Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Liika leveily voi kostautua

Muiden omaisuudella leijumisesta voi jäädä kiinni näinkin nolosti.
Liika leveily voi kostautua

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 65 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1390 (1418 ääntä)
      Vetoan sinuun leveilijän työkaveri, jos luet tämän, kerro meille lisää.

      Lainaa

    2. Tulos: -425 (873 ääntä)
      Joku tässä jutussa haisee. Vähintään Sebastianin tapa kirjoittaa tuollaista muka-hyperkorrektia kieltä ("kuntosalini pysäköintipaikka sijaitsee yhteydessä erilaisten yritysten toimistorakennelmia"). No, oli miten vaan. Jos näin on käynyt niin kaipa siitä on hyvät naurut saanut.

      Lainaa

    3. Tulos: +513 (947 ääntä)
      Ettei olis Sebastianin fantasiaa koko juttu? :) Muuten uskoisin, mutta että oikein työntämällä joutui siirtämään miehen pois edestä? Ja se kaveri meinasi käydä päälle meuhkaten? Kuka tekee noin, jos (luultu) omistajakin on siinä? Ja miten se rekisteriotekin oli niin helpossa paikassa, että se vaan kylmänrauhallisesti ojennettiin? Ja se kaveri edelleen meuhkas siinä koko ajan? Ja peileistä näki ilmeet ja elet, kun siinä kurvaili poispäin? Tuu Sebastian pois sieltä haavemaailmastas. :)

      Lainaa

    4. Tulos: +400 (496 ääntä)
      Kiira: Joku tässä jutussa haisee. Vähintään Sebastianin tapa kirjoittaa tuollaista muka-hyperkorrektia kieltä (“kuntosalini pysäköintipaikka sijaitsee yhteydessä erilaisten yritysten toimistorakennelmia”). No, oli miten vaan. Jos näin on käynyt niin kaipa siitä on hyvät naurut saanut.
      Joo on voinut käydä mutta ei kyllä tasan tarkkaan juuri noin. "Työnsin miehen tieltäni", just joo. Elokuvatilanne. Ja miksi se kaivaisi rekisteriotteen? Eikö avaimet riitä? "Sä yrität varastaa mun kaverin pyörän" just joo ei noin sano aikuinen ihminen toiselle jutteli kenen kanssa tahansa.. Feikiksi ihan ok.

      Lainaa

    5. Ministeri Nieminen 26.9.2013 7:49
      Tulos: +227 (267 ääntä)
      Kiira: Joku tässä jutussa haisee. Vähintään Sebastianin tapa kirjoittaa tuollaista muka-hyperkorrektia kieltä (“kuntosalini pysäköintipaikka sijaitsee yhteydessä erilaisten yritysten toimistorakennelmia”). No, oli miten vaan. Jos näin on käynyt niin kaipa siitä on hyvät naurut saanut.
      Samaa mieltä hajusta. Veikkaan, että tämä "sankari" on bongannut Failbookista tai vastaavasta tämän jutun, kääntänyt sen esim. Google Translatella ja muokannut sitä hieman, jättäen kuitenkin korjaamatta tuon mainitsemasi kohdan, joka vahvasti viittaa konekäännökseen. Noh, eipä olisi ensimmäinen eikä varsinkaan viimeinen kerta, kun Facebookiin laitetaan käännettyjä statuspäivityksiä. Kukin tyylillään, ei siinä mitään. Ehkä joku, jolla on aikaa löytää aidon ja alkuperäisen statuspäivityksen.

      Lainaa

    6. Tulos: +162 (172 ääntä)
      Luin tuota ekkaa lausetta monta kertaa, eihän siinä oo mittään järkee. Tai joo, tajusin kyllä mikä on jutun pointti, mutta on se silti aika ouvosti kirjotettu..

      Lainaa

    7. Tulos: +46 (100 ääntä)
      Voisin vaikka lyödä vetoa, ettei Sebastianilla ole moottoripyörää, saatikka sitten minkään moottorilla varustetun vehkeen kuljettamiseen oikeuttavaa korttia.

      Lainaa

    8. Tulos: -86 (258 ääntä)
      Tunnen kyseisen kaverin erittäin hyvin ja hänen tapa kirjoittaa sekä puhua on erittäin korekktia. Ja niin hyvin tunnen hänet myös että ei hän tämmöisiä asioita keksisi!! Tämän jälkeen varmaan sanotte että olen sebastian, niin paljon voin sanoa että mnä en suomea osaa niin hyvin koska olen ruotsalainen. Enkä ole hänen veli koska sebu on italialainen...

