Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Äitiyspakkaus

"Kehtaako niitä riepuja käyttää julkisesti?"
Äitiyspakkaus

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 141 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +665 (721 ääntä)
      Vihdoinkin uusia mokia!

      Lainaa

    2. Tulos: +1468 (1490 ääntä)
      Iina, jos joku antaa sinulle lahjaksi vauvan vaatteen, lahjan antaja saattaa muistaa että sait sen ilmaiseksi. Älä vaan käytä julkisesti.

      Lainaa

    3. Tulos: +1127 (1225 ääntä)
      Ei jumalauta... Tollaset Iinan kaltaiset ihmiset vois jättää sen lapsen tekemättä ja tekis vaikka itselleen jälkiabortin.

      Lainaa

    4. Tulos: +416 (498 ääntä)
      Toivon todella ettei Íinasta tule ikinä äitiä (ellei ole jo) >:l.

      Lainaa

    5. Ministeri Nieminen 11.6.2013 6:22
      Tulos: +880 (906 ääntä)
      Nimetön: Toivon todella ettei Íinasta tule ikinä äitiä (ellei ole jo) >:l.
      Iinahan kirjoitti mokan alussa "... te muut mammat...", Kyllä Iina siis valitettavasti on äiti - ja suorastaan järkyttävän pinnallinen sellainen.

      Lainaa

    6. Tulos: +580 (596 ääntä)
      Kiittämättömyys on maailman palkka.

      Lainaa

    7. Tulos: +492 (510 ääntä)
      Onhan se kumma.. Luulisi, että olisi mahdollista saada se paketti rahana, jos niitä vaatteita ei aio käyttää? Eiku!

      Lainaa

    8. Tulos: +117 (135 ääntä)
      HA HA HA ei voi olla totta!

      Lainaa

    9. Puolikiero_savolainen 11.6.2013 7:18
      Tulos: +504 (530 ääntä)
      Osaan kuvitella, kun lapsiraukka menee ripille, niin tämä kirjoitustaidoton harakka huutaa yleisöstä: "kauhea riepu!! Nyt tyttö pois tuo päältä!"

      Lainaa

    10. hyvääpäivää 11.6.2013 7:21
      Tulos: +355 (373 ääntä)
      Joo ei lapsia tollasille urpoille... Kenties ei oo mitään tolkkua laittaa rahaa vauvanvaatteisiin, kun se kasvaa niistä ulos kahdessa viikossa ja äitiyspakkauksesta saa kuitenkin ilmaiseksi ne.

      Lainaa

    11. Tulos: +493 (505 ääntä)
      Typerä ämmä. Olis onnellinen siitä, että ylipäätään saa MITÄÄN avustusta. Jos ei kelpaa, antakoot ne "sossuvaatteet" eteenpäin, on kyllä perheitä jotka ne ilolla ottaa vastaan.

      Lainaa

    12. Tulos: +86 (106 ääntä)
      Ei helv...

      Lainaa

    13. Tulos: -188 (272 ääntä)
      J-P: Onhan se kumma.. Luulisi, että olisi mahdollista saada se paketti rahana, jos niitä vaatteita ei aio käyttää? Eiku!
      On mahdollista saada se paketti rahana

      Lainaa

    14. Tulos: +453 (465 ääntä)
      Onneks äitiyspakkausta ei oo pakko ottaa vastaan, eikä varmaan lapsilisiäkään, nehän on ihan ilmasta rahaa. Eli jotain sossun AVUSTUSTA!!! Tosi köyhää ja rumaa!

      Lainaa

    15. Tulos: +84 (182 ääntä)
      enelyn: On mahdollista saada se paketti rahana
      Lue ennenkuin alat kommentoimaan. Teet itsestäsi idiootin muuten.

      Lainaa

    16. Tulos: +99 (133 ääntä)
      Iina 17 v? Toivottavasti ei ole omaa lasta... Ja kuulostaa vähän siltä että kultalusikka persiissä synnytty....

      Lainaa

    17. Tulos: +406 (416 ääntä)
      Tervetuloa mammapalstojen arkeen, feissarimokalaiset! Tämä on ihan perussettiä. Henkkamaukkamammat halveksivat yli kaiken äitiyspakkausvaatteita, miikkarimammat taas näitä perushenkkamaukkavaatteita. Sitten on ellosmammat jne jne jne. Vauvanvaatteet on oma uskontonsa. Välillä sitä miettii miten näiden mammojen lapsista on edes mahdollista kasvaa täysipäisiä kun lähtökohdat ovat nuo :/.

      Lainaa

    18. Tulos: +67 (75 ääntä)
      Kyllä tätäki kannatti odottaa :D

      Lainaa

    19. Sillälailla 11.6.2013 8:23
      Tulos: +154 (164 ääntä)
      ninni: Iina 17 v?Toivottavasti ei ole omaa lasta… Ja kuulostaa vähän siltä että kultalusikka persiissä synnytty….
      "te muut mammat" viittaa siihen, että valitettavasti on Iinalle jälkikasvua ilmaantunut. Kultalusikka on kyllä syvällä ja poikittain Iinalla, siitä olen kanssasi samaa mieltä..

      Lainaa

    20. Tulos: +263 (291 ääntä)
      Tätä se on kun pissikset saa lapsen kesken ammattikoulun tms. eikä järki ole vielä kasvanut päähän... Tuli ihan mieleen Martina Aitolehmä ja Esko Erikeepperi (typos intended) ja heidän lesoilunsa vauvan korvien rei-ittämisen ja designvauvanvaatteiden kautta. Iinan lapsen nimi on taatusti joku Jannica tai Yazmina...

      Lainaa

    21. Tulos: +11 (115 ääntä)
      Osta sitte sillä 100 e.llä luxus tuottei pennulles viddu. Ite 2 lasta Saaneena voin sanoo et äitiys pakkaus o hieno homma. Iina oisit tehny abortin jos noi ahistaa helvetin teini.!

      Lainaa

    22. Tulos: -54 (84 ääntä)
      Ja äityspakkaus maksaa yli 100e mut jos sen ottaa rahana ni hyvä jos 100 ekee saa

      Lainaa

    23. Tulos: +298 (306 ääntä)
      Juu, aivan kauheita riepuja tänäkin vuonna: http://www.kela.fi/aitiyspakkaus Eli ei. Hyviä, laadukkaita ja siistejä vaatteita, jotkut mielestäni oikein hienojakin. Miksi ihmeessä sellainen pieni kääryle, joka ei vaatteiden päälle mitään ymmärrä, pitäisi pukea jotenkin erityisen hienosti? Puklaavat kuitenkin jonkun hienon mekon päälle alta aikayksikön. :) Ja kuukauden päästä kalliit vaatteet voivatkin olla jo pieniä. Itse olen ainakin todella kiitollinen siitä, että Suomi tukee äitejä tällaisilla avustuksilla! Pakkauksen arvo olisi kaupasta ostettuna selvästi enemmän kuin 140 €, jonka voisi ottaa pakkauksen sijaan. Niin ja äitiyspakkaus ei tule sossusta vaan Kelalta...

