Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Nolo norsupuku

Teini pillastuu naamiasasusta.
Nolo norsupuku

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 83 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Jutilan Putte 25.2.2014 5:23
      Tulos: +314 (838 ääntä)
      Mun mielest on ajattelematonta laittaa muksun kuvia FB:hen. Toiset on naamakirjassa jo ennen syntymää, miks vitussa?

      Lainaa

    2. Tulos: -489 (1265 ääntä)
      Nyt on kyllä Feissarimokien toimitukselta mauton lisäys tohon loppuun, läsähti koko juttu. :/ Ottakaa poies, kiitos.

      Lainaa

    3. Tulos: +184 (408 ääntä)
      Jutilan Putte: Mun mielest on ajattelematonta laittaa muksun kuvia FB:hen.Toiset on naamakirjassa jo ennen syntymää, miks vitussa?
      Tuo on kyllä totta, ja varsinkaan jos ja kun kersalta ei ole kysytty lupaa asiaan.

      Lainaa

    4. Tulos: +246 (378 ääntä)
      Joo kyllä sitä hieman jokainen voi miettiä minkälaisia kuvia lapsesta laittaa nettiin, Ei siinä jos pari mielestään söpöä kuvaa laittaa, mutta se lasten kuvien spämmääminen on kyllä jo surullista. Kieltämättä ei sitä ole mukavaa itsestäkään saada kuulla, että on laitettu kuvia nettiin ilman lupaa.

      Lainaa

    5. Tulos: -27 (97 ääntä)
      Ihan kaikin puolin; ei näin

      Lainaa

    6. Tulos: +646 (714 ääntä)
      No mua ei kyllä ressais pätkän vertaa jos oisin ollu muksuna norsupuvussa ja siitä ois kuva jossain.. On niitä isompiaki murheita.

      Lainaa

    7. Ministeri Nieminen 25.2.2014 7:54
      Tulos: +316 (388 ääntä)
      Turhake: Tuo on kyllä totta, ja varsinkaan jos ja kun kersalta ei ole kysytty lupaa asiaan.
      On myös mahdollista, että lupaa itse asiassa on kysytty, eikä kieltävää vastausta ole kuulunut, joten ei tässä välttämättä mitään ongelmaa ole.

      Lainaa

    8. töttöröö 25.2.2014 7:58
      Tulos: +371 (485 ääntä)
      Voi hyväne aika taas.. eiköhä nyt oo ihan se ja sama, onko tuon ikäsestä lapsesta laitettu kuva facebookkiin. Muutenkin suuresti ihmettelen tätä selkeesti yleistynyttä "onks siltä vauvalta kysytty? Sillä on oikeudet!" Kauhistelua. Silti porukka lisäilee kuvia mm. Isovanhemmistaan, jotka ei tiedä mikä on facebook, ja epäilen suuresti, onko aina kysytty lupa, oli "nolo" kuva tai ei :D ja toi norsupuku on siisti. Haters gonna hate.

      Lainaa

    9. Tulos: +279 (329 ääntä)
      Jos suurin elämän murhe on se, että itsestään joku "hassu" kuva netissä (lapsena tai vanhempana), niin silloin on asiat aika hyvin. On tässä elämässä ihan oikeasti suurempiakin murheita

      Lainaa

    10. Tulos: +44 (212 ääntä)
      Mie vaan: Nyt on kyllä Feissarimokien toimitukselta mauton lisäys tohon loppuun, läsähti koko juttu. :/ Ottakaa poies, kiitos.
      just paras!!

      Lainaa

    11. Tulos: +208 (218 ääntä)
      Itse en omasta lapsestani laittaisi kuvia nettiin mutta mitä pahaa nyt on jos joku muksu on puettu söpöön asuun. Ei voi elämä kaatua siihen.

      Lainaa

    12. Tulos: +117 (147 ääntä)
      Jutilan Putte: Mun mielest on ajattelematonta laittaa muksun kuvia FB:hen.Toiset on naamakirjassa jo ennen syntymää, miks vitussa?
      Ennen syntymää, miten vitussa? Ultrakuvia?

      Lainaa

    13. Tulos: +73 (117 ääntä)
      Eikö ketään muuta kiinnosta mitä tuo "Töröööhhhhh" on käännettynä. Saati mitä kieltä se on?

      Lainaa

    14. Tulos: +171 (211 ääntä)
      Mites pitäisi suhtautua tähän nelosen hauskat kotivideot ohjelmaan? Olenko paha ihminen, jos katson sitä ja hymyilen lapsien hassuille jutuille? Olenko tietämättäni pedofiili, sillä siellä on ollut videoita lapsista kylvyssä? Onko jotain tutkimusta olemassa, miten noiden lapsien kehitys ja kasvaminen on häiriintynyt tästä nuorena suoritetusta tv-esiintymisestä? Johtuuko esimerkiksi jenkkien suuri huumeiden käyttö juurikin näistä vanhempiensa häpäisemien lasten kärsimyksestä? Ihan aikuisten oikeasti, jotkut tv-yhtiöt tekee paljon rahaa julkaisemalla näitä lasten noloja kommelluksia. Miksei YK tee mitään?

