Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Itsenäisyyspäivän anarkiaa

Näin ajetaan Suomen eliitti alas.
Itsenäisyyspäivän anarkiaa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 112 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Puolikiero_savolainen 10.12.2013 5:07
      Tulos: +795 (1043 ääntä)
      Ja nyt hipit itkevät, kun ilkeät hevoset tulivat väliin. Hah! Luokkasota my ass, roskasakki!

      Lainaa

    2. ylireagointia 10.12.2013 5:56
      Tulos: -367 (697 ääntä)
      Jep jep, mutta todettakoon kuitenkin, että kiakkovierasjuhliin osallistui muutama sata henkilöä, joista vain muutama, korkeintaan parikymmentä, perseili ja rikkoi jotain. Laskutoimituksista pitäville tämä tekee 1-4% osallistujista.

      Lainaa

    3. S. aivartelija 10.12.2013 6:17
      Tulos: +948 (1010 ääntä)
      Sillä rikottujen paikkojen korjaamiseen käytettävällä rahalla olisi ostanut monta ruokakassia. Nuo penikat eivät tasan ajattele muuta kuin omaa napaansa ja hetkeään julkisuudessa. Jos ne oikeasti välittäisivät muista ihmisistä, ne välittäisivät siitä, kuka noista rikotuista paikoista kärsii.

      Lainaa

    4. Tulos: +802 (836 ääntä)
      Jälkimmäinen on aika ihana. :D

      Lainaa

    5. Tulos: +597 (645 ääntä)
      ylireagointia: Jep jep, mutta todettakoon kuitenkin, että kiakkovierasjuhliin osallistui muutama sata henkilöä, joista vain muutama, korkeintaan parikymmentä, perseili ja rikkoi jotain. Laskutoimituksista pitäville tämä tekee 1-4% osallistujista.
      Sitten taas jos laskee oikein, 20 ääliötä 200 henkilöstä tekee kyllä kummasti enemmän kuin 1-4%.

      Lainaa

    6. Tulos: +135 (143 ääntä)
      aivan mahtava :D

      Lainaa

    7. Tulos: +299 (309 ääntä)
      Atte :'D

      Lainaa

    8. Tulos: -284 (400 ääntä)
      matikanope: Sitten taas jos laskee oikein, 20 ääliötä 200 henkilöstä tekee kyllä kummasti enemmän kuin 1-4%.
      Sitten taas jos lukee kommentin oikein, niin siinähän lukee aika selvästi, että korkeintaan parikymmentä muutamasta sadasta. Että silleen.

      Lainaa

    9. Tulos: +300 (318 ääntä)
      Nyt kyllä Atte veti pointsit kotiin :D!

      Lainaa

    10. Tulos: +80 (114 ääntä)
      olen syvästi järkyttynyt siitä, ettei yksikään mokista koske tulevaisuuden toivoamme silver gynistä.

      Lainaa

    11. Tulos: +179 (219 ääntä)
      Pena: Sitten taas jos lukee kommentin oikein, niin siinähän lukee aika selvästi, että korkeintaan parikymmentä muutamasta sadasta. Että silleen.
      Jos osaa matikkaa oikein ja sisäistää lukemansa matikanopen pointti oli, että 20 henkeä kahdesta sadasta EI oo 1-4%, vaan "kummasti enemmän" eli 10%.

      Lainaa

    12. Tulos: +407 (459 ääntä)
      Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monia näistä kiakkovieraista tuetaan MEIJÄN VERORAHOILLA by sosiaalihuolto. Iso kiitos Atelle :)

      Lainaa

    13. Tulos: +336 (364 ääntä)
      Haluisin niin käydä tykkäämässä Tiinan kommentista, asiapuhetta suoraa idioottien päivitykseen. "Olis ollu itekin kiva vähän kyykyttää kyttiä" - äärettömän iso facepalm, en keksi muuta sanottavaa............. Käsittämättömän typerää mennä riehumaan ja hajottamaan paikkoja mukamas jonkun yhteiskunnallisen epäkohdan takia. Te talipäät keksitte tasan sinä iltana miten ootte "aina" olleet eliittijuhlia vastaan. Suunnaton myötähäpeä.

      Lainaa

    14. Laskutoimitus 10.12.2013 8:05
      Tulos: +258 (268 ääntä)
      Pena: Sitten taas jos lukee kommentin oikein, niin siinähän lukee aika selvästi, että korkeintaan parikymmentä muutamasta sadasta. Että silleen.
      28 henkeä oli otettu kiinni rähinöinnin ja ilkivallan takia, mellakoinnista otettiin kiinni vain pahimmat eikä kaikkia paikkoja rikkoneita saatu kiinni. Mutta jos lasketaan että nuo 28 olivat se 1...4%, niin se muutama sata olisi 700-2800 henkeä.

      Lainaa

    15. Tulos: +275 (317 ääntä)
      Se onkin niiden kauppojen syy, miksi linnanjuhlat pidetään. Siispä rikotaan ikkunat. Loogista. Sit joku ituhippi itkee ku hevonen töytäsee kumoon ja tuli mustelma, yhyy!

      Lainaa

    16. Tulos: +72 (86 ääntä)
      söpö atte :$

      Lainaa

    17. Tulos: +202 (298 ääntä)
      Harmi kun ei päässyt vapaaehtoisena kaasuttamaan ja pamputtamaan hippejä. Kuulemma poliisin yksinoikeus.

      Lainaa

    18. Ministeri Nieminen 10.12.2013 8:59
      Tulos: -28 (120 ääntä)
      Tiinan kommentti on todella osuva muilta osin, mutten pidä kauhean todennäköisenä, että esim. Stockmannin ikkunat korvattaisiin verovaroilla.

      Lainaa

    19. Porkkanan tarkkuus 10.12.2013 9:06
      Tulos: -25 (69 ääntä)
      Tohon Atten kehittämään henkilökohtaiseen verokuormitukseen suhteutettuun mellakoimiseen voisin itsekkin lähteä, jos joskus tarvitsee protestoida jotain verovarojen käytön epäkohtaa. Tosin Atten laskutoimitus oli epätarkka, sillä oma osuus pitäsisi laskea kertoimella ([väärin käytetty verovarallisuus / kansalainen] x [itseni maksama veromäärä / kansalaisten keskimäärin maksama veromäärä]).

      Lainaa

    20. Tulos: +233 (253 ääntä)
      Hyvä Tiina! Säälittävää touhua mennä hakkaamaan poliisihevosia ja rikkomaan yrittäjien tiloja, ei tuolla touhulla ollut mitään tekemistä mielenilmaisun kanssa. Pelkkää ilkivaltaa. Järkevämpää olisi vaikka ollut kohdata vieraat suoraan ja heittää tiukkoja kysymyksiä. Atelle kanssa peukkua

      Lainaa

    21. Tulos: -30 (118 ääntä)
      Tää kommenttiketju on jopa vielä masentavampaa kuin ilmaus "kyykyttää kyttiä". Miettikää mitä kaikkea koko tapahtuman syyt ja seuraukset edustaa. Ja kuunnelkaa vaikka youtubesta Yrjö Kallisen Elämmekö unessa -puhetta parin vuosikymmenen takaa, herätkää vaikka siihen.

      Lainaa

    22. Tulos: +182 (200 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Tiinan kommentti on todella osuva muilta osin, mutten pidä kauhean todennäköisenä, että esim. Stockmannin ikkunat korvattaisiin verovaroilla.
      Stockmannin ikkuna tullaan todennäköisesti korvaamaan vakuutusyhtiön puolesta, mikä taas tarkoittaa sitä maksumieheksi käytännössä joutuvat kaikki vakuutuksenottajat tasapuolisesti. Heihin kuuluu varmasti myös tavallisia veronmaksajia.

      Lainaa

    23. Tulos: +91 (105 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Tiinan kommentti on todella osuva muilta osin, mutten pidä kauhean todennäköisenä, että esim. Stockmannin ikkunat korvattaisiin verovaroilla.
      Tuskin ainakaan ikkunan rikkonut henkilö itse tienaa työllään sellaisia rahoja että voisi rikkomansa korvata...

      Lainaa

    24. Tulos: +134 (154 ääntä)
      Eniten se ihmetyttää, että millä logiikalla poliisihevonen on syyllinen veronmaksajien rahojen tuhlaamiseen. Todella lapsellista touhua kostaa puolustuskyvyttömälle eläimelle ihmisten tekemisiä. Mutta mitäpä muuta tämä porukka onkaan kuin lapsellista ja ajattelematonta. Aten protesti oli kyllä hellyttävä. :)

      Lainaa

    25. Ministeri Nieminen 10.12.2013 10:43
      Tulos: -64 (110 ääntä)
      vieras: Stockmannin ikkuna tullaan todennäköisesti korvaamaan vakuutusyhtiön puolesta, mikä taas tarkoittaa sitä maksumieheksi käytännössä joutuvat kaikki vakuutuksenottajat tasapuolisesti. Heihin kuuluu varmasti myös tavallisia veronmaksajia.
      Hehee, hienosti päätelty, mutta nokkeluudestasi huolimatta ikkunoita tuskin korvataan verovaroilla.

      Lainaa

    26. Ministeri Nieminen 10.12.2013 10:45
      Tulos: -37 (55 ääntä)
      M: Tuskin ainakaan ikkunan rikkonut henkilö itse tienaa työllään sellaisia rahoja että voisi rikkomansa korvata…
      Se jää nähtäväksi.

