Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Äitin iso stressi

Välillä pinna palaa ja hermoromahdus on lähellä.
Äitin iso stressi

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 111 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1101 (1241 ääntä)
      teiniäidit... en yleistä, mutta harmillisen usein näin on. Käy oikeesti sääliksi noita lapsia, ja muutenkin näkee kaupoissa ym. sellaisia nuoria äitejä, jotka koko ajan vain tiuskivat lapsilleen. Nämä äidit pitäisi jälkiabortoida, ei heidän lapsiaan, vaikka niin haluaisivat. idiootit!

      Lainaa

    2. Tulos: +695 (773 ääntä)
      Ei vittu sanna, montako sekuntia harkitsit lapsen hankkimista ? Et kovin montaa, ellei ole vahinko.. PakkoAdoptoida sannan lapsi pitäis, ihan omaksi parhaaksi.

      Lainaa

    3. Tulos: +220 (390 ääntä)
      Lapsella on ihan syystä kaksi vanhempaa...

      Lainaa

    4. Tulos: +409 (507 ääntä)
      Mulla ei oikeen huumori riitä noihin alempiin... siis okei ihan hyvä, että feissarimokissa voidaan jollakin tasolla tuomita ihmisten huonoja tekoja/arvoja ja että näkee tavallaan varoittavia esimerkkejä, mutta mielummin näkisin feissarimokat pelkästään hauskuuden lähteenä. Noista tulee lähinnä paha mieli, kun tietääpi vielä, että jolleivät nuo, niin ainakin jotkut äidit ovat ihan tosissaan tuota mieltä.

      Lainaa

    5. Tulos: +296 (326 ääntä)
      Hyviä esimerkkejä pari viimeistä, joiden ei kannattaisi lapsia tehdä. Vai oliko tämä nyt sitä mustaa huumoria?

      Lainaa

    6. Tulos: +113 (165 ääntä)
      Vuoden teiniäidit 2013...

      Lainaa

    7. Tulos: +263 (321 ääntä)
      Pitääkö niitä kakaroita hankkia sitte noin vitun aikasin?

      Lainaa

    8. Tulos: +154 (194 ääntä)
      Mitenkäs nää kaks jälkimmäistä on saanu päähänsä ylipäätään lapsen tekemisen. Tai no niin eihän siinä tekohetkellä kai kauheesti haittaa ole..

      Lainaa

    9. Tulos: +307 (339 ääntä)
      Ja ihmiset. Tästä syystä käytämme kondomeja.

      Lainaa

    10. Tulos: +324 (362 ääntä)
      There's something strange... in the neighbourhood. Who you gonna call? SOSIAALIVIRASTO!

      Lainaa

    11. Tulos: +133 (159 ääntä)
      Oi, miksi kaikki saatana idioottit sikiää ja MIKSI kaikki pitää jakaa faceen..

      Lainaa

    12. Tulos: -27 (71 ääntä)
      huomaa teiniäidit ^^'

      Lainaa

    13. Tulos: +56 (94 ääntä)
      Sannaki ois sit voinu kaks kertaa miettii et haluuko lapsen vai ei...

      Lainaa

    14. Tulos: +142 (160 ääntä)
      Käy kyllä sääliksi noita lapsia.....:/

      Lainaa

    15. Tulos: +86 (138 ääntä)
      Thank god etten halua lapsia enkä siitäkään syystä aio niitä koskaan tehdä. Näissäpä mokissa myös hyvä osoitus siitä, että aika monen muunkin pitäisi jättää ne kakarat tekemättä.

      Lainaa

    16. Tulos: +180 (210 ääntä)
      Hyi helvetti... Tuli heti tosta sänkyyn teippaamisesta mieleen tämä Eerikan tapaus

      Lainaa

    17. Tulos: +355 (381 ääntä)
      Sen lisäksi että kahden alimman käytös on kuvottavaa, on vähintäänkin vastenmielistä kutsua vauvaansa ämmäksi.

      Lainaa

    18. Tulos: +136 (158 ääntä)
      Planned parenthood should be the only parenthood allowed

      Lainaa

    19. tjaaaa.... 30.5.2013 5:06
      Tulos: +203 (253 ääntä)
      Siitä on varmaan tutkimuksia millaisia ajatuksia tulee jos ei saa vuoteen nukuttua kunnolla tms. vaan eipä niitä, äidin varsinkaan, pidä mennä ääneen sanomaan. Ei se silti tarkoita että kyseessä olisi välttämättä huono äiti ja ihminen. Eivät vaan tajunneet että myyttiä ei pidä julkisesti rikkoman... Mutta hyvä jos herättää muissa ajatuksia ja harkitsette tarkkaan. En tosin usko että valvominen on 40-vuotiaana ainakaan helpompaa kuin parikymppisenä....

      Lainaa

    20. Tulos: +237 (261 ääntä)
      Itselläni en ole lapsia, mutta voin kuvitella että jokaiselle äidille tulee mieleen nuo alimmat jutut, vaikkei saisi moista ajatellakkaan ja eivät meinaa toteuttaa. Mietityttää vaan miksi jokainen ajatus pitää kirjoittaa facebookkiin.

      Lainaa

    21. Tulos: +285 (305 ääntä)
      Menkää nyt äkkiä noitten nuorten äitien avuksi, ketkä tunnette! Ottakaa lapsi hetkeksi hoiviinne, että äiti saa nukkua. Muutaman tunnin katkeamaton uni auttaa kummasti moisiin tunteisiin. Itse kahden lapsen äitinä tiedän, että tuollaisia tuntemuksia tulee, varsinkin, kun lapsi on pieni. Se on äidinkin mielestä pelottavaa, mutta se vaihe menee kyllä ohi.

      Lainaa

    22. Tulos: +44 (58 ääntä)
      Vastaus Sannan kysymykseen: antaa sulle hoitoon.

      Lainaa

    23. Tulos: +19 (83 ääntä)
      Kyllähän mä sen ymmärrän, että pienestä lapsesta varmasti stressaantuu, onhan siinä paljon tekemistä. Ei vauvan parkumista kivakaan ole kuunnella. Näitä asioita kuitenkin olisi voinut pohtia, ennen kuin menee pyöräyttämään sen muksun.

      Lainaa

    24. ShittyEyes 30.5.2013 8:16
      Tulos: +108 (124 ääntä)
      Kyllä Sannakin rääkyisi jos itkisi kakkaa..

      Lainaa

    25. Tulos: +118 (146 ääntä)
      mammutti: Menkää nyt äkkiä noitten nuorten äitien avuksi, ketkä tunnette! Ottakaa lapsi hetkeksi hoiviinne, että äiti saa nukkua. Muutaman tunnin katkeamaton uni auttaa kummasti moisiin tunteisiin. Itse kahden lapsen äitinä tiedän, että tuollaisia tuntemuksia tulee, varsinkin, kun lapsi on pieni. Se on äidinkin mielestä pelottavaa, mutta se vaihe menee kyllä ohi.
      Komppi! Nuo "oisit ajatellut ennen kuin hankit sen lapsen" -kommentit on ihan yhtä tyhjän kanssa. Se lapsi on jo olemassa ja sen kanssa on välillä rankkaa. Joskus todella rankkaa. Unenpuutteessa ja elämänmuutoksesta sokissa sivullisten jälkiviisauskommentit ei paljon lämmitä mieltä. Tärkeämpää ois saada vähän apua siihen alkuun tai edes empatiaa. Sekin saattaa auttaa, kun tietää, että suurimmalla osalla (vähän vanhemmistakin) äideistä on jossain vaiheessa vastaavia tuntemuksia, mutta että ne helpottaa aika pian. Mutta tärkeintä on muistaa, että ajatus (jopa Facebookiin kirjoitettu) on ERI ASIA kuin teko.

      Lainaa

    26. Tulos: +139 (149 ääntä)
      En tosiaan puolustele alimpia päivityksiä, MUTTA voisiko ne olla nuorten äitien hätähuuto siihen väsymykseen ja toivottomuuteen, joita vauva-aika aiheuttaa lähes jokaiselle? Sen sijaan että nämä lähetettiin mokiin, voisi lähipiiri auttaa edes hiukan. ja jonkun tutkimuksen mukaan on "hyvä", että äiti vaikka suunnittelee esim. katkaisevansa lapsen käden, tällöin tuo ajatus veisi myös seurauksiin asti, eikä näin ollen toteudu. Kun taas äidit jotka systemaattisesti torjuu kaikki negatiiviset ajatukset voi kerran romahdettuaan tehdä mitä vain. En kuitenkaan pyörrä sitä ajatustani, että joillekin pitäisi tehdä pakkosterilisaatio, maailmassa on ihan riittävästi lapsia psykopaattien käsissä. Mutta nämä postaukset lukisin hätähuutoina, vauvavuosi on rankka, teit niitä lapsia sitten 20- tai 40vuotiaana.