      Lainaa

    15. Tulos: +117 (135 ääntä)
      Toihan on ihan söpö :D Ei vauva norsupuvussa oo nolo, eri juttu jos ois vähän vanhempi. Ite en ainakaan suutuis jos löytäisin tuommoisen kuvan itsestäni netistä.

      Lainaa

    16. Ministeri Nieminen 25.2.2014 10:00
      Tulos: +235 (257 ääntä)
      Jambo: Ennen syntymää, miten vitussa? Ultrakuvia?
      Ei, vaan sikiö on kiskaistu pihalle valokuvauksen ajaksi.

      Lainaa

    17. omppupomppu 25.2.2014 10:03
      Tulos: -75 (215 ääntä)
      Kyllä oli tosiaan feissarimoka-sivustolta surkea lopetus. Mielestäni tuo on erittäin loukkaavaa joitain ihmisiä kohtaan.

      Lainaa

    18. Tulos: -14 (110 ääntä)
      Jutilan Putte: Mun mielest on ajattelematonta laittaa muksun kuvia FB:hen.Toiset on naamakirjassa jo ennen syntymää, miks vitussa?
      Kyl mun 3 v haluu, et laitetaan facebookkiin kuvia. Tiedän tämän, koska olen kysynyt laitetaanko. Ja ihan tavallisist vaukuvist tuskin on kenellekkään mitään haittaa joskus hamassa tulevaisuudessa. Kyl mä katon, et sillä on julkaistuis kuvis vaatteet päällä enkä laita mitään noloja kuvia. Varmaan kaikista hyvinvointivaltios asuvist lapsist on otettu just samanlaisii kuvii. Mun poika innolla odottaa mukavia kommentteja kuviinsa ja tykkäyksiä.

      Lainaa

    19. Tulos: +53 (61 ääntä)
      Jambo: Ennen syntymää, miten vitussa? Ultrakuvia?
      Varmaanki. Oon nähny useitaki ultrakuvia naamakirjas.

      Lainaa

    20. Tulos: +118 (200 ääntä)
      omppupomppu: Kyllä oli tosiaan feissarimoka-sivustolta surkea lopetus. Mielestäni tuo on erittäin loukkaavaa joitain ihmisiä kohtaan.
      "Joitain ihmisiä kohtaan"... Haha, nyt on taas mielensäpahoittaja liikenteessä! Oli varmasti todella loukkaava kuva, kun et edes itse osaa tarkemmin nimetä ketä se muka loukkaa. "Kyllä tämä nyt joitain varmasti loukkaa... kielletään!"

      Lainaa

    21. Tulos: +100 (108 ääntä)
      Ei munkaan mielestä tuossa norsukuvassa mitään pahaa ole. Ja koska en tiedä ovatko nuo vanhemmat jatkuvia vauvakuvien postaajia vai eivät, niin en jaksa paheksua. Ainakin sillä mukulalla on vaatteet päällä, mikä on kenties melko tärkeää kuvia nettiin laitettaessa.

      Lainaa

    22. Tulos: +6 (66 ääntä)
      omppupomppu: Kyllä oli tosiaan feissarimoka-sivustolta surkea lopetus. Mielestäni tuo on erittäin loukkaavaa joitain ihmisiä kohtaan.
      Jos tuo lopetus jotakuta loukkaa, on ehkä syytä vilkaista peiliin. Ei kuitenkaan suoranaisesti viittaa kehenkään.

      Lainaa

    23. Tulos: +62 (124 ääntä)
      Siis mitä nää kommentit on? Onko mun sarkasmitutka rikki? Vai ihan tosissaanko täällä kommentoidaan? Huhuh, sietäis suurin osa päätyä mokaan jutun jatkoksi. Mitä rumaa on norsussa? Tai mitä väärää on laittaa lapsensa kuvia nettiin? Oma äitini pistää minusta jatkuvasti kuvia + jakaa minun kuviani seinällään. Siinäpähän jakaa, ei ne ole multa mitään pois, eivätkä minua häiritse. Jos ei osaa nauraa itselleen ja epäonnistuneillekin kuville niin on itsetunnossa ongelmia. Mutta tässä mokan tapauksessa en ymmärrä mitä noloa on pukea lapsensa norskuksi. Lapsia kun pueataan useinkin eläinaiheisiin asuihin.

      Lainaa

    24. Tulos: +7 (63 ääntä)
      Mie vaan: Nyt on kyllä Feissarimokien toimitukselta mauton lisäys tohon loppuun, läsähti koko juttu. :/ Ottakaa poies, kiitos.
      siis häh? :D loppuhuipennushan kruunaa koko mokan! xD Ihan vaan vinkkinä Tiinalle näet, että ei tarvii olla koko ajan niin tiukkapipo.....

