Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Ikuiset ystävät

Puolituttu sekoaa täysin, kun hänet poistaa kavereista.
Taustatietoja: "Ostin kyseiseltä naiselta kaksi kissaa puolitoista vuotta sitten. Hän lisäsi minut kaverikseen Facebookissa, jonka jälkeen emme ole puhuneet siellä sanaakaan. Pari päivää ennen näitä viestejä poistin hänet kavereistani." Ikuiset ystävät

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 100 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +751 (771 ääntä)
      On meitä moneks, on on :D

      Lainaa

    2. Tulos: -345 (465 ääntä)
      Oikein kirjotus ja silleen. Taas. Ylläpito, muuten, mitä jos jutun mokaaja kirjoittaa täydellistä kieltä ja lähettäjä pelkiä kieli oppi vireitä? Muokkaatteko? En muista nähneeni sellaisia.

      Lainaa

    3. Tulos: -588 (686 ääntä)
      En tiä kummanko puolella olisin...

      Lainaa

    4. Tulos: -317 (907 ääntä)
      Oon siinä mielessä Helin kanssa samaa mieltä, että kissojen alkuperäisenä omistajana hänellä on oikeus tietää, missä kissat menevät ja mitä niille kuuluu - se on vastuullista kissojen kasvattamista. Itsekin haluaisin varmistaa, että minulta lähteneillä kissanpennuilla on kaikki mallillaan (tosin never gonna happen kun minulla on vaan poikia). However eipä oo Heli ilmeisesti osoittanut mitään suurta kiinnostusta kissoja kohtaan ennen tätä, joten siinäpä meni pohja siltä perusteelta. Kunhan vaan ilmeisesti pahoitti mielensä siitä hyvästä, kun kaverimäärä oli pienentynyt, iiks.

      Lainaa

    5. Tulos: +1191 (1309 ääntä)
      Minä taas aikuisena ihmisenä en TODELLAKAAN koe olevani tilivelvollinen jollekin kissan entiselle omistajalle. Vähän sama, kun laittaa lapsen adoptioon, niin ei sitä enää sen jälkeen voi stalkata.

      Lainaa

    6. Tulos: +216 (250 ääntä)
      no joo seuraavaks varmaa ilmestyy taas joku facebook ketjuviesti jossa tämä kasvattaja väittää että nämä pennut on varastettu häneltä jne. jos kissat on sijoutuksessa kai silloin olis kohteliasta pitää toinen vaikka facebook kaverina. helpointahan se olisi alkuperäiseltä kasvattajalta laittaa sitä sähköpostia silloin tällöin ku stalkkailla faces :D

      Lainaa

    7. Tulos: +258 (284 ääntä)
      Rasittavan näköisiä nuo hymiöt pitkin litaniaa, onneksi ne kuitenkin loppuivat jossain vaiheessa

      Lainaa

    8. Tulos: +420 (436 ääntä)
      tsoege: Rasittavan näköisiä nuo hymiöt pitkin litaniaa, onneksi ne kuitenkin loppuivat jossain vaiheessa
      Hymy kai hyytyi, kirjaimellisesti >.<

      Lainaa

    9. Tulos: +49 (217 ääntä)
      On mullakin kasvattaja kavereissa vaikka mitään ei puhuta, koira on jo 8 vuotias... On jopa kaverinkin koiran kasvattaja kavereissa! :-D Ehkä maailman yksinkertaisin keino pitää alkuperäiset omistajat kartalla eläimien voinnista, siinähän se menee sivussa kun eläimistä tulee kuitenkin päivitettyä. Ei voi kuin suositella nille joilla on mahdollisuus moiseen, ts. facebook tms. käytössä. On kaikkien eläinrakkaiden ja ennenkaikkea eläimien etu että huolehditaan minne ne päätyy ja miten ne voi, ihan alusta loppuun. Jonkun sekarotuisenkin alkuperäinen omistaja voisi olla melkoisen työn ja tuskan takana selvittää vuosien jälkeen jos yhteistietoja tarvitsisi, tuskinpa kasvateille ja kasvattajille osoitteenmuutoskorttejakaan lähetellään? Kenneleiden tiedot yleensä löytyy sentään. Tämä tapaus tuntuisi olevan toki närkästynyt ihan vaan omasta puolestaan, vai liekö vaikeuksia pukea ajatuksensa sanoiksi. Olisi vaan sanonut että tahtoisi pysyä listalla nähdäkseen miten kasvateilla menee ja ollakseen helposti tavoitettavissa jos tarve tulee. Kissa voi elää 20 vuotta joten voi siinä puhelinnumerot ja osoitteet ja elämäntilanteet pari kertaa muuttua. Luulisi että sellaisen selvityksen olisi jokainen ymmärtänyt ja hyväksynyt, tuo purkaus on taas hieman ihmeellinen...

      Lainaa

    10. Tulos: +269 (289 ääntä)
      Tietääpähä nyt olla hakematta yheltäkään Heliltä kissaa..

      Lainaa

    11. Tulos: +414 (430 ääntä)
      Onko facebook ainoa yhteydenpitoväline? Onko siis kissojen myyjä oikeutettu lukemaan kaiken kissojen uuden omistajan elämästä niin kauan kuin kissat elävät vai voisiko hän esim. kysyä s.postilla kuulumisia tai vaikka soittaa?

      Lainaa

    12. Tulos: +253 (281 ääntä)
      tsoege: Rasittavan näköisiä nuo hymiöt pitkin litaniaa, onneksi ne kuitenkin loppuivat jossain vaiheessa
      Vielä rasittavamman näköistä on ''vastaavan laista''. Miksi helkutissa pitää aina toi ''laista'' erotella erilliseksi sanaksi? Pitäiskö tässä myös alkaa sanoo tyyliin ''Osti n sen kaveri ltani.''

      Lainaa

    13. Tulos: +287 (297 ääntä)
      Oman lainen. Hrrr.

      Lainaa

    14. Tulos: +126 (142 ääntä)
      Minävain: Oon siinä mielessä Helin kanssa samaa mieltä, että kissojen alkuperäisenä omistajana hänellä on oikeus tietää, missä kissat menevät ja mitä niille kuuluu – se on vastuullista kissojen kasvattamista. Itsekin haluaisin varmistaa, että minulta lähteneillä kissanpennuilla on kaikki mallillaan (tosin never gonna happen kun minulla on vaan poikia). However eipä oo Heli ilmeisesti osoittanut mitään suurta kiinnostusta kissoja kohtaan ennen tätä, joten siinäpä meni pohja siltä perusteelta. Kunhan vaan ilmeisesti pahoitti mielensä siitä hyvästä, kun kaverimäärä oli pienentynyt, iiks.
      Niin ja ennen siihen yhteydenpitoonkin riitti ihan vaikka kirje postin kautta jos kuulumisia halusi kysellä :D En alun alkaen olisi edes hyväksynyt facebookissa kaverikseni kissan kasvattajaa ellei vaikuttaisi siltä että yhteydenottoa voisi olla ihan kaveripohjalta. Kasvattajana yhteydenotot voi hoitaa muutoinkin kuin sen lärvikirjan kautta.

