Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Tervetuloa Tylypahkaan

Joko Tylypahka on mukana yhteishaussa?
Tervetuloa Tylypahkaan

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 56 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -87 (199 ääntä)
      Hei Saara! Haluutko ostaa kirjan? Ai et.. No ei sitten mitään.

      Lainaa

    2. Luomuteurastaja 1.4.2014 5:44
      Tulos: +530 (674 ääntä)
      Kamalaa! Norsun pepun kokoinen aukko yleissivistyksessä, jos ei oo Harry Potterista ikinä kuullut.

      Lainaa

    3. Jolla Rata 1.4.2014 5:46
      Tulos: -620 (688 ääntä)
      Oliko moka tuo 3/4 laituri vai onks tommosia oikeesti Englannissa?

      Lainaa

    4. kiikiiconfused 1.4.2014 6:55
      Tulos: +699 (777 ääntä)
      Jolla Rata: Oliko moka tuo 3/4 laituri vai onks tommosia oikeesti Englannissa?
      Ja siinä seuraava yleissivistyksen aukko...

      Lainaa

    5. Tulos: +228 (258 ääntä)
      Jolla Rata: Oliko moka tuo 3/4 laituri vai onks tommosia oikeesti Englannissa?
      Harry Potterista otettu. 3/4 laiturilta lähtee juna Tylypahkaan.

      Lainaa

    6. Tulos: +355 (431 ääntä)
      Kuka ihan oikeasti ei ole kuullut Tylypahkasta?

      Lainaa

    7. Tulos: -496 (612 ääntä)
      Jolla Rata: Oliko moka tuo 3/4 laituri vai onks tommosia oikeesti Englannissa?
      VITUN TYHMÄ HUORA!!!

      Lainaa

    8. Tulos: +356 (390 ääntä)
      Pentti: VITUN TYHMÄ HUORA!!!
      Jännää, että tällaiset kommentit pääsee sensuurista läpi. Katsotaanpa pääseekö tämäkin.

      Lainaa

    9. Tulos: +160 (188 ääntä)
      Jolla Rata: Oliko moka tuo 3/4 laituri vai onks tommosia oikeesti Englannissa?
      "Moka" on siinä, että Saara ei ole lukenut tai katsonut Harry Pottereita. Laituri 9 3/4 on kuvitteellinen, ko. maailmaan sijoittuva junalaituri. En tiedä, kai se sitten on nuorison keskuudessa jotenkin shokeeraava uutinen, ettei ole Pottereihin aiemmin mitenkään vihkiytynyt.

      Lainaa

    10. Puolikiero_savolainen 1.4.2014 8:15
      Tulos: +103 (135 ääntä)
      Pentti: VITUN TYHMÄ HUORA!!!
      Pidä sinä Pena se pääs kiinni, ei kaikki voi tälläisiä tietää. Itsestähän on kuva kun kaks kaveria koittaa heittää minut kuninkaantuolissa laiturilta 9 3/4 sisään Tylypahkan junaan, mutta ei onnistunut. Sen sijaan vartijat nakkasivat meidän muualle.

      Lainaa

    11. Tulos: +65 (71 ääntä)
      mul on lippu jol pääsee tylypahkan junaa laiturilt 9 3/4! ei vaan oo pöllöö viel kuulunu..

      Lainaa

    12. Tulos: +32 (82 ääntä)
      Saara elänyt kellarissa ilmeisesti

      Lainaa

    13. Tulos: +66 (92 ääntä)
      Jolla Rata: Oliko moka tuo 3/4 laituri vai onks tommosia oikeesti Englannissa?
      Moi Saara!

      Lainaa

    14. Sivistynyt 1.4.2014 9:59
      Tulos: -126 (312 ääntä)
      Hehheh. Jengi pitää täällä Harry Pottereita jonain yleissivistyksenä. Ne ovat nuorille suunnattua viihdekirjallisuutta ei yleissivistystä. Lukekaapa vaikka niitä kirjallisuuden klassikoita niin saatte jotain perspektiiviä. Toki arvostan Rowlingia kirjailijana, mutta joku roti nyt sentään hei.

