Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Lähiruokaa

Kaupassakaan ei saa enää käydä rauhassa.
Lähiruokaa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 75 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. perkeleen new age maailmanpelastaja 13.6.2013 5:11
      Tulos: +1531 (1599 ääntä)
      itse oon kasvissyöjä ja muutenkin yritän tehdä mahdollisimman eettisiä valintoja kaupassa, mutta ai että pistää vituttamaan tuollaiset tuputtajat :D eiköhän riku aikuisena ihmisenä osaa ihan itse päättää, mitä sieltä kaupasta ostaa...

      Lainaa

    2. Tulos: +347 (615 ääntä)
      Luultavasti naispuoleinen henkilö :D

      Lainaa

    3. Tulos: -77 (195 ääntä)
      tositarina

      Lainaa

    4. Tulos: +157 (479 ääntä)
      Viimeiseen lauseeseen asti olin Rikun puolella.

      Lainaa

    5. sinitiainen 13.6.2013 7:47
      Tulos: +382 (584 ääntä)
      Aika ärsyttävää alkaa tollein toisten asioihin puuttumaan, mutta ei toi Rikukaan kauheen mukavalta tyypiltä vaikuttanut....

      Lainaa

    6. Tulos: +476 (542 ääntä)
      hähhä: Viimeiseen lauseeseen asti olin Rikun puolella.
      "Perseen perse"?

      Lainaa

    7. Tulos: +118 (344 ääntä)
      sinitiainen: Aika ärsyttävää alkaa tollein toisten asioihin puuttumaan, mutta ei toi Rikukaan kauheen mukavalta tyypiltä vaikuttanut….
      Olen täysin samaa mieltä tästä. Ihmetyttää miten jotkut saavat toisten mollaamisesta jotain tyydytystä. Oli se toinen sitten puhelinmyyjä, feissari tai joku muu "häirikkö". Miksei tässäkin olisi voinut vain sanoa, että "aha, kiitos tiedosta, näkemiin" ja jatkaa ostoksia? No, sitten tämä tarina ei olisi tullut tänne Feissarimokiin.

      Lainaa

    8. Tulos: +378 (524 ääntä)
      Olosuhteet huomioonottaen ihan asiallista käytöstä Rikulta. Kuka hemmetin vatipää tulee pätemään ventovieraalle tämän ostoskortin sisällöstä?

      Lainaa

    9. Tulos: -36 (126 ääntä)
      Missä viipyy valitukset Rikun kirjoitustyylistä ja kirjoitusvirheistä? Niitä saa lukea aina näissä pidemmissä tarinoissa...

      Lainaa

    10. Tulos: +154 (234 ääntä)
      hähhä: Viimeiseen lauseeseen asti olin Rikun puolella.
      Itsellä kurkku perseessä?

      Lainaa

    11. näin sen näin 13.6.2013 9:49
      Tulos: -38 (108 ääntä)
      Tosi uskottava juttu...

      Lainaa

    12. Tulos: +204 (244 ääntä)
      En ihmettele että pistää vituttamaan. Ite oon aina sanonu sitä, että jokainen saa syödä iha mitä ikinä huvittaa, kunha ei muille rupee tyrkyttää/paasaamaan. Samaa pätee muuten uskontoon.

      Lainaa

    13. Tulos: -86 (190 ääntä)
      Hipit ja kaiken maailman piipertäjät ovat syvältä sieltä.

      Lainaa

    14. Tulos: +13 (93 ääntä)
      Pena: Missä viipyy valitukset Rikun kirjoitustyylistä ja kirjoitusvirheistä? Niitä saa lukea aina näissä pidemmissä tarinoissa…
      Muuten ihan hyvin kirjottanu, mutta häiritsi ja ärsytti nuo englanniksi olevat sanonnat/mitkä lie tuolla seassa..

      Lainaa

    15. Tulos: +18 (42 ääntä)
      tero: tositarina
      Aivan selvästi.

      Lainaa

    16. Tulos: -29 (75 ääntä)
      Tuskin on totta ees...

      Lainaa

    17. Tulos: +44 (60 ääntä)
      Olisit ostanut munakoisoa.

      Lainaa

    18. Tulos: -33 (167 ääntä)
      mukahauska Riku, ihana kohtelias nuorimies "haistakaa vittu koko maailma mun asiat ei kuulu muille"

      Lainaa

    19. Tulos: +148 (208 ääntä)
      Wiltsu: Tuskin on totta ees…
      Minkä takia joka helve*tin paikassa pitää aina olla joku yksi v*tun vatipää jonka mielestä asia ei voi olla totta? 1) Tässä maassa on 5 miljoonaa asukasta, ihan hyvä mahdollisuus että yhdelle tai useammalle käy noin kuin Rikulle. 2) Ketään ei v*ttu kiinnosta jos nämä ovatkin jonkun idiootin keksimiä, sillä nämä ovat kuitenkin viihdettä ja pääasia on että meillä on hauskaa.

      Lainaa

    20. Tulos: +87 (125 ääntä)
      : En ihmettele että pistää vituttamaan. Ite oon aina sanonu sitä, että jokainen saa syödä iha mitä ikinä huvittaa, kunha ei muille rupee tyrkyttää/paasaamaan. Samaa pätee muuten uskontoon.
      Siinä mielessä olen eri mieltä, että mielestäni lähiruokaan ja reilu kauppa -tyylisiin käytäntöihin pitäisi panostaa enemmän kuin nykyään, ihan vaan vaikka sen takia että Helsinki ei sitten sadan tai parin vuoden jälkeen ole merenpohjassa (vaikka toisaalta se olis kyllä ihan sairaan siistiä), mutta siinä mielessä samaa mieltä, että ei tuollaisiin tavoitteisiin päästä nalkuttamalla toisille kaupanhyllyjen välissä. Jos jollekin pitäisi nalkuttaa niin valtiolle ja suuryrityksille.