      Lainaa

    25. Tulos: +69 (111 ääntä)
      Ammattimaisia mielensäpahoittajia taas täällä kommenteissa.

      Lainaa

    26. Tulos: +76 (80 ääntä)
      Kärsivä lapsi todellakin. =)

      Lainaa

    27. Tulos: -12 (152 ääntä)
      kiksu: “Joitain ihmisiä kohtaan”… Haha, nyt on taas mielensäpahoittaja liikenteessä! Oli varmasti todella loukkaava kuva, kun et edes itse osaa tarkemmin nimetä ketä se muka loukkaa. “Kyllä tämä nyt joitain varmasti loukkaa… kielletään!”
      En tiedä loukkaavuudesta, mutta viiltelyvitsit on tosi huonoja siinä mielessä, että ne voi laukaista viiltelyhalun niissä ihmisissä joilla näitä ongelmia on. Henk.koht. olen sitä mieltä että niiden käyttöä vois vähentää.

      Lainaa

    28. Seppo Saviniemi, ylpeä hapannaama 25.2.2014 11:11
      Tulos: -19 (117 ääntä)
      Aion nyt olla mielensäpahoittaja ja sanoa että olen Tiinan kanssa pitkälti samaa mieltä. Toisten ihmisten kuvien lisääminen omaan Facebookiin ei ole hyvien tapojen mukaista ja lapsilta ei voi edes lupaa kysyä. Tai voi tietysti, mutta ei se 3-vuotias oikeasti ymmärrä mitä se tarkoittaa kun ne kuvat ovat kaikkien nähtävillä. Eiköhän meillä jokaisella ole oikeus päätää missä kuvissa esiinnymme ja missä emme, vaikka se tekisikin meistä jurnuttavia sitruunanaamoja.

      Lainaa

    29. Tulos: +7 (59 ääntä)
      omppupomppu: Kyllä oli tosiaan feissarimoka-sivustolta surkea lopetus. Mielestäni tuo on erittäin loukkaavaa joitain ihmisiä kohtaan.
      ....en tiedä kyllä keitä mutta kielletään, KIELLETÄÄN. nyt varmuuden vuoksi. ettei kenellekään tule paha mieli.

      Lainaa

    30. Tulos: +56 (128 ääntä)
      Colour: En tiedä loukkaavuudesta, mutta viiltelyvitsit on tosi huonoja siinä mielessä, että ne voi laukaista viiltelyhalun niissä ihmisissä joilla näitä ongelmia on. Henk.koht. olen sitä mieltä että niiden käyttöä vois vähentää.
      Juu ja kaupassa esillä olevat oluet voi laukaista juomishalun niissä ihmisissä, joilla näitä ongelmia on... OLUET PIILOON!

      Lainaa

    31. Tulos: +34 (50 ääntä)
      Tiina, sitä elämää on myös sosiaalisen median ulkopuolellakin! Mielummin annat itsestäsi toivomasi kuvan luonnossa kuin teeskentelet itsestäsi epäaidon persoonan verkossa. Kuka nuorista ei sitäpaitsi koskaan olisi ollut nolo? Sehän on elämän suolaa! Ja tässä vielä on kyse VAUVASTA. Eikö se ole NOLOA että vauvat saattavat yks kaks oksentaa julkisella paikalla? Varmaan vauvat siinä vaiheessa "ampuisivat itsensä" häpeän nimissä..

      Lainaa

    32. harmaahärpäke 25.2.2014 12:35
      Tulos: +15 (53 ääntä)
      Vaikka Tiina ylireagoi aika reilusti, on hänellä kuitenkin ihan asiallinen pointti. Periaate on ettei toisesta ihmisestä saa julkaista kuvia ilman hänen suostumustaan, mutta melko paljon on vanhempia, jotka silti laittaa lastensa kuvia facebookiin. Suurin osa on tietenkin ihan arkisia, ja tarkoitettu lähinnä vaikka kauempana asuville sukulaisille ja kavereille. Mutta tää suostumusjuttu on olennainen.

      Lainaa

    33. Tulos: +50 (86 ääntä)
      Mjoo, en kans ite jaksa nauraa näille "ranteet auki" -läpille... Toi kuva on oikeesti kammottava.

      Lainaa

    34. Tulos: +35 (47 ääntä)
      JJ: Kyl mun 3 v haluu, et laitetaan facebookkiin kuvia. Tiedän tämän, koska olen kysynyt laitetaanko. Ja ihan tavallisist vaukuvist tuskin on kenellekkään mitään haittaa joskus hamassa tulevaisuudessa. Kyl mä katon, et sillä on julkaistuis kuvis vaatteet päällä enkä laita mitään noloja kuvia. Varmaan kaikista hyvinvointivaltios asuvist lapsist on otettu just samanlaisii kuvii. Mun poika innolla odottaa mukavia kommentteja kuviinsa ja tykkäyksiä.
      3-vuotias varmasti ymmärtääkin erittäin hyvin, mikä on Facebook. Niinnnojaa, enhän mä nykymuksuista tiedä, ehkä ne oppii tykkäysnappulan käytön jo äidinmaidosta...

