Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Eron alku, osa 2

99 % suhteista päättyy eroon. Ja kaikki alkaa tästä.
Eron alku, osa 2

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 85 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. mitäihmettä 1.10.2013 5:12
      Tulos: +674 (794 ääntä)
      En tajunnut. Onko tämä nyt sitten sovinistinen vai feministinen? Tasa-arvoinen? Rasistinen peräti?

      Lainaa

    2. Tulos: -616 (1002 ääntä)
      Go IIda, miehet on just tollasia törppöjä!

      Lainaa

    3. Tulos: +171 (537 ääntä)
      voiko olla että Gta V;llä olisi osuutta asiaan.... :)

      Lainaa

    4. Tulos: -140 (760 ääntä)
      Joo ja iidahan on varmasti ainoo ihminen tällä planeetalla joka raukka joutuu TYÖPÄIVÄN jälkeen tekemään lisäksi jotain.. Huh huh, ihme valitusta. Miltäköhän Iidasta tuntuis jos Ari ois ite päivitelly omaan facebookkinsa vastaavaa?

      Lainaa

    5. mitäihmettä 1.10.2013 5:44
      Tulos: +698 (732 ääntä)
      Oikeesti mitä helvettiä tää ees tekee täällä? Eikö vain voi hoitaa noita kähinöitä kotonaan?

      Lainaa

    6. Tulos: -151 (247 ääntä)
      Koska GTA V! :D

      Lainaa

    7. Tulos: -34 (634 ääntä)
      Voi Ari raukkaa, vielä lapsi tulossa tuollaisen kanssa.

      Lainaa

    8. Tulos: +526 (672 ääntä)
      On se kumma, kun yhden miehen tekojen perusteella voi tuomita kokonaisen sukupuolen. Jos näen kadulla prostituoidun, ovatko kaikki naiset sellaisia?

      Lainaa

    9. Tulos: +502 (586 ääntä)
      Toisaalta ymmärrän myös Iidaa, siis siltä osin että sillä varmaan noi raskaushormonit kenkkuilee ja tunnetusti me naiset osataan tasapainon heitellessä olla "vähän" veemäisiä. Ja sit toinen "tosi kurja ja paska" ei oo ees sitä lattiaa siivonnut, minkä nimenomaan pyysi.. ;) ei sitä siinä hermostuksissaan tajua. Toki, tämän ehkä olisi voinut hoitaa ihan kasvotusten.

      Lainaa

    10. Tulos: +127 (159 ääntä)
      Ei varmaan auta noitten asiaa että tää tänne lisätty

      Lainaa

    11. Toivo Isänmaa 1.10.2013 8:19
      Tulos: +227 (271 ääntä)
      Varmasti raskaushormonit vaikuttavat, mutta jos kirjoittaa FB:iin niin täytyy ymmärtää, että sitä lukevat kaikenlaiset ihmiset, eli normaalitilassakin olevat. Ei tuollaisesta julkisesta avautumisesta ole kuin haittaa itse pariskunnalle ja myötähäpeää muille.

      Lainaa

    12. Tulos: +466 (526 ääntä)
      Mulla on sellanen fiilis, ettei tää ois eka kerta. Itellä oli exä sellanen, ettei se tajunnut siivouksesta mitään. Järjesteli ne omat juttunsa hyllyyn aakkosjärjestykseen (pelit lähinnä) kun yritin pyytää että siivoisi lattialta romut että pääsen imuroimaan ja luuttuamaan. Mulla oli selkä rikki, joten nostella en voinut oikein mitään. Tosiaan, tavarat oli edelleen hujan hajan lattialla kun tulin, ja mies ylpeästi järjesteli pelejään. Ja ei olisi tosiaan huomannut, että pölyt on pyyhitty, jos ei ois sanonut erikseen. Ei olleet vanhemmat siivousta opettaneet koskaan tälle klopille. "Ei mun kotona tarttenut!" Mies kuvitteli, että riittää siivoukseksi kun vie omat kamansa paikoilleen, että kyllä mä sit aina luuttuan ja imuroin, tiskaan ja pyykkään, kun "meillä kotona aina äiti siivos!".. niinpä niin.. eikä mitään ymmärrystä sitten siihen, että kun olen kipeä, niin hän vois ees auttaa. Alkoi kiukuttelu kuin pahimmalla pikkulapsella. Joo, mies on eksä, koska en halunnut alkaa äidiksi kenellekään, varsinkaan aikuiselle. Kokeilinpa joskus jättää siivoamatta, että kauan kestää että mies siivois. No, kyllä siinä useampi kuukausi meni ja sitten mulla palo käpy, etten voinut enää kämpässä olla. Tavaratkin kasaantuneet lattioille, niin että kämpässä kulki polut joita pitkin kulkea. Joo, ei kiitos sellaista elämää ja ukolle heipat.

      Lainaa

    13. Tulos: -114 (212 ääntä)
      hormoonihirviö pahimmillaan

      Lainaa

    14. Tulos: +103 (135 ääntä)
      mitäihmettä: En tajunnut. Onko tämä nyt sitten sovinistinen vai feministinen? Tasa-arvoinen? Rasistinen peräti?
      Pelkkää lapsellista julkiriitelyä.

      Lainaa

    15. Tulos: -27 (143 ääntä)
      Lecianne: Toisaalta ymmärrän myös Iidaa, siis siltä osin että sillä varmaan noi raskaushormonit kenkkuilee ja tunnetusti me naiset osataan tasapainon heitellessä olla “vähän” veemäisiä. Ja sit toinen “tosi kurja ja paska” ei oo ees sitä lattiaa siivonnut, minkä nimenomaan pyysi.. ei sitä siinä hermostuksissaan tajua. Toki, tämän ehkä olisi voinut hoitaa ihan kasvotusten.
      Tietysti toisinaan on huonoja päiviä. Joskus jopa ilman mitään syytä. Pitkässä parisuhteessa, kun toisen naamaa katselee vuodesta toiseen ja on päivittäin tekemisissä hänen kanssaan, ei pieniltä yhteenotoilta vaan voi välttyä. Tämä ei kuitenkaan missään tapauksessa oikeuta ketään lyömään toista ns. vyön alle. Oli sitten kuinka raskaana ja väsynyt hyvänsä. Todella epäreilua riitelemistä Iidalta. Itse en koskaan uhkailisi ja loukkaisi rakkaimpiani tuolla tavalla. Lisäksi 5 tuntia ei riitä mihinkään, jos alat hyllyjä järjestelemään eikä niitä roinia saa lattialta mihinkään, jos ei hyllyissä ole tilaa mihin ne tavarat voisi lattioilta laittaa. Ja miksi ihmeessä raskaana olevan naisen pitää imuroida ja mopata perjantaina työpäivän jälkeen? Lääkärikin varmasti neuvoisi siirtämään siivouksen vaikka lauantaiaamupäivään ja ottamaan perjantain rennosti... Eihän tuossa ole mitään järkeä!

      Lainaa

    16. Tulos: +384 (440 ääntä)
      Ari tollee jättäny noi kevyimmät työt sille joka on raskaana. Ite reippaana tehny kaikki rankat hommat, oli varmaa uuvuttavaa kirjojen järjesteleminen ja nettipankissa käväseminen.