      Lainaa

    24. Tulos: +112 (124 ääntä)
      Vittu millanen ihminen.

      Lainaa

    25. Tulos: +163 (169 ääntä)
      Iina hyvä, äitiysavustuksen voi toki ottaa rahana, eikä pakkauksena. Niillä 140 eurolla onkin sitten hyvä lähteä vai kka Milanoon shoppailemaan kunnon lastenvaatteita. :)

      Lainaa

    26. Tulos: +204 (212 ääntä)
      J-P: Onhan se kumma.. Luulisi, että olisi mahdollista saada se paketti rahana, jos niitä vaatteita ei aio käyttää? Eiku!
      Sitten niitä rahoja ei voi käyttää, koska ne ois ilmaseks saatuja! Vähän arvokkuutta hei

      Lainaa

    27. Tulos: +148 (152 ääntä)
      SIIS VOI HYVÄ LUOJA! Pikkaisen on pinnallinen mamma. Itselläni ei ole lapsia mutta kyllä ne minusta ihan siistejä ja hyviä vaatteita ovat. Minkä takia se laspi pitää pukee muotivaatteisiin???

      Lainaa

    28. Tulos: +194 (200 ääntä)
      Mitä ihmettä, äitiyspakkauksessahan oli just designvaatteita, Ivanan suunnittelemia. En oikein tajua miksi pitäis Suomessa pukeutua täsmälleen samalla tavoin kuin esim Italiassa, tai siis ilmeisesti italialaisten suunnittelemiin vaatteisiin?

      Lainaa

    29. Tulos: +138 (142 ääntä)
      Olen siis rääsyläinen, enkä sijoituskohde, kun mua on puettu pienenä kyseisen pakkauksen vaatteisiin :D

      Lainaa

    30. näin muistelisin 11.6.2013 9:46
      Tulos: +103 (143 ääntä)
      Voi vee: Ja äityspakkaus maksaa yli 100e mut jos sen ottaa rahana ni hyvä jos 100 ekee saa
      Muistaakseni jos ottaa äitiyspakkauksen rahana saa 40€... Eikös muuten viime kesänä ollut artikkeli Ruotsin prinsessa Estellestä, jolla oli samanlainen hattu päässään kuin mitä äitiyspakkauksessa oli sinä vuonna Suomessa? Sellaisia riepuja siellä tosiaan on jotka ihan prinsessallekin kelpaavat...

      Lainaa

    31. Tulos: +88 (94 ääntä)
      näin muistelisin: Muistaakseni jos ottaa äitiyspakkauksen rahana saa 40€… Eikös muuten viime kesänä ollut artikkeli Ruotsin prinsessa Estellestä, jolla oli samanlainen hattu päässään kuin mitä äitiyspakkauksessa oli sinä vuonna Suomessa? Sellaisia riepuja siellä tosiaan on jotka ihan prinsessallekin kelpaavat…
      140€ on summa, jonka saa jos ottaa rahana.

      Lainaa

    32. Tulos: -77 (117 ääntä)
      hyi vtu en tod koskaa hanki lapsii.. ainakaa pienii ehk sit adoptoin sellase mun ikäse sit parin vuode kuluttuu:--D

      Lainaa

    33. Dubbeldore 11.6.2013 9:55
      Tulos: +127 (135 ääntä)
      näin muistelisin: Muistaakseni jos ottaa äitiyspakkauksen rahana saa 40€… Eikös muuten viime kesänä ollut artikkeli Ruotsin prinsessa Estellestä, jolla oli samanlainen hattu päässään kuin mitä äitiyspakkauksessa oli sinä vuonna Suomessa? Sellaisia riepuja siellä tosiaan on jotka ihan prinsessallekin kelpaavat…
      Mikäli äitiyspakkauksen sijasta valitsee rahan, sitä saa 140e. Ja laatikon sisältämät vaatteet ovat muuten huomattavasti tasokkaampia kuin henkkamaukan myymät halpisrätit. Minun lapsillani oli molemmilla käytössä potkupuku jonka oma äitini sai 80-luvulla äitiyspakkauksesta minua odottaessaan. Kestää äidiltä tyttärelle :)

      Lainaa

    34. Tulos: +174 (180 ääntä)
      Vaikka Pariisin tai Rooman keskustassa varmasti näkeekin enemmän "tyylikkäästi puettuja" lapsia kuin Suomessa, niin veikkaan että suurin osa tavallisista ranskalaisista tai italialaisista olis oikeasti onnellisia saadessaan tuollaisen pakkauksen.

      Lainaa

    35. Tulos: +119 (125 ääntä)
      Siis mä olen nyt ihan ihmeissäni! Nehän on ihan tavallisia lastenvaatteita. Meillä yksi potkupuku on kiertänyt neljällä muksulla ja on edelleen ihan käyttökelpoinen. Huhhuh.

      Lainaa

    36. Tulos: -19 (61 ääntä)
      Toivon että tolla ei oo lapsia. Jos kuitenki on olis kannattanu käydä ostamas aluks metallihenkari ja raskaustesti ni tältä olis vältytty...

      Lainaa

    37. Tulos: +154 (162 ääntä)
      Evoluutiossa on pakko olla jotain vialla kun Iinan kaltaiset lisääntyvät ja samaan aikaan moni järkevä, jalat maassa oleva pariskunta jonottelee lapsettomuushoitoihin...

      Lainaa

    38. Tulos: +57 (63 ääntä)
      Käytimme lapsella hyvinkin ahkerasti äitiyspakkauksen vaatteita. Ne oli kaikki täysin uusia ja pahvilaatikko on hyvä varasto vanhoilla vaatteille. Muotipellet tosin tekee mitä tekee, mutta ei sitä pientä vauvaa kiinnosta onko yllään ilmaiseksi saatu puku vai 200 euron (Jossa 190 euroa on pelkkää voittoa) uuber asukokonaisuus. Tule toki Iina kertomaan kadulla, jos vaivaa lapseni pukeutuminen. Kerron parit faktat, miten maksatat kalliit asukokonaisuudet sossulla tai todella säälittävä äitillä/miehellä. :D

      Lainaa

    39. Tulos: +62 (70 ääntä)
      Iina vaikuttaa aika tukiaiselta.

      Lainaa

    40. Tulos: +47 (53 ääntä)
      Henrik Lampénin tytär?

      Lainaa

    41. Tulos: +39 (47 ääntä)
      näin muistelisin: Muistaakseni jos ottaa äitiyspakkauksen rahana saa 40€… Eikös muuten viime kesänä ollut artikkeli Ruotsin prinsessa Estellestä, jolla oli samanlainen hattu päässään kuin mitä äitiyspakkauksessa oli sinä vuonna Suomessa? Sellaisia riepuja siellä tosiaan on jotka ihan prinsessallekin kelpaavat…
      140 euroa saa, jos ottaa rahana. Sillä ei kovin montaa "muotivaatetta" lapselle saa. Ja se pakkauksen arvo on yli 200 euroa.¨ Ja se Estellen lakki oli joo samantapainen, ei kuitenkaan ihan sama :) Ja pakkaus tulee Kelasta, ei sossusta, Iina! Muistappa sitten, kun kaikki rahat muotivaatteisin tuhlanneena, meet sinne sossusn luukulle, että se on ILMAISTA RAHAAAA, vähänkö noloo.

      Lainaa

    42. Tulos: +81 (115 ääntä)
      Jos löisin naisia, nyt olisi sen aika.

      Lainaa

    43. Tulos: -76 (100 ääntä)
      Miten niin "toivottavasti Iinasta ei tule ikinä äitiä"? Ainakin puheista päätellen Iinan lapselta/lapsilta ei tule koskaan puuttumaan mitään ja kaikki on viimisen päälle. Mutta oon itse sitä mieltä, että äitiyspakkauksen vaatteet ovat ihan nättejä perus vaatteita. Ja monethan tekevät äitiyspakkauksen pahvilaatikosta lapselleen ensisängyn.