      Lainaa

    15. Tulos: -87 (109 ääntä)
      Ite en oo kahtonu muuta, ku leffat. Ei kirjojen lukeminen kiinnosta. En mä tosta englanninkielisestä sanasta ois tajunnu, et se tarkottaa tylypahkaa. :D

      Lainaa

    16. Tulos: +19 (31 ääntä)
      Jolla Rata: Oliko moka tuo 3/4 laituri vai onks tommosia oikeesti Englannissa?
      Älkää nyt sitä hirttäkö, sehän ihan selkee trollaa ja vie teitä 6-0.

      Lainaa

    17. Tulos: +99 (139 ääntä)
      Sivistynyt: Hehheh. Jengi pitää täällä Harry Pottereita jonain yleissivistyksenä. Ne ovat nuorille suunnattua viihdekirjallisuutta ei yleissivistystä. Lukekaapa vaikka niitä kirjallisuuden klassikoita niin saatte jotain perspektiiviä. Toki arvostan Rowlingia kirjailijana, mutta joku roti nyt sentään hei.
      Et sinä nyt kovin sivistynyt voi olla, jos et miellä "nuorille suunnattua viihdekirjallisuutta" klassikoiksi. Useitakin nuorille tarkoitettuja kirjoja voidaan pitää klassikoina, kuten Pikku Prinssiä, Ronja Ryövärintytärtä, Pessiä ja Illusiaa,.. Uskon, että joskus Harry Potteritkin lasketaan klassikoiksi. Ja kyllä, Potterit OVAT yleissivitystä nykyään, niin moni on niistä edes jotain kuullut. Pottereista on julkaistu yhteensä 9 kirjaa (Potterit, ja kaksi muuta maailmaan liittyvää kirjaa) ja 8 elokuvaa ja ilmiö oli pinnalla useita vuosia.

      Lainaa

    18. Tulos: +191 (237 ääntä)
      Sivistynyt: Hehheh. Jengi pitää täällä Harry Pottereita jonain yleissivistyksenä. Ne ovat nuorille suunnattua viihdekirjallisuutta ei yleissivistystä. Lukekaapa vaikka niitä kirjallisuuden klassikoita niin saatte jotain perspektiiviä. Toki arvostan Rowlingia kirjailijana, mutta joku roti nyt sentään hei.
      Kyllä mä katsoisin, että yksi meidän ajan suurin populaarikulttuurinen ilmiö kuuluu yleissivistykseen

      Lainaa

    19. Tulos: -31 (53 ääntä)
      Urpot :D Ei moka ole se että Saara ei ole lukenut pottereita vaan siinä että Saara on tyhmä ja huumorintajuton. Kuten moni feissarimokien lukijakin ilmeisesti...

      Lainaa

    20. Tulos: +46 (54 ääntä)
      "Ihanasti pihalla" oli paras!

      Lainaa

    21. Tulos: -72 (110 ääntä)
      Luomuteurastaja: Kamalaa! Norsun pepun kokoinen aukko yleissivistyksessä, jos ei oo Harry Potterista ikinä kuullut.
      Luomuteurastaja: Kamalaa! Norsun pepun kokoinen aukko yleissivistyksessä, jos ei oo Harry Potterista ikinä kuullut.
      Harry Potter ei kyllä liity yleissivistykseen millään tavalla. Skeidaa.

      Lainaa

    22. Tulos: +21 (69 ääntä)
      Enemmä mä oon huolissaan niistä nuorista, jotka ei tiiä kuka on Elvis.

      Lainaa

    23. vautsivilletär 1.4.2014 12:17
      Tulos: -41 (61 ääntä)
      Randomein.. Olisi käyttänyt ihan suomalaista sanaa = hämärin.

