Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kohtaamisia kaupoilla, osa 23

Kassajonon parhaat.
Kohtaamisia kaupoilla, osa 23

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 40 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -175 (261 ääntä)
      Höh, luulin että alemmassa moka liittyi pörrökankaiseen kukkaroon....

      Lainaa

    2. Tulos: +859 (891 ääntä)
      Tästä eteenpäin näen söpöt pääkallot vain kuolleina hello kittyinä..

      Lainaa

    3. jukkapalmu 21.5.2013 2:54
      Tulos: +851 (923 ääntä)
      Hyvä idea. Jos lapset löytää mätänevän ruumiin niin voi sanoa että se on vaan puuhapete tai maija poppanen kuolleena.

      Lainaa

    4. anonyymitapio 21.5.2013 3:02
      Tulos: +255 (293 ääntä)
      Alemassa ei itellä olisi pitänyt pokka:D

      Lainaa

    5. Tulos: +231 (255 ääntä)
      Nyt teki mieli olla taas 4-vuotias jotta voisi vähän kujeilla mutta silti päästä siitä pälkähästä

      Lainaa

    6. Tulos: +44 (110 ääntä)
      Hahaha :D Toi eka oli hyvä."Herra 4v".:D

      Lainaa

    7. Tulos: +436 (466 ääntä)
      Hello kitty kuolleena? Onko se siis Goodbye Kitty?:)

      Lainaa

    8. Tulos: -113 (197 ääntä)
      Terolla kävi tuuri ettei kyseinen rouva ollut raivofeministi joka olisi järjestänyt hirveän kohtauksen siitä että hänen perseeseen tökkiminen on halventavaa ja sovinistista.

      Lainaa

    9. Tulos: -9 (49 ääntä)
      Spontaani repeäminen Timolle.

      Lainaa

    10. Tulos: +274 (302 ääntä)
      Spontaani repeäminen? Toi varmaan yleensä suunnittelee repeämisensä huolella, mut nyt repesi spontaanisti.

      Lainaa

    11. Tulos: +194 (236 ääntä)
      bethos: Terolla kävi tuuri ettei kyseinen rouva ollut raivofeministi joka olisi järjestänyt hirveän kohtauksen siitä että hänen perseeseen tökkiminen on halventavaa ja sovinistista.
      Täällä Feissarimokien kommenteissa naisviha niin ihanasti aina kukkii. Ei sustakaan varmaan tuntuisi hirveän kivalta, jos olisit kassajonossa pitämässä huolta omista asioistasi kun yhtäkkiä joku alkaisi vaan tökkiä perseeseen. Ja aivan varmasti kyseinen nainen koki sen loukkavaana, ihan niinkuin kuka tahansa muukin ihminen olisi kokenut. Ei siihen tarvita mitään "raivofeminismiä". Jos herra 4 v:n isipapalla olisi ollut yhtään selkärankaa niin olisi voinut edes pyytää naiselta anteeksi ja torua sitä lastansa.

      Lainaa

    12. Tulos: +138 (144 ääntä)
      Jos joku tökkäisi minua perseeseen kassajonossa.. ei,väärä sanavalinta: tönäisisi pyllyä.., en tiedä kuinka itse reagoisin. Hämmennyksissäni saattaisin toimia, kuten tapauksen nainen ja jatkaa seisoskelua (luultavasti posket punaisina) kääntymättä taaksepäin vai kääntyisinkö katsomaan kuka siellä takana oikein tökkii. Ja jos kääntyisinkin niin mitä sanoisin vai kävisikö niinkuin tapana on -keksin vasta tunnin päästä jonkin hauskan heiton ja harmittaa, etten tajunnut sanoa niin tapahtumahetkellä.

      Lainaa

    13. Tulos: -55 (95 ääntä)
      jukkapalmu: Hyvä idea. Jos lapset löytää mätänevän ruumiin niin voi sanoa että se on vaan puuhapete tai maija poppanen kuolleena.
      Kuinka moni lapsi tietää mikä on maija poppanen?

