Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kohtaamisia kaupoilla, osa 26

Maailman eksoottisimmat munat nyt K-kaupoissa!
Kohtaamisia kaupoilla, osa 26

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 52 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Hoomoilanen 11.6.2013 6:28
      Tulos: +1018 (1054 ääntä)
      Ettei olisi tuo ekan mokan tyttönen Äitiyspakkaus-mokan jälkikasvua...

      Lainaa

    2. Jurus-Pentti 11.6.2013 6:35
      Tulos: -80 (226 ääntä)
      Fifty Centin naamalla varustettu Visa Electron olisi aika makea. Mutta ei kai tuossa sellaista tarkoitettu.

      Lainaa

    3. Sillälailla 11.6.2013 8:26
      Tulos: +333 (351 ääntä)
      Hoomoilanen: Ettei olisi tuo ekan mokan tyttönen Äitiyspakkaus-mokan jälkikasvua…
      Tuli niin sama fiilis, että Iinan tytärhän se siellä..

      Lainaa

    4. Kapteeni koukku 11.6.2013 8:31
      Tulos: -180 (272 ääntä)
      Täytyy minunkin myöntää, ettei nuo kaikki hedelmät todellakaan ole tuttuja. Milloin olisi mahdollisuus tutustua esim. "kaki"-nimiseen hedelmään, ellei erityisesti harrasta ruoanlaittoa tai ole kasvissyöjä?

      Lainaa

    5. Neiti Kouvosto 11.6.2013 9:02
      Tulos: +33 (109 ääntä)
      Kouvolan muututtua suur-Kouvolaks, täälläki on nuoret ruvennu pitää itteään yhtä yksinkertaisina kuin esim. pääkaupunkiseudun nuoret lupaukset. Maalaisjärki on kadonnu olemattomiin. Mut olis se kivaa jos kukkonikin munisi.

      Lainaa

    6. Tulos: +369 (383 ääntä)
      Kapteeni koukku: Täytyy minunkin myöntää, ettei nuo kaikki hedelmät todellakaan ole tuttuja. Milloin olisi mahdollisuus tutustua esim. “kaki”-nimiseen hedelmään, ellei erityisesti harrasta ruoanlaittoa tai ole kasvissyöjä?
      Paitsi et retiisi ei oo hedelmä, vaan juures... :D

      Lainaa

    7. Tulos: +209 (223 ääntä)
      Niin, Kapteeni. Kaki-hedelmät ovat kyllä olleet markkinoilla yleisesti saatavina kovin vähän aikaa verrattuna retiiseihin. Lisäksi Kaki on hiukan eksoottisempi, retiisi taas ihan perusvihannes.

      Lainaa

    8. Tulos: +153 (167 ääntä)
      Kapteeni koukku: Täytyy minunkin myöntää, ettei nuo kaikki hedelmät todellakaan ole tuttuja. Milloin olisi mahdollisuus tutustua esim. “kaki”-nimiseen hedelmään, ellei erityisesti harrasta ruoanlaittoa tai ole kasvissyöjä?
      Ihan vaan selvennykseksi, että retiisit eivät suinkaan ole hedelmiä, vaan ihan suomessakin kasvavia juureksia. Hedelmien kanssa olen samaa mieltä, ettei niistä kaikista pysy perässä, mikä mikin on.

      Lainaa

    9. Tulos: +87 (95 ääntä)
      Kapteeni koukku: Täytyy minunkin myöntää, ettei nuo kaikki hedelmät todellakaan ole tuttuja. Milloin olisi mahdollisuus tutustua esim. “kaki”-nimiseen hedelmään, ellei erityisesti harrasta ruoanlaittoa tai ole kasvissyöjä?
      Kakiin kannattaa kyllä tutustua. Eikä siihen mitään ruuanlaittoa tai kasvissyöntiä tarvita, sen kun vaan hotkaisee naamaan samassa hengessä kuin banaanin tai mandariinin. :D

      Lainaa

    10. Tulos: -28 (70 ääntä)
      Jurus-Pentti: Fifty Centin naamalla varustettu Visa Electron olisi aika makea. Mutta ei kai tuossa sellaista tarkoitettu.
      Mira taisi tarkoittaa, että pillimehu maksoi 50 senttiä (:

      Lainaa

    11. Tulos: -30 (80 ääntä)
      lolo ihme minilissu toi eka mut idgaf

      Lainaa

    12. Tulos: -71 (85 ääntä)
      Eikös se mene niin että jos ostaa alta parilla eurolla ja maksaa kortilla tulee palvelumaksu joka on reilun euron?