      Lainaa

    9. Tulos: +171 (203 ääntä)
      Epäilyttävä juttu sinänsä. Mutta hei, kaikki te jotka ihmettelette noita rekisteriotejuttuja jne, niin eipä tekään paljon moottoripyöräilyn parissa ole olleet tekemisissä. Rekisteriotteen paras paikka motoristille on ajotakin sellainen tasku josta sen saa riittävän näppärästi, jopa ajohanskat kädessä esille.

      Lainaa

    10. Tulos: -13 (69 ääntä)
      Kiira: Joku tässä jutussa haisee. Vähintään Sebastianin tapa kirjoittaa tuollaista muka-hyperkorrektia kieltä (“kuntosalini pysäköintipaikka sijaitsee yhteydessä erilaisten yritysten toimistorakennelmia”). No, oli miten vaan. Jos näin on käynyt niin kaipa siitä on hyvät naurut saanut.
      Eikö oikea rakenne olisi "kuntosalini pysäköintipaikka sijaitsee yhteydessä erilaisten yritysten toimistorakennelmien" (melkoista kapulakieltä)? Sitäpaitsi "Tullessani salilta, huomasin, että..." tsajai, pilkkuvirhe lauseenvastike yhyy. Haiskahtaa englannista käännetyltä tai vaihtoehtoisesti väkisin väännetyltä hienostelulta, joka on sitten kussut nilkoille kun ei ole osattu tarpeeksi.

      Lainaa

    11. Tulos: +70 (100 ääntä)
      Ei tämä ihan hatusta vedetty tarina voi olla, facebookissa on kuitenkin usein sellaisia lähipiirin ihmisiä jotka tietävät mitä yleensä vapaa-ajalla puuhaat ja onko sinulla moottoripyörä. Jos haluat varastaa auton (tai moottoripyörän) ne avaimet on yleensäkin ihan jees. Ja kai sitä nyt saa rekisteriotettaan kädenulottuvilla pitää, tuskin ne missään treenikassin pohjalla on.

      Lainaa

    12. Tulos: +22 (78 ääntä)
      tää kaveri ite haluaa vaan lesota että sillä on niin komee pärrä että muutkin sen haluais.

      Lainaa

    13. Tulos: +153 (175 ääntä)
      Anteeksi vaan mutta olen lukenut tämän stoorin aiemminkin, siinä kyseessä oli vain auto eikä moottoripyörä. Elikkäs, legendaa. Kuka jaksaa selittää omanaan lukemiaan juttuja, kysyn vaan?

      Lainaa

    14. Tulos: +103 (133 ääntä)
      Sama juttu löytyy googlettamalla useastakin paikasta Lontoon kielellä

      Lainaa

    15. Tulos: -204 (274 ääntä)
      TT: Sama juttu löytyy googlettamalla useastakin paikasta Lontoon kielellä
      Minusta se kylläkin on englannin kieli en oo ite kuullu mistään lontoon kielestä paitsi jos siellä sitten on oma kieli niin anteeksi korjaukseni.

      Lainaa

    16. Tulos: +198 (236 ääntä)
      joku: Minusta se kylläkin on englannin kieli en oo ite kuullu mistään lontoon kielestä paitsi jos siellä sitten on oma kieli niin anteeksi korjaukseni.
      Hanki itelles jotain mukavaa tekemistä.

      Lainaa

    17. Tulos: +29 (33 ääntä)
      Justjust: Mutta hei, kaikki te jotka ihmettelette noita rekisteriotejuttuja jne, niin eipä tekään paljon moottoripyöräilyn parissa ole olleet tekemisissä. Rekisteriotteen paras paikka motoristille on ajotakin sellainen tasku josta sen saa riittävän näppärästi, jopa ajohanskat kädessä esille.
      Ehkä, jos on sellainen varmasti vedenpitävä tasku ja vain yksi ajotakki. :) Lähes kaikilla se tuppaa kuitenkin olla satulan alla "hanskalokerossa" muitten paprujen kanssa, että se on varusteista riippumatta aina mukana ja säältä suojassa. Ei sitä nyt kuitenkaan niin jatkuvasti tarvitse näytellä, että se pitäis jossain erityisen helpossa paikassa olla. Nykyäänhän poliisitkin toteaa pysäyttäessä, että katsoivat jo prätkän tiedot koneelta, ei tarvii kaivaa otetta. :)

      Lainaa

    18. Tulos: +2 (58 ääntä)
      Että on joillain pokkaa... Miehet.

      Lainaa

    19. Tulos: +16 (28 ääntä)
      Juu siis tietysti tää on tositarina!! Kyllä kerran minunkin Mazda 626:tta joku väitti parkkipaikalla omakseen ;)

      Lainaa

    20. Tulos: +13 (51 ääntä)
      Iseasiassa olen melko varma että tiedän tämän leveilijän, tämän kuntosalin ja tämän toimistokompleksin, homma kuulostaa niin tutulle. Ei ole ensimmäinen kerta hänen osallaan eikä viimeinen on meinaan aiemminkin jäänyt tästä kiinni minulle ja muille työkavereille.

