Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Avuton autoilija, osa 13

Mikä auton ikkunoista on halvin rikkoa?
Avuton autoilija, osa 13

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 80 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +547 (591 ääntä)
      Puhelin jolla päivittää fbtä mutta lopputulos rikkoa ikkuna ennenkuin esim googlettaa parempaa ratkaisua. Tai ees halvinta ikkunaa

      Lainaa

    2. Tulos: +634 (692 ääntä)
      Nämä avuttomat autoilijat ovat olleet aika naisvoittoisia. Kiitos, Jim, sukupuolitasa-arvon edistämisestä.

      Lainaa

    3. Tulos: +265 (293 ääntä)
      Haluaisin niin tykätä tuosta Eijan päivityksestä :)

      Lainaa

    4. Tulos: +275 (281 ääntä)
      Ja nelivetoisella yhtä lujaa molempiin suuntiin... :)

      Lainaa

    5. Tulos: +178 (208 ääntä)
      En ymmärrä miten Jim tuossa on onnistunut, etenkin kyseisessä paikassa. Tankkaako hän kenties moottorin käydessä?

      Lainaa

    6. Tulos: +91 (103 ääntä)
      Eija on symppis. :3

      Lainaa

    7. Tulos: -69 (113 ääntä)
      Hyvät naiset ja herrat, kertokaa, miten on mahdollista ovien pamahtaa lukkoon, jos on avaimet paikoillaan. Onko muita vaihtoehtoja kuin sähkövika?

      Lainaa

    8. Tulos: +92 (126 ääntä)
      Selittäkää tietämättömälle miksi toi pikkuikkuna on kaikkein kallein?

      Lainaa

    9. Tulos: +182 (212 ääntä)
      : Selittäkää tietämättömälle miksi toi pikkuikkuna on kaikkein kallein?
      Kenties niitä ei hajoa yhtä paljon kuin esimerkiksi kuskin puolen sivuikkunoita, jonka takia niitä ei valmisteta yhtä paljon?

      Lainaa

    10. Ministeri Nieminen 14.11.2013 8:32
      Tulos: +226 (228 ääntä)
      paavo: Kenties niitä ei hajoa yhtä paljon kuin esimerkiksi kuskin puolen sivuikkunoita, jonka takia niitä ei valmisteta yhtä paljon?
      Ja ehkä sen lisäksi kyseisen lasin vaihtaminen on huomattavasti työläämpää kuin esim. kuskin puolen ikkunalasin vaihtaminen.

      Lainaa

    11. Tulos: +100 (134 ääntä)
      Hiphei: Hyvät naiset ja herrat, kertokaa, miten on mahdollista ovien pamahtaa lukkoon, jos on avaimet paikoillaan. Onko muita vaihtoehtoja kuin sähkövika?
      Vanhoissa autoissa kun ei ole sähköovia, tiesitkös?

      Lainaa

    12. Tulos: +251 (283 ääntä)
      Kuka idiootti jättää auton käyntiin kun tankkaa?

      Lainaa

    13. Epätietoinen 14.11.2013 8:57
      Tulos: +34 (58 ääntä)
      Kysymys kuuluu, että mikä on Jimin auton merkki ja malli? Ikkunan muoto on kuin 80-90-luvun vaihteen Mitsu Galantista, mutta ovenkahva on erilainen. Eli kuka tunnistaa, mistä automallista on kyse?

      Lainaa

    14. Tulos: +67 (73 ääntä)
      Halvimmalla ois päässy kun ois menny tuulilasista sisälle..

      Lainaa

    15. Tulos: +297 (305 ääntä)
      "vara-osa liikkeessä". kohtalaisen paljon päin vittua pystyy yhden sanan kirjottamaan.

      Lainaa

    16. Tulos: +59 (67 ääntä)
      Hiphei: Hyvät naiset ja herrat, kertokaa, miten on mahdollista ovien pamahtaa lukkoon, jos on avaimet paikoillaan. Onko muita vaihtoehtoja kuin sähkövika?
      Joissakin autoissa menee ovet lukkoon jo risteykseen hiljentäessä koska hälyttimeen/keskuslukitukseen on moinen ohjelmoitu ryöstöjen estämiseks, varsinkin jenkeissä ja aasiassa (=myös tuontiautoissa) tosi yleinen ominaisuus. Joissaki vanhemmissa autoissa (esim. Toyota Carina II) ovet lukittuu automaattisesti vähän ajan kuluttua pysähtymisestä vaikka avaimet on virtalukossa, käynnissä ollessa tuota ei tosin pitäs tapahtua.

