Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mammapalstalta päivää, osa 7

Siinä on äiteillä taas ihmettelemistä.
Mammapalstalta päivää, osa 7

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 70 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. (T)reissaaja 19.6.2014 0:31
      Tulos: +262 (364 ääntä)
      käviköhän noi lukionkin/amiksenkin ihan vain siksi, että ne halus kalliit juhlat :)

      Lainaa

    2. Tulos: +203 (229 ääntä)
      Tuli naurettua Heidille! :'D Syynsä kullakin.

      Lainaa

    3. Tyhmyys periytyy 19.6.2014 0:54
      Tulos: -194 (492 ääntä)
      Ei äitiyden ole pakko tarkoittaa aivohalvausta. Ainakin minä sain ÄO-testistä tuloksen 146 synnytettyäni kaksi lasta. Toivoisin, että muutamat kävisivät testissä ennen raskaaksi hankkiutumistaan ja luopuisivat suunnitelmasta, jos tulos jää alle sadan. Se on väestön keskiarvo.

      Lainaa

    4. Tulos: +629 (693 ääntä)
      Mikä kaikilla on naimisiinmenoa vastaan? Itse kun menin naimisiin, niin työkaverini kyselivät "joko on elämä päin h****ttiä??" Ei, ei ole. Olen yhdessä saman naisen kanssa kuin ennen naimisiinmenoa. Eli henkilön, jota rakastan. Miksi naimisiinmenon pitäisi huonontaa elämänlaatua? Miksi oletetaan, että sama rakkaus mikä kahden ihmisen välillä on, ei jatkuisi samanlaisena avioliitossa?

      Lainaa

    5. Tulos: +335 (395 ääntä)
      Kertokaa nyt mikä se monokini on

      Lainaa

    6. Tulos: +151 (165 ääntä)
      Siis ei vittu varmasti saa Suomesta monokinejä.. Voi huoh, onkohan hän edes katsonut Suomalaisia/pohjoismaisia nettikauppoja ennenkuin kysymyksensä postasi?

      Lainaa

    7. Tulos: +121 (131 ääntä)
      Lumia: Kertokaa nyt mikä se monokini on
      Kuin bikini mutta edessä on jonkin verran kangasta, joka yhdistää osat. Ei pidä sekoittaa mankiniin. Esimerkkinä vaikka tämä http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/rantavaatteet/uimapuvut/friis-company-180/gold-monokini-181162-14/

      Lainaa

    8. Tulos: +164 (234 ääntä)
      Tyhmyys periytyy: Ei äitiyden ole pakko tarkoittaa aivohalvausta. Ainakin minä sain ÄO-testistä tuloksen 146 synnytettyäni kaksi lasta. Toivoisin, että muutamat kävisivät testissä ennen raskaaksi hankkiutumistaan ja luopuisivat suunnitelmasta, jos tulos jää alle sadan. Se on väestön keskiarvo.
      Nyt jotain rajaa, olen lähes 100% varma, ettei oma älykkyytesi ylitä tuota mainitsemaasi maagista sadan rajaa.

      Lainaa

    9. Tulos: +78 (86 ääntä)
      Olen kyllä monokkelista kuullut, mutta että monokini. Onneksi sekis sentään selvisi jo, ennen kuin itse tarvitsi Googlea käyttää.

      Lainaa

    10. Tulos: +287 (289 ääntä)
      (T)reissaaja: käviköhän noi lukionkin/amiksenkin ihan vain siksi, että ne halus kalliit juhlat
      Mun äitini yksi suurimpia argumentteja, miksi mun pitäisi käydä lukio oli itse asiassa: "Se tuntuu sitten hienolta pitää ylioppilaslakkia vappuna päässä, mä haluan, että sä koet sen!"

      Lainaa

    11. Tulos: -65 (121 ääntä)
      Jännä tuo monokini. Samalla logiikallahan bikiniä voi kutsua dikiniksi!

      Lainaa

    12. Tulos: +214 (228 ääntä)
      puujalka: Jännä tuo monokini. Samalla logiikallahan bikiniä voi kutsua dikiniksi!
      Monokinin logiikkahan on se, että bikiniä kutsutaan jo bi-kiniksi.

      Lainaa

    13. Tulos: +76 (86 ääntä)
      Tänä juhannuksena onkin tarpeen MONOkini.

      Lainaa

    14. Tulos: +75 (91 ääntä)
      (T)reissaaja: käviköhän noi lukionkin/amiksenkin ihan vain siksi, että ne halus kalliit juhlat
      Se oli varmaankin sarkasmia, koska kysymys oli typerä.

      Lainaa

    15. Tulos: +37 (129 ääntä)
      Saatanan Taunot.... Monokini ja Bikini.... Mono = Yksi, Bi = kaksi... Yssi vaatekappale.... Kassi vaatekappale... Comprende?

      Lainaa

    16. Tulos: -69 (97 ääntä)
      Virallisten älykkyystestien maksimi on 135.

      Lainaa

    17. Tulos: -93 (137 ääntä)
      Pointti: Monokinin logiikkahan on se, että bikiniä kutsutaan jo bi-kiniksi.
      Et tainnut nyt ymmärtää edellisen kommentoijan logiikkaa. MONO-etuliite viittaa yhteen (esim. MONOlogi) ja DI-etuliite kahteen (esim. DIalogi). Siksi tuo dikini. Ja ennenkuin seuraava pääsee tästäkin naputtamaan niin kyllä, ymmärrän että bikini on jo kauan sitten vakiintunut nimi eikä sitä ole nimetty etuliitteen perusteella eikä varmasti ole ajateltu, että joku päivä tehdään monokinejä.