      Lainaa

    14. Tulos: -70 (72 ääntä)
      alempi oli ihan perussettii. ei moka ainesta.

      Lainaa

    15. Tulos: +42 (74 ääntä)
      : Täällä Feissarimokien kommenteissa naisviha niin ihanasti aina kukkii. Ei sustakaan varmaan tuntuisi hirveän kivalta, jos olisit kassajonossa pitämässä huolta omista asioistasi kun yhtäkkiä joku alkaisi vaan tökkiä perseeseen. Ja aivan varmasti kyseinen nainen koki sen loukkavaana, ihan niinkuin kuka tahansa muukin ihminen olisi kokenut. Ei siihen tarvita mitään “raivofeminismiä”. Jos herra 4 v:n isipapalla olisi ollut yhtään selkärankaa niin olisi voinut edes pyytää naiselta anteeksi ja torua sitä lastansa.
      Muuten komppi, mutta tuskinpa kovinkaan monella on takapuolen tökkäisyn jälkeen vielä pokkaa koputtaa rouvaa olalle ja alkaa selittelemään että anteeksi kovasti, enkä muuten ollut minä joka tökkäisin vaan tämä nelivuotias :D Tuskin rouva niin kovat traumat siitä sai kun ei edes kääntynyt :)

      Lainaa

    16. Tulos: +105 (107 ääntä)
      alempi oli ihan perussettii. ei moka ainesta.
      Itse nauroin just alemmalle ääneen :D Voin kuvitella lapsen ilmeen kun se avaa innoissaan lahjan josta odottaa saavansa hello kittyä, mutta josta paljastuukin pääkalloja, ja täti ihan pokkana selittää että kyllä se on hello kitty mutta se on vaan kuollut :D

      Lainaa

    17. Nainen, joka ei voi sietää feministin tapaisiakaan 21.5.2013 18:46
      Tulos: -98 (138 ääntä)
      : Täällä Feissarimokien kommenteissa naisviha niin ihanasti aina kukkii. Ei sustakaan varmaan tuntuisi hirveän kivalta, jos olisit kassajonossa pitämässä huolta omista asioistasi kun yhtäkkiä joku alkaisi vaan tökkiä perseeseen. Ja aivan varmasti kyseinen nainen koki sen loukkavaana, ihan niinkuin kuka tahansa muukin ihminen olisi kokenut. Ei siihen tarvita mitään “raivofeminismiä”. Jos herra 4 v:n isipapalla olisi ollut yhtään selkärankaa niin olisi voinut edes pyytää naiselta anteeksi ja torua sitä lastansa.
      Juuri tuo kuulostaa feministin puheelta. Enemmin tuo tökkiminen on huvittavaa mitä ärsyttävää, riippuu toki mikä ketäkin ärsyttää kun joillain se kynnys on niin käsittämättömän pieni. Ymmärsin, että poika tökkäsi naista KERRAN eikä jäänyt ärsyttävään lapsimaiseen tyyliin "tök, tök, tök" niin kauan, että olisi odottanut naisen kääntyvän. Ja jos isä sattuisi olemaan sinkkumies ja tökittävä sinkkunainen, olisi tästä amorin tökkäyksestä voinut syntyä suuri rakkaustarinakin.

      Lainaa

    18. Tulos: +95 (115 ääntä)
      Nainen, joka ei voi sietää feministin tapaisiakaan: Juuri tuo kuulostaa feministin puheelta. Enemmin tuo tökkiminen on huvittavaa mitä ärsyttävää, riippuu toki mikä ketäkin ärsyttää kun joillain se kynnys on niin käsittämättömän pieni. Ymmärsin, että poika tökkäsi naista KERRAN eikä jäänyt ärsyttävään lapsimaiseen tyyliin “tök, tök, tök” niin kauan, että olisi odottanut naisen kääntyvän. Ja jos isä sattuisi olemaan sinkkumies ja tökittävä sinkkunainen, olisi tästä amorin tökkäyksestä voinut syntyä suuri rakkaustarinakin.
      Ensinnä, salli minun oksentaa nimimerkillesi ja suositella sinulle matkaa sanakirjan äärelle selvittämään sanan 'feminismi' merkitystä. Toisekseen, tuntemattoman nelikymppisen miehen (niin kuin ympäri kääntymällä olettaa) perseeseen tökkimisen saa tuntea loukkaavana tai ärsyttävänä. Ja nyt, ota henkeä tai voit saada shokin seuraavasta tietoiskusta: jopa ensimmäisellä kerralla. Woooooooow, uskomatonta, eikö? Kuvittelepa tarina omalle kohdalle ja mielellään mahdollisimman epämiellyttävän oloisen ihmisen tekevänä, esimerkiksi mielestäsi vähemmän kiinnostavan sukupuolen edustajan tekemänä. Viesti ymmärretty?