      Lainaa

    27. Puolikiero_savolainen 30.5.2013 8:27
      Tulos: -29 (107 ääntä)
      "mikä on pahinta mitä saa laillisesti tehä rääkyvälle vauvalle?" Voi tyttöraukka, kun tuo kysymyskin on täysin väärä. Luuletko sinä että sillä vauvalla on tietoisuus siitä, että jos sinä teet sille jotain pahaa, se ymmärtää et "ahaa, nyt täytyy totella, ettei äiti menetä hermojaan, lopetanpa itkemisen!". Se ei ole mikään koira, vaan ihka-aito ihminen. KERRO, mitä sinä olet JO TEHNYT tälle viattomalle pienelle ihmiselle? FM-ylläpitö: jos te laitatte tälläiset kaiken kansan tirkisteltäväksi, on teillä myös iso vastuu. Teillä on vastuu estää mahdolliset rikokset niillä keinoilla mihin pystytte. Nyt olisi teidän aika toimia, vai haluatteko Iltalehden lööpit ensin? Tuli oikein paha olo näiden tyttövauvojen puolesta..!

      Lainaa

    28. Tulos: +25 (37 ääntä)
      No tällaista tapahtuu kotioloissa muillakin, toiset eivät vaan huutele asioista ja osaa pitää kulissit pystyssä. Järkyttävää lukea tuollaista...

      Lainaa

    29. Tulos: +139 (145 ääntä)
      Ei nää alimpien mokien äidit varmastikaan mitään poikkeuksia ole, menivät nyt hölmöyksissään vaan sanomaan tuntemuksensa ääneen. Tai hyvähän noista on puhua, mutta ehkä vähän valikoidumman kuulijaryhmän edessä. Ei noiden (kammottavien tottakai, mutta ei millään lailla poikkeavien) fiilisten tunteminen ole mitenkään poikkeavaa. Kuka tahansa olisi stressantunut ja väsynyt pienen, huonosti nukkuvan ja kiukuttelevan lapsen kanssa. Tietty tilannetta pahentaa sen, jos lasta kasvattaa yksin ja ilman kunnon tukiverkkoa. Ja varmasti näiden nuorten äitien tuttujen kannattaa reagoida ja tarjota apuaan, mutta tuskin vielä tuon perusteella kannattaa sossulle ilmoittaa. Eivätkö ihan oikeasti hienot (jeesustelevat) kommentoijat ole itse koskaan tunteneet väsymystä ja raivoa esim. metelöiviä naapureita kohtaan? Tai ärsyttävää sisarusta? Vanhempiaan? Luonnollista ja melko harmitonta silloin kun osaa olla ryhtymättä sanoista tekoihin. Huonounisena olisin joka lauantaiaamu halunnut hakata äitini pesäpallomailalla, kun hän raskaan viikon jälkeen aloitti viikonlopun aikaisella ja superäänekkäällä puhelulla tuttavilleen. Kuitenkaan käytännössä en pysty tappamaan edes hyttystä ilman tunnontuskia... Enkä ole koskaan lyönyt ketään.

      Lainaa

    30. Tulos: +129 (135 ääntä)
      "Se ei ole mikään koira, vaan ihka-aito ihminen. KERRO, mitä sinä olet JO TEHNYT tälle viattomalle pienelle lapselle?" No ei koiraakaan saa hakata tai muuta. Huutamistakaan se ei ymmärrä.

      Lainaa

    31. Tulos: +85 (91 ääntä)
      Ja pupunen, oon ihan samaa mieltä. Välillä itsekin on tehny mieli kuristaa tai luututa pikkuveljellä lattioita mutta oikeesti en vois ikinä lyödäkkään sitä.

      Lainaa

    32. Foo Fighter 30.5.2013 9:21
      Tulos: +93 (99 ääntä)
      Rankeli: Kyllähän mä sen ymmärrän, että pienestä lapsesta varmasti stressaantuu, onhan siinä paljon tekemistä. Ei vauvan parkumista kivakaan ole kuunnella. Näitä asioita kuitenkin olisi voinut pohtia, ennen kuin menee pyöräyttämään sen muksun.
      Ja vaikka niitä asioita kuinka pohtisi ennen "muksun pyöräyttämistä", totuus iskee kyllä varmasti varsin monelle päin näköä kuin märkä rätti. Jep, ihan kaikkea ei ehkä tulisi Facebookissa huudella, mutta ihan oikeasti - ne pienten vauvojen äidit saattaa olla melkoisen stressin alla, jos yöt menee esim. herätyksillä alle 2h välein. Siinä alkaa lehmänhermoisemmallakin pinna kiristyä. Mielestäni on aika reippaasti parempi, että asiasta puhuu ääneen edes siellä Facebookissa, kuin hautoo ajatuksia yksin omassa päässään. Ehkä joku muukin kohtalotoveri voi silloin tajuta, ettei ole tilanteessa yksin, ja ehkä tajuaa puhua asiasta jollekin. Joku jo tuossa ylempänä totesikin, että menkää ihmeessä niitten pienten vauvojen äitien avuksi, jos vain ehditte. Monelle voi olla melkoinen kynnys pyytää sitä apua - se vahvan ja kaikkivoivan ja onnellisen äidin myytti kun elää niin vahvana, että jos menet myöntämään että joskus on vähän vaikeaa, saat ainakin omassa mielessäsi sen "epäonnistujan" leiman päällesi - mutta veikkaanpa että kaikki ottavat mielellään vastaan hetken hengähdystauon. (Disclaimer: en ole äiti, eli en toki voi tietää asiasta itse mitään. 2 pienen lapsen (2v8kk ja 10kk) isänä kuitenkin väittäisin että jonkinlaista omakohtaista kokemusta asiasta on...)

      Lainaa

    33. Tulos: +158 (164 ääntä)
      Täällä kauhistellaan, miten karmeita äitejä nuo kaksi jälkimmäistä tapausta ovat, mutta kukaan ei edes puolella sanallakaan viitsi mainita, miten loistava tapaus tuo ensimmäinen on. Heidi tahtoo järjestää lapselleen hauskaa tekemistä, suunnitelman mennessä mahdollisesti mönkään tahtoo korvata sen jollakin, ja lopuksi vieläpä nauraa omalle virheelleen. Hieno ihminen, hauska tapaus.

      Lainaa

    34. Puolikiero_savolainen 30.5.2013 9:30
      Tulos: -36 (60 ääntä)
      Juumie: “Se ei ole mikään koira, vaan ihka-aito ihminen. KERRO, mitä sinä olet JO TEHNYT tälle viattomalle pienelle lapselle?”No ei koiraakaan saa hakata tai muuta. Huutamistakaan se ei ymmärrä.
      Ei saa ei, mutta koiran saa alistaa tarpeen tullen. En tiedä millaisten koirien kanssa olet ollut tekemisissä, mutta itse mm. Rottweilerin omistaneena tiedän, että koiran täytyy ymmärtää hierarkiassa paikkansa, varsinkin kun meilläkin on kaksi lasta. Ja joskus koiralle täytyy näyttää paikkansa. Tässä ero.

      Lainaa

    35. Tulos: +39 (47 ääntä)
      Täytyy kyllä myöntää että koskaan en ole kuvatunlaisia tunteita tuntenut tytärtäni kohtaan mutta ymmärrän myös että kaikki lapset eivät, varsinkaan vauva aikana ole yhtä "helppoja" hoidettavia kuin omani. Ja unen puute ja se huuto saa kyllä äidinkin aivoissa ihmeitä aikaan, ainoa mitä peräänkuulutan että katsokaa vähän mitä suustanne päästätte ( tai kirjoitatte kaikkien nähtäville). Kyllä vähän rauhoituttuasi tajuat että se ei ole lapsen vika ja se on sun vaan siedettävä. Pikkuvauva-aika on loppujen lopuksi todella lyhyt hetki ja kestät sen kyllä. Ja yhdyn aikaisempaan kommentoijaan: kun luet tällaisia postauksia lähipiirissäsi, mene auttamaan uupunutta sen sijaan että lähettelet niitä tänne. Onhan toi kauheeta luettavaa ja kyllä ihan helvetin huonojakin vanhempia on olemassa, mun mielestä noista vaan paistaa epätoivo, ei oikea viha lasta kohtaan.

