Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Painonvartija

Painatko yli 45 kiloa? Olet valas.
Painonvartija

Kelpaako julkaisu etusivulle?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 141 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +909 (1121 ääntä)
      Surullista, ruma näky.

      Lainaa

    2. Tulos: -462 (674 ääntä)
      Ei toi tyttö nyt ihan 45 kiloo paina...ellei ole 140 senttiä pitkä...

      Lainaa

    3. Tulos: +465 (539 ääntä)
      Paskamyrskyä odotellessa. POPPARIT ESIIN!

      Lainaa

    4. Tulos: +1021 (1079 ääntä)
      Yritin edes uskotella Roosan päässä liikkuvan muutakin kuin pölyä kunnes "olen käynyt elämänkoulua.." jepjep.

      Lainaa

    5. Tulos: +838 (1034 ääntä)
      Elämän tärkein asiahan on siis olla laiha. Vihaan tollasta pinnallisuutta. Ja ennen kuin tulee kommentti "vain lihavat sanovat noin" voin ilmoittaa että kyllä, olen kokoa L-XL eikä asia häiritse minua pätkääkään, miksi pitäisi ?

      Lainaa

    6. Tulos: +450 (532 ääntä)
      Pinnallinen ääliö, joka on käynyt kovan elämänkoulun. Mitäpä tähän edes sanoisi..

      Lainaa

    7. Tulos: +262 (416 ääntä)
      Surullista mielestäni on se että monet katsovat alipainoista ja kommentoivat juuri tuohon sävyyn ''ruma näky'' yms. Kun taas jos kuvassa olisi vaikeasti ylipainoinen henkilö palaute olisi täysin sama ''ruma näky, läski'' yms. Mietin vain sitä että kuinka moni täällä anonyymiisti kommentoiva henkilö itse on täydellisessä ihanne painossaan? Harvemmin sitä kuulee tai näkee kenenkään menevän kadulla naamatusten kertomaan toiselle yli- / alipainon haitoista, toisin kuin vaikka tupakoinnista. Itse olen tupakoitsija ja vaikka jotkut eivät sitä arvaakkaan, vaan tulevat suoraan kadulla minulle näistä asioista pauhaamaan, olen hyvin perillä harrastukseni haittapuolista. Kysymykseni siis kuuluu: Miksi ulkonäkökysymys on nykyään niin tabu, kun niinkuin tupakoinnilla myös yli-/ alipainolla on olemassa vakaviakin terveyshaittoja?

      Lainaa

    8. Miksioimiksi 28.1.2014 6:27
      Tulos: +152 (364 ääntä)
      Sitä mä en vaan ymmärrä, että miksi ihmisiä on oikeus haukkua laihoiksi? Jos jokerit menisi sanomaan jollekin "kyl oot läski" niin herranjumala millainen paskamyrsky siitä nousisi. Kyllä se laihaks haukkuminen sattuu ihan yhtä paljon ku läskiks haukkuminen.

      Lainaa

    9. Tulos: +248 (320 ääntä)
      Surullista. Ensimmäinen kuva oli ihan ok, mutta tuo jälkimmäinen laittoi miettimään, miksi tuolla nuorella tytöllä on noin huono itsetunto?

      Lainaa

    10. Tulos: +266 (294 ääntä)
      Hyvä että myönsi itse olevansa elämänkoululainen

      Lainaa

    11. Tulos: +76 (112 ääntä)
      Kalan tarkka nenä haistaa, että tästä poikii vääntöä, väittelyä ja mielenpahoitusta. Nyt hyvän sään aikana karkuun!

      Lainaa

    12. Jutilan Putte 28.1.2014 6:39
      Tulos: +15 (99 ääntä)
      Onks sulla jotain meitä lihavia vastaan? häh?

      Lainaa

    13. Tulos: +343 (387 ääntä)
      Tämä ei nyt ollut erityisen hauska, kun tyttö on epäterveen laiha ja anoreksia tekee tuloaan. (Ja tämä ei ollut kritiikkiä painoa kohtaan, vaan veti oikeasti aika surulliseksi.)

      Lainaa

    14. Tulos: +59 (169 ääntä)
      Miksioimiksi: Sitä mä en vaan ymmärrä, että miksi ihmisiä on oikeus haukkua laihoiksi? Jos jokerit menisi sanomaan jollekin “kyl oot läski” niin herranjumala millainen paskamyrsky siitä nousisi. Kyllä se laihaks haukkuminen sattuu ihan yhtä paljon ku läskiks haukkuminen.
      Omalla kokemuksella sanoisin, että lähes kaikki haluavat laihuudestaan kuulla, koska jos "haukut laihaksi" niin sehän automaattisesti tarkoittaa, että olet kateellinen läski ja se huomio tuntuu varsinkin syömishäiriöisen päässä edes hetkellisesti hyvältä. Tuttavapiirissä oli näitä tapauksia riittämiin, onneksi ovat saaneet omaan sairauteensa hoitoa. Monet teinitytöt ovat liiankin hoikkia, mutta laitetaan se kasvun piikkiin, jossain vaiheessa se iskee itse kutakin vasten kasvoja, että enää ei voikaan joka päivä syödä mäkissä/hesessä. ;)

      Lainaa

    15. Tulos: +249 (285 ääntä)
      "Joka päivä melkein mäkissä"? Mitä se on? Silmänruokaa ikkunantakaa?

      Lainaa

    16. Tulos: +326 (356 ääntä)
      Roosa säälii lihavia, uskoo niiden kaikkien olevan itselleen kateellisia vain ja ainoastaan laihuudesta? ...kerron salaisuuden; se ei oikeesti mene niin. Ihmisillä on muuta sisältöä elämässään. Hurjimmat voisi jopa väittää, että joillakin on muitakin tavoitteita kuin se, että on varmasti tosi alipainoinen ja kaikki tietää sen.

      Lainaa

    17. Kapteeni koukku 28.1.2014 7:05
      Tulos: +180 (196 ääntä)
      Sillä välin Feissarimokien sivuston ylälaidassa: laihdutusmainoshan se siellä komeilee.

      Lainaa

    18. Tulos: +171 (237 ääntä)
      Ihmiset, älkää häntä haukkuko pinnalliseksi tms. Anoreksia on psykiatrinen sairaus ja siitä paraneminen on todella vaikeaa. Usein siitä ei kunnolla paranekaan. Hän on pahasti sairas sekä fyysisesti että henkisesti ja kyllä hän voi helposti painaa 45 kg.

      Lainaa

    19. Tulos: +143 (189 ääntä)
      Anoreksia on vaikea sairaus. Itsekin syömishäiriöistä kärsineenä en voi kuiin toivoa tytölle voimia.

      Lainaa

    20. Tulos: +72 (102 ääntä)
      Tuli paha mieli... Nimittäin tuosta elämänkoulusta.

      Lainaa

    21. Tulos: +159 (197 ääntä)
      Taas on yksi ihminen aivopesty siihen uskoon, että ihmisarvo on kääntäen verrannollinen painoindeksiin. Sairas, surullinen maailma.

      Lainaa

    22. Tulos: +139 (187 ääntä)
      Anonyymi: Ei toi tyttö nyt ihan 45 kiloo paina…ellei ole 140 senttiä pitkä…
      Mikäli Roosa on pitkä, hän voi hyvinkin painaa 45 kiloa. Itse olen 158, ja vielä lukiossa "normaalipainoni" oli 46, koska minulla nyt sattuu olemaa hyvät geenit. Kun myöhemmin pitkäaikainen lievä masennukseni muuttui vaikeaksi ja menetin ruokahaluni (tosin sipsejä söin joka päivä, mutta ne olivatkin ainoa mitä söin), niin silloin painoni oli "pahimmillaan" 42 kiloa, ja painoindeksi siinä 15 kieppeillä. Nykyään kiloja on onneksi huomattavasti enemmän, vaikka edelleen normalipainoinen olenkin. Mutta tuosta sepustuksesta huolimatta on, niin on todella surullista lukea täällä porukan kommentteja, kun vain hyvin harva tuntuu käsittävän, että Noora on SAIRAS, ei todellakaan mikään pinnallinen teini. Vaikka fb:ssä olisikin hyvä huudella olevansa hoikka, niin tuollaisella painoindeksillä ja laihdutusvimmalla oma kehonkuva on todella vääristynyt. Kannattaisi vilkaista joskus sitä anoreksian määritelmää. Tosin on sekin surullista, miten ihmisiä tunnutaan aina haukkuvan joko läskeiksi tai laihoiksi, olipa paino mikä tahansa.

      Lainaa

    23. Tulos: -48 (152 ääntä)
      No jos tykkää lankuista niin mikäs siinä, itse suosin kuitenkin muotoja ennemmin kuin laihuutta. Järkyttävää...

      Lainaa

    24. Tulos: +132 (158 ääntä)
      Omalla kokemuksella sanoisin, että lähes kaikki haluavat laihuudestaan kuulla, koska jos “haukut laihaksi” niin sehän automaattisesti tarkoittaa, että olet kateellinen läski ja se huomio tuntuu varsinkin syömishäiriöisen päässä edes hetkellisesti hyvältä. Tuttavapiirissä oli näitä tapauksia riittämiin, onneksi ovat saaneet omaan sairauteensa hoitoa. Monet teinitytöt ovat liiankin hoikkia, mutta laitetaan se kasvun piikkiin, jossain vaiheessa se iskee itse kutakin vasten kasvoja, että enää ei voikaan joka päivä syödä mäkissä/hesessä. ;)
      Omalla kokemuksella sanoisin, että ei tarvitse sen laihankaan painoa kommentoida. Olen aina ollut laiha ja aina saanut kommentteja siitä. Kateellisia, ärsyttäviä, ihailevia.. Ihan sama. En ole koskaan halunnut, enkä koskaan halua kuulla kommentteja painostani. Olen mitä olen, antakaa mun olla. Syömishäiriötä minulla ei ole, satun nyt vaan olemaan tämän kokoinen.

      Lainaa

    25. Puolikiero_savolainen 28.1.2014 8:44
      Tulos: +59 (117 ääntä)
      Voi, voi.. Tiedän näitä tapauksia, ollaan vedetty jopa 40 alle ja sit vaan jossain vaiheessa elämää tajuttu, et ei päässytkään malliksi. Sen jälkeen ei ole kivaa edessä. Roosa, sä kuolet tohon juttuun vielä.

      Lainaa

    26. Tulos: -9 (37 ääntä)
      Huoh.

      Lainaa

    27. Tulos: +66 (92 ääntä)
      22 vuotta kovaa elämänkoulua ja tulos on tuollainen. Lisää koulua tarvittaisiin :)!

      Lainaa

    28. Pulkannaru 28.1.2014 8:52
      Tulos: +212 (242 ääntä)
      Timon: Omalla kokemuksella sanoisin, että lähes kaikki haluavat laihuudestaan kuulla, koska jos “haukut laihaksi” niin sehän automaattisesti tarkoittaa, että olet kateellinen läski ja se huomio tuntuu varsinkin syömishäiriöisen päässä edes hetkellisesti hyvältä. Tuttavapiirissä oli näitä tapauksia riittämiin, onneksi ovat saaneet omaan sairauteensa hoitoa. Monet teinitytöt ovat liiankin hoikkia, mutta laitetaan se kasvun piikkiin, jossain vaiheessa se iskee itse kutakin vasten kasvoja, että enää ei voikaan joka päivä syödä mäkissä/hesessä.
      Ei, se ei kyllä mene ihan niin että kaikki haluaisivat laihuudestaan kuulla. On katsos myös meitä, jotka olemme nälännussimia kukkakeppejä vastoin omaa tahtoamme. Läpipaskoja, jotka vain haaveilemme hyvin istuvista farkuista ja rintsikoista joiden kuppeihin riittäisi täytettä omasta takaa. Minä en sairasta syömishäiriötä, laihuus on tapauksessani periytyvä ominaisuus. Äitini ja mummini ovat samanlaisia tikkuakkoja. Minulle ei tulisi koskaan mieleenikään mennä päivittelemään jonkun lihavuutta päin naamaa, mutta valitettavan usein saan itse kuulla että minun pitäisi käydä ruoka-aikaan kotona, vetää vähän evästä, lopettaa naurettava diettaaminen ja hakea apua anoreksiaani. Että jos lihavaa ihmistä vituttaa tulla kutsutuksi läskiksi laiheliinien toimesta, niin kyllä se hernekeppiäkin ketuttaa kun mielenterveyteni kyseenalaistetaan jatkuvasti pullukoiden taholta. Niin että ei, en halua kuulla laihuudestani enää keneltäkään koskaan, tiedän että olen luukasa ja sellaisena todennäköisesti pysynkin vaikka miten mättäisin mäkkkärissä.