      Lainaa

    21. Tulos: -7 (47 ääntä)
      Pöö: Että on joillain pokkaa… Miehet.
      Ootan millon miehet alkavat loukkantuneena heittää kommentteja "Et voi yleistää kaikkiin miehiin!"jne.jne.,koska joka kerran lausesisällössä tokaisu "Naiset.." feissarimokissa luo loukkaantuneita kommentteja naisilta..

      Lainaa

    22. Tulos: +96 (168 ääntä)
      Voi vitun tinahatut, ihan sama mikä "kävin paskalla"-päivitys täällä on aiheena niin aina on viisisataa kiljukaulaa kuorossa rääkymässä että EIVOIOLLATOTTA! En tiedä tästä nimenomaisesta päivityksestä mitään enkä voi olla varma sen todenperäisyydestä, eikä totta puhuakseni kiinnosta hiukkaakaan, mutta en ihan tajua mikä tässäkin tuntuu sitten niin yliluonnolliselta. En tiedä kuinka tylsä elämä pitää olla että mikä tahansa nenänkaivelua erikoisempi tapahtuma toisten arjessa tuntuu jotenkin niin uskomattomalta että niitä pitää joka jeesuksen kerta päästä tänne ruotimaan. Statuspäivityksiä kirjoittaessa piei värikynän käyttö on aina sallittu, kunhan ei ihan höpöjutuiksi mene. Ja toisaalta vaikka menisikin niin lieneekö sekään nyt sitten kenenkään muun kuin kirjoittajan ongelma.

      Lainaa

    23. Tulos: +10 (48 ääntä)
      Kiira: Joku tässä jutussa haisee. Vähintään Sebastianin tapa kirjoittaa tuollaista muka-hyperkorrektia kieltä (“kuntosalini pysäköintipaikka sijaitsee yhteydessä erilaisten yritysten toimistorakennelmia”). No, oli miten vaan. Jos näin on käynyt niin kaipa siitä on hyvät naurut saanut.
      Itse ainakin kirjoita usein "hyperkorrektisti", koska sitä on miellyttävämpi lukea, ja sillä saa asiat ilmaistua uskottavammin. Että aivan turha kehitellä mitään salaliittoteorioita.

      Lainaa

    24. Tulos: +35 (43 ääntä)
      Ettei olis Sebastianin fantasiaa koko juttu?
      Joo tää on aina ollu myös mun salainen fantasia.

      Lainaa

    25. Tulos: +63 (69 ääntä)
      Jos kyseessä on siis oikeasti tämä samainen henkilö minkä tiedän niin hänestä on ehtinyt tulla jo paikallinen pieni legenda. Niin uskomattomia juttuja ja bullshittä on levitellyt ja leveillyt ettei häntä nykyään ota todesta kun satunnaiset vastaantulijat. Aivan patologinen tapaus. Parasta on että hän poikkeuksetta aina jää kiinni tarinoistaan. Monet loistavat naurut tarjonnut.

      Lainaa

    26. Tulos: +42 (64 ääntä)
      Feikiltä haiskahtaa.. miksei Sebastian ois sanonut siinä että kyllä tämä mun pyörä on ja vaikka avaimia näyttänyt? Tuppisuunako sitä ruvettiin työntämään toisia pois tieltä? ja kuka 40+ rupeais meuhkaamaan "sä varastat mun kaverin moottoripyörän." Naurettavalta kuulostaa toi "kylmänrauhallisesti nousin pois..." "oliko vielä muuta, jou" "kurvasin parkkipaikalta" vaikuttaa joltai egoaa nostavalta pikkupojalta toi..

      Lainaa

    27. Tulos: -20 (26 ääntä)
      joku: Minusta se kylläkin on englannin kieli en oo ite kuullu mistään lontoon kielestä paitsi jos siellä sitten on oma kieli niin anteeksi korjaukseni.
      STFU GTFO and FU.

