Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 163

Oletko kuullut näistä paikoista?
Sekalaisia, osa 163

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 82 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1127 (1177 ääntä)
      Vai että mummin pillukeiju...

      Lainaa

    2. Tulos: +943 (969 ääntä)
      "Tarviitko apuu??" Ja sit kiskoin.... XD on voinu postimiestäki naurattaa :D

      Lainaa

    3. Tulos: +365 (529 ääntä)
      En olekkaan ennemmin kuullut Ariela nimestä, jotenkin kaunis nimi :)

      Lainaa

    4. Tulos: +345 (375 ääntä)
      minä sain kanssa hammaslääkärissä paikkauksen jälkeen 45e laskun käteeni ja oikei riemuitsin miten halpaa se oli.. oon siis itekkin 19v ja se oli ensimmäinen maksullinen hammaslääkärikertani ja ootin vähintään 70 euroo. toisaalta halvemmalla pääsee jos ei ois reikiä ollenkaa.

      Lainaa

    5. Tulos: +196 (220 ääntä)
      Kieltämättä halpa hammaslasku

      Lainaa

    6. Tulos: +78 (136 ääntä)
      Tarkoitit kai "kirjoitusvirhe" :D

      Lainaa

    7. Tulos: -65 (85 ääntä)
      miks mul makso hammaslääkäri vaa vähä yli 20e?? :D

      Lainaa

    8. Tulos: +207 (225 ääntä)
      Minä kuulin kerran radiossa puhuttavan Atserpaitsanista.

      Lainaa

    9. Tulos: +91 (127 ääntä)
      Pie... anteeksi, Peirut.

      Lainaa

    10. Tulos: -124 (220 ääntä)
      No miksei niitä maita ja paikkoja sais sannoo miten haluaa? Esimerkkinä, sanotaanhan Barcelonakin Barseloona. Ei espanjalaiset sano sitä ässänä, se on ihan erilainen se c-kirjain Espanjassa. Eikä sitä erroo ees oikeestaan huomaa, jos sannoo Alabama tai Alapama.

      Lainaa

    11. Tulos: +178 (216 ääntä)
      mims: No miksei niitä maita ja paikkoja sais sannoo miten haluaa? Esimerkkinä, sanotaanhan Barcelonakin Barseloona. Ei espanjalaiset sano sitä ässänä, se on ihan erilainen se c-kirjain Espanjassa. Eikä sitä erroo ees oikeestaan huomaa, jos sannoo Alabama tai Alapama.
      Mutta kun Suomessa Barcelonan c-kirjain ääntyy s-kirjaimena. B ei silti äänny p:nä. Sillä ei ole alkuperäisen ääntämisen kanssa mitään tekemistä. Ei kukaan vaadi sitä alabamaakaan ääntämään kuten usa:ssa, vaan että ääntäisi nyt vaan sen b:n oikein. Ja kyllä sen huomaa.

      Lainaa

    12. Tulos: +84 (92 ääntä)
      Riippuu vähän murteesta. Madridilaiset ainakin ääntää Barcelonan c:n vähän ku Ibizan z:n, siis melkein kuin englannin th.

      Lainaa

    13. Tulos: +138 (150 ääntä)
      Iski huutonauru tuon pillukeijun luettuani :D

      Lainaa

    14. Tulos: +65 (81 ääntä)
      Viimoisin oli kyllä paras :D hyh hyh, kun vieläkin naurattaa.

      Lainaa

    15. Tulos: +167 (201 ääntä)
      Äitini, saksanopettaja, on kuunnellut koko elämänsä uutisia odottaen jonkun sanovan MYNHHENISSÄ jotta voi alkaa vikistä että huoh, opetelkaa puhumaan, se on mynchcscshschschsen . Joka kerta. Voihan mynhhen.

      Lainaa

    16. Tulos: +55 (65 ääntä)
      pyh: Äitini, saksanopettaja, on kuunnellut koko elämänsä uutisia odottaen jonkun sanovan MYNHHENISSÄ jotta voi alkaa vikistä että huoh, opetelkaa puhumaan, se on mynchcscshschschsen . Joka kerta. Voihan mynhhen.
      Yks mun lemppari on Karmis-Parttenkirhhen. Se nyt ei ole niin kauhea kuitenkaan kun jotkut mokan esimerkit... : DD

      Lainaa

    17. Katariina 19v 19.9.2013 11:00
      Tulos: -33 (101 ääntä)
      kivaa löytää ittes täältä xD Ja joo mulle tuo on kallis koska muutenki rahat vähis

      Lainaa

    18. Tulos: -42 (98 ääntä)
      haha: “Tarviitko apuu??” Ja sit kiskoin…. XD on voinu postimiestäki naurattaa
      Varmasti, mutta mistä ihmeestä tulee "postimies"? "Helmessä" ollut postinjakaja on vähän parempi sana, kun puhutaan kummasta tahansa sukupuolesta. Tosin meillä naisjakajat soittelevat ovikelloa, miehet yrittävät ensin ängetä paketin luukusta sisään...