      Lainaa

    17. Tulos: -45 (91 ääntä)
      NeitiChan: Vanhoissa autoissa kun ei ole sähköovia, tiesitkös?
      NeitiViisastelija, mistä näet että kyseessä on niin vanha auto, että siinä ei voi olla sähkölukitusta? Ja millä selität ovien lukkiutumisen siinä tapauksessa? Älytöntä käydä viisastelemaan, kun joku esittää ihan tavallisen kysymyksen. (Joka ei ole yhtään typerämpi kuin itse mokatkaan.)

      Lainaa

    18. Tulos: -17 (33 ääntä)
      Epätietoinen: Kysymys kuuluu, että mikä on Jimin auton merkki ja malli? Ikkunan muoto on kuin 80-90-luvun vaihteen Mitsu Galantista, mutta ovenkahva on erilainen. Eli kuka tunnistaa, mistä automallista on kyse?
      Ensimmäisen mallisarjan S40 Volvo.

      Lainaa

    19. Tulos: +87 (99 ääntä)
      Kaikkein eniten tuossa Jimin touhussa ihmetyttää tosiaan tuo auton käynnissäoleminen. Ei kai se tosiaan tankannut auton ollessa käynnissä?

      Lainaa

    20. Tulos: +33 (43 ääntä)
      AMH: Ensimmäisen mallisarjan S40 Volvo.
      Ei kyl ole, vaan Jaguar XJ 1997-2003

      Lainaa

    21. Tulos: -4 (26 ääntä)
      Hiphei: NeitiViisastelija, mistä näet että kyseessä on niin vanha auto, että siinä ei voi olla sähkölukitusta? Ja millä selität ovien lukkiutumisen siinä tapauksessa? Älytöntä käydä viisastelemaan, kun joku esittää ihan tavallisen kysymyksen. (Joka ei ole yhtään typerämpi kuin itse mokatkaan.)
      No eipä ne sähköttömät ovet itestään lukkiudukaan. Siihen tarvitaan ihminen. Tiesitkös? Ja jos oot tottunut yleensä tekemään asian tietyllä tavalla, teet sen ajatuksissasi / ajattelemattasi hyvin helposti. Eikä ole kovin tavatonta että porukka tankkaa auton käydessä. Näkee tosi usein. Mutta sehän ei tässä välttämättä ole lainkaan se syy. Moni pässi jättää auton mittarille kun käy sisällä asioimassa. Ehkäpä tämäkin unohti ostaa jotain kun oli jo lähdössä ja nopeasti singahti käymään sisällä. Tiedäpä häntä.

      Lainaa

    22. Tulos: +59 (61 ääntä)
      Äiti kertoi kerran, että hänen autossaan menee ovet nopeasti lukkoon, jos se on pois päältä, mutta avaimet jätetty lukkoon. Jenkkiautohan se on siis ja käynnissä ollessa tuota ei kyllä tapahdu. Noh, autoa renkaiden vaihtoon viedessä oli sitten sanonut, että avainta ei saa jättää lukkoon, jos auto ei ole käynnissä. Renkaidenvaihtajat eivät vissiin kuunneelleet, koska näin olivat tehneet ja ovethan sitten pamahtivat lukkoon. Rengasfirman tyypin oli lopulta pakko lähteä käyttämään äitiä firman autolla kotona hakemassa vara-avaimet, kun autoon ei muuten päästy.

      Lainaa

    23. Tulos: -14 (36 ääntä)
      NeitiChan: Vanhoissa autoissa kun ei ole sähköovia, tiesitkös?
      Sähköovia? Tarkotatko keskuslukitusta? Onhan se nyt aika vanha keksintö. En tiedä koska mahto eka olla mut veikkaisin 60 lukua tai 70-luvulla viimeistään. Mun vm. 87 landcruiserissaki on keskuslukitus. Ja toi kyseinen auto ei oo niinkään vanha.

      Lainaa

    24. Tulos: +12 (18 ääntä)
      Hiphei: Hyvät naiset ja herrat, kertokaa, miten on mahdollista ovien pamahtaa lukkoon, jos on avaimet paikoillaan. Onko muita vaihtoehtoja kuin sähkövika?
      En tiä mitö täs on käyny mut mul kun ei oo sähkölukkoja ja mul on melki aina kaikki ovet lukossa siis ne nappulat alhaalla. Jos on vaikka epähuomiossa laittanu kuskinkin puolen sit lukkoo :D Mua täs eniten ihmetyttää et miks tuo kaara on käynnissä tankkauksen aikana :D

      Lainaa

    25. Tulos: +62 (94 ääntä)
      Elealar: Nämä avuttomat autoilijat ovat olleet aika naisvoittoisia. Kiitos, Jim, sukupuolitasa-arvon edistämisestä.
      Miehet eivät vain kehtaa tunnustaa. Meillä naisilla ei vastaavia suorituspaineita ole, emmekä kuvittele, että moottori pitäisi jättää tankatessa käyntiin. NIMITTÄIN TIEDÄMME, ETTEI SAA TULIPALO- JA RÄJÄHDYSVAARAN VUOKSI. Vain jurpo jättää sitä paitsi avaimet virtalukkoon kuskinpaikalta poistuessaan. Tosi jurpo.

