Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Lätkäkansa

Erittäin hämmentäviä jääkiekkopäivityksiä.
Taustatietoja: Jääkiekon MM-kisojen kultaottelu Venäjää vastaan oli juuri alkamassa. Lätkäkansa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 56 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +603 (647 ääntä)
      Joskus olisi parempi vain olla hiljaa.

      Lainaa

    2. pepsodenthymy 27.5.2014 2:33
      Tulos: -74 (846 ääntä)
      En tosiaan ymmärrä, miksi jääkiekko on noin suuri juttu. Millasta tyydytystä siitä saa, kun jotku tuntemattomat miehet lätkii kiekkoa ja saattaa sattua saamaan yhden maalin toista enemmän? Olen mäki lätkämatseissa ollu voittajajoukkueen pelaajana, eikä kukaan silti seonnu. Eikä onneksi tavannut elämäm koululaisten torilla.

      Lainaa

    3. Tulos: +250 (272 ääntä)
      Anssi :Ddd

      Lainaa

    4. Tulos: +16 (176 ääntä)
      pepsodenthymy: En tosiaan ymmärrä, miksi jääkiekko on noin suuri juttu. Millasta tyydytystä siitä saa, kun jotku tuntemattomat miehet lätkii kiekkoa ja saattaa sattua saamaan yhden maalin toista enemmän? Olen mäki lätkämatseissa ollu voittajajoukkueen pelaajana, eikä kukaan silti seonnu. Eikä onneksi tavannut elämäm koululaisten torilla.
      Kaveri, sä hämmästelet mitä siitä saa irti kun jannut pelaa kiekkoa ja sitte infoot seuraavassa lauseessa pelannees itekin kiekkoa? Ja ennen kun kukaan pelihousujaan repii, niin toki obvious troll ja sillee, mutta kunha tylsyyttäni vastasin.

      Lainaa

    5. Tulos: +148 (184 ääntä)
      Katjan logiikalla mm-kisoja pelataan joka vuosi syyskuusta kesäkuuhun (änärin finaalit) koska tulee lätkää telkkarista.

      Lainaa

    6. Tulos: +67 (251 ääntä)
      pepsodenthymy: En tosiaan ymmärrä, miksi jääkiekko on noin suuri juttu. Millasta tyydytystä siitä saa, kun jotku tuntemattomat miehet lätkii kiekkoa ja saattaa sattua saamaan yhden maalin toista enemmän? Olen mäki lätkämatseissa ollu voittajajoukkueen pelaajana, eikä kukaan silti seonnu. Eikä onneksi tavannut elämäm koululaisten torilla.
      Ei ne oo tuntemattomat miehet, nehän on meidän Leijonat. :)

      Lainaa

    7. Tulos: +227 (261 ääntä)
      Sillon ku Suomi voitti kultaa, nii meiän mutsi ei vielä syksylläkää tienny, että oltiin voitettu. Ku se jossain tuli ilmi ni tää oli ihan yllättyny ja kyseli, että voitettiinko "ihan oikeesti vai vaan jotku juniorit".... Ja kyllä meidänki perheessä matsi katottiin ja torilla oltiin juhlimassa, mutta ei tää ollu huomannu, että jotain tapahtuu :D

      Lainaa

    8. Tulos: +51 (171 ääntä)
      Miksi MM -kisoista hehkutetaan noin paljon? Juuri helmikuussa oli Olympialaiset, eli ns. oikeat MM-kisat. Siellä pelattiin maiden parhailla pelaajilla, niillähän maailmanmestsruuden pitäisi ratketa. Nyt joka maalla(kuten joka vuosi) B-joukkueet ja pari NHL-pelaajaa.

      Lainaa

    9. pers reikä 27.5.2014 6:46
      Tulos: -30 (80 ääntä)
      Lumia: Katjan logiikalla mm-kisoja pelataan joka vuosi syyskuusta kesäkuuhun (änärin finaalit) koska tulee lätkää telkkarista.
      No nyt on sulla pitkät finaalit.

      Lainaa

    10. Tulos: -55 (241 ääntä)
      Ei jumalauta nuita Tinon kaltaisia ihmisiä, tiedän tuommoisia itsekin. Muuttais pois Suomesta jos ei kelpaa, tuskin kukaan jää kaipaamaan. Syöpänikin sai syövän tuon tyypin takia. On niin muotia vihata kaikkea kotimaista.

      Lainaa

    11. PELTOSENVILLE 27.5.2014 8:09
      Tulos: +82 (112 ääntä)
      Voin sanoa että seuraan jääkiekkoa ja urheilua ylipäätään aika paljon. Tiedän että MM lätkä on iso osa suomalaista urheilukulttuuria, koko kansan juhla jne. Valitettavasti en enään ymmärrä välttämättä miksi kisat, joissa ei ole maailman parhaita pelaajia, on täällä edelleen niin iso juttu. Jos mestareiden liigan viimeset kierrokset pelattais samaan aikaan kuin kohta alkavat Rion mm-kisat, niin monelta maalta puuttuis ne ehdottoman parhaat pelaajat. Eikö se vähän latistaisi kisojen tunnelmaa? En ymmärrä, mutta antaa kansan juhlia edes jotain yhdessä. Eikä se loppujen lopuks oo ku peliä.