      Lainaa

    21. Tulos: -25 (115 ääntä)
      : En ihmettele että pistää vituttamaan. Ite oon aina sanonu sitä, että jokainen saa syödä iha mitä ikinä huvittaa, kunha ei muille rupee tyrkyttää/paasaamaan. Samaa pätee muuten uskontoon.
      Juuri tuon asenteen takia Itämeri muuttuu hyvää vauhtia uimakelvottomaksi. Siinäkin vissiin suurimman osan mielestä suurin tragedia on se, että merenrantatonttien arvo laskee.

      Lainaa

    22. Tulos: -16 (206 ääntä)
      On kieltämättä epäkohteliasta mennä tonkimaan toisen ostoksia. Mutta silti, mua ärsyttää semmoinen asenne, että "se on just tasan mun oma asia mitä ostan". Kun ei se ole. Totta kai kulutusyhteiskunnassa suurimmaksi yksilönvapaudeksi mielletään vapaus kuluttaa mitä tahtoo ja miten tahtoo... mutta siinä unohtuu se, että lähes aina se oma nautinto (ruoka, halpisvaatteet, elektroniikka) on revitty jonkun toisen selkänahasta. Sama koskee yksityisautoilua, joka on myöskin suurimman osan mielestä oma valinta. Mutta yhteistä ilmaahan siinä saastutetaan, samoin kuin tehomaatalous pilaa yhteisiä vesistöjä. Vielä enemmän v*tuttaa köyhistä maista riistettyihin luonnonvaroihin ja halpatyövoimaan perustuva krääsä. Orjuuttakin on vielä tänä päivänä olemassa (viimeisimpänä uutisena nyt vaikka se kiinalaismies, joka kätki hätäviestejä pakkotyöleirillä valmistamansa halloweenkrääsän sekaan). Näitä juttuja ei ole kivaa eikä mukavaa ajatella. Eikä ole kivaa tai mukavaa, kun joku tulee asiasta huomauttamaan. Vaan kyllä itsekin tekisi joskus mieli mennä kohteliaasti kysymään kaupassa tuntemattomilta, että ihanko totta tarvitset kaikkea tuota paskaa. Meidän elämä täällä on kuitenkin suhteessa niin paljon kivempaa ja mukavampaa kuin niiden, jotka kärsivät meidän kustannuksellamme. Välillä on ihan hyvä poistua oman navan ympärillä pyörivältä mukavuusalueelta ja raottaa silmiä.

      Lainaa

    23. Tulos: -18 (26 ääntä)
      bethos, "hel*vetin".. just saying. ihan asia kommentti muuten.

      Lainaa

    24. Tulos: +47 (57 ääntä)
      ..ja sit kirjotin sen vielä ite väärin :D ehkä jätän ton huomauttelun muille

      Lainaa

    25. Tämäkö hauskaa 13.6.2013 14:26
      Tulos: -18 (56 ääntä)
      Vittu mikä juntti

      Lainaa

    26. Tulos: +35 (63 ääntä)
      Kyllä siinä varmasti itseltänikin pääsisi samankaltaista kysymystä, jos joku alkaisi kyylätä ostoksiani ja kommentoida asiaa. Eipä se muille kuulu, mitä mä kaupasta kotiini kannan, eikä mua kiinnosta onko lisäaineita tai muuta paskaa seassa.

      Lainaa

    27. Tulos: +83 (123 ääntä)
      Mutta silti, mua ärsyttää semmoinen asenne, että “se on just tasan mun oma asia mitä ostan”. Kun ei se ole.
      No kyllä se muuten on. Ymmärrän kyllä sen että halutaan tehdä eettisempiä valintoja omien ostosten kanssa, ja itsekin niitä pyrin mahdollisuuksien mukaan tekemään, mutta käsitän ihan täysin myös sen että siinä saattaa vähän mennä kippo nurin jos joku random-haisuli tulee penkomaan ostoskoria kesken kauppareissun. Nämä valistajat kusevat tällä tavoin toimiessaan kaikkein eniten omaan kamiinaansa, vai kuvitteleeko joku että tuntemattomat ottavat jostakin pilipalimoraalisaarnasta onkeensa, kun se tullaan esittämään tuolla tavoin? On hienoa suosia lähiruokaa isojen ketjutuotteiden sijaan, ja on hienoa valita eettisemmin tuotettua tehotuotannon sijaan. Kaikkein hienointa on kun sen tekee omassa elämässään ja pitää siitä turpansa kiinni semmoisissa tilanteissa, joihin se ei tosiaankaan kuulu.

      Lainaa

    28. Tulos: +32 (84 ääntä)
      Kukamuka: On kieltämättä epäkohteliasta mennä tonkimaan toisen ostoksia. Mutta silti, mua ärsyttää semmoinen asenne, että “se on just tasan mun oma asia mitä ostan”. Kun ei se ole. Totta kai kulutusyhteiskunnassa suurimmaksi yksilönvapaudeksi mielletään vapaus kuluttaa mitä tahtoo ja miten tahtoo… mutta siinä unohtuu se, että lähes aina se oma nautinto (ruoka, halpisvaatteet, elektroniikka) on revitty jonkun toisen selkänahasta. Sama koskee yksityisautoilua, joka on myöskin suurimman osan mielestä oma valinta. Mutta yhteistä ilmaahan siinä saastutetaan, samoin kuin tehomaatalous pilaa yhteisiä vesistöjä. Vielä enemmän v*tuttaa köyhistä maista riistettyihin luonnonvaroihin ja halpatyövoimaan perustuva krääsä. Orjuuttakin on vielä tänä päivänä olemassa (viimeisimpänä uutisena nyt vaikka se kiinalaismies, joka kätki hätäviestejä pakkotyöleirillä valmistamansa halloweenkrääsän sekaan). Näitä juttuja ei ole kivaa eikä mukavaa ajatella. Eikä ole kivaa tai mukavaa, kun joku tulee asiasta huomauttamaan. Vaan kyllä itsekin tekisi joskus mieli mennä kohteliaasti kysymään kaupassa tuntemattomilta, että ihanko totta tarvitset kaikkea tuota paskaa. Meidän elämä täällä on kuitenkin suhteessa niin paljon kivempaa ja mukavampaa kuin niiden, jotka kärsivät meidän kustannuksellamme. Välillä on ihan hyvä poistua oman navan ympärillä pyörivältä mukavuusalueelta ja raottaa silmiä.
      ja sun mielestä on siis kohteliasta kysyä "ihanko totta tarvitset kaikkea tuota paskaa." tuntemattomalta ihmiseltä kaupassa? taitaa olla raskasta yrittää elää tässä kamalassa kulutusyhteiskunnassa, jos tuollaisia kohteliaisuuksia tekisi mieli päästellä

      Lainaa

    29. Tulos: -28 (92 ääntä)
      Tarviiko sitä aina olla ilkeä? Ei. Ei tarvitse. Riku hei, oliko nyt NIIN KAMALAA tuo kokemus että piti alkaa vittuilemaan? Ei. Ei ollut.

