eräs ruotsiin töiden perässä mennyt kitetty minusta aika hyvin Suomalaisuuden siirtolaisena ruotsissa.Hän totes jota kuinkin näin,“Kun Italialainen muuttaa Ruotsiin, ensimäiset viikot se puhuu käsillään. Siten se puhuu käsillään ja molottaa jotain käsittämätöntäja kolmen kuukauden kuluttua se puhuu sujuvaa ruotsia.Kun Suomalainen muuttaa Ruotsiin ja tietää ettei se osaa kunnolla sanoa jotain sanaa, se ei sitä sano.Ei varmasti sano, vaikka mikä olis. Suomalainen saattaa olla 40 vuotta Ruotsissa, eikä se oo koko aikana oppinutpuhumaan Ruotsia.” Tätä kavereiden ja maanmiesten kommentointia yltä lukiessa, ymmärtää miksi Suomalainen onhiljaa ummikkona 40 vuotta.
      oon ihan samaa mieltä ! kiitos kun kirjotit mun puolesta, ni ei tarvinnu ite vaivautua :D

      Lainaa

    51. Tulos: +22 (24 ääntä)
      Mitäs jos Veera onkin Dolanille sukua?

      Lainaa

    52. Tulos: +24 (26 ääntä)
      huonolla englannilla ei mikään kuulosta coolimmalta, ku suomeks D:

      Lainaa

    53. Tulos: +18 (22 ääntä)
      varmaan se kuulostaa hienolta ja eksoottiselta kun ei osaa yhtään

      Lainaa

    54. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Wiljam: Näinhän se on – virheitä tekemällä oppii. Tämä suomalaisugrilainen selkään puukotus minua vähän nyppii. heti ollaa polkemassa suohon, jos kaikki ei ole täydellistä heti alussa. Auttaisitte kaveria hädässä, ettekä vittuilis. Ylellä pyöri taannoin dokkari, Kansankodin kuokkavieraattjs.Eräs ruotsiin töiden perässä mennyt kitetty minusta aika hyvin Suomalaisuuden siirtolaisena ruotsissa.Hän totes jota kuinkin näin,“Kun Italialainen muuttaa Ruotsiin, ensimäiset viikot se puhuu käsillään. Siten se puhuu käsillään ja molottaa jotain käsittämätöntäja kolmen kuukauden kuluttua se puhuu sujuvaa ruotsia.Kun Suomalainen muuttaa Ruotsiin ja tietää ettei se osaa kunnolla sanoa jotain sanaa, se ei sitä sano.Ei varmasti sano, vaikka mikä olis. Suomalainen saattaa olla 40 vuotta Ruotsissa, eikä se oo koko aikana oppinutpuhumaan Ruotsia.” Tätä kavereiden ja maanmiesten kommentointia yltä lukiessa, ymmärtää miksi Suomalainen onhiljaa ummikkona 40 vuotta.
      Pitää täysin paikkansa. Ei tarvitse kuin ääntää asiat vähän hassusti, niin johan porukka suomalaisia on naureskelemassa. Itse en enää halua puhua englantia kuin ulkomaalaisten kanssa. Nämä eivät jostain kumman syystä koskaan ole huvittuneena vittuilemassa tai neuroottimaisesti jokaista pientäkin virhettä korjaamassa. Heille on tärkentä, että informaatio pelaa, mitä varten se kielten opiskelu vähänniinku on aloitettukin.

      Lainaa

    55. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Veera pls Wit bestest reagards, Dolan

      Lainaa

    56. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Niin siis ei meidänkään koulussa 80-luvulla saanut valita kolmannella luokalla a-kieltään mutta koulun vaihdolla siitä selvisi. Ja vaikka a-saksa tuli aikoinaan kahlattua läpi on englanti kaikkine neljän vuoden tunnilla torkkumisten jälkeen silti se vahvin kieli, mistäköhän mahtanee johtua kun tuota niin kovasti ylistetään? Ruotsia ymmärrän loistavasti mutta komppaan Wiljamia sataprosenttisesti etten sitä lajia puhuisi kuin pakotettuna. Kunhan kärjistän, mikään muu ei tunnu uppoavan vaikka kyse nyt tuskin onkaan mistään maailman vakavimmasta ongelmasta. Ja kun oikeasti on kyse kielestä, jota useat äidinkielenään puhuvat eivät varsinkaan kirjoitettuna hallitse edes yhtä hyvin kuin suomalaiset peruskoulun miltä tahansa luokalta aloitettuna. Opetelkaa latinaa, kielien äiti :)