      Lainaa

    12. Tulos: -41 (149 ääntä)
      Tinolle voisi tehdä hyvää muutto Ruotsiin tai ihan mihin tahansa muuhun maahan. Oppisipa nopeasti arvostamaan omaa kotimaataan ja sen luontoa, kieltä, ilmaisia kouluja, edullista terveydenhuoltoa jne.

      Lainaa

    13. Tulos: +103 (185 ääntä)
      Jääkiekko on täyttä kuraa, koska se otetaan liian henkilökohtaisesti. Ja suomalaiset vetää pään täyteen oltiin sitten voitettu tai hävitty, tää viina kulttuuri suomessa on kans täyttä paskaa.

      Lainaa

    14. Tulos: +57 (67 ääntä)
      PELTOSENVILLE: Voin sanoa että seuraan jääkiekkoa ja urheilua ylipäätään aika paljon. Tiedän että MM lätkä on iso osa suomalaista urheilukulttuuria, koko kansan juhla jne. Valitettavasti en enään ymmärrä välttämättä miksi kisat, joissa ei ole maailman parhaita pelaajia, on täällä edelleen niin iso juttu. Jos mestareiden liigan viimeset kierrokset pelattais samaan aikaan kuin kohta alkavat Rion mm-kisat, niin monelta maalta puuttuis ne ehdottoman parhaat pelaajat. Eikö se vähän latistaisi kisojen tunnelmaa? En ymmärrä, mutta antaa kansan juhlia edes jotain yhdessä. Eikä se loppujen lopuks oo ku peliä.
      Itselläni on vähän latistunut toi jääkiekon MM-kisojen tunnelma...Ei siellä ole sitä maailman kärkeä mitä näihin kisoihin tarvitsisi (Tosin tämän vuoden kisat seuranneena, en ihmettele yhtään että suurinosa ei lähde sinne)... Mielestäni Skoda-Cup kuvaa noita kisoja paremmin, arvokisaturnaus mutta maailmanmestaruudesta pelataan olympialaisissa. Mutta joo..IIHF on pelannu koko touhun päin honkia ja NHL ei ole kovin kiinnostunut koko paskasta. USA lähettää lähinnä huvikseen joukkueen, Suomi ja Ruotsi yms yrittävät saada sen hetkisestä materiaalista aina parasta esiin...Venäjä saa aina tähdet kentälle, koska kulta mitali on hyvä rahallinen tilipäivä jokaiselle pelaajalle. Silti nämä kisat palvelevat yhtä tarkoitusta todella hyvin. Erkka Westerlund toi kentille todella monta nimetöntä pelaajaa...Jokainen niistä sai paljon näkyvyyttä ja varmaankin tulee parit kutsut ulkomaille.

      Lainaa

    15. Tulos: +48 (58 ääntä)
      Ja mä luulin etten tiiä mitään kiekosta.

      Lainaa

    16. Tulos: +36 (38 ääntä)
      Katja ja Mikko kyl hyvin komppas toisiaan

      Lainaa

    17. Tulos: +60 (82 ääntä)
      Antti: Kaveri, sä hämmästelet mitä siitä saa irti kun jannut pelaa kiekkoa ja sitte infoot seuraavassa lauseessa pelannees itekin kiekkoa?
      Minun mielestäni tuo on taas aika ymmärrettävää. Liikkuminen ja omasta fyysisestä kunnostaan huolehtiminen on terveyden ja hyvinvoinnin kannalta tärkeää ja yritän itsekin kovasti liikkua tarpeeksi. Ymmärrän miten jääkiekko voisi olla mukava tapa liikkua yhdessä tutun porukan kanssa. Mutta se millaisessa massiivisessa mittakaavassa ihmiset seuraavat kotisohviltansa muiden ihmisten urheilevan, millaista palkkaa nuo minimaalisen koulutuksen itselleen hankkineet urheilijat nostavat ja kuinka fanaattisia osa kannattajista on menee mielestäni täysin yli hilseen. Parannusta syöpään tuskin keksitään istumalla sohvalla jääkiekkoa katsomalla ja olutta litkimällä. Ymmärrän että jokainen meistä tarvitsee toisinaan aivotonta ja rentouttavaa viihdettä ja näkisin urheilun seuraamisen suht samana asiana kuin, jos katsoisit saippuasarjaa tai tosi-tv:tä. Mutta miksi siitä, sohvalla sipsiä napostelevasta kannattajasta tuntuu siltä, että hän saavutti jotain suurta ja oli osa joukkueen menestystä, kun joukkue voittaa esim maailman mestaruuden? Hänhän vain istui, söi ja joi? Tuota en ole koskaan oikein ymmärtänyt.

