Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Painonhaltija

Jumppasin tunnin, miksen laihtunut?
Painonhaltija

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 58 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -515 (685 ääntä)
      Norsu!

      Lainaa

    2. Tulos: +1352 (1374 ääntä)
      Mä kysyn nyt jotain, mutta kun te asiallisesti vastaatte mun kysymykseen niin sivuutan teidän kommentit, väitän vastaan, loukkaannun verisesti, vastaan faktoihin typerillä toteamuksilla, ja muuten vaan jätän huomiotta kaiken järkevän ihan vaan siksi etten halua että asia on niin. Joo. Hyvä idea.

      Lainaa

    3. Tulos: -174 (222 ääntä)
      No hyhhyh.

      Lainaa

    4. Tulos: +452 (474 ääntä)
      Näitä Anittoja on Feissarimokat pullollaan. Ja 'vaakat' -sana aiheuttaa välittömän ärsyyntymisen.

      Lainaa

    5. itsellesi tsiisus 29.1.2015 1:08
      Tulos: +1073 (1097 ääntä)
      Kirsi: Mä kysyn nyt jotain, mutta kun te asiallisesti vastaatte mun kysymykseen niin sivuutan teidän kommentit, väitän vastaan, loukkaannun verisesti, vastaan faktoihin typerillä toteamuksilla, ja muuten vaan jätän huomiotta kaiken järkevän ihan vaan siksi etten halua että asia on niin. Joo. Hyvä idea.
      En halua, että sinä Kirsi enään kommentoit.

      Lainaa

    6. Tulos: +311 (393 ääntä)
      Anitta on tehnyt itsestään pellen. Anitta on tööt-tööt-tööt-tööt-tööt. Nahka ei muuten taivu nahkan, vaan nahan! Enään ei kirjoiteta enään, vaan enää! Ei vaan kirjoiteta, uskokaa jo!

      Lainaa

    7. Tulos: +484 (498 ääntä)
      Ehkä Anittan lihakset ovat aikoinaan olleet niin suuret, että iho on päässyt venymään tuolla tavalla. Nyt kun hän liikkuu vähemmän, lihakset ovat pienentyneet dramaattisesti, jonka vuoksi iho roikkuu tuolla tavalla. Nouvoisin Anittaa lopettamaan kuntoilun ja mässäilemään oikein kunnolla. Viimeistään vuoden päästä nahan pitäisi olla taas sopivan kokoinen.

      Lainaa

    8. Tulos: +239 (327 ääntä)
      Hämmentävää, että noin kevyellä voi olla tuollainen maha. Siis tajuan kllä, että ollut aikaisemmin lihava, ja siksi tuota löysää nahkaa on jäänyt. Mutta silti, toi nahkakin painaa jo varmaan parikymmentä kiloa, niin Anittan täytyy kyllä muuten olla todella laiha. Paitsi, että ei voi olla, koska rasvaprosentti on ihan normaali. No, ehkä Anitta on 120 cm pitkä.

      Lainaa

    9. Tulos: +89 (105 ääntä)
      Vettä alle 60%, miksi se kuulostaa hyvin alhaiselta?

      Lainaa

    10. Tulos: -73 (223 ääntä)
      Höh, säästin tämän mokan viimeiseksi, kun otsikko vaikutti niin hauskalta, mutta nyt tästä mokasta tulikin vain paha mieli. Onhan se ihan tosi juttu, että ihminen ikääntyy ja se näkyy ulospäin, mutta ihan yhtä totta on myös se, että joillekin ulkomuodon muutuminen voi olla kovakin pala. Anitta ei näy olevan painonsa, ruumiinkoostumuksensa ja ikääntymisensä kanssa vielä sinut, sen huomaaminen ei vaadi hirveästi älliä, ja silti nuo "järkevät" kommentoijat vain jankuttavat faktojaan. Olen itsekin tiedeihmisiä, tykkään faktoista ja en tykkää faktojen vääristelystä, mutta minusta olisi myös kiva, jos ihmiset tajuaisivat, milloin se faktojen jankuttaminen ja pakkotuputtaminen olisi hyvä lopettaa ihan ystävällisyyden ja yleisen hyvän mielen nimiin. Mitä kukaan edes hyötyisi siitä, että Anittalle, joka ilmiselvästi jo laihduttaa ja pyrkii parempaan, saataisiin iskostettua päähän se miten hänellä on löysä nahka ja ei enää tyttösen vartalo? Onhan se totta, mutta ei sitä silti välttämättä halua ääneen joutua sanomaan. Eikä kuulemaan itsestään käytettävän sellaisia ilmaisuja kuin iso nahka ja ryppyinen iho. Minä olisin kommetoinut samalla tavalla, kuin Maria ensimmäisissä kommenteissaan. Todenmukaisesti, rohkaisevasti ja ei liian yksityiskohtaisesti. Tulokset tulevat kyllä näkyviin, kun vain jaksaa yrittää ja antaa muutokselle aikaa!

      Lainaa

    11. Tulos: -58 (110 ääntä)
      Wou: Hämmentävää, että noin kevyellä voi olla tuollainen maha. Siis tajuan kllä, että ollut aikaisemmin lihava, ja siksi tuota löysää nahkaa on jäänyt. Mutta silti, toi nahkakin painaa jo varmaan parikymmentä kiloa, niin Anittan täytyy kyllä muuten olla todella laiha. Paitsi, että ei voi olla, koska rasvaprosentti on ihan normaali. No, ehkä Anitta on 120 cm pitkä.
      Perinteinen "laihaläski".

      Lainaa

    12. Tulos: -7 (83 ääntä)
      Kala: Höh, säästin tämän mokan viimeiseksi, kun otsikko vaikutti niin hauskalta, mutta nyt tästä mokasta tulikin vain paha mieli. Onhan se ihan tosi juttu, että ihminen ikääntyy ja se näkyy ulospäin, mutta ihan yhtä totta on myös se, että joillekin ulkomuodon muutuminen voi olla kovakin pala. Anitta ei näy olevan painonsa, ruumiinkoostumuksensa ja ikääntymisensä kanssa vielä sinut, sen huomaaminen ei vaadi hirveästi älliä, ja silti nuo “järkevät” kommentoijat vain jankuttavat faktojaan. Olen itsekin tiedeihmisiä, tykkään faktoista ja en tykkää faktojen vääristelystä, mutta minusta olisi myös kiva, jos ihmiset tajuaisivat, milloin se faktojen jankuttaminen ja pakkotuputtaminen olisi hyvä lopettaa ihan ystävällisyyden ja yleisen hyvän mielen nimiin. Mitä kukaan edes hyötyisi siitä, että Anittalle, joka ilmiselvästi jo laihduttaa ja pyrkii parempaan, saataisiin iskostettua päähän se miten hänellä on löysä nahka ja ei enää tyttösen vartalo? Onhan se totta, mutta ei sitä silti välttämättä halua ääneen joutua sanomaan. Eikä kuulemaan itsestään käytettävän sellaisia ilmaisuja kuin iso nahka ja ryppyinen iho. Minä olisin kommetoinut samalla tavalla, kuin Maria ensimmäisissä kommenteissaan. Todenmukaisesti, rohkaisevasti ja ei liian yksityiskohtaisesti. Tulokset tulevat kyllä näkyviin, kun vain jaksaa yrittää ja antaa muutokselle aikaa!
      Täysin samaa mieltä.