      Lainaa

    27. Tulos: -136 (222 ääntä)
      Ihan ok vähän mellastaa, vaikka kohteen haku nyt vähän pieleen menikin. Eletään muka jotain lamaa mutta rikkaat vaan rikastuu. Jenkkilässä ei oo enää keskiluokkaa. On vaan valtava köyhälistö joka ei meinaa pärjää vaikka painaa kahta työtä yhtäaikaa ja sitten se 0.1 prosenttii joilla on miljardeja. Eurooppa on menossa kovaa kyytiä samaan systeemin. Nolla pilkku yksi prosenttii päättää aikuisten oikeesti kaikesta ja muut vaan lampaina uskoo, että joku demokratia muka jotenkin toimii. Lisää riehumista kehiin vaan.

      Lainaa

    28. Tulos: +69 (75 ääntä)
      Aten täytyy olla insinööri

      Lainaa

    29. Tulos: +66 (82 ääntä)
      Mahtaa anarkisteja ketuttaa kun kaikki laitetaan hippien piikkiin. Selventäisin tajuamattomille,että hipit on niitä ketkä puhuu muutoksesta mutta on liian pilvessä toteuttaakseen mitään.Anarkistit taasen myös toimii :D

      Lainaa

    30. Tulos: -181 (247 ääntä)
      Huoh. Joo oli tyhmää rikkoa ikkunoita, mutta idea ei ollut tyhmä! Ei se ole oikein, että joku vi*** eliitti saa juhlia kansan verorahoilla. Jos haluavat pitää jotain keskinäisiä toistensa kehumis kinkereitä niin maksasivat ees ite kulut! Ois paljo tärkeämpiäkin asioita mihin vois noi juhlarahat käyttää. Ja älkää nyt kukaan tulko puolustelemaan, että siellä oli tänä vuonna niitä "tavallisiakin" ihmisiä, tiedän sen. Ne on kutsuttu sinne vaan muodon vuoksi, että herrat jollain tavalla voisi muka oikeuttaa törkeän ökyjuhlimisensa.

      Lainaa

    31. Tulos: -154 (196 ääntä)
      Kaikki itkee vaan tuota kuinka paljon mielenosottajista tuli kuluja, ei mahtanu ihan 200 000 euroa maksaa tuo mellakka, sen sijaan linnan juhlat maksoi, enemmänkin.

      Lainaa

    32. Tulos: -1 (79 ääntä)
      Nooh ens vuonna sitten poliisille vähä järeemmät aseet käyttöön :) Se, kuka seuraavaks kehtaa satuttaa poliiseja/hevosia mellakassa, niin poliisilla lupa ampua tätä urpoa ^^ olkapäähän tai jalkaan jne. ihan sama, kunhan viesti menee perille.

      Lainaa

    33. Tulos: +115 (137 ääntä)
      Eemeli: Kaikki itkee vaan tuota kuinka paljon mielenosottajista tuli kuluja, ei mahtanu ihan 200 000 euroa maksaa tuo mellakka, sen sijaan linnan juhlat maksoi, enemmänkin.
      mahtavaa logiikkaa. astu peilin eteen ja onnittele itseäsi! ratkaisit juuri kaikki maailman ongelmat.

      Lainaa

    34. Tulos: +113 (119 ääntä)
      No ei kai yritysten ikkunoita korjata verovaroilla, muuta kuin ehkä välillisesti, mutta käsittääkseni vahinkoa tehtiin myös autoille (jos ei juuri osuttu "eliitin" autoihin, niin silloin maksajana on tavallinen ihminen) ja olikos se joku kirkko, jonka lasi rikottiin. Näissä kustannukset ovat varmaankin lähempänä veronmaksajaa. Tänä vuonnahan juhliin oli myös kutsuttu tavallista enemmän "tavallista" väkeä ja veteraaneja ja juhlat eivät olleet ehkä niin koreilevat kuin perinteisesti, joten siinäkin mielessä "eliitin" juhlien vastustaminen on hieman hassua. Jos mellakoijat olisivat olleet selviä, paremmin organisoituja ja kohdistaneet mahdollisen vandalisminsa paremmin tai jättäneet sen välistä, niin mahdollinen viesti olisi voinut mennä paremmin perille.

      Lainaa

    35. Tulos: +137 (157 ääntä)
      Kyllähän se aika väärältä tuntuu että meidän itsenäisyytemme silloiset puolustajat pääsevät yhdessä nykyajan vaikuttajien kanssa kerran vuodessa itsenäisyyttä juhlimaan. "No muttako mieki oisin halunnu, ihan epäreilua!"

      Lainaa

    36. Tulos: -24 (102 ääntä)
      Eniten järkytti se, että mielenosoittajat satuttivat hevosia. Ne eivät itse ole valinneet uraa poliisihevosina, ihmisten vallankäytön välineinä. Koko poliisihevostoiminnan saisi lopettaa, älytöntä että muut eläimet joutuvat kärsimään ihmisten typeryydestä.

      Lainaa

    37. Tulos: +33 (53 ääntä)
      Reijan ja Tarun kaltaiset tapaukset, kuin myös väki- että ilkivaltaa käyttävät ihmiset ovat todella säälittäviä tapauksia. On hyvä kuitenkin muistuttaa että suurin osa siellä mieltään halusi osoittaa ihan rauhallisin elkein hyvillä fiiliksillä. Ikäväähän se on että tämmöset massatapahtumat tuo mukanaan näitä urpoja, ja niille kun pistää vielä alkoa litrakaupalla päälle, niin vahinko on valmis. Mutta oliskohan riittävästi näitä jo puitu? Onko kukaan samaa mieltä? Lumipallo pääsi kasvamaan jo aika suureksi, ehkä olis aika sulattaa se.

      Lainaa

    38. Tulos: -12 (64 ääntä)
      Mikäli Suomen tapaisessa maassa on edes tarvetta yllyttää minkäänlaista protestia, kannattaisiko miettiä syitä tapahtuneelle ja että ehkä systeemissä on jotakin vikaa, johon pitäisi kiinnittää huomiota. "Tyhmät hipit" ei varmasti päde jokaiseen protestiin osallistuneelle. Kaikki tapahtuu syystä.

      Lainaa

    39. Tulos: -38 (86 ääntä)
      Jos haluaa saada käsityksen mistä Kiakkovierasjuhlissa oli kyse, kannattaa lukea muutakin kuin Iltalehtiä. Hyvä kommentti löytyy esim täältä: "Mitä Tampere tarkoittaa? Lisää jälkiliukastelua Kiakkovieraista" http://www.vallankumous.org/blogi/2013/12/08/mita-tampere-tarkoittaa-lisaa-jalkiliukastelua-kiakkovieraista/ "Tässä onkin mielenosoitusten ongelma. Jos järjestää sellaisen kiltin mielenosoituksen, jollaista moralistit ovat nyt kilvan tilanneet, ketään ei kiinnosta. Uskokaa pois, tätä on Suomessa yritetty. Oikeastaan koko suomalainen ruohonjuuritason toiminnan perinne on tätä kiltteilyä. Ja itse asiassa anarkistitkin ovat tätä harrastaneet ja vieläpä Kuokkavierasjuhlilla. Vuoden 2006 Kuokkavierasjuhlat oli noin sadan ihmisen ystävällinen kävelykulkue, jossa marssi muun muassa tanssiva joulupukki. Seurauksena oli sympaattinen pikku-uutinen Hesarissa. Ketään ei kiinnostanut. Ei edes mielenosoittajia, jos ottaa huomioon, että Kuokkikset kuolivat siihen paikkaan. Ainoa tapa viedä viesti perille on nostaa sellainen äläkkä, että osa ihmisistä säikähtää ja syyttelee äläkkää viestin peittämisestä."

      Lainaa

    40. Tulos: +105 (113 ääntä)
      Eemeli: Kaikki itkee vaan tuota kuinka paljon mielenosottajista tuli kuluja, ei mahtanu ihan 200 000 euroa maksaa tuo mellakka, sen sijaan linnan juhlat maksoi, enemmänkin.
      Onko arvon Eemeli miettinyt kuinka paljon aineellisten tuhojen (ikkunoiden rikkomiset, töhrimiset ym.) lisäksi maksoi Tampereen keskustan turvaaminen mellakkapoliisin toimesta? Koko illan jatkunut ison määrän poliiseja työllistänyt operaatio ei ole ihan halpaa lystiä sekään. Lisäksi en todellakaan ymmärrä poliisin syyllittämistä näiden anarkomarkojen toimesta. Poliisi ylläpitää lakia, jos lakia rikotaan -> poliisin on toimittava. Mitä järkeä on yrittää vahingoittaa työtään tekeviä tavallisia ihmisiä (lue: mellakkapoliisit) ja inistä sitten jos naamaan tulee pippurisumutetta kun ensin hyökkää jääkiekkomailojen kanssa kohti. Jotain rajaa huonolle logiikallekin.