      Lainaa

    15. Tulos: -215 (283 ääntä)
      Ainon pitäisi opetella hitusen miten keskustellaan diplomaattisesti. No 21v on vielä tieni, mutta jos kolmas sana on kirosana niin ei anna hyvää vaikutelmaa.

      Lainaa

    16. Tulos: +141 (153 ääntä)
      Ni voi herran pieksut.. En ole minäkään kaveri fbssä ihmisen kanssa joka kissan multa haki, mutta silti silloin tällöin fb viestillä tulee kysyttyä onko kissa käyttäytyny :)

      Lainaa

    17. Tulos: +106 (208 ääntä)
      sgasfs: Ainon pitäisi opetella hitusen miten keskustellaan diplomaattisesti. No 21v on vielä tieni, mutta jos kolmas sana on kirosana niin ei anna hyvää vaikutelmaa.
      Joka kolmas?? Löysin yhden kirosanan koko keskustelusta!

      Lainaa

    18. pursunkukka 26.9.2013 7:51
      Tulos: +223 (235 ääntä)
      oman lainen tapa kirjoittaa Helillä.. Vaiko peräti väärän lainen.

      Lainaa

    19. pursunkukka 26.9.2013 7:51
      Tulos: +28 (64 ääntä)
      deju: JOS kolmas....

      Lainaa

    20. Puolikiero_savolainen 26.9.2013 8:07
      Tulos: +132 (188 ääntä)
      Helillä toki oikeus "kasvattajana" on tietää kissojensa kuulumiset niin halutessaan. Ei kait tämä mikään lakiin kirjoitettu oikeus ole, vaan lähinnä kirjoittamaton sääntö. Se on selvää. Mutta minua ärsyttää tämä some-aikakausi juuri tämän takia! Jos Facesta poistaa kavereista, ei se tarkoita sitä ettei Heli saa halutessaan tietoja myymistä kissoistaan. Katsos Heli, ennen FB:ta oli mullistava keksintö nimeltä matkapuhelin ja jo ennen sitä pystyi (kiitos Mr. Bellin) soittamaan sillä kapineella, jossa oli johto kiinni. Soitelkaa enemmän ihmisille..

      Lainaa

    21. Tulos: +134 (146 ääntä)
      Hullu kissanainen

      Lainaa

    22. Tulos: +38 (44 ääntä)
      Uhhuhhhuh.... olipa tämä kova paikka Helille.

      Lainaa

    23. Tulos: +172 (186 ääntä)
      Meillä hankittu rotat likalta, joka lisäsi fb:hen. Kohteliaisuudesta lisäsin, jotta saa tietää hetken aikaa, miten rotilla menee. Kävi katsomassa rottia kuukauden kuluttua ja jaksoi olla niistä kiinnostunut n. 10 min (ja rotat eivär sitäkään ex omistajastaan) kunnes kiinnostui minusta. Kaikki ummet ja lammet työpaikasta, kavereista, koulusta, miehestä ja omista ongelmista piti ladella. Nyt sitten on suuttunut, kun en suostu ottamaan häntä enää meillä käymään "katsomassa rottia" näin vuoden jälkeen. *ittuako sen enää tarttee niitä käydä katsomassa, pulskastio voivat ja energiaa riittää, luulisi tämän tiedon riittävän!

      Lainaa

    24. Tulos: +16 (36 ääntä)
      wtf :Dd iha hullu akka 1

      Lainaa

    25. Tulos: -19 (51 ääntä)
      Ihme keskustelu, toine vetää iha överiks ku käy huutelemaa ettei toisen elämä kiinnosta ja toinen oikee kerjää sitä... kumpikaa osaa lopettaa ajoissa

      Lainaa

    26. Tulos: +213 (223 ääntä)
      No ei tuossa kyllä mistään kissoista olla huolissaan. Heliä näyttää vaivaanvan sama vaiva kuin monia muita facessa nykyään: kavereita keräillään kun muumimukeja. On sitten niin närkästyttävää kun tämmöinen keräilijä kohtaa ihmisen, joka koittaa siivota kaverilistaltaan turhimmat pois. Loppukeskustelu onkin vaan Helin närkästelyä ja yritystä löytää tekosyitä ärtymykselleen.

      Lainaa

    27. Tulos: +45 (55 ääntä)
      Väärän lainen aikomus. Sulla on kuitenkin multa hommatut kissat! Ja sun tulee kuitenkin tietää se että kissat jotka minulta on haettu kuuluu minulle missä ja kenellä ne menee. Meet Heli, the hullu kissamummo (at ~25)

      Lainaa

    28. Tulos: +170 (178 ääntä)
      "Mulla on yks toinenkin ihminen joka multa hakenut kissan, ja en ole sen kanssa ollu varmaan ny vuoteen yhteyksissä." "Kertaakaan eivät ole lakanneet pitämättä yhteyttä." Just.

      Lainaa

    29. Tulos: +115 (123 ääntä)
      oman lainen, vastaavan lainen!!!! LAINEN ei ole sana!

      Lainaa

    30. Tulos: +30 (50 ääntä)
      Kankeaa teksitä lukea, miten joku voi kirjoittaa noin kamalan huonosti, kuten Heli

      Lainaa

    31. Tulos: +52 (56 ääntä)
      Ei ole aikuismaista. Ei ole.

      Lainaa

    32. Tulos: -58 (88 ääntä)
      sgasfs: Ainon pitäisi opetella hitusen miten keskustellaan diplomaattisesti. No 21v on vielä tieni, mutta jos kolmas sana on kirosana niin ei anna hyvää vaikutelmaa.
      Ihan samaa ajattelin itsekin. Jos tuossa heti alkuun olisi silotellut sen kavereista poistamisen jotenkin parhain päin ja antanut päälle vaikka tyhjän lupauksen siitä, että kertoo kissojen kuulumisia sähköpostitse, niin olisiko tuo kissamyyjä jatkanut tuota rataa? Epäilen.

