Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kommentteja kivikaudelta

Luolamiehiä ei ehkä enää ole, mutta heidän arvomaailmansa elää yhä.
Kommentteja kivikaudelta

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 89 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -192 (694 ääntä)
      Vihaan rasisteja ja sovinisteja.. roturealisti saa olla mut hyvän maun rajoissa. Luulen myös että tää sankari ei oo sen parempi kuski kuin toi taksikuskikaan. Oon ainut kommentoija, Jessica tuu kommentoimaan! :D

      Lainaa

    2. Tulos: +707 (881 ääntä)
      Ja mikä on roturealisti?

      Lainaa

    3. Ministeri Nieminen 15.10.2013 7:23
      Tulos: +364 (488 ääntä)
      Ensimmäisestä tuli hyvä mieli. Jo jonkin aikaa on ilmassa ollut selkeitä merkkejä siitä, että Suomen nuoriso on entistä suvaitsevaisempaa. En voisi ikinä kuvitella, että tuollainen moka olisi päätynyt Feissarimokiin vaikkapa 20 vuotta sitten. Ja hei, tiedän, ettei Feissarimokia ollut tuolloin, joten näsäviisastelut voi jättää sikseen.

      Lainaa

    4. Tulos: +221 (245 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Ja hei, tiedän, ettei Feissarimokia ollut tuolloin, joten näsäviisastelut voi jättää sikseen.
      Ai miten niin ei ollut? http://www.feissarimokat.com/2012/10/sekalaisia-osa-115/ (Rullaa jutun alas.)

      Lainaa

    5. Tulos: -187 (295 ääntä)
      Saanko ajaa? Täys repeäminen :D

      Lainaa

    6. Tulos: +99 (311 ääntä)
      ike: Ja mikä on roturealisti?
      Roturealisti ei keskity yksin omaan siihen kuinka perseestä ulkomaalaiset on, koska niiden joukosta löytyy myös niitä oivallisia ja mukavia tapauksia ja kun sanotaan että ulkomaalaiset vie suomalaisten työt, niin se pitää paikkansa, koska suomalainen sossupummi tai muuten vaan laiska ihminen ei todellakaan ota vastaan siivoojantyötä, jos kotona märehtimällä saa enemmän palkkaa.. Roturealisti arvostelee kaikkia ihmisiä tasapuolisesti.

      Lainaa

    7. Tulos: -104 (204 ääntä)
      aina meit naisii aliarvostellaa !-.- + homoi ! :**

      Lainaa

    8. Tulos: +345 (617 ääntä)
      ike: Ja mikä on roturealisti?
      Persun heikko yritys peittää rasismi.

      Lainaa

    9. Tulos: +161 (175 ääntä)
      Tässä vaa kyselisin et onko aikomusta vielä julkaista myös lauantaisin?

      Lainaa

    10. Tulos: +234 (376 ääntä)
      ike: Ja mikä on roturealisti?
      Sellainen, joka päättää rasistisen puheensa/kirjoituksena loppukaneettiin "En ole rasisti".

      Lainaa

    11. Tulos: +131 (271 ääntä)
      Ike: Roturealisti on vain tavallinen rasisti valepuvussa.

      Lainaa

    12. Kilpajoisti 15.10.2013 8:20
      Tulos: +191 (323 ääntä)
      ike: Ja mikä on roturealisti?
      Rasistin käyttämä termi itsestään

      Lainaa

    13. Tulos: -124 (414 ääntä)
      Ja mikä on rasisti? Vihervasureitten nimitys kaikille jotka ovat eri mieltä heidän kanssa.

      Lainaa

    14. Tulos: +256 (318 ääntä)
      Roturasismilla tarkoitetaan varmaan tässä sitä että myöntää rotujen erojen olevan olemassa, mutta ei arvostele ihmisten paremmuutta sen kautta. Esim. Afrikkalaiset ovat isompia kuin kaukaasialaiset, jotka ovat vuorostaan isompia kuin aasialaiset. Tietenkin poikkeuksia löytyy, mutta noin nyrkki sääntönä. Ihmiset unohtavat liian usein että roduilla on eroja, niitä ei vain saa käyttää syrjinnän syynä. Sama juttu muuten sukupuolien kanssa. Miehet ja naiset ovat erillaisia toisistaan. Se ei tarkoita että toinen olisi huonompi kuin toinen, mutta jokaisen pitäisi pystyä myöntämään että näin on.

      Lainaa

    15. Tulos: +78 (102 ääntä)
      Ja minä kun ajattelin, että feissarimokat piristää aamun, mutta tällaisista ihmisistä tulee vain paha mieli.

      Lainaa

    16. Puolikiero_savolainen 15.10.2013 9:15
      Tulos: -48 (108 ääntä)
      Mr. Jouko: Roturealisti ei keskity yksin omaan siihen kuinka perseestä ulkomaalaiset on, koska niiden joukosta löytyy myös niitä oivallisia ja mukavia tapauksia ja kun sanotaan että ulkomaalaiset vie suomalaisten työt, niin se pitää paikkansa, koska suomalainen sossupummi tai muuten vaan laiska ihminen ei todellakaan ota vastaan siivoojantyötä, jos kotona märehtimällä saa enemmän palkkaa.. Roturealisti arvostelee kaikkia ihmisiä tasapuolisesti.
      Haha, paljon tekstiä, mutta et vastannut itse kysymykseen: mikä on roturealisti? Kertokaa nyt. Yks tarjoaa sitä, että ymmärtää "rotujen" (siis tarkoitit varmaan ihmisten) välillä olevan eroja. No shit?? Älä nyt, ai että ihmiset ovat erilaisia! Wau, nyt minäkin olen varmaan rotuexpertti!

      Lainaa

    17. Tulos: -58 (68 ääntä)
      Mr. Jouko: Roturealisti ei keskity yksin omaan siihen kuinka perseestä ulkomaalaiset on, koska niiden joukosta löytyy myös niitä oivallisia ja mukavia tapauksia ja kun sanotaan että ulkomaalaiset vie suomalaisten työt, niin se pitää paikkansa, koska suomalainen sossupummi tai muuten vaan laiska ihminen ei todellakaan ota vastaan siivoojantyötä, jos kotona märehtimällä saa enemmän palkkaa.. Roturealisti arvostelee kaikkia ihmisiä tasapuolisesti.
      sun kommentit saa dislikeä!

