Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kissa puussa

Kun kissasi tahtoo tappaa sinut, kiipeää hän puuhun.
Kissa puussa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 88 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Jolla Rata 11.3.2014 5:09
      Tulos: -545 (641 ääntä)
      En ymmärtänyt miten Rambo liittyi tarinaan?

      Lainaa

    2. Tulos: +845 (929 ääntä)
      Jolla Rata: En ymmärtänyt miten Rambo liittyi tarinaan?
      avaa silmäs saatana

      Lainaa

    3. Tulos: -77 (179 ääntä)
      Olipas se. Moka.

      Lainaa

    4. Tulos: +939 (987 ääntä)
      päätin laittaa kissan suuhun? wat?

      Lainaa

    5. prölölö 11.3.2014 6:11
      Tulos: +291 (343 ääntä)
      Jolla Rata: En ymmärtänyt miten Rambo liittyi tarinaan?
      Feissarimokien moka, tsiisus..

      Lainaa

    6. Tulos: +194 (244 ääntä)
      Päätti ottaa kissan suuhun, wtf?

      Lainaa

    7. Tulos: +470 (510 ääntä)
      Pedro: Päätti ottaa kissan suuhun, wtf?
      Tarkoittanee kantaneensa kissaa kuten emokin luonnollisesti kantaa. Ihan fiksu ratkaisu kun kädet ovat tarpeen :)

      Lainaa

    8. RaakaRampe 11.3.2014 7:09
      Tulos: +331 (359 ääntä)
      Hyvä tietää miten kolme tuntia sitten ripuloinut vauva huutaa.

      Lainaa

    9. Tulos: -63 (227 ääntä)
      Sori, pakko olla taas vähän skeptinen. Lähinnä tuo kohta jossa irrottaa molemmat kädet puusta ja heiluu monen metrin korkeudessa jalkojen varassa. Öhöm, jos näin on, niin eipä ole maailman fiksuin likka.

      Lainaa

    10. Tulos: +400 (408 ääntä)
      Olisko ollu pentukissa ja ottanut sen niskasta suuhunsa niinkuin emokissat kantaa pentujaan? Jos on aikuinen kissa, niin sitten en ymmärrä minäkään. Aika vahvat leukalihakset sais olla...

      Lainaa

    11. Tulos: +53 (269 ääntä)
      Järkeväähän se on itsensä tappaa kissaa puusta hakiessa. Montako kissan raatoa olette muuten nähneet puiden latvustoissa?

      Lainaa

    12. Ministeri Nieminen 11.3.2014 8:04
      Tulos: -21 (73 ääntä)
      prölölö: Feissarimokien moka, tsiisus..
      En tiedä kummat ovat nolompia, feissarimokissa "tyhmiksi" ihan tarkoituksella heittäytyvät kommentoijat vai ne, jotka eivät tajua näiden vain trollaavan.

      Lainaa

    13. Tulos: -126 (164 ääntä)
      "Päätin ottaa kissan suuhun" nam nam

      Lainaa

    14. Tulos: +150 (176 ääntä)
      "huusi kuin kolme tuntia sitten ripuloinut vauva", en kyllä saa päähäni millainen on kolme tuntia sitten ripuloinut vauva

      Lainaa

    15. Tulos: -43 (185 ääntä)
      Jos kissa pääsee puuhun, ni se pääsee kyllä alaskin. Katti kasaa hetken itteensä ja tulee kyllä alas keinolla tai toisella. Hemmetin paapomista

      Lainaa

    16. Tulos: -28 (98 ääntä)
      Keijo: Järkeväähän se on itsensä tappaa kissaa puusta hakiessa. Montako kissan raatoa olette muuten nähneet puiden latvustoissa?
      just meinasin sanoo samaa.

      Lainaa

    17. Tulos: +119 (131 ääntä)
      blah: “huusi kuin kolme tuntia sitten ripuloinut vauva”, en kyllä saa päähäni millainen on kolme tuntia sitten ripuloinut vauva
      Varmaan aika itkuinen ja vittuuntunut, jossei sit ripulia ole kukaan vaipoista pois korjannut...

      Lainaa

    18. Tulos: +43 (127 ääntä)
      En näe tällä tarinalla mitään viihdearvoa.

      Lainaa

    19. kissoilleen kateellinen vaimo 11.3.2014 9:29
      Tulos: +73 (123 ääntä)
      Keijo: Järkeväähän se on itsensä tappaa kissaa puusta hakiessa. Montako kissan raatoa olette muuten nähneet puiden latvustoissa?
      Niin eihän se ehkä järkevää ole mutta noilla karvakasoilla on usein jumalan asema perheissä. En ainakaan itse keksisi mitään lyhyempää ajanmäärettä kuin se mikä kestäisi kissan surullisesta maukaisusta siihen, että isäntä olisi mussukkansa hakenut puun latvasta ja vienyt kotiin turvaan ja ehkä jo kaivanut herkkuja kaapista järkyttyneelle silmäterälleen ja sitten yhdessä lekottelisivatkin jo sohvannurkassa, kissan kehrätessä mieheni sylissä rapsuteltavana. Toki meidän kisut eivät saa mennä ulos kuin korkeintaan lasitetulle parvekkeelle kesäisin (vähäkarvaisempi rotu), joten tuo puuhuunkiipeäminen tuskin on varteenotettava riski meille.

      Lainaa

    20. Tulos: +249 (273 ääntä)
      Mokailija kuittaa! Kissa tosiaan n.2 kg painava, eli n. puolivuotiaan kokoinen kissa. Todella pienikin ja hyvin ihmisläheinen. Kissa oli pakko ottaa suuhun, kun piti kiivetä alas puusta käyttäen käsiä. Tuolloin kun oli vielä pakkasia ollut, niin oksat olivat liukkaita ja.. no hataria. Rambo voi nyt hyvin, ei ole kiipeillyt. Ei muutenkaan paljoa ulkona poikkea, nössöilee mielummin sisällä.