      Lainaa

    36. Tulos: -15 (51 ääntä)
      harmi ku jotkut ei vaan tajua et kaikki äidit on naisia mutta kaikki naiset ei oo tarkotettu äideiks.

      Lainaa

    37. Tulos: +69 (77 ääntä)
      Kyllä kaikilla äideillä tulee välis mieleen epämiellyttäviä ajatuksia lapsistaan varsinkin vauva/pikkulapsiaikana. Suurinosa ei vaan julkisesti kerro niit viha-ajatuksiaan eikä edes tunnusta ajatelleensa niin. Mul on 2,5 vuotias poika ja täs keskellä uhmaikää itelläki käyny mieles ettei jaksa ja tehny mieli heittää lapsi seinään. Mutta ajatuksen tasolle ne vaan jää. En oikeesti heittäs lasta ikinä seinään.

      Lainaa

    38. Tulos: +42 (52 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: Ei saa ei, mutta koiran saa alistaa tarpeen tullen. En tiedä millaisten koirien kanssa olet ollut tekemisissä, mutta itse mm. Rottweilerin omistaneena tiedän, että koiran täytyy ymmärtää hierarkiassa paikkansa, varsinkin kun meilläkin on kaksi lasta. Ja joskus koiralle täytyy näyttää paikkansa. Tässä ero.
      Australian karjakoira on täälläkin joka on hyvin kipakka tapaus. Kyllä mie tiedän että koiralle pitää näyttää paikkansa, mutta eikös pidä näyttää lapsellekkin. Eihän lapsikaan voi käyttäytyä miten tahansa. Mä en tiedä miten sä kasvatat lapsia mutta kyllä meille pienenä jo näytettiin ettei mitä tahansa saa tehdä, niinkun ei saa koirakaan. Eli koiran vertaamista ihmislapsen käyttäytymiseen on samanlaista kun vertais hammasharjaa vessapaperiin. Molemmat puhdistaa mutta ajaa silti eri asioita.

      Lainaa

    39. Teini-isä 30.5.2013 9:51
      Tulos: +45 (73 ääntä)
      Ärsyttää "teini-isänä" tälläset ihmiset jotka pilaa muiden nuorena lapsen saaneiden maineen olemalla idiootti.

      Lainaa

    40. Tulos: +35 (45 ääntä)
      Kyllä sitä tuli esikoisen aikana itekin hiljaisia ärräpäitä päästeltyä, kun ei saanut taaperoa nukkumaan päiväunille. En sentään fb:hen tuntemuksiani kirjoittanut. Joinain päivinä saattoi nukuttaa lasta parikin tuntia, että lapsi nukkui puoli tuntia. Jos sitä olisi vaan saanut lapselle antaa hellävaraisen nuijanukutuksen niin varmasti sen olisi tehnyt. Ulkopuolisen on vaan niin helppo tuomita.

      Lainaa

    41. Tulos: -13 (21 ääntä)
      Olen sanaton...

      Lainaa

    42. Tulos: -20 (40 ääntä)
      Kaks alinta oli ihan pirun hauskoja :D

      Lainaa

    43. Tulos: +13 (31 ääntä)
      Eikös lapsen pidä oppia kestämään pettymyksiä? Eli minusta on aivan turha tulla facebookiin nyyhkyttämään sitä, että väärinkäsityksestä meni tuottamaan pettymyksen lapselle. Olisi vain tokaissut sille mukulalle, että mennään vaikka ensi perjantaina uimaan. :D

      Lainaa

    44. Tulos: +16 (48 ääntä)
      ipana: Ja ihmiset. Tästä syystä käytämme kondomeja.
      Ja jos tahtoo olla vieläkin varmempi, niin kondomeja että pillereitä. Tai vaahtoa. Koska nämä toimenpiteet eivät enää ole mahdollisia, komppaan näitä muita, jotka vaativat äideille apua. Niin, joku sanoi että lapsella on syystä kaksi vanhempaa, missäs lasten isät ovat? Lähtivätkö ja jättivät lasten äidit yksin? Karua. Lapsen saamiseen tarvitaan aina kaksi ihmistä, mies ja nainen, mutta näköjään ainoa paikka jossa se nykyään muistetaan on se, kun halutaan vastustaa uutta aviolittolakia. Huokaus. .Missä ovat myös lapsen kummit? Tai ylipäätään kuka vain, joka voisi hetken aikaa hoitaa lapsia, että äidit saavat nukkua kunnolla. Varmaan auttaa noihin raivokkaisiin ajatuksiin. Jos ei, niin lastensuojeluilmoitusta kehiin. Heti.

      Lainaa

    45. Puolikiero_savolainen 30.5.2013 11:02
      Tulos: -17 (31 ääntä)
      Juumie: Australian karjakoira on täälläkin joka on hyvin kipakka tapaus. Kyllä mie tiedän että koiralle pitää näyttää paikkansa, mutta eikös pidä näyttää lapsellekkin. Eihän lapsikaan voi käyttäytyä miten tahansa. Mä en tiedä miten sä kasvatat lapsia mutta kyllä meille pienenä jo näytettiin ettei mitä tahansa saa tehdä, niinkun ei saa koirakaan. Eli koiran vertaamista ihmislapsen käyttäytymiseen on samanlaista kun vertais hammasharjaa vessapaperiin. Molemmat puhdistaa mutta ajaa silti eri asioita.
      Menee jo OT:ksi, mut menkööt. Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat "paikan näyttämisellä" lapselle? Koiralle tehdään selväksi, että hän/se kuuluu hierarkian pohjalle, eli lapsi on selkästi hänen yläpuolella. Tottakai meilläkin kuri on lasten kohdalla ollut aina talossa, eli selkeät rajat asetettu jo pienenä mitä saa tehdä ja mitä ei. On koirakin yksi perheenjäsenistä, mutta tarpeen tullen koira on pystyttävä alistamaan (lasta ei alisteta). Päivän päätteeksi se on vain koira. Ihminen on ihminen, joten en lähtisi vertailemaan koiran kolutusta ja ihmisen kasvatusta.

      Lainaa

    46. Tulos: +77 (83 ääntä)
      Siitä on tehty tutkimustakin että useimmille äideille tulee niitä synkkiä ajatuksia jossain vaiheessa vauvan saannin jälkeen, ja sitten on se baby blues. Pahinta on se, ettei yhteiskunta salli äitimyytin rikkomista, eli aina pitäisi hymyillä ja olla lempeä myös ajatuksissaan vaikka minkälainen hetki iskisi vastaan. Karuja sanoja käyttivät nuo äidit, mutta en usko että kumpikaan on tehnyt pahaa lapselleen vaan hakenut vain kanavaa turhautumisensa ääneenpurkamiseen. Sen kummempaa rikosta tuskin on tapahtunut.

      Lainaa

    47. Tulos: -22 (58 ääntä)
      Teinit voivat olla todella innoissaan lapsenhankinnasta, mutta kun tulee tosipaikka eteen niin silloin ympäristö saa huomata todella selvästi, miksi teini ei todellakaan olisi valmis vanhemmaksi. "Miks toi huutaa? Olis vittu hiljaa!" "Mä haluun mennä ryyppää, voiks joku vahtii tätä?" -.-

      Lainaa

    48. Tulos: +19 (31 ääntä)
      eekoo: Ja jos tahtoo olla vieläkin varmempi, niin kondomeja että pillereitä. Tai vaahtoa. Koska nämä toimenpiteet eivät enää ole mahdollisia, komppaan näitä muita, jotka vaativat äideille apua. Niin, joku sanoi että lapsella on syystä kaksi vanhempaa, missäs lasten isät ovat?Lähtivätkö ja jättivät lasten äidit yksin? Karua. Lapsen saamiseen tarvitaan aina kaksi ihmistä, mies ja nainen, mutta näköjään ainoa paikka jossa se nykyään muistetaan on se, kun halutaan vastustaa uutta aviolittolakia. Huokaus. .Missä ovat myös lapsen kummit? Tai ylipäätään kuka vain, joka voisi hetken aikaa hoitaa lapsia, että äidit saavat nukkua kunnolla.Varmaan auttaa noihin raivokkaisiin ajatuksiin. Jos ei, niin lastensuojeluilmoitusta kehiin. Heti.
      No nyt! :D Joku heittää Facebookiin vähän tajunnanvirtaa siitä miten sattuu olemaan rankkaa lapsen kanssa, niin täällä joku usuttaa jo lastensuojeluun ja syyllistää samalla isät, kummit ja kaikki. Tämä kaikki siis tietämättä todellisesta tilanteesta yhtään mitään. Kauan eläköön netin anonyymit kommenttipalstat, ehtymätön lähde!