      Lainaa

    30. Tulos: +24 (48 ääntä)
      Made: Olen täysin samaa mieltä tästä. Ihmetyttää miten jotkut saavat toisten mollaamisesta jotain tyydytystä. Oli se toinen sitten puhelinmyyjä, feissari tai joku muu “häirikkö”. Miksei tässäkin olisi voinut vain sanoa, että “aha, kiitos tiedosta, näkemiin” ja jatkaa ostoksia? No, sitten tämä tarina ei olisi tullut tänne Feissarimokiin.
      Eikös nämä hipit tulleet ekana mollaamaan?

      Lainaa

    31. Tulos: +22 (76 ääntä)
      : En ihmettele että pistää vituttamaan. Ite oon aina sanonu sitä, että jokainen saa syödä iha mitä ikinä huvittaa, kunha ei muille rupee tyrkyttää/paasaamaan. Samaa pätee muuten uskontoon.
      Ja ateismiin.

      Lainaa

    32. Tulos: -8 (18 ääntä)
      Pena: Missä viipyy valitukset Rikun kirjoitustyylistä ja kirjoitusvirheistä? Niitä saa lukea aina näissä pidemmissä tarinoissa…
      Just meinasin kirjottaa, et on ihmisiä, jotka ei käytä pilkkuja ollenkaan ja sitten näitä, jotka tunkevat niitä joka väliin. Tosin helpompi tuokin lukea, kuin pilkuttomuus.

      Lainaa

    33. Tulos: +31 (37 ääntä)
      näin sen näin: Tosi uskottava juttu…
      Miks näitä pittää lukkee jos koskaan ei usko mihinkään

      Lainaa

    34. Tulos: +41 (63 ääntä)
      Made: Olen täysin samaa mieltä tästä. Ihmetyttää miten jotkut saavat toisten mollaamisesta jotain tyydytystä. Oli se toinen sitten puhelinmyyjä, feissari tai joku muu “häirikkö”. Miksei tässäkin olisi voinut vain sanoa, että “aha, kiitos tiedosta, näkemiin” ja jatkaa ostoksia? No, sitten tämä tarina ei olisi tullut tänne Feissarimokiin.
      Puhelinmyyjä ja feissari tekee työtään, heille maksetaan siitä että he häiritsevät muita ihmisiä yrittämällä myydä kaikennäköistä ja kaikki ovat tästä tietoisia. Se, että joku ventovieras alkaa kritisoimaan tuntemattoman ihmisen ruokailutottumuksia ei kuulu samaan kastiin. Sama homma jos joku tulis terassilla kaataa sun oluet viemäriin koska hyi hyi alkoholi on pahasta. Huomaatko eron? MYY vs KRITISOI. Noniin, nyt on sitten rautalangasta väännetty oikeen kunnolla. Sellaselle hihhulille ei tarvitse olla ollenkaan mukava ja toivotella hyviä päivänjatkoja vaan voi saman tien ilmoittaa että lähin mielisairaala on tuossa suunnassa, taidat olla hieman eksyksissä.

      Lainaa

    35. Tulos: -15 (37 ääntä)
      perkeleen new age maailmanpelastaja: itse oon kasvissyöjä ja muutenkin yritän tehdä mahdollisimman eettisiä valintoja kaupassa, mutta ai että pistää vituttamaan tuollaiset tuputtajat eiköhän riku aikuisena ihmisenä osaa ihan itse päättää, mitä sieltä kaupasta ostaa…
      a) mistä tiedät, että Riku on aikuinen? b) vielä ärsyttävämpiä ovat uskontojen tyrkyttäjät, sillä he luulevat kaikkien haluavan "pelastua" ja päästä heidän tylsässä seurassaan paratiisiin, vaikka parempaakin seurapiiriä on tarjolla muualla.

      Lainaa

    36. Tulos: -10 (70 ääntä)
      "Kirjoitanpa ärsyttävästä hippipariskunnasta ja siitä, miten nokkelasti minä itse vastasin!" Not.

      Lainaa

    37. Tulos: +18 (66 ääntä)
      jassu: ja sun mielestä on siis kohteliasta kysyä “ihanko totta tarvitset kaikkea tuota paskaa.” tuntemattomalta ihmiseltä kaupassa? taitaa olla raskasta yrittää elää tässä kamalassa kulutusyhteiskunnassa, jos tuollaisia kohteliaisuuksia tekisi mieli päästellä
      Ei se olisi mun mielestä kohteliasta. Siksi en sitä ole tehnytkään. En sentään tee kaikkea sitä mitä joskus tekee mieli. Musta se on oma valinta jos haluaa vaikka syödä lisäainekyllästettyä ruokaa ja pilata oman kroppansa. Musta se EI ole oma valinta jos ostaa riistotyövoimalla tuotettua krääsää, tehotuotettua lihaa, tai muuta luonnonvaroja tuhlaavaa höttöä - se on yksinkertaisesti moraalisesti väärin ja ihmisten pitäisi ottaa suurempi vastuu siitä mitä ostavat. Turha vyöryttää kaikkea vastuuta suuryritysten niskoille. Joo, ja kyllä tietenkin etupäässä teen nämä valinnat omassa elämässäni. Missä vaiheessa sitten on oikeus kommentoida muiden valintoja? Jos näen naapurin lyövän lastansa tai rääkkäävän kissaansa, niin varmasti puutun asiaan. Miksi sitten on niin kamalan perseestä puuttua siihen, jos joku ostaa vaikka lapsityövoimalla tehtyjä vaatteita? Poissa silmistä, poissa mielestä? No onhan se vaan niin kauheen epäkohteliasta huomauttaa asiasta...