      Lainaa

    18. Tulos: +89 (107 ääntä)
      Nyt tulee negatiivista peukkua mutta aivan sama. En itse välitä lätkästä paljon yhtään. En toki negativiisisesti saati positiivisesti... Tosin silloin ajattelen lätkästä hyvinkin negatiivisesti, kun öiset juhlijat häiritsevät yöuniani (miten kävi, kun Kärpät voitti Suomen mestaruuden). Aamuneljältä lätkäfanin känninen örvellys rappukäytävässä lauantaina aamu neljältä ja jokaisen käytävän ovikellon soittaminen, kun ei juhlakunnossa muista onko oikea numero ja oikeakerros, saa varmaan jokaisesta negatiivisia tunteita esille.

      Lainaa

    19. Elämäm koulu 27.5.2014 9:15
      Tulos: +95 (123 ääntä)
      Elle: Tinolle voisi tehdä hyvää muutto Ruotsiin tai ihan mihin tahansa muuhun maahan. Oppisipa nopeasti arvostamaan omaa kotimaataan ja sen luontoa, kieltä, ilmaisia kouluja, edullista terveydenhuoltoa jne.
      Väitätkö tosiaan, ettei Ruotsissa ole luontoa, ilmaisia kouluja ja edullista terveydenhuoltoa? Suomen kieli kyllä on vähemmistökieli, mutta niin se ulkomailla tuppaa olemaan. Sullekin Elle, tekisi ihan hyvää muuttaa hetkeksi muualle, niin huomaisit, että sitä elämää on Suomen rajojen ulkopuolellakin.

      Lainaa

    20. Tulos: +30 (68 ääntä)
      Mutta mitä haittaa siitä on, että suomalaiset tykkää seurata noita kisoja? Oltaisko sitten tyytyväisiä, jos MM-kisoja ei juuri noteerattaisi mediassa ja kotisohvillakin niitä seuraisi vaan aniharvat? Tämä on just tätä normaalia suomalaista negatiivisuutta. Jos jollain tulee noista kisoista hyvä mieli, niin miksi sen pitää olla ongelma?

      Lainaa

    21. Tulos: -1 (27 ääntä)
      PELTOSENVILLE: Voin sanoa että seuraan jääkiekkoa ja urheilua ylipäätään aika paljon. Tiedän että MM lätkä on iso osa suomalaista urheilukulttuuria, koko kansan juhla jne. Valitettavasti en enään ymmärrä välttämättä miksi kisat, joissa ei ole maailman parhaita pelaajia, on täällä edelleen niin iso juttu. Jos mestareiden liigan viimeset kierrokset pelattais samaan aikaan kuin kohta alkavat Rion mm-kisat, niin monelta maalta puuttuis ne ehdottoman parhaat pelaajat. Eikö se vähän latistaisi kisojen tunnelmaa? En ymmärrä, mutta antaa kansan juhlia edes jotain yhdessä. Eikä se loppujen lopuks oo ku peliä.
      Logiikka on muuten hyvä, mutta parhaimmatkin pelaajat vanhenee, parhaimmatkin on ollu ensikertalaisia, varmaan tajusit pointin ilman sen suurempaa rautalangan vääntämistä.

      Lainaa

    22. Tulos: +35 (41 ääntä)
      se unohti myös perjaintaikaljan..

      Lainaa

    23. Tulos: -13 (49 ääntä)
      Tino on hieno mies. Suomi on kuitenkin maista yksi harvoista, josta edes kahta ihmistä kiinnostaa joku jääkiekko.

      Lainaa

    24. Tulos: +25 (31 ääntä)
      PELTOSENVILLE: Voin sanoa että seuraan jääkiekkoa ja urheilua ylipäätään aika paljon. Tiedän että MM lätkä on iso osa suomalaista urheilukulttuuria, koko kansan juhla jne. Valitettavasti en enään ymmärrä välttämättä miksi kisat, joissa ei ole maailman parhaita pelaajia, on täällä edelleen niin iso juttu. Jos mestareiden liigan viimeset kierrokset pelattais samaan aikaan kuin kohta alkavat Rion mm-kisat, niin monelta maalta puuttuis ne ehdottoman parhaat pelaajat. Eikö se vähän latistaisi kisojen tunnelmaa? En ymmärrä, mutta antaa kansan juhlia edes jotain yhdessä. Eikä se loppujen lopuks oo ku peliä.
      Itsekkin seuraan ahkerasti kiekkoa (melkein kaikkea NHL:n ja mestiksen väliltä), ja miksi minua kiinnostaa mm-kisat (Skoda cup) on yksinkertaisesti se, että siellä pelaa paljon eteen päin urallaan haluavia pelaajia, jotka eivät olympiajoukkueeseen mahtuisi. Kisat ovat hyvä näyttöpaikka isompiin liigoihin (KHL ja mahdollisesti aina NHL). Tämä on yksi syy minkä takia parhaat ei välttämättä tuu, heidän ei tarvitse enään näyttää. Sen takia moni nuorempi ja tuntemattomampi NHL pelaaja tuleekin kisoihin. Nämä kisat olivat itselle mielenkiintoiset kun Teddy da Costa ja Anthony Guttig pelasivat Ranskan paidassa, kun he pelasivat menneen kauden Kajaanissa (ja varauksella Yohann Auvitu, joka on monesti käynyt Kajaanissa vierasjoukkueen paidassa). Joka vuosi ootan ja katson mm-kisat innolla, vaikkakin World cup, olympialaiset ja u20-kisat menevat omassa arvostuksessa ohi.