      Lainaa

    29. Hörhöjä kaikkialla 28.1.2014 9:02
      Tulos: -51 (129 ääntä)
      Onpas rumat luisevat jalat.

      Lainaa

    30. Tulos: +128 (152 ääntä)
      Nyt joku pauhaa siitä täällä että "ette kai te mene haukkumaan tuosta nuin vain" niin nyt häätyy sanoa että kyllä siinä vaiheessa jos se tulee nokan eteen hieromaan mahaansa ja leveilee " katsoppas tätä mahaa! Tämä on kovalla vaivalla hommattu ja vaatinu monen monet pitsat ja burgerit ja vaatinu sitkasta penkkiurheilua! Ootko vähän kade senkin oksaton kukkakeppi?!!" Ja niinhän tässä juuri tämä anorektinen tyttö tekee. Provosoi ihan itse.

      Lainaa

    31. Tulos: +37 (45 ääntä)
      Ja edellisestä nyt jäi sen verran että " ette kai te mene haukkumaan LÄSKEJÄKÄÄN tuosta nuin vain"

      Lainaa

    32. King Inkrabbit 28.1.2014 9:10
      Tulos: +54 (126 ääntä)
      Itse olen ollut koko teiniajan elämästi alipainoinen ja ai että pistää vituttamaan tälläset ihmiset, jotka on TAHALLAAN alipainosia ja ylpeitä siitä. Siis mitä helvettiä ne ajattelee?! Ei luuranko ole kaunista! Hyi saatana, ihan näin suoraansanottuna.

      Lainaa

    33. Tulos: +44 (60 ääntä)
      elämän koulu selitti taas kaiken. :D

      Lainaa

    34. Tulos: -4 (30 ääntä)
      45kg raavasta lihaa..

      Lainaa

    35. laiheliini 28.1.2014 9:59
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      Laiha: Omalla kokemuksella sanoisin, että ei tarvitse sen laihankaan painoa kommentoida. Olen aina ollut laiha ja aina saanut kommentteja siitä. Kateellisia, ärsyttäviä, ihailevia.. Ihan sama. En ole koskaan halunnut, enkä koskaan halua kuulla kommentteja painostani. Olen mitä olen, antakaa mun olla. Syömishäiriötä minulla ei ole, satun nyt vaan olemaan tämän kokoinen.
      Minä kyllä olen tämän kommentoijan kanssa samaamieltä. itse kun olen todella laiha ja pituuttakaan ei ole paljoa,nii ei ole ´kiva kuullaa kokoajan painosta,laihuudesta,kysymyksiä syömisestä ym. koska muuten olen terve ja hyvinvoiva ihminen. enkä kyllä ymmärrä miksi tahallaan olla laiha,ihannoi laihuutta. yhtälailla se on vaarallista kuin ylipaino tms.

      Lainaa

    36. Tulos: +181 (185 ääntä)
      Saa kysyä HYVIÄ keinoja pysyä laihana tyypiltä, joka itse sanoo syövänsä mäkissä joka päivä ja suosittelee paastoa jollakin tapaa sairaille ("jos lääkkeet lihottaa, paastotkaa")? Varmaan tulee TOSI HYVIÄ neuvoja.

      Lainaa

    37. Tulos: +64 (70 ääntä)
      Eipä tässä auta muu kuin tytön itse herätä aikanaan todellisuuteen. Ei sairasta ihmistä kiinnosta toisten mielipiteet.

      Lainaa

    38. Tulos: +12 (46 ääntä)
      Pulkannaru: Ei, se ei kyllä mene ihan niin että kaikki haluaisivat laihuudestaan kuulla. On katsos myös meitä, jotka olemme nälännussimia kukkakeppejä vastoin omaa tahtoamme. Läpipaskoja, jotka vain haaveilemme hyvin istuvista farkuista ja rintsikoista joiden kuppeihin riittäisi täytettä omasta takaa. Minä en sairasta syömishäiriötä, laihuus on tapauksessani periytyvä ominaisuus. Äitini ja mummini ovat samanlaisia tikkuakkoja. Minulle ei tulisi koskaan mieleenikään mennä päivittelemään jonkun lihavuutta päin naamaa, mutta valitettavan usein saan itse kuulla että minun pitäisi käydä ruoka-aikaan kotona, vetää vähän evästä, lopettaa naurettava diettaaminen ja hakea apua anoreksiaani. Että jos lihavaa ihmistä vituttaa tulla kutsutuksi läskiksi laiheliinien toimesta, niin kyllä se hernekeppiäkin ketuttaa kun mielenterveyteni kyseenalaistetaan jatkuvasti pullukoiden taholta. Niin että ei, en halua kuulla laihuudestani enää keneltäkään koskaan, tiedän että olen luukasa ja sellaisena todennäköisesti pysynkin vaikka miten mättäisin mäkkkärissä.
      Täällä kanssa o/ 2 lastakin tehty eikä paino ole IKINÄ ollu 60+ ja synnytyksien jälkeen samantien takas 46kg. 5 vuotta sitten painoin vain 42kg, nyt onneksi pysynyt 44-46kg välillä.

      Lainaa

    39. Tulos: +34 (78 ääntä)
      On teillä ihmisillä pokkaa haukkua sairasta ihmistä. Menettekö kenties masentuneellekin sanomaan että: "Niin säälittävää, ettet löydä mitään iloitsemisen aihetta elämästä." Tai muille sairaille ihmisille ilkkumaan. Jättäkää vaan omaan arvoonsa.

      Lainaa

    40. Tulos: +40 (70 ääntä)
      Laiha: Omalla kokemuksella sanoisin, että ei tarvitse sen laihankaan painoa kommentoida. Olen aina ollut laiha ja aina saanut kommentteja siitä. Kateellisia, ärsyttäviä, ihailevia.. Ihan sama. En ole koskaan halunnut, enkä koskaan halua kuulla kommentteja painostani. Olen mitä olen, antakaa mun olla. Syömishäiriötä minulla ei ole, satun nyt vaan olemaan tämän kokoinen.
      Ai jos tyttö laittaa painonsa facebook-statukseen, niin hän ei haluan että sitä kommentoidaan? Ja mitä ihmettä, hän syö joka päivä mäkkärissä ja haukkuu melkein samaan hengenvetoon ylipainoisia? Voi sitä päivää kun tämäkin tyttö huomaa, ettei hänkään ole aina kuin ihmeen kaupalla laiha, vaan niitä kiloja alkaa iän myötä kertyä tuolla ruokavaliolla. Silloin jopa Roosankin pitää ruveta tekemään töitä laihuutensa eteen.

      Lainaa

    41. Miksi positiivisuus on huono asia? 28.1.2014 11:23
      Tulos: -4 (32 ääntä)
      Jos on paino-ongelmia suuntaan tai toiseen, kannattaa kokeilla ravitsemusterapeutilla käyntiä. Luultavasti oma ruokavalio onkin jotain aivan muuta, kuin itse kuvittelee. Suurin osa ihmisistä (siis ei sairauksia), jotka syyttäävät painostaan aineenvaihduntaansa, syövätkin vain väärin. Itselleen on niin helppo valehdella ja oikeastaan unohtaa. Ja ei, en ole ammatiltani ravitsemusterapeutti...

      Lainaa

    42. Tulos: +28 (50 ääntä)
      anniiina: Täällä kanssa o/ 2 lastakin tehty eikä paino ole IKINÄ ollu 60+ ja synnytyksien jälkeen samantien takas 46kg. 5 vuotta sitten painoin vain 42kg, nyt onneksi pysynyt 44-46kg välillä.
      Ihan sama homma täällä, paitsi että lapsia on 3. Enimmillään paino ollut loppuraskauksissa 58kg, ja melkein samantien tippunu entiselleen kun muksu on pukattu pihalle, ikävä kyllä. Ihannevartalo mulla on ollut nimenomaan siinä synnytyksen ja painon romahtamisen välissä, ja sen yritin säilyttää, tuloksetta. Paino heiluu 43-46kg välillä, sairauksia ei ole, syön hyvin (myös herkkuja) eikä lääkäreistä ole apua. Olen ottanut tavakseni heittää arvostelijoille samalla mitalla takaisin, mikä yksinoikeus niillä on minun painoani arvostella.

      Lainaa

    43. Tulos: +3 (59 ääntä)
      Painoindeksi on kyllä kans yks turhakemittari. Ihmiset ovat niin yksiköllisiä rakenteeltaan että pelkkä painoindeksi ei kerro mikä on hyvä paino paitsi ns. "keskiarvoihmiselle", jonka pituus on noin 170cm. Painoindeksi ei ymmärtääkseni ota huomioon sitä että pidemmät ihmiset ovat myös usein suhteellisesti enemmän leveämpiä, isoluisempia jne., eli luonnollisesti painavampia. Tämä aiheuttaa sen, että pitkillä ihmisillä kuten minulla painoindeksi näyttää "väärin" eli hieman liikaa, koska se ei huomioi että pitkällä ihmisellä (185cm+) on luontaisesti enemmän massaa. Lyhyillä ihmisillä (155cm-) tämä taas toimii päinvastoin ja se näyttää liian vähän, jonka vuoksi se ei toimi esimerkiksi lapsilla ja teineillä lainkaan. Roosa näyttäisi olevan suhteellisen lyhyt, joten tämä 15,6 painoindeksi on todennäköisesti hieman liian vähän, ja oikeampi olisi noin 16 kuvasta arvioituna. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että kyseinen neiti on vain luuta ja nahkaa (kun katsoo käsiä ja jalkoja niin ei siinä kyllä paljon ympärillä mitään ole). Pitäisi vaihtaa terveellisempään ruokavalioon ja syödä enemmän.

      Lainaa

    44. Tulos: +46 (52 ääntä)
      Anonyymi: Ei toi tyttö nyt ihan 45 kiloo paina…ellei ole 140 senttiä pitkä…
      Jos painoindeksi on 15,6 ja painoa 45kg niin pituutta löytyypi melkopitkälti noin 170 cm

      Lainaa

    45. Tulos: +16 (26 ääntä)
      ELÄMÄM_KOULU. Ei muuta sanottavaa.

      Lainaa

    46. Tiitiäinenn 28.1.2014 12:02
      Tulos: +30 (50 ääntä)
      Roosa ei todellakaan näytä miltään 22 vuotiaalta - eikä vaikuta. Näyttää ja painaa saman verran kuin vitosluokkalainen. -_-

      Lainaa

    47. Tulos: +12 (24 ääntä)
      172cm, 53kg ja vilkas aineenvaihdunta. Massaa ei tuu, vaikka syön.

      Lainaa

    48. pönttöpää einari 28.1.2014 12:48
      Tulos: +60 (78 ääntä)
      Hörhöjä kaikkialla: Onpas rumat luisevat jalat.
      Onpas sulla rumat jutut.

