Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Puhelinmyyjän palkka

Puhelinmyyjä pimahtaa.
Puhelinmyyjän palkka

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 94 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. S. aivartelija 10.12.2013 6:21
      Tulos: +578 (620 ääntä)
      Salla, kyllä sinä tulet meidän työpaikoille, kun puhelinmyyjiä soittelee monta kertaa päivässä keskeyttäen työnteon. Pahimmat alkavat vaan kysellä osoitetietoja suoraan kertomatta, että tämä on myyntipuhelu. No onneksi meidän firmassa osataan näille sanoa heti ei. Mutta ei meillä lyödä luuria korvaan, mutta jos viisi minuuttia aletaan jankata, pakkohan se on, kun ei koko työpäivää voi käyttää puhelinmyyjän jankkausta kuunnellessa.

      Lainaa

    2. Tulos: +259 (273 ääntä)
      Voi Veera <3 Mut eihän tuosta lopulta onneksi paljon haittaa ole, jos talous kestää ja lukeminen kiinnostaa. Muuten kannattaa kyllä hankkia se esto :D

      Lainaa

    3. Tulos: +415 (501 ääntä)
      Salla on väärässä. Kaikki työ ei ole todellakaan yhtä tärkeää ja maailma pyörisi tasan yhtä hyvin ilman puhelinmyyjiä. Heille ei myöskään oltaisi mitä suuremmalla todennäköisyydellä niin epäkohteliaita jos puhelinmyyjät itse toimisivat myös kohteliaasti ja muita ärsyttämättä (eli uskoisivat sen ettei kiinnosta ja lopettaisivat väkisintyrkyttämisen sekä jankkaamisen). Tuo on toki sinällään ymmärrettävää juurikin tuon provikkapalkan vuoksi, mutta puhelinmyyjän pitäisi samalla myös ymmärtää että se samainen syy johtaa siihen, ettei hänestä pidetä puhelimen toisessa päässä.

      Lainaa

    4. Kiellettäisiinpä kokonaan 10.12.2013 7:20
      Tulos: +226 (354 ääntä)
      Puhelinmyynti ei ole työtä, vaan laillistettua häiriköintiä.

      Lainaa

    5. Tulos: +314 (356 ääntä)
      Salla: samaa saamme niskaan me kaupan kassat, että turha itkeä. Valitettavasti se on asiakaspalvelijan osa. Ja kyllä, paskaduunitkin pitää jonkun tehdä, mutta puhelinmyyntiä ei tässä maailmassa nykyään, internetaikakaudella tarvita enää mihinkään. Fakta.

      Lainaa

    6. Tulos: +130 (152 ääntä)
      ...Ja just eilen puhuttiin siitä, miten rasittavia ne puhelinmyyjätki osaa olla. Osalla tullu asenne, että vaikka sanot nätisti "Ei kiitos tällä kertaa", niin puhuminen ei lopu ja lopulta alkaa haistattelu. Niin miksiköhän teille sitä päätä auotaan? Paras oli kun myi Costumea. "Emmä kiitos, ei oikein kyllä toi muoti kiinnosta ja muutenki luen tosi vähän paperijulkaisuja, tulee vaan turhaa roskaa. " "No mut tää on kyllä niin halpa et kannattais vaik vaan sen takii tilata" ..Oh. Okei.

      Lainaa

    7. Tulos: +217 (237 ääntä)
      Salla, laittaisitko kotinumerosi mulle? Soittelen sitten kun mulle sopii. Oon myymässä autoani.

      Lainaa

    8. Tulos: -32 (166 ääntä)
      Ei, puhelinmyyjät eivät ole ihmisiä, ja maailma pyörii aivan hyvin ilman heitäkin. Jos ihmiset haluavat lukea ja tilata lehtiä, osaavat he tilata haluamansa lehdet joko internetistä taikka soittamalla asiakaspalveluun.

      Lainaa

    9. Tulos: +10 (44 ääntä)
      No joo, oon itekkiin tilannu vaan siks, kun en oo kehannu sannoo ei. Mutta sitten kun lehti on tullu, niin oon soittanu ja sanonu etten halluu tämmöstä lehtee. Ja ei oo ollu ongelmia peruuttaa sitä tilausta, eikä oo tullu laskuja. Sen takia en vastaa tuntemattomiin numeroihin, kun sorrun niin helposti tilaamaan!

      Lainaa

    10. Tulos: +109 (123 ääntä)
      Sallalle: Monesti kun ne puhelinmyyjät soittaa, niin ei siihen välliin pääse mittään sanomaan, kun heti kun puhelimmeen vastaa, niin alkaa kauhee latelu! Että vois aluks kysyä kiinnostaako tämmönen lehti alunperinkään, niin ei turhaan sinun kallis työaika tuhlautus.

      Lainaa

    11. Tulos: +81 (97 ääntä)
      Puhelinmyyjä soittaa ja tyrkyttää hyviä puuvillasukkia. Minä: "On aika kalliita sukkia. Marketista saa eurolla parin." Myyjä: "Nii... No ei sitte." Ois voinu ees ite uskoo siihen mitä myy.

      Lainaa

    12. Tulos: -27 (105 ääntä)
      rehellistä työtä? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH. kerro parempi vitsi.

      Lainaa

    13. puhelinmyyjän sisko 10.12.2013 9:38
      Tulos: +88 (104 ääntä)
      Jotkut puhelinmyyjät saavat muuten pohjapalkkaa sen mukaan, kauanko puhelut yhteensä kestää. Lisäksi sitten joku provikka myydyistä tuotteista. Siinä tapauksessahan asiakasta kannattaakin yrittää jututtaa mahdollisimman kauan. Muutenkin ilmeisesti ostotodennäköisyys kasvaa ja asiakkaan mieli voi muuttua jos onnistuu tarpeeksi kauan hänen kanssaan juttelemaan. Itselläni on kyllä kaikki mahdolliset estot eikä kyllä pahemmin puhelinmyyjät soittelekaan, en itseasiassa muista koska olisi viimeksi soitellut. Osaan myös itse kohteliaasti keskeyttää myyjän heti alkuunsa ja sanoa että "Kiitos, en tällä kertaa osta mitään" ja laittaa puhelimen kiinni (koska se myyjä ei sitä edes saa tehdä).

      Lainaa

    14. Tulos: +40 (66 ääntä)
      Voi Salla, Salla. Ota nyt huomioon että muillakin ihmisillä on tiukkaa eivätkä välttämättä voi varattomuuden takia tilata mitään lehteä vaikka haluaisikin kun elää jo muuten kädestä suuhun... :' D Justiin sen takia en vastaile tuntemattomiin numeroihin.

      Lainaa

    15. Ex-puhelinmyyjä 10.12.2013 9:52
      Tulos: +58 (158 ääntä)
      Jokaisen, joka haukkuu puhelinmyyjiä, kannattaisi vain katsoa peiliin. Itse en ole koskaan törmännyt rasittavaan puhelinmyyjään, koska kohtelen heitä kunnioittavasti. Sen sijaan itse puhelinmyyjänä olen todellakin saanut vaikka mitä paskaa niskaani vain työni takia - omalla käytökselläni ei ollut mitään osuutta asiaan, yleensä en edes ehtinyt mitään myydä, joten jankaamisesta ei ole kyse. Turhauttavampaa vihoittelusta teki se, etten todellakaan olisi halunnut olla puhelinmyyjänä, mutta jostakin opiskelijan ne ruoka- ja vuokrarahat on hankittava, ellei halua ottaa lainaa. Toki eri firmoilla on erilaiset periaatteet myynttin, ja aloittelijat tekevät kuten käsketään (eli tarjoavat sen kolme kertaa ja lukee litanjan, joka käsketään lukemaan), mutta kukaan myyjä ei tahallaan ole vittumainen, koska sellaista myyjää ei pidetä töissä. Ja sitten pieni vinkki teille puhelinmyyjiä vihaaville: jos ette halua, että puhelinmyyjät soittelevat, niin älkää levitelkö sitä numeroanne joka paikkaan. Niitä numeroita ei randomisti arvota jostakin, vaan ne otetaan vanhoista tilaajatiedoista/kilpailulomakkeista.

      Lainaa

    16. Ex-puhelinmyyjä 10.12.2013 9:56
      Tulos: +40 (96 ääntä)
      Ai niin, lisäyksenä vielä se, että puhelinmyyjien lehtitarjoukset ovat yleensä parhaita mahdollisia, poislukien henkilökohtaiset tarjoukset. Jos siis lehtiä lukee, niin kannattaa tilata puhelinmyyjältä, ihan senkin takia, että myyjät ovat usein niitä vähätuloisia opiskelijoita. P.S Pahoittelut kaikista edellisen kommentin kirjoitusvirheistä.

      Lainaa

    17. Tulos: +71 (79 ääntä)
      Itse olen ollut jokusen vuoden puhelinmyyjänä ja itse ainakin pidän siitä että sanotaan vaan kiitos ei, en tarvitse. Sitten sitä kysytään uudestaan sama, koska niin koulutuksessa painotettiin tekemään. Siihen voi vastata taas sen ei kiitos ja useimmat (ja fiksuimmat) myyjät jättää siinä kohtaa rauhaan. Myönnän että en ole myyjänä parhaimmasta päästä, mutta ainakin on kiva olla töissä kun luurin toisessa päässä ei huudeta aina vittusaatanaa.

      Lainaa

    18. Puolikiero_savolainen 10.12.2013 10:24
      Tulos: -16 (86 ääntä)
      No joo.. Ja sitten jos nämä "puhelinmyynti laittomaksi" ehdottelijat esittäisivät seuraavaksi, mitä tehdään yli 100 000 työttömäksi jääneelle? Se on niinkin työllistävä Suomessa. Salla, koita jaksaa. Itse olin 2000-luvun alussa kolme vuotta lehtimyyjänä ja en vaihtais päivääkään. Jokainen työnantaja on arvostanut "kovan koulun" kävijää, joten jos pärjäät siellä, niin tervetuloa myyntialalle!

