Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kesälemmikki

Kotieläin kesäksi? Tässä parempi vaihtoehto!
Kesälemmikki

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 67 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1422 (1450 ääntä)
      Hyvä Kari!! :)

      Lainaa

    2. kesälemmikki 24.6.2014 0:20
      Tulos: +1169 (1217 ääntä)
      Kuka idiootti möi marille koiran? Ei toi voi olla tosissaan..

      Lainaa

    3. Tulos: +633 (651 ääntä)
      Ihana Kari!

      Lainaa

    4. Tulos: +537 (545 ääntä)
      Kari<3

      Lainaa

    5. Tulos: +487 (501 ääntä)
      Mari.. et oo tosissas

      Lainaa

    6. Tulos: +709 (731 ääntä)
      No onhan se toki parempi etsiä koti syksyksi kun hylätä tai lopettaa mutta... Lemmikit on eläviä eläimiä, ei mitään ihmisten huvituksia, siksi vastustan tuollaista "eläin kesäksi"-pelleilyä vaikka sen hoitaisi kuinka moraalisesti sitten muuten.

      Lainaa

    7. Tulos: +784 (796 ääntä)
      pakko sanoo etten oo koskaan nähny yhtä suloista tiiliskiveä!

      Lainaa

    8. Tulos: +358 (372 ääntä)
      Mä toivon, että Marilla on vaan tosi paska huumorintaju. Yhtä paska kuin oikeinkirjoitustaitonsa.

      Lainaa

    9. Tulos: +159 (169 ääntä)
      Hih, ihan mahtavia! Taidanpa itsekin hommata tollasen "Fifin"..? :D

      Lainaa

    10. Ripalemies 24.6.2014 0:58
      Tulos: +394 (408 ääntä)
      Tässä pitää tietää että jos tiedätte että joku jättää lemmikin huolehtimatta, esimerkiksi jättää mökille vaeltelemaan kesän päätteeksi, niin teillä on lain mukaan velvollisuus tehdä asiasta ilmoitus poliisille tai muille eläinsuojeluviranomaisille.

      Lainaa

    11. Tulos: +168 (180 ääntä)
      Kari on mun idoli

      Lainaa

    12. Tulos: +301 (307 ääntä)
      jostain kumman syystä alko suututtaa tuo mari. miks pitää hankkia lemmikki jos ei oo valmis huolehtimaan siitä koko sen elämän ajan?

      Lainaa

    13. Tulos: +169 (187 ääntä)
      Miksi?? Sitten tällänen tarina lemmikeistä, kuinka mukavia ne on. Olin viettämässä juhannusta paikasa, jossa oli koira, joka oli koko ajan vaatimassa silittämistä ja rapsuttamista. Tuli viereen oikeen surullisen näkösenä, ja jos lopetti, alko se tökkimää tasulla kättä tai katsomaan "Miksi lopetit? Jatka" -tyyliin. Oli ihan kiva koira.

      Lainaa

    14. Tulos: +92 (100 ääntä)
      Ottasin kesämökille oikeasti mielelläni yhden Fifin, mutta 2 oikeaa koiraa vie turhan paljon aikaa. Varsinkin lapsena olisin kovasti innostunut leikkimään moisella!

      Lainaa

    15. Tulos: +245 (257 ääntä)
      Miltähän Marista tuntuis kun joku ottais sen kesäksi ajatuksella "se on varmaan ihan kiva pari kuukautta" ja just ku oot kerenny tottuu siihen paikkaa ja kiintyy siihen ihmiseen niin se hylätää syksyllä kun ei ookkaa enää niin kiva kesäkaveri?

      Lainaa

    16. S. aivartelija 24.6.2014 6:11
      Tulos: +248 (256 ääntä)
      Ja jos tuo fifi ei tunnu tarpeeksi elävältä: Paskaa saa hakea sinne mökkitontille ilmaiseksi katujen varsilta. Haukkua voi joko itse tai sitten äänittää sitä ja kuuntelee. Mari: Kyllä, sinut lasketaan vastuuttomaksi kesälemmikin ottajaksi.