      Lainaa

    19. saksan open inhokki 19.9.2013 11:41
      Tulos: +31 (65 ääntä)
      pyh: Äitini, saksanopettaja, on kuunnellut koko elämänsä uutisia odottaen jonkun sanovan MYNHHENISSÄ jotta voi alkaa vikistä että huoh, opetelkaa puhumaan, se on mynchcscshschschsen . Joka kerta. Voihan mynhhen.
      Hei, kokeileppa miten äitisi suhtautuu tähän kehittelemääni "saksanopettajan-varma-hermoromahdus" -kepposeen... Eli etsi vaikkapa You Tubesta jokin kyseistä kaupunkia käsittelevä englanninkielinen pätkä ja seuraa äitisi ilmettä kun tuo kaunis saksan kielinen München onkin korvattu simppelillä mukavasti jenkkien ja brittien suuhun sopivalla Munich-sanalla. Muahahaa! Ja jos joskus olet äitisi kanssa englanninkielisessä maassa kokeileppa kysyä tavalliselta kaduntallaajalta "Tiedätkö muuten, että Munich ei ole kyseisen kaupungin saksankielinen nimi"... Ja ota kuva äitisi ilmeestä, kun se "Nyt huijaat, kyllähän se on" -vastaus sieltä irtoaa.

      Lainaa

    20. Tulos: +10 (22 ääntä)
      Hyvät aamupäivän naurut.

      Lainaa

    21. Voi nolous! 19.9.2013 11:51
      Tulos: -52 (118 ääntä)
      Ariela? Voi luoja.

      Lainaa

    22. Tulos: +54 (62 ääntä)
      pyh: Äitini, saksanopettaja, on kuunnellut koko elämänsä uutisia odottaen jonkun sanovan MYNHHENISSÄ jotta voi alkaa vikistä että huoh, opetelkaa puhumaan, se on mynchcscshschschsen . Joka kerta. Voihan mynhhen.
      Saksankielisen Wikipedian mukaan München lausutaan [ˈmʏnçn̩] -> foneettisten äänimerkkien kohdalla taas lukee näin: ç : deutsch ch, wenn nicht nach a, o, u oder bei -chen, deutsch ich [ɪç] eli ich on foneettisessa muodossa [ɪç]?? Ja mitä nyt vähän kuuntelin tuota äännettynä (youtubesta, esim. http://www.youtube.com/watch?v=IOZ_wzznSjo), lausutaan nimen loppua näköjään vähän enemmän tai vähemmän suhahtaen, mutta sch:ta en saa sinne millään, ich-tapaan Münchenia taas näytetään lausuvan jatkuvasti. En tosiaan ole mikään aiheen asiantuntija, aloin vaan ihmetellä kun meille on yläasteella (vuosina 2008-2009) opetettu Münchenia nimenomaan äitisi inhoamalla tavalla.

      Lainaa

    23. Tulos: -52 (76 ääntä)
      Köyhät käyttää palasaippuaa.

      Lainaa

    24. Tulos: +70 (90 ääntä)
      Katariina 19v: kivaa löytää ittes täältä xD Ja joo mulle tuo on kallis koska muutenki rahat vähis
      Pakko sanoo et oon samaa mieltä. Kyllä on tuo melkee 50e kallis, jos ei oo ees rahaa ruokaan ja vuokraan.. :/

      Lainaa

    25. Tulos: +52 (56 ääntä)
      Se on varmaan sama radiojuontaja, joka kertoi, että on olemassa toimintanäyttelijä, jonka nimi on Jackie Kang.

      Lainaa

    26. Tulos: +70 (86 ääntä)
      "Mummin pillukeiju" pelasti päivän xD

      Lainaa

    27. Tulos: +16 (98 ääntä)
      Kuka edes käyttää palasaippuaa, varsinkaan suihkussa? Korkeintaan vankilassa.

      Lainaa

    28. Tulos: -3 (47 ääntä)
      pyh: Äitini, saksanopettaja, on kuunnellut koko elämänsä uutisia odottaen jonkun sanovan MYNHHENISSÄ jotta voi alkaa vikistä että huoh, opetelkaa puhumaan, se on mynchcscshschschsen . Joka kerta. Voihan mynhhen.
      Niin vai olisko ollu just päinvastoin. Ei siinä sanassa oo s-kirjainta, joten ei sitä lausutakkaa.

