Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Keittiössä välähtää

Todellinen vegepizza.
Keittiössä välähtää

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 52 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +736 (774 ääntä)
      Voi hyvä luoja...

      Lainaa

    2. Tulos: -157 (453 ääntä)
      No, lihattoman lokakuun on tarkoitus vähentää m.m lihatuotannon aiheuttamia haittoja. Kalkkuna on CO-päästöjen suhteen parempi valinta kuin punainen liha. Ja tiedänpä yhden sun toisenkin "kasvissyöjän", joille maittaa niin broiskut kuin kalat.

      Lainaa

    3. Tulos: +740 (772 ääntä)
      "En osaa laittaa keraamista liettä päälle" taitaa tässä nyt itse asiassa tarkoittaa että "En ole eläessäni mitään liettä käyttänyt."

      Lainaa

    4. Tulos: -265 (287 ääntä)
      Eka! HÄHÄÄ! ENÄÄ ei tuu vaavilla itkua

      Lainaa

    5. hörppäsymake 9.10.2014 1:46
      Tulos: +374 (394 ääntä)
      Eka: Eka! HÄHÄÄ! ENÄÄ ei tuu vaavilla itkua
      olit 4. hyvin tehty.

      Lainaa

    6. Change D to P 9.10.2014 1:51
      Tulos: -28 (104 ääntä)
      Eka: Eka! HÄHÄÄ! ENÄÄ ei tuu vaavilla itkua
      Ei tainnut ihan onnistua ekana kommentoiminen =)

      Lainaa

    7. Tulos: -109 (159 ääntä)
      Nyt mä ymmärsin miks vegaanit tykkää olla vegaaneja, ne saa syö kalkkunoita ja myös, miks valmisruoka on joskus keksitty..

      Lainaa

    8. hiiripöllö 9.10.2014 2:11
      Tulos: -102 (158 ääntä)
      Ymmärrän Maricaa, kyllä meilläkin tollane liesi siitä itsestään käynnistetään kosketusnapeista ☺

      Lainaa

    9. hiiripöllö 9.10.2014 2:14
      Tulos: +167 (213 ääntä)
      hiiripöllö: Ymmärrän Maricaa, kyllä meilläkin tollane liesi siitä itsestään käynnistetään kosketusnapeista ☺
      Olen tyhmä ihmispaska. Epäilyttävän paljonha nuita vipuja pelkkään uuniin ois

      Lainaa

    10. marjatta-täti 9.10.2014 2:25
      Tulos: +39 (73 ääntä)
      Espanja-suomi -sanakirja: marica

      Lainaa

    11. kiikiiconfused 9.10.2014 3:16
      Tulos: +102 (152 ääntä)
      Mr_Jouko: Nyt mä ymmärsin miks vegaanit tykkää olla vegaaneja, ne saa syö kalkkunoita ja myös, miks valmisruoka on joskus keksitty..
      SemiVEGETARISTIT syö myös valkosta lihaa (kala & kana) mutta VEGAANIT ei käytä eläinkunnan tuotteita missään. Ei ruoanlaitossa, ei vaatteissa, ei lääkkeissä jne.

      Lainaa

    12. Timo Soini 9.10.2014 4:41
      Tulos: -67 (119 ääntä)
      Ensimmäinen kuva kertoo kaiken oleellisen näistä City-Vihreistä.

      Lainaa

    13. Tulos: +209 (255 ääntä)
      Melina: Ja tiedänpä yhden sun toisenkin “kasvissyöjän”, joille maittaa niin broiskut kuin kalat.
      Sitten kyseessä ei ole kasvissyöjä. Se että syö kasviksia lihan ohessa ei tee kenestäkään kasvissyöjää.