      Lainaa

    19. Tulos: -30 (42 ääntä)
      : Täällä Feissarimokien kommenteissa naisviha niin ihanasti aina kukkii. Ei sustakaan varmaan tuntuisi hirveän kivalta, jos olisit kassajonossa pitämässä huolta omista asioistasi kun yhtäkkiä joku alkaisi vaan tökkiä perseeseen. Ja aivan varmasti kyseinen nainen koki sen loukkavaana, ihan niinkuin kuka tahansa muukin ihminen olisi kokenut. Ei siihen tarvita mitään “raivofeminismiä”. Jos herra 4 v:n isipapalla olisi ollut yhtään selkärankaa niin olisi voinut edes pyytää naiselta anteeksi ja torua sitä lastansa.
      Ja mistähän sinä tiedät, että näin ei ole käynyt? Vai kirjoitatko tilapäivityksiisi kaikki yksityiskohdatki?

      Lainaa

    20. Tulos: +30 (42 ääntä)
      Komppaan Neppiinaa! Good bye Kitty - markkinarako! :D

      Lainaa

    21. Tulos: +77 (85 ääntä)
      Nainen, joka ei voi sietää feministin tapaisiakaan: Juuri tuo kuulostaa feministin puheelta. Enemmin tuo tökkiminen on huvittavaa mitä ärsyttävää, riippuu toki mikä ketäkin ärsyttää kun joillain se kynnys on niin käsittämättömän pieni. Ymmärsin, että poika tökkäsi naista KERRAN eikä jäänyt ärsyttävään lapsimaiseen tyyliin “tök, tök, tök” niin kauan, että olisi odottanut naisen kääntyvän. Ja jos isä sattuisi olemaan sinkkumies ja tökittävä sinkkunainen, olisi tästä amorin tökkäyksestä voinut syntyä suuri rakkaustarinakin.
      Itse siis nautit siitä, kun joku tökkii sua perseeseen kassajonossa? Selvä.

      Lainaa

    22. Tulos: +83 (97 ääntä)
      "Nainen, joka ei voi sietää feministin tapaisiakaan". No mene sinä sitten takaisin nyrkin ja hellan väliin lapsia pyöräyttelemään ja peruuta vaikka äänioikeutesi. Tiesitkö, että yli puolet Suomen lääkäreistä on naisia? Olisiko mahdollista ilman feministien kamppailua? Muuta vaikka Saudi-Arabiaan, jos haluat niin kiihkeästi olla miestä huonommassa asemassa.

      Lainaa

    23. Tulos: +60 (66 ääntä)
      hohhoh: “Nainen, joka ei voi sietää feministin tapaisiakaan”. No mene sinä sitten takaisin nyrkin ja hellan väliin lapsia pyöräyttelemään ja peruuta vaikka äänioikeutesi. Tiesitkö, että yli puolet Suomen lääkäreistä on naisia? Olisiko mahdollista ilman feministien kamppailua? Muuta vaikka Saudi-Arabiaan, jos haluat niin kiihkeästi olla miestä huonommassa asemassa.
      Ei kannata ärsyyntyä. Joistakin naisista on coolia olla niin ei-feministä, niin ei-feministi. Se liittyy varmaan jotenkin siihen, että jotkut naiset kuvittelevat pääsevänsä miesten suosioon mollaamalla omaa sukupuoltaan (tai muita sukupuolensa edustajia, itsehän he ovat niin "hyviä jätkiä"). Valitettavaa heille, mutta ainakaan tuntemani miehet eivät pidä tällaisia naisia arvossa. Sovinismiin taipuvat, ehkä hieman yksinkertaisemmat miehet saattavatkin tykätä. Itse en kyllä heidän suosiostaan edes välittäisi.

      Lainaa

    24. Se sama nainen 22.5.2013 15:53
      Tulos: -49 (65 ääntä)
      hohhoh: “Nainen, joka ei voi sietää feministin tapaisiakaan”. No mene sinä sitten takaisin nyrkin ja hellan väliin lapsia pyöräyttelemään ja peruuta vaikka äänioikeutesi. Tiesitkö, että yli puolet Suomen lääkäreistä on naisia? Olisiko mahdollista ilman feministien kamppailua? Muuta vaikka Saudi-Arabiaan, jos haluat niin kiihkeästi olla miestä huonommassa asemassa.
      Olen töissä raksalla yleensä ainoana naisena työmailla (lukuunottamatta raksasiivoojia) ja todella tyytyväinen työhöni miesten keskuudessa. Hellan ja nyrkin väliin ei minua saisi, kun en keittiössä viihdy muutenkaan. Pointtini oli, että miten voi loukkaantua yhdestä tökkäisystä. Jos nainen tekisi saman miehelle niin tuskin täällä miehet olisivat huutelemassa kuinka törkeää ja loukkaavaa käytöstä naiselta se tökkäys olisikaan.