      Lainaa

    29. Tulos: +87 (109 ääntä)
      Tuli tosta ekasta mieleen, että kaikkein ärsyttävintä on se, kun suomessa annetaan jollekin englanninkielinen nimi ja sitten lausutaan se suomalaisittain, eli niinkuin se kirjoitetaan ja ääntämysopeista viis. Niinkuin joskus tuli se Dance-ohjelma, ja sitten kuuluttaja sanoo: perjantaisin DANSE! Puhumattakaan kaikista liikkeiden ja paikkojen nimistä jotka lausutaan nekin aina kirjain kirjaimelta. Ja sitten kun lapsillekin vielä pitää antaa englanninkielisiä nimiä esim. Rose on rose ja James on james eikä "rous" ja "zeims" (miten nuo nyt kirjoittaisi niinkuin ne kuuluu lausua :D). Hemmetin typerän kuulosta. Vaikka en kyllä muutenkaan ymmärrä miksi pitää supisuomalaisten vanhempien antaa suomalaiselle lapselleen englanninkielinen nimi, kuulostaa hyvältä joku Phyllis Adelyn Virtanen. Etenkin kun hyvässä lykyssä se lausutaankin sitten vielä Pyllis Adelyn....

      Lainaa

    30. Tulos: +25 (43 ääntä)
      Pakko sanoo et oon samaa mieltä. Kyllä on tuo melkee 50e kallis, jos ei oo ees rahaa ruokaan ja vuokraan.. :/
      Mä oon 19v ja koska oon työtön (lukion papereilla ei pienessä kaupungissa pääse oikein mihinkään) ja en saanu opiskelupaikkaa nii saan toimeentulotulee. Jos vaivautuu kiltisti viemään laskun sossuille nii kyllä ne maksaa sen jos totee että sulla ei oikeesti oo varaa siihe laskuu. Sama vuokrassa. Ja kaikkien pakollisten laskujen (vuokra, sähkö, vesi ja julkiset terveydenhuoltopalvelut) jälkeen jää vielä se 477e jolla saa kyllä kuussa iha tarpeeks ruokaa jos sitä ei käytä tosiaa muuhun ku siihe ruokaa. Suomessa ei kukaa (ainakaa virallisesti maassa asuva ja semmone ns. tavalline ihmine ilma luottovaikeuksia) jää rahattomaks. Kyllähän tuo vähän vituttaa mennä sinne sossun luukuille joka kuussa mutta ku ei muita tuloja oo nii pakko se on vaa jollai avulla ittesä elättää.

      Lainaa

    31. Tulos: -6 (12 ääntä)
      J-P: Se on varmaan sama radiojuontaja, joka kertoi, että on olemassa toimintanäyttelijä, jonka nimi on Jackie Kang.
      Mikä sitä juontajaa vaivaa? :D

      Lainaa

    32. Tulos: +1 (15 ääntä)
      Minun hampaat paikataan 25€ /kappale.

      Lainaa

    33. Tulos: -9 (19 ääntä)
      haha ei vic miraa nolottanu !:D:D

      Lainaa

    34. Tulos: +45 (49 ääntä)
      Se 45e ei ole kun murto-osa käynnin todellisista kustannuksista. Olkaa iloisia että edes osa korvataan.

      Lainaa

    35. Tulos: +9 (11 ääntä)
      onneks ei ollu reikiä ku viimeks kävin pari kuukautta sitten. selvisin alle parillakympillä pelkällä tarkistuksella.

      Lainaa

    36. Tulos: -14 (36 ääntä)
      nii ja mulle facebook on veispuukki. ja mäkin jätän aina tahallaan g;t, b:t yms sanomatta, koska tiiän että ärsyttää muita. muahahahah. esim. parseloona, prasilia, (tai joskus jopa rasilia), rilli... ymsymsyms.

      Lainaa

    37. Tulos: +44 (62 ääntä)
      Miksi ihmiset ei vaan tajua, että noita kommentteja ja status-päivityksiä voi M-U-O-K-A-T-A! Ei tarvitse jättää noloa kirjoitusvirhettä näkyviin, vaan sen voi tosiaan korjata ihan helposti. ... Toisaalta jos ihmiset tuon tajuais niin tälläkin sivustolla olisi paljon vähemmän materiaalia...

