Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Tosikko kaverina, osa 2

Riittäisikö oma huumorisi tähän, vai oletko näkkileipä?
Tosikko kaverina, osa 2

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 50 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +400 (476 ääntä)
      Ei tuu nykyään käytya Facebookissa juuri ollenkaan. Enempi käy täällä!

      Lainaa

    2. Tulos: +1323 (1367 ääntä)
      Tais osua Tonia arkaan paikkaan, kun noin kerran suuttui.

      Lainaa

    3. Tulos: +710 (740 ääntä)
      Ja se koira älähti...

      Lainaa

    4. Tulos: +926 (966 ääntä)
      Tässä vaiheessa tuli kyllä vahvasti se fiilis, että Toni ihan oikeasti ei saa muualta. Awkward.

      Lainaa

    5. Tulos: +472 (488 ääntä)
      Tälläset tosikot on jotenki nii koomisia hahmoja. Kunhan niitä ei tarvi tuntea liian hyvin.

      Lainaa

    6. yövuorolainen 11.3.2014 6:07
      Tulos: +153 (165 ääntä)
      Toni ei taida olla niitä tykkäystenkalastajia. Nella kun on ilmeisesti tykännyt myös alkuperäisestä linkistä.

      Lainaa

    7. Tulos: +352 (378 ääntä)
      Helvettiäkö menee sitten linkittämään mitään, kun ei näytä kasetti kestävän jos joku heittää vähän läppää?

      Lainaa

    8. RaakaRampe 11.3.2014 7:07
      Tulos: +445 (479 ääntä)
      "Kasaa ny ittes mies ja lopeta tuo vinkuminen." Voi kun useemminkin sais täällä lukee tuollasta..

      Lainaa

    9. miinaharava 11.3.2014 7:08
      Tulos: -42 (246 ääntä)
      En muuten kommentoi, mut onneks mun kaverit ei jaa mun yksityisesti laittamia viestejä johonkin feissarimokiin.

      Lainaa

    10. Puolikiero_savolainen 11.3.2014 7:14
      Tulos: +93 (191 ääntä)
      Joo, ei ole Toni tainnut pahemmin saada. Ja muutenkin vaikuttaa aika herkkähipiäiseltä neidiltä.

      Lainaa

    11. Tulos: +56 (84 ääntä)
      Kannattaisko Tonin jättää koko netti niille, jotka kestävät pienen ja varmasti hyvä henkisen pilkan. :D

      Lainaa

    12. Jutusta päätellen 11.3.2014 9:39
      Tulos: +4 (98 ääntä)
      Ja jutusta päätellen tämän lähetti feissarimokiin Tonin best friend Nella. Toni -> unfriend Nella

      Lainaa

    13. Tulos: +66 (142 ääntä)
      Ainahan se on sallittua myös kavereilta käyttää sitä järjeksi kutsuttua ominaisuuttaan, että jos toinen kertoo pahastuneensa noinkin selvästi asiasta, niin fiksu kaveri esittäis kohteliaan puolen itsestään.

      Lainaa

    14. sipulikakka 11.3.2014 11:12
      Tulos: +1 (49 ääntä)
      miinaharava: En muuten kommentoi, mut onneks mun kaverit ei jaa mun yksityisesti laittamia viestejä johonkin feissarimokiin.
      Ehkä siel ei vaan oo ollu mitään tarpeeks noloa.

      Lainaa

    15. Evoluutiobiologi 11.3.2014 11:44
      Tulos: +64 (110 ääntä)
      Yhteisen geenipoolimme laadukkuuden nimissä vois olla parempi, ettei Tonin kaltaiset "pelimiehet" vahingossakaan sais tuolta autopesulastakaan.

      Lainaa

    16. Tulos: +85 (105 ääntä)
      Tulee vaan Tonista mieleen hyvin seksuaalisuudestaan epävarma ihminen. Varmaan samasta syystä ylipäätään tuon linkin jakoi.

      Lainaa

    17. Tulos: +180 (206 ääntä)
      Joo, aika ylireagoimiseltahan tuo vaikuttaa. Mutta silti, mua inhottaa kun sanotaan "ole mies". Tai että on neiti/herkkähipiäinen, jos loukkaantuu jostain. On miehilläkin tunteet - tietty ne voisi näyttää fiksumminkin kuin kiroillen ja syytellen.

      Lainaa

    18. Tulos: 0 (36 ääntä)
      Anna peppukipeyden virrata...!

      Lainaa

    19. Tulos: +10 (36 ääntä)
      Toivottavasti Toni lukee Feissarimokia, haluisin nähdä hänen vastaukset myös ylläoleviin kommentteihin..