      Lainaa

    33. Kulinaristi 26.9.2013 11:55
      Tulos: +45 (93 ääntä)
      Heli, jos olet siellä, niin haluaisin ostaa sinulta kissoja, jotta voisin sitten lisätä sut Facebook-kaveriksi, vähän myöhemmin poistaa kavereista ja jättää lopulta kertomatta, mille kiinalaisravintolalle ex-kissasi päätyivät tai siis millä niityllä ne paraikaa kirmaavat. Heli, otathan yhteyttä jo tänään. En maksa kissoista rahaa mutta saat vaihdossa vanhan pesukoneen (ei toimi).

      Lainaa

    34. Netiketti haltuun 26.9.2013 11:59
      Tulos: +131 (151 ääntä)
      kukkop: sgasfs: Ainon pitäisi opetella hitusen miten keskustellaan diplomaattisesti. No 21v on vielä tieni, mutta jos kolmas sana on kirosana niin ei anna hyvää vaikutelmaa. Ihan samaa ajattelin itsekin. Jos tuossa heti alkuun olisi silotellut sen kavereista poistamisen jotenkin parhain päin ja antanut päälle vaikka tyhjän lupauksen siitä, että kertoo kissojen kuulumisia sähköpostitse, niin olisiko tuo kissamyyjä jatkanut tuota rataa? Epäilen.
      Onnittelut Internetin tekopyhimmistä kirjoituksista! Ainon oudoksuva suhtautuminen täysin absurdiin tilanteeseen on vähintäänkin oikeutettu, mitä yksi voimasana (ei edes pahimmasta päästä) ihan hyväksyttävästi korostaa. Internetin maailmassa tapaa niin alhaisella älykkyydellä varustettuja olentoja, että jos alkaisi kaikkien idioottimaisten kommenttien edessä nöyristellä, niin eihän siinä mitään muuta ehtisi tehdäkään. Jos ihminen on tyhmä, sille ei saa turhaan vittuilla, mutta jos ihminen on tyhmä JA töykeä, niin sillon ei tarvitse olla niin kauhean diplomaattinen omissakaan puheissa.

      Lainaa

    35. Tulos: +44 (52 ääntä)
      Rankeli: “Mulla on yks toinenkin ihminen joka multa hakenut kissan, ja en ole sen kanssa ollu varmaan ny vuoteen yhteyksissä.” “Kertaakaan eivät ole lakanneet pitämättä yhteyttä.” Just.
      Ehkä niitä pelottaa olla pitämättä.

      Lainaa

    36. Tulos: +32 (50 ääntä)
      Janezki: On meitä moneks, on on
      "Keskustelussa" kiteytyi FB-ystävyyden ydin: ystävyyden laatu tai suhteen faktinen olemassaolo ei merkkaa mitään, vain kaverien kappalemäärä. Miten voikin jollain olla noin rääpäle ego, että moisesta hermostuu? Siksi pidän oikeisiin ystäviini yhteyttä muilla keinoin ja ainoat kaksi "FB-kaveriani" ovat alaikäiset lapseni, joiden touhuja kykenen jonkin verran kontrolloimaan netissä FB:n kautta. Siksi, vain siksi he ovat kavereitani.

      Lainaa

    37. Tulos: +20 (48 ääntä)
      Itselleni on kertynyt naamakirjaan melkoinen katalogi ystäviä, joista suurimman osan kanssa en ole missään tekemissä. En näe kylläkään asiassa ongelmaa. Joskus joku puolituttu saattaa esim. Facebookissa myydä jotain, jolla minulle olisi tarvetta tai jos itse tarvitsen jonkun erikoisosaamista/tietoja, löydän tällaisen ihmisen helposti kaverilistasta. Itsellenikin tulee aina silloin tällöin absurdejakin yhteydenottoja puolitutuilta, kun he tarvitsevat apua jossain. Minulle kavereiden "hoardaaminen" ei ainakaan ole tuottanut ongelmia. They scratch my back, I scratch theirs. Kuitenkin kun en mitään kauhean henkilökohtaisia asioita Facebookissa jaa, tai jos jaankin, asetan sen näkyville vain lähipiirilleni, ja hoidan yksityiselämäni puimisen jossain ihan muualla. Vaikka minulla onkin laaja verkosto Facebookissa, ei se tarkoita sitä, että elän siellä. Elämäni on ihan kyllä toisaiseksi vielä sen ulkopuolella. That being said, ymmärrän, että joku toinen ei halua pitää turhia kontakteja Facebookissa. Etenkin, jos naamakirja on jollekin oikeasti intiimi yhteydenpitoväline läheisiin. Minut on poistettu varmasti lukuisilta kaverilistoilta ja en ole kertaakaan asiasta mieltäni pahoittanut. Helin pitäisi myös ymmärtää, että jokainen käyttää omaa Facebookiaan omalla tavallaan. Hyvien tapojen mukaista olisi pitää yhteyttä lemmikin kasvattajaan, jos kasvattaja näin toivoo. Mutta olisi kohtuutonta vaatia uutta omistajaa sen enempää sisällyttämään kasvattajaa omaan elämäänsä. Kyllä sen puhelimen ja sähköpostin pitäisi riittää vallan mainiosti yhteydenpitoon, jos toinen haluaa Facebookissa pitää vain läheiset kontaktit. Sitä en kyllä tiedä, että mitä laki sanoo kasvattajan oikeuksista myytyyn lemmikkiin. Käsittääkseni lemmikki kun ei ole esine ja siihen ei päde sama sääntö, että kun raha on vaihtanut omistajaa, entisellä omistajalla ei ole minkäänlaisia oikeuksia esineeseen?

      Lainaa

    38. Tulos: +67 (93 ääntä)
      Huikaiseva logiikka kissakauppiaalla! Sama jos minä vänkäisin kaks vuotta sitten myymäni auton nykyiselle omistajalle, että ei voi noin vain poistaa mua fb-kavereista, koska mun tulee tietää missä se mun vanha Ooppeli menee ja mitä sille kuuluu..

      Lainaa

    39. Asennevamma 26.9.2013 15:35
      Tulos: +48 (58 ääntä)
      Ei kai tuo Heli tuossa lopussa väitä, että kissat kuuluisivat yhä hänelle? o.o Toivottavasti ei. En oikein ottanut näin tokkuraisena selvää. Vähän on räkää päässä tänään.