      Lainaa

    13. Ravintolakakka 29.1.2015 2:05
      Tulos: +129 (147 ääntä)
      Kala: Höh, säästin tämän mokan viimeiseksi, kun otsikko vaikutti niin hauskalta, mutta nyt tästä mokasta tulikin vain paha mieli. Onhan se ihan tosi juttu, että ihminen ikääntyy ja se näkyy ulospäin, mutta ihan yhtä totta on myös se, että joillekin ulkomuodon muutuminen voi olla kovakin pala. Anitta ei näy olevan painonsa, ruumiinkoostumuksensa ja ikääntymisensä kanssa vielä sinut, sen huomaaminen ei vaadi hirveästi älliä, ja silti nuo “järkevät” kommentoijat vain jankuttavat faktojaan. Olen itsekin tiedeihmisiä, tykkään faktoista ja en tykkää faktojen vääristelystä, mutta minusta olisi myös kiva, jos ihmiset tajuaisivat, milloin se faktojen jankuttaminen ja pakkotuputtaminen olisi hyvä lopettaa ihan ystävällisyyden ja yleisen hyvän mielen nimiin. Mitä kukaan edes hyötyisi siitä, että Anittalle, joka ilmiselvästi jo laihduttaa ja pyrkii parempaan, saataisiin iskostettua päähän se miten hänellä on löysä nahka ja ei enää tyttösen vartalo? Onhan se totta, mutta ei sitä silti välttämättä halua ääneen joutua sanomaan. Eikä kuulemaan itsestään käytettävän sellaisia ilmaisuja kuin iso nahka ja ryppyinen iho. Minä olisin kommetoinut samalla tavalla, kuin Maria ensimmäisissä kommenteissaan. Todenmukaisesti, rohkaisevasti ja ei liian yksityiskohtaisesti. Tulokset tulevat kyllä näkyviin, kun vain jaksaa yrittää ja antaa muutokselle aikaa!
      No ei mikään ihme, että muut haluasivat tolkuttaa asiaa Anittalle, hänen kommenttinsa ovat niin ärsyttäviä, että vaikkei muutoin yleensä olisi tarvetta päteä, noiden jälkeen on. On se nyt kumma kun ei hyväksytä faktoja, vaan vedetään kurpitsat sieraimiin ja intetään vastaan. Hyväksyisi nyt vaan sen, että että kyse on (myös) iästä. Rasittavinta tuosa ketjussa on, ettei ainakaan tämän keskustelun avulla oikein saa käsitystä siitä, millaista vastausta Anitta haki. Tulee mieleen, että hän toivoi että muut tulisivat kertomaan, kuinka timmi tyttönen hän on, aika utopistinen toive tosin olisi ollut, ainakin tuon mahakuvan jälkeen. Ja sitäpaitsi kukaan ei sanonut, ettei iho koskaan tuosta palaudu enää, vaan ettei se palaudu kuten nuoremmilla, eli voihan se silti jonkin verran vielä palautua tuosta.

      Lainaa

    14. Tulos: +111 (123 ääntä)
      Kylläpä osui arkaan paikkaan! Anitta ei näemmä halunnut että hänelle kerrotaan miten asiat todella ovat, vaan että totuus on sellainen jonka hän haluaa kuulla ja joka on mukava. Ajan kulku ei oikeasti vaikuta kehenkään meistä eikä mikään ikinä ikäänny. Tai ainakin Anitta on tämmöisen yläpuolella...

      Lainaa

    15. Tulos: -32 (58 ääntä)
      Luumu: Anitta on tehnyt itsestään pellen. Anitta on tööt-tööt-tööt-tööt-tööt. Nahka ei muuten taivu nahkan, vaan nahan! Enään ei kirjoiteta enään, vaan enää! Ei vaan kirjoiteta, uskokaa jo!
      ja ei = eikä

      Lainaa

    16. Tulos: +32 (80 ääntä)
      Noin paljon virheellisiä käsityksiä kehosta ja treenistä ja syömisestä on vaikeaa löytää samasta ketjusta. :o Sellaista kuin lihasten kiinteytyminen ei ole olemassakaan. Myöskään lihasten "tiivistymistä" ei ole. Tuossa löysyys ei selity sillä että ikä löysentäisi nahkaa. 50+ voi olla oikein kireäkin. Ikäkin toki vaikuttaa mutta kuvassa näkyy jotain ihan muuta kuin ikä.

      Lainaa

    17. S. aivartelija 29.1.2015 6:43
      Tulos: -51 (87 ääntä)
      Liikun paljon ja olen Anittan ikäinen. Läski muuttuu lihakseksi on täyttä huuhaata ja lihaksista tulee painoa vain todella ahkerilla bodaajilla, joilla ne lihakset näkyy reilusti. Taviksilla se on enintään kilon verran. Esim. taitoluistelijoilla on jonkin verran lihaksia, mutta silti heidän painoindeksinsä on todella alhainen.

      Lainaa

    18. Ministeri Nieminen 29.1.2015 7:01
      Tulos: +130 (150 ääntä)
      S. aivartelija: Läski muuttuu lihakseksi on täyttä huuhaata ja lihaksista tulee painoa vain todella ahkerilla bodaajilla, joilla ne lihakset näkyy reilusti. Taviksilla se on enintään kilon verran.
      Minä olen varmaankin aika lailla tavis, ja voisin lyödä aika valtavasta summasta vetoa, että minulla on lihaksia yli kilon verran.

      Lainaa

    19. Tulos: +132 (136 ääntä)
      "En halua että sinä Hilkka enää kommentoit" :DD

      Lainaa

    20. Tulos: +75 (93 ääntä)
      Tartun epäolennaiseen. "parhaimmatkaan vaakat" Eiii...!

      Lainaa

    21. Tulos: +132 (138 ääntä)
      Wou: Hämmentävää, että noin kevyellä voi olla tuollainen maha. Siis tajuan kllä, että ollut aikaisemmin lihava, ja siksi tuota löysää nahkaa on jäänyt. Mutta silti, toi nahkakin painaa jo varmaan parikymmentä kiloa, niin Anittan täytyy kyllä muuten olla todella laiha. Paitsi, että ei voi olla, koska rasvaprosentti on ihan normaali. No, ehkä Anitta on 120 cm pitkä.
      Voi olla myös entinen raskausmaha. Joillekin jää ikuinen pussi.

      Lainaa

    22. Tulos: +25 (47 ääntä)
      Pitämällä hipiästään huolta ja kiihdyttämällä pintaverenkiertoa (esim. Rasvaus, kuivaharjaus) voidaan nopeuttaa ihon palautumista. Pitää joko olla kärsivällinen tai vaihtoehtoisesti hypätä veitsen alle.

      Lainaa

    23. Tulos: +91 (95 ääntä)
      "Ei ole."Nää on aika hauskoja kun kysyy jotai mut mikäli vastaus ei miellytä ni sit vastaaja on VÄÄRÄSSÄ.

      Lainaa

    24. sokerimunkki 29.1.2015 9:45
      Tulos: +99 (103 ääntä)
      Wou: Hämmentävää, että noin kevyellä voi olla tuollainen maha. Siis tajuan kllä, että ollut aikaisemmin lihava, ja siksi tuota löysää nahkaa on jäänyt. Mutta silti, toi nahkakin painaa jo varmaan parikymmentä kiloa, niin Anittan täytyy kyllä muuten olla todella laiha. Paitsi, että ei voi olla, koska rasvaprosentti on ihan normaali. No, ehkä Anitta on 120 cm pitkä.
      Ilmoittamansa painon ja painoindeksin mukaan Anitta on 153cm pitkä. Kirjoittamiensa kommenttien perusteella Anitta elää jokseenkin erilaisessa todellisuudessa kuin me muut noin keskimäärin.