      Lainaa

    20. miinaharava 11.3.2014 17:07
      Tulos: +48 (72 ääntä)
      sipulikakka: Ehkä siel ei vaan oo ollu mitään tarpeeks noloa.
      Lähinnä tarkoitinkin, että onneks voin luottaa siihen, ettei ne jaa mitään eteenpäin vaikka siellä jotain noloa oliskin. Koska ne on _kavereita_. Mut joo, oli huonosti muotoiltu! Ja päättelin, että Tonilla ja Nellallaki on ainaki jonkinlainen ystävyyssuhde, kun Toni puhuu siitä, miten on ollut Nellan tukena ja rohkaisuna aiemmin. Siks ihmetyttää, oliko ihan välttämätöntä jakaa tuo loukkaantumisjuttu kaikille, yleensä kaverukset hoitaa tuollaset keskenään.

      Lainaa

    21. Tulos: +13 (53 ääntä)
      Mun mielestä Samuelin kommentti oli kyl vähän mauton.

      Lainaa

    22. Tulos: +88 (100 ääntä)
      Juups, muistan koulussa joskus seiskaluokalla kun joku kavereista leikki kortsulla ja totesin, ettei niillä kyllä muuta käyttöä oliskaan niin sehän veti niin jumalattoamt herneet, kun kyseenalaistin 13-vuotiaan seksielämää (ei ollut vielä edes luokkalaisilla alkanut se kovisteluikä), eikä muuten puhu mulle vieläkään. Kamalaa kun voi olla pienen miehen ego helposti vahingoittuva.

      Lainaa

    23. Tulos: +44 (54 ääntä)
      silakka: Joo, aika ylireagoimiseltahan tuo vaikuttaa. Mutta silti, mua inhottaa kun sanotaan “ole mies”. Tai että on neiti/herkkähipiäinen, jos loukkaantuu jostain. On miehilläkin tunteet – tietty ne voisi näyttää fiksumminkin kuin kiroillen ja syytellen.
      Oon samaa mieltä. Eikö miehet saa joskus ylireagoida ja draamailla?

      Lainaa

    24. Tulos: +75 (89 ääntä)
      silakka: Joo, aika ylireagoimiseltahan tuo vaikuttaa. Mutta silti, mua inhottaa kun sanotaan “ole mies”. Tai että on neiti/herkkähipiäinen, jos loukkaantuu jostain. On miehilläkin tunteet – tietty ne voisi näyttää fiksumminkin kuin kiroillen ja syytellen.
      Olen aivan samaa mieltä, mutta eihän itse mokassa ole asiaa mitenkään kyseenalaistettukaan? Todettiin vain, että "kasaa ittes mies", mitä kyllä ainakin omassa lähipiirissä käytetään ilmaisuna myös naisille - "kasaa ittes nainen". Tollanen huumorintajuton vinkuminen on aivan uskomattoman rasittavaa täysin sukupuolesta riippumatta :-D

      Lainaa

    25. Toni (asianomistaja) 11.3.2014 21:03
      Tulos: -68 (128 ääntä)
      hahaaa, jännällä viiveellä tämä tullut tänne :) mutta kuten joku sanoi , jos kerran huomaa että toinen loukkaantunut - toinen voisi sen empatian tuoda esille. En ole ylpeä tuosta ylireagoimisesta, tai mitään , lähti vain kunnolla lapasest. Yleensä ja nykyään osoitan vähä.. tyynemmin epäkohdat, en noin räväkästi. Ja olen kaukana neitsyest - jotka tunnistavat jopa, sen tietävät hyvin.

      Lainaa

    26. Tulos: +41 (65 ääntä)
      Aika ylimitoitettu reaktio Tonilta, mutta ymmärrän kuitenkin. Ihan paska läppähän tuo oli, josta Nella oli tykännyt, eikä itsellenikään tulisi Tonin asemassa hyvä mieli - etenkään jos hän ei tosiasiassa ole joku siitossonni ja kulmakunnan pelimies (reaktiosta päätellen tuskin on). Ja tuohan on maailman vanhin kiusaajien puolustus, että läppä vaan. Jotenkin valloilla oleva ajatusmaailma tuntuu olevan, että netissä saa tylyttää jopa omia kavereitaan. Olisi edes pyytänyt anteeksi, kun huomasi että oli loukannut toista.