      Lainaa

    24. Tulos: +61 (77 ääntä)
      Valitettavasti minulle tuli sellainen käsitys, että Saara tietää, mikä on Tylypahka: "Miten sie sinne muka pääsit".

      Lainaa

    25. Tulos: +19 (45 ääntä)
      mun suu loksahti kerra melkeen lattiaan,ku sisko joka on syntyny vuona 1999 niin tokas kerra,et kuka on Elvis..teki mieli kurittaa sen jälkeen :DD

      Lainaa

    26. Tulos: -13 (41 ääntä)
      vautsivilletär: Randomein.. Olisi käyttänyt ihan suomalaista sanaa = hämärin.
      Mutku kato se on khuul käyttää englannin kieltä.

      Lainaa

    27. Tulos: -66 (82 ääntä)
      Ööö. Ketään kiinnosta mikään Harry Potter, huonoja mokia.

      Lainaa

    28. jokujännä 1.4.2014 16:01
      Tulos: +44 (50 ääntä)
      Jolla Rata: Oliko moka tuo 3/4 laituri vai onks tommosia oikeesti Englannissa?
      Seinä mistä sinne pitäisi päästä on kyllä olemassa, mutta ainakaan itse en siinä onnistunut kavereitteni kanssa. Emme kylläkään yrittäneet juosta sitä päin kärryjen kanssa, että sikäli voi siitäkin johtua.

      Lainaa

    29. Tulos: +34 (36 ääntä)
      Kyllä mä ainakin sain ihan selkeesti sen kuvan että Saara tietää mikä Tylypahka on. :D Ei vaan tajunnut miksi kaverinsa on saanut sähköpostissa tommosen viestin. Mun mielestä tää ei nyt ollu kummonen juttu...

      Lainaa

    30. Tulos: +52 (56 ääntä)
      Voi olla tietämättä mikä Hogwarts/ Tylypahka on (se on kyllä aikamoinen saavutus, mutta itsellenikin on kyllä tuttu ilmiö ketutuskohtaus jonka saa kun jotain viihdeilmiötä liikaa hehkutetaan jonka jälkeen siitä ei halua tietää yhtään mitään -Pottereista pidän mutta Twilightista en tiedä mitään ja aktiivisesti välttelen tietämistä -lapsellista kait mutta sitä sattuu). Mutta jos reaktio jonkun saamaan satunnaiseen englanninkieliseen sähköpostiin jossa kerrotaan hyväksymisestä johonkin englantilaiseen eliittikouluun on "miten sinä sinne pääsit?" eikä "roskapostifiltterilläsi on näköjään huumorintajua" niin ei kyllä pitäisi olla valvomatta netissä ihan oman hyvinvointinsa takia.

      Lainaa

    31. Tulos: +20 (60 ääntä)
      Mä tahdon vaan sanoa yhden asian. Mä. Rakastan. Pottereita. Ja käytän jokaisen tilaisuuden sanoakseni sen. Kiitos.

      Lainaa

    32. Tulos: -31 (61 ääntä)
      AM: Mä tahdon vaan sanoa yhden asian. Mä. Rakastan. Pottereita. Ja käytän jokaisen tilaisuuden sanoakseni sen. Kiitos.
      leffat on jees. mutta kyllä taru sormusten herrasta trilogia ja hobitti leffat vie voiton :3

      Lainaa

    33. Eero Tikka 1.4.2014 17:57
      Tulos: +30 (38 ääntä)
      vautsivilletär: Randomein.. Olisi käyttänyt ihan suomalaista sanaa = hämärin.
      Englannin kieli 5/5 (y)

      Lainaa

    34. Tulos: +11 (23 ääntä)
      Eero Tikka: Englannin kieli 5/5 (y)
      jep. random ei ihan tarkota hämärin :D

      Lainaa

    35. Tulos: +38 (48 ääntä)
      Vilos: “Moka” on siinä, että Saara ei ole lukenut tai katsonut Harry Pottereita. Laituri 9 3/4 on kuvitteellinen, ko. maailmaan sijoittuva junalaituri. En tiedä, kai se sitten on nuorison keskuudessa jotenkin shokeeraava uutinen, ettei ole Pottereihin aiemmin mitenkään vihkiytynyt.
      Jos noin 18-vuotias on onnistunut missaamaan koko kymmenvuotisen Harry Potter -leffavimman, kirjoista puhumattakaan...