      Lainaa

    17. Tulos: +97 (121 ääntä)
      Olen yhden naisen Kari-faniklubi.

      Lainaa

    18. Tulos: +129 (143 ääntä)
      Taidanpa itsekin väsätä oman Fifin kun jostain käsittämättömästä syystä kämpilleni on eksinyt tiiliskivi. Mari taas.. minkä helvetin takia niitä elukoita ei voida pitää vuoden ympäri? Itse ainakin pidän enemmän täysikasvuisista kissoista kuin kissanpennuista, jotenka jos kissan hankkisi alkukesästä niin satavarmana se sama katti olisi seurana myös vuoden päästä.

      Lainaa

    19. Tulos: +97 (107 ääntä)
      Karin ratkaisu on jopa kestävämpi kuin kiinalaisnuorten kaalilemmikit - hienoa!

      Lainaa

    20. Happiness can be measured with cats 24.6.2014 8:30
      Tulos: +141 (149 ääntä)
      Turhake: Taidanpa itsekin väsätä oman Fifin kun jostain käsittämättömästä syystä kämpilleni on eksinyt tiiliskivi. Mari taas.. minkä helvetin takia niitä elukoita ei voida pitää vuoden ympäri? Itse ainakin pidän enemmän täysikasvuisista kissoista kuin kissanpennuista, jotenka jos kissan hankkisi alkukesästä niin satavarmana se sama katti olisi seurana myös vuoden päästä.
      Samaa mieltä! Kissat paranee vanhetessaan kuin hyvä viini.

      Lainaa

    21. Tulos: -135 (175 ääntä)
      batman: Miltähän Marista tuntuis kun joku ottais sen kesäksi ajatuksella “se on varmaan ihan kiva pari kuukautta” ja just ku oot kerenny tottuu siihen paikkaa ja kiintyy siihen ihmiseen niin se hylätää syksyllä kun ei ookkaa enää niin kiva kesäkaveri?
      En tiedä miltä Marista tuntuis, mut ite en ainakaan valittais jos joku ottais mut kesän ajaks hoitoo. Olishan se ihan mukavaa kun joku hoitas pari kuukaut. Ruokkis, leikkis mun kans, rapsuttelis korvan takaa.. Eihä noin hyvästä kohtelusta kehtaa ees unelmoida.

      Lainaa

    22. kuparipiippu 24.6.2014 11:08
      Tulos: +76 (106 ääntä)
      ↑ Sä voisit mennä muutenkin hoitoon..

      Lainaa

    23. Tulos: +156 (168 ääntä)
      Ehdotan, että Kari menee ja iskee Marin. Houkuttelee Marin luopumaan kämpästään sekä tietysti muusta omaisuudestaan (kun Karilta kyllä löytyy kaikki). Kari voi sitten pitää Maria oikein hyvänä sen pari kuukautta ja sitten potkaista pihalle ilman minkäänlaista omaisuutta tai yösijaa, saati sitten selitystä. Toki plussaa olisi, jos Kari pystyisi myös kuljettamaan Marin mahdollisimman kauas ystävistä ja perheestä :-)

      Lainaa

    24. turnipsitonttu 24.6.2014 12:00
      Tulos: +183 (191 ääntä)
      Toivon, että Marilla tulee olemaan ihana kesäromanssi joka kylmenee kuin syysillat. "Joo, tuota, olihan sun kanssa kesällä ihan kivaa...mutta nyt olis syksy ja arki ja silleen. Ei muistella pahalla. Kyllä sä tiesit ettei tää tuu kestään" Minäkin haluaisin oman Fifin, mutta epäilen ettei tiiliskivi olisi niin onnellinen pienellä parvekkeella. Kyllähän sitä pitää olla tilaa temmeltää. Taidankin hankkia pari kivikaveria. Kaksi poikaa tai tyttöä, ettei syksyllä parvekkeella vilistä suloisia pikkukiviä.

      Lainaa

    25. Tulos: +97 (105 ääntä)
      Epo: No onhan se toki parempi etsiä koti syksyksi kun hylätä tai lopettaa mutta… Lemmikit on eläviä eläimiä, ei mitään ihmisten huvituksia, siksi vastustan tuollaista “eläin kesäksi”-pelleilyä vaikka sen hoitaisi kuinka moraalisesti sitten muuten.
      Eläin otetaan kumppaniksi ja siitä sitoudutaan silloin huolehtimaan hyvin sen kuolemaan saakka. Aivan kuten puoliso periaatteessa! Miksi ikinä ottaa lemmikkiä (tai muodostaa parisuhdetta), ellei eläimeen/kumppaniin halua luoda vahvaa positiivista tunnesidettä ja kommunikaatiosuhdetta, eikö uusi käsilaukku tai tatska riittäisi tunnevammaiselle elävän olennon sijaan? Muu on pohjattoman itsekästä ja julmaa.