      Lainaa

    17. Tulos: +227 (309 ääntä)
      kyllä sääliksi käy naista. Jos ukko laittaa ison mahan kanssa vielä siivoamaan kämppää ja miehen sotkuja.. :(

      Lainaa

    18. Tulos: -45 (257 ääntä)
      Ihmisten kyky sietää ja ylipäätään nähdä epäjärjestystä on erilainen. Missä on sanottu, että siisteyttä kaipaavien ihmisten mielipide olisi jotenkin arvokkaampi kuin epäjärjestystä sietävien? Jos haluat siistiä kotia, siivoa itse. Älä pakota muita työhön oman pakkomielteisen siisteysintosi vuoksi!

      Lainaa

    19. Tulos: +77 (107 ääntä)
      Mielestäni tässä on kommentoijien syytä jättää sivuseikaksi spekulaatiot kyseisen parisuhteen ongelmista tai tasa-arvosta, kun emme voi tietää miten reilu tai epäreilu suhde oikeasti on tai onko jompikumpi jättänyt asialliset hommat hoitamatta tai laiminlyönyt velvollisuuksiaan. Käsittääkseni se moka tässä on siinä, että tällaiset asiat puidaan facebook-päivityksen sisällä.

      Lainaa

    20. Tulos: +106 (142 ääntä)
      Minä kyllä pienen lapsen äitinä ymmärrän Iidaa hyvin, vaikka tuo facebookissa avautuminen nyt onkin lapsellista. Itsellä on aika samanmoinen tilanne, ja ketuttaa jo nyt, vaikka en ole edes raskaana. Kotona olen vauvani kanssa, eli kyllä minulle on selvää, että hoidan pääsääntöisesti kodin, mutta voisi tuo yksi edes joskus auttaa... Aika useasti jodun tekemään miehisemmätkin kotihommat :D

      Lainaa

    21. Tulos: +281 (297 ääntä)
      Tytsy: Mulla on sellanen fiilis, ettei tää ois eka kerta. Itellä oli exä sellanen, ettei se tajunnut siivouksesta mitään. Järjesteli ne omat juttunsa hyllyyn aakkosjärjestykseen (pelit lähinnä) kun yritin pyytää että siivoisi lattialta romut että pääsen imuroimaan ja luuttuamaan. Mulla oli selkä rikki, joten nostella en voinut oikein mitään. Tosiaan, tavarat oli edelleen hujan hajan lattialla kun tulin, ja mies ylpeästi järjesteli pelejään. Ja ei olisi tosiaan huomannut, että pölyt on pyyhitty, jos ei ois sanonut erikseen. Ei olleet vanhemmat siivousta opettaneet koskaan tälle klopille. “Ei mun kotona tarttenut!” Mies kuvitteli, että riittää siivoukseksi kun vie omat kamansa paikoilleen, että kyllä mä sit aina luuttuan ja imuroin, tiskaan ja pyykkään, kun “meillä kotona aina äiti siivos!”.. niinpä niin.. eikä mitään ymmärrystä sitten siihen, että kun olen kipeä, niin hän vois ees auttaa. Alkoi kiukuttelu kuin pahimmalla pikkulapsella. Joo, mies on eksä, koska en halunnut alkaa äidiksi kenellekään, varsinkaan aikuiselle. Kokeilinpa joskus jättää siivoamatta, että kauan kestää että mies siivois. No, kyllä siinä useampi kuukausi meni ja sitten mulla palo käpy, etten voinut enää kämpässä olla. Tavaratkin kasaantuneet lattioille, niin että kämpässä kulki polut joita pitkin kulkea. Joo, ei kiitos sellaista elämää ja ukolle heipat.
      Joo mulla oli kanssa sellainen poikaystävä, joka oli persoonana aivan mahtava mutta tajusi siivouksesta aivan yhtä vähän kun tuo eksäsi. Tämä mies ei vaan pystynyt likaa hahmottamaan. Hän ei ymmärtänyt miksi sängyn alta kuuluisi imuroida, hän jätti likaiset alusvaatteensa lojumaan lattialle ja toisinaan yllätin hänet pyyhkimästä lattialle läikkynyttä mehua pyyhkeellä, jota käytin puhtaiden astioiden kuivaamiseen. Mutta koska kyseessä oli niin itselleni niin yhteensopiva mies muuten, en halunnut vain luovuttaa tuollaisen seikan takia vaan pysähdyin miettimään hetkeksi. Ensiksi mietin miten kotityöt voisi jakaa niin että siivouskäsityksemme riitelisivät mahdollisimman vähän. Miksi esim miehen tehtävänä olisi imurointi, jos minulla on tuon tehtävän suhteen selkeästi korkeammat odotukset. Vaihdoimme siis imuroinnin minulle ja tiskaamisen ja roskien viennin hänelle. Pidin pyykkien pesun itselläni niiden lattialla lojuvien alusvaatteiden takia mutta tein hänelle erittäin selväksi, että kaikki mikä ei ole pyykkikorissa luokitellaan puhtaaksi ja viikataan takaisin vaatekaappiin. Muutaman kerran taisi saada sukkakoristaan ne edellisvikkoisen juoksulenkin jäljiltä lattialle jääneet ihanuudet ja kummasti rupesi pyykit ilmestymään pyykkikoriin. Kummallakaan ei ollut tarvetta valittaa tai nalkuttaa sillä käytännöistä oli yhdessä puhuttu ja selkeästi sovittu. Kehitysideoita sai tietysti aina esittää ja toimivan kuuloisia ideoita kokeiltiin käytännössä. Nykyään olen naimisissa tuon miehen kanssa.

      Lainaa

    22. Tulos: -52 (106 ääntä)
      meilläkään avomies ei pahemmin älyä, milloin pitäisi siivota. Alussa ehkä räjähtelin, mutta nyt olen oppinut että siitä ei ole mitään hyötyä ja siivoan sitten itse. Kaikille kivempaa kun ei tarvitse tapella asiasta, mikä ei kuitenkaan tapahdu

      Lainaa

    23. Tulos: -14 (88 ääntä)
      Heilagh: Go IIda, miehet on just tollasia törppöjä!
      no niinpä, hankkis muijan !

      Lainaa

    24. Tulos: -27 (71 ääntä)
      Kotityöt on ehkä maailman typerin syy riidellä. Eri asia sitten, jos tilanne on tuollainen kuin Tytsyllä.

      Lainaa

    25. Tulos: +73 (81 ääntä)
      murjantu: meilläkään avomies ei pahemmin älyä, milloin pitäisi siivota. Alussa ehkä räjähtelin, mutta nyt olen oppinut että siitä ei ole mitään hyötyä ja siivoan sitten itse. Kaikille kivempaa kun ei tarvitse tapella asiasta, mikä ei kuitenkaan tapahdu
      Minunkaan mieheni ei yksinkertaisesti näe/huomaa likaa ympärillä. Hän ei tiedä, koska pitäisi imuroida, pyyhkiä pölyt tai pestä vessa. Hänelle ympärillä on "perussiistiä", kunhan tavarat ovat järjestyksessä. Onneksi kuitenkin siivoaa, kun pyydän niin tekemään. Varsinkin nyt raskaana kun olen normaalia väsyneempi, miehen kontolle jää vähän enemmän kuin aikaisemmin, vaikka edelleen teenkin pääosan hommista. Mies kun käy 8 tuntia päivässä töissä, ymmärrän hyvin että sen jälkeen väsyttää.