      Lainaa

    13. Tulos: +68 (70 ääntä)
      Kapteeni koukku: Täytyy minunkin myöntää, ettei nuo kaikki hedelmät todellakaan ole tuttuja. Milloin olisi mahdollisuus tutustua esim. “kaki”-nimiseen hedelmään, ellei erityisesti harrasta ruoanlaittoa tai ole kasvissyöjä?
      Ymmärtäisi vielä ihan oikeasti tuntemattomampien kasvisten kohdalla. Mutta kun se retiisi ei tosiaan ole sieltä erikoisimmasta päästä vaan ihan perusjuures. En minäkään ole koskaan syönyt/laittanut ruokaa munakoisosta ja silti tiedän miltä se näyttää.

      Lainaa

    14. Tulos: +54 (62 ääntä)
      Joku vaan: Eikös se mene niin että jos ostaa alta parilla eurolla ja maksaa kortilla tulee palvelumaksu joka on reilun euron?
      Ei?? :o Missäs sä oikein elät?

      Lainaa

    15. Tulos: +54 (60 ääntä)
      Ai, persimon oli minulle kyllä tuttu hedelmä, mutta en tiennytkään että sen virallisempi nimi on kaki. Kiitos. Pitänee siis vielä jatkaa kasvilajien opiskelua.

      Lainaa

    16. Tulos: +49 (53 ääntä)
      Joku vaan: Eikös se mene niin että jos ostaa alta parilla eurolla ja maksaa kortilla tulee palvelumaksu joka on reilun euron?
      Ennen meni, kun korttipääte otti aina erikseen pankkiyhteyden joka korttimaksun yhteydessä. Nykyään korttipäätteet ovat jatkuvasti yhteydessä pankkiin eli maksua ei enää oteta.

      Lainaa

    17. Tulos: -19 (31 ääntä)
      veeruska: Ihan vaan selvennykseksi, että retiisit eivät suinkaan ole hedelmiä, vaan ihan suomessakin kasvavia juureksia. Hedelmien kanssa olen samaa mieltä, ettei niistä kaikista pysy perässä, mikä mikin on.
      implikoiden että hän väitti retiisien olevan hedelmä?? luetunymmärtäminen jne...

      Lainaa

    18. Tulos: +40 (48 ääntä)
      Itsellä oli kerran unohtunut purjosta hintalappu ja kassaneiti katsoi ihmeissään, että mikähän tämä on?:)

      Lainaa

    19. ihmettelijä 11.6.2013 15:25
      Tulos: -33 (39 ääntä)
      Mikä on tuon ekan jutun 'moka'?

      Lainaa

    20. duck of doom 11.6.2013 16:10
      Tulos: +65 (71 ääntä)
      ihmettelijä: Mikä on tuon ekan jutun ‘moka’?
      viimeistään tässävaiheessa toivoisin että feissarimokat logon alapuolella oleva teksti "ja muut facebookin helmet" alleviivattaisiin oikeen räikeällä punaisella.

      Lainaa

    21. Tulos: +19 (25 ääntä)
      ihmettelijä: Mikä on tuon ekan jutun ‘moka’?
      Huom. "Feissarimokat - ja muut facebookin helmet".

      Lainaa

    22. matemaanikko 11.6.2013 16:26
      Tulos: +22 (36 ääntä)
      Mistä lähtien 10-vuotiaille on myönnetty Visa Electron? Ainakin joskus aiemmin ikäraja oli 15, muistaakseni.

      Lainaa

    23. Tulos: +10 (14 ääntä)
      matemaanikko: Mistä lähtien 10-vuotiaille on myönnetty Visa Electron? Ainakin joskus aiemmin ikäraja oli 15, muistaakseni.
      ikäraja vaihtelee eri pankeilla, kyllä sen voi jo 10-vuotiaana saada.

      Lainaa

    24. Tulos: +28 (30 ääntä)
      matemaanikko: Visa Electron
      "Suomessa Visa Electronin voi saada jokainen 18 vuotta täyttänyt. 10–17-vuotiaille kortti myönnetään vanhempien suostumuksella."