      Lainaa

    25. Tulos: -13 (121 ääntä)
      Ravintolakakka: No ei mikään ihme, että muut haluasivat tolkuttaa asiaa Anittalle, hänen kommenttinsa ovat niin ärsyttäviä, että vaikkei muutoin yleensä olisi tarvetta päteä, noiden jälkeen on. On se nyt kumma kun ei hyväksytä faktoja, vaan vedetään kurpitsat sieraimiin ja intetään vastaan. Hyväksyisi nyt vaan sen, että että kyse on (myös) iästä. Rasittavinta tuosa ketjussa on, ettei ainakaan tämän keskustelun avulla oikein saa käsitystä siitä, millaista vastausta Anitta haki. Tulee mieleen, että hän toivoi että muut tulisivat kertomaan, kuinka timmi tyttönen hän on, aika utopistinen toive tosin olisi ollut, ainakin tuon mahakuvan jälkeen. Ja sitäpaitsi kukaan ei sanonut, ettei iho koskaan tuosta palaudu enää, vaan ettei se palaudu kuten nuoremmilla, eli voihan se silti jonkin verran vielä palautua tuosta.
      Ihmisillä on kumma tarve rankaista toisiaan ärsyttävyydestä. Vaikka selvästi näkee että toista sattuu, niin silti pitää päästä inttämään faktoja ja lyömään jo kivuliasta ihmistä, ihan vain siksi koska tämän käytös ärsytti. Mitä sitten, jos Anitta on jonkun mielestä ärsyttävä? Hänellä on selkeästi huono itsetunto tässä asiassa ja hänen reaktionsa ovat aivan inhimillisiä ja ymmärrettäviä. Onhan ärsyyntyminenkin yhtä lailla inhimillinen reaktio, mutta luulisi fiksun ihmisen kykenevän peittämään ärsyyntymisensä ja vähintään vaikenemaan, jos ei mitenkään kykene muodostamaan toisen tunteita kunnioittavia kommentteja. Ovatkohan ne fiksut ihmiset sitten näin harvassa, vai ovatko kaikki fiksut vain päättäneet olla tahallaan ilkeitä... Sanot, että Anittan tulisi vain hyväksyä se, että kyse on myös iästä. Olen samaa mieltä siitä, että tämä asia olisi itse kunkin hyvä hyväksyä, mutta kun pelissä on oma, muuttuva vartalo, ulkonäköpaineet ja itsetunto, niin eikö sille hyväksymiselle oikeasti voisi antaa vähän aikaa? Tällaisten asioiden kanssa sinuiksi pääseminen ei tapahdu hetkessä, ja pakottaminen on vain tyhmää ja/tai julmaa. Jotkut teini-ikäisetkin kokevat hämmennystä ja häpeää oman vartalon muutoksien vuoksi, ja voivat vaikka suuttua jos joku menee julkisesti sanomaan siitä, miten heilläkin on nyt edessään hormonimuutoksia, äänenmurrosta ja kuukautisia. Ja teinit eivät ole mitään harvinaisen vähä-älyisiä ulkoavaruuden olentoja, vaan ihmisiä siinä missä kaiken muunkin ikäiset ihmiset. Epävarmuus ja sen erilaiset ilmenemismuodot eivät siis ole teinien tyhmyyttä - ne ovat kaikenikäisten ihmisten inhimillisiä tunteita, jotka saattavat aluksi purkautua "ärsyttävillä" tavoilla. Ihmettelet myös, että minkälaista vastausta Anitta haki. Arvelen, että samaa vastausta kuin useimmat muutkin ulkonäköään julkisesti kauhistelevat ihmiset: "Ei se ole niin pahasti, kuin luulet sen olevan". Anitta on katsonut itseään peilistä ja vaa'asta ja indeksi-koostumus-mikälietaulukoista, ja kauhistunut, koska on nähnyt itsessään ihmisen, joka on hänen mielestään ruma. Hän ei halua myöntää asiaa itselleen (jälleen inhimillinen reaktio), ja postaa oman painonsa julkisesti, koska toivoo kuulevansa kommentteja siitä, miten hän ei ole ruma. Hän ei halua kuulla valheita, ei sitä miten hän on ihana ja täydellinen ja missikelpoinen, vaan sen että hän ei ole niin ruma kuin itse ehkä kuvittelee olevansa. Hän siis hakee vahvistusta itsetunnolleen, ja minusta tämä on ihan terve tapa vahvistaa itsetuntoa (kun vertaa esim. "vanhuutta ehkäiseviin" kauneusleikkauksiin ja seksuaalisen huomion keräämiseen). Anitta ei minusta vetänyt kurpitsaa sieraimiin, ei hän taida tosiasiassa olla vihainen. Hän vain kuuli itsestään puhuttavan ikääntyvänä löysävatsana ja se sai hänet pettymään itseensä, omaan vartaloonsa ja ulkonäköönsä. Tiedän kokemuksesta, että itsepettymys tuntuu aika karvaalta ja kipeältä. Joillain ihmisillä karvaat tunteet, kuten itsepettymys, purkautuvat ulos muiksi tunteiksi naamioituneina. Anitta ei ole vielä valmis myöntämään ulkonköasioitaan itselleen, saatika sitten toisille, ja kun nuo toiset jatkoivat inttämistä noinkin hyökkäävästi, niin se laukaisi Anittallakin puolustautumisreaktion, joka tässä tapauksessa on asioiden kieltäminen ja vastaanväittäminen.

      Lainaa

    26. Tulos: -8 (30 ääntä)
      http://www.reddit.com/r/fatlogic

      Lainaa

    27. Tulos: +7 (71 ääntä)
      Kala: Anitta ei minusta vetänyt kurpitsaa sieraimiin, ei hän taida tosiasiassa olla vihainen. Hän vain kuuli itsestään puhuttavan ikääntyvänä löysävatsana ja se sai hänet pettymään itseensä, omaan vartaloonsa ja ulkonäköönsä. Tiedän kokemuksesta, että itsepettymys tuntuu aika karvaalta ja kipeältä. Joillain ihmisillä karvaat tunteet, kuten itsepettymys, purkautuvat ulos muiksi tunteiksi naamioituneina. Anitta ei ole vielä valmis myöntämään ulkonköasioitaan itselleen, saatika sitten toisille, ja kun nuo toiset jatkoivat inttämistä noinkin hyökkäävästi, niin se laukaisi Anittallakin puolustautumisreaktion, joka tässä tapauksessa on asioiden kieltäminen ja vastaanväittäminen.
      Ja vielä tämän tiivistääkseni: Kuten alkuperäisessä viestiketjussa jo tulikin ilmi, totuus tekee Anittalle kipeää. Kun totuus tekee kipeää, niin se laukaisee eri ihmisissä eri reaktioita. Sen takia minulle tuli Anittan puolesta niin paha mieli, hänen reaktionsa on aivan yhtä inhimillinen ja normaali kuin kenen tahansa muunkin, mutta häntä "rankaistaan" ja hänelle pakkotuputetaan totuuden hyväksymistä vain siksi, koska hän sattuu reagoimaan ärsyttävämmin. Olen itsekin monien mielestä ärsyttävä, joten myötätuntoni heräsi, tiedän miltä noiden toisten reaktiot häntä sattuvat. Ja ettei jää epäselväksi, niin haluan lisätä, että minusta Hilkan ensimmäinen kommentti ei ollut asiaton. Hän puhuu vatsan löysästä ihosta avoimesti, eikä luultavasti vain huomannut ajatella sitä, miten noin totuudenläheiset ilmaisut voivat joitakuita satuttaa. Hän vaikuttaa itse hyväksyneen oman vatsansa ulkomuodon, ja sen takia ei tietenkään tule ajatelleeksi sitä, että toisille sama asia voi olla herkempi kohta. Oli siis vain epäonninen sattuma, että hänen sanavalintansa ja Anittan aihekohtainen herkkyys sattuivat tuolla tavalla vastakkain.

      Lainaa

    28. Tulos: -20 (36 ääntä)
      Tarkoittaakohan tuo lihasmassa luustolihasprosenttia? Jos näin on niin mielestäni aika hurjan korkea prosentti tuon näköisen kessin omistajalle...Käsittääkseni naisilla keskimääräinen luustolihasprosentti on n.28 ja olikohan yli 34 kun on harrastettu jo vähän liikuntaakin. Myös tuo viskeraalinen rasva (5%) ? voiko olla? Tuollaisen repun kanssa... Ei ihan luvut täsmää kuvan kanssa.

      Lainaa

    29. Tulos: +13 (29 ääntä)
      S. aivartelija: Liikun paljon ja olen Anittan ikäinen. Läski muuttuu lihakseksi on täyttä huuhaata ja lihaksista tulee painoa vain todella ahkerilla bodaajilla, joilla ne lihakset näkyy reilusti. Taviksilla se on enintään kilon verran. Esim. taitoluistelijoilla on jonkin verran lihaksia, mutta silti heidän painoindeksinsä on todella alhainen.
      Naisilla on normaali lihasprosentti alle 29, 33%. En usko ettei kukaan 3,4 kiloa paina.

      Lainaa

    30. Tulos: +61 (63 ääntä)
      S. aivartelija: Liikun paljon ja olen Anittan ikäinen. Läski muuttuu lihakseksi on täyttä huuhaata ja lihaksista tulee painoa vain todella ahkerilla bodaajilla, joilla ne lihakset näkyy reilusti. Taviksilla se on enintään kilon verran. Esim. taitoluistelijoilla on jonkin verran lihaksia, mutta silti heidän painoindeksinsä on todella alhainen.
      Niin, ne lihaksetkin näkyvät hyvin pitkälti siksi, että rasvaprosentti on alhainen. Lisättäköön vielä, ettei se, kuinka selkeästi lihskset näkyvät, todellakaan kerro fyysisestä voimasta. Vai kuinka usein voimamiehet näyttävät samalta kuin kehonrakentajat?