      Lainaa

    14. Tulos: +74 (104 ääntä)
      Nämä tällaiset ihmiset kuolee nälkää. Luonto korjaa heikoimmat yksilöt pois.

      Lainaa

    15. Tulos: +88 (96 ääntä)
      No voi dääm, oonki aina laittanu uunin päälle, kun on pitänyt hella laittaa :/

      Lainaa

    16. Tulos: +102 (126 ääntä)
      Jopa pikkukakarakin osaa kääntää lieden päälle noista systeemeistä.

      Lainaa

    17. Tulos: +2 (50 ääntä)
      hiiripöllö: Ymmärrän Maricaa, kyllä meilläkin tollane liesi siitä itsestään käynnistetään kosketusnapeista ☺
      Mikä on kosketusnappi? Ja tosiaan, miksi ihmeessä uuni tarvis noin monta eri nappulaa? Ei sais vanhempien ihan kaikkea tehä lapsilleen valmiiksi kotona.

      Lainaa

    18. Mutu-tietohan on tietoa! 9.10.2014 8:15
      Tulos: +21 (69 ääntä)
      Mr_Jouko: Nyt mä ymmärsin miks vegaanit tykkää olla vegaaneja, ne saa syö kalkkunoita ja myös, miks valmisruoka on joskus keksitty..
      ja "Nyt mä ymmärsin miks vegaanit tykkää olla vegaaneja, ne saa syö kalkkunoita ja myös, miks valmisruoka on joskus keksitty.." Kasvisyönnin "lajeja" on useampia. Ruokavaliot voivat sisätää vaihtelevasti kanaa, kalaa, kananmunaa, maitotuotteita ja muita eläinperäisiä tuotteita, yhteistä on vain punaisen lihan puuttuminen. Vegaanit ovat kasvissyöjistä niitä, jotka eivät käytä mitään eläinkunnan tuotteitta (eivät edes hunajaa, liivatetta jne). Ei kannata sekoittaa näitä käsitteitä keskenään. Vegaanejakin on vielä erilaisia, mutta niitä voi googletella itse jos haluaa.

      Lainaa

    19. Mutu-tietohan on tietoa! 9.10.2014 8:15
      Tulos: -15 (25 ääntä)
      Mr_Jouko: ja “Nyt mä ymmärsin miks vegaanit tykkää olla vegaaneja, ne saa syö kalkkunoita ja myös, miks valmisruoka on joskus keksitty..” Kasvisyönnin “lajeja” on useampia. Ruokavaliot voivat sisätää vaihtelevasti kanaa, kalaa, kananmunaa, maitotuotteita ja muita eläinperäisiä tuotteita, yhteistä on vain punaisen lihan puuttuminen. Vegaanit ovat kasvissyöjistä niitä, jotka eivät käytä mitään eläinkunnan tuotteitta (eivät edes hunajaa, liivatetta jne). Ei kannata sekoittaa näitä käsitteitä keskenään. Vegaanejakin on vielä erilaisia, mutta niitä voi googletella itse jos haluaa.   Lainaa
      ja “Nyt mä ymmärsin miks vegaanit tykkää olla vegaaneja, ne saa syö kalkkunoita ja myös, miks valmisruoka on joskus keksitty..” Kasvisyönnin “lajeja” on useampia. Ruokavaliot voivat sisätää vaihtelevasti kanaa, kalaa, kananmunaa, maitotuotteita ja muita eläinperäisiä tuotteita, yhteistä on vain punaisen lihan puuttuminen. Vegaanit ovat kasvissyöjistä niitä, jotka eivät käytä mitään eläinkunnan tuotteitta (eivät edes hunajaa, liivatetta jne). Ei kannata sekoittaa näitä käsitteitä keskenään. Vegaanejakin on vielä erilaisia, mutta niitä voi googletella itse jos haluaa. Lainaa

      Lainaa

    20. Tulos: +70 (76 ääntä)
      riesa: Mikä on kosketusnappi? Ja tosiaan, miksi ihmeessä uuni tarvis noin monta eri nappulaa? Ei sais vanhempien ihan kaikkea tehä lapsilleen valmiiksi kotona.
      Kosketusnapoeja voi olla siinä hellan etureuassa siinäpäällä,näkuu sellaset kuviot siinä pinnassa ja niistä painamalla hella toimii. Tossa kyl näyttäs olevan ihan perinteiset napit kylläki.