      Lainaa

    25. Vapaa kasvatus 22.5.2013 17:09
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Mitäpä jos tämä lapsi olikin saanut vapaan kasvatuksen? Joten häntä ei voinut torua. Ja oletetaan että pojan isä (?) on myös saanut vapaan kasvatuksen. Nobody knows http://www.feissarimokat.com/2012/08/kohtaamisia-kaupoilla-osa-3/

      Lainaa

    26. Tulos: +62 (78 ääntä)
      Se sama nainen: Olen töissä raksalla yleensä ainoana naisena työmailla (lukuunottamatta raksasiivoojia) ja todella tyytyväinen työhöni miesten keskuudessa. Hellan ja nyrkin väliin ei minua saisi, kun en keittiössä viihdy muutenkaan. Pointtini oli, että miten voi loukkaantua yhdestä tökkäisystä. Jos nainen tekisi saman miehelle niin tuskin täällä miehet olisivat huutelemassa kuinka törkeää ja loukkaavaa käytöstä naiselta se tökkäys olisikaan.
      Aivan sama se, missä olet töissä. Vastustat feminismiä eli miesten ja naisten välistä tasa-arvoa. Niitä suuresti halveksimiasi feministejä saat muuten kiitää siitä, että voit ylipäätään käydä töissä. Miesvaltaisella alalla työskentelemisestä puhumattakaan. Jos feminismiä ei olisi koskaan ollutkaan, mätänisit juurikin siellä nyrkin ja hellan välissä, halusit tai et. Miehesi siitä päättäisi, kuten kaikesta muustakin sinua koskevasta.

      Lainaa

    27. Tulos: +37 (37 ääntä)
      Mikäli kyseessä oli vain yksi tökkäys, niin nainen todennäköisesti luuli sitä vahingoksi. Ps. Minkälaisia on söpöt pääkallot?

      Lainaa

    28. pirdePalliton 22.5.2013 23:30
      Tulos: -2 (6 ääntä)
      Herra 47. Ei 4v. (Joo, googlettakaa teinit) Hyvä PPP! ;)

      Lainaa

    29. Tulos: -55 (77 ääntä)
      feministi: Aivan sama se, missä olet töissä. Vastustat feminismiä eli miesten ja naisten välistä tasa-arvoa. Niitä suuresti halveksimiasi feministejä saat muuten kiitää siitä, että voit ylipäätään käydä töissä. Miesvaltaisella alalla työskentelemisestä puhumattakaan. Jos feminismiä ei olisi koskaan ollutkaan, mätänisit juurikin siellä nyrkin ja hellan välissä, halusit tai et. Miehesi siitä päättäisi, kuten kaikesta muustakin sinua koskevasta.
      Oletkohan tarkastanut, mitä sana "feminismi" oikeasti tarkoittaa? Feminismi ei millään muotoa aja MIEHEN JA NAISEN tasa-arvoa, vaan pyritään ajamaan oman sukupuolen (tässä tapauksessa naisten) oikeuksia suuremmiksi, kuin mitä miesten oikeudet ovat. Eli toistan, ei haeta tasa-arvoa, vaan pyritään korostamaan kyseisen sukupuolen (naisten) ylemmyyttä toista sukupuolta (miesten) kohtaan. Selvennykseksi vielä: Kyllä, itse olen myös nainen ja kyllä olen tasa-arvon kannalla, all for it! Ei, en halua muuttaa Saudi-Arabiaan enkä todellakaan olla "nyrkin ja hellan" välissä. Naisasialiike on tehnyt paljon hyvää sen eteen, että naisilla on samat oikeudet kuin miehillä, mutta en usko naissukupuolen olevan sen enempää ylempi- kuin alempiarvoinenkaan miessukupuolta kohtaan. Tästä syystä minulla nousee karvat aina pystyyn tämän päivän nk. feministeistä, joilla ei ole hajuakaan mistä he puhuvat, vaan haluavat ainoastaan korostaa naisten paremmuutta ja "kill all men". Kiitos ja anteeksi.

      Lainaa

    30. Tulos: +36 (38 ääntä)
      Kuolleista Hello Kittyistä tuli mieleeni maastokuvioinen verhokangas, jonka naapurin poika valitsi ikkunoihinsa. Vasta verhojen roikkuessa paikallaan huomattiin, että kankaan "maastokuvio" muodostuu sikin sokin olevista maastovärisistä pupuista. Oli se silti söötti verhokangas 16-vuotiaalle pojalle.

