Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Meidän mussua ei miellytä

Näille kullannupuille ei mikä tahansa kelpaa!
Meidä mussua ei miellytä

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 124 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. GamerDude_997 17.7.2014 1:03
      Tulos: +1243 (1275 ääntä)
      Mitä Vittua?

      Lainaa

    2. Tulos: +551 (585 ääntä)
      Vaikka vauva on poistunut, niin itku tulee näitä lukiessa..

      Lainaa

    3. Tulos: +222 (274 ääntä)
      Mulla oli pienenä pokemon kortteja. Aina tuli samoja ja harmitti ku kukaa ei vaihtanu uusiin.

      Lainaa

    4. Kasvatuskouluun 17.7.2014 1:19
      Tulos: -282 (644 ääntä)
      Jonna kasvattaa näitä tulevaisuuden toivoja, jotka luovuttavat ensimmäisestä vastoinkäymisestä koska he eivät ole tottuneet sellaisiin, jotka eivät arvosta mitään koska saavat kaiken minkä haluavat ja joiden on pakko saada KAIKKI heti NYT tai suutun!!!!!!!!!!11 Ei taida tuossa perheessä olla vanhemmat niitä auktoriteetteja.

      Lainaa

    5. RaakaRampe 17.7.2014 1:19
      Tulos: +955 (1005 ääntä)
      Pistäisin Ilonan tuohon kokolle. En väitä että se olisi oikein, mutta jumalauta.

      Lainaa

    6. Tulos: +931 (943 ääntä)
      Kiittämättömyys on maailman palkka...

      Lainaa

    7. Tulos: +952 (996 ääntä)
      Onpas Ilona melkoinen lumppu.

      Lainaa

    8. Vähä hei kiitollisuutta 17.7.2014 1:23
      Tulos: +777 (779 ääntä)
      Sukulaiset varmasti arvostavat komeaa kokkoa...

      Lainaa

    9. Tulos: +789 (809 ääntä)
      Onpas ihan vitun typerä ämmä tuo Ilona.

      Lainaa

    10. Tulos: +593 (607 ääntä)
      tuo Ilona? siiiiis mitä ihmettä? sukuilaiset hyvää hyvyyttään vanhoja vaatteita lahjoittaa, varsinkin kun lapset kasvaa niin nopeasti niin uskoisin osan olevan vähän pidettyjä/käyttämättömiä. kiittämättömyys tosiaan on maailman palkka. no kukin tyylilään, kai? itse suosin omissa vaatteissakin usein kirpparia. :)

      Lainaa

    11. Tulos: +508 (518 ääntä)
      Ei jumalauta.. ei ihme että lapsisya tulee pilalle hemmoteltuja, jotka ovat tottuneet saamaan kaiken periksi.. lapsille pitää osata sanoa EI. Sitten vielä tuo "ei olla mikään hyväntekeväisyys".. ei voinu kohteliaasti kieltäytyä, eikä ruveta naurettavaksi ja polttaa vaatteita, vieläpä oikein kuvata ja laityaa fb:hen kaikkien nähtäväksi.

      Lainaa

    12. Tulos: +178 (214 ääntä)
      Ilona - burn, bitch burn!

      Lainaa

    13. Tulos: +494 (496 ääntä)
      Ilonalta saattaa jatkossa jäädä vähän muitakin hyödykkeitä sukulaisilta saamatta kuin vaatteet.

      Lainaa

    14. Tulos: +471 (479 ääntä)
      Vai että ette ole mikään hyväntekeväisyys. Olisitte sitten laittaneet hyväntekeväisyyteen.

      Lainaa

    15. Tulos: -45 (103 ääntä)
      HUUUUU ekaa kertaa näin ton ei kommentteja-paskan! voittajafiilis.

      Lainaa

    16. Sirius Black 17.7.2014 1:54
      Tulos: +33 (139 ääntä)
      Miksi maailmasta löytyy tollasia pilalle hemmoteltuja 1500kg painavia kauhuakaroita? Lapsi on se koulun pahin kiusaaja ja varastanu suunnilleen jokasesta kaupasta missä on käyny, mutta eeihän se meijän pekka-eevertti-kannibaali-gustafsson nyt tekis pahaa kellekkään, mitä nyt on vaan vähän vallaton välillä. No, saapa sitte nauraa ku isin ja äitin pikku enkeli muuttaa omaan taloon ja epäonnistuu elämässään vielä enemmän. ja viettää loppuelämänsä jossain paskaojassa ku kaikki ei tuukkaan nenän eteen kultatarjottimella. Ellei sitte pyöri vanhempien nurkissa loppuikänsä.

      Lainaa

    17. Tulos: +428 (432 ääntä)
      Miksei Ilona voinut vain sanoa "ei kiitos"? Toivottavasti sukulaisilta (tai muiltakaan) ei tipu Ilonalle apua enää koskaan, kun noin hienosti osaa sitä arvostaa.

      Lainaa

    18. Tulos: +290 (308 ääntä)
      Ilona. Siis oikeesti. Nyt tekis mieli ladella tähän kaikki maailmasta löytyvät kirosanat ja nekään eivät riittäisi. Vaikken uskokaan UFF:in ja kumppanien rehellisyyteen toimissaan, niin olisi nyt lahjoittanut vaikka sinne tai Hopeen, uskonnollisesti/poliittisesti sitoutumattomaan non-profit-kauppaan. Kyllä hyväkuntoisille vaatteille aina paikka ja käyttäjä löytyy, tartte sytytellä kokkoja niistä. Mikä idiootti. Ei oo ihme, että lapset on nykypäivänä ihan piloille hemmoteltuja kun ei mitään kuria ja kohtuutta osata pitää yllä. Mikä ironisinta, samaan aikaan kirppareilla myydään OIKEASTI likaisia, reikäisiä lumppuja ylihinnalla.

      Lainaa

    19. Tulos: +404 (420 ääntä)
      Kasvatuskouluun: Jonna kasvattaa näitä tulevaisuuden toivoja, jotka luovuttavat ensimmäisestä vastoinkäymisestä koska he eivät ole tottuneet sellaisiin, jotka eivät arvosta mitään koska saavat kaiken minkä haluavat ja joiden on pakko saada KAIKKI heti NYT tai suutun!!!!!!!!!!11 Ei taida tuossa perheessä olla vanhemmat niitä auktoriteetteja.
      Tämä nirsoileva kiukkukakara ei kylläkään ollut Jonnan. Jonnan lapsi Aarne taisi tämän kiukkukakaran lelun rikkoa ja kiukkukakaralle ei kelvannut muu lelu vaikka Jonna tarjosi korvaavaa.

      Lainaa

    20. Tulos: +205 (211 ääntä)
      Varmaan hirveen hyvä mieli kaikilla, jotka Ilonalle niitä "lumppuja" antanut. Varmaan ei jatkossa saa apua vaikka pyytäis, tuskin ihmisillä kauheesti fiiliksiä auttaa. Sietämätöntä kiittämättömyyttä. Voisi hiukan arvostaa. Tuli paha mieli tästä :(

      Lainaa

    21. Tulos: +169 (175 ääntä)
      Vituttaaa niin helvetisti tommoset Ilonat ja "ei käy"-kersat.

      Lainaa

    22. Tiukkapipo tai joku 17.7.2014 4:12
      Tulos: +120 (126 ääntä)
      Ajattelin just tulla valittamaan kommenttien laadusta, mutta kaikki onkin okei.

      Lainaa

    23. Tulos: +153 (165 ääntä)
      En tiedä mitä sanoa. Olis tuo lortto voinut edes omana tietonaan pitää tuon asian, sen sijaan että ottaa oikein kuvankin tapahtuneesta.

      Lainaa

    24. pers reikä 17.7.2014 5:58
      Tulos: +98 (108 ääntä)
      Tuollaisilta pitäisi kieltää lisääntyminen.

      Lainaa

    25. S. aivartelija 17.7.2014 5:59
      Tulos: -36 (234 ääntä)
      Hei kiakki, myös yp. Jonnan lapsi on särkenyt jonkun toisen lapsen lelun, ei omaansa, ja se pitää korvata. Ihan oikeinhan tuo on, nyt on tullut moka suurimalle osalle väärin ymmäryksessä. Se tosin ei selviä vasta kuin Jonnan toisessa viestissä, mutta tästä on asiassa kyse sen mukaan. Jonna ei etsi lelua pojalleen, vaan poikansa kaverille, korvatakseen vahingon. Jonnahan on tekemässä ihan oikein.

      Lainaa

    26. Ministeri Nieminen 17.7.2014 6:13
      Tulos: +155 (207 ääntä)
      S. aivartelija: Hei kiakki, myös yp. Jonnan lapsi on särkenyt jonkun toisen lapsen lelun, ei omaansa, ja se pitää korvata. Ihan oikeinhan tuo on, nyt on tullut moka suurimalle osalle väärin ymmäryksessä. Se tosin ei selviä vasta kuin Jonnan toisessa viestissä, mutta tästä on asiassa kyse sen mukaan. Jonna ei etsi lelua pojalleen, vaan poikansa kaverille, korvatakseen vahingon. Jonnahan on tekemässä ihan oikein.
      Tuskin kenellekään on jäänyt epäselväksi, kenelle Jonna lelua hakee. Itse "mokasta": Kauhean moni ei tuollaiseen simputukseen alistuisi, ja mielestäni on aika järkyttävää, että lapsia opetetaan tällä tavalla arvostamaan materiaa enemmän kuin ihmissuhteita. Aivan kamala keissi kokonaisuudessaan tämä kyllä on.

      Lainaa

    27. Tulos: +104 (114 ääntä)
      No kyllähän se nyt burberria täytyy olla lapsella päällä eikä sukulaisten hikisiä verkkareita.