      Lainaa

    28. Tulos: -7 (65 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Samaa mieltä hajusta. Veikkaan, että tämä “sankari” on bongannut Failbookista tai vastaavasta tämän jutun, kääntänyt sen esim. Google Translatella ja muokannut sitä hieman, jättäen kuitenkin korjaamatta tuon mainitsemasi kohdan, joka vahvasti viittaa konekäännökseen. Noh, eipä olisi ensimmäinen eikä varsinkaan viimeinen kerta, kun Facebookiin laitetaan käännettyjä statuspäivityksiä. Kukin tyylillään, ei siinä mitään. Ehkä joku, jolla on aikaa löytää aidon ja alkuperäisen statuspäivityksen.
      Olen nähnyt kyseisen päivityksen, joten käännöksestä ei ole kyse. Ja mitä avaimet vs. rekisteriote keskusteluun tulee, uusimmat pyörät käynnistyvät "etäavaimilla", joita ei tarvitse laittaa virtalukkoon startin aktivoimiseksi. Kyseinen vimpain ei paljoa avaimelta näytä, joten sen heiluttelu "todisteena" ei ole kovinkaan tehokasta. Koska olen ajellut kyseisen henkilön kanssa, tiedän että kyseessä on juuri tällainen malli. Tapahtumien todenperäisyyteen en ota kantaa, koska en ollut itse paikalla, mutta pakko sanoa, että on täällä melkoisia foliohattuja. :D Kyseessä on kuitenkin vain Facebook, ei sen vakavampi juttu. P.S. Haluaisin kovasti tietää, millainen skootteri Petellä on jos hänen pyörässään on "hansikaslokero". Enpä ole monessa isojen poikien pyörässä moista nähnyt.

      Lainaa

    29. Tulos: +15 (53 ääntä)
      Kiira: Joku tässä jutussa haisee. Vähintään Sebastianin tapa kirjoittaa tuollaista muka-hyperkorrektia kieltä (“kuntosalini pysäköintipaikka sijaitsee yhteydessä erilaisten yritysten toimistorakennelmia”). No, oli miten vaan. Jos näin on käynyt niin kaipa siitä on hyvät naurut saanut.
      Onko muka epäilyttävää osata kirjoittaa yhdyssanoja oikein?

      Lainaa

    30. Tulos: +41 (45 ääntä)
      murri: Eikö oikea rakenne olisi “kuntosalini pysäköintipaikka sijaitsee yhteydessä erilaisten yritysten toimistorakennelmien” (melkoista kapulakieltä)? Sitäpaitsi “Tullessani salilta, huomasin, että…” tsajai, pilkkuvirhe lauseenvastike yhyy. Haiskahtaa englannista käännetyltä tai vaihtoehtoisesti väkisin väännetyltä hienostelulta, joka on sitten kussut nilkoille kun ei ole osattu tarpeeksi.
      Hyvä yritys, mutta pieleen meni. "...kuntosalini pysäköintipaikka sijaitsee erilaisten yritysten toimistorakennelmien yhteydessä..." Joko alkaa kuulostamaan selkeämmältä?

      Lainaa

    31. Tulos: +13 (25 ääntä)
      bethos: Onko muka epäilyttävää osata kirjoittaa yhdyssanoja oikein?
      Sanajärjestys ja sanamuodot! Miten olisi "Kuntosalini pysäköintipaikka sijaitsee erilaisten yritysten toimistorakennelmien yhteydessä. "

      Lainaa

    32. hillikiipari 26.9.2013 21:49
      Tulos: +80 (86 ääntä)
      EJ: Olen nähnyt kyseisen päivityksen, joten käännöksestä ei ole kyse.
      Ööö, okei. Miksi teksti ei olisi käännös, vaikka oletkin sen nähnyt. "Ei tämä Tolkienin kirja ole käännös, olen lukenut sen!".

      Lainaa

    33. Tulos: -44 (46 ääntä)
      Siis on oikeasti postaus facebookissa, eikä suoraan google translationilla käännetty ja tänne lähetetty urbaanilegenda, johon kommentoija, jota lainasin viittaa.