      Lainaa

    19. Tulos: +66 (106 ääntä)
      Jokaisen, joka haukkuu puhelinmyyjiä, kannattaisi vain katsoa peiliin. Itse en ole koskaan törmännyt rasittavaan puhelinmyyjään, koska kohtelen heitä kunnioittavasti.
      No katsotaanpa sinne peiliin. Siellä on aina myös puhelinmyyjille ystävällinen ihminen, joka usein mm. herää puhelinmyyjän soittoon yövuoron jälkeen parin tunnin unien jälkeen, ja ilmoittaa "en kai häiritse?"-kysymykseen asiallisesti, että olen ollut yövuorossa ja nukun, ja vastaukseksi tulee "Voi anteeksi, mutta mulla ois tällainen tarjousblaablablabbllaahölöpötihöö...." Oletteko tosissanne?

      Lainaa

    20. Tulos: +53 (139 ääntä)
      bb: Voi Salla, Salla. Ota nyt huomioon että muillakin ihmisillä on tiukkaa eivätkä välttämättä voi varattomuuden takia tilata mitään lehteä vaikka haluaisikin kun elää jo muuten kädestä suuhun… :’ D Justiin sen takia en vastaile tuntemattomiin numeroihin.
      Et vastaa tuntemattomiin numeroihin siksi että siellä voi olla puhelinmyyjä? Herranen aika. Entäs jos se soitto tuleekin sairaalasta, haluavat kertoa että joku läheisesi on ollut onnettomuudessa? Tai verotoimiston täti yrittää soittaa kertoakseen että ellet toimita äkkiä uutta verokorttia, menee liksastasi verot lisäveroprosentin mukaan? Tai ehkä siellä on paras kaverisi, joka on ajanut ojaan ja soittaa sinua apuun ohikulkijan puhelimesta? Tai ehkä siellä onkin elämäsi rakkaus, joka on onkinut numerosi jostakin käsiinsä ja kädet hikisinä siellä odottaa vastaustasi pyytääkseen sinut treffeille? Tai jos se onkin naapuri, joka yrittää soittaa sinulle kertoakseen että kämppäsi on tulessa? Tai ehkä olet voittanut arvonnasta matkalahjakortin ja sitä yritetään sinulle puhelimitse kertoa? Mutta sinäpä et vastaa kuin tutuille. Tätä en ole koskaan ymmärtänyt.

      Lainaa

    21. Tulos: +47 (57 ääntä)
      Puhelinmyyjät on suurimmaksi osaksi just sen takia rasittavia kun ne soittelee niin typerään aikaan (kun oli koulussa niin kesken tunnin tai kun on töissä niin just sillon ku ois vähän muutakin tekemistä, mutta pakko vastata ku ei tiiä jos soittajalla oikeasti onkin jotain asiaa) ja höpöttää niin nopeasti että ei saa sanottua väliin että ei! Sillon tulee lyötyä vaan luuri korvaan kun ei kerran kuuntele. On mulle yks hauskakin puhelinmmyyjä soittanut, itse asiassa taitaa olla ainut miesuolinen myyjä kuka mulle on koskaan koittanu mitään kaupata. Alotti sillä perus "joo kun oot ollu niin hyvä asiakas meille" jne jne vaikka yhtäkään lehteä en oo koskaan tilannu... No, sanoin sille sitten että joo sori mutta en osta mitään. No, se vaan naurahti ja kysy että no saako se silti puhua sen litannian lopuun nii saa mun numeron listalta pois, tottakai annoin sitten puhua kun kerran pyysi :D Se sitten jatko "no siis joo sä oisit saanu ilmaseks näin ja näin kauan Cosmoa tai tota yhtä toista lehteä ja sit kaupanpäälle tollanen Lumene raspberry juttu, en mä oikeen ees tiiä mikä toi on, ja sit vielä suoristusrauta huonojen hiuspäivien varalle! Mutta niin ku sä arvasit niin ainahan näihin liittyy joku juttu, eli hyvää päivänjatkoa vaan sulle, moikka!" Naureskeli itekin vähän puhuessaan ja mua alko naurattaa aivan kauheasti myös... Mutta mukavin puhelinmyyjä ikinä! Jos joku sattuu tunnistamaan itsensä niin kiitos kun piristit mun päivää :'D

      Lainaa

    22. Tulos: +50 (78 ääntä)
      Puhelinmyyjät on kyllä välillä aivan uskomattomia, ei oo kauaa siitä kun ykskin urpo soitti puoli yhdeksältä illalla jostain paskalehdestä. En tiiä onko se vaan mun päässä, mutta ei puoli yhdeksältä saatana kaupata kenellekkään yhtään mitään, joku kotirauha pitäis olla nykyihmiselläkin.

      Lainaa

    23. Tulos: +37 (53 ääntä)
      En minäkään pidä puhelinmyyjistä, mutta työtä sekin ja pisteet niille jotka sitä jaksaa. Siinä tulee varmasti paskaa niskaan. Kuten anoppini sanoi (työtä myös tehneenä) että se ei ole ihmisen työtä. Puhelinmyynnin voisi varmasti myös lopettaa, mutta niin kauan kuin sitä jatketaan, niin koitetaan olla kohteliaita. Itse usein kuuntelen myyntilitanian (koska en saa sanottua sinne väliin mitään) ja sitten totean että en tarvitse. Useimmiten se tajutaan ja saan puhelun päättymään.

      Lainaa

    24. Tulos: +27 (59 ääntä)
      Salla, olisiko sinusta kiva kun olet esimerkiksi kolmenkymmenen yhdeksän asteen kuumeessa ja haluaisit nukkua, kun sama puhelinmyyjä jolle olet jo sanonut "EI" kolmesti tämän tyrkyttäessä Valittuja Paloja soittaa jo neljännen kerran, ei kysy edes kohteliausuussyistä onko hyvä hetki soittaa, vaan alkaa heti pälpättää sitä myyntipuhettaan läpi, ja että sille myyjällee pitää oikeasti HUUTAA että "ole nyt muutama sekunti hiljaa, mä olen jo kolmesti sulle sanonu että mä EN tarvitse Valittuja Paloja, eikö mene jakeluun?" Jouduin kaivamaan sen puhelinmyyntifirman sähköpostiosoitteen ja uhkaamaan rikosilmoituksella ellei soittelu lopu, kun ei tunnu muuten menevän jakeluun että "Ei" ei tarkoita "soita huomenna uudestaan vielä vähän huonompaan aikaan"

      Lainaa

    25. Tulos: +24 (34 ääntä)
      Puhelinmyyjät kyl sabotoi huolella mua.. On viel salainen numero. Lehtimyyjille totean heti puhelun alussa että olen holhouksenalainen, enkä saa ostaa mitään itse. On kummasti vähentyny puhelut sen jälkeen, kun aloin käyttämään tota tekniikkaa..

      Lainaa

    26. Ent. puhelinmyyjä 10.12.2013 13:46
      Tulos: -19 (43 ääntä)
      Joo, jonkun on paskaduunit tehtävä, ja mun mielestä junien vessojen siivoojan duuni on kuljettaja tai Cheek. Kumpaakaan niistä kukaan ei OIKEESTI tartte. Junien vessoja jos kukaan ei siivoo, ni.. No.. Kuvitelkaa. Ja samaan kategoriaan lankee puhelinmyyjät, ei kenenkään oo pakkositä työtä tehä, hyvin pärjättäisi ilmankin

      Lainaa

    27. Ent. puhelinmyyjä 10.12.2013 13:47
      Tulos: +12 (50 ääntä)
      Joo, jonkun on paskaduunit tehtävä, ja mun mielestä junien vessojen siivoojan duuni on paljon kunnioitettavampi ku esim limusiininkuljettaja tai Cheek. Kumpaakaan niistä kukaan ei OIKEESTI tartte. Junien vessoja jos kukaan ei siivoo, ni.. No.. Kuvitelkaa. Ja samaan kategoriaan lankee puhelinmyyjät, ei kenenkään oo pakkositä työtä tehä, hyvin pärjättäisi ilmankin

      Lainaa

    28. Tulos: -17 (53 ääntä)
      Aina kun puhelinmyyjä soittaa niin esitän kiinostunutta ja pitkitän puhelua,mutta ikinä en osta mitään.Kerran onnistuin vedättämään melkein 25 minuuttia kyselemällä tuotteesta ja yritin vähän jopa tinkiä.

      Lainaa

    29. Tulos: -20 (64 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: No joo.. Ja sitten jos nämä “puhelinmyynti laittomaksi” ehdottelijat esittäisivät seuraavaksi, mitä tehdään yli 100 000 työttömäksi jääneelle? Se on niinkin työllistävä Suomessa. Salla, koita jaksaa. Itse olin 2000-luvun alussa kolme vuotta lehtimyyjänä ja en vaihtais päivääkään. Jokainen työnantaja on arvostanut “kovan koulun” kävijää, joten jos pärjäät siellä, niin tervetuloa myyntialalle!
      Oi oi anna mun kaikki kestää vai että oikeen " kovan koulun kävijää" :D Veteraaneista ajattelen ehkä että ovat käyneet "kovan koulun" mutta että oikeen puhelinmyyjä.....?aahhhahahhhahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahah

      Lainaa

    30. Entinen puhelinmyyjä 2 10.12.2013 14:24
      Tulos: +35 (43 ääntä)
      Mainitaan alkuun, että olen itse toiminut puhelinmyyjänä, joten tiedän miltä siitä luurin toisessa päässä olevasta henkilöstä tuntuu ja miten myyjät "koulutetaan". Olen myös aina ystävällinen puhelinmyyjille. Kuitenkin puhelinmyyjät ovat mielestäni T-O-D-E-L-L-A ärsyttäviä. Miksi? Koska he lähes poikkeuksetta jankuttavat, soittavat mihin aikaan sattuu, eivät usko vaikka kohteliaasti totean, ettei kiinnosta /on paha hetki /olen hautajaisissa / kokouksessa etc. Puhelinmyyjät myös yleensä pälättävät litaniansa tosiaan niin, ettei sanaakaan saa väliin ja jos keskeyttää niin on sitten ilmeisesti epäkohtelias. Ja on todella vaikeaa koittaa selvittää mistä puhelussa on kyse, kun litania alkaa "Oot kuule voittanut nyt tällaisessa arvonnassa ja meillä on sulle nyt tosi hyvä tarjous sitten palkintona...". Mitään ikinä ole voittanut kuitenkaan vaan kyseessä on joku pirun erikoistarjous. P***aa puuhaa.