      Lainaa

    28. Tulos: +123 (147 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Tuskin kenellekään on jäänyt epäselväksi, kenelle Jonna lelua hakee. Itse “mokasta”: Kauhean moni ei tuollaiseen simputukseen alistuisi, ja mielestäni on aika järkyttävää, että lapsia opetetaan tällä tavalla arvostamaan materiaa enemmän kuin ihmissuhteita. Aivan kamala keissi kokonaisuudessaan tämä kyllä on.
      Onhan se nyt kaikinpuolin fiksua korvata se, minkä on rikkonutkin. Näyttää samalla hyvää esimerkkiä pojalleen. Toivottavasti Ilona ei tule koskaan tarvitsemaan lapsenvahtia tai joudu taloudellisiin ongelmiin, saattais olla vähä yksinäistä siinä tilanteessa.

      Lainaa

    29. Tulos: +133 (245 ääntä)
      Pihlaja: Tämä nirsoileva kiukkukakara ei kylläkään ollut Jonnan. Jonnan lapsi Aarne taisi tämän kiukkukakaran lelun rikkoa ja kiukkukakaralle ei kelvannut muu lelu vaikka Jonna tarjosi korvaavaa.
      Jos sinun kaverisi lainaisi sinun Metallica-kokoelmastasi Ride the Lightning-albumin, rikkoisi sen ja tarjoaisi korvaukseksi St Angeria, olisiko se ok? Että levy kuin levy, eihän se niin tarkkaa, Metallicahan se kuitenkin on? Nämä lelut jotka aikuisen silmään näyttävät kaikki samalta, eivät sitä kuitenkaan lasten silmissä ole. Tämä Bakugan saattoi hyvinkin olla Black, eikä sitä silloin Garage Inc korvaa. If you know what I mean.

      Lainaa

    30. Tulos: +129 (233 ääntä)
      käpy: Vituttaaa niin helvetisti tommoset Ilonat ja “ei käy”-kersat.
      Mikä "ei käy"-kersassa vituttaa? Jos mukulalla on jumalauta Leonardo-ukkeli ja kaveri sen rikkoo niin kyllähän se pitää uudella Leonardolla korvata eikä Michelangelolla. Minusta sillä mukulalla on täysi oikeus vaatia samanlainen rikotun tilalle. En minäkään kelpuuta Fiatia korvaukseksi jos kaveri mällää mun bemarin.

      Lainaa

    31. Ostrobotnian 17.7.2014 8:07
      Tulos: +58 (62 ääntä)
      Mahtaa Ilonaa hieman harmittaa poltetut vaatteet, kun kaikki uudet ja tyylikkäät on joko ruikussa tai kuivumassa. Ihan kyllä merkittävää vahingoniloa koen, vaikka en tilannetta pysty todistamaan :)

      Lainaa

    32. Tulos: +52 (54 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Tuskin kenellekään on jäänyt epäselväksi, kenelle Jonna lelua hakee.
      Näyttäis jääneen epäselväksi nimimerkille Kasvatuskouluun.

      Lainaa

    33. Tulos: +12 (38 ääntä)
      Hannes: Mikä “ei käy”-kersassa vituttaa? Jos mukulalla on jumalauta Leonardo-ukkeli ja kaveri sen rikkoo niin kyllähän se pitää uudella Leonardolla korvata eikä Michelangelolla. Minusta sillä mukulalla on täysi oikeus vaatia samanlainen rikotun tilalle. En minäkään kelpuuta Fiatia korvaukseksi jos kaveri mällää mun bemarin.
      Niin p*rkele!!! :D

      Lainaa

    34. Tulos: +84 (88 ääntä)
      Samanlainen lelu löytyi Google-haun ensimmäisenä tuloksena, hinta huimat kaksi taalaa..

      Lainaa

    35. Tulos: +64 (76 ääntä)
      Kasvatuskouluun: Jonna kasvattaa näitä tulevaisuuden toivoja, jotka luovuttavat ensimmäisestä vastoinkäymisestä koska he eivät ole tottuneet sellaisiin, jotka eivät arvosta mitään koska saavat kaiken minkä haluavat ja joiden on pakko saada KAIKKI heti NYT tai suutun!!!!!!!!!!11 Ei taida tuossa perheessä olla vanhemmat niitä auktoriteetteja.
      Tais mennä sulta ihan ohi toi juttu.... Hienoa, et arvostelet muita, kun et ole ymmärtäny mitä luit....

      Lainaa

    36. Tulos: +66 (162 ääntä)
      Hannes: Mikä “ei käy”-kersassa vituttaa? Jos mukulalla on jumalauta Leonardo-ukkeli ja kaveri sen rikkoo niin kyllähän se pitää uudella Leonardolla korvata eikä Michelangelolla. Minusta sillä mukulalla on täysi oikeus vaatia samanlainen rikotun tilalle. En minäkään kelpuuta Fiatia korvaukseksi jos kaveri mällää mun bemarin.
      Aika ontuva vertaus. Jos kaveri mällää sun vuoden 2005 harmaan, 215 000 km ajetun BMW:n, niin sulle ei sitten kelpaisi tilalle vuoden 2005 musta, 195 000 km ajettu BMW? Eikä edes uusi bemari, vaikka kaveri tarjoutuisi sellaisen ostamaan? Ei tuossa minun nähdäkseni kyse ollutkaan siitä, etteikö rikki mennyttä korvattaisi, vaan siitä, että vain tismalleen samanlainen kelpaa, vaikka niitä ei enää ole kaupoissa. Aika pikkumaista...

      Lainaa

    37. VaatteetKokkoon 17.7.2014 9:45
      Tulos: -82 (118 ääntä)
      Minunkin talouteeni toimitetaan kaikki vanhat ryysyt eräältä tuttavaperheeltä. Pitäis varmaan tuota kokko alkaa harkitsemaan. Tosin jotkut on päätyneet talliin "öljyräteiksi" esim pyöränkettienkien puhdistukseen.

      Lainaa

    38. Tulos: +170 (192 ääntä)
      Ensimmäisestä mokasta: Kyllähän mokaaja tuossa tapauksessa on rikkoontuneen lelun omistaneen lapsen vanhempi eikä lapsi itse. On ymmärrettävää, että lasta harmittaa, mutta vanhemman tehtävä on selittää, kuinka tällaista joskus sattuu ja nyt pitää vain kestää pettymys, antaa kaverille anteeksi ja leikkiä vaikkapa sillä lelulla, jonka kaveri antaa korvaukseksi rikkoontuneesta. Toki, jos kohtuullisella vaivalla löytyy täysin vastaava tilalle, on Jonnalta asiallista hankkia se. Tuo kiukutteleva vanhempi olisi voinut vaikka vinkata, mistä niitä saa, sen sijaan, että heittäytyy itse lapselliseksi.

      Lainaa

    39. Tulos: +51 (53 ääntä)
      Voi Ilona.. ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.

      Lainaa

    40. Päällikkö 17.7.2014 10:32
      Tulos: +26 (36 ääntä)
      Kasvatuskouluun: Jonna kasvattaa näitä tulevaisuuden toivoja, jotka luovuttavat ensimmäisestä vastoinkäymisestä koska he eivät ole tottuneet sellaisiin, jotka eivät arvosta mitään koska saavat kaiken minkä haluavat ja joiden on pakko saada KAIKKI heti NYT tai suutun!!!!!!!!!!11 Ei taida tuossa perheessä olla vanhemmat niitä auktoriteetteja.
      Idiootti. Luepa uudelleen. Uutta lelua ei oltu hankkimassa jonnan lapselle

      Lainaa

    41. Tulos: +50 (74 ääntä)
      Mä en ymmärrä tuota lausetta "joten ostettua sen voitte toimittaa sen meille". Onko se kersa ite kirjottanu ton viestin. Koska ei kai sillä suinkaan noin tyhmiä vanhempia voi olla?

      Lainaa

    42. Tulos: -25 (63 ääntä)
      Ninde: Aika ontuva vertaus. Jos kaveri mällää sun vuoden 2005 harmaan, 215 000 km ajetun BMW:n, niin sulle ei sitten kelpaisi tilalle vuoden 2005 musta, 195 000 km ajettu BMW? Eikä edes uusi bemari, vaikka kaveri tarjoutuisi sellaisen ostamaan? Ei tuossa minun nähdäkseni kyse ollutkaan siitä, etteikö rikki mennyttä korvattaisi, vaan siitä, että vain tismalleen samanlainen kelpaa, vaikka niitä ei enää ole kaupoissa. Aika pikkumaista…
      Niin, ja jos sitä ei saa kaupasta niin se laskee sen arvoa koska...? Jos kaveti mälläisi minulta vuoden 55 Mercedes 300sl:n niin pitäisikö tyytyä uuteen Mercedekseen koska noita 55 malleja ei saa enää kaupasta?

      Lainaa

    43. Tulos: +24 (34 ääntä)
      Ilona tuonne kokkoon

      Lainaa

    44. Tulos: -63 (109 ääntä)
      Keks: Ensimmäisestä mokasta: Kyllähän mokaaja tuossa tapauksessa on rikkoontuneen lelun omistaneen lapsen vanhempi eikä lapsi itse. On ymmärrettävää, että lasta harmittaa, mutta vanhemman tehtävä on selittää, kuinka tällaista joskus sattuu ja nyt pitää vain kestää pettymys, antaa kaverille anteeksi ja leikkiä vaikkapa sillä lelulla, jonka kaveri antaa korvaukseksi rikkoontuneesta.
      Ja opettaa lapsi nössöksi jonka yli voi aina astella tuosta vain? Oikeuksistaan on hyvä osata pitää kiinni. Samoin tämä tapaus olisi hyvä paikka opettaa Jonnan muksulle vastuuta.

      Lainaa

    45. Tulos: +109 (117 ääntä)
      Reino: Ja opettaa lapsi nössöksi jonka yli voi aina astella tuosta vain? Oikeuksistaan on hyvä osata pitää kiinni. Samoin tämä tapaus olisi hyvä paikka opettaa Jonnan muksulle vastuuta.
      On ihan eri asia nössöillä kuin joustaa tilanteen vaatimalla tavalla. Mielestäni Jonna opetti lastaan aivan oikein, kun pani tämän pyytämään kaverilta anteeksi ja antamaan tälle oman lelunsa. Mielestäni se oli parempi opetus kuin että äiti vaan rahalla korvaa kaiken. Tuolla Leena-mokassa nähtiin jo, millaisia ovat nämä "Mulla on oikeus" -aikuiset. Ei kasvateta niitä lisää!

