Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Perhe puuttuu peliin

Kun tytär on tekemässä elämänsä suurimman virheen, ei äiti sanojaan säästele.
Perhe puuttuu peliin

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 111 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. yövuorolainen 17.9.2013 3:32
      Tulos: +678 (1066 ääntä)
      Suvi on tehnyt selvästi huonon päätöksen, mutta onko se ihme kun on tuollainen perhe.

      Lainaa

    2. Tulos: +966 (988 ääntä)
      Helvetin surullinen päivitys, sinällään 'hauska' viimeinen kommentti, mutta Suomessa ei pappi taida ees moista kysellä.. Älkää korjatko jos olen väärässä.

      Lainaa

    3. Tulos: +706 (982 ääntä)
      yövuorolainen: Suvi on tehnyt selvästi huonon päätöksen, mutta onko se ihme kun on tuollainen perhe.
      Mitä vikaa perheessä on? Minusta he puuttuvat tyttärensä elämään ihan syystä. Sinäkö et puolustaisi omaa lastasi, jos tämän kumppani pahoinpitelisi tätä?

      Lainaa

    4. Tulos: -528 (712 ääntä)
      Satu, vuoden äiti 2013. Kaikki tietää, että 20 vuotiaat tekevät ehdottoman typeriä päätöksiä. Se kuuluu ikään, vaikka jokainen 20-vuotias luuleekin olevansa ihan tosi aikuinen jo (on niitä fiksujakin tietysti seassa). Tässä valossa aivan käsittämättömän typerä päätös katkaista välinsä omaan tyttäreen ja jättää oman onnensa nojaan tuollaisessa tilanteessa. Kai tuollainen epäloogisuus sitten kuuluu naisten mielenlaatuun. Huomionarvoista on isän poissaolo keskustelusta. Ilmeisesti hän toimii oikein, eli tukee taustalla ja eikä jätä tytärtään pulaan.

      Lainaa

    5. Tulos: +675 (767 ääntä)
      Viesti Jukalle. Naisen lyöminen on todella noloa. Vaikka meikäläinenkin uhoaa sovonistisia juttuja interwebissä, olen silti oikeassa elämässä naisia kunnioittava tavallinen ukko. Tämä siksi, että kun naista kohtelee naisen ansaitsemalla kunnioituksella voi nainen tehdä elämästäsi mahtavampaa kuin osaat edes kuvitella. Kannattaa kokeilla.

      Lainaa

    6. Tulos: +172 (192 ääntä)
      Kukakohan on tämän jutun suurin ääliö...

      Lainaa

    7. Tulos: -135 (253 ääntä)
      Jaahas, ilmeisesti meikäläisen kannattaa kiinnittää enemmän huomiota siihen mitä lukee. Eli korjaus, Suvin isäkin on idiootti.

      Lainaa

    8. Tulos: +258 (280 ääntä)
      Onko tämä nyt se kuuluisa "elämän kova korkeakoulu"?

      Lainaa

    9. Tulos: -26 (80 ääntä)
      veli: Onko tämä nyt se kuuluisa “elämän kova korkeakoulu”?
      siihen tuo suvin lähtö opiskelemaan sopis kyllä aika hyvin. elämänkoulu. kihloihin. opiskelemaan. mm-m

      Lainaa

    10. Tulos: +119 (151 ääntä)
      Reaper: Helvetin surullinen päivitys, sinällään ‘hauska’ viimeinen kommentti, mutta Suomessa ei pappi taida ees moista kysellä.. Älkää korjatko jos olen väärässä.
      jep, tuo "those who object to this union, speak now or forever fall silent" on amerikkalaista bullshittiä.

      Lainaa

    11. Tulos: +154 (176 ääntä)
      Ihanaa suvi ei sinun tarvitsekaan opiskella osaat jo hienosti kirjoittaa.

      Lainaa

    12. Tulos: +70 (312 ääntä)
      Miksi syytetään uhria? Ihan kuin jos nainen kävelee kadulla otettuaan parit lähibaarissa ja tulee raiskatuksi, syytetään naista! "Mitäs olit kännissä?" Ei toisen luo palaaminen ja anteeksiantaminen ole synti vaikka tuossa tilnteessa onkin aika typerää. Tuolloin kaikkien pitäisi ENITEN olla tukena kun toinen ei tajua tilannettaan.

      Lainaa

    13. Tulos: +35 (249 ääntä)
      Tosi rakentavia vanhempia. Eipä ihme, että tyttö on sekasin. Varmasti äänestää persuja.

      Lainaa

    14. lättisklättis 17.9.2013 7:34
      Tulos: +183 (267 ääntä)
      Eli Satu katkasee välinsä lapseensa kun tämä saa pataan Jaaha

      Lainaa

    15. Tulos: +275 (289 ääntä)
      Kuten Feissarimokien kaavaan kuuluu, aina löytyy yksi puolustaja :D Joka paikkaan pitää aina tulla joko sen parhaan ystävän tai sit sen kovasuisimman kommentoimaan että "vittu jättäkää toi rauhaan ja antakaa sen ite tehä päätöksensä, tuen sua kaikessa mitä teet raxu <3", oli sitten kyse persiilleen piirretyistä kulmakarvoista tai kihlauksesta.

      Lainaa

    16. Tulos: -9 (85 ääntä)
      Ei ole näemmä omena kauaksi puusta pudonnut.

      Lainaa

    17. Tulos: +203 (345 ääntä)
      Ihanko tosi täällä porukka on sitä mieltä, että Suvin vanhemmat on idiootteja, kun eivät halua nähdä tytärtänsä enää hakattuna tai elämäänsä pilaamassa? Jos teidän omat lapset olisi vaikka huumeiden käyttäjiä niin tekö ette voi sitten asiaan puuttua, kun no omapa on elämänsä ja päätöksensä, mitäs minä siihen sanomaan? Aivan uskomatonta.

      Lainaa

    18. Tulos: +131 (223 ääntä)
      Tuo äiti ei saa kyllä minultakaan pisteitä. En haistattelisi koskaan omille lapsille etenkään fb:ssä.

      Lainaa

    19. Mickey Mouse 17.9.2013 8:17
      Tulos: +277 (321 ääntä)
      Joo Satun noi paskan haistattelut ynnä muut haukkumiset ja sanomiset omasta lapsestaan varmaan auttaakin ihan helvetisti kääntämään Suvin päätä. Puhuis sille lapselleen kunnolla eikä katkasis välittömästi välejä jos sitä satutetaan...

      Lainaa

    20. Tulos: +160 (176 ääntä)
      Odotin että tämä sulhanen ois kommentoinut jotain, mutta oli varmaan kiireinen hakkaamisen takia.

      Lainaa

    21. Tulos: +204 (232 ääntä)
      jesjes: Mitä vikaa perheessä on? Minusta he puuttuvat tyttärensä elämään ihan syystä. Sinäkö et puolustaisi omaa lastasi, jos tämän kumppani pahoinpitelisi tätä?
      Onko tuo nyt sitten sitä oikeanlaista puuttumista? Vaikka olisi turvaa tuossa perheessä, niin ihan selkeästi sieltä puuttuu rakkautta. Äidin ja isän ei tulisi koskaan hylätä lastaan, tässä hylätään ja haukutaan. Ei tuo ole sitä mitä kukaan tarvitsee tai haluaa.