      Lainaa

    31. Tulos: -16 (52 ääntä)
      Ahhh, puhelinmyyjille v_ttuilu siis toimii!? No hyvä, jatkan samalla linjalla. Ehkä vielä joskus koittaa se päivä että näistä syöpäläisistä päästään lopullisesti.

      Lainaa

    32. Tulos: +30 (46 ääntä)
      On hieman hankala ymmärtää, kuinka on laillista häiritä ihmisten yksityisyyttä sen takia, että vois myydä tavaraa, jota ns. asiakas ei omatoimisesti ole edes aikeissa hankkia. Siis, tuputetaan ihmisille tavaraa jota ne ei halua ja kutsutaan sitä vielä rehelliseksi työksi.

      Lainaa

    33. Tulos: +44 (48 ääntä)
      Mä olen yrittänyt kovasti olla ystävällinen puhelinmyyjille, mutta se on ihan uskomattoman vaikeaa. Yleensä se puhelu alkaa juurikin; "No heippa Rae, sä olet varmaan kiinnostunut muodista ja sisustuksesta?" "No en juuri" "No mutta nyt kannattaa kiinnostua, koska meillä on tällainen tarjous!" "Mä olen työtön, mulla ei ole varaa" "Hei, päätä se vasta kun oot kuullut tän meidän uskomattoman tarjouksen ja läpäläpäläpä" ÖÖ juu ellei ne jaa ilmaiseksi niitä lehtiä niin tiedän, ettei ole varaa. Mulla ei ole sitä 20 euroa/kk ylimääräistä, käytän sen ennemmin ruokaan ja elämiseen kun johkin Trendin kaltaisiin hömppälehtiin.

      Lainaa

    34. Tulos: +55 (63 ääntä)
      Törkeimmät puhelinmyyjät on pilkanneet mua kun olen sanonut ettei mulla ole varaa ostaa lehteä. Että on niin halpaa että KAIKILLA on varaa. No muttakun ei ole.. Tuli aika paha mieli kun en edes valehdellut. Eräs lehtimyyjä suuttui kun vastasin hälle ja tajuttuani että kyseessä on myyjä, sanoin etten voi puhua kun olen koulussa tunnilla. Kysyi että miksi vitussa sitten vastasin ja löi luurin korvaan. Jaa-a, ehkä siksi että odotin soittoa lääkäriltä :I On niitä kyllä mukaviakin. Ihan oikeasti mukavia :)

      Lainaa

    35. Tulos: -12 (38 ääntä)
      naismyyjät tuntuvat olevan kovasti agressivisempia myyjiä; myyntipuhe alkaa heti kun puhelimeen vastaa eikä sitä saa keskeytettyä kuin huutamalla, miesmyyjien kanssa onkin hiukan mukavampi jutella kun heillä ei yleensä ole ihan samanlainen kiire saada se mahdollinen asiakas lyömään luurin korvaan, näin ainakin omien kokemusten perusteella, olen myös tehnyt puhelinmyyntiä lyhyen aikaa, itse sain lähinnä suhteellisen hyväkäytöksisiä asiakkaita tuolloin, mutta pelisäännötkin olivat hiukan toiset kuin nykyään tuntuu olevan.

      Lainaa

    36. Tulos: +36 (40 ääntä)
      Ei niillä puhelinmyyjilläkään kaikilla käytöstapoja ole. Viimeks puhelinmyyjä tyrkytti mulle jotain ilmasia lehtiä ja ei maksa yhtään mitään. Ilmasta on, ihan varmasti! Sanoin etten halua hänen ilmasia lehtiään, kun ei ilmasia lehtiä oo olemassakaan. Löi mulle luurin korvaan. Ja valehdellahan noi osaa tai ainakin jättää kertomatta asioista, josset ite tivaa. Plus se jankkaaminen!! En ihmettele, et joillakin palaa käpy

      Lainaa

    37. Tulos: +32 (48 ääntä)
      Itse voin myös puhelinmyyjänä ja puhelinmyyntifirman esimiehenä sanoa, että turha itkeä, jos joku asiakkaasi haukkuu sut pystyyn, huutaa sulle tai lyö luuria. Jotkut persnaama työntekijät ovat antaneet itse asiakkaille sen maineen että ei osata ajatella mitään muuta kun sitä, että asiakas tilaa vaikka aku ankan vaikka sille ei olisi minkäännäköstä käyttöä. Pointtini siis se, että kyllä myös sen puhelinmyyjän pitää osata siinä puhelimessa käyttäytyä vaikka asiakas kuinka tulisi linjojen läpi. Tervetuloa Salla työelämään: jokaisessa duunissa on se ns.paskapuoli.

      Lainaa

    38. kaksi päivää kestin 10.12.2013 16:39
      Tulos: +72 (76 ääntä)
      15-vuotiaan on yllättävän vaikea saada kesätöitä, vallankin jos aloittaa haun vasta toukokuussa... Siinä sitten ilman kunnon kesätyötä päätin kaverin suosituksesta puhelinmyyntiä kokeilla. Vaikka tiesin työnolevan kamalaa, tuntui työnantajan lupaama 1000 euroa kahdesta kuukaudesta (myyntivaatimus tähän summaan oli neljä kehteä per vrk) melko houkuttavalta. Firma, jossa työskentelin oli kyllä mukava ja sopimukset hoidettiin asiallisesti. Soitoajatkin olivat inhimilliset ja kieltäytyneet asiakkaat laitettiin "käsitelty-listalle" eikä heille soitettu uudestaan. (Näin minulle ainakin sanottiin..) Kuitenkin jo päivän jälkeen inhosin itseäni, ja toisen päivän jälkeen lopetin. Jokaisen puhelun alkaess tiesin häiritseväni ihmisten kotirauhaa,ja etenkin vanhuksille puhuessani tunsin jodattelevani heitä harhaan tarkoituksellisesti. Meille annettu valmis puhe meni suunnilleen nän "No Leena-lehtikauppias täältä kivojalehtiä Oy:stä päivää! Olettehan te Maija Meikäläinen? Loistavaa! Olette tuossa viime vuoden puolella osallistuneet meidän tälläiseen asiakasotantaan, muistuuko mieleen? Hah, no eihän kaikkea voikkaan muistaa! Siitä palkkiona olisi teille kuitenkin kertynyt tänne tälläinen lähes 90euron arvoinen lehtietuus! Ja näitä lehtiähän meillä olisi (luettele 6 lehteä).. Että mikäs teitä kiinostaisi? --lue tarjous-- Että tälläinen laitettaisiin tulemaan?" Ja jollei asiakas suostunut edes valitsemaan lehteä, josta voi kertoa tarjouksen, kuului kertoa täyttävänsä raporttia, johon saisi merkinnän vain tarjouksen lukiessaan, ostopakkoa ei olisi, tästä kuitenkin seurasi perinteinen " että laitetaanko tulemaan?"-kysymys. Mitään ilman asiakkaan suostumusta ei kuitenkaan saanut lähettää. Kestotilauksien sijaan puhuttiin vain säästöjaksoista, mutta nopea ohjeistus tilauksen lopettamiseen kuului antaa. Vaikka yritin pitää ääneni mahdolisimman vähän teennäisenä ja välttää typerää lapusta lukemista, oma tekopirteä ääneni sai minut hulluuden partaalle jo tunnin jälkeen. Olin myös aivan liian nöyrä alalle. Jos siakas kertoi olevansa kiireinen, töissä tms, yleensä kiitin ja suljin puhelimen. Vastoin ohjeistusta en myöskään kuunnellut kolmea ei:tä, kaksi riitti mainiosti. Surullisinta oli, kun et-lehteä kaupitellessani vaimonsa puhelimeen vastasi selkeästi yli 80-vuotias mies (asiaakkaan ikä näkyi tietokoneelta). Valloittavalla lappalais-murteella hän kertoi vaimosa olevan alakerrassa, ja vievänsä puhelimen hänelle. En kuitenkaan hennonut papparaista juoksuttaa, vaan kerroinn suoraan kaupittelevani lehtiä. hetken juttelimme iloisesti säästä, toivotin hyvät päivän jatkot ja suljin puhelimen. Sen jälkeen päätin ettei ala ole minua varten. Nyt yritän itse olla puhelinmyyjille mahdollisimman ystävällinen, minullekkn oltiin. Jankuttajille lyön kuienkin luurin lopulta korvaan. Tarjoukset (ainakin siellä, missä itse työskentelin) olivat kuitenkin oikeasti hyviä, joten jos oikeasti haluat tilata jotain, kuuntele ihmeessä puhelinmyyjää! Ainiin, ette ole osallistuneet mihnkään otantaan, tiedot ongitaan vuosienkin takaa.. Ja suosittelen lämpimästi puhelinmarkkinointikieltoa, meillä ainakaan ei edes näkynyt tietokannassa, jos sellaisen oli hankkinut. (pahoittelut kirjoitusvirheistä...) Kiitän ja kumarran -tyttö, nyt 16-v

      Lainaa

    39. Tulos: +49 (53 ääntä)
      Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla! Moni hyväuskoinen ja ei niin hyväkuuloinen/tarkkaavainen vanhus tmv. on VARMASTI mennyt lankaan kun ensin ilmoitetaan että "Onneksi olkoon! Olette voittaneet tilaajalahjan" ja sitten siellä kaikkie onnittelujen välissä epäselvästi ja nopeasti pälätetään että "vain 39,90 nyt vain teille ja blaablaa". Eräskin myyjä jankkasi "Me laitetaan nyt tästä teille tulemaan tämä paketti!", vaikka moneen kertaan sanoin että ei kiitos! 70-vuotias isäni kerran selkeästi kieltäytyi jonkun turhake lehden tilauksesta, mutta myyjä sulki puhelimen ja sieltä se lehti pamahti kaikesta huolimatta postilaatikkoon! Eikö tämmöinen ole melkeinpä rikollista toimintaa?!

      Lainaa

    40. Tulos: +17 (21 ääntä)
      Itselleni soitti tänään todella asiallinen puhelinmyyjä, jäi oikein hyvä mieli ku tyyppi esitteli asiansa nopeasti ja kun kieltäydyin niin toivotti hyvät päivänjatkot eikä jäänyt jankkaamaan asiaa. Hyvä mieli jäi. Kääntöpuolena sitten on näitä puhelinmyyjiä, jotka soittavat ns. häläreitä. Antavat puhelimen hälyttää vain pari kertaa ja jos siinä ajassa ehtii vastaamaaan niin lyövät luurin korvaan. Sitten soittavat samaan aikaan seuraavana päivänä ja alkavat tyrkyttämään jotain turhaa, kuten pikkuhousuja tai sukkia jotka lähetetään kerran kuussa kestotilauksena ja ovat ihan sikakalliita.

