Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vodkatamponit

Kännit ilman krapulaa tamponilla? Nyt sekin on testattu.
Vodkatamponit

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 93 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Voijeesus 8.1.2015 1:18
      Tulos: +1064 (1100 ääntä)
      Huvittais tietää minkä ikäset naiset on kyseessä, ei ainakaa oo turhaan älyllä pilattu.

      Lainaa

    2. väärin on 8.1.2015 1:18
      Tulos: +860 (968 ääntä)
      Niin siis nimenomaanhan se alkoholi ei tota kautta suodatu maksan kautta vaan menne SUORAAN VERENKIERTOON ja on näin ollen TODELLA vaarallista, kun koko tavara menee aivoihin eikä vain se osa, jonka sinne "pitäis" mennä. Ja krapula on taattu, ellei henki ole sitä ennen lähteny...

      Lainaa

    3. Tulos: +275 (371 ääntä)
      Vaarallista touhua. Pillu kun ei oksenna siinä vaiheessa ku on turpa täynnä. Voepi käydä hassumminkin kun tytöillä tällä kertaa. Miks Anni sanoo lopussa että ei ollu sen arvoista (minkä arvoista, ensinnäkin??) mutta aloittaa puhumalla "EKOISTA" pillukänneistä?

      Lainaa

    4. Tulos: +255 (267 ääntä)
      Ja mitä turvallisinta puuhaa...

      Lainaa

    5. Tulos: +378 (398 ääntä)
      Eihän kukaan nyt oikeasti ole näin tyhmä? Ihmiskunta, pliis.

      Lainaa

    6. Tulos: -112 (292 ääntä)
      väärin on: Niin siis nimenomaanhan se alkoholi ei tota kautta suodatu maksan kautta vaan menne SUORAAN VERENKIERTOON ja on näin ollen TODELLA vaarallista, kun koko tavara menee aivoihin eikä vain se osa, jonka sinne “pitäis” mennä. Ja krapula on taattu, ellei henki ole sitä ennen lähteny…
      Sehän menee suunkin kautta nautittana ensin verenkieroon ja sitten vasta maksaan. No ensiksi toki ruuansulatuselimistöön?

      Lainaa

    7. Tulos: +44 (96 ääntä)
      itken verta

      Lainaa

    8. Tulos: +470 (484 ääntä)
      Sokeri: Sehän menee suunkin kautta nautittana ensin verenkieroon ja sitten vasta maksaan. No ensiksi toki ruuansulatuselimistöön?
      Alko menee eka ruuansulatuselimistöön mistä siirtyy suoliston hiussuoniin. Nämä hiussuonet yhtyvät aina vaan isommiksi suoniksi ja lopulta kaikki liittyy yhdeksi laskimoksi, porttilaskimoksi. Tämä porttilaskimo menee suoraan maksaan. Näin kaikki ruuansulatuksessa tulevat aineet menee ekana maksaan ja maksasta sitten vasta sydämeen ja muualle elimistön verenkiertoon. Että näin jos jotain kiinnosti tietää :)

      Lainaa

    9. Tulos: -329 (431 ääntä)
      Nyt järki käteen kommentoijillekin. Tamponin imemä määrä on ehkä noin desilitra, jos sitäkään, eikä yhdestä desistä vodkaa vielä ihan hirveää känniä saa, eikä hengenlähtö ole millään muotoa edes lähellä. Nopeammin ja enemmän nuo niitä tequila shottejaan suun kautta vetävät. Taitaa tytöillä känni olla enemmänkin placebo-efektin tulosta.

      Lainaa

    10. Tulos: +135 (151 ääntä)
      p.s ja joo ei tosiaan kauheen järkevää alkaa nauttimaan alkoo suoraan verenkiertoon ja ei ehkä muutenkaan tulis ekana mieleen sitä just alapäähän työntää. Onneks mitään pahempaa ei tytöille sattunu. Vahingosta näköjään kuitenki viisastuvat :)

      Lainaa

    11. Tulos: -76 (212 ääntä)
      Vedettiin kissan kaa kerran sinappiperselaastit. RIP Musti.

      Lainaa

    12. Tulos: +323 (355 ääntä)
      Nimesi: Nyt järki käteen kommentoijillekin. Tamponin imemä määrä on ehkä noin desilitra, jos sitäkään, eikä yhdestä desistä vodkaa vielä ihan hirveää känniä saa, eikä hengenlähtö ole millään muotoa edes lähellä. Nopeammin ja enemmän nuo niitä tequila shottejaan suun kautta vetävät. Taitaa tytöillä känni olla enemmänkin placebo-efektin tulosta.
      Ruotsissa muutama vuosi sitten pari tyttöä kuoli juuri tämmöisen kokeilun takia..