      Lainaa

    22. Tulos: +150 (178 ääntä)
      Läheiset on ilmeisesti yrittäneet auttaa aiemmin. Tästä ku tyttö on selvinnyt, niin hakeutuu uudelleen piestäväksi. Kyllä sitä vois itelläkin vähän kilahtaa, jos joku läheinen ei tajuais että naisenhakkaaja ei jätä yhteen kertaan. Mutta on tosiaan Suvin elämä.

      Lainaa

    23. kiikiiconfused 17.9.2013 8:19
      Tulos: +38 (52 ääntä)
      Jos en aivan väärin muista, sekä isäni että enoni vihkitilaisuudessa kysyttiin tuo vastustaako kukaan tätä liittoa. Isäni häissä olisin kyllä vastustanut, en pidä siitä naisesta ollenkaan, mutta pieni lapsi ei tiennyt...

      Lainaa

    24. Tulos: +18 (56 ääntä)
      Käytöksestä päätellen äiti ja tytär on kumpikin vajaita.

      Lainaa

    25. Tulos: -71 (89 ääntä)
      Tepa: Tuo äiti ei saa kyllä minultakaan pisteitä. En haistattelisi koskaan omille lapsille etenkään fb:ssä.
      No eihän se tyttärelleen haistattelekaan.

      Lainaa

    26. Tulos: +22 (32 ääntä)
      pok: No eihän se tyttärelleen haistattelekaan.
      Ai, no sanoohan se et: Haistappa pitkä, mut paskat haistattelee tyttären kaverille. :P

      Lainaa

    27. Tulos: +167 (189 ääntä)
      Arcon: Ihanko tosi täällä porukka on sitä mieltä, että Suvin vanhemmat on idiootteja, kun eivät halua nähdä tytärtänsä enää hakattuna tai elämäänsä pilaamassa? Jos teidän omat lapset olisi vaikka huumeiden käyttäjiä niin tekö ette voi sitten asiaan puuttua, kun no omapa on elämänsä ja päätöksensä, mitäs minä siihen sanomaan? Aivan uskomatonta.
      Asiaan puuttumisen ymmärrän. Kyllä tuossa tilanteessa pitääkin puuttua, jos tytär on kihloissa naistenhakkaajan kanssa. Mutta ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että idiootiksi haukkuminen, haistattelu, "ei tarvii enää tulla vinkumaan" ja Suvin viestistä päätellen myös välien katkaisu on oikeanlainen tapa puuttua asiaan? Tuossa tilanteessa pitäisi toimia juuri päinvastoin, tukea Suvia, keskustella hänen kanssaan mahdollisimman rationaalisesti ja varmistaa että tukiverkko on kunnossa, jos mies jatkaa väkivaltaisia tapojaan. Tuolla meuhkaamisella Suvin vanhemmat vain saavat tyttärensä katkeraksi ja välit pilalle, joten jos suhde Jukan kanssa menee helvetiksi, niin koko elämä murenee kasaan. Tosi jees, eikö?

      Lainaa

    28. Tulos: +61 (67 ääntä)
      pok: No eihän se tyttärelleen haistattelekaan.
      Luepa Sadun ensimmäinen kommentti uudestaan.

      Lainaa

    29. Tulos: +65 (75 ääntä)
      Ebola: Satu, vuoden äiti 2013. Kaikki tietää, että 20 vuotiaat tekevät ehdottoman typeriä päätöksiä. Se kuuluu ikään, vaikka jokainen 20-vuotias luuleekin olevansa ihan tosi aikuinen jo (on niitä fiksujakin tietysti seassa). Tässä valossa aivan käsittämättömän typerä päätös katkaista välinsä omaan tyttäreen ja jättää oman onnensa nojaan tuollaisessa tilanteessa. Kai tuollainen epäloogisuus sitten kuuluu naisten mielenlaatuun. Huomionarvoista on isän poissaolo keskustelusta. Ilmeisesti hän toimii oikein, eli tukee taustalla ja eikä jätä tytärtään pulaan.
      Mikä ihmeen isän poissaolo keskustelusta? Siinähän se haukkuu Suvia samalla kun äitikin.

      Lainaa

    30. Tulos: +42 (56 ääntä)
      Huomaa, että koko perhe on peräisin sieltä, missä on ongelmia ja syvällä ja siellä ei se pahin ongelma ole miehen suorittama turpaanveto. Väkivalta parisuhteessa on hyvin ongelmallinen juttu, se ei auta jos joku kiljuu lähe vittuun idiootti. Väkivallan tuottaja taas aina lupaa ja vannoo ettei enään koskaan ja voihan se siitä pä'ästä eroon jos lähtee työstämään sitä. Suomalainen veetään perseet jokaviikonloppu-kulttuuri ruokkii nimeomaan perheväkivaltaa. Kui moni on saanu turpaansa selvin päin? Ja yhteiskunnalla on tapana vähätellä asiaa ja onko se sitten oikeastaan sen ihmeellisempää kun parisuhteen toinen osapuoli vetää turpaan kun joku randomtyyppi nakkikiskan jonossa? Ei se sen ihmeempää oo, kummallista vaan että miksi muka sellasta josta välittää lyö? Ylipäätänsä kaiken väkivallan rangaistettavuus pitäisi hilata ihan erillaisiin korkeuksiin ja määritellä mustelmille erillaiset hinnat. Aikoinaan erään naisen sekopäämies, josta tosin pääsi hyvin eroon, sai sormien katkomisesta ja ikuisen vamman aiheuttamisesta 800mk sakkoa, eli mitä se on euroissa, satanen ja jotain päälle. N_A_U_R_E_T_T_A_V_A_A. Sinäänsä tuo perhe ei oo hukassa, mutta sitten taas tyyli on hukassa.

      Lainaa

    31. Horst van der Badenhorst 17.9.2013 10:17
      Tulos: -11 (31 ääntä)
      Montakos ä-kirjainta siihen sinääääääänsä-sanaan tuleekaan?

      Lainaa

    32. Tulos: +38 (50 ääntä)
      Joo, mäkin oon täysi-ikäinen, mutta en silti koe olevani vielä aikuinen :D

      Lainaa

    33. Tulos: +43 (61 ääntä)
      "Nuoret tekee virheitä lässynlää"... on vähä eri asia, jos vaikka käyttää rahansa typerästi tai juo liikaa, kun se että on väkivaltaisessa suhteessa ja vielä puolustelee sitä...

      Lainaa

    34. Tulos: -13 (53 ääntä)
      lättisklättis: Eli Satu katkasee välinsä lapseensa kun tämä saa pataan Jaaha
      tuossa välien katkomisessa on kyse tuosta kihlauksesta ei siitä kun tämä henkilö on saanut pataan tämä hakkaamis juttu ei liittynyt mitenkään välien katkasemiseen vaan se kihlaus.

      Lainaa

    35. tympääntynyt 17.9.2013 12:17
      Tulos: +20 (34 ääntä)
      jesjes: Mitä vikaa perheessä on? Minusta he puuttuvat tyttärensä elämään ihan syystä. Sinäkö et puolustaisi omaa lastasi, jos tämän kumppani pahoinpitelisi tätä?
      no joo, mutta jotain rajaa sentään!