      Lainaa

    31. Tulos: +42 (56 ääntä)
      suzu: Oletkohan tarkastanut, mitä sana “feminismi” oikeasti tarkoittaa? Feminismi ei millään muotoa aja MIEHEN JA NAISEN tasa-arvoa, vaan pyritään ajamaan oman sukupuolen (tässä tapauksessa naisten) oikeuksia suuremmiksi, kuin mitä miesten oikeudet ovat. Eli toistan, ei haeta tasa-arvoa, vaan pyritään korostamaan kyseisen sukupuolen (naisten) ylemmyyttä toista sukupuolta (miesten) kohtaan. Selvennykseksi vielä: Kyllä, itse olen myös nainen ja kyllä olen tasa-arvon kannalla, all for it! Ei, en halua muuttaa Saudi-Arabiaan enkä todellakaan olla “nyrkin ja hellan” välissä. Naisasialiike on tehnyt paljon hyvää sen eteen, että naisilla on samat oikeudet kuin miehillä, mutta en usko naissukupuolen olevan sen enempää ylempi- kuin alempiarvoinenkaan miessukupuolta kohtaan. Tästä syystä minulla nousee karvat aina pystyyn tämän päivän nk. feministeistä, joilla ei ole hajuakaan mistä he puhuvat, vaan haluavat ainoastaan korostaa naisten paremmuutta ja “kill all men”. Kiitos ja anteeksi.
      Wikipediasta: "Naisasialiike eli naisliike eli feminismi on aate, joka pyrkii parantamaan naisten yhteiskunnallista asemaa ja muuttamaan sukupuolirooleja merkittävästi. Sen mukaan naisille ja miehille tulee olla samat oikeudet ja mahdollisuudet. Naisliikkeeksi nimitetään naisten oikeuksia ajavaa järjestäytynyttä liikettä, joka tavoittelee naisten syrjinnän lakkauttamista ja naisille täyttä tasa-arvoa kaikissa asioissa." Feminismi-nimitys johtuu siitä, että liikkeen tarkoitus alunperin oli nostaa naisten oikeudet miesten rinnalle, mikä tarkoittaa SAMAT oikeudet ja mahdollisuudet. Halveksit feminismiä=halveksit pyrkimystä tasa-arvoon. Niin yksinkertaista. Feminismi EI OLE miessovinismin vastapari, niin kuin sinä (ja ikävä kyllä monet muutkin) luulet. Et tietenkään halua olla "nyrkin ja hellan välissä", mutta jos feminismiä ei olisi, sinä et omaa paikkaasi valitsisi, vaan siellä olisit ja pysyisit. Saudi-Arabiassa ei feminismiä pahemmin ole, joten feminismin halveksijana se olisi loistava asuinpaikka sinulle ja kaltaisillesi. Ja tosiaan, sieltä suunnalta voit katsella, mitä se feminismin puuttuuminen (yhdistettynä teokratiaan) saakaan aikaan. Miesten alentajat eivät ole feministejä, vaan naissovinisteja. Lue tuo Wikipedian artikkeli, ihan totta, niin ei tarvitse enempää täällä vääntää.

      Lainaa

    32. Tulos: -23 (39 ääntä)
      Älkää suotta puolustelko tämän päivän suomalaista "feminismiä" niillä saavutuksilla joiden seurauksena nainen on saanut täällä tasa-arvon! Raivo-feminismi oli paikallaan joskus, ja kerran jos toisenkin, mutta se kuinka nykyään on näitä "siskossieluja" jotka itseään milloin vertaavat lotta svärdiin, milloin saudi-arabiaan ja milloin minna canthiin, ovat usein NAURETTAVIA harhaluuloineen ja itsetunto-ongelmineen. Nykyään aika moni feministi vain ja ainoastaan korostaa ulosannillaan sukupuolieroja, eikä päin vastoin niinkuin feministin varmaan kuuluisi.