      Lainaa

    40. pappadapapadappa 26.9.2013 16:19
      Tulos: +31 (35 ääntä)
      Heli 25v: oman lainen -.-

      Lainaa

    41. Tulos: +66 (68 ääntä)
      Minävain: Oon siinä mielessä Helin kanssa samaa mieltä, että kissojen alkuperäisenä omistajana hänellä on oikeus tietää, missä kissat menevät ja mitä niille kuuluu – se on vastuullista kissojen kasvattamista. Itsekin haluaisin varmistaa, että minulta lähteneillä kissanpennuilla on kaikki mallillaan (tosin never gonna happen kun minulla on vaan poikia). However eipä oo Heli ilmeisesti osoittanut mitään suurta kiinnostusta kissoja kohtaan ennen tätä, joten siinäpä meni pohja siltä perusteelta. Kunhan vaan ilmeisesti pahoitti mielensä siitä hyvästä, kun kaverimäärä oli pienentynyt, iiks.
      Mutta ei se tarkoita, että uuden kissanomistajan tulisi joka hetki olla tavoiteltavissa. Mikäli on jo päälle vuosi mennyt, eikä valittamista ole ollut, niin voisi sitten kyllä jo alkaa luottaa uuteen omistajaan. Ahdistavaa enemmänkin, vähän kuin lemmikki olisi vain lainassa. Ja miksei Heli itse sitten ole kysellyt kissojen kuulumisia, vaan alkaa nyt vasta huudella? On itsellänikin lemmikin entinen omistaja kaverilistalla ja pari kertaa vuodessa kyselee, että mites meillä jaksellaan. Alussa kyseli useammin, mutta kun homma lähti hyvin rullaamaan ja lemmikki kotiutui meille loistavasti, niin ei tarvinnut huolta enää kantaa. En siis koe, että minulla olisi mitään tilivelvollisuutta hänelle.

      Lainaa

    42. Tulos: +9 (25 ääntä)
      Helin mielestä lainen on sana.

      Lainaa

    43. Tulos: -52 (70 ääntä)
      Hah, noista kumpikaan ei ole fiksua nähnykään. Riitaan tarvii aina kaksi. Tavallaan ymmärrän Heliä, mutta olisin ilmaissut asian asiallisemmin. Enkä Ainona olis sanonut noin ilkeästi.

      Lainaa

    44. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Hyvänen aika! Ensinnäkin, millä logiikallak ukaan kirjoittaa esimerkiksi sanan oman lainen erikseen !? Aygays, vaikka tekstiä lukiessani aivoni ehkä räjähtivät pariin otteeseen... Ymmärrän hyvin Ainoa. Kaikilla on toki omat tapansa pitää yhteyttä ihmisiin ja toiset pitävät tiukempaa "kuria" sen kanssa, keitä pitävät facekavereinaan. Itse pyrin samaan. Jos hankin lemmikin, voi sitä viestä laittaa esimerkiksi puhelimitse tai vaikkapa facebookissa vaikkei kavereita olisikaan. En usko, että Helikään jokapäivä on kissojensa perään kyselemässä...

      Lainaa

    45. Tulos: +2 (40 ääntä)
      jönni: Huikaiseva logiikka kissakauppiaalla! Sama jos minä vänkäisin kaks vuotta sitten myymäni auton nykyiselle omistajalle, että ei voi noin vain poistaa mua fb-kavereista, koska mun tulee tietää missä se mun vanha Ooppeli menee ja mitä sille kuuluu..
      Kas kun kissa ei ole Ooppeli (mikä se sitten lieneekin) ja kuuluu yleisiin hyviin tapoihin pitää kasvattaja tai entinen omistaja selvillä siitä mitä otukselle kuuluu. Omille kissoilleni lätkäisin kyllä sivun johon joskus päivittelen niistä kuvia ja annoin sen osoitteen entiselle omistajalle, sieltä saa katsoa että hyvin voivat. Facebookissani pidän kenet haluan niinkuin kaikki muutkin, siitä valittaminen on tosiaan erittäin omituista.

      Lainaa

    46. Tulos: -3 (5 ääntä)
      TT: oman lainen, vastaavan lainen!!!! LAINEN ei ole sana!
      No sitähän mä tossa aikasemmin jo kirosinkin:p

      Lainaa

    47. Tulos: +68 (72 ääntä)
      kissat on myyty - omistajuus siirtynyt - eipä paljon kasvattajalla ole OIKEUKSIA saada kuulumisia. Niitä voi laittaa jos tahtoo, ja muutenkin kun fb:n kautta.

      Lainaa

    48. Tulos: +36 (44 ääntä)
      Heli: "Mulla on 800 facebook ystävää" Joku: "Monelle sä niistä puhut aktiivisesti?" Heli: "2..."

      Lainaa

    49. Tulos: +43 (49 ääntä)
      Jos Heli laittaa Ainolle kaveripyynnön, niin eikö tämä silloin tarkoita sitä, että Heli haluaa olla Ainon kanssa yhteyksissä eikä välttämättä toisinpäin? Minusta tarkoittaa. Sitten Heli rutisee, kun Aino ei aloittanutkaan keskustelua. Kämmentä otsalle.

      Lainaa

    50. Tulos: +45 (57 ääntä)
      Nonnu: Hah, noista kumpikaan ei ole fiksua nähnykään. Riitaan tarvii aina kaksi. Tavallaan ymmärrän Heliä, mutta olisin ilmaissut asian asiallisemmin. Enkä Ainona olis sanonut noin ilkeästi.
      Melko herkkähipiäinen saa olla, jos onnistuu kaivamaan Ainon sanomisista mitään edes etäisesti ilkeää.

      Lainaa

    51. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Luulin jo, että päivitys liittyisi jollain surullisella tavalla näihin kahteen kissaan D: onneksi ei

      Lainaa

    52. Yli öpisto horhö 26.9.2013 23:08
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Just joo. Kaksvitonen...

      Lainaa

    53. Tulos: +41 (45 ääntä)
      Lainaus
      Sitä en kyllä tiedä, että mitä laki sanoo kasvattajan oikeuksista myytyyn lemmikkiin. Käsittääkseni lemmikki kun ei ole esine ja siihen ei päde sama sääntö, että kun raha on vaihtanut omistajaa, entisellä omistajalla ei ole minkäänlaisia oikeuksia esineeseen?
      Lainaus
      Koska elämme Suomessa, eläin on lain silmissä esine (mikä näkyy eläinsuojelurikosten rangaistuksissa), jolloin ostajalla ei ole mitään lain määräämää velvollisuutta pitää yhteyttä myyjään yhtään sen enempää kuin vaikka ostettuaan pesukoneen. Toki myyjä varmaankin kuulisi mielellään elukoiden kuulumisia, mutta Helin kaltaiselle vänkääjälle en itse vaivautuisi kertomaan juurikaan mitään.

