Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Juttuja joukkoliikenteestä, osa 30

Suomalainen nainen joutuu rasistimummon kynsiin.
Juttuja joukkoliikenteestä, osa 30

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 43 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +805 (873 ääntä)
      Se on aina hyvä ja hiljaiseksi vetävä kommentti kun sanotaan "minun se ja se ei kuollut sodassa SIKSI, että..." Jep, nyt kyllä heitit pahan, eihän tuohon vaan voi sanoa mitään enää takaisin. Selvästi sejase kuoli sodassa SIKSI, että kaikenlaiset aamulääkkeensä unohtaneet SUPISUOMALAISET mummot saisi hörhöillä pitkin pitäjiä.

      Lainaa

    2. Tulos: -168 (364 ääntä)
      Miks en pysty uskomaan, että "todella rikkaan ja arvostetun näköinen ja oloinen vanhempi pariskunta" kulkisi metrolla

      Lainaa

    3. Tulos: +482 (570 ääntä)
      Aihetta sivuten... mikään ei ole sen surullisempaa kuin nuoret miehet ja naiset sotimassa sotia joita eivät itse ole aloittaneet. Ei ne kuole siellä minkään muun takia tai puolesta kuin niiden kurppasten ukkojen jotka uhittelee toisilleen turvallisesti matkojen päästä itse taistelusta. Ps. Ei ois sotia jos kukaan ei suostuis aseeseen tarttuun. Valtio joka pakottaa kansalaisensa kuolemaan johtajansa puolesta on p ska valtio.

      Lainaa

    4. Tulos: -121 (237 ääntä)
      peikkoboi: Aihetta sivuten… mikään ei ole sen surullisempaa kuin nuoret miehet ja naiset sotimassa sotia joita eivät itse ole aloittaneet. Ei ne kuole siellä minkään muun takia tai puolesta kuin niiden kurppasten ukkojen jotka uhittelee toisilleen turvallisesti matkojen päästä itse taistelusta. Ps. Ei ois sotia jos kukaan ei suostuis aseeseen tarttuun. Valtio joka pakottaa kansalaisensa kuolemaan johtajansa puolesta on p ska valtio.
      ei ne sotilaat mee sotaan taistelee johtajan puolesta vaan maan...

      Lainaa

    5. Tulos: +215 (255 ääntä)
      btw: ei ne sotilaat mee sotaan taistelee johtajan puolesta vaan maan…
      Niin ne ajattelee tekevänsä, mutta oikeasti johtajien takia. Ei se ideologisesti käsitettävä maa jonka "puolesta" taistellaan niitä sotia aloita, vaan yksittäiset ihmiset. Jotka ei itse kuitenkaan osallistu taisteluihin. Siinä vaihees kun joku julistaa sodan niin kansan pitäis laittaa johto vaihtoon, jos ei muuten niin tekemällä vallankumous.

      Lainaa

    6. Tulos: +165 (193 ääntä)
      btw: ei ne sotilaat mee sotaan taistelee johtajan puolesta vaan maan…
      Niinhän niille sotilaille uskotellaan.

      Lainaa

    7. Tulos: +171 (183 ääntä)
      peikkoboi: Aihetta sivuten… mikään ei ole sen surullisempaa kuin nuoret miehet ja naiset sotimassa sotia joita eivät itse ole aloittaneet. Ei ne kuole siellä minkään muun takia tai puolesta kuin niiden kurppasten ukkojen jotka uhittelee toisilleen turvallisesti matkojen päästä itse taistelusta. Ps. Ei ois sotia jos kukaan ei suostuis aseeseen tarttuun. Valtio joka pakottaa kansalaisensa kuolemaan johtajansa puolesta on p ska valtio.
      Eipä sitä voi ihan noinkaan sanoa. Esimerkiks jos joku vähä riehakkaanpi valtio/kansa keksii lähtee naapuriin riehumaan ja ryöstelemään, niin kyllähän siinä toinen joutuu pakostakin lähteä puolustamaan. Eipä siinä puolustava kansa voi kauheesti valita tarttuuko aseisiin vai ei, jos haluaa omansa pitää. Toki jos se hyökkäävä porukka ei suostu lähtemään olis asia toisin, mutta eipä ole ihmisen historiassa koskaan niin ollut etteikö joku haluais lähtee hakemaan naapurista vähän jotain mitä ei itsellä olis.