      Lainaa

    18. Tulos: +108 (144 ääntä)
      Kaikkihan me ollaan tavalla tai toisella rasisteja loppujen lopuksi. Mulle se nyt on yks hailee mitä kukakin minkäkin värisenä ja mistäkin kotoisin olevana, uskkonnosta/seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta tekee, mutta kunhan noudattavat maan lakeja ja tapoja.

      Lainaa

    19. Tulos: -136 (262 ääntä)
      Taidan olla rasisti. En niin hyvällä katso ulkolaisia jotka "työaikaan" maleksii shoppailemassa tai eivät käy töissä ja nostavat rahaa mistä milloinkin ja milläkin verukkeella. Sitten niitä haalitaan tänne vielä lisää vaikka rahat on loppu. JA nykyään on vain rasismia ja syrjintää meitä suomalaisia kohtaan. Ja en kyllä tue tai ole milläänsäkkään kiinnostunut homoista. Tämäkin tekee minusta siis syrjivän ja "rasistisen". Nykyään on heti rasisti jos ei suvaitse kaikkea järjetöntä ja erilaista.

      Lainaa

    20. Tulos: +48 (122 ääntä)
      ike: Ja mikä on roturealisti?
      Roturealisti on vissiin ihminen joka on sitä mieltä, että rotuja on olemassa. Kuka voi tosissaan väittää ettei rotuja olisi?

      Lainaa

    21. Tulos: +47 (91 ääntä)
      Pahis: Persun heikko yritys peittää rasismi.
      Juuri eräs vihreä paljastui eilen rasistiksi, virkistäppäs muistiasi.

      Lainaa

    22. Tulos: +33 (55 ääntä)
      Tossa Alexin kommentissa naurettavinta on se, et se on itse transsukupuolinen. Eiks transut oo ällöi jos homot ja neekeritkin on :D

      Lainaa

    23. Tulos: 0 (84 ääntä)
      Kristofferilta ihan asiallinen kysymys. Ei siksi, että kuski oli nainen, vaan siksi että kun katsoo takseja liikenteessä niin on syytä epäillä kuskien ajotaitoa...

      Lainaa

    24. Puolikiero_savolainen 15.10.2013 11:29
      Tulos: +62 (144 ääntä)
      Jaa-a: Roturealisti on vissiin ihminen joka on sitä mieltä, että rotuja on olemassa. Kuka voi tosissaan väittää ettei rotuja olisi?
      No minä voin väittää. Te "roturealistit" olette samanlaisia rasisteja, jotka aina piiloutuvat tuon "roturealismin" taakse. Ei ole geneettisesti eroteltavia rotuja. Jollain afrikkalaisella saattaa olla enemmän geeneissä yhtäläisyyksiä sinun kanssasi kuin vaikkapa sinun supisuomalaisella naapurillasi. Ihonväriä ja esim. hiusten rakennetta säätelevät geenit ovat vain pieni osa ihmisen liki 25 tuhannesta geenistä. Etniset kulttuurierot ovatkin sitten juttu erikseen. Ne ovat opittuja asioita, ei synnynäisiä.

      Lainaa

    25. Tulos: +72 (84 ääntä)
      Jaa-a: Roturealisti on vissiin ihminen joka on sitä mieltä, että rotuja on olemassa. Kuka voi tosissaan väittää ettei rotuja olisi?
      Monet tutkijat ovat sitä mieltä että (ihmis)rotu on sosiokulttuurinen konstruktio. 85 % inhimillisestä geneettisestä vaihtelusta on populaatioiden sisäistä: olemme kaikki sekarotuisia.

      Lainaa

    26. Tulos: -202 (252 ääntä)
      Homoliitot on niiiiiiiin kuvottavia ja väärin...... milloin, oih milloin homoudesta tulee sairaus/rikos, myös Suomessa...??!

      Lainaa

    27. Tulos: +212 (248 ääntä)
      Kipsu__: Homoliitot on niiiiiiiin kuvottavia ja väärin…… milloin, oih milloin homoudesta tulee sairaus/rikos, myös Suomessa…??!
      Haluatko tietää mikä on vielä kuvottavempaa, mutta silti hyväksyttyä: sinun omat vanhempasi harrastavat seksiä! Ja samaa tekevät jopa isovanhempasi! Tässä voisi myös luetella ison listan yököttäviä asioita joita jotkut heterot tekevät makuuhuoneissaan, mukaanlukien sen homojen harrastaman anaaliseksin joka on jostain syystä kuitenkin monien heteromiestenkin unelma. Pitäisikö nämä kaikki luokitella sairaudeksi/rikokseksi Suomessa? Mitä tapahtuu kahden aikuisen ihmisten makuuhuonessa ei pitäisi liikuttaa ketään muita. Sanohan miten homoliitot vaikuttavat sinun elämääsi henkilökohtaisesti? Itse en tunne itseäni yhtään vähemmän heterommaksi tai oman suhteeni arvon vähentymistä, vaikka antaisin kahden aikuisen ihmisten rakastaa toisiaan samalla tavalla kuin heteroparitkin rakastavat.

      Lainaa

    28. Tulos: +37 (51 ääntä)
      Kipsu__: Homoliitot on niiiiiiiin kuvottavia ja väärin…… milloin, oih milloin homoudesta tulee sairaus/rikos, myös Suomessa…??!
      Hmm.. Oot kuullut sarkasmista, mutta sä et sitä lajia osaa harrastaa, näemmä. Onko kukaan kuullut itseironiasta mitään?

      Lainaa

    29. Tulos: +49 (69 ääntä)
      Kipsu__: Homoliitot on niiiiiiiin kuvottavia ja väärin…… milloin, oih milloin homoudesta tulee sairaus/rikos, myös Suomessa…??!
      Arvaa mitä. Homoja tai lesboja ei kiinnosta ootko sinkku vai varattu. Joten pohdippa hetki - mitäs jos itsekin keskittyisit vain itseesi etkä toisten suhteeseen?