      Lainaa

    57. Tulos: -14 (18 ääntä)
      mie en yleensä kommentoi näitä mut mitä ihmettä?! 18 v eikä ton vertaa ossaa. En ite edes 4. Luokalla teheny nui tyhymiä virheitä. Seriously.... Melkonen idiootti tuoki on.

      Lainaa

    58. Tulos: -3 (11 ääntä)
      Ebin: Veera pls Wit bestest reagards, Dolan
      :D

      Lainaa

    59. Tulos: +22 (42 ääntä)
      Wiljam: Näinhän se on – virheitä tekemällä oppii. Tämä suomalaisugrilainen selkään puukotus minua vähän nyppii. heti ollaa polkemassa suohon, jos kaikki ei ole täydellistä heti alussa. Auttaisitte kaveria hädässä, ettekä vittuilis. Ylellä pyöri taannoin dokkari, Kansankodin kuokkavieraattjs.Eräs ruotsiin töiden perässä mennyt kitetty minusta aika hyvin Suomalaisuuden siirtolaisena ruotsissa.Hän totes jota kuinkin näin,“Kun Italialainen muuttaa Ruotsiin, ensimäiset viikot se puhuu käsillään. Siten se puhuu käsillään ja molottaa jotain käsittämätöntäja kolmen kuukauden kuluttua se puhuu sujuvaa ruotsia.Kun Suomalainen muuttaa Ruotsiin ja tietää ettei se osaa kunnolla sanoa jotain sanaa, se ei sitä sano.Ei varmasti sano, vaikka mikä olis. Suomalainen saattaa olla 40 vuotta Ruotsissa, eikä se oo koko aikana oppinutpuhumaan Ruotsia.” Tätä kavereiden ja maanmiesten kommentointia yltä lukiessa, ymmärtää miksi Suomalainen onhiljaa ummikkona 40 vuotta.
      No autetaan: kielten nimet ja kansallisuudet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, esim. "suomalaisuus", "italialainen" ja "ruotsia".

      Lainaa

    60. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Tuli flashback jostain ala-asteen englannintunnilta kun piti lukea ääneen läksyksi tehdyt lauseet ja yksi poika luki oman lauseensa "Animals are mush" siinä sitten opettaja ja koko luokka mietti että mitä ihmettä tuo "mush" on tarkoittavinaan niin kuulemma sitä, että eläimiä on paljon. Animals are much :D Mutta sekin tosiaan oli ala-asteella, miten joku ei voi osata englantia 18-vuotiaana.

      Lainaa

    61. Tulos: +21 (33 ääntä)
      Vaikka Veeran englannin kieli on erittäin huonoa ja sitä on kieltämättä huvittavaa lukea, on erittäin hienoa, että hän yrittää käyttää sitä. Niin moni suomalainen ei uskalla käyttää muita kieliä huonon kielitaidon takia mutta paras tapa oppia kieliä on käyttää niitä! Ilman että kieltä käyttää, on hankala oppia puhumaan tai kirjoittamaan sitä sujuvasti. Joten sen sijaan että haukutte Veeran tyhmäksi, voisitte antaa hänelle hieman kunnioitusta siitä, että hänellä on tarpeeksi rohkeutta yrittää oppia!