      Lainaa

    46. Tulos: +33 (35 ääntä)
      Kasvatuskouluun: Jonna kasvattaa näitä tulevaisuuden toivoja, jotka luovuttavat ensimmäisestä vastoinkäymisestä koska he eivät ole tottuneet sellaisiin, jotka eivät arvosta mitään koska saavat kaiken minkä haluavat ja joiden on pakko saada KAIKKI heti NYT tai suutun!!!!!!!!!!11 Ei taida tuossa perheessä olla vanhemmat niitä auktoriteetteja.
      Sitä en tiedä, mutta joku sustakin on kasvattanut sisälukutaidottoman joka tekstin sisällöstä riippumatta lukee siitä vain sellaista mitä itse haluaa nähdä että pääsee pahoittamaan mielensä. Asiayhteyksien hahmottaminen lienee vaikeaa, ja jos jutussa esiintyy yli kaksi nimeä, niin se on liian sekava että siihen kannattaisi syvemmin tutustua. Ei tainnu äidinkielenopettaja olla sun auktoriteetti?

      Lainaa

    47. Tulos: +12 (18 ääntä)
      idk: HUUUUU ekaa kertaa näin ton ei kommentteja-paskan! voittajafiilis.
      Mä yks ilta jäin oikeen oottaa että nään sen vauvan mistä kaikki jauhaa DD: Paskat siinä mtn vauvaa ollut vaan pelkkä teksti tyyliin "ei kommentteja, itku tulee!" Petyin. Jos et käytä mobiiliversiota, tekstin alla pitäisi olla vauvan kuva. T: Ylläpito

      Lainaa

    48. Tulos: +24 (24 ääntä)
      Tipitii: Mulla oli pienenä pokemon kortteja. Aina tuli samoja ja harmitti ku kukaa ei vaihtanu uusiin.
      Mulla myös! Mun lempikortti taisi olla Charizard mutta se meni hukkaan, ettiin sitä varmaan kaks viikkoa kunes hyväksyin ettei sitä enää löydy.

      Lainaa

    49. Tulos: +49 (63 ääntä)
      Kasvatuskouluun: Jonna kasvattaa näitä tulevaisuuden toivoja, jotka luovuttavat ensimmäisestä vastoinkäymisestä koska he eivät ole tottuneet sellaisiin, jotka eivät arvosta mitään koska saavat kaiken minkä haluavat ja joiden on pakko saada KAIKKI heti NYT tai suutun!!!!!!!!!!11 Ei taida tuossa perheessä olla vanhemmat niitä auktoriteetteja.
      Ehaheha ähäkutti, Jonna ei kasvata tuollaisia tulevaisuuden toivoja, vaan naapuri. Omaa lastani koitan kasvattaa juurikin päinvastoin, ettei materia ole se mikä merkitsee. Naapuri kasvattaa niin, että koska tämä lelu meni rikki, niin tismalleen samanlainen on saatava tilalle keinolla millä hyvänsä, tai naapurisopu on mennyttä. Et tainnut lukea kaikkia kommentteja kuvan alla, tai sitten et vaan ymmärtänyt pointtia. Kuva on julkaistu facessa siksi, että naapuri laittoi tuollaisen lapun mun oven taakse, rikkinäisen lelun kera. Ei siis siksi, että omalta pojalta meni tärkeä lelu rikki yhyy, tarvitaan uusi, mistä löytyy. Höhöö.

      Lainaa

    50. Tulos: +51 (59 ääntä)
      Reino: Ja opettaa lapsi nössöksi jonka yli voi aina astella tuosta vain? Oikeuksistaan on hyvä osata pitää kiinni. Samoin tämä tapaus olisi hyvä paikka opettaa Jonnan muksulle vastuuta.
      Ja eihän tässä lapsi pidä oikeuksistaan kiinni, vaan vanhempien välillä tämä käydään. Eikä se ole nössöyttä jos opettaa lastaan siihen että elämässä tulee välillä pettymyksiäkin eteen.

      Lainaa

    51. Tulos: +147 (151 ääntä)
      Ilona luuli polttaneensa vaatteita. Todellisuudessa Ilona poltti sillat tahoihin, jotka halusivat vilpittömästi auttaa. Sellaisia tahoja ei ole kellään liikaa. Sen lisäksi hän poltti aikamoisen kasan rahaa. Sitäkään ei ole lapsiperheillä liikaa. En viitsi edes ottaa kantaa siihen, millaista haaskausta on polttaa käyttökelpoisia vaatteita.

      Lainaa

    52. Tulos: +65 (91 ääntä)
      Ja Jonnan tekstissä oli hyvä pointti; "Sellaiset lelut kannattaa pitää kotona vitriinissä jotka ei saa mennä rikki!" -erioten jos VASTAAVA ei käy korvaukseksi vaan pitää olla prikulleen sama. (jota ei ilmeisesti enää edes myydä)

      Lainaa

    53. Tulos: +24 (40 ääntä)
      Tipitii: Mulla oli pienenä pokemon kortteja. Aina tuli samoja ja harmitti ku kukaa ei vaihtanu uusiin.
      Mutta tässä onkin ongelmana, kun joku repäisee sen charizardin ja antaa korvaukseksi zubattia.

      Lainaa

    54. Kasvatuskouluun 17.7.2014 12:32
      Tulos: +69 (73 ääntä)
      Kasvatuskouluun: Jonna kasvattaa näitä tulevaisuuden toivoja, jotka luovuttavat ensimmäisestä vastoinkäymisestä koska he eivät ole tottuneet sellaisiin, jotka eivät arvosta mitään koska saavat kaiken minkä haluavat ja joiden on pakko saada KAIKKI heti NYT tai suutun!!!!!!!!!!11 Ei taida tuossa perheessä olla vanhemmat niitä auktoriteetteja.
      Hupsista vaan, haukuinkin ihan väärää puuta. Anteeksi Jonna!

      Lainaa

    55. Tulos: -23 (55 ääntä)
      p: Ja eihän tässä lapsi pidä oikeuksistaan kiinni, vaan vanhempien välillä tämä käydään. Eikä se ole nössöyttä jos opettaa lastaan siihen että elämässä tulee välillä pettymyksiäkin eteen.
      Tottakai tulee pettymyksiä. Mutta tämä on väärä paikka opettaa joustoa, sen voi tehdä sitten vaikka kauppareissulla jos ja kun muksu tahtoo jotain turhaa. Jos vanhemmat pakottavat muksun tyytymään huonompaan tälläisessa asiassa se on väärin.

      Lainaa

    56. Tulos: -25 (37 ääntä)
      Kasvatuskouluun: Jonna kasvattaa näitä tulevaisuuden toivoja, jotka luovuttavat ensimmäisestä vastoinkäymisestä koska he eivät ole tottuneet sellaisiin, jotka eivät arvosta mitään koska saavat kaiken minkä haluavat ja joiden on pakko saada KAIKKI heti NYT tai suutun!!!!!!!!!!11 Ei taida tuossa perheessä olla vanhemmat niitä auktoriteetteja.
      Lueppa uudestaan: Jonna etsii lelua poikansa ystävälle (tai pikemminkin pojan ystävän vanhemmille) jotka vaativat Jonnan pojan särkemän lelun tilalle täysin vastaavaa lelua. Jonna ei siis tee tätä kasvatusvirhettä vaan tuon toisen lapsen vanhemmat.

      Lainaa

    57. Tulos: -30 (78 ääntä)
      Lyyrine: Ja Jonnan tekstissä oli hyvä pointti; “Sellaiset lelut kannattaa pitää kotona vitriinissä jotka ei saa mennä rikki!” -erioten jos VASTAAVA ei käy korvaukseksi vaan pitää olla prikulleen sama. (jota ei ilmeisesti enää edes myydä)
      Ai että tuo on nyt sen toisen muksun vika kun Jonnan kakara rikkoi sen lelun?

      Lainaa

    58. Tulos: +36 (36 ääntä)
      Vähä hei kiitollisuutta: Sukulaiset varmasti arvostavat komeaa kokkoa…
      Kyllä! ja varmasti ei tuu samaan sukulaisilta yhtään mitään tuon jälkeen jos näkevät kuvan. Idioottimaista käytöstä.. huhhuh..

      Lainaa

    59. Tulos: +45 (81 ääntä)
      Noilla Bakuganeillahan on jokaisella oma arvo, joka määrittää kuinka hyviä ne on "taistelussa", joten sen puolesta se ei välttämättä ole ihan sama mitä saa tilalle. Eikä nuo ihan vahingossa tuohon kuntoon mene pihaleikeissäkään. Muutenkin hieno ajatusmaailma: "Pidä kaikki lelut kotona mitkä ei saa mennä leikissä rikki." Voihan sitä aina vaikka kivillä toki leikkiä...

      Lainaa

    60. Tulos: +88 (88 ääntä)
      Lars: Jos sinun kaverisi lainaisi sinun Metallica-kokoelmastasi Ride the Lightning-albumin, rikkoisi sen ja tarjoaisi korvaukseksi St Angeria, olisiko se ok? Että levy kuin levy, eihän se niin tarkkaa, Metallicahan se kuitenkin on? Nämä lelut jotka aikuisen silmään näyttävät kaikki samalta, eivät sitä kuitenkaan lasten silmissä ole. Tämä Bakugan saattoi hyvinkin olla Black, eikä sitä silloin Garage Inc korvaa. If you know what I mean.
      Ilmeisesti olen vähemmistössä, mutta olen samaa mieltä Larsin kanssa. Jos samanlainen lelu on löydettävissä, niin olisihan sellainen reilua hankkia tilalle. Olisi se nimittäin ollut aika mälsää, että jos jonkun lelun on valinnut (kun niitä nyt ei ihan hirveästi kuitenkaan saanut) ja toisen rikkoessa olisi saanut tilalle sen, mitä ei ole halunnut. Kohtuus kuitenkin kaikessa ja ei sitä tiedä, vaikka lapsi vaihdokkiin olisikin tyytynyt. Äitinsä nimittäin ei ainakaan vaikuta kovin kohteliaalta ja ymmärtäväiseltä. Ja Ilonasta ajattelen painokelvottomia.