      Lainaa

    30. Tulos: +8 (74 ääntä)
      Roturealisti ei oo sama ku rasisti.. tyhmä sana sekin, veikkaan et kulttuurirealisti ois lähempänä sitä mitä roturealistilla haetaan takaa.. roduista nyt sen verran niille jotka väittää että eri ihmisrotuja ei oo ni kylläpäs on jo ihan luuston perusteella pääteltävissä mihin etniseen ryhmään kuuluu, ja johan sen nyt näkee vaikkapa siitä ku tsekkaa vaikka NBA:n värijakaumaa, tai katoppa joskus 100m mm-finaalia.. eri rodut erottuu monissakin asioissa, tosin hyvin minimaalisesti... nii ja siitä "kulttuurirealismista", tilastot ja faktat puhuu hyvinkin paljon puolestaan esim siinä että maahanmuuttajat (niistäkin voidaan tarkentaa tietyt pienemmän ryhmät) aiheuttaa Suomessa (määräänsä nähden) hyvin paljon enemmän rikollisuutta, raiskauksia ja hyväksikäyttöjä ym.. sä voit ignorata nää faktat, niinku aika monet tekee, ja koittaa sillä nostaa itteäs muka korkeemmalle pallille ja taputella itteäs selkään et "nyt mä en ainakaan oo rasisti", mut nimenomaan nää faktat on hyvä tiedostaa ja niihin puuttua, ja sitä mun mielestä kulttuurirealismi (roturealismi) tarkottaa.. ja tämä ei siis ole tietyn porukan yleistämistä tai kaikkien maahanmuuttajien tai eri väristen leimaamista, eli ei siis rasismia, vaan faktojen tiedostamista.. sori ku tuli vähän pitkä viesti.. =)

      Lainaa

    31. Tulos: +123 (147 ääntä)
      Hemohessi: Taidan olla rasisti. En niin hyvällä katso ulkolaisia jotka “työaikaan” maleksii shoppailemassa
      Mikähän se maaginen "työaika" on, jos käy vuorotyössä? Mistä sä tiedät ettei ne oo menossa illaksi/yöksi duuniin? Ja haittaako sua sitten suomalaiset jotka shoppailee "työaikaan"? Jos ei niin miksi ei?

      Lainaa

    32. Tulos: -23 (59 ääntä)
      Ymmärrän kyllä jos heteromiehen mielestä homot voivat olla ällöttäviä, mutta eikai se ole syy vihata niitä? Ja mitä ällöttävää neekereissä muka on?

      Lainaa

    33. Kuusmetrinenkaulahuivi 15.10.2013 13:59
      Tulos: +38 (44 ääntä)
      Pisteet Alexin värivalinnalle. :D

      Lainaa

    34. Tulos: -20 (28 ääntä)
      Mr. Jouko: Roturealisti ei keskity yksin omaan siihen kuinka perseestä ulkomaalaiset on, koska niiden joukosta löytyy myös niitä oivallisia ja mukavia tapauksia ja kun sanotaan että ulkomaalaiset vie suomalaisten työt, niin se pitää paikkansa, koska suomalainen sossupummi tai muuten vaan laiska ihminen ei todellakaan ota vastaan siivoojantyötä, jos kotona märehtimällä saa enemmän palkkaa.. Roturealisti arvostelee kaikkia ihmisiä tasapuolisesti. sun kommentit saa dislikeä!

      Lainaa

    35. Tulos: -4 (8 ääntä)
      alexhan kirjoittaa rasistiseen sävyyn..

      Lainaa

    36. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Mr. Jouko: Roturealisti ei keskity yksin omaan siihen kuinka perseestä ulkomaalaiset on, koska niiden joukosta löytyy myös niitä oivallisia ja mukavia tapauksia ja kun sanotaan että ulkomaalaiset vie suomalaisten työt, niin se pitää paikkansa, koska suomalainen sossupummi tai muuten vaan laiska ihminen ei todellakaan ota vastaan siivoojantyötä, jos kotona märehtimällä saa enemmän palkkaa.. Roturealisti arvostelee kaikkia ihmisiä tasapuolisesti.
      Tästähän voisi päätellä, että alkuolettamus henkilöstä, joka ei ole rotusortaja on automaattisesti sinisilmäinen kaikkia ihmisrotuja kohtaan. Pitihän siihen tästä syystä vielä keksiä uusi termi: roturealisti, ettei kenelläkään vain mene päsmät sekaisin. Hohoijaa -.-

      Lainaa

    37. Tulos: +124 (126 ääntä)
      Taas joku "Jonne 18v" leijuu Facebookissa, kuinka päti NAIStaksikuskille... Ei naurata, säälittää enemmänkin.

      Lainaa

    38. heterofobiaa 15.10.2013 15:31
      Tulos: +71 (95 ääntä)
      Hemohessi: Nykyään on heti rasisti jos ei suvaitse kaikkea järjetöntä ja erilaista.
      Joten avaappa mieltäsi. Se mikä ei ole vanhaa ja tuttua ei ole heti väärin ja pelottavaksi luettavaa, vaikka näin saattaisin ajatellakkin. Miksi pitäisi koko maailma puristaa yhteen muottiin. Kaikki vaaleaihoisiksi heteroiksi niin kaikki olisi hyvin? Itseäni henkilökohtaisesti oksettaa ajatus seksistä miehen kanssa (olen nainen), mutta se ei tarkoita että olisin ulkona huutelemassa ja haukkumassa kaikki heterot, vaikka ovatkin erilaisia kuin minä. Ihmisellä pitää olla kyllä elämässään asiat niin kauhean hyvin jos jaksavat välittää siitä ketä toinen rakastaa. Se ei ihan tosi ole keneltäkään pois jos mies rakastaa miestä tai nainen toista naista. Ei myöskään jos mies rakastaa naista tai toisinpäin, mutta tästähän ei puhuta kun se on mukamas ainoa oikea ja NORMAALI asia. Öö. Entäs sitten esimerkiksi aseksuaalit? Ovatko hekin vääriä kun heitä ei kiinnosta YHTÄÄN MIKÄÄN. Jos vaan otettaisiin ne ennakkoluuloisuudet ja minäminäminä-ajattelu pois.

      Lainaa

    39. Tulos: +22 (22 ääntä)
      No ei tietenkää kattonu hyvällä!

      Lainaa

    40. Tulos: -40 (68 ääntä)
      Jaa nykyään pääsee homoavioliittoja vastustamalla feissarimokiin?

      Lainaa

    41. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Ei sentään naistaksi kuski.