      Lainaa

    25. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Hoomoilanen: Ettei olisi tuo ekan mokan tyttönen Äitiyspakkaus-mokan jälkikasvua…
      En ois voinu saada parempaa päivän piristystä :'DDDDDD hahahahaha

      Lainaa

    26. Tulos: -20 (28 ääntä)
      Itsekään en vielä viikko sitten tiennyt miltä retiisi näyttää ja moni muukin "perus vihannes" on tuntematon, koska ei tule ikinä käytettyä sellaisia. T. 25-vuotias mies

      Lainaa

    27. Tulos: +14 (22 ääntä)
      Neiti Kouvosto: Kouvolan muututtua suur-Kouvolaks, täälläki on nuoret ruvennu pitää itteään yhtä yksinkertaisina kuin esim. pääkaupunkiseudun nuoret lupaukset. Maalaisjärki on kadonnu olemattomiin. Mut olis se kivaa jos kukkonikin munisi.
      Kouvola (suur tai pien) on niin perkeleen ankea paikka, ettei sillä paljon älymystö juhli.

      Lainaa

    28. Tulos: -15 (17 ääntä)
      Hoomoilanen: Ettei olisi tuo ekan mokan tyttönen Äitiyspakkaus-mokan jälkikasvua…
      Joku selittää nyt tyhmälle, kun en tajunnut mitä tällä meinattiin? :D

      Lainaa

    29. Tulos: +14 (20 ääntä)
      Täytyy kyllä myöntää, että meillä ei kotona ole minun muistaakseni koskaan käytetty retiisiä, joten tuli kyllä viime kesänä kaupassa kesätöissä yllärinä, miten moni niitä retiisinippuja kiikutti kassalle. : D Yleissivistyksen puutetta ehkä, mutta ainakin on nykyään helppo tunnistaa.

      Lainaa

    30. Tulos: +1 (3 ääntä)
      ihmettelijä: Mikä on tuon ekan jutun ‘moka’?
      Toi oli noista juuri hauskin "moka". Toiset oli melko laimeita mielestäni :P

      Lainaa

    31. Tulos: -11 (23 ääntä)
      Joonaksen juttu muistuttaa omaani. Olin Lidlissä juuri päässyt latomaan omia tavaroitani kassiin kun edellä olleen miehen kasviksista kassaneiti meni hämilleen. "Muistatko yhtään mikä tää on?" mies: "Hmm... öö... en." "Hitto, mikähän tää on? En tunnista." Minä sitten tomerana tyttönä totesin, että se on fenkoli ja niin me kaikki pääsimme jatkamaan eteenpäin. Ymmärrän kyllä, ettei fenkolia aina tunnista, mutta jos työpaikkansa tuotteita tunne, niin onhan se hieman noloa.

      Lainaa

    32. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Hoomoilanen: Ettei olisi tuo ekan mokan tyttönen Äitiyspakkaus-mokan jälkikasvua…
      Hahha,voi olla :D

      Lainaa

    33. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Soile: Joka päääsiäinen!

      Lainaa

    34. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Oltiin muutama vuosi sitten mutsin kanssa Lidlissä käymässä kun edellisen asiakkaan kamojen kanssa meni neidillä sormi suuhun. Onko tää kurkku, se kysyi asiakkaalta. Öööö... On se! Sanoi tämä. Kun oltiin itse ulkona, revettiin. Kesäkurpitsahan se oli. Halvalla taisi lähteä.

      Lainaa

    35. maalaistyttö 12.6.2013 14:41
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      q: implikoiden että hän väitti retiisien olevan hedelmä??luetunymmärtäminen jne…
      "Täytyy minunkin myöntää, ettei nuo kaikki hedelmät todellakaan ole tuttuja. " Kyllä siltä kuulostaa, että hän ainakin luuli sen olevan. Onneksi itse sain hakea kyseisiä "hedelmiä" jo lapsena mummon pellosta, tulivat tutuksi. Kannattaa maistaakin, jos joku ei ole vielä ehtinyt.

      Lainaa

    36. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Retiisit oli suuri ihmetys myös seittemän vuotta sitten Lidlissä kassapojalle. Asiakkaana oleva ei puhunut suomea, joten hänkään ei osannut vastata, mitä nuo oudot punajuuret oikein suomeksi olivat. Tilanteen pelasti seuraavana kassalla ollut 50v tantta, joka tokaisi hienosti Ärrällä ääntäen "krhm.. Retiisi". Ja poika naputteli tyytyväisenä hinnan.