      Lainaa

    41. Tulos: +70 (90 ääntä)
      heppa: Jos haluaa saada käsityksen mistä Kiakkovierasjuhlissa oli kyse, kannattaa lukea muutakin kuin Iltalehtiä. Hyvä kommentti löytyy esim täältä: “Mitä Tampere tarkoittaa? Lisää jälkiliukastelua Kiakkovieraista” http://www.vallankumous.org/blogi/2013/12/08/mita-tampere-tarkoittaa-lisaa-jalkiliukastelua-kiakkovieraista/ “Tässä onkin mielenosoitusten ongelma. Jos järjestää sellaisen kiltin mielenosoituksen, jollaista moralistit ovat nyt kilvan tilanneet, ketään ei kiinnosta. Uskokaa pois, tätä on Suomessa yritetty. Oikeastaan koko suomalainen ruohonjuuritason toiminnan perinne on tätä kiltteilyä. Ja itse asiassa anarkistitkin ovat tätä harrastaneet ja vieläpä Kuokkavierasjuhlilla. Vuoden 2006 Kuokkavierasjuhlat oli noin sadan ihmisen ystävällinen kävelykulkue, jossa marssi muun muassa tanssiva joulupukki. Seurauksena oli sympaattinen pikku-uutinen Hesarissa. Ketään ei kiinnostanut. Ei edes mielenosoittajia, jos ottaa huomioon, että Kuokkikset kuolivat siihen paikkaan. Ainoa tapa viedä viesti perille on nostaa sellainen äläkkä, että osa ihmisistä säikähtää ja syyttelee äläkkää viestin peittämisestä.”
      Eli tämäkö oikeuttaa esimerkiksi vahingoittamaan työtään tekeviä poliiseja ja yksityistä omaisuutta? Laulakaa ja tanssikaa ensi kerralla Robinin tahtiin Citymarketin hedelmäosastolla. Semmoisella flashmobilla kuulemma pääsee lehtiin eikä tarvita edes jääkiekkomailoja.

      Lainaa

    42. Tuota tuota... 10.12.2013 14:39
      Tulos: +84 (112 ääntä)
      Eemeli: Huoh. Joo oli tyhmää rikkoa ikkunoita, mutta idea ei ollut tyhmä! Ei se ole oikein, että joku vi*** eliitti saa juhlia kansan verorahoilla. Jos haluavat pitää jotain keskinäisiä toistensa kehumis kinkereitä niin maksasivat ees ite kulut! Ois paljo tärkeämpiäkin asioita mihin vois noi juhlarahat käyttää. Ja älkää nyt kukaan tulko puolustelemaan, että siellä oli tänä vuonna niitä “tavallisiakin” ihmisiä, tiedän sen. Ne on kutsuttu sinne vaan muodon vuoksi, että herrat jollain tavalla voisi muka oikeuttaa törkeän ökyjuhlimisensa.
      Voisitko sitten määritellä tämän mystisen "eliitin"? Onko ihminen automaattisesti "sikaileva porho" jos on sattunut vähän rikastumaan tai menestymään? Herää hyvä ihminen ja lakkaa kadehtimasta.

      Lainaa

    43. Tulos: +110 (124 ääntä)
      Eemeli: Kaikki itkee vaan tuota kuinka paljon mielenosottajista tuli kuluja, ei mahtanu ihan 200 000 euroa maksaa tuo mellakka, sen sijaan linnan juhlat maksoi, enemmänkin.
      Mutta kuka hyötyi paikkojen särkemisestä? Ei kukaan. Kun taas itsenäisyysjuhlien palvelut ja tarjoilut tilattiin suomalaisilta pk-yrityksiltä. Joten ns. eliitin bileiden (jotka olivat tänä vuonna harvinaisen tasa-arvoiset) kaatoivat rahaa keskiluokan yrittäjien tileille, kun taas kiakkovieraat eivät saaneet aikaan kuin kuluja. Yritysten tulojen lisäksi itse ainakin nautin kulttuurielämyksestä, joka oli jokaisen suomalaisen saatavilla konsertin myötä. Totta kai kasvavista tuloeroista saa ja pitää olla huolissaan, mutta ilkivalta ja huonosti perusteltu ideologia mellakan takana ovat takuuvarmoja keinoja viedä uskottavuutta itse mielenosoituksen aiheelta.

      Lainaa

    44. Tulos: +123 (135 ääntä)
      Kävi sääliks kun paikalle oli ilmaantunut myös ihan lapsiperheitä ja vanhuksia fiilistelemään itsenäisyyspäivän vastaanottoa ja he joutuivat tota mellakointia todistamaan. Ja kun nyt puolustellaan sitä poliisihevosten hakkaamista tyyliin että vahingossa osuivat tielle niin itse näin ainakin kun eräs mellakoitsija juoksi takaapäin ja täysin tarkoituksellisesti löi nimenomaan sitä poliisihevosta takareiteen. Ja hevosia yritettiin tahallaan pelästyttää ampumalla raketteja niitä kohti, tietysti ne olivat vauhkoina, ja sitten kun joku mellakoitsija jää hevosen töytäisemäksi niin hirvee itku ja poru. En vaan ymmärrä. Miksi valtiolla ja "eliitillä" olisi joku velvollisuus näitä vähäosaisia kohtaan? Tai tietenkin on, mutta missä kohtaa menee se raja, että ihmisen vastuu omista valinnoista ja tekemisistä loppuu ja valtion vastuu alkaa? Jos hipit haluaa vaan maata himassa ja juoda kaljaa niin miksi he paheksuvat ihmisiä, jotka puolestaan haluavat esimerkiksi toimia yrittäjinä ja tehdä vähän parempaa tienestiä? Tulee vähän mieleen se tarina muurahaisista ja heinäsirkasta... Paitsi että siinä tarinassa heinäsirkkakin ilmeisesti ymmärsi mokansa eikä ruvennut mellestämään.

      Lainaa

    45. Tulos: -60 (94 ääntä)
      Poliisihevosten käyttö pitäisi lopettaa eläinrääkkäyksenä. Poliisit ajoivat hevosparat väkijoukkoon ja suihkuttivat niiden selästä pippurikaasua jota varmasti meni hevosten silmiin. Hevoset on "koulutettu" arveluttavin keinoin kestämään ainakin melua ja stressiä. Polisit eivät osanneet edes käsitellä hevosiaan vaan mm. ajoivat 15-vuotiaan kuorotytön päälle. Eläimiä ei pitäisi käyttää ihmisten välisissä kahakoissa aseena! http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194859323231/artikkeli/ratsupoliisi+kaatoi+kuorotyton+kumoon+ja+kirosi+paalle.html

      Lainaa

    46. Tulos: +38 (46 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Hehee, hienosti päätelty, mutta nokkeluudestasi huolimatta ikkunoita tuskin korvataan verovaroilla.
      Jos vakuutusyhtiö (tai Stocka suoraan) perii korvaukset Valtionkonttorilta niin minun mielestäni se on silloin juurikin veronmaksajilta.

      Lainaa

    47. Tulos: +117 (127 ääntä)
      "suihkuttivat niiden selästä pippurikaasua" Pippurikaasua suihkutettiin aidan toiselta puolelta, ei poliisihevosten selästä. "Hevoset on “koulutettu” arveluttavin keinoin kestämään ainakin melua ja stressiä." Kerroppa lisää? Itse olen ymmärtänyt, että poliisihevosten koulutukseen käytetään mm. parellin taktiikoita. Ja se perustuu nimenomaan hevosen luottamukseen ja erilaisiin tilanteisiin siedättämiseen. "Polisit eivät osanneet edes käsitellä hevosiaan" Voisiko johtua siitä, että mielenosoittajat mm. ampuivat raketteja hevosia kohti, hakkasivat niitä jääkiekkomailoilla, heittelivät lumipalloilla ja jääkokkareilla yms? Varmaan kuitenkin heidän aikomuksensa oli nimenomaan pillastuttaa hevoset, joten olisivat hekin voineet miettiä sen verran, että pillastunut hevoslauma saattaa osua ihmisiin?

      Lainaa

    48. Tulos: +105 (115 ääntä)
      Ymmärtääkseni suuri osa linnan juhlijoista ovat myös suomeen veroja maksavia kansalaisia, vai olenko väärässä?

      Lainaa

    49. Ministeri Nieminen 10.12.2013 15:27
      Tulos: -15 (25 ääntä)
      avi: Jos vakuutusyhtiö (tai Stocka suoraan) perii korvaukset Valtionkonttorilta niin minun mielestäni se on silloin juurikin veronmaksajilta.
      Millä perusteella Valtiokonttorilta voitaisiin periä korvauksia rikotuista ikkunoista?

      Lainaa

    50. Tulos: +6 (14 ääntä)
      ylireagointia: Jep jep, mutta todettakoon kuitenkin, että kiakkovierasjuhliin osallistui muutama sata henkilöä, joista vain muutama, korkeintaan parikymmentä, perseili ja rikkoi jotain. Laskutoimituksista pitäville tämä tekee 1-4% osallistujista.
      tekee kyllä 10-20% ettäs sen tiedät

      Lainaa

    51. Puolikiero_savolainen 10.12.2013 16:25
      Tulos: +48 (48 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Millä perusteella Valtiokonttorilta voitaisiin periä korvauksia rikotuista ikkunoista?
      Vahingonkorvauslain perusteella. Kyllähän Stocka rahansa saa vakuutusyhtiöltä, mutta vak.yhtiö perii rahat huligaanilta regressinä ja jos (ja kun) persaukinen on persaukinen, valtionkonttori maksaa viulut.