      Lainaa

    42. Tulos: +45 (51 ääntä)
      Kipsu__: Homoliitot on niiiiiiiin kuvottavia ja väärin…… milloin, oih milloin homoudesta tulee sairaus/rikos, myös Suomessa…??!
      jos et muuta positiivistä keksi, ajattele asia vaikka niin että homot ei ainakaan kilpaile sun kaa samoista naisista. (tosin tolla asenteella hyvä jos saat nukkea pidettyyn)

      Lainaa

    43. Tulos: +23 (45 ääntä)
      Se, että sanoo tummaihoisten ihmisten olevan ällöttäviä on rasismia. Se, että sanoo ihmisten olevan erilaisia ei ole rasismia. Niin sanottu 'rotujen poistaminen' on puhtaasti arvokysymys eikä sillä ole tieteellistä pohjaa. Ihmiset ovat geneettisesti erilaisia ihan taksonomisesti, sitä ei voida kiistää ilman pseudotieteellisiä väitteitä. Se ei kuitenkaan muuta ihmisarvoa juuri miksikään, kaikki ovat arvokkaita keskenään. Mikään syrjintä ei ole hyväksyttävää!

      Lainaa

    44. Tulos: -33 (61 ääntä)
      Roturealisti, rasisti, runkkari tai ihan mikä vaan mutta se on mielipideasia eikä mikään suvaitsevaisuusvaatimus. Jos joku on sitä mieltä että homoavioliitot ovat saatanasta niin saa olla eikä sen takia tarvitse laittaa torille paaluun.

      Lainaa

    45. Tulos: +2 (56 ääntä)
      Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama vaikka vastaan kävelisi vihreä marsilainen, mutta jos ei työnteko elääkseen ja veroja maksaakseen kelpaa (kun kuitenkin kelpaa verorahoilla kustannettu terveys- ja sosiaalihuolto) voi puolestani painua yhtä vikkelään takaisin sinne marsiin. Sama pätee yhtälailla kotimaisiin lusmuihin. Yhtälailla, laki sama kaikille. Suomi tuntuu olevan koko maailman sosiaalitoimisto, ja sen kaikki kyllä tietävät. Ihan kuin nykyään ei uskallettaisi sanoa mitään koska pelätään rasistiksi leimaamista. Ei rasistiksi voi mielestäni leimata ihmistä joka ilmaisee oma mielipiteensä sen takaa jo sananvapauskin. Ennen taikasana oli simsalabim, nykyään RASISTI! ja sitä käyttää taitavasti hyväkseen.. lusmut syntyperään katsomatta.

      Lainaa

    46. Tulos: -33 (55 ääntä)
      Massive: Se, että sanoo tummaihoisten ihmisten olevan ällöttäviä on rasismia. Se, että sanoo ihmisten olevan erilaisia ei ole rasismia. Niin sanottu ‘rotujen poistaminen’ on puhtaasti arvokysymys eikä sillä ole tieteellistä pohjaa. Ihmiset ovat geneettisesti erilaisia ihan taksonomisesti, sitä ei voida kiistää ilman pseudotieteellisiä väitteitä. Se ei kuitenkaan muuta ihmisarvoa juuri miksikään, kaikki ovat arvokkaita keskenään. Mikään syrjintä ei ole hyväksyttävää!
      Tekeekö minusta rasistin se että en pidä pinkistä väristä ja sanon sen ääneen? Voin olla valitsematta pinkkeä asioita. En voi käyttää henkilökohtaista mieltymystäni väreihin syynä esim. työhön palkkaamiseen tai työstä erottamiseen, mutta jos en pitäisi tummista ihmisistä on oikeuteni olla olematta ystävä heidän kanssaan. Se ei tee minusta rasistia koska ei ole syrjintää. Ei omista sukulaisistakaan ole pakko pitää. Senkin pitäsisi sitten olla rasismia ja tuomittaaa.

      Lainaa

    47. Tulos: +50 (52 ääntä)
      "ne on ällöttäviä, niinku neekeritkin..." Alex. Argumentoinnin kiistaton kuningas.

      Lainaa

    48. Tulos: +44 (58 ääntä)
      Kipsu__: Homoliitot on niiiiiiiin kuvottavia ja väärin…… milloin, oih milloin homoudesta tulee sairaus/rikos, myös Suomessa…??!
      Keksi aikakone ja matkaa 1950-luvulle. Ja haluaisin tietää, miksi ne ovat sinusta kuvottavia. Jos kaksi aikuista ihmistä rakastaa toisiaan, minusta siinä ei ole yhtään mitään väärää, ovat sitten mies ja nainen, kaksi miestä tai kaksi naista. Samat oikeudet kuuluvat kaikille.

      Lainaa

    49. Tulos: -9 (19 ääntä)
      Apua! vähän siistii et jonkun nimi on Juudas! ekaa kertaa näen jollain (tai sit se on oikeesti joku juudas jeesus kristus - läppäviritelmä)

      Lainaa

    50. Tulos: +36 (46 ääntä)
      Koi: Siinä on sitten sellainenkin juttu, että täällä ei osata kotouttaa ihmisiä, joita ei yllättäen kielikurssi välttämättä kauheasti kiinnosta, jos on vaikka tullut pakolaisena maasta, jossa on sota, tai jossa teloitetaan toisinajattelijoita, mitä vaan tarpeeksi traumaattista omalle kohdalle sattuessa. Tai jossa on muuten huonot olot. Tämä yhteiskunta on sen jälkeen melkoisen opettelun takana, kun opitut selviytymiskeinot eivät enää pädekään. Muutenkin kielen lisäksi pitäisi opettaa lakia ja kulttuuria tarpeeksi, että selviää suomalaisessa yhteiskunnassa, sekä tarjota terapiaa mikäli olot lähtömaassa ovat olleet traumaattiset. Se on sitten eri asia, onko meillä tähän julkisia varoja käytettävänä. Tämä ei ole rasismia, roturealismia tai muutakaan ihme schaibaa, vaan ihan inhimillisyyttä ja empatiaa: kun on selvää, että tänne tulee maahanmuuttajia tai pakolaisia (ihmeen monella nämä menevät sekaisin, saati että tunnustettaisiin olevan sellainenkin asia kuin työperäinen maahanmuutto) niin luulisi, että olisi kaikille miellyttävämpää jos nämä ihmiset pärjäisivät täällä meidän kanssamme, koska kaikki ansaitsevat mahdollisuuden pärjätä. Erikseen sitten ne, jotka jonkun asennevamman takia tuhlaavat sen mahdollisuuden. Toinen asia onkin se, että harva suomalainen yritys on valmis palkkaamaan etenkään tummaihoisempia maahanmuuttajia muualle kuin ehkä just ja just siivoojiksi, koska suurin osa suomalaisista on sitä mieltä, että se työ on joko "ala-arvoista" tai muuten vaan hyihyi. Toki joillekin se on myös psyykkisesti liian rasittavaa erinäisistä syistä, mutta se on taas sitten asia erikseen. (Kysymys: jos siivoojia ei ole, hukuttaisiinko me kaikki p*skaan täällä? Vastaus: hyvin todennäköisesti.)