      Lainaa

    41. Tulos: +24 (26 ääntä)
      Voi helvetti just kun olin kommentoinu tähän niin soitti puhelinmyyjä! Halusivat muka kiittää mua siitä, että oon joskus tilannu jotain lehtee, jota en kyllä edes ikinä tiennyt tilanneeni. Hirvee selostus, joka toinen lause "Nonni, laitetaanko tuleen?" "Laitetaan tuleen tämmönen" ja sit kun sanoin, että en mä halua tilata mitään niin "no ota nyt edes noi 6 tutustumisnumeroo tähänjatähän hintaan" ja kun sanoin, että "mä en nyt vaan yksinkertaisesti halua mitään" niin myyjällä ääni synkkeni;"JAHAS" ja luuri kii :D

      Lainaa

    42. Tulos: +20 (22 ääntä)
      drwho: Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla! Moni hyväuskoinen ja ei niin hyväkuuloinen/tarkkaavainen vanhus tmv. on VARMASTI mennyt lankaan kun ensin ilmoitetaan että “Onneksi olkoon! Olette voittaneet tilaajalahjan” ja sitten siellä kaikkie onnittelujen välissä epäselvästi ja nopeasti pälätetään että “vain 39,90 nyt vain teille ja blaablaa”. Eräskin myyjä jankkasi “Me laitetaan nyt tästä teille tulemaan tämä paketti!”, vaikka moneen kertaan sanoin että ei kiitos! 70-vuotias isäni kerran selkeästi kieltäytyi jonkun turhake lehden tilauksesta, mutta myyjä sulki puhelimen ja sieltä se lehti pamahti kaikesta huolimatta postilaatikkoon! Eikö tämmöinen ole melkeinpä rikollista toimintaa?!
      tuollainen lopussa mainitsemasi on laitonta, mutta vaikea sitä on voida todistaa jos puhelinmyyntifirma vaikka väittää että "meillä syötetään tilaukset koneelle paikassa X kun taas mainittua lehteä myyviä myyjiä on paikoissa Y ja Z eikä puheluita nauhoiteta joten se on myyjän (jonka nimeä ei muka saada selville-) sana asiakkaan sanaa vastaan jne."

      Lainaa

    43. Tulos: -3 (21 ääntä)
      Itse olen ollut ihan oikeassa myyntityössä vuositolkulla ja olen edelleen. Oma tyylini noille vastaamisessa on että alan myymään vastapalloon kaikkea perseestä perämoottoriin, kerran sain fillarini jopa kaupaksi. Kyllä ne hyytyy kun puhuu ne suohon, ehkä tosin face-to-face väännöt yritysjohtajien kanssa ovat olleet kovempi koulu kun kännykkäliittymän kauppaaminen puhelimitse.

      Lainaa

    44. Tulos: +16 (44 ääntä)
      Voi kuule neiti puhelinmyyjä, kyllä me opettajatkin saamme pikkuisen enemmän paskaa niskaamme ja pidän työtämme vähän tärkeämpänä kuin lehtien pakkomyymistä.

      Lainaa

    45. Tulos: +13 (31 ääntä)
      Koittaa se salla nyt sitten päättää. Pitääkö tässä mussutella ummet ja lammet läpi vai saanko lyödä sen luurin korvaan? Itse katkaisen puhelun välittömästi kun saan selville, että kyseessä on myyntiyritys. Säästyy itseltäni hermoja ja provikkapalkkalainen melusaastegeneraattori luurin varressa ehtii pahoittaa jonkun toisenkin mielen joutavalla puheellaan. Paljon suuremmat mahdollisuudet provikoihin kun ehtii tehdä kaksi puhelua sen yhden jaarittelijan sijaan. "emmie ny taida ku on jo tuo lehti tilauksessakin ja oikeastaan en edes tarvitsisi ja vähän tasokin laskenu ja tiukkaa rahatilanteen kanssa kun ukinserkunkoirakin kuoli ja hautajaisia tässä...." Itse olet provikalla töihin mennyt, ihan peiliin saat katsoa jos vaaditaan tuottoa eikä hermot kestä. Katkaisen puheluni jatkossakin ja syöksy vaikka päälles sementtiin jos ei miellytä.

      Lainaa

    46. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Itse suljen puhelun välittömästi kun huomaan, että puhelinmyyjä soittaa. Säästää molempien aikaa.

      Lainaa

    47. Tulos: +1 (27 ääntä)
      En kieltäydy enkä lyö luuria korvaan. Jätän vain puhelimen pöydälle ja välillä vilkaisen vieläkö puhelu jatkuu.

      Lainaa

    48. Puolikiero_savolainen 10.12.2013 19:21
      Tulos: +9 (31 ääntä)
      mmmmm: Oi oi anna mun kaikki kestää vai että oikeen ” kovan koulun kävijää” Veteraaneista ajattelen ehkä että ovat käyneet “kovan koulun” mutta että oikeen puhelinmyyjä…..?aahhhahahhhahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahah
      Siksi se olikin lainausmerkeissä. Myyntialalle hakeutuville vaan tiedoksi, että pomot katsovat puhelinmyynnin cv:ssa hyvällä, pesee 5-0 tradenomin paperit. Tervemenoa kokeilemaan miten helposta työstä on kysymys!;)

      Lainaa

    49. Tulos: +16 (40 ääntä)
      Tuomitkaa ja haukkukaa vaikka maanrakoon se itse puhelinmyynti, mutta älkää niitä työntekijöitä, jotka ovat kuitenkin aikas usein 15-v kesätyöläisii tai opiskelun ohella työskenteleviä. Okei? :)

      Lainaa

    50. puhelinmyyjä.. 10.12.2013 19:46
      Tulos: +31 (41 ääntä)
      Itse olen asiallinen puhelinmyyjä. En koskaan tyrkytä tai pakota asiakasta ostamaan, ja silti saan melko hyvin kaupaksi. Mutta minua harmittaa se, että vaikka olen aina asiallinen ja ystävällinen asiakkaille, niin silti kaikenmaailman muorit alkaa heti huutaa: "EIEIIEIEIEIEIIEI" se tuntuu pahalta. ammattitaidottomat puhelinmyyjät ovat ilmeisesti pilanneet koko alan maineen. On olemassa myös asiallisia ja asiakaspalvelutaitoisia myyjiä.

      Lainaa

    51. HEARMEHEARME 10.12.2013 21:16
      Tulos: +14 (42 ääntä)
      Ite oon tehnyt puhelinmyyntityötä siitä asti kun täytin 15-vuotta, koska en halunnut kinuta mun vanhemmilta rahaa vaatteisiin yms. koska ei olla rikkaimmasta päästä ja mummo oli just yllättäen nuorena kuollut ja hautajaisiin meni rahaa. Oon siitä asti tehnyt sitä duunia (firmaa tosin vaihtaen) ja te ette voi tosissanne kuvitella, että se on meille jotain parasta herkkunannaa? Noh, se ei todellakaan ole. Mielenterveys ei monilla sitä kestä, koska asiakkaat osaavat olla tosi törkeitä, eikä välttämättä tajua, että ihan oikeasti me tehään töitä, ja meijän pitää tehä ne niin kuin meille sanotaan. Jos mä EN lukis sitä litaniaa loppuun, mua nuhdeltais siitä. Toki jos sanoo, että on paha paikka, niin pitää todeta, että soitellaan ihmeessä myöhemmin uudelleen, muita vaihtoehtoja ei ole meillä kun tuo tai sitten se loppuun lukeminen. Me siis saadaan muutenkin HUOMATTAVAN huonoa palkkaa luultavasti henkisesti rankemmasta työstä kun monet kokopäiväset toimistorotat yms. Uskomatonta on se, miten monet asiakkaat sanoo mulle (en myy mitään, lähetän ilmasia näytepaketteja, ja kyllä vain, ILMASIA, ilman koiria haudattuna tai ketunhäntiä kainalossa ynnämuuta latteeta valehtelemiseen viittaavaa retoriikkaa) mutta niin, monet sanoo että "eipä nyt laiteta kun ei me kumpikaan tästä mitään hyödytä." SERIOUSLY?? En hyödy, en. Ihan huvikseni ja harrastukseksi tätä teen et jos nyt jollekkin hyvä mieli tulis. Tää on hauskaa, en mitään tästä hyödy. Voi ny suatana ne aivot kouraa. Ymmärrän senkin, ettei kaikilla todellakaan ole varaa ottaa niitä, enhän toki ole idiootti, mutta kohtelias voi silti olla. Jos mä en ala vänkkäämään vastaan, niin mitä luulette että mulle tapahtuu? Aivan, saan potkut, joudun lopettamaan opiskelun koska mulla menee pelkästään opiskeluvälineisiin kuuden viikon välein 70-150 euroa. Ei ole halpaa. +Sitten vielä vuokra ja laskut ja jotain varmaan pitäis syödäkkin. Ootteko ikinä miettinyt, että yhden ihmisen yksi sana voi vaikuttaa sen puhelinmyyjän koko päivän tulokseen? Jos joku huutaa että "haista vittu" niin siitä tulee paha mieli, uskokaa tai älkää. Ja kun on paha mieli, se kuuluu äänestä ja myyjä lannistuu kun kauppaa ei ala tulemaan, sekin kuuluu äänestä ja niin se vain pahenee. I'm real tired of your shit, humans.