      Lainaa

    35. Tulos: -10 (56 ääntä)
      Mie vaan: Nyt on kyllä Feissarimokien toimitukselta mauton lisäys tohon loppuun, läsähti koko juttu. :/ Ottakaa poies, kiitos.
      mikäs tässä nyt oli mautonta? O.o Musta ainakin ihan osuva. En ymmärrä.

      Lainaa

    36. Tulos: -28 (56 ääntä)
      omppupomppu: Kyllä oli tosiaan feissarimoka-sivustolta surkea lopetus. Mielestäni tuo on erittäin loukkaavaa joitain ihmisiä kohtaan.
      Näkee taas, ketkä on näitä (huomionkipeenä?) viiltelijöitä? Kertokaa jos näen väärin :>

      Lainaa

    37. Tulos: +17 (43 ääntä)
      Boss93: Juu ja kaupassa esillä olevat oluet voi laukaista juomishalun niissä ihmisissä, joilla näitä ongelmia on… OLUET PIILOON!
      kyl mä ne löydän!!

      Lainaa

    38. Tulos: +31 (57 ääntä)
      Seppo Saviniemi, ylpeä hapannaama: Aion nyt olla mielensäpahoittaja ja sanoa että olen Tiinan kanssa pitkälti samaa mieltä. Toisten ihmisten kuvien lisääminen omaan Facebookiin ei ole hyvien tapojen mukaista ja lapsilta ei voi edes lupaa kysyä. Tai voi tietysti, mutta ei se 3-vuotias oikeasti ymmärrä mitä se tarkoittaa kun ne kuvat ovat kaikkien nähtävillä. Eiköhän meillä jokaisella ole oikeus päätää missä kuvissa esiinnymme ja missä emme, vaikka se tekisikin meistä jurnuttavia sitruunanaamoja.
      Oli kai tämä sarkasmia? Ei noin pienillä lapsilla ole oikeuksia senkään suhteen, pukeeko vanhemmat norsupukuun, niin miksi olisi kuvien suhteen? Kyllä munkin vanhemmat otti kuvia minusta ihan ilman lupaa. Toki kannattaa miettiä, että mitä pistää nettiin. En kyllä käsitä, mitä pahaa näinkin viattomassa kuvassa on.. Ja tuskin tuo sitten teininä enää käyttää facebookia, silloin on ihan eri mediat ja palvelut käytössä ja inistään jostain muusta.

      Lainaa

    39. Tulos: +33 (47 ääntä)
      Jambo: Ennen syntymää, miten vitussa? Ultrakuvia?
      kamera vitussa.

      Lainaa

    40. Tulos: +28 (50 ääntä)
      Maailmassa on silti about 7 miljardii ihmistä, niin tuskin niistä edes tuhannesosaa kiinnostaa random vauvan kuva, että ne alkas siitä ihmisestä sen enempää tietoja kaivelemaan. Tuskin menee yksityisyys vielä parista Facebookiin laitetusta kuvasta... :D

      Lainaa

    41. Tulos: +21 (45 ääntä)
      Feissarimokat: varoitukset viiltelykuviin!

      Lainaa

    42. huono ihminen 25.2.2014 18:35
      Tulos: +29 (63 ääntä)
      Mikä lapsen tekemisessä ja kasvattamisessa ei olisi ns. vanhempien itsekkäitä lapselta kysymättömiä päätöksiä? Ensinnäkin kuinka moni on sattunut kysymään lapselta lupaa saako hänet synnyttää tähän maailmaan? Eikös tuo ole ihmisen elämän tärkein päätös, jonka vanhemmat luonnollisista syistä päättää tämän vielä syntymättömän henkilön itsensä puolesta? Lapsuuden kotiansakaan ei saa itse valita tai sisarustensa määrää. Iso osa vanhemmista päättää kastaa vauvan lupaa kysymättä johonkin uskontokuntaan. Päiväkotia tai kouluakaan ei saa itse valita. Toisinaan harrastuksetkin päätetään lapsen puolesta. Eikö kaikki nämä päätökset vaikuta lapsen persoonaan ja kehitykseen enemmän kuin yksi valokuva? Ja jos kaikkien noiden edellä mainitsemieni päätösten tekeminen lapsen puolesta on ihan ok niin miten sen yhden kuvan jakaminen tarkasti ystäviin ja perheenjäseniin rajatussa fb profiilissa on niin kamalaa? Eikös siinä tapauksessa valokuva-albumitkin pitäisi kieltää, sillä jokainen fb kaverilistallani olevista tulee jossain vaiheessa käymään kotonani ja mahdollisesti selaamaan kuvia albumista? Koulukuvauksenkin voisi kai kieltää, sillä ihan varmasti jollakulla on omasta mielestään nolo ilme ja luokkakuva tulee ihan jokaiselle kyseisen luokan lapsista kotiin näytille? Eikös siis perjaatteessa olisi loogisinta, että kaikki mitä ei ole laissa kiellettyä saa tehdä, eikä kenelläkään ole toisten ihmisten tekemiin valintoihin minkäänlaista moraalista etulyöntiasemaa vain jokainen täysi-ikäinen olisi päätöstensä kanssa samalla viivalla eli ihan yhtä oikeassa?