      Lainaa

    21. sipulikakka 11.3.2014 9:47
      Tulos: +9 (75 ääntä)
      Cae: Jos kissa pääsee puuhun, ni se pääsee kyllä alaskin. Katti kasaa hetken itteensä ja tulee kyllä alas keinolla tai toisella. Hemmetin paapomista
      Juuri näin. Viimeistään kun tarpeeksi nälkä alkaa olla, niin tulee kyllä ihan omatoimisesti alas.

      Lainaa

    22. Tulos: +25 (45 ääntä)
      7 metriä. Eipä ollu kyllä korkea puu. Oksat on kyllä niin pienessä vähän heikot.

      Lainaa

    23. Tulos: +94 (126 ääntä)
      Kova mimmi! Kunnioitettavaa urheutta ja fyysistä suoriutumista. Olis jääny itseltä kissa puuhun vaikka olenkin nuorehko (?) urheilija mies.

      Lainaa

    24. Tulos: +160 (172 ääntä)
      Keijo: Järkeväähän se on itsensä tappaa kissaa puusta hakiessa. Montako kissan raatoa olette muuten nähneet puiden latvustoissa?
      painovoiman takia en yhtään

      Lainaa

    25. äläläläl 11.3.2014 11:05
      Tulos: -100 (120 ääntä)
      Hanne: Mokailija kuittaa! Kissa tosiaan n.2 kg painava, eli n. puolivuotiaan kokoinen kissa. Todella pienikin ja hyvin ihmisläheinen. Kissa oli pakko ottaa suuhun, kun piti kiivetä alas puusta käyttäen käsiä. Tuolloin kun oli vielä pakkasia ollut, niin oksat olivat liukkaita ja.. no hataria. Rambo voi nyt hyvin, ei ole kiipeillyt. Ei muutenkaan paljoa ulkona poikkea, nössöilee mielummin sisällä.
      Haiskahtaa keksityltä tarinalta.

      Lainaa

    26. Tulos: +27 (73 ääntä)
      Kyllähän kissa on tärkeä perheenjäsen ja puuhun kiivennyt kissa tekee mieli hakea turvaan.. Mutta olen muutamankin kommentoijan kanssa samaa mieltä, että kyllä se kissa tulee ihan itse alas puusta, kun haluaa, ja vieläpä elävänä. Tiheään oksistoon voi jäädä mikä tahansa raato jumiin, mutta onko puiden juuriltakaan puuhun nälkään kuolleita kissoja löytynyt - tuskin. Ylireagointia sanon minä - ilmeisesti siis raakalainen ja tyhmä maalaismoukka, kun en omia kissojani ole koskaan puusta lähtenyt hakemaan.

      Lainaa

    27. Tulos: +53 (89 ääntä)
      Hanne: Mokailija kuittaa! Kissa tosiaan n.2 kg painava, eli n. puolivuotiaan kokoinen kissa. Todella pienikin ja hyvin ihmisläheinen. Kissa oli pakko ottaa suuhun, kun piti kiivetä alas puusta käyttäen käsiä. Tuolloin kun oli vielä pakkasia ollut, niin oksat olivat liukkaita ja.. no hataria. Rambo voi nyt hyvin, ei ole kiipeillyt. Ei muutenkaan paljoa ulkona poikkea, nössöilee mielummin sisällä.
      Ihan puhtaasti mielenkiinnosta, ootko huomannu muutoksia kissan käytöksessä sua kohtaan tän keissin jälkeen? Luottavaisempi, tuleeko useemmin luokse tms...? Jos tosiaan otit emon roolin noin selkeesti ja käyttäydyit lajin mukaan.. Ja oman elämänsä Einsteinit voi sit olla hiljaa, en väitä mitään vaan kysyn

      Lainaa

    28. Tulos: -19 (39 ääntä)
      hmmm: painovoiman takia en yhtään
      Nimenomaan.. Kyllä se painovoima hoitaa ne alas sieltä, niin ei tartte kiipeillä

      Lainaa

    29. dog owner master race 11.3.2014 11:48
      Tulos: -67 (113 ääntä)
      Kyllä routa ja nälkä ois typerän katinkin puusta alas aikanaan ajanut. Tietty fiksumpi hankkis saman tien koiran, jos lemmikki täytyy kerran saada.

      Lainaa

    30. Tulos: -26 (36 ääntä)
      insomniaz: Tarkoittanee kantaneensa kissaa kuten emokin luonnollisesti kantaa. Ihan fiksu ratkaisu kun kädet ovat tarpeen
      Pentua voi kantaa niskasta. Täysikasvuista kissaa ei.

      Lainaa

    31. Tulos: -22 (48 ääntä)
      Kyllä kissa alas tulee jos on ylös asti kiivennyt. Ihan tosi hei. Niitä vaan kehtuuttaa, mutta ei ne sinne latvaan jää nääntymään. Porukka katsonut liikaa piirrettyjä.

      Lainaa

    32. Tulos: +11 (27 ääntä)
      Bob: Sori, pakko olla taas vähän skeptinen. Lähinnä tuo kohta jossa irrottaa molemmat kädet puusta ja heiluu monen metrin korkeudessa jalkojen varassa. Öhöm, jos näin on, niin eipä ole maailman fiksuin likka.
      Irrotti toisen käden. Niin siinä lukikin, että roikkui vain toisen käden varassa.

      Lainaa

    33. Tulos: +105 (123 ääntä)
      En muista mistä jutun luin, mutta vähän aikaa sitten oli artikkeli, jossa kerrottiin, miksi kissa EI osaa kiivetä alas puusta. Taustalla oli se, etteivät nykyiset kotikissat opi kunnolla kiipeämään, mutta vietti säilyy, joten puuhun mennään, vaikkeivat taidot riittäisi. Nämä kaupunkilaiskissat (tai sisällä elävät maalaiset) eivät siis oikeasti osaa tulla alas ilman sitä riskiä, että satuttavat itsesnsä. Varsinkaan jos kyse on pennusta.