      Lainaa

    18. Tulos: +68 (82 ääntä)
      mmh: Virallisten älykkyystestien maksimi on 135.
      Jos sille lipsahti se ykkönen siihen eteen vahingossa?

      Lainaa

    19. Tulos: +105 (119 ääntä)
      Jaahas: Et tainnut nyt ymmärtää edellisen kommentoijan logiikkaa. MONO-etuliite viittaa yhteen (esim. MONOlogi) ja DI-etuliite kahteen (esim. DIalogi). Siksi tuo dikini. Ja ennenkuin seuraava pääsee tästäkin naputtamaan niin kyllä, ymmärrän että bikini on jo kauan sitten vakiintunut nimi eikä sitä ole nimetty etuliitteen perusteella eikä varmasti ole ajateltu, että joku päivä tehdään monokinejä.
      Huoh. "bi- 1a combining form meaning “twice,” “two,” used in the formation of compoundwords: bifacial; bifarious. "

      Lainaa

    20. Hörhöjä kaikkialla 19.6.2014 9:05
      Tulos: +7 (63 ääntä)
      Hehkuttaa sitä, että sai eilen? On elämä aika kuivaa jos yhtä kertaakin pitää hehkuttaa.

      Lainaa

    21. Tulos: +131 (133 ääntä)
      Jaahas: Et tainnut nyt ymmärtää edellisen kommentoijan logiikkaa. MONO-etuliite viittaa yhteen (esim. MONOlogi) ja DI-etuliite kahteen (esim. DIalogi). Siksi tuo dikini. Ja ennenkuin seuraava pääsee tästäkin naputtamaan niin kyllä, ymmärrän että bikini on jo kauan sitten vakiintunut nimi eikä sitä ole nimetty etuliitteen perusteella eikä varmasti ole ajateltu, että joku päivä tehdään monokinejä.
      Ja etuliite bi- tarkoittaa mielestäsi...?

      Lainaa

    22. Tulos: +128 (136 ääntä)
      Jaahas: Et tainnut nyt ymmärtää edellisen kommentoijan logiikkaa. MONO-etuliite viittaa yhteen (esim. MONOlogi) ja DI-etuliite kahteen (esim. DIalogi). Siksi tuo dikini. Ja ennenkuin seuraava pääsee tästäkin naputtamaan niin kyllä, ymmärrän että bikini on jo kauan sitten vakiintunut nimi eikä sitä ole nimetty etuliitteen perusteella eikä varmasti ole ajateltu, että joku päivä tehdään monokinejä.
      Voi ei, kyllä nyt on tullut matikankirjoihin paha moka, kun oppilaille opetetaan monomeista ja binomeista. Ja kaverini on valehdellut väittäessään olevansa biseksuaali, hänhän on tietenkin diseksuaali! (Rautalangasta: di ei ole maailman ainoa kahta tarkoittava etuliite.)

      Lainaa

    23. Tulos: +98 (102 ääntä)
      skörä: Voi ei, kyllä nyt on tullut matikankirjoihin paha moka, kun oppilaille opetetaan monomeista ja binomeista. Ja kaverini on valehdellut väittäessään olevansa biseksuaali, hänhän on tietenkin diseksuaali! (Rautalangasta: di ei ole maailman ainoa kahta tarkoittava etuliite.)
      b - tuo väärinpäin mennyt d.

      Lainaa

    24. Tulos: -38 (84 ääntä)
      Rekkapena: Ja etuliite bi- tarkoittaa mielestäsi…?
      Jos nyt aletaan ihan pilkkua viilaamaan niin DI-etuliite on numeerinen etuliite, jota käytetään kuvaamaan jonkin aineen tai kappaleen monikertaa. Se on suomessa yleisempi kuin BI, joten jo sillä perusteella voisi "suomentaa" lainasanan bikini dikiniksi. Onhan niitä muitakin lainasanoja suomalaisten suuhun muokattu. Ja jos vielä jatketaan tätä pilkun viilausta niin DI-etuliitettä käytetään kreikkalaisten lainasanojen sekä tieteellisten sanojen edessä. Bikinit on saanut nimensä Bikinin atollin mukaan, jota käytettyyn ydinkokeisiin ja atomipommien räjäyttelyyn. Lisäksi ensimmäisiä kuvia bikineistä löyty kreikkalaisista luolamaalauksista 1400-luvulta eaa. Lisäksi bikiniä kuvattiin maailman pienimmäksi uima-asuksi (vrt. atomi). Ai mä odotan jo innolla kuinka porukka ottaa kuumaa tästä. ;)

      Lainaa

    25. Tulos: +62 (70 ääntä)
      Jes, ÄiTyLIt-ryhmän neropatit jälleen vauhdissa. Kuka helvetti tuon kirjoitusasunkin on keksinyt.