      Lainaa

    8. Puolikiero_savolainen 21.10.2014 8:27
      Tulos: +209 (215 ääntä)
      niiin…: Miks en pysty uskomaan, että “todella rikkaan ja arvostetun näköinen ja oloinen vanhempi pariskunta” kulkisi metrolla
      Ehkä siksi, että et ole tainnut pahemmin matkustella Helsingin metrossa? Ehkäpä mummeli ja pappa olivat matkalla kantakaupungin arvoasunnostaan, ostosten lomassa, Siirin luo Sörnäisiin, jossa Siirillä on messevä kattohuoneisto? Tai jos he asuivatkin Kulosaaressa ja piti päästä asioille keskustaan? Ja ehkä he ovat rikkaita juuri siksi, että eivät tuhlaa päivittäin rahojaan taksiin? Ei ne rikkaudet itsestään synny.

      Lainaa

    9. Seppo Saviniemi 21.10.2014 9:33
      Tulos: +141 (151 ääntä)
      Argumentum ad Suomen sotaveteraanit. "Veteraanit eivät taistelleet tämän maan vuoksi, jotta homot/mamut/hipsterit/Ransu-koira/viski/katolilaiset voisivat blablabla"

      Lainaa

    10. Tulos: -88 (134 ääntä)
      Suomi on jo myyty. Siksi tänne saa tulla kuka tahansa paviaani pyörimään. Eräs tuttu tuli noin kuukausi sitten Suomeen ensi kertaa, sai nyt kansallisuuden...

      Lainaa

    11. Tulos: -62 (118 ääntä)
      peikkoboi: Aihetta sivuten… mikään ei ole sen surullisempaa kuin nuoret miehet ja naiset sotimassa sotia joita eivät itse ole aloittaneet. Ei ne kuole siellä minkään muun takia tai puolesta kuin niiden kurppasten ukkojen jotka uhittelee toisilleen turvallisesti matkojen päästä itse taistelusta. Ps. Ei ois sotia jos kukaan ei suostuis aseeseen tarttuun. Valtio joka pakottaa kansalaisensa kuolemaan johtajansa puolesta on p ska valtio.
      Tyhmyys vain lisääntyy. Jos asut P-Koreassa niin taistelet johtajasi puolesta. Täällä taistellaan oman maansa puolesta siksi meillä onkin PUOLUSTUSvoimat, jonka itsekkin olen käynyt. Mutta sivarit ei ymmärrä.

      Lainaa

    12. Tulos: +131 (139 ääntä)
      hekomopo: Suomi on jo myyty. Siksi tänne saa tulla kuka tahansa paviaani pyörimään. Eräs tuttu tuli noin kuukausi sitten Suomeen ensi kertaa, sai nyt kansallisuuden…
      Kansalaisuus ja oleskelulupa ovat kaksi eri asiaa. ;) Kukaan ei nimittäin pääse siitä kansalaisuusbyrokratiasta kuukaudessa, ei vaikka olisi ihminen, jolle kansalaisuus palautetaan.

      Lainaa

    13. Tulos: -72 (84 ääntä)
      Minä itte: Kansalaisuus ja oleskelulupa ovat kaksi eri asiaa. Kukaan ei nimittäin pääse siitä kansalaisuusbyrokratiasta kuukaudessa, ei vaikka olisi ihminen, jolle kansalaisuus palautetaan.
      Älä usko, mitä valtio väittää kansallisuuslaista.. Se on kusetusta.

      Lainaa

    14. yli opisto hörho 21.10.2014 11:59
      Tulos: +74 (88 ääntä)
      Eipä oikeastaan mikään ole surullisempaa kuin ahdasmieliset ihmiset jotka kuvittelevat asioita omissa pikkupäissään.

      Lainaa

    15. yli opisto hörho 21.10.2014 12:00
      Tulos: +109 (117 ääntä)
      hekomopo: Älä usko, mitä valtio väittää kansallisuuslaista.. Se on kusetusta.
      Foliohattua kireämmälle, ne kuuntelee sua paraikaa!

      Lainaa

    16. Tulos: -27 (67 ääntä)
      Suomi on jo hävitty, sanoi jupiseva mummo mitä tahansa. Nuoremmalle sukupolvelle suosittelen että käykää täällä ensin ilmaiset koulut ja sitten kiireen vilkkaa jonnekin kauas pois.