      Lainaa

    34. Evoluutio rankaisee 11.3.2014 13:05
      Tulos: -91 (135 ääntä)
      Kannattaa hankkia kissa kiusattavaksi, saatana. Eläinsuojelulaki velvoittaa lemmikinomistajan huolehtimaan a) elukan turvallisuudesta ja b) siitä, ettei eläin vahingoita naapurien omaisuutta tai villieläimiä. Kummastakaan ei voi huolehtia, jos antaa kissan kuljeksia vapaana. Jos kertoja saa joskus lapsia (mitä en todellakaan toivo), hän varmaan tönäisee ne vastasyntyneinä ovesta pihalle pakkaseen hoitamaan itse itsensä, kun "Se on niiden luonto".

      Lainaa

    35. Tulos: +72 (108 ääntä)
      Evoluutio rankaisee: Kannattaa hankkia kissa kiusattavaksi, saatana. Eläinsuojelulaki velvoittaa lemmikinomistajan huolehtimaan a) elukan turvallisuudesta ja b) siitä, ettei eläin vahingoita naapurien omaisuutta tai villieläimiä. Kummastakaan ei voi huolehtia, jos antaa kissan kuljeksia vapaana.Jos kertoja saa joskus lapsia (mitä en todellakaan toivo), hän varmaan tönäisee ne vastasyntyneinä ovesta pihalle pakkaseen hoitamaan itse itsensä, kun “Se on niiden luonto”.
      Hyvät vertaukset sulla. Vastasyntyneen lapsen pakkaseen työntäminen ja kissan päästäminen ulos on ihan sama asia. Hyvä kun huomasit. Mulla ei ole kissaa, mutta meidän alueella kissat kuljeskelee pääsääntöisesti vapaana. Niistähän on pelkkää hyötyä. Just eilen näin ku naapurin kissa raahas jotain ihan tolkuttoman kokoista kuollutta jyrsijää meidän pihalta omalleen. Sen verran olen tehnyt, että jos kissa tulee ovelle maukumaan niin säikäytän sen pois. Sisälle niillä ei ole tulemista, mutta pihalla saavat olla kuin kotonaan.

      Lainaa

    36. Tulos: +61 (73 ääntä)
      Cae: Jos kissa pääsee puuhun, ni se pääsee kyllä alaskin. Katti kasaa hetken itteensä ja tulee kyllä alas keinolla tai toisella. Hemmetin paapomista
      M: En muista mistä jutun luin, mutta vähän aikaa sitten oli artikkeli, jossa kerrottiin, miksi kissa EI osaa kiivetä alas puusta. Taustalla oli se, etteivät nykyiset kotikissat opi kunnolla kiipeämään, mutta vietti säilyy, joten puuhun mennään, vaikkeivat taidot riittäisi. Nämä kaupunkilaiskissat (tai sisällä elävät maalaiset) eivät siis oikeasti osaa tulla alas ilman sitä riskiä, että satuttavat itsesnsä. Varsinkaan jos kyse on pennusta.
      Komppaan alempaa, vaikken tuolaisesta artikkelista ole kuullutkaan. Sillä jos ne kissat tulisivat sieltä itse alas, niin tuskimpa esimerkiksi palokunta vaivautuisi kissoja puista pelastamaan? Palokunta nimittäin ihan oikeasti pelastaa niitä kissoja puista, ei ole mikään Aku Ankka juttu. Ja muuten vaan näissä eläintenpelastustiimeissä hakevat kissoja puista jotka ovat olleet siellä monta päivää, ja ovat ihan nääntyneitä ja kärsivät nestehukasta? Että joo todellakin nälkä ajaa kotiin..

      Lainaa

    37. Tulos: +31 (41 ääntä)
      Mullaki oli Rambo-niminen kissa, tosin meijän Rambo osas tulla alas sieltä mihin oli kiivennytkin.. RIP maailman paras kaveri..

      Lainaa

    38. Tulos: -16 (32 ääntä)
      "Päätin ottaa kissan suuhun." Sangen mielenkiintoinen tapa esittää asia.

      Lainaa

    39. Tulos: -41 (81 ääntä)
      dog owner master race: Kyllä routa ja nälkä ois typerän katinkin puusta alas aikanaan ajanut. Tietty fiksumpi hankkis saman tien koiran, jos lemmikki täytyy kerran saada.
      Semmosta kuolaavaa karvakasaa kukaan täysjärkinen halua ottaa... Tuhoaa perhana seinätkin, jos jätät työpäivän ajaks yksin!

      Lainaa

    40. Tulos: +38 (74 ääntä)
      Hyvä, että tämä rohkea Hanne sentään kävi hakemassa kissansa alas! Oikein sydäntä särkee katsella kaikkia noita kissojen luurankoja puissa... Murheellinen tuuli niitä vain vienosti siellä kalisuttelee.

      Lainaa

    41. Tulos: -21 (37 ääntä)
      Mansikoita tähän vuodenaikaan?

      Lainaa

    42. Tulos: +48 (54 ääntä)
      Tulevathan ne sieltä alas juu, painovoiman johdosta. Yksi kerran tullessaan taittoi tassunsa ja sitä sitten eläinsairaalassa kipsailtiin, eipä tullut halvaksi.Sen kokemuksen johdosta olisin kyllä itsekin kiivennyt hakemaan, itse sentään saan työterveyshuollon jos taitan jalkani... Mutta ei meillä nyttemmin olekaan kuin sisäkissoja joten onneksi ei tarvitse sinne puuhun. En kyllä tunkisi kissaa suuhunikaan mutta silti, aika luovaa ongelmanratkontaa osoitettiin =)

      Lainaa

    43. Tulos: +56 (92 ääntä)
      Samalla tavalla voisi ajatella, että puussa jumissa olevan lapsenkin voi vapaasti jättää puuhun itkemään, kyllä se sieltä alas tulee aikanaan, sillä eihän puiden oksilla lastenkaan raatoja ole.