      Lainaa

    26. Tulos: +141 (149 ääntä)
      turnipsitonttu: Toivon, että Marilla tulee olemaan ihana kesäromanssi joka kylmenee kuin syysillat. “Joo, tuota, olihan sun kanssa kesällä ihan kivaa…mutta nyt olis syksy ja arki ja silleen. Ei muistella pahalla. Kyllä sä tiesit ettei tää tuu kestään” Minäkin haluaisin oman Fifin, mutta epäilen ettei tiiliskivi olisi niin onnellinen pienellä parvekkeella. Kyllähän sitä pitää olla tilaa temmeltää. Taidankin hankkia pari kivikaveria. Kaksi poikaa tai tyttöä, ettei syksyllä parvekkeella vilistä suloisia pikkukiviä.
      Kivet voi myös steriloida, eikä siihen tarvita kallista eläinlääkäriä. Keität niitä 10 minuuttia isossa kattilassa ja annat jäähtyä hitaasti. Sen jälkeen ne eivät hanki ei-toivottuja jälkeläisiä.

      Lainaa

    27. Seppo Saviniemi 24.6.2014 12:39
      Tulos: +102 (106 ääntä)
      DaaDaa: En tiedä miltä Marista tuntuis, mut ite en ainakaan valittais jos joku ottais mut kesän ajaks hoitoo.Olishan se ihan mukavaa kun joku hoitas pari kuukaut. Ruokkis, leikkis mun kans, rapsuttelis korvan takaa.. Eihä noin hyvästä kohtelusta kehtaa ees unelmoida.
      Ei se pari kuukautta lohduta jos sen jälkeen heitetään kadulle kodittomaksi tai annetaan viimeinen piikki.

      Lainaa

    28. Tulos: +116 (120 ääntä)
      Lyö kyllä aina uudestaan ällikällä, miten voilla olla ihmisiä, joiden mielestä kesälemmikin ottaminen on millään tasolla ok. Sitä typeryyden ja vastuuttomuuden määrää.

      Lainaa

    29. Tulos: -66 (84 ääntä)
      kesälemmikki: Kuka idiootti möi marille koiran? Ei toi voi olla tosissaan..
      Ihan tosissasiko syyllistät myyjää?

      Lainaa

    30. Tulos: -57 (71 ääntä)
      I-kirjain pitää aina kirjoittaa PiENELLÄ kekselle sanaa jossa muut kirjaimet isoja. AiKA RASiTTAVAA, FiFi

      Lainaa

    31. Tulos: -30 (36 ääntä)
      Mä en ainakaan ottais yhtäkään eläintä Marin kaltaiselta omistajalta, vaikka lemmikkejä onkin (myös adoptoitu koira) ja eläinrakas olen... Ei vaikuta hirveen vastuulliselta kasvattajalta. Ihme urpo.

      Lainaa

    32. Tulos: +90 (98 ääntä)
      Timonenä: Ihan tosissasiko syyllistät myyjää?
      Kyllä, ihan tosissani syyllistän minäkin myyjää. Voihan se olla että Mari on valehdellut ummet ja lammet ja myyjä uskonut. Mutta voi olla (kuten usein on) että myyjä on kysynyt muodon vuoksi muutaman kysymyksen, ottanut rahat ja vilkuttanut hyvästit. Mutta olikohan toi Marin juttu kuitenkin pelkkä läppä? Kieroa huumoria? En oo koskaan kuullut että joku ottais kesän alussa koiran/kissan ja jo valmiiksi suunnittelee hankkiutuvansa siitä eroon syksyllä. Kanojen kohdalla sitä tehdään, mutta koiran? Toivon hartaasti että oli läppä.

      Lainaa

    33. Tulos: +74 (76 ääntä)
      Kesälemmikin ottajat hypätkää suohon ja pysykää siellä! Mari: kyllä olet vastuuton..

      Lainaa

    34. Tulos: -26 (32 ääntä)
      utale: Karin ratkaisu on jopa kestävämpi kuin kiinalaisnuorten kaalilemmikit – hienoa!
      Ainoa vaan, ettei kiinalaisnuorilla ole kaalilemmikkejä.