      Lainaa

    17. Tulos: +26 (30 ääntä)
      Ja mennessään pariskunta vielä huikkasi, että voisivat adoptoida Millan, jos vain harkitsisi asiaa?

      Lainaa

    18. Tulos: -43 (77 ääntä)
      "Täysin suomalainen" on nykyään niin leväperäisesti käytetty termi, että voin yhtä hyvin kertoa olevani täysin espanjalainen, sillä minut on kerran nuorempana jymäytetty kanarialle.

      Lainaa

    19. Tulos: +40 (40 ääntä)
      peikkoboi: Niin ne ajattelee tekevänsä, mutta oikeasti johtajien takia. Ei se ideologisesti käsitettävä maa jonka “puolesta” taistellaan niitä sotia aloita, vaan yksittäiset ihmiset. Jotka ei itse kuitenkaan osallistu taisteluihin. Siinä vaihees kun joku julistaa sodan niin kansan pitäis laittaa johto vaihtoon, jos ei muuten niin tekemällä vallankumous.
      Ja vallankumouksessahan ei joudu tarttumaan aseeseen? Kaikki eivät kuitenkaan olisi samaa mieltä ;).

      Lainaa

    20. Tulos: -73 (111 ääntä)
      surullista minkälaista pasifistista homosivarijoukkoa täälläkin sivulla pyörii kommentoimassa ja arvostelemassa kommentteja. Lapsellista kuvitella, että jos kukaan suomalainen ei olisi tarttunut aseisiin ja kantanut vastuutaan, olisi tässäkin maassa kaikki hyvin. Sitä, jonka on saanut täysin ilmaiseksi ja vaivaa näkemättä, ei osaa pullamössöt arvostaa. Jos noin taitavia diplomaatteja löytyy, miksette ole jo parantaneet koko maailmaa? Näköjään pelkkä kasvisten puputtaminen tuhoaa loputkin aivosolut viherpipertäjiltä...

      Lainaa

    21. Tulos: +6 (30 ääntä)
      niiin…: Miks en pysty uskomaan, että “todella rikkaan ja arvostetun näköinen ja oloinen vanhempi pariskunta” kulkisi metrolla
      Nykynuorison mielestä normaalit ja siisteissä vetimissä kulkevat ihmiset, ovat "rikkaita ja arvostetun näköisiä". Vanhemmat ihmiset ovat vähän "höpsöjä" kun tulevat ihan metroon istumaan.

      Lainaa

    22. Tulos: +47 (63 ääntä)
      luffi: surullista minkälaista pasifistista homosivarijoukkoa täälläkin sivulla pyörii kommentoimassa ja arvostelemassa kommentteja. Lapsellista kuvitella, että jos kukaan suomalainen ei olisi tarttunut aseisiin ja kantanut vastuutaan, olisi tässäkin maassa kaikki hyvin. Sitä, jonka on saanut täysin ilmaiseksi ja vaivaa näkemättä, ei osaa pullamössöt arvostaa. Jos noin taitavia diplomaatteja löytyy, miksette ole jo parantaneet koko maailmaa? Näköjään pelkkä kasvisten puputtaminen tuhoaa loputkin aivosolut viherpipertäjiltä…
      Ja tinnerin haistelu näköjään tuhoaa isäm maan puollustajilta sen muutaman solun, mitä siellä päässä on koskaan ollutkaan.

      Lainaa

    23. Tulos: +35 (41 ääntä)
      peikkoboi: Niin ne ajattelee tekevänsä, mutta oikeasti johtajien takia. Ei se ideologisesti käsitettävä maa jonka “puolesta” taistellaan niitä sotia aloita, vaan yksittäiset ihmiset. Jotka ei itse kuitenkaan osallistu taisteluihin. Siinä vaihees kun joku julistaa sodan niin kansan pitäis laittaa johto vaihtoon, jos ei muuten niin tekemällä vallankumous.
      Entä jos kyseinen maa ei aloita sitä sotaa, vaan joutuu vain puolustautumaan hyökkääjiä vastaan? Talvisodassa suomalaiset taisteli suomen puolesta, neuvostoliittolaiset puolestaan eivät taistelleet maansa, vaan stalinin puolesta. Ja nytkin nuo ukrainassa kuolleet venäläiset kuolivat iha pappa puuttinin puolesta... sääliksi käy heitä ja toki vielä enemmän ukrainan kansalaisia

      Lainaa

    24. Tulos: +41 (45 ääntä)
      niiin…: Miks en pysty uskomaan, että “todella rikkaan ja arvostetun näköinen ja oloinen vanhempi pariskunta” kulkisi metrolla
      Koska et tiedä, että mm. Mauno ja Tellervo Koivisto tykkäävät ajella sillä.