      Lainaa

    49. Myrkkymuratti 28.1.2014 13:08
      Tulos: +11 (27 ääntä)
      Harmi, ettei kukaan ole ilmeisesti koettanut kunnolla auttaa... Ulkonäkö ja vääristynyt kehonkuva viestivät syömishäiriöstä.

      Lainaa

    50. Tulos: +38 (60 ääntä)
      Selvä. Kyseinen tyttö näyttää sairastavan jotain syömishäiriötä, anoreksiaa kenties. Ei se kuitenkaan oikeuta häntä suhtautumaan törkeästi toisiin ihmisiin ja heidän painoihinsa. Usein syömishäiriköt ovat varsin herkkiä ja älykkäitä persoonia.

      Lainaa

    51. Vitutuksen multihuipentuma 28.1.2014 13:37
      Tulos: +38 (54 ääntä)
      Miksi aina kaikki sanoo, että ylipaino on itse aiheutettua? Osaksi se onkin näin, mutta onhan alipainokin osaksi oma vika vai? Itseäni vituttaa se, että läskille/laihalle saa tulla ihan kuka ja minkä näköi kaveri sanoo, et kannattas alottaa laihis tai voisit välillä syödä! Mielestäni EI KENENKÄÄN painoa saa kommentoida. Miksi helvetissä ihmiset sanovat aina, että ylipaino on oma vika? Jos ei ole kokemusta normaalipainoisena olemisesta voi oma painoon olla tyytyväinen aivan samanlailla kuin laihakin voi olla? Ärsyttävintä on se, että minä 17-vuotias nuori lukiolaistyttö olen nyt tipputtanu -18kg vuodessa aivan normi elämäntapa remontilla ja sitten saa lukea lehdestä kuinka poliitikko on tehnyt saman, mutta tyylikkäämmin. Media tuputtaa laihdutuslääkkeitä/lihotuslääkkeitä/diettejä/paino-ohjelmia esim. Dietit vaihtoon. Miksi ihmiset eivät saisi elää omaa elämäänsä? Siitä saa myös kuulla, että läski pysyy aina läskinä, mutta kaikki lähtee itsestään. Todellisuudessa kaikki ajattelee, että ei läskeistä ole mihinkään ja jos olet kerran läski tulet aina olemaan sellainen.

      Lainaa

    52. Tulos: +5 (17 ääntä)
      Anonyymi: Ei toi tyttö nyt ihan 45 kiloo paina…ellei ole 140 senttiä pitkä…
      Miksei painaisi? Itse painan 54kg ja 160cm pitkä ja olen täysin normaalipainoinen. On siis ihan uskottavaa, että vaikkapa samanpituinen, mutta 10kg hoikempi tyttö omaisi tuon painoindeksin.

      Lainaa

    53. Tulos: +28 (44 ääntä)
      Miten syödään "melkein mäkis"? Pari appelsiininkuoren siivua ohimennen jalkakäytävällä?

      Lainaa

    54. hoikkeliini 28.1.2014 13:56
      Tulos: +53 (67 ääntä)
      Juttua sivusta seuranneena voin sanoa, että tällä neidillä ei ole kaikki muumit laaksossa. Alipainon lisäksi kyseinen hlö kärsii erittäin herkistä hermoista. Tulistuu nollasta sataan sekunneissa. Facebookin seinä oli täynnä mitä ihmeellisempiä avautumisia, jotka on nyt myöhemmin poistettu. Hän on myös laittanut muutamalle tutulleni melko kiivasta yksityisviestiä turhasta mm. Ulkonäköön liittyen, vaikka eivät tunne entuudestaan. ilmeisesti tämän naisen elämäntehtävänä on saada kaikista alipainoisia.

      Lainaa

    55. Tulos: +46 (56 ääntä)
      hoikkeliini: Juttua sivusta seuranneena voin sanoa, että tällä neidillä ei ole kaikki muumit laaksossa. Alipainon lisäksi kyseinen hlö kärsii erittäin herkistä hermoista. Tulistuu nollasta sataan sekunneissa. Facebookin seinä oli täynnä mitä ihmeellisempiä avautumisia, jotka on nyt myöhemmin poistettu. Hän on myös laittanut muutamalle tutulleni melko kiivasta yksityisviestiä turhasta mm. Ulkonäköön liittyen, vaikka eivät tunne entuudestaan. ilmeisesti tämän naisen elämäntehtävänä on saada kaikista alipainoisia.
      Tyypillinen pro-ana.

      Lainaa

    56. Tulos: -93 (117 ääntä)
      Läskit ja lihavat ihmiset ovat inhottavia ja saastaisia, oikein tulee paha mieli kun kaupungilla lyllertää kunnon uittotukkeja vastaan. Miten ihmiset voi päästää itsensä sellaiseen kuntoon? Mielestäni lihavat ihmiset tulisi pitää poissa kaduilta, esim. pakkohoitoloissa. Kuullostaa aika radikaalilta eikö? Mutta miettikää esimerkiksi kuinka paljon erilaisissa sairaalakuluissa säästyisi, kun lihavuudesta johtuvat sairaudet harvenisivat vaikkapa 90%? Suomen valtio olisi velaton alta aikayksikön! Tässä vaiheessa unohdetaan argumentit erilaisten lihavuutta-aiheuttavien sairausten puolesta, koska loppupeleissä todella harvalla liikalihavalla ihmisellä lihavuus johtuu sairaudesta verrattuna lihavien määrään. Arvostan koko sydämestäni tällaista "mokassa" esiintyvää Roosaa, joka pitää itsestään huolta eikä päästä itseään pahaan kuntoon. Hävetköö lihavat, kuinka kehtaatte!!!

      Lainaa

    57. Tulos: +45 (57 ääntä)
      No eiköhän tuota voisi vähän pinnalliseksi sanoa, tai huomionhakuiseksi nyt vähintään, näiden juttujen perusteella. Ensin laitetaan kuvatekstiksi oma paino ja perään sydän, joka minusta ainakin kertoo siitä että ollaan tyytyväisiä painoonsa (ja siitä kertoo myös tuo toinen päivitys). Sitten kun joku sitä päivittelee että hui ku oot laiha niin vastataan siihen tyyliin et "no miten muka voin olla ku joka pvä käyn mäkis :s", oikein jäädään kerjäämään vielä toista itsetuntoa hivelevää kommenttia "no oothan!". Vähän sama kun teinit jotka laittaa kauheita tissi/perseherutuskuvia itsestään ja kun joku sitten vaikka tisuja kehuu, niin vastataan vaan et "no ne nyt on tollaset pienet rusinat :/". Jos on oikeesti sitä mieltä että omat tissit on rumat pienet rusinat niin eipä niistä mitään herutuskuvia laittele nettiin. Tiedän kyllä että anoreksia on vakava sairaus ja tunnen useampiakin sitä sairastaneita, mutta harvemmin sellaiset siihen sairastuu jotka ei alunperinkään ole ulkonäkönsä vatvojia. Asia tietysti eri jos anoreksia on seurausta muista mielenterveyshäiriöistä kuten masennuksesta.

      Lainaa

    58. Tulos: +40 (46 ääntä)
      Miksioimiksi: Sitä mä en vaan ymmärrä, että miksi ihmisiä on oikeus haukkua laihoiksi? Jos jokerit menisi sanomaan jollekin “kyl oot läski” niin herranjumala millainen paskamyrsky siitä nousisi. Kyllä se laihaks haukkuminen sattuu ihan yhtä paljon ku läskiks haukkuminen.
      Ehkä siksi, että nainen itse ilmoittaa kuinka laiha on (eli vakava alipaino ei ole sattumaa). Jos itse nostaa painonsa esille, tuo sen myöskin muiden kommentoitavaksi.

      Lainaa

    59. Tulos: -57 (91 ääntä)
      taas läskit vikisee kun muka liian laiha. Noh tyypillistä läskin ajattelua " Jos se ei ole muodoton elukka kuten minä, se on sairas"

      Lainaa

    60. Tulos: +29 (55 ääntä)
      Tervemenoa osteoporoosiin, lapsettomuuteen ja aikaiseen hautaan. Ei kannata miettiä että aiheuttavatko kommentit Roosalle pahaa mieltä. Se pääsee niistä yli kun paastoa pari päivää ja vähän jumppaa. Silleen ne anorektikot "hallitsee" elämäänsä kun tulee vastoinkäymisiä. :D.

      Lainaa

    61. Tulos: +15 (33 ääntä)
      josef: taas läskit vikisee kun muka liian laiha. Noh tyypillistä läskin ajattelua ” Jos se ei ole muodoton elukka kuten minä, se on sairas”
      Kai ymmärtää yksinkertainenkin ihminen, että vakava alipaino on erittäin vakava asia? Ylipaino ei missään nimessä ole ihanteellista, tai kenenkään pitäisi siihen tähdätä, mutta jos oikeasti rasvaprosentti on kuoleman rajoilla niin sen ihannointi kertoo lähinnä ihmisen yksinkertaisuudesta. Läskit tuskin vikisee, koska alipainon ja ylipainon välissä on paljon hyviä vaihtoehtoja. BMI 18-25 on kumminkin aika iso haitari. Vai ihainnoitko itse ruipeloita, joiden ulkonäöstä ei voi päätellä mitä sukupuolta jos lyödään neutraalit vaatteet päälle? Niin ja painoaan voi kuka tahansa tiputtaa. Ei se ole missään nimessä rakettitiedettä, pakkopullaa tai edes vaativaa. Katsot paljonko sinun kulutus on päivässä, se on noin arvio. Sitten syöt vaikka 500 kaloria vähemmän, kun kroppa suurinpiirtein kuluttaa vaikka et mitään tekisi. josef tosin taitaa olla viellä pikkupoika, joten ei laihdutusjutut tule edes kuuloonkaan. ;)

      Lainaa

    62. Tulos: +17 (33 ääntä)
      jaaha: “Joka päivä melkein mäkissä”? Mitä se on? Silmänruokaa ikkunantakaa?
      Mut jos syö MELKEIN mäkissä? Ei ihan mutta melkein. Oisko se sitten melkein söin eli haistelin? Tai söin melkein mäkissä eli kotona lasi vettä?

      Lainaa

    63. Tulos: +17 (39 ääntä)
      "Ps multa saa hyviä keinoja pysyä laihana ;) --> Jos on lihottavat lääkkeet niin paastotkaa." No siinä vasta kertakaikkiaan hyvä neuvo. Itse olen syönyt e-pillereitä kohta 2 vuotta. Ennen niitten aloittamista painoni oli 54 kg. Pillereitä syödessäni en muuttanut ruokavaliotani, ja liikuin säännöllisesti kuten ennenkin. Silti alle vuodessa painoni nousi seitsemäänkymmeneen kiloon, ja on pysynyt sielä tähän päivään asti. Lihomiseni näkyy ainoastaan puntarissa, ei juurikaan ulospäin. Vaatekokoni on edelleen sama mikä minulla oli 54 kiloisena. Kaikenlaisia dieettejä olen kokeillut, mutta painoa en saa putoamaan en sitten millään. Paastoaminen ei todellakaan ole ratkaisu yhtään mihinkään. (sitäkin on kokeiltu, ei auttanu ja se on vaarallista)

      Lainaa

    64. Roosan frendi 28.1.2014 16:07
      Tulos: -70 (98 ääntä)
      Roosa on ihana ja mukava ihminen, tunnen hänet hlökohtaisesti ja hän oli tuolloin 170cm ja 45kg, nykyään 58 kg ja ei koskaan kärsinyt anoreksiasta. Se rakasti sitä painoa ja mun mielestä on sairasta kuinka täällä ihmiset arvostelee näin ja rankalla kädellä. Laitetaan teidän kaikkien vartalot näkyville ja muitten arvosteltavaksi. Roosa on huipputyttö eikä mikään bimbo. Hän on varsin älykäs ja elämänkoululla ei ole mitään tekemistä painon kanssa..Ei hän siitä tuossa puhu!! Tuossa eräs kommentoi että Roosa tulistuu paljon ja kommentoi, hän vain puolustaa itseään. Tosiaan se eräs keski-ikäinen oli laittanut itsestään hyllyvän videon , ja Roosa kommentoi sitä ettei itse kehtaisi laittaa moista. Ja luultavasti se Anne sitten tänne tämänkin "mokan" laittoi tänne. Ja mä ilmiannoin tän jutun koska, mun mielestä tää on ihan mauton, tässä ole mitään hauskaa :) Jos anorexia olisi hänellä ollut hän ei puhuisi siitä julkisesti. Hän vain oli laiha tuolloin ja teki mallin hommia, nykyään kuitenkin normaalipainoinen ja tulistuu kai itse kukin jos randomit kommentoi ja kylvää riitaa. Varsinkaan kun ei tiedä taustoja laihuudelle ja ei hän sitä itse aiheuttanut, mutta hän käänsi sen voitoksi. Ps. Kuvalla ja tekstillä on puolivuotta "eroa"..