      Lainaa

    26. skädäbäm 14.11.2013 15:01
      Tulos: +24 (24 ääntä)
      Ovet voi mennä lukkoon, vaikka avaimet virtalukossa ja auto käynnissä esim seuraavasti: Ainakin Skoda Feliciassa kuskin oven lukitusnapin alaspainaminen lukitsee kaikki ovet. Tuo nuppi väsyy vanhemmiten ja saattaa painua alas itsestään.

      Lainaa

    27. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Epätietoinen: Kysymys kuuluu, että mikä on Jimin auton merkki ja malli? Ikkunan muoto on kuin 80-90-luvun vaihteen Mitsu Galantista, mutta ovenkahva on erilainen. Eli kuka tunnistaa, mistä automallista on kyse?
      Jaguar?

      Lainaa

    28. Tulos: -13 (33 ääntä)
      en tajuu mitä jim on hyötyny ton ikkunan rikkomisesta

      Lainaa

    29. Tulos: +29 (31 ääntä)
      kynsilakka: en tajuu mitä jim on hyötyny ton ikkunan rikkomisesta
      Jotta saa takaoven auki? Sitäkun luulee et pienin on yhtä kuin halvin, yleensä se on päinvastoin...

      Lainaa

    30. Tulos: +45 (51 ääntä)
      -Piz: Kuka idiootti jättää auton käyntiin kun tankkaa?
      Jim.

      Lainaa

    31. Tulos: -35 (41 ääntä)
      Aivan oikein huulivannehermannille, että joutu rikkoo ikkunansa... Hemmetin teiniamikset ku luulee että vanne on varmasti hieno jos siinä on vaan huulta, mitä hittoa sä sillä huulella teet? Kuljetat mummoas siellä?

      Lainaa

    32. Tulos: +4 (12 ääntä)
      Tiepalvelun/hinausauton tilaamalla ois ovet saanu auki rikkomatta mitään, parhaimmassa tapauksessa vielä vakuutuksen piikkiin.

      Lainaa

    33. Tulos: -73 (83 ääntä)
      Siis miksei vois tankata auton käydessä? :D kyllä minä ainakin niin teen enkä ole kokenut mitenkään haitalliseks/vaaralliseks! :D voi teitä kaupunkilaisia...

      Lainaa

    34. Tulos: -49 (61 ääntä)
      Ja mitäköhän merkitystä on sillä, vaikka auto onkin käynnissä tankatessa??? Mikä tässä aiheuttaa riskin tulipaloon ja räjähdykseen?

      Lainaa

    35. Tulos: -25 (35 ääntä)
      zibadizup: Eija on symppis. :3
      Ei se ole symppis. Se on idiootti.

      Lainaa

    36. 18-v autoilija tyär 14.11.2013 23:43
      Tulos: -41 (59 ääntä)
      Mikähän siinä muka on vikana, jos on auto käynnissä kun tankkaa? itselläni on aina. Autohan on selvästi jaguar, senhän näkee jo kaukaa. Aivan normaalia on, että autoilijat tekevät virheitä, taitaa nämä kommenttien kirjoittajat olla aikamoisia taikureita kun itse osaavat kaiken niin hyvin.

      Lainaa

    37. Tulos: +26 (42 ääntä)
      emzei: Ja mitäköhän merkitystä on sillä, vaikka auto onkin käynnissä tankatessa??? Mikä tässä aiheuttaa riskin tulipaloon ja räjähdykseen?
      Huoltoasemalla lukee tasan tarkkaan, että auto ei saa olla käynnissä tankatessa. Ja matkapuhelin ei saa olla käynnissä tankatessa. Pikkasen vaikeaa vissiin tajuta joillekin järkijätöille. Mietipä sitä, että jos kipinä iskee koneesta ja/tai matkapuhelimesta, niin kuka maksaa? Eipä kukaan ;) Katsopas vakuutusehdot....