      Lainaa

    62. Tulos: +1 (7 ääntä)
      veri guud status update

      Lainaa

    63. Tulos: -6 (8 ääntä)
      Uncle Dolan on tianu oepttaa vaeralle enklantio..

      Lainaa

    64. Tulos: +2 (12 ääntä)
      Mitä se ees tarkottaa tolla "you are many worst"?? :DDD

      Lainaa

    65. Tulos: +6 (18 ääntä)
      jaa: Samperin pölvästit, Suomessa ei ole mitään pakkoenglantia peruskoulussa eli siltä pohjalta ihan turha ihmetellä jos joku ei sitä kieltä osaa. Ei se kuulu mihinkään yleissivistykseen ja tässä yhteiskunnassa kyllä pärjää ihan loistavasti ilman kielipäätäkin, ihmisillä on omat osaamisalueensa. Hemmettiäkö siitä vatvotte, suurin osa kun ei ymmärrä oman kielensä rikkauksia. Ja tuon rappeutuvan englanninkielisen yhteiskunnan ihannointi on suoraan sanottuna melko sairaalloista, herätkää ja opetelkaa vaikka japania tai ranskaa…
      Kuten muutkin tossa ylempänä jo sanoi, uskallan väittää että kuuluu kyllä yleissivistykseen nykypäivänä. Ymmärrettävää, ettei esimerkiksi vanhempi sukupolvi taida englantia, mutta nykyään opetetaan suurimmassa osassa kouluissa pakollisena ja muutenkin suomalaisia pidetään taitavana englannin kielessä. Ja väitän myös, että jos aiot koskaan matkustaa Suomea pidemmälle, et pärjää äidinkielelläsi vaan englannista on hyötyä. Ja voi sitä joskus tarvita vaikka siellä peräkylälläkin tai työn puolesta, niinkun yhä useammat tarvitsee työelämässä. Mä nimenomaan arvostan kaikkea kielitaitoa, ei oo pois omasta äidinkielestä jos puhuu muutakin (nimim. kävin englanninkielisen koulun ja kirjoitin äidinkielestä laudaturin). Kielitaito on aina vaan plussaa ja vaikka puhun sujuvaa englantia, niin suomi on mun äidinkieli ja osaan kyllä arvostaa sitä. Ja ihan tiedokses, puhun myös ranskaa.

      Lainaa

    66. Tulos: -4 (8 ääntä)
      tuu tööti tuu

      Lainaa

    67. Tulos: +3 (11 ääntä)
      MITEN EI VIELÄ 18 VUOTIAANAKAA OSAA KIRJOTTAA NOITA SANOJA JA NOIN SIMPPELEITÄ LAUSEITA OIKEIN? ihmettelen vaan.. tosin, kaverinikin, joka on samanikäinen ku tää veera nii ku siltä kysytää mite sanotaa englanniks ''minä tykkään kissoista'' niin vastaus on '' my likes cat''... tai jotain yhtä hämmentävää. Saa nähdä saadaanko valkolakkia sillekkää.

      Lainaa

    68. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Kyllä me taidetaan Veera tietää kuka tässä on se may worst :/

      Lainaa

    69. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Joo, eiköhän ilman englanninkielen taitoa pärjää, jos aikoo oikeasti elää koko elämänsä täällä takapajulassa, eikä aio koskaan edes matkustella, eikä aio tehdä työtä mikä vaatii englanninkielen taitoa (suurin osa töistä vaatii ainakin jonkuntasoista) Eikä mulla muuta.
      jaa: Samperin pölvästit, Suomessa ei ole mitään pakkoenglantia peruskoulussa eli siltä pohjalta ihan turha ihmetellä jos joku ei sitä kieltä osaa. Ei se kuulu mihinkään yleissivistykseen ja tässä yhteiskunnassa kyllä pärjää ihan loistavasti ilman kielipäätäkin, ihmisillä on omat osaamisalueensa. Hemmettiäkö siitä vatvotte, suurin osa kun ei ymmärrä oman kielensä rikkauksia. Ja tuon rappeutuvan englanninkielisen yhteiskunnan ihannointi on suoraan sanottuna melko sairaalloista, herätkää ja opetelkaa vaikka japania tai ranskaa…

      Lainaa

    70. Tulos: +2 (10 ääntä)
      AARGH! EI VOI OLLA MAHDOLLISTA!

      Lainaa

    71. Pikoos teh steerink vas öö 10.12.2012 5:32
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Eikös tuo ollu justiinsa sitä kuuluisaa suomalaista ralli-enklantia? :3