      Lainaa

    51. Tulos: -14 (20 ääntä)
      Tunnen Juudaksen... vittu.

      Lainaa

    52. Tulos: +54 (56 ääntä)
      Tunnen muutaman tyypin jotka jatkuvasti haukkuu naiskuskeja, mutta sitten kun ite istuu heidän kyydissä, niin saa henkestä edestä pelätä, kun sitä rattia pyöritetään edestakaisin täyskierroksia. Eikä siellä kyydissä ole mikään mukava olla, kun täytyy syöksyä risteyksiin vaikka valoissa selkeästi palaa punainen ja sitten jarruttaa äkäsesti kun ne ei vaihtunutkaan vihreiksi.

      Lainaa

    53. Tulos: +30 (30 ääntä)
      Eiköhän se työnsä osaa. Voi luoja tollaset ihmiset saa häpeemään puolestaan. Ja toi "olin tosissani" on kyllä aika hieno comeback.

      Lainaa

    54. Tulos: -25 (63 ääntä)
      Homoissa vituttaa lähinnä ainoastaan se, kun uutisotsikoista joka toinen "homot sitä, homot tätä, hän on homo, hänkin tuli kaapista ulos" jne, homous muutenkin tuntuu olevan "in" viimeaikoina ja nykyään. Ei muuten tosin mitään ite niitä homoja vastaan ole, kunhan eivät ole rasittavia turhajulkkis-neitihomoja tyyliin Niko Saarinen.

      Lainaa

    55. Tulos: 0 (20 ääntä)
      ike: Ja mikä on roturealisti?
      No vaikkapa se, että tummaihoiset ovat parempia juoksijoita kuin valkoihoiset.

      Lainaa

    56. Tulos: -8 (14 ääntä)
      Minä: No vaikkapa se, että tummaihoiset ovat parempia juoksijoita kuin valkoihoiset.
      Luin väärin, vastasin oikeastaan kysymykseen mitä on roturealismi.

      Lainaa

    57. Tulos: +32 (44 ääntä)
      Kipsu__: Homoliitot on niiiiiiiin kuvottavia ja väärin…… milloin, oih milloin homoudesta tulee sairaus/rikos, myös Suomessa…??!
      Jos vastustat homoliittoja, olet korkean moraalin omaava omaa sananvapauttasi käyttävä hieno ihminen mutta, jos vastustaisit ylipainoisten ihmisten välistä avioliittoa (joka on muuten terveydelle homoutta vaarallisempaa ja mahdollisesti jopa ihmiselle luonnottomampaa kuin homous) olet vain hirveä ihminen. Miksi? Homoutta kun ei tietääkseni edes voi itse tilata Mäkkärin autokaistalta... Miksi tuo hieno "ei tämä ole syrjintää vaan sananvapautta" rajoittuu vain tuohon homoliittojen vastustamiseen? Ja sitten tuohon leppoisaan "jos en tykkää neekereistä, niin sitten en vaan hanki kaveripiiriini ketään mustaa" -kommenttiin... Tuo on juuri se miksi teitä ras.. roturealisteja sorsitaan. Mielipiteitähän jokaisella saa toki olla mutta tuollaisia mieleipiteitä nyt on vaan aika pirun vaikea kunnioittaa. Millainen aikuinen ihminen erottelee kaveripiiriinsä kelpaavat ihmiset pelkästään ulkonäöllisin perustein? Nyt on muuten turha vetää sitä kulttuuriero-korttia tähäm mukaan sillä kommentoija ei siis sanonut, ettei halua esim muslimia jehovantodistajailtaansa tai hopparia metallibänditreeneihinsä vaan ettei halua tummaihoista kaverikseen nimenomaan mainiten kriteeriksi ainoastaan tuon ihonvärin. Mielestäni aivan sama kuin se jos sanoisin, ettei kavereikseni kelpaa oranssihiuksiset, vihreäsilmäiset, pisamalliset, lyhyet, lättäjalkaiset eikä selkäkarvalliset... Kutsuttaisiinko minua tuolloinkin realistiksi vai kenties pinnalliseksi p*skaksi?

      Lainaa

    58. Tulos: -6 (22 ääntä)
      Juudas. Juudas?! For real?! Kuka antaa lapsensa nimeks Juudas?!

      Lainaa

    59. Tulos: -20 (24 ääntä)
      kolme: Ai miten niin ei ollut? http://www.feissarimokat.com/2012/10/sekalaisia-osa-115/ (Rullaa jutun alas.)
      ai sä uskoit tuohon feikki kuvaan?

      Lainaa

    60. Tulos: +21 (33 ääntä)
      Mahtaa olla maalta kotosin, jos ei oo ennen NAIS taxikuskia nähnyt.

      Lainaa

    61. rasismiahyi 16.10.2013 15:36
      Tulos: +14 (36 ääntä)
      jopi: Mahtaa olla maalta kotosin, jos ei oo ennen NAIS taxikuskia nähnyt.
      Tämä on RASISMI maalaisia kohtaan!!

      Lainaa

    62. Puolikiero_savolainen 16.10.2013 16:16
      Tulos: +8 (30 ääntä)
      Minä: No vaikkapa se, että tummaihoiset ovat parempia juoksijoita kuin valkoihoiset.
      Ja sekö on kiistaton todiste "rotujen" olemassa olosta? Voi pyhä yksinkertaisuus. Tiede on yhtä mieltä asiasta: ei ole olemassa geneettisesti eroteltavia rotuja. http://www.tiede.fi/uutiset/113/urheilumenestys_ei_riipu_ihonvarista Mustien menestys johtuu mustien suuremmasta geneettisestä hajonnasta. Länsi-Afrikassa on maailman suurin geneettinen hajonta. Siellä vierekkäisten kylien ihmisillä saattaa olla suuremmat erot geeneissä kuin Euroopassa kokonaisten kansojen välillä.