      Lainaa

    52. HEARMEHEARME 10.12.2013 21:19
      Tulos: +21 (35 ääntä)
      Sekin vielä, että kuulen niin paljon, kuinka aikuiset ja vanhukset ovat sitä mieltä, että nuoret ovat tollasia vätyksiä ja ei mitään töitä tee tai mitään. Puhelinmyynti on aikalailla ainoa työ mitä ite olen saanut, teen sitä, mutta ei ukot ja akat siihenkään ole tyytyväisiä. Varsinkin vanhemmat ihmiset vaativat multa kunnioitusta, kun nuorempi olen, samalla kun haukkuvat, huutavat ja raivoavat. Miksi kunnioittaisin jotakin, joka ei minua kunnioita? Ihan vaan siitä syystä, kun hän on elänyt kauemmin? Sekö oikeuttaa huutamaan ja raivoamaan kaikille muille? I'm real tired of your shit, humans

      Lainaa

    53. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Joka ikisessä työssä on hyvät ja huonot puolensa. Joka ikisessä työssä saa myös huonoa palautetta ja ikävää kohtelua. Puhelinmyynnissä nyt ehkä vaan helpommin. Itse sanon kaksi kertaa kohteliaasti ei kiitos, jollei uskota, niin keksin jotain muuta. Kerran totesin, että olen nyt jo sanonut useamman kerran ei, jollet usko, niin lyön luurin. Viimeksi myyjä alkoi huutaa mun puheen PÄÄLLE, jolloin huusin takaisin että en todellakaan kuuntele jos huudat mun puheen päälle. Jokainen on työnsä valinnut ja se on sitten kohdattava. Jos mulle ollaan törkeitä puhelimessa niin osaan kyllä pistää vastaan. Ja varmasti myös pistän. Rasittavaa kun ei anneta mahdollisuutta kieltäytyä kohteliaasti!

      Lainaa

    54. Tulos: -11 (37 ääntä)
      Kyllä puhelinmyynti on työtä siinä missä muukin. Jos olette itse olleet myyntityössä, saatatte sen ymmärtää. Siihen oikeesti tarvii taitoa, ei oo helppoo taivutella ihmisiä ostamaan jotain turhaa paskaa. Puhelua nimeen omaan EI saa sulkea, ennen kuin on monetmonet kerrat kuultu jo "ei kiinnosta". Hyvä myyjä myy helposti, vaikka asiakas puhelun alussa olisi sanonut ettei ole kiinnostunut tilaamaan minkäänlaisia lehtiä.

      Lainaa

    55. Tulos: +26 (36 ääntä)
      Useemmin kyllä puhelua pitkittää myyjä, eikä uhri. Ja ei kyllä muuten kellekkään tulis noita puheluita ikävä, jos koko ammatti katoaisi...

      Lainaa

    56. Seppo Saviniemi 10.12.2013 23:06
      Tulos: +25 (55 ääntä)
      Työtään tekivät myös vain natsien keskitysleirien vartijat. Okei anteeksi, nyt oli aika ala-arvoinen heitto. Ei natsitkaan ansaitse tulla verratuksi puhelinmyyjiin.

      Lainaa

    57. Tulos: -9 (25 ääntä)
      Wääk: Puhelinmyyjät on kyllä välillä aivan uskomattomia, ei oo kauaa siitä kun ykskin urpo soitti puoli yhdeksältä illalla jostain paskalehdestä. En tiiä onko se vaan mun päässä, mutta ei puoli yhdeksältä saatana kaupata kenellekkään yhtään mitään, joku kotirauha pitäis olla nykyihmiselläkin.
      vanhus ? :D:D

      Lainaa

    58. fkfkgkkhkhlh 11.12.2013 11:03
      Tulos: +21 (45 ääntä)
      Suurin osa puhelinmyyjistä tuntuu olevan jotakin teinejä, monen eka kesätyö tms. Eli itseäni ei sinänsä huvita ihmisten "näin vittuilin puh.myyjälle" tarinat tai niiden haukkumiset koska kyseessä todennäköisesti oli just joku 16-vee pentu. Onneksi olkoon, raivoat jollekki alaikäselle kakaralle, sinä urhea iso mies/nainen.

      Lainaa

    59. Tulos: +9 (23 ääntä)
      koittakaa muistaa et ei se puhelinmyyjien vika pelkästään oo mitä ne teille höpöttää vaan niiden jotka myyjät kouluttaa... itsekin olin liittymiä puhelimitse joskus myymässä ja meillä ainakin uhattiin potkuilla heti jos ei tehnyt just niin kun käskettiin.

      Lainaa

    60. Tulos: 0 (18 ääntä)
      riippuu puhelinmyyjästä,mut suurin osa lätisee pelkkää paskaa! eikä usko ei sanaa, silloin auttaa se,et lyö vaan luurin korvaan.

      Lainaa

    61. Tulos: +1 (27 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: Siksi se olikin lainausmerkeissä. Myyntialalle hakeutuville vaan tiedoksi, että pomot katsovat puhelinmyynnin cv:ssa hyvällä, pesee 5-0 tradenomin paperit. Tervemenoa kokeilemaan miten helposta työstä on kysymys!;)
      No niin säälittäväksi en ala, että puhelinmyyjäksi menisin

      Lainaa

    62. Tulos: +2 (30 ääntä)
      puhelinmyyjä..: Itse olen asiallinen puhelinmyyjä. En koskaan tyrkytä tai pakota asiakasta ostamaan, ja silti saan melko hyvin kaupaksi. Mutta minua harmittaa se, että vaikka olen aina asiallinen ja ystävällinen asiakkaille, niin silti kaikenmaailman muorit alkaa heti huutaa: “EIEIIEIEIEIEIIEI” se tuntuu pahalta. ammattitaidottomat puhelinmyyjät ovat ilmeisesti pilanneet koko alan maineen. On olemassa myös asiallisia ja asiakaspalvelutaitoisia myyjiä.
      Asiakkaalle...? Pikemminkin uhrille...

      Lainaa

    63. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Viime vuosituhannella meidän kylällä oli sairaseläkeläinen, joka myi lehtiä kotoaan pienen lisätienistin toivos. Hän ei juurikaan soitellut, vaan ilmoitteli kauppojen ilmoitustauluilla ja maakuntalehdissä, että hänen kauttaan sais halpoja lehtitarjouksia, ja hyviä kylkiäisiä. Kuulemma kauppa kävi ihan kohtuullisesti, noin 4 lehteä per viikko ja kaikki oli tyytyväisiä. Eikö tälläinen tapa enää nykyään toimisi? Taitaa olla että pakkomyyjät ja niiden kouluttajat ovat vieneet uskon, luottamuksen, ja kunnioituksen puhelinmyyntiin ja pilanneet samalla koko ammatin.

      Lainaa

    64. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Tautou: Voi Veera ♥ Mut eihän tuosta lopulta onneksi paljon haittaa ole, jos talous kestää ja lukeminen kiinnostaa. Muuten kannattaa kyllä hankkia se esto
      Puhelinmyyntiesto on yhden puhelun päässä. Robinson-palvelu ei maksa mitään. Googlaamalla löytyy numero ja palvelun kuvaus... palvelu koskee kuitenkin vain asiakasmarkkinointiliiton jäseniä, joita kaikki tyrkyttelijät eivät ole. Numerosi vaihtaminen salaiseksi on maksutonta, onnistuu operaattorisi verkkopalvelussa omin kätösin. Puhelimessa tyrkytetystä lehdestä ym. sinulle tulee vielä kirjallinen vahvistus, jonka perusteella voit peruuttaa tilauksen. Jos ei osaa sanoa ei, ehkä paras olisi vain sulkea puhelin heti kun pääsee jyvälle, mistä on kyse. Ei mene sen hermoromahtavan myyjänkään aikaa hukkaan.

      Lainaa

    65. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Prepaid-liittymä on siitä kiva, ettei yksikään puhelinmyyjä ole häiriköinyt.

      Lainaa

    66. Tulos: +15 (19 ääntä)
      Muutama tuolla ylempänä väitti valheellisesti/virheellisesti, että kannattaa tilata lehtensä puhelinmyyjältä, koska saa parhaaseen hintaan. Miten selitetään se, että mulle soitti Demin myyjä ja tarjosi tyttärelle lehteä hintaan 29,90 (tai saatto olla jopa 39,90) ja samana päivänä posti oli tuonut tarjouksen 19,90 SAMASTA lehdestä, samanlaisesta jaksosta, samoilla kaupanpäällisillä... Mä sanoin sille tädille, että ootas katon tuolta keittiöstä yhden homman ja luin sille sen tarjouksen ääneen... Kerroin tilaavani lehden netistä tolla tarjouskoodilla, vaikka täti sanoikin, että voi sen siihen samaan hintaan myydä...

      Lainaa

    67. Puolikiero_savolainen 11.12.2013 19:20
      Tulos: +2 (28 ääntä)
      mmmmm: No niin säälittäväksi en ala, että puhelinmyyjäksi menisin
      Äkkinäinen skannaus kyllä kertookin sen, että ihan oikea päätös sinulta. Et kuitenkaan pärjäisi kuin korkeintaan kaksi päivää. Sen sijaan, jos et ole työskennellyt minkään yrityksen myyntipuolen rekryissä, pidä typerät olettamuksesi ominasi.

      Lainaa

    68. Tulos: +21 (23 ääntä)
      Puhelinmyynti on paskinta työtä koskaan. Vihasin sitä silloin kun sitä tein, enkä totisesti tykkää mulle soittavista puhelinmyyjistä. Jotkut osaa käyttäytyä, jotkut ei. Koskee puhelun kumpaakin osapuolta! Jos ihmisillä olisi jonkinlaiset käytöstavat ja suhteellisuuden taju, molempien osapuolten elämä olisi paljon mukavampaa ja stressittömämpää.

      Lainaa

    69. Tulos: +6 (10 ääntä)
      "Numerosi vaihtaminen salaiseksi on maksutonta, onnistuu operaattorisi verkkopalvelussa omin kätösin." Salainen numero on muuten eri asia kuin suoramarkkinointikielto. Salaisiinkin numeroihin voi soittaa puhelinmyyjä, jos soittajalla ei ole tiedossa numeron omistajan muita tietoja, vaan soiteltavat numerot ovat satunnaisia. Silloin ne tarkistetaan, että numero on olemassa ja ettei se ole suoramarkkinointikieltorekisterissä.

      Lainaa

    70. Tulos: +14 (20 ääntä)
      mikähän hiivatti siinä muka on liian vaikeaa, että yksinkertaisesti sanoo "ei kiitos nyt" ystävällisesti ja SITTEN vasta lyö luurin korvaan? ei tarvitse kuunnella jankutusta, ei tarvitse kiroilla/huutaa/pilata kummankaan päivää, eikä myyjän tarvitse turhaan lukea koko litanjaansa. kaikille parempi. t. myös entinen puh. myyjä p.s. joo, kyllä on täysin turha ammatti, kukaan ei kaipaisi, mutta tälläkin pienellä paikkakunnalla se on tällä hetkellä valitettavasti ainoa tarjolla oleva työ. jostain on raha saatava. sielunsa menettää, vastineeksi saa ruokaa jääkaappiin. kiva on siinä sitten alkaa vittuilemaan.