      Lainaa

    44. Tulos: -10 (26 ääntä)
      Hannella taitaa olla iso suu... no, ei kai se haittaa ;)

      Lainaa

    45. Tulos: +57 (63 ääntä)
      muikkune: Mansikoita tähän vuodenaikaan?
      Taitaa pakastus olla sulle ihan uusi käsite.

      Lainaa

    46. Tulos: +60 (72 ääntä)
      jeejee: Ihan puhtaasti mielenkiinnosta, ootko huomannu muutoksia kissan käytöksessä sua kohtaantän keissin jälkeen? Luottavaisempi, tuleeko useemmin luokse tms…? Jos tosiaan otit emon roolin noin selkeesti ja käyttäydyit lajin mukaan.. Ja oman elämänsä Einsteinit voi sit olla hiljaa, en väitä mitään vaan kysyn
      Rambo otettiin joskus aikoinaan maalta, vahinko entueesta kotoisin. Eivät edes tienneet, milloin kissa on syntynyt. Epäilen vahvasti, että kissa oli alle luovutus iän kun sen otin, joten se on muutenkin vähän tuollainen mamman raasu, ei osaa edes muiden kissojen kanssa tapella vaan odottaa että hoidan tilanteen pois alta. En huomannut muutakuin sen, että kissa ei enää puissa käynyt eikä naaureiden tonteilla käy, tosin ei se sielä ulkona muutenkaan oleile, kun maailma niin paha paikka.
      muikkune: Mansikoita tähän vuodenaikaan?
      Tämän taisivat kaikki facebook kaverinikin tietää, joten en sitä kummemmin selitellyt. Tykkään hirmuisesti pakastemansikoista. Tarina on tosi, kävi tuossa n. vuosi sitten? En tiedä kuka tämän tänne linkkasi, tuosta jutustakin on kulunut niin paljon aikaa ja joku jaksoi tämän seinältäni metsästää. Ihan metkaa toki. Mutta joo, jos jotakuta nyt jäi kovin häiritsemään se, että kissa käy satunnaisesti ulkona, niin ottaa vain ihmeessä eläinsuojeluun yhteyttä. En jaksa itse sinne ainakaan soitella. Ja eikö niitä penskoja tungetakkin pakkaseen pihalle rattaissa yksin nukkumaan? Voisinpa siis hyvin vaikka laittaakkin skidin pihalle.

      Lainaa

    47. Tulos: +38 (42 ääntä)
      Epo: Irrotti toisen käden. Niin siinä lukikin, että roikkui vain toisen käden varassa.
      Irrotin molemmat kädet, tuossa vaiheessa allani oli joa yllättävän kestävä oksa ja olin ruho vasten puun vartta, joten uskaltauduin ottamaan hetkeksi molemmat kädet repiäkseni kisulin pois pääni päältä, olisi mokoma muuten hyppinyt takaisin ylemmäksi ja koko kiipeämis episodi alkanut alusta. Kyllä siinä siis luki, että ilman käsiä, molemmilla jaloilla, yhden oksan varassa. Kiitos kuitenkin!

      Lainaa

    48. Tulos: +29 (31 ääntä)
      Garza: just meinasin sanoo samaa.
      Entäs jos kissa on esimerkiksi päässyt ulko-ovesta livahtamaan ja kiivennyt puuhun, mutta ei ole mikään ulkokissa? Ei sitä kissaa varmaan jätetä sinne puuhun sitten "no tsiigataan jos aamulla olis tullu takas, tai sitten juossut vaikka auton alle tai karannut". Meillä ainakin on niin että kissat saa valvotusti omalla pihalla olla vapaana (kun eivät ole taipuvaisia karkaamaan), mutta en pk-seudulla päästäisi kissojani vapaana juoksentelemaan kuitenkaan, sen verran usein näkee tienlaidoilla auton alle jääneitä kissoja tai joskus jopa ammuttuja kissoja.

      Lainaa

    49. Tulos: +14 (20 ääntä)
      kynsilakka: Taitaa pakastus olla sulle ihan uusi käsite.
      Tai tuontitavara...

      Lainaa

    50. Tulos: +26 (58 ääntä)
      Tavallaan ymmärrän kyllä ihmisten halua kunnioittaa kissan lajillisia tarpeita ja antaa niille vapautta, mutta luonto EI ole oikea paikka kotikissalle. Kissaa ei tulisi ikinä päästää valvomatta vaeltamaan kaupunkiin sen paremmin kuin metsiin. Jos haluaa, että karvakamukin pääsee nauttimaan ulkoilusta, niin sitten pitää opettaa se hihnaan tai laskea esim. suljettuun ulkoaitaukseen. Ei niitä koiriakaan hemmetti lasketa aamulla ovesta ulos ja iltasella päästetä takaisin syömään. Itse maalaisplikkana olen nähnyt sekä omien että naapureiden kissojen jäävän ulkona petojen kynsiin, kuolevan tauteihin, jäävän auton alle, yms. Olen niin lukemattoman monta kertaa saanut osakseni ja nähnyt millaista murhetta vapaasti ulkoilevasta kissasta seuraa. Ja etenkin kun niitä kissoja ei viitsitä edes leikata. Sitten ne lisääntyvät holtittomasti, josta seuraa usein sairausepidemioita. Kymmenisen vuotta sitten omalta kotialueelta melkein kaikki kissat kuolivat kissaruttoon. Naapurin useista kissoista vain yksi jäi henkiin - kuuroutuneena ja pysyvästi aivovammaisena. Onneksi naapurikin tajusi, että kissa ei kuulu ulos - edes maalla - sen jälkeen, kun rakkain kissansa jäi auton alle. Sen verran pysähdyttävä kuva oli nähdä kissa revenneenä auki, suolet pihalla, tien laidassa. Leikatkaa, rokottakaa ja pitäkää kissanne sisällä. Turha saarnata niiden luontaisista vaistoista tai vieteistä. Kesykissa ei kuulu Suomen luontoon.