      Lainaa

    52. yli opistö hörhö 10.12.2013 16:33
      Tulos: +95 (101 ääntä)
      Surullisinta tässä on se, ettei nämä "anarkistit" opi. Kuvittelevat että pointti meni perille päättäjille ja koko kansa on heidän puolellaan. Kun käytiin vähän rikkomassa pankin yms ikkunoita ja hakattiin hevosia jääkiekkomailoilla. Mitä noita videoita tuli katsottua niin 90% ihan nuoria niistä kaikista osallistujista. Alle 30v, ehkä jopa alle 25v. Mut nojoo, "anarkistien" ikäjakaumahan yleensä onkin siitä about viidestätoista sinne noin kahteenkymmeneen vuoteen asti. Sitten aletaan jo pikkuhiljaa ajattelemaan omilla aivoilla ja tajutaan ettei riehumisella saada mitään hyvää aikaiseksi. Ja aika hyvin taas meni muutenkin, "poliisi käytti suhteetonta väkivaltaa" kun ensin hakattiin niitä jäkismailoilla ja heiteltiin pulloilla ja tölkeillä.. Yks Viljami-Petteri-Antero-Kaneli kännipäissään ei huomannut hieman vauhkoontunutta hevosta kun oli niin kiire johtaa poliisinvastaista huutokuoroa, että tuli kaatuneeksi maahan ja eka asia mitä tulee suusta on "satuin olemaan sivullinen uhri! Ja kyllä nämä poliisihevoset on niin hyvin koulutettuja että oli kyllä aivan tahallista!", itkukurkussa. Säälittäviä kakaroita. Tjoo, tuskinpa tätä valitusta kukaan lukee mutta ottaa vaan päähän niin kovasti.

      Lainaa

    53. Tulos: +31 (45 ääntä)
      heppa: Jos haluaa saada käsityksen mistä Kiakkovierasjuhlissa oli kyse, kannattaa lukea muutakin kuin Iltalehtiä. Hyvä kommentti löytyy esim täältä: “Mitä Tampere tarkoittaa? Lisää jälkiliukastelua Kiakkovieraista” http://www.vallankumous.org/blogi/2013/12/08/mita-tampere-tarkoittaa-lisaa-jalkiliukastelua-kiakkovieraista/ “Tässä onkin mielenosoitusten ongelma. Jos järjestää sellaisen kiltin mielenosoituksen, jollaista moralistit ovat nyt kilvan tilanneet, ketään ei kiinnosta. Uskokaa pois, tätä on Suomessa yritetty. Oikeastaan koko suomalainen ruohonjuuritason toiminnan perinne on tätä kiltteilyä. Ja itse asiassa anarkistitkin ovat tätä harrastaneet ja vieläpä Kuokkavierasjuhlilla. Vuoden 2006 Kuokkavierasjuhlat oli noin sadan ihmisen ystävällinen kävelykulkue, jossa marssi muun muassa tanssiva joulupukki. Seurauksena oli sympaattinen pikku-uutinen Hesarissa. Ketään ei kiinnostanut. Ei edes mielenosoittajia, jos ottaa huomioon, että Kuokkikset kuolivat siihen paikkaan. Ainoa tapa viedä viesti perille on nostaa sellainen äläkkä, että osa ihmisistä säikähtää ja syyttelee äläkkää viestin peittämisestä.”
      Ja miten se paikkojen rikkominen nyt auttoi mielipiteen perille saamisessa? Juurihan valitit, etteivät iltapäivälehtien uutiset kerro mistä kiekkovierasjuhlissa on kyse. Ja toisekseen miksi pitäisi päästä iltapäivälehtien otsikoihin, jos niitä ei kerran pidä lukea? Ja voi olla myös, että valtaosaa ihmisiä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta anarkistien vallankumoukset ja nolot mielipiteet.

      Lainaa

    54. Tulos: +40 (58 ääntä)
      Sitä uskomatonta myötähäpeän määrää, kun olen näitä uutisia lukenut. Ei jumalauta, että voivat ihmiset olla tyhmiä. Enpä nyt rupea toistamaan, mitä täällä on jo sanottu (hyvin perustein), mutta yks idea miulla olis: mitä jos noita verorahoja ruvettais säästämään sillä, ettei niitä enää käytetä tällasten valtion syövän tukemiseen? :)) Jos henkilö kokee asiakseen lähteä rikkomaan kirkon ikkunoita ja hakkaamaan hevosia, niin niiden hoitamiseen menevät kulut voisi ottaa henkilön tuista/terveydenhuollosta/koulutuksesta.... Ehkä niitäkin rupeais kiinnostamaan tämä yhteiskunta enemmän, kuin anarkia!11!!1! Suomessa on kuitenkin verrannollisesti asiat ihan hyvin, vaikka sitä asiaa nyt kuinka kääntelisi ja vääntelisi. Parannettavaa löytyy, ihan niinkun mistä tahansa, mutta ei ne asiat parane paikkoja rikkomalla ja hevosia hakkaamalla. Ne, jotka väittävät ettei tavallisista mielenosoituksista ole hyötyä ja että vaaditaan paikkojen rikkomista, jotta laitetaan asioita tapahtumaan: miettikääpä Tahdon 2013 -kampanjaa. Siinä on luotu järkevä kampanja, jota on järkevästi ajettu eteenpäin. Se ei saavuttanut laajaa mediahuomiota, mutta ääniä se keräsi roimasti ja kannatusta ylipäätään. Se ei välttämättä mene vielä läpi, mikä olisi toki vahinko, mutta usein tällaiset asiat eivät tapahdu somie napsauttamalla vaan siihen menee työtä ja aikaa. Siinä missä Tahdon 2013 -kampanja ajaa asioita positiivisesti ja järjestelmällisesti eteenpäin, on Kiakkovieraista vaikea löytää mitään positiivista. Käytännössä koko valtio pitää poppoota vain keskenkasvuisina elämäm koululaisina, niin yritä siinä sitten tehdä jotain järkevää muutosta asioihin, kun kukaan ei yksinkertaisesti ota edes tosissaan.

      Lainaa

    55. Tulos: -10 (14 ääntä)
      Huoh mitä paskaa -.-

      Lainaa

    56. Ministeri Nieminen 10.12.2013 18:05
      Tulos: -5 (17 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: Vahingonkorvauslain perusteella. Kyllähän Stocka rahansa saa vakuutusyhtiöltä, mutta vak.yhtiö perii rahat huligaanilta regressinä ja jos (ja kun) persaukinen on persaukinen, valtionkonttori maksaa viulut.
      Ei pidä paikkaansa. Valtiokonttori korvaa esine- tai taloudellisen vahingon ainoastaan, jos vahingon on aiheuttanut vanki, pidätetty, viranomaisen huostassa oleva kiinniotettu tai muuten rikoksen johdosta vapautensa menettänyt henkilö.

      Lainaa

    57. Tulos: +15 (35 ääntä)
      Miksi poliisi ei käyttänyt kumiluoteja tai vesitykkiä? Oispahan kakarat oppineet.

      Lainaa

    58. Tulos: +26 (32 ääntä)
      heppa: Jos haluaa saada käsityksen mistä Kiakkovierasjuhlissa oli kyse, kannattaa lukea muutakin kuin Iltalehtiä. Hyvä kommentti löytyy esim täältä: “Mitä Tampere tarkoittaa? Lisää jälkiliukastelua Kiakkovieraista” http://www.vallankumous.org/blogi/2013/12/08/mita-tampere-tarkoittaa-lisaa-jalkiliukastelua-kiakkovieraista/ “Tässä onkin mielenosoitusten ongelma. Jos järjestää sellaisen kiltin mielenosoituksen, jollaista moralistit ovat nyt kilvan tilanneet, ketään ei kiinnosta. Uskokaa pois, tätä on Suomessa yritetty. Oikeastaan koko suomalainen ruohonjuuritason toiminnan perinne on tätä kiltteilyä. Ja itse asiassa anarkistitkin ovat tätä harrastaneet ja vieläpä Kuokkavierasjuhlilla. Vuoden 2006 Kuokkavierasjuhlat oli noin sadan ihmisen ystävällinen kävelykulkue, jossa marssi muun muassa tanssiva joulupukki. Seurauksena oli sympaattinen pikku-uutinen Hesarissa. Ketään ei kiinnostanut. Ei edes mielenosoittajia, jos ottaa huomioon, että Kuokkikset kuolivat siihen paikkaan. Ainoa tapa viedä viesti perille on nostaa sellainen äläkkä, että osa ihmisistä säikähtää ja syyttelee äläkkää viestin peittämisestä.”
      100-200 henkilön mielenosoitus harvemmin saa suurta huomiota, koska se on oikeastaan aika pieni. Ja miksi se on pieni? Koska suurin osa ihmisistä ei koe asioiden olevan niin syvältä, että vaivautuisivat kadulle. Faktahan on, että vaikka tuloerot ovat hieman kasvaneet, ne ovat Suomessa kuitenkin vielä verrattain pienet (havainnoillistava kartta: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:World_Map_Gini_coefficient.svg) ja valtaosa kansasta on elämäänsä varsin tyytyväistä, vaikka tietyt tahot tykkäävätkin puhua mm. "pahoinvointivaltiosta" ja "poljetusta kansasta". Totta kai tuloerojen kaventaminen ja vähävaraisten olojen parantaminen ovat tärkeitä tavoitteita, mutta väkivaltainen mellakka on täysin ylimitoitettu ja tuskin edistää asiaa mitenkään. Mellakoitsijatkin on leimattu lähinnä epäonnistuneiksi yhteiskunnan eläteiksi ja kännisiksi pikkurikollisiksi, ja kuka sellaisten rettelöintiä viitsii ottaa vakavasti?

      Lainaa

    59. Tulos: -17 (27 ääntä)
      Kommunismi on meidän optimaalisen ja myös ainoa vaihtehto. Äänestäkää SKP:tä eurovaaleissa.

      Lainaa

    60. Sikaleva porho? 10.12.2013 19:46
      Tulos: +41 (49 ääntä)
      Itseäni kiinnostaisi tietää, missä näiden anarkistien mielestä menee tavallisen ihmisen ja sikailevan eliittikerholaisen raja? Mitataanko se pankkitilin saldon mukaan, vastuuaseman mukaan vai miten? Mitäs, jos henkilö on omalla ahkeruudellaan ja periksiantamattomuudellaan ansainnut asemansa ja rahansa? Toisaalta, jos tällainen henkilö saa lapsia jotka perivät vanhempiensa omaisuuden, ovatko he automaattisesti sikailevia porhokerholaisia, kun eivät ole tehneet töitä asemansa eteen?