      Lainaa

    26. Tulos: +70 (72 ääntä)
      Kyllä tuossa naimisiin huijattujen kommenteissa minunkin mielestäni haisee vahvasti sarkasmi. Mutta Jennyn lapsen puolesta pelottaa.

      Lainaa

    27. Tulos: +155 (163 ääntä)
      Trikiini on sellanen missä on kolme osaa, esim bikinit mihin kuuluu lippalakki

      Lainaa

    28. Tulos: -17 (35 ääntä)
      mäki sain eilen!! ja saan tänäänki!! naurava naama

      Lainaa

    29. Tulos: +21 (45 ääntä)
      Jaahas: Jos nyt aletaan ihan pilkkua viilaamaan niin DI-etuliite on numeerinen etuliite, jota käytetään kuvaamaan jonkin aineen tai kappaleen monikertaa. Se on suomessa yleisempi kuin BI, joten jo sillä perusteella voisi “suomentaa” lainasanan bikini dikiniksi. Onhan niitä muitakin lainasanoja suomalaisten suuhun muokattu. Ja jos vielä jatketaan tätä pilkun viilausta niin DI-etuliitettä käytetään kreikkalaisten lainasanojen sekä tieteellisten sanojen edessä. Bikinit on saanut nimensä Bikinin atollin mukaan, jota käytettyyn ydinkokeisiin ja atomipommien räjäyttelyyn. Lisäksi ensimmäisiä kuvia bikineistä löyty kreikkalaisista luolamaalauksista 1400-luvulta eaa. Lisäksi bikiniä kuvattiin maailman pienimmäksi uima-asuksi (vrt. atomi). Ai mä odotan jo innolla kuinka porukka ottaa kuumaa tästä.
      Jos nyt vaikka myöntäisit olevasi väärässä ja lakkaisit olemasta idiootti. Kyllä, ei näsäviisas, vaan idiootti, sillä näsäviisastelussa ollaan oikeassa.

      Lainaa

    30. Tulos: +40 (50 ääntä)
      Mr. Jouko: Saatanan Taunot…. Monokini ja Bikini…. Mono = Yksi, Bi = kaksi… Yssi vaatekappale…. Kassi vaatekappale… Comprende?
      Ei. Bikini ei tarkoita kahta vaatekappaletta. Bikini nimi tulee vaatteen historiasta, vuodelta 1946, kun bikinit keksinyt insinööri (Louis Réard) antoi nimen ydinkoealueen mukaan (Bikini atollit).

      Lainaa

    31. Tulos: +18 (26 ääntä)
      Jaahas: Jos nyt aletaan ihan pilkkua viilaamaan niin DI-etuliite on numeerinen etuliite, jota käytetään kuvaamaan jonkin aineen tai kappaleen monikertaa. Se on suomessa yleisempi kuin BI, joten jo sillä perusteella voisi “suomentaa” lainasanan bikini dikiniksi. Onhan niitä muitakin lainasanoja suomalaisten suuhun muokattu. Ja jos vielä jatketaan tätä pilkun viilausta niin DI-etuliitettä käytetään kreikkalaisten lainasanojen sekä tieteellisten sanojen edessä. Bikinit on saanut nimensä Bikinin atollin mukaan, jota käytettyyn ydinkokeisiin ja atomipommien räjäyttelyyn. Lisäksi ensimmäisiä kuvia bikineistä löyty kreikkalaisista luolamaalauksista 1400-luvulta eaa. Lisäksi bikiniä kuvattiin maailman pienimmäksi uima-asuksi (vrt. atomi). Ai mä odotan jo innolla kuinka porukka ottaa kuumaa tästä.
      Kuten itse sanoit, bikinit ovat saaneet nimensä Bikini-atollin mukaan, eikä sillä ole mitään tekemistä bi-etuliitteen kanssa, joten ei ole ollut mitään syytä "suomentaa" sitä dikiniksi.
      jukkapalmu: Trikiini on sellanen missä on kolme osaa, esim bikinit mihin kuuluu lippalakki
      Tiedoksi vain, että trikini on oikeasti olemassa mutta sen kokoonpanossa on hieman enemmän vaihtelua. Pitkän ja hartaan Google-kuvahaun jälkeen voin kuitenkin todeta, että yleisimmässä versiossa edessä oleva kangas haarautuu joko heti lantiolla tai vasta jonkin verran rintojen alapuolella.

      Lainaa

    32. Tulos: +10 (18 ääntä)
      ja jottei totuus unohtuisi, niin modernit bikinit ovat saaneet nimensä suunnitteluaikaan ajankohtaisesta Bikinin atollista. Googlatkaa vaikka, jos ette usko. ;)

      Lainaa

    33. Tulos: -99 (117 ääntä)
      Mutta moniko nainen tietää eron Euroopan ja Euroopan unionin välillä. niii--in.... sepä se...

      Lainaa

    34. Tulos: -26 (30 ääntä)
      Rekkapena: Ja etuliite bi- tarkoittaa mielestäsi…?
      Jos en väärässä ole niin Bi = "Kohta, Molempia"

      Lainaa

    35. Tulos: +34 (46 ääntä)
      Bikineiden bi-etuliitteellä ei ole mitään tekemistä merkityksen "kaksi" kanssa. Bikini atolli nyt vain sattui nimeltään olemaan bikini. Ei Dianakaan ole kahden Anan yhdistelmä. Kaikki määrään viittavat etuliitteet ovat siis väärin bikineistä puhuttaessa. Tästä syystä monokinille pitäisi periaatteessa keksiä kokonaan uusi nimi. Mururoa vaikkapa voisi olla kiva nimi, jos atolleja käytetään. :) Henkilökohtaisesti hyväksyn toki monokinit ja mankinit sanoina, mutta viilasin nyt pilkkua, kun sitä on ilmassa.