      Lainaa

    36. Tulos: -44 (50 ääntä)
      Neppiina: Jos noin 18-vuotias on onnistunut missaamaan koko kymmenvuotisen Harry Potter -leffavimman, kirjoista puhumattakaan…
      no leffoja ei minusta voi missata,mutta en ite oo lukenu yhtäkään kirjaa,ku ei vaan kiinnosta. en jaksa kauaa lukee samaa kirjaa.

      Lainaa

    37. Tulos: +30 (40 ääntä)
      hhenna91: no leffoja ei minusta voi missata,mutta en ite oo lukenu yhtäkään kirjaa,ku ei vaan kiinnosta. en jaksa kauaa lukee samaa kirjaa.
      En tiedä oletko todella huono trolli vai mikälie on tarkoituksesi, mutta yritä nyt ymmärtää että jokainen täällä kirjoitettu kommentti ei ole tarkoitettu juuri sinulle, eikä niihin tarvitse vastata. Eri asia jos heittäisit mielenkiintoisia kommentteja ja fiksuja mielipiteitä, mut ei. Lopeta. Tähän varmaan tulee vastauksena "mua ei kiinnosta teijjän mielipiteet, mun kavereille on ainaskii ihan sama mitä mie kirjottelen"

      Lainaa

    38. Tulos: +8 (18 ääntä)
      voiluoja: En tiedä oletko todella huono trolli vai mikälie on tarkoituksesi, mutta yritä nyt ymmärtää että jokainen täällä kirjoitettu kommentti ei ole tarkoitettu juuri sinulle, eikä niihin tarvitse vastata. Eri asia jos heittäisit mielenkiintoisia kommentteja ja fiksuja mielipiteitä, mut ei. Lopeta. Tähän varmaan tulee vastauksena “mua ei kiinnosta teijjän mielipiteet, mun kavereille on ainaskii ihan sama mitä mie kirjottelen”
      Ei se ole trolli, harvinaisen juntti vaan.

      Lainaa

    39. Tulos: -10 (18 ääntä)
      voiluoja: En tiedä oletko todella huono trolli vai mikälie on tarkoituksesi, mutta yritä nyt ymmärtää että jokainen täällä kirjoitettu kommentti ei ole tarkoitettu juuri sinulle, eikä niihin tarvitse vastata. Eri asia jos heittäisit mielenkiintoisia kommentteja ja fiksuja mielipiteitä, mut ei. Lopeta. Tähän varmaan tulee vastauksena “mua ei kiinnosta teijjän mielipiteet, mun kavereille on ainaskii ihan sama mitä mie kirjottelen”
      niin mitähän vikaa tossa mun kommentissa oli?kerroin vain mielipiteeni.ja saa kai sitä ihminen kommentoida mitä huvittaa.

      Lainaa

    40. Tulos: -10 (16 ääntä)
      voiluoja: En tiedä oletko todella huono trolli vai mikälie on tarkoituksesi, mutta yritä nyt ymmärtää että jokainen täällä kirjoitettu kommentti ei ole tarkoitettu juuri sinulle, eikä niihin tarvitse vastata. Eri asia jos heittäisit mielenkiintoisia kommentteja ja fiksuja mielipiteitä, mut ei. Lopeta. Tähän varmaan tulee vastauksena “mua ei kiinnosta teijjän mielipiteet, mun kavereille on ainaskii ihan sama mitä mie kirjottelen”
      ja tiedän,että ne kommentit ei ole minulle,mutta haluampahan kommentoida. vaikka sinusta mielipiteeni ei ole tärkeä niin saa kai sitä kommentoida.