      Lainaa

    61. Tulos: +12 (20 ääntä)
      Laskelmissa tulee ottaa huomioon Suomen progressiivinen verotus, jossa eliitti maksaa huomattavasti enemmän veroja kuin me paskaduunarit... eli 240 000 ei voi jakaa suoraan veronmaksajien määrällä saadakseen tuloksen omalta kohdaltaan. Tulee huomioida myös oma veroprosentti...

      Lainaa

    62. Tulos: -22 (36 ääntä)
      hoho "0.05 euroa meni meidän rahoja pippaloihin". Eiköhän pointti ollu protestoida sikaportaan miljardivelkoja ja lainoja ulkomaille kuin itsenäisyyspäivän juhlia itsessään? :)

      Lainaa

    63. Tulos: +19 (27 ääntä)
      Veijo: Laskelmissa tulee ottaa huomioon Suomen progressiivinen verotus, jossa eliitti maksaa huomattavasti enemmän veroja kuin me paskaduunarit… eli 240 000 ei voi jakaa suoraan veronmaksajien määrällä saadakseen tuloksen omalta kohdaltaan. Tulee huomioida myös oma veroprosentti…
      Niin, ja kun ottaa huomioon mitä _elitistiä_ siellä juhlissa oli, niin eiköhän ne juhlat pystytty järkkäämään jo ihan vieraiden omista veroista. Eiköhän siellä ollut sellaistakin porukkaa, jonka verotulot yksin pystyivät kattamaan partyt.

      Lainaa

    64. Syökää särkee, kasvattaa järkee 10.12.2013 20:38
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      Eemeli: Huoh. Joo oli tyhmää rikkoa ikkunoita, mutta idea ei ollut tyhmä! Ei se ole oikein, että joku vi*** eliitti saa juhlia kansan verorahoilla. Jos haluavat pitää jotain keskinäisiä toistensa kehumis kinkereitä niin maksasivat ees ite kulut! Ois paljo tärkeämpiäkin asioita mihin vois noi juhlarahat käyttää. Ja älkää nyt kukaan tulko puolustelemaan, että siellä oli tänä vuonna niitä “tavallisiakin” ihmisiä, tiedän sen. Ne on kutsuttu sinne vaan muodon vuoksi, että herrat jollain tavalla voisi muka oikeuttaa törkeän ökyjuhlimisensa.
      En oo vielä missään nähnyt kerrottavan millä perusteella kyseessä oli hirmuiset ökyjuhlat... jos budjetti oli noin tuo sankarini Aten mainitsema 240 000, ja juhlijoita oli Tampere-talolla n.1700, niin eipä tuo henkilöä kohden käytetty summa minusta ainakaan viittaa minkäänlaiseen ökyilyyn. Voi niitä varoillansa sikaileviakin suomalaisia löytyä, muttei itsenäisyyspäivän vastaanotto ollut kyllä heidän juhlansa tai heitä symboloinut, vaan ihan koko itsenäisen Suomen kansaa. Lisäksi konsertista ja juhlasta sai television välityksellä enimmillään nauttia yli kaksi miljoonaa suomalaista, ettei kyseessä nyt ollut vain ihan pienen piirin juttu. Oli siis oikein tarjottu mahdollisuus todistaa tätä ökyilyä suorassa lähetyksessä, itseltäni tosin ainakin jäi sellainen huomaamatta... Tarjoilut oli samaa tasoa kuin keskimääräisesti missä tahansa juhlissa, sanotaan vaikka häissä, toki juhlijoita oli enemmän ja tarjoiltavissa oli mahdollisesti panostettu enemmän laatuun käyttämällä luomua ja lähitilojen tuotantoa. Sekin siis suomalaisten työntekijöiden voittoa niin suoraan kuin imagollisestikin.

      Lainaa

    65. Tulos: -3 (23 ääntä)
      S. aivartelija: Sillä rikottujen paikkojen korjaamiseen käytettävällä rahalla olisi ostanut monta ruokakassia.
      Kannattaa muistaa että Stockmann ei maksa Suomeen penniäkään yhteisöveroa vaan kierrättää kaikki rahansa ulkomaiden (yleisesti Venäjän kautta). Mutta hei, netissä voi jeesustella siitä kuinka pahat, näköalattoman elämän potkimat ihmiset purkavat pahaa oloaan.

      Lainaa

    66. Tulos: +20 (28 ääntä)
      Miksi nämä anarkistit eivät perusta omaa puoluetta ja lähde ajamaan asiaa eduskunnassa? Jos kerran ovat sitä mieltä että on niin tärkeitä epäkohtia Suomessa. Onko tosissaan heidän mielestä parempi lähteä rieuhumaan, tuhoamaan muiden omaisuutta ja koittaa vahingoittaa työssä olevia ihmisiä (poliiseja). Sitten itketään kun poliisi käytti "kohtuttoman kovia" otteita. Todennäköisesti suurin osa näistä mellakoijista ei pärjäisi maailmassa jossa poliisi ei olisi huolehtimassa yleisestä turvallisuudesta.

      Lainaa

    67. Tulos: +5 (21 ääntä)
      Rehtori: Harmi kun ei päässyt vapaaehtoisena kaasuttamaan ja pamputtamaan hippejä. Kuulemma poliisin yksinoikeus.
      Täytyy yhtyä kommenttisi! Ja Atte on oikean asian ytimessä, mahtavaa. :D

      Lainaa

    68. Tulos: +26 (42 ääntä)
      Voi voi sossupummi-anarkisti-hipit, ettekö ymmärrä, että teidän elättämiseen menee niiiiin paljon isompi verorahasumma vuodessa, kuin linnanjuhliin... .__.

      Lainaa

    69. Tulos: +10 (22 ääntä)
      Tokihan linnanjuhlissa on turhia vieraita, mutta oli siellä myös veteraaneja ja lottia, jotka ainakin minun mielestä ansaitsee tuon yhden illan vuodessa. Uaaa poliisi lyö hippejä pampulla! <3

      Lainaa

    70. Tulos: +36 (42 ääntä)
      Sitä tarina ei kerro kuinka paljon meidän verorahoista kuluu näiden kiekkoluusereiden työttömyystukiin? Paska jama, oho ketkä itse on osa syyllisiä.. Tiedänpä kuinka vituttaa ku joku tällane luuseri pistää autos ikkunan paskaks ja maksat itse 180€ uudesta OMASTA pussistas, kiitos aamen. Lähtekää siperiaan jos ei itsenäiseks taisteltu suomi kelpaa...

      Lainaa

    71. Tulos: +9 (29 ääntä)
      Mää: Eniten järkytti se, että mielenosoittajat satuttivat hevosia. Ne eivät itse ole valinneet uraa poliisihevosina, ihmisten vallankäytön välineinä. Koko poliisihevostoiminnan saisi lopettaa, älytöntä että muut eläimet joutuvat kärsimään ihmisten typeryydestä.
      Entä jos joku poliisihevosista nimenomaan halusi poliisihevoseksi, ja sai tämän homman vaikkei kyennytkään kertomaan sitä?

      Lainaa

    72. osmo the kullinnuuhkia 10.12.2013 23:37
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Tiinan kommentti on todella osuva muilta osin, mutten pidä kauhean todennäköisenä, että esim. Stockmannin ikkunat korvattaisiin verovaroilla.
      mnii itekkin veikkaan iettä nre huligaanit jotka ikkonat rikko myös korvaa ne

      Lainaa

    73. Tulos: +7 (27 ääntä)
      Kuula kalloon vaan koko sakille. Säästyy rahat järkevämpään käyttöön kuin surkeiden sossupummien elättämiseen.

      Lainaa

    74. Tulos: -21 (47 ääntä)
      Nää tyypit jotka valittaa poliisihevosten hakkaamisesta on varmaan niitä suurimmaks osaks, joilla on pihvi/kanaa lautasella naaman edessään. En hyväksy minkäänlaista väkivaltaa eläimiä kohtaan, mutta suht tekopyhää. Miettikääpä niiden tuotantoeläinten olosuhteita tai jotain halal liha teurastusta. Kyllä, se on vielä raaempaa, kuin se, että paksunahkainen hevonen saa pienen haavan, johon se ei kuole. Hevoset potkii hokeilla toisiaan talvisin aika lujaa ja niistäkin tulee haavoja. Mutta jokatapauksessa, kusipäistä toimintaa lyödä hevosta, joka on vaan poliisien väkivallan käytön välikappaleena, mutta miettikää nyt kaksikertaa mistä asiasta kannattaa nostaa haloo ja mistä ei. Maailmalla on tällähetkellä brutaalimpiakin eläinten kidutus juttuja, kuin tuo. Esim. turkiseläimiltä revitään nahat päältä elävän ja jätetään kitumaan, halal-liha härkät hakataan kuoliaaksi ilman minkäänlaista pienintäkään sääliä ja sitten vielä meidän koiraystäviemme kohtalot esim. romaniassa. Miksei kukaan näistä sano mitään?