      Lainaa

    63. Tulos: +4 (4 ääntä)
      tuuli: Sellainen, joka päättää rasistisen puheensa/kirjoituksena loppukaneettiin “En ole rasisti”.
      Tai siis näin http://www.youtube.com/watch?v=qPxwoxzVYls

      Lainaa

    64. Tulos: +6 (6 ääntä)
      jopi: Mahtaa olla maalta kotosin, jos ei oo ennen NAIS taxikuskia nähnyt.
      Se on kaupungista kun taksilla kulkee. Kotkan ja Lieksan väliltä arvatenkin.

      Lainaa

    65. Tulos: -1 (9 ääntä)
      koi: Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama vaikka vastaan kävelisi vihreä marsilainen, mutta jos ei työnteko elääkseen ja veroja maksaakseen kelpaa (kun kuitenkin kelpaa verorahoilla kustannettu terveys- ja sosiaalihuolto) voi puolestani painua yhtä vikkelään takaisin sinne marsiin. Sama pätee yhtälailla kotimaisiin lusmuihin.
      Ai mikä pätee kotimaisiin lusmuihin?

      Lainaa

    66. Tulos: +27 (27 ääntä)
      Huoh: Taas joku “Jonne 18v” leijuu Facebookissa, kuinka päti NAIStaksikuskille… Ei naurata, säälittää enemmänkin.
      Juuripa näin. En oikeastaan edes aikaisemmin ajatellut että voi olla jollekin vaikeaa olla naistaksikuskin kyydissä, tai yleensäkään naisen kyydissä, pah. Enemmän niitä kauhunkilometrejä on koettu miesten kyydissä, oli sitten takseja tai ei. Lisää löylyä, minua ei edes häiritse josko taksikuski olisi homo tai lesbo :) Muutenkin istun mieluummin repsikan paikalla, jos emännän kanssa ollaan pidemmällä reissulla, maisemien katselu on hauskempaa, sitäpaitsi tylsistyn kuoliaaksi jos itse ajan pitkää matkaa.

      Lainaa

    67. Tulos: +8 (10 ääntä)
      hilleri: Tunnen Juudaksen… vittu.
      Kappas, niin minäkin. BTW, kaikki hauskimmat kommentit puuttuu tästä. Hämmennyksen määrä oli aika suuri, koska kaikki (minä mukaan lukien) oli pitkään ihan vakuuttuneita siitä että Alex trollaa.

      Lainaa

    68. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Mikko: Jaa nykyään pääsee homoavioliittoja vastustamalla feissarimokiin?
      Ideana taisi kuitenkin lähinnä olla tuon homo-ja lapsiavioliittoja vastustavan henkilön perustelut sille, miksi hän vastustaa kumpaakin (koska YÖK!). Ei varsinaisesti se, että olisi homoavioliittoja vastaan.

      Lainaa

    69. Tulos: -4 (12 ääntä)
      hilleri: Tunnen Juudaksen… vittu.
      Elä helvetis?! Niin mäki tunne, ja on muuten mahtava tyyppi! ;)

      Lainaa

    70. Vuoden mies 16.10.2013 23:05
      Tulos: -27 (43 ääntä)
      Itse en ainakaan aliarvioi naisia. Muija vaihto tänään kiltisti renkaat autoon, vähän jouduin terassilta neuvomaan konjakkilasi kädessä lukkopulttien kanssa. Kyllä ne osaa kun ohjaa.

      Lainaa

    71. heterofobiaa 17.10.2013 0:22
      Tulos: +14 (28 ääntä)
      Turhake: Homoissa vituttaa lähinnä ainoastaan se, kun uutisotsikoista joka toinen “homot sitä, homot tätä, hän on homo, hänkin tuli kaapista ulos” jne, homous muutenkin tuntuu olevan “in” viimeaikoina ja nykyään. Ei muuten tosin mitään ite niitä homoja vastaan ole, kunhan eivät ole rasittavia turhajulkkis-neitihomoja tyyliin Niko Saarinen.
      Jaa. Itse olen tupannut viime aikoina näkemään vaan näitä "ja jälleen jeesus ja pyhä voima pelasti tämänkin homoparan rappiosta ja paransi heteroksi" ja "Venäjällä homot saa turpaan". Eli kyllä ne homot siellä uutisotsikoissa näkyy viikottain, mutta vaikka minäkin suht ahkeraan uutisia seuraan, niin eipä ole kertaakaan tullut vastaan näitä "ihihihih homot on ihQQ" -juttuja... Lukuunottamatta sitten jotain stereotypisiä julkkishomoja, joista osa tuntuu olevan vaan homoja koska se on erilaista ja hihi tosi trendikästä kun voi kikatella tiukoissa napapaidoissaan ja litkiä siideriä.

      Lainaa

    72. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Jännä miten miehet jaksaa aina valittaa naisten ajotaidoista, kun itse kuitenkin aiheuttavat suurimman osan kolareista :D

      Lainaa

    73. Tulos: -4 (20 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: Ja sekö on kiistaton todiste “rotujen” olemassa olosta? Voi pyhä yksinkertaisuus. Tiede on yhtä mieltä asiasta: ei ole olemassa geneettisesti eroteltavia rotuja. http://www.tiede.fi/uutiset/113/urheilumenestys_ei_riipu_ihonvarista Mustien menestys johtuu mustien suuremmasta geneettisestä hajonnasta. Länsi-Afrikassa on maailman suurin geneettinen hajonta. Siellä vierekkäisten kylien ihmisillä saattaa olla suuremmat erot geeneissä kuin Euroopassa kokonaisten kansojen välillä.
      Jooo... ihmiset on DNA-tasolla kaikki samanlaisia.. niin on koiratkin.. silti koirien eri rotujen geenien perusteella voidaan määritellä eri rodut.. samanlaisia "erotteluja" voidaan tehdä myös ihmisten geeneistä.. koirarodut on fyysisesti enemmän tai vähemmän samanlaisia, pieniä muutoksia lukuunottamatta, ja juuri ne muutokset tekee ne erot miten rodut erottaa fyysisellä tasolla ja visuaalisesti.. samoin ihmisillä.. pelkän pääkallon perusteella pystyy asiaan edes vähän perehtyneenä helposti erottamaan afrikkalaisen ja suomalaisen ihmisen.. ihmisrotuja ei olla määritetty, siksi tässä puhun nyt eri maalaisista.. monihan on aikojen saatossa koittanut ihmisrotuja määritellä, jopa rotuerottelua/-jalostusta kokeillut (kuuluisimpana muuan Aatu-herra Saksanmaalta), mut se nyt ei vaan oo ikinä oikeen ottanu tuulta alleen.. en siis millään tavalla kannata rotuerottelua, päin vastoin, mun mielestä ollaan kaikki ihan samalla lähtöviivalla rodusta, väristä tms. riippumatta.. idiootit määritellään yksilötasolla ja niitä löytyy joka rodusta ja kulttuurista.. ...jos ja kun joku tähän haluaa eriävän mielipiteensä kertoa ni voi alottaa sillä että miten esim koira- tai kissarodut määritellään/eritellään (ja tarkotan nyt tieteellisellä tasolla, en sillä et "mun äitin Iso Koirakirja sanoo niin"), ja et miten se eroaa ihmisistä..?