      Lainaa

    71. Tulos: +20 (20 ääntä)
      Jos puhelinmyyjä soittaa, sanon heti ensimmäisenä kohteliaasti että en kiitos aio tilata yhtään mitään, ja tähän mennessä jokainen on lopettanut puhelun siihen. Yleensä toivottelevat vielä hyviä päivänjatkoja, jotka myös toivottelen takaisin, aikaa ei kulunut kummaltakaan paljoa ja molemmille jää vielä ihan hyvä mieli. Itse olin nimittäin yhden päivän puhelinmyyjänä ja ko. firmassa ylläoleva syy oli ainoa, jolla sai lopettaa puhelun, muut "mulla ei ole rahaa/aikaa/tms" oli vaan "haasteita" jotka ihmiset heittää puhelinmyyjälle ratkaistavaksi.

      Lainaa

    72. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Eihän siinä, jos puhelinmyyjätkin hoitaisivat työnsä asiallisesti ja ammattimaisesti. Sieltäkin päästä osaa tulla sitä tiuskimista ja turhautumista, jankkaamisesta puhumattakaan, joskus puhelinmyyjä suutuspäissään jopa itse paiskannut luurin korvaan, kun en olekaan tilannut lehteä o.O Mutta onneksi nämä ikävämmän puoleiset asiakaspalvelijat kuitenkin aika harvassa, ja löytyy niitä mukavia ja ystävällisiäkin myyjiä, vaikka sitä jankkaamista ei kyllä tahdo aina jaksaa kuunnella. Mutta asiaan, tuohon huonoon asiakaspalveluun viitaten... Itse tilaan(/luen) lehtiä todella harvoin, 10 vuoden sisällä minulle tullut ehkä kaksi maksullista lehtitilausta lyhyellä aikajaksolla. Viimeisin tapaus oli vähän aikaa sitten, kun puhelinmyyjä soitti ja tarjosi naistenlehteä. Ajattelin kuitenkin kuunnella tarjouksen loppuun saakka, koska kylkiäiset kiinnostivat tällä kertaa enemmän kuin itse lehti. Koska itse niin vähän lehtiä luen, enkä etenkään mitään maksullisia lehtiä yleensä kotiin tilaa, niin varmistin puhelimessa, että päättyyhän tilaus automaattisesti tämän (muutaman kuukauden/puolen vuoden?) tarjousjakson jälkeen, eikä minun itse tarvitse enää soitella minnekään/perua/irtisanoa lehtitilausta, vaan minulle tulee pelkästään tämä tietty jakso, hoidan laskut siitä ja that's it. "Kyllä, kyllä, ei muita maksuja, ei sido mihinkään" vakuuteltiin. Noh, vähän aikaa sitten tuli lasku kestotilauksesta ja laskun kääntöpuolella ehdot irtisanomisesta; nyt kun perun tilauksen/irtisanon jäsenyyden, minun tarvitsee vastaanottaa/maksaa lehdet "enää" vuoden ajalta ja sitten irtisanominen astuu voimaan. Äkäistä soittoa lehden asiakaspalveluun, jonne sanoin, että enpä olisi koko tarjousjaksoa ikinä tilannutkaan, jos minua ei olisi johdettu harhaan myyntipuhelussa ja vakuuteltu, että tarjousjakso päättyy itsestään ilman jatkositoumuksia jne. Lyhyesti asiasta kinasteltuamme pääsimme asiakaspalvelijan kanssa onneksi yhteisymmärrykseen asiasta. Että kyllä nämä puhelinmyyjätkin saattavat joskus ihan suoraan suomeks sanottuna kusettaa, joten olkaa varovaisia niiden tilauksienne kanssa, ellette halua tilata lehteä koko loppuelämäksenne. Omalta osalta lehtitilaukset jäi taas vähintään seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi...

      Lainaa

    73. Tulos: +13 (15 ääntä)
      : Törkeimmät puhelinmyyjät on pilkanneet mua kun olen sanonut ettei mulla ole varaa ostaa lehteä. Että on niin halpaa että KAIKILLA on varaa. No muttakun ei ole.. Tuli aika paha mieli kun en edes valehdellut.
      Totta, osa myyjistä on todella röyhkeitä.Jos kerta on niin huono palkka, niin luulisi niitten ymmärtävän jos ei oo rahaa. Ja sitäpaitsi, vaikka oisin miljonääri en varmana ostas mitää puhelinmyyjiltä. Jokanen saa ite päättää mihin rahansa laittaa.

      Lainaa

    74. Tulos: -23 (25 ääntä)
      Öö on se kumma kun kaikilla on käsitys että myyntityössä saa tosi huonoo palkkaa. Itse tienaan myyntityössä 5000e-7000e/kk että paljonkos te tienaatte. :D En kyllä oo puhelinmyyjä mutta myyjä kumminkin. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja näissä guccin kengissä on mukava kävellä ;)

      Lainaa

    75. Tulos: +10 (26 ääntä)
      Salla. Kun soitat ja herätät juuri nukkumaan saadun vauvan jauhamalla vanhasta asiakkuudesta, saat kyllä ansiosi mukaan. Numeroni on salainen. Silti välillä siihen joku vitun lahopää soittelee. En tilaa en niin helkkari yhtään mitään, en oo tilannu varmaan kymmeneen vuoteen! Ja Tänä päivänä jumalauta lehtien tilaaminen lukukertaa varten ja roskiin heittäminen, pitäis kieltää jollain lailla. Sitten se vastaajan iän arvuuttelu. Joo, ei kuule kiinnosta et. Vauva ja kaksplus ei tarjoa tän lauman ja netin ohelle yhtään mitään uutta. yhtä helvetin mainosta kaikki. Jos joku urkkis mitä kirjoja luen ja niitä erehtyis tarjoilee saattais olla yhden prosentin mahdollisuus jos sen sais alle kympillä. Joudan lukemaan uutus herkut kirppis hinnoin sen jälkeen kun ne on muut lukeneet. Siivoojana saa hiukan paremmin liksaa kun lehtimyyjänä, tosin joutuu tekemään työtä, mutta ei tulis pieneen mieleenkään vittuilla siivoojalle. Pitää muistaa seuraavan nähdessään sanoa kiitos hyvästä työstä.

      Lainaa

    76. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Mä kyllä symppaan sinänsä p-myyjiä, koska itse olen työskennellyt feissarina ja se oli kyllä mahdottominta, lannistavinta työtä mitä voin etenkin näin introverttinä ihmisenä kuvitella. Valitettavasti monet menevät esim. feissareiksi/puhelinmyyjiksi, koska niihin hommiin on tolkuttoman helppo päästä, se ei siis tosiaankaan taida olla kenenkään unelmatyö #1...itse otin homman vastaan, koska ajattelin, että parempi nyt karseaa hommaa tehdä kuin sossulla ravata, ja työnhaku tuntui yksinkertaisesti mahdottomalta, kun hädintuskin sai vastauksia mistään. Ei mennyt kuin pari viikkoa töissä kunnes totesin, että nyt saa kyllä valita työpaikan ja mielenterveyden väliltä. Tietysti kaupustelijan työssä tarvitaan sosiaalisia kykyjä, joita en kyllä itse rehellisesti sanoen omista. Sen takia yritän pysyä kärsivällisenä myyjien kanssa, mutta huonona päivänä ei kyllä hermot kestä, kun on rahat vähissä, postilaatikko täynnä laskuja ja yksinäistä, niin joku vielä soittelee ja painostaa ostamaan jotain, mitä varmaan ostaisin ihan oma-aloitteisesti jos sitä oikeasti haluaisin. Pahin virhe mitä olen tehnyt on se, että suostun säälistä johonkin kauppaan. Monesti on käynyt niin, että puhelinmyyjä on todella törkeästi valehdellut hintojen sun muiden suhteen. Väittivät, että tulee sitä ja tätä lahjaa kaupanpäälle ja alennusta, mutta mitään lahjoja ei kuulunut, kuukausittain tuli järkyttäviä laskuja esim. lehdistä joita en edes lue, ja joiden takia sai sitten monesti elää loppukuukausi nälänhädässä (kerran en teknisten ongelmien vuoksi saanut edes koko tv -kanavapalvelua, vaan n. 100 euron laskuja/kk), ja sinne yhtiöön kun yritti soittaa, että nyt loppui se "palvelu" niin tuli ilmoitus, että olen sitoutunut käyttämään palvelua vuoden verran. Siitäkään ei oltu mitään edes mainittu saati sitten allekirjoitettu! Ei lievitä asiaa se, että vielä sanoin myyjälle suoraan olevani vähävarainen, joten mulla ei todellakaan ole varaa tehdä harkitsemattomia heräteostoksia. Ainakin kahden puhelinmyyjän takia olen menettänyt kyllä semmoisia summia rahaa pienen provikan takia, että ei sitä sympatiaa enää kauhean helposti heru, vaikka tiedänkin kuinka tuskaisasta hommasta on kyse.

      Lainaa

    77. Tulos: +6 (6 ääntä)
      M: Jos puhelinmyyjä soittaa, sanon heti ensimmäisenä kohteliaasti että en kiitos aio tilata yhtään mitään, ja tähän mennessä jokainen on lopettanut puhelun siihen. Yleensä toivottelevat vielä hyviä päivänjatkoja, jotka myös toivottelen takaisin, aikaa ei kulunut kummaltakaan paljoa ja molemmille jää vielä ihan hyvä mieli.
      Minähän teen justiinsa näin. Kun joku tämmöinen saa asiansa sanottua, totean että kiitos, minua ei kiinnosta, soitapa jollekulle muulle, ja katkaisen puhelun. En ymmärrä, mitä muuta joku tuntematon tyrkyttäjä voisi muka odottaa minulta. Että minulla olisi velvollisuus saada hänet, ja seuraava soittaja, ja sitä seuraava, väittelemällä lopulta uskomaan ja myöntämään, että en tarvitse hänen lehtiään, laajakaistaansa tai vakuutustaan? Älkää nyt, hyvät ihmiset. Joskus on tullut vastaan tyyppi, jolla on joku paperista lueteltu pölötys, josta hän ei ole suostunut poikkeamaan edes kertoakseen, mitä oikeastaan myy. Niille kyllä olen sanonut kovan sanan, sillä eihän se nyt käy laatuun, että ihmistä häiritään eikä edes kysyttäessä kerrota, millä asialla. Ja ai niin, "talar ni svenska?" kuulemma toimii myös yleensä hyvin. Tosin siinä on riskinsä.