      Lainaa

    49. Tulos: +47 (53 ääntä)
      Ei ole vaikeaa ymmärtää noita heittoja, kun lukee tätä mokaa aamuna jälkeen yön, jonka kolme viimeistä tuntia koiranpentu on huutanut täyttä kaulaa suoraan korvaan. Unien menettäminen saa odottamattomia ajatuksia mieleen, enkä halua edes tietää, millaista olisi kärsiä pitkäaikaisesta unenpuutteesta.

      Lainaa

    50. Tulos: +48 (52 ääntä)
      Ensimmäinen äiti on niin symppis!

      Lainaa

    51. yks kysymys 30.5.2013 11:27
      Tulos: +49 (67 ääntä)
      Milloin Suomessaki on alettu käyttään yli parikymppisistäkin teini nimitystä?

      Lainaa

    52. Pienen peikon äiti 30.5.2013 11:38
      Tulos: +56 (60 ääntä)
      Voi teidän kanssanne taas. Ei ehkä ihan oikea paikka purkaa ressiä, mutta ihan joka ikistä pienen lapsen äitiä varmasti joskus hermottaa. Ja kaikille teille (ilmeisesti lapsettomille ja pikkulapsia tuntemattomille) tiedoksi niin se yllättää se vauvan huudon rassaavuus vaikka siihen kuinka olisi etukäteen valmistautunut. Ja kun alkaa oikein käpy palaa ja mieleen tulee kauhea ajatus ("jos tuo ei kohta lakkaa huutamasta niin mä kyllä..." ) sitä pelästyy itse aivan tolkuttomasti. Siihen ei ihan oikeasti mistään oppikirjasta lukemalla voi valmistautua, että tulet ehkä seuraavat kolme vuotte nukkumaan yösi puolentoista tunnin pätkissä. Onnea vaan yritykseen niille, jotka niin luulee. Komppaan näitä avun toivojia. Nyt joku lähipiiristä kipin kapin avuksi. Haet lapsukaisen vaikka pariksi tunniksi päiväkävelylle tai puiston niin saa äiti nukkua vaikka hetken tai juoda kupin kahvia rauhassa. Äitiys on rankkaa. Hyväksykää te paheksujat se. Ei auta olla jälkiviisas. Pahoittelen, jos ulosantini on vähän kakovaa. En nukkunut viimeyönä kovin hyvin :D Arvatkaa miksi!

      Lainaa

    53. Tulos: +33 (33 ääntä)
      Kyllä ne ajatukset on jos vaikka minkä värisiä jos saa valvoa sen puoli vuotta kun kakara huutaa eikä vaan nuku. Se on eri asia sitten kannattaako niitä ajatuksia julkituoda. Tosin yhdenlaista terapiaahan se lie sekin, parempi että purkaa nettiin vitutuksensa kuin siihen lapseen. Been there.

      Lainaa

    54. Tulos: +27 (31 ääntä)
      tjaaaa….: Siitä on varmaan tutkimuksia millaisia ajatuksia tulee jos ei saa vuoteen nukuttua kunnolla tms. vaan eipä niitä, äidin varsinkaan, pidä mennä ääneen sanomaan. Ei se silti tarkoita että kyseessä olisi välttämättä huono äiti ja ihminen. Eivät vaan tajunneet että myyttiä ei pidä julkisesti rikkoman… Mutta hyvä jos herättää muissa ajatuksia ja harkitsette tarkkaan. En tosin usko että valvominen on 40-vuotiaana ainakaan helpompaa kuin parikymppisenä….
      Kiitos, edes joku joka ajattelee täälläkin. Turhaan syyllistätte tyttöjä huonoiksi äideiksi vain sen takia, että nyt sattuivat sanomaan, nykyään nuoret tuppaavat ilmaisemaan asioita mitä ei aina tarkoittaisikaan. Ja vain siksi, että muutama teiniäiti tekee tuollaiset päivitykset on turha huudella, kuinka he ovat vain teiniäitejä yms, tätä samaa tekee kyllä ihan nuo vanhemmatkin äidit. + Emme myöskään tiedä heidän taustojaan, ovatko yksinhuoltaja äitejä, joilla nämä ongelmat ovat yleisempiä. Kyllä, vaikka olisi ns. teidän luomalla "oikealla iällä" tehnyt lapsen niin voidaan silti tehdä ihan samoja ajatuksia, mitä nuo facebook päivitykset olivat.

      Lainaa

    55. Tulos: -25 (53 ääntä)
      On tyttöjä jotka haluu kersoja vaan koska haluu olla niin "aikuisten oikeaa" tai vaan koska muillakin kavereilla on ja sitten ei jaksakaan hoitaa. Voi lapsiparkoja. Ja sitten on mahtava yhteiskunta typerine ihmisineen jotka syyllistää heti naista joka ei haluakaan lapsia itsekeskeiseks kusipääks. Hoh hoijaa koko touhu.

      Lainaa

    56. Tulos: +57 (57 ääntä)
      Te haukkujat, oletteko koskaan sattumoisin heränneet parin tunnin välein? Valvoneet muutaman tunnin muiden nukkuessa, hyssyttäessä pientä ihmistä uneen? Selvästikään ette! Kyllä siinä pinna palaa, kun pidemmän aikaa menee 3-5 tunnin yöunilla, nekin pätkissä. Lasta kohtaan en ole ajatellut itse pahoja, miestä kohtaan taas olen! Yöllä, kun vauva herää, mies kuorsaa siinä vieressä, ei ehkä kannata multa kysyä, koskas tanssitaan häitä. Aamulla olen taas ihan eri ihminen, kaikki ovat ihania ja elämä on ihanaa. Mutta enhän mä tätä ole voinut ääneen sanoa, koska äidit on vahvoja, äidit ei itke unen puutteen takia, äidit ei harrasta mielikuvitusleikkiä, että lähtee ja jättää perheen. Ei, eihän me äidit ikinä! Nyt vähän armoa noille tytsyille, jos joku ne tuntee, TARJOTKAA apua. Minäkin olen tosi huono pyytämään apua, mutta onneksi minun lapsillani onkin aivan ihanat isovanhemmat, jotka tarjoavat sitä apua :)

      Lainaa

    57. Tulos: +16 (34 ääntä)
      "En vaan kestä tota ämmää enää!" Tästä tulee ikävästi mieleen Precious-elokuva ja tapa jolla se äiti puhutteli tytärtään koko ajan. Toivottavasti Sanna tuosta kypsyy ja rauhoittuu jottei lapsen tulevaisuus tule olemaan niin synkkä kuin nyt sen kuvittelen. Onko kukaan muuten nähnyt mainitsemaani elokuvaa?