      Lainaa

    36. Kuusmetrinenkaulahuivi 19.6.2014 15:07
      Tulos: +12 (18 ääntä)
      Justiin nää avioliittostereotypiat on saanu mutki harkitsemaan josko vaan hommaisi väh. 5 koiraa ja muuttaisi johonkin maalle mätänemään.

      Lainaa

    37. Tulos: +46 (72 ääntä)
      saddsasda3: Mutta moniko nainen tietää eron Euroopan ja Euroopan unionin välillä. niii–in…. sepä se…
      Ei kukaan. Ei edes Angela Merkel. Ei tuollaista ydinfysiikkaan verrattavissa olevaa tietoa tarvita voileipien tekoon.

      Lainaa

    38. Tulos: +34 (54 ääntä)
      saddsasda3: Mutta moniko nainen tietää eron Euroopan ja Euroopan unionin välillä. niii–in…. sepä se…
      Lähes kaikki? (Niille jotka ei tiedä: Eurooppa on maantieteellinen alue kun taas Euroopan unioniin pitää erikseen liittyä, ja se muutenkin ylittää maantieteellisen euroopan rajat)

      Lainaa

    39. Tulos: -8 (46 ääntä)
      Tyhmyys periytyy: Ei äitiyden ole pakko tarkoittaa aivohalvausta. Ainakin minä sain ÄO-testistä tuloksen 146 synnytettyäni kaksi lasta. Toivoisin, että muutamat kävisivät testissä ennen raskaaksi hankkiutumistaan ja luopuisivat suunnitelmasta, jos tulos jää alle sadan. Se on väestön keskiarvo.
      Miksi tuo kommentti on saanut noin paljon miinusta? Mä ainakin oon samaa mieltä, meillä on jo aivan tarpeeksi ongelmia mitä tyhmiin ihmisiin ja niiden lisääntymiseen tulee. Tarkoitus ei ole kuulostaa ihan noin provosoivan "paremmalta" ihmiseltä mutta katsokaa nyt ympärillenne, lukekaa lehtiä ja huomatkaa maailman tilanne, ei tästä tule hevon helvettiä.

      Lainaa

    40. Tulos: -3 (23 ääntä)
      kaali: Mikä kaikilla on naimisiinmenoa vastaan? Itse kun menin naimisiin, niin työkaverini kyselivät “joko on elämä päin h****ttiä??” Ei, ei ole. Olen yhdessä saman naisen kanssa kuin ennen naimisiinmenoa. Eli henkilön, jota rakastan. Miksi naimisiinmenon pitäisi huonontaa elämänlaatua? Miksi oletetaan, että sama rakkaus mikä kahden ihmisen välillä on, ei jatkuisi samanlaisena avioliitossa?
      En näe avioliitossa vikaa (jos siis tykkää naimisiin mennä) mutta en ymmärrä mitä lisäarvoa se suhteelle toisi. Siksi en halua ikinä naimisiin - miks tehdä lupausta jonka tilastollisen todennäköisyyden pohjalta päätellen saattaa hyvinkin todennäköisesti rikkoa? Näen toki käytännön hyödyt liittyen vaikka sosiaaliseen ja jurirdiseen statukseen, mutta ne eivät riittäisi minulla syyksi. Avioliitto ei tarvitse rakkautta eikä ystävyyttä, eikä rakkaus ja ystävyys tarvitse avioliittoa, joten en halua sotkea noita asioita toisiinsa. Jos rakastaa tänään, rakastaa tänään. Jos se "tänään" toistuu joka päivä elämän loppuun asti niin siinä on toteutunut kaikki se sama mitä hyvä avioliittokin voisi antaa. Tänään ei voi rakastaa ensi vuoden tai tulevien vuosikymmenten edestä jo valmiiksi. Avioliitto enää vain harvoin merkitsee muuta kuin naimisiin menevien SEN HETKISTÄ tunnetilaa. Sitten kun toinen ei täytäkään sitä elämää ja tuo "jostain" sitä onnellisuutta joka jokaisen täytyy loppuviimeksi ihan itse löytää, niin aviopuolisot näyttävät käyttäytymisellään suhteensa "pyyteettömän rakkauden" todenmukaisessa valossa; kun toiseen on kyllästytty tai vikoja ei enää siedetä, ei toinen olekaan itselle rakkauden arvoinen. Surullista. Olipas arvokas avioliitto, joka päättyy ihan yhtä arvokkaasti, eli muutaman paperin allekirjoittamiseen puolin ja toisin ja riitelemiseen jostain tavaroista ja vaikka esim. lapsista. Ihmissuhteet usein sisältävät niin paljon itsekästä haluamista (alusta lähtien) että aika harva on itselleen rehellinen silloin kun puhuu "myötä- ja vastamäestä". Ei sillä että avioliitto ennenkään olisi sen hienompi asia ollut, vain siksi että sillä sai yhteiskunnallisen hyväksynnän seksin harrastamiselle ja koska siitä eroamista pidettiin niin pahana asiana että monet pysyivät väkisin naimisissa. Hyvä suhde on hieno juttu. Jos se kestää koko elämän niin great! Jos se toimii avioliitossa, niin hienoa! Jos ilman avioliittoa, niin aivan yhtä hienoa!