      Lainaa

    44. Tulos: +123 (131 ääntä)
      Parin lapsen nuorena isänä voin sanoa, että äitiyspakkaus on ihan sairaan hyvä sisällöltään. Niinku joku jo mainitsi, ei ne edes mitään rumia ole, vaan ihan suomalaisten huippusuunnittelijoiden luomuksia. Nykyiset on kivan retrohenkisiäki vielä. Mutta mitä tulee siihen laatuun, niin todellakin on parasta mahdollista kamaa. Miks ihmeessä valtio haluais jakaa järkyttävän määrän paskaa kaikille lapsiperheille. Tottakai tuotekehittelyyn ja kamojen laadunvalvontaan käytetään resursseja. Ja tuleville vanhemmille voin kertoa helpotuksen, että suurin osa suomalaisista äideistä ei ajattele kuten Iina. On TÄYSIN hyväksyttävää pukea äitiyspakkauksen vaatteisiin julkisesti, ja esim. parempaa talvihaalaria ei oikein löydy kaupoista, joten sitä käyttää varmaan about kaikki. Ehkä jos pyörit jossain elitistisessä kusipää-scenessä voit törmätä tällaseen Iinaan, mutta vähissä ovat.

      Lainaa

    45. Tulos: -17 (45 ääntä)
      Voi herranen aika näitä nykyäitejä...

      Lainaa

    46. Tulos: +68 (76 ääntä)
      ja Iinahan on varmasti itse pukeutunut vauvana louis vuittonin vaatteisiin...

      Lainaa

    47. Tulos: +48 (56 ääntä)
      Voi hyvänen aika, jos vauvoillakin pitää olla jotain helvetin trendivaatteita.

      Lainaa

    48. Tulos: +44 (64 ääntä)
      Tuli mieleen salkkareiden Isabella... -.-

      Lainaa

    49. Tulos: +44 (50 ääntä)
      Siis ne vaatteethan on laatukamaa siinä pakkauksessa ja kyllä meinaan lapseni niihin pukea, tokihan multa löytyy muitakin vaatteita sit lapselle, mutta Iina ottaa nyt järjen käteen ja miettii mitä tutta-merkkiset vaatteet esim. maksavat kaupoissa ja miks ottaa pakkaus jos ei niitä "rättejä" sit kehtaa käyttää, voihan pakkauksen ottaa myös rahana ja itse sit ostaa sillä summalla niitä tavaroita, jos noin nolottaa äitiyspakkauksen kledjut...

      Lainaa

    50. Tulos: +52 (58 ääntä)
      Ei apua... Maailmassa näin paljon vieläkin näitä ajattelemattomia, jotka kulissien vuoksi haluaa tukea isoja muotifirmoja jopa näin suuressa mittakaavassa... Vaatteita on maailmassa jo valmiiks niin jumalattomasti. Jokaiselle vauvalle löytyisi miljoona käytettyä täysin siistiä asua.

      Lainaa

    51. Tulos: +93 (99 ääntä)
      Mitä pirun tekemistä Italian vaatemuodilla on lastenhoidon kanssa? Lapset ovat siitä hienoja tapauksia, että ne eivät voisi vähempää välittää, onko heillä yllään tämän kauden kuumimmat kuteet vai ei. He alkavat turhamaisiksi tasan siinä vaiheessa, kun ympäristö, media ja me kamalan fiksut aikuiset opetamme heidät turhamaisiksi. Pahimpia tapauksia ovat muita ja muiden pukeutumista ääneen arvostelevat mammat. Näin lapsi oppii verkkaritytön olevan Gucci-tyttöä alempana hierarkiassa.

      Lainaa

    52. Tulos: +60 (70 ääntä)
      On ihmisiä, joiden olisi ollut hyvä syntyä steriileinä...

      Lainaa

    53. totta muistelet 11.6.2013 15:08
      Tulos: +50 (58 ääntä)
      näin muistelisin: Muistaakseni jos ottaa äitiyspakkauksen rahana saa 40€… Eikös muuten viime kesänä ollut artikkeli Ruotsin prinsessa Estellestä, jolla oli samanlainen hattu päässään kuin mitä äitiyspakkauksessa oli sinä vuonna Suomessa? Sellaisia riepuja siellä tosiaan on jotka ihan prinsessallekin kelpaavat…
      Tosiaankin kiinnitin viime talvena huomion samaan asiaan, eli prinsessa Estelle kulki talven samanlaisessa pipossa kuin oma poikani ja aika moni muu suomalaisvauva. Ajatellaan siis niinpäin että Suomessa valtio tukee lapsiperheitä niin laadukkailla vaatteilla, että jopa prinsessalle ostetaan samanlaisia :)

      Lainaa

    54. Tulos: +35 (41 ääntä)
      Joo, toki puetaan lapsi Italian muotivaatteisiin. Siihenpähän saa sitten kuolata päälle.

      Lainaa

    55. Tulos: +30 (40 ääntä)
      No pukekoot kakaransa mihin itteensä huvittaa sitte, pitääkö sen niin vitusti kiinnostaa mitä muiden lapsilla on päällä :D

      Lainaa

    56. Tulos: +49 (57 ääntä)
      Minusta on ihan sama mitä vauvoille puetaan.Kunhan on pehmeä ja hyvä lapsen iholle.Minä en kyllä käsitä miten vauvan sais näyttämään ryysyläiselle.Vauvojen vaatteet on niin suloisia muutenkin.

      Lainaa

    57. Tulos: +77 (81 ääntä)
      siis mitäköhän mä oikeesti juuri luin? sitten kun itselle tulee se lasten hankkimisen aika, niin otan erittäin kiitollisena vastaan ilmaisen ja tarpeellisen äitiyspakkauksen. mitä nyt oon kattonu viime vuosien paketteja nii ihan mukiinmeneviä ne vaatteet on, ja mulle sillä on jonkinmoinen symbolinenkin arvo, ensimmäinen äitiyspakkaus tuntuu varmasti jotenkin ihan erityiseltä. kyllä kuvottaa ihmiset jotka tuolla tavalla vastustavat esimerkiksi täysin hyväkuntoisten vaatteiden eteenpäin kierrätystä (niinku just sisarukselta sisarukselle). ihan sama vaikka olis rahaa ostaa uusia, mutta mua ainakin ahdistaa joskus niin älyttömästi se vaatteiden määrä tässä maailmassa. ei ne pienet lapset myöskään oikeasti välitä vaikka päällä oleva paita olisi ollut kahden isomman siskon päällä jo, kunhan se on ehjä ja siinä on mukava olla.

      Lainaa

    58. Tulos: +39 (43 ääntä)
      arvot kohdillaan...

      Lainaa

    59. Tulos: +31 (39 ääntä)
      Voi pyhä jysäys! Ei sitä pakkausta ole pakko ottaa ja ne rahatkin voi sitten antaa vaikka niille "köyhemmille", jotka pukevat lapsiparkansa pakkauksen vaatteisiin! Onkohan tää Iina tajunnut kuinka nopeesti vaavit kasvaa? Tulee muuten aika kalliiksi vaatettaa aina vaan uusilla vaatteilla. Ps: Ennenkuin hankkii muksuja, olis hyvä kehittyä aikuiseksi myös aivoiltaan! T: kax lasta ja kax lastenlasta

      Lainaa

    60. Tulos: -29 (47 ääntä)
      Hoono soomi: "100 % orgaanista puuvillaa", kyllä kaikki puuvilla on orgaanista. Lieköhän tarkoittanut sitten luomupuuvillaa...