      Lainaa

    25. Tvvtimörkö 22.10.2014 14:53
      Tulos: +10 (16 ääntä)
      On se hyvä ku oon Suomen kansalainen, vaikka en ole suomessa ikinä asunukkaan.

      Lainaa

    26. Tulos: +49 (51 ääntä)
      niiin…: Miks en pysty uskomaan, että “todella rikkaan ja arvostetun näköinen ja oloinen vanhempi pariskunta” kulkisi metrolla
      teme6: Nykynuorison mielestä normaalit ja siisteissä vetimissä kulkevat ihmiset, ovat “rikkaita ja arvostetun näköisiä”.Vanhemmat ihmiset ovat vähän “höpsöjä” kun tulevat ihan metroon istumaan.
      Niin, tai sitten ihan vain siksi, että Helsingissä kaikki kulkevat julkisilla, koska täällä se on huomattavasti halvempaa ja nopeampaa kuin autolla kulkeminen. Sitten on vielä ympäristöystävällisyys ja vaivattomuuskin.

      Lainaa

    27. Tulos: +37 (39 ääntä)
      niiin…: Miks en pysty uskomaan, että “todella rikkaan ja arvostetun näköinen ja oloinen vanhempi pariskunta” kulkisi metrolla
      Onkohan tässä nyt katsottu liikaa amerikkalaista viihdetuotantoa kun on täysin vieraannuttu Suomen todellisuudesta.. Harvalla täällä on jotain yksityistä autokuskia tai mitään halua liikkua taksilla kaikkialle. Itse en Helsingissä ikinä haluaisi omistaa yksityisautoa kaupunkikäyttöä varten, julkiset on helppoja, halpoja ja niillä pääsee kaikkialle nopeasti.

      Lainaa

    28. Tulos: +2 (30 ääntä)
      Yllättävän paljon ääripasifisteja täälläkin. Kyllä suomen itsenäisyyden säilyttäminen oli ihan h*levetin hieno homma ja olen tosi kiitollinen ihmisille jotka asettui eturintamaan, oli se motiivi sitten mikä tahansa. Toki vähän raflaavasti sanottuna, mutta sanon kuitenkin: Venäjällä kyllä riittää tilaa jos mielestänne maata puolustaneet veteraanimme olisivat olleet hienompia ihmisiä jos olisivat kieltäytyneet aseista!

      Lainaa

    29. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Kyllä sitä metrossa tulee aina törmättyä kaiken maailman hölöttäjiin...

      Lainaa

    30. Tulos: -32 (56 ääntä)
      "Onerva on täysin suomalainen" ei oikein vakuuta. Voihan sitä Suomen kansalainen olla joita täällä kyllä riittää mutta ei se nyt siitä suomalaista vaan tee.

      Lainaa

    31. Olet väärässä 23.10.2014 19:27
      Tulos: +29 (31 ääntä)
      hekomopo: Suomi on jo myyty. Siksi tänne saa tulla kuka tahansa paviaani pyörimään. Eräs tuttu tuli noin kuukausi sitten Suomeen ensi kertaa, sai nyt kansallisuuden…
      Onkohan tässä mennyt suomaainen sotu ja kansalaisuus sekaisin? Mieheni on toisen EU-maan kansalainen ja muutimme Suomeen noin kymmenisen vuotta sitten. Rekisteröitymiseen (poliisilaitos+maistraatti) tarvittiin muistaakseni yli 2v seurustelusuhde suomalaiseen tai työsopimus suomalaisen yrityksen kanssa, jotka hänellä nyt oli kummatkin. Ensimmäisen viikon jälkeen miehelläni oli jo suomalainen sotu, verokortti ja pankkitili. Vieläkään hän ei ole suomen kansalainen vaikka hän on naimisissa suomalaisen kanssa, hänellä on kaksi suomen kansalaista lasta ja hän on asunut sekä maksanut veroja Suomeen sen reilut 10v. Hänellä kansalaisuuden hakeminen on tyssännyt suomen kieliopin osaamiseen (puhuu kelvollisesti ja ymmärtää toisinaan harmittavan hyvin), joka pitää olla yllättävän korkea. Ja hakeminen maksaa 400€ vaikkei menisi läpikään joten saita ukko ei viitsi ottaa riskiä.