      Lainaa

    38. Tulos: -6 (34 ääntä)
      jeepa: Siis miksei vois tankata auton käydessä? kyllä minä ainakin niin teen enkä ole kokenut mitenkään haitalliseks/vaaralliseks! voi teitä kaupunkilaisia…
      Ihan ekaluokalla opetetaan fysiikkaa ja se, että varattuun piiriin ei tungeta ulkopuolisia. Jos ei tätä hiffaa, niin kuolo korjaa alta aikayksikön (ehkä hyvä niin) huonommat ja tarpeettomat yksilöt. Täytyisi joku järki olla kommentoijalla. En voi uskoa, että joku on oikeasti noin tyhmä.

      Lainaa

    39. Tulos: -24 (24 ääntä)
      Onko auto postin vanha vai minkä takia en tajua, että kyseessä EI olis kuskin puolen SIVUikkuna niinku tuolla useasti mainitaan??

      Lainaa

    40. Tulos: +16 (18 ääntä)
      nää: Onko auto postin vanha vai minkä takia en tajua, että kyseessä EI olis kuskin puolen SIVUikkuna niinku tuolla useasti mainitaan??
      voi vittu tätä pilkunnussimista.

      Lainaa

    41. Tulos: -17 (27 ääntä)
      Sputnik: Ihan ekaluokalla opetetaan fysiikkaa ja se, että varattuun piiriin ei tungeta ulkopuolisia. Jos ei tätä hiffaa, niin kuolo korjaa alta aikayksikön (ehkä hyvä niin) huonommat ja tarpeettomat yksilöt. Täytyisi joku järki olla kommentoijalla. En voi uskoa, että joku on oikeasti noin tyhmä.
      Niin on joo, päivittäinhän autoja palaa tankkauksen yhteydessä siitä syystä että auto on käynnissä... Ehkäpä osaat kertoa, että mikä tankatessa aiheuttaa niin ison kipinän, että se on riittävä bensan syttymiseen?

      Lainaa

    42. Tulos: -1 (21 ääntä)
      Sputnik: Huoltoasemalla lukee tasan tarkkaan, että auto ei saa olla käynnissä tankatessa. Ja matkapuhelin ei saa olla käynnissä tankatessa. Pikkasen vaikeaa vissiin tajuta joillekin järkijätöille. Mietipä sitä, että jos kipinä iskee koneesta ja/tai matkapuhelimesta, niin kuka maksaa? Eipä kukaan Katsopas vakuutusehdot….
      Onhan ne kyllä pirullisia ne koneesta sinkoilevat kipinät kun tulevat konepeitosta läpi ja hyppäävät kolmen metrin päähän. Ja tässähän ei mielestäni ollut kysymys että kuka maksaa, vaan siitä että millaista vaaraa voi aiheutua...

      Lainaa

    43. Tulos: +36 (46 ääntä)
      Siinä, että auto pitää sammuttaa tankkaamisen aikana, lienee syynä kipinävaaran poistaminen. Eikä autoa muutenkaan saa tyhjäkäyttää yli kahta minuuttia, ainakin omalle kohdalle osuneet pötikät on ollu niin hitaita lukemaan kortteja että siinäkin menee jo se kaks minsaa. Päästöt ja kipinät, sanosin minä. Kerran katsoin sivusta kun viereiselle tankille tuli joku tankkaamaan, auto totta kai käynnissä ja tupakka toki vielä suupielessä. Teki mieli lähteä aika rivakasti siitä muuanne. Miksi sitä autoa _ei_ sammuttais tankkaamisen ajaksi? Kovat pakkaset nyt vähän ehkä muuttaa tilannetta joo, mut silti. Kyllä mun auton ainakin voi käynnistää uudesta?

      Lainaa

    44. Tulos: -33 (45 ääntä)
      Tiina: Siinä, että auto pitää sammuttaa tankkaamisen aikana, lienee syynä kipinävaaran poistaminen. Eikä autoa muutenkaan saa tyhjäkäyttää yli kahta minuuttia, ainakin omalle kohdalle osuneet pötikät on ollu niin hitaita lukemaan kortteja että siinäkin menee jo se kaks minsaa. Päästöt ja kipinät, sanosin minä. Kerran katsoin sivusta kun viereiselle tankille tuli joku tankkaamaan, auto totta kai käynnissä ja tupakka toki vielä suupielessä. Teki mieli lähteä aika rivakasti siitä muuanne. Miksi sitä autoa _ei_ sammuttais tankkaamisen ajaksi? Kovat pakkaset nyt vähän ehkä muuttaa tilannetta joo, mut silti. Kyllä mun auton ainakin voi käynnistää uudesta?
      No tuota kipinävaarahan ei käytännössä katsoen ole olemassa. Ja päästöt eivät ole turvallisuusriski. Eli siitä auton sammuttamisesta ei ole mitään hyötyä, eikä haittaa. Ajan ja muiden tankkaajien hermojen säästämikseksi itse en sammuta, koska _jokaista_ autoa ei ole suotavaa sammuttaa heti ajon jälkeen.