      Lainaa

    41. Tulos: +20 (24 ääntä)
      Miksi suomesta ei löytyisi monokinejä? Mitä vittua?

      Lainaa

    42. Tulos: +37 (41 ääntä)
      Banaani: Hyvä suhde on hieno juttu. Jos se kestää koko elämän niin great! Jos se toimii avioliitossa, niin hienoa! Jos ilman avioliittoa, niin aivan yhtä hienoa!
      Voihan sen noinkin nähdä ja jokainen toki päättää miten omalla kohdallaan haluaa tehdä. Itselleni avioliittoon kuuluva sitoutuminen nimenomaan toi lisäarvoa; tosiaan juuri siksi että tulinen rakastuminen ei välttämättä kestä ihan kokoajan (vaikka on se tässä kyllä kohta vuosikymmenen kestänyt), ja asuntolainoja, lasten hankkimisia, ulkomaille muuttamisia ja muuta pientä ei ihan uskalla tehdä pohjalta "tänään tuntuu tältä ja huomenna ehkä joltain muulta, kukapa tietää". Tulinen suhde on toki hyvä juttu, mutta kun alkaa suunnitella esim. "pistän oman urani kahdeksi vuodeksi katkolle koska miehen ura vaatii ulkomaille" niin siinä pitää olla sitoutumista jonka varaan rakentaa. Tiedän tietysti että jotkut rikkovat lupauksensa vaikka se olisi miten sitova, mutta se sitten kuuluu niihin asioihin joille ei mitään voi. (Nuo "tyhmien ei pitäisi lisääntyä" tyypit ovat ärsyttäviä siksi että melko poikkeuksetta ihmiset jotka pyrkivät mestaroimaan muita oman oletetun erinomaisuutensa vuoksi eivät ole erityisen erinomaisia. En ole koskaan tavannut esim. yliopiston professoria tai tohtoritutkijaa joka käyttäytyisi ylimielisesti -kaikki ihmiset joiden olen koskaan kuullut kerskuvan ÄO'llaan ovat olleet saavutuksiltaan varsin mitättömiä. Ja vaikkeivät olisikaan, niin ylpeys ja ylimielisyys periytyvät nekin, ainakin sosiaalisesti).

      Lainaa

    43. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Jaahas: Jos nyt aletaan ihan pilkkua viilaamaan niin DI-etuliite on numeerinen etuliite, jota käytetään kuvaamaan jonkin aineen tai kappaleen monikertaa. Se on suomessa yleisempi kuin BI
      Sulla oli varmaan joku lähdekin tuolle väitteelle?

      Lainaa

    44. Tulos: -1 (13 ääntä)
      saddsasda3: Jos en väärässä ole niin Bi = “Kohta, Molempia”
      Jos tädillä ois munat, täti ois setä.

      Lainaa

    45. Tulos: +19 (25 ääntä)
      Voi näitä pässejä. Sekä bi- että di-etuliitteet tarkoittavat kahta. Bi-etuliite tulee latinasta, di-etuliite tulee kreikasta. Kuinka tyhmä tarvitsee olla, ettei osaa tätäkään tarkistaa googlella? http://en.wiktionary.org/wiki/bi-#English http://en.wiktionary.org/wiki/di-#English

      Lainaa

    46. Tulos: +14 (30 ääntä)
      asdf: Miksi tuo kommentti on saanut noin paljon miinusta? Mä ainakin oon samaa mieltä, meillä on jo aivan tarpeeksi ongelmia mitä tyhmiin ihmisiin ja niiden lisääntymiseen tulee. Tarkoitus ei ole kuulostaa ihan noin provosoivan “paremmalta” ihmiseltä mutta katsokaa nyt ympärillenne, lukekaa lehtiä ja huomatkaa maailman tilanne, ei tästä tule hevon helvettiä.
      No ihan näin onnellisen lapsettomana sinkkumiehenä väitän, että jälkikasvun kasvatus vaatii enemmän maalaisjärkeä kuin älykkyysosamäärää, oli se sitten 146 tai 46. Tuskinpa sillä nyt on niinkään väliä kuinka paljon tietää ydinfysiikasta, jos muuten taaperoiden kasvatuksesta yhteiskunnan jäseniksi ei tule mitään. Ja siltä varalta, että jonkun uteliaisuus alkaa poltella, niin kerran kokeilin tommosta testiä netissä ja tulos oli 106. Silloinen tyttöystävä tosin pudotti heti perään maanpinnalle kiskomalla jotain malliin 130 :D

      Lainaa

    47. Tulos: -18 (18 ääntä)
      Kiva et Virpi sai eilen, kun ei se muuten saa:D tais saada ekaa kertaa peräti yli kuukauteen:D

      Lainaa

    48. Tulos: +42 (48 ääntä)
      Tyhmyys periytyy: Ei äitiyden ole pakko tarkoittaa aivohalvausta. Ainakin minä sain ÄO-testistä tuloksen 146 synnytettyäni kaksi lasta. Toivoisin, että muutamat kävisivät testissä ennen raskaaksi hankkiutumistaan ja luopuisivat suunnitelmasta, jos tulos jää alle sadan. Se on väestön keskiarvo.
      Malliesimerkki siitä miten ÄO-testi ei mittaa sosiaalista älykkyyttä...