      Lainaa

    37. Naurisnatsi 13.6.2013 14:05
      Tulos: +14 (24 ääntä)
      Kapteeni koukku: Täytyy minunkin myöntää, ettei nuo kaikki hedelmät todellakaan ole tuttuja. Milloin olisi mahdollisuus tutustua esim. “kaki”-nimiseen hedelmään, ellei erityisesti harrasta ruoanlaittoa tai ole kasvissyöjä?
      Sama juttu. Lidlin kassana työskennellessäni en tunnistanut lanttua (siellähän ei vihanneksia punnita itse vaan kassa opettelee ulkoa niitten numerot). Piti varmistaa asiakkaalta, sieltä tuli sellainen "SUOMI ISÄMMAA MIKSET TUNNISTA KANSALLIS_KASVIA"-ilme. Vähän hävetti mutta toisaalta, mikä siinä nyt on niin noloa jos ei jotakin ruoka-ainesta tunnista. Elämä on oppimista. Ei se niin kamalaa ole.

      Lainaa

    38. kk (ei sama) 13.6.2013 14:08
      Tulos: +3 (13 ääntä)
      Kanan- ja kukonmunat ovat molemmat huonoja. Itse syön vain eunukin munia, joita saa stockan herkkuosastolta.

      Lainaa

    39. ihmettelijä 13.6.2013 14:30
      Tulos: -12 (22 ääntä)
      No kysytään sitten, että millä tavalla tuon ekan jutun pitäisi olla "helmi", siis tässä kontekstissa tänne postaamisen arvoinen tapaus joka herättäisi jutun lukijoissa jonkinlaisia tunteita suuntaan tai toiseen? Ihmeellisen miinusaallon tuo mun kysymys sai, pelkkää plussaa tuli niille näsäviisaille saivartelijoille jotka eivät siihen kysymykseen osanneet vastata. Ehkä asioiden yhdistäminen oli liian vaikeaa, kun puhuin lainausmerkeissä mokasta jota siis ei ollut. Jos en jonain toisena kertana tajua jotain juttua, voin varmaan kysyä että "Mikä oli tämän jutun helmeys". Se vaan tuntuu omaan korvaan vähän hassulta.

      Lainaa

    40. Nymfimaatti 13.6.2013 17:24
      Tulos: -8 (10 ääntä)
      Kyllähän nyt kassaneidon pitäisi vihannekset tietää! Ja jos ei ulkomuodosta tunnista, ni kyllähän sitä nyt täytyisi sen verran yleissivistystä olla että nimestä tietää : D

      Lainaa

    41. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Missä uudet mokat ja helmet viipyy?

      Lainaa

    42. Tulos: -10 (14 ääntä)
      Miten 10v:llä voi olla Visa Electron?

      Lainaa

    43. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Taas noita että kassalla olevien pitäisi tunnistaa kaikki kaupan 60 000 (+-) tuotetta. Jos jollekki ei oo retiisi tuttu nii sitte ei ole. Joku retiisikin saattaa olla vain joku kausituote joka tuli myyntiin juuri kyseisenä aamuna. Kaupan kassan ei todellakaan tarvi tietää kaikesta kaikkea.

      Lainaa

    44. Tulos: -6 (8 ääntä)
      10v visa electron?! No johan on aikoihin eletty.

      Lainaa

    45. Tulos: +10 (16 ääntä)
      Mıksıköhan joku ostaa fenkolıa jos eı tıeda sen nımea?? Ja mıten ladoıt tavaroıta kassıın jos edellası oleva asıakas vıela maksoı omıaan? keksıtköhan jutun vaın leıjuaksesı sılla etta mukamas tunnıstat fenkolın? Ja luuletko etta nıınkın ıson ruokakaupan kuın Lıdlın työntekıja voı taıkka pıtaısı tunnıstaa kaıkkı tuotteeet. voı hyvaa paıvaa.
      Umea: Joonaksen juttu muistuttaa omaani. Olin Lidlissä juuri päässyt latomaan omia tavaroitani kassiin kun edellä olleen miehen kasviksista kassaneiti meni hämilleen. “Muistatko yhtään mikä tää on?” mies: “Hmm… öö… en.” “Hitto, mikähän tää on? En tunnista.” Minä sitten tomerana tyttönä totesin, että se on fenkoli ja niin me kaikki pääsimme jatkamaan eteenpäin. Ymmärrän kyllä, ettei fenkolia aina tunnista, mutta jos työpaikkansa tuotteita tunne, niin onhan se hieman noloa.