      Lainaa

    41. Tulos: -11 (19 ääntä)
      voiluoja: En tiedä oletko todella huono trolli vai mikälie on tarkoituksesi, mutta yritä nyt ymmärtää että jokainen täällä kirjoitettu kommentti ei ole tarkoitettu juuri sinulle, eikä niihin tarvitse vastata. Eri asia jos heittäisit mielenkiintoisia kommentteja ja fiksuja mielipiteitä, mut ei. Lopeta. Tähän varmaan tulee vastauksena “mua ei kiinnosta teijjän mielipiteet, mun kavereille on ainaskii ihan sama mitä mie kirjottelen”
      En tiennyt,et mielipiteensä kertominen on nykään kieletty. Miks,et valita muile,jotka kommentoivat täällä paljon?

      Lainaa

    42. kiikiiconfused 3.4.2014 8:46
      Tulos: +19 (27 ääntä)
      Sivistynyt: Hehheh. Jengi pitää täällä Harry Pottereita jonain yleissivistyksenä. Ne ovat nuorille suunnattua viihdekirjallisuutta ei yleissivistystä. Lukekaapa vaikka niitä kirjallisuuden klassikoita niin saatte jotain perspektiiviä. Toki arvostan Rowlingia kirjailijana, mutta joku roti nyt sentään hei.
      Kyllä minä pidän Harry Pottereita ja TSH:ta klassikoina siinä missä Tuntematonta Sotilastakin

      Lainaa

    43. Tulos: -10 (24 ääntä)
      kiikiiconfused: Kyllä minä pidän Harry Pottereita ja TSH:ta klassikoina siinä missä Tuntematonta Sotilastakin
      Olen kyllä samaa mieltä. On se vähän outoa,jos joku ei ole kuulut Harry Potterista tai TSH mitään. Kyllä jokaisen olisi ainaskin leffat katottava.

      Lainaa

    44. Timonenä 3.4.2014 9:12
      Tulos: -20 (42 ääntä)
      kiikiiconfused: Kyllä minä pidän Harry Pottereita ja TSH:ta klassikoina siinä missä Tuntematonta Sotilastakin
      Jos vertaat massatuotettuja lastenkirjoja Sormusten herra-trilogiaan keskustelussa maailmankirjallisuuden klassikoista, ei sinun mielipiteelläsi ole juurikaan merkitystä.

      Lainaa

    45. Tulos: -13 (17 ääntä)
      voiluoja: En tiedä oletko todella huono trolli vai mikälie on tarkoituksesi, mutta yritä nyt ymmärtää että jokainen täällä kirjoitettu kommentti ei ole tarkoitettu juuri sinulle, eikä niihin tarvitse vastata. Eri asia jos heittäisit mielenkiintoisia kommentteja ja fiksuja mielipiteitä, mut ei. Lopeta. Tähän varmaan tulee vastauksena “mua ei kiinnosta teijjän mielipiteet, mun kavereille on ainaskii ihan sama mitä mie kirjottelen”
      Ja älä huolehdi. en enää kesäkuun jälkeen ole täällä sinua,tai ketään muutakaan ''häiritsemässä''. Ei ole aikaa koneella istua enää sillo.

      Lainaa

    46. Tulos: +15 (29 ääntä)
      No siis kyllähän Harry Potter kuuluu yleissivistykseen nykyään, oli siitä sitten mitä mieltä hyvänsä. Olihan se aikansa ilmiö jonka veroista on tuskin ennen nähty ainakaan kirjasarjojen parissa. Ei siitä tarvitse väitellä oliko se nyt mitenkään kirjallisesti merkittävä sarja, sama kun ei olisi aikoinaan tiennyt mikä The Beatles on.