      Lainaa

    34. Tulos: +26 (48 ääntä)
      Mä en ymmärrä sitä, että vaikka joskus jossain toisella puolella maailmaa jollekkin on käynyt joku jännä asia, niin miksei jollekkin toiselle muka voisi käydä samaa? Miettikää kuinka paljon porukkaa maailmassa on ja koko ajan aikaa kuluu. Varmasti tämänkin kaltaisia juttuja tapahtuu hyvinkin usein kun on miehistä menopeleineen kyse. Sitä paitsi on kivempaa kirjoittaa tällainenkin tapahtumasarja tarinamuotoon, jossa yksityiskohdat hiotaan kuulostamaan hauskemmalta tai antamaan mielikuvaa tunnelmasta joka paikan päällä oli. Käyttäisin itse myös tällaisen mehukkaan tilanteen hyväkseni, jos huomaisin jonkun leveilevän minun mopedini ympärillä. Tietysti kävelisin tyynesti paikalle ja tönäisisin leveilijän pois tieltäni, ja vastalauseiden jälkeen esittäisin rekisteriotteen ja kaasuttelisin menemään tehdäkseni tilanteesta yhä dramaattisemman.

      Lainaa

    35. Tulos: -7 (49 ääntä)
      On se nyt jo per**le, että ihmiset vie hyvästä jutusta koko himmetin maun tuolla "EI TÄÄ VOI OLLA TOTTA, VARMASTI MATKITTU, AMAGAAAAD" -lätinöillään. Nyt oikeesti.

      Lainaa

    36. Ministeri Nieminen 27.9.2013 6:18
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      TT: Sama juttu löytyy googlettamalla useastakin paikasta Lontoon kielellä
      No laitapa sitten linkkiä kehiin, niin saadaan päätös tälle jupakalle, joka uhkaa yltyä jo kovinkin vakavaksi selkkaukseksi.

      Lainaa

    37. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Olikohan kymmenes kerta kun kuulen tän..

      Lainaa

    38. Tulos: +35 (35 ääntä)
      EJ: "Olen nähnyt kyseisen päivityksen, joten käännöksestä ei ole kyse."
      Mikäs laserkatse sulla on joka paljastaa käännöksen?

      Lainaa

    39. Tulos: +5 (25 ääntä)
      Nore: Ootan millon miehet alkavat loukkantuneena heittää kommentteja “Et voi yleistää kaikkiin miehiin!”jne.jne.,koska joka kerran lausesisällössä tokaisu “Naiset..” feissarimokissa luo loukkaantuneita kommentteja naisilta..
      Miehet ei näemmä välittäneet :D

      Lainaa

    40. Tulos: +9 (19 ääntä)
      Itellä on onneks ihan kuvamateriaalia siitä, ku porukka käy kaupan parkkipaikalla ottamassa kuvia ja poseeraamassa mun auton vieressä, ni ei tartte tarinoita kertoa aiheesta ;) Eihän sille mitään voi jos auto erottuu vähän massasta. aijaa.com/Ixt2ys

      Lainaa

    41. Tulos: +20 (22 ääntä)
      EJ: P.S. Haluaisin kovasti tietää, millainen skootteri Petellä on jos hänen pyörässään on “hansikaslokero”. Enpä ole monessa isojen poikien pyörässä moista nähnyt.
      Voi vitun tero opettele lukemaan "Lähes kaikilla se tuppaa kuitenkin olla satulan alla “hanskalokerossa”

      Lainaa

    42. Tulos: +3 (37 ääntä)
      Voi nyt hyvänen aika tätä ihmisten asennetta! Jos jollekin on tapahtunut hauska juttu ja kertoo sen Facebookissa, niin heti pitää olla lyttäämässä ja valittamassa kuinka kopioitu juttu on ja kuinka kirjoitusasusta näkee, että tarina ei ole tosi. FBI-agenttejako olette, kun kirjoitusasu paljastaa? Ihan vain tiedoksi, ihmiset kirjoittavat eri tavoin, riippuen ehkä sukupuolesta, iästä, koulutuksesta jne... Tuskin se on keltäkään pois jos joku kirjoittaa "korrektimmin". Miksei tätä päivitystäkin voi pitää vain hauskana sattumana? Ei... pakko olla heti analysoimassa miten tämä ei millään voi olla totta, koska juttu on liian "epätodellinen". HUOMIO epätodellisia/epätodennäköisiä, hurjiakin juttuja tapahtuu. Ja en nyt väitä etteivätkö ihmiset värittäisi juttujaan, mutta pitääkö aina olla ensimmäisenä lyttäämässä. Oletteko te arvostelijat parempia ihmsiä kuin ihminen, joka ehkä värittää tarinaansa, lopputuloksena kuitenkin huvittava tarina. Negatiivisuus ei kaunista ketään!