      Lainaa

    32. Tulos: 0 (14 ääntä)
      Bethos: Entä jos kyseinen maa ei aloita sitä sotaa, vaan joutuu vain puolustautumaan hyökkääjiä vastaan? Talvisodassa suomalaiset taisteli suomen puolesta, neuvostoliittolaiset puolestaan eivät taistelleet maansa, vaan stalinin puolesta. Ja nytkin nuo ukrainassa kuolleet venäläiset kuolivat iha pappa puuttinin puolesta… sääliksi käy heitä ja toki vielä enemmän ukrainan kansalaisia
      Olen aika varma, että aloittaja on sitä mieltä että Suomi oli itse syyllinen talvisotaan ja jos Suomen sotilaat vaan olisivat ottaneet Neuvostoliiton pudottamista lappusista vaarin, niin eläisimme sateenkaarimaassa, jossa jokainen on onnellinen, ja ihmiset laulavat ja hyppelevät kaduilla onnesta.

      Lainaa

    33. Tulos: +29 (35 ääntä)
      Eihän tuo juttu ole lainkaan absurdi, jos Onerva on vaikka adoptoitu Kiinasta tai on maahanmuuttajataustainen, joten Onervan alkuperän epäileminen on aika kummallista ja turhaa. Ja toisaalta. Vaikka Onerva olisi ulkomaalaistaustainen niin ihmettelen kyllä kansanosaa, jolla on oikeus puhua mitä tahansa ventovieraille vetoamalla talvi- tai jatkosodassa kuolleisiin sukulaisiin. Sillä perusteella jokainen suomalainen sais hylätä ihan normaalit käytöstavat.

      Lainaa

    34. Tulos: +42 (44 ääntä)
      En ymmärrä niitä, jotka vetoavat että sotiemme veteraanit kuolivat turhaan, koska Suomessa on ulkomaalaisia. Eikös Suomi nimenomaan taistellut itsenäisyyden, vapauden ja erilaisuuden puolesta? Eikö Suomi juurikin taistellut valtiota vastaan, jossa ei sallita mielipiteitä tai eroavaisuuksia?

      Lainaa

    35. Tulos: +36 (38 ääntä)
      Niin ja tämmönen kuva veteraaneista intohimoisina isäm maan puolustelijoina on aika erikoinen. Suurin osa heistä ei sotinut sen takia, että "SUOMI FINLAND PERKELE", vaan siksi että heidän perheillään olisi tulevaisuus (ihmiset tiesivät, millaiset olot olisivat Neuvostoliitossa). Toinen syy oli se, että jos et lähtenyt niin luoti tuli otsaan. Isänmaallisuus oli kyseisissä sodissa pienin motiivi.

      Lainaa

    36. Tulos: +17 (17 ääntä)
      Kokonaista 2€ ruokarahaa!?! Jumantsuikula Mats, tällähän me syödään koko viikko!

      Lainaa

    37. Tulos: +8 (10 ääntä)
      meh: Niin ja tämmönen kuva veteraaneista intohimoisina isäm maan puolustelijoina on aika erikoinen. Suurin osa heistä ei sotinut sen takia, että “SUOMI FINLAND PERKELE”, vaan siksi että heidän perheillään olisi tulevaisuus (ihmiset tiesivät, millaiset olot olisivat Neuvostoliitossa). Toinen syy oli se, että jos et lähtenyt [...]
      Mutta näiden rajakkien mielestä veteraanit taistelivat sen vuoksi ettei Suomessa olisi ihmisiä joilla on väärä ihonväri.