      Lainaa

    35. Tulos: +15 (21 ääntä)
      Jotenkin vaan tuo Fifi nauratti. :D

      Lainaa

    36. Tulos: -79 (91 ääntä)
      "Fifi"? Oi kuinka kekseliästä ja omaperäistä.

      Lainaa

    37. Tulos: +89 (93 ääntä)
      Kesälemmikkien hommaajat pitäs JOKAINEN heittää talvella Lapin metikköön ilman vaatteita, ruokaa tai juomaa ja kattella, miten hyvin siellä -30 asteen pakkasessa kaivelevat ittelleen ruokaa ja lämpimän kolon. Kattellaas ovatko talven jälkeen elossa. Se olisi niille oikea rangaistus ja tuollainen rangaistus pitäisi lukea Suomen laissa kesälemmikkien hommaajille. Ja Kari. Olet kuningas!

      Lainaa

    38. Tulos: +93 (97 ääntä)
      Hei ihmiset, HETI kun kuulette ees vihjauksen siitä, et joku on jättämässä lemmikin, yleensä kissan mökille, nii laitatte viestiä vähintäänkin paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen, mieluiten poliisille. Kesäkissa ei oo leikin asia, se suloinen ressukka, joka on oppinut kesän aikana luottamaan täysin ihmisiin, paleltuu syksyn tullen kuoliaaksi tai nääntyy nälkään hitaasti ja kivuliaasti. Varmaan moni tiesikin jo, mutta näitä ei estetä kuin ihmisten omalla aktiivisuudella! :) T. Eläinrakas kissanomistaja

      Lainaa

    39. Tulos: -36 (50 ääntä)
      awwi: jostain kumman syystä alko suututtaa tuo mari. miks pitää hankkia lemmikki jos ei oo valmis huolehtimaan siitä koko sen elämän ajan?
      Voisihan siitä tosiaan pitää huolen siihen kesän loppuun ja sitten tehdä makkaraa. Jotenkin vaan tuntuu, ettei tämäkään kelpaa... aina on valitettava jostain.

      Lainaa

    40. Tulos: +59 (65 ääntä)
      Minua on aina säälittänyt, kun ihmiset hylkää kissojaan kaduille, mutta en oikeasti uskonut, että joku Marin tapaan ostaa eläimen ihan vaan kesän iloksi :o Onnea vaan Marille, jos kiintyy noin vähän omaan lemmikkiinsä, että etsii sille jo kotia, mutta entäs Lilo? Oma koirani ainakin on niin yhden emännän koira, ettei se pystyisi ikinä vaihtamaan kotia ilman ongelmia, se ei edes nuku rauhassa jos joutuu sukulaisille hoitoon ja ne on sentään tuttuja jotka se on tottunut näkemään viikottain..

      Lainaa

    41. Tulos: +23 (27 ääntä)
      Fifi <3

      Lainaa

    42. Tulos: -28 (72 ääntä)
      Meillä oli kaksi kesäkissaa vuonna 1991. Itse täytin loppukesästä kuusi vuotta, en ollut päättämässä asiasta. Kesän lopussa Murri ja Purri muuttivat mökiltämme maataloon ja pääsivät navettakissoiksi. Kauhistuttavaa vai ihan okei?

      Lainaa

    43. Tulos: -9 (51 ääntä)
      Ja eri viestissä, jotta voin tulkita tykkäykset oikein. Tuttumme kasvatti broiler-kaneja (luit oikein, pupuja), ja monena vuonna sain kaksi kesäkania sieltä. Asuivat mökin pihalla kaksiosaisessa häkissä, lenkkeilivät valjaissa ja saivat paljon huomiota. Kesän lopussa pääsivät takaisin kotiin ja oletettavasti pataan aika pian - mitä en onneksi itse silloin tiennyt, ja tuskin meidän ruokapöytäämme. Pitkään sen jälkeenkin (kesäkanitraditio loppui pian sen jälkeen, kun hankimme koiran) kävin serkkujen ja kavereiden kanssa kanilassa, meillä oli nimikkokanit, onneksi aina niin pienet etteivät yleensä kadonneet jäljettömiin ennen seuraavaa kesää, jolloin muutenkin valitsimme uudet pienet nimikkokanit arvellen, ettemme edes tunnistaisi niitä vanhoja, läskejä viimevuotisiamme. En ikimaailmassa jättäisi lemmikkieläintä luontoon - enkä kyllä kasvattaisi ja tappaisi mitään eläimiä, satunnainen kalastaminen riittää minun murhanhimoni tyydyttämiseen. Onneksi muuten löytyy teitä, joiden mielestä aikuinen kissa (tai muu eläin) on paljon parempi kuin pikkupentu. Joskus tunnen huonoa omaatuntoa siitä, että haluan kissanpennun sitten kun se on mahdollista (pysyvä, tarpeeksi iso kämppä jne), koska pennut ovat söpöintä mitä maailmasta löytyy. Ei sillä, etten voisi kiintyä isompaankin, mutta jos voin valita, otan sen pentuna. (Onneksi mr. Ällö ei enää ole täällä, tuo viimeinen lause...)