      Lainaa

    21. Tulos: +13 (27 ääntä)
      Marica mee grillille.

      Lainaa

    22. Tulos: +60 (64 ääntä)
      riesa: Mikä on kosketusnappi? Ja tosiaan, miksi ihmeessä uuni tarvis noin monta eri nappulaa? Ei sais vanhempien ihan kaikkea tehä lapsilleen valmiiksi kotona.
      Oikea nimi taitaa olla hipaisukytkin. Tuota meidänkin liettä jossa levyjä käytetään niillä, eikä perinteisillä kierrettävillä kytkimillä, on muutama kaveri ihmetellyt.

      Lainaa

    23. Hörhöjä kaikkialla 9.10.2014 9:41
      Tulos: -25 (79 ääntä)
      Lihaton lokakuu on vähintään yhtä naurettava kuin tipaton tammikuu. Jälkimmäistäkin tarvitsee vain alkoholistit.

      Lainaa

    24. Tulos: -17 (43 ääntä)
      Ymmärrän Maricaa, kyllä meilläkin tollane liesi siitä itsestään käynnistetään kosketusnapeista ☺
      Mä väittäisin että se "kosketusnapeilla" toimiva liesi on induktioliesi, tässä puhuttiin keraamisesta liedestä. Ei siis ole sama asia, käsittääkseni. Korjatkaa jos olen väärässä.

      Lainaa

    25. Tulos: +64 (78 ääntä)
      Kyllä meidänkin takapihan kasvimaalla kasvaa porkkanaa, sipuleita, kalkkunaa...eiku...

      Lainaa

    26. Tulos: +63 (83 ääntä)
      Marica on Cannan sisko.

      Lainaa

    27. Cicceliscoccelis 9.10.2014 12:42
      Tulos: +65 (81 ääntä)
      Marica taitaa cuolla nälcään.

      Lainaa

    28. Yleinen Puuhamies 9.10.2014 13:05
      Tulos: +43 (55 ääntä)
      Miten on onnistunut lintsaamaan noin hyvin kotitalouden tunnilta? Ja miksi ei kotona ton vertaa ole elämää opetettu? :D

      Lainaa

    29. Tulos: -24 (52 ääntä)
      Voihan Tami tarkoittaa ihan hyvin, että on ollut syömättä punaistalihaa. Eihän hän missään vaiheessa edes sano olevansa vegaani, tai edes semivegaani.

      Lainaa

    30. Tulos: +42 (54 ääntä)
      sesse: Mä väittäisin että se “kosketusnapeilla” toimiva liesi on induktioliesi, tässä puhuttiin keraamisesta liedestä. Ei siis ole sama asia, käsittääkseni. Korjatkaa jos olen väärässä.
      Kyllä, olet väärässä. Lieden keraamisuudella ja induktio toiminnolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa millaiset kytkimet/nappulat siinä on. Keraaminen liesi voi olla tai voi olla olematta induktioliesi.

      Lainaa

    31. Tulos: +35 (43 ääntä)
      Nyt oikeasti vanhemmat antamaan sitä kotitalousoppia kotona. Tuo ei enää edes naurata, jos toinen on tosiaan niin kuutamolla ettei saa edes hellaa päälle.

      Lainaa

    32. Tulos: -29 (45 ääntä)
      Niin siis tuossahan on induktioliesi, jota Marica ei osaa käyttää, koska ei tajua että levy alkaa kuumenemaan vasta sitten kun sen päälle laitetaan jotakin.

      Lainaa

    33. Tulos: +41 (51 ääntä)
      Juomari: Niin siis tuossahan on induktioliesi, jota Marica ei osaa käyttää, koska ei tajua että levy alkaa kuumenemaan vasta sitten kun sen päälle laitetaan jotakin.
      No itse asiassa tuo ei todennäköisesti edes ole induktioliesi, vaan ihan perusliesi keraamisella keittotasolla. Pointtina oli, että Marica ei alkuunkaan osannut edes laittaa liettä päälle nupista vääntämällä. Koska ilman sitä ei toimi induktioliesikään sen enempää kuin muutkaan.