      Lainaa

    51. Tulos: -32 (56 ääntä)
      Pidä Hanne se kissa sisällä, kotikissa ei ole turvassa ulkona! Ei sitten tartte puihinkaan kiipeillä tai sydän syrjällään päiviä odottaa kissiä kotiin. En tajunnut kyllä ollenkaan mikä tässä jutussa oli pointti - raivostuttavasti kirjoitettu, varsin tylsä "hain kissan puusta" yritetty värittää hauskaksi. Tämä ei ollut edes tekohauska, ei mitään viihdearvoa.

      Lainaa

    52. Tulos: +45 (57 ääntä)
      Miss K.: Pidä Hanne se kissa sisällä, kotikissa ei ole turvassa ulkona! Ei sitten tartte puihinkaan kiipeillä tai sydän syrjällään päiviä odottaa kissiä kotiin. En tajunnut kyllä ollenkaan mikä tässä jutussa oli pointti – raivostuttavasti kirjoitettu, varsin tylsä “hain kissan puusta” yritetty värittää hauskaksi. Tämä ei ollut edes tekohauska, ei mitään viihdearvoa.
      Ei tuota mielellään ulos muutenkaan päästä, mutta olen tässä toki miettinytkin sitä, että tekisikö kissasta kokonaan sisäkissan. Toki siihen liittyy monta muttaa, joten katsotaan tykkäisikö kissa ajatuksesta. Ei tässä kummoisemmin sitä viihde arvoa toden totta ole, mutta kirjoitusasuuni en osaa kommentoida. Olen muutenkin innokas kertomaan yksityiskohtaisesyti ihan arkisiakin asioita. Minusta on kuitenkin hauskaa saada se viihdearvo itselleni kommentteja lukiessa. Pidän ystävällisen neuvosi kuitenkin mielessä.

      Lainaa

    53. Tulos: -6 (22 ääntä)
      tikkari: avaa silmäs saatana
      ja etsi sinä huumorintajua

      Lainaa

    54. Tulos: +31 (35 ääntä)
      Keijo: Järkeväähän se on itsensä tappaa kissaa puusta hakiessa. Montako kissan raatoa olette muuten nähneet puiden latvustoissa?
      Montako linnun tai oravan raatoa olet nähnyt puussa?

      Lainaa

    55. Tulos: +21 (27 ääntä)
      Keijo: Järkeväähän se on itsensä tappaa kissaa puusta hakiessa. Montako kissan raatoa olette muuten nähneet puiden latvustoissa?
      Kyllä se sieltä kuollessaan tippuu, kun ei ole enää väliä kuolisko tippuessa vai ei kun henki meni jo. Mutta niin, kun sen kissan kerran ottaa, niin siitä lupautuu myös pitämään huolta. Itse olen joutunut pelastamaan kissaa mitä oudoimmista paikoista, kun se on onnistunut lukitsemaan itsensä johonkin ja olen joutunut kököttämään ikkunan luona passissa tappopakkasilla odottamassa, että kissa tulee kusireissultaan sisälle, ettei palellu ulos jne.

      Lainaa

    56. Kissankerääjä 11.3.2014 19:38
      Tulos: +9 (19 ääntä)
      Mä olen kissan hakenut kerran puusta, kun oli tyhmänä sinne kiivennyt. Toki annoin eka odotuttaa, jos se sieltä itse tulis, mutta kun noin tunnin jälkeen kissa vielä siellä istu, niin en voinut olla noutamatta. Tikapuut eivät riittäneet, mutta oksia oli sen verran tiheään ja paksua, niin ei tarvinnut kovin kummoisesti taiteilla, että sai kissan repästyä alas. Toinen kissoistani oli myös samassa puussa, mutta hän osasi tulla alas heti kun heidät ensimmäisen kerran näin. Olivat silloin vielä pieniä. Nykyisin olisi hankalampaa, kun painavat viisi kiloa ja eivät enään tykkää niin paljon kantelusta.

      Lainaa

    57. Ministeri Nieminen 11.3.2014 20:35
      Tulos: +30 (38 ääntä)
      Puussa maukuvat kissat ovat pääosin väärinymmärrettyjä olentoja. Eivät ne hätäänsä huuda, vaan julistavat maailmanherruuttaan.

      Lainaa

    58. Catus Dominatus 11.3.2014 21:25
      Tulos: -20 (38 ääntä)
      Sprinkles: Tavallaan ymmärrän kyllä ihmisten halua kunnioittaa kissan lajillisia tarpeita ja antaa niille vapautta, mutta luonto EI ole oikea paikka kotikissalle. Kissaa ei tulisi ikinä päästää valvomatta vaeltamaan kaupunkiin sen paremmin kuin metsiin. Jos haluaa, että karvakamukin pääsee nauttimaan ulkoilusta, niin sitten pitää opettaa se hihnaan tai laskea esim. suljettuun ulkoaitaukseen. Ei niitä koiriakaan hemmetti lasketa aamulla ovesta ulos ja iltasella päästetä takaisin syömään. Itse maalaisplikkana olen nähnyt sekä omien että naapureiden kissojen jäävän ulkona petojen kynsiin, kuolevan tauteihin, jäävän auton alle, yms. Olen niin lukemattoman monta kertaa saanut osakseni ja nähnyt millaista murhetta vapaasti ulkoilevasta kissasta seuraa. Ja etenkin kun niitä kissoja ei viitsitä edes leikata. Sitten ne lisääntyvät holtittomasti, josta seuraa usein sairausepidemioita. Kymmenisen vuotta sitten omalta kotialueelta melkein kaikki kissat kuolivat kissaruttoon. Naapurin useista kissoista vain yksi jäi henkiin – kuuroutuneena ja pysyvästi aivovammaisena. Onneksi naapurikin tajusi, että kissa ei kuulu ulos – edes maalla – sen jälkeen, kun rakkain kissansa jäi auton alle. Sen verran pysähdyttävä kuva oli nähdä kissa revenneenä auki, suolet pihalla, tien laidassa. Leikatkaa, rokottakaa ja pitäkää kissanne sisällä. Turha saarnata niiden luontaisista vaistoista tai vieteistä. Kesykissa ei kuulu Suomen luontoon.
      Me sie kaapunkilaas juntti roskihin! Tiällä mualla non kissat kautta aakojen kuleskellu pitki ja poiki kyllää iha mite lystäävät eekä oo viäl ykskä karonnu mihinä! aanoo onkelma tääl mualla oote työ kaapunkilaaset, jokka kiireesinä kaahailloo kylänraittii tuhatta ja sattaa! Son hyvä otus hiirii ja muit tuholaisii vastaan tua kissa.