      Lainaa

    31. Tulos: +34 (38 ääntä)
      Aissu: Naisilla on normaali lihasprosentti alle 29, 33%. En usko ettei kukaan 3,4 kiloa paina.
      *Uskon, ettei kukaan 3,4 kiloa paina. Vauhti päällä taas.

      Lainaa

    32. Tulos: -90 (110 ääntä)
      Luumu: Enään ei kirjoiteta enään, vaan enää! Ei vaan kirjoiteta, uskokaa jo!
      Olettaen, että et ole koskaan kuullut murteista. Enään on ihan murresana. Toki enään ei ole kirjakielisana, joten siinä mielessä olet oikeassa. Ja toki monet näyttää käyttävän enään sanaa vaikkei muita alueen murresanoja käytä. Joka lisää kuvaa kirjoitusvirheestä.

      Lainaa

    33. Tulos: +44 (46 ääntä)
      Lihasmassan määrä ja lihasten näkyminen ovat kaksi eri asiaa. Jollain 180-kiloisella taviksella on varmasti enemmän lihasta kuin 80-kiloisella taviksella, koska painavampi joutuu jatkuvasti raahamaan mukanaan 100 ylimääräistä kiloa. Mutta kyllä sillä 80-kiloisella ne lihakset näkyy paremmin kun päällä on vähemmän läskiä. Niillä taitoluistelijoillakin ne suhteellisen pienet lihakset näkyvät, koska rasvaa on kehossa vähemmän. Toki absoluuttinen ja suhteellinen osuuskin ovat kaksi eri asiaa, mutta tästä voidaankin sitten saivarella lisää myöhemmin. Itse olen muuten ihan liikuntaa harrasteleva tavis, ja lihasta minulla on kehonkoostumusvaa'an mukaan 35.5 %. Kyllä tuonsuuntainen osuus selittää jo aikamoisen osan painosta.
      S. aivartelija: Liikun paljon ja olen Anittan ikäinen. Läski muuttuu lihakseksi on täyttä huuhaata ja lihaksista tulee painoa vain todella ahkerilla bodaajilla, joilla ne lihakset näkyy reilusti. Taviksilla se on enintään kilon verran. Esim. taitoluistelijoilla on jonkin verran lihaksia, mutta silti heidän painoindeksinsä on todella alhainen.

      Lainaa

    34. yli opisto hörho 29.1.2015 12:15
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      Mitä vanhemmaksi tullaan, sitä enemmän joutuu tekemään töitä sen eteen että lihaksia saadaan ja ne saadaan pysymään.

      Lainaa

    35. Tulos: -35 (41 ääntä)
      pikainen: Norsu!
      Mummotunnelissa tuostakin kehkeytyy sotanorsu.

      Lainaa

    36. Tulos: -21 (35 ääntä)
      Ei sillä sitten vissiin ole pituutta tai lihasmassaa jos on päälle 50kg ja vatsa näyttää tolta :E

      Lainaa

    37. Tulos: -37 (53 ääntä)
      Täti: Voi olla myös entinen raskausmaha. Joillekin jää ikuinen pussi.
      Aika jäätävän kokonen tuo on silti. Olen nähnyt kaikenlaisia mahoja kyllä, eikä omanikaan kaksosten jälkeen kaikkein timmemmästä päästä ole, mutta tollasta en kyllä koskaan ole nähnyt, siis muuten suht pienikokoisella ihmisellä. Tietysti voi olla, että Anittan lapset ovat olleet jotain lähemmäs kymmenen kilon jötiköitä, tai sitten hän on synnyttänyt viitoset..

      Lainaa

    38. Tulos: +26 (30 ääntä)
      S. aivartelija: Liikun paljon ja olen Anittan ikäinen. Läski muuttuu lihakseksi on täyttä huuhaata ja lihaksista tulee painoa vain todella ahkerilla bodaajilla, joilla ne lihakset näkyy reilusti. Taviksilla se on enintään kilon verran. Esim. taitoluistelijoilla on jonkin verran lihaksia, mutta silti heidän painoindeksinsä on todella alhainen.
      Kai tämä oli vitsi? Mietipä nyt itsekin esimerkiksi reisi -ja pakaralihaksia. Ne jo yksistään ovat aika isot ja painavat melkoisen paljon, vaikka olisi miten lihaksettomat jalat (puhun nyt terveistä ihmisistä, toki lihakset voivat erinäisistä syistä surkastua). Lisäksi kehossa on paljon muita erikokoisia lihaksia (toiset isompia, toiset pienempiä). Naisilla normaali lihasmassan määrä prosentteina on noin 24,3-30,3% kokonaispainosta (toki hieman häilyvät nuo rajat, mutta alle tuon 24,3% lienee harvalla terveellä aikuisella, keskimääräinen lihasprosentti naisilla on muistaakseni ~29%), miehillä taas 33,3-39,3% kokonaispainosta (toki tämäkään nyt ei aivan tarkkarajainen ole, mutta tosiaan pätee aikalailla terveisiin aikuisiin), eli jos laskettaisi tuon naisten alimman mukaan 50 kg painavan ihmisen lihasmassan määrä kiloina niin tulos on 12,15 kg. Ja siis luultavasti useimmilla edes jonkin verran liikuntaa harrastavilla lihasten prosentuaalinen määrä on suurempi kuin 24,3%, ja monet (luultavasti useimmat) naisetkin painavat (reilustikin) enemmän kuin tuon 50 kg.

      Lainaa

    39. Ravintolakakka 30.1.2015 0:23
      Tulos: +9 (23 ääntä)
      Kala: Ihmisillä on kumma tarve rankaista toisiaan ärsyttävyydestä. Vaikka selvästi näkee että toista sattuu, niin silti pitää päästä inttämään faktoja ja lyömään jo kivuliasta ihmistä, ihan vain siksi koska tämän käytös ärsytti. Mitä sitten, jos Anitta on jonkun mielestä ärsyttävä? Hänellä on selkeästi huono itsetunto tässä asiassa ja hänen reaktionsa ovat aivan inhimillisiä ja ymmärrettäviä. Onhan ärsyyntyminenkin yhtä lailla inhimillinen reaktio, mutta luulisi fiksun ihmisen kykenevän peittämään ärsyyntymisensä ja vähintään vaikenemaan, jos ei mitenkään kykene muodostamaan toisen tunteita kunnioittavia kommentteja. Ovatkohan ne fiksut ihmiset sitten näin harvassa, vai ovatko kaikki fiksut vain päättäneet olla tahallaan ilkeitä… Sanot, että Anittan tulisi vain hyväksyä se, että kyse on myös iästä. Olen samaa mieltä siitä, että tämä asia olisi itse kunkin hyvä hyväksyä, mutta kun pelissä on oma, muuttuva vartalo, ulkonäköpaineet ja itsetunto, niin eikö sille hyväksymiselle oikeasti voisi antaa vähän aikaa? Tällaisten asioiden kanssa sinuiksi pääseminen ei tapahdu hetkessä, ja pakottaminen on vain tyhmää ja/tai julmaa. Jotkut teini-ikäisetkin kokevat hämmennystä ja häpeää oman vartalon muutoksien vuoksi, ja voivat vaikka suuttua jos joku menee julkisesti sanomaan siitä, miten heilläkin on nyt edessään hormonimuutoksia, äänenmurrosta ja kuukautisia. Ja teinit eivät ole mitään harvinaisen vähä-älyisiä ulkoavaruuden olentoja, vaan ihmisiä siinä missä kaiken muunkin ikäiset ihmiset. Epävarmuus ja sen erilaiset ilmenemismuodot eivät siis ole teinien tyhmyyttä – ne ovat kaikenikäisten ihmisten inhimillisiä tunteita, jotka saattavat aluksi purkautua “ärsyttävillä” tavoilla. Ihmettelet myös, että minkälaista vastausta Anitta haki. Arvelen, että samaa vastausta kuin useimmat muutkin ulkonäköään julkisesti kauhistelevat ihmiset: “Ei se ole niin pahasti, kuin luulet sen olevan”. Anitta on katsonut itseään peilistä ja vaa’asta ja indeksi-koostumus-mikälietaulukoista, ja kauhistunut, koska on nähnyt itsessään ihmisen, joka on hänen mielestään ruma. Hän ei halua myöntää asiaa itselleen (jälleen inhimillinen reaktio), ja postaa oman painonsa julkisesti, koska toivoo kuulevansa kommentteja siitä, miten hän ei ole ruma. Hän ei halua kuulla valheita, ei sitä miten hän on ihana ja täydellinen ja missikelpoinen, vaan sen että hän ei ole niin ruma kuin itse ehkä kuvittelee olevansa. Hän siis hakee vahvistusta itsetunnolleen, ja minusta tämä on ihan terve tapa vahvistaa itsetuntoa (kun vertaa esim. “vanhuutta ehkäiseviin” kauneusleikkauksiin ja seksuaalisen huomion keräämiseen). Anitta ei minusta vetänyt kurpitsaa sieraimiin, ei hän taida tosiasiassa olla vihainen. Hän vain kuuli itsestään puhuttavan ikääntyvänä löysävatsana ja se sai hänet pettymään itseensä, omaan vartaloonsa ja ulkonäköönsä. Tiedän kokemuksesta, että itsepettymys tuntuu aika karvaalta ja kipeältä. Joillain ihmisillä karvaat tunteet, kuten itsepettymys, purkautuvat ulos muiksi tunteiksi naamioituneina. Anitta ei ole vielä valmis myöntämään ulkonköasioitaan itselleen, saatika sitten toisille, ja kun nuo toiset jatkoivat inttämistä noinkin hyökkäävästi, niin se laukaisi Anittallakin puolustautumisreaktion, joka tässä tapauksessa on asioiden kieltäminen ja vastaanväittäminen.
      Oli syy sitten muutoksen sitten muutosten tuulissa riutuvan sielun tuska, ärsyttävä luonne tai mikä muu hyvänsä, ainakin kommenttiensa perusteella Anitta selvästi suutahti Hilkan ja muiden samaa asiaa kertovien kommenteista (kuvainnollisesti veti kurpitsan sieraimeensa, ei tietenkään oikeasti). Tälläinen turhasta suutahtaminen herättää kanssaihmisissä usein inhimillisiä ärsyyntymisen tunteita, jonka seurauksena saattaa kanssaihmisissä herätä halu todistaa turhasta suuttuneelle ja tosiasiat kieltämällä ihmiselle, että hänen suuttumuksensa oli turhaa ja hänet suututtanut (häntä loukannut)