      Lainaa

    34. Tulos: +14 (32 ääntä)
      Suosittelen HK:n sinistä tai Xtra -uunilenkkiä. Ovat lähempänä vihannesta kuin lihaa, ja sopivat myös lihattomaan lokakuuhun

      Lainaa

    35. Tulos: -17 (23 ääntä)
      Tupu: Kyllä, olet väärässä. Lieden keraamisuudella ja induktio toiminnolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa millaiset kytkimet/nappulat siinä on. Keraaminen liesi voi olla tai voi olla olematta induktioliesi.
      Bullshit. Se on joko induktio- tai keraaminen-liesi. Ja hipaisukytkimet on vähänkin paremmissa käytössä.

      Lainaa

    36. Tulos: -13 (27 ääntä)
      Eero Tikka: No itse asiassa tuo ei todennäköisesti edes ole induktioliesi, vaan ihan perusliesi keraamisella keittotasolla. Pointtina oli, että Marica ei alkuunkaan osannut edes laittaa liettä päälle nupista vääntämällä. Koska ilman sitä ei toimi induktioliesikään sen enempää kuin muutkaan.
      no yleensä vähänkin kehittyneemmissä keittiössä on kiertoilmauuni ja induktioliesi ja ne eivät ole missään yhteydessä keskenään. Voidaan sijoittaa vaikka eri paikkaan, ei siis ole pakko olla päällekkäin, vaikka niin yleinen tapa onkin. Ehkä mokan henkilö on sen verran nuori, ettei ole joutunut käyttämään vanhanaikaista viritystä, jossa uunin nupeilla säädetään liettä.

      Lainaa

    37. Tulos: -5 (17 ääntä)
      Eero Tikka: No itse asiassa tuo ei todennäköisesti edes ole induktioliesi, vaan ihan perusliesi keraamisella keittotasolla. Pointtina oli, että Marica ei alkuunkaan osannut edes laittaa liettä päälle nupista vääntämällä. Koska ilman sitä ei toimi induktioliesikään sen enempää kuin muutkaan.
      Ainakin induktioliesiä on olemass semmoisia, joissa on hipaisukytkin. Hipaiseminen voi olla tosi vaikeaa. Itse olen hyvä ruuanlaittaja, mutta ruoka on kylässä jäänyt laittamatta, kun hipaiseminen on niin vaikeaa. Se ei ollut hipaisu eikä painanta vaan semmoinen siltä väliltä. Lisäksi induktioliesi ei mene päälle, jos siinä ei ole päällä astiaa, jossa on jotain. Voin kuvitella, että Marica on taistellut joskus aiemmin hipaisukytkimen kanssa ja sitten toisessa kyläpaikassa joutunut tekemisiin samannäköisen lieden kanssa, jota yrittää hipaista eikä huomaa, että liedessä on nappulat. Tai sitten kuvassa on induktioliesi, joten esim tyhjä paistinpannu ei kuumene, mitä Marica ei tiedä.

      Lainaa

    38. Harvest & Trustee 10.10.2014 4:56
      Tulos: +8 (16 ääntä)
      Oli mitä makkuria hyvänsä, tuo pitsa näyttää erinomaiselta. Pitääpä itsekin kokeilla käyttää tortillaa pohjana, nam!

      Lainaa

    39. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Eka: Eka! HÄHÄÄ! ENÄÄ ei tuu vaavilla itkua
      Eikö lapset oo vieläkään päässyt tästä vaiheesta yli? Kaupanpäälle vielä epäonnistutaan surkeasti.