      Lainaa

    59. Härkäruoska 11.3.2014 22:34
      Tulos: +16 (26 ääntä)
      En suosittele kenellekään kissan päästämistä ulos muuten kuin hihnan päässä tai ulkotarhassa, ellei sitten asu jossain saaristossa tai muuten todella eristyksissä. Vapaana liikkuva kissa päätyy helposti auton alle, koiran tai pedon tappamaksi tai jonkin kissanvihaajapaskakasan uhriksi. Siksi toisekseen kissa on innokas metsästäjä, joka hävittää reviiriltään linnunpoikaset ja pienjyrsijät, jotka puolestaan ovat tärkeitä pöllöjen ja kärppien kaltaisille pienpedoille.

      Lainaa

    60. Tulos: -18 (30 ääntä)
      Mäkään en tajua, että miten se elokuvissa seikkaileva Rambo on muuttunut kissaksi? Eikö se Rambo ole kuitenkin palkkasoturi, eikä mikään kissa..

      Lainaa

    61. Tulos: +28 (34 ääntä)
      mämmi: Mäkään en tajua, että miten se elokuvissa seikkaileva Rambo on muuttunut kissaksi? Eiköse Rambo ole kuitenkin palkkasoturi, eikä mikään kissa..
      Mäkään en tajua, että miten se pääsiäisenä syötävä Mämmi on muuttunut ihmiseksi? Eikö se Mämmi ole kuitenkin suomalainen perinneruoka, eikä mikään ihminen...

      Lainaa

    62. Tulos: +5 (27 ääntä)
      Catus Dominatus: Me sie kaapunkilaas juntti roskihin! Tiällä mualla non kissat kautta aakojen kuleskellu pitki ja poiki kyllää iha mite lystäävät eekä oo viäl ykskä karonnu mihinä! aanoo onkelma tääl mualla oote työ kaapunkilaaset, jokka kiireesinä kaahailloo kylänraittii tuhatta ja sattaa! Son hyvä otus hiirii ja muit tuholaisii vastaan tua kissa.
      Mene sinä maalaistollo itse roskiin. Te siellä maalla olette kautta aikojen syöneet pettua ja kasvattaneet nauriita. Jos et ole huomannut, maailma on muuttunut. Yritä sinäkin muuttua mukana. Mitään asiaa ei voi perustella sillä, että ennenkin on näin tehty. Se johtuu siitä, että ennen ei tiedetty mistään senkään vertaa kuin nykyään.

      Lainaa

    63. Tämän mokan paras asia 12.3.2014 3:01
      Tulos: +16 (24 ääntä)
      jeejee: Ja oman elämänsä Einsteinit voi sit olla hiljaa
      Oman elämänsä Einsteinit? Ihana! Aivan mahtava - niin kuvaava, mutta ei liika ilkeä. :P *Kling* "Idiomi lisätty sanavarastoon osastolle rändöm."

      Lainaa

    64. Tulos: +1 (23 ääntä)
      Sprinkles: Tavallaan ymmärrän kyllä ihmisten halua kunnioittaa kissan lajillisia tarpeita ja antaa niille vapautta, mutta luonto EI ole oikea paikka kotikissalle. Kissaa ei tulisi ikinä päästää valvomatta vaeltamaan kaupunkiin sen paremmin kuin metsiin. Jos haluaa, että karvakamukin pääsee nauttimaan ulkoilusta, niin sitten pitää opettaa se hihnaan tai laskea esim. suljettuun ulkoaitaukseen. Ei niitä koiriakaan hemmetti lasketa aamulla ovesta ulos ja iltasella päästetä takaisin syömään. Itse maalaisplikkana olen nähnyt sekä omien että naapureiden kissojen jäävän ulkona petojen kynsiin, kuolevan tauteihin, jäävän auton alle, yms. Olen niin lukemattoman monta kertaa saanut osakseni ja nähnyt millaista murhetta vapaasti ulkoilevasta kissasta seuraa. Ja etenkin kun niitä kissoja ei viitsitä edes leikata. Sitten ne lisääntyvät holtittomasti, josta seuraa usein sairausepidemioita. Kymmenisen vuotta sitten omalta kotialueelta melkein kaikki kissat kuolivat kissaruttoon. Naapurin useista kissoista vain yksi jäi henkiin – kuuroutuneena ja pysyvästi aivovammaisena. Onneksi naapurikin tajusi, että kissa ei kuulu ulos – edes maalla – sen jälkeen, kun rakkain kissansa jäi auton alle. Sen verran pysähdyttävä kuva oli nähdä kissa revenneenä auki, suolet pihalla, tien laidassa. Leikatkaa, rokottakaa ja pitäkää kissanne sisällä. Turha saarnata niiden luontaisista vaistoista tai vieteistä. Kesykissa ei kuulu Suomen luontoon.
      Elä oikeesti viiti tuolla tavalla yleistää, että jos maalla päästetään kissa ulkoilemaan, niin että se tarkottais myös sitä, ettei kissasta pidetä huolta, ettei sitä rokoteta tai leikata. Voi hyvä luoja. Ihan yhtä lailla niitäkin kissoja rakastetaan. Tosi surullista, jos siun tuttavapiiriin on kasautunu noin paljon karuja kohtaloita kissoille, mutta siun todellisuus ei aina oo se koko maailman todellisuus.