      Lainaa

    26. Sukupuolentutkija 1.10.2013 10:19
      Tulos: -113 (223 ääntä)
      Maailmassa on monenlaisia hirviöitä. Nähdäkseni top3 menee pahimmasta alkaen jotenkin näin: 1. Raskaana oleva nainen 2. Nainen menkkojen aikana 3. Cthulhu Ette te Cthulhunkaan mielivaltaisuutta koettais mitenkään loogisesti järkiperustein selittää. Arin osaksi on nyt vain langennut elää hirviön luolassa muutamien kuukausien ajan, mutta onneksi tämä lumous ei kestä ikuisesti. Siihen saakka: tsemppiä, must be tough.

      Lainaa

    27. Tulos: +30 (42 ääntä)
      Perhe riidatkin käydään nykyään facebookin välityksellä. Säästyyhän siinä tärykalavot ja välttää näkemästä toisen naaman vääntelyt, mutta silti...

      Lainaa

    28. Ymmärtävä 1.10.2013 11:20
      Tulos: +128 (164 ääntä)
      Oon kyllä tässä tapauksessa aika pitkälti Iidan puolella. Jos on kerran sanottu että nostaa tavarat lattialta, silloon ne tavarat nostetaan lattialta eikä aleta jotain kirjahyllyjä tai pelejä järjestellä. Tai siis, jos ne pelit ja kirjat oli lattialla niin silloonhan neki piti nostaa sinne hyllyyn kaikkien muiden roinien mukana. Meillä on nyt vähän samantyyppinen tilanne. Minä teen täyspäivästä raskasta työtä samalla ku poikakavri on lomalla. Täälä se sitten istuskelee pelaamassa tietokoneella kaiket päivät kotona ja kun minä tuun töistä aivan uuvuksissa niin mitään ei oo tapahtunu. Lisäksi tällä sällillä ei TODELLAKAAN oo tietoa missä roskis on ja mitä sinne pitää laittaa. Ihan totta, täälä on pitkin poikin kämppää karkkipusseja, tyhjiä limsapulloja,karkkipaperia,tyhjiä sipsipusseja, niistopapereita, tiskit tiskaamatta, pyykkiä ym. Huomauttaen että minä siivosin täälä 2 viikkoa sitten KAIKEN muun ikkunoista pyykeistä ja lattioista lähtien (tuli muuten 3 pussia silkkaa roskaa miehen jäljiltä pitkin huonetta vaikka herra väittikin siivonneensa edeltävänä päivänä roskansa. Eipä vaikuttanu kämpän siistiyteen paskan vertaa), ainoastaan jättäen tiskit sitten miehelle. Arvakkaa lilluuko samat tiskit altaassa jo toista kuukautta. Ja jokka alkaa sanomaan että munha tiskit siellä on niin paskat, emäntä elää kaupan valmisruuilla kun mies kokkaa VAAN ittellensä ruokaa, käyttää kaikki kattilat ja pannut yhteen ruokalajiin sekä ei todellakaan viitsi sitten siivota jälkiään. Ja jotta kukaan ei tuu tähän lässyttämään että mieshän maksaa sitten kaikki vuokrat ym. Paskan marjat, miehellä ei oo mitään tuloja kun vielä opiskelee joten minun piikkiinhän me eletään. Hyvä nyt kun omat ruokansa edes maksaa. Eikä todellakaan auta vaikka kuinka monesti sanoos millä tavalla tahansa. Kokeeltu on ihan sanomista, järjen puhumista, huutamista ja sitte vielä kylmän rauhallisesti asiasta valittaista miehen vanhempien edessä, jotka sitten ovat mananneet miehelle myös laiskuudesta. Ja kaikki mitä irti saadaan on olankohautus. Notta joo, vaikken nyt hirveesti anna pisteitä Iidalle siitä että on menny kaikkien sukulaasten ja tuttujen nähtäville laittamaan tämmösiä avautumisia niin kyllä silti täytyy sanoa että mä ymmärrän todella hyvin sen että joskus sitä vaan ajautuu semmoseen tilanteeseen että on PAKKO avautua kaikkien nähden ihan vaan jotta joku, miehen sukulaiset tai joku, tulee oikeesti myös sanomaan siitä miten miehen pitäs ottaa ittiään niskasta kiinni. Koska Arin on helppo olla justiin tolleen että vähättelee vielä kaiken kukkuraksi sitä mitä nainen on tehny. Notta joo. En mä usko että kaikki miehet on yhtä laiskoja mutta toivo alkaa silti hiipumaan tämän herran suhteen. Syö paljon ihmistä kun on pieni kämppä hirveessä kaaoksessa jatkuvasti ja toinen on valmis odottamaan maailmantappiin asti sitä hetkeä kun toinen murtuu ja alkaa siivota. En mä seurustelun alussa tienny että musta tuleeki tyttöystävän sijaan aikusen miehen äiti.

      Lainaa

    29. Tulos: +76 (82 ääntä)
      Lecianne: Toisaalta ymmärrän myös Iidaa, siis siltä osin että sillä varmaan noi raskaushormonit kenkkuilee ja tunnetusti me naiset osataan tasapainon heitellessä olla “vähän” veemäisiä. Ja sit toinen “tosi kurja ja paska” ei oo ees sitä lattiaa siivonnut, minkä nimenomaan pyysi.. ei sitä siinä hermostuksissaan tajua. Toki, tämän ehkä olisi voinut hoitaa ihan kasvotusten.
      Kyllä itsekin tulee (valitettavasti..) miehelle kiukuteltua jos on väsynyt, nälkäinen ja paska työpäivä takana. Mutta eipä ole koskaan tullut mieleen alkaa facebookiin riitaa kirjoittelemaan. Tosin kätevää varmaan lasten kannalta, isi ja äiti ei koskaan huuda toisilleen. Ne vaan istuu vierekkäisillä koneilla, näppis savuaa ja mulkoillaan välillä toista pahasti.

      Lainaa

    30. aito trolli 1.10.2013 13:25
      Tulos: -48 (86 ääntä)
      Heilagh: Go IIda, miehet on just tollasia törppöjä!
      Paraskin puhuja. Naiset kitisee kaikesta.

      Lainaa

    31. Tulos: +54 (64 ääntä)
      Mulla kanssa yks tuttu pariskunta, jotka keskustelee kaikki päivän kahdenkeskiset asiansa julkisesti Facebookissa. Miksi helvetissä? Eikö enää osata kommunikoida kasvotusten. Voi jumalauta! Ketään muita ei kiinnosta!