      Lainaa

    43. Tulos: -19 (39 ääntä)
      Colour: En tiedä loukkaavuudesta, mutta viiltelyvitsit on tosi huonoja siinä mielessä, että ne voi laukaista viiltelyhalun niissä ihmisissä joilla näitä ongelmia on. Henk.koht. olen sitä mieltä että niiden käyttöä vois vähentää.
      Kuvassahan ei edes tapahdu viiltelyä. Itseään viiltelevä ihminen ei vedä ranteita auki. Kaksi eri asiaa.

      Lainaa

    44. Tulos: +4 (28 ääntä)
      mimmi: viilt
      Viiltely tehdään juuri näin poikkisuunnassa, jos ranteet vedetään auki niin se tehdään pituussuunnassa.

      Lainaa

    45. huumorintajuton 25.2.2014 19:50
      Tulos: -3 (19 ääntä)
      pois tämä

      Lainaa

    46. Tulos: +34 (50 ääntä)
      Ei kyllä muakaan pahemmin nuo viiltelyvitsit jaksa naurattaa. En sitten tiedä, johtuuko siitä että oon ihan liikaa joutunut tuota lähipiiris näkemään vai oonko muuten vaan huumorintajuton. Etenkin kuvallisena toi vaan vetää.. sanattomaksi. Mutta tottahan sekin on, ettei kaikkea kannata ottaa niin vakavissaan, joten jospa vaan siirryn suoraan seuraavaan mokaan. :-)

      Lainaa

    47. Tulos: +19 (43 ääntä)
      Hyi kun säikähdin tuota viiltely kuvaa. Sen verran ahistaa tuo viiltely >:(

      Lainaa

    48. Tulos: +5 (35 ääntä)
      Tiina ylireagoi, mutta olen kyllä sitä mieltä, ettei vanhemmilla tulisi olla oikeutta jakaa sosiaalisessa mediassa lastensa kuvia. Eri asia, jos esim. yksityisviestejen välityksellä jakaa tai osaa säädellä yksityisyysasetukset oikein ettei kuvat näy tuntemattomille. En itse ainakaan hirveästi arvostaisi, jos omat vanhempani laittaisivat minusta vauvakuvia sosiaaliseen mediaan, olivat sitten kuinka suloisia tahansa. Norsupuku on kyllä hauska, että ei siinä mitään..

      Lainaa

    49. Kiusallinen elefanttiasuste 25.2.2014 21:19
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Btw, mokassa esiintyvä vauveli on muuten ihan vain "Laurin" netistä satunnaisesti nappaama mielestään söpö kuva, eikä parin oma lapsi...

      Lainaa

    50. Näin sen näin 25.2.2014 21:38
      Tulos: +17 (25 ääntä)
      Mä en lapsena tykännyt olla kuvattavana ja oisin ollut ihan saatanan vihainen jos joku sukulainen olisi niitä kuvia julkaissut. Onneksi ei silloin ollut mitää facebookeja. Sekin suututti että niitä kuvia näytettiin muille ja naurettiin, vaikka kuinka hyväntahtoista se olikin. Mä olin siis mielenipahoittaja jo lapsena! Tuo ylläpitäjien lisäys ei minua loukannut, mutta se oli mielestäni täysin turha. Samoin kuin ne lisätyt alleviivaukset, joita joskus näkee. Ihan kuin lukijat ei muuten tajuisi.

      Lainaa

    51. Tulos: -20 (28 ääntä)
      ihan tosi miks vauvojen naamat sensurodaan ? :D c'moon

      Lainaa

    52. Tulos: +26 (40 ääntä)
      mä.: mikäs tässä nyt oli mautonta? O.o Musta ainakin ihan osuva. En ymmärrä.
      Kyllähän miekin sen idean tästä sinänsä ymmärrän, että "haloo, ei oo aihetta vetää ranteita auki", mutta kun en ole ikinä osannut huumorimielessä nauraa mielikuvalle itseään viiltelevästä ihmisestä. Lähinnä miusta inhottava, kammottava ja surullinen mielikuva, jota en itse ole tykännyt käyttää. Joten kuten sanoin, miulla lässähti hyvät naurut tuohon kuvaan. :/ Varmaan riippuu vähän omasta kokemushistoriastakin, että miten herkästi vääntää tällaiset kuvat vatsanpohjasta, ehkä mie oon nyt jotenki vähän herkkähipiäinen, mutta edellleen oon sitä mieltä, että aika mauton lisäke-härpäke.