      Lainaa

    38. Tulos: +28 (40 ääntä)
      mims: No miksei niitä maita ja paikkoja sais sannoo miten haluaa? Esimerkkinä, sanotaanhan Barcelonakin Barseloona. Ei espanjalaiset sano sitä ässänä, se on ihan erilainen se c-kirjain Espanjassa. Eikä sitä erroo ees oikeestaan huomaa, jos sannoo Alabama tai Alapama.
      Espanjalaiset toki lausuvat c:n semmoisena th-äänteenä, mutta eteläamerikkalaiset, eli suurin osa espanjaa äidinkielenään puhuvista, lausuvat sen aina ässänä. Siispä [barselona] hyväksytään. Ja kyllä Alapaman huomaa. Älä sano Alapama.

      Lainaa

    39. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Kaisa: Miksi ihmiset ei vaan tajua, että noita kommentteja ja status-päivityksiä voi M-U-O-K-A-T-A! Ei tarvitse jättää noloa kirjoitusvirhettä näkyviin, vaan sen voi tosiaan korjata ihan helposti. … Toisaalta jos ihmiset tuon tajuais niin tälläkin sivustolla olisi paljon vähemmän materiaalia…
      hitsi kun ei voi antaa erikseen plussaa ja miinusta.

      Lainaa

    40. Tulos: +8 (30 ääntä)
      pitäisköhän jaakon ostaa uus saippua? suosittelisin sellaista nestemäistä ensi kerralla!

      Lainaa

    41. Tulos: -35 (49 ääntä)
      Katariina, olet typerä kitisijä. Tuo on ihan normihinta paikkauksesta. Varsinkin kun hampaan paikkaaminen voi välillä olla todella haastavaa. Ja kannattaisko ehkä pitää niistä hampaista huolta, niin ei tarvitsisi paikata.

      Lainaa

    42. Tulos: +31 (43 ääntä)
      Äitini, saksanopettaja, on kuunnellut koko elämänsä uutisia odottaen jonkun sanovan MYNHHENISSÄ jotta voi alkaa vikistä että huoh, opetelkaa puhumaan, se on mynchcscshschschsen . Joka kerta. Voihan mynhhen.
      kerroppa äidillesi saksanopettajilta terveisiä että se mynssen se vasta väärin on. se on niin kaukana oikeasta ettet tiedäkään.

      Lainaa

    43. ossi hietala-hempsukka 19.9.2013 18:13
      Tulos: -61 (63 ääntä)
      luffi: kerroppa äidillesi saksanopettajilta terveisiä että se mynssen se vasta väärin on. se on niin kaukana oikeasta ettet tiedäkään.
      sitähän se tarkottii että mynhhen on väärin, aasikki

      Lainaa

    44. Katariina 19v 19.9.2013 19:11
      Tulos: -23 (53 ääntä)
      Juu on se 45€ halpa niille kenel o rahaa sillee et voi åpersees pyyhkii 20e setelii mut ihmiselle joka elää vain kelan äitiys tuilla ja sossun toimeentulotuella et naamat umpee te kenel ON varaa!!! On ihmisii ketkä elää pelkällä makaroonilla taloudellisen tilanteen vuoks

      Lainaa

    45. Tulos: +2 (52 ääntä)
      : Katariina, olet typerä kitisijä. Tuo on ihan normihinta paikkauksesta. Varsinkin kun hampaan paikkaaminen voi välillä olla todella haastavaa. Ja kannattaisko ehkä pitää niistä hampaista huolta, niin ei tarvitsisi paikata.
      Kannattasko ol hiljaa kunnei tiiä kyseisen ihmisen taloudellista tilannetta

      Lainaa

    46. Tulos: +43 (45 ääntä)
      pyh: Äitini, saksanopettaja, on kuunnellut koko elämänsä uutisia odottaen jonkun sanovan MYNHHENISSÄ jotta voi alkaa vikistä että huoh, opetelkaa puhumaan, se on mynchcscshschschsen . Joka kerta. Voihan mynhhen.
      Mynhhen on itse asiassa melko oikein ja varsinkin parempi versio kuin Mynschen. Ei siinä ole mitään ässää tai suhuäännettä. Oikea ääntäminen on jotakuinkin "Mynhjen". Terkkuja vain täältä Münchenistä.

      Lainaa

    47. Tulos: -11 (13 ääntä)
      Mää äännän sen ainakin Mynchen (ottakaa tuosta nyt sitten selvää...) elikkäs Myn[c]hhen. Terv. seitsemän vuotta saksaa opiskellut.