      Lainaa

    27. Tulos: -6 (38 ääntä)
      Saako "läpän" heittäminen rikkoa lakia loukkaamalla toista? Läppä tai ei, ei hyväksyttävää tämä

      Lainaa

    28. Napanöyhtä 11.3.2014 23:20
      Tulos: +83 (105 ääntä)
      Toni (asianomistaja): hahaaa, jännällä viiveellä tämä tullut tänne mutta kuten joku sanoi , jos kerran huomaa että toinen loukkaantunut – toinen voisi sen empatian tuoda esille. En ole ylpeä tuosta ylireagoimisesta, tai mitään , lähti vain kunnolla lapasest. Yleensä ja nykyään osoitan vähä.. tyynemmin epäkohdat, en noin räväkästi. Ja olen kaukana neitsyest – jotka tunnistavat jopa, sen tietävät hyvin.
      Rajansa kaikella. Jos toinen loukkaantuu verisesti mitättömästä asiasta, voi olla ihan terveellistäkin ettei sitä lietsota pahoitteluilla ja päänsilittelyillä. Ei tuossa mitään epäkohtaa ollut. Linkitit jotain, joku heitti typerän kommentin, ja toiset tykkäsivät. Se ei tarkoita, että muut tosissaan pitäisivät sinua surkimuksena, joka saa vain kaupanpäällisenä. Tuollaisella käytöksellä kyllä teet itsestäsi sellaisen. Tuo kommenttisi viimeinen lause kyllä kruunaa kaiken. Vinkkinä vastaisuuden varalle: älä vakuuttele muita seksuaalisesta kokemuksestasi, koska lopputulos on täysin päinvastainen.

      Lainaa

    29. Napanöyhtä 11.3.2014 23:20
      Tulos: +24 (34 ääntä)
      Jippii195: Saako “läpän” heittäminen rikkoa lakia loukkaamalla toista? Läppä tai ei, ei hyväksyttävää tämä
      Mitä lakia tässä on rikottu?

      Lainaa

    30. Tulos: +14 (52 ääntä)
      Kuules Toni, vaikka mä kuin paljo haluisin (ja tarkotan tosiaan paljon), niin mä en vaan pysty sulle tässä nyt huumorintajuks muuttua.

      Lainaa

    31. Tulos: +49 (55 ääntä)
      Jos Nellalle tuollainen *RAGE* pelkästä tykkäyksestä, niin minkähänlainen sapelinkalistelu oli Samuelin kanssa joka sen kommentin julkaisi?

      Lainaa

    32. Tulos: +26 (42 ääntä)
      Irina: Ja tuohan on maailman vanhin kiusaajien puolustus, että läppä vaan. Jotenkin valloilla oleva ajatusmaailma tuntuu olevan, että netissä saa tylyttää jopa omia kavereitaan. Olisi edes pyytänyt anteeksi, kun huomasi että oli loukannut toista.
      Olisiko Nellan pitänyt pyytää anteeksi, kun Toni loukkaantui Samuelin kommentista? En nyt ihan ymmärrä.

      Lainaa

    33. Tulos: -49 (63 ääntä)
      Napanöyhtä: Mitä lakia tässä on rikottu?
      Samulia ja ehkä myös tykkääjiä voitaisiin syyttää kunnianloukkauksesta. Tietysti myös yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisen kriteerit täyttyy. Mutta oli laitonta tai ei, on toi kyllä alun alkaenkin tyhmää touhua, eikä edes pahoitella, kun huomataan, että toinen loukkaantui Rikoslaki Luku:24 9§ 1. momentti "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa"

      Lainaa

    34. marjatta-täti 13.3.2014 2:12
      Tulos: +42 (58 ääntä)
      Keittiölakimies Jippii195, jätetäänpä nuo juridiset asiantuntijalausunnot juristeille. Tässä ei minkään rikoksen tunnusmerkistö täyty.

      Lainaa

    35. Tulos: +43 (49 ääntä)
      Pege: Kamalaa kun voi olla pienen miehen ego helposti vahingoittuva.
      Miehisyys on kyllä oikeasti maailman herkin asia: se ei kestä vaaleanpunaista, homoja eikä varsinkaan epäilyä.