      Lainaa

    38. Tulos: +31 (43 ääntä)
      Ele: a) mistä tiedät, että Riku on aikuinen? b) vielä ärsyttävämpiä ovat uskontojen tyrkyttäjät, sillä he luulevat kaikkien haluavan “pelastua” ja päästä heidän tylsässä seurassaan paratiisiin, vaikka parempaakin seurapiiriä on tarjolla muualla.
      No minäpäs vastaan jos noin kovasti ollaan huolissaan pilkkujen terävyydestä. a) Tekee ruokaostoksia. Yleensä aikuisten askare. b) Mites uskontojen tyrkyttäjät edes liittyvät koko asiaan? Mielipideasia ketä mikäkin eniten ärsyttää.

      Lainaa

    39. Tulos: +19 (45 ääntä)
      Thingsthatneverhappened.txt Ja joo, olemme täällä viihtymässä. En ylläolevan perusteella ole ihan ainoa jonka mielestä nämä "joku ämmä yritti jotain selittää mutta minäpä, vitun kova poika, oikean elämän Bätmäni, pistin sille jauhot suuhun" jutut ihan vaan ei ole hauskoja, totta tahi ei. Ruskettakaa lisää kanoja ihmisuunissa mieluummin...

      Lainaa

    40. Tulos: -1 (47 ääntä)
      Mulle tuli mieleen että te ympäristönsuojelijat ette varmaan tee lapsia? Koska jos teette niin toi teidän hippeily on aika tekopyhää..

      Lainaa

    41. Tulos: +24 (50 ääntä)
      gyyyymmmm: Mulle tuli mieleen että te ympäristönsuojelijat ette varmaan tee lapsia? Koska jos teette niin toi teidän hippeily on aika tekopyhää..
      Ite aion adoptoida lapsen, jos sua todella kiinnostaa. Lapsen teko on tosiaan vähän niin ja näin, itsekästähän se on. Mutta siihen näen ja ymmärrän kyllä todellisen tarpeen, enkä moralisoi muiden lisääntymistä. Tarve jatkaa sukua ja saada lapsi on vähän eri juttu kuin tarve saada mahdollisimman paljon krääsää mahdollisimman halvalla.

      Lainaa

    42. Tulos: +33 (43 ääntä)
      Itse kannusta luomuruokaa ja ekoystävällisyyttä, niin MUILLE EI MENNÄ KRITISOIMAAN HEIDÄN OSTOKSIA. Olisi se kuinka moraalisesti väärin niin on se silti töykeää.

      Lainaa

    43. Tulos: +39 (51 ääntä)
      Kukamuka: Sama koskee yksityisautoilua, joka on myöskin suurimman osan mielestä oma valinta.
      No itse asiassa täällä syrjäkylillä yksityisautoilu ei ole valinta vaan välttämättömyys... Ruokaa olisi ihan kiva päästä silloin tällöin ostamaan, mutta kun lähimpään kauppaan on 10 kilometriä, ei ole paljoa muita vaihtoehtoja kuin auto. Muutaman päivän ruokaostoksia neljälle hengelle kun ei ihan saa mahtumaan fillarin tarakalle... Ja ei, bussit eivät täällä kulje.

      Lainaa

    44. Maalaistollo 13.6.2013 21:12
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      kirppu: No itse asiassa täällä syrjäkylillä yksityisautoilu ei ole valinta vaan välttämättömyys… Ruokaa olisi ihan kiva päästä silloin tällöin ostamaan, mutta kun lähimpään kauppaan on 10 kilometriä, ei ole paljoa muita vaihtoehtoja kuin auto. Muutaman päivän ruokaostoksia neljälle hengelle kun ei ihan saa mahtumaan fillarin tarakalle… Ja ei, bussit eivät täällä kulje.
      Tuo on kyllä täysin totta, joillakin tutuillani kauppa on sen 50 kilometrin ellei pidemmänkin matkan päässä. Julkista liikennettä tässä kunnassa ei ole, ellet sitten halua lähimpään kaupunkiin (päälle sata kilometriä) tai syrjäkylältä kirkonkylälle ja tähän on mahdollisuus se kolme-neljä kertaa päivässä. Lisäksi työmatka voi helposti venyä pitemmäksikkin kuin kauppamatka, eikä kimppakyyteilykään onnistu kun ei kaikki kuitenkaan kaikessa pensaikossa asu. Lisäksi ymmärrän hyvin Rikun reaktion, pitää olla melkoisesti pokkaa että menee toisen ostoksia kommentoimaan. Helposti itsekkin saattaisin melko kärkkäästi vastata, varsinkin jos olen poikennut ruokaostoksille töistä valmiiksi väsyneenä ja nälkäisenä. Sen ymmärtäisin, jos joku tulisi huomauttamaan: "Hei, sulla näkyy olevan tossa espanjalaisia tomaatteja, huomasitko että suomalaiset on tarjouksessa."

      Lainaa

    45. Tulos: +36 (40 ääntä)
      Miksi sitten on niin kamalan perseestä puuttua siihen, jos joku ostaa vaikka lapsityövoimalla tehtyjä vaatteita? Poissa silmistä, poissa mielestä? No onhan se vaan niin kauheen epäkohteliasta huomauttaa asiasta…
      Eiköhän se ole se tapa jolla tämä pakkovalistus tehdään, mikä tässä nyt pikkuisen tökkäsi. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, ja mielestäni on ehdottomasti pelkästään typerää kuvitella vaikuttavansa kenenkään ostotottumuksiin menemällä muina miehinä kaupassa tutkimaan hänen ostoskorinsa sisältöä. Ei ole mitenkään yllättävää että muutenkin tunnetusti niin mielellään ventovieraiden kanssa kommunikoivat kansanmiehemme reagoivat tuollaiseen tylysti. Sitä niinsanotusti saa mitä tilaa. Jos sitä valistusta on tehtävä, kannattaa omistaa jonkinnäköinen tilannetaju ellei halua itse toimia asiaansa vastaan.