      Lainaa

    49. Tulos: +28 (28 ääntä)
      Sputnik: Ei. Bikini ei tarkoita kahta vaatekappaletta. Bikini nimi tulee vaatteen historiasta, vuodelta 1946, kun bikinit keksinyt insinööri (Louis Réard) antoi nimen ydinkoealueen mukaan (Bikini atollit).
      Voi herranjumala, ei kukaan ole väittänyt että "bikini" tulisi bi- etuliitteestä. Monokini sen sijaan tulee siitä, että bi- = kaksi ja mono- = yksi. Joku keksi, että bikinissä on tuo bi- ja kaksi osaa, joten yksiosaisesta versiosta tuli monokini.

      Lainaa

    50. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Miten voi tulla tällainen väittely naisten uima-asun etuliitteestä? :D Alkaa muistuttamaan enemmän jo mammapalstojen meininkiä. Naurava naama

      Lainaa

    51. Tulos: +9 (21 ääntä)
      Antti: No ihan näin onnellisen lapsettomana sinkkumiehenä väitän, että jälkikasvun kasvatus vaatii enemmän maalaisjärkeä kuin älykkyysosamäärää, oli se sitten 146 tai 46. Tuskinpa sillä nyt on niinkään väliä kuinka paljon tietää ydinfysiikasta, jos muuten taaperoiden kasvatuksesta yhteiskunnan jäseniksi ei tule mitään. Ja siltä varalta, että jonkun uteliaisuus alkaa poltella, niin kerran kokeilin tommosta testiä netissä ja tulos oli 106. Silloinen tyttöystävä tosin pudotti heti perään maanpinnalle kiskomalla jotain malliin 130
      Älykkyystestithän mittaa nykyisin lähinnä loogista päättelykykyä mikä jossain määrin on rinnastettavissa maalaisjärkeen, ainakin jos vertailukohteena on se ydinfysiikka jne. Ei siis sillä että lapsenteossa oikeasti pitäisi olla joku virallinen äo-raja (tietenkään), mutta lähinnä se ajatus siitä, että niillä, joilla äo on vaikka alle 100, olisi sitten paljon maalaisjärkeä jolla kompensoida - se tuntuu epätodennäköiseltä... ;)

      Lainaa

    52. Tulos: +11 (17 ääntä)
      Itselleni on ihan sama miksi bikinejä ja monokinejä nimitetään niinkuin nimitetään ja aivan sama mistä se bi- ja mono- niihin nimiin tulevat, ei sillä ettenkö tietäisi vaan kun ei nyt jaksa kiinnostaa. Minua huvittaa enemmän tuo kyseisen äitylin kyky tietää monokineistä ja olettaa sen kuuluvan yleistietämykseen kykenemättä kuitenkaan itse googlaamaan mieltä askarruttavaa asiaansa. Mutta niinhän se yleensäkin menee. Luultavasti kukaan täyspäinen ja normaaliin elämään kykenevä ei tosissaan ÄiTyLeissä ole mukana. Ja mitä avioliittoon tulee niin itsekään en ymmärrä sitä, mitä se papin aamen muuttaa suhteessa. Miten siitä parisuhteessa tulee sillä yhdellä "tahdon" sanalla niin paljon vakavampi ja parempi. Itse olen päälle vuosikymmenen ollut yhdessä puoliskoni kanssa ja monille muille ihmisille on vaikea esitellä meitä esimerkiksi juhlissa, eli yleensä varsinkin häissä, kun emme ole naimisissa emmekä edes kihloissa. Vaikein pätkä oli tuossa välissä, kun emme asuneet samassa taloudessa käytännön syistä (työt, opiskelu) eli oltiin periaatteessa -ystäviä vain, mikä oli omalla tavallaan ehkä vähän koomista, koska ei enää mitään ihan teinejäkään olla. Anyway, ihan samat velvoitteet ja lakikiemurat meitäkin koskee pariskuntana, yhteiset lainat ja niin eespäin. Ihan rehellisesti voisin tosin kyllä sanoa, että olisihan se kiva pitää isommat pippalot ja saada sukulaiset ja kaverit kasaan hyvällä tekosyyllä, mutta ehkä ei kuitenkaan... Ja vanhemmuuteen vielä, jonkinlainen lapsilupa olisi ehkä ihan jees. Tai ainakin pakkosterilointi toistuvasti lapsiaan laiminlyöville ihmisille. Niitäkin on jopa Suomessa aika paljon jotka tekevät lapsia joko a) jokaisen miehen kanssa jonka kanssa edes seurustellaan ja edelliset menevät huostaan koska ovat haitolla tai b) saattavat raskaaksi jokaisen naisen jonka kanssa yhdessä asuttu aika ylittää 3kk. Ja yhdestäkään ei makseta ruokkoja, eikä ne exät ja lapset kiinnosta yhtään kun on jo uusi kumppani.