      Lainaa

    43. Tulos: -9 (17 ääntä)
      "kuntosalini yhteydessä sijaitsee erilaisia yritysten toimistorakennelmia" jos nyt välttämättä haluaa noita sanoja käyttää

      Lainaa

    44. Tulos: +7 (29 ääntä)
      Voi Jeesus! Tän takia jätän useimmiten kommentit lukematta. Kun ruvetaan kinaamaan ihan jostain sivuseikasta ja ollaan olevinaan niin fiksuja että... Vaikka monesti kommentoijat mokaavat melkein pahemmin kuin alkuperäinen mokaaja. Jos tarina on hyvä ja todentuntuinen, niin antakaa olla. Ei aina tarvi olla pätemässä.

      Lainaa

    45. Tulos: +37 (43 ääntä)
      Musta tarina oli paska ja epätodentuntuinen, kai oman mielipiteen saa sanoa?

      Lainaa

    46. Tulos: +20 (30 ääntä)
      Enpä uskonut minäkään tätä.. Jos tarkoituksena oli nolata valehdellut tyyppi ja toimia "kylmänrauhallisesti", niin miksi sitten ruveta tönimään? Toisekseen, jos kirjoittaja olisi "mielellään jäänyt kuulemaan miesten välisen keskustelun", niin miksei sitten jäänyt? Ja se, joka väitti, että tuntee kirjoittajan ja että kirjoittaja käyttää korrektia kieltä.. Kapulakieli ja korrektius ovat ihan eri asioita.. Lopussakin on sellainen kapulalausahdus, että huhhuh.. "sain nauttia.. heidän molempien ilmeistä.." Missä vaiheessa kertoja muuten laittoi kypärän päähän?

      Lainaa

    47. Tulos: +15 (29 ääntä)
      Pilkunnusijoiden kokoontumisajot. Hain jo popcornitkin!

      Lainaa

    48. Tulos: -1 (39 ääntä)
      Ei helevetin helevetti minkälaista sakkia tänne kommentoi. Siis mitä paskaa, minun mielestä tuo juttu oli oikein hauska, niin miten jollekkin tulee heti ensimmäiseksi mieleen mennä pilaamaan koko juttu miettimällä sitä oliko sanajärjestys oikein. Ei jessus :D Nämä ääretöntä viisautta hipovat kommentit alkavat viedä sivustolta idean, kun enemmän tulee hajoiltua näille lahopäiden kommenteille kuin itse mokalle ! No viihde kuin viihde, ei sillä niin väliä mille nauraa..

      Lainaa

    49. Tulos: -5 (17 ääntä)
      HennaR: Ei helevetin helevetti minkälaista sakkia tänne kommentoi. Siis mitä paskaa, minun mielestä tuo juttu oli oikein hauska, niin miten jollekkin tulee heti ensimmäiseksi mieleen mennä pilaamaan koko juttu miettimällä sitä oliko sanajärjestys oikein. Ei jessus Nämä ääretöntä viisautta hipovat kommentit alkavat viedä sivustolta idean, kun enemmän tulee hajoiltua näille lahopäiden kommenteille kuin itse mokalle ! No viihde kuin viihde, ei sillä niin väliä mille nauraa..
      Asijaa

      Lainaa

    50. Tulos: +8 (12 ääntä)
      kuulostaa ihan valittujen palojen hassunhauskoilta sattumuksilta joita sivujensa alareunoissa julkaisi

      Lainaa

    51. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Kesla: Hyvä yritys, mutta pieleen meni. “…kuntosalini pysäköintipaikka sijaitsee erilaisten yritysten toimistorakennelmien yhteydessä…” Joko alkaa kuulostamaan selkeämmältä?
      Mietin tätä myös, mutta tulin siihen tulokseen kommenttia kirjoittaessani että toi olis vartavasten hakenut tollasta "vitsikästä", trendikästä kapulasanajärjestystä. Voi toki olla että ei ole, jolloin sillä vaan on vielä enemmän ongelmia kieliopin kanssa.

      Lainaa

    52. Tulos: 0 (6 ääntä)
      Niin ja lisään vielä, että kommentoinhan tosiaan tohon "muka-hyperkorrektiuteen". Jos kirjoittaja olisi hakenut tavallista sanajärjestystä, ei siinä olisi mitään mukahyperkorrektia.