      Lainaa

    32. Tulos: +34 (60 ääntä)
      Ensiksi mietin miten kotityöt voisi jakaa niin että siivouskäsityksemme riitelisivät mahdollisimman vähän. Miksi esim miehen tehtävänä olisi imurointi, jos minulla on tuon tehtävän suhteen selkeästi korkeammat odotukset. Vaihdoimme siis imuroinnin minulle ja tiskaamisen ja roskien viennin hänelle.
      Komppaan 'vaimo'a kympillä. Miksi pitää mennä kissanhännänvetoon ja nalkuttamiseen jos asioista voi fiksusti sopia. Jos siisteyskäsitykset eroavat, niin sitten keksitään sille puoliskalle muita hommia kuin se siivoaminen. Meillä sovittiin/ on päädytty seuraavaan työnjakoon sen perusteella lähinnä kumpi on tarkempi asian hoitamisesta. Mies ei esimerkiksi "näe" villakoiralaumaa lattialla, mutta osaa olla juukelin tarkka vaatteiden pesusta. Se hoitaa kummalle on tärkeämpää :): Vaimo: - Imurointi - Lattian pesu - Vessan pesu - Pölyjen pyyhintä, yleissiisteys - Ruuanlaitto - Auton katsastaminen, renkaanvahdot ja huollot Mies: - Roskien lajittelu ja vienti - Mattojen tamppaus - Tavaroiden rehaaminen vintille ja kellariin/ sieltä pois - Tietokoneet, stereot, telkkarit ja kaikki muut elektroniset vehkeet; ostelu ja huoltaminen - Pyykkien pesu (suurimmaksi osaksi) - Yhteisten laskujen maksu, lainojen ja budjetin ylläpito - Taloyhtiön kanssa puljaus: huoltokäynnit, yhtiökokoukset,jne Toki meilläkin kinataan välillä kotitöistä, mutta tosiaan kannattaa ainakin lähteä siitä että jos homma ei toimi, niin jakaa töitä uusiksi nalkkaamisen sijaan. Kaikkea ei tarvi molempien tehdä kunhan molemmilla olisi edes suunnilleen yhtä paljon vastuita ja tekemistä kodinhoidossa että ei tunnu epäreilulta kummastakaan. Monesti miehet kärsivät siitä, että heille jää juuri huoltojen hoitaminen, johon siihenkin kuluu aikaa ja vaivaa, mutta naiset eivät laske "kotitöiksi". Krediittiä myös 'miesten töille' tasa-arvon nimissä leidit!

      Lainaa

    33. Tulos: +96 (126 ääntä)
      Ville: On se kumma, kun yhden miehen tekojen perusteella voi tuomita kokonaisen sukupuolen. Jos näen kadulla prostituoidun, ovatko kaikki naiset sellaisia?
      Sen verran mitä internetissä olen nyt keskusteluja katsellut eri sivustoilla, niin näyttää että nykyään koko maailman naiset onkin tuomittu tiukkapipoiksi ja huoriksi. Esimerkki. Mikä tahansa keskustelu netissä missä miehelle on sattunut jotenkin pahasti, porukka on ymmärtäväistä, tukee ja säälii henkilöä vaikka teko olisikin vääräkin ollut. Samasta aiheesta naisella, niin suurin osa kommenteista on "Tyhmä ämmä, ansaisti sen." "hahah, tyhmä huora." "Naiset..."

      Lainaa

    34. Tulos: -34 (74 ääntä)
      Annos empatiaa Arille.

      Lainaa

    35. Tulos: +38 (50 ääntä)
      Tässä tapauksessa ymmärrän naista, koska raskauskin tuohon mielialaan paljonkin vaikuttaa... Mut hyvät ihmiset hoitakaa riitanne kotona älkääkä internetissä!

      Lainaa

    36. Tulos: +40 (62 ääntä)
      Tämä suhde ei tule toimimaan jos se näin jatkuu. Kun lapsi on syntynyt niin elämä on 10 kertaa raskaampaa. Molemmissa vikaa. Iida aloittaa heti hyvin että miksei toi tee niin kuin PYYDETÄÄN, vaikka kyseessä on selkeästi käsky jota ei olla toteltu riittävän hyvin hänen mielestään, vaikka jotakin sentään yritetty tehdä. Itsetutkiskelun paikka jos ärsyyntyy tällä tavoin tollasesta. On väärin olettaa että kun "minä nyt päätän huhkia täällä hiki hatussa ja vielä vauva mahassa niin ton on nyt pakko totella mua kun mä sanon ku mä oon tehny jo nii paljo". Sellainen ei toimi parisuhteessa. Teidän kannattaisi yhdessä sopia mitä kumpikin tekee ja tehdä ihan rauhassa sovitut asiat sovitussa ajassa, eikä puuttua toisen tekemiseen, se on hyvin ärsyttävää. Sekään ei tietenkään toimi jos Ari ei osaa olla riittävästi tukena. Naisella on tuossa tilanteessa olo että kaikki pitää saada valmista ja kaiken pitää olla kunnossa ja kaikkeen varauduttu ja kaikkea pitäs vie tehdä eikä keksi ees mitä kaikkea vie pitäskin tehdä ku kaikkea o jo vähä tehty. Ehdotan Ari että viet Iidan ulos syömään ja nautitte viimeisistä kahdenkeskisistä ajastanne ja laitat tulevan äidin pienelle hermolomalle. Saat ihan rauhassa omaan tahtiin siivota myös kämpän. Äiti hajoaa muuten heti kun vauva tulee taloon ja alkaa yövalvomiset. Niistäkin kannattaa sopia hyvin etukäteen ettei sitten vauvan kuullen riitele.

      Lainaa

    37. Voi nolous! 1.10.2013 15:22
      Tulos: -26 (56 ääntä)
      Mitäs teit lapsia.

      Lainaa

    38. Voi nolous! 1.10.2013 15:24
      Tulos: -37 (59 ääntä)
      Lecianne: Toisaalta ymmärrän myös Iidaa, siis siltä osin että sillä varmaan noi raskaushormonit kenkkuilee ja tunnetusti me naiset osataan tasapainon heitellessä olla “vähän” veemäisiä. Ja sit toinen “tosi kurja ja paska” ei oo ees sitä lattiaa siivonnut, minkä nimenomaan pyysi.. ei sitä siinä hermostuksissaan tajua. Toki, tämän ehkä olisi voinut hoitaa ihan kasvotusten.
      Näin, mutta kuka on pakottanut tekemään niitä lapsia? Eri asia tietysti jos mies on vaatimalla vaatinut.

      Lainaa

    39. Tulos: -90 (114 ääntä)
      qwerty: Sen verran mitä internetissä olen nyt keskusteluja katsellut eri sivustoilla, niin näyttää että nykyään koko maailman naiset onkin tuomittu tiukkapipoiksi ja huoriksi. Esimerkki. Mikä tahansa keskustelu netissä missä miehelle on sattunut jotenkin pahasti, porukka on ymmärtäväistä, tukee ja säälii henkilöä vaikka teko olisikin vääräkin ollut. Samasta aiheesta naisella, niin suurin osa kommenteista on “Tyhmä ämmä, ansaisti sen.” “hahah, tyhmä huora.” “Naiset…”
      Älä valehtele. En tiedä millaisilla sivuilla käyt, muttei toi todellakaan ole totta. Olet katkera vanhapiika ja yrität ulista täällä sen takia. Nää kommentit on aikamoista kuraa, toi nainen käyttäytyy kuin idiootti. Taustoja ei tiedä kukaan mutta ei näitä asioita kuulu facebookissa ruotia. Olen myös nähnyt tällaista lapsella pelaamista, mitä tuo tyttö tässä harrastaa ja se on todellinen isku vyön alle. Todella säälittävää

      Lainaa

    40. Tulos: +73 (89 ääntä)
      asssss: Älä valehtele. En tiedä millaisilla sivuilla käyt, muttei toi todellakaan ole totta. Olet katkera vanhapiika ja yrität ulista täällä sen takia. Nää kommentit on aikamoista kuraa, toi nainen käyttäytyy kuin idiootti. Taustoja ei tiedä kukaan mutta ei näitä asioita kuulu facebookissa ruotia. Olen myös nähnyt tällaista lapsella pelaamista, mitä tuo tyttö tässä harrastaa ja se on todellinen isku vyön alle. Todella säälittävää
      Taisit juuri kommentillasi varmentaa pointtiani. t. uliseva vanha piika. :)

      Lainaa

    41. Tulos: -33 (37 ääntä)
      Ei perkele kyllä rasahsti TYÄ MIÄHÄN PAPANAT, muija tee perkelee kaikki, töyssä kun käy ni jaksaa vaa bissee juua ja kattoo telsuu, siinä mitää muijien hommia ruveta tekee. Perttikään ei tee.