      Lainaa

    48. Tulos: +36 (42 ääntä)
      Kysymyshän oli siitä että kenen hiton *äiti* kysyy "mistä teitä köyhiä/ rikkaita/ hammaslääkärissä kävijöitä/ hampaattomia/ feissarimokien lukijoita/ mitä hyvänsä *sikiää*" -mitä siihen voi vastata? "Olen iloinen että synnytys oli niin helppo että alle kahdessa vuosikymmenessä unohdit sen kokonaan"? Omasta mielestäni tuo oli ihan napakka vastaus (en kyllä puhuisi äidilleni tuohon sävyyn, mutta eipä äitinikään kettuile facebookissa).

      Lainaa

    49. Tulos: +11 (31 ääntä)
      Juu on se 45€ halpa niille kenel o rahaa sillee et voi åpersees pyyhkii 20e setelii mut ihmiselle joka elää vain kelan äitiys tuilla ja sossun toimeentulotuella et naamat umpee te kenel ON varaa!!!
      Jos mulla sattuu olemaan varaa ruokaan ja laskuihini, se ei tarkoita, että mulla olisi tapana käyttää seteleitä sätkä- tai vessapaperina. Miksi sä saisit valittaa, mutta muiden pitäisi olla hiljaa? Ei siinä oo mitään väärää, että rahat on joskus tiukilla. Sun asenne oli se, joka pisti viimeisen kommenttisi kohdalla vituttamaan.

      Lainaa

    50. pellepeloton 19.9.2013 21:42
      Tulos: +26 (32 ääntä)
      En pysy housuissani ton Pyllis Virtasen takia

      Lainaa

    51. pseudoavatar 19.9.2013 21:44
      Tulos: +44 (52 ääntä)
      ystävä: Kannattasko ol hiljaa kunnei tiiä kyseisen ihmisen taloudellista tilannetta
      Kai tiedät että kuvakkeesi paljastaa mailiosoitteesi samaksi kuin Katariina 19v:llä? Huuups!

      Lainaa

    52. Tulos: -4 (50 ääntä)
      Katariina 19v: Juu on se 45€halpa niille kenel o rahaa sillee et voi åpersees pyyhkii 20e setelii mut ihmiselle joka elää vain kelan äitiys tuilla ja sossun toimeentulotuella et naamat umpee te kenel ON varaa!!! On ihmisii ketkä elää pelkällä makaroonilla taloudellisen tilanteen vuoks
      Valitettavasti palveluja ei hinnoitella niin, että köyhille tää maksaa 5€ ja rikkaille 50€. Kannattiko vielä mennä sikiämäänkin, jos ei ole rahaa ja taloudellinen tilanne on niiiin huono? Ei niitä lapsiakaan pyhällä hengellä elätetä. Vai kuvittelitko rikastuvasi niillä äitiysrahoilla? Olisit vaikka mennyt ennemmin töihin, niin olisi varaa maksaa HALPA hammaslääkäri. Terveisin toinen köyhä, joka ei joudu elämään makaronilla. Toivottavasti ruokit edes kakarasi kunnolla.

      Lainaa

    53. Tulos: -3 (11 ääntä)
      Katariina 19v: Juu on se 45€halpa niille kenel o rahaa sillee et voi åpersees pyyhkii 20e setelii mut ihmiselle joka elää vain kelan äitiys tuilla ja sossun toimeentulotuella et naamat umpee te kenel ON varaa!!! On ihmisii ketkä elää pelkällä makaroonilla taloudellisen tilanteen vuoks
      Älä huoli Katariina, vie vaan se lasku sossuun. Kyllä ne siellä sen sulle maksaa :)

      Lainaa

    54. Tulos: +22 (28 ääntä)
      kolme: Espanjalaiset toki lausuvat c:n semmoisena th-äänteenä, mutta eteläamerikkalaiset, eli suurin osa espanjaa äidinkielenään puhuvista, lausuvat sen aina ässänä. Siispä [barselona] hyväksytään. Ja kyllä Alapaman huomaa. Älä sano Alapama.
      Vaikka "virallisessa" espanjassa (ts. Madridin alueen murteessa) se olisikin th-äänne, niin Barcelonan ollessa kyseessä väittäisin ässänä lausumisen olevan eniten oikein. Barcelona sijaitsee Kataloniassa ja katalaanissa se lausutaan ässänä.