      Lainaa

    61. Tulos: +49 (53 ääntä)
      Toivottavasti ei vaan sit ikinä erehdy ostamaan kaupasta jotain "perussiistiä" reimaa tai tuttaa.. ettei vaan lapsi näytä ryysyläiseltä. Tai sen puoleen Finlaysonin lakanoita/pyyhkeitä jne.. Sossupummin vaatteita moiset!

      Lainaa

    62. Tulos: +42 (46 ääntä)
      Kelpasi aikanaan meillä vastaanottaa nämä ilmeisen säälittävät armolahjat oikein hyvin. Lapsen kanssa rahaa saa kyllä kulumaan ihan tarpeeksi ja "hieman" tärkeämpiinkin juttuihin helposti. Ei tarvita shoppailureissuja Milanoon. Noup.

      Lainaa

    63. Tulos: -14 (38 ääntä)
      Voi vee: Osta sitte sillä 100 e.llä luxus tuottei pennulles viddu. Ite 2 lasta Saaneena voin sanoo et äitiys pakkaus o hieno homma. Iina oisit tehny abortin jos noi ahistaa helvetin teini.!
      miks abortti? onko se sen vauvan vika että mamma on pinnallinen? senkö takia lapsi ei ois saanu syntyä. tuossa parempi vaihtoehto vois olla adoptio.

      Lainaa

    64. Tulos: +15 (65 ääntä)
      Tuli kyllä uutena tietona että äitiyspakkauksessa on yösiteitä ja kortsuja :D Ei yhtää vaikuta vihjailulta: "Ei näitä muksuja sitten enempää jooko? Ja tossa siteitä toivottavasti tuleviin menkkoihin"

      Lainaa

    65. Tulos: -11 (23 ääntä)
      Suitsa: Ei jumalauta… Tollaset Iinan kaltaiset ihmiset vois jättää sen lapsen tekemättä ja tekis vaikka itselleen jälkiabortin.
      Etkö trollia tunnista kun sellaisen näet? Olen idioottien lisääntymisen estämisestä kanssasi samaa mieltä. Ikävä kyllä lainsäädäntö ei ole. Evoluutio auttaa jonkin verran,näiden ihmisten jälkeläiset kuolevat typerissä onnettomuuksissa kuten putoamalla kerrostalon ikkunasta asvalttiin.

      Lainaa

    66. Tulos: -30 (36 ääntä)
      Reima ja tutta on hirveitä!

      Lainaa

    67. Tulos: +66 (72 ääntä)
      LittleOne: Tuli kyllä uutena tietona että äitiyspakkauksessa on yösiteitä ja kortsuja Ei yhtää vaikuta vihjailulta: “Ei näitä muksuja sitten enempää jooko? Ja tossa siteitä toivottavasti tuleviin menkkoihin”
      Siteet on tarkotettu siihen jälkivuoto-vaiheeseen ja kortsut on siks, että tulehdusriski on koholla heti synnytyksen jälkeen ja jos jotakuta nyt huvittaa hommailla jo siinä vaiheessa niin eipä ainakaa tulehdukset sitten leviä :D

      Lainaa

    68. Tulos: -5 (19 ääntä)
      Enpä ole tainnutkaan nähdä epäorgaanista puuvillaa. :3

      Lainaa

    69. Tulos: -24 (46 ääntä)
      tän takia hesalaiset ootte niin tyhmiä! hävetkää!

      Lainaa

    70. Tulos: +19 (31 ääntä)
      Pahinta tässä on, että tuo ämmä on päässyt lisääntymään. Geenipooli kiittää.

      Lainaa

    71. Tulos: +25 (31 ääntä)
      Aivan varmasti nää on niitä samoja mammoja, jotka sitten myy näitä ilmaiseksi saatuja vauvanvaatteita kirppareilla aivan kohtuuttomaan hintaan. Hyvää ei kannata laittaa kiertämään

      Lainaa

    72. Tulos: +10 (16 ääntä)
      Voi vee: Ja äityspakkaus maksaa yli 100e mut jos sen ottaa rahana ni hyvä jos 100 ekee saa
      140 euroo pitäis saada jos haluaa pakkauksen rahana. Ja aiempaan kommenttiini en voi todeta muuta kuin hups! Jäi viimeinen rivi tosiaan lukematta ("Eiku!") ja sarkasmi ei avautunut sen takia.

      Lainaa

    73. Tulos: +13 (23 ääntä)
      Piupau: Miten niin “toivottavasti Iinasta ei tule ikinä äitiä”? Ainakin puheista päätellen Iinan lapselta/lapsilta ei tule koskaan puuttumaan mitään ja kaikki on viimisen päälle.
      Mutta juurihan tuleekin puuttumaan. Jollei ole jonkun tosissaan isorikkaan rouva (ja jos on, niin silloin ei tule paljon FB'hen siitä postiteltua koska pr-manageri estää) niin nimenomaan semmoisella "käytän rahaa koska rahaa pitää käyttää" asenteella saa taloutensa kuralle vauhdilla. (Onneksi näitä ei tosiaan ole montakaan, toivottavasti nyt ei mene meno tästä vielä materialistisemmaksi, ettei tulekaan).

      Lainaa

    74. Tulos: +26 (30 ääntä)
      Ketä oikeasti katsoo mitä lapsilla on päällä ja, että seuraavatko he jotain helvetin huippumuotia?

      Lainaa

    75. Tulos: -16 (24 ääntä)
      Hei, tää juttu on liian provokatiivista ollakseen totta. Menikö joku ihan oikeesti tähän.

      Lainaa

    76. Atroquinine 11.6.2013 23:17
      Tulos: +29 (35 ääntä)
      Iina olis voinu sijoittaa ehkäisyyn.

      Lainaa

    77. Tulos: -8 (18 ääntä)
      sun vitun mutsis on ruma hyi vittu

      Lainaa

    78. spöröspörö 11.6.2013 23:19
      Tulos: +4 (22 ääntä)
      Tuon on ihan pakko hassutella muiden kustannuksella. Ei kukaan voi olla noin pihalla. Paljastui viimeistään mainitessaan ranskan ja italian.

      Lainaa

    79. Tulos: +18 (28 ääntä)
      "...jos yhtään seuraa mitä esim. Ranskassa tai Italiassa missä ymmärretään enemmän muodin päälle enemmän laitetaan vauvoille." ...jaa mitä?

      Lainaa

    80. Tulos: -22 (40 ääntä)
      Toivottavasti Iina koet hitaan ja tuskallisen kuoleman

      Lainaa

    81. keksi-ikäinen ukko 12.6.2013 1:15
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      Voi Iina. Kaatuukohan sun pieni maailmasi kun luet nämä kommentit vai jatkatko valitsemallasi tiellä?

      Lainaa

    82. Tulos: +17 (23 ääntä)
      Ainoa, joka niistä vauvanvaatteista välittää on tuo nainen itse egonsa kanssa. Ajattelis sitä lasta vaihteeksi ja käyttäis pelkän ulkonäön (ei sillä, että siinäkään varmaan mitään eroa olis?) vuoksi ostettaviin vaatteisiin menevät rahat johonkin muuhun hyödyllisempään.