      Lainaa

    44. Tulos: +81 (85 ääntä)
      ^Kauhistuttavaa. Meidän mökin vieressä on navetta, johon useampikin matkaaja on jättänyt kesäkissansa elämään "onnellista, vapaata navettakissan elämää". Yhtäkään kissaa ei oltu steriloitu, eikä naapurillamme todellakaan ole varaa alkaa steriloimaan kissoja, joita tallissa ravasi parhaimmillaan vajaa kymmenen. Kissat tappelivat reviireistä, hoitipa vaarini kerran nuorta poikakissaa, jonka silmä oli puhjennut ja pahoin tulehtunut riehuessa. Korvien katoaminen ei ollut yllättävää. Rellestys päättyi reilu vuosi sitten, kun paikalle eksyi ilves, joka söi kissoista jokikisen, päätellen siitä, ettei yhtäkään enää nähty. Ja arvatkaas mitä? Ilves on siirtynyt muualle, ja kesäkissoja on taas käyty jättämässä naapurimme talliin. Toivoisin vain, ettei tarvitsisi nähdä enää yhtään kärsivää kisua, joka mökkimme pihalla käy vierailemassa.

      Lainaa

    45. vastuullinen 25.6.2014 9:42
      Tulos: +61 (65 ääntä)
      Kyllä Mari olet just semmonen vastuuton paska ja sietääki olla paha mieli.

      Lainaa

    46. vastuullinen 25.6.2014 9:43
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Ja Kari <3

      Lainaa

    47. Tulos: +13 (21 ääntä)
      Tunnen erään sairaan henkilön, jolla on tällä hetkellä kolme iso koiraa, ahdas paskanen kaksio, akka muutenkin täys sekopää. Olipa niillä kerran kierokoira, josta tää akka sanoi "et saa loppuelämäksi kodin", no vuos meni, ja kun kukaan ei ostanut sitä haisupalloa 60 eurolla, joka muutenkin oli arvaamaton, niin se lopetti sen:D ei ollut tälläkään rouvalla kaikki muumit laaksossa, karjuu vaan ja saa ihme kohtauksia. Voinko tehdä nimettömänä eläinsuojelu ilmoituksen? koirille ei anneta vettä kuulemma kuin 2 kertaa päivässä,eikä niitä käytetä ulkona kovin usein, eikä käydä lenkillä kovin usein.

      Lainaa

    48. Tulos: +33 (39 ääntä)
      Miau: Meillä oli kaksi kesäkissaa vuonna 1991. Itse täytin loppukesästä kuusi vuotta, en ollut päättämässä asiasta. Kesän lopussa Murri ja Purri muuttivat mökiltämme maataloon ja pääsivät navettakissoiksi. Kauhistuttavaa vai ihan okei?
      Tavallaan kauhistuttavaa, mutta on se nyt parempi että ne sai kodin lopuksi ja eihän me nyt periaatteessa tiedetä oliko se kovinkin valmiiksi suunniteltua että ne menee sinne lopuksi tai oliko ne alunperinkin sieltä jne. Meillä oli yhdessä vaiheessa pelastetun kissan pentuja (luultavasti raskaaksi tullut kesäkissa). Pennuille, joita oli kolme, hankittiin tarkasti kodit ja yhdelle niistä tuli omistaja joka ei voinut pitää kissaa jatkuvasti, mutta talossa oli hiiriongelma ja hän kaipasi sinne seuraa. Kissa sitten sai olla sielä hänen kanssaa kun hän pystyi pitämään kissaa ja lopulta kun hänestä syövän vuoksi aika jätti olimme sopineet että kissa palaa meille.