      Lainaa

    46. Tulos: +1 (11 ääntä)
      50-metrin.

      Lainaa

    47. Ihmettelijä 14.6.2013 6:58
      Tulos: +7 (17 ääntä)
      Riku on kova jätkä! Perseeseen se kurkku!

      Lainaa

    48. Tulos: +20 (28 ääntä)
      Made: Olen täysin samaa mieltä tästä. Ihmetyttää miten jotkut saavat toisten mollaamisesta jotain tyydytystä. Oli se toinen sitten puhelinmyyjä, feissari tai joku muu “häirikkö”. Miksei tässäkin olisi voinut vain sanoa, että “aha, kiitos tiedosta, näkemiin” ja jatkaa ostoksia? No, sitten tämä tarina ei olisi tullut tänne Feissarimokiin.
      Koska muuten sama pariskunta voisi ilmestyä seuraavan kulman takaa valittamaan lisää.

      Lainaa

    49. Tulos: -6 (22 ääntä)
      Aika kovia hippejä saavat kyllä olla, jos oikeasti pystyvät arvioimaan eettisyyttä tai luontoystävällisyyttää tms. Vaikkapa Suomessa kasvatetut vihannekset tuottavat aikalailla hiilidioksidipäästöjä, kun ilmasto on meillä kohtuullisen kylmä. Tehotuotanto on taas eettistä, koska parantunut tuotanto lisää ihmistne mahdollisuuttaa pysyä hengissä, kun eivät kuole nälkään.

      Lainaa

    50. Tulos: -11 (25 ääntä)
      Tonzo: Eikös nämä hipit tulleet ekana mollaamaan?
      Totta. Mutta onko siihen pakko vastata vittuilulla? Mielestäni ei. Minullekin eilen soitti eräs ärsyttävä puhelinmyyjä, josta en meinannut päästä eroon. Teki mieleni lyödä luuri korvaan tai vittuilla. En tehnyt niin. Lopetin puhelun ystävällisesti. Ja tässä mielestäni tämä myyjä "tuli" minua häiriköimään.
      B: Puhelinmyyjä ja feissari tekee työtään, heille maksetaan siitä että he häiritsevät muita ihmisiä yrittämällä myydä kaikennäköistä ja kaikki ovat tästä tietoisia. Se, että joku ventovieras alkaa kritisoimaan tuntemattoman ihmisen ruokailutottumuksia ei kuulu samaan kastiin. Sama homma jos joku tulis terassilla kaataa sun oluet viemäriin koska hyi hyi alkoholi on pahasta. Huomaatko eron? MYY vs KRITISOI. Noniin, nyt on sitten rautalangasta väännetty oikeen kunnolla. Sellaselle hihhulille ei tarvitse olla ollenkaan mukava ja toivotella hyviä päivänjatkoja vaan voi saman tien ilmoittaa että lähin mielisairaala on tuossa suunnassa, taidat olla hieman eksyksissä.
      Kiitos rautalangasta, vaikkakin vertauksesi ontuu. Oluen kaataminen viemäriin -vertauksessa joku tulee kaatamaan oluen viemäriin, koska "alkoholi hyi hyi". Mokassahan Riku itse antaa tuon kurkkunsa hipeille. Vertauksesi olisi pitänyt siis olla, että joku tulee terassilla sanomaan hyi hyi ja tuosta tuohtuneena kaadat itse oluesi viemäriin. Kaataisitko? Et? No, Rikupa antoi kurkkunsa hipeille. Kyllähän jotkut puhelinmyyjät ja feissaritkin kritisoivat, vaikka töissä ovatkin. Samanlaisena kiusantekona minä heidän häiriköintinsä näen kuin tuollaisten ostoskorikyylien. Sillä erotuksella, että kukaan ei ole minun ostoskorini sisältöä toistaiseksi tullut kritisoimaan.

      Lainaa

    51. Mickey Mouse 14.6.2013 11:53
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      "Luultavasti naispuolinen henkilö" Jaahas.

      Lainaa

    52. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Pena: Missä viipyy valitukset Rikun kirjoitustyylistä ja kirjoitusvirheistä? Niitä saa lukea aina näissä pidemmissä tarinoissa…
      Sähän voisit vaikka tehdä sen.

      Lainaa

    53. Tulos: +28 (36 ääntä)
      Kukamuka: Musta se on oma valinta jos haluaa vaikka syödä lisäainekyllästettyä ruokaa ja pilata oman kroppansa. Musta se EI ole oma valinta jos ostaa riistotyövoimalla tuotettua krääsää, tehotuotettua lihaa, tai muuta luonnonvaroja tuhlaavaa höttöä – se on yksinkertaisesti moraalisesti väärin ja ihmisten pitäisi ottaa suurempi vastuu siitä mitä ostavat. Turha vyöryttää kaikkea vastuuta suuryritysten niskoille.
      luomu on niin stanan kallista tavaraa. kiitos tehotuotettujen lisäainepommien, opiskelijallakin on varaa syödä. loumulinjalla jos pysyisi, ei montaa salaatin siivua tarttis kuukaudessa syödä. eipä siinä, valitsen kyllä eettisemmin aina kun lompakko siihen venyy. ootko muuten miettinyt miten pelkästään Suomen suuret kaupungit ruokittaisiin, jos yhtäkkiä kaikki vaihtais luomuun? loppuis ruoka hyvin nopeesti kesken ilman tehotuotantoa. siellä ei stadissa paljoo omaa perunaa asfaltin raossa kasvatella.

      Lainaa

    54. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Ihmettelen vaan, että oikeestikko ihmiset katotte, mitä toiset kaupasta ostaa? Itse en ainakaan kyyläis kenenkään ostoskoria...