      Lainaa

    65. Tulos: -5 (31 ääntä)
      ihana <3 mä oon nuorempi mut viel läskimpi ;'c

      Lainaa

    66. Tulos: +19 (33 ääntä)
      pöhpah: Painoindeksi on kyllä kans yks turhakemittari. Ihmiset ovat niin yksiköllisiä rakenteeltaan että pelkkä painoindeksi ei kerro mikä on hyvä paino paitsi ns. “keskiarvoihmiselle”, jonka pituus on noin 170cm. Painoindeksi ei ymmärtääkseni ota huomioon sitä että pidemmät ihmiset ovat myös usein suhteellisesti enemmän leveämpiä, isoluisempia jne., eli luonnollisesti painavampia.Tämä aiheuttaa sen, että pitkillä ihmisillä kuten minulla painoindeksi näyttää “väärin” eli hieman liikaa, koska se ei huomioi että pitkällä ihmisellä (185cm+) on luontaisesti enemmän massaa. Lyhyillä ihmisillä (155cm-) tämä taas toimii päinvastoin ja se näyttää liian vähän, jonka vuoksi se ei toimi esimerkiksi lapsilla ja teineillä lainkaan. Roosa näyttäisi olevan suhteellisen lyhyt, joten tämä 15,6 painoindeksi on todennäköisesti hieman liian vähän, ja oikeampi olisi noin 16 kuvasta arvioituna. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että kyseinen neiti on vain luuta ja nahkaa (kun katsoo käsiä ja jalkoja niin ei siinä kyllä paljon ympärillä mitään ole). Pitäisi vaihtaa terveellisempään ruokavalioon ja syödä enemmän.
      No.. eihän se kyllä ihan noin mene. Tai sinne päinkään. "Isoluisuus" on yksi maailman huonoimpia selityksiä, käypä huviksesi kehonkoostumusmittauksessa missä huomaat luiden painon olevan naurettavan pieni. Siinä sen sijaan oon samaa mieltä, et painoindeksi on todella huono mittari. Paino itsessään kun ei kerro, onko se lihasta vai läskiä. Lihaksikkailla ihmisillä voi painoindeksi olla todella korkea, mutta ei se tarkoita ettäkö olisi läski, se paino vain koostuu paljolti lihaksista. Ja myös päinvastoin laihalla ihmisellä painoindeksi on pieni, mutta siitäkin voi iso osa koostua rasvasta eikä lihaksesta. Parhaimpia tapoja mitata kehoa on rasvaprosentti, se kertoo siitä varsinaisesta "läskistä". Tosin monelle anorektikolle se olisi luultavasti kuolettava tuomio, kun tajuaisi, että vaikka onkin laiha, saattaa kehosta silti löytyä rasvaa yllättävän paljon. (Itse nuorempana olin laiha, 168cm/52-56kg, rasvaprosentti siihen aikaan 30%, kun en kuntoillut ja söin huonosti)

      Lainaa

    67. Tulos: +16 (24 ääntä)
      Elämänkoulu-kortti heitetty! Piristi duunarin päivää.

      Lainaa

    68. Tulos: +47 (57 ääntä)
      Tyttö on joko sairas tai pinnallinen tai kumpaakin. Uskoisin itse että ennemmin pinnallinen, koska anorektikon eivät kyllä päivittele sitä että kuinka he ovat laihoja ja kaikki "läskit" kateellisia heille siitä, vaan he yleensä häpevät itseänsä, koska näkevät itsensä "läskinä". Tämä tyttö ei kyllä yhtään häpeä painonsa eikä ulkonäköään ku pitää itseään neiti täydellisenä.

      Lainaa

    69. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Tuo viimeinen kommentti hämää, miksi jollakin joka on ylpeä laihuudestaan olisi neuvoja laihana pysymiseen. Kaikkein fiksuinta jos on luonnostaan laiha niin syö mitä haluaa ja on silti laiha. Ei silloin tarvitse mitään keinoja siihen.

      Lainaa

    70. yli opistö hörhö 28.1.2014 17:07
      Tulos: +26 (28 ääntä)
      Ei tuossa muuten olisi mitään, mutta säälittää että tyttö on tollasessa kunnossa ja vielä ylpeä siitä että on niin "ihanan" laiha.. Ei tarvitsisi kuin pari kiloa tipahtaa vielä niin joutuisi letkuihin sairaalaan. Ihan sairasta touhua.

      Lainaa

    71. Tulos: -20 (28 ääntä)
      dollyboy: ELÄMÄM_KOULU. Ei muuta sanottavaa.
      No sanoisit nyt edes sen verran vielä, että mitä tarkoitit kommentillasi.

      Lainaa

    72. Kilipi_konna 28.1.2014 17:51
      Tulos: +31 (43 ääntä)
      Voin sanoa omasta kokemuksesta, että kyllä se hoikkuuden arvosteleminen osaa loukata ihan samalla tavalla kuin ylipainonkin päivitteleminen; "Kyllä sulle löytys vaatteita jos esim. söisit joskus jotain! Tuet fasistisia kauneusihanteita kun oot noin luuranko! Sairaan näköistä kun poskipäät paistaa!" Näitähän riittää. Elämämkoululaisen urpoiluun en ota sen enempää kantaa, mutta itse olen törmännyt huomattavasti useammin tähän ilmiöön, kun lihavat ihmiset kokevat oikeudekseen arvostella hoikkia ihmisiä raiskatuiksi pulkannaruiksi ja mitänäitänyton. (Hassusti myös kovin monen päässä normaalipaino tarkoittaa ylipainoa lihavuuden ja roskaruoan yleistymisen myötä.) Mielestäni se on niin kauan jokaisen oma asia mistä tykkää, kun se ei ole sairasta. Meitä on myös kaiken näköisiä ja kokoisia- ja myös niitä "läpipaskoja", jotka eivät vain kertakaikkiaan liho. Se on ihan sama, olitko lihava tai laiha: kummallakaan ei ole sen suurempaa oikeutta arvostella toisen painoa vain siksi, koska se ei mahdu omaan kauneusihanteeseen. Se, mitä Sinä pidät kauniina, saattaa olla jonkun toisen mielestä rumaa. Älkää tuputtako kauneusihanteitanne samalla tavalla kuin tämä painonvartija tässä.

      Lainaa

    73. Tulos: -17 (55 ääntä)
      Naiset voi tuosta laihuudesta olla kateellisia, mutta kyllä me miehet mielummin puristellaan muotoja kun kouritaan kovia luukasoja!

      Lainaa

    74. Kilipi_konna 28.1.2014 18:02
      Tulos: +31 (43 ääntä)
      No nyt: Naiset voi tuosta laihuudesta olla kateellisia, mutta kyllä me miehet mielummin puristellaan muotoja kun kouritaan kovia luukasoja!
      :------D Tämä on ihan saman tason idioottiurpoilua kuin se miesten vertaaminen koiriin-läppä.

      Lainaa

    75. Tulos: +1 (19 ääntä)
      En nyt kyllä käsitä kumpaakaan osapuolta. Laiha nuori nainen saa kuulla painostaan ja puolestaan arvostelee pyöreämpiä naisia. Kumpi toimii tilanteessa oikein? Ei kumpikaan. Ei anoreksia tarkoita, että elämäntapa olisi millään tavalla oikea ja pystyisi muille kertomaan "laihdutusvinkkejä" jos ei ole itse kokenut laihduttaa siitä plussakoosta miinukseen. Itse olin 18-vuotiaaksi hoikka ja sain kuulla painostani. Olin 164 ja painoin ~52 kiloa ja nyt muutamaa vuotta myöhemmin olen 65 kiloa ja hävettää. Kyselin apua ja syy on kuulemma ainoastaan aikuistumisessa ja siinä, että kotona vielä asuessani tilanteeni oli niin stressaava, että saatoin syödä sen takia enemmän tai jättää liikunnan kokonaan pois. Oli siis itse aiheutettua tai ei, olin laiha tai ei niin ei se sitä tarkoita ettenkö ajattelisi asiaa 24/7 ja yrittäisi tehdä sille jotakin parhaani mukaan.

      Lainaa

    76. Tulos: +10 (18 ääntä)
      Niin, siis vaikka söisi melkein joka päivä Mäkissä, mutta kai se on enemmän kiinni siitä että mitä siellä syö? Yks ranskalainen naamaan ja kylläpäs on täynnä sen jälkeen... mutta ei kai siinä, jokainen tavallaan.

      Lainaa

    77. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Luulen, et Roosan niksit vaan pahentaa lihavuutta.. :D

      Lainaa

    78. Tulos: +45 (47 ääntä)
      jujujuu: On teillä ihmisillä pokkaa haukkua sairasta ihmistä. Menettekö kenties masentuneellekin sanomaan että: “Niin säälittävää, ettet löydä mitään iloitsemisen aihetta elämästä.” Tai muille sairaille ihmisille ilkkumaan. Jättäkää vaan omaan arvoonsa.
      Itseasissa todella monet haukkuu nasentuneita vaan laiskoiks ja käskevät ottaa itteänsä niskasta kiinni yms.

      Lainaa

    79. Tulos: +9 (17 ääntä)
      Anonyymi: Ei toi tyttö nyt ihan 45 kiloo paina…ellei ole 140 senttiä pitkä…
      Pyhpöh, painan saman verran ja olen 160cm pitkä. Painoindeksi on tällöin noin 17,5, mikä on lähellä normaalia; pientä suht harmitonta alipainoa ehkä korkeintaan. Mua pitemmällä ihmisellä tuo tietysti alkaa olla jo hyvinkin epäterveellinen lukema, mutta pointti oli, ettei se ole mitenkään mahdotonta.

      Lainaa

    80. Tulos: +45 (47 ääntä)
      Roosan frendi: Roosa on huipputyttö eikä mikään bimbo. Hän on varsin älykäs ja elämänkoululla ei ole mitään tekemistä painon kanssa.
      Onko tässä yksi esimerkki hänen älynlahjoistaan? Tai ehkä tämä todistaa, ettei hän ole bimbo: "Jos on lihottavat lääkkeet niin paastotkaa!" Ei mulla muuta.

      Lainaa

    81. Tulos: +14 (24 ääntä)
      Vituttavinta tässä on olla itse myöskin alipainoinen, koska olen siunaantunut jollain ihme geeneillä. Ja sitten ihmiset luulevat sokeasti, että tahallani oon tämmönen, vaikka kuinka yrittäisi selittää, että en minä tästä lihoa vaikka haluaisinkin. Mitäs vittua nyt.