      Lainaa

    45. Tulos: +10 (20 ääntä)
      Onhan se harvinaista, että tankatessa auto syttyy palamaan, mutta niitä tapauksia on ollut, myös Suomessa. Joissain tapauksessa on autossa ollut rakenteellista vikaa. Tämä tieto löytyy netistä. Meillä on diesel, jota ei saa sammuttaa heti,mutta kyllä me sen tankatassamme kerromme. Mun miehelle sattuiv ähän aikaa sitten typerä huolimattomuusmoka, mutta ei se sitä kellekään kerro ja mullekin sanoo että ole hiljaa, kun olen kertonut juttua joillekin. Se naurattaa nyt, mutta tosiasiassa siinä olisi voinut käydä isompikin vahinko ulkopuolisille.

      Lainaa

    46. Tulos: +37 (49 ääntä)
      jeepa: Siis miksei vois tankata auton käydessä? kyllä minä ainakin niin teen enkä ole kokenut mitenkään haitalliseks/vaaralliseks! voi teitä kaupunkilaisia…
      siis et ole KOKENUT vaaralliseks? :D sehän on sama ku sanoisit että olet nyt tässä veneillyt kännissä ilman pelastusliivejä muttet ole kokenut sitä vaaralliseks koska mitään ei ole tapahtunut :))

      Lainaa

    47. Vapaamaalari 15.11.2013 12:55
      Tulos: -23 (31 ääntä)
      Luu: Kaikkein eniten tuossa Jimin touhussa ihmetyttää tosiaan tuo auton käynnissäoleminen. Ei kai se tosiaan tankannut auton ollessa käynnissä?
      Ja mitäs hirveää siinä sitten olis?

      Lainaa

    48. Tulos: +16 (20 ääntä)
      "Auton vara-osa liikkeessä..." AAARRRRGH!

      Lainaa

    49. Tulos: 0 (4 ääntä)
      ZZTop: Joissaki vanhemmissa autoissa (esim. Toyota Carina II) ovet lukittuu automaattisesti vähän ajan kuluttua pysähtymisestä vaikka avaimet on virtalukossa, käynnissä ollessa tuota ei tosin pitäs tapahtua.
      Älä puhu paskaa. Carinassakaan ei mene itestään ovet lukkoon ilman vikaa tai esim. mahdollista jälkiasennus murtohälytintä

      Lainaa

    50. Tulos: -1 (7 ääntä)
      zibadizup: Eija on symppis. :3
      my thoughts exactly!

      Lainaa

    51. Tulos: -28 (38 ääntä)
      Itse aina tankatessa pidän auton käynnissä, turha sitä on alkaa sammuttelemaan. Varsinkin talvella pakkasella...

      Lainaa

    52. Tulos: -25 (35 ääntä)
      ohlala: siis et ole KOKENUT vaaralliseks? sehän on sama ku sanoisit että olet nyt tässä veneillyt kännissä ilman pelastusliivejä muttet ole kokenut sitä vaaralliseks koska mitään ei ole tapahtunut )
      Ehkä nyt hiukan eri asia.. ;) ja jos hetken maltat miettiä, niin ehkä ymmärrät mitä tarkoitan. Ja jos joku luulee, että autosta tulee kipinöitä sen käydessä niin kyllä se sillon kipinöi sammuksissaanki! Ja miten puhelin kipinöi? Toki kaikki on mahdollista! Myös se että meteoriitti tippuu puolen tunnin päästä maahan.. Vetäkää foliohatut päähän, ovet lukkoon ja nurkkaan piiloon niin säilytte kipinöiltä!

      Lainaa

    53. Tulos: -12 (12 ääntä)
      H: Miehet eivät vain kehtaa tunnustaa. Meillä naisilla ei vastaavia suorituspaineita ole, emmekä kuvittele, että moottori pitäisi jättää tankatessa käyntiin. NIMITTÄIN TIEDÄMME, ETTEISAA TULIPALO- JA RÄJÄHDYSVAARAN VUOKSI. Vain jurpo jättää sitä paitsi avaimet virtalukkoon kuskinpaikalta poistuessaan. Tosi jurpo.
      Joopa joo :D

      Lainaa

    54. Tulos: -19 (25 ääntä)
      Epätietoinen: Kysymys kuuluu, että mikä on Jimin auton merkki ja malli? Ikkunan muoto on kuin 80-90-luvun vaihteen Mitsu Galantista, mutta ovenkahva on erilainen. Eli kuka tunnistaa, mistä automallista on kyse?
      Ketä kiinnostaa....?