      Lainaa

    55. Tulos: +6 (30 ääntä)
      JT: Eiköhän se ole se tapa jolla tämä pakkovalistus tehdään, mikä tässä nyt pikkuisen tökkäsi. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, ja mielestäni on ehdottomasti pelkästään typerää kuvitella vaikuttavansa kenenkään ostotottumuksiin menemällä muina miehinä kaupassa tutkimaan hänen ostoskorinsa sisältöä. Ei ole mitenkään yllättävää että muutenkin tunnetusti niin mielellään ventovieraiden kanssa kommunikoivat kansanmiehemme reagoivat tuollaiseen tylysti. Sitä niinsanotusti saa mitä tilaa. Jos sitä valistusta on tehtävä, kannattaa omistaa jonkinnäköinen tilannetaju ellei halua itse toimia asiaansa vastaan.
      No onko kukaan väittänytkään, että kyseinen tapa oli se hyvä tapa? No ei ole, vaan juuri sitähän tässä onkin kritisoitu, MUTTA kritisoitu myös sitä "mun elämä, mun napa, ei kuulu vittu kenellekään" asennetta. Koska kaikki valinnat eivät tosiaan koske aina vain itseä, siksi on hyvä miettiä välillä toiseltakin kantilta, kuin minäminäjustnyt. Olen muuten aina ihmetellyt miksi juuri nämä viherpiipertäjä hippiläiset on nostettu joksikin ultimaattisen pahaksi ja kuvottavaksi ryhmäksi, joista on päästävä heti eroon. He kuitenkin lähtökohtaisesti ajattelevat hyvää ja yrittävät toimia sen mukaan ja kannustaa muitakin samaan. Ei tietenkään läheskään aina hyvällä tavalla, kuten esimerkkinä tässä mokassa. Tottahan kuitenkin on, että asioista on pidettävä meteliä, että ne noteerataan ollenkaan. Jos valistuspuheita on sallittua pitää ainoastaan hippifestareilla eihän sitä puhetta kuule kukaan muu kuin ne valmiina olevat hipit, jotka sinne festareille saapuvat. En ymmärrä miten "hyvyyttä" voi pitää pahana asiana? Sitten kannustetaan ja kiljutaan oman itsekkyyden perään käsi korkealla, vaikka se saisi paljon enemmän pahaa aikaan, kuin hetkellisen vitutuksen parin hipin suusta. Olisikohan se loppujen lopuksi huono omatunto? Edelleenkään en ole sitä mieltä, että kaupassa on järkevää tulla kurkistelemaan toisen ruokaostoksia, jos joku siitä vielä haluaisi kommentoida.

      Lainaa

    56. Tulos: -12 (26 ääntä)
      Riku kuulostaa punaniskajuntilta. Onneks ei kuulu mun kaveripiiriin, häpeäisin!

      Lainaa

    57. Tulos: +19 (29 ääntä)
      Naa: No onko kukaan väittänytkään, että kyseinen tapa oli se hyvä tapa? No ei ole, vaan juuri sitähän tässä onkin kritisoitu, MUTTA kritisoitu myös sitä “mun elämä, mun napa, ei kuulu vittu kenellekään” asennetta. Koska kaikki valinnat eivät tosiaan koske aina vain itseä, siksion hyvä miettiä välillä toiseltakin kantilta, kuin minäminäjustnyt.
      No onko joku sitten väittänyt että minäminämunnapa on se paras asenne? Kraah.
      Naa: Olen muuten aina ihmetellyt miksi juuri nämä viherpiipertäjä hippiläiset on nostettu joksikin ultimaattisen pahaksi ja kuvottavaksi ryhmäksi, joista on päästävä heti eroon.
      Aika kivasti kärjistetty. Syy, miksi monia vituttaa hipit, on varmaan se sama kuin miksi jeesustelu vituttaa ylipäätään. Suu vaahdossa pelkästään omaa ideologiaansa (puhutaanpa nyt luonnonsuojelusta, uskonnosta, kasvissyönnistä, karppaamisesta, urheilusta, narkkaamisesta, younameit) tyrkyttävät ihmiset ovat ainakin omasta mielestäni ihan äärimmäisen rasittavia, vaikka olisin heidän kanssaan pääosin samaa mieltäkin. Se vaan on niin, että mitä syvemmälle sinne aatteeseensa/elämäntapaansa sukeltaa, sitä varmemmin useimmiten toinen silmä sokeutuu ja puhe muuttuu yksisilmäiseksi kiihkoiluksi jota ei jaksa esakaan kuunnella. Siinä yleensä menettää kyvyn keskustella siitä omasta asiastaan, siis puhetta kyllä piisaa mutta muita mielipiteitä (vaikka kuinka hyvin perusteltujakin) ei kyetä sisäistämään enää ollenkaan. Ja kuten edellä totesin, tilannetaju olisi aika suotava ominaisuus. Itse ainakin olen ihan valmis (ja olen näin tehnytkin) keskustelemaan vaikkapa sitten uskonnosta, jos onnistun löytämään sen lähes dodon harvinaisuusasteilla liikuskelevan uskovan joka EI länkytä ulkoa opettelemiaan paskapuheita vaan kykenee ihan oikeaan keskusteluun, mielipiteidenvaihtoon ja perusteluihin. Sama pätee uskoakseni valtaosaan väestöstä. Tätä voisivat opetella harrastamaan myös nämä kaikenmaailman ituhipit ja muut aatteen palon korventamat, niin joku saattaisi joskus erehtyä kuuntelemaankin.

      Lainaa

    58. Tulos: -7 (25 ääntä)
      Kukamuka: Musta se EI ole oma valinta jos ostaa riistotyövoimalla tuotettua krääsää, tehotuotettua lihaa, tai muuta luonnonvaroja tuhlaavaa höttöä – se on yksinkertaisesti moraalisesti väärin
      Moraalikäsitykset ovat subjektiivisia, joten mikään ei ole universaalisesti "moraalisesti väärin". Paitsi viherpiiperrys, hippeily ja rottinkitukkien touhut noin ylipäätään.