      Lainaa

    49. Tulos: -129 (137 ääntä)
      Haetaan joka kesä pojalle lemmikki kesäksi ja sitten vaari vie sen "virheille laitumille". Eli listii haulikolla. :) Poika tyytyväinen joka kesä ja ei ole riesaksi loppuvuonna.

      Lainaa

    50. Tulos: -112 (116 ääntä)
      Haetaan joka kesä pojalle lemmikki kesäksi ja sitten vaari vie sen “virheille laitumille”. Eli henki pois :) Poika tyytyväinen joka kesä ja ei ole riesaksi loppuvuonna.

      Lainaa

    51. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Suunniteltua tietääkseni oli, eivät olleet sieltä (en tiedä mistä).

      Lainaa

    52. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Mari voitaisiin tunkea kuparisonnin sisälle joksikin aikaa....

      Lainaa

    53. Tulos: +29 (31 ääntä)
      meh: Mari voitaisiin tunkea kuparisonnin sisälle joksikin aikaa….
      Pistetään nimimerkki mm2/3 sinne kans *grrrrrrrr* tollaisille ei pidä antaa mitää eläimiä ja lapsetkin otettava pois! tekee niille vielä saman kun noille eläinparoille:(

      Lainaa

    54. Tulos: +74 (76 ääntä)
      mm2: Haetaan joka kesä pojalle lemmikki kesäksi ja sitten vaari vie sen “virheille laitumille”. Eli listii haulikolla. Poika tyytyväinen joka kesä ja ei ole riesaksi loppuvuonna.
      Haetaan joka kesä Kiinasta kakara kesäksi ja sitten vaari vie sen "takaisin Kiinaan". Eli listii haulikolla :) Ollaan tyytyväisiä eikä ole kakara sitten riesaksi koko loppuelämää.

      Lainaa

    55. Tulos: +28 (32 ääntä)
      ddddd: Tunnen erään sairaan henkilön, jolla on tällä hetkellä kolme iso koiraa, ahdas paskanen kaksio, akka muutenkin täys sekopää. Olipa niillä kerran kierokoira, josta tää akka sanoi “et saa loppuelämäksi kodin”, no vuos meni, ja kun kukaan ei ostanut sitä haisupalloa 60 eurolla, joka muutenkin oli arvaamaton, niin se lopetti sen:D ei ollut tälläkään rouvalla kaikki muumit laaksossa, karjuu vaan ja saa ihme kohtauksia. Voinko tehdä nimettömänä eläinsuojelu ilmoituksen? koirille ei anneta vettä kuulemma kuin 2 kertaa päivässä,eikä niitä käytetä ulkona kovin usein, eikä käydä lenkillä kovin usein.
      voi jättää nimettömänä eläinsuojeluilmoituksen. http://www.sey.fi/elainsuojelu/seyn_elainsuojeluneuvojat/tee_elainsuojeluilmoitus_netissa

      Lainaa

    56. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Fifihän on hyvä lemmikki! : D

      Lainaa

    57. kikkeliskakkeliskuu 27.6.2014 22:09
      Tulos: -54 (74 ääntä)
      Niinno luin tänään hyvän tarinan kyllä aiemmin joka palautui mieleeni tästä vaikka aiheeseen ei liitykään.. mutta menin jotenkuten näin: Nainen meni lääkärille ja pyysi apua "Sain juuri lapsen ja nyt olen taas raskaana, en jaksa pitää huolta kahdesta vauvasta samaan aikaan, haluan keskeyttää raskauteni, autattehan?" Lääkäri pohti hetkisen ja vastasi "minulla on sinulle ratkaisu ja se on sinulle vähemmän vaarallisempikin". Nainen oli tyytyväinen ajatellen että lääkäri auttaisi häntä. Lääkäri paljasti suunnitelmansa "Jotta sinun ei tarvitsisi hoitaa kahta vauvaa samaan aikaan voisimme tappaa jo syntyneen vauvasi. Näin sinun ei tarvitsisi huolehtia kahdesta vauvasta samaan aikaan ja saisit hieman lepoa ennenkuin uusi syntyy. Jos aiomme tappaa jommankumman vauvoista niin eihän sillä ole väliä kumman. Ja tämä on paljon turvallisempaa sinun ruumiillesikin." Nainen järkyttyi ja sanoi ettei lasta voi tappaa johon lääkäri totesi olevansa samaa mieltä. Eli rikos on sama, tapoitko sitten sen jo syntyneen vai vasta kehittyvän! Niin ja miten tämä sitten tuli mieleeni oli se että se on periaatteessa juurikin sama hylkäätkö lapsesi vai lemmikkisi. Olet perseestä joka tapauksessa ja sydämetön paskapää joka ansaitsisi jotain niin kamalaa etten edes keksi mitä!!! "Haetaan joka kesä Kiinasta kakara kesäksi ja sitten vaari vie sen “takaisin Kiinaan”. Eli listii haulikolla :) Ollaan tyytyväisiä eikä ole kakara sitten riesaksi koko loppuelämää." Tuota kommenttia nauroin todella makeasti, en siksi että se olisi jotenkin oikeasti hauskaa että joku tekisi noin vaan siksi että se teki erittäin hyvän pointin etenkin tämän kommentin jälkeen "Haetaan joka kesä pojalle lemmikki kesäksi ja sitten vaari vie sen “virheille laitumille”. Eli listii haulikolla. Poika tyytyväinen joka kesä ja ei ole riesaksi loppuvuonna." Menkää oikeesti ampumaan itteänne haulikolla jalkaan kesälemmikin ottajat