      Lainaa

    53. Tulos: -7 (15 ääntä)
      Garza: just paras!!
      Erittäin osuva, ja todellinen (valitettavasti)

      Lainaa

    54. Tulos: +23 (27 ääntä)
      On muuten ihan älyttömän hieno norsupuku. Voisin tehdä lapsen vain tuollaista kuvaa varten. Myydäänköhän isommassa koossa, niin pääsisi itse poseeraamaan?

      Lainaa

    55. Tulos: +10 (22 ääntä)
      Moon: Mites pitäisi suhtautua tähän nelosen hauskat kotivideot ohjelmaan? Olenko paha ihminen, jos katson sitä ja hymyilen lapsien hassuille jutuille? Olenko tietämättäni pedofiili, sillä siellä on ollut videoita lapsista kylvyssä? Onko jotain tutkimusta olemassa, miten noiden lapsien kehitys ja kasvaminen on häiriintynyt tästä nuorena suoritetusta tv-esiintymisestä? Johtuuko esimerkiksi jenkkien suuri huumeiden käyttö juurikin näistä vanhempiensa häpäisemien lasten kärsimyksestä? Ihan aikuisten oikeasti, jotkut tv-yhtiöt tekee paljon rahaa julkaisemalla näitä lasten noloja kommelluksia. Miksei YK tee mitään?
      Kiitos sinulle tästä kommentista - ilman tätä olisin tuhlannut monta minuuttia elämästäni, mutta sinä pelastit :D

      Lainaa

    56. Applessiini 25.2.2014 23:05
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Jambo: Ennen syntymää, miten vitussa? Ultrakuvia?
      Vielä paremmin veti eräs vanha koulukaverini: se pisti faceen kuvan jo positiivisesta raskaustestistään :D

      Lainaa

    57. Tulos: +8 (22 ääntä)
      Vittu mikä sekopää tuo Tiina. Ja aivan helvetin perseestä tunkea tota ''tyyliin'' keskelle lausetta. Ihan kakstuhattaysiä. Saatana.

      Lainaa

    58. Napanöyhtä 26.2.2014 0:27
      Tulos: +31 (59 ääntä)
      Meillä ei ainakaan laiteta lasten kuvia näytille facebookiin. Eme kyllä ota heistä kuvia yleensäkään. Itse asiassa emme laita lapsiakaan näytille, vaan kuljetamme heitä pimennetyin kalvoin varustetuissa vaunuissa. Tämä on joskus aiheuttanut närää mm. lentokentän turvatarkastuksessa, mikä on epäilemättä huutava vääryys. Tästä aiomme laatia adressin. Jos meille tulee vieraita, pidämme lapset verhon takana piilossa. Emmehän halua, että kukaan heitä näkee, elleivät he itse pyydä tulla nähdyksi. Koska ovat pieniä, eivät he sellaisia päätöksiä osaa tehdä. Päättäkööt sitten aikuisena, saako kukaan heitä nähdä vai ei. Siihen asti pidämme heidät piilossa.

      Lainaa

    59. Ministeri Nieminen 26.2.2014 7:39
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      Applessiini: Vielä paremmin veti eräs vanha koulukaverini: se pisti faceen kuvan jo positiivisesta raskaustestistään
      Erittäin moni on pistänyt VIELÄ paremmaksi ja pistänyt kuvan siitä värkistään, jolla lapsia tehdään. Perään sitten "apua, tuli väärä kuva, miten tämä poistetaan" tai jotain vastaavaa.

      Lainaa

    60. Hörhöjä kaikkialla 26.2.2014 8:54
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Applessiini: Vielä paremmin veti eräs vanha koulukaverini: se pisti faceen kuvan jo positiivisesta raskaustestistään
      Lisäsikö myöhemmin kuvan synnytyksestäänkin?

      Lainaa

    61. Tulos: +26 (28 ääntä)
      "Mun mielestä aika kärsivä..." Kirjaimellisesti! :D

      Lainaa

    62. Tulos: +16 (30 ääntä)
      Mun mielestä on kyllä ajattelematonta ladata minnekään lapsestaan kuvia koko kansan nähtäväksi. Vaikka joitakin kuvia se lapsi vois isompana vaan naurahtaa, niin paljon sellaista häpeällistä ja henkilökohtasta voi jotkut muitten napsimat kuvat sisällään pitää. Vaikka tosin johonki perhealbumiinkiin on voitu jotain toisten mielestä aika kiusallistakin ikuistaa, niin ne sentään ei oo yleisesti kaikkien kaverien serkkujen kaimojen nähtävillä. Uskaltaisin väittää, että kun tää laajamittanen sos. median käyttö on vasta näinkin uusi ilmiö, niin ihmisillä ei oikeen aina välähdä, että mitä ylipäätänsä kannattais siellä jakaa.