      Lainaa

    58. Tulos: +19 (27 ääntä)
      Teiniäitiyleistyksiä kommenttiloota täynnä. Lämmittääpä mieltä. Melkein.

      Lainaa

    59. Tulos: +85 (93 ääntä)
      Luin kerran haastattelun äidistä, oli muistaakseni ainakin yli 25 vuotta, ja oisko ollu yksinhuoltaja. No, tällä ei oo väliä, mutta siinä haastattelussa kertoi, kuinka rankkaa oli ollu lapsen kanssa, ja oli kerran ystävälleen sanonut, tyyliin "koht teen tolle lapselle jotain". Ystävä oli siihen vastannut, että "nyt kun sanoit noin ääneen, tiedän että et koskaan oikeasti tee mitään". Niinkuin tässäkin tapauksessa, en ihan oikesti usko, että nuo kaksi tekevät mitään pahaa lapselleen. En tiedä yhtään äitiä, joka ei olisi koskaan mielessään(ei konkreettisesti!) hermostonut lapselleen. Itsekin joskus olen saattanut lapselle ja miehelle ärähtää, jotain tuon tyylistä, en tosin noin pahasti, ja heti perään halannut ja pussannut lastani ja sanobut lempeitä sanoja. Näistä pitää uskaltaa puhua, kaikenikäiset äidit, ei vauva-aika aina ole ihanaa ja auvoista. Vai mitä luulette, mainostiko Tarkki ja Laamanen Eerikan kohtelusta facebookissa? Ei, koska ne käsittämättömän säälittävät ja kauheat ihmiset jotka tekevät lapselleen oikeasti pahaa, eivät tietenkään ikinä puhu siitä. OT, vähän sama asia, ne ketkä "julkisesti" angstaavat ja uhoavat tekevänsä itsarin, eivät tee sitä(poikkeuksia toki on), mutta ne ketkä sen oikeasti tekee, esittävät ulospäin iloista. Tiedän että tämä kommentti kerää miinuksia, mutta ei se mitään : )

      Lainaa

    60. Tulos: +19 (31 ääntä)
      Mutta tietenkään nuita ei pidä mennä facebookissa tuohon sävyyn laukomaan, vaan oikeasti puhua jollekkin toiselle aikuiselle, ja antaa lapsi hoitoon vähäksi aikaa, että saa nukuttua.

      Lainaa

    61. Tulos: +31 (39 ääntä)
      Jokainen, joka on hoitanut vastasyntynyttä tietää noiden kahden viimeisen tunteet. Tuntuu väärältä suuttua omalle lapselleen, mutta väsyneenä ja lopen uupuneena näin vain voi käydä. Kun ihminen saa nukutta vain muutamia katkonaisia tunteja vuorokaudessa viikkojen ajan, niin siinä ihmismieli käy aika luokilla. Luulen, että noissa kahdessa viimeisessä päivityksessä on ollut tarkoituksena vain avunhuuto muille ihmisille, ei niinkään oikeaa vihaa tai satuttamisen tarvetta omaa lasta kohtaan.

      Lainaa

    62. Tulos: -58 (74 ääntä)
      hienoa teinipillut kun teette mukuloita ton ikäsenä ja sitten ette kestä hoitaa lastanne. että tekis mieli teipata teiät sänkyyn ja tehä kaikkea mikä menee lainpuitteissa läpi ja muutakin.. kaikkea mut ei panna ettei vaan tule lisää äpäriä hoidettavaksi teille. YÖK

      Lainaa

    63. Tulos: +59 (71 ääntä)
      Just näin: Ja sitten on mahtava yhteiskunta typerine ihmisineen jotka syyllistää heti naista joka ei haluakaan lapsia itsekeskeiseks kusipääks.
      Tämä on totta. Naisen ainoa elämäntehtävä pitäisi olla hankkia lapsia ja jos niitä ei halua, on jotain perustavanlaatuista vikaa päässä. Miehistähän näin ei koskaan puhuta, koska on ihan ok, jos mies ei halua lapsia. Menee samaan kategoriaan aborttikommenttien kanssa, joita kuulee miehiltä. Luulevat, että heillä on oikeus päättää naisten vartaloista ja tehdä päätöksiä naisten puolesta. Yksikin jenkkipoliitikko (tietysti valkoinen mies) totesi, että abortti on lapsen pahoinpitelyä. Terveiseni kaikille yllämainituille yksilöille: haistakaa v-ttu ♥

      Lainaa

    64. Tulos: +44 (46 ääntä)
      Varmasti auttaa niitä lapsia tosi paljon, jos äitien väsymystä vaan ilkutaan tai kauhistellaan. Kyllä nuo möläytykset mustakin olivat aika mauttomia, mutta ymmärrän kyllä sen turhautumisen kun lapsi ei nuku eikä rauhoitu millään. Mua häiritsee tuo feissarimokien kommentti "kaikilla äideillä ei kuitenkaan riitä huumori". Hei haloo, on vähän eri asia repiä huumoria siitä, kun on luullut myöhästyneensä uimahallista päivämääräsekoilun vuoksi kuin siitä, että lapsi itkee ja huutaa koko ajan. Sitä paitsi vaikuttaisi, että ylemmässä mokassa on kyse isommasta lapsesta ja alemmissa vauvoista/taaperoista. Vauva-aika on tosi rankkaa jos lapsi on itkuisa ja varsinkin, jos perheessä on vain yksi huoltaja.

      Lainaa

    65. Tulos: -28 (38 ääntä)
      Alan jo kannattaa sellaista lakialoitetta, joka vaatisi jokaisen vastasyntyneen tilapäistä steriloimista. Lisääntymisoikeuden ja -välineet saisi sitten täysi-ikäisenä jos läpäisee lakisääteisen testin.

      Lainaa

    66. Tulos: +20 (32 ääntä)
      vähintään yhtä pöljiä nuiden äitien kanssa on ne jotka kuvittelevat väsymyksen ja vihanpurkaustenn johtuvan siitä että on "teini", yli kaksikymppinen. Lukekaapa varsin tutkimuksista kumpien lapset voivat paremmin hieman yli kaksikymppisten vai hedelmöityshoitomammojen joilla ikää jo 45.

      Lainaa

    67. Tulos: -27 (41 ääntä)
      Eka: Normi äiteen viikkovillit Loput: vtun teiniäidit

      Lainaa

    68. Tulos: +22 (32 ääntä)
      Onko noi teistä teiniäitejä? :DDDDD Aika moni saa lapsensa ~20-vuotiaana ja hoitaa hommansa hyvin. Ja luulen, että noilla kahdella äidillä on vain menossa se raskauden jälkeinen masennus, joka menee ohi. Enkä usko, että he oikeasti tekisivät lapselleen mitään.

      Lainaa

    69. kahen lapsen isä 30.5.2013 16:21
      Tulos: -33 (45 ääntä)
      siiis miks tekee lapsia jos niitä ei jaksa? miksi olla tyhmä ja antaa miesten sörkkiä melalla ilman sadetakkia, tuosta vikasta tuli mieleen taanoin iltalehden sivuilla näkynyt viedo missä äiti hakkaa lastansa tyynyllä ja potkii pientä lasta... ei siis todellakaan naurata, jos tuo äiti on tosissaan miettimässä tuollaista pitäisi kyllä lapsi ottaa pois ja pelastaa tuollaiselta ämmältä sekä luulisit että omatkin kaverit fb voisivat hänät virtuaalisesti mäiskästä päin näköä että heräisi

      Lainaa

    70. Tulos: -2 (6 ääntä)
      mämämä: Oi, miksi kaikki saatana idioottit sikiää ja MIKSI kaikki pitää jakaa faceen..
      jotta meillä olis riittävästi huumoria feissarimokissa

      Lainaa

    71. Tulos: +10 (20 ääntä)
      Äitin iso stressi = *Äidin iso stressi

      Lainaa

    72. Tulos: +30 (34 ääntä)
      Vaikka olisit se paras äiti omalle lapsellesi niin kyllä se itselläkin voimille otti alussa kun tyttö huusi 8kk melkein taukoamatta. Alussa todettiin että on koliikki, kun jatkui 5kk iässä niin todettiin maitoallergia, sitten todettiin että on tempperamenttinen luonne ja se on huomattu, välillä on joka päivä taistelua joka asiasta että se takki on laitettava päälle kun ulkona on kylmä. Viikkokin parin tunnin yöunilla joka yö saa oikeasti 99% äideistä väsyneiksi ja silloin ei oikeasti jaksa naurattaa edes sen oman lapsen leikit ja temput kun itsellä on veto poissa. Silti en huuda lapselleni tai häntä vaihtaisi muuksi lapseksi ikinä, hän on minulle rakas kaikesta tempperamenttisuudestaan ja kiukuttelupuuskistaan huolimatta. Ja ei kaikilla elämänalku ole helppo ja ruusuinen. Mutta toiset silti ilmaisevat tunteensa voimakkaammin kuin toiset. Tavallaan ymmärrän sen. Koska olen myös nähnyt näitä tekopyhä-äitejä jotka sanovat ettei koskaan mene hermo lapseen, mutta sitten onkin totuus ollut aivan toista kun on kärpäsenä katossa seurannut touhua ja mies kertonut millaista siellä kotona _oikeasti_ on.