      Lainaa

    25. Tulos: +21 (59 ääntä)
      Asuukohan tino eplanadilla teltassa kun sitä häiritee kultajuhlat noin paljon... Antaa toisten juhlia jos on aihetta.

      Lainaa

    26. Tulos: +35 (49 ääntä)
      Elle: Tinolle voisi tehdä hyvää muutto Ruotsiin tai ihan mihin tahansa muuhun maahan. Oppisipa nopeasti arvostamaan omaa kotimaataan ja sen luontoa, kieltä, ilmaisia kouluja, edullista terveydenhuoltoa jne.
      Mistä sinä tiedät kuinka paljon Tino arvostaa Suomen luontoa, kieltä, ilmaisia koulua ja edullista terveydenhuoltoa? Se, että joku ehkä liian kärjistäen sanoo totuuksia ei tarkoita, etteikö arvostaisi noita edellä mainittuja asioita. Jokaisessa maassa on hyvät ja huonot puolensa, mutta se on surullinen FAKTA, että päihteiden käytöllä on todella iso osuus suomalaisessa väkivaltarikollisuudessa. Tilastot puhuvat puolestaan. Perhesurmatkin ovat valitettavasti olleet tapetilla viime vuosina. Viinan läträäminen on Suomessa saanut tietynlaisen miehekkyyden mitta-arvon; mitä enemmän kittaat kaljaa, sen kovempi mies. Muistan kun täytin 18 niin hirveen moni silloin kysymässä, että "joko kävit baarissa, paljon oot jo juonu, kävitkö alkossa, mitä oot ostanu" jne. Viinan juonti lasketaan jollain tasolla myös aikuistumisriitiksi ja valitettavasti nuorten keskuudessa "kovuuden" mittariksi. On jotenkin ristiriitaisen ikävää, että negatiivinen käyttäytyminen tai sanoisinko riskikäyttäytyminen katsotaan jotenkin ihailtavaksi asiaksi. Mun mielestä isänmaallisuuteen kuuluu myös negatiivisten asioiden myöntäminen ja asiallinen kriittisyys. Ylpeä saa ja pitää olla omista juuristaan, mutta tyhmä on se joka sokeasti haluaa kieltää epäkohdat. Koko ajanhan täällä porukka valittaa ku Katainen sitä ja Urpilainen tätä, köyhät kyykkyyn, eduskunta täynnä urpoja jne. Silloin kukaan ei valita, että "painu muualle asumaan niin opit arvostamaan oman maasi hyviä puolia", vaikka ihan yhtä lailla olisi siinäkin sama saarna paikallaan. Mitä tulee jääkiekkohypetykseen, kaikesta ei voi kaikki pitää, joten on hieman kaksinaismoralistista haukkua joku lyttyyn sen vuoksi, ettei hän pidä jostakin. Jollekin ihmiselle esim. tankotanssin MM-kisat voi olla merkityksellisempi asia henkilökohtaisella tasolla kuin jääkiekon MM-kisat :D

      Lainaa

    27. Tulos: +29 (43 ääntä)
      Aika naurettavaa vetää herneet nenään siksi, että joku ei tykkää jääkiekosta. Se on mielipideasia eikä ole mikään syy kenellekään sanoa että muuttais pois Suomesta. Minua ärsyttää aina tuollaiset ihmiset, jotka ottaa itseensä toisten mielipiteet ja käskee painumaan pois Suomesta vain siksi, että joku on eri mieltä. Se on aika säälittävää ja lapsellista touhua. Mielipiteitä pitäisi kunnioittaa eikä haukkua. Piste. Minäkään en voi sietää jääkiekkoa, se on minusta tylsää katsottavaa. Euroviisut > jääkiekko. Sori.

      Lainaa

    28. Tulos: -19 (35 ääntä)
      Elämäm koulu: Väitätkö tosiaan, ettei Ruotsissa ole luontoa, ilmaisia kouluja ja edullista terveydenhuoltoa? Suomen kieli kyllä on vähemmistökieli, mutta niin se ulkomailla tuppaa olemaan. Sullekin Elle, tekisi ihan hyvää muuttaa hetkeksi muualle, niin huomaisit, että sitä elämää on Suomen rajojen ulkopuolellakin.
      Nimimerkkisi kertoo kaiken :D Varmasti Ruotsissa on kaikkea tätä, en tosin tiedä onko asiat tehty helpoiksi ulkomaalaisille. Muualla maailmassa ei välttämättä. FYI - Asun tälläkin hetkellä ulkomailla, joten viimeinen virkkeesi lienee tarpeeton.