      Lainaa

    42. Tulos: -16 (36 ääntä)
      Legitti: Koska GTA V!
      mitä sä selität hei?? ei sullakan inkkari mee ihan yläkertaan saakka

      Lainaa

    43. Tulos: +21 (33 ääntä)
      Vaikka tällaisesta asiasta riiteleminen facebookissa onkin kyseenalaista, niin silti koen lievää sympatiaa Iidaa kohtaan. Munkin ukko tekee aina noin, eli kun pitää siivota (lattiat) ja pyydän apua, niin alkaakin järjestelemään jotain kaappeja, varastoa, tai ylipäätään jotain jolle on aivan sama milloin sen hoitaa pois alta. Samaan aikaan pölypallurat loistaa olemassaolollaan ja eteinen on täynnä kuraläiskiä. Ja tekee juurikin samoin, eli jättää vieläpä ne kaappien roinat keskelle lattiaa odottamaan että _minä_ siirrän ne tieltä, jotta pääsen luutuaan. Riitoja ei tästä olla saatu aikaan, mutta aina jään ihmettelemään miehen logiikkaa :D Ehkä miehet ei vaan osaa vaan priorisoida mitä tulee siivoukseen. Parempi silti se vähäinenkin apu, kuin apua ollenkaan!

      Lainaa

    44. Tulos: -35 (57 ääntä)
      Joo, tässä tapauksessa taitaa ainaki vähä raskaushormonit hyrrätä. Mut se ei kuitenkaan oikeuta olemaan raivohullu ämmä.

      Lainaa

    45. Tulos: +52 (62 ääntä)
      Joo ja iidahan on varmasti ainoo ihminen tällä planeetalla joka raukka joutuu TYÖPÄIVÄN jälkeen tekemään lisäksi jotain.. Huh huh, ihme valitusta. Miltäköhän Iidasta tuntuis jos Ari ois ite päivitelly omaan facebookkinsa vastaavaa?
      jos et vielä tajunnu, Iida oli myös raskaana, ja sillon ei oo hyvä rehkii kovasti. ois voinu siinä se mies auttaa sen verran.

      Lainaa

    46. Tulos: +94 (120 ääntä)
      Ari synnytyksessä "mitä siinä meuhkaat johan sanoin kaks kertaa ett'ä hyvin menee ja selkääki taputin" ei voi olla noin iso homma kauhee valitus kotonaki järjestelin kirjat

      Lainaa

    47. Tulos: +22 (30 ääntä)
      Miten ihmiset voi olla noin huomionkipeitä, että julkisesti jakaa jotain helvetin pariskuntariitoja?

      Lainaa

    48. Tulos: +3 (33 ääntä)
      Hohhoh, te jotka tuutte tänne avautumaan poikaystävistänne, jättäkää ne jos niin paljon "potuttaa" toisen sotkuisuus. Kyllä sitä ennen yhteen muuttamista pitäis vähän ottaa selvää toisen siisteydestä tai sotkuisuudesta. Ilman miestä kokonaan on tietenkin paras ratkaisu. ;)

      Lainaa

    49. Tulos: +78 (92 ääntä)
      Sukupuolentutkija: Maailmassa on monenlaisia hirviöitä. Nähdäkseni top3 menee pahimmasta alkaen jotenkin näin: 1. Raskaana oleva nainen 2. Nainen menkkojen aikana 3. Cthulhu Ette te Cthulhunkaan mielivaltaisuutta koettais mitenkään loogisesti järkiperustein selittää. Arin osaksi on nyt vain langennut elää hirviön luolassa muutamien kuukausien ajan, mutta onneksi tämä lumous ei kestä ikuisesti. Siihen saakka: tsemppiä, must be tough.
      Mä niin kapinoin sitä vastaan, että jos nainen on jostain vihainen, miehet kuittaa sen aina hormonien syyksi. Ei se ainakaan ristiriitoja vähennä, jos nainen ihan aiheesta avautuessaan saa vastaukseksi kysymyksen "onks sulla menkat vai?" AAAAAAAAAAAAARGH! En minäkään sano miespuoliselle työkaverille, jos hän on jostain minulle kiukkuinen, että et oo sit vissiin saanu hetkeen ku kyrpä tökkii otsaan asti... Mutta itse tähän aiheeseen, ehkä sen olis voinu hoitaa ihan IRL ilman vaivaannuttavaa nettitappelua.

      Lainaa

    50. Tulos: -24 (56 ääntä)
      ehe.. (n): kyllä sääliksi käy naista. Jos ukko laittaa ison mahan kanssa vielä siivoamaan kämppää ja miehen sotkuja..
      Kyllä. Ari on aivan varmasti oikein VAATINUT, että nyt akka siivoot... Tai sitten ei. Jos olisin Ari niin jäisin tosta kyydistä pois ja pian.

      Lainaa

    51. Tulos: -42 (78 ääntä)
      ARI, JÄTÄ SE HAISEVA JA VALITTAVA NARTTU!

      Lainaa

    52. Tulos: -13 (49 ääntä)
      En ymmärrä, miks niitä muksuja ja mies pitää hommata, jos on noin vitun vaikeaa...

      Lainaa

    53. Tulos: -95 (113 ääntä)
      Toi Iida vaikuttaa just sellaiselta nartulta jota pitäis käydä potkasemassa muutamaan otteeseen mahaan.

      Lainaa

    54. Asennevamma 2.10.2013 14:31
      Tulos: +48 (58 ääntä)
      Nonnu: Hohhoh, te jotka tuutte tänne avautumaan poikaystävistänne, jättäkää ne jos niin paljon “potuttaa” toisen sotkuisuus.
      Noh, minä ainakin katson että on kaikkien oikeus viihtyä omassa kodissaan... Ja ei se nyt millään muotoa reilua ole, jos vaan toinen sitä YHTEISTÄ kotia huoltaa. Valitettavasti pakko myöntää, että oman suhteen päättymiseen tuo suunnaton epäjärjestelmällisyys oli osasyynä. Koska ei asuttu yhdessä, se vaan ilmeni muissa asioissa. Esim. minä kanniskelin hänen tavaroitaan ympäriinsä kun ei viittinyt mitään reppua pitää mukana, yhteiset ostokset kannoin aina ja jos jotakin yhteistä tekemistä oli, minä sen sain järjestää (ja myös maksaa). Kehtasi vielä valittaa, että miksen ole hänen kanssaan enempää vaan käyn töissä koulun lisäksi. Ja silti oli itse aina ihan peeaa ja käsi ojossa oli ensimmäisen koiranlihakioskin edessä. Ei se koskaan rahaa pyytänyt suoraan, mutta kyllä niin ummet ja lammet muuten selitteli jotta sais multa sen pari kymppiä pikaruokaan.
      siiseli: Toi Iida vaikuttaa just sellaiselta nartulta jota pitäis käydä potkasemassa muutamaan otteeseen mahaan.
      Ja sinä vaikutat just sellaselta mulkulta jolle pitäs näyttää oksasaksia. Naurettavaahan tuo naamakirjassa raivoaminen on, mutta herranjestas, joskus KAIKILLA ihmisillä sukupuolesta ja iästä riippumatta voi olla vaikkapa huono päivä, helvetin huono olo (tässä esim. raskaus voi vaikuttaa asiaan) tai patoutuneita tunteita toisia kohtaan. Joskus ihmiset vaan saa tarpeekseen. Ja ihan kun facebookissa avautuminen olis tässä maailmassa joku pahimman asteen synti... PS: Vastailkaa ihmeessä, mutta tuskin muistan enää tulla keskustelua seuraamaan.