      Lainaa

    55. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Pakko sanoo et oon samaa mieltä. Kyllä on tuo melkee 50e kallis, jos ei oo ees rahaa ruokaan ja vuokraan.. :/
      Muttei ole hammaslääkärin laskuksi kallis.

      Lainaa

    56. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Kejjo: Kuka edes käyttää palasaippuaa, varsinkaan suihkussa? Korkeintaan vankilassa.
      Esim. minä.

      Lainaa

    57. Tulos: +20 (26 ääntä)
      Jeahhh, itekin kävin äskettäin hammaslääkärin luona. Perustarkistus oli noin 50 e ja kahen hampaan paikkaus kolme_vitun_sataa euroa. Et joo tekee kyllä köyhänä opiskelijana mieli repiä hampaat pois ite...

      Lainaa

    58. Tulos: +27 (41 ääntä)
      Miksi kaikki valittaa siitä, että Katariinan mielestä 45 euroa on paljon hammaslääkäristä? Mielestäni jutun hauskuus ei ole siinä, ettei hänellä mieluusti ole laittaa ylimääräistä viittäkymppiä johonkin. Kuinka moni 19-vuotias edes joutuu maksamaan oman hammaslääkärinsä? En minä ainakaan... Katariinalle (ja muille jotka täältä löytävät oman mokansa) vinkiksi, älkää tulko tänne mainitsemaan olevanne kyseinen henkilö. Siitä tulee vaan paha mieli eikä sillä ole loppujen lopuksi mitään väliä tietävätkö anonyymit taloudellista tilannettanne tai muutenkaan mitään elämästänne. He eivät tunne teitä, eikä heitä kiinnosta tutustua teihin, eivätkä he varsinkaan aio muuttaa suhtautumistaan teihin oman viihteensä kustannuksella. Vain sillä on väliä, mitä läheisenne ajattelevat ja mitä te itse ajattelette, koska vain te ja läheisenne tunnette itsenne ja tiedätte mitä käytte läpi.

      Lainaa

    59. saksa toisena äidinkielenä 20.9.2013 11:52
      Tulos: +7 (19 ääntä)
      ...niin kun tosta Münchenin ääntämisestä nyt on puhe, niin suurin osa suomalaisista joko ääntää sen Mynshen tai Mynhhen, kun oikeasti se äännetään eräänlaisella terävällä h-äänteellä. Vähän kuin jos lausuu Vihti ja oikein korosta tuota ih-äännettä. Kyllä se vähän korvassa tuntuu kun suomalaiset ääntää, mutta on siihen kanssa tottunut kun tarpeeksi monta vuotta on saksantunneilla Suomessa juossut.

      Lainaa

    60. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Katariina 19v: kivaa löytää ittes täältä xD Ja joo mulle tuo on kallis koska muutenki rahat vähis
      Mutta mahtavasti servasit äites... =D

      Lainaa

    61. Tulos: +9 (13 ääntä)
      bethos: Minun hampaat paikataan 25€ /kappale.
      Mistä teitä köyhiä sikiää? T. äiti

      Lainaa

    62. Tulos: -2 (8 ääntä)
      Selvisi vihdoin se älä pudota saippuaa vankilassa -juttu tuon Jaakon päivityksen ansiosta.

      Lainaa

    63. Tulos: +10 (20 ääntä)
      Voi nolous!: Ariela? Voi luoja.
      Ite oot nolo.

      Lainaa

    64. Tulos: +26 (32 ääntä)
      K.: Valitettavasti palveluja ei hinnoitella niin, että köyhille tää maksaa 5€ ja rikkaille 50€. Kannattiko vielä mennä sikiämäänkin, jos ei ole rahaa ja taloudellinen tilanne on niiiin huono? Ei niitä lapsiakaan pyhällä hengellä elätetä. Vai kuvittelitko rikastuvasi niillä äitiysrahoilla? Olisit vaikka mennyt ennemmin töihin, niin olisi varaa maksaa HALPA hammaslääkäri. Terveisin toinen köyhä, joka ei joudu elämään makaronilla. Toivottavasti ruokit edes kakarasi kunnolla.
      Niin kun töihinhän tosta noin vaan mennään. kaikki ei IHAN OIKEASTI saa töitä, vaikka haluaisivatkin ja hakisivat aktiivisesti (esim. mieheni haki 40 paikkaan eikä päässy mihinkään.) Ärsyttää tollanen asenne et köyhyys on mukamas aina vaan oma vika ja työttömyys oma valinta!