      Lainaa

    36. Tulos: -38 (52 ääntä)
      öö ? miksei vois antaa anteex vaa ja unohtaa kaike ?

      Lainaa

    37. Tulos: +9 (53 ääntä)
      En kyllä ihmettele lainkaan että kaksi noin tyhmää vanhempaa ovat saaneet tehtyä vähintään yhtä tyhmän lapsen.

      Lainaa

    38. Herrajestas 17.9.2013 13:23
      Tulos: -11 (43 ääntä)
      Naurattaa kun näitä kommentteja lukee. Helposti ihmiset kyllä pystyy toisia tuomitsemaan ja 'haukkumaan' netissä. Onko kukaan sen parempi? :D

      Lainaa

    39. Duck of doom 17.9.2013 13:35
      Tulos: +6 (24 ääntä)
      Arcon: Ihanko tosi täällä porukka on sitä mieltä, että Suvin vanhemmat on idiootteja, kun eivät halua nähdä tytärtänsä enää hakattuna tai elämäänsä pilaamassa? Jos teidän omat lapset olisi vaikka huumeiden käyttäjiä niin tekö ette voi sitten asiaan puuttua, kun no omapa on elämänsä ja päätöksensä, mitäs minä siihen sanomaan? Aivan uskomatonta.
      Toisaalta jos tää äiti kieltäytyy kerran tarjoamasta minkäänlaista tukea tai apua jos Suvin Jukalle antama toinen mahdollisuus meneekin päin persettä, ja Satu pisti vielä välit poikki Suviin niin mitäpä siinä sitte enää kitisee toisen fb-seinillä.

      Lainaa

    40. Tulos: +17 (29 ääntä)
      jesjes: Mitä vikaa perheessä on? Minusta he puuttuvat tyttärensä elämään ihan syystä. Sinäkö et puolustaisi omaa lastasi, jos tämän kumppani pahoinpitelisi tätä?
      En jauhaisi asiasta ainakaan facebookissa.

      Lainaa

    41. Tulos: +56 (70 ääntä)
      jesjes: Mitä vikaa perheessä on? Minusta he puuttuvat tyttärensä elämään ihan syystä. Sinäkö et puolustaisi omaa lastasi, jos tämän kumppani pahoinpitelisi tätä?
      Mitä puolustamista tuo on kun haukutaan omaa lasta julkisesti idiootiksi ja tyhmäksi ja haistatellaan?

      Lainaa

    42. Tulos: +36 (60 ääntä)
      Whiiiiiiiite traaaaaaaaaaaash

      Lainaa

    43. Tulos: +9 (21 ääntä)
      Rakkaus on sokea... :c

      Lainaa

    44. Tulos: +59 (69 ääntä)
      "olen täysi vitun ikäinen"...... se kertoo jo ihan tarpeeks kuinka "aikuinen" suvi onkaan... Mutta tuo äidin käytös silti hävettää eniten. Kiroilee, nimittelee ja haistattelee, kuin joku 15-vuotias kakara ja pitäis muka olla esimerkkinä lapselleen..?

      Lainaa

    45. Tulos: +67 (71 ääntä)
      Kyllä minusta suurin piirtein kaikki tossa mokassa on aika elämämkoululaisia... Vanhemmat haukkuvat tytärtään sumeilematta ja tytär pilaa elämänsä tämän johdosta. Ei voi kun sääliä ja päivitellä.

      Lainaa

    46. Turhaantunut 17.9.2013 15:32
      Tulos: +22 (76 ääntä)
      Eiköhän se kuulkaa ihmiset oo vaan niin että vanhemmathan tässä on kyllästynyt ton tyttären temppuihin ja uppiniskaisuuteen. Ensinnäkin; minkä helevetin tähen Suvi meni takasin? Jos on kerta jo kertaalleen hakattu - luulis nyt 20v olevan sen verran aivoja päässä ettei lyöttäytyis yhteen toistamiseen. Paskat se sitä rakastaa tai Jukka Suvia. Toiseksi; Oisitte varmaanni ittekki vanhempina turhautuneet kun oma tytär tulee ensimmäisen hakkaamisen jäljiltä kotiin itkemään ja vannoo ummet ja lammet että NYT kaikki muuttuu ja silti se sittenkin on samaa paskaa kuin aina ennenkin. - Jos nää vanhemmat onkin jo yrittäny kaikkensa; puhumisen ja finanssipuolen eikä siltikään lamppu syty niin ihan oikeutettua puhetta. Julkistamisen ois tosin voinu jättää pois. Tää Heidi on kyl pohjanoteeraus.. Pitää olla kyllä pöljä tai täysin tietämätön (julkistettujen hakkaamis kuvien jälkeen) jos hyväksyy väkivaltaisen suhteen. Huh huh... Mut ennemmin olen tässä vanhempien puolella.

      Lainaa

    47. Anonymous247 17.9.2013 16:03
      Tulos: 0 (18 ääntä)
      Yllätys taas ja vaihteeksi, että iisalmessa taas tapahtuu näin ala-arvoisia asioita. Savolaisille pitäisi funtsia urakalla erinäköisiä kieltoja ja laet uusiksi. Aikanaan muutin pois sieltä onneksi, mutta vieläkin kuulee mitä siellä suunnalla tapahtuu. Tämäkin puliveivari, niin kova katusankari olevinaan. Juggå ry ry... Ai niin kun se laitonta julkaista yksityishenkilöiden nimiä. Tämä puolusteleva h€1d1 taitaa olla sen systrar. Menis itteesä koko porukka. Eiköhän nuo loputkin selviä, kun maltan kysellä vaivihkaa oikeasta suunnasta. :)

      Lainaa

    48. Anonymous247 17.9.2013 16:23
      Tulos: +33 (37 ääntä)
      Mahdollista vain iisalmessa. ja h€1d1 jukan sisko. Joutava lässyttäjä.

      Lainaa

    49. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Miialta hyvä loppukevennys! :D

      Lainaa

    50. Tulos: -62 (70 ääntä)
      jos tämä moka ei poistu tämän päivän aikana lähtee koko juttu oikeuteen tälläisiä terveisiä laittoi asianomaiset ihmiset!

      Lainaa

    51. Turhautunut 17.9.2013 17:13
      Tulos: +46 (54 ääntä)
      Oon samoilla linjoilla kuin
      Turhaantunut:
      Tiedän yhdenkin tapauksen, jossa noin parikymppinen tyttö lyöttäytyi yhteen narkkarin kanssa. Tämä mm. menetti työnsä, koska oli siellä huumeiden vaikutuksen alaisena. Hän myös maksoi narkkarimiehen ja narkkarikavereiden elämistä omalla luottokortillaan. Vanhemmat vaan maksoi luottokorttilaskut ja tekivät muutenkin kaikkensa tukeakseen tytärtä ja yritti saada tätä jättämään moiset kuviot. Kaverit yritti samaa, tukea ja koittaa puhua järkeä. Kuvioon liittyi myös jonkunlaista pahoinpitelyä ja seksuaalista hyväksikäyttöä yms. Narkkarikaverit uhkaili väkivallalla myös tytön läheisiä. Kun äiti lopulta luovutti, niin oli mun mielestä jo aikakin. Ymmärrän hyvin jos tilanteeseen turhautuu niin, että haistattaa v*tut ja antaa sitten olla oman onnensa nojassa. Ei se tuki ja apu aina johda yhtään mihinkään.