      Lainaa

    33. nainen vain 23.5.2013 20:58
      Tulos: -16 (34 ääntä)
      Ennenmuinoin feminismi taisikin tarkoittaa naisten nostamista samaan arvoon, kuin missä mieskin on. Nykyään en koe feminismiä sellaiseksi :( Minä uskon tasa-arvoon, en feminismiin. Minä uskon siihen, että miestenkin on oikeus lähteä lastentarhaan töihin ilman, että heitä heti haukutaan homoiksi. Minä uskon siihen, että mieskin saa jäädä kotiin hoitamaan lapsia, jos nainen tienaa paremmin, ilman, että mies menettäisi henkistä penistään. Kun feministit ajavat tasa-arvoa myös näiltä kanteilta, voin muuttua feministiksi. Kuitenkin ennen tätä muutosta kannatan tasa-arvoa, en sitä, että naisten pitäisi kyetä kasvattamaan se oma henkinen penis isommaksi ja ehkäpä suuremmaksikin, kuin mitä tarvitaan. Nykyajan femakko ei ole millään muotoa sama asia, kuin kantafeministi.

      Lainaa

    34. Tulos: +35 (39 ääntä)
      Miesvihaajia on tottakai samalla tavalla kuin naisvihaajia. Nämä miesvihaajat kenties kokevat feminismin omakseen, kuten naisvihaajat jonkinlaisen miesliikkeen. Toista sukupuolta vihaavat ihmiset ovat kuitenkin ikävä pieni vähemmistö tasa-arvoa ajavien feministien joukossa. Feminismi on tasa-arvoa ajava liike, joka keskittyy naisten ongelmien parantamiseen. Miesten tasa-arvo-ongelmiin keskittymistä kutsutaan nimellä maskulismi. Molemmille on tarvetta ja molempien tavoitteet ovat hyvät huolimatta yksittäisistä vihaajista ja kiihkoilijoista. On naurettavaa vähätellä ja halveksua toisten hyviä pyrkimyksiä ja oikeisiin ongelmiin puuttumista turhanpäiväisellä "minä uskon tasa-arvoon, senkin itsekkäät, raivohullut feministilesbot/-huorat/-lehmät". Ei sellainen ole tervettä. Ja asiat on hyvä jakaa jollain tavalla, koska muuten olemme kaikki vain pa*kantärkeitä tasa-arvopuhkujia, jotka eivät saa mitään aikaan, koska ennen kuin itsekäs feministilehmä tms. voi puuttua havaitsemaansa konkreettiseen hommaan, hänen täytyy ensin ratkoa miesten oikeudet lapsiinsa, vanhusten huonot olot, lasten hyväksikäyttö ja kehitysmaiden nälänhätä. Jokainen jeesustelija voisi kertoa, mihin päivänpolttaviin epäoikeuksiin he tänään puuttuivat... Feminismi-termin halventaminen on kuvottavaa, sillä tuon nimen alla ovat monet niin rohkeat ja hienot ihmiset saaneet aikaan niin paljon hyvää. Nimitystä feminismi käytetään usein myös kuvaamaan kaikenlaisia pyrkimyksiä tasa-arvoon, sillä alunperin "hyväosaisten" valkoisten naisten liikkeenä alkanut feminismi laajeni koskemaan kaikkien naisten tasa-arvopyrkimyksiä (tummaihoiset, lesbot, transsukupuoliset) ja samalla se tietysti vaikutti miessukupuolisten vähemmistöjen ongelmiin (tummaihoiset, homot, transsukupuoliset). Nykypäivän feminismin ei tarvitse länsimaissa olla enää yhtä radikaalia kuin aikoinaan. Kyse on monessa tapauksessa asennemuutoksista, joita itse koitan ajaa ihan omalla hiljaisella ja arkipäiväisellä esimerkilläni: menestyn urallani, en mene mukaan ulkonäköhysteriaan (botox, silikonit...), olen sellainen kuin olen (nainen, feminiininen) häpeilemättä ja osoitan silti pärjääväni siinä missä kuka tahansa muu, en suostu olemaan "susi" toiselle naiselle, olen mieluummin ämmä tai neiti kuin "hyvä jätkä" jne. En valitse ystäviäni sukupuolen mukaan enkä suostu siihen, jos sukulaiseni/työkaverini/muut koittavat lokeroida minut sukupuoleni takia. En vihaa miehiä ja tärkein ihminen minulle onkin puolisoni (mies).

      Lainaa

    35. Tulos: +29 (31 ääntä)
      ^ Nyt oli Pupusella niin hieno kirjoitus, että täytyy erikseen mainita, miten kovasti komppaan sitä. Olen kaikessa täysin samaa mieltä. Minua ällöttää nimitys "femakko" mitä kaikki nykyään viljelevät. Se tuntuu olevan sellainen termi, että sen kun vain heittää ilmoille milloin vain, niin vastapuolen kaikki argumentit muka jotenkin kumoutuvat, koska se nyt on vain "NÄITÄ huoria".