      Lainaa

    53. Tulos: +8 (24 ääntä)
      JT: Voi vitun tinahatut, ihan sama mikä “kävin paskalla”-päivitys täällä on aiheena niin aina on viisisataa kiljukaulaa kuorossa rääkymässä että EIVOIOLLATOTTA! En tiedä tästä nimenomaisesta päivityksestä mitään enkä voi olla varma sen todenperäisyydestä, eikä totta puhuakseni kiinnosta hiukkaakaan, mutta en ihan tajua mikä tässäkin tuntuu sitten niin yliluonnolliselta. En tiedä kuinka tylsä elämä pitää olla että mikä tahansa nenänkaivelua erikoisempi tapahtuma toisten arjessa tuntuu jotenkin niin uskomattomalta että niitä pitää joka jeesuksen kerta päästä tänne ruotimaan. Statuspäivityksiä kirjoittaessa piei värikynän käyttö on aina sallittu, kunhan ei ihan höpöjutuiksi mene. Ja toisaalta vaikka menisikin niin lieneekö sekään nyt sitten kenenkään muun kuin kirjoittajan ongelma.
      Jaksoit aika monta riviä kirjoittaa siitä, että ei kiinnosta yhtään.

      Lainaa

    54. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Surullista, että näitä typeriä käännöksiä julkaistaan täällä.

      Lainaa

    55. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Miten niin muka Sebastian kirjoittaa hyperkorrektia kieltä? Ensimmäisen lauseen sanajärjestyskin on aivan päin seiniä. Parempi olisi vaikka "Kuntosalini parkkipaikka sijaitsee erilaisten yritysten toimistorakennelmien yhteydessä". Sebastianin tarina kuulostaa muutenkin hiukan väritetyltä.

      Lainaa

    56. pönttöpää einari 30.9.2013 13:29
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      bjong: Tunnen kyseisen kaverin erittäin hyvin ja hänen tapa kirjoittaa sekä puhua on erittäin korekktia. Ja niin hyvin tunnen hänet myös että ei hän tämmöisiä asioita keksisi!!Tämän jälkeen varmaan sanotte että olen sebastian, niin paljon voin sanoa että mnä en suomea osaa niin hyvin koska olen ruotsalainen. Enkä ole hänen veli koska sebu on italialainen…
      Mutta kun tuo ei ole korrektisti kirjoitettu, Korrekti= oikea. Ensimmäinen lause on jopa painajaismaisen väärin. Voisi olla esim: Kuntosalini pysäköintipaikka on monien yrityksien käyttämän toimistorakennuksen vieressä. Sijaitsee sanaa välttäisin tässä yhteydessä. Sanajärjestys on myös viturallaan Sebastianin lauseessa. Jos suomi on myöhemmällä iällä opittu kieli, niin ihan mukavaa kirjoitusta. Muutoinkin todella suspektia settiä, en usko todeksi tätä.

      Lainaa

    57. Tulos: +1 (7 ääntä)
      Pete: Lähes kaikilla se tuppaa kuitenkin olla satulan alla “hanskalokerossa” muitten paprujen kanssa,
      Eipä minulla. Yksi ajotakki, goretexiä (pitää mitä pitää...) Povarissa muovikuoressa ainoastaan rekisteripaperit. Eikä mitään muita papereita.

      Lainaa

    58. Tulos: -6 (12 ääntä)
      Kevin Lowe: Jaksoit aika monta riviä kirjoittaa siitä, että ei kiinnosta yhtään.
      Harmillisesti meni piikkisi nyt pikkuisen huti. Otapa silmä käteen ja lue uudestaan.
      En tiedä tästä nimenomaisesta päivityksestä mitään enkä voi olla varma sen todenperäisyydestä, eikä totta puhuakseni kiinnosta hiukkaakaan
      Ei siis kiinnosta hiukkaakaan onko tuo kyseinen päivitys totta, mutta se ei nyt ollutkaan asia jota tuossa viestissäni kritisoin. Aiheeni oli se, että kaikkien pilkunnussuttajien pitää aina tulla tänne pätemään ja väittämään mokia valheellisiksi, ihan riippumatta siitä mikä kulloinkin on aiheena. Kirjoitinko nyt tarpeeksi selkeästi että sinäkin ymmärrät?

      Lainaa

    59. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Vai että "sosialistin".