      Lainaa

    61. Tulos: +49 (49 ääntä)
      Ilona ei ainakaan ole enää sukulaisten ilona....

      Lainaa

    62. Tulos: +73 (95 ääntä)
      Reino: Jos kaveti mälläisi minulta vuoden 55 Mercedes 300sl:n niin pitäisikö tyytyä uuteen Mercedekseen koska noita 55 malleja ei saa enää kaupasta?
      Kyllähän se niin menee, että jos joku mällää mersusi, liikennevakuutus korvaa sen rahallisen arvon, mutta kolaroija ei voi vuoden -55 mersuksi muuttua, vaikka mikä olisi. Samalla tavalla Jonna voi korvata lapsen rikkoman lelun rahalla tai toisella samanarvoisella lelulla, mutta hänen velvollisuutensa ei ole metsästää kissojen ja koirien kanssa myynnistä poistunutta tuotetta. Naapurin lapsen olisi helpompi sulattaa tämä tosiasia sitten joskus oman mersun kohdalla, jos äiti ei olisi aikoinaan lähettänyt naapureille hölmöjä lappuja vaan opettanut suhtautumaan vastoinkäymisiin kypsästi.

      Lainaa

    63. Herra Hiltunen 17.7.2014 14:45
      Tulos: +66 (82 ääntä)
      Koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää, että vaikka aikuinen ei huomaa eroa eri lelujen välillä, niin lapsi huomaa kyllä :) Kuvitelkaa itse se oma suosikkinukke, nalle tai auto silloin pienenä. Jos joku olisi rikkonut sen, niin ei toinen olisi kelvannut. Jokaisella lapsella on ollut oma lempilelunsa. Jonna tekee mielestäni aivan oikein yrittäessään löytää tilalle samanlaista. Jos sellaista ei löydy, on lapselle selitettävä, ettei asialle voi mitään ja pettymys on nieltävä.

      Lainaa

    64. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Toivottavasti tuo kokko oli huono vitsi. Aprillipila tai jotain? Olihan? Pliis? Meidän suvussa muksuille on aina ostettu kalliita, laadukkaita ja tyylikkäitä (merkki)vaatteita. Eli kestäviä. Serkuksia on paljon, joten se kaksivuotiaan mekko on kestänyt käytössä hyvänä parhaimmillaan varmaan 70-luvulta 90-luvulle. Ei sillä, ettei joku Hennesin lastenvaate voisi kestää muutaman lapsen käytön. Uskon edelleen, että kokko oli huono vitsi. Muuten tulee itku.

      Lainaa

    65. Tulos: +32 (32 ääntä)
      Pöyristyttävää... Onneksi Ilonan kuva ei ole saanut ainuttakaan tykkäystä (ainakaan 9 tunnin sisään).

      Lainaa

    66. Tulos: +34 (34 ääntä)
      Ilona on aika kiittämätön

      Lainaa

    67. Tulos: -26 (100 ääntä)
      Ihme kommarimeininki kyllä tällä palstalla. Jos jotain rikkoo niin hommaa uuden, samanlaisen, ei mitään sinnepäin. Varmasti saa ebaysta tai jostain. Jos ei saa muuten niin sitten vaikka teettää 3D tulosteena. Jos tulee kalliiksi niin rikkoneelta kakaralta polkupyörä/luistimet/pleikka/älypuhelin tms. kaniin kustannusten kattamiseksi. Kumma asenne joillain että kateuttaan saa rikkoa mitä tahansa ja sitten tarjota paskaa tilalle. Tahallaanhan tuo on rikottu, sen verran pieninä palasina on.

      Lainaa

    68. Tulos: +12 (26 ääntä)
      Shorrrr: Mutta tässä onkin ongelmana, kun joku repäisee sen charizardin ja antaa korvaukseksi zubattia.
      Käsitin, että vähintään crobattia olisi tarjottu tilalle mutta kun ei riitä edes samat statsit ja osittain sama tyyppi vaan pitää olla tasan sama vaikkei niitä charizardeja missään enää esiinnykkään...

      Lainaa

    69. Tulos: +55 (65 ääntä)
      Itse muistan edelleen, kun olin lapsena naapurin lasten kanssa puistossa leikkimässä. Olin vielä niin pieni, että äidit olivat kaikilla mukana. Eräs puolituttu naapurin lapsi sitten suuttui minulle jostain ja repi suosikkileikkiautostani irroitettavat renkaat irti ja piilotti ne metsikköön. Niitä sitten etsittiin kissojen ja koirien kanssa, mutta ei löytynyt. Mitään en saanut tilalle, mutta opinpahan ainakin sietämään pettymyksiä. Äitikin vain sanoi, että joskus tällaista sattuu ja sille ei voi mitään. Illalla sitten leivottiin ohukaisia lohdutukseksi.

      Lainaa

    70. Tulos: -21 (59 ääntä)
      Lisko: Itse muistan edelleen, kun olin lapsena naapurin lasten kanssa puistossa leikkimässä. Olin vielä niin pieni, että äidit olivat kaikilla mukana. Eräs puolituttu naapurin lapsi sitten suuttui minulle jostain ja repi suosikkileikkiautostani irroitettavat renkaat irti ja piilotti ne metsikköön. Niitä sitten etsittiin kissojen ja koirien kanssa, mutta ei löytynyt. Mitään en saanut tilalle, mutta opinpahan ainakin sietämään pettymyksiä. Äitikin vain sanoi, että joskus tällaista sattuu ja sille ei voi mitään. Illalla sitten leivottiin ohukaisia lohdutukseksi.
      Juu, sellaisia ne on äiskät, välinpitämättömiä. Mutta voi että sitä ulinan määrää jos joku toinen äiskä siitä ringistä olisi rikkonut vaikka jonkun äiskän merkkiolkalaukun. Ei olisi ihan pahoitteluilla mennyt se keissi.

      Lainaa

    71. S. aivartelija 17.7.2014 20:54
      Tulos: +65 (71 ääntä)
      Alempi on saanut aika vähän kommentteja, mutta lähipiirissä on vähävarainen ihminen, jolle on ongelma, että työnnetään kaikki vanha roju muka hyväntekväisyyttä. Todellinen syyhän on se, että halutaan välttää kaatopaikkamaksut. Kyseisellä ihmisellä on mm. meidän sukulaisten synttärilahjaksi ostama nykyaikainjen telkkari, mutta siitä huolimatta ihmiset tyrkyttävät hänelle vanhoja telkkareitaan. Huonekalut on hyvät, ne on saadut, mutta silti tyrkytetään huonompikuntoista sohvakalustoa ja loukkannutaan, kun ei kelpaa (=kun joutuu itse viemään kierrätykseen tai kaatikselle). Kuka tarttee toista sohvakalustoa, jos on jo entinenkin lahjoituksena saatu ja parempi? Yksi taas johtajan leski tarjosi kauluspaitoja tutulle duunarille laatikkotolkulla...ja loukkaantui kun sanottiin, ettei tarvista ole.

      Lainaa

    72. Tulos: +55 (61 ääntä)
      S. aivartelija: Alempi on saanut aika vähän kommentteja, mutta lähipiirissä on vähävarainen ihminen, jolle on ongelma, että työnnetään kaikki vanha roju muka hyväntekväisyyttä. Todellinen syyhän on se, että halutaan välttää kaatopaikkamaksut. Kyseisellä ihmisellä on mm. meidän sukulaisten synttärilahjaksi ostama nykyaikainjen telkkari, mutta siitä huolimatta ihmiset tyrkyttävät hänelle vanhoja telkkareitaan. Huonekalut on hyvät, ne on saadut, mutta silti tyrkytetään huonompikuntoista sohvakalustoa ja loukkannutaan, kun ei kelpaa (=kun joutuu itse viemään kierrätykseen tai kaatikselle). Kuka tarttee toista sohvakalustoa, jos on jo entinenkin lahjoituksena saatu ja parempi? Yksi taas johtajan leski tarjosi kauluspaitoja tutulle duunarille laatikkotolkulla…ja loukkaantui kun sanottiin, ettei tarvista ole.
      Minä olen myös vähävarainen, eli suoraansanottuna persaukinen. Ensin kitkuttelin opiskelijana ja nyttemmin silloin tällöin irtoaa pätkäduunia, mutta pääasiassa työttömänä tässä ollaan. Ja lapsiakin on. Olen huomannut tuon saman ilmiön että yllättävänkin moni varakkaammista sukulaisista ja tuttavista pitää minua kierrätyskeskuksena. Vähän väliä ovat tuomassa huonekaluja tai kodinkoneita, joita itse eivät enää tarvitse ja olettamus tuntuu olevan että kun minä olen köyhä, on meillä aina pulaa kaikesta. Ei se köyhäkään tarvitse kolmea sohvaa vuodessa. Kaiken huippu oli se, kun eräs perhe siivosi kaappejaan ja tyrkytti meille vanhoja kahvimukeja, 80-luvun jääteloannoskippoja, kannettomia pakasterasioita ja herraties mitä kaikkea kaappien perukoille kertyykään. Se alkoi tuntua jo vähän vittuilemiselta, minä olen kuitenkin jo aikuinen ihminen, kodissani on ollut perustarpeet kasassa aina siitä lähtien kun kotoa vanhempien luota muutin ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin kuka on niin köyhä ja vähäosainen että tarvitsee kipeästi jopa ne kannettomat vanhat rasiat? Toki minä arvostan sitä että olen saanut tarvitessani toisten vanhoja huonekaluja yms, mutta en minä mikään hyväntekeväisyystapaus kuitenkaan ole.