      Lainaa

    29. PELTOSENVILLE 27.5.2014 13:29
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      murrehirmu: Logiikka on muuten hyvä, mutta parhaimmatkin pelaajat vanhenee, parhaimmatkin on ollu ensikertalaisia, varmaan tajusit pointin ilman sen suurempaa rautalangan vääntämistä.
      Ilman sen kummempia vääntämisiä tajuat varmaan etten missään nimessä sanonut että kisat olisivat tyhjänpäiväset höntsäkisat. Ymmärrän hyvin ettei jokainen lätkäpeli voi olla olympia- tai stanleycupfinaali ja että jokainen sarjataso tai turnaus antaa jollekkin pelaajalle mahdollisuuden nousta ihmisten tietoisuuteen tai muuten vaan antaa mahdollisuuden toteuttaa uskomattoman erilaista ja joiltain osin erittäin kadehdittavaa ammattiaan. En todellakaan halua että suomalaiset lopettaisivat kaiken urheiluhuuman kokemisen jota kisat tarjoavat. Mutta samalla minun on vaikea käsittää miksi itseään maailmanmestaruuskisoiksi kutsuva turnaus on ehkä Suomen suosituin vuosittainen urheilutapahtuma. Saa asia olla näin, mutta minusta se on vaan hieman ihmeellistä

      Lainaa

    30. Härkäruoska 27.5.2014 13:30
      Tulos: -16 (40 ääntä)
      Suomi on hyvä maa, mutta jääkiekko ja Anteron sekä Katkera tappio -mokan Sinin kaltaiset mouhoavat lätkäjuntit ovat täysin perseestä. Älkää junttiäpärät miinustako, vaan vetäkää mieluummin itsellenne köysi kaulaan ja ranteet auki.

      Lainaa

    31. Tulos: +34 (42 ääntä)
      Tuntui tosi ikävältä kun pelin jälkeisenä päivänä minulle tultiin sanomaan " onks jees ku isänmaasi ryssät voitti!?" Olen siis venäläinen, en seuraa jääkiekkoa millään tavalla, enkä tiiennyt mistä oli oikein. Kunnes sit selkeni...

      Lainaa

    32. Tulos: +18 (44 ääntä)
      mä vihaan jääkiekkoa, ja kyllä, se häirihtee mun elämää, ku joka puolella kailotetaan siitä, ja sellasia ohjelmia mitä kattosin, ni niitten tilalle tulee jääkiekkoo. jos sitä on pakko näyttää, ni tulis ees silleen ettei mun normaali elämä rajotu sen takia!

      Lainaa

    33. Tulos: +14 (20 ääntä)
      En itse juuri seuraa urheilua, joskus noita Suomen kansainvälisiä pelejä, mutta ymmärrän sen ilon kun oma maa voittaa. On mukava kuulua porukkaan ja juhlia isolla porukalla tuollaista, mutta valitettavasti sinne mahtuu niitä örveltäjiäkin. Tino voisi miettiä vaan että kannattaako muualle muuttaa muissa maissa on ihan vastaavia örvellysjuhlia, aihe vaan taitaa olla eri esim. Briteissä taitaa olla jalkapallo. Tai ehkä se onkin parempaa örvellystä koska jalkapallo....

      Lainaa

    34. Tulos: +21 (35 ääntä)
      eekoo: Nyt tulee negatiivista peukkua mutta aivan sama. En itse välitä lätkästä paljon yhtään. En toki negativiisisesti saati positiivisesti… Tosin silloin ajattelen lätkästä hyvinkin negatiivisesti, kun öiset juhlijat häiritsevät yöuniani (miten kävi, kun Kärpät voitti Suomen mestaruuden). Aamuneljältä lätkäfanin känninen örvellys rappukäytävässä lauantaina aamu neljältä ja jokaisen käytävän ovikellon soittaminen, kun ei juhlakunnossa muista onko oikea numero ja oikeakerros, saa varmaan jokaisesta negatiivisia tunteita esille.
      Sama homma oli itselläni silloin, kun Suomi edellisen kerran voitti kultaa. Itsellänihän oli aikainen herätys töihin ja yöunia tuli sitten lopulta ehkä maksimissaan 3-4 tuntia, koska nämä saatanan lätkäfanit eivät huutamisellaan antaneet yörauhaa naapureille. Tätä sitten väsyneenä valitellessa tuli vain näpsäkkäitä kommentteja, että "Kuule ei kaikesta pidä valittaa. Suomi voitti kuule kultaa ni kyllä sitä saa juhlia!". Jaa, minä kun luulin, että ihmisillä on oikeus kotirauhaan, vaikka mikä helvetin kuminpalasen läiskintä voitettaisiinkin.