      Lainaa

    73. Tulos: -31 (41 ääntä)
      Eipä muuta sanoa Sannalle ja tolle toiselle että mitäs menivät nussimaaan miehiä ilman ehkäisyä, koska puheesta päätellen kumpikaan ei halunnut lapsia. Onneksi toi ensimmäinen päivitys oli jopa ihan asialliselta äiti-ihmiseltä.

      Lainaa

    74. Tulos: -29 (35 ääntä)
      Noihin jälkimmäisiin: hyvä esimerkki mitä siitä tulee, kun lapset saavat lapsia.

      Lainaa

    75. Väärin pädetty 30.5.2013 18:07
      Tulos: +8 (24 ääntä)
      Otsikko: Äitin iso stressi = *Äidin iso stressi
      Soitin tästä kielitoimistoon muutama kuukausi sitten ja sieltä sanottiin, että molemmat taivutukset hyväksytään. "Äitin" kelpaa ylioppilaskirjoituksissa.

      Lainaa

    76. Tulos: +7 (21 ääntä)
      Teiniäitejä on täällä parjattu aika paljon, mutta haluan vielä huomauttaa, että ei se paska äitiys iästä kiinni ole todellakaan... Osaavat ne jotkut kolmi- ja nelikymppisetkin vihata lapsiaan, ryypätä, yms, ja erittäin vastuullisia teiniäitejäkin on. Esimerkiksi huostaanottotilastoissa ei ole nähtävissä, että huono vanhemmuus olisi jotenkin iästä riippuvaista. Kannattaa ottaa huomioon myös se, että vanhemmat naiset harvemmin avautuvat lastenhoito-ongelmistaan netissä muille. Pitäisi tosiaan ihmisten miettiä sitä, haluavatko he tosiaan lapsia, kun lapsia ei ole nykyään todellakaan mikään pakko hankkia. Kenellekään ei pitäisi tulla minään yllätyksenä, että lapset voivat olla joskus hyvinkin työläitä ja hankalia. Puhumattakaan siitä, jos sattuukin saamaan erityislapsen.

      Lainaa

    77. Tulos: +51 (57 ääntä)
      Täällä vaan sitä haukutaan teiniäitejä, mutta missä helvetissä ne ISÄT on, jos äidit on päästetty kulumaan noin loppuun. Lapsen tekoon tarvitaan kaksi ihmistä, mutta harmittavan usein näissä teiniraskauksissa kaikki vastuu vieritetään lopulta äidille.

      Lainaa

    78. Tulos: -17 (25 ääntä)
      Ihan hirveetä :( En tykkää sitte yhtää tollasista äideistä

      Lainaa

    79. Tulos: -27 (33 ääntä)
      Henna ja Sanna saaneet lapsen kyllä aivan liian nuorena. Pelottaa jo lasten puolesta.

      Lainaa

    80. Tulos: +36 (40 ääntä)
      Jep, kuten näitä kommentteja lukiessa "mitäs menit panemaan miehiä ilman ehkäisyä". Kyllä, koska siitä huolehtiminen ja huolehtimattomuus on vain juurikin tällä toisella osapuolella? Yleinen ja todella raivostuttava ajattelutapa. Loppujen lopuksihan se on se mies kuka niitä hedelmöittäviä siemeniä siinä toimituksessa jakelee ja jonka vuoksi niitä kersoja tulee, mutta silti syy tuntuu aina olevan enemmän naisen. En kuitenkaan ajattele, että ainoastaan miehillä olisi ehkäisyvelvollisuus. (Tai että oikeasti se olisi vain heidän syynsä) Minulla kyllä käy noita äitejä ihan yhtä paljon sääliksi, kuin nuita lapsiakin.

      Lainaa

    81. Väärin pädetty 30.5.2013 21:55
      Tulos: -22 (36 ääntä)
      Naa: “mitäs menit panemaan miehiä ilman ehkäisyä”. Kyllä, koska siitä huolehtiminen ja huolehtimattomuus on vain juurikin tällä toisella osapuolella? Yleinen ja todella raivostuttava ajattelutapa.
      Silti, mitäs meni panemaan miehiä ilman ehkäisyä. Ehkäisyyn voi vaikuttaa kumpikin osapuoli ja jos nainen tietää, ettei hän ole syönyt pillereitä, niin silloin hän voi vahtia miehen kondomin käyttöä. Kummankin vastuulla on hoitaa oma tonttinsa ja valvoa toisen. Siispä jos KUMPIKAAN ei hoitanut MITÄÄN niin KUMPIKIN saa syyttää VAIN ITSEÄÄN panemisesta ilman ehkäisyä.

      Lainaa

    82. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Suprnova: No nyt! Joku heittää Facebookiin vähän tajunnanvirtaa siitä miten sattuu olemaan rankkaa lapsen kanssa, niin täällä joku usuttaa jo lastensuojeluun ja syyllistää samalla isät, kummit ja kaikki. Tämä kaikki siis tietämättä todellisesta tilanteesta yhtään mitään. Kauan eläköön netin anonyymit kommenttipalstat, ehtymätön lähde!
      En varsinaisesti syyllistä ketään, kysyn vain, missä ovat kaikki muutkin? Voihan tuon ajatella syyllistämisenäkin jos niin tahtoo. Ehkä se on vähän sitäkin, mutta pääasiassa ihmettelin asiaa. Hassua, moni muu on ehtinyt leimata äidin jo pahemmin kuin minä, ja tartut silti minun kommenttiini?

      Lainaa

    83. En voi vastustaa 30.5.2013 22:21
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Jotenkin tuli tää biisi mieleen: http://www.youtube.com/watch?v=ESFANzZTdYM

      Lainaa

    84. jäkäjäkäblaablaa 30.5.2013 22:46
      Tulos: +14 (22 ääntä)
      Pakkohan tähän on kommentoida minunki.Ite sain myös esikoiseni 19-vuotiaana,nuorimmaisen vajaa 2v sen jälkeen.Vauva-aika oli erittäin rankka,mies ei juurikaan osallistunut lasten hoitamiseen ja tuttavat sekä sukulaiset asuivat kaukana.Masennushan siinä tuli ja ajatukset samankaltaisia kuin parissa alemmassa "mokassa".Ajatuksiksi kuitenkin jäivät! Hiukan helpottanut elämä eron jälkeen,kun saan enemmän omaa (=lapsetonta) aikaa.Edelleen on niitä vaikeita päiviä kun yksin täytyy kahdesta pienestä huolehtia,ja vaikka olen puhunut siitä,kuinka rankaksi koen välillä lasten hoitamisen,eipä vapaaehtoisia lastenvahteja/muuta apua siltikään ole ilmaantunut.. Enpä tätä silti vaihtaisi,on tuo energinen kaksikko kuitenkin sen verran rakas,ja päivittäin koitan heitä siitä muistuttaa kuinka rakkaita ovat :) ps.itsellä kokemusta nuorempien sisarusten hoitamisesta myös vauva-ajalta,silti se jotenkin kuitenkin tuli yllätyksenä KUINKA rankkaa se onkaan huolehtia omasta pienestä/pienistä..

      Lainaa

    85. Tulos: -9 (17 ääntä)
      joo ei kakrui tarvi ::D

      Lainaa

    86. Tulos: +25 (29 ääntä)
      Tässä voisi nyt sitten sanoa myös näiden monien "miksi sitten tulit raskaaksi" tai "olisiko kannattanut käyttää ehkäisyjä jos ei jaksa lapsesta huolehtia". Jos tähän mennään niin voihan sitten sanoa eukkoansa kiroavalle äijälle että mitäs menit naimisiin kun olisit voinut jättää menemättä? Ihan totta, kuulostaako vähän tyhmältä. Elämä ei ole helppoa, opiskeluja tai työtä kirotaan joskus kun on rankkaa, pitkiä päiviä, deadlinet lähestyy. Parisuhteessa kaikki ei ole koko ajan ruusuista, voi olla kausia jolloin riidellään melkein joka päivä ja imeehän se ihmisestä mehut. Lemmikin kanssa voi olla alussa vaikeaa, saada totutettua esim sisäsiistiksi. Samoin se on lapsen kanssa varmasti vaikeaa, etenkin jos on takana yksi tai useampi huonosti nukuttu yö, kiukuttelua (ei kukaan sitä vapaaehtoisesti halua kuunnella, mutta se on äidin velvollisuus kuunnella joten ei asialle voi tehdä muuta kuin kuunnella sen kiukuttelun). Ihan pointtina siis se ettei mikään suju aina marisematta ja se ei tee ihmisestä huonoa äitiä jos joskus päästää höyryjä ulos jossain hiton facebuukissa, hengittää syvään ja jatkaa taas arkirutiinejaan.