      Lainaa

    74. Tulos: -1 (23 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: Ja sekö on kiistaton todiste “rotujen” olemassa olosta? Voi pyhä yksinkertaisuus. Tiede on yhtä mieltä asiasta: ei ole olemassa geneettisesti eroteltavia rotuja. http://www.tiede.fi/uutiset/113/urheilumenestys_ei_riipu_ihonvarista Mustien menestys johtuu mustien suuremmasta geneettisestä hajonnasta. Länsi-Afrikassa on maailman suurin geneettinen hajonta. Siellä vierekkäisten kylien ihmisillä saattaa olla suuremmat erot geeneissä kuin Euroopassa kokonaisten kansojen välillä.
      Nykykäsityksen mukaan on olemassa ainakin kolme ihmisrotua: kaukasidit, negroidit ja mongolidit. Se, että kaikki ihmiset olisivat samaa rotua on yhtä järjetön väite kuin että kaikki linnut olisivat samaa lajia. Otathan huomioon, että rotu nimenomaan muodostuu niistä pienistä poikkeumista: se, ei ole sama asia kuin laji. Ihmisrotuja on monta, lajeja vain yksi (homo sapiens sapiens).

      Lainaa

    75. Tulos: +30 (32 ääntä)
      Turhake: Homoissa vituttaa lähinnä ainoastaan se, kun uutisotsikoista joka toinen “homot sitä, homot tätä, hän on homo, hänkin tuli kaapista ulos” jne, homous muutenkin tuntuu olevan “in” viimeaikoina ja nykyään.
      Johtunee siitä että enemmän ihmisiä lukee niitä jos joku "syntinen homo" on tehny jotain erikoista. Koska ruvetaan muuten lisäämään hetero jokaseen otsikkoon kans? koska niitähän on ainakin 95% mutta ei niitä mainita koska se ei ole "sairas syntinen homo". "hetero mies ajoi ojaan" "hetero julkkis juontaa big brotheria" "hetero presidentti sanoit sitä ja tätä" jos ne korvaa homolla se on ihan normaali otsikko. Ei se siitä johdu että siellä on joku sateenkaarilippu jengi pyörittämässä uutisia vaan siitä suomessa on pakko mainita jos ei ollukkaan normaali-valkoinen-hetero-mies tekemässä jotain. En nyt ymmärrä miks suomalaiset pelkää homoja niin paljon. Ei ne pukeudu mihinkään nahkashortseihin eikä luultavasti halua hiplailla sinua yhtään enempää kun kukaan muu. Homosexuaali ei yritä käännyttää muita homoksi mutta homofoobikot yrittävät käännyttää muita homofoobikoksi.

      Lainaa

    76. Tulos: +2 (10 ääntä)
      Oiiii vitsi että Krisu on niin miehinen mies! Siis vaude! *sarcasm*

      Lainaa

    77. Tulos: +22 (24 ääntä)
      Hemohessi: Taidan olla rasisti. En niin hyvällä katso ulkolaisia jotka “työaikaan” maleksii shoppailemassa tai eivät käy töissä ja nostavat rahaa mistä milloinkin ja milläkin verukkeella. Sitten niitä haalitaan tänne vielä lisää vaikka rahat on loppu.
      Jos tarkoitat työajalla päiväsaikaa, niin mitäs jos niillä on yötyö? Tai vaikka iltatyö? Esim. vartijat, hoitohenkilökunta tai muut vastaavat ammatit toimii kellon ympäri! Et voi ikinä tietää.

      Lainaa

    78. Tulos: +1 (21 ääntä)
      ike: Ja mikä on roturealisti?
      No ainakin on realistista ymmärtää että roduissa on eroja. Toiset on nopeempii, toiset kestää paremmin auringonvaloo, toiset lakstoosii, toiset on fiksumpii jne. jne. Nykyään tuntuu olevan rasistista sanoa, että roduilla olis mitään eroa.

      Lainaa

    79. Tulos: +23 (29 ääntä)
      Hemohessi: Taidan olla rasisti. En niin hyvällä katso ulkolaisia jotka “työaikaan” maleksii shoppailemassa tai eivät käy töissä ja nostavat rahaa mistä milloinkin ja milläkin verukkeella. Sitten niitä haalitaan tänne vielä lisää vaikka rahat on loppu. JA nykyään on vain rasismia ja syrjintää meitä suomalaisia kohtaan. Ja en kyllä tue tai ole milläänsäkkään kiinnostunut homoista. Tämäkin tekee minusta siis syrjivän ja “rasistisen”. Nykyään on heti rasisti jos ei suvaitse kaikkea järjetöntä ja erilaista.
      1) Kyllä, sä oot rasisti. Onneksi olkoon. 2) Ei, se että et pidä homoista vaan sen takia että ne on homoja ei tarkota että oot rasisti, oot lähinnä vaan kusipää.