      Lainaa

    65. Tulos: +12 (14 ääntä)
      mrt: Jeahhh, itekin kävin äskettäin hammaslääkärin luona. Perustarkistus oli noin 50 e ja kahen hampaan paikkaus kolme_vitun_sataa euroa. Et joo tekee kyllä köyhänä opiskelijana mieli repiä hampaat pois ite…
      No huhhuh! Kävitkö kenties yksityisellä?

      Lainaa

    66. Tulos: +16 (18 ääntä)
      bethos: Minun hampaat paikataan 25€ /kappale.
      Kiitos tästäkin tiedosta.

      Lainaa

    67. Yli öpisto horhö 20.9.2013 20:21
      Tulos: 0 (6 ääntä)
      Ahahaha voi kauhea että repesin.. Sellasia ne pillukeijut on..

      Lainaa

    68. Yli öpisto horhö 20.9.2013 20:25
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      mrt: Jeahhh, itekin kävin äskettäin hammaslääkärin luona. Perustarkistus oli noin 50 e ja kahen hampaan paikkaus kolme_vitun_sataa euroa. Et joo tekee kyllä köyhänä opiskelijana mieli repiä hampaat pois ite…
      Yksityisellä? En usko että julkisella puolella voi maksaa kolmea sataa vain kahden paikkaaminen. Nimittäin mulla ei mennyt "kuin" 220e kymmeneen paikkaan kevään ja kesän aikana. Helvetin kallista työttömälle, mutta minkäs teet kun ilman hampaita ei voi elää.

      Lainaa

    69. Tulos: -10 (18 ääntä)
      hah: Niin kun töihinhän tosta noin vaan mennään. kaikki ei IHAN OIKEASTI saa töitä, vaikka haluaisivatkin ja hakisivat aktiivisesti (esim. mieheni haki 40 paikkaan eikä päässy mihinkään.) Ärsyttää tollanen asenne et köyhyys on mukamas aina vaan oma vika ja työttömyys oma valinta!
      Mäkään en saanu töitä kun hain 40 paikkaan. Sain töitä kun hain sataan paikkaan. Nyt olen töissä, aamen.

      Lainaa

    70. Tulos: +12 (20 ääntä)
      Minä lausun Münchenin myntseni.

      Lainaa

    71. Tulos: +32 (34 ääntä)
      pyh: Äitini, saksanopettaja, on kuunnellut koko elämänsä uutisia odottaen jonkun sanovan MYNHHENISSÄ jotta voi alkaa vikistä että huoh, opetelkaa puhumaan, se on mynchcscshschschsen . Joka kerta. Voihan mynhhen.
      Opiskelen saksaa yliopistossa, ja meillä on kaksi natiivia opettajaa. Toinen lausuu sanassa München kevyen ässän, toinen ei. Jos kielellä on sata miljoonaa puhujaa, niin varmasti oikeita lausumistapoja on enemmän kuin yksi.

      Lainaa

    72. Tulos: +14 (16 ääntä)
      miks ihmiset kitisee siitä et katariina on fbssä narissu 45€ laskusta ku mun mielest täs o kysees se miten servas äiteensä lausahduksen... aika hauska, vois käyttää itekki :D

      Lainaa

    73. Toinen köyhä opiskelija 22.9.2013 2:02
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      mrt: Jeahhh, itekin kävin äskettäin hammaslääkärin luona. Perustarkistus oli noin 50 e ja kahen hampaan paikkaus kolme_vitun_sataa euroa. Et joo tekee kyllä köyhänä opiskelijana mieli repiä hampaat pois ite…
      Minäkin kävin hiljattain hammaslääkärissä. Perusteellinen tarkastus röntgenkuvineen maksoi 24€ ja toisella kerralla, kun paikattiin kaksi hammasta, hinnaksi tuli 30€. Kiitos YTHS!

      Lainaa

    74. Tulos: -4 (6 ääntä)
      Postinkantaja ollu pajareissa. Aika yleistä.

      Lainaa

    75. Tulos: +6 (8 ääntä)
      pyh: Äitini, saksanopettaja, on kuunnellut koko elämänsä uutisia odottaen jonkun sanovan MYNHHENISSÄ jotta voi alkaa vikistä että huoh, opetelkaa puhumaan, se on mynchcscshschschsen . Joka kerta. Voihan mynhhen.
      Kiitos! Tää vahvisti mun stereotyyppisiä käsityksiä saksanopettajista :D :D :D