      Lainaa

    58. Tulos: +52 (62 ääntä)
      kikkeliskakkeliskuu: Niinno luin tänään hyvän tarinan kyllä aiemmin joka palautui mieleeni tästä vaikka aiheeseen ei liitykään.. mutta menin jotenkuten näin: Nainen meni lääkärille ja pyysi apua “Sain juuri lapsen ja nyt olen taas raskaana, en jaksa pitää huolta kahdesta vauvasta samaan aikaan, haluan keskeyttää raskauteni, autattehan?” Lääkäri pohti hetkisen ja vastasi“minulla on sinulle ratkaisu ja se on sinulle vähemmän vaarallisempikin”. Nainen oli tyytyväinen ajatellen että lääkäri auttaisi häntä. Lääkäri paljasti suunnitelmansa “Jotta sinun ei tarvitsisi hoitaa kahta vauvaa samaan aikaan voisimme tappaa jo syntyneen vauvasi. Näin sinun ei tarvitsisi huolehtia kahdesta vauvasta samaan aikaan ja saisit hieman lepoa ennenkuin uusi syntyy. Jos aiomme tappaa jommankumman vauvoista niin eihän sillä ole väliä kumman. Ja tämä on paljon turvallisempaa sinun ruumiillesikin.” Nainen järkyttyi ja sanoi ettei lasta voi tappaa johon lääkäri totesi olevansa samaa mieltä. Eli rikos on sama, tapoitko sitten sen jo syntyneen vai vasta kehittyvän!
      En koskaan voisi kuvitella tekeväni itselleni aborttia, mutta on silti sairas ajattelutapa ja suoranaista propagandaa verrata vasta kehittyvän alle 12 viikkoisen sikiön "tappamista" vauvaan, joka on jo syntynyt. Raskauksista noin 10-15% päättyy muutenkin sikiön kuolemaan ennen 12 viikkoa ja siksi sitä sanotaan raskauden riskiajaksi. Imeväiskuolleisuushan taas on Suomessa 3,7/1000 kohden eli 0,0037%. Sikiö on ennen abortin tekoa alle 9cm pitkä ja painaa alle 20g - täysikasvuinen vauva taas n.50cm pitkä ja painaa n. 3500g, hänellä on tarve jatkuvaan vuorovaikutukseen ja hän pystyy ilmaisemaan tarpeensa. "Ihan sama rikos" siis tosiaan.

      Lainaa

    59. Hörhöjä kaikkialla 30.6.2014 8:41
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Kari on asian ytimessä!

      Lainaa

    60. Tulos: -38 (42 ääntä)
      Sen nyt vielä ymmärtää, jos kuolaavan, haisevan ja räkyttävän rakin hylkää kesän päätteeksi, mutta muille eläimille se on aika julma teko.