      Lainaa

    55. Tulos: +25 (41 ääntä)
      "No hei lisäännytään ny kuiten vaikka meilä kaikki meneeki päin p..settä!" Ja lapset kiittää.

      Lainaa

    56. Tulos: +15 (23 ääntä)
      No mieluummin jättäisin synnyttämättä kokonaan kun antaisin jonkun miehen pilata vielä senkin.

      Lainaa

    57. Tulos: -17 (31 ääntä)
      MENE JO SYNNYTTÄMÄÄN!!!

      Lainaa

    58. Tulos: +19 (45 ääntä)
      Vittu näitä saastoja ku menee lisääntymään. "Hei, kumppanini on ihan perseestä ja hyvä kun jaksan sitä viikkoa katsella, mutta perustanpa sen kanssa perheen kuitenkin, kyllä se siitä muuttuu." Tai ehkä vahinkolapset tekee vaan vahinkolapsia ja sen takia meillä on tämmöisiä.

      Lainaa

    59. Tulos: -58 (64 ääntä)
      paxu: Mä niin kapinoin sitä vastaan, että jos nainen on jostain vihainen, miehet kuittaa sen aina hormonien syyksi.
      Onko sulla menkat vai miksi alapäätä noin hiertää?

      Lainaa

    60. Tulos: -54 (66 ääntä)
      Naisten hommia!! Minä vaihdan renkaat, nainen tekee kotityöt ja ottaa suihin. Piste.

      Lainaa

    61. Tulos: -17 (59 ääntä)
      Hei vaan kaikille! Ja paljon kiitoksia sille, joka tämän MINUN päivitykseni tänne vaivautui laittamaan. Tämä ei kenties ollut tänne julkiseksi tarkoitettu ja osoittaa myös sivuston ylläpidolta erittäin inhimillistä ja hyvää moraalia. Ensinnäkin, minulla ei ole Fb:ssa kuin sellaisia ihmisiä kavereissa, joiden kanssa oikeasti olen tekemisissä jne, eli tätä ei ollut tarkoitus nähdä kaikkien kummin kaiman siskoje ja veljien, ja koko Suomen. Ja tämä toivottavasti poistuu täältä pian! Meillä on pieni vauva sekä hänellä kaksi pientä isosisarusta ja elämä & parisuhde tällä hetkellä oikein mukavalla mallilla, niin jonkun kateellisen tai muuten vain ilkeän piti ilmeisesti tällainen vanha päivitys tänne vetää. Ja kun tuntemattomat ei tiedä taustoja, niin antakaapa olla. Tässä ei nyt mielestäni ole mitään hauskaa tai "feissarimokaa".

      Lainaa

    62. En käytä naamakirjaa 3.10.2013 18:15
      Tulos: +33 (37 ääntä)
      Iida: Hei vaan kaikille! Ja paljon kiitoksia sille, joka tämän MINUN päivitykseni tänne vaivautui laittamaan. Tämä ei kenties ollut tänne julkiseksi tarkoitettu ja osoittaa myös sivuston ylläpidolta erittäin inhimillistä ja hyvää moraalia. Ensinnäkin, minulla ei ole Fb:ssa kuin sellaisia ihmisiä kavereissa, joiden kanssa oikeasti olen tekemisissä jne, eli tätä ei ollut tarkoitus nähdä kaikkien kummin kaiman siskoje ja veljien, ja koko Suomen. Ja tämä toivottavasti poistuu täältä pian! Meillä on pieni vauva sekä hänellä kaksi pientä isosisarusta ja elämä & parisuhde tällä hetkellä oikein mukavalla mallilla, niin jonkun kateellisen tai muuten vain ilkeän piti ilmeisesti tällainen vanha päivitys tänne vetää. Ja kun tuntemattomat ei tiedä taustoja, niin antakaapa olla. Tässä ei nyt mielestäni ole mitään hauskaa tai “feissarimokaa”.
      Tämä on sitä sosiaalipornoa. Ja tästä eteenpäin muista, että KAIKKI mitä postaat nettiin on julkista omaisuutta. Suhtaudu siihen niin, että joku jossain voi sitä levittää eteenpäin jolloin hyeenalauma pääsee sillä mässäilemään. Sillä että onko toisten keskustelujen poimiminen moraalisesti oikein ei ole mitään merkitystä, sillä nykyään kellään ei ole vastuuta, on vain oikeuksia. "Why? Because fuck you, that's why!" Joten paras keino välttyä tällaiselta on olla tuottamatta näitä keskustelu ollenkaan.

      Lainaa

    63. Tulos: -59 (69 ääntä)
      Iida: Hei vaan kaikille! Ja paljon kiitoksia sille, joka tämän MINUN päivitykseni tänne vaivautui laittamaan. Tämä ei kenties ollut tänne julkiseksi tarkoitettu ja osoittaa myös sivuston ylläpidolta erittäin inhimillistä ja hyvää moraalia. Ensinnäkin, minulla ei ole Fb:ssa kuin sellaisia ihmisiä kavereissa, joiden kanssa oikeasti olen tekemisissä jne, eli tätä ei ollut tarkoitus nähdä kaikkien kummin kaiman siskoje ja veljien, ja koko Suomen. Ja tämä toivottavasti poistuu täältä pian! Meillä on pieni vauva sekä hänellä kaksi pientä isosisarusta ja elämä & parisuhde tällä hetkellä oikein mukavalla mallilla, niin jonkun kateellisen tai muuten vain ilkeän piti ilmeisesti tällainen vanha päivitys tänne vetää. Ja kun tuntemattomat ei tiedä taustoja, niin antakaapa olla. Tässä ei nyt mielestäni ole mitään hauskaa tai “feissarimokaa”.
      Hah hah, toivottavasti olet oikeasti sama henkilö kun mokissa. Lopeta se valivaliminäminäminä. Menikö kumi rikki vai "unohtuiko" pillerit? Että te akat olette just tuollaisia, tekee mitä tekee ja aina on väärin tehty. Tee itse paremmin kun kerran olet niin hyvä. Kyllä sinusta vielä hyvä YH äippä tulee, älä huoli.