      Lainaa

    52. Tulos: +36 (42 ääntä)
      näiden vanhempien ajatus on hyvä, mutta toteutus on mennyt päin helvettiä. Kenen vanhemmat haukkuu lastaan?? ja vielä julkisesti?? ja vielä netissä?? noloi tyyppei

      Lainaa

    53. Tulos: -27 (27 ääntä)
      Tuli tuossa mieleen että pitääkö kihlaus jotenkin purkaa jos ero tulee ennen häitä? Vai olenko edelleen kihloissa entisen eukon kanssa, joskus 8 vuotta sitten toivotin loppuelämää puhelimessa.

      Lainaa

    54. Tulos: +6 (22 ääntä)
      Onhan noita perheitä. Itekin tiedän perheen missä tytär on narkkari, aina kaikissa mahdollisissa ongelmissa. Ensin otti pataan narkki poikaystävältään, sitten meni naimisiin sen kanssa, piti lopettaa ryyppääminen, aineet ja hakkaaminen. No arvatkaa, nuppi sekaisin ja muijalle turpaan. Äitinsä oli kaikkensa yrittänyt, mutta kun ei niin ei. Räväkkä ihminen tämä äitee muutenkin, helposti lohkeaa: painu vittuun saatanan huora, itepä tiedät mitä teet!!!11 :D

      Lainaa

    55. Tulos: +1 (13 ääntä)
      ÄLÄMÖLÖ ÄLÄMÖLÖ. Aikamoinen perhe! Olis tosiaan "hauska" nähdä tämän parin häät.. D: Kyllä, Suomessakin kysytään vastustajia: "Ilmoittautukoon nyt tai vaietkoon iäksi"

      Lainaa

    56. Tulos: +20 (24 ääntä)
      jesjes: Mitä vikaa perheessä on? Minusta he puuttuvat tyttärensä elämään ihan syystä. Sinäkö et puolustaisi omaa lastasi, jos tämän kumppani pahoinpitelisi tätä?
      ehkä puolustasin, mutta en tolla tyylillä. oli nimittäin aika rumaa kieltä molemmin puolin. ei perheenjäsenille vaa puhuta noin!

      Lainaa

    57. Tulos: -2 (20 ääntä)
      Ihan kuin joku kihlaus kertoisi loppuelämäksi sitoutumisesta -enää nykypäivänä. Kihlaus on yhtä helppo purkaa kuin solmiakin, enkä itse noteeraa lähipiirin kihlauksia ollenkaan. Kihlat vaihdetaan ekan kerran jo 15-vuotiaina, eikä näköjään seurustella voi ilman sormuksia. Joten, eipä isin ja äidin olisi noin paljoa tarvinnut hiiltyä tuosta kihlauksesta. Ei se nykypäivänä mitään merkitse.

      Lainaa

    58. Tulos: +1 (25 ääntä)
      Ei oo tainnu lapsi saada rakkautta lapsena. Olis mukava tietää vanhempien ikä. Mahdollinen teiniraskaus?

      Lainaa

    59. Tulos: +52 (54 ääntä)
      asiallista: jos tämä moka ei poistu tämän päivän aikana lähtee koko juttu oikeuteen tälläisiä terveisiä laittoi asianomaiset ihmiset!
      koska jutusta on poistettu nimet, kuvat ja kaikki joka voisi johtaa kyseessä oleviin henkilöihin kyseessähän ei ole rikos, itseppä ovat menneet tämän fb:iin lisäämään jolloin ovat myös hyväksyneet fb:n asettamat säänöt ja hyväksyvät sivun "julkisuuden" edes matlock ei voittaisi oikeuskäsittelyä tästä, mutta viranomaiset voisivat kyllä pyytää feissarimokilta lähdettä ja nostaa syytteen naistenhakkaajalle.

      Lainaa

    60. Tulos: +20 (36 ääntä)
      Arcon: Ihanko tosi täällä porukka on sitä mieltä, että Suvin vanhemmat on idiootteja, kun eivät halua nähdä tytärtänsä enää hakattuna tai elämäänsä pilaamassa? Jos teidän omat lapset olisi vaikka huumeiden käyttäjiä niin tekö ette voi sitten asiaan puuttua, kun no omapa on elämänsä ja päätöksensä, mitäs minä siihen sanomaan? Aivan uskomatonta.
      Siis oikeastiko olet sitä mieltä ettei lapsensa elämään voi muuten puuttua kuin vittuilemalla naamakirjassa? Aivan uskomatonta. Tietysti pitää puuttua ja neuvoa ja yleensä sotkeentua asiaan (siis ei maksamalla lapsen hullun miehen laskuja, kuten joku toinen ehdotti, vaan välittämällä ja tarjoamalla tie ulos), mutta oman lapsen fyysinen turvallisuus ei ole mikään nettikinailuaihe. (Ei mikään ihme jos tytär pitää aggressiivista käytöstä normaalina jos tuollaista on ollut kotona).

      Lainaa

    61. asianosainen 17.9.2013 22:58
      Tulos: -47 (59 ääntä)
      minä olen tämä kirjotuksen suvi ja päätin tulla nyt sanomaan selvennykseksi pariasiaa minun vanhemmat on hyviä vanhempia teidän ei tarvitse niitä haukkua anonyyminä netissä, hankkikaa elämä! toinen juttu ei ollut teini raskaus eikä kyllä muutenkaan teille provosoituville idiooteille kuulu meidän perhe elämä minulla oli onnellinen lapsuus ja rakastavat vanhemmat ! minä rakastan omia vanhempiani yli kaikenja teidän ei tarvitse tulla tänne heitä haukkumaan jos teillä omassa elämässä ongelmia kun pitää haukkua toisia ihmisiä anonyyminä netissä kukaan ei uskalla tulla sanomaan omana itsenään mitään on se niin vaikeaa! mutta feissarimokien tiimi voisi poistaa tämän täältä muuten nousee oikeus juttu tämä on toive minun vanhemmiltani ja minulta ! en halua että vanhempani häpäistään jossain tämmösillä sivuilla kiitos ja kuittaan !

      Lainaa

    62. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Anonymous247: Mahdollista vain iisalmessa. ja h€1d1 jukan sisko. Joutava lässyttäjä.
      Kyllä mä luulen että on mahdollista muuallakin. Ei varmaan oo eka tapaus tämä. Tai no, ehkä näitä asioita ei oo käsitelty aiemmin facebookissa. No jaa.

      Lainaa

    63. järki käteen 17.9.2013 23:53
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      asiallista: jos tämä moka ei poistu tämän päivän aikana lähtee koko juttu oikeuteen tälläisiä terveisiä laittoi asianomaiset ihmiset!
      Suhestatuksen päivitys ja siinä käyty keskustelu ovat vähintään Suvin kavereille julkisia, kun se on tänne päätynyt. Siksi ei voida väittää, että ketjun julkaisemisessa täällä olisi tapahtunut mitään laitonta, joten oikeudella uhkailu ei auta yhtään mitään. Mitäpä jos asianomaiset miettisivät seuraavan kerran kun tekee mieli haistatella tai tehdä jotain muuta noloa julkisesti, olipa se sitten fb:ssä tai jossain muualla internetissä. Jatkossa sen haistattelun voi suorittaa vaikka yksityisviestillä..