      Lainaa

    54. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Kyllä eläimet rinnastetaan kauppatilanteissa tavaroihin. Vaikka kirjattaisiin myyntisopimuksiin mimmoisia takaisinosto-oikeuksia niin ei niillä ole lainvoimaa. Omistaja saa tehdä lemmikilleen mitä tahtoo (myydä kelle tahtoo, lopettaa tms.).

      Lainaa

    55. Tulos: +47 (49 ääntä)
      Kissat eivät "kuulu" kasvattajalle millään lailla myyntitilanteen jälkeen. Tao se pieneen kalloosi Heli.

      Lainaa

    56. Tulos: +19 (35 ääntä)
      http://www.kotus.fi/?i=462&s=2608 "Suomessa on itsenäinen sana lainen, joka tarkoittaa samaa kuin kaltainen." Ei muuta.

      Lainaa

    57. Tulos: +73 (85 ääntä)
      Mainittakoon vielä, että Aino löysi ilmotuksen keltasesta pörssistä ja kävi noutamassa kissat päivän varotusajalla. Eikä kisut olleet mitään rotukissoja vaan mitä ilmeisimmin leikkaamattoman sekarotukatin vahinkopentuja, että mitään vahvaa ystävyyssuhdetta ei ehditty muodostamaan tässä kissanostotilaisuudessa. -Sisko

      Lainaa

    58. Tulos: -9 (33 ääntä)
      Kyllä kasvattajaan (etenkin jos on ammattilainen eikä vain vahinkopentuja myydä) kannattaa olla myöhemmin yhteydessä. Kasvattajalle on tärkeä tietää, miten kasvatit ovat kasvaneet, onko niillä sairauksia, pentuja teetetty jne. koska sitten voi välttää esim. perinnöllisiä tauteja, jos niitä on jossakin pennussa ilmennyt. Helin viimeinen viesti sai kyllä menettämään sympatiat, kun aiemmin piti vain kumpiakin enemmän tai vähemmän tyhminä.

      Lainaa

    59. Tulos: +22 (28 ääntä)
      Mä en välttämättä edes hyväksyis noin vähäpätöisestä syystä ketään kaveriks. Millainenkohan haloo siitä syntyis!

      Lainaa

    60. Tulos: +15 (17 ääntä)
      ¨Sulla on kuitenki multa hommatut kissat¨ Huoh... Aika moni ottaa aivan liian vakavissaan naamakirjan, ihan sama mitä sinne kirjoittaa ni kaikki ottaa ihan tosissaan heh heh mut joilleki se on toinen todellisuus.

      Lainaa

    61. Tulos: +20 (26 ääntä)
      Crazy cat lady level: advanced.

      Lainaa

    62. Tulos: -49 (57 ääntä)
      Vois käydä hakea tuolta pari kissaa ja tehdä Teemu Mäen hengessä videon ja pistää FB:ssä jakoon.

      Lainaa

    63. Tulos: -2 (10 ääntä)
      ei näin: Onko facebook ainoa yhteydenpitoväline? Onko siis kissojen myyjä oikeutettu lukemaan kaiken kissojen uuden omistajan elämästä niin kauan kuin kissat elävät vai voisiko hän esim. kysyä s.postilla kuulumisia tai vaikka soittaa?
      Juu, facessa on kuitenkin noita "hienouksia" voi siis valita mikä asia kuuluu kellekkin.

      Lainaa

    64. kissojen omistaja 27.9.2013 14:31
      Tulos: +32 (40 ääntä)
      Itse kahden kissan omistajana olen sitä mieltä, että jos edellinen omistaja haluaa kissojen kuulumisia tiedustella, hän voi sen tehdä, mutta mä en ala kenellekkään väkisin tietoja tyrkyttää. Jos edellinen omistaja olis nassukavereissa, ja kyselisi välillä et mites pojat, niin toki kertoisin. mut jos olis kavereissa, eikä puhuis vaikkapa puoleen vuoteen tai vuoteen sanaakaan, olettaisin, ettei häntä kissojeni olemassaolo enään kiinnosta joten tarvetta pitää yhteyttä häneen ei enään ole. Ja jos olet antanut/myynyt eläimen pois, sun oikeutes mihinkään mikä liittyy siihen eläimeen lakkaa sillä hetkellä kun eläin luovutetaan. vaikka olisit kuinka sen kasvattanut niin se ei tarkoita sitä, että uusi omistaja olisi tilivelvollinen tai sulla olisi mitään päätösvaltaa kyseiseen eläimeen. Ja tässä tapauksessa vaikuttais siltä, et kyseessä on joku sekopää. jos tuolla tavalla alkaa heti aukomaan päätä ja haukkumaan lapselliseksi, heti kun toinen poistaa kavereistaan, niin olis syytä ehkä kattoo sinne peilii ja pohtii miksi on poistettu. minä en ainakaan yhtäkään stalkkerii kavereissani ala pitää. ja annan monoo jokaiselle joka ei munun yhteyttä vaivaudu pitämään.

      Lainaa

    65. Tulos: +14 (26 ääntä)
      olenkin aina ihmetellyt, että miten ihmisillä voi olla monia satoja kavereita faces... Tästä löysin vastauksen

      Lainaa

    66. Seppo Saviniemi 27.9.2013 15:44
      Tulos: +47 (51 ääntä)
      Kössi: Vois käydä hakea tuolta pari kissaa ja tehdä Teemu Mäen hengessä videon ja pistää FB:ssä jakoon.
      Jonkun 12-vuotiaan sosiopaatin mielestä juttusi voisi olla ehkä hauskakin.