      Lainaa

    35. Tulos: 0 (10 ääntä)
      murrehirmu: Logiikka on muuten hyvä, mutta parhaimmatkin pelaajat vanhenee, parhaimmatkin on ollu ensikertalaisia, varmaan tajusit pointin ilman sen suurempaa rautalangan vääntämistä.
      Mutta maailmanmestaruuskilpailut pitäisi ratkaista tämän herken parhailla pelaajilla, ei niin että Kanada ja Usa ottaa huumorijengin, Venäjä sama mutta pari tähteä mukana ja sitten Suomi ja Ruotsi kerää Venäjältä, Ruotsista ja Suomesta parhaat ja pari NHL:stä.

      Lainaa

    36. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Joo, hehkutus voi mennä yli mutta kai kaikki saa tykätä ja innostua mistä haluaa :DD

      Lainaa

    37. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Lumia: Katjan logiikalla mm-kisoja pelataan joka vuosi syyskuusta kesäkuuhun (änärin finaalit) koska tulee lätkää telkkarista.
      = DD

      Lainaa

    38. Tulos: +19 (31 ääntä)
      pepsodenthymy: En tosiaan ymmärrä, miksi jääkiekko on noin suuri juttu. Millasta tyydytystä siitä saa, kun jotku tuntemattomat miehet lätkii kiekkoa ja saattaa sattua saamaan yhden maalin toista enemmän? Olen mäki lätkämatseissa ollu voittajajoukkueen pelaajana, eikä kukaan silti seonnu. Eikä onneksi tavannut elämäm koululaisten torilla.
      Ihan samalla tavalla voi ihmetellä miksi joku tykkää katsoa elokuvia? Tuntemattomat ihmiset NÄYTTELEE jotain keksittyä tarinaa. Jokainen ihminen voi saada eri asioista mielihyvää. Itse ainakin tunnen eläväni kun käyn katsomassa lempijoukkueeni pelejä 30-50 peliä kaudessa muun faniporukan kanssa. Pelaajia tulee tavattua pari kertaa vuodessa ja on mukava nähdä ja kuulla, että pelaajat arvostaa fanejaan.

      Lainaa

    39. Tulos: +5 (23 ääntä)
      Okei.. Itse en seuraa urheilua, mutta jääkiekon mm-kisoja tulee usein katsottua. En tiedä miksi, mutta olen vastikään ruvennut tarkastelemaan sitä tältä kantilta: kansainväliset urheilu-, laulu-, jne.kilpailut ovat verrattavissa entisaikojen sodankäyntiin! Ennen kun haluttiin näyttää oman kansan olevan muita mahtavampi, valloitettiin muutamia naapurimaita ja sodittiin vuosikymmeniä vain todistaakseen että oma maa on muita parempi. Nykyään kansat ovat valinneet edustajansa erilaisiin kilpailuihin, joiden voittajakansat saavat riemuita paitsi edustajansa, myös itsensä puolesta. Mielestäni se, että suomalaiset viliintyvät juhlimaan voittoa läpi yön max. 5 kertaa vuodessa, voittaa jatkuvan sotimisen. Harmi jos joku on eri mieltä.

      Lainaa

    40. Tulos: +10 (28 ääntä)
      Lätkässä tulee erinoimaisesti esiin penkkiurheilun asenne. Jos oma maa menestyy, sanotaan että *me* voitimme. Jos oma maa ei menesty, sanotaan että joukkue hävisi/epäonnistui/jne. Eli kotisohvilla sujuvasti ajatellaan, että sohvalla istujat ovat osallisia voittoon, mutta tappioon eivät koskaan. Minusta kotisohvalla istujat ovat aina sivullisia, joilla ei ole osaa eikä arpaa voittoon tai tappioon. Se, että satutaan asumaan samassa maassa (vai satutaanko?) kuin joukkueen pelaajat, on aika minimaalinen yhdistävä tekijä... etenkin kun vain 10 pelaajaa joukkueen 25:stä pelaajasta (40%) on edes pelannut suomalaisissa joukkueissa viimeisen vuoden aikana. Mutta toki katsoa saa, ja juhliakin, mutta ei se voitto ole sohvallaistujan voitto, se on vain ja ainoastaan pelaajien voitto. Ja katsomisen jälkeen sohvallaistujat mars lenkille. :D

      Lainaa

    41. Hörhöjä kaikkialla 28.5.2014 9:37
      Tulos: -7 (19 ääntä)
      Tino taitaa olla erästä vähemmistöämme jonka 99% pilaa 1% maineen.

      Lainaa

    42. Tulos: 0 (6 ääntä)
      Itseäni kyllä kiinnostaa mm-kisat kovasti. Kiva nähdä vähän tuntemattomia pelaajia ja katsoa, miten pärjäävät. Varsinkin tänä vuonna, kun oli niin monta ensikertalaista, erinomainen tilaisuus heille näyttää taitojaan ja päästä urallaan eteenpäin.