      Lainaa

    83. Tulos: +20 (30 ääntä)
      Minä pukeutuisin itse ennemmin äitiyspakkauksen vaatteisiin kuin henkkamaukan. :D Mikä tahansa on laadukkaampaa vaikka myönnän, etten tiedä H&M:n lastenvaatteista. Kai ne samanlaisia rättejä on kuin aikuisenkin kokoiset saman ketjun vaatteet. Silti en välitä, jos aikuisella tai lapsella on H&M:n vaatetta päällänsä. En ajattele heitä KÖYHINÄ, koska onhan H&M:n vaatteet edullisia ja juuri sen vuoksi laatu on pelkkää kuraa. Itselläni ei ole lapsia, mutta olen jo miettinyt, että varmaan lapseni ensivuode tulisi olemaan tuo pahvilaatikko :D Etenkin, jos kaikkeen muuhun vauvantavaraan menee tolkuttomasti rahaa. Pelkästään jotkut lastenrattaatkin ovat hurjan hintaisia uutena, joten voisin kuvitella lähemmäs satasta olevan käytettynäkin :P En tiedä asiasta sen paremmin. Välttelin muuten vuosia ostamasta Fiskarssin kynsisaksia, koska äitiyspakkauksesta ne saa :D No, ei ole lasta suunnitteilla, niin alkuvuodesta "jouduin" kunnolliset kynsisakset ostamaan :) Nykyään näköjään tuossa pakkauksessa on jotkut erinäköiset sakset, kuin mitä meillä oli lapsena. Eli ne oranssit, ja tietääkseni Fiskarssin. Ne ovat erittäin hyvät, mutta en raaskinut ryöstää niitä äidiltäni :) Mutta no, vaikka äitiyspakkaus olisi ihana saada ja odotan sitä kovin, niin en sen vuoksi vielä lasta hanki :) Ystävä on raskaana, joten lähempänä laskettua aikaa ryntään hänen luokseen hypistelemään äitiyspakkauksen tavaroita :) Ainiin, ja lastenvaatteet maksavat uutena kaupassa saman verran, kuin aikuisen ihmisen kokoiset vaatteet (esim. t-paita 20 euroa). Uskoisin, että oman lapseni kohdalla ostan ainoastaan kirpputoreilta niitä 20 sentin hintaisia paitoja. Jos aikoo joskus itselleenkin vaatetta yms. ostaa, niin tulee aika kalliiksi ostaa äidille ja tyttärelle samanhintaisia vaatteita jo heti vauvavaiheessa. Satsaisi sitten vasta, kun lapsi ymmärtääkin jotakin vaatteista ja kasvuvauhti on vähän hitaampaa kuin vauvoilla :) (Huomautan siis, että ostan myös ITSE vaatteeni käytettyinä ja että rakastan kierrätystä. Äskeisestä voisi ymmärtää väärin, että ostaisin itselleni vaatteet täysin uutena, mutten lapselleni koskaan :DD)

      Lainaa

    84. Tulos: -25 (33 ääntä)
      Wiltsu: No pukekoot kakaransa mihin itteensä huvittaa sitte, pitääkö sen niin vitusti kiinnostaa mitä muiden lapsilla on päällä
      Tämä lainaus todistaa sen, ettei Wiltsulla ole lapsia. Todistanee myös sen, että ikähaarukka on 13-16. Jos meni väärin, niin pahoitteluni ja surunvalitteluni.

      Lainaa

    85. Tulos: +21 (29 ääntä)
      Minä olisin tyytyväinen jos minulla olisi edes lapsi joka pukea näihin "sossurätteihin". Ai että jotkut osaa olla kiittämättömiä.

      Lainaa

    86. Tulos: +27 (35 ääntä)
      Kiittämätön nulikka, siellä Ranskassa ja Italiassa et edes saa mitään ilmaista äitiyspakkausta. Sekin menee minun verorahoistani, että ole hyvä vaan!

      Lainaa

    87. Tulos: +11 (17 ääntä)
      Flikka sun kirjootukses on täyttä paskaa !!!

      Lainaa

    88. Tulos: +10 (18 ääntä)
      Voi vee: Ja äityspakkaus maksaa yli 100e mut jos sen ottaa rahana ni hyvä jos 100 ekee saa
      Mitä väliä, jos kommentoijan tavoin ei ole tarvetta rahalle, kun sitä kasvaa puussa ja on kassakaappi täynnä. Luulen kuitenkin, että epäkypsä kommentaattori on ns. vahinkoäiti, sossutapaus lapsuudestaan lähtien ja siksi allerginen paljastumaan yhteiskunnan varoilla eläväksi turhimukseksi. Huonosta egosta kaikki lähtee ja matalasta älykkyysosamäärästä.

      Lainaa

    89. Tulos: -6 (20 ääntä)
      kiutzu: “…jos yhtään seuraa mitä esim. Ranskassa tai Italiassa missä ymmärretään enemmän muodin päälle enemmän laitetaan vauvoille.” …jaa mitä?
      Juuri niin. Tosin Suomessa laitetaan enemmän vauvan päälle, koska ilmasto on subarktinen toisin kuin Ranskassa ja Italiassa. Eilen 11.6. kun lämpötila oli 16 astetta, näin lukuisia vuoden-kahden ikäisiä, joilla oli pipo päässä ja tumput käsissä. Samoin heidän aneemisilla äideillään... minä oli hihattomassa t-paidassa, eikä päässyt vilu tulemaan. Ei ole tapani seisoksia kessu huulessa tyhjänpanttina, joten ääreisverenkierto toimii ja pysyn lämpimänä viileälläkin. Lapsen ruumiinlämpö testataan kädellä niskasta, joten ylipukemisen voi välttää hyvin helposti. Äitiyspakkauksen vaatteet ovat kotimaisia laatutuotteita, eivät mitään heikkolaatuista intialaista tusinatuotantoa kuten Henkkamaukan rytkyt. Pakkauksen voi todella ottaa rahana, joka ei haise, jonka alkuperää kukaan ei tiedä Kelaksi ja jonka voi mamma käyttää vaikka kessuihin tai kokaan jos sen tien on valinnut.

      Lainaa

    90. Tammikuu2013 12.6.2013 11:59
      Tulos: -2 (24 ääntä)
      No anteeksi aloittaja,että minä puin pienen poikani KAMALIIN äitiyspakkauksen RYYSYIHIN. Että pisti vihaks tuollane kevytkenkäilijäBRIMABALLERINAPA*KA! -.-

      Lainaa

    91. Tulos: +26 (32 ääntä)
      Piupau: Miten niin “toivottavasti Iinasta ei tule ikinä äitiä”? Ainakin puheista päätellen Iinan lapselta/lapsilta ei tule koskaan puuttumaan mitään ja kaikki on viimisen päälle. Mutta oon itse sitä mieltä, että äitiyspakkauksen vaatteet ovat ihan nättejä perus vaatteita. Ja monethan tekevät äitiyspakkauksen pahvilaatikosta lapselleen ensisängyn.
      Kaikki on viimisen päälle? Hetkinen, puhutaan vaatteista. Etkö muka ole itse koskaan nähnyt tyypillistä Iina äitiä, joka siis tykkää pukea lastaan kalliisiin vaatteisiin, mutta loppupeleistä ei kukaan järkevä edes kotieläintä antaisi hoitoonsa? Itse en ole koskaan mitannut omaa suhdettani lapseeni sillä, miten kallista tavaraa hänelle ostan. Yleensä olen tyytyväinen, jos saan ostettua tuotteen josta hän tulee iloiseksi. Ennen sitä ostin tuotteen, minkä ajattelin sopivan hänelle ja hinta oli aina sopiva.