      Lainaa

    67. Tulos: +33 (39 ääntä)
      No onko nyt aikuismaista, onko hä? En jaksanut laskea, kuinka monta kertaa Heli käytti sanaa "aikuismainen", ihan kuin hän itse olisi niin paljon ylempänä toista ja niin paljon aikuismaisempi, että on varaa kysenalaistaa toisen aikuismaisuus... Plaah... Itselläni oli yhdessä vaiheessa parisataa FB-kaveria (kun en koskaan viitsinyt kieltäytyä kaveripyynnöstä), kunnes ajattelin niitä vähän karsia. Suurin osa oli jotain kummin kaimoja, jotka olin nähnyt kerran elämässäni, tai ala-asteenaikaisia luokkakavereita, joihin en ollut ollut yhteyksissä sitten ala-asteen. Ja tosiaan FB:ssäkään ei ollut minkäänlaista yhteydenpitoa. Kaikki nämä turhat tyypit poistin. Kyllä siellä joku loukkaantuikin ja rupesi valittamaan. Vaikka en edelleenkään sen jälkeen ole kuullut näistä tyypeistä yhtään mitään. Ehkä olen sitten outo, kun en enää halua noita kerran kaverin kaverin bileissä nähtyjä tyyppejä, serkun kaverin kaimoja , pizzalähettiä tai postimiestä FB-kavereikseni.

      Lainaa

    68. Tulos: +23 (33 ääntä)
      noonelsse: http://www.kotus.fi/?i=462&s=2608 “Suomessa on itsenäinen sana lainen, joka tarkoittaa samaa kuin kaltainen.”Ei muuta.
      Kätevästi jätit sitten lainaamatta sen, että vaikka tietyissä tapauksissa lainen olisikin oikea ilmaus itsenäisenä, niin: "Useimmiten lainen kirjoitetaankin yhteen edeltävän sanan kanssa, nimittäin silloin, kun edellä on genetiivimuotoinen pronomini, numeraali, adjektiivi tai partisiippi, vaikkapa toisenlainen ja mainitunlainen. "

      Lainaa

    69. Öllimölli 27.9.2013 16:25
      Tulos: -41 (45 ääntä)
      Ymmärrän Heliä jos hän on rotu kissojen kasvattaja niin silloin kasvattajalla on aina vähän oikeus seurata että mihin hänen menneet kissansa on menneet ja miten ne siellä pärjää. (mutta ei sitä facebookin kautta ole tarve tehdä) Mutta jos kissat on taas perus sekarotusia ni ei sen sitten kyllä pitäisi niin paljoa kiinnostaa. -.-

      Lainaa

    70. Tulos: +26 (28 ääntä)
      Mun mielestä on erittäin hyvä, että Heli on kissoistaan kiinnostunut, mutta tosiaan, ei sitä yhteydenpitoa tarvitse 24/7 feisbuukissa pitää... Tuo on enempi harhaluuloista kyttäämistä. Yhteystiedot on toivottavasti vaihdettu muutenkin kaupan yhteydessä ja Heli on Ainolle sanonut "ota milloin vaan yhteyttä, jos sinulla tulee ongelmia kissojen kanssa". Se on normaali käytäntö.

      Lainaa

    71. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Helin yhdyssanavirheet sattuu silmiin ja kalvaa sieluani. Hyrh. Nyt ei kyllä ole kovin aikuismaista!

      Lainaa

    72. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Njähh: Tietääpähä nyt olla hakematta yheltäkään Heliltä kissaa..
      nii, ku kaikki helit on tollasia!

      Lainaa

    73. Tulos: +15 (19 ääntä)
      ite pidän vapaaehtosesti ja omasta tahdostani koirani kasvattajaan yhteyttä. ja välillä saatan käydä hänen luonaankin ja he meillä. meistä on mukava rupatella koirista, ja koirilla on hauskaa leikkiä yhdessä. lähetän hänelle myös paljon kuvia. ja tuttuni pitävät myös yhteyttä kasvattajiin, vaikka koira on jo 9 vuotta. saa sitä yhteyttä pitää, mut ei sitä pakko oo. jos ei olis noin mukava kasvattaja, en varmasti kävisi näyttämässä koiraani siellä enkä pitäisi mitään yhteyttä. koira on minun, eikä kasvattajan siinä vaiheessa kun rahat ja paperit (jos on paperit) on vaihettu. ja kasvattaja voi ehdottaa että käyttäs koiraa jossain näyttelyssä, agissa yms.. mutta omistaja siitä lopullisesti päättää.

      Lainaa

    74. Tulos: +6 (16 ääntä)
      Jotenkin mua ärsyttää toi, että heti "no mitä helvettiä", vaikkei toi toinenkaa ny... :D

      Lainaa

    75. Tulos: +21 (23 ääntä)
      Iikiile: Meillä hankittu rotat likalta, joka lisäsi fb:hen. Kohteliaisuudesta lisäsin, jotta saa tietää hetken aikaa, miten rotilla menee. Kävi katsomassa rottia kuukauden kuluttua ja jaksoi olla niistä kiinnostunut n. 10 min (ja rotat eivär sitäkään ex omistajastaan) kunnes kiinnostui minusta. Kaikki ummet ja lammet työpaikasta, kavereista, koulusta, miehestä ja omista ongelmista piti ladella. Nyt sitten on suuttunut, kun en suostu ottamaan häntä enää meillä käymään “katsomassa rottia” näin vuoden jälkeen. *ittuako sen enää tarttee niitä käydä katsomassa, pulskastio voivat ja energiaa riittää, luulisi tämän tiedon riittävän!
      No tässähän nyt aika selvästi tämä kasvattaja olisi samalla halunnut tutustua paremmin sinuunkin. Vaikkei tietenkään pakosti tarvitse kenenkään kanssa, joka ei kiinnosta alkaa kaveeraamaan, ymmärrän kyllä, jos suoranaisesta torjunnasta vähän loukkaantuukin, jos oikeasti on halunnut tuttavuutta tehdä.

      Lainaa

    76. Tulos: -35 (49 ääntä)
      Tavallaan en ymmärrä näitä "otan vain kaikkein lähimmät ihmiset facebook-kavereiksi"-tyyppejä. Siis minkälaisia status-päivityksiä he laittavat, jos niistä ei saa tietää kukaan vähän kaukaisempi tuttu? Kuitenkin vähä väliä tulee tietoon, että Facebook käyttää käyttäjiltään saamiaan tietoja ties mihin, niin kannattaa muutenkin pitää statukset sellaisina, ettei haittaa, vaikka ne leviäisi. Silloin ei haittaisi, vaikka hyväksyisi vanhan luokkakaverinsa.

      Lainaa

    77. kappas vain 28.9.2013 10:11
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Nimestä, iästä ja mielensäpahoittajakäytöksestä päätellen minäkin olen hakenut kissan samaiselta henkilöltä useampi vuosi takaperin. Oli kaikenkaikkiaan varsin "mielenkiintoinen" kokemus. Ei olla, yllättäen, fb-frendejä.