      Lainaa

    65. Tulos: -14 (24 ääntä)
      Musta on aina yhtä sööttiä tosikot, jotka täällä tosissaan lainaa Wikipediaa ja selittää esim. millainEN ELÄIN KISSa on. Ei vittu, seisooko teillä siitä, että voitte 12-vuotiaita sivistää inter_netissä? Oon humalassa, mutta ainakaan mä en käytä 20 minuuttia päivästäni siihen, että urputan ku yyy kissa sitä kissa tätä. Kukaan ei ota teidän paskoja neuvoja kuuleviin korviinsa, tukehtukaa kissanne kakkaan tai karvoihin hei pliis.

      Lainaa

    66. Tulos: +4 (10 ääntä)
      tikkari: avaa silmäs saatana
      "Satan is what opens our eyes in the morning so we can evolve everyday"

      Lainaa

    67. Catus Dominatus 12.3.2014 8:26
      Tulos: -11 (19 ääntä)
      Timppa: Mene sinä maalaistollo itse roskiin. Te siellä maalla olette kautta aikojen syöneet pettua ja kasvattaneet nauriita. Jos et ole huomannut, maailma on muuttunut. Yritä sinäkin muuttua mukana. Mitään asiaa ei voi perustella sillä, että ennenkin on näin tehty. Se johtuu siitä, että ennen ei tiedetty mistään senkään vertaa kuin nykyään.
      Notta perkele huoonost kävis teil, jos myö "maalaaistoollot" eei kasvatettas niit nauriit, tai vilijeltäs muata muutevaan mistäs sää luulet ruokas tulevan, jos kaakki maalaaiset lopeettas vanhan maaviljely perintee? Kylä kissa kuuluu luontoon mut pittää siit silt huoli pittää!

      Lainaa

    68. Tulos: -10 (28 ääntä)
      Kissat ulos ja vapaana sanon minä! Tää on just niin tätä ihan täysin järjetöntä ylisuojeluu. Joo se voi jäädä auton alle, mutta mitä sitten? Satakertaa onnellisemman elämän kissa on viettänyt kun saa ulkona mellastaa vaikka lopulta kävisikin kalpaten.

      Lainaa

    69. Catus Dominatus 12.3.2014 11:41
      Tulos: -8 (20 ääntä)
      Zekko: Kissat ulos ja vapaana sanon minä! Tää on just niin tätä ihan täysin järjetöntä ylisuojeluu. Joo se voi jäädä auton alle, mutta mitä sitten? Satakertaa onnellisemman elämän kissa on viettänyt kun saa ulkona mellastaa vaikka lopulta kävisikin kalpaten.
      Notta perkele ny sää oot asian ytimesä! kyllä se ni on notta pihaalla son kissan paikka. Suapi sielt si välil käyä sisäl murkinal ja nukkumasa jos nii tahtoo. Ja rokotukse pittää olla mualla kans voimasa ko ei niit sillo nii tartte jos se kissa kokoaika o vaan sisäl. Vuan kyllä määki sen kissan sielt puust alas noutasin jos se siel tunninki roikkuu itekseen.

      Lainaa

    70. Tulos: -6 (12 ääntä)
      Odottelee että kissalle tulee nälkä, rapistelee kissen lemppariruokapussia/-purkkia/-pakkausta samalla kutsuen elikkoa, ja kas vain kisse tulee puusta kuin nuori orava. Been there done that.

      Lainaa

    71. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Hanne oot paras! Kaiken maailman känisijät täälä kommenteissa huutelee, mutta sä jaksat vastata asiallisesti ja fiksusti (tai sitten äärimmäisen ovelasti peitotulla vittuilulla, jota en vaan hoksaa). Tuli hyvä mieli! :D

      Lainaa

    72. Tulos: +21 (27 ääntä)
      Jada: Odottelee että kissalle tulee nälkä, rapistelee kissen lemppariruokapussia/-purkkia/-pakkausta samalla kutsuen elikkoa, ja kas vain kisse tulee puusta kuin nuori orava. Been there done that.
      Toki me kissansafkaakin kiikutettiin paikalle, ei se osannu kuin mouruta vaan kahta kauheammin. Ja osaahan tuo hädissään huutaa kovaakin, joten ihan pelkästään naapuriakin ajatellen kissan hakisi.
      miinn: Hanne oot paras! Kaiken maailman känisijät täälä kommenteissa huutelee, mutta sä jaksat vastata asiallisesti ja fiksusti (tai sitten äärimmäisen ovelasti peitotulla vittuilulla, jota en vaan hoksaa). Tuli hyvä mieli!
      No mutta kiitosta!

      Lainaa

    73. Tulos: +6 (16 ääntä)
      Catus Dominatus: Notta perkele huoonost kävis teil, jos myö “maalaaistoollot” eei kasvatettas niit nauriit, tai vilijeltäs muata muutevaan mistäs sää luulet ruokas tulevan, jos kaakki maalaaiset lopeettas vanhan maaviljely perintee? Kylä kissa kuuluu luontoon mut pittää siit silt huoli pittää!
      Jos kissa kuuluisi luontoon, niitä olisi siellä. Ainoa kissalaji joka Suomen luontoon kuuluu on ilves. Sitäkin verenhimoiset maanviljelijät koittavat pistää päiviltä aina kun ehtivät. Myöskään kissan oletettu onnellisuus ei kelpaa perusteeksi, koska se aiheuttaa kuitenkin muille eläimille suunnatonta kärsimystä. Yhden onnellisuus ei oikeuta kiusaamaan muita, tietenkään. Ruoka tulee kaupasta, tietysti.