      Lainaa

    46. Tulos: -7 (15 ääntä)
      Umea: Joonaksen juttu muistuttaa omaani. Olin Lidlissä juuri päässyt latomaan omia tavaroitani kassiin kun edellä olleen miehen kasviksista kassaneiti meni hämilleen. “Muistatko yhtään mikä tää on?” mies: “Hmm… öö… en.” “Hitto, mikähän tää on? En tunnista.” Minä sitten tomerana tyttönä totesin, että se on fenkoli ja niin me kaikki pääsimme jatkamaan eteenpäin. Ymmärrän kyllä, ettei fenkolia aina tunnista, mutta jos työpaikkansa tuotteita tunne, niin onhan se hieman noloa.
      Kerran kaupassa tuli myyjätyttönen ystävällisesti kysymään, mitä etsin, ja vastasin totuudenmukaisesti, että etikkaa. Harmi vain, ettei hänellä ollut oikein käsitystä, että mitä se sellainen aine on ja mistä päin sitä voisi löytyä. Ja samaten tulee mieleen se kerta, kun kaupunginkirjaston varastosta kirjaa tilatessa jouduin opastamaan virkailijaa aiheesta sisältyykö nimeen Euripides B-kirjain vai ei. No, onneksi molemmat tilanteet selvisivät suvereenien tietojeni ansiosta.

      Lainaa

    47. Tulos: 0 (12 ääntä)
      Neiti Kouvosto: Kouvolan muututtua suur-Kouvolaks, täälläki on nuoret ruvennu pitää itteään yhtä yksinkertaisina kuin esim. pääkaupunkiseudun nuoret lupaukset. Maalaisjärki on kadonnu olemattomiin. Mut olis se kivaa jos kukkonikin munisi.
      Miten pääkaupunkiseudun nuoret on sun mielestä yksinkertasia? Tunnetko montakin? Sanoisin, että täällä on ihmisillä melko hyvä yleissivistys. Tässä sulle lista Suomen parhaista lukioista: http://www.hs.fi/kotimaa/Ressu+taas+lukioiden+ykkönen++katso+koko+lista+Suomen+lukioista/a1305681078381. Hassua, että yksinkertaset helsinkiläiset miehittää kärkisijoja.

      Lainaa

    48. Tulos: -6 (10 ääntä)
      "Erikoisuuksilla" kauppaneiti on saattanut juuri meinata, ettei tuote kuulu vakivalikoimaan, eikä sille näin ollen löydy suoraan omaa hintaa, vaan hinta pitää laittaa "vihanneksena". Ehkä tyttö tiesikin näiden olevan retiisejä, muttei ollut näitä nähnyt ennen kaupan hyllyllä (kesätyöntekijät eivät usein päädy heviosastolle). En vain suostu uskomaan, etteikö joku tunnistaisi retiisiä :D Kauheeta toi pikkutytön käyttäytyminen, ei pitkälle pötki pilalle hemmotellulla lapsuudella.

      Lainaa

    49. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Asuinkaupungissani on kauppa, jossa tuotteisiin ei edes saa lappuja. Siitä huolimatta kassan myyjät harvoin tunnistavat avokadoa. Ihmettelen. :)

      Lainaa

    50. Mulukkukukko 11.2.2014 22:25
      Tulos: -1 (9 ääntä)
      "Koska kukot on alkaneet munia?" No kukothan ne vasta munaileekin, mutta kun nainen munaa niin se onkin sitten semmoinen emämunaus!

      Lainaa

    51. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Kukon munia ja härän maitoa.

      Lainaa

    52. Tulos: +4 (4 ääntä)
      "Arvonsa tietävä leidi" on nykyään siis sitä mitä media käskee?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kananmuna, kananmunat, kukko, ruskea, retiisi, kana, valkoinen, kauppa, vihannes, kassa, tyttö, louis vuitton