      Lainaa

    75. Tulos: +17 (27 ääntä)
      Kjajs: Niin kuka ei sano mitään? Jatkuvastihan nuo asiat ovat otsikoissa ja niistä jaksetaan jauhaa maailmantappiin asti. Äläkä ymmärrä minua väärin: mielestäni on hyvä asia, että eläinten huonosta kohtelusta puhutaan ja että ihmiset ovat tietoisia siitä. Sanon, ettei Suomesta ainakaan löydä ketään täysi-ikäistä, joka ei olisi jollain tapaa tietoinen eläinten julmasta kohtelusta ympäri maailmaa. However kyllä, syön lihaa. Olen tietoinen, että rikoksia ja eläinten kaltoinkohtelua tapahtuu, joten ehkä olen tekopyhä. En silti aio lopettaa lihan syöntiä. Siltikin pidän näiden hevosten kohtelua julmana. Miksikö? Kun eläimet tapetaan ruoaksi, niistä tulee, no, ruokaa. Siis ravintoa. Niistä tulee usein myös muuta käyttötavaraa, kuten karvaa ja nahkaa. En näe mitään väärää siinäkään, että näistä teuraseläimistä käytetään mahdollisimman suuri osa. Kaikki teurastamot eivät myöskään ole sitä, mitä aktivistit lähettävät Iltalehden netti-TV:seen. Tässä mellakkatapauksessa sen sijaan ne hevoset olivat siellä poliisien ratsuina. Niistä ei ollut tarkoitus tehdä ruokaa tai vaatteita. Nämä ihmiset hyökkäsivät näiden hevosten kimppuun täysin perusteetta ja satuttivat niitä. Totta helvetissä se on väärin ja osoittaa empatianpuutetta. Päähänkö näitä ihmisiä pitäisi taputtaa, koska "no, toisilla eläimillä on kuitenkin asiat vielä huonommin : )" Miksei tärkeästä asiasta saisi nostaa haloota? Mitä se on pois tuotanto- ja turkiseläimiltä, jotka ovat kyllä muutenkin jatkuvasti uutisissa?

      Lainaa

    76. Toni veppis 11.12.2013 2:00
      Tulos: -10 (14 ääntä)
      huh huh minnehän mie taas eksyin lukemaaan iltanikuluks,saanu nauraa maha kippuras :D mut älkää minust välittäkö,hyvä et asiast keskustellaan..Jatkakaa

      Lainaa

    77. Tulos: +8 (10 ääntä)
      tuo sinun kostosi oli luontoa vastaan, eikä eliittiä. turhaan kaatu sekin puu mistä tuota paperia tehtiin!

      Lainaa

    78. Myötähäpeävä 11.12.2013 3:12
      Tulos: +15 (27 ääntä)
      Ihteeni lähinnä vaan hävetti älyttömästi se, etteivät ees kunnioittaneet linnanjuhlissa olleita sotaveteraaneja. Luokkasota? Ei hemmetti, siellä juhlissa oli immeisiä, jotka on oikeessa sodassa taistelleet niitten anarkisti-kermaperseidenkin tulevaisuuden puolesta. Pientä kiitollisuutta, rakkaat suomalaiset. Plus voi niitä parkoja poliisikokelaita, jotka pääs suorittaan päättötyötään linnanjuhlia turvaamassa...

      Lainaa

    79. Tulos: +7 (15 ääntä)
      kjajs: Nää tyypit jotka valittaa poliisihevosten hakkaamisesta on varmaan niitä suurimmaks osaks, joilla on pihvi/kanaa lautasella naaman edessään. En hyväksy minkäänlaista väkivaltaa eläimiä kohtaan, mutta suht tekopyhää. Miettikääpä niiden tuotantoeläinten olosuhteita tai jotain halal liha teurastusta. Kyllä, se on vielä raaempaa, kuin se, että paksunahkainen hevonen saa pienen haavan, johon se ei kuole. Hevoset potkii hokeilla toisiaan talvisin aika lujaa ja niistäkin tulee haavoja. Mutta jokatapauksessa, kusipäistä toimintaa lyödä hevosta, joka on vaan poliisien väkivallan käytön välikappaleena, mutta miettikää nyt kaksikertaa mistä asiasta kannattaa nostaa haloo ja mistä ei. Maailmalla on tällähetkellä brutaalimpiakin eläinten kidutus juttuja, kuin tuo. Esim. turkiseläimiltä revitään nahat päältä elävän ja jätetään kitumaan, halal-liha härkät hakataan kuoliaaksi ilman minkäänlaista pienintäkään sääliä ja sitten vielä meidän koiraystäviemme kohtalot esim. romaniassa. Miksei kukaan näistä sano mitään?
      Olen vegaani, jos se tieto sattuu kiinnostamaan ja merkitsemään jotain sinulle. Mielestäni on kokonaisuudessaan sairasta, että ihmislaji, joka älykkyydessään kykenisi helpostikin pitämään huolta luonnosta ja eläimistä, riistää niitä sen minkä kerkiää. Maailmalla on asiat huonosti (vielä huonommin), mutta miksi ihmeessä en pyrkisi parantamaan eläinten oloja ja luonnonsuojelua omassa kotimaassani? Varmasti jossain Thaimaassa kuunnellaan suomalaisia jotka menevät sinne saarnaamaan eläinten oloista... Ei, muutoksen pitää lähteä maan sisältä, sen ihmisten mielestä. Suomi ja muu Eurooppa voisi olla esimerkki. En ollenkaan käsitä ajattelutapaa "ei saa valittaa mistään, asiat on muualla huonommin." Asiat on aina jossain muualla huonommin, jossain toisaalla kenties paremmin.

      Lainaa

    80. Prööööt sanoi aivopieru 11.12.2013 10:11
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Hehee, hienosti päätelty, mutta nokkeluudestasi huolimatta ikkunoita tuskin korvataan verovaroilla.
      Ikkunoita tosiaan tuskin verovaroista maksetaan, vaan niitä makselevat kaikki vakuutuksenottajat tasapuolisesti. Sensijaan verovaroista menevät poliisien palkat ja noiden riehujien ruodussa pitäminen vie aika paljon poliisin resursseja, jotka voitaisiin suunnata paremminkin. Eikä homma lopu itsenäisyyspäivään, vaan sitä tutkitaan ja selvitellään vielä pitkään. Joku ikkuna on niissä kuluissa pisara meressä. Yhdenkään kiakkoviaraan on turha valittaa, jos poliisilla ei ole aikaa tutkia kuka pölli hänen joponsa. Itse ovat muuta ohjelmaa järjestäneet.

      Lainaa

    81. Tulos: +10 (14 ääntä)
      huoh hei onnee sil joka luki nää kaikki :''D

      Lainaa

    82. Tulos: -14 (20 ääntä)
      Jaaaaa: Miksi nämä anarkistit eivät perusta omaa puoluetta ja lähde ajamaan asiaa eduskunnassa? Jos kerran ovat sitä mieltä että on niin tärkeitä epäkohtia Suomessa.
      Parisataatuhatta suomalaista äänesti PS:ää, mitä vaikutusta sillä oli politiikkaan? Ei mitään. Ja sitten ihmettellään miksi "kukaan ei lähde ajamaan poliittista aatettaa byhyy äänestämisellä voi vaikuttaa uliuli". Ei voi, kannattaisi jo herätä.

      Lainaa

    83. Tulos: +27 (31 ääntä)
      Eip: Parisataatuhatta suomalaista äänesti PS:ää, mitä vaikutusta sillä oli politiikkaan? Ei mitään. Ja sitten ihmettellään miksi “kukaan ei lähde ajamaan poliittista aatettaa byhyy äänestämisellä voi vaikuttaa uliuli”. Ei voi, kannattaisi jo herätä.
      Persuille tarjottiin mahdollisuus mennä hallitukseen ja vaikuttaa, mutta päättivät mieluummin jäädä turvallisesti huutelemaan oppositiosta. Siitä ettei mitään kummempia tapahtunut ei siis kannata syyttää demokratiaa vaan ehkä enemmänkin Timo Soinia. Tosin kyllähän tietyissä puolueissa oli nähtävissä jonkinlaista lievää asenteiden koventumista persujen menestyksen jälkeen, mm. vakuusjupakan puitteissa?

      Lainaa

    84. Tulos: -2 (10 ääntä)
      Kyllä itsenäisyyspäivää suvaitsee juhlistaa, mutta miksi puolueet saavat pitää pikkujouluja verorahoilla kun osallistujien tulotaso on jo monin kertainen verrattuna suomalaisen keskimääräiseen kuukausiansioon. Pöyristyttävintä hallituksessa on se, että he saavat meidän verorahoillamme käyttää taksia useasti päivässä, mikäli haluavat. Miksi he ovat liian hyviä käyttämään julkisia kulkuneuvoja? Millä osallistujat saapuivat juhliin? Naurettavuuksien huippu on se mihin YLE on alunperin perustettu ja se, ettei sen nykyinen käyttötarkoitus aja tarkoitustaan. Miksi YLElla täytyy olla niin monta kanavaa ja miksi palkat ovat kohtuuttoman suuria? Niillä rahoilla olisi jo moni kylä koulu pidetty pystyssä. Ja jos oikein kunnolla kitistään ja luodaan sisäisiä levottomuuksia, kas kummaa Venäjä tulee ja valloittaa. Siinä sitten itsenäisyyspäivää enää juhlita.