      Lainaa

    64. Tulos: +28 (30 ääntä)
      vaimo: - - Mutta koska kyseessä oli niin itselleni niin yhteensopiva mies muuten, en halunnut vain luovuttaa tuollaisen seikan takia vaan pysähdyin miettimään hetkeksi. Ensiksi mietin miten kotityöt voisi jakaa niin että siivouskäsityksemme riitelisivät mahdollisimman vähän. Miksi esim miehen tehtävänä olisi imurointi, jos minulla on tuon tehtävän suhteen selkeästi korkeammat odotukset. Vaihdoimme siis imuroinnin minulle ja tiskaamisen ja roskien viennin hänelle. Pidin pyykkien pesun itselläni niiden lattialla lojuvien alusvaatteiden takia mutta tein hänelle erittäin selväksi, että kaikki mikä ei ole pyykkikorissa luokitellaan puhtaaksi ja viikataan takaisin vaatekaappiin. Muutaman kerran taisi saada sukkakoristaan ne edellisvikkoisen juoksulenkin jäljiltä lattialle jääneet ihanuudet ja kummasti rupesi pyykit ilmestymään pyykkikoriin. Kummallakaan ei ollut tarvetta valittaa tai nalkuttaa sillä käytännöistä oli yhdessä puhuttu ja selkeästi sovittu. Kehitysideoita sai tietysti aina esittää ja toimivan kuuloisia ideoita kokeiltiin käytännössä. Nykyään olen naimisissa tuon miehen kanssa.
      L O I S T A V A A ! Itsekin saa välillä psyykata itseään, että nalkuttamisen sijaan keksisi parempia ratkaisuja juuri tällaisissa arjen pikku erimielisyyksissä, ja ettei tee kärpäsestä härkästä. Olen kuunnellut useammankin tuttavapariskunnan kinaamista, kun vaimoa harmittaa sellainen sotku, jota se mies ei oikeasti edes näe! Aivan mahtavaa että vielä jotkut osaavat hakea ongelmiin muitakin ratkaisuja kuin sen tyhjänpäiväisen nalkuttamisen! :)

      Lainaa

    65. Asennevamma 3.10.2013 19:33
      Tulos: +48 (54 ääntä)
      Terror: Hah hah, toivottavasti olet oikeasti sama henkilö kun mokissa. Lopeta se valivaliminäminäminä. Menikö kumi rikki vai “unohtuiko” pillerit? Että te akat olette just tuollaisia, tekee mitä tekee ja aina on väärin tehty. Tee itse paremmin kun kerran olet niin hyvä. Kyllä sinusta vielä hyvä YH äippä tulee, älä huoli.
      Vie oikea kätesi romanttiselle kynttiläillalliselle ja lakkaa syyttelemästä ihmisiä tuolla tavalla. Ihme porukkaa kun luokitellaa ihmiset pelkästään sukupuolen perusteella, vaikka tuollaisia miehiäkin löytyy isot kasat.

      Lainaa

    66. Tulos: -23 (27 ääntä)
      Asennevamma: Vie oikea kätesi romanttiselle kynttiläillalliselle ja lakkaa syyttelemästä ihmisiä tuolla tavalla. Ihme porukkaa kun luokitellaa ihmiset pelkästään sukupuolen perusteella, vaikka tuollaisia miehiäkin löytyy isot kasat.
      + peukutin avautumisellesi, avaan liukkarituubin ja katson pornoa <3

      Lainaa

    67. Tulos: -29 (45 ääntä)
      jos et vielä tajunnu, Iida oli myös raskaana, ja sillon ei oo hyvä rehkii kovasti. ois voinu siinä se mies auttaa sen verran.
      Onneks synnytyksessä ei tarvii rehkii lainkaan. Eipä toi iida maailman eka tuleva äiti oo, lopettas valittamisen iso nainen, ei se sen ihanampaa oo sitten lapsen synnyttyäkään, vai meinasko lopun ikäänsä olla tekemättä kotihommia...

      Lainaa

    68. Tulos: +4 (24 ääntä)
      Juurikin näin. Olen tasan tarkkaan samaa mieltä että ei tarvi olla ketään synnytyksessä mukana, varsinkaan miestä.

      Lainaa

    69. Tulos: +8 (24 ääntä)
      Eli nämä älykääpiöt asuu samassa osoitteessa ja asioiden selvittely ja riitely tapahtuu netin kautta niin että toinen istuu toisessa ja toinen toisessa huoneessa? Mihin tää maailma on menossa, kun ihmiset ei enää osaa selvittää asioita kasvotusten?

      Lainaa

    70. Tulos: +20 (22 ääntä)
      mitäihmettä: En tajunnut. Onko tämä nyt sitten sovinistinen vai feministinen? Tasa-arvoinen? Rasistinen peräti?
      Puhtaasti idiotistinen.

      Lainaa

    71. Tulos: -50 (56 ääntä)
      naiset! vitun vammasia! valittavat ku toinen ollu päivän töissä ja tulee sieltä kotia ja siivoaa ja järjestelee tavaroita mutta siltikki valitetaan. vittu naiset on vammasia saatana!

      Lainaa

    72. Tulos: +35 (39 ääntä)
      Kensei: naiset! vitun vammasia! valittavat ku toinen ollu päivän töissä ja tulee sieltä kotia ja siivoaa ja järjestelee tavaroita mutta siltikki valitetaan. vittu naiset on vammasia saatana!
      Osaat vissiin lukea ;)

      Lainaa

    73. gordonramsay 5.10.2013 22:14
      Tulos: +48 (54 ääntä)
      siiseli: Toi Iida vaikuttaa just sellaiselta nartulta jota pitäis käydä potkasemassa muutamaan otteeseen mahaan.
      Ja ylilyöntien ylilyönti on löytynyt! Onnea voittajalle. ps. Jos kommentti kuitenkin kuvaa ajatteluasi, ja olet sitä mieltä että jotakuta raskaana olevaa naista tulisi potkia vatsaan, niin kykysi empatiaan taitaa olla todella pahasti vajavainen. Suosittelen ottamaan yhteyttä psykiatriin sillä tuollainen ajattelumalli on hyvin kaukana niistä arkielämän normeista joita muut ihmiset seuraavat. Jos tämän luet niin voisit myös mennä lähimmän peilin luokse, katsoa itseäsi silmiin ja kysyä siltä peilistä takaisin tuijottavalta olennolta että: "Hei, mikä ihmeen otus sä oikeen oot?"

      Lainaa

    74. Tulos: +17 (23 ääntä)
      vaimo: Joo mulla oli kanssa sellainen poikaystävä, joka oli persoonana aivan mahtava mutta tajusi siivouksesta aivan yhtä vähän kun tuo eksäsi. Tämä mies ei vaan pystynyt likaa hahmottamaan. Hän ei ymmärtänyt miksi sängyn alta kuuluisi imuroida, hän jätti likaiset alusvaatteensa lojumaan lattialle ja toisinaan yllätin hänet pyyhkimästä lattialle läikkynyttä mehua pyyhkeellä, jota käytin puhtaiden astioiden kuivaamiseen. Mutta koska kyseessä oli niin itselleni niin yhteensopiva mies muuten, en halunnut vain luovuttaa tuollaisen seikan takia vaan pysähdyin miettimään hetkeksi. Ensiksi mietin miten kotityöt voisi jakaa niin että siivouskäsityksemme riitelisivät mahdollisimman vähän. Miksi esim miehen tehtävänä olisi imurointi, jos minulla on tuon tehtävän suhteen selkeästi korkeammat odotukset. Vaihdoimme siis imuroinnin minulle ja tiskaamisen ja roskien viennin hänelle. Pidin pyykkien pesun itselläni niiden lattialla lojuvien alusvaatteiden takia mutta tein hänelle erittäin selväksi, että kaikki mikä ei ole pyykkikorissa luokitellaan puhtaaksi ja viikataan takaisin vaatekaappiin. Muutaman kerran taisi saada sukkakoristaan ne edellisvikkoisen juoksulenkin jäljiltä lattialle jääneet ihanuudet ja kummasti rupesi pyykit ilmestymään pyykkikoriin. Kummallakaan ei ollut tarvetta valittaa tai nalkuttaa sillä käytännöistä oli yhdessä puhuttu ja selkeästi sovittu. Kehitysideoita sai tietysti aina esittää ja toimivan kuuloisia ideoita kokeiltiin käytännössä. Nykyään olen naimisissa tuon miehen kanssa.
      Hei tää on sitä rakkautta! Nykyään on niin monella ihmisellä sellainen asenne, että jos ei toinen osapuoli ole "täydellinen" niin se saa luvan lähteä. Sulla on tosi mahtava asenne! Kyllä sun miehes on aika onnekas jätkä! :)