      Lainaa

    40. Ravintolakakka 30.1.2015 0:35
      Tulos: +7 (25 ääntä)
      Äskeinen kommentti lähetin vahingossa liian aikaisin. Mutta jatkan tähän, muutenkin tuli kirjoitusvirhe tuohon edelliseen. Eli siis: Kanssaihmisissä saattaa herätä haku todistaa turhasta suuttuneelle ja tosiasiat kieltävälle ihmiselle, että hänen suuttumuksensa oli turhaa ja hänet suututtanut (häntä loukannut) kommentti oli totta. Kanssaihmisten suhtautumiseen saattaa vaikuttaa se, että keskustelu käytiin internetissä, jossa toisen inhimillisyys ja tunteet eivät tule esiin yhtä voimakkaasti kuin "oikeassa elämässä" keskustellessa. Koska ihmillisyys ja tunteet eivät tosiaan tule esiin internetissä välttämättä kovin tehokkaasti, me saatamme unohtaa että siellä toisen ruudun takana on kuitenkin ihan oikea, tunteva ja haavoittuva ihminen, ja siksi kommentoida herkkiäkin asioita kärkkäämmin kuin internetin ulkopuolella kommentoisimme. Jos keskustelu olisi käyty kasvokkain, kukaan tuskin olisi viitsinyt alkaa tolkuttamaan sanottakoon tuota asiaa, koska todennäköisesti hänestä olisi saatanuy huomata ulkoisesti, miten pahalta tuon asian ymmärtäminen tuntuu, ja sen vuoksi toisissa olisi herännyt empaattisia tunteita Anittaa kohtaan eivätkä he olisi viitsineet enää enempää keskustella tuosta arasta aiheesta, ainakaan Anittan kuullen. Tämän vuoksi ei ehkä kannata keskustella kovin aroista aiheista netissä, täällä kun harvemmin saa empatiaa osakseen.

      Lainaa

    41. Tulos: +48 (60 ääntä)
      hmm: Olettaen, että et ole koskaan kuullut murteista. Enään on ihan murresana. Toki enään ei ole kirjakielisana, joten siinä mielessä olet oikeassa. Ja toki monet näyttää käyttävän enään sanaa vaikkei muita alueen murresanoja käytä. Joka lisää kuvaa kirjoitusvirheestä.
      "Enään" ei ole murresana. Joka puolella Suomea lapset kirjoittavat sen tuohon muotoon, ennen kuin oppivat koulussa (jos oppivat), ettei sitä toista ännää tule. Kuten ei toista ämmää sydämeenkään, vaikka se puheessa siltä vähän kuulostaakin.

      Lainaa

    42. Tulos: +17 (35 ääntä)
      Lörtsy: Kai tämä oli vitsi? Mietipä nyt itsekin esimerkiksi reisi -ja pakaralihaksia. Ne jo yksistään ovat aika isot ja painavat melkoisen paljon, vaikka olisi miten lihaksettomat jalat (puhun nyt terveistä ihmisistä, toki lihakset voivat erinäisistä syistä surkastua). Lisäksi kehossa on paljon muita erikokoisia lihaksia (toiset isompia, toiset pienempiä).Naisillanormaali lihasmassan määrä prosentteina on noin24,3-30,3% kokonaispainosta (toki hieman häilyvät nuo rajat, mutta alle tuon 24,3% lienee harvalla terveellä aikuisella, keskimääräinen lihasprosentti naisillaon muistaakseni ~29%), miehillä taas 33,3-39,3% kokonaispainosta (toki tämäkään nyt ei aivan tarkkarajainen ole, mutta tosiaan pätee aikalailla terveisiin aikuisiin), eli jos laskettaisi tuon naisten alimman mukaan 50 kg painavan ihmisen lihasmassan määrä kiloina niin tulos on 12,15 kg. Ja siis luultavasti useimmilla edes jonkin verran liikuntaa harrastavilla lihasten prosentuaalinen määrä on suurempi kuin 24,3%, ja monet (luultavasti useimmat) naisetkin painavat (reilustikin) enemmän kuin tuon 50 kg.
      Eiköhän tossa alkuperäisessä viestissä tarkoitettu sitä, että kun tavis alkaa treenata, lihasmassa kasvaa ehkä kilon verran, ei että kaikki lihakset yhteensä painavat kilon. Kässääks?

      Lainaa

    43. Tulos: +5 (31 ääntä)
      "Minä olin ennen aktiivinen liikkumaan." Juu varmaan joskus samaan aikaan kun on viimeks kouluja käyty.

      Lainaa

    44. Tulos: +34 (44 ääntä)
      Anitta ei taida ymmärtää, että nahan ja lihasten kireys on eri asioita. Muut sanovat, että nahka on löysä, mutta Anitta inttää että kyllä ne lihakset on hyvässä kunnossa...

      Lainaa

    45. Tulos: +27 (31 ääntä)
      Vois kenties helpottaa näitä pohdintoja jos Anitta kertoisi että onko ollut esim. raskaana. Oma äiti on meinaan ollut koko ikänsä vähän alipainoinen ja on alle 150cm mutta menneen raskauden vuoksi sitä löysää ihoa on ja paljon vaikka onkin kuntoillut (eipä sillä että äiti siitä välittäisi).