      Lainaa

    82. Tulos: +1 (27 ääntä)
      Miksioimiksi: Sitä mä en vaan ymmärrä, että miksi ihmisiä on oikeus haukkua laihoiksi? Jos jokerit menisi sanomaan jollekin “kyl oot läski” niin herranjumala millainen paskamyrsky siitä nousisi. Kyllä se laihaks haukkuminen sattuu ihan yhtä paljon ku läskiks haukkuminen.
      Laiha - lihava, tikku - läski. Laihaksi sanominen ei mielestäni ole haukkumista, kuten ei lihavaksikaan sanominen. Tikun ja läskin käyttäminen on haukkumista, siinä ero. Kuitenkin molempien sanominen on epäkohteliasta toiselle ihmiselle.

      Lainaa

    83. Tulos: +35 (45 ääntä)
      Hahaha roosan "frendi" eli Roosa itse tuli puolustautumaan itseään.

      Lainaa

    84. Tulos: +5 (17 ääntä)
      ei ole tainnut roosa kuulla geeneistä

      Lainaa

    85. Ex-anorektikko 28.1.2014 21:49
      Tulos: +19 (27 ääntä)
      Pulkannaru: Ei, se ei kyllä mene ihan niin että kaikki haluaisivat laihuudestaan kuulla. On katsos myös meitä, jotka olemme nälännussimia kukkakeppejä vastoin omaa tahtoamme. Läpipaskoja, jotka vain haaveilemme hyvin istuvista farkuista ja rintsikoista joiden kuppeihin riittäisi täytettä omasta takaa. Minä en sairasta syömishäiriötä, laihuus on tapauksessani periytyvä ominaisuus. Äitini ja mummini ovat samanlaisia tikkuakkoja. Minulle ei tulisi koskaan mieleenikään mennä päivittelemään jonkun lihavuutta päin naamaa, mutta valitettavan usein saan itse kuulla että minun pitäisi käydä ruoka-aikaan kotona, vetää vähän evästä, lopettaa naurettava diettaaminen ja hakea apua anoreksiaani. Että jos lihavaa ihmistä vituttaa tulla kutsutuksi läskiksi laiheliinien toimesta, niin kyllä se hernekeppiäkin ketuttaa kun mielenterveyteni kyseenalaistetaan jatkuvasti pullukoiden taholta. Niin että ei, en halua kuulla laihuudestani enää keneltäkään koskaan, tiedän että olen luukasa ja sellaisena todennäköisesti pysynkin vaikka miten mättäisin mäkkkärissä.
      Totta, kyllähän se ärsyttää kun omaa painoa kommentoidaan puoleen tai toiseen. Pointti tässä koko kuvassa taisi kuitenkin olla se, että Roosa itse haluaa jakaa kaikille fb-kavereilleen kuinka hienosti hän on onnistunut laihduttamaan ja kuinka hän kokee suurta ylemmyydentunnetta "läskejä" kohtaan. Luonnollisessa laihuudessa ei ole mitään väärää jos todella syö n. 2000 kcal/pvä ja liikkuu normaalisti. Huomiohuoraus ja pro-ana -harrastus ovat lähinnä säälittävää ja lapsellista touhua. Eiköhän tuo elämänkoulu-ilmaisu kerro jotain Roosan äo:sta ja henkisestä iästä..

      Lainaa

    86. Tulos: -7 (19 ääntä)
      pöhpah: Painoindeksi on kyllä kans yks turhakemittari. Ihmiset ovat niin yksiköllisiä rakenteeltaan että pelkkä painoindeksi ei kerro mikä on hyvä paino paitsi ns. “keskiarvoihmiselle”, jonka pituus on noin 170cm. Painoindeksi ei ymmärtääkseni ota huomioon sitä että pidemmät ihmiset ovat myös usein suhteellisesti enemmän leveämpiä, isoluisempia jne., eli luonnollisesti painavampia.Tämä aiheuttaa sen, että pitkillä ihmisillä kuten minulla painoindeksi näyttää “väärin” eli hieman liikaa, koska se ei huomioi että pitkällä ihmisellä (185cm+) on luontaisesti enemmän massaa. Lyhyillä ihmisillä (155cm-) tämä taas toimii päinvastoin ja se näyttää liian vähän, jonka vuoksi se ei toimi esimerkiksi lapsilla ja teineillä lainkaan. Roosa näyttäisi olevan suhteellisen lyhyt, joten tämä 15,6 painoindeksi on todennäköisesti hieman liian vähän, ja oikeampi olisi noin 16 kuvasta arvioituna. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että kyseinen neiti on vain luuta ja nahkaa (kun katsoo käsiä ja jalkoja niin ei siinä kyllä paljon ympärillä mitään ole). Pitäisi vaihtaa terveellisempään ruokavalioon ja syödä enemmän.
      eikös painoindeksiin lasketa pituus x paino jotain? eli se pituus huomioidaan siinä.

      Lainaa

    87. Tulos: -3 (11 ääntä)
      Tiitiäinenn: Roosa ei todellakaan näytä miltään 22 vuotiaalta – eikä vaikuta. Näyttää ja painaa saman verran kuin vitosluokkalainen. -_-
      ite painoin pari vuotta sitten 48kg ja se oli mulle normaali paino. nykysin painan vähän enemmän, ja siltikkiin normaalipainoinen. oon siis itekki 22v.

      Lainaa

    88. Tulos: -20 (34 ääntä)
      No eipä tuo tuossa kuvassa mitenkään silmiinpistävän laihalta näytä. Ihan normaalilta, hoikalta, ainakin jalkoja jos katsoo.

      Lainaa

    89. Tulos: +5 (13 ääntä)
      hmm.. itsekin painoin 45kg ja olen 162cm.. ja tuli syötyä hesessä vuoden verran joka päivä, mutten lihonnut.. viime keväänä sainki uudet lääkkeet ja lihoinkin 8kk aikana 20kg. nyt olen tyytyväinen kun olen normaalipainoinen :)

      Lainaa

    90. Tulos: -5 (31 ääntä)
      A) Ylipaino ei aina ole itseaiheutettua, esimerkkinä sairaudet ja perimä. B) "Jos on lihottavat lääkkeet ni paastotkaa"..... What? Ja kuolkaa nälkään ja aliravitsemukseen? Läski ja aliravittu. Jes. C) Naisessa pitää olla jotain mistä pitää kiinni, kun meininki sen vaatii... ;)

      Lainaa

    91. Tulos: +13 (29 ääntä)
      Itseäni hoikkana miehenä kyllä harmittaa, kun ihannepainoa astetta tukevammat ihmiset taivastelevat laihuuttani, vaikka mittani ovat suhteellisen normaalit 180/70. Tällöin kyllä muistan aina mainita, että "sinusta vaan tuntuu siltä, kun olet itse keskimääräistä läskimpi." Ehkäpä ymmärtävät pointin, ehkäpä eivät.

      Lainaa

    92. Tulos: +22 (26 ääntä)
      Nore: No.. eihän se kyllä ihan noin mene. Tai sinne päinkään. “Isoluisuus” on yksi maailman huonoimpia selityksiä, käypä huviksesi kehonkoostumusmittauksessa missä huomaat luiden painon olevan naurettavan pieni. Siinä sen sijaan oon samaa mieltä, et painoindeksi on todella huono mittari. Paino itsessään kun ei kerro, onko se lihasta vai läskiä. Lihaksikkailla ihmisillä voi painoindeksi olla todella korkea, mutta ei se tarkoita ettäkö olisi läski, se paino vain koostuu paljolti lihaksista. Ja myös päinvastoin laihalla ihmisellä painoindeksi on pieni, mutta siitäkin voi iso osa koostua rasvasta eikä lihaksesta.
      Kyllä se "isoluisuus" siihen vain vaikuttaa. Sillä ei tarkoiteta luiden paksuutta ja niiden painoa tms. vaan esimerkiksi sitä, että ihminen on tavallista harteikkaampi, rintakehä on laaja ja naisilla on leveä lantio. Siihen jos vielä lisätään sopivasti lihaksia, niin nainenkin voi painaa paljon. Itse olen juuri tätä tyyppiä. Vaikka olen hoikka, niin takeissa joudun ostamaan isoja kokoja, sillä siroksi minua ei voi sanoa. Viimeksikin kaupassa myyjä ojensi minulle kaksi tai kolme numeroa liian pientä takkia kokeiltavaksi, mikä ei tietenkään mahtunut kunnolla edes päälle. Se ei edes ollut eka kerta, kerran toinen myyjä joutui vetämään takin pois päältäni, kun ei uskonut, ettei se sovi minulle, ja se jäi "kiinni".

      Lainaa

    93. Salam aleikum 29.1.2014 7:13
      Tulos: -4 (12 ääntä)
      pöhpah: Painoindeksi on kyllä kans yks turhakemittari. Ihmiset ovat niin yksiköllisiä rakenteeltaan että pelkkä painoindeksi ei kerro mikä on hyvä paino paitsi ns. “keskiarvoihmiselle”, jonka pituus on noin 170cm. Painoindeksi ei ymmärtääkseni ota huomioon sitä että pidemmät ihmiset ovat myös usein suhteellisesti enemmän leveämpiä, isoluisempia jne., eli luonnollisesti painavampia.Tämä aiheuttaa sen, että pitkillä ihmisillä kuten minulla painoindeksi näyttää “väärin” eli hieman liikaa, koska se ei huomioi että pitkällä ihmisellä (185cm+) on luontaisesti enemmän massaa. Lyhyillä ihmisillä (155cm-) tämä taas toimii päinvastoin ja se näyttää liian vähän, jonka vuoksi se ei toimi esimerkiksi lapsilla ja teineillä lainkaan. Roosa näyttäisi olevan suhteellisen lyhyt, joten tämä 15,6 painoindeksi on todennäköisesti hieman liian vähän, ja oikeampi olisi noin 16 kuvasta arvioituna. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että kyseinen neiti on vain luuta ja nahkaa (kun katsoo käsiä ja jalkoja niin ei siinä kyllä paljon ympärillä mitään ole). Pitäisi vaihtaa terveellisempään ruokavalioon ja syödä enemmän.
      Kylla se nimenomaan pituutesi huomioi. Voit kylla hyvin muotoilla tuon sanomasi uuteen kaavaan, jolla kuvaisi paremmin indeksia, jolla arvioida ihmisen terveellista painotavoitetta pituuteen nahden. t. metriyhdeksankymmenta.