      Lainaa

    47. Tulos: -13 (31 ääntä)
      Luomuteurastaja: Kamalaa! Norsun pepun kokoinen aukko yleissivistyksessä, jos ei oo Harry Potterista ikinä kuullut.
      Eihän tossa missään vaiheessa mainittu Harry Potteria. Eli varmaan on kuullut, mutta ei ole kiinnostanut katsoa leffoja tai varsinkaan lukea niitä. Ite oon 38, enkä vielä pari vuotta sitten olisi tiennyt, mistä tossa puhutaan. Nytkin laiturin numero vasta paljasti. Tsh leffoja olen pari nähnyt. Hobitin sain joskus nuorena lahjaksi. En edes avannut. Twilightista en edes halua kuulla enää. Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä, että ihmisiä kiinnostavat eri asiat. En myöskään katso telkkarista noita zombie- ja vampyyrisarjoja. Ja syy siihen on, että yllämainitut ei vaan kiinnosta. Enkä muutenkaan pidä tommosista satuhahmoista. Tiedän, että tähänkin tulee hirveä miinusryöppy, kun kehtasin olla eri mieltä fanittajien kanssa. :)

      Lainaa

    48. Tulos: -29 (47 ääntä)
      Mä olen kohta 32-vuotias nainen, eikä mua ole ikinä kiinnostanut Harry Potterit tai muutkaan ns. Fantasialeffat... Musta on vaan ihan älytöntä että joku aikuinen ihminen pukeutuu jokskin ihme menninkäiseksi tai muuksi olioksi, ja kaikkien täytyy tietää mikä helvetti on ´tylypahka´! Huhhuh, mun mielestä on jopa noloa elää tommosessa fantasiamaailmassa jossa kaikki tuntee jotain helvetin haltijoita :D Ainoa fantasiaolento joka on jollain tavalla suloinen on Rölli, joka on fantasiaolento LAPSILLE. Tai siis lapsille tarkoitettu. Tai ainakin useimpien aikuisten en soisi uskovan moiseen hahmoon. Surullista mun mielestä ootte juurikin te ihmiset jotka luulette että yleissivistykseen kuuluu tällänen roska. Siitä vaan, mä en oo ikinä nähnyt leffoja, enkä lukenut kirjoja kyseisestä naurettavuudesta, enkä lue/katso. Se on vielä suomalaisena aikuisena mulle oikeus. Aamen.

      Lainaa

    49. Tulos: -2 (14 ääntä)
      Wili: Eihän tossa missään vaiheessa mainittu Harry Potteria. Eli varmaan on kuullut, mutta ei ole kiinnostanut katsoa leffoja tai varsinkaan lukea niitä. Ite oon 38, enkä vielä pari vuotta sitten olisi tiennyt, mistä tossa puhutaan. Nytkin laiturin numero vasta paljasti. Tsh leffoja olen pari nähnyt. Hobitin sain joskus nuorena lahjaksi. En edes avannut. Twilightista en edes halua kuulla enää. Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä, että ihmisiä kiinnostavat eri asiat. En myöskään katso telkkarista noita zombie- ja vampyyrisarjoja. Ja syy siihen on, että yllämainitut ei vaan kiinnosta. Enkä muutenkaan pidä tommosista satuhahmoista. Tiedän, että tähänkin tulee hirveä miinusryöppy, kun kehtasin olla eri mieltä fanittajien kanssa.
      no älä välitä. Ihmiset tykkää antaa miinuksia,jos sattuu olemaan erimieltä jostaki. Itekki vihaan twightlighteja,vaikka oon leffoja kahtinu,mutten omasta tahostani :D oikeestaan ainoot hyvät fantasia leffat mittee oon kahtonu niin on TSH ja hobitti leffat. Kirjoja ei huvita lukee,ku nautin enemmän leffojen kahtelusta :)