      Lainaa

    73. Tulos: +55 (79 ääntä)
      Reino: Ihme kommarimeininki kyllä tällä palstalla. Jos jotain rikkoo niin hommaa uuden, samanlaisen, ei mitään sinnepäin. Varmasti saa ebaysta tai jostain. Jos ei saa muuten niin sitten vaikka teettää 3D tulosteena. Jos tulee kalliiksi niin rikkoneelta kakaralta polkupyörä/luistimet/pleikka/älypuhelin tms. kaniin kustannusten kattamiseksi. Kumma asenne joillain että kateuttaan saa rikkoa mitä tahansa ja sitten tarjota paskaa tilalle. Tahallaanhan tuo on rikottu, sen verran pieninä palasina on.
      Aika kummallinen ajatusmaailma on kyllä sinullakin, ja monella muulla kommentoijalla. Tottakai jos rikkoo jotain toiselta niin on kohtuullista yrittää löytää samanlainen tilalle, mutta se että lapsen lelun takia pitäs olevinaan ruveta ebayt ja kaikki käymään läpi että saa täsmälleen samanlaisen tilalle, on ihan naurettavaa. Ja tätä koko asiaa on ihan typerää verrata johonkin auton rikkomiseen yms. Lapsien lempilelut kuitenkin vaihtuvat ja kyllä lapsille pitää opettaa että aina ei samanlaista saa tilalle vaikka kuinka tahtoisi. Tuolla kasvatusasenteella syntyy juuri niitä itsekeskeisiä pentuja, jotka vetää itkupotkuraivareita vielä aikuisenakin kun kaikki ei menekkään juuri niinkuin itse haluaa. Ja kuka tässä on sanonut, että tämä kyseinen poika olisi tahallaan rikkonut lelun? En tiedä oletko itse noita leluja käsissäs pitäny, mutta itse seitsemän vuotiaan pojan tätinä oon noita nähny eivätkä todellakaan sovellu mihinkään ulkoleikkeihin..ei tarvitse kuin vähän kovempaa heittää maahan ni koko muoviläjä on sadassa osassa..

      Lainaa

    74. Tulos: +58 (60 ääntä)
      Olisi näppärä kuitti Ilonalle laittaa koko perheelle kaikki hää-, syntymäpäivä-, joulu-, yms. lahjat sellaisina "lahjoitimme x euroa puolestanne hyväntekeväisyyteen"-kortteina. Siis sikäli kun moista ihmispaskaa pitää vielä jostain syystä lahjoa.

      Lainaa

    75. Tulos: -35 (43 ääntä)
      Ilona teki ihan oikein! Kaikki turhat lumput voi polttaa kokossa.

      Lainaa

    76. Tulos: +35 (41 ääntä)
      Tuostakin kokosta ois saanu hyvät rahat kirpparilla

      Lainaa

    77. Tulos: -9 (21 ääntä)
      Kasvatuskouluun: Jonna kasvattaa näitä tulevaisuuden toivoja, jotka luovuttavat ensimmäisestä vastoinkäymisestä koska he eivät ole tottuneet sellaisiin, jotka eivät arvosta mitään koska saavat kaiken minkä haluavat ja joiden on pakko saada KAIKKI heti NYT tai suutun!!!!!!!!!!11 Ei taida tuossa perheessä olla vanhemmat niitä auktoriteetteja.
      Nyt meni varmaa sekaisin... siis ei jonnan muksu vaadi samaa lelua tilalle vaan jonnan muksu rikkoi toisen muksun lelun ja tälle toiselle muksulle ei kelpaa eri bagugan lelu vaan pitää olla sama... ja todnäk tän toisen lapsen vanhemmat vaatii tilalle samanlaista lelua lapsensa vaatimuksesta...

      Lainaa

    78. Tulos: -4 (24 ääntä)
      Eihän se Jonnan kersa ollu jolle ei lelu kelpaa vaan jonnan pentu on rikkonu kermaperseen muovikrääsän ja joutuu korvaamaan sen tismallee samanlaisella roskalla
      Kasvatuskouluun: Jonna kasvattaa näitä tulevaisuuden toivoja, jotka luovuttavat ensimmäisestä vastoinkäymisestä koska he eivät ole tottuneet sellaisiin, jotka eivät arvosta mitään koska saavat kaiken minkä haluavat ja joiden on pakko saada KAIKKI heti NYT tai suutun!!!!!!!!!!11 Ei taida tuossa perheessä olla vanhemmat niitä auktoriteetteja.

      Lainaa

    79. Tulos: -19 (63 ääntä)
      Novoinyt..: Aika kummallinen ajatusmaailma on kyllä sinullakin, ja monella muulla kommentoijalla. Tottakai jos rikkoo jotain toiselta niin on kohtuullista yrittää löytää samanlainen tilalle, mutta se että lapsen lelun takia pitäs olevinaan ruveta ebayt ja kaikki käymään läpi että saa täsmälleen samanlaisen tilalle, on ihan naurettavaa. Ja tätä koko asiaa on ihan typerää verrata johonkin auton rikkomiseen yms. Lapsien lempilelut kuitenkin vaihtuvat ja kyllä lapsille pitää opettaa että aina ei samanlaista saa tilalle vaikka kuinka tahtoisi. Tuolla kasvatusasenteella syntyy juuri niitä itsekeskeisiä pentuja, jotka vetää itkupotkuraivareita vielä aikuisenakin kun kaikki ei menekkään juuri niinkuin itse haluaa. Ja kuka tässä on sanonut, että tämä kyseinen poika olisi tahallaan rikkonut lelun? En tiedä oletko itse noita leluja käsissäs pitäny, mutta itse seitsemän vuotiaan pojan tätinä oon noita nähny eivätkä todellakaan sovellu mihinkään ulkoleikkeihin..ei tarvitse kuin vähän kovempaa heittää maahan ni koko muoviläjä on sadassa osassa..
      Ihmeen vähätteleviä ollaan lapsen lelua kohtaan. Kuitenkin lelu voi olla lapselle tärkeämpi kuin esim. auto aikuiselle. Mitä luulet, tuleeko lapsi uskomaan oikeudenmukaisuuteen koskaan jos häntä ei kohdella oikeudenmukaisesti edes lapsena halvan lelun ollessa kyseessä? Kyllä niitä syrjäytyneitä sjntyy juuri näin. En väitä että lapselle pitäisi aina antaa periksi kun hän keksii haluta jotain, mutta tässä ei ole siitä kyse.

      Lainaa

    80. Tulos: +49 (61 ääntä)
      pöö: Eihän se Jonnan kersa ollu jolle ei lelu kelpaa vaan jonnan pentu on rikkonu kermaperseen muovikrääsän ja joutuu korvaamaan sen tismallee samanlaisella roskalla
      Voisitteko kommata vasta sitten kun olette lukeneet koko ketjun. Tässä asiassa on ojennettu "Kasvatuskouluun" nimimerkkiä jo moneen kertaan ja hän on jo tässä ketjussa myöntänyt virheensä. Teette itsestänne vain suurempia idiootteja kuin kommentoija tuolla innokkaalla korjailulla.

      Lainaa

    81. Tulos: +19 (21 ääntä)
      "Ei olla mikään hyväntekeväisyys" Tuollaiset ihmiset juuri ovat niitä hyväntekeväisyyskohteita - eivät osaa lukea tai kirjoittaa. Tosin lienevät muut kuin nämä suomalaiset lelliperseet kiitollisempia...

      Lainaa

    82. Tulos: +15 (27 ääntä)
      LUKEKAA NIMIMERKKI Reinon VIIMEISIN KOMMENTTI TUOSTA YLÄPUOLELTA ENNEN KUIN KORJAATTE/SOLVAATTE TUHANNENNEN KERRAN NIMIMERKKIÄ "Kasvatuskouluun". Kiitos.

      Lainaa

    83. Tulos: +24 (26 ääntä)
      Ei saatana tuo Ilona. Onko sille joku itsestäänselvyys että kun on saanut lapsen niin käyttökelpoisia lastenvaatteita satelee joka puolelta sukua, ja sitten se onkin tuolleen: "hyi onpa karseita määpä poltan nää". Onnekas kun on saanut apua monelta taholta, mutta kiitokseksi tyyliin paskantaa naamaan. Toivottavasti sillä on rahatilanne kunnossa kun tajuaa kuinka hitosti lapsen vaatetukseen ja hoitoon yleensäkin menee rahaa eikä enää saakkaan mistään apua.

      Lainaa

    84. irokeesiankka 18.7.2014 1:49
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      Eipä tarvitse Ilonan lähivuosina odottaa sitten ''pennuilleen'' synttärilahjojakaan sukulaisilta. Saati sitten ihmetellä, että miksi näin. Toi vaateiden polttaminen menee vain lievästi yli järjettömyyden rajan siihen verrattuna, että se pitää oikein ilmoittaa facebookiin ja näin hieroa sitä kaikkien vaatteita lahjoittaneiden sukulaisten naamaan.

      Lainaa

    85. Tulos: +12 (36 ääntä)
      Novoinyt..: Aika kummallinen ajatusmaailma on kyllä sinullakin, ja monella muulla kommentoijalla. Tottakai jos rikkoo jotain toiselta niin on kohtuullista yrittää löytää samanlainen tilalle, mutta se että lapsen lelun takia pitäs olevinaan ruveta ebayt ja kaikki käymään läpi että saa täsmälleen samanlaisen tilalle, on ihan naurettavaa. Ja tätä koko asiaa on ihan typerää verrata johonkin auton rikkomiseen yms. Lapsien lempilelut kuitenkin vaihtuvat ja kyllä lapsille pitää opettaa että aina ei samanlaista saa tilalle vaikka kuinka tahtoisi. Tuolla kasvatusasenteella syntyy juuri niitä itsekeskeisiä pentuja, jotka vetää itkupotkuraivareita vielä aikuisenakin kun kaikki ei menekkään juuri niinkuin itse haluaa.
      Musta on jännää että sä koet että Ebayn vilkasu ois kauheen hankalaa ja vaivaa tuottavaa. Ebay on nettimyyntipaikka siinä missä muutkin eikä leluja ole kamalan hankalaa ettiä sieltä. Ja kuten sanottua, tuo nimenomainen lelu löytyy alle kympillä sieltä ja helpostikin, ei tarvinnut kertaakaan painaa edes "next" painiketta. Jos lelu olis yli 20-vuotta vanha sukulaiselta saatu, niin ymmärtäisin tän aattelun että vaaditaan liikaa kun vaaditaan samaa, mutta tää on pirun helposti halvalla löydettävissä oleva lelu.