      Lainaa

    36. aina oikeassa! 24.5.2013 22:25
      Tulos: -3 (9 ääntä)
      Ziisus mitä jurpoja kaikki tyynni... Ou mai gaad ihmiset! Vats vrong vit jou? T.zäkson piis änd loov, bi lov vit yous elv'ses, eikä aina tarvi haukkua muita. Mä ainakin tykkään kaikista vaikka olisivatki vähä hupsui <3

      Lainaa

    37. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Tarvitseeko ihmisen olla feministi, sovinisti tai mikään muukaan -isti, jos ikään ja sukupuoleen tai muuhunkaan asiaan katsomatta vieraan ihmisen kosketus ei, varsinkaan suht henkilökohtaiselle alueelle kuten pakaraan, ole välttämättä kaikille mieluista? Osa ihmisistä, niin miehistä kuin naisista piut paut välittää tökkäyksistä peppuun, osa voi siitä jopa tykätä, tai kuten edellä tuli ilmi, se voi johtaa jopa suhteeseen jos kaikki menee hyvin. Tosiasia kuitenkin on että osalle se voi aiheuttaa huomattavaa turvattomuuden tunnetta yms negatiivista -kukaan kun ei toisen puolesta voi mitään sanoa olisi mielestäni parempi olla lyömättä mitään leimoja kenenkään otsaan. Itse naisena, ilman mitään -istiliitettä vastaavassa tilanteessa kääntyisin ja todennäköisesti toteaisin tilanteen olleen lapsen aiheuttamaa, jolloin ehkä korkeintaan ottaisin askeleen kauemmas vaikkakin niskavillat olisivatkin pystyssä. Takuuvarmasti jos tökkäilijä olisi joku muu kuin lapsi en niin tyynesti voisi suhtautua, Jokaisella on oma henkilökohtainen alueensa enkä todellakaan halua kenenkään tuntemattoman koskevan minuun. Jopa huumorimielellä tms tehdyt läpsäisyt/tökkäykset sun muut, jotka joidenkin mielestä voi ilmaista kehua ulkonäköä kohtaan, saattaa tehdä pahaakin haittaa henkilön psyykkeelle. Varsinkin jos on joutunut kokemaan raiskauksen tai ahdistelua tai muuta vakavaa yksityisyyden loukkaamista. Mielestäni kenenkään mollaaminen miksikään tällaisessa "keskustelussa" ei johda mihinkään. Kaikesta huolimatta kyseiselle mokalle osaan nauraa, jos se ei kenellekään pahaa mieltä tehnyt. Ja kuten kirjoittaja antoi ymmärtää hän olisi asian selvittänyt mikäli kyseinen nainen olisi siitä kissan pöydälle nostanut. Mutta yleisesti naureskelu tai nimittely ei vastaavissa tilanteissa ketään auta, varsinkaan ihmistä joka mahdollisten traumojensa kanssa kokee ahdistusta vastaavista asioista.

      Lainaa

    38. Tulos: +13 (15 ääntä)
      auts: Tarvitseeko ihmisen olla feministi, sovinisti tai mikään muukaan -isti, jos ikään ja sukupuoleen tai muuhunkaan asiaan katsomatta vieraan ihmisen kosketus ei, varsinkaan suht henkilökohtaiselle alueelle kuten pakaraan, ole välttämättä kaikille mieluista? Osa ihmisistä, niin miehistä kuin naisista piut paut välittää tökkäyksistä peppuun, osa voi siitä jopa tykätä, tai kuten edellä tuli ilmi, se voi johtaa jopa suhteeseen jos kaikki menee hyvin. Tosiasia kuitenkin on että osalle se voi aiheuttaa huomattavaa turvattomuuden tunnetta yms negatiivista -kukaan kun ei toisen puolesta voi mitään sanoa olisi mielestäni parempi olla lyömättä mitään leimoja kenenkään otsaan. Itse naisena, ilman mitään -istiliitettä vastaavassa tilanteessa kääntyisin ja todennäköisesti toteaisin tilanteen olleen lapsen aiheuttamaa, jolloin ehkä korkeintaan ottaisin askeleen kauemmas vaikkakin niskavillat olisivatkin pystyssä. Takuuvarmasti jos tökkäilijä olisi joku muu kuin lapsi en niin tyynesti voisi suhtautua, Jokaisella on oma henkilökohtainen alueensa enkä todellakaan halua kenenkään tuntemattoman koskevan minuun. Jopa huumorimielellä tms tehdyt läpsäisyt/tökkäykset sun muut, jotka joidenkin mielestä voi ilmaista kehua ulkonäköä kohtaan, saattaa tehdä pahaakin haittaa henkilön psyykkeelle. Varsinkin jos on joutunut kokemaan raiskauksen tai ahdistelua tai muuta vakavaa yksityisyyden loukkaamista. Mielestäni kenenkään mollaaminen miksikään tällaisessa “keskustelussa” ei johda mihinkään. Kaikesta huolimatta kyseiselle mokalle osaan nauraa, jos se ei kenellekään pahaa mieltä tehnyt. Ja kuten kirjoittaja antoi ymmärtää hän olisi asian selvittänyt mikäli kyseinen nainen olisi siitä kissan pöydälle nostanut. Mutta yleisesti naureskelu tai nimittely ei vastaavissa tilanteissa ketään auta, varsinkaan ihmistä joka mahdollisten traumojensa kanssa kokee ahdistusta vastaavista asioista.
      Tänään viimeksi tunsin kiinteäpakaraisessani 40+ v. miehen pepussani oikein kunnon puristuksen. Kun käännyin katsomaan taakseni, niin sain vienon hymyn jakkupukuiselta ja noin 30v. naiselta, joka hyppäsi ulos kaisaniemen asemalla. Itse olin niin hölmistynyt, että en tajunnut jäädä steissillä pois vaan jatkoin kääntöraiteelle ruoholahteen. Kyllä joku järki pitää saada henkilökohtaiseen koskemattomuuteen. En tiedä, pitäisikö tapahtuneelle nauraa vai hakea terapiaa.