      Lainaa

    78. Tulos: +5 (11 ääntä)
      yhdys sanat jumalauta! t::aikuis mainen

      Lainaa

    79. LasseViren 29.9.2013 0:50
      Tulos: +13 (23 ääntä)
      Voisin ottaa yhteyden erääseen herrasmieheen kenen kanssa hoitelin bisneksiä neljä vuotta sitten. Kyllähän se meinaa hänelle kuuluu miten häneltä ostetulla tietokoneella nykyään menee. Heli ei toimi tässä tilanteessa ollenkaa väärän laisesti.

      Lainaa

    80. Tulos: -2 (18 ääntä)
      Ei tietenkään ole pakko pitää kehenkään yhteyttä jollei halua, olipa kyseessä vahinkopentujen emon omistaja, rotukissojen näyttelykruunattu kasvattaja, tai Jeesus. Miksi tämä "kuuluu yleisesti ajateltuna hyviin tapoihin" osa on kaikille mielensäpahoittajille niin hiton vaikea? Ei tietenkään entinen omistaja voi hyökätä kotiin (tai FB'n) vaatimaan meriselitystä, mutta kuka hitto hankkii lemmikin jos konsepti "eläimen hyvinvointi kiinnostaa jonkin verran enemmän kuin vaikka tietokoneen" on niin vieras? Se että jotain pidetään yleisesti ystävällisenä ja käytöstapoihin kuuluvana ei tarkoita että pientä ihmistä potkitaan kaamealla tavalla päähän ja väkisin pakotetaan seuraamaan laittomia sääntöjä ja nyt pitää vetää hitonmoinen palkokasvi sinuksia kohti. (En mitenkään puolusta alkuperäistä sekopäätä jota tuntuu kiinnostavan "ystävien" lukumäärä enemmän kuin kissat).

      Lainaa

    81. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Mikä on kaveri lukema? Ja se on vielä ilmeisesti laskenut.

      Lainaa

    82. Tulos: +21 (31 ääntä)
      varpu: Tavallaan en ymmärrä näitä “otan vain kaikkein lähimmät ihmiset facebook-kavereiksi”-tyyppejä. Siis minkälaisia status-päivityksiä he laittavat, jos niistä ei saa tietää kukaan vähän kaukaisempi tuttu? Kuitenkin vähä väliä tulee tietoon, että Facebook käyttää käyttäjiltään saamiaan tietoja ties mihin, niin kannattaa muutenkin pitää statukset sellaisina, ettei haittaa, vaikka ne leviäisi. Silloin ei haittaisi, vaikka hyväksyisi vanhan luokkakaverinsa.
      Minä taas puolestani en ymmärrä, mitä hyötyä minulle on lisätä kaikki maailman ihmiset FB-kavereiksi, samantienhän sitä voi laittaa statuksensa julkisiksi. Eikä minua todellakaan kiinnosta tietää, minkälaisen kakan joku entinen luokkakaveri väänsi eilen, tai mitä ruokaa hän tänään söi. Lähimmiltä tuota sisällötöntö tuubaa voi vielä sietää, mutta ei muilta.

      Lainaa

    83. pönttöpää einari 30.9.2013 13:07
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      kukkop: Ihan samaa ajattelin itsekin. Jos tuossa heti alkuun olisi silotellut sen kavereista poistamisen jotenkin parhain päin ja antanut päälle vaikka tyhjän lupauksen siitä, että kertoo kissojen kuulumisia sähköpostitse, niin olisiko tuo kissamyyjä jatkanut tuota rataa? Epäilen.
      Ollaan me suomalaiset edelleen temperamentiltamme (karkeasti yleistäen) kynnysmattokansaa, kun pitäis oikein selitellä ja vielä niin ettei vaan tuu toiselle paha mieli. Nyt ihan tosi hei. En olisi itse edes vaivautunut vastaamaan Helin yhteydenottoon, hänhän on käytännössä tuntematon ihminen. Miksi ihmeessä pitäis selitellä? Älkää sanoko että on aikuismaista ja kuuluu hyviin tapoihin. Ei ole lainkaan hyvien tapojen vastaista siivota fb:stä turhat yhteydet pois. Jos et ole ollut vuoteen pariin yhteydessä jonkun kanssa fb:ssä tai irl, niin ei pitäisi hetkauttaa ketään jos poisto käy.

      Lainaa

    84. Tulos: +8 (20 ääntä)
      Minävain: Oon siinä mielessä Helin kanssa samaa mieltä, että kissojen alkuperäisenä omistajana hänellä on oikeus tietää, missä kissat menevät ja mitä niille kuuluu – se on vastuullista kissojen kasvattamista. Itsekin haluaisin varmistaa, että minulta lähteneillä kissanpennuilla on kaikki mallillaan (tosin never gonna happen kun minulla on vaan poikia). However eipä oo Heli ilmeisesti osoittanut mitään suurta kiinnostusta kissoja kohtaan ennen tätä, joten siinäpä meni pohja siltä perusteelta. Kunhan vaan ilmeisesti pahoitti mielensä siitä hyvästä, kun kaverimäärä oli pienentynyt, iiks.
      ei oo mitään oikeutta tietää niiden menemisistä ja kuulumisista jos ei kirjallista sopimusta ole. siinä vaiheessa kun rahat on annettu ni ne katinrutjakkeet on omistajan ongelma. etsä kaupasta maitoa ostaessakaa tai vaikka autoas ostaessa käy tietyn ajan välein raportoimassa kauppiaalle että no mitäs sille maitopurkille / autolle kuuluu -.- olen itte kasvattaja ja opiskellu nää läpi, ja tiedän mistä puhun.

      Lainaa

    85. Tulos: -18 (20 ääntä)
      Jos kyseessä olis jotain kunnon rotukissoja nii kasvattajana kyllä haluasin tietää mitä niille tapahtuu/kuuluu mutta jotenkin veikkaan että tässä nyt ei ole maatiaskissasta kummallisemmpasta kyse. Tottakai tämä kirjallisena, meillä ainakin o sopimusehoissa meidän elukoilla jotain että kasvattajalla on oikeus siihen ja ja tähän ja tuohon joka on mielestäni ihan ok. Tosin hauska lukee ja kummastella miten voi vetää herneen näin syvälle sieraimee :D

      Lainaa

    86. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Tulee niin mieleen leffa Cabel Guy.