      Lainaa

    86. S. aivartelija 18.7.2014 5:27
      Tulos: +7 (17 ääntä)
      Nora: Tuostakin kokosta ois saanu hyvät rahat kirpparilla
      Ei kukaan osta kirpparilta huonokuntoisia lumppuja; älyttömiä hintoja siellä kyllä niistä likaisista rikkinäisistä vaatteista näkee, mutta ei niistä rahaa saa, kun kaupaksi ei mene. Vaatteista on ylitarjontaa, myös lastenvaatteista. Itse vein vain pestyjä hyväkuntoisia vaatteita ja hinnat olivat muutaman euron enintään, mutta vain osa meni - edes lastenvaatteet ei nykyään mene kun kaupastakin saa uusia niin halvalla. Naisten vaatteista 99 % jää myymättä, kun tarjontaa on paljon. Ainoastaan XXL-kokoisen sukulaisen kuolinpesän vaatteet menivät hyvin.

      Lainaa

    87. Tulos: -19 (31 ääntä)
      Siis eihän Jonna sitä vaativaa lasta ollu kasvattanu vaa naapuri??!?

      Lainaa

    88. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Meillä on leikeistä poistettu ja varastoon laitettu ainakin viisikymmentä Bakugania. Varmaan tuo vihreäkin joukossa olisi...

      Lainaa

    89. Tulos: +10 (46 ääntä)
      Ja sitä paitsi: toi mitättömän värinen Bokugan-pallo ei ole edes hieno! Kyllä ne moniväriset on paljon hienompia. Ehkäpä naapurinmuijan pitäisi vetää itseään nekkuun pari kertaa ja miettiä asennettaan. Lasten leikeissä leluja hajoaa ja koska Jonna poikansa kanssa on pyydellyt anteeksi kahden euron arvoista rikkoutunutta lelua ja tarjonnut uutta tilalle, niin ihmettelempä vaan milläinen white trash-perhe tuo ruman lelun omistava perhe taas oikein on?

      Lainaa

    90. Toisaalta mutta... 18.7.2014 11:50
      Tulos: +26 (38 ääntä)
      Ymmärrän toisaalta tätä Ilonaa, siis siinä mielessä että minullekin tuputetaan ties minkälaista lumppua ystäviltä ja sukulaisilta. Usein väärää kokoa tai muuten sellaisia, joista tiedän etten tule niitä käyttämään. Eikä näille niin vain sanota ei. Mummo kutoo ja virkkaa, ja aina siellä vieraillessani olisi jotain lähdössä mukaan. Noin puolella kerroista onnistun kieltäytymään kohteliaasti. Osaa saaduista vaatteista käytän, osan myyn jonkin ajan päästä. Sitä en kuitenkaan Ilonan toiminnassa ymmärrä, että vaikka olisi hirveitä lumppuja saanut ja ne kokkoon kelpaisivatkin, niin ne voisi silti polttaa kaikessa hiljaisuudessa loukkaamatta ketään...

      Lainaa

    91. Tulos: +26 (36 ääntä)
      En tunne 1. tapauksen lelua. Mutta jos oletetaan että se on varsin kestävä, voitanee olettaa että Jonnan poika olisi mahdollisesti rikkonut sen tahallaan/ilkeyttään/kateuttaan. Tässä tapauksessa määräys korvaavan artikkelin hankkimisesta on täysin suhteellisuudentajun rajoissa. Jos kyseessä taas on helposti rikkoutavaa kiinalaista bulkkiroskaa niin sitten naapurin nipotus menee yli; leluja särkyy ja deal with it.

      Lainaa

    92. Tulos: +38 (50 ääntä)
      Tää on nyt arvailua, mutta katsotaas. Ymmärrän että eri baguganit on erilaisia "ominaisuuksiltaan" joten rikki menneen tilalle ei voi antaa mitä tahansa muuta. Mutta jos lapselle tarjotaan kaupasta uutta, ominaisuuksiltaan edes mahdollisimman samaa/muuten hyvää toista bagugania, uskon että lapsi kyllä kelpuuttaisi! Siinähän saisi uudenlaisen lelun joka nyt kuitenkin oletettavasti on ihan riittävän samanlainen ja hyvä niin ettei sitten ole enää vanhaa ikävä! En osaa kuvitella tilannetta jossa kaverin sekä tämän äidin sovitteluun lapsi itse vastaisi että "ei, ettikää vaikka hong kongin ebaysta JUST samanlainen mulle!!!" Sen sijaan osaan helposti kuvitella tilanteen, jossa "uhrin" ÄITI on vaatimassa tuollaista. Ja näin tehdessään äiti todellakaan ei opeta lapselleen omista oikeuksista kiinni pitämistä vaan narsistista uhriaseman hyväksikäyttöä. Ei siksi, ettäkö lapsella ei olisi oikeutta uuteen baguganiin, vaan siksi että ihmisten on myös aikuisina otettava lukuun sovinnon ja pahoittelun osoitukset ja joustettava tilanteen vaatimusten mukaisesti. Tässä tilanteessa se tarkoittaa käytännössä sitä, että etsitään kohtuullinen aika uutta samanlaista lelua mutta jos sitä ei löydy niin kysytään että minkä lelun poika huolii korvaukseksi, esim hieman kalliimmasta hintakategoriasta "koroiksi" ja kipuun ja kärsimykseen, ja tehdään se maalaisjärjen mukainen reilu sopu sillä tavalla!

      Lainaa

    93. Tulos: +35 (57 ääntä)
      En koe sitä ebayn selaamista hankalaksi tai jotenkin ylitsepääsemättömäksi. En vain ymmärrä miksi tuollaisen asian takia pitää ruveta noin hankalaksi ja pikkumaiseksi. Itse olisin varmaan Jonnana asiallisesti sanonut naapurin äiskälle että voin maksaa lelun, mutta hän saa sen itse etsiä ja ostaa. Minun mielestäni korvausvastuu on tottakai Jonnan, mutta kerran korvaava erilainen ei kelpaa, niin tämä pikkumainen naapuri osaa varmaan etsiä itse sen korvaavan samanlaisen :)

      Lainaa

    94. Aiettäkuonperseestä 18.7.2014 19:42
      Tulos: 0 (24 ääntä)
      Bemari mainittu, amisrunkkari bongattu....
      Hannes: Mikä “ei käy”-kersassa vituttaa? Jos mukulalla on jumalauta Leonardo-ukkeli ja kaveri sen rikkoo niin kyllähän se pitää uudella Leonardolla korvata eikä Michelangelolla. Minusta sillä mukulalla on täysi oikeus vaatia samanlainen rikotun tilalle. En minäkään kelpuuta Fiatia korvaukseksi jos kaveri mällää mun bemarin.

      Lainaa

    95. Aiettäkuonperseestä 18.7.2014 19:57
      Tulos: -12 (38 ääntä)
      Ei niillä metallican levyillä sisällölisesti oo nii paljo eroo et kelpais tähä vertaukseks... Samaa paskaa ne soittaa joka levyllä, mitään uutta niiltä ei oo ekan levyn jälkee tullu...
      Lars: Jos sinun kaverisi lainaisi sinun Metallica-kokoelmastasi Ride the Lightning-albumin, rikkoisi sen ja tarjoaisi korvaukseksi St Angeria, olisiko se ok? Että levy kuin levy, eihän se niin tarkkaa, Metallicahan se kuitenkin on? Nämä lelut jotka aikuisen silmään näyttävät kaikki samalta, eivät sitä kuitenkaan lasten silmissä ole. Tämä Bakugan saattoi hyvinkin olla Black, eikä sitä silloin Garage Inc korvaa. If you know what I mean.

      Lainaa

    96. Tulos: +21 (23 ääntä)
      Ilona, voi herranjestas! Jos ei kelpaa niin anna vaatteet takaisin/älä vastaanota ollenkaan. Oisivat lahjoittajat voineet saada niistä jotain ropoja kirpparilla tai edes antaa ne eteenpäin jollekkin, joka oikeasti käyttää niitä. Ilona ehkä tulee huomaamaan, että lapset kasvaa nopeasti ja kokoajan saa olla ostamassa uusia vaatteita. Ja että ne pikkuruiset lastenvaatteetkin ovat aika kalliita. Sen takia lastenvaatteiden myynti ja eteenpäinantaminen on hyvin suosittua. Mut mikäs siinä jos on rahaa millä mällätä..

      Lainaa

    97. Tulos: +18 (60 ääntä)
      Minä ymmärrän tätä Bakugan-tapausta. Miettikää tilalle vaikkapa tällainen tapaus: "Hei, meidän Tiina taisi rikkoa teiän Maurin Harry Potter-kirjan. Mitä jos me annetaan meidän Harry Potteri tilalle?" "Ikävä kyllä se teidän Harry Potteri on toinen osa, ja Tiina rikkoi kolmannen Potterin. Toisen osan me jo omistammekin. Kolmas Potteri oli Maurin lempparikirja, joten jos voisitte antaa tilalle saman kirjan." Bakuganilla voi olla niiden taisteluominaisuuksien lisäksi tunnearvoa.

      Lainaa

    98. Tulos: +21 (21 ääntä)
      Jos ei vaatteet miellytä, niin mielummin vaikka hyväntekeväisyyteen kuin kokkoon!

      Lainaa

    99. yli opisto hörho 19.7.2014 12:11
      Tulos: +20 (30 ääntä)
      Toivottavasti Ilona ei tulevaisuudessa tarvitse muuttoapua tai autoa lainaan sukulaisilta/kavereilta. En nimittäin itse ainakaan auttaisi enää yhtään missään asiassa. Hieno ele tosiaan. Ei ole voinut kertoa etukäteen ettei halua mtn muiden vaatteita, vaan on ottanut ne vastaan ja sitten postaa facebookiin kuvan missä polttaa ne. Vittu mikä kusipää.