      Lainaa

    36. Tulos: 0 (22 ääntä)
      tällä Nelialla taitaa olla isommat "pallit" ku Tonilla

      Lainaa

    37. Napanöyhtä 13.3.2014 18:15
      Tulos: +23 (37 ääntä)
      Jippii195: Samulia ja ehkä myös tykkääjiä voitaisiin syyttää kunnianloukkauksesta. Tietysti myös yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisen kriteerit täyttyy. Mutta oli laitonta tai ei, on toi kyllä alun alkaenkin tyhmää touhua, eikä edes pahoitella, kun huomataan, että toinen loukkaantui Rikoslaki Luku:24 9§ 1. momentti“esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa”
      Hei anna palaa vaan! Auta (verisesti loukattua) miestä mäessä ja tee ilmianto! En nyt ole varma, oletko trolli (ja en missään nimessä tarkoita peikkoa, eli älä loukkaannu jos tuntuu siltä, että tästä voi koitua sinulle haittaa!) vai ammattimainen mielensäpahoittaja (ei niissäkään mitään pahaa ole, en vain itse haluaisi sellaista tuttavapiiriini). Joka tapauksessa olet hiukkasen hakoteillä, ja suosittelen lämpimästi jättämään juridiikan hivenen perehtyneemmille henkilöille. Tonin saaminen tai saamattomuus tuskin on omiaan aiheuttamaan halveksuntaa. Hänen oma käytöksensä sen sijaan on asia erikseen. Ihan sinun itsesi takia toivon, ettet ole niin typerä (huomaa toive, en siis hauku sinua typeräksi!), että oikeasti kuvittelet Samuelin kommentin, saati sitten tykkäysten täyttävän kunnianloukkauksen kriteerejä edes jenkkilässä. Ole ehkä joskus kuullut puhuttavan vitsistä? Tässä on ruodittavana juuri sellainen. Se on siis väittämä,, joka sisältää jonkinlaisen huumoriarvon eikä välttämättä ole tosi. Tutustu ihmeessä! Niihin törmää elämässä aina toisinaan, eikä kaikkia vitsiniekkoja kannata haastaa oikeuteen (eikä edes voi, koska polisiit nauravat itsensä kuoliaaksi tällaisia ilmoituksia vastaanottaessaan). Mikäli tällainen keissi päätyisi (kenties huumoriarvonsa vuoksi) oikeuteen, olisi todistustaakka kantajalla, eli Tonilla. Hänen pitäisi siis pystyä todistamaan, että hän saa muutenkin kuin autonpesun kylkiäisenä. Pelkään pahoin, että tässä vaiheessa todistajat käyvät vähiin, sillä eihän kukaan haluaisi tunnustaa oikeuden edessä olleensa sillai ihmisen kanssa, joka haastaa oikeuteen tuollaisesta kommentista.

      Lainaa

    38. Tulos: -15 (33 ääntä)
      Napanöyhtä: Hei anna palaa vaan! Auta (verisesti loukattua) miestä mäessä ja tee ilmianto! En nyt ole varma, oletko trolli (ja en missään nimessä tarkoita peikkoa, eli älä loukkaannu jos tuntuu siltä, että tästä voi koitua sinulle haittaa!) vai ammattimainen mielensäpahoittaja (ei niissäkään mitään pahaa ole, en vain itse haluaisi sellaista tuttavapiiriini). Joka tapauksessa olet hiukkasen hakoteillä, ja suosittelen lämpimästi jättämään juridiikan hivenen perehtyneemmille henkilöille. Tonin saaminen tai saamattomuus tuskin on omiaan aiheuttamaan halveksuntaa. Hänen oma käytöksensä sen sijaan on asia erikseen. Ihan sinun itsesi takia toivon, ettet ole niin typerä (huomaa toive, en siis hauku sinua typeräksi!), että oikeasti kuvittelet Samuelin kommentin, saati sitten tykkäysten täyttävän kunnianloukkauksen kriteerejä edes jenkkilässä. Ole ehkä joskus kuullut puhuttavan vitsistä? Tässä on ruodittavana juuri sellainen. Se on siis väittämä,, joka sisältää jonkinlaisen huumoriarvon eikä välttämättä ole tosi. Tutustu ihmeessä! Niihin törmää elämässä aina toisinaan, eikä kaikkia vitsiniekkoja kannata haastaa oikeuteen (eikä edes voi, koska polisiit nauravat itsensä kuoliaaksi tällaisia ilmoituksia vastaanottaessaan). Mikäli tällainen keissi päätyisi (kenties huumoriarvonsa vuoksi) oikeuteen, olisi todistustaakka kantajalla, eli Tonilla. Hänen pitäisi siis pystyä todistamaan, että hän saa muutenkin kuin autonpesun kylkiäisenä. Pelkään pahoin, että tässä vaiheessa todistajat käyvät vähiin, sillä eihän kukaan haluaisi tunnustaa oikeuden edessä olleensa sillai ihmisen kanssa, joka haastaa oikeuteen tuollaisesta kommentista.
      Hah :D En ole ammattimainen mielensäpahoittaja saatikka trolli. Lakihan on hyvin tulkinnan varainen ja on hyvin vaikeaa sanoa tarkalleen, mikä täyttää mitkäkin kriteerit. Sanoin vain, että on ainakin lähellä kunnianloukkauksen rajaa. Tollasen voisi hyvin hyväksyä pienessä kaveriporukassa, mutta ei ehkä kuitenkaan julkisesti facebookissa. Kun toinen vielä sanoo pahoittaneensa mielensä, niin ollaan ihan "WTF?" "mikä sul on?" "se oli läppää". Eihän tuo ole kovinkaan kaukana, jos esim koulussa viedään tavaroita ja tönitään tms. Sitten ihmetellään kun toinen suuttuu (ja toimii eläimelle ominaisella tavalla, eli puolustautuu). Mutta mutta ei siitä sen enempää. Ps. Viestisi tuntuisi vihjailevan ikävään sävyyn ;)