      Lainaa

    94. Tulos: +10 (14 ääntä)
      jaaha: “Joka päivä melkein mäkissä”? Mitä se on? Silmänruokaa ikkunantakaa?
      Kyllä, ihminen voi pysyä laihana vaikka kävisi joka päivä mäkissä SYÖMÄSSÄ.. Itselläni oli ala- ja ylä-asteella sama painoindeksi kuin Roosalla, ja aina sai ravata terkkarilla kun olin anorektisen laiha...JA VITUT, aina syöny ihan normaalisti mutta se vaan ei ikinä näy missään! Voin syyä vaikka mitä lihottavaa paskaa mutta se vaan ei näy missään.. Enkä edes harrasta mitään salilla käyntiä

      Lainaa

    95. Tulos: -3 (9 ääntä)
      Ylipaino ETTÄ alipaino on sairaalloista. Luulisi tytstyllä olevan hieman edes myötätuntoa kerta itsekkin samanlaisessa kierteessä vaikkakin on vastakohta, eli liian laiha. Sanoisin että syö muutaman hampurilaisen tai käy lääkärillä jos kuitenkin syö oikein eikä saa yhtään kiloa lisää. Hengenvaaralista leikkiä painollaan tolleen..... Jos vielä lisää laihtuu niin uskon että keho alkaa ns syömään itseään mikä ikävä kyllä tarkoittaa sitä että keho voi lakata toimimasta kokonaan. Siinä sitten kuihtuu ja sairastuu kunnes viimeisetki kehon varat huvennu. ):

      Lainaa

    96. Tulos: +1 (21 ääntä)
      opettaja: Tämä ei nyt ollut erityisen hauska, kun tyttö on epäterveen laiha ja anoreksia tekee tuloaan. (Ja tämä ei ollut kritiikkiä painoa kohtaan, vaan veti oikeasti aika surulliseksi.)
      Niin, on kyllä jännä juttu, että laihalle ihmiselle saa nauraa ja tehdä pilkkaa. Jos kuvassa olisi pullukka/lihava niin tämä kuva olisi mauton monen mielestä. Lihavana olohan on oma valinta!! Mun mielestä moka on se, että tätä ylipäätään on laitettu tänne. Saahan tuo Roosa tyttö olla tuota mieltä. Samalla logiikalla lihavat/pullukatkin aina haukkuu "pakkasen raiskaamiksi pulkannaruiksi" laihoja. :) Alkaa olla normaalipainossa oleminenkin monen mielestä liian lautaa kun tuo plussakoonmalli ihanne on tullut. Tällä viittaan tekopyhyyteen. Lihavuus ei ole parempi kuin sairaalloinen alipainoisuus ja taasen pullukkana olo ei oo parempi kuin lievä alipaino! :)

      Lainaa

    97. Tulos: +27 (33 ääntä)
      Kaveri kertoi painonsa ja pituutensa viime viikolla enkä muista sitä tähän hätään. Ihana että Roosan kaverit opettelevat hänen mittansa ja muistavat vielä kertoa ne pitemmänkin ajan jälkeen <3 Tosiystävät!
      Roosan frendi: Roosa on ihana ja mukava ihminen, tunnen hänet hlökohtaisesti ja hän oli tuolloin 170cm ja 45kg, nykyään 58 kg ja ei koskaan kärsinyt anoreksiasta. Se rakasti sitä painoa ja mun mielestä on sairasta kuinka täällä ihmiset arvostelee näin ja rankalla kädellä. Laitetaan teidän kaikkien vartalot näkyville ja muitten arvosteltavaksi.

      Lainaa

    98. Tulos: -12 (22 ääntä)
      No on varmaan kysynyt mitat häneltä netissä ja tallentanu sit ylös. On kai joku ollu tietoinen mokaa lähettäessään hänen pituutensa ja painonsa ku painoindx on laskettu. Mut kiva et tyttö on nykyään normaalipainonen. Ja kuvalla ja tekstillä puolvuotta eroa eli ne eivät liity mitenkään toisiinsa. Siks ihmettelen tätä "mokaa". Ja tässä ei ole mitään hauskaa, jos oiskin ollu anorexia ei kukaan kestä vieraiden ihmisten solvaavia kommentteja. Tsemppii Roosa! Olet antanut vartalosi kaikkien arvosteltavaksi täällä!!! Tosiystävä tais olla se joka tänne tämmösen tunki! <3

      Lainaa

    99. Tulos: -3 (11 ääntä)
      Anonyymi: Ei toi tyttö nyt ihan 45 kiloo paina…ellei ole 140 senttiä pitkä…
      Miksi ei voisi painaa 45 kiloa vaikka olisi pari metrinen? :D

      Lainaa

    100. Tulos: +13 (19 ääntä)
      Dinde: Kyllä, ihminen voi pysyä laihana vaikka kävisi joka päivä mäkissä SYÖMÄSSÄ.. Itselläni oli ala- ja ylä-asteella sama painoindeksi kuin Roosalla, ja aina sai ravata terkkarilla kun olin anorektisen laiha…JA VITUT, aina syöny ihan normaalisti mutta se vaan ei ikinä näy missään! Voin syyä vaikka mitä lihottavaa paskaa mutta se vaan ei näy missään.. Enkä edes harrasta mitään salilla käyntiä
      Ja tämä oli jollain tavalla sinulle yllätys? Nuorempana homma toimii juurikin noin, mutta se kunnossa pysyminen vaikeutuu siitä lähtien, kun täytäy 20 vuotta. Pian huomaat, että vaikeusaste kasvaa kokoajan ja 30-40 vuotiaana joudut oikeasti paiskimaan oikein hommia sen eteen, että olisit edes jollain tavalla kunnossa. Tämä johtuu aineenvaihdunnan hidastumisesta ja siitä syystä yläasteikäinen (kuten sinä) voi vetää vaikka jokapäivä mäkissä sapuskaa.

      Lainaa

    101. Tulos: -14 (16 ääntä)
      ruffel: jose
      Ja heti kun osoitetaan erilaista näkemystä vedetään hiekkakakku rasvapilluun ja sanotaan pikkupojaksi. Noh vaikuttaa isompikin mies pikkupojalta norsun vieressä.

      Lainaa

    102. Tulos: -16 (30 ääntä)
      NöfNöf: Jos painoindeksi on 15,6 ja painoa 45kg niin pituutta löytyypi melkopitkälti noin 170 cm
      Pituutta on se 170, tiedän kyseisen ihmisen ja todellakin se laihuus tuli ihan muista syistä. Ei anorexiaa, mut se nyt on vaan napattu jännästi toi puolvuotta vanha kuva kesältä ja sit joku tilapäivitys nyt tammikuulta, jonka Roosa oli jo poistanut. Täytynyt olla tosiystävä joka ne mitat kerto ja mokan lähetti...... Niin kai nyt nykyisenkin tilanteen voi kertoo: 170 ja 58kg mitä tosta luin. Ja näin se on siis normaalipaino (painoindeksi normaali!!?). Roosa oli tuolloin kyllä vitsillä laittanu ton sydämen ja painonsa tohon. Toi on mennyttä aikaa ja moka on aivan turha ja ilmiannan tän, täs ei oo mitään hauskaa!! Laittakaa seuraavaksi joku läski tänne arvosteltavaksi että voi kommentoida häntä sitten ja haukkua. Roosan moni tästä tunnistaa siksi tämä on aivan typerää ja mielestäni pitäis poistaa. Ei hän kaipaa tällästä "julkisuutta" ollenkaan..

      Lainaa

    103. Tulos: +38 (40 ääntä)
      Roosan frendi: Roosa on ihana ja mukava ihminen, tunnen hänet hlökohtaisesti ja hän oli tuolloin 170cm ja 45kg, nykyään 58 kg ja ei koskaan kärsinyt anoreksiasta. Se rakasti sitä painoa ja mun mielestä on sairasta kuinka täällä ihmiset arvostelee näin ja rankalla kädellä. Laitetaan teidän kaikkien vartalot näkyville ja muitten arvosteltavaksi.
      Kyllä se roosa on ihan itse sen vartalonsa ja painonsa facebookkiin laittanu. Ja kyllä hänkin näyttää osaavan arvostella muun kokoisia ihmisiä joten kyllähän roosa saa silloin sen arvostelun kestää itseäänkin kohtaan.

      Lainaa

    104. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Joo ja todellakin ihmisen nuoruus vaikuttaa laihuuteen, ite oon ollu nuorempana aina about 50 kg eli alipainon rajalla. Sitten lihoin kesän aikana muutaman kilon ja säikähdin jenkkakahvojani, jonka jälkeen halusin laihduttaa ne pois. Jotenkin tulin siinä laidutuksen huumassa painolleni sokeaksi ja laihimmillani painoin 47 kg. Mun ei ollu todellakaan tarkotus alipainoseksi itseäni vetää, joten lopetin laihduttamisen. Sen jälkeen olin normaalipainossa vuoden tai kaksi, jonka jälkeen paino alkoikin nousemaan huimasti ja lihoin vuodessa 30 kg. Nyt olen 86 kg ollut pari vuotta enkä oikeen ole uskaltanut laihduttaa kun pelkään etten välttämättä osaa lopettaa ajoissa.

      Lainaa

    105. Tulos: +1 (15 ääntä)
      Ja heti se 5kg Roosan painosta on kertyny toiseen pohkeeseen

      Lainaa

    106. Tulos: -19 (33 ääntä)
      Emilia–: Kyllä se roosa on ihan itse sen vartalonsa ja painonsa facebookkiin laittanu. Ja kyllä hänkin näyttää osaavan arvostella muun kokoisia ihmisiä joten kyllähän roosa saa silloin sen arvostelun kestää itseäänkin kohtaan.
      No mitä vittua, jos laittaa FACEBOOKIIN kuvan ja vitsiksi jonkun kuvatekstin, ja sitten puolustautuu joskus laittamalla tollasen tilan: Niin noi ole mitenkään sidoksissa toisiinsa. Kuva on puolivuotta vanha ja teksti on nyt tammikuulta, joka poistettu kylläkin pian. Niin täytyy olla aika korppikotka joka tänne sen visers ja laittoi noi yhteen. Ei facebookissa ollut kuva tarkoita että se pitäisi jonnekin tälläsiin feissarimokiin päätyä arvosteltavaksi! Vitun pelle! Ei kukaan facebook kavereista rupea haukkumaan, tai edes kiinnostu asiasta. Tää on jonkun ulkopuolisen henkilön tekemää pilaa.. Ja ei tosiaan tarvisi haukkua kenenkään vartaloa, ei hänkään haukkunut muuten kunhan puolustautui niitä vastaan. Vittu mitä touhua täällä, arvostelua ja haukkumista..... Kellään ole varaa varmasti jos omat vartalokuvat laitettaisiin tänne. Kyllä mä ainaki kaveristani tiedän ettei se vittu tommosta oo tarkottanu ja eikä oo vittu iloinen et on joutunu tälläseen! Luultavasti tietää tästä. Mut joo olkaa sairaita ja arvostelkaa, eihän teillä näytä olevan muuta tekemistä. Varsinkaan kun ette tiedä syitä tuohon laihuuteen ni se huvittaa kaikista eniten kun täällä kaikkea analysoidaan "bimbo anorektikko" vaikka tunne edes k.o ihmistä! Millään tavalla hän ei ole bimbo tai pinnallinen tai edes tyhmä! JA elämänkoululla tarkoitti HIEMAN eri asiaa kun joku paino. Eihän se liity tohon juttuun mitenkään!!!! Voi vittu mitä touhua, ihan vihaks pistää! saatana. Ja jos ihmisellä on vaikea alipaino tuolloin ku oli, niin ei se ole millään tavalla tänne kuuluva mokailun aihe, jota saa sitten koko suomi arvostella. Tuskin sellasta VITTU kukaan teistä haluais omalle kohdalle? Ihan sama arvostelkaa. Jatkossa jos tekin laitatte itsestänne vartalokuvan facebookiin, haluatte varmaan että se on kaikkien arvosteltavana? varsinki jos siin lukee läpällä paino, ja sitten on tilapäivitys puolenvuoden päästä tosta (kun tilanne jo muuttunut) niin siltikin pitää jauhaa ja analysoida paskaa...... Joku vitun korppikotka tänne tämmösen tylsyydessään keksi. Kaikki ihmettelee me tutut tätä, kun nämä kaksi eivät kohtaa minkäänlaista asiayhteyttä, siis k.o kuva ja tilapäivitys. Ne on vain jotenkin revitty toisiinsa. No ainakin Roosa oli ihan läpällä laittanu koko jutun, niin on tää nyt aika kummallista ku vedetään tällänen "moka"... Ei vittu. Ja kuvasta tunnistaa ihmisen kyllä. Olen puhunut

      Lainaa

    107. Tulos: +10 (20 ääntä)
      ÖÖÖö kuka ois kateellinen naiselle, joka elää pikkulapsen vartalossa?

      Lainaa

    108. Tulos: +2 (26 ääntä)
      Miksi tämmöinen juttu on täällä? Anoreksia on sairaus ja tässä on tarkoitus asettaa häpeään sairas ihminen. Ei viihdyttänyt, tuli paha olo. Ex-syömishäiriöisenä tällainen tuo kaikenlaisia epämukavia tuntemuksia ja muistoja mieleen, joten ois kiva jos jossain edes pienesti varoteltaisiin etukäteen.