      Lainaa

    55. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Uskon vahvasti että kaveripiiristä löytyisi joku joka sais oven auki ilman avainta... Ja vara-avain ? Ite ainakin aina teetättänyt kaiken varalle. Onhan toikin ratkasu..

      Lainaa

    56. Tulos: +2 (2 ääntä)
      ZZTop: Joissakin autoissa menee ovet lukkoon jo risteykseen hiljentäessä koska hälyttimeen/keskuslukitukseen on moinen ohjelmoitu ryöstöjen estämiseks, varsinkin jenkeissä ja aasiassa (=myös tuontiautoissa) tosi yleinen ominaisuus. Joissaki vanhemmissa autoissa (esim. Toyota Carina II) ovet lukittuu automaattisesti vähän ajan kuluttua pysähtymisestä vaikka avaimet on virtalukossa, käynnissä ollessa tuota ei tosin pitäs tapahtua.
      Meillä Mustangissa menee ovet lukkoon kun sillä lähtee liikenteeseen, tosi kiva kun tuon melkein muistaa jos on kyytiläistä hakemassa ja ovi pitää sitten aina avata erikseen :D Omaan Ocuunkin saa tuon saman turvalukituksen päälle.

      Lainaa

    57. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Hiphei: Hyvät naiset ja herrat, kertokaa, miten on mahdollista ovien pamahtaa lukkoon, jos on avaimet paikoillaan. Onko muita vaihtoehtoja kuin sähkövika?
      Kyllä joissain autoissa on keskuslukolla oma tahto. lisäksi ainakin 90-luvun loppupuolen fordsoneissa ovet saa lukkoon millä vain avaimella joka sopii reikään, auki vain omalla. Kai tämä on joku varkaudenesto-ominaisuus, mutta isompi kiusa siitä on omistajalle joskus. Mitä tulee kipinävaaraan tankatessa, suurempi riski kuin matkapuhelin tai käyvä kone on että kiehnäät tuulitakkiisi riittävän määrän sähköä että korkkia räplätessä kipunoi. Matkapuhelimen kieltoa taidetaan voida paremmin perustella sillä että huonosti suojatun automaatin mittaustekniikka voi häiriytyä.

      Lainaa

    58. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Hiphei: Hyvät naiset ja herrat, kertokaa, miten on mahdollista ovien pamahtaa lukkoon, jos on avaimet paikoillaan. Onko muita vaihtoehtoja kuin sähkövika?
      Jos sillä on vaikka koira autossa joka on painanu ovet lukkoon jostain nappulasta. Aika yleistä semmonen. Siinäpä yks esimerkki.

      Lainaa

    59. Tulos: -6 (16 ääntä)
      Sputnik: Huoltoasemalla lukee tasan tarkkaan, että auto ei saa olla käynnissä tankatessa. Ja matkapuhelin ei saa olla käynnissä tankatessa. Pikkasen vaikeaa vissiin tajuta joillekin järkijätöille. Mietipä sitä, että jos kipinä iskee koneesta ja/tai matkapuhelimesta, niin kuka maksaa? Eipä kukaan Katsopas vakuutusehdot….
      Ja minkämerkkinen / mallinen kännykkä iskee kipinää? ominaisuus? vika? itse hankkiutuisin moisesta kännykästä samantien eroon.

      Lainaa

    60. Tulos: +16 (16 ääntä)
      : Selittäkää tietämättömälle miksi toi pikkuikkuna on kaikkein kallein?
      Joko tuossa jonkun toisen mainitsema pieni tuotantomäärä... ja/tai sitten se on pienin ja ovelimman mallinen pala leikata ja taivuttaa. Vaikka onkin vähiten materiaalia ja liimattavaa reunaa.

      Lainaa

    61. Tulos: +6 (26 ääntä)
      Sputnik: Huoltoasemalla lukee tasan tarkkaan, että auto ei saa olla käynnissä tankatessa. Ja matkapuhelin ei saa olla käynnissä tankatessa. Pikkasen vaikeaa vissiin tajuta joillekin järkijätöille. Mietipä sitä, että jos kipinä iskee koneesta ja/tai matkapuhelimesta, niin kuka maksaa? Eipä kukaan Katsopas vakuutusehdot….
      Suljen aina puhelimen ennen tankkausta ja leikkautan myös hiukset pois koska nehän voi vaikka olla sähköiset.