      Lainaa

    53. Tulos: +8 (20 ääntä)
      Antti: No ihan näin onnellisen lapsettomana sinkkumiehenä väitän, että jälkikasvun kasvatus vaatii enemmän maalaisjärkeä kuin älykkyysosamäärää, oli se sitten 146 tai 46. Tuskinpa sillä nyt on niinkään väliä kuinka paljon tietää ydinfysiikasta, jos muuten taaperoiden kasvatuksesta yhteiskunnan jäseniksi ei tule mitään. Ja siltä varalta, että jonkun uteliaisuus alkaa poltella, niin kerran kokeilin tommosta testiä netissä ja tulos oli 106. Silloinen tyttöystävä tosin pudotti heti perään maanpinnalle kiskomalla jotain malliin 130
      ÄO testissä mitataan nimenomaan maalaisjärkeä, eikä ne testit liity mitenkään ydinfysiikkaan tai mihinkään muuhun alaan. Yksinkertaisesti puhdasta loogista päättelykykyä.

      Lainaa

    54. Tulos: +4 (10 ääntä)
      Miten voin skrollata loppuun asti löytämättä yhtään ihmettelyä siitä, miten monokini-keskustelu voi olla nimenomaan äityli-palstalla? Ainakin oma vatsa on lapsen saamisen jäljiltä siinä kunnossa, ettei moinen vaatekappale tulisi mieleenkään.

      Lainaa

    55. Tulos: -7 (9 ääntä)
      mmh: Virallisten älykkyystestien maksimi on 135.
      135 taitaa olla jopa liioittelua jos on kyse juuri sinun maksimista ...

      Lainaa

    56. Tyhmyys periytyy 23.6.2014 13:23
      Tulos: -17 (17 ääntä)
      Hiihoo: Nyt jotain rajaa, olen lähes 100% varma, ettei oma älykkyytesi ylitä tuota mainitsemaasi maagista sadan rajaa. Ole vain varma fiilispohjalta kuten aina, minulla on asiasta kirjallinen lausunto. Sadan pisteen raja on todella maaginen, se on väestön mediaani. Mediaani kalibroidaan kansallisesti, joten mitä tomppelimpia te muut olette, sen helpompi minun on saada tulos 146. En häpeä lainkaan sitä, että yllän tasolle, jolle yltää vain 100 000 ihmistä maailmassa. En häpeä myöskään sitä, että samoin on kaikkien perheenjäsenteni kanssa. Äly periytyy, mutta sen käyttö opitaan. http://www.mensa.fi/wordpress/wp-content/uploads/2013/09/Mit%C3%A4-on-%C3%A4lykkyys.pdf

      Lainaa

    57. Tulos: +23 (27 ääntä)
      Rawr: ÄO testissä mitataan nimenomaan maalaisjärkeä, eikä ne testit liity mitenkään ydinfysiikkaan tai mihinkään muuhun alaan. Yksinkertaisesti puhdasta loogista päättelykykyä.
      Matemaattisloogista. Sillä ei ole paljonkaan tekemistä maalaisjärjen kanssa, tai sen kanssa mitä logiikka noin arkikielessä tarkoittaa.

      Lainaa

    58. Tulos: +25 (25 ääntä)
      Tyhmyys periytyy: Ole vain varma fiilispohjalta kuten aina, minulla on asiasta kirjallinen lausunto. Sadan pisteen raja on todella maaginen, se on väestön mediaani. Mediaani kalibroidaan kansallisesti, joten mitä tomppelimpia te muut olette, sen helpompi minun on saada tulos 146. En häpeä lainkaan sitä, että yllän tasolle, jolle yltää vain 100 000 ihmistä maailmassa. En häpeä myöskään sitä, että samoin on kaikkien perheenjäsenteni kanssa. Äly periytyy, mutta sen käyttö opitaan. http://www.mensa.fi/wordpress/wp-content/uploads/2013/09/Mit%C3%A4-on-%C3%A4lykkyys.pdf
      ÄO 146, etkä silti osaa lainata kommentteja oikein. Ha!

      Lainaa

    59. Tulos: +8 (8 ääntä)
      Veikkaan että avioliitto= lapsia=lapsiperhearke=raskasta, ajan, jaksamisen tappavaa, riippuen millainen tukiverkosto on perheelle= yleinen käsite että kaikki menee avioliiton takia vituiksi. Ne joiden mielestä hommat menee vituiksi avioliiton tähden, ei vaan ole osanneet käsittää kuinka paljon lapset vie kaikkia resursseja. Jos sen mitä ei voi juuri nyt saada, mutta mitä on myöhemmin edessä tiedostaa, selviää hyvin myös avioliitosta.
      kaali: Mikä kaikilla on naimisiinmenoa vastaan? Itse kun menin naimisiin, niin työkaverini kyselivät “joko on elämä päin h****ttiä??” Ei, ei ole. Olen yhdessä saman naisen kanssa kuin ennen naimisiinmenoa. Eli henkilön, jota rakastan. Miksi naimisiinmenon pitäisi huonontaa elämänlaatua? Miksi oletetaan, että sama rakkaus mikä kahden ihmisen välillä on, ei jatkuisi samanlaisena avioliitossa?