      Lainaa

    46. Tulos: -7 (39 ääntä)
      Kala, olet kyllä minusta älyttömän älykäs ja empaattinen henkilö. Minustakin näkyi, että Anitta ei juuri halunnut loukata muita ja ei ollut vihainen, vaan kaikki tunteet tulivat siitä, että hänellä on matalahko itsetunto. Noh, kyllä hänen kommenttinsa minullekin loi ärtynyisyyttä, mutta ensimmäisenä ja päällimmäisenä kyllä ymmärsin häntä. Olen itse kolmeakymppiä lähestyvä nainen, ja olen valtavan kriittinen itseäni kohtaan. Pitääkö kukaan minusta? Olenko tarpeeksi nätti? Onko minulla jo ryppyjä vai kuvittelenko? Olen hoikka, mutta olenko tarpeeksi kiinteä? Oikeasti vähäpätöisiä asioita ja en ole pinnallinen, koska en muissa ihmisissä ajattele ikinä noin - ajattelen kaikista yleensä hyvää enkä edes huomaa onko jollain ryppyjä yms. tai ei. Mutta katson itseäni "rumien" lasien läpi ja jokainen pienikin kommentti negatiivisesti minua kohtaan saa päässäni sellaisen ajatusvirran että olenkin maailman rumin ihminen, vaikka järjellä ajateltuna en ole sitä mieltä. Kuitenkin jos minulta kysyttäisiin, olenko ruma, vastaus olisi kyllä. Järjellä ajateltuna minulla on aika hyvä kroppa - muuten lauta maha mutta pieni naisellinen "pömppö" joka ei kuitenkaan rasvaa, muotoja on, mutta ne ei ole "läskistä", ja ihan nätit kasvot. Kuitenkin omassa mielessäni nuo muodotkin muuttuvat niin, että olen "läskikasa" kun minulla on lantiota yms. vaikka todellisuudessa se lantio on leveästä luusta, josta ei saa napattua läskiä. En ole myöskään liian laiha, vaan aika lailla hoikka, jolla on muotoja. Kuitenkin siitäkin soimaan itseäni, että istuessa minulla näyttää niinkuin olisi iso maha, mutta seisoessa se on "lauta". Joillain on istuessakin lauta ja saa minut tuntemaan että olen läski. No minulla on ihan oikeitakin murheita, ja nämä ovat vähäpätöisiä mutta tosiaan jotkut ihmiset, kuten minä, eivät osaa hyväksyä ikääntymistä ja muutoksia sekä eivät itseään - en ollut tyytyväinen edes teini-ikäisenä, minua haukuttiin milloin läskiksi ja milloin laihaksi, milloin vammaiseksi (tämä kamalaa, koska sairauksilla ei saisi haukkua, koska väärin heitä kohtaan) ja milloin rumaksi ja omituisen näköiseksi yms. Tyhmyyttäni sain kuunnella vanhemmilta vaikka luin jo ala-asteella tunteja päivässä ja kannoin kotiin 9-10 todistuksia. Vuosia kestänyt haukkuminen kotona ja koulussa sekä sukulaisten toimesta jätti jälkensä. Enemmän minuun on tietysti vaikuttanut läheisen poismeno ja parisuhteessa ollut paha väkivalta (jötin miehen HETI ensimmäisen väkivallan jälkeen joten ei kiitos kommenttja että mitä itse jäin, mies oli ensin todella mukava mutta yhtenä päivänä sai kohtauksen ja runnoi minut), kukaan ei hänessä nöhnyt tällaista puolta, ei ulkoapäin eikä vaikka tuntisi,
      Kala: Ja vielä tämän tiivistääkseni: Kuten alkuperäisessä viestiketjussa jo tulikin ilmi, totuus tekee Anittalle kipeää. Kun totuus tekee kipeää, niin se laukaisee eri ihmisissä eri reaktioita. Sen takia minulle tuli Anittan puolesta niin paha mieli, hänen reaktionsa on aivan yhtä inhimillinen ja normaali kuin kenen tahansa muunkin, mutta häntä “rankaistaan” ja hänelle pakkotuputetaan totuuden hyväksymistä vain siksi, koska hän sattuu reagoimaan ärsyttävämmin. Olen itsekin monien mielestä ärsyttävä, joten myötätuntoni heräsi, tiedän miltä noiden toisten reaktiot häntä sattuvat. Ja ettei jää epäselväksi, niin haluan lisätä, että minusta Hilkan ensimmäinen kommentti ei ollut asiaton. Hän puhuu vatsan löysästä ihosta avoimesti, eikä luultavasti vain huomannut ajatella sitä, miten noin totuudenläheiset ilmaisut voivat joitakuita satuttaa. Hän vaikuttaa itse hyväksyneen oman vatsansa ulkomuodon, ja sen takia ei tietenkään tule ajatelleeksi sitä, että toisille sama asia voi olla herkempi kohta. Oli siis vain epäonninen sattuma, että hänen sanavalintansa ja Anittan aihekohtainen herkkyys sattuivat tuolla tavalla vastakkain.

      Lainaa

    47. Tulos: -7 (35 ääntä)
      lisäyksenä siis mies ei ollut ikinä tehnyt aiemmin mitään sellaista, ja normaalit miehet ei tuollaista tee, runnomisesta jouduin sairaalaan ja kieltäydyin näkemästä miestä enää koskaan, koska opin jo lapsuuden henkisestä väkivallasta sen, että se ei tule loppumaan, joten tiesin että minun on turha tavata enää miestä, tuon tapauyksen jälkeen, ja se siis tapahtui kerran, mutta sekinn jo liikaa. Noista kerroin siis siksi, että en siis ole pinnallinen ja helpon elämän elänyt, vaikka ulkonäöstä ja rypyistä huolehdinkin ja stressaan (omista). Kaiken lisäski mietin saanko enää ikinä poikaystävää? Vaikka tasan tarkkaan tiedä, että miehiä ei oikeasti kiinnosta naisten ulkonäkö ja sen täydellisyys yhtä paljon kuin naiset luulevat. Monet hyvät miehet ovat valmiita ottamaan naisen, joka ei ole täydellinen. Tuskinpa he naisen mahdollisia ryppyjä yms tuijottava esim. rakastellssa, vaikka monelle naiselle on sitten vaikeaa sekin kun eivät välttämättä uskalla edes olla alasti että jos mies tuijottaa jotain mitä ei pitäisi (epätäydellisyyksiä). Joillekin on ihan mahdootonta esim raskauden jälkeen saada täydellinen vartalo takaisin(en ole ollut ikinä tosin raskaana), tiedän että kovalla treenillä ja hyvällä ruokavaliolla saa paljon aikaiseksi, mutta ei sitä välttämättä silti saa ihan alkutekijöihin takaisin. Vaikka onhan noita "supermammoja" joilla timmi kroppa, heistä pitäisi ottaa oppia ja jaksaa yrittää, jos se on oma tavoite! Koska tuloksia varmasti saa, eikä aina tarvitse tähdätä "täydellisyyteen".
      totta: Kala, olet kyllä minusta älyttömän älykäs ja empaattinen henkilö. Minustakin näkyi, että Anitta ei juuri halunnut loukata muita ja ei ollut vihainen, vaan kaikki tunteet tulivat siitä, että hänellä on matalahko itsetunto. Noh, kyllä hänen kommenttinsa minullekin loi ärtynyisyyttä, mutta ensimmäisenä ja päällimmäisenä kyllä ymmärsin häntä. Olen itse kolmeakymppiä lähestyvä nainen, ja olen valtavan kriittinen itseäni kohtaan. Pitääkö kukaan minusta? Olenko tarpeeksi nätti? Onko minulla jo ryppyjä vai kuvittelenko? Olen hoikka, mutta olenko tarpeeksi kiinteä? Oikeasti vähäpätöisiä asioita ja en ole pinnallinen, koska en muissa ihmisissä ajattele ikinä noin – ajattelen kaikista yleensä hyvää enkä edes huomaa onko jollain ryppyjä yms. tai ei. Mutta katson itseäni “rumien” lasien läpi ja jokainen pienikin kommentti negatiivisesti minua kohtaan saa päässäni sellaisen ajatusvirran että olenkin maailman rumin ihminen, vaikka järjellä ajateltuna en ole sitä mieltä. Kuitenkin jos minulta kysyttäisiin, olenko ruma, vastaus olisi kyllä. Järjellä ajateltuna minulla on aika hyvä kroppa – muuten lauta maha mutta pieni naisellinen “pömppö” joka ei kuitenkaan rasvaa, muotoja on, mutta ne ei ole “läskistä”, ja ihan nätit kasvot. Kuitenkin omassa mielessäni nuo muodotkin muuttuvat niin, että olen “läskikasa” kun minulla on lantiota yms. vaikka todellisuudessa se lantio on leveästä luusta, josta ei saa napattua läskiä. En ole myöskään liian laiha, vaan aika lailla hoikka, jolla on muotoja. Kuitenkin siitäkin soimaan itseäni, että istuessa minulla näyttää niinkuin olisi iso maha, mutta seisoessa se on “lauta”. Joillain on istuessakin lauta ja saa minut tuntemaan että olen läski. No minulla on ihan oikeitakin murheita, ja nämä ovat vähäpätöisiä mutta tosiaan jotkut ihmiset, kuten minä, eivät osaa hyväksyä ikääntymistä ja muutoksia sekä eivät itseään – en ollut tyytyväinen edes teini-ikäisenä, minua haukuttiin milloin läskiksi ja milloin laihaksi, milloin vammaiseksi (tämä kamalaa, koska sairauksilla ei saisi haukkua, koska väärin heitä kohtaan) ja milloin rumaksi ja omituisen näköiseksi yms. Tyhmyyttäni sain kuunnella vanhemmilta vaikka luin jo ala-asteella tunteja päivässä ja kannoin kotiin 9-10 todistuksia. Vuosia kestänyt haukkuminen kotona ja koulussa sekä sukulaisten toimesta jätti jälkensä. Enemmän minuun on tietysti vaikuttanut läheisen poismeno ja parisuhteessa ollut paha väkivalta (jötin miehenHETI ensimmäisen väkivallan jälkeen joten ei kiitos kommenttja että mitä itse jäin, mies oli ensin todella mukava mutta yhtenä päivänä sai kohtauksen ja runnoi minut), kukaan ei hänessä nöhnyt tällaista puolta, ei ulkoapäin eikä vaikka tuntisi,