      Lainaa

    87. Tulos: -18 (20 ääntä)
      Mikä on pahinta mitä voi ärsyttäville teiniäideille tehdä?

      Lainaa

    88. Tulos: -21 (29 ääntä)
      Rapu: Lapsella on ihan syystä kaksi vanhempaa…
      Saavat ne kaksikin käärittyä lapsen peittoon ja hakattua ja tukehdutettua kuoliaaksi. Mikä olisi se määrä vanhempia, joka riittäisi? Mielestäni ei mikään. Sen yhden ja ainoan pitää olla täysijärkinen eikä mikään ruohon ja kaljan perässä konttaava lehmä.

      Lainaa

    89. eiköstä vaan 31.5.2013 19:57
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Matto: Saavat ne kaksikin käärittyä lapsen peittoon ja hakattua ja tukehdutettua kuoliaaksi. Mikä olisi se määrä vanhempia, joka riittäisi? Mielestäni ei mikään. Sen yhden ja ainoan pitää olla täysijärkinen eikä mikään ruohon ja kaljan perässä konttaava lehmä.
      Ja ne kaksi jotka käärivät lapsia peittoihin ja oikeasti tukehduttavat selostavat yleensä aikeitansa ja ajatusmaailmaansa pitkät pätkät ja hyvin realistisesti facebookissa, tutuille ja ympäri mediaa sekä kylää. Siitä tuntee konttaavat lehmät lapsentappajat. Koskaan, ei siis immoisina ikinä ole kelleen tullut yllärinä kun viikonloppun aikana lähtee joltain henki, isommalta, pienemmältä tai koko perheeltä. Aina on 10 naapuria selittämässä lehdissä kuinka lopputulos oli niiiin selvä kaikille, mokomakin roskasakki koko porukka.

      Lainaa

    90. Tulos: +6 (16 ääntä)
      En todellakaan hyväksy kahta alimmaista kommenttia, mutta ottaa aivoon ihnidet jotka kirjottelee täälä "teiniäideistä" ensimmäisen lapseni olen saanut 20 vuotiaana ja toisen 22 vuotiaana ja ei, ne eivät olleet mitään en muistanut käyttää Ehkäisyä tapauksia. Lapsen kanssa valvominen ei ole sen helpompaa 20 kuin 40 vuotiaanakaan. Ei se "elämänkokemus" tuo mitään supervoimia yö valvomisiin. Aivan yhtä uusi asia se ensimmäinen lapsi on nuorelle äidille kuin keski-ikää lähentelevällekki. Itse törmäsin kerran kaupan kassalla tapaukseen edessäni missä n. 35-40 vuotias äiti ja pieni tyttölapsi latoi ostoksiaan liukuhihnalle ja tytön monta kertaa karkkiaskia pyytäessään äiti alkoi karjua että "etkö sää nyt vittu muista kun sanoin että ei oo vittu varaa ostaa mitään karkkia" silti rahaa näytti olevan 24 päkkiin olutta ja punaiseen mallu askiin. Mielestäni jokaisessa ikäryhmässä on omat idiootti edustajat ja sen perusteella ei voi tuomita kaikkia nuoria äitejä. Ja ps. En kyllä pidä itseäni teini-ikäisenä, itselläni teini-ikä on mennyt ohitse sitten 16 ikävuoden.

      Lainaa

    91. Tulos: -9 (25 ääntä)
      Itse olin 21 kun sain ekan lapsen ja unet, rintamaito ja oma aika oli todella vähissä ensimmäiaet kuukaudet. Vauvani oli rinnalla jatkuvasti kun maito ei riittänyt saamaan häntä kylläiseksi. Istuin iltaisin 4 tuntia imettämässä jonka jälkeen jäi ehkä noin 30 min aikaa syödä ja tehdä jotain ennenkuin vauvani heräsi uudelleen. Tuona aikana päälimmäinen huoleni oli se etten vain riko vauvaani, onhan hän nyt turvassa ja kaikki varmasti hyvin. Heräilin yöllä tarkistamaan että lapseni on sängyssä. Sama tunne jatkuu edelleen vaikka tuosta ajasta on jo 8 vuotta. En ole MILLOINKAAN ajatellut että tekisin lapselleni jotain koska hän ei lakkaa huutamasta. Ennemminkin olen miettinyt sydän kurkussa että miksi lapseni ei lakkaa huutamasta, onko hänellä kaikki hyvin? Hyvin vaikea samaistua äiteihin jotka miettivät moista.

      Lainaa

    92. Tulos: -28 (38 ääntä)
      Ja tääl on oikeesti ihmisiä jotka puolustelee noita kahta alimmaista?? Ootte sekasin.

      Lainaa

    93. Tulos: +13 (27 ääntä)
      Toivottavasti te tuomitsijat olette jonain päivänä samassa tilanteessa kahden alimman kanssa ja tajuatte mistä on kyse kun väsyy ja vauva huutaa. Näette sitten miten reagoitte. Elämä ei jää kellekään velkaa. Ja turha huudella "mitäs lpsen teit", maahan kaatunutta maitoa ei kannata itkeä, niin se vaan on. Toivon todella että nuo kaksi äitiä ja lasta saavat apua ennen kuin mitään pahempaa sattuu. Älkää tuomitko! Te samat ihmiset olette varmaan tuolla aborttikeskustelussa ehdottamassa että älkää tappako lapsianne.. Toivottavasti ette. Vähän hei suhteellisuutta kehiin eikä tuomiota!

      Lainaa

    94. Tulos: +22 (28 ääntä)
      myötätunnon puute väsyneitä äitejä kohtaan näissä kommenteissa järkyttää. "pitäisi jälkiabortoida" ja mitä kaikkea. just tästä syystä niitä perhesurmia sun muita tulee: jos et jaksakaan ihan ypöyksin, saat lisää paskaa niskaan juuri sellaisilta ihmisiltä kuin tämän mokan kommentoijat.

      Lainaa

    95. Tulos: -20 (24 ääntä)
      Ja ilmoitus sossuun välittömästi!!!

      Lainaa

    96. Tulos: +25 (29 ääntä)
      En aijo puolustel kahta alimmaista edes väkisin mut nää "abortti abortti kaik nuoret äidit on surkeita minä määrään koska saatte hankkia lapsia" kommentit on kamalia. Miehet miinustaa kovaa koska eivät voi koskaan ymmärtää, isät antavat teiniäidit palaa ihan loppuun ja sitten kaikki on yllättyneitä kun ei jaksa kokoajan. "naisethan ovat vaan vauvakoneita ja seksiobjekteja miten heitä voi vituttaa ja väsyttää?"

      Lainaa

    97. Tulos: -11 (21 ääntä)
      Kuka kutsuu lastansa ämmäksi tai kakaraksi?! KUVOTTAVIA IHMISIÄ.

      Lainaa

    98. Tulos: -10 (18 ääntä)
      eekoo: En varsinaisesti syyllistä ketään, kysyn vain, missä ovat kaikki muutkin? Voihan tuon ajatella syyllistämisenäkin jos niin tahtoo. Ehkä se on vähän sitäkin, mutta pääasiassa ihmettelin asiaa. Hassua, moni muu on ehtinyt leimata äidin jo pahemmin kuin minä, ja tartut silti minun kommenttiini?
      Ilmoitus lastensuojeluun heti. Lastensuojelu voi kyllä sitten päättää, onko ilmoitus aiheellinen vai aiheeton ja ryhdytäänkö toimenpiteisiin.

      Lainaa

    99. Tulos: -1 (9 ääntä)
      Kuka muistaa jonkun hyvin vanhan feissarimokan, jossa äiti kutsui lastaan huomiohuoraksi. Tuli heti mieleeni. Olen kai tietämättäni mustan huumorin ystävä, koska nuo kaksi viimeisintä huvitti. Ehkä silläkin, että olen paljon lukenut nuorista alle parikymppisistä, jotka haluavat lapsen mm. ehkäistäkseen yksinäisyyttään. Ja kuinka moni _haluaa_ olla yksinhuoltaja. Tuli siis heti mieleen, että tämän mokan äidit olisivat itse valinneet yksinhuoltajuuden ja nyt itkevät fb:ssä, kuinka eivät jaksa. (Kun on ihminen loppu, niin hienoa on se pystyä myöntämään, muttei fb ole oikea paikka avun hakemiseen.) Tietenkin nuorista äideistä pieni prosentti on tällaisia henkilöitä, mutta sanompa vain, että hanki lapsia kun et itse enää tunne olevasi lapsi. (Itse en tuntenut olevani aikuinen vielä 23 vuotiaanakaan. Tämäkin on hyvin yksilöllistä tietenkin.)