      Lainaa

    72. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Wiljam: Näinhän se on – virheitä tekemällä oppii. Tämä suomalaisugrilainen selkään puukotus minua vähän nyppii. heti ollaa polkemassa suohon, jos kaikki ei ole täydellistä heti alussa. Auttaisitte kaveria hädässä, ettekä vittuilis. Ylellä pyöri taannoin dokkari, Kansankodin kuokkavieraattjs.Eräs ruotsiin töiden perässä mennyt kitetty minusta aika hyvin Suomalaisuuden siirtolaisena ruotsissa.Hän totes jota kuinkin näin,“Kun Italialainen muuttaa Ruotsiin, ensimäiset viikot se puhuu käsillään. Siten se puhuu käsillään ja molottaa jotain käsittämätöntäja kolmen kuukauden kuluttua se puhuu sujuvaa ruotsia.Kun Suomalainen muuttaa Ruotsiin ja tietää ettei se osaa kunnolla sanoa jotain sanaa, se ei sitä sano.Ei varmasti sano, vaikka mikä olis. Suomalainen saattaa olla 40 vuotta Ruotsissa, eikä se oo koko aikana oppinutpuhumaan Ruotsia.” Tätä kavereiden ja maanmiesten kommentointia yltä lukiessa, ymmärtää miksi Suomalainen onhiljaa ummikkona 40 vuotta.
      nii'i, mut sit o monia suomeruottalaisia jotka o asunu koko elämänsä suomessa eikä osaa kieltä

      Lainaa

    73. jee jee jorma 10.12.2012 10:09
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      Mä en ymmärrä englantia yhtään vaikka oon sitä opiskellu 13 vuotta enkä oo sitä paljon tarvinnu. Ei se enklantti oo nii itsestään selvyys ja "helppo" kieli

      Lainaa

    74. Tulos: +1 (11 ääntä)
      Alinhox: Mikähän on Veeran koulutus….
      Elämän kova koulu?

      Lainaa

    75. Tulos: 0 (8 ääntä)
      ihme että veera on edes päässyt läpi englannista olen 12 vuotias ja paljon parempi

      Lainaa

    76. snapatuderi 10.12.2012 22:47
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Miten hitossa päässy enkun kokeista läpi? Vai onko vieläkin kolmannella luokalla 18-vuotiaana?

      Lainaa

    77. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Alinhox: Mikähän on Veeran koulutus….
      Ja mites se tähän liittyy?? 18v- eli ei mitään..

      Lainaa

    78. Tulos: +4 (10 ääntä)
      En itsekkään ollut mikään fiksuin koulussa, kieliopit juuri ja juuri läpi. Joskus jouduin luokankin kertaamaan. Miksi sitten puhun/kirjoitan paremmin kuin ne vanhat 8-10 oppilaat. Ei yhtäkään kaveria kuka huutelee lontooksi. leffat, pelit, normi surffailut

      Lainaa

    79. Tulos: +4 (14 ääntä)
      Anteeksi: Vaikka Veeran englannin kieli on erittäin huonoa ja sitä on kieltämättä huvittavaa lukea, on erittäin hienoa, että hän yrittää käyttää sitä. Niin moni suomalainen ei uskalla käyttää muita kieliä huonon kielitaidon takia mutta paras tapa oppia kieliä on käyttää niitä! Ilman että kieltä käyttää, on hankala oppia puhumaan tai kirjoittamaan sitä sujuvasti. Joten sen sijaan että haukutte Veeran tyhmäksi, voisitte antaa hänelle hieman kunnioitusta siitä, että hänellä on tarpeeksi rohkeutta yrittää oppia!
      Voin kyllä kokemuksesta kertoa (takana 3.5v englanninkielisessy yhteisössä, saavuin ala-aste tason englannilla) että facebook päivitysten postaaminen EI auta englannin parantamisessa. Jos sitä oikeasti haluaisi saada paremmaksi, kannattaisi lukea muun muassa englanninkielisiä sanomalehtiä netistä. Mutta postausten julkaseminen kielellä jota ei osaa ei kerro mitä on kirjottanu väärin, joten sehän on sama ku yrittäis oppii piirtämään hienosti, muttei ikinä kysyis niiden ihmisten mielipidettä jotka taidon jo omaavat.