      Lainaa

    59. Tulos: -3 (19 ääntä)
      Pah minä syön valkoista vasikanlihaa ja pakko syötettyä hanhea

      Lainaa

    60. Tulos: -3 (21 ääntä)
      Made: Olen täysin samaa mieltä tästä. Ihmetyttää miten jotkut saavat toisten mollaamisesta jotain tyydytystä. Oli se toinen sitten puhelinmyyjä, feissari tai joku muu “häirikkö”. Miksei tässäkin olisi voinut vain sanoa, että “aha, kiitos tiedosta, näkemiin” ja jatkaa ostoksia? No, sitten tämä tarina ei olisi tullut tänne Feissarimokiin.
      Sitä saa mitä tilaa.Minä olisin lyönyt molempia.

      Lainaa

    61. Tulos: +1 (27 ääntä)
      kippari: luomu on niin stanan kallista tavaraa. kiitos tehotuotettujen lisäainepommien, opiskelijallakin on varaa syödä. loumulinjalla jos pysyisi, ei montaa salaatin siivua tarttis kuukaudessa syödä. eipä siinä, valitsen kyllä eettisemmin aina kun lompakko siihen venyy. ootko muuten miettinyt miten pelkästään Suomen suuret kaupungit ruokittaisiin, jos yhtäkkiä kaikki vaihtais luomuun? loppuis ruoka hyvin nopeesti kesken ilman tehotuotantoa. siellä ei stadissa paljoo omaa perunaa asfaltin raossa kasvatella.
      Ruokaa riittäisi maailmassa paremmin sillä, että ihmiset vähentäisivät lihansyöntiä. Nyt kuluu hirveästi peltoalaa rehuntuotantoon. Ja itse asiassa perunaa on mahdollista kasvattaa Helsingissäkin, katso esim. http://kaupunkiviljely.fi/ - Kaupunkitilaa vaan ei osata hyödyntää tarpeeksi. Olisi kattoja, parvekkeita, puistoja, joutomaita... Ilmansaasteetkaan eivät ole niin iso ongelma kuin usein kuvitellaan, vaan kaupungissa viljeltyä ruokaa on turvallista syödä. Maaperän saastuminen on isompi ongelma joissakin kaupungeissa, mutta sitä voi torjua kalkitsemalla, ostomullalla, viljelylaareilla jne. Luomuviljelyä pidetään usein huonosti tuottavana. Lyhyellä aikavälillä sadot ovatkin tehoviljelyä pienempiä (Suomessa), mutta pitkällä aikavälillä maan tuottavuus paranee luomuviljelyssä ja huonontuu tehoviljelyssä. Tehoviljelty pelto ei ole kovin pitkäikäinen, vaan vaatii yhä enemmän kemiallista lannoitusta. Tehoviljelystä tuli kannattavaa, kun öljy oli halpaa, mutta ne ajat alkavat olla nyt ohi.

      Lainaa

    62. Tulos: +5 (23 ääntä)
      ellu: Riku kuulostaa punaniskajuntilta. Onneks ei kuulu mun kaveripiiriin, häpeäisin!
      Mikä hänestä tekee punaniskajuntin? Oletko itse sitten todellisuudesta vieraantunut viherpiipertäjä?

      Lainaa

    63. näin sen näin 17.6.2013 14:42
      Tulos: -5 (13 ääntä)
      eew: Miks näitä pittää lukkee jos koskaan ei usko mihinkään
      Koskaan? Kyllä mä nyt joskus jotain uskon. Mutta tämän huomaa heti keksityksi jutuksi, anteeksi nyt vain jos pilaan teidän viihteenne.

      Lainaa

    64. Tulos: -5 (15 ääntä)
      Kukamuka: On kieltämättä epäkohteliasta mennä tonkimaan toisen ostoksia. Mutta silti, mua ärsyttää semmoinen asenne, että “se on just tasan mun oma asia mitä ostan”. Kun ei se ole. Totta kai kulutusyhteiskunnassa suurimmaksi yksilönvapaudeksi mielletään vapaus kuluttaa mitä tahtoo ja miten tahtoo… mutta siinä unohtuu se, että lähes aina se oma nautinto (ruoka, halpisvaatteet, elektroniikka) on revitty jonkun toisen selkänahasta. Sama koskee yksityisautoilua, joka on myöskin suurimman osan mielestä oma valinta. Mutta yhteistä ilmaahan siinä saastutetaan, samoin kuin tehomaatalous pilaa yhteisiä vesistöjä. Vielä enemmän v*tuttaa köyhistä maista riistettyihin luonnonvaroihin ja halpatyövoimaan perustuva krääsä. Orjuuttakin on vielä tänä päivänä olemassa (viimeisimpänä uutisena nyt vaikka se kiinalaismies, joka kätki hätäviestejä pakkotyöleirillä valmistamansa halloweenkrääsän sekaan). Näitä juttuja ei ole kivaa eikä mukavaa ajatella. Eikä ole kivaa tai mukavaa, kun joku tulee asiasta huomauttamaan. Vaan kyllä itsekin tekisi joskus mieli mennä kohteliaasti kysymään kaupassa tuntemattomilta, että ihanko totta tarvitset kaikkea tuota paskaa. Meidän elämä täällä on kuitenkin suhteessa niin paljon kivempaa ja mukavampaa kuin niiden, jotka kärsivät meidän kustannuksellamme. Välillä on ihan hyvä poistua oman navan ympärillä pyörivältä mukavuusalueelta ja raottaa silmiä.
      vituttas jos kiinnostais