      Lainaa

    43. Tulos: +5 (11 ääntä)
      Eihän noitten kisojen pitäis kenenkään pyllyä kutittaa. Antaa toisten iloita, jännittää ja meuhkata jos tahtovat. MM-Skabat on talviolympia vuosina urheilullisesti aika turhat, mutta kyllähän ne ilmeisesti tuottivat ihan kiitettävästi rahaa. En saanut itseäni näin nopeasti Olympialaisten jälkeen noista kiinnostumaan vaikka joinain vuosina olen hyvinkin innokkaasti seurannut. Yhdessä asiassa me Suomalaiset voitais kuitenkin parantaa. Muiden maiden mollaamisen ja nämä venäläisten ryssittelyt ja tappamisella uhoomiset voisi jättää väliin. Näihin me finnjävelit tunnutaan syyllistyvän muita enemmän kun jääkiekosta on kyse. Ruotsissa ei ainakaan mitään suomalaisvihaa ole havaittavissa kun joukkueet kohtaavat.

      Lainaa

    44. Tulos: +5 (7 ääntä)
      PELTOSENVILLE: Voin sanoa että seuraan jääkiekkoa ja urheilua ylipäätään aika paljon. Tiedän että MM lätkä on iso osa suomalaista urheilukulttuuria, koko kansan juhla jne. Valitettavasti en enään ymmärrä välttämättä miksi kisat, joissa ei ole maailman parhaita pelaajia, on täällä edelleen niin iso juttu. Jos mestareiden liigan viimeset kierrokset pelattais samaan aikaan kuin kohta alkavat Rion mm-kisat, niin monelta maalta puuttuis ne ehdottoman parhaat pelaajat. Eikö se vähän latistaisi kisojen tunnelmaa? En ymmärrä, mutta antaa kansan juhlia edes jotain yhdessä. Eikä se loppujen lopuks oo ku peliä.
      Näin on. Olympialätkä on se varsinainen "maailmanmestaruus -turnaus". Skoda-cup kuvaa joka vuotisia mm-höntsiä, mutta onhan niitä toki ihan mukavaa kattoa, varsinkin kun on nuoria ensikertalaisia joukkueilla.

      Lainaa

    45. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Itsehän seuraan jääkiekkoa ihan sen takia, kun miettii kuinka paljon on esim. Venäjällä tai Amerikassa ihmisiä verrattuna Suomeen. Vaikka ollaankin pienehkö maa, niin silti meidän kiekkopelimme on loistavaa.

      Lainaa

    46. Tulos: -1 (9 ääntä)
      pepsodenthymy: En tosiaan ymmärrä, miksi jääkiekko on noin suuri juttu. Millasta tyydytystä siitä saa, kun jotku tuntemattomat miehet lätkii kiekkoa ja saattaa sattua saamaan yhden maalin toista enemmän? Olen mäki lätkämatseissa ollu voittajajoukkueen pelaajana, eikä kukaan silti seonnu. Eikä onneksi tavannut elämäm koululaisten torilla.
      Jaa, kyllä minäki oon vähintään viitenä iltana talvella ulkojäillä pelaamassa (lätkän ainoo huono puoli on se, että joukkueessa harrastaminen on niin kallista) ja seuraan Liigaa, olympialaisia, kaikkia mahdollisia mm-kisoja ja NHL:ää. Ja ai että kun mä rakastan sitä. Jos ei kiinnosta niin miksi pitää kommetoida?

      Lainaa

    47. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Joka ikinen kevät sama juttu. Työskentelen ns. akateemisella alalla ja aina MM-kisojen aikaan saa töissä kuunnella samaa kitinää siitä kuinka jotkut ei katso yhtään lätkämatsia koska "minulla on fiksumpaakin tekemistä". Ei ole pakko katsoa tietenkään jos ei halua. Itse seuraan kisat aina, oli se sitten jonkun muun mielestä kuinka junttia hyvänsä. Elämästä saa todella paljon enemmän irti kun avartaa maailmankuvaansa joka suuntaan ja tekee just niitä asioita joista itse tykkää, välittämättä siitä mitä joku muu on siitä mieltä. Välillä on hyvä heittäytyä massahysteriankin mukaan. Ei kaiken tarvitse aina olla niin perkeleen vakavaa. ps. Hoppee ei oo häppee.

      Lainaa

    48. Tulos: -2 (10 ääntä)
      ddddd: Jääkiekko on täyttä kuraa, koska se otetaan liian henkilökohtaisesti. Ja suomalaiset vetää pään täyteen oltiin sitten voitettu tai hävitty, tää viina kulttuuri suomessa on kans täyttä paskaa.
      Selasin kommentteja pitkään. Tämä oli ainoa järkevä, kunhan yhdyssanat vielä korjataan kuntoon.

      Lainaa

    49. Miksi kommentoida kommenttia 29.5.2014 10:45
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      käpy: Jaa, kyllä minäki oon vähintään viitenä iltana talvella ulkojäillä pelaamassa (lätkän ainoo huono puoli on se, että joukkueessa harrastaminen on niin kallista) ja seuraan Liigaa, olympialaisia, kaikkia mahdollisia mm-kisoja ja NHL:ää. Ja ai että kun mä rakastan sitä. Jos ei kiinnosta niin miksi pitää kommetoida?
      Ei kannata olettaa, että jokainen nauttii tästä kertomastasi skenaariosta sinun laillasi. On järkevää kyseenalaistaa itselle tuntemattomia asioita, joihin tämä jääkiekkonautinto myös sisältyy monelle. Miksi ei kommentoisi?