      Lainaa

    80. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Me fail english? That's unpossible!

      Lainaa

    81. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Alinhox: Mikähän on Veeran koulutus….
      Ei se koulutuksesta ole välttämättä kiinni, monet tietämäni paljon opiskelleet ovat todella surkeita kielissä.

      Lainaa

    82. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Ala-asteella englannin sanakokeessa kysyttiin 'jonkun asemesta'.. Yksi vastasi koepaperiin 'someones gunplace'

      Lainaa

    83. Kielitaitoinen 11.12.2012 17:43
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Suomessa ei tosiaan ole muita pakkokieliä kuin se toinen kotimainen. Wikipedia kertoo lisää: http://fi.wikipedia.org/wiki/Peruskoulu#Perusopetuksen_opetussuunnitelma Mulle tulee jotenkin surullinen olo lukiessani tuollaisia tekstejä. Elämäni olisi paljon köyhempää, jos en puhuisi niin hyvää englantia ja välttävästi muutamaa muuta kieltä. Suomalaiset kuitenkin onneksi puhuvat keskimääräisesti todella hyvää englantia. Moni väittää muuta, mutta se taitaa olla vain tätä perisuomalaista itsensä vähättelyä. Toki suomalaisilla on vähän hassu aksentti, mutta niin on kaikilla muillakin.

      Lainaa

    84. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Maya: Ja taas väännetään samasta asiasta. “Kyllä meidän koulussa on pakkoenkku!!”, “jaa no ei meillä vaan, teillä on joku ihme koulu!11!” Seuraavaksi tulee esiin varmaan amis vs. lukio, ja sitten naiset vs. miehet ja niin se jatkuu. Ei se, että ei osaa englantia kunnolla, ole sen kummempaa kuin ettei osaa kunnolla ruotsia tai vaikka matematiikkaa. Kaikilla ei ole hyvä kielipää, huomaahan sen jo joidenkin ihmisten äidinkielen tasostakin. Toinen syy on motivaation puute peruskoulussa, ja myöhemmässä elämässä asiasta piittaamattomuus. “En mä nyt enää rupee mitään opettelemaan.” Jos tämä ihan oikeasti yllättää teidät, enpä haluaisi päästää teitä sieltä Jumalan seljän takaa tänne oikeaan maailmaan, missä on suurempiakin ongelmia kuin se, ettei joku 18-vuotias pikkuteini osaa englantia.
      Miksihän tämä Veera kirjoittaisi englanniksi, jos ei sitä ole missään vaiheessa opiskellut? :D

      Lainaa

    85. Tulos: -2 (4 ääntä)
      moor beer

      Lainaa

    86. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Jopa mun nelosluokkalainen veli nauro tolle englanninkielen taidolle

      Lainaa

    87. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Hohhoh, kuinka tyhmä voikaan ihminen olla. Monta vuotta opiskeltu englantia ja ei osaa perussanastoa.. Onnea vaan tulevaisuuteen jos tarvitsee alallaan englantia. Oon mäki huono ruotsissa, mutta en mäkää oo niin tyhmä et monen vuoden pakkoruotsin jälkeen en osais kirjottaa ruotsin perussanoja oikein.

      Lainaa

    88. Tulos: +3 (7 ääntä)
      bethos: Ai mitenniin ei ole Suomessa pakkoengllantia peruskoulussa? Missähän koulussa sinä olet ollut, varmaan elämän koulussa.
      No meillä ainakin oli vaihtoehtoina englanti ja ranska.