      Lainaa

    64. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Ja jotkut vielä hämmästelevät, että ihan oikeastiko koulutus (tai sen puute) kulkee suvussa. On varmaan aika vaikeaa lähteä noista lähtökohdista ponnistamaan kovin korkealle. Toivon silti, että opiskelu jatkossa kiinnostaa. Surullinen päivitys, monin tavoin.

      Lainaa

    65. Tulos: +14 (22 ääntä)
      Vähän kyllä ihmettelen miksei Suvin äiti SOITTANUT ja keskustellut asiasta kahden kesken..

      Lainaa

    66. Tulos: +19 (27 ääntä)
      asianosainen: minä olen tämä kirjotuksen suvi ja päätin tulla nyt sanomaan selvennykseksi pariasiaa minun vanhemmat on hyviä vanhempia teidän ei tarvitse niitä haukkua anonyyminä netissä, hankkikaa elämä!toinen juttu ei ollut teini raskaus eikä kyllä muutenkaan teille provosoituville idiooteille kuulu meidän perhe elämä minulla oli onnellinen lapsuus ja rakastavat vanhemmat ! minä rakastan omia vanhempiani yli kaikenja teidän ei tarvitse tulla tänne heitä haukkumaan jos teillä omassa elämässä ongelmia kun pitää haukkua toisia ihmisiä anonyyminä netissä kukaan ei uskalla tulla sanomaan omana itsenään mitään on se niin vaikeaa! mutta feissarimokien tiimi voisi poistaa tämän täältä muuten nousee oikeus juttu tämä on toive minun vanhemmiltani ja minulta ! en halua että vanhempani häpäistään jossain tämmösillä sivuilla kiitos ja kuittaan !
      Se nyt vaan on niin, että tällaisia lukiessaan ihmiset päättelevät mitä päättelevät. Yleensä on muuten parempi olla tulematta itse henkilökohtaisesti kommentoimaan ja puolustelemaan tällaisia (ellei ollu provo). Helpompi on vain olla välittämättä ja antaa olla, koska mihinpä kommentoijat oikeasti pystyvät?

      Lainaa

    67. Tulos: +28 (34 ääntä)
      Mickey Mouse: Joo Satun noi paskan haistattelut ynnä muut haukkumiset ja sanomiset omasta lapsestaan varmaan auttaakin ihan helvetisti kääntämään Suvin päätä. Puhuis sille lapselleen kunnolla eikä katkasis välittömästi välejä jos sitä satutetaan…
      Musta toi kuulostaa siltä, että Suvin äiti ja muu perhe on jo puhuneet vaikka kuinka, muttei Suvi rakastuneena kuuntele. Voin kuvitella miten on pyydelty, rukoiltu, käsketty, kielletty... tehty jo kaikkensa, mutta juuri kun perhe luulee asioiden menevän paremmin päin, laittaa Suvi ilmoituksen kihlautumisesta. Kyllä minäkin äitinä tai vaikka vain ystävänäkin repisin pelihousuni totaalisesti! Ja tulkitsen tuon vielä niin, että kun Suvin äiti ym. perhe on puhunut jo Suvin kanssa, Suvi itse on saattanut haistattaa paskat ja loukata etenkin äitiään niin pahoin sanoin, että äiti on katkaissut välit. Kuulostaa meinaan hyvin suorasanaiselta perheeltä ja etenkin äiti sekä tytär lienevät hyvin temperamenttisia. Tiedä sitten, mikä on totuus. Tämä omaa pohdintaani.

      Lainaa

    68. Neeperi Laspi 18.9.2013 9:54
      Tulos: 0 (26 ääntä)
      Voisin kuvitella, et toi bööna on ottanu silt skloddilt dunkkuu muutamakymmenen kertaa aikasemminkin. Ja mude ei enää jaksa sitä et tullaa turpakeikan jälkee porukoille poraa, ja kuitenkin palataan taas takasin sinne mistä homma sai alkunsa ja kaiken lisäks kihloihi. Tää on valitettavan yleistä tässä maassa, häälahjaks annetaan avokämmentä ja karhunhali. Jouluna sit jotain muuta.

      Lainaa

    69. vaimo, jota ei vedetä turpaan 18.9.2013 13:20
      Tulos: +23 (33 ääntä)
      Itselläni alkaisi kyllä hälytyskellot soimaan päässä vaikka kuinka rakastunut olisi, jos perheeni vihaisi kumppaniani. He tuntevat sinut parhaiten ja ajattelevat parastasi. Miksi ihmeessä äiti tai isä kieltäisi tytärtä seurustelemasta, jollei erittäin painavaa syytä tähän löytyisi? Kyllä hyvät välit omaan perheeseensä kannattaa aina säilyttää. Kumppaninsa kun saa valita, huonon valinnan pystyy vaihtamaan paremmaksi ja maailma on niitä potentiaalisia kumppaneita kuulemma pullollaan. Perhettään ei sitten voi taas vaihtaa toiseksi vaikka kuinka ärsyttäisi. Iisalmessakin luulisi olevan miehiä enemmänkin kuin vaan se yksi ja jos oikein muistan siellä miehiä on jopa enemmän kuin naisia, joten luulisi että vaihtaminen onnistuu ja vaihtamalla varmasti paranee jos nyrkki naamassa rupeaa ahdistamaan... Perjantainen pataanveto ei ole hyvä eikä turvallinen parsuhderutiini, jota kannattaisi säilyttää. Nyt Suvi ukko vaihtoon ja nopeasti! Vanhempasi varmasti ovat tukenasi.

      Lainaa

    70. Tulos: +17 (29 ääntä)
      "Mitä vikaa perheessä on? Minusta he puuttuvat tyttärensä elämään ihan syystä. Sinäkö et puolustaisi omaa lastasi, jos tämän kumppani pahoinpitelisi tätä?" Ei kyllä kumpikaan vanhempi tässä puolusta tytärtä. Nuoret tekee ihan pirun typeriä päätöksiä ja tässäkin tapauksessa vanhemmat, eritoten äiti voisi toivottaa tervetulleeksi kotiin millon vaan on hätä, mutta niimpä vaan välejä katkotaan. Mun siskoa hänen ex-miehensä hakkasi, aina oli sisko tervetullut kotiin, mies ei, ja se oli kaikille osapuolille selvää. Itseasiassa pikkukylällä kun asuttiin lähetti isä terveisiä miehelle että hän ei aseenkantolupaa tarvi jos pimeällä kujalla vastaan tulee. Vaikka mitä paskaa olen itsekin elämässäni tehnyt niin mulla on aina ollut avaimet kotiin ja saan soittaa vaikka mikä aika vuorokaudesta olis, kuka helvetin vanhempi hylkää lapsen kun se tekee tyhmän päätöksen. Tällä Logiikalla tuskin kellään ois vanhempia enää kuvioissa.

      Lainaa

    71. Tulos: +2 (26 ääntä)
      Punaniskavanhemmista ei vaan voi syntyä mitään järjenjättiläisiä lapsiksi... Äiti on kyllä tämän tarinan noloin henkilö!

      Lainaa

    72. Tulos: +6 (20 ääntä)
      Tän leffan nimi olis "White Trash Drama IV"

      Lainaa

    73. Tulos: -29 (33 ääntä)
      Mokan alkuperäinen omistaja pyytänyt poistaa viestiä. Tekijänoikeudet mokan alkuperäisellä kirjoittaja, kuten teksti sivuston alalaidassa kertoo. Tähän on turha niiden edes kommentoida, jotka eivät tiedä tapauksen taustoja. Juttu julkaistu väärässä paikassa ilman lupaa.