      Lainaa

    75. Tulos: +12 (20 ääntä)
      Kyllä olen tässä asiassa Iidan puolella, mutta ei toista mun mielestä kuulu facessa haukkua, vaikka se näkyisikin vain lähimmille kavereille. Iida älä huoli, ei tästä sun henkilöllisyyttä tunnisteta ja ihan vastaavia juttuja tää sivu on täynnä, eli ei ne tätä tuu poistamaan. Joku sun läheisistä kavereista on tän tänne postannu, jos päivitys ei kerta muille näy. Mutta ehdottaisin FM-tiimille, että etunimetkin voisi yksityisyyden suojaksi vaihtaa, koska jos asuu vaikka jossain pikkukylällä jossa kaikki tietää toisensa ja päivityksestä tulee ilmi molempien puolisoiden nimet ja jotain oleellista heidän elämästään, niin ihmiset saattaa arvata ketkä on kyseessä.

      Lainaa

    76. Tulos: -13 (17 ääntä)
      Ville: On se kumma, kun yhden miehen tekojen perusteella voi tuomita kokonaisen sukupuolen. Jos näen kadulla prostituoidun, ovatko kaikki naiset sellaisia?
      Kyllä. Fakta.

      Lainaa

    77. Tulos: -7 (21 ääntä)
      Minä maksan joka kuukausi internetistä kohtuu summan rahaa ja sit nää laiskuuttaan ei tuota sisältöä tänne? herää kysymys mistä oikein soneralle maksan?!?! jos jossain muualla kuin internetissä tapahtuis moista ni potkut tulis!!! ja vielä kotimainen saitti joita itse suosin. HÄVETKÄÄ!!!

      Lainaa

    78. Mietin vaan 9.10.2013 8:45
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Lord Tony: Minä maksan joka kuukausi internetistä kohtuu summan rahaa ja sit nää laiskuuttaan ei tuota sisältöä tänne? herää kysymys mistä oikein soneralle maksan?!?! jos jossain muualla kuin internetissä tapahtuis moista ni potkut tulis!!! ja vielä kotimainen saitti joita itse suosin. HÄVETKÄÄ!!!
      Ihan kuin et käyttäisi sitä internettiäsi yhtään mihinkään muuhun kuin tällä sivustolla käyntiin...

      Lainaa

    79. Tulos: -14 (24 ääntä)
      jätä jo tommonen ämmä

      Lainaa

    80. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Mulla käy sääliks iidaa sekä aria kun on omaavat sellasia vpää sukulaisia tai kavereita jotka laittaa toisten riidat myös tänne julkilevitykseen. hankkikaa elämä!

      Lainaa

    81. Tulos: +25 (37 ääntä)
      "järjestelin videoita ja hyllytin kirjoja, tyhjensin astianpesukoneen, pyyhin kaikki tasot, vein roskat ja maksoin laskut" kamalaa! varmasti tuli suuri hiki järkkäilles niit videoit ja laskujen maksus. nainen raskaana ison mahan kanssa tekee ihan kaiken muun, selkä varmaan kipeänä siellä kumartelee lisäpainon kanssa pitkän päivän jälkeen.

      Lainaa

    82. Tulos: -1 (9 ääntä)
      Ja tämäkin piti levittää facebookis kaikkien nähtäville?

      Lainaa

    83. Kylmä Totuus 6.2.2018 17:12
      Tulos: -8 (24 ääntä)
      Jos roolit olisivat olleet toisinpäin ja mies olisi raivonnut turhasta naiselle, niin nämä kaikki kommentoijat olisivat täällä aivan tolaltaan ja vaatimassa miehelle vähintään karkotusta maasta, mutta koska roolit olivat näin päin ja nainen oli se joka vinkui turhasta, niin kaikki on ok ja laitetaan raskauden piikkiin. BasiCK.

      Lainaa

    84. Kylmä Totuus 6.2.2018 17:25
      Tulos: -18 (24 ääntä)
      Iida: Hei vaan kaikille! Ja paljon kiitoksia sille, joka tämän MINUN päivitykseni tänne vaivautui laittamaan. Tämä ei kenties ollut tänne julkiseksi tarkoitettu ja osoittaa myös sivuston ylläpidolta erittäin inhimillistä ja hyvää moraalia. Ensinnäkin, minulla ei ole Fb:ssa kuin sellaisia ihmisiä kavereissa, joiden kanssa oikeasti olen tekemisissä jne, eli tätä ei ollut tarkoitus nähdä kaikkien kummin kaiman siskoje ja veljien, ja koko Suomen. Ja tämä toivottavasti poistuu täältä pian! Meillä on pieni vauva sekä hänellä kaksi pientä isosisarusta ja elämä & parisuhde tällä hetkellä oikein mukavalla mallilla, niin jonkun kateellisen tai muuten vain ilkeän piti ilmeisesti tällainen vanha päivitys tänne vetää. Ja kun tuntemattomat ei tiedä taustoja, niin antakaapa olla. Tässä ei nyt mielestäni ole mitään hauskaa tai “feissarimokaa”.
      Käy kyllä sääliksi miestäsi.. Toivottavasti nykyään hän on jo älynnyt luikkia karkuun eikä ole pilannut elämäänsä jäämällä kuuntelemaan pillitystäsi. Tuollaista järjetöntä raivoamista joutunut miesparka kuuntelemaan päivästä toiseen.. Kyllä minäkin jättäisin oikein tahallani kaiken levälleen jos nainen ei kerran osaa muuta kuin vinkua ja valittaa. Oppiipahan että ei vinkumisella asiat muutu vaan keskustelemalla. Säälittävä tapaus tämä Iida.

      Lainaa

    85. Tapetoitu varis 28.7.2023 16:12
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Mies kuulostaa siltä että on tarkoittanut hyvää, mutta ei osaa priorisoida tai miettiä missä järjestyksessä asiat tehdään. Mun mies ei myöskään osaa itse katsoa milloin mitäkin pitäis siivota, siksi tehdään yhdessä joka viikko suunnitelma, milloin imurointi, milloin vessan pesu jne. Saatetaan tehdä ihan päivän ohjelma paperille jos on paljon hoidettavaa. On auttanut häntä todella paljon tarttumaan toimeen! Kyseessä ei tosin olekaan mikään laiska "meillä äiti aina siivos kaiken uli uli" tyyppi, vaan yksinkertaisesti hänelle on ADHD. Jos on mitään neuro puolen poikkeamaa niin hahmotus kyky voi olla huono, eikä ihminen tahallaan ole laiska tai saamaton. Luulen et edelleen on vähän alidiagnosoitu näitä juttuja ja sit tulee näit ongelmia. En siis tarkota että tässä miehellä olisi ADHD tms, mutta tulipa mieleen että joskus voi olla tällainenkin syy taustalla!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ero, suhde, lapsi, vauva, raskaana, siivota, synnytys, riita