      Lainaa

    89. Tulos: +3 (5 ääntä)
      No eihän kaikkea kaikki voi osata, ei siinä mitään, mutta sitä en todellakaan ymmärrä miksi pitää kirjoittaa FB statuksensa englanniksi jos ei englantia osaa. Tai ylipäätään englanniksi jos fb-kaverit ovat suomalaisia. Sitten jos on kovin kansainvälinen kaveripiiri niin sitten ymmärrän, tosin silloinkin suosittelisin kirjoittamaan molemmilla kielillä, niin nekin tajuaa, jotka ei sitä englantia niin hyvin osaa. Ja tuskin sitä kieltä tosiaan oppii pelkillä fb-statuksilla, että kielen oppiminen tuskin on syy tällaisiin statuksiin. Ja sanoihan hän itsekin että kirjoittaa niin siksi koska se kuulostaa mukamas coolimmalta. No ei kuulosta vaan nololta. Ja jos haluaa opiskella englantia niin opiskele, lue englanniksi, katso englanninkielisiä ohjelmia, pelaa englanninkielisiä pelejä jne. Tosta tulee mieleen mun ex joka puhui julkisissa liikennevälineissä ruotsia. Aina ne samat lauseet (tais olla kyllä, ei, en tiedä ja jäädään tällä pysäkillä ruotsiks) ja mua nolotti. Tuli sellanen olo että se haluaa ihmisten luulevan itseään suomenruotsalaiseksi tai jotain ja itse väitti että muka puhuu sitä koska haluaa oppia. Toistamalla aina samoja lauseita? joopa joo...

      Lainaa

    90. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Kylläpähän se on niin, että nykypäivänä 18v tyttö katsoo sen verran paljon telkkarista ulkomaisia sarjoja, kuuntelee amerikkalaisten artistien suoltamaa musiikkia, surffailee netissä ja jos ei muuta nii aikansa kuluksi lukee ES tölkkien sisällöstä tuon kyseisen peltimötikän kyljestä, että pitäisi yksinkertaisten lauseiden olla jotenkin hallussa. Nykymaailmassa englantia on esillä kutakuinkin kaikkialla, ellei kasvata itseään tynnyrissä jossakin maapallon peräaukossa. Itsekään en mikään hyvä ole ikinä ollut englannissa koulussa (~ 6 oppilas), mutta tulen kuitenkin tarvittaessa toimeen. Jotkut silloin tällöin lipsahtavat typot, kuten "todey" tms. on mun mielestä ihan hyväksyttäviä, kuitenkin jokanen varmasti tiesi mitä tarkoitetaan. Mutta kun tämä Veera tuntuu tarjoilevan jatkuvasti vastaavia virheitä, niin tässä alkaa väkisin miettimään, että onko asiat oikeasti näin kehnosti englanninkielen suhteen? Englannilla pärjää kuitenkin lähestulkoon kaikkialla ja sitä tulisi osata edes hapuilevalla small talk -tasolla, mikäli ei tietoisesti aio elää/jatkaa elämistään siellä tynnyrissä. Kuten yllä mainittiin, Veeralle propsit oman kielitaidon myöntämisestä. Mutta miksi saattaa itsensä väkisin naurunalaiseksi kirjoittamalla englanniksi facebookiin? Ja vielä tarkastamatta kirjoituksiaan, varsinkin kun tietää oman englanninkielen taitonsa. Huoh. Toivottavasti Veeran itsetunto on raudanluja ja naureskelisi kotonaan, että jopas sattui :)

      Lainaa

    91. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Suomen Pisa-menestyneen koululaitoksen tuotoksia... :)

      Lainaa

    92. Tulos: -5 (5 ääntä)
      Tiedän yhden norjalaisen joka sanoo guy sanan gay:ksi :D

      Lainaa

    93. Tulos: 0 (8 ääntä)
      "you are many worst" - olet rahawursti

      Lainaa

    94. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Have you ever been so far even as decided to use go want to look more like?

      Lainaa

    95. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Itselläkin on yksi 18w kaveri joka ei osaa paljon paskaakaan englantia. Muttei sentään ole niin tyhmä, että kirjottaisi enkuksi ja muutenkin jos on ongelmia englannin kanssa niin kysyy multa. Hyvä vaan, että tekee niin.

      Lainaa

    96. Tulos: -1 (3 ääntä)
      ekassa se voi olla vaikka kirjotusvirhe :D ?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: englanti, käännösvirhe, lucky, arpa, ruma, ugly