      Lainaa

    63. Tulos: +4 (30 ääntä)
      Niinhän sitä luulisi, kunnes oman lapsen kuva päätyy Ugandalaisen lapsipornoringin kuvagalleriaan. Miettikää ihan loppuun asti mitä toisen henkilön kuvilla teette. Lapsellakin on oikeus yksityisyyteensä.
      Mami: Maailmassa on silti about 7 miljardii ihmistä, niin tuskin niistä edes tuhannesosaa kiinnostaa random vauvan kuva, että ne alkas siitä ihmisestä sen enempää tietoja kaivelemaan. Tuskin menee yksityisyys vielä parista Facebookiin laitetusta kuvasta…

      Lainaa

    64. Tulos: +12 (44 ääntä)
      Mie vaan: Nyt on kyllä Feissarimokien toimitukselta mauton lisäys tohon loppuun, läsähti koko juttu. :/ Ottakaa poies, kiitos.
      Samaa mieltä. Itsetuhoisuus ei ole vitsi ja sen käyttäminen tällaisessa (arvaamattomassa) asiayhteydessä voi laukaista esim. viiltelystä kärsineellä ihmisillä paniikkikohtauksen, tarpeen viillellä, masennusta... Kyseiset henkilöt saattavat myös alkaa vältellä tätä sivua tulevaisuudessa, jos jutuissa ei ole kunnollista varoitusta tai jos heidän kokemaa kärsimystään käytetään huumorikeinona. Ylläpito, olkaa kilttejä ja poistakaa "vitsi".

      Lainaa

    65. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Vai että näyttää kärsivältä? Tuo puku vois olla ihan normaali asu lapselle ilman korvia ja kärsää..

      Lainaa

    66. Tulos: +13 (15 ääntä)
      kärsä: “Mun mielestä aika kärsivä…” Kirjaimellisesti!
      Mäkin odotin pitkään, että jutun idea olisi ollut siinä, että lapsi on "kärsivä" norsupuvussa, mutta kommentoja ei vain itse olisi tajunnut sanavalintansa hauskuutta. Mutta ei, ikävä kyllä.

      Lainaa

    67. Tulos: -19 (29 ääntä)
      HAH! Loistava lopetus Fb-mokilta :D Pelasti ton muuten nuivan ämmän nillitysmokan :)

      Lainaa

    68. Tulos: -18 (44 ääntä)
      : Samaa mieltä. Itsetuhoisuus ei ole vitsi ja sen käyttäminen tällaisessa (arvaamattomassa) asiayhteydessä voi laukaista esim. viiltelystä kärsineellä ihmisillä paniikkikohtauksen, tarpeen viillellä, masennusta… Kyseiset henkilöt saattavat myös alkaa vältellä tätä sivua tulevaisuudessa, jos jutuissa ei ole kunnollista varoitusta tai jos heidän kokemaa kärsimystään käytetään huumorikeinona. Ylläpito, olkaa kilttejä ja poistakaa “vitsi”.
      Voi luoja! Jos tollasesta kuvasta jollekin pamahtaa paniikkihäiriö tms päälle niin tervemenoa sit hoitoon ja lujaa :D Loistava lopetuskuva! ;) :D

      Lainaa

    69. Tulos: +6 (8 ääntä)
      foo: Kärsivä lapsi todellakin. =)
      Noniin! Mä jo mietin et oonko todellakin ainut joka repesi tuolle kärsivälle :D

      Lainaa

    70. Tulos: +8 (30 ääntä)
      FB-mokat voisi lopettaa noiden "loppuvitsien" lisäämisen, kun ne eivät yksinkertaisesti ole hauskoja. Lähes poikkeuksetta paremminkin latistavat mokan, kuin boostaavat sitä.

      Lainaa

    71. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Tuo oli hauska. Mutta odottakaa vaan, ne vauvat sitten aikuisina haastavat teidät vanhemmat oikeuteen ja hakevat mojovia korvauksia yksityisyytensä loukkaamisesta!

      Lainaa

    72. Itse epätäydellisyys 28.2.2014 13:22
      Tulos: -5 (19 ääntä)
      Nii siis asiahan on ymmärtääkseni niin, että feissarimokien tarkoituksena on tuoda viihdykettä ja iloa elämään, eli näitä juttuja ei kannata ottaa niin tosissaan:D jos tekee mieli olla tiukkapipo tai repästä mp-raget, niin menkää pliis pätemään jollekkin toiselle sivustolle. Ite ainaki käyn juttuja lueskelemassa ihan puhtaasti huumorimielessä, niin ehkä hieman ihmetyttää nuo kommentit, joissa aletaan mielipideasioista kinastelemaan. Lapsesta laitetaan kuva nettiin jos itse tuntee sen olevan oikein. Täällä varmaan harva on täydellisiä vanhempia, niin en näe mitään syytä muita mennä neuvomaan. :) ja ottakaa tämä ihan vaan vinkkinä ja mielipiteenä, ei ulkopuolisen epätäydellisyyden antamana ohjeena, sillä sitä se ei ole. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille ;)