      Lainaa

    92. Tulos: +22 (26 ääntä)
      Jaa, että tämmönen pintaliitäjä.. Ite tunnen onneks enempi niitä aitejä jotka pukee lapsensa äitiyspakkauksen vaatteisiin ihan jo ylpeydestä kyseistä instituutiota kohtaan.

      Lainaa

    93. Tulos: +27 (33 ääntä)
      galaxy: Mitä ihmettä, äitiyspakkauksessahan oli just designvaatteita, Ivanan suunnittelemia. En oikein tajua miksi pitäis Suomessa pukeutua täsmälleen samalla tavoin kuin esim Italiassa, tai siis ilmeisesti italialaisten suunnittelemiin vaatteisiin?
      No ainaskaan talvella en menisi pukemaan ketään kuten pukeutuvat italiassa. Voi tulla vilu.. Mua lähinnä arsyttää katsoa kun muksut puetaan niin helvetin fiinisti, eikö sellaiset vanhemmat tajua, että tekevät itsestään todella idiootteja? Toki juhliin yms on kiva pyntättä koko perhe, mutta normaali arkena, ihan sama missä liikut niin vaatteet jotka on mukavia, varsinkin lapsille. Lasten on tarkoitus leikkiä, riemuita, juosta yms.. Eli sellaiset vaatteet lapsille, joissa tuon kaiken voi tehdä ihan ilman suurta vahinkoa.

      Lainaa

    94. Tulos: +7 (17 ääntä)
      Vai että ilmaisia vaatteita. Sellaisia ei olekaan, äitiyspakkaukset maksetaan veronmaksajien (=meidän kaikkien) verorahoilla kuten muutkin tuet ja avustukset.

      Lainaa

    95. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Pilasi mun päiväni.

      Lainaa

    96. Tulos: +10 (20 ääntä)
      Kehtaaki vielä valittaa ku on Suomessa hienot tuet äideille mistä joka helvetin teinimamma valittaa ja ruikuttaa. Siis joku oikeasti antaa ilmaiseksi vaatteita, varusteita ja rahaa siihen kun Iina 17v on menny pyöräyttämään kakaran ku oli kondomin käyttöohjeet hukannu, ja ainoa asia mitä osataan tehä ni on valittaa ku saa nii vähän. Ei sen oo tarkotuskaan tupakkaan, alkoholiin ja roskaruokaan riittää!

      Lainaa

    97. Tulos: +4 (14 ääntä)
      En mä luulle et vauva välittää mitkä vaatteet sillä on päällä, pääasia et on vaatteet! se kuitenkin kuplii ja kakkaa kuraa.

      Lainaa

    98. Tulos: +7 (13 ääntä)
      niinkun Ruger Hauer sanoo; vaatteiden arvo ei oo lämpö tai suoja. duh

      Lainaa

    99. Tulos: +13 (17 ääntä)
      miksei toi muija ottanu äitiyspakkaustaan rahana. sen voi tehä niinkin. jos niitä vaatteita ei hänen mielestään ole vaatteiksi tarkoitettu (koristeeksi mukaan pantu?) niin ois nyt sit ottanu vaan rahana sen...

      Lainaa

    100. Tulos: +7 (13 ääntä)
      tulee iha mielee salkkareiden isabella

      Lainaa

    101. Tulos: +19 (25 ääntä)
      Huoh -.- Ihan vaan tiedoksi, että Ruotsin kruunuprinsessan lapsella Estellellä oli ihan virallisissa kuvissa jouluna -12 sama valkea hattu mikä oli saman vuoden äitiyspakkauksessa....on se kumma, että kuninkaallisille kelpaa (eivät varmaan kulje rääsyissä), mutta tavalliselle kaduntallaajalle ei...noh sinä varmaan oletkin sitten varakkaampi kuin Ruotsin hovi :p

      Lainaa

    102. Tulos: +9 (19 ääntä)
      Voi elämä.. Iina ei todellakaan ole vielä henkisesti kypsä äidiksi, jos valittaa äitiyspakkausten vaatteiden ulkonäköä! Vois hieman miettiä pienessä mielessään kun ei kommenttiensa perusteella ole selvästi elänyt ilman rahaa vaan isä on maksanut kaiken!! KUN JOILLAKIN EI VAIN OLE VARAA hankkia mitää ns. ykkösmuoti vaatteita.. Ja yhdyn samaan ettei sen ikäinen todellakaan tiiä vielä mitää vaatteiden päälle kunhan on hyvä olla niin lapsi on tyytyväinen.. Ja Iinasta huomaa myös sen, että on turhan pinnallinen kun noin paljon kiinnostaa ulkopuolisten mielipiteet oman lapsen pukeutumistyylistä.. Itselläni ei ole lasta mutta elämä on muuten opettanut paljon asioita, varsinkin rahan arvostamisen! Itse en ole myöskään todellakaan vielä henkisesti valmis huolehtimaan lapsesta ku omaki nuoruus on vielä elämättä.. Ikää kun on vasta 23!! Kyllä sitä ehtii sitte myöhemmin.. :]

      Lainaa

    103. Postitäti 13.6.2013 1:20
      Tulos: +26 (32 ääntä)
      Pitää toki muistaa että postauksen mamma vaikuttaa henkilöltä joka on hyvin tarkka omasta vaatetuksestaan. Onhan tällöin hyvin tärkeää, että myös kaikki asusteet kuten hattu, vauva, laukku, koira, käsineet jne. sopivat kokonaisuuteen

      Lainaa

    104. Tulos: -6 (16 ääntä)
      Hirvee mammarage, arvasin. No offence, äidit on parhaita <3

      Lainaa

    105. Tulos: -12 (20 ääntä)
      Hub: Mitä väliä, jos kommentoijan tavoin ei ole tarvetta rahalle, kun sitä kasvaa puussa ja on kassakaappi täynnä. Luulen kuitenkin, että epäkypsä kommentaattori on ns. vahinkoäiti, sossutapaus lapsuudestaan lähtien ja siksi allerginen paljastumaan yhteiskunnan varoilla eläväksi turhimukseksi. Huonosta egosta kaikki lähtee ja matalasta älykkyysosamäärästä.
      Vai sossu tapaus hoh hoijaa... Niin just. Noh oma firma ja Jenkeissä asun et puhu vaan itestäs.

      Lainaa

    106. Tulos: -7 (13 ääntä)
      Se on meillä täällä west endissä vähän erilaista kuin jossain kontulan lähiössä..

      Lainaa

    107. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Jessus sentään. Voisitko Iina julkisesti ilmottautua? Olisi hieno tavata sinut ja lapsesi :) Jotain kuvamateriaalia sinusta ja perheestäsi, esim. talon kera, kitooooos !

      Lainaa

    108. Prööööt sanoi aivopieru 13.6.2013 12:52
      Tulos: +23 (29 ääntä)
      Piupau: Miten niin “toivottavasti Iinasta ei tule ikinä äitiä”? Ainakin puheista päätellen Iinan lapselta/lapsilta ei tule koskaan puuttumaan mitään ja kaikki on viimisen päälle.
      Yksi olennainen asia puuttuisi. Täysipäinen äiti.