      Lainaa

    74. Tulos: -30 (32 ääntä)
      ja todellakin lapsellista touhua julkaista toisten nimiä tähän! tämän tekstin käyttöön ei muutenkaan ole asinomaisilta lupaa tämä on tekijänsuojarikos että joo-o poistakaa tuo kommentti ja koko teksti! minäkin rupeen tähän toisten nimiä ja asioita selittämään lapsellista touhua... hankkikaa elämä

      Lainaa

    75. Tulos: +15 (23 ääntä)
      Vanhempien kanta on ihan oikea, ulosanti vain pitäisi ollaasiallisempi..

      Lainaa

    76. Tulos: +4 (22 ääntä)
      Täysin oikea lähestymistapa parisihdeväkivallan uhria kohtaan. "Turha tulla pyytämään apua". Ihana äiti, just noin!

      Lainaa

    77. Tulos: +16 (26 ääntä)
      Kyllä menisin vanhempien puolelle. Ei kukaan tahdo, että oma lapsi menee kihloihin väkivaltaisen miehen kanssa. Mutta koska neitokainen kuitenkin on jo täysi-ikäinen, itsehän hän sen päättää. Hyvä, että vanhemmat sanovat mielipiteensä, mutta voisivat kertoa sen... hiukan siistimmin. Vähemmän kiroamista ja riidan haastamista, niin juttu menisi edes hiukan paremmin perille. Taitaa koko perhe olla lievästi hysteerinen.

      Lainaa

    78. LexaKomarovvvvv 20.9.2013 14:14
      Tulos: -3 (19 ääntä)
      Arcon: Ihanko tosi täällä porukka on sitä mieltä, että Suvin vanhemmat on idiootteja, kun eivät halua nähdä tytärtänsä enää hakattuna tai elämäänsä pilaamassa? Jos teidän omat lapset olisi vaikka huumeiden käyttäjiä niin tekö ette voi sitten asiaan puuttua, kun no omapa on elämänsä ja päätöksensä, mitäs minä siihen sanomaan? Aivan uskomatonta.
      Ei porukka sen takia ole sitä mieltä, etteivät halua nähdä tytärtään hakattavan.. Vaan sen takia, että he ovat idiootteja eivätkä selvästikään osaa estää sitä. Vielä katkaisseet välit omaan tyttäreen.. aivan täys idiootteja. Ei yllätä että tytär ei kuuntele vanhempiaan.

      Lainaa

    79. Tulos: +20 (28 ääntä)
      Mä olen kyllä tässä vanhempien puolella. Ehkä siksi että tuo asetelma on tuttu omasta elämästä, mutta toisinpäin. Äitini käyttäytyy kuin typerä teini-ikäinen, seurusteli vuosia erilaisten väkivaltaisten miesten kanssa, jahkaili eikä halunnut erota, ei halunnut olla yksin, on ollut 20 vuotta alkoholiongelmainen joten miehenkin piti olla koska ei kukaan täysjärkinen ja/tai juomaton mies sellaista naista katsele. Usein ne juopot oli sitten myös väkivaltaisia. Mutta pikku hiljaa koko lähipiiri alkoi kypsyä siihen menoon, että perjantaisin piti jonkun mennä hakemaan sen turvaan kun mies otti rähinäviinaa ja hakkasi pahasti, maanantaina sitten taas kaikki oli hyvin vaikka mies ei edes luvannut yrittää lopettaa juomista. Siihen menoon väsyi, se oli kaikille henkisesti todella raskasta, yritimme puhua äidilleni järkeä että nyt jumalauta loppuu tuo sekoilu, jätät sen ja sillä selvä, mutta ei niin ei. Aluksi yritti vaikka miten tukea ja yrittää vaan puhua järkeä, ei vaikutusta. Pikku hiljaa tosiaan lähipiirin voimat loppui ja yritettiin aggressiivisemmin ilmaista ettei siinä touhussa ihan oikeasti ole mitään järkeä, mutta ei. Tällä hetkellä äitini on viimein erossa siitä miehestä, mutta jos nyt facebookista lukisin että on taas yhdessä sen miehen kanssa, reaktioni olisi juurikin tuollainen. Kukaan ei enää jaksa sitä että toinen on koko ajan hakattuna ja sairaalassa muttei silti halua jättää kultamussukkaansa.

      Lainaa

    80. Tulos: -3 (11 ääntä)
      jesjes: Mitä vikaa perheessä on? Minusta he puuttuvat tyttärensä elämään ihan syystä. Sinäkö et puolustaisi omaa lastasi, jos tämän kumppani pahoinpitelisi tätä?
      Tämä (Y)

      Lainaa

    81. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Kylläpä koko poppoosta haiskahtaa vahva elämänkoulu, vanhemmatkin ku mitäkin teinejä.

      Lainaa

    82. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Hiilevi: Kyllä menisin vanhempien puolelle. Ei kukaan tahdo, että oma lapsi menee kihloihin väkivaltaisen miehen kanssa. Mutta koska neitokainen kuitenkin on jo täysi-ikäinen, itsehän hän sen päättää. Hyvä, että vanhemmat sanovat mielipiteensä, mutta voisivat kertoa sen… hiukan siistimmin. Vähemmän kiroamista ja riidan haastamista, niin juttu menisi edes hiukan paremmin perille. Taitaa koko perhe olla lievästi hysteerinen.
      Samaa mieltä, mutta lisäisin vielä, että mielipiteen kertominen facebookissa, etenkin jossain kihlaus-julkaisussa, on epäsoveliasta. Sosiaalisessa mediassa ei sais noin näkyvästi puida asioita. Se on kaikkien näkyvillä.

      Lainaa

    83. Arkkutavara 21.9.2013 10:04
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Tepa: Tuo äiti ei saa kyllä minultakaan pisteitä. En haistattelisi koskaan omille lapsille etenkään fb:ssä.
      Samaa mieltä. Hommasta välittyy kautta linjan sellainen tunnelma, että porukan sanavarasto alkaa siitä mihin se BB-talossa loppuu...

      Lainaa

    84. Tulos: +1 (7 ääntä)
      yövuorolainen: Suvi on tehnyt selvästi huonon päätöksen, mutta onko se ihme kun on tuollainen perhe.
      Samaaa mieltä. tsemppiii sullekki vaikeesee elämäntilaan t . Jirsa

      Lainaa

    85. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Toi on kyllä vähän sellanen juttu, että mitäs laittaa facebookkiin kaikkien nähtäväksi ton kihlautumisen, jos ei siitä kommentteja halua. Ei sitä olisi pakko ollenkaan mainitakkaan facebookissa. Mulla jotenkin ei ole sympatiat sen puolella, että menee kihloihin oman hakkaajansa kanssa. Toi "täysi vitun ikäinen" oli kans hauska. Yhdyssanahan pitäisi tunnistaa siitä, että sinne ei mene kovin hyvin "vittu" väliin, mutta...