      Lainaa

    65. Tulos: 0 (22 ääntä)
      Kukamuka: Ruokaa riittäisi maailmassa paremmin sillä, että ihmiset vähentäisivät lihansyöntiä. Nyt kuluu hirveästi peltoalaa rehuntuotantoon. Ja itse asiassa perunaa on mahdollista kasvattaa Helsingissäkin, katso esim. http://kaupunkiviljely.fi/– Kaupunkitilaa vaan ei osata hyödyntää tarpeeksi. Olisi kattoja, parvekkeita, puistoja, joutomaita… Ilmansaasteetkaan eivät ole niin iso ongelma kuin usein kuvitellaan, vaan kaupungissa viljeltyä ruokaa on turvallista syödä. Maaperän saastuminen on isompi ongelma joissakin kaupungeissa, mutta sitä voi torjua kalkitsemalla, ostomullalla, viljelylaareilla jne. Luomuviljelyä pidetään usein huonosti tuottavana. Lyhyellä aikavälillä sadot ovatkin tehoviljelyä pienempiä (Suomessa), mutta pitkällä aikavälillä maan tuottavuus paranee luomuviljelyssä ja huonontuu tehoviljelyssä. Tehoviljelty pelto ei ole kovin pitkäikäinen, vaan vaatii yhä enemmän kemiallista lannoitusta. Tehoviljelystä tuli kannattavaa, kun öljy oli halpaa, mutta ne ajat alkavat olla nyt ohi.
      Hah, Helsingissä niillä parvekkeilla kasvatetaan jotain ihan muuta ku perunaa ;) Ihmiset on aina syöny paljon lihaa elääkseen ja tulee aina syömään sitä. Mä en ainakaan kutsu ihmisiä mun grillibileisiin syömään tofunakkeja.

      Lainaa

    66. Tulos: +7 (25 ääntä)
      Hans: Hah, Helsingissä niillä parvekkeilla kasvatetaan jotain ihan muuta ku perunaa Ihmiset on aina syöny paljon lihaa elääkseen ja tulee aina syömään sitä. Mä en ainakaan kutsu ihmisiä mun grillibileisiin syömään tofunakkeja.
      Aika harvoin historian aikana ihmiset on syöneet yhtä paljon lihaa kuin länsimaissa nykyään. Lihaa ei syödä täällä enää "elääkseen", vaan pikemminkin "kuollakseen". Eli ihan epäterveellisiä määriä. Siitäkin maristaan nykyisin, jos lapsi ei kerran viikossa saakaan koulussa liharuokaa. Ihan kuin yhteen lihattomaan päivään kuolisi! Vähän kohtuutta kehiin kaipaisin.

      Lainaa

    67. Tulos: +3 (21 ääntä)
      Tähän väliin voisin sanoa, että tuskin teitä valkoritareitakaan olisi miellyttänyt tuntemattomien ihmisten mussutus TEIDÄN ruokaostoksista. Rikun heitto oli hyvä, huomaa taas teidän kukkahattutätien huumorintajun puuttumisen. Ottakaa se sormi pois perseestä ja naurakaa huonoille jutuille. Hyvää juhannusta teillekkin :3

      Lainaa

    68. Tulos: 0 (22 ääntä)
      Neppis: Tähän väliin voisin sanoa, että tuskin teitä valkoritareitakaan olisi miellyttänyt tuntemattomien ihmisten mussutus TEIDÄN ruokaostoksista. Rikun heitto oli hyvä, huomaa taas teidän kukkahattutätien huumorintajun puuttumisen. Ottakaa se sormi pois perseestä ja naurakaa huonoille jutuille. Hyvää juhannusta teillekkin :3
      Jatkaen myös ettei maailma pelastu teidän kommenteilla ja kun kerrotte kuinka se ei ole oma valinta jos ostaa vaikka paskaa siwasta.

      Lainaa

    69. Tulos: +2 (20 ääntä)
      Helppohan se on suuttua ja hermostua kommenteista, jotka osuvat täydellisesti omaan nilkkaan. Sellainen kommentti, joka ei ole totta, ei suututa eikä aiheuta tarvetta puolustautua. Esimerkiksi ne, jotka käyttävät paljon lihaa, kuluttavat muutenkin mielivaltaisesti ja tekevät paljon itsekkäitä valintoja, suuttuvat, hermostuvat ja puolustautuvat siitä, kun joku heidän "huonosta" käytöksestään heille huomauttaa. Jos olisivat omien valintojensa kanssa ihan ok, ei olisi mitään syytä suuttua ja puolustautua. Tämä on totuus ja huomattu monesti, sekä pätee myös itseeni. Psykologiaa ja käyttäytymistieteitä lukeneet tämän varmasti myös tietävät.

      Lainaa

    70. Tulos: -1 (11 ääntä)
      Meow: Olosuhteet huomioonottaen ihan asiallista käytöstä Rikulta. Kuka hemmetin vatipää tulee pätemään ventovieraalle tämän ostoskortin sisällöstä?
      Samaa mieltä. Itse olisin tokassut varmasti jotain nasevaa myös.

      Lainaa

    71. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Ihan voisin veikata et tämä tapauksen viimeinen lausahdus kurkusta on tullu mieleen vasta kotimatkalla, mutta laitettiin se nyt tähän juttuun kumminkin..

      Lainaa

    72. Tulos: +2 (4 ääntä)
      "50 metrin", ei "50-metrin". Riku taisi nukkua äidinkielen tuntien ohi.

      Lainaa

    73. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Kukamuka: Ei se olisi mun mielestä kohteliasta. Siksi en sitä ole tehnytkään. En sentään tee kaikkea sitä mitä joskus tekee mieli. Musta se on oma valinta jos haluaa vaikka syödä lisäainekyllästettyä ruokaa ja pilata oman kroppansa. Musta se EI ole oma valinta jos ostaa riistotyövoimalla tuotettua krääsää, tehotuotettua [...]
      Ihmiset ei kestä kuulla totuutta.

      Lainaa

    74. Vapaamaalari 22.11.2024 22:04
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Meow: Olosuhteet huomioonottaen ihan asiallista käytöstä Rikulta. Kuka hemmetin vatipää tulee pätemään ventovieraalle tämän ostoskortin sisällöstä?
      No ei tasan kukaan. Se kai tämän mokan pointti oliki.

      Lainaa

    75. Keitetty jyrsijä 23.11.2024 9:41
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      foo: "50 metrin", ei "50-metrin". Riku taisi nukkua äidinkielen tuntien ohi.
      Niin taisi, samoin liikunnan. Jos kerran matkaa takaisin kauppaan on vain 50 metriä niin turhaa valittaa 🤷🏻‍♀️.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ruoka, lähiruoka, kurkku, hippi, kauppa, ruokakauppa