      Lainaa

    40. Tulos: +2 (12 ääntä)
      Sargee: Oikea nimi taitaa olla hipaisukytkin. Tuota meidänkin liettä jossa levyjä käytetään niillä, eikä perinteisillä kierrettävillä kytkimillä, on muutama kaveri ihmetellyt.
      No hipaisukytkin kuulostaakin jo järkevämmältä, koska mitä nappia nyt ei kosketa saadakseen sen toimimaan.

      Lainaa

    41. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Öh, kyllä tyhjä pannu kuumenee induktiolla siinä missä keraamisella tai ihan valurautaliedelläkin. Induktioliedellä vaan ei toimi kuin tietyn tyyppiset pannut ja kattilat. Ja mun silmääni tuo näyttää juur keraamiselta keittotasolta.

      Lainaa

    42. Tulos: +13 (27 ääntä)
      jebukebu: Sitten kyseessä ei ole kasvissyöjä. Se että syö kasviksia lihan ohessa ei tee kenestäkään kasvissyöjää.
      Huomasitko, että kirjoitin "kasvissyöjä", en kasvissyöjä? Mietipä hetki, jos pointtini vaikka aukeaisi. Mutta jos heiltä itseltään kysytään, niin totta mooseksessa ovat kasvissyöjiä. Repivät naaman irti jos muuta väität. Sen takia sekasyöjät sitten menee ihan sekaisin ja tarjoilee kalaa kasvisvaihtoehtona. Tässä tapauksessa kalkkunaa.

      Lainaa

    43. Tulos: +8 (20 ääntä)
      Melina: No, lihattoman lokakuun on tarkoitus vähentää m.m lihatuotannon aiheuttamia haittoja. Kalkkuna on CO-päästöjen suhteen parempi valinta kuin punainen liha. Ja tiedänpä yhden sun toisenkin “kasvissyöjän”, joille maittaa niin broiskut kuin kalat.
      Valitettavast he eivät ole mitään kasvissyöjiä silloin, eikä omaa oikeutta kutsua itseensä sellaisiksi

      Lainaa

    44. paatosta semivegetarismista 13.10.2014 10:52
      Tulos: +23 (39 ääntä)
      Sinäminä: Valitettavast he eivät ole mitään kasvissyöjiä silloin, eikä omaa oikeutta kutsua itseensä sellaisiksi
      No itse olen kuulunut pitkään tällaisiin ns. "semivegetaristeihin", jotka syövät lihaa vain harvoin, ja silloinkaan ei punaista lihaa. Itse hyväksyn kyllä riistan syömisen. Ja miksikö pitää välttämättä kutsua itseään jonkin sortin kasvissyöjäksi vaikka silloin tällöin syö lihaakin? No ensinnäkin se merkittävä ero on siinä, että pääasiassa ruokavalio koostuu kuitenkin niistä kasvisruoista, se liha ei ole päivittäinen eikä välttämättä edes viikottainen juttu, vaan harvinainen poikkeus, toisin kuin "tavallisilla" sekasyöjillä. Yksi ihan oma henkilökohtainen syyni on se, että on vaivaannuttavaa ja suoraan sanottuna vähän snobbailevan tuntuista selittää ihmisille, jotka ovat tottuneet vaikka johonkin eineshyllyn kinkkusuikaleista tehtyyn kinkkukiusaukseen normaalina ruokana, että ei, en halua syödä tuollaista vastenmielistä tehotuotettua ja yliprosessoitua lihatuotetta. On tilanteita, joissa on vain helpompi ja kohteliaampi kieltäytyä tällaisesta ruuasta sanomalla, että olen kasvissyöjä, kuin alkaa seittää, että no, kyllä minä joskus lihaakin syön, mutta silloinkaan en todellakaan tuota. Kasvisruoan esille tuominen liharuoan vaihtoehtona ja kasvissyönnin motiiveista puhuminen on mielestäni myös hyödyllistä, vaikka itse silloin tällöin herkuttelisikin lihalla. Minusta lihaton lokakuu on tosi hyvä juttu juuri nimenomaan niille, jotka ovat tottuneet siihen, että joka päivä, tai paatuneimpien tyyppien kohdalla jopa joka aterialla pitäisi syödä jotain lihaa. Eikä siihen lihattomuuteen mun mielestä tarvitse lähteä "kaikki tai ei mitään"-asenteella. Omasta mielestäni on ainakin askel oikeaan suuntaan, että edes vähentää tai kokeilee vaihtaa punaisen lihan valkoiseen lihaan. Ps. Eikä kyllä todellakaan ole mitään sääntöä, mikä määrittelisi kenellä on oikeus kutsua itseään kasvissyöjäksi. Ihan oikeasti, kyllähän sitä itseään saa kutsua vaikka karppaajaksi vaikka söisi juhlissa täytekakkua ja vetäisi joskus kunnon perjantaipizzan. Vaikka jotkut vetää kasvissyönnin suunnilleen uskonnon tasoiseksi asiaksi, kyse on kuitenkin vaan ruokavaliosta, jota toiset noudattaa tiukemmin, toiset löyhemmin. Vaikka päteehän sama uskontoonkin, ei kaikki ole niin fanaattisia.