      Lainaa

    109. Kateus iskee 29.1.2014 20:51
      Tulos: -2 (20 ääntä)
      Pasi: Surullista, ruma näky.
      Mikä siinä on kun pitää olla kateellinen, vaikka ei naamaa näekään, niin en menisi sanomaan rumaksi.

      Lainaa

    110. Tulos: +5 (15 ääntä)
      Ehkä tyttö alvariinsa syökin Mäkkärissä, kunhan heti perään juoksee vessaan oksentamaan kaiken ulos. :( Sairasta...

      Lainaa

    111. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Laihuus ei ole sama asia, kuin anoreksia. Voi olla laiha sairastamatta anoreksiaa tai radikaalia syömishäiriötä. Mutta ei se siltikään terveellistä ole.

      Lainaa

    112. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Haluankin laihdutusvinkkejä anorektikolta..

      Lainaa

    113. Tulos: +5 (7 ääntä)
      jaaha: “Joka päivä melkein mäkissä”? Mitä se on? Silmänruokaa ikkunantakaa?
      Tai sit se käy nimenomaan vetämässä jotkut ranut ja ei syö mitään muuta koko päivänä. Ja edelleenkään en halua tältä ihmiseltä laihdutusohjeita, koska mielestäni mäkkiruoka ei ole oikein laihdutuksen elementti.

      Lainaa

    114. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Roosan frendi: Roosa on ihana ja mukava ihminen, tunnen hänet hlökohtaisesti ja hän oli tuolloin 170cm ja 45kg, nykyään 58 kg ja ei koskaan kärsinyt anoreksiasta. Se rakasti sitä painoa ja mun mielestä on sairasta kuinka täällä ihmiset arvostelee näin ja rankalla kädellä. Laitetaan teidän kaikkien vartalot näkyville ja muitten arvosteltavaksi. Roosa on huipputyttö eikä mikään bimbo. Hän on varsin älykäs ja elämänkoululla ei ole mitään tekemistä painon kanssa..Ei hän siitä tuossa puhu!! Tuossa eräs kommentoi että Roosa tulistuu paljon ja kommentoi, hän vain puolustaa itseään. Tosiaan se eräs keski-ikäinen oli laittanut itsestään hyllyvän videon , ja Roosa kommentoi sitä ettei itse kehtaisi laittaa moista. Ja luultavasti se Anne sitten tänne tämänkin “mokan” laittoi tänne.Ja mä ilmiannoin tän jutun koska, mun mielestä tää on ihan mauton, tässä ole mitään hauskaa Jos anorexia olisi hänellä ollut hän ei puhuisi siitä julkisesti. Hän vain oli laiha tuolloin ja teki mallin hommia, nykyään kuitenkin normaalipainoinen ja tulistuu kai itse kukin jos randomit kommentoi ja kylvää riitaa. Varsinkaan kun ei tiedä taustoja laihuudelle ja ei hän sitä itse aiheuttanut, mutta hän käänsi sen voitoksi. Ps. Kuvalla ja tekstillä on puolivuotta “eroa”..
      Mikset vaan anna olla? Ihmiset mässäilee hetken aikaa jutulla, kohta tulee taas uudet jutut ja homma unohtuu. "Mokana" ylipäätään niin lievä, ettei tule kyllä jäämään mieleen fm:n mokien parhaimmistossa.

      Lainaa

    115. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Roosan frendi: Roosa on ihana ja mukava ihminen, tunnen hänet hlökohtaisesti ja hän oli tuolloin 170cm ja 45kg, nykyään 58 kg ja ei koskaan kärsinyt anoreksiasta. Se rakasti sitä painoa ja mun mielestä on sairasta kuinka täällä ihmiset arvostelee näin ja rankalla kädellä. Laitetaan teidän kaikkien vartalot näkyville ja muitten arvosteltavaksi. Roosa on huipputyttö eikä mikään bimbo. Hän on varsin älykäs ja elämänkoululla ei ole mitään tekemistä painon kanssa..Ei hän siitä tuossa puhu!! Tuossa eräs kommentoi että Roosa tulistuu paljon ja kommentoi, hän vain puolustaa itseään. Tosiaan se eräs keski-ikäinen oli laittanut itsestään hyllyvän videon , ja Roosa kommentoi sitä ettei itse kehtaisi laittaa moista. Ja luultavasti se Anne sitten tänne tämänkin “mokan” laittoi tänne.Ja mä ilmiannoin tän jutun koska, mun mielestä tää on ihan mauton, tässä ole mitään hauskaa Jos anorexia olisi hänellä ollut hän ei puhuisi siitä julkisesti. Hän vain oli laiha tuolloin ja teki mallin hommia, nykyään kuitenkin normaalipainoinen ja tulistuu kai itse kukin jos randomit kommentoi ja kylvää riitaa. Varsinkaan kun ei tiedä taustoja laihuudelle ja ei hän sitä itse aiheuttanut, mutta hän käänsi sen voitoksi. Ps. Kuvalla ja tekstillä on puolivuotta “eroa”..
      Ei vaikuta niin ihanalta ja kivalta toi jälkimmäisen kuvan arvostelu. 170cm ja 45kg on ihan helvetin pelottavan laiha yhdistelmä. Itse painoin saman verran joskus yläasteella tosin kymmenen senttiä lyhyempänä ja ihmiset silloinkin oli aika huolissaan mun painosta. Ja jos tollasta painoa "rakastaa" kuten ilmaisit, niin musta se kyllä kielii sitä ettei oo kauheen terve suhtautuminen omaan vartaloon. Roosa on ihan itse laittanut kuvansa, ja tiedon painostansa, esille kaikille facebookkavereilleen arvosteltaviksi. Ja koska tämä tänne fbmokiin on päätynyt, veikkaan että kaverilistalla ei ole pelkästään niitä luotettavampia läheisiä. Muutenkin tuo painon ilmoittaminen kuvan yhteydessä on aika outoa, yleensä ihmiset ei ilmottele. Ja ei oo puolessa vuodessa nähtävästi avarakatseisuutta tullut vaikka kuinka kehuskelee elämänkoulua käyneensä.

      Lainaa

    116. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Mun mielestä yhteiskunta on epäonnistunut jo siinä, että sen jäsenet ajattelevat leijonanosan nuoruudestaan ulkonäköä, erityisesti painoa. Saati sitten, että tämä ulotetaan myös muihin, vieraisiinkin ihmisiin. Nyt niskasta kii: Mitä helvetin väliä?

      Lainaa

    117. Tulos: +1 (13 ääntä)
      Miksioimiksi: Sitä mä en vaan ymmärrä, että miksi ihmisiä on oikeus haukkua laihoiksi? Jos jokerit menisi sanomaan jollekin “kyl oot läski” niin herranjumala millainen paskamyrsky siitä nousisi. Kyllä se laihaks haukkuminen sattuu ihan yhtä paljon ku läskiks haukkuminen.
      Miksi ihmeessä tällä kommentilla oli niin paljon miinusta?

      Lainaa

    118. Ravintoterapeutti 30.1.2014 20:20
      Tulos: -24 (38 ääntä)
      Roosa on ilmeisesti osunut ainakin jossain määrin epämiellyttävään totuuteen, ku on kirvonnu niin paljon ad hominem -vastakommentteja tänne kirjoitelleilta elämänkoulusta yms. Ottamatta kantaa painoindeksijärjestelmän mielekkyyteen tai Roosan omaan ruumiinrakenteeseen totuushan on se, että kukaan ei varta vasten halua olla lihava - kaikki eivät vain halua tarpeeksi kovasti painonsa olevan terveen rajoissa. Mutta ei siinä mitään, demokratiassa saa olla läski, jos niin haluaa. Ehkä ne kauneusihanteetkin ajan myötä muokkautuu taas ihraa suosiviksi, mutta sitä odotellessa koettakaahan kaikki te popsimista ja napostelua harrastavat ylipainoihmiset niellä vain se oma katkeruutenne, joka kumpuaa viime kädessä lähinnä tahdonvoiman puutteesta ja kyvyttömyydestä estää kättä laittamasta suklaata suuhun. Niin, ja painavat luut... ketä toi argumentti muka enää nykyään huijaa?

      Lainaa

    119. Nymfimaatti 31.1.2014 15:54
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Miksei kaikkien ihmisten vois vaan antaa olla just sen painosia/näkösiä ku niitä huvittaa olla? Jos ei huvita olla luuviulu/rahtilaiva niin jokainen voi itse tehdä asialle jotain. Ulkopuolisten on paha tulla huutelemaan mitään siitä, että jonkun toisen paino on väärä.

      Lainaa

    120. Tulos: +22 (30 ääntä)
      Ravintoterapeutti: Roosa on ilmeisesti osunut ainakin jossain määrin epämiellyttävään totuuteen, ku on kirvonnu niin paljon ad hominem -vastakommentteja tänne kirjoitelleilta elämänkoulusta yms. Ottamatta kantaa painoindeksijärjestelmän mielekkyyteen tai Roosan omaan ruumiinrakenteeseen totuushan on se, että kukaan ei varta vasten halua olla lihava – kaikki eivät vain halua tarpeeksi kovasti painonsa olevan terveen rajoissa. Mutta ei siinä mitään, demokratiassa saa olla läski, jos niin haluaa. Ehkä ne kauneusihanteetkin ajan myötä muokkautuu taas ihraa suosiviksi, mutta sitä odotellessa koettakaahan kaikki te popsimista ja napostelua harrastavat ylipainoihmiset niellä vain se oma katkeruutenne, joka kumpuaa viime kädessä lähinnä tahdonvoiman puutteesta ja kyvyttömyydestä estää kättä laittamasta suklaata suuhun. Niin, ja painavat luut… ketä toi argumentti muka enää nykyään huijaa?
      Vähän epäilyttää että ootkohan oikea ravintoterapeutti... Oikea ravintoterapeutti ehkä tässä vaiheessa sanoisi että kenties mäkis melkein joka päivä-ei ole hyvä ruokavalio kellekkään vaikka olisikin reilusti alipainoa. Tahdonvoimanpuutetta voi olla monenlaista. Jotkut jäävät koukkuun laihduttamiseen ja tahdonvoima ei riitä elämäntapojen muuttamiseen normaalimmaksi. Jotkut syövät liikaa, jotkut käyttävät huumeita eivätkä osaa lopettaa. Läskien syyllistäminen on aika last season. Kyllä ne ilmankin syyllistystä tietää että jotain pitäis tehdä. Eikä sitä tahdonvoimaa mystisesti synny lisää siitä, että joku valittelee sen puutetta. Monilla ihmisillä on tahdonvoimaongelmia, läskeillä se vaan näkyy helpoiten ulospäin.

      Lainaa

    121. Tulos: -9 (19 ääntä)
      ihan normaalilta toi tyttö näyttää, eikä 45 kg mitenkää hälyttävän alhaselta kuulosta. riippu tietysti pituudesta, mut jotku on vaa luonnollisesti laihoja.

      Lainaa

    122. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Tege: Läskit ja lihavat ihmiset ovat inhottavia ja saastaisia, oikein tulee paha mieli kun kaupungilla lyllertää kunnon uittotukkeja vastaan. Miten ihmiset voi päästää itsensä sellaiseen kuntoon? Mielestäni lihavat ihmiset tulisi pitää poissa kaduilta, esim. pakkohoitoloissa. Kuullostaa aika radikaalilta eikö? Mutta miettikää esimerkiksi kuinka paljon erilaisissa sairaalakuluissa säästyisi, kun lihavuudesta johtuvat sairaudet harvenisivat vaikkapa 90%? Suomen valtio olisi velaton alta aikayksikön! Tässä vaiheessa unohdetaan argumentit erilaisten lihavuutta-aiheuttavien sairausten puolesta, koska loppupeleissä todella harvalla liikalihavalla ihmisellä lihavuus johtuu sairaudesta verrattuna lihavien määrään. Arvostan koko sydämestäni tällaista “mokassa” esiintyvää Roosaa, joka pitää itsestään huolta eikä päästä itseään pahaan kuntoon. Hävetköö lihavat, kuinka kehtaatte!!!
      Mielipiteensä kullakin. terv. 23v lievästi ylipainoinen, itseensä erittäin tyytyväinen tyttö.