      Lainaa

    62. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Joissakin autoissa on kyllä sellainen "ominaisuus", että vaikka auto ei ole käynnissä, mutta avaimet virtalukossa niin ovet napsahtaa kiinni. Olin kerran kaverin audilla liikenteessä ja pysähdyin sitten yhdelle parkkikselle tupakalle. Sammutin auton, jätin avaimet virtalukkoon ja ulos spaddulle. Vähän ajan päästä kuului *naks* ja ovet lukossa. En kuitenkaan kehdannut paskoa ikkunoita vaan odottelin kiltisti kun kaveri pääsi töistä ja tuli vara-avaimella avaamaan ovet :)

      Lainaa

    63. Tulos: +10 (10 ääntä)
      NeitiChan: Vanhoissa autoissa kun ei ole sähköovia, tiesitkös?
      njoo... minulla on v 1959 ( 54 vuotta vanha) mallinen auto jossa keskuklukko, eli ns. sähköovet...

      Lainaa

    64. Salam aleikum 18.11.2013 13:06
      Tulos: -2 (6 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Ja ehkä sen lisäksi kyseisen lasin vaihtaminen on huomattavasti työläämpää kuin esim. kuskin puolen ikkunalasin vaihtaminen.
      Olihan tuokin lasi kuskin puolella.

      Lainaa

    65. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Minä: Meillä on diesel, jota ei saa sammuttaa heti,mutta kyllä me sen tankatassamme kerromme.
      Mikä se semmonen diesel on, jota pitää minuuttikaupalla jälkikäyttää normiajon jälkeen?

      Lainaa

    66. Tulos: +1 (1 ääni)
      Ton tarun on pakko olla trolli, ei kai noin tyhmiä ihmisiä ole... Eihän

      Lainaa

    67. Tulos: -8 (8 ääntä)
      -Piz: Kuka idiootti jättää auton käyntiin kun tankkaa?
      Ehkä sellainen, joka omistaa vanhan Diesel-auton paukkupakkasella? Ei muuten hievahda minnekkään, kun sammuttaa..

      Lainaa

    68. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Hekomopo: Ehkä sellainen, joka omistaa vanhan Diesel-auton paukkupakkasella? Ei muuten hievahda minnekkään, kun sammuttaa..
      Olisiko akun uusinnan aika tuossa vaiheessa, ehkä kannattaisi vilkaista myös hehkuja ja ajotusta... Normaaliin henkilö-/pakettiauton tankkaukseen saa tuhraantumaan maksimissaan 15min, jos ajatellaan, että käy vielä sisällä maksamassa ja on hieman jonoa. Ei siinä ajassa kone ehdi jäähtyä vielä kylmäksi. Kyllä vanha dieselkin lähtee ajettuna, lämpimillä öljyillä ja nesteillä käyntiin vaikka minkälaisesta pakkasesta, jos sen koneen pyörimään saa. Täysin kylmästä se voikin olla sitten oma operaationsa. Varsinkin jos puolet hehkuista on pimeänä ja ajotus päin persettä. Puhumattakaan mahollisista rakenteellisista vioista, mutta nyt puhutaankin yleistasolla.

      Lainaa

    69. Tulos: -4 (4 ääntä)
      Ja kellään ei tule mieleen soittaa lukkoseppää paikalle ?

      Lainaa

    70. Tulos: +3 (11 ääntä)
      jeepa: Ehkä nyt hiukan eri asia.. ja jos hetken maltat miettiä, niin ehkä ymmärrät mitä tarkoitan. Ja jos joku luulee, että autosta tulee kipinöitä sen käydessä niin kyllä se sillon kipinöi sammuksissaanki! Ja miten puhelin kipinöi? Toki kaikki on mahdollista! Myös se että meteoriitti tippuu puolen tunnin päästä maahan.. Vetäkää foliohatut päähän, ovet lukkoon ja nurkkaan piiloon niin säilytte kipinöiltä!
      maalaisjärki käteen. Se polttoaine kaasuuntuu, ja leviää. Autossa ei tarvi olla kuin yhdessä johdossa kontaktivikaa, ja BOOM.... Sama koskee kännykkää...

      Lainaa

    71. Tulos: -9 (15 ääntä)
      Kuuki: maalaisjärki käteen. Se polttoaine kaasuuntuu, ja leviää. Autossa ei tarvi olla kuin yhdessä johdossa kontaktivikaa, ja BOOM…. Sama koskee kännykkää…
      Jos semmosta sähkövikaa on että kipinöi niin eiköhän se (ranskalainen/italialainen/ooppeli) auto sillon pala muutenkin! :D No oli miten oli, itse en sammuta autoa tankatessani, ihan sitten vaikka kiusaks... B)

      Lainaa

    72. nainen keittiöstä 23.11.2013 17:37
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      mites nää tämmöset autot, joita ei voi sammuttaa saa katsastuksessa läpi? pitäähän sielläkin varmaan autoa sammutella ja käynnistellä jne. ihan tällai mietinpä vain.