      Lainaa

    76. Dzeimkselle... 23.9.2013 11:39
      Tulos: +10 (16 ääntä)
      tipu: Tuli tosta ekasta mieleen, että kaikkein ärsyttävintä on se, kun suomessa annetaan jollekin englanninkielinen nimi ja sitten lausutaan se suomalaisittain, eli niinkuin se kirjoitetaan ja ääntämysopeista viis. Niinkuin joskus tuli se Dance-ohjelma, ja sitten kuuluttaja sanoo: perjantaisin DANSE! Puhumattakaan kaikista liikkeiden ja paikkojen nimistä jotka lausutaan nekin aina kirjain kirjaimelta. Ja sitten kun lapsillekin vielä pitää antaa englanninkielisiä nimiä esim. Rose on rose ja James on james eikä “rous” ja “zeims” (miten nuo nyt kirjoittaisi niinkuin ne kuuluu lausua. Hemmetin typerän kuulosta. Vaikka en kyllä muutenkaan ymmärrä miksi pitää supisuomalaisten vanhempien antaa suomalaiselle lapselleen englanninkielinen nimi, kuulostaa hyvältä joku Phyllis Adelyn Virtanen. Etenkin kun hyvässä lykyssä se lausutaankin sitten vielä Pyllis Adelyn….
      Phyllis Virtanen! Mahtavaa! Vielä jos vaihdettaisiin tuo Adelyn vaikkapa Gwynethiksi..? Ja olen myös huomannut, että todella iso osa suomalaisista kirjoittaa esimerkiksi "Käytiin Jameksen kanssa kaupassa"? Millä ihme logiikalla Jameksen eikä Jamesin? Siis oikeasti muka lausuisitte Dzeimksen ettekä Dzeimsin?

      Lainaa

    77. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Toinen köyhä opiskelija: Minäkin kävin hiljattain hammaslääkärissä. Perusteellinen tarkastus röntgenkuvineen maksoi 24€ ja toisella kerralla, kun paikattiin kaksi hammasta, hinnaksi tuli 30€. Kiitos YTHS!
      Minulta otettiin yths:llä röntgenit ja poistettiin perästä kaksi viisaudenhammasta. En jostain syystä saanut edes laskua. Kiitos yths. :D Tähän mennessä suurin laskuni yths:ltä (ja ainoa) on ollut neljä euroa ihotautilääkärillä käynnistä. En halua valmistua koskaan!

      Lainaa

    78. Tulos: 0 (4 ääntä)
      pillukeiju.... :DDD

      Lainaa

    79. Tulos: +2 (14 ääntä)
      Ariela, mulle siitä tulee mieleen areola - nännipiha.

      Lainaa

    80. Tulos: +2 (14 ääntä)
      mims: No miksei niitä maita ja paikkoja sais sannoo miten haluaa? Esimerkkinä, sanotaanhan Barcelonakin Barseloona. Ei espanjalaiset sano sitä ässänä, se on ihan erilainen se c-kirjain Espanjassa. Eikä sitä erroo ees oikeestaan huomaa, jos sannoo Alabama tai Alapama.
      Eli on ok, jos minä nyt päätän alkaa sanoa Zuomi enkä Suomi? Tai Helsingi, Tambere, Jyväsgylä... Ah, mutta voisin myös lausua ä:n a:na ja ö:n o:na, koska pisteet on aika rasittavia, eikös? Borwoo Jyvasgyla, Jyvazkyla Helsingi Tambere, Dambere Biegsamagi Guobio Miggeli Wargauz Ezboo Oi, tämähän on hauskaa! Ihan kuin olisi flunssa.

      Lainaa

    81. King Arthur 18.1.2018 2:12
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      pi: Minulta otettiin yths:llä röntgenit ja poistettiin perästä kaksi viisaudenhammasta. En jostain syystä saanut edes laskua. Kiitos yths. Tähän mennessä suurin laskuni yths:ltä (ja ainoa) on ollut neljä euroa ihotautilääkärillä käynnistä. En halua valmistua koskaan!
      Anteeks mistä sulta poistettiin hampaita? :O

      Lainaa

    82. Tulos: -1 (3 ääntä)
      Suomalaisten on ihan mahdoton sanoa englanninkilisiä sanoja oikein. Ilmeisesti ei kehdata ja jos on kyse jonkun nimestä kuten yksi älyttömin "Portion boys"- orkesteri niin se sanotaan just niinkun se kirjoitetaankin ja se kuulostaa ihan helvetin tyhmältä. Jos puhutaan englantia niin puhutaan oikein tai ollaan puhumatta.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: Machu Pichhu, ääntää, ääntäminen, lausua, hammaslääkäri, saippua, palasaippua, posti, postiluukku, postinkantaja, postinjakaja, mummo, keiju, kirjoitusvirhe