      Lainaa

    78. HEARMEHEARME 15.12.2013 1:04
      Tulos: -11 (19 ääntä)
      tilaaja: Muutama tuolla ylempänä väitti valheellisesti/virheellisesti, että kannattaa tilata lehtensä puhelinmyyjältä, koska saa parhaaseen hintaan. Miten selitetään se, että mulle soitti Demin myyjä ja tarjosi tyttärelle lehteä hintaan 29,90 (tai saatto olla jopa 39,90) ja samana päivänä posti oli tuonut tarjouksen 19,90 SAMASTA lehdestä, samanlaisesta jaksosta, samoilla kaupanpäällisillä… Mä sanoin sille tädille, että ootas katon tuolta keittiöstä yhden homman ja luin sille sen tarjouksen ääneen… Kerroin tilaavani lehden netistä tolla tarjouskoodilla, vaikka täti sanoikin, että voi sen siihen samaan hintaan myydä…
      Että ihan vaan mulkkuuttas et voinut tädille provikkailoa antaa, vaikka samalla hinnalla hän olis sen sulle voinut antaa? Tää on just tätä, mulla räjähtää pää kun ihmiset on noin typeriä

      Lainaa

    79. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Minulle ei onneksi soita kuin ehkä kerta vuoteen puhelinmyyjä jos sitäkään, mutta en oikein tiedä mitä sitten tehdä.. Mitään en tilaa, vaikka haluisinkin joten.. Lyönkö luurin korvaan, vai kuuntelenko asian vaikka tiedän lopputuloksen. Jäänkö jankkausta kuuntelemaan vai mitä helekuttia. Taidan kysyä tuosta, että saako jtn extraa siitä kauanko puhelu kestää, jos näin on puhun vaikka sitten säästä hänen kanssaan. Jos ärsyttää, tai myyjä ei kuuntele taidan katkaista puhelun

      Lainaa

    80. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Olen itse muutamia kertoja puhelinmyyjiltä lehtiä tilannut, mutta koska sen jälkeen noita tyrkytyspuheluja alkaa tulla jatkuvalla syötöllä, niin en enää sitä virhettä tee, vaikka välillä tarjoukset ovatkin ihan hyviä. En yleensä myöskään "virka-aikana" (= töissä ollessani) tuntemattomiin numeroihin vastaa, jos numeroissa on joku muu "suuntanumero" kuin 050/040/044, koska silloin ovat aina olleet 100 % varmasti myyjiä (tarkistan numerot aina jälkikäteen vielä esim. kukasoitti.comista, soitan toki takaisin silloin jos on oikeasti ollut joku muu kuin myyjä kyseessä).

      Lainaa

    81. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Ei se puhelinnumeron alku kerro mittään. Minulle soittaa puhelinmyyjiä ihan 050-alkusista numeroistakiin. Ja itelläni on 045-alkunen numero, ihan tavallinen Saunalahen liittymä.

      Lainaa

    82. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Tässä esimerkkiä ammattitaitosista puhelinmyyjistä: Eräs tuttu oli 88-vuotias, toinen silmä sokee kokonaa ja toisessa huono näkö. Lehtimyyjä soittaa, kun olen kylässä. Mummo sanoo, että ei osta mitään, koska ei näe lukea (täysin totta, minä luin ääneen hänelle aina SANOMAlehtiä, kun olin kylässä). Puhelinmyyjä jankkaa ja jankkaa, eikä läskipäähän uppoo millään, että jos ei näe lukea, ei varmaan kannata maksaa sikamaisia hintoja lehdistä. Lopulta flippasin, pyysin puhelimen mummelilta ja sanoin, että "Etkö sä saatana tajua, ettei ***** halua niitä sun paska lehtiäs?!?!" Puhelinmmyyjä löi luurin korvaan. Että näin.

      Lainaa

    83. Tulos: +4 (22 ääntä)
      Menkää ny saatanan idiootit itteenne. Ite oon tosiaan puhelinmyyjänä töissä ja vain ja ainoastaan olosuhteiden pakosta. Jollainhan vuokrat, ruuat ja koulukirjat täytyy maksaa. Työssä koitan olla mahdollisimman ystävällinen ja huomaan kyllä asiakkaasta heti jos en ei ole aikomustakaan tilata, mutta silti pakko on jatkaa jankuttamista KOSKA SE KUULUU TYÖNKUVAAN, JOKAINEN PUHELUNI NAUHOITETAAN JA KUUNNELLAAN MYÖHEMMIN. Kyllä siinä pomot tulee äkkiä juttusille jos ensimmäisen ''ei kiitos'' kommentin jälkeen lopettaa puhelun. Ei mikään kauheen hyvä fiilis jää kun on ensin 8 tuntia ollu koulun penkillä ja siittä seuraavat 6 tuntia kuulokkeet päässä ja kuunnella haukkumista, huutoa, kiroilua ja syyttelyä. Päivän pelastajia saattaa olla ihan vaan sellaset jotka YSTÄVÄLLISESTI selittävät etteivät aijo ostaa yhtään mitään, mutta toivottavat hyvää päivänjatkoa ja onnea myyntiin. Muutaman päivän oon kuunnellut suoraan sen 6 tuntia pelkkää huutoa, ilman yhtään myyntiä tai edes ystävällistä puhelua, ja sen 300 vittumaisen puhelun jälkeen raahautuessani 11 aikaan illalla kotiin mietin etten saatana tee päivääkään tota työtä enää. Silti herään taas seuraavana aamuna viiden jälkeen kouluun ja paskaduuniin, koska ei oo muutakaan vaihtoehtoa. Ja kyllä, soittelen vielä 9 aikaan illalla, koska pakko tehä duunia niin paljon kun voi ja työpaikka sulkeutuu klo 21 niin siellä oon kyllä päivän loppuun asti. Että yks pyyntö vaan, miettikää että ihmisiä me puhelinmyyjätkin ollaan, eikä saatana tarvi auna aukoa päätänsä siellä langan toisessa päässä koska me tehdään vaan työtämme ja meidän on pakko jankuttaa vähintään 2 kertaa asiaa ensimmäisen kieltäytymisen jälkeen. Ihan samalla lailla muissakin työpaikoissa on säännöt. Mielummin lapioisin vaikka paskaa työkseni, uskokaa pois.

      Lainaa

    84. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Minusta kaiken puhelinmyynnin saisi kieltää lailla. Ja ylipäätään kaiken mainonnan mikä perustuu ihmisten aktiiviseen häiritsemiseen.

      Lainaa

    85. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Hei! minulle ei ole ollut koskaan haittaa puhelinmyyjistä sen vuoksi etten ole koskaan vastannut puheluihin. Ennen kuin kännykät tuli käyttöön meillä oli merkkisoitto sukulaisten ja ystävien kanssa kun kännykät tuli käyttöön niin numero joka oli tuntematon ei vastattu vaan otettiin talteen ja katsottiin netistä oliko soittaja puhelinmyyjä ja sieltähän löytyy vastaan ainoastaan niihin puheluihin jossa on nimet enkä koskaan ole soittanut takaisin mihinkään tuntemattomiin numeroihin minulla on kaikkien puhelinmyyjien numerot tallessa elikkä nään heti mistä soitetaanpainan vain luurin kiinni tänävuonna soittoja on tullut vain muutama ja näyttää siltä,että puhelinmyyjät ovat siirtyneet lähettelemään sähköposteja niissä ei ole koskaan yrityksen nimeä ainoastaan henkilön nimi en ole koskaan ostanut netissä mitään enkä klikkaa koskaan mitään en koskaan

      Lainaa

    86. Tulos: +3 (7 ääntä)
      magilara: Puhelinmyyjät on suurimmaksi osaksi just sen takia rasittavia kun ne soittelee niin typerään aikaan (kun oli koulussa niin kesken tunnin tai kun on töissä niin just sillon ku ois vähän muutakin tekemistä, mutta pakko vastata ku ei tiiä jos soittajalla oikeasti onkin jotain asiaa) ja höpöttää niin nopeasti että ei saa sanottua väliin että ei! Sillon tulee lyötyä vaan luuri korvaan kun ei kerran kuuntele. On mulle yks hauskakin puhelinmmyyjä soittanut, itse asiassa taitaa olla ainut miesuolinen myyjä kuka mulle on koskaan koittanu mitään kaupata.Alotti sillä perus “joo kun oot ollu niin hyvä asiakas meille” jne jne vaikka yhtäkään lehteä en oo koskaan tilannu… No, sanoin sille sitten että joo sori mutta en osta mitään. No, se vaan naurahti ja kysy että no saako se silti puhua sen litannian lopuun nii saa mun numeron listalta pois, tottakai annoin sitten puhua kun kerran pyysi Se sitten jatko “no siis joo sä oisit saanu ilmaseks näin ja näin kauan Cosmoa tai tota yhtä toista lehteä ja sit kaupanpäälle tollanen Lumene raspberry juttu, en mä oikeen ees tiiä mikä toi on, ja sit vielä suoristusrauta huonojen hiuspäivien varalle! Mutta niin ku sä arvasit niin ainahan näihin liittyy joku juttu, eli hyvää päivänjatkoa vaan sulle, moikka!” Naureskeli itekin vähän puhuessaan ja mua alko naurattaa aivan kauheasti myös… Mutta mukavin puhelinmyyjä ikinä! Jos joku sattuu tunnistamaan itsensä niin kiitos kun piristit mun päivää :’D
      Saatan tunnistaa itseni tuosta. Olin puhelinmyyjänä ja myin sillä periaatteella että lähetään siihen hommaan huumorin kautta, ei pakkomyynnillä. Tämä tapa osoittautuikin hyväksi tavaksi ja olin yhdessä vaiheessa toimiston kärkinimiä koska asiakkaat jaksoivat kuunnella pidempään kun en jankuttanut kymmentä kertaa sitä 'eikä siinä vielä kaikki' vaan heitin kaikenlaista huumoria väliin ja kyselin kuulumisia tms. Kaikki lähtee itsestä ja omasta asenteesta että kuinka 'vittumaisia' sielä toisessa päässä ollaan! :)