      Lainaa

    50. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Elle: Tinolle voisi tehdä hyvää muutto Ruotsiin tai ihan mihin tahansa muuhun maahan. Oppisipa nopeasti arvostamaan omaa kotimaataan ja sen luontoa, kieltä, ilmaisia kouluja, edullista terveydenhuoltoa jne.
      Noilla asioilla ei ole kyllä yhtään mitään tekemistä jääkiekon kanssa. :DDD Taas näitä "ISÄM MAA KARJALA TAKASIN PULLO KERALAAN SUOMI LEIJONA VIINA HYVÄÄ ON JÄÄ KIEKKO ON PARAS RUOTSI ON PASKA"- tyyppejä... Hohhoih.

      Lainaa

    51. Esa Lindqvist 29.5.2014 19:58
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Jos jollakulla palo käpy vuoden 2011 kultajuhliin (vissiin Helsingin?), niin miksei samaa valitusta kuule vapusta? Samaa "helvettiä" sekin on.

      Lainaa

    52. Tulos: +5 (9 ääntä)
      En sitten tiedä, mutta minulle isänmaallisuus on jotain muuta kuin Kanadasta tuotu peli jossa isot miehet hakkaavat mailoille mustaa lätkää.

      Lainaa

    53. Tulos: -5 (21 ääntä)
      Elle: Tinolle voisi tehdä hyvää muutto Ruotsiin tai ihan mihin tahansa muuhun maahan. Oppisipa nopeasti arvostamaan omaa kotimaataan ja sen luontoa, kieltä, ilmaisia kouluja, edullista terveydenhuoltoa jne.
      Miksi ihmeessä arvostaisin tätä paskamaata? Luontoa on maailma täynnä, kieli on perseestä, en tee ilmaisilla kouluilla mitään, terveydenhuolto ei ole ilmaista(*) ja aika vitun surkeeta muutenkin. Ihmiset on aivan järkyttävän perseestä, kelit sukkii munaa, kaikki maksaa ihan vtusti, palkat on huonoja, pellevirkamiehet säätelee kaikkea vtun turhaa mikä ei niille kuulu mitenkään. Se on aivan täysi myytti että tässä maassa olisi yhtään mitään hienoa. (*) Jos luulit että on ilmaista niin käypäs joskus huviksesi jossain muussa terveydenhuollossa kuin työterveydessä, ja yritä lähteä maksamatta kotiin hoidon jälkeen... Ja siltä varalta että et todella tajua, niin se työterveyskään ei ole ilmaista vaan sun firma maksaa siitä joka vtun kuukausi, ja paljon!

      Lainaa

    54. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Nimesi: Lätkässä tulee erinoimaisesti esiin penkkiurheilun asenne. Jos oma maa menestyy, sanotaan että *me* voitimme. Jos oma maa ei menesty, sanotaan että joukkue hävisi/epäonnistui/jne. Eli kotisohvilla sujuvasti ajatellaan, että sohvalla istujat ovat osallisia voittoon, mutta tappioon eivät koskaan. Minusta kotisohvalla istujat ovat aina sivullisia, joilla ei ole osaa eikä arpaa voittoon tai tappioon. Se, että satutaan asumaan samassa maassa (vai satutaanko?) kuin joukkueen pelaajat, on aika minimaalinen yhdistävä tekijä… etenkin kun vain 10 pelaajaa joukkueen 25:stä pelaajasta (40%) on edes pelannut suomalaisissa joukkueissa viimeisen vuoden aikana. Mutta toki katsoa saa, ja juhliakin, mutta ei se voitto ole sohvallaistujan voitto, se on vain ja ainoastaan pelaajien voitto. Ja katsomisen jälkeen sohvallaistujat mars lenkille.
      Näitäkin toki löytyy, mutta mistä päättelet, että kaikki urheilua seuraavat ajattelevat näin? Hieman turhaa yleistämistä taas täällä. Hauskinta varmaan kuitenkin, että penkkiurheilijat nähdään täällä lihavina ja sipsiä mussuttelevina juntteina. Eikös muut ihmiset koskaan sitten katso telkkaria tai ole koneella? Olen aika varma, että urheilua paljon seuraavat tykkäävät pääosin myös itse urheilla.

      Lainaa

    55. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Olenko huono suomalainen kun Tinon kommentti oli minusta aika hauska?

      Lainaa

    56. Likomärkä haltija 12.8.2023 10:15
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Kiekkoniilot on niin herkkiksiä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: avautuminen, jääkiekko, hopea, kulta, pronssi, ruotsi, venäjä, suomi, lätkä, mm-kisat