      Lainaa

    86. Tulos: -1 (11 ääntä)
      Epo: Toi “täysi vitun ikäinen” oli kans hauska. Yhdyssanahan pitäisi tunnistaa siitä, että sinne ei mene kovin hyvin “vittu” väliin, mutta…
      Tätä sääntöö en oo kyl ikinä tajunnu? Kyllä mä ainakin tunnistan ns tehokeinona ton "täysi-vitun-ikäinen", olen siihen ennenkin törmännyt. Mutta muuten tota vittu sääntöö en kyllä ymmärrä yhtään. Siis yhdys vittu sana, yhdistetty vittu sana, auton vittu kuljettaja..? Eihän se sovi yhtään mihinkään väliin?? Vai onko se nimenomaan se vitun? Auton vitun kuljettaja, mitä tuosta nyt pitäis päätellä? En ymmärrä. Itse tunnistan kyllä yleensä yhdyssanat ihan ilman kummempaa sääntöjen miettimistä, muutamaa hankalampaa tapausta lukuunottamatta. :)

      Lainaa

    87. Tulos: +4 (8 ääntä)
      hmm: Itse tunnistan kyllä yleensä yhdyssanat ihan ilman kummempaa sääntöjen miettimistä, muutamaa hankalampaa tapausta lukuunottamatta.
      Kuten vaikkapa lukuun ottamatta :D Pakko korjata itseään ennen kuin joku muu ehtii pätemään :)

      Lainaa

    88. Tulos: +3 (11 ääntä)
      hmm: Kuten vaikkapa lukuun ottamatta Pakko korjata itseään ennen kuin joku muu ehtii pätemään
      Spämmään lisää: lukuun vittu ottamatta, lukuun vitun ottamatta Ei tunnu sopivan? Ei kyllä nyt yhtään auttanut tämä!

      Lainaa

    89. Tulos: +13 (23 ääntä)
      Ei kukaan uhria syytä, jos tahtoamattaan ja tietämättään joutuu hakatuksi/raiskatuksi tms. Mutta jos vielä useita kertoja peräkkäin työntää ittensä samaan soppaan niin kyllä on päässä vikaa. Sama kuin menisi koskemaan vitun kuumaa levyä, kun ei tiennyt että se oli kuuma. No, vahinkoja sattuu. Viisaampi ensi kerralla. Mutta jos sama henkilö menee vielä toisen ja kolmannenkin kerran sitä samaa levyä koskettelemaan niin kyllä on oikeasti päässä vikaa. Ihmisrotu ei olisi selvinnyt hengissä, ellei olisi opetellut ottamaan teoistaan oppia. Jotkut tätä eivät vieläkään hallitse, kuten tästä päivityksestä näkyy.

      Lainaa

    90. Prööööt sanoi aivopieru 25.9.2013 8:48
      Tulos: +15 (15 ääntä)
      Juha k: Mokan alkuperäinen omistaja pyytänyt poistaa viestiä. Tekijänoikeudet mokan alkuperäisellä kirjoittaja, kuten teksti sivuston alalaidassa kertoo. Tähän on turha niiden edes kommentoida, jotka eivät tiedä tapauksen taustoja.Juttu julkaistu väärässä paikassa ilman lupaa.
      Eipä taida tuollainen teksti teoskynnystä ylittää, joten tekijänoikeuksiin vetoaminen on turhaa. Tai no, oikeudessa se viime kädessä ratkaistaan, mutta uskallan epäillä.

      Lainaa

    91. Arthur Brown 25.9.2013 20:53
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Mitä h*****ä tälläinen sosiaaliporno täällä tekee?

      Lainaa

    92. Tulos: -12 (16 ääntä)
      jajas: Varmasti äänestää persuja.
      Toivottavasti. Persut on parhaita ja sinäkin maksat heidän määräämiään veroja kahden vuoden päästä. :-)

      Lainaa

    93. Tulos: +15 (15 ääntä)
      Pöö: Rakkaus on sokea… :c
      No ei nyt ihan sokeaa, mutta vaikea on ihmisen nähdä silmät mustana.

      Lainaa

    94. Tulos: +1 (5 ääntä)
      ´´olen täysi vitun ikäinen´´ .. onkohan sitten ala vitun ikäinen ja keski vitun ikäinen xD

      Lainaa

    95. Tinatintti 7.9.2015 8:44
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Arcon: Ihanko tosi täällä porukka on sitä mieltä, että Suvin vanhemmat on idiootteja, kun eivät halua nähdä tytärtänsä enää hakattuna tai elämäänsä pilaamassa? Jos teidän omat lapset olisi vaikka huumeiden käyttäjiä niin tekö ette voi sitten asiaan puuttua, kun no omapa on elämänsä ja päätöksensä, mitäs minä siihen sanomaan? Aivan uskomatonta.
      Niin normaalistihan näihin asioihin puututaan henkilökohtaisesti face to face eikä julkisen fb-seinän kautta.

      Lainaa

    96. Tulos: +12 (16 ääntä)
      jesjes: Mitä vikaa perheessä on? Minusta he puuttuvat tyttärensä elämään ihan syystä. Sinäkö et puolustaisi omaa lastasi, jos tämän kumppani pahoinpitelisi tätä?
      Minusta juu perheen pitää puolustaa ja olla TUKENA!! Eikä haistattaa vittua! Itse olen valitettavasti ollut joskus väkivaltaisessa suhteessa. Jos toinen puolisko on narsisti, ne osaa manipuloida aivan liian hyvin... siitä suhteesta ei niin vaan irti pääse. Itse pääsin..loppujen lopuksi. Mutta äitini ja isäni OLI TUKENA! Sanoivat ymmärtäen, että jätä se.. äiti puhui/kertoi mihin sellaiset miehet kykenee. Pitkään meni ennenkuin tajusin/uskoin.. koska narsisti hakkaaja ukkoni osasi esittää välillä niiiiin katuvaa sekä sai pääni sekaisin ja minun uskomaan sen kaiken olleen oma vika. Vanhempani saivat taas minut tajuamaan, että ei... ei ole minun vika.. vaan täysin sen narsisti hakkaaja p*skan

      Lainaa

    97. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Tämä näköjään nousee aina välillä ylös joten ajattelinpa itsekkin kommentoida. Tämän elämäni suurimman virheen jälkeen tajusin lokakuussa 2013 pakata kamani ja häipyä. Muutin äitini luo ja ei, ei äiti välejä katkaissut. Hän on nyt myöhemmin ymmärtänyt mitä koin, kun olen kertonut hänelle näistä asioista. Nykyään voin sanoa olisinpa ollut fiksumpi ja lähtenyt ajoissa, mutta jokainen tekee virheitä tai no ei se minun syyni ole, että hän osasi manipuloida minua. En todellakaan aio syyttää itseäni niistä asioista. Sellaisesta suhteesta on vaikea lähteä, mutta minä lähdin. Nykyään voin vaan nauraa miten tyhmä sitä on ollut kolme vuotta sitten

      Lainaa

    98. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Ja tuohon vanhempieni haukkumiseen se voisi loppua, he ovat aivan ihania ihmisiä ja minulle todella rakkaita. Tuntuu pahalta lukea tekstiä jossa minun vanhempiani haukutaan. Kiitos ja kuitti jatkan tätä eloa taas oman perheeni kanssa :).