      Lainaa

    109. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Tää tulkinta : "Hei en sijoita rahaa omaan lapseeni." on kyllä logiikan riemuvoitto.

      Lainaa

    110. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Gilraen: Siteet on tarkotettu siihen jälkivuoto-vaiheeseen ja kortsut on siks, että tulehdusriski on koholla heti synnytyksen jälkeen ja jos jotakuta nyt huvittaa hommailla jo siinä vaiheessa niin eipä ainakaa tulehdukset sitten leviä
      Kiitos selvennyksestä! Now I see :D

      Lainaa

    111. Tulos: +13 (17 ääntä)
      -theK-: Hoono soomi: “100 % orgaanista puuvillaa”, kyllä kaikki puuvilla on orgaanista. Lieköhän tarkoittanut sitten luomupuuvillaa…
      Niin, ihan ymmärrettävä moka tosin. Jos lapussa lukee 100% organic cotton, niin mun mielestä se kääntyisi suoraan orgaaniseksi, vaikka suomenkielessä se on täytynyt vääntää "luonnonmukaisesti viljellyksi".

      Lainaa

    112. kk (se toinen) 13.6.2013 14:11
      Tulos: -3 (7 ääntä)
      Toivottavasti tuosta 10-vuotiaasta ei tule isona samanalaista 'Iinaa' kuin siinä vauvanvaatemokassa.

      Lainaa

    113. Tulos: -18 (24 ääntä)
      kk: Tää tulkinta : “Hei en sijoita rahaa omaan lapseeni.”on kyllä logiikan riemuvoitto.
      Naiset ja heidän tulkintansa. Ei voi muuta kuin nauraa.

      Lainaa

    114. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Jos on noin pikkumainen ja lapsellinen niin ehkä se lapsen hankkiminen olisi kannattanu jättää pois suunnitelmista.

      Lainaa

    115. Nymfimaatti 13.6.2013 17:20
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Ehkei Iina sitten kannata ottaa sitä äitiyspakkausta itselleen ;) Samalla vois kyllä miettiä sitä jälkikasvun hankintaa ihan tosissaan, kestävää kulutusta ja tälleen..

      Lainaa

    116. Nymfimaatti 13.6.2013 17:21
      Tulos: 0 (10 ääntä)
      Juupajuu: Naiset ja heidän tulkintansa. Ei voi muuta kuin nauraa.
      Olen melkein loukkaantunut, mutta nauran silti mukana.

      Lainaa

    117. Tulos: +10 (16 ääntä)
      Ai kamala! Mun lapsukaiseni nukkuivat jopa ensimmäiset viikkonsa ko. pahvilaatikossa. Selvää white trash kamaa nyt ja tulevaisuudessa...

      Lainaa

    118. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Hmmm... Eihän siinä, jos on varaa ostaa ne kaikki hienot trendivaatteet lapselle (epäilen)... Me otettiin äitiyspakkaus, enkä vois tyytyväisempi siihen olla! Ja muutenkin lähestulkoon kaikki vaatteet (ja kaikki muutkin) saatu sukulaisilta/tutuilta.. Sitä harva tajuaa, paljo rahaa saa kulumaan pieneen ihmisen alkuun!

      Lainaa

    119. Tulos: -7 (15 ääntä)
      Vai oikein orgaanista puuvillaa. Vaikea kuvitella epäorgaanista puuvillaa..

      Lainaa

    120. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Saahan sitä rahansa käyttää muotivaatteisiinkin, jos varaa on. Luulen, tuo saa avustusta vanhemmiltaan - siis jotain ilmaiseksi! Hyi!

      Lainaa

    121. huumoriihei 14.6.2013 12:33
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Oma äitini on kertonu että nukuin ekat viikkoni äitiyspakkauksen pahvilaatikossa

      Lainaa

    122. Tulos: +10 (12 ääntä)
      jep: Tervetuloa mammapalstojen arkeen, feissarimokalaiset! Tämä on ihan perussettiä. Henkkamaukkamammat halveksivat yli kaiken äitiyspakkausvaatteita, miikkarimammat taas näitä perushenkkamaukkavaatteita. Sitten on ellosmammat jne jne jne. Vauvanvaatteet on oma uskontonsa. Välillä sitä miettii miten näiden mammojen lapsista on edes mahdollista kasvaa täysipäisiä kun lähtökohdat ovat nuo :/.
      Tää oli kyllä eka kerta ku tällaseen törmäsin, T: mammapalstoilla käyvä äiti, joka ei oo hetkeäkään hävenny käyttää lapsellaan äitiyspakkauksen vaatteita tai muitten lasten vanhoja.

      Lainaa

    123. Tulos: -8 (10 ääntä)
      se on kyllä harmi että iinasta saa saman tuomion ku ihmisestä :(

      Lainaa

    124. Tulos: +10 (12 ääntä)
      aika karua kun ajattelee että reima myy suomessa laadukkaimpia lastenvaatteita ja sieltä tuon pakkauksen sisältö pääsääntöisesti on... ne voi sieltä ostaakin mut 140 ei riitä joten miksiköhän pakkaus kannattaa valita...

      Lainaa

    125. Tulos: +13 (17 ääntä)
      kerrotakoon että niin minä mun sisarukset ja meidän lapset on puettu pakkauksen vaatteisiin ja ollaan ekat viikot nukuttu laatikossa. omista lapsista kolmas oli ainoa jolle en pakkausta ottanu kun kaksi edellistä sisältöineen oli tallessa. itse sijoitan lapsiini rahaa ja paljon sitä meneekin kun 3 lasta pidät vaatteissa leluissa ja kengissä ja voin kertoa kun laitat 1500 syksyin keväin ulkoasuihin niin ei hävetä yhtään hakea kirpparilta sitä mitä sieltä saa eikä oo ainoakaan lapsista vielä valittanu.

      Lainaa

    126. Tulos: +8 (12 ääntä)
      No tällä neidillä on varmaan rikkaat vanhemmat jotka sit antaa kermaperse pennulleen rahaa et se saa ostettua vauvoilleen niitä "parempia vaatteetita" . Kaippa sitä voi pukea lapsensa vaikka puhtaaseen kultaan jos sitä massia kerran löytyy. Itse olen pukenut lapsen äitiyspakkauksen vaatteisiin ja olen silti ylpeä äiti enkä häpeä esitellä lastani. Mun mielestä on ihan sama mistä ne vaatteet on, on ne sit sossusta tai kirpparilta tai kaverilta tai kaupasta tai ihan mistä vaan se ei lasta huononna eikä kerro sen elämästä mitään. Niihin äitiyspakkauksen vaatteisiin puetulla lapsella voi olla onnellisempi elämä kun jollain super rikkaan perheen lapsella joka ei edes näe vanhempiaan kun aina on palkattu lastenhoitaja...

      Lainaa

    127. kova pakkaus 15.6.2013 23:13
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      En lähtisi aliarvioimaan hienoa äitiyspakkausta, vaikka minulla onkin ollut varaa ostaa lapsilleni myös merkkivaatteita. Ymmärrän myös hyvin näkemyksen, ettei vauvalle edes kannata ostella hienoja vaatteita - aika vähälle käytöllehän ne pienet ja söpöt hörhelöt jäävät. On kyllä aika pikkumaista vaklailla muiden lasten varustelutasoa. Noh, epävarmat ihmiset arvostelevat helposti muita. Osa nillittää vauvojen vaatteista ja osa paheksuu teiniäitejä. Nämä Iinat aiheuttavat kyllä pahalaatuisesti jälkimmäistä.