      Lainaa

    74. eläinlääkäri 13.3.2014 18:43
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Nää välkyt jotka ovat kommentoineet ettei niitä kissanraatoja siellä puissa näy, niin oletteko ajatelleet että se raato putoaa sieltä puusta aika nopeasti? Lisäksi et varmaan itsekään jaksaisi ikuisesti roikkua oksassa kiinni, vaan jossain vaiheessa voimat loppuu ja putoaa alas. Siinä sitten vähintäänkin loukkaa itsensä. Sitten meillä on joko kuollut kissa tai FFF ( = free-falling feline) vaatien sairaalahoitoa. Toki on kissoja jotka sieltä puusta pääsee itse alas, mutta pääsääntöisesti ne ei osaa tulla alas, juurikin tuon osaamattomuuden takia joka ylempänä mainittiin (dokkari lähteenä). Propsit Hannelle kissan onnistuneesta pelastamisesta! Toki sisäkissan elämä on kissalle aina turvallisempaa, mutta tähän on turha ruveta aiheen vierestä saarnaamaan kaikista epäkohdista mitä itselläkin on tullut eteen töissä. Menee niin off-topiciksi jo.

      Lainaa

    75. Tulos: -5 (9 ääntä)
      Montako kissan raatoa ootte nähny puussa?

      Lainaa

    76. Jutilan Putte 14.3.2014 1:21
      Tulos: +6 (14 ääntä)
      She got pussy in her mouth. badumtshhh

      Lainaa

    77. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Tämä oli kyllä oikeestaan ihan hyvä :D

      Lainaa

    78. Tulos: -8 (10 ääntä)
      Fikkari xD

      Lainaa

    79. Tulos: +12 (16 ääntä)
      M: En muista mistä jutun luin, mutta vähän aikaa sitten oli artikkeli, jossa kerrottiin, miksi kissa EI osaa kiivetä alas puusta. Taustalla oli se, etteivät nykyiset kotikissat opi kunnolla kiipeämään, mutta vietti säilyy, joten puuhun mennään, vaikkeivat taidot riittäisi. Nämä kaupunkilaiskissat (tai sisällä elävät maalaiset) eivät siis oikeasti osaa tulla alas ilman sitä riskiä, että satuttavat itsesnsä. Varsinkaan jos kyse on pennusta.
      tän on pakko olla totta! tai en tiedä puista mutta omat puolivuotiaat kissani kiipeävät aina takkeja pitkin hattuhyllylle ja eivät sitten koskaan uskalla tulla omin voimin alas...

      Lainaa

    80. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Miten pihkan saa pestyä kissan turkista? Eikö vaatinutkaan saksimista?

      Lainaa

    81. Tulos: -7 (11 ääntä)
      prölölö: Feissarimokien moka, tsiisus..
      Ei jumalauta... Eikö nykynuoriso ymmärrä edes sarkasmia? Vai ei tiedä "Rambo"-elokuvia? VITSI OLI SE, ETTÄ MITEN RAMBO LIITTYY TARINAAN! http://scm-l3.technorati.com/10/04/30/12345/rambo.jpg Vähän mielikuvitusta mukaan, jonnet. Tsiisus...

      Lainaa

    82. Tulos: -12 (18 ääntä)
      Haulikolla on yvä pelastaa kissoja, sieltä ne alas tulee ajallaan tai luonto hoitaa. Varikset jne syö... Tarvitse ruveta urheilemaan henkensä kaupalla. Kaikki pääsee helpommalla.

      Lainaa

    83. Tulos: +12 (16 ääntä)
      hauki: Miten pihkan saa pestyä kissan turkista? Eikö vaatinutkaan saksimista?
      Isoin takku vaati kyllä vähän saksia, mutta kyllä se kissa ihan omalla shampoollaan saatiin puhtaaksi. Kissa tuoksui pitkään vielä ihanan metsäiseltä.

      Lainaa

    84. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Keijo: Järkeväähän se on itsensä tappaa kissaa puusta hakiessa. Montako kissan raatoa olette muuten nähneet puiden latvustoissa?
      No ajatellaan että mie kiikun puuhun ja delaan sinne. Meinaakko että ruumis jää nätisti sinne oksalle killumaan vai tippuu alas?

      Lainaa

    85. Tulos: -1 (3 ääntä)
      Cae: Jos kissa pääsee puuhun, ni se pääsee kyllä alaskin. Katti kasaa hetken itteensä ja tulee kyllä alas keinolla tai toisella. Hemmetin paapomista
      Kipaseppa vittuun kun et ymmärrä.

      Lainaa

    86. Heppatyttö63 23.7.2023 20:19
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Cae: Jos kissa pääsee puuhun, ni se pääsee kyllä alaskin. Katti kasaa hetken itteensä ja tulee kyllä alas keinolla tai toisella. Hemmetin paapomista
      Tämä. Ja vaikkei tuliskaan, nii käy hakemassa kaupasta uuden. Samahan se mikä kissa siellä sängyn alla kyhjöttää. Yhtä turhia ne on kaikki.

      Lainaa

    87. Karvainen Päärynä 23.7.2023 20:20
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      hmmm: painovoiman takia en yhtään
      No turhahan se on sinne puuhun kiivetä. Kerää sen kissan siitä puun alta myöhemmin roskapussiin jos ei se enää liiku.

      Lainaa

    88. Kissalääkäri 23.7.2023 21:04
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      eläinlääkäri: Nää välkyt jotka ovat kommentoineet ettei niitä kissanraatoja siellä puissa näy, niin oletteko ajatelleet että se raato putoaa sieltä puusta aika nopeasti? Lisäksi et varmaan itsekään jaksaisi ikuisesti roikkua oksassa kiinni, vaan jossain vaiheessa voimat loppuu ja putoaa alas. Siinä sitten [...]
      Niin tai näin, niin se kissa tulee sieltä alas. Problem solved. Turha sinne on ite kiivetä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kissa, puu, kiivetä, pelastaa, korkea, korkealla, tikapuut, tikkaat, oksa