      Lainaa

    39. Napanöyhtä 13.3.2014 20:41
      Tulos: +23 (31 ääntä)
      ^Ei ole lähelläkään mitään rajaa. Oikeasti.

      Lainaa

    40. Tulos: -9 (19 ääntä)
      PMS :D

      Lainaa

    41. Tulos: +8 (18 ääntä)
      miinaharava: En muuten kommentoi, mut onneks mun kaverit ei jaa mun yksityisesti laittamia viestejä johonkin feissarimokiin.
      Samaa mietin itekin, yksityisviestit on _yksityisiä_ viestejä. Tosin tässä tapauksessa en osaa paljon paheksua, kun tuo miekkonen vaikuttaa aika vittumaiselta tapaukselta.

      Lainaa

    42. N. O. Hääppönen 14.3.2014 10:23
      Tulos: +1 (17 ääntä)
      Jutusta päätellen: Ja jutusta päätellen tämän lähetti feissarimokiin Tonin best friend Nella. Toni -> unfriend Nella
      Mietin just samaa. Ei jää epäselväksi, kuka postannu privaviestit tänne. Saattaa joku muukin Nellan kaveri miettiä, että mit*vit* ja mitähän ei-enää-salaisuuksia tullu sentraalisantralle kirjoiteltua.

      Lainaa

    43. Antikristus 15.3.2014 2:34
      Tulos: +15 (29 ääntä)
      Toni ylireagoi joo, mutta jos huomaisin että kaveriani loukkaa joku läppä, niin pyytäisin anteeksi ja kertoisin etten tajunnut sen loukkaavan ja en olisi tykännyt jos olisin tiennyt että kaverini loukkaantuu. Että eipä toi Nella tosissaan mitenkään kauheen ystävällinen tossa ollu Tonia kohtaan.

      Lainaa

    44. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Läpällä: Olisiko Nellan pitänyt pyytää anteeksi, kun Toni loukkaantui Samuelin kommentista? En nyt ihan ymmärrä.

      Lainaa

    45. Tulos: +7 (21 ääntä)
      Läpällä: Olisiko Nellan pitänyt pyytää anteeksi, kun Toni loukkaantui Samuelin kommentista? En nyt ihan ymmärrä.
      En itse ole pärstäpankissa, joten en ihan tiedä käytäntöjä, mutta näin mututuntumalla sanoisin että tykkääminen tässä tapauksessa ilmaisi tukea ja hyväksyntää typerälle kommetille. Ei ystävän teko sekään.

      Lainaa

    46. Tulos: -4 (30 ääntä)
      Tonin reagointi typerää, lapsellista ja huumorintajutonta, mutta minkälainen idiootti änkyttää vastaan loukkaantuneelle ihmiselle ja vielä postaa keskustelun feissarimokaan. Vi**u ihmiset nyt oikeasti. Nellalle piiskaa ja Tonille tekopimppa.

      Lainaa

    47. Tulos: +1 (9 ääntä)
      Joo. En antas Tonille.

      Lainaa

    48. Steroidnigga 21.3.2014 2:17
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      Tonilla on hiekkaa esinahan välissä...

      Lainaa

    49. Tulos: -15 (17 ääntä)
      Tämä on kunnianloukkaus ja yksityisyyden suojan rikkominen. Jätin poliisille nettivinkin.

      Lainaa

    50. Parree myyrä 23.6.2020 22:18
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Tonia tauluun.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: autopesula, viesti, yksityisviesti, tosikko, riita, tykätä, kommentti, tykkäys, loukkaava, loukata, huumori, vitsi, läppä