      Lainaa

    45. Tulos: -1 (3 ääntä)
      Tami ilmoittanut itsensä mukaan?

      Lainaa

    46. Tulos: -7 (21 ääntä)
      Marica taitaa olla ainoa nainen, jonka paikka ei ole nyrkin ja hellan välissä. :---D Ja nyt kaikille ultimaatti feministeille, olen itsekin nainen ja kyseessä on vitsi - älkää siis lähettäkö tappouhkauksia kirjeitse.

      Lainaa

    47. Tulos: -6 (14 ääntä)
      Ja Maricalla on yhtä monta ääntä vaaleissa kuin muillakin äänestäjillä. Valitettavasti.

      Lainaa

    48. Haha "semivegetarismi" 15.10.2014 20:41
      Tulos: +7 (25 ääntä)
      Hyvä vitsi. Älä kutsu itseäsi kasvissyöjäksi jos syöt MITÄÄN lihaa. Se on itsepetosta. Jos syöt mitään lihaa, edes satunnaisesti, et ole kasvissyöjä. Sinunlaistesi pelleilijöiden takia kasvisruokailijalle tyrkytetään ravintolassa "kasvis"vaihtoehtona jotain kalaa ja kanaa. Vedä nyt jumprahuiti se huomionhakuinen pää pois ahterista, ota vastuu valinnoistasi ja sano suoraan että "en syö punaista lihaa, kiitos tarjouksesta" äläkä väitä olevasi kasvissyöjä kun et kerran sellainen ole. "Joo, mä olen karnivegetaristi kun syön kasvisteni kanssa lihaa, ehe hehe". Suunnilleen yhtä loogista ja informatiivista kuin "mä olen maratoonari kun kerran juoksin koulussa sata metriä"...