      Lainaa

    100. Tulos: -15 (21 ääntä)
      tunnen äidin jonka kaks alle kouluikästä lasta kärsii kroonisesta vaivasta jonka vuoks ne nukkuu yönsä huonosti, jos lainkaan. tätä jatkunu niiden lasten koko elämän ajan. MUTTA, tämä äiti ei IKINÄ ajattelisi näistä lapsistaan näin. se rakastaa niitä lapsia enemmän ku mitään ja kärsii kun ne kärsii ja hoitaa näitä lapsiaan suurella sydämellä ja rakkaudella 24/7. eli ei voi ajatella niinkään, että moiset ajatukset on oikeutettuja, mitä nää kaks tuolla viljelee. näille äideille ilmeisesti tuli ihan yllätyksenä, että lapsi itkee ja kitisee, jopa terve sellainen. jos hermo noin helvetin kireellä, että ämmittelee omaa lastaan, niin ite pitäs tajuta viedä se hoitoon tai vaikka niille sos.viranomaisille. ei tsiisus maaria perkele mitä meininkiä.............

      Lainaa

    101. Tulos: -7 (21 ääntä)
      pakko vielä sanoa noille kommentojille, jotka puolustelee näitä kahta viimestä, että valoja päälle nyt! suomessa on vähän perkeleesti liikaa lapsia, jotka jo vaippaikäsinä joutuu väkivallan ja hyväkskäytön uhreiksi kotona suljettujen ovien takana. jos joku idiootti kirjottelee moisia ääneen ja se johtaa ls-ilmotukseen, se ei ole mitään muuta kun hyvä asia. ls-viranomaiset voi sitten käydä tarkistamassa onko ilmotus aiheellinen. usein on ja siten saadaan näitä viattomia lapsia pelastettua eerikan kohtaloilta. yksikin pelastettu lapsi on hyvä asia.

      Lainaa

    102. Tulos: -2 (12 ääntä)
      Einäin: Pitääkö niitä kakaroita hankkia sitte noin vitun aikasin?
      Tai pitääkö niitä ylipäätään hankkia ollenkaan? Ilmankin pärjää.

      Lainaa

    103. Tulos: +2 (6 ääntä)
      hmm.. joskus teiniäidit ovat niin yksinäisiä etteivät löydä ketään kenelle purkaa tuota kakkavaippojen määrää. kyllä itsekin kun äidin hoivista suoraan joutuisi hoivaamaan toista omakin huumori muuttuisi melko synkäksi..

      Lainaa

    104. Tulos: +19 (21 ääntä)
      hamish: tunnen äidin jonka kaks alle kouluikästä lasta kärsii kroonisesta vaivasta jonka vuoks ne nukkuu yönsä huonosti, jos lainkaan. tätä jatkunu niiden lasten koko elämän ajan. MUTTA, tämä äiti ei IKINÄ ajattelisi näistä lapsistaan näin. se rakastaa niitä lapsia enemmän ku mitään ja kärsii kun ne kärsii ja hoitaa näitä lapsiaan suurella sydämellä ja rakkaudella 24/7. eli ei voi ajatella niinkään, että moiset ajatukset on oikeutettuja, mitä nää kaks tuolla viljelee. näille äideille ilmeisesti tuli ihan yllätyksenä, että lapsi itkee ja kitisee, jopa terve sellainen. jos hermo noin helvetin kireellä, että ämmittelee omaa lastaan, niin ite pitäs tajuta viedä se hoitoon tai vaikka niille sos.viranomaisille. ei tsiisus maaria perkele mitä meininkiä………….
      Oletko joku ajatustenlukija kun tiedät mitä toinen ajattelee tai ei ajattele? Kahden lapsen äitinä voin sanoa, että kyllä noita pahoja ajatuksia on ollut. Ei ole helppoa mennä muutaman tunnin (katkonaisilla) yöunilla monta viikkoa putkeen. Ajatukset ovat silti vain ajatuksia, ne eivät satuta ketään. Tämä kuopuksen kohdalla, esikoinen nukkui täysiä öitä jo vajaan kuukauden ikäisestä. Ja kyllä, taloudesta löytyi (ja löytyy vieläkin) myös mies, mutta koska hän kävi töissä pikkulapsiaikana, minun vastuullani oli lapset. Niin, en ole myöskään teiniäiti ja lapsetkin ns. tekemällä tehtyjä. Vauva-ajan rankkuus voi silti tulla isona yllätyksenä vaikka siihen olisi kuinka yrittänyt varautua. Äitimyytti näemmä elää edelleen vahvana.

      Lainaa

    105. Tulos: -9 (13 ääntä)
      mammutti: Menkää nyt äkkiä noitten nuorten äitien avuksi, ketkä tunnette! Ottakaa lapsi hetkeksi hoiviinne, että äiti saa nukkua. Muutaman tunnin katkeamaton uni auttaa kummasti moisiin tunteisiin. Itse kahden lapsen äitinä tiedän, että tuollaisia tuntemuksia tulee, varsinkin, kun lapsi on pieni. Se on äidinkin mielestä pelottavaa, mutta se vaihe menee kyllä ohi.
      Neljä lasta, eipä ole käynyt mielessäkään. Kaikkien ei pidä poikia.

      Lainaa

    106. Tulos: -4 (8 ääntä)
      ehheheh lapsi itkee kakkaa

      Lainaa

    107. nuori äiti 20.5.2016 0:14
      Tulos: -8 (12 ääntä)
      Viviel: Itselläni en ole lapsia, mutta voin kuvitella että jokaiselle äidille tulee mieleen nuo alimmat jutut, vaikkei saisi moista ajatellakkaan ja eivät meinaa toteuttaa. Mietityttää vaan miksi jokainen ajatus pitää kirjoittaa facebookkiin.
      Ei mulla ainakaan ikinä ole tullut mieleen ajatella/tehdä mitään tollaista. Joskus saatan ärähtää lapselle tai lyödä nyrkkiä pöytään, kun oikein raivostuttaa.

      Lainaa

    108. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Ai vauvat itkee kakkaa ja vasta aikuisena kyyneleitä?

      Lainaa

    109. Tulos: 0 (6 ääntä)
      "Huutakoon saatana", ei "huutakoot", kun kyseessä on vain yksi ihminen.

      Lainaa

    110. Tulos: -5 (9 ääntä)
      Voi luoja! Noilta kahdelta viimeseltä ämmältä tarvis äkkiä pelastaa noi lapsiraukat ja ottaa ne huostaan.

      Lainaa

    111. Harmaa kivi 15.3.2022 22:19
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      marsujaaa: teiniäidit... en yleistä, mutta harmillisen usein näin on. Käy oikeesti sääliksi noita lapsia, ja muutenkin näkee kaupoissa ym. sellaisia nuoria äitejä, jotka koko ajan vain tiuskivat lapsilleen. Nämä äidit pitäisi jälkiabortoida, ei heidän lapsiaan, vaikka niin haluaisivat. idiootit!
        Hankkisit omia lapsia niin ehkä alkaisi raksuttaa. (Sain omani 39 -vuotiaana, että siinä sinulle "teiniäitiä"). Tietenkään en tiuski lapselleni tai puhu hänelle muuten kuin rakkaudellisessa sävyssä, mutta varsinkin aamukolmelta herätettynä ymmärrän oikein hyvin niitä mielenvikaisia jotka teippasivat lapselle tutin suuhun. Äläkä nyt ymmärrä tahallasi väärin, en ikinä tekisi sellaista, mutta ymmärrän kyllä, miksi joku haluaisi. Myös pienten lasten äideillä -sanoisinpa jopa, erityisesti pienten lasten äideillä -on oikeus olla hermot ihan solmussa, kunhan lapsi vaan ei huomaa. Lapsi tuskin, opittuaan lukemaan, huomaa äidin vuosien takaista päivitystä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: äiti, lapsi, vauva, uimahalli, aukioloajat, itkeä