      Lainaa

    123. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Anoreksia on sairaus, ei tämä sen paremmin feissarimokiin kuulu kun vaikka fyysisesti vammaisten ei-niin-järkevät päivitykset.

      Lainaa

    124. Tulos: +8 (10 ääntä)
      nana: Anoreksia on sairaus, ei tämä sen paremmin feissarimokiin kuulu kun vaikka fyysisesti vammaisten ei-niin-järkevät päivitykset.
      siis, henkisesti.

      Lainaa

    125. Tulos: -11 (21 ääntä)
      Anoreksia Kunniaan, LÄSKIT!!!

      Lainaa

    126. Kukkakeppi 3.2.2014 23:22
      Tulos: +10 (16 ääntä)
      Kauhee sota syttyy heti kun painosta puhutaan. Itse olen joutunut kuuntelemaan monta vuotta kuinka olen liian laiha ja kuinka pitäisi syödä enemmän. Pituutta on noin 165cm ja painoa ei ole koskaan ollut 50kg. Nytkin taitaa vaaka näyttää 46kg tai 47kg.. Koskaan en ole mitään anoreksiaa tai vastaavaa sairastanut. Lääkärikin todennu että tää nyt vaan on se miun normaalipaino. Ja laihuutta en ole koskaan erityisesti ihaillut. Useammin olen lihavuudestaan valittaville todennut, että jos sinulle ei kilot kelpaa niin anna tänne! Jos sitä joskus sais muutaman kilon pysymää, niin olisin aika tyytyväinen. :)

      Lainaa

    127. Tulos: +10 (20 ääntä)
      Miksi positiivisuus on huono asia?: Jos on paino-ongelmia suuntaan tai toiseen, kannattaa kokeilla ravitsemusterapeutilla käyntiä.
      Roosalle taitais sopia nuppitohtori vähän paremmin. Ei oo mitään alipainoisia eikä ylipainoisia vastaan, paitsi noin ylimielisiä. Ja tosiaan, kaikille, jotka täällä puolustaa sorrettua anorektikkoa: Ei kukaan kommentoisi Roosan painoa, ellei hän itse sitä facebookissa mainostaisi ja yrittäisi kohottaa itsetuntoaan haukkumalla kaikkia muita kateellisiksi läskeiksi...

      Lainaa

    128. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Tege: Ja tämä oli jollain tavalla sinulle yllätys? Nuorempana homma toimii juurikin noin, mutta se kunnossa pysyminen vaikeutuu siitä lähtien, kun täytäy 20 vuotta. Pian huomaat, että vaikeusaste kasvaa kokoajan ja 30-40 vuotiaana joudut oikeasti paiskimaan oikein hommia sen eteen, että olisit edes jollain tavalla kunnossa. Tämä johtuu aineenvaihdunnan hidastumisesta ja siitä syystä yläasteikäinen (kuten sinä) voi vetää vaikka jokapäivä mäkissä sapuskaa.
      itseasiassa olen yli 20 vuotias.. suvussa on muutenkin ollut tälläisiä ihmisiä että syövät sitten ihan mitä vaan niin ei se missään näy

      Lainaa

    129. Tulos: +8 (16 ääntä)
      Roosa on varmaa kuollakseen kateelline afrikan nälkää näkeville. Ja entisille keskitysleirivangeille.

      Lainaa

    130. Tulos: 0 (18 ääntä)
      Hei, oon ollu 44 kg/ 168 cm ihan ilman minkäännäköstä laihdutusta. Imetyksen jälkeen tosin. Jotkut vaan ei voi sile mitään, että on laihoja. Mut lihaville ei saa koskan sanoa poikipuolista sanaa, laihalle saa :/ ?

      Lainaa

    131. Tulos: +3 (15 ääntä)
      Jos pitää noita kuvan mittoja tavoitteena minäkuva on jo todella vääristynyt. On absurdia miten sairaan ja huonovointisen näköine pattipolvinen olemus voi muuttua tavoitteeksi.

      Lainaa

    132. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Ja siis olen samaa mieltä siitä, että on väärin, että laihuudesta huomauttelu on "ok" mutta lihavuudesta huomauttelu ei ole. Tuossa kuvassa laihuus on selvästi epäterveellistä ja erittäin epäesteettistä. Vertautuu siis täysin sairaalloiseen ylipainoon (ei esim pieneen pulskuuteen). Huomauttelu ei ole ok, mutta avuntarvetta ei saa myöskään sivuuttaa kehuilla tai huomiotta jättämisellä.

      Lainaa

    133. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Anna: Hei, oon ollu 44 kg/ 168 cm ihan ilman minkäännäköstä laihdutusta. Imetyksen jälkeen tosin. Jotkut vaan ei voi sile mitään, että on laihoja. Mut lihaville ei saa koskan sanoa poikipuolista sanaa, laihalle saa :/ ?
      Ei tietenkään saa kommentoida kenenkään painoa. Mutta täälläkin moni laiha selittää, että he ovat luonnostaan laihoja eli heille on helppoa olla laiha, tai eivät edes pysty lihomaan vaikka kuinka yrittäisivät. Ja sitten sama ihminen sanoo joko suoraan tai vihjailee, että lihavat on itse aiheuttaneet lihomisensa, ja jos läskit vähän katsoisivat mitä söisivät, eivät olisi niin lihavia! Sitä siis ihmettelen, että tuollainen luonnostaan laiha läskejä tuomitseva ihminen ei tule ajatelleeksi, että kaikki eivät ole luonnostaan laihoja. Joillekin on luonnollista olla tukevampi, eikä se ole mitenkään ihmisen omaa syytä, niin kuin ei laihuuskaan. Jos ette usko, niin voin kertoa omasta kokemuksestani: minulla oli lapsena kaveri, jonka kanssa vietettiin paljon aikaa yhdessä ja elämäntavat hitsautuivat samanlaisiksi. Ei siinä mitenkään yritetty olla samanlaisia, mutta kun vietettiin paljon aikaa yhdessä, tuli tehtyä samoja asioita. Hän söi välillä meillä, minä söin välillä kaverin kotona. Pikkulapsina leikittiin yhdessä, teineinä harrastettiin yhdessä liikuntaa, ja kummankin kodissa oli samat säännöt karkkipäivistä ja välipaloista. Siitä huolimatta minä pysyin hoikkana ja kaverini pysyi pyöreänä. Ja kun elämä on niin ulkonäkökeskeistä nykyään, kaverini alkoi laihduttaa - ja pysyi silti pyöreänä. Syömistä vähentämällä ja liikuntaa lisäämällä hän sai nipistettyä pari kiloa pois, mutta pysyi silti ihan saman kokoisena ja muotoisena kuin aina oli ollut. Onneksi hän selvisi rajuistakin laihdutuskuureista sairastumatta vakavaan syömishäiriöön. Toki joillekin laihtuminen on helpompaa, ja tosi TV:n taivasteluohjelmista nähdään, että todella läskikin ihminen voi laihtua kukkakepiksi kun tarpeeksi rääkätään, mutta tämän avautumisen pointti oli, että ottaa päähän kun lihavia syyllistetään AINA. Uskokaa nyt, lihavuus ei välttämättä johdu laiskuudesta ja mässäilystä! P.S. Toinen kaverini on alipainoinen, vaikka syö jättiannoksia, eikä todellakaan mitään kaaliraasteita, vaan rasvaista ja hiilaripitoista ruokaa, ja on vielä häpeilemätön sohvaperuna. Hänelle ei koskaan tulla luennoimaan elintavoista eikä anneta ystävällisiä neuvoja, että kannattais harrastaa vähän liikuntaa jo ihan terveydenkin vuoksi. Kaikki vain olettavat ulkonäön perusteella, että tyyppi syö terveellisesti ja on liikunnallinen.

      Lainaa

    134. Tulos: +1 (9 ääntä)
      Roosan kommentti "vaikka syön joka päivä melkein mäkis" osui ja upposi häneen kyllä kuin nyrkki silmään. Nii'in... melkein söi. Melkein mäkissä. Taisi jäädä pöperöt muille nautittavaksi ja Roosa itse vain kulkea k.o. pikaruokalan ohi.

      Lainaa

    135. Tulos: +3 (15 ääntä)
      Jokusen kommentin luettuani, voin masentuneiden puolesta sanoa, että ihan yhtä lailla meille tullaan sanomaan juurikin tuota ''piristy nyt'' ''ota itteäs vaa niskasta kii, ja tee asiaa x'' Ihan sama mitä teet, minkälainen olet, sinua tullaan aina arvostelemaan -_- Pienes sieväs avautuminen on aina parasta <33 Ja vittu kyllä ! Joku juo arkipäivänä, hyi, kamala ihminen olen

      Lainaa

    136. Tulos: 0 (6 ääntä)
      vittu mikä luuranko

      Lainaa

    137. Insinörtti 2.10.2014 15:59
      Tulos: -7 (19 ääntä)
      Näitä kommentteja lukiessa tuli sellanen kuva, että valtaosa alipainosta vaahtoavista on itse sellasia että peiliin ei tee mieli katsoa, ja joka vuos joutuu ostaan kokoo tai kaks isompia vaatteita. Jokainen olkoot sen painoinen kuin haluaa, oli se sit 50 tai 150kg. Noista jälkimmäinen on tosin yhteiskunnalle ja kanssaeläjille (esim. julkisessa liikenteessä, lentokoneessa) kalliimpaa. Ylipaino on oksettavaa.

      Lainaa

    138. Hilavitkutin 8.2.2015 23:24
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Aika surullista kuinka harva täällä tajuaa, että tyttö on sairas ja tarvitsee apua. Yks juustohampurilainen päivässä ei ihan kuvasta ihanteellista ravinnonsaantia. Toivottavasti perhe ja ystävät ymmärtävät ottaa nyt onkeensa tästä. Ja kun täällä on tätä i'm fat and proud -jengiä: olkaa vaan ylpeitä, mutta ihan samalla tavalla se vararengaskin on terveysriski. Kenenkään painoa arvostelematta.

      Lainaa

    139. Tulos: -6 (10 ääntä)
      Käy vähän tyttöä sääliksi. Ketä miestä kiinnostaa luut ja nahka?

      Lainaa

    140. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Miten voi syödä melkein Mäkissä? Kävelee Mäkkiin sisään mutta syökin jo ravintolan eteisessä?

      Lainaa

    141. Vuodatettu eläin 18.6.2023 12:15
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Mulla oli teininä anoreksia, pilasin sillä aineenvaihdunnan ja mielenterveyden, nykyään olen ylipainoinen ja kyllähän se minua ällöttää, mutta aina kun yritän laihduttaa, niin se menee nopeasti siihen, että lopetan syömästä. Joten pakko saada terapiassa ajatusmaailmat paremmaksi, ennen kuin voin terveellisesti laihtua. Mutta on tää maailma kumma, kun mua ei ole ikinä toisten ulkonäöt kiinnostanut, pelkästään minun oma kroppa. Joten se kuvastaa mielestäni enemmän toisten ihmisten ilkeyttä kuin mitään muuta, kun pitää muiden kroppia kommentoida! Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, älä sano mitään. Ps. "Mä puhun suoraan sen mitä muut ei uskalla sanoa" on vain yksi tapa lisää olla ilkeä, noin te vain uskottelette itsellenne, että se olisi muka oikein.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: paino, lihava, läski, laiha, kuva