      Lainaa

    49. Tulos: +6 (14 ääntä)
      paatosta semivegetarismista: No itse olen kuulunut pitkään tällaisiin ns. “semivegetaristeihin”, jotka syövät lihaa vain harvoin, ja silloinkaan ei punaista lihaa. Itse hyväksyn kyllä riistan syömisen. Ja miksikö pitää välttämättä kutsua itseään jonkin sortin kasvissyöjäksi vaikka silloin tällöin syö lihaakin? No ensinnäkin se merkittävä ero on siinä, että pääasiassa ruokavalio koostuu kuitenkin niistä kasvisruoista, se liha ei ole päivittäinen eikä välttämättä edes viikottainen juttu, vaan harvinainen poikkeus, toisin kuin “tavallisilla” sekasyöjillä. Yksi ihan oma henkilökohtainen syyni on se, että on vaivaannuttavaa ja suoraan sanottuna vähän snobbailevan tuntuista selittää ihmisille, jotka ovat tottuneet vaikka johonkin eineshyllyn kinkkusuikaleista tehtyyn kinkkukiusaukseen normaalina ruokana, että ei, en halua syödä tuollaista vastenmielistä tehotuotettua ja yliprosessoitua lihatuotetta. On tilanteita, joissa on vain helpompi ja kohteliaampi kieltäytyä tällaisesta ruuasta sanomalla, että olen kasvissyöjä, kuin alkaa seittää, että no, kyllä minä joskus lihaakin syön, mutta silloinkaan en todellakaan tuota. Kasvisruoan esille tuominen liharuoan vaihtoehtona ja kasvissyönnin motiiveista puhuminen on mielestäni myös hyödyllistä, vaikka itse silloin tällöin herkuttelisikin lihalla. Minusta lihaton lokakuu on tosi hyvä juttu juuri nimenomaan niille, jotka ovat tottuneet siihen, että joka päivä, tai paatuneimpien tyyppien kohdalla jopa joka aterialla pitäisi syödä jotain lihaa. Eikä siihen lihattomuuteen mun mielestä tarvitse lähteä “kaikki tai ei mitään”-asenteella. Omasta mielestäni on ainakin askel oikeaan suuntaan, että edes vähentää tai kokeilee vaihtaa punaisen lihan valkoiseen lihaan. Ps. Eikä kyllä todellakaan ole mitään sääntöä, mikä määrittelisi kenellä on oikeus kutsua itseään kasvissyöjäksi. Ihan oikeasti, kyllähän sitä itseään saa kutsua vaikka karppaajaksi vaikka söisi juhlissa täytekakkua ja vetäisi joskus kunnon perjantaipizzan. Vaikka jotkut vetää kasvissyönnin suunnilleen uskonnon tasoiseksi asiaksi, kyse on kuitenkin vaan ruokavaliosta, jota toiset noudattaa tiukemmin, toiset löyhemmin. Vaikka päteehän sama uskontoonkin, ei kaikki ole niin fanaattisia.
      Kasvissyönnille ei ole olemassa "sääntöä", mutta kasvissyönnille on olemassa määritelmä - ihminen, joka ei syö lihaa. Onko sellainen henkilö absolutisti, joka juo vain silloin tällöin? Ei minusta. Se on ihan eri keskustelu, että voiko ihminen tehdä ison eron vähentämällä lihan kulutusta - mielestäni kyllä. Ja pointteja siitä, miksi tehotuotettua lihaa kannattaa vähentää, voi ehdottomasti esittää muukin kuin kasvissyöjä. Mutta vaikka punaisen lihan vähentäminen miten tekisi maailmasta paremman paikan, niin ei se kyllä kasvissyöjäksi tee. En ymmärrä, mitä loukkaantumisen aihetta tässä on - ok, et ole kasvissyöjä, teet silti hyvää työtä planeettamme eteen kun yrität parhaasi mukaan välttää punaista lihaa. Snobbailusta vielä sen verran, että kyllä kasvissyöntiäkin pidetään snobbailuna, yhtä hyvin voisit sanoa, että vältät tehotuotettua lihaa tai prosessoituja eineksiä. Mainitsemasi kinkkukiusaus tosin on punaista lihaa, ja sitähän sinun ei pitänyt syödä ollenkaan - "sori, en syö punaista lihaa" menisi myös?

      Lainaa

    50. Tulos: -4 (10 ääntä)
      Kelasin aluks et läppä oli siinä et marica sano keraaminen liesi :'''DDDD ei taida ihan olla!

      Lainaa

    51. Tulos: -3 (11 ääntä)
      Marica taitaa nyt olla semmonen uusavuton :-DD

      Lainaa

    52. Voi voi kun kaikki ei ymmärrä 22.5.2021 20:57
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      hiiripöllö: Ymmärrän Maricaa, kyllä meilläkin tollane liesi siitä itsestään käynnistetään kosketusnapeista ☺
      Induktioliesi ei ole sama asia kuin keraaminen liesi

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: keittiö, pitsa, pizza, liha, kalkkuna, lihaton, liesi, uuni