      Lainaa

    73. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Entä jos toi on vaikka pikkusen lempiasu...? mistä kukaan tietää vai oletteko stalkkereita? :d

      Lainaa

    74. Tulos: -24 (26 ääntä)
      Napanöyhtä: Meillä ei ainakaan laiteta lasten kuvia näytille facebookiin. Eme kyllä ota heistä kuvia yleensäkään. Itse asiassa emme laita lapsiakaan näytille, vaan kuljetamme heitä pimennetyin kalvoin varustetuissa vaunuissa. Tämä on joskus aiheuttanut närää mm. lentokentän turvatarkastuksessa, mikä on epäilemättä huutava vääryys. Tästä aiomme laatia adressin. Jos meille tulee vieraita, pidämme lapset verhon takana piilossa. Emmehän halua, että kukaan heitä näkee, elleivät he itse pyydä tulla nähdyksi. Koska ovat pieniä, eivät he sellaisiapäätöksiä osaa tehdä. Päättäkööt sitten aikuisena, saako kukaan heitä nähdä vai ei. Siihen asti pidämme heidät piilossa.
      Et oo tosissas.... :D jos oot ni mee vaik hoitoo :P

      Lainaa

    75. Tulos: +1 (27 ääntä)
      Hahahahahhaha itsemurha onkin niin vitun hauska asia

      Lainaa

    76. Tulos: +15 (17 ääntä)
      eih…: Et oo tosissas…. jos oot ni mee vaik hoitoo
      Toivottavasti sä et ole tosissaan :DD

      Lainaa

    77. Tulos: -10 (22 ääntä)
      Tiina hei: Vedäs vähän henkeä. Aikuiset laittaa kokoajan kuvia perheestään, kodistaan, matkoiltaan yms. facebookkiin. Ja luulitko tosiaan, että kymmenen vuoden päästä on koko facebookkia olemassakaan? Johan nyt tuhannet nuoret on lopettanut sen käytön vanhanaikaisena. (Ainakin Etelä-Suomessa). Onko ko. perhe ainoa aikuiskaverisi? Etkö ole koskaan katsonut mitä aikuiset, perheelliset ihmiset jatkuvasti sivuillaan julkaisevat? Kommenttisi on todella noloja.

      Lainaa

    78. Antikristus 7.3.2014 22:22
      Tulos: +5 (29 ääntä)
      Colour: En tiedä loukkaavuudesta, mutta viiltelyvitsit on tosi huonoja siinä mielessä, että ne voi laukaista viiltelyhalun niissä ihmisissä joilla näitä ongelmia on. Henk.koht. olen sitä mieltä että niiden käyttöä vois vähentää.
      Ööh? Oon ite joskus vuosia sitten viillellyt aktiivisesti ja yrittänyt itsemurhaa, enkä kyllä muista että olisi koskaan mistään vitsistä tullut viiltelynhalua, kyllä se aina tuli jostain henkisestä tuskasta ja ahdistuksesta. Ja edelleen muistona kamalat arvet, jotka ei ikinä häviä, mutta silti toi loppuvitsi oli mun mielestä todella hupaisa. Sen sijaan sitä vihaan jos viiltelystä heitetään sellaista vitsiä että "huomionhakunen idiootti"-meiningillä, mutta tossa ei heitetty vitsiä itse viiltelystä, vaan sitä että joku muka tekisi itsemurhan nolon vauvakuvan takia.

      Lainaa

    79. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Ihana

      Lainaa

    80. Tulos: -15 (27 ääntä)
      omppupomppu: Kyllä oli tosiaan feissarimoka-sivustolta surkea lopetus. Mielestäni tuo on erittäin loukkaavaa joitain ihmisiä kohtaan.
      Mitä vittua sä tosta rääyt? Loppu oli just hyvä!

      Lainaa

    81. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Ei, vaan sikiö on kiskaistu pihalle valokuvauksen ajaksi.
      Nauroin ku hullu!

      Lainaa

    82. Tulos: +12 (20 ääntä)
      Mie vaan: Nyt on kyllä Feissarimokien toimitukselta mauton lisäys tohon loppuun, läsähti koko juttu. Ottakaa poies, kiitos.
      Aivan samaa mieltä....

      Lainaa

    83. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Turhake: Tuo on kyllä totta, ja varsinkaan jos ja kun kersalta ei ole kysytty lupaa asiaan.
      haluatko tehdä itse oman facebook tilisi? no me tehtiin se sun puolesta

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: puku, norsu, kuva, norsupuku, naamiasasu, vauva, lapsi, nolo, asu