      Lainaa

    87. Tulos: -2 (8 ääntä)
      Luu: Salla on väärässä. Kaikki työ ei ole todellakaan yhtä tärkeää ja maailma pyörisi tasan yhtä hyvin ilman puhelinmyyjiä. Heille ei myöskään oltaisi mitä suuremmalla todennäköisyydellä niin epäkohteliaita jos puhelinmyyjät itse toimisivat myös kohteliaasti ja muita ärsyttämättä (eli uskoisivat sen ettei kiinnosta ja lopettaisivat väkisintyrkyttämisen sekä jankkaamisen). Tuo on toki sinällään ymmärrettävää juurikin tuon provikkapalkan vuoksi, mutta puhelinmyyjän pitäisi samalla myös ymmärtää että se samainen syy johtaa siihen, ettei hänestä pidetä puhelimen toisessa päässä.
      Niin, jos ei pidä lukemisesta mutta eri lehtialantoimittajat, ja lehtiyrtiykset jotka tekee monia lehtiä kärsisivät, koska myyntilukemat tippuisivat tuolloin. Tämän johdosta lehtien taso varmasti laskisi! Toki siis en ole itse sellainen lukija tyyppi mutta tiedän monia, jotka ilahtuvat siitä, että saa lueskella lehtiä. Lisäksi puhelinmyynti tarjoaa opiskelijalle esimerkiksi osa-aika työtä tienata taskurahaa.

      Lainaa

    88. Tulos: +8 (20 ääntä)
      Puhelinmyyjät on usein niin epäasiallisia, että esim kaupan kassa jos sanoisi samalla tavalla asiakkaalle varmasti tulisi sanomista ja ennen piktää potkut.. mutta puhelimessa on helppo olla kusipää, eikä pomojakaan kiinnosta vittuakaan, koska se ei ole edes asiakaspalveluammatti... ja pahin mitä oon oikeasti kuullu on se kun yks puhelinmyyjänä ollu kaveri sano että puhelinmyynti on henkisesti tosi raskas ammatti, yhtä raskas kun esim ensihoitaja ._____.

      Lainaa

    89. Tulos: +15 (19 ääntä)
      Voi Salla, vittuilua saa yhtä hyvin kaupan kassat sekä minäkin olen saanut asiakaspalvelussa vittuiluja, olen tosin kahvilatyöntekijä, ja vittuilua voin joskus kuulla asikkailta. Viimeksi asiakas valitti sämpylän kuivuudesta, vaikka sehän oli vasta tehty! Työssäoppimisjaksoissa ravintoloissa ja kahvilassakin olen kohdannut vittumaisia asiakkaita. Puhelinmyyjät eivät ole siis ainoita, tosin enpä pidä heitä asiakaspalvelijoina, puhelinterrorisoijia he ovat. Puhelinmyyjät ovat minunkin työpaikalle tulleet häiriköimään, soittamalla, kesken työn teon. Eivät ymmärrä lausetta "Ei kiitos!", vaan monta kertaa tyrkyttävät tyyliin "Tämähän on halpa ja monipuolinen, kaupan päälle saat nahkalompakon jne.". Internetaikakaudella ei tarvitse puhelinmyyntiä.

      Lainaa

    90. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Vielä sanon tähän, että paskapuheilla myyminen ei ole rehellistä työtä. Vaikka en itse välttämättä ole sieltä arvokkaimmasta ja tärkeimmästä päästä toisin kuin kaupan kassa, niin olen siitä huolimatta rehellinen yrittäjä, joka maksaa veronsa, joilla tämä yhteiskunta pyörii, vaikka joidenkin on vaikeaa ymmärtää sitä, kuinka voinkin tehdä niin "paskaa" työtä. Ennemmin pilkkaan puhelinmyyjää kuin kahvilayrittäjää, mitä itse olen. Puhelinmyynti pitäisi luokitella rikokseksi, se kun on ihmisten häiriköintiä sekä heikompien kusettamista.

      Lainaa

    91. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Mä teen neljätuntista puhelinmyyntiä lisätyönä arkisin, ja kyseinen yritys osottautuikin sitten luotettavaksi! Alunperin olin siellä kesätöissä, mutta kesäloman jälkeen sitten jäin sinne töihin opiskelujeni ohella ja nyt sitten teen sitä toisena työnä. Tuntipalkkana on 10 euroa + provikat päälle, eikä tarvitse tyrkyttää! Pomo saattaa tietysti välillä tulla katsomaan, että miten menee, mutta paskaa ei kuitenkaan ole tullut niskaan tyyliin "Miksi sitä kauppaa ei tullut!? On oma vikasi, että näin kävi.". Raskasta työtä välillä on, ja vettäkin pitää juoda paljon. Eihän puhelinmyynti ole unelmatyö numero yksi, mutta kyllä se lisätyönä onnistuu, jos kyse on oikeasti firmasta, joka maksaa palkan niin kuin pitääkin.

      Lainaa

    92. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Ensin ihmiset valittaa, ettei nuorilla oo töitä, mutta sitten ku niitä työpaikkoja on, niin niistä valitetaan. Jos joku juo verorahoja kurkusta alas, niin siitä valitetaan ja käsketään mennä töihin. Noh, sitten kun siellä töissä ollaan, niin siitäkin valitetaan. Mä itse teen puhelinmyyntityötä tällä hetkellä, mutta parhaillaan kuitenkin etsin niitä oman alan töitä. Enkä kuulu niihin kusetusfirmojen puhelinmyyjiin, tosin saatan välillä kysyä, että miksipäs ei, mutta ainahan ihmisellä on oikeus kieltäytyä :) Itse saan viikossa yhteensä 5 kauppaa, mutta suurin summa on 20 kauppaa, sillä joskus näitä huippupäiviäkin tulee. Nollapäiviä totta kai hyvälläkin myyjällä on ja silloin mulla on takuupalkka tukena (joka nousee kauppoja tehdessä), mutta jos on kauan nollilla, niin silloin ei työpaikkaa heru. Työpaikassani on hyvä ilmapiiri. Pomot ei tule kyttäämään, mutta saattavat välillä vilkaista, miten menee. Työpaikassani on myös sellaisiakin työntekijöitä, jotka lähtevät seuraavana päivänä, kun ei tullut mitään. Itsehän olin tuossa firmassa alunperin kesätyöläinen ja silloin alussa meinasin itsekin olla sitä mieltä, että antaa olla, mutta sitten seuraavalla työviikolla onnistuin tekemään ainakin 1-3 kauppaa päivässä. Sen jälkeen sitten katsoin tuleeko tuosta työstä mitään. Todennäköisesti teen puhelinmyyntityötä lisätyöksi, jos oman alan töitä tärppää. Kyllähän tuo lisätyönä onnistuu, kun on mukava työpaikka, jossa palkat maksetaan ajallaan. Jos hakee puhelinmyyntihommiin, niin kannattaa olla tarkkana niiden työsopimuksien kanssa. Jokaisella alalla niitä epärehellisiä yrityksiä varmasti on, ja ravintola-ala tulee ekana mieleen. Mamupizzeriat on yks esimerkki ravintola-alan epärehellisistä yrityksistä.

      Lainaa

    93. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Mua monesti mietityttää, että miks nuoret ei hae ennemmin mäkkäriin tai siivousfirmoihin töihin, sillä nekin työllistää myös nuoria. Ainakin tuo mäkkäri tunnetaan nuorten työllistäjänä, ja siellähän oppiipi hygienia- ja asiakaspalvelutaitoja! Nehän on ihan hyödyllisiä taitoja tulevaisuudessa, jos aikoo tähdätä palvelualalle. Vai onko nuorten mielestä sitten noloa, jos vaikkapa kaverit saa tietää, että onkin mäkkiduunari tai siivooja? Mäkkärissä ja siivousfirmoissa palkka maksetaan todennäköisemmin, eikä palkat perustu tuloksiin ym. toisin kuin puhelinmyyntifirmoissa.

      Lainaa

    94. Laillinen puhelinmyynti ja laiton ovat kaksi eri asiaa 4.9.2017 4:39
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      mortal1ty: tuollainen lopussa mainitsemasi on laitonta, mutta vaikea sitä on voida todistaa jos puhelinmyyntifirma vaikka väittää että “meillä syötetään tilaukset koneelle paikassa X kun taas mainittua lehteä myyviä myyjiä on paikoissa Y ja Z eikä puheluita nauhoiteta joten se on myyjän (jonka nimeä ei muka saada selville-) sana asiakkaan sanaa vastaan jne.”
      En tiedä millasista yhtiöistä on kyse mutta siinä missä itse olin pari viikkoa neuvottelemassa uusista sähkösopimuksista(en ikinä olis alkanu myymään lehtiä koska se on turhinta ja epäkiitollisinta hommaa mitä on) eli tää "tuote" oli oikeasti asiakkaalle hyödyksi, ei maksanut mitään sai vaan säästöa kun vaihtoi energiayhtioita ja pystyin sen rehellisen matemaattisesti selittämäänkin, että miksi kumpikin tällaisesta hyötyy, ja valehtelematta yhtään sain muutaman sopimuksen päivässä tehdyksikin. Sopimusta ei syntynyt ilman nauhoitettua keskustelua jossa kyselin varmaan ainakin 10 eri kysymystä joihin kuului sosiaaliturvatunnus, jotta voin todistaa että kyseessä oli juuri nimenomainen henkilö. Ja sitäkin ennen piti asiakkaalle kertoa ennen kun laittoi nauhurin päälle. Vaikea uskoa että sana sanaa vastaan saisi myytyä yhtään mitään. Sopimuksen syntyessä sain 8,50 euroa siinä vaiheessa kun kaikki nauhoitetut tiedot oli tarkistettu ja tarkistuskirje asiakkaalle lähetetty. Turha työ, mutta henkisesti hyvin raskas ja koska työllisyys on mitä on niin ei tuomita jos yrittaa tehdä edes jotain.. Helppo kommentoida anonyymisti paskaa. Ja sen voin sanoa että varmasti suuri osa näistä myyjien työnantajista kyllä riistää viimeisetkin niistä myyjistä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: puhelinmyyjä, puhelinmyynti, lehti, vauva, työ