      Lainaa

    128. Tulos: +8 (12 ääntä)
      tää olis justiin ku yhden entisen tutun suusta. Kun kotini ei miellyttänyt häntä, hän tuli ikean kautta vierailulle, että saisi MINUN kodistani häntä miellyttävän... Voin vaan kuvitella kuinka hän pukee lapsensa marimekon kalliisiin vaatteisiin jotka kestävät oikean kokoisina kakaralla korkeintaan kuukauden.. Eikö se nyt ole ihan sama millaisissa vaatteissa se ipana kulkee ja jos saa edullisesti käytettyjä, niin miksi laittaa vaatteisiin omaisuus kun ne kumminki on heti pieniä..

      Lainaa

    129. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Tästä tulee mieleen se kun Seiskan juoruissa kerrottiin vuosia sitten Mika Häkkisen vauvalla olleen äitiyspakkauksen haalari päällä julkisella paikalla. Kuvan alla luki teksti: "pihit vanhemmat".

      Lainaa

    130. Kömäätti 17.6.2013 11:02
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      hyvääpäivää: Joo ei lapsia tollasille urpoille… Kenties ei oo mitään tolkkua laittaa rahaa vauvanvaatteisiin, kun se kasvaa niistä ulos kahdessa viikossa ja äitiyspakkauksesta saa kuitenkin ilmaiseksi ne.
      Itsehän kävin toisen mamman kanssa vastikään taistelun siitä, kannattaako lapselle ostaa joka kokoa vaatteita. Omalleni kun ei osteta kuin korkeintaan joka toisen koon vaatteet. Itseäni huvittava, mutta hitusen jäätävä vastaus kuului seuraavalla tavalla: "En usko, että tässä maassa enää edes köyhien perheiden lapsilla olisi liian isoja vaatteita." Tämä keskustelu lähti liikkeelle siitä, että kyseinen mamma tuskaili minulle miten kallista ja turhauttavaa on ostaa lastenvaatteita kun taapero kasvaa niistä ulos parhaimmillaan kolmessa viikossa. Onneksi korostan elä, ja anna toisten elää-politiikkaa, joten hän voi ostaa uusia vaatteita niin usein kun haluaa, ja minun (köyhän perheen?) lapseni saavat olla liian isoissa kunnes kasvavat niistä ulos.

      Lainaa

    131. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Onpas ollu kyseessä idiootti pilalle passattu pissis. Varmaan päivääkään elämässään ei oo töitä tehny omien rääsyjensä eteen. Onneks näitä ei oo kovin paljon vielä kuitenkaan - ainakaan mun tietoon, mutta nämä vähätkin on kyllä liikaa.

      Lainaa

    132. Tulos: +2 (6 ääntä)
      J-P: Onhan se kumma.. Luulisi, että olisi mahdollista saada se paketti rahana, jos niitä vaatteita ei aio käyttää? Eiku!
      Saa sen rahana. Ei taida Iinan lukutaito riittää niin pitkälle.

      Lainaa

    133. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Tämmösiä ihmisiähän on joilla ei koskaan elämänsä aikana ole ollut oikeaa ongelmaa. Niin voi sitten keskittyä tällaiseen kovin tärkeään asiaan.

      Lainaa

    134. Tulos: +1 (5 ääntä)
      salkkareitten isabella

      Lainaa

    135. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Eiks puuvilla oo aina orgaanista?

      Lainaa

    136. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Koskaan en oo varmaan ennen tuntenu tallasta vihaa ketaan feissarimokaajaa kohtaan. Vittu taalla just ite mietin et ei helkutta ku ois kiva jos kuuluis viela Suomen sosiaaliturvan piiriin ja sais aitiyspakkauksen ku napero ois tulossa. Taa vitun kiittamaton horo, jota jostain syysta ei oo sterilisoitu hyvissa ajoin voi lahettaa "riepunsa" mulle mina otan kiitollisena vastaan kaiken mita ilmatteeksi voi saada. Vittu tahan maailmanaikaan luulis etta ihmiset ois jotain oppinu kierratyksesta, mutta ei saatana tallasia vitun ammia pyorii nurkissa valittamassa ILMAISISTA vauvan vaatteista. Vittu kuula kalloon ja lapsi hoitoon jollekin, jolla kiertaa paassa jotain muutaki ku paskaa. Vittu mika idiootti.

      Lainaa

    137. Tulos: +11 (15 ääntä)
      BBC:n nettiuutisissa (Magazine Monitor) just oli juttua, kuinka Kela oli juuri lähettänyt brittien Williamille ja Catherinelle äitiyspakkauksen lahjaksi ja edellisvuonna vastaavan Ruotsin Victorialle ja Danielille. Taisi olla siis se Estellen pipo ihan suomalaisesta äitiyspakkauksesta. Jäämme jännityksellä odottamaan, onko myös tulevalla Brittein saarten hallitsijalla vauvana meijän äitiyspakkauksen vaatteita.

      Lainaa

    138. Isi-ihminen 16.7.2013 23:58
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      Voi vee: Ja äityspakkaus maksaa yli 100e mut jos sen ottaa rahana ni hyvä jos 100 ekee saa
      Juu siitä saa 140€ jos haluaa rahana ottaa ja vaikka Iinan kaltasena kusipäänä mennä ripsienpidennykseen tai peräaukon valkasuun. Ihme vittupää ihminen...laittaa vihaks tuommoset pissaliisat kö miikään ei kelpaa olevinaan ja kuitenki ne suomeruåttalaiset vanhemmat Gitta ja Pärthil kustantaa kaiken ja tekee pikk Iinuskan eten kaiken....Arghh!

      Lainaa

    139. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Luomu…: Vai oikein orgaanista puuvillaa. Vaikea kuvitella epäorgaanista puuvillaa..
      Luomuviljelty puuvilla. Sanooko mitään? Puuvilla on kasvi mitä viljellään, ja sitä voi joko viljellä ilman kemiallisia ja myrkyllisiä lannoitteita tai niiden kanssa. Tiedän kyllä kumpaa suosisin omalla lapsellani (jos sellainen olisi).

      Lainaa

    140. Minä itte 4.8.2014 12:48
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Hei Iina, sijoitan rahaa omaa lapseeni. Sitä rahaa vaan ei ole paljon ja laskujakin pitäisi maksaa ja ruokaa syödä. Siksi meilläkin oli käytössä se ilmainen hyihyikamalayäk- äitiyspakkaus. Ja lapsiparkani on koko ikänsä joutunut kulkemaan pääosin käytettyinä ostetuissa/ saaduissa vaatteissa! Siis suaraan apua ja iik!!!! Olisi lastensuojelulla työsarkaa meillä. Onhan se kamalaa kun lapsella on vaatetta päällä säässä kuin säässä. ;)

      Lainaa

    141. anonyymi ameeba 11.11.2017 11:30
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      spöröspörö: Ei kukaan voi olla noin pihalla.
      Voi, kyllä voi...

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: äitiyspakkaus, vaatteet, vauva, laatikko, ilmainen, muoti, italia, Ranska