      Lainaa

    61. Tulos: +25 (29 ääntä)
      Hanna: En koskaan voisi kuvitella tekeväni itselleni aborttia, mutta on silti sairas ajattelutapa ja suoranaista propagandaa verrata vasta kehittyvän alle 12 viikkoisen sikiön “tappamista” vauvaan, joka on jo syntynyt. Raskauksista noin 10-15% päättyy muutenkin sikiön kuolemaan ennen 12 viikkoa ja siksi sitä sanotaan raskauden riskiajaksi. Imeväiskuolleisuushan taas on Suomessa 3,7/1000 kohden eli 0,0037%. Sikiö on ennen abortin tekoa alle 9cm pitkä ja painaa alle 20g – täysikasvuinen vauva taas n.50cm pitkä ja painaa n. 3500g, hänellä on tarve jatkuvaan vuorovaikutukseen ja hän pystyy ilmaisemaan tarpeensa. “Ihan sama rikos” siis tosiaan.
      Lisäks toi "paljon turvallisempaa sinunkin ruumiillesi". Joopajoo. Abortin sivuoireet on hetkellinen runsas verenvuoto joka muistuttaa kovia menkkoja, ei muuta. Kun taas raskaus ja synnytys on vaarallisinta mitä suurimmalle osalle naisista käy.

      Lainaa

    62. Tulos: +19 (21 ääntä)
      batman: Miltähän Marista tuntuis kun joku ottais sen kesäksi ajatuksella “se on varmaan ihan kiva pari kuukautta” ja just ku oot kerenny tottuu siihen paikkaa ja kiintyy siihen ihmiseen niin se hylätää syksyllä kun ei ookkaa enää niin kiva kesäkaveri?
      Ja vielä sillä erolla et vaikka Mari hylättäisiin särkyneine sydämineen johonkin syksyn alkaessa, hän todennäköisesti kykenee silti huolehtimaan mm. omasta ruoansaannistaan, toisin kun nelijalkaiset ystävämme.

      Lainaa

    63. Tulos: -33 (35 ääntä)
      Kyllä aina on parempivaihtoehto ottaa se kesäkissa ja hylätä se syksyllä kuin että alkaa sitä koko loppuelämän hoitamaan ku onhan se jo niin kallistakin se ylläpitokin . Niin ja kyllä minä olisin valamis maille antamaan kwsälemmikin iliman mitää kyselemättä.

      Lainaa

    64. Tulos: -14 (18 ääntä)
      Multa muuten olis mahdollista saara koiran pentuja erillisestä jos joku haluaa 100 kpl

      Lainaa

    65. Tulos: -13 (17 ääntä)
      simo: Multa muuten olis mahdollista saara koiran pentuja erillisestä jos joku haluaa 100 kpl
      Siis 100 euroa kpl

      Lainaa

    66. Tulos: -7 (11 ääntä)
      Hello: Ihana Kari!
      Ai Runk Kari vai ?

      Lainaa

    67. Raukea satuhahmo 31.8.2024 12:09
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Epo: No onhan se toki parempi etsiä koti syksyksi kun hylätä tai lopettaa mutta... Lemmikit on eläviä eläimiä, ei mitään ihmisten huvituksia, siksi vastustan tuollaista "eläin kesäksi"-pelleilyä vaikka sen hoitaisi kuinka moraalisesti sitten muuten.
      Vanha juttu, jota lienee turha enää kommentoida, mutta kommentoin silti. Ei tuollaista voi hoitaa "moraalisesti". Vain pentutehtailija myy koiran ihmiselle, joka etsii pelkkää kesälemmikkiä. Eli vähintään tuet pentutehtailijaa.
      Tai sitten valehtelet ummet lammet kasvattajalle, eikä sekään ole oikein. Hyvä kasvattaja kyllä haluaa selvittää, millaiseen kotiin pentu lähtee. Tai jos hankkii aikuisen koiran, niin ei kukaan eläimestään välittävä halua myydä sitä kiertolaiseksi.
      Kodinvaihto ei myöskään ole koiralle mikään pikkujuttu. Yllättäviä tilanteita toki sattuu, mutta ethän sinä nyt voi jo ennalta suunnitella, että hylkäänpä koiran sitten huvikseni.
      Kukaan koirista oikeasti jotain ymmärtävä ei ottaisi kesäkoiraa, joten koira ei varmasti tule saamaan hyvää kohtelua ja koulutusta tällaisessa kodissa. Pahimmillaan siitä tulee ongelmakoira ja kiertolainen.
      Ei ole olemassa eettistä tapaa hankkia kesälemmikkiä. 

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: koira, kissa, kuva, kesä, kesäkissa, kesäkoira, kesälemmikki, kesälemmikit