      Lainaa

    100. Tulos: +23 (27 ääntä)
      Reino: Ihme kommarimeininki kyllä tällä palstalla. Jos jotain rikkoo niin hommaa uuden, samanlaisen, ei mitään sinnepäin. Varmasti saa ebaysta tai jostain. Jos ei saa muuten niin sitten vaikka teettää 3D tulosteena. Jos tulee kalliiksi niin rikkoneelta kakaralta polkupyörä/luistimet/pleikka/älypuhelin tms. kaniin kustannusten kattamiseksi. Kumma asenne joillain että kateuttaan saa rikkoa mitä tahansa ja sitten tarjota paskaa tilalle. Tahallaanhan tuo on rikottu, sen verran pieninä palasina on.
      Kommunistikortti käytetty, vaikka itse kommunismi ei liity tähän mitenkään.

      Lainaa

    101. Tulos: +12 (20 ääntä)
      Tuli niin paha olo henkisesti, että fyysisestikkin kun luki tämän Ilonan jutun. Ei minkäänlaista kiitosta siitä, että toiset hyvää hyvyyttään auttaa. Ei varmaan ois niitäkään voinu lahjottaa eteenpäin jollekin niitä tarvitsevalle? Tälläsillä ihmisillä on varmaan elämässään helvetin vaikeaa, kun ei mikään kelpaa paitsi paras :D

      Lainaa

    102. Tulos: -12 (18 ääntä)
      Kasvatuskouluun: Jonna kasvattaa näitä tulevaisuuden toivoja, jotka luovuttavat ensimmäisestä vastoinkäymisestä koska he eivät ole tottuneet sellaisiin, jotka eivät arvosta mitään koska saavat kaiken minkä haluavat ja joiden on pakko saada KAIKKI heti NYT tai suutun!!!!!!!!!!11 Ei taida tuossa perheessä olla vanhemmat niitä auktoriteetteja.
      Samaa mieltä. Ärsyttävää pennun paapomista.

      Lainaa

    103. Tulos: +3 (13 ääntä)
      Ilonan kaltaiset ihmiset aiheuttavat syöpää.

      Lainaa

    104. Tulos: -3 (19 ääntä)
      Pihlaja: Tämä nirsoileva kiukkukakara ei kylläkään ollut Jonnan. Jonnan lapsi Aarne taisi tämän kiukkukakaran lelun rikkoa ja kiukkukakaralle ei kelvannut muu lelu vaikka Jonna tarjosi korvaavaa.
      sen verran kuitenkin täytyy sanoa että mitä jos kyseessä olis vaikka lempilelu? Emmäkään jos joku poistais mun Dota2:sen tyytyis korvauksena siirtyä pelaamaan mitään LoLia

      Lainaa

    105. Tulos: +1 (27 ääntä)
      Mä symppaan molempien mokien ihmisiä. Itselle on edelleen tärkeä lelu, jonka olen lapsena saanut. Tuolla se on hyllyllä. Taatusti muiden mielestä pilipali-kamaa ja ruma kuin mikä, itselle mitä rakkain ja muistoja tuova. Ei sitä korvattaisi helposti. Itse olen heittänyt suoraan roskikseen sukulaisilta "hyvää hyvyyttään" annettuja lumppuja, joita ei kehtaa lapsen päälle laittaa. Kuluneita, vanhoja ja rumia. Jos ei itse osaa laittaa roskikseen, eikä löydä UFF:n laatikkoa, helposti kuvittelee tekevänsä palveluksen toiselle yrittämällä tunkea omat romunsa eteenpäin.

      Lainaa

    106. Tulos: +9 (25 ääntä)
      zed91: sen verran kuitenkin täytyy sanoa että mitä jos kyseessä olis vaikka lempilelu? Emmäkään jos joku poistais mun Dota2:sen tyytyis korvauksena siirtyä pelaamaan mitään LoLia
      No oli se sitten lempilelu tai ei semmosta sattuu että tavarat menee rikki. Tietysti Jonnalla on velvollisuus korvata lelun hinta, mutta ei ole hänen tehtävä sitä lelua löytää jostain jos niitä ei enää edes myydä. Jotain rajaa nyt hei. Harmillista tälle pojalle jonka lelu rikkoutui, mutta kyllä vanhempien pitäisi silti käyttäytyä asiallisesti.

      Lainaa

    107. Tulos: +16 (30 ääntä)
      Jos se esine nyt on se ehdoton lempilelu/HarryPutter-kirja tai mikälie, niin hiittäkö sitä tarttee ottaa sinne ULKOleikkeihin mukaan, missä se voi mennä rikki? Ei se aikuinenkaan sitä bemariaan/mersuaan minnekkään törmäilyautoradalle vie, jos sitä niin paljon arvostaa? Oikeinhan tuossa on yritetty tehdä, että hankitaan vastaavaa tilalle, mutta joskus se ei vaan onnistu. Ja tosiaan jos se on niin arvokas, ettei mikään muu kelpaa, niin oiskohan paikka opettaa kakaralle tuossa, että HELVETTI PIDA HUOLI ARVOTAVAROISTA, etkä leiki niillä hiekkalaatikolla sotaa? ps. Ei, en ole tuosta asiasta oikeasti noin vittuuntunut, Ilonan juttu vain sai herneen niin syvälle nenään, että pitää perseen kautta kaivaa ulos. Helvetti sentään.

      Lainaa

    108. Tulos: +4 (16 ääntä)
      zed91:
      sen verran kuitenkin täytyy sanoa että mitä jos kyseessä olis vaikka lempilelu? Emmäkään jos joku poistais mun Dota2:sen tyytyis korvauksena siirtyä pelaamaan mitään LoLia
      Tässä oli ennemmin kyse siitä, että jos joku onnistuu vahingossa poistaa sun Dota2 niin korvauksena vaadit et se paitsi hommaa sen pelin sulle takas, myös järkkää ne sun pelitallennukset ja muut takasin tismalleen samanlaisina kun olikin ennen tätä sähläämistä. eikä mikään muu kelpaa, eli esimerkiks se että kyseinen henkilö vaan järkkäis sen pelin sulle takas.

      Lainaa

    109. Tulos: +12 (24 ääntä)
      Liittyikö lelun rikkoutumiseen tahallisuutta vai oliko kyseessä vahinko tai ennakoimaton tilanne leikin tiimellyksessä? Korvausvelvollisuuden syntyminen kun edellyttää tahallisuutta, vahinkotilanteissa jokainen kärsii omat menetyksensä ja hakee korvauksia omista vakuutuksistaan. Oikeuskäsittelyyn tätä juttua ei tosin edes otettaisi vahinkon mitättömän rahallisen arvon vuoksi. Lelut on tehty leikkiä varten ja tälläistä kiinalaista muovikrääsää ei ole suunniteltu kovin pitkää elinkaarta silmällä pitäen, joten niitä hajoaa jatkuvasti ihan normaalissa leikissä. En muista että omassa lapsuudessani kukaan olisi koskaan lähtenyt peräämään korvauksia leikissä rikkoutuneista leluista. Lelujen rikkoutuminen on osa kasvua ja uniikit keräilyesineet annetaan leikkiin omalla vastuulla tietoisena siitä että vahinkoja sattuu. Sovun säilyttämiseksi voisin tarjota tämän inhimillisen tragedian kärsineen lapsukaisen äidille korvausta ja vaivanpalkkaa (10 euroa 5 euron lelusta) mutta mihinkään sirkustemppuihin en äidin pienen kullannupun takia ryhtyisi. Elämä on liian lyhyt turhaan pelleilyyn.

      Lainaa

    110. Tulos: -18 (24 ääntä)
      Aina toivoa saa , eri asia alkaako joku pöljä maksamaan ja tuskin tuossa monta euroa menetti ja tuskin aikaakaan jos ossaa ettiä Mitä Ilonaan tulee : Provo ja vitun hyvä sellainen, jos ei ollu niin go girl, saa multa aplodit ja rispecit :D Ittehän oon halunnu tehä noin justiinsa sukulaisten ja kavereitten vanhoille rojuille, lumpuille ja muille sellaisille. Ne käyttää siinä nillittävät typerät akat hyväksi teitä ja muita , säästää kato kierrätysmaksut, aikaa ja vaivaa kun ei tarvi viijä niitä kaatopaikalle . Jos saisin valita polttasin kaikki öklöttävät haisevat kirpputorit. Sori mutta mun eka reaktio tähän kokkoon oli nauru. Nyt saa kukkahatut slaagin varmaan

      Lainaa

    111. Tulos: +18 (26 ääntä)
      pave: Aina toivoa saa , eri asia alkaako joku pöljä maksamaan ja tuskin tuossa monta euroa menetti ja tuskin aikaakaan jos ossaa ettiä Mitä Ilonaan tulee : Provo ja vitun hyvä sellainen, jos ei ollu niin go girl, saa multa aplodit ja rispecit Ittehän oon halunnu tehä noin justiinsa sukulaisten ja kavereitten vanhoille rojuille, lumpuille ja muille sellaisille. Ne käyttää siinä nillittävät typerät akat hyväksi teitä ja muita , säästää kato kierrätysmaksut, aikaa ja vaivaa kun ei tarvi viijä niitä kaatopaikalle . Jos saisin valita polttasin kaikki öklöttävät haisevat kirpputorit. Sori mutta mun eka reaktio tähän kokkoon oli nauru. Nyt saa kukkahatut slaagin varmaan
      Ei ehkä slaagia, mutta iskee kyllä pahasti "toivottavasti et lisäänny" ajatus päälle. Juuri sinunlaistesi ihmisten takia maailma on paska paikka. Kaikki vaan kaatopaikalle, eikä mitään kierrätetä? Ihan noin niinkuin pienenä vihjeenä, jos joku yrittää tyrkyttää sulle jotain, mitä et halua, niin.. eh.. ÄLÄ OTA VASTAAN? Vai käveleekö ne jotenkin sun yli ja vaan "tuo" ne tavarat sulle? Kasvata kuule selkäranka ja opettele sanomaan "Ei. En halua." Saattaa auttaa maailmassa kummasti.