      Lainaa

    85. Tulos: +24 (32 ääntä)
      heppa: Jos järjestää sellaisen kiltin mielenosoituksen, jollaista moralistit ovat nyt kilvan tilanneet, ketään ei kiinnosta.
      Suomessa järjestetään lähestulkoon päivittäin kilttejä mielenosoituksia. Niillä ja Kiakkovierailla on yksi yhteinen piirre: molemmat edustavat marginaalista väestönosaa, jonka näkemyksiä suurin osa yhteiskunnasta ei jaa. Miksi sen pitäisi siis kiinnostaa ketään? Jos minä haluan Suomeen diktatuurin, pitäisikö sen kiinnostaa mediaa? Entä jos minä ja viisi kaveriamme haluamme samaa asiaa? Ketään ei kiinnosta eikä tarvitsekaan kiinnostaa. "Ainoa tapa viedä viesti perille on nostaa sellainen äläkkä, että osa ihmisistä säikähtää ja syyttelee äläkkää viestin peittämisestä.” Mikä viesti? Viesti taisi jäädä tällä kertaa kokonaan antamatta, sillä kaikki voimavarat kohdistettiin idiotismiin. Kuka edes tietää pienen mellakoijajoukon ulkopuolella, miksi siellä oikeasti riehuttiin? Varsinkin kun ottaa huomioon, että osa mellakoijista oli riehumassa vain typeryytensä tähden, eikä minkään korkeamman tarkoitusperän. Ei, viesti ei mennyt perille. Ainoa asia mikä meni perille oli, että Suomesta löytyy tuollainenkin joukko imbesillejä. Ketään ei edelleenkään kiinnosta marginaalisen imbesillijoukon ajama asia. Mutta montaa saattaa kiinnostaa, miten tuollaiset joukkiot pidetään jatkossa kurissa. Mikä siis oli lopputulos? Keskustelua poliisin valtuuksien ja varustelun parantamisesta. Hyvin viestitty arvon anarkistit, sitä te varmasti halusittekin mellakoimalla "eliitin" juhlapaikalla ("eliitti" tosin koostuu mm. veteraaneista, lotista, yliopistojen rehtoreista, ansioituneista tavallisista kansalaisista sekä isosta joukosta ihmisiä, jotka ovat omalla työllään ja yrittämisellään ansainneet kutsun juhliin).

      Lainaa

    86. Tulos: -3 (11 ääntä)
      hävettää olla suomalainen

      Lainaa

    87. hekotellen lueskeskelua 11.12.2013 17:01
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Ja tästäkin tiettyjen henkilöiden kinaamisesta sais hyvän naurunaiheen. Siispä nyt joku perustamaan uus sivusto, "Kommentointimokat" :D

      Lainaa

    88. Tulos: -12 (12 ääntä)
      Laskutoimitus: 28 henkeä oli otettu kiinni rähinöinnin ja ilkivallan takia, mellakoinnista otettiin kiinni vain pahimmat eikä kaikkia paikkoja rikkoneita saatu kiinni. Mutta jos lasketaan että nuo 28 olivat se 1…4%, niin se muutama sata olisi 700-2800 henkeä.
      Juu, ja jos verrataan tätä lukua todelliseen määrään, joka oli 200-300, on mielikuvitushahmoja mukana laskuissasi 500-2500 näkymätöntä, aineetonta otusta.

      Lainaa

    89. Tulos: +13 (25 ääntä)
      Kuulkaas ny pölhöt. Mun pomo tienaa 440 000 vuodessa, maksaa veroja n. 200 000 vuodessa + sen firman yhteisöverot yli 1,5 miljoonaa. Niillä maksetaan viiden vuoden linnanjuhlat helposti. Ei tarvita nillittäviä kitisevä pikkunilkkejä ja niiden pennosia. Ostakaa te niillä vaikka lisää jääkiekkomailoja. Lasit menee maksuun tavallisilla dallareila, joilla on pakko olla kuitenkin vakuutukset. Vakuutusmaksut siis nousee kuitenkin. Verotus ei ole tasaveroa, vakuutukset on. Ei ole mitään väliä paljonko tienaa, vakuutusmaksu on sama. Turha vinkua verorahoista kun ette kuitenkaan maksa. Mistä maksat, köyhä! Ei siinä köyhien rahoja käytetä.

      Lainaa

    90. määä vaaa 11.12.2013 19:28
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Niin se firman/kunnan tms rikottu ikkuna.. Vakuutus korvaa firmalle/kunnalle tms.. Jos tekijä saadaan kiinni, koitetaan periä tekijältä... Menee ulosottoon jos ei saada tekijältä = veronmaksajat maksaa?!

      Lainaa

    91. veroaktivisti 11.12.2013 20:15
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      "Protestoidaan köyhyyttä vastaan ja sit, että rikkaat juhlii verorahoilla, mutta ollaankos sitä yhtään mietitty mistä rahoista rikottu omaisuus korvataan?" Niinpä. Stockan ja pankin ikkunat on Stockan ja pankin omaisuutta, ei kunnan tai valtion.

      Lainaa

    92. solveig nyström 11.12.2013 21:25
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      Jos olisitte vaivautunnut ottaa vähän selvä asioista olisitte huomannut että tällä kerralla oli mukana ihan tavallisia kansalaisia. esm lähihoitaja ja veteraanit ei varmaan kans kuullu eliitiin.Kuinka suuren läsälasku urpot aihetti kun laske poliisien työpalkka siltä illasta. Tulee varmaan erikoispyhälisää ja vaarallisen työlisää ehkä jonkun sairasloma ja kustannukset hevosparkojen hoidosta. Ymmärsin että myöskin tuhottiin jokunen auto sivukadulla .Järkevin kannanotto olisivat kerätä rahaa , hommattu soppatykki ja tarjottu ruoka ei eliitille.

      Lainaa

    93. Tulos: +7 (13 ääntä)
      veroaktivisti: “Protestoidaan köyhyyttä vastaan ja sit, että rikkaat juhlii verorahoilla, mutta ollaankos sitä yhtään mietitty mistä rahoista rikottu omaisuus korvataan?”Niinpä. Stockan ja pankin ikkunat on Stockan ja pankin omaisuutta, ei kunnan tai valtion.
      Stockan ja pankin ikkunat muodostavat aika pienen osan aikaansaaduista kustannuksista, jotka mitä todennäköisimmin korvataan vakuutusyhtiön puolesta. Hajotetut autot korvaa joko vakuutusyhtiö/ auton omistaja itse. Suurin osa kuluista tosiaan tulee poliisien palkoista, mellakan jälkeisistä sairaslomakorvauksista ja tutkintakuluista. Nämä ovat suoraan pois verovaroista.

      Lainaa

    94. uskomatonta 12.12.2013 9:17
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Reija kyllä hyvin rehellisesti tuo esille sen, ettei koko mellakassa ollut tosiaan mitään järkeä, vaan riehuminen oli epäonnistuneiden ja itseensä tyytymättömien ihmisten merkityksetöntä uhoamista. Ne mielenosoitukseen osallistuneet henkilöt, jotka pyrkivät edes omasta mielestään jonkinlaiseen muutokseen ja toivat esille yhteiskunnallista/poliittista kantaansa ovat varmaan ylpeitä näistä Reijan kaltaisista valopäistä, jotka eivät ilmeisesti osaa omilla aivoillaan ajatella. Ei voi muutakun nauraa. :D

      Lainaa

    95. Tulos: +2 (12 ääntä)
      meh: Miksi poliisi ei käyttänyt kumiluoteja tai vesitykkiä? Oispahan kakarat oppineet.
      Vielä itsenäisyyspäivän mielenosoitusta enemmän hävettää tämän keskustelun kulku (lainaamani kommentti vain yhtenä esimerkkinä). Tuodaanko tässä viestiketjussa teidän mielestä julki jollain tavalla parempia asenteita, kuin Kiakkovieraiden riehumisessa? Minusta ei...

      Lainaa

    96. Tulos: -3 (5 ääntä)
      vittu mitä pilkun nussimista ku lukee noita kommentteja :D

      Lainaa

    97. Tulos: -2 (12 ääntä)
      Walter: Onko arvon Eemeli miettinyt kuinka paljon aineellisten tuhojen (ikkunoiden rikkomiset, töhrimiset ym.) lisäksi maksoi Tampereen keskustan turvaaminen mellakkapoliisin toimesta? Koko illan jatkunut ison määrän poliiseja työllistänyt operaatio ei ole ihan halpaa lystiä sekään. Lisäksi en todellakaan ymmärrä poliisin syyllittämistä näiden anarkomarkojen toimesta. Poliisi ylläpitää lakia, jos lakia rikotaan -> poliisin on toimittava. Mitä järkeä on yrittää vahingoittaa työtään tekeviä tavallisia ihmisiä (lue: mellakkapoliisit) ja inistä sitten jos naamaan tulee pippurisumutetta kun ensin hyökkää jääkiekkomailojen kanssa kohti. Jotain rajaa huonolle logiikallekin.
      Niin meinaat että muutenhan siellä ei olisi ollut poliisia paikalla ollenkaan, vaan avoimet ovet?

      Lainaa

    98. lastentarha 13.12.2013 16:30
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      "Jos mä en saa niin ei saa kukaan muukaan!" -periaate katkeroittaa ja seurauksena rikotaan sitä mitä tielle sattuu... Toivottavasti mellakoijat tajuavat näyttävänsä monen muun silmissä äpäriltä, joiden mielestä se, mikä ei hyodytä tai koske heitä itseään on "epäreilua!"