      Lainaa

    73. Vapaamaalari 23.11.2013 18:46
      Tulos: -6 (12 ääntä)
      Kuuki: maalaisjärki käteen. Se polttoaine kaasuuntuu, ja leviää. Autossa ei tarvi olla kuin yhdessä johdossa kontaktivikaa, ja BOOM…. Sama koskee kännykkää…
      Maalaisjärkipä hyvinki.. Olet oikeassa siinä että bensiini höyrystyy jo hyvin matalissakin lämpötiloissa (-40°C). Mutta että käytännössä saisi sen räjähtämään vaatisi todella suuren polttoainevuodon pumpussa että tarpeeksi bensahöyryjä pääsisi muodostumaan. Lisäksi se vaatisi suljetun tilan jossa ei ole ilmanvaihtoa ja bensiinihöyryjen syttymispiste on noin 400°C, joten se ei ihan pikku kipinästä syty, esimerkiksi palavan tupakan lämpötila ei riitä sytyttämään bensiiniä vaikka sen heittäisi auton tankkiin. Käytännössä nyt on vaan täysin mahdotonta saada huoltoasemalla ulkoilmassa olevat bensiinihöyryt räjähtämään vaikka menisit puhalluslampun kanssa bensapumppujen viereen riehumaan ja laittaisit bensiinin tahallaan valumaan maahan, edellyttäen ettet suuntaisi puhalluslampunliekkiä suoraan polttoainelätäkköön vaan yrittäisit saada ne pelkäämäsi höyryt räjähtämään vaikka metrin päästä nestemäisestä bensiinistä. Joten se siitä sinun maalaisjärjestäsi, juuri sitä et ollut käyttänyt vähääkään tuossa kommentissasi.

      Lainaa

    74. Tulos: -4 (4 ääntä)
      SaKoz: Tankkaako hän kenties moottorin käydessä?
      Ja puhelin päällä...

      Lainaa

    75. Vapaamaalari 24.11.2013 20:34
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      Illegal: Ja puhelin päällä…
      Käsittämätöntä että tuollaisia rikollisia kulkee vapaana. Onhan tästä nyt nettivinkattu poliisille, tehty lastensuojeluilmoitus ja muut tarvittavat toimenpiteet että tämä kauhea gangsteri saadaan vastuuseen teostaan?

      Lainaa

    76. liaz ieviah 13.6.2015 22:43
      Tulos: +1 (1 ääni)
      mä tykkään kipinöistä

      Lainaa

    77. Tulos: -2 (2 ääntä)
      Hiphei: Hyvät naiset ja herrat, kertokaa, miten on mahdollista ovien pamahtaa lukkoon, jos on avaimet paikoillaan. Onko muita vaihtoehtoja kuin sähkövika?
      Nniiiin, siis saksalaisissa autoissa on uusissa ainaski lukkoautomaatti joka lukitsee ovet esmes. Liikennevaloihin ptsähtyessä, kyseisestä autosta ei tietoa

      Lainaa

    78. Darwin awards here I come! 23.8.2022 21:55
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      -Piz: Kuka idiootti jättää auton käyntiin kun tankkaa?
      Varmaan samat idiootit, jotka tupakoi mittarikentällä.

      Lainaa

    79. Darwin awards here I come! 23.8.2022 21:59
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Vapaamaalari: Maalaisjärkipä hyvinki.. Olet oikeassa siinä että bensiini höyrystyy jo hyvin matalissakin lämpötiloissa (-40°C). Mutta että käytännössä saisi sen räjähtämään vaatisi todella suuren polttoainevuodon pumpussa että tarpeeksi bensahöyryjä pääsisi muodostumaan. Lisäksi se vaatisi suljetun tilan jossa [...]
      Ei ne kiellot siellä mittarikentällä huvikseen ole!
      Kirjoittamassasi sepustuksessa ei ole mitään pohjaa.

      Lainaa

    80. Tulos: +1 (1 ääni)
      Jos rahatilanne on niin huono että joutuu miettimään lasin hintaa niin toisaalta tuon peittäminen ja autolla ajo kylmässä on helpompaa kuin sivulasin rikkominen kun oletus on että ei uutta saa ihan heti.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: auto, ikkuna, avaimet, kuva, vaihteet, etuveto, takaveto, moottori, moottoritilavuus, rikkoa