      Lainaa

    87. Tulos: +13 (19 ääntä)
      Luin aluksi "Tuollainenko karvanpoistaja sä olet?" Moka oli näin huomattavasti mielenkiintoisempi.

      Lainaa

    88. Tulos: -1 (5 ääntä)
      Ja nyt Helillä on Facebook-kavereita... 9?

      Lainaa

    89. saman lainen 1.10.2013 23:47
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      "Aika lapsellista poistaa, jos ei puhu. En ole ennen kuullut että joku poistaisi jos ei puhuisi. Ei kovin aikuismaista poistaa siksi ettei puhu. Et sinäkään puhu niin en minäkään. EI ole aikuismaista tämä. Siis että poistaa kavereista jos ei puhu."

      Lainaa

    90. lentokoneensuihkumoottorinvasemmanturbiininasentajanassistentti 2.10.2013 16:01
      Tulos: +1 (9 ääntä)
      yhdys_sanat, nyt ihan oikeesti!

      Lainaa

    91. Tulos: -15 (15 ääntä)
      Njähh: Tietääpähä nyt olla hakematta yheltäkään Heliltä kissaa..
      Heliltä tuskin "haetaan kissoja" kyllä ne ostetaan ja kauppakirjoissa todennäköisesti mainitaan että Heli etsii uuden kodin niille jos tulee pitovaikeuksia.

      Lainaa

    92. kerrostalokyylä 3.10.2013 2:58
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      Nyt kyllä tahdon tietää että missä minun vuonna 2006 myymä Toyota Corolla vm. 1989 menee!! Siinä oli melko mädät pellit, eivätkä jarru palatkaan enää oikein toimineet! Kyllä minun mielestä minulle ainakin kuuluu tietää kenellä se on ja onko henkilö siihen tehnyt kaikki ruoste korjaukset ja laittanut pellit saman laiseen kuntoon kun ne oli joskus ennen kuin minä sen ostin. Onko huollettu. Kuka teistä nyt omistaa sen ilmoittautukaa heti ja lisätkää Face Book, poistaa ei saa!

      Lainaa

    93. Tulos: +23 (27 ääntä)
      catcat: Heliltä tuskin “haetaan kissoja” kyllä ne ostetaan ja kauppakirjoissa todennäköisesti mainitaan että Heli etsii uuden kodin niille jos tulee pitovaikeuksia.
      Eipä ollut kauppakirjaa, ja kyllä se aika "hakemista" oli kun kissojen hakua edellisenä päivänänä heli toivoi, että tulisin ne hakemaan mahdollisimman nopeasti pois. Terveisin jutun lähettäjä

      Lainaa

    94. Tulos: -4 (10 ääntä)
      Se ei kuulu kissojen myyjälle siinä kohtaa enää kilin perskarvan vertaa mitä kissoille kuuluu, kun rahat on vaihdettu. Itse olisin kertonut tuolle mielipuolelle, että kissoista on tehty lapaset ja karvahattu jo ajat sitte.

      Lainaa

    95. Mitä hittoa... 8.10.2013 16:47
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Ite oon tosi tarkka ketä hyväksyn fb-kavereiks ja joskus hyväksyn jonkun joka pyytää ja katon jonkin aikaa mikä meininki. Mut jos huomaan ettei sen kaa tuu ikinä viestiteltyä tai se ei laita koskaan mitään kiinnostavaa tai ei koskaan laita mitään kommenttia tai tykkäystä mun juttuihin, vaikka mä laittaisin sille, niin poistan. FB on mulle yhteydenpitoväline, en näe syytä pitää siellä kavereina ihmisiä joihin en sitä kautta pidä mitään yhteyttä. Mua ei kiinnosta pelkkä nimi listassa. Jokainen määrittelee itse omat kriteerinsä sille millä perusteella pitää keitäkin listalla. Ei siihen tarvii kenenkään tulla urputtamaan. Eri asia jos poistaa jonkun läheisen kaverin, niin siinä voi ihmetellä, että mikäs nyt on kun poistit. Mutta tollanen minkä kaa ei oo mitään kirjotellu, niin huhheijaa. Ja toi kommentti "minulta hankitut kissat kuuluvat minulle" Ei tosissaan kuulu! :D Jos se on ne antanu/myyny, niin ne on sen jälkeen sen uuden omistajan omaisuutta.

      Lainaa

    96. Mulukkukukko 13.2.2014 10:20
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      No kissatappeluksihan se sitten meni. Ja sitä vartenhan tänne tullaan, minkä kukkotappeluilta ehditään!

      Lainaa

    97. Syötävä kesyhanhi 12.7.2020 4:31
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Minävain: Oon siinä mielessä Helin kanssa samaa mieltä, että kissojen alkuperäisenä omistajana hänellä on oikeus tietää, missä kissat menevät ja mitä niille kuuluu - se on vastuullista kissojen kasvattamista. Itsekin haluaisin varmistaa, että minulta lähteneillä kissanpennuilla on kaikki mallillaan (tosin [...]
      Juu, ei ole. Vastuullisen kissankasvattajan vastuu päättyy siihen hetkeen kun kissat on myyty. Ei niitä myydä miten sattuu ja sitten seurata jospa ostaja olisikin ihan fiksun oloinen.

      Lainaa

    98. Kissanomistaja 1.7.2021 7:27
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Haha, itse kun hankin kissani, ei ole kumpikaan entinen omistaja kysellyt perään. Alkuun toiselle lähetin kuvia, mutta kun kiinnostusta ei ollut oikeasti siihen, miten kissalla menee niin lopetin aika nopeasti. Jokainen tavallaan. :) Ja toinen on fb kaveri, kun tunnetaan muutenkin.

      Lainaa

    99. Harhaton panda 30.4.2022 14:57
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Rankeli: "Mulla on yks toinenkin ihminen joka multa hakenut kissan, ja en ole sen kanssa ollu varmaan ny vuoteen yhteyksissä." "Kertaakaan eivät ole lakanneet pitämättä yhteyttä." Just.
      Ei voi lakata pitämästä yhteyttä, jos ei ole aloittanutkaan ;)

      Lainaa

    100. Epäkelpo maito 3.2.2023 6:33
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Minun kissojen entiset omistajat eivät ole olleet todellakaan enää kiinnostuneita, mutta ovatkin vain vahinkopentueista molemmat kissat aikanaan, joten kiinnostus loppui siinä kohtaa kun tiesivät että kissat saa hyvän kodin minulta.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: poistaa, kaveri, ystävä, viesti, yksityisviesti, kissa, Facebook