      Lainaa

    48. Tulos: +9 (39 ääntä)
      totta: lisäyksenä siis lisää itsesääliä
      Voisi paremmin auttaa mennä vaikka terapiaan jos noin ahdistaa eikä avautua täällä.

      Lainaa

    49. Tulos: -4 (44 ääntä)
      urppi: Voisi paremmin auttaa mennä vaikka terapiaan jos noin ahdistaa eikä avautua täällä.
      Jep. Kappalejakamaton papatus jotain about 30 (vai jopa 50+) rivin verran... Kuka edes jaksaa lukea tollasta alusta loppuun? Mahanpuruja tosta vaan tulee. Se terapeutti jaksaa kiinnostua, tuskin moni muu. Sekin vain maksua vastaan tosin... Pahoittelut muuten jos aiheutettiin Urpin kanssa alemmuustunto. Varmaan sille terapeutille voi samalla kertaa mainita meistäkin?

      Lainaa

    50. Tulos: +2 (16 ääntä)
      Painonhallinnan perustotuuksiin kuuluu mm. se että paino nousee jos syö enemmän kuin kuluttaa.

      Lainaa

    51. Tulos: +31 (39 ääntä)
      Minusta Anitta loukkaantuessaan käyttäytyi töykeästi Hilkkaa kohtaan. Hilkka selvästi yritti olla empaattinen kertomalla, kuinka samaistuu Anittaan ("Itse kärsin myös isosta nahasta..:") eikä kirjoittanut yhtään loukkaavasti. Se, että itse loukkaantuu tai tulee paha mieli ei oikeuta olemaan töykeä.

      Lainaa

    52. Tulos: +1 (19 ääntä)
      Totuus teki Anittalle kipeää! Noh, itseppähän kysyi. :)

      Lainaa

    53. Tulos: +4 (26 ääntä)
      Ravintolakakka: Oli syy sitten muutoksen sitten muutosten tuulissa riutuvan sielun tuska, ärsyttävä luonne tai mikä muu hyvänsä, ainakin kommenttiensa perusteella Anitta selvästi suutahti Hilkan ja muiden samaa asiaa kertovien kommenteista (kuvainnollisesti veti kurpitsan sieraimeensa, ei tietenkään oikeasti). Tälläinen turhasta suutahtaminen herättää kanssaihmisissä usein inhimillisiä ärsyyntymisen tunteita, jonka seurauksena saattaa kanssaihmisissä herätä halu todistaa turhasta suuttuneelle ja tosiasiat kieltämällä ihmiselle, että hänen suuttumuksensa oli turhaa ja hänet suututtanut (häntä loukannut)Äskeinen kommentti lähetin vahingossa liian aikaisin. Mutta jatkan tähän, muutenkin tuli kirjoitusvirhe tuohon edelliseen. Eli siis: Kanssaihmisissä saattaa herätä haku todistaa turhasta suuttuneelle ja tosiasiat kieltävälle ihmiselle, että hänen suuttumuksensa oli turhaa ja hänet suututtanut (häntä loukannut) kommentti oli totta. Kanssaihmisten suhtautumiseen saattaa vaikuttaa se, että keskustelu käytiin internetissä, jossa toisen inhimillisyys ja tunteet eivät tule esiin yhtä voimakkaasti kuin “oikeassa elämässä” keskustellessa. Koska ihmillisyys ja tunteet eivät tosiaan tule esiin internetissä välttämättä kovin tehokkaasti, me saatamme unohtaa että siellä toisen ruudun takana on kuitenkin ihan oikea, tunteva ja haavoittuva ihminen, ja siksi kommentoida herkkiäkin asioita kärkkäämmin kuin internetin ulkopuolella kommentoisimme. Jos keskustelu olisi käyty kasvokkain, kukaan tuskin olisi viitsinyt alkaa tolkuttamaan sanottakoon tuota asiaa, koska todennäköisesti hänestä olisi saatanuy huomata ulkoisesti, miten pahalta tuon asian ymmärtäminen tuntuu, ja sen vuoksi toisissa olisi herännyt empaattisia tunteita Anittaa kohtaan eivätkä he olisi viitsineet enää enempää keskustella tuosta arasta aiheesta, ainakaan Anittan kuullen. Tämän vuoksi ei ehkä kannata keskustella kovin aroista aiheista netissä, täällä kun harvemmin saa empatiaa osakseen.
      Minusta Anitta ei suuttunut, vaan purki muut tunteensa vain huonolla tavalla. Tästä voi olla kanssani eri mieltä, mutta en aio lähteä "eipäsjoopasteluun" enää tämän enempää. Eivätkä hänen tunteensa ainakaan olleet turhia! Ikävät tunteet ovat ikäviä, mutta eivät turhia, tyhmiä tai merkityksettömiä! Ja mikä tulee siihen, että "toisen ärsyttävyydestä ärsyyntyminen on luonnollinen reaktio", niin siihen vastasin jo toisessa kommentissani: Fiksujen ihmisten luulisi kykenevän joko peittämään ärsyyntymisensä ja kunnioittamaan toisen tunteita, tai vähintään vaikenemaan. Eiväthän kaikki ole fiksuja ihmisiä, mutta tuossa ketjussa ainoastaan Jonna näkyy kykenevän fiksuuteen. Ja jos joku nyt haluaa kommentoida sitä, miten Anittan reaktiot eivät ole fiksuja, niin ajatelkoon ensin tätä: itseensä pettyminen ja alhainen itsetunto ovat ehkä vähän raskaampia tunne-elämyksiä, kuin toisen henkilön epäkypsästä kirjoittelusta ärsyyntyminen. Hurjemmat tunteet vaativat työläämpää ja pitkäkestoisempaa käsittelyä, sen takia Anittaa kohtaan voisi osoittaa edes jonkun verran hienotunteisuutta. Ja lopuksi haluan sanoa, että internet menee aina vain mätäisemmäksi ja mätäisemmäksi. IHAN JOKA KERTA kun harmittelen sitä, miten joku on internetissä ilkeä, niin ensimmäinen vastaus (ja usein myös kaikki muutkin vastaukset) koskee sitä, miten "tää on internet, täältä ei kannata odottaa myötätuntoa, mee muualle jos et tykkää". Ei kivaa. Sama kuin koulukiusattua käskisi jäämään välitunneiksi sisälle ja sanoisi, että ei voi mitään kun tuollaisia ne kiusaajat nyt vain ovat. Tajuan kyllä, että internet on NYT mätä paikka, mutta eikö sille asialle siis voisi... enpä tiedä, yrittää vaikka TEHDÄ JOTAIN? Kenen kannalta se muka on kivaa ja hyödyllistä, että netissä saa haukkua ja ilkeillä mielin määrin? Ei kenenkään järkevän ihmisen. Miksi ihmeessä siihen sitten suhtaudutaan aina niin negatiivisesti, kun joku yrittää julkisesti puhua ystävällisyyden, hyvän käytöksen ja netiketin puolesta, niinkuin minä olen nyt tässä keskustelussa yrittänyt tehdä? Tiedän, että yksi ihminen tai yksi kommentti ei muuta mitään, mutta jos sen yhdenkin ihmisen pyrkii hiljentämään, niin mikään ei tule koskaan muuttumaan. Internet valtaa koko ajan enemmän jalansijaa ihmisten sosiaalisesta kanssakäynnistä, ja jos perustavanlaatuiset sosiaaliset taidot halutaan ehdoin tahdoin pitää aivan keskiaikaisella noitavainotasolla, niin toivotanpa vaan kaikille hauskaa tulevaisuutta.