      Lainaa

    99. Tulos: 0 (0 ääntä)
      jesjes: Mitä vikaa perheessä on? Minusta he puuttuvat tyttärensä elämään ihan syystä. Sinäkö et puolustaisi omaa lastasi, jos tämän kumppani pahoinpitelisi tätä? Joo äitinsä puolustaa, mutta millä tavalla/kommenteilla ja lisäksi julkisesti facebookin seinällä. Ja kun isä lähtee viel leikkiin mukaan on minusta perheessä jokin vika... Ja jos oma äitini puhuisi minulle noin, en kokisi sitä kyllä puolustuksena...
      A

      Lainaa

    100. Tulos: -4 (4 ääntä)
      Mienkähän täs niinku oikeesti kävi..

      Lainaa

    101. Innokas alpakka 30.11.2020 9:43
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      jepulis: Onko tuo nyt sitten sitä oikeanlaista puuttumista? Vaikka olisi turvaa tuossa perheessä, niin ihan selkeästi sieltä puuttuu rakkautta. Äidin ja isän ei tulisi koskaan hylätä lastaan, tässä hylätään ja haukutaan. Ei tuo ole sitä mitä kukaan tarvitsee tai haluaa.
      No eipä sitä tiedä mitä tuossakin on takana. Jossain kai se raja kulkee vanhemmillakin. Kaikkia ei voi pelastaa.

      Lainaa

    102. Lainsuojaton seppä 17.1.2021 14:47
      Tulos: 0 (6 ääntä)
      Suvi: Ja tuohon vanhempieni haukkumiseen se voisi loppua, he ovat aivan ihania ihmisiä ja minulle todella rakkaita. Tuntuu pahalta lukea tekstiä jossa minun vanhempiani haukutaan. Kiitos ja kuitti jatkan tätä eloa taas oman perheeni kanssa :).
      Kai muistit itse pyytää äidiltäsi nöyrästi anteeksi ja myöntää että hän oli oikeassa ja sinä väärässä?

      Lainaa

    103. Tulos: -2 (14 ääntä)
      Että ärsyttää nuo akat jotka ruikuttaa kuinka paska mies on ja turpaan tulee ja laitetaan kuvat hakatusta naamast ja kerjätään sääliä. Ja seuraavana päivänä ollaan kihloissa ja haukutaan ne jotka yrittää auttaa ja laittaa jotain järkeä päähän

      Lainaa

    104. Tulos: 0 (2 ääntä)
      jesjes: Mitä vikaa perheessä on? Minusta he puuttuvat tyttärensä elämään ihan syystä. Sinäkö et puolustaisi omaa lastasi, jos tämän kumppani pahoinpitelisi tätä?
      Oispa kiinnostavaa tietää onko Suvi edelleen saman miehen kanssa joka pahoinpiteli 10 vuotta sitten vai oliko perhe sittenkin oikeassa vaikka kannattiko sitä Facebookissa sanoa?
      Loppuiko pahoinpitely vai pahentuiko se?
      Toivottavasti sentään lapsia ei siihen suhteeseen trhty

      Lainaa

    105. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Ebola: Satu, vuoden äiti 2013. Kaikki tietää, että 20 vuotiaat tekevät ehdottoman typeriä päätöksiä. Se kuuluu ikään, vaikka jokainen 20-vuotias luuleekin olevansa ihan tosi aikuinen jo (on niitä fiksujakin tietysti seassa). Tässä valossa aivan käsittämättömän typerä päätös katkaista välinsä omaan [...]
      Ehkä kaikki ei edelleenkään käy Facebookissa ja miksi sinne pitää kaikki asiat kertoa?

      Lainaa

    106. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Suvi: Tämä näköjään nousee aina välillä ylös joten ajattelinpa itsekkin kommentoida. Tämän elämäni suurimman virheen jälkeen tajusin lokakuussa 2013 pakata kamani ja häipyä. Muutin äitini luo ja ei, ei äiti välejä katkaissut. Hän on nyt myöhemmin ymmärtänyt mitä koin, kun olen kertonut hänelle [...]
      Hyvä että olet päässyt pois ja äitisi oli tukena

      Lainaa

    107. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Ehdottomasti olen tukenut tytärtäni aina ja rakastan häntä niin paljon, etten halunnut, että hän tuhoaa elämänsä tämän luuseri miehen kanssa. Anteeksi, jos jollekin tuli väärinkäsitys siitä alkutilanteesta. Tunteet olivat pinnassa ja se tilanne oli ns. päällä. Tytär oli lapsi, jota häntä vanhempi aikuinen mies käytti hyväkseen. Kommentoin nyt, kun tiesin että tyttäreni on kommentoinut. Se mies olisi ollut tyttäreni ja lapsenlapseni tuho.

      Lainaa

    108. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Kesarokkia: Oispa kiinnostavaa tietää onko Suvi edelleen saman miehen kanssa joka pahoinpiteli 10 vuotta sitten vai oliko perhe sittenkin oikeassa vaikka kannattiko sitä Facebookissa sanoa? Loppuiko pahoinpitely vai pahentuiko se? Toivottavasti sentään lapsia ei siihen suhteeseen trhty
      Pohdin pitkään tulenko enää kommentoimaan mitään ja totesin, että samapa tuo. Minä tosiaan lähdin noin 11 vuotta sitten.
      Nyt kun mietin elämää 11 vuotta taaksepäin se oli kaaosta, minä olin 19 (tuossa lukee 20, mutta olin 19), olin vielä nuori ja elämä edessä (vaikka silloin ei tuntunut siltä). Jouduin kokemaan aivan liikaa, aivan liian nuoreksi. Silloin en osannut kuvitella, että eläisin näin ”vanhaksi” mitä nyt olen. Jos en olisi lähtenyt en luultavasti olisi enää tässä. 
      Nykyään tilanne on ihan toinen, elän tasaista arkea, käytän päihteitä harvoin ja mulla on kaikki tosi hyvin. Minulla on rakastava perhe ja paljon ystäviä. Paljosta olen selvinnyt, mutta tässä sitä yhä ollaan! 
      Puhun myös nykyään avoimesti taustoistani, koska haluan näyttää esimerkkiä siinä että väkivaltaisesta suhteesta voi ja pitää lähteä. Mä toivon teille kaikille hyvää ja saatan ehkä joskus palata päivittelemään miten elämässä menee! 

      Lainaa

    109. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Ei jatkunut suhde onneksi. Kaikkea en voi kertoa tänne, joku raja pitää olla. Asiaan liittyy muitakin kuin tytär. Kaikille toivon oikein hyvää kesää ja turvallista elämää! Rakkaudella❤️

      Lainaa

    110. Tulos: +1 (1 ääni)
      Suvi: Pohdin pitkään tulenko enää kommentoimaan mitään ja totesin, että samapa tuo. Minä tosiaan lähdin noin 11 vuotta sitten. Nyt kun mietin elämää 11 vuotta taaksepäin se oli kaaosta, minä olin 19 (tuossa lukee 20, mutta olin 19), olin vielä nuori ja elämä edessä (vaikka silloin ei tuntunut siltä). Jouduin kokemaan aivan [...]
      Äiti rakastaa sinua aina ❤️❤️❤️

      Lainaa

    111. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Sinua ja ihanaa lapsenlasta, olette elämäni valo ❤️

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: pahoinpitely, pahoinpidellä, kihlaus, kihlat, kihloissa, naimisiin, äiti, isä

  • Uusimmat

  • Kategoriat