      Lainaa

    50. Tulos: +4 (8 ääntä)
      TuRsAs: Mä olen kohta 32-vuotias nainen, eikä mua ole ikinä kiinnostanut Harry Potterit tai muutkaan ns. Fantasialeffat… Musta on vaan ihan älytöntä että joku aikuinen ihminen pukeutuu jokskin ihme menninkäiseksi tai muuksi olioksi,ja kaikkien täytyy tietää mikä helvetti on ´tylypahka´! Huhhuh, mun mielestä on jopa noloa elää tommosessa fantasiamaailmassa jossa kaikki tuntee jotain helvetin haltijoita Ainoa fantasiaolento joka on jollain tavalla suloinen on Rölli, joka on fantasiaolento LAPSILLE. Tai siis lapsille tarkoitettu. Tai ainakin useimpien aikuisten en soisi uskovan moiseen hahmoon. Surullista mun mielestä ootte juurikin te ihmiset jotka luulette että yleissivistykseen kuuluu tällänen roska. Siitä vaan, mä en oo ikinä nähnyt leffoja, enkä lukenut kirjoja kyseisestä naurettavuudesta, enkä lue/katso. Se on vielä suomalaisena aikuisena mulle oikeus. Aamen.
      Mä tykkään kans Röllista :) Katon Rölli elokuvia. Ite tykkään kahtoo enemmän lapsille tarkotettuja elokuvia ja piirettyjä,ku aikuisille. Nykyään tulee eniten katottua Disneyn leffoja ja muumeja :D

      Lainaa

    51. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Se että kuuluttaa netissä tuntemattomille omaa sivistystään ei ole erityisen sivistynyttä, mielestäni. Tietenkään Pottereita ei tarvitse lukea, eikä Sormusten Herraakaan (joskin jälkimmäisen katsoisin kyllä maailmankirjallisuudeksi). Itse luen molempia oikein mielelläni -luen myös "kunnollista" kirjallisuutta ja kirjallisuustieteen perusopinnotkin tuli joskus tehtyä, mutta ei aina jaksa lukea Dostojevskia ja onnitella itseään "sivistyneisyydestään" (jonain iltapäivinä tulee jopa kinattua feissarimokissa). Peikkoihin ja muihin ei ole tarkoitus uskoa, kyse on fiktiosta. Vaikka jos joku saa siitä iloa irti että haahuilee pitkin Gandalfiksi pukeutuneena niin siitä vaan, elämässä on riittävästi varhaisia herätyksiä ja veroja ettei sitä erikseen tarvitse ankeuttaa vielä lisää vain voidakseen varmasti olla riittävän sivistynyt ja aikuinen jonkun satunnaisen standardin mukaan.

      Lainaa

    52. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Käsittääkseni moka tässä oli se, että Saara tietää mikä Tylypahka on, mutta ei ymmärrä miten Lotta on voinut saada sinne kutsun. Älkääkä tapelko siitä, mikä on yleissivistykseen kuuluvaa kirjallisuutta ja mikä ei. Kyseessä vaikuttaisi kuitenkin olevan nuorten välinen keskustelu ja nykypäivänä se on iso juttu niinkuin aikaisemmin nuorten keskuudessa on ollut muut asiat. Joskus oli Spice Girls, nyt on PSY. End of the story.

      Lainaa

    53. Tulos: +12 (22 ääntä)
      Timonenä: Jos vertaat massatuotettuja lastenkirjoja Sormusten herra-trilogiaan keskustelussa maailmankirjallisuuden klassikoista, ei sinun mielipiteelläsi ole juurikaan merkitystä.
      Enpä nyt tiedä onko se yhtään sen massatuotetumpi kun TSH. Harry Potter -sarjaa ehti kuitenkin tulla neljä kirjaa ennen kuin ensimmäinen leffa tehtiin, ja Rowling aloitti niiden kirjoittamisen pennittömänä ja sai silloin vielä hyvin pienen kustantajan Bloomsburyn kiinnityksen. Siihen mennessä kun HP-leffa tuli niin kaikki TSH-leffat oli jo kuvattu ja sitä ennen oli lukemattomia animaatioita ja pikkufilmatisointeja tehty kyseisestä franchisesta. Ja kyllä, Harry Potter -kirjasarja ON nykyajan klassikko, tykkäsit sinä henkilökohtaisesti siitä tai et. Minä vihaan monia klassikoita, mutta hups, vielä ne olivat klassikoita kun viimeksi tarkistin!