      Lainaa

    112. Tulos: +2 (22 ääntä)
      Ninde: Aika ontuva vertaus. Jos kaveri mällää sun vuoden 2005 harmaan, 215 000 km ajetun BMW:n, niin sulle ei sitten kelpaisi tilalle vuoden 2005 musta, 195 000 km ajettu BMW? Eikä edes uusi bemari, vaikka kaveri tarjoutuisi sellaisen ostamaan? Ei tuossa minun nähdäkseni kyse ollutkaan siitä, etteikö rikki mennyttä korvattaisi, vaan siitä, että vain tismalleen samanlainen kelpaa, vaikka niitä ei enää ole kaupoissa. Aika pikkumaista…
      Entä kun kaveri repisi keräilykortin, jonka arvo on 100 tai 1000 euroa - lähinnä koska sitä ei enää valmistetaa ja saa kaupasta? Hyvää hyvyyttään antaisi tilalle uudenkarhen keräilykorttipakkauksen, jonka arvo on 4 taalaa? Eiköhän se olisi ihan reilua? Jos jotakin ei kaupasta saa, sen arvo voi periaatteessa olla suurempi kuin kaupasta saatavan tavaran - sitä kun ei enää valmisteta.

      Lainaa

    113. Tulos: +8 (18 ääntä)
      Mitä ihmettelemistä tuossa ekassa jutussa muka on? Lapsen rakas lelu on rikottu (ja kyllä, myös rakkaan lelun saa ottaa ulkoleikkeihin mukaan ilman että kenelläkään on sitä lupa rikkoa, leikkimistä vartenhan ne on tehty), mikään muu lelu ei voi sitä korvata koska se on ollut niin mieluinen, joten on mielestäni lelun rikkojan tai tässä tapauksessa rikkojan vanhempien ongelma miettiä, mistä saa vastaavan tilalle. Täällä on tuomittu tuo lelunomistajalapsi pilalle hemmotelluksi ja hänen vanhempansa tiukkapipoisiksi, mutta mistäs te tiedätte, vaikka tuo olisi ko. lapsen ainut lelu. Niin ja muuten, jos joku olisi rikkonut mun rakkaan nallen silloin kun mä olin pieni, niin ei sitä todellakaan olisi millään väsyneellä mollamaijalla korvattu. :D (Sorry mollamaijat, ei mitään henkilökohtaista) Mitä tuohon Ilonaan tulee, niin on jo tarpeeksi paha kun on tyhmä ja kiittämätön, mutta vielä pahempi on julistaa se koko kansalle Facebookissa...

      Lainaa

    114. Tulos: +3 (15 ääntä)
      Keks: Ensimmäisestä mokasta: Kyllähän mokaaja tuossa tapauksessa on rikkoontuneen lelun omistaneen lapsen vanhempi eikä lapsi itse. On ymmärrettävää, että lasta harmittaa, mutta vanhemman tehtävä on selittää, kuinka tällaista joskus sattuu ja nyt pitää vain kestää pettymys, antaa kaverille anteeksi ja leikkiä vaikkapa sillä lelulla, jonka kaveri antaa korvaukseksi rikkoontuneesta.
      Paskapuhetta. Tehty vahinko on korvattava sataprosenttisesti ja sillä hyvä. Ei ole mitään järkeä pitää välejä "kavereihin" jotka rikkovat sinun kamojasi eivätkä korvaa niitä kunnolla.

      Lainaa

    115. Tulos: +1 (15 ääntä)
      p: Ja eihän tässä lapsi pidä oikeuksistaan kiinni, vaan vanhempien välillä tämä käydään. Eikä se ole nössöyttä jos opettaa lastaan siihen että elämässä tulee välillä pettymyksiäkin eteen.
      Se jos joku särkee sinun kamojasi ja antaa tilalle jotain epäkelpoa ei ole mikään "pettymys" vaan uhriksi opettelua. Samalla logiikalla jos joku vetelisi sinua turpaan niin kääntäisit vain toista poskea ja tuumaisit että elämässä joskus käy näin. Ehdottomasti parempi on opetella vaatimaan täysi hyvitys, ja se ken ei sitä mukisematta anna on roisto ja siihen sopiikin katkaista välit.

      Lainaa

    116. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Rupes kyllä kiinnostamaan että mahtoikohan Ilonalle tulla kommenttia sukulaisilta vai menikö suosiolla välit poikki kaikkiin? :)

      Lainaa

    117. Tulos: -5 (23 ääntä)
      Lainaus: Ihme kommarimeininki kyllä tällä palstalla. Jos jotain rikkoo niin hommaa uuden, samanlaisen, ei mitään sinnepäin. Varmasti saa ebaysta tai jostain. Jos ei saa muuten niin sitten vaikka teettää 3D tulosteena. Jos tulee kalliiksi niin rikkoneelta kakaralta polkupyörä/luistimet/pleikka/älypuhelin tms. kaniin kustannusten kattamiseksi. Kumma asenne joillain että kateuttaan saa rikkoa mitä tahansa ja sitten tarjota paskaa tilalle. Tahallaanhan tuo on rikottu, sen verran pieninä palasina on. Niimpä, todellakaan ei ole ollut kyse että samanlaista olisi pitänyt hankkia! se on vain periaate, että kun tahallaan varastetaan toisen lelu toiselta ja vielä tahallaan rikotaan se niin ihan laissakin sanotaan että on korvausvelvollinen! Ei ole tainut pieni poika saada mitään korvaavaa tilalle! ja juttu lentää vääristyen netissä! Kun olen asianomaisia kuullut! Että kannattaisi ensin selvittää miten asia oikeesti on enne kuin alkaa paskaa skeidaa heittää täällä netin maailmassa!!!!! Ja tosi sairasta siltä laittaa nettiin tämmöstä juttua, varmaan korvien välissä viiraa sillä vanhemmalla!! Eipä ollut lelun rikkoja edes pyytänyt pieneltä pojalta Anteeksi! senkin kuulin että ompa mahtava kasvatus lelunrikkojan vanhemmilla! kannattaisikohan mennä kasvatuskurssille!! ???

      Lainaa

    118. Tulos: -4 (20 ääntä)
      ja kuulemma vieläpä sen verran että kyseinen lelu oli ollut omistajan kengässä kun oli hyppinyt trampoliinilla ja "varas" oli tullut ja vienyt lelun metsään ja polkenut sen tahallaan palasiksi. lelu oli ollut 4-vuotiaan pojan ja varas oli ollut 9v. "älä himoitse lähimmäisesi omaisuutta"! ja varsinkaan " älä varasta"! sitä...eikös lapsille nykyään opeteta käskyjä,sääntöjä! annetaan tehdä mitä halutaan ja ei pidetä rajoja...vanhemmat varmaan istuvat somessa koko ajan ja lapset saa painella misä painelee ja tehä mitä vaan....mitähän tuostakin poijasta seurraa isona.... huh huh... itse olen sitä mieltä, että lapsilla pitää rajat, rakkaus ja säännöt olla ja ei se niin mee että niistä ei välitetä...annetaan mennä misä sattuun..jne.. lasten kanssa pitää olla ja touhuta...eikä vain ajatella itseään koko ajan! mitä isompia lapset ovat sitä isompia huoletkin ovat, niin se vain menee! ja varsinkin jos kasvatus on pielessä...niin hohhoijaa...

      Lainaa

    119. jännätyyppi 22.1.2015 23:44
      Tulos: -9 (13 ääntä)
      Ilona on tehnyt tuossa tilanteessa just niin kuin pitää. Hyvä Ilona!!!!!!!!!!

      Lainaa

    120. Anonyymi nimeltään Otto 31.1.2015 22:50
      Tulos: -8 (18 ääntä)
      Ajatelkaapa ittenne tähän tilanteeseen: (Varoitus /!\. Teksti sisältää kärjistetyn esimerkin: Teillä on uusi 40 000e mersu, ja joku tyrkkää sen enemmän tai vähemmän vahingossa jyrkänteeltä alas, ja tarjoaa tilalle vanhaa 10 milj. kilometriä ajettua Ladaa, jota ei kehtaa edes romuttamolle myydä. Olisko hyvä mieli? Kyllä vai ei?

      Lainaa

    121. Ei herraneaika 23.11.2015 0:07
      Tulos: +2 (18 ääntä)
      Vaikka onki iha saakelin vanha juttu, nii pakko kommentoida ku ärsyttää nii jumalattomasti Joo, on ehkä jossai määrin oikein vaatia uutta samanlaista lelua, mutta eihä sitä ny herraneaika pitäs mistää ruveta tilaamaan??? Jos ei kaupasta löydy ni voi harmi, poika ei saa samanlaista bakugania (jotka muute oikeesti maksaa sen 2e ja menee rikki ku tiputtaa vahingossa kymmenestä sentistä lattialle t. Kokemus), eläköön tän kamalan pettymyksen kanssa joka varmasti tekee pojasta ihan järkyttävän nyhverön ku ei vaadi kahen euron lelua nii kauan takasin et se mennää tilaamaa jostai maapallon toiselta puolelta.

      Lainaa

    122. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Se kirjoitetaan muuten "meidän" eikä "meidä".

      Lainaa

    123. Tulos: +10 (12 ääntä)
      foo: Se kirjoitetaan muuten “meidän” eikä “meidä”.
      Otsikko korjattu. 1630 päivää myöhässä, mutta korjattu.

      Lainaa

    124. Harras nuija 25.3.2023 16:21
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Hyvä

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: lapsi, kuva, kirje, viesti, lelu, rikki, Bakugan, nuotio, tuli, kokko, vaatteet, hyväntekeväisyys