      Lainaa

    99. Tulos: +3 (7 ääntä)
      En tue lainkaan sitä, että jotkut taliaivot päättivät ottaa omat ohjat käsiinsä ja ruveta käyttämään voimakeinoja poliisia ja kaikkea muuta kohtaan, mitkä on mainittu jo 32984 kertaan. Mutta ilman tätä mellakkaa, tästä ei olisi tod. näk. koskaan herännyt minkäänlaista keskustelua kansalaisten välillä. Edelleen olen sitä mieltä, että ei aina kannata uskoa kaikkea, mitä keltaiset sivut kertovat vaan pyrkiä kuulemaan myös paikalla olleiden, sekä itse mielenosoituksen tarkoitusperää kannattavien ihmisten mielipiteitä. Kukin uskokoon mitä haluaa, mutta itse en tykkää median vääristelystä vaikka ei paikkojen paskominen fiksua toimintaa olekaan. Mutta miten muuten he olisivat saaneet oman äänensä kuuluviin? Mellakka vain tuuppaa peittoamaan Kiakkovierasjuhlien poliittisen kannan ja miksi he olivat alunperin paikalla. Ja jos Suomessa asiat olisivat kunnossa, tälläistä ei tapahtuisi. Kiitän ja kuittaan.

      Lainaa

    100. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Jaaaaa: Miksi nämä anarkistit eivät perusta omaa puoluetta ja lähde ajamaan asiaa eduskunnassa?
      Anarkistipuolue olisi aikamoinen itseristiriita. "Meidän puolueen mielestä valtio on ihan turha ja eduskunta pitäisi lopettaa."

      Lainaa

    101. P-Korea Paras Korea 14.12.2013 0:11
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Kim Jong Un valtaan suomessa ja loppus tollanen perseily sataana! Keskitysleiri opettaa!

      Lainaa

    102. moderaattori 15.12.2013 1:08
      Tulos: -3 (5 ääntä)
      Atella ei ole ihan kaikki Jeesukset ristillä.

      Lainaa

    103. Nyt oikeesti 15.12.2013 12:02
      Tulos: +2 (16 ääntä)
      Ajatelkaa: Mikäli Suomen tapaisessa maassa on edes tarvetta yllyttää minkäänlaista protestia, kannattaisiko miettiä syitä tapahtuneelle ja että ehkä systeemissä on jotakin vikaa, johon pitäisi kiinnittää huomiota. “Tyhmät hipit” ei varmasti päde jokaiseen protestiin osallistuneelle. Kaikki tapahtuu syystä.
      Syy on se, että työttömät ja kouluttautumattomat ihmiset kokevat, etteivät itse ole voineet vaikuttaa mitenkään asemaansa, vaan on yhteiskunnan vika, että heistä on tullut moisia luusereita. Pari asiaa näille mellakoitsijoille ja mielenosoittajille: 1) Miksette itse paranna asemaanne opiskelemalla hyvään ammattiin? Se, että yritykset eivät mielellään palkkaa kouluttamattomia juntteja, ei ole "eliitin" vika. Vastaus omiin ongelmiin löytyy peilistä. Valitatte verovarojen käytöstä, vaikka ette itse monetkaan maksa veroja työttömiä kun olette. Olette siis niitä, jotka vievät meidän muiden maksamia verovaroja todennäköisesti melkein koko ikänne. Olisiko aika ottaa ensin itseään niskasta kiinni ja vasta sitten etsiä syytä muualta? 2) Tämä ns. "pieni eliitti, joka päättää kaikista Suomen asioista" (oletan, että puhutte kansanedustajista) on, joka tapauksessa valittu täysin demokraattisesti. Ottakaa osaa politiikkaan ja äänestäkää, jos haluatte vaikuttaa.

      Lainaa

    104. Nyt oikeesti 15.12.2013 12:05
      Tulos: -1 (7 ääntä)
      Daada: En tue lainkaan sitä, että jotkut taliaivot päättivät ottaa omat ohjat käsiinsä ja ruveta käyttämään voimakeinoja poliisia ja kaikkea muuta kohtaan, mitkä on mainittu jo 32984 kertaan. Mutta ilman tätä mellakkaa, tästä ei olisi tod. näk. koskaan herännyt minkäänlaista keskustelua kansalaisten välillä. Edelleen olen sitä mieltä, että ei aina kannata uskoa kaikkea, mitä keltaiset sivut kertovat vaan pyrkiä kuulemaan myös paikalla olleiden, sekä itse mielenosoituksen tarkoitusperää kannattavien ihmisten mielipiteitä. Kukin uskokoon mitä haluaa, mutta itse en tykkää median vääristelystä vaikka ei paikkojen paskominen fiksua toimintaa olekaan. Mutta miten muuten he olisivat saaneet oman äänensä kuuluviin? Mellakka vain tuuppaa peittoamaan Kiakkovierasjuhlien poliittisen kannan ja miksi he olivat alunperin paikalla. Ja jos Suomessa asiat olisivat kunnossa, tälläistä ei tapahtuisi. Kiitän ja kuittaan.
      Juuri se poliittinen kanta tässä onkin epäselväksi jäänyt.. Kerro toki lisää, jos siitä jotain tiedät.

      Lainaa

    105. anarkian mahti 15.12.2013 16:34
      Tulos: -1 (7 ääntä)
      Keskustelua ensimmäisestä viestiketjusta: "NO KUKA VITTU NE HEVOSET SINNE TOI PAMPPUJEN JA MAILOJEN KESKELLE? JA KAI SE NY ON AIKA SELVÄÄ ETTÄ IKKUNOIDEN SÄRKEMINEN OLI VIESTI NIILLE FIRMOILLE/PANKEILLE!MIKÄHÄ MITTAPUU TÄS ON KÄYTÖSSÄ? MUUTAMA IKKUNA VERRATTUNA SATOJEN TUHANSIEN VERORAHA SATSAUS YHDEN ILLAN ELIITTI-JUHLIIN SEKÄ TURVATOIMIIN! TOSIAAN ARVOSTELKAA VAIKKA NITÄ VITUN PUKUJA,EIÄ IHMISII JOTKA KOITTAA AJAA KAIKKIEN ETUA JA HYVINVOINTII! JA SE LIPPU PALO JO EU:HUN LIITTYESSÄ! KAI TIEDÄTTE SENTÄÄN PRESSAMME NIMEN...OLIKO SE SAULI VAI HERMAN SE JOKA PÄÄTTÄÄ...? ...VITUN WINDOW-SHOPPARIT...." ei hyvää päivää

      Lainaa

    106. Tulos: +7 (9 ääntä)
      blah: Se onkin niiden kauppojen syy, miksi linnanjuhlat pidetään. Siispä rikotaan ikkunat. Loogista. Sit joku ituhippi itkee ku hevonen töytäsee kumoon ja tuli mustelma, yhyy!
      Miksi aina ituhippejä syytetään... kyseessä oli tällä kertaa ihka-aidot kommunistikommuunihipit! :D

      Lainaa

    107. Tulos: +1 (9 ääntä)
      En ole katsonut videoita, joten en ota kantaa poliisihevosien käytöstä tähän, mutta esim. Festareilla tms tapahtumissa poliisihevoset ovat suurena apuna poliisien työssä. Hevosia väistetään nätisti ja annetaan poliisien päästä tapahtumapaikoille ja pystyvät katsomaan tilannetta paremmin. Autolla jos yrittävät ihmismassojen läpi, eivät varmasti ihmiset väistä! (En väistä kyllä itsekkään, enkä henk.koht pidä poliiseista sekä itse mokailleena, että sivusta seuranneena) :)

      Lainaa

    108. Tulos: 0 (10 ääntä)
      Porkkanan tarkkuus: Tohon Atten kehittämään henkilökohtaiseen verokuormitukseen suhteutettuun mellakoimiseen voisin itsekkin lähteä, jos joskus tarvitsee protestoida jotain verovarojen käytön epäkohtaa. Tosin Atten laskutoimitus oli epätarkka, sillä oma osuus pitäsisi laskea kertoimella ([väärin käytetty verovarallisuus / kansalainen] x [itseni maksama veromäärä / kansalaisten keskimäärin maksama veromäärä]).
      En kestä kun kirjoitat Atten. Se on ATEN!!!!! Onko Marttikin sitten Marttin? Tai Pirkko Pirkkon? Voi vittu.

      Lainaa

    109. Tulos: -5 (19 ääntä)
      Tää koko keskustelu on feissarimoka. Osa ehdottaa anarkisteille omaa puoluetta ja suurin osa on kiinnostunut stockmannin vakuutetuista ikkunoista. Sanoisin teille kaikille, että lukekaa nyt helvetti jotain muutaki ku mainoslehtisiä, vois sana anarkistikin avautua aika erilailla ja vois huomata muitakin pointteja mielenosoituksessa, kuin hevosella vekki ja poliisiressu ja isänmaa ja meidän suomi. Suosittelen ihan reippaasti ja rohkeesti avaamaan kirjan. Kyllä teillä on vielä mahdollisuus oppia ajattelemaan omilla aivoillanne...

      Lainaa

    110. Atte on mieshuora 21.12.2013 18:08
      Tulos: -11 (15 ääntä)
      Atte on mieshuora

      Lainaa

    111. Tulos: -1 (7 ääntä)
      Kipsu__: Nooh ens vuonna sitten poliisille vähä järeemmät aseet käyttöön Se, kuka seuraavaks kehtaa satuttaa poliiseja/hevosia mellakassa, niin poliisilla lupa ampua tätä urpoa ↑↑ olkapäähän tai jalkaan jne. ihan sama, kunhan viesti menee perille.
      onneksi poliisi sai surutta ratsastaa juhlista poistuvien lapsiesiintyjien yli.

      Lainaa

    112. thaimaamake 14.5.2015 11:32
      Tulos: -5 (5 ääntä)
      Atte voi maksaa myös mun 5snt. Ja kaikille muillekkin tiedoksi, jos ei huvita maksaa linnanjuhlia niin ei hätää, Atte maksaa!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: mellakka, itsenäisyyspäivä, itsenäisyys, anarkia, mielenosoitus, protesti, eliitti, juhlat, Tampere