      Lainaa

    80. Keskustelija 19.10.2013 10:11
      Tulos: +9 (19 ääntä)
      Kurppa: No ainakin on realistista ymmärtää että roduissa on eroja. Toiset on nopeempii, toiset kestää paremmin auringonvaloo, toiset lakstoosii, toiset on fiksumpii jne. jne. Nykyään tuntuu olevan rasistista sanoa, että roduilla olis mitään eroa.
      Fiksuus ei ole rotusidonnaista, vaikkakin olenkin sitä mieltä, että roduila on eroja. Ensinnäkin käsitys siitä, mikä on älykkyyttä, vaihtelee kultuurittain. Jossakin arvostetaan maalaisjärkeä, toisaalla luovuutta, kolmannessa paikassa matemaattisia kykyjä. Toiseksi eri rodut ovat perinteisesti (ei enää nykymaailmassa) kasvaneet aivan erilaisissa kulttuureissa ja oloissa, joten älykkyys on kehittynyt esimerkiksi luonnonvaraisessa, sotaisassa ja köyhässä Afrikassa aivan eri suuntaan kuin Euroopassa.

      Lainaa

    81. Kulttuurirealisti 19.10.2013 12:40
      Tulos: -8 (18 ääntä)
      Mua inhottaa omasta tahdostaan työttömät ja muut pummit, lapsiinsekaantujat, hyväksikäyttävät umpikierot ihmiset ja muut äärimmäisen ennakkoluuloiset ihmiset. Jaan vihaani tasapuolisesti näihin tuijottamatta nenän leveyteen. Koska rotu-sana on tabu ja yhdistetään rasismiin en tällöin edes yritä käyttää sitä sanaa. Turha vihanlietsonta tuntuu olevan päivän sana SoMessa ja en itse halua syyllistyä siihen..

      Lainaa

    82. Suomalainen 19.10.2013 13:10
      Tulos: -5 (7 ääntä)
      Ookami: Roturasismilla tarkoitetaan varmaan tässä sitä että myöntää rotujen erojen olevan olemassa, mutta ei arvostele ihmisten paremmuutta sen kautta. Esim. Afrikkalaiset ovat isompia kuin kaukaasialaiset, jotka ovat vuorostaan isompia kuin aasialaiset. Tietenkin poikkeuksia löytyy, mutta noin nyrkki sääntönä. Ihmiset unohtavat liian usein että roduilla on eroja, niitä ei vain saa käyttää syrjinnän syynä. Nyrkkiä ei saa käyttää sääntönä koskaan. Hyi sua. Sama juttu muuten sukupuolien kanssa. Miehet ja naiset ovat erillaisia toisistaan. Se ei tarkoita että toinen olisi huonompi kuin toinen, mutta jokaisen pitäisi pystyä myöntämään että näin on.

      Lainaa

    83. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Tämä juttu on huvittavampi kun tietää nuo ihmiset

      Lainaa

    84. Tulos: -11 (23 ääntä)
      Keskustelija: Fiksuus ei ole rotusidonnaista, vaikkakin olenkin sitä mieltä, että roduila on eroja. Ensinnäkin käsitys siitä, mikä on älykkyyttä, vaihtelee kultuurittain. Jossakin arvostetaan maalaisjärkeä, toisaalla luovuutta, kolmannessa paikassa matemaattisia kykyjä. Toiseksi eri rodut ovat perinteisesti (ei enää nykymaailmassa) kasvaneet aivan erilaisissa kulttuureissa ja oloissa, joten älykkyys on kehittynyt esimerkiksi luonnonvaraisessa, sotaisassa ja köyhässä Afrikassa aivan eri suuntaan kuin Euroopassa.
      Niin joo. Todella uskomattoman kosmisen sattuman kautta rodut eroaa kaikessa muussa paitsi älykkyydessä tai ylipäätään kognitiivisissa kyvyissä. Tämä ei johdu siitä, että se olisi millään lailla todennäköistä tai oikeastaan edes mahdollista, vaan siitä että poliittinen korrektius ohittaa nykymaailmassa todellisuuden.

      Lainaa

    85. Tulos: -6 (6 ääntä)
      Lisäys viel edelliseen siis, se on hauskaa kun kerraki melkei tuttuja fbmokissa

      Lainaa

    86. Tulos: -12 (16 ääntä)
      Sp: Mielestäni aivan sama kuin se jos sanoisin, ettei kavereikseni kelpaa oranssihiuksiset, vihreäsilmäiset, pisamalliset, lyhyet, lättäjalkaiset eikä selkäkarvalliset… Kutsuttaisiinko minua tuolloinkin realistiksi vai kenties pinnalliseksi p*skaksi?
      mitäs vikaa vihreissä silmissä on? tai eipä noissa muissakaan mitään rumaa ole.

      Lainaa

    87. Tulos: -13 (23 ääntä)
      Mielestäni siinä ei ole mitään vikaa, jos ei pidä homoista. Kusipään tekee itsestään vain rupeamalla vänkäämään asiasta, että "TÄMÄN TAKIA HOMOT OVAT NIIN VÄÄRIN!" Myös se, että sanotaan homojen hakkaamisen olevan oikein on moraalisesti väärin. Siinä ei ole vikaa, ettei kannusta homoliittoja. Kunhan vain ei ole asiasta kusipää. Sama koskee homoja. Jos joku ihminen on homofoobikko, niin ei kannata ruveta vänkäämään, jatkaa matkaansa ja puhuu ihmisille, jotka ovat samaa mieltä tai eivät mitään. Homofoobikoiden mielipidettä on hankala kääntää ja yleensä nämä homofoobikot ovat hyvin kiinni mielipiteessään ja kokevat sen hyökkäyksenä itseään kohtaan.

      Lainaa

    88. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Kyllä minäkin vastustan lapsiavioliittoja. Kaikki vähänkin järkevät vastustavat. https://www.unicef.fi/lapsiavioliitot

      Lainaa

    89. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Roturealisti menee metsään jo luullessaan että a)ihmisistä voi puhua rotuina vuonna 2014 ja b)yleistäessään etnisiä ryhmiä omien ennakkoluulojensa perusteella. Mitään realismia ei nimittäin tuohon toimintaan liity. Sitä naistaksikuskia käy sääliks. Tollasilta "nokkelilta" tyypeiltä saa varmaan aika monta kertaa illassa kuulla vastaavanlaisia superhupaisia heittoja. Jospa vaan annettais ihmisten tehdä työnsä rauhassa ilman että mennään häiriköimään omilla ennakkoluuloilla.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: rasisti, homot, homo, homofobia, ksenofobia, naiset, kuski, taksikuski, taksi, tasa-arvo, suvaitsevaisuus, rasismi