      Lainaa

    54. Timonenä 7.4.2014 8:49
      Tulos: +2 (16 ääntä)
      njau: Enpä nyt tiedä onko se yhtään sen massatuotetumpi kun TSH. Harry Potter -sarjaa ehti kuitenkin tulla neljä kirjaa ennen kuin ensimmäinen leffa tehtiin, ja Rowling aloitti niiden kirjoittamisen pennittömänä ja sai silloin vielä hyvin pienen kustantajan Bloomsburyn kiinnityksen. Siihen mennessä kun HP-leffa tuli niin kaikki TSH-leffat oli jo kuvattu ja sitä ennen oli lukemattomia animaatioita ja pikkufilmatisointeja tehty kyseisestä franchisesta.Ja kyllä, Harry Potter -kirjasarja ON nykyajan klassikko, tykkäsit sinä henkilökohtaisesti siitä tai et. Minä vihaan monia klassikoita, mutta hups, vielä ne olivat klassikoita kun viimeksi tarkistin!
      Todistit juuri pointtini, kiitos siitä. Näiden vertailu kirjallisuusklassikkokeskustelussa on todellakin varsin noloa, kuten myös niiden pohjalta tehtyjen elokuvian tuominen keskusteluun. Mitä massatuotantoon ja -tuotteistukseen tulee, muistaakseni Harry Potterin filmausoikeudet myytiin jo noin vuosi ensimmäisen kirjan julkaisun jälkeen. Sekin, että kirjoja ilmestyi neljä ennen kuin leffa tuli teattereihin, kertoo omaa karua kieltään. Onhan Harry Potter aikansa menestystuote, mutta väittäisin, että esimerkiksi 30 vuoden aikajänteellä siitä ei uusintapainoksia juurikaan ilmesty.

      Lainaa

    55. Fantasiahörhö 14.4.2014 9:49
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Siis mitäh :O Porukka (ei kovin yllättävää) tappelee jostain kirjallisuudesta vaikka pitäisi tapella siitä, kuinka moni kiljuisi riemusta moisen viestin saavuttua ! Ei nyt ehkä sähköpostissa mutta kuitenkin.. <33 En jaksa nistiksi ryhtyä, vaikka moista olenkin miettinyt, joten käytän aikani sitten uppoutuneena fantasia maailmaan :PP

      Lainaa

    56. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Fantasiahörhö: Siis mitäh :O Porukka (ei kovin yllättävää) tappelee jostain kirjallisuudesta vaikka pitäisi tapella siitä, kuinka moni kiljuisi riemusta moisen viestin saavuttua ! Ei nyt ehkä sähköpostissa mutta kuitenkin.. ♥3 En jaksa nistiksi ryhtyä, vaikka moista olenkin miettinyt, joten käytän aikani sitten uppoutuneena fantasia maailmaan P
      Mun mielestä toi kirjallisuustappelukin on ihan okei, potterit on klassikko, ei siitä mihinkään pääse <3 Mutta olen täysin samaa mieltä, mä olisin niiiin fiiliksissä jos saisin tollasen kirjeen/vaikka ihan vaan sähköpostiviestinkin, mä ilahdun aina kun joku puhuu pottereista tai tylypahkasta jne :)

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: Harry Potter, koulu, Tylypahka, yhteishaku, opiskelupaikka, jatko-opiskelu