      Lainaa

    54. Tulos: +1 (33 ääntä)
      totta: Kala, olet kyllä minusta älyttömän älykäs ja empaattinen henkilö. Minustakin näkyi, että Anitta ei juuri halunnut loukata muita ja ei ollut vihainen, vaan kaikki tunteet tulivat siitä, että hänellä on matalahko itsetunto. Noh, kyllä hänen kommenttinsa minullekin loi ärtynyisyyttä, mutta ensimmäisenä ja päällimmäisenä kyllä ymmärsin häntä. Olen itse kolmeakymppiä lähestyvä nainen, ja olen valtavan kriittinen itseäni kohtaan. Pitääkö kukaan minusta? Olenko tarpeeksi nätti? Onko minulla jo ryppyjä vai kuvittelenko? Olen hoikka, mutta olenko tarpeeksi kiinteä? Oikeasti vähäpätöisiä asioita ja en ole pinnallinen, koska en muissa ihmisissä ajattele ikinä noin – ajattelen kaikista yleensä hyvää enkä edes huomaa onko jollain ryppyjä yms. tai ei. Mutta katson itseäni “rumien” lasien läpi ja jokainen pienikin kommentti negatiivisesti minua kohtaan saa päässäni sellaisen ajatusvirran että olenkin maailman rumin ihminen, vaikka järjellä ajateltuna en ole sitä mieltä. Kuitenkin jos minulta kysyttäisiin, olenko ruma, vastaus olisi kyllä. Järjellä ajateltuna minulla on aika hyvä kroppa – muuten lauta maha mutta pieni naisellinen “pömppö” joka ei kuitenkaan rasvaa, muotoja on, mutta ne ei ole “läskistä”, ja ihan nätit kasvot. Kuitenkin omassa mielessäni nuo muodotkin muuttuvat niin, että olen “läskikasa” kun minulla on lantiota yms. vaikka todellisuudessa se lantio on leveästä luusta, josta ei saa napattua läskiä. En ole myöskään liian laiha, vaan aika lailla hoikka, jolla on muotoja. Kuitenkin siitäkin soimaan itseäni, että istuessa minulla näyttää niinkuin olisi iso maha, mutta seisoessa se on “lauta”. Joillain on istuessakin lauta ja saa minut tuntemaan että olen läski. No minulla on ihan oikeitakin murheita, ja nämä ovat vähäpätöisiä mutta tosiaan jotkut ihmiset, kuten minä, eivät osaa hyväksyä ikääntymistä ja muutoksia sekä eivät itseään – en ollut tyytyväinen edes teini-ikäisenä, minua haukuttiin milloin läskiksi ja milloin laihaksi, milloin vammaiseksi (tämä kamalaa, koska sairauksilla ei saisi haukkua, koska väärin heitä kohtaan) ja milloin rumaksi ja omituisen näköiseksi yms. Tyhmyyttäni sain kuunnella vanhemmilta vaikka luin jo ala-asteella tunteja päivässä ja kannoin kotiin 9-10 todistuksia. Vuosia kestänyt haukkuminen kotona ja koulussa sekä sukulaisten toimesta jätti jälkensä. Enemmän minuun on tietysti vaikuttanut läheisen poismeno ja parisuhteessa ollut paha väkivalta (jötin miehenHETI ensimmäisen väkivallan jälkeen joten ei kiitos kommenttja että mitä itse jäin, mies oli ensin todella mukava mutta yhtenä päivänä sai kohtauksen ja runnoi minut), kukaan ei hänessä nöhnyt tällaista puolta, ei ulkoapäin eikä vaikka tuntisi,
      Kiitos. Taidat olla ensimmäinen ihminen, joka on koskaan kehunut minua siitä, miten haluan puolustaa toisia ihmisiä. Se merkitsee minulle aika paljon. Olen pahoillani siitä, että olet joutunut kokemaan tätä samaa Helvettiä. Sitä, miten nk. ulkomaailma ensin musertaa, ja sitten haukkuu siitä kun henkilö musertuu. En tajua, miten joka paikkaan on aina tunkemassa joku, joka ei jaksa ollenkaan ajatella toista ihmistä, vaan haluaa vain päästä satuttamaan lisää (osoitan urppia ja bobia). Minusta tuntuu, että me kaksi olemme tietyissä asioissa aika samanlaisia ihmisiä. Me haluamme osoittaa tunteita ja mielipiteitä, me haluamme kertoa ja kommunikoida, me haluamme puhua täsmällisesti ja yksioikoisesti niin että kaikki varmasti ymmärtävät, me haluamme todistaa olevamme vähintään yhtä hyviä ja kunnollisia, yhtä ihmisiä kuin toisetkin. Me vain teemme jotain pieleen niin, että jotkut toiset (kuten urppi ja bob) haluavat mieluummin keskittyä tekemiimme virheisiin kuin siihen, mitä yritämme sanoa. Mutta minusta on kivaa, että sinä kommentoit tänne. On kiva viimeinkin nähdä todiste siitä, etten ole yksin :) Ja kiva, että joku kertoi näkevänsä minut empaattisena henkilönä, sellainen minä olen pyrkinyt olemaan.

      Lainaa

    55. Tulos: -2 (8 ääntä)
      Luumu: Anitta on tehnyt itsestään pellen. Anitta on tööt-tööt-tööt-tööt-tööt. Nahka ei muuten taivu nahkan, vaan nahan! Enään ei kirjoiteta enään, vaan enää! Ei vaan kirjoiteta, uskokaa jo!
      Nahka taipuu sekä nahkan, että nahan. http://bit.ly/16pOupt

      Lainaa

    56. Tulos: -4 (36 ääntä)
      Kala: Kiitos. Taidat olla ensimmäinen ihminen, joka on koskaan kehunut minua siitä, miten haluan puolustaa toisia ihmisiä. Se merkitsee minulle aika paljon. Olen pahoillani siitä, että olet joutunut kokemaan tätä samaa Helvettiä. Sitä, miten nk. ulkomaailma ensin musertaa, ja sitten haukkuu siitä kun henkilö musertuu. En tajua, miten joka paikkaan on aina tunkemassa joku, joka ei jaksa ollenkaan ajatella toista ihmistä, vaan haluaa vain päästä satuttamaan lisää (osoitan urppia ja bobia). Minusta tuntuu, että me kaksi olemme tietyissä asioissa aika samanlaisia ihmisiä. Me haluamme osoittaa tunteita ja mielipiteitä, me haluamme kertoa ja kommunikoida, me haluamme puhua täsmällisesti ja yksioikoisesti niin että kaikki varmasti ymmärtävät, me haluamme todistaa olevamme vähintään yhtä hyviä ja kunnollisia, yhtä ihmisiä kuin toisetkin. Me vain teemme jotain pieleen niin, että jotkut toiset (kuten urppi ja bob) haluavat mieluummin keskittyä tekemiimme virheisiin kuin siihen, mitä yritämme sanoa. Mutta minusta on kivaa, että sinä kommentoit tänne. On kiva viimeinkin nähdä todiste siitä, etten ole yksin Ja kiva, että joku kertoi näkevänsä minut empaattisena henkilönä, sellainen minä olen pyrkinyt olemaan.
      Mikä vitun terapiapalsta tää muka on?

      Lainaa

    57. Tulos: 0 (10 ääntä)
      "Minä olin ennen aktiivinen liikkumaan" XD Minä olin ennen paras tässä ja tuossa. Harrastuksiini kuuluu pikaruoka ja sohvalla löhöäminen sekä myöhemmin myös kuntosalilla käyminen.

      Lainaa

    58. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Mistä tuo tunti oli saatu tohon otsikkoon?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: paino, lihasmassa, lihakset, iho, ikä, ylipaino, laihdutus, laihduttaa, laihduttaminen, nahka