      Lainaa

    60. Pillkkuviila 4.10.2013 3:42
      Tulos: -6 (10 ääntä)
      Tuntuuko musta vaan vai onko tuo kommentin loppu nyt täysin ristiriidassa tän akan kans joka luulee olevansa positiivinen ja kaunis vaikka on niin sairaan angstinen tässä lauseessa että minäkin oon kauniimpi, ILMAN meikkiä!!!
      argh: Voi nyt hyvänen aika tätä ihmisten asennetta! Jos jollekin on tapahtunut hauska juttu ja kertoo sen Facebookissa, niin heti pitää olla lyttäämässä ja valittamassa kuinka kopioitu juttu on ja kuinka kirjoitusasusta näkee, että tarina ei ole tosi. FBI-agenttejako olette, kun kirjoitusasu paljastaa?Ihan vain tiedoksi, ihmiset kirjoittavat eri tavoin, riippuen ehkä sukupuolesta, iästä, koulutuksesta jne… Tuskin se on keltäkään pois jos joku kirjoittaa “korrektimmin”. Miksei tätä päivitystäkin voi pitää vain hauskana sattumana? Ei… pakko olla heti analysoimassa miten tämä ei millään voi olla totta, koska juttu on liian “epätodellinen”. HUOMIO epätodellisia/epätodennäköisiä, hurjiakin juttuja tapahtuu. Ja en nyt väitä etteivätkö ihmiset värittäisi juttujaan, mutta pitääkö aina olla ensimmäisenä lyttäämässä. Oletteko te arvostelijat parempia ihmsiä kuin ihminen, joka ehkä värittää tarinaansa, lopputuloksena kuitenkin huvittava tarina. Negatiivisuus ei kaunista ketään!
      Huomasin just miten joku normaalinnäköinen neiti muuttui superkauniiksi puhkuen positiivisuuttaan lauseessa "Negatiivisuus ei kaunista ketään." Voisko enää enempi miinuspuolen ajattelia olla....

      Lainaa

    61. Napanöyhtä 8.10.2013 14:01
      Tulos: +11 (21 ääntä)
      "SÄ VARASTAT MUN TYÖKAVERIN MOOTTORIPYÖRÄN!!" olisi toki ensimmäinen asia, mitä kelle tahansa tulisi tuossa tilanteessa mieleen sanoa. Miksi, oi miksi ihmisillä ei ole parempaa tekemistä kuin keksiä satuja fb:ssä? Minun yläkouluikäiset oppilaanikin kirjoittavat uskottavammin.

      Lainaa

    62. Prätkäkissa 8.11.2013 7:55
      Tulos: -5 (7 ääntä)
      Pete: Ja miten se rekisteriotekin oli niin helpossa paikassa, että se vaan kylmänrauhallisesti ojennettiin?
      Mulla on ainakin prätkän rekisteriote ajotakin povarissa tai rintataskussa, se pitää kato olla mukana tuol liikenteessä, samalla tavalla kun autossakin. Näppärästi tulee sieltä kun laittaa käden taskuun.
      Ja peileistä näki ilmeet ja elet, kun siinä kurvaili poispäin?
      Sivupeileistä näkee sivulle ja taakse, ootko rekisteröiny? Sekä autossa että prätkässä. Prätkässä itseasiassa vielä paremmin, ja rehellisesti, parkkipaikalla joka kuvauksesta päätellen on ollut aika isolla käyttöprosentilla, vain idiootti lähtee keke pystyssä sata lasissa liikenteeseen. Siin pitää vähän katella ympärilleen ;)

      Lainaa

    63. Tulos: +6 (8 ääntä)
      bethos: Onko muka epäilyttävää osata kirjoittaa yhdyssanoja oikein?
      Ei tietenkään, useimmat normaalijärkiset ihmiset oppivat sen taidon jo peruskoulussa. Tässä tapauksessa kyse oli kuitenkin aivan muusta, eli väkisin väännetystä hyperkorrektiudesta, joka siis ei mennyt kieliopillisesti oikein. Alkuperäisen päivityksen kirjoittaja käyttää äärimmäisen kömpelöä lauserakennetta kuvaillakseen kuntosalinsa sijaintia (löytyy Kiiran lainauksesta). Toistan vielä uudestaan, että lause on kirjoitettu VÄÄRIN: kapulakielisesti pingottaen, mutta epäonnistuen. Suomen kieltä ei vain käytetä noin. Siksi monen epäily siitä, että teksti olisi kopioitu englannista.

      Lainaa

    64. Oma sitruuna 14.3.2021 9:45
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Kyllä Sebastian, me kaikki uskomme sinua.

      Lainaa

    65. Päihteetön hirmulisko 15.6.2021 11:39
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      ...ja lopuksi se vanha muori tuli kädestä pitäen kyyneleet silmissä ja ääni väristen kiittämään, kaikki nousivat seisaalleen taputtamaan käsiään, viheltämään ja hurraamaan ja "For He's a jolly good fellow" -tahtiin kaikille jaettiin ilmaiset jätskit.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: moottoripyörä, prätkä, parkkipaikka, pyörä, leveillä, leijua