      Lainaa

    60. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Jaahas: Et tainnut nyt ymmärtää edellisen kommentoijan logiikkaa. MONO-etuliite viittaa yhteen (esim. MONOlogi) ja DI-etuliite kahteen (esim. DIalogi). Siksi tuo dikini. Ja ennenkuin seuraava pääsee tästäkin naputtamaan niin kyllä, ymmärrän että bikini on jo kauan sitten vakiintunut nimi eikä sitä ole nimetty etuliitteen perusteella eikä varmasti ole ajateltu, että joku päivä tehdään monokinejä.
      Ai, pitäiskö polkupyörän nimikin olla dicycle?

      Lainaa

    61. Tulos: -8 (12 ääntä)
      meh: Ai, pitäiskö polkupyörän nimikin olla dicycle?
      (englanniksi siis) Bi- = kaksi + cycle = kierros (pyörä) => bicycle = kaksipyöräinen (=> polkupyörä) Uni-= yksi + cycle = kierros (pyörä) => unicycle = yksipyöräinen Tajusitko nyt?

      Lainaa

    62. Tulos: -21 (29 ääntä)
      Antti: No ihan näin onnellisen lapsettomana sinkkumiehenä väitän, että jälkikasvun kasvatus vaatii enemmän maalaisjärkeä kuin älykkyysosamäärää, oli se sitten 146 tai 46. Tuskinpa sillä nyt on niinkään väliä kuinka paljon tietää ydinfysiikasta, jos muuten taaperoiden kasvatuksesta yhteiskunnan jäseniksi ei tule mitään. Ja siltä varalta, että jonkun uteliaisuus alkaa poltella, niin kerran kokeilin tommosta testiä netissä ja tulos oli 106. Silloinen tyttöystävä tosin pudotti heti perään maanpinnalle kiskomalla jotain malliin 130
      Ei saatana! 1) Älykkyys on ihan eri asia kuin "paljon tietäminen" esim. ydinfysiikasta. 2) ÄO:si 106 on erittäin alhainen, lähentelee vammaista.

      Lainaa

    63. Niimpätietysti 24.6.2014 13:25
      Tulos: -6 (8 ääntä)
      Pointti: Kuin bikini mutta edessä on jonkin verran kangasta, joka yhdistää osat. Ei pidä sekoittaa mankiniin. Esimerkkinä vaikka tämä http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/rantavaatteet/uimapuvut/friis-company-180/gold-monokini-181162-14/
      En aiemmin tienny mikä tää monokkeli on mut täytyy sanoo ett tykkäsin näkymästä.

      Lainaa

    64. möhöhhöö 24.6.2014 18:51
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Ihan vain mainitakseni: myös etuliite du- tarkoittaa kahta... Heh heh heh

      Lainaa

    65. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Tylsimys: 135 taitaa olla jopa liioittelua jos on kyse juuri sinun maksimista …
      Muistatteko muuten sitä, miten takavuosina Mensassa joku meni vitsailemaan yhdistykseen kuuluvasta kamarineuvoksesta "lastenkamarineuvoksena" tms. ja siitä näiden ylivalopäiden kesken saatiin aikaan sellainen sota, että yhdistyksen lehden näyttäminen ulkopuolisille piti joksikin aikaa kieltää. Eli siltä pohjalta sitten arvioimaan muiden kykenemistä lastenkasvatukseen...

      Lainaa

    66. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Pinkki: Ei saatana! 1) Älykkyys on ihan eri asia kuin “paljon tietäminen” esim. ydinfysiikasta. 2) ÄO:si 106 on erittäin alhainen, lähentelee vammaista.
      Keskimäärinhän ihmisellä on ÄO 100 luokkaa.... Tosin netissä testit ovat suuntaa antavia, joten todellinen luku saattaa olla pienempi.

      Lainaa

    67. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Korkea älykkyysosamäärä ei vaikuta siihen, mitä tekee, vaan siihen, miten tehokkaasti sen tekee. Eli 25468276309 ÄO:llakin voi tehdä vaikka mitä ylimielisen pässiä, mutta ainakin sen tekee penteleen tehokkaasti.

      Lainaa

    68. Tulos: +9 (11 ääntä)
      "Näin Suomi googlasi kesäkuussa - sää, futis ja monokini kiinnostivat" http://www.iltalehti.fi/digi/2014070418462604_du.shtml Heh.

      Lainaa

    69. Tulos: +11 (13 ääntä)
      vittu mikä ääliö!!! "Älkää nyt sanoko ettette tiedä mikä monokini on" Paljasti just että on itte sellasen oppinu just samana päivänä ja leuhottaa nyt muille siitä. Saatana että ottaa päähän tollaset ylimieliset ääliöt!!!

      Lainaa

    70. Ahkera norsu 9.6.2021 18:01
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Tyhmyys periytyy: Ei äitiyden ole pakko tarkoittaa aivohalvausta. Ainakin minä sain ÄO-testistä tuloksen 146 synnytettyäni kaksi lasta.
      Mutta et kuitenkaan ymmärtänyt että tekemäsi Tieteen kuvalehden nettitesti ei ehkä kerrokaan koko totuutta.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: monokini, äitylit, äityli, mammapalsta, Eurooppa, avioliitto, häät, bikini, bikinit, uima-asu, uimapuku