      Lainaa

    38. Tulos: -3 (7 ääntä)
      peikkoboi: Aihetta sivuten… mikään ei ole sen surullisempaa kuin nuoret miehet ja naiset sotimassa sotia joita eivät itse ole aloittaneet. Ei ne kuole siellä minkään muun takia tai puolesta kuin niiden kurppasten ukkojen jotka uhittelee toisilleen turvallisesti matkojen päästä itse taistelusta. Ps. Ei ois sotia jos kukaan ei [...]
      Kyllähän kaikki tuon tietää, mutta olisiko suomalaisten miesten pitänyt 1939 olla tarttumatta aseisiin kun Venäjä hyökkäsi pommituksineen ilman sodanjulistusta? JOKAIKINEN kykenevä mies lähti rintamalle mutisematta. Siinä ei kysellä mitä mieltä olet maailman menosta. Älkää vieraantuko siitä mitä tämän maan eteen on tehty. Osalla maahanmuuttajista ei ole mitään kiitollisuutta heidän saamaansa apua ja vieraanvaraisuutta kohtaan. Mitä järkeä sellaisia on yrittää auttaa jotka eivät tarvitse apua?

      Lainaa

    39. Tulos: -8 (12 ääntä)
      Se on suomalaisen ihmisen sisun, periksiantamattomuuden ja rohkeuden ansiota että tällä hetkellä ei olla osa Venäjää. Katsokaa vaikka näitä 2015 jälkeen maahan tulleita "pakolais"-miehiä ja heidän käyttäytymistään. Kuvitelkaa siihen tilalle samanikäisiä suomalaismiehiä. Eikö vaikutakin omituiselta ajatukselta, koska suomalaiset miehet osaavat käyttäytyä. Suurimmalla osalla on sotilaskoulutus ja sen huomaa.

      Lainaa

    40. Rutut oikiaa kyllä 9.2.2019 17:52
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Ok: Se on suomalaisen ihmisen sisun, periksiantamattomuuden ja rohkeuden ansiota että tällä hetkellä ei olla osa Venäjää. Katsokaa vaikka näitä 2015 jälkeen maahan tulleita “pakolais”-miehiä ja heidän käyttäytymistään. Kuvitelkaa siihen tilalle samanikäisiä suomalaismiehiä. Eikö vaikutakin omituiselta ajatukselta, [...]
      Pakko sanoa, että vaikka Suomessa ei olisikaan asiat yhtä hyvin kuin nyt jos oltaisiin sodat häcitty, niin tuskin oltaisiin osa Venäjää. Pikemminkin meillä menisi varmaan samalla lailla kuin Virolla nyt.

      Lainaa

    41. Juovikas appelsiini 15.6.2021 13:18
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      niiin...: Miks en pysty uskomaan, että "todella rikkaan ja arvostetun näköinen ja oloinen vanhempi pariskunta" kulkisi metrolla
      Rikkaat pysyy rikkaana kun käyttää julkisia, syö normaalia ruokaa jne.

      Lainaa

    42. Tulos: +3 (3 ääntä)
      dollyboy: Se on aina hyvä ja hiljaiseksi vetävä kommentti kun sanotaan "minun se ja se ei kuollut sodassa SIKSI, että..." Jep, nyt kyllä heitit pahan, eihän tuohon vaan voi sanoa mitään enää takaisin. Selvästi sejase kuoli sodassa SIKSI, että kaikenlaiset aamulääkkeensä unohtaneet SUPISUOMALAISET mummot saisi hörhöillä pitkin pitäjiä.
      niin, nehän on ihan oikeassa. se ja se kuoli siksi kun neuvostoliittolainen tarkka-ampuja sattui osumaan päähän. Tai tykistötuli kohdalle. Tai ilmahyökkäys. tai tankki tai jotain vastaavaa. Mutta kuitenkin, syy on lopulta vielä sitäkin paskempi, varmaan ois kuollu mieluummin siksi että turvapaikanhakijat sais turvapaikkoja tai elintasopakolaiset elintasoa kun siksi että jonku tyhmän vieraan valtion johto päätti tehdä tyhmästi ja hyökätä.

      Lainaa

    43. Sosiopaattinen Sosiologi 13.5.2024 10:42
      Tulos: -3 (3 ääntä)
      Sun isä kuoli sodassa siks että se oli paska sekä tähtäämään että väistelemään

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: bussi, metro, suomalainen, ulkomaalainen, vanhus, mummo, rasismi, rasisti, köyhä, ruokaraha