      Lainaa

    39. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Se sama nainen: Olen töissä raksalla yleensä ainoana naisena työmailla (lukuunottamatta raksasiivoojia) ja todella tyytyväinen työhöni miesten keskuudessa. Hellan ja nyrkin väliin ei minua saisi, kun en keittiössä viihdy muutenkaan. Pointtini oli, että miten voi loukkaantua yhdestä tökkäisystä. Jos nainen tekisi saman miehelle niin tuskin täällä miehet olisivat huutelemassa kuinka törkeää ja loukkaavaa käytöstä naiselta se tökkäys olisikaan.
      Miehet eivät ehkä välttämättä, mutta minä kyllä feministinä olisin - ihan vain siksi että mielestäni oikeus koskemattomuuteen kuuluu jokaiselle, ei vain naiselle. Ja se on ihan vissi että jos joku nilkki tökkisi mua perseeseen kauppajonossa, kääntyisin ympäri ja vetäisisin turpaan.

      Lainaa

    40. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Sputnik: Tänään viimeksi tunsin kiinteäpakaraisessani 40+ v. miehen pepussani oikein kunnon puristuksen. Kun käännyin katsomaan taakseni, niin sain vienon hymyn jakkupukuiselta ja noin 30v. naiselta, joka hyppäsi ulos kaisaniemen asemalla. Itse olin niin hölmistynyt, että en tajunnut jäädä steissillä pois vaan jatkoin kääntöraiteelle ruoholahteen. Kyllä joku järki pitää saada henkilökohtaiseen koskemattomuuteen. En tiedä, pitäisikö tapahtuneelle nauraa vai hakea terapiaa.
      juurikin vastaavia tapauksia nähneenä mainitsin asian riippumattomuuden sukupuolesta. Niin monet naiset käyvät suoraan sanottuna käsiksi miehiin vaikka tilanteen ollessa toisinpäin pistäisivät sodan pystyyn. Tässä, kuten monessa muussakin asiassa huumori on oikeastaan ainut keino käsitellä asiaa -ellei tämä kajoaminen todella aiheuta/lisää traumoja yms. Esim raiskauksen jälkeiset traumat saattavat rajoittaa elämää huomattavan paljon kun ei minnekään uskalla enää mennä kajoamisen pelossa. Tai kuten tapauksia tiedän, koskettelu ja puristelu yms on aiheuttanut suoranaista naisvihaa miehille, sitoutumispelkoja sekä vaikeuksia luottaa keneenkään. Kun ei toisista voi koskaan tietää mitä elämä on pitänyt sisällään, parempi pitää ne kädet omalla puolella. mutta kuten sanoin aiemmin, hyvä jos kaikki osaisivat huumorilla suhtautua, se vain ei ole kaikkien kohdalla edes mahdollista. Pakaroiden puristelu kai kuitenkin enempi pariskuntien välinen juttu, joten....

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: Hello Kitty, kauppa, jono, laukku, pääkallo, tökkiä