      Lainaa

    13. Tulos: +82 (98 ääntä)
      Eikös tän "paukun" nimi ole valkohäntäpeura, koska vanhoina hyvinä aikoina linnakundit suosi tätä keinoo?

      Lainaa

    14. Tulos: +69 (83 ääntä)
      Siinä ollaan taas keksitty viihteellistä toimintaa. :/

      Lainaa

    15. Minä Ite 8.1.2015 9:12
      Tulos: +338 (364 ääntä)
      Nimesi: Nyt järki käteen kommentoijillekin. Tamponin imemä määrä on ehkä noin desilitra, jos sitäkään, eikä yhdestä desistä vodkaa vielä ihan hirveää känniä saa, eikä hengenlähtö ole millään muotoa edes lähellä. Nopeammin ja enemmän nuo niitä tequila shottejaan suun kautta vetävät. Taitaa tytöillä känni olla enemmänkin placebo-efektin tulosta.
      Tökkääpä vaikka sitten vain puoli desiä vodkaa suoraan verenkiertoon eli ruiskulla suoneen ja pyydä omaisia infoamaan tänne että oliko hirveä känni.

      Lainaa

    16. SpedePasanen 8.1.2015 9:33
      Tulos: -48 (220 ääntä)
      Anni pitäisi vatkata uudelleen mälliksi ja ampua persereikään.

      Lainaa

    17. Chandelure 8.1.2015 10:21
      Tulos: +156 (196 ääntä)
      Ne tamponit olisi pitänyt tunkea perseeseen eikä pilluun, mutta en kyllä suosittele sitäkään. Saattaa tytöille tulla jokin emätininfektio tuosta, kannattaisi käydä gynekologilla.

      Lainaa

    18. Mark Spenser 8.1.2015 10:25
      Tulos: +95 (121 ääntä)
      Näin miehenä haluaisin muistuttaa että peräsuolenkin pitäisi toimia...

      Lainaa

    19. Tulos: +15 (143 ääntä)
      Voijeesus: Huvittais tietää minkä ikäset naiset on kyseessä, ei ainakaa oo turhaan älyllä pilattu.
      Limakalvot on pilattu lopullisesti ja suurella todennäköisyydellä hankittu alkava syöpä.

      Lainaa

    20. Tulos: +89 (103 ääntä)
      Mun mielestä ei kuulosta hyvältä idealta missää vaiheessa.

      Lainaa

    21. Tulos: +155 (163 ääntä)
      Joskus kymmenen vuotta sitten tutor koulutuksessa kuulin tästä ekakertaa... Eikä se hengenvaarallisuus ainoastaan, vaan kun viina arpeuttaa, niin tuonko ottaa tavaksi, saa itellensä tosi jännän pimperon ehkä. Ajatus pöyristytti kymmenen vuotta sitten, ja vieläki on olo, että voi käsi ku ihimiset on tyhmiä.

      Lainaa

    22. Tulos: +140 (154 ääntä)
      Nimesi: Nyt järki käteen kommentoijillekin. Tamponin imemä määrä on ehkä noin desilitra, jos sitäkään, eikä yhdestä desistä vodkaa vielä ihan hirveää känniä saa, eikä hengenlähtö ole millään muotoa edes lähellä. Nopeammin ja enemmän nuo niitä tequila shottejaan suun kautta vetävät. Taitaa tytöillä känni olla enemmänkin placebo-efektin tulosta.
      Se nyt on vain faktaa että esimerkiksi suoliston kautta lusikallisella alkoholia saa samat kännit kuin pullollisella suun kautta. Moni tietää perskännit, mutta moniko tietää mistä termi tulee? Ps. google -> jatkosota.

      Lainaa

    23. Tulos: +25 (69 ääntä)
      Tuli ainakin desinfioitua tavara jos ei muuta hyötyä.

      Lainaa

    24. Tulos: +103 (123 ääntä)
      Sokeri: Sehän menee suunkin kautta nautittana ensin verenkieroon ja sitten vasta maksaan. No ensiksi toki ruuansulatuselimistöön?
      Viina menee ensin poskiin, sieltä aivoihin ja sieltä käsin vaikuttaa se kaikkiin vaivoihin. -Eppu Normaali

      Lainaa

    25. Tulos: -29 (75 ääntä)
      väärin on: Niin siis nimenomaanhan se alkoholi ei tota kautta suodatu maksan kautta vaan menne SUORAAN VERENKIERTOON ja on näin ollen TODELLA vaarallista, kun koko tavara menee aivoihin eikä vain se osa, jonka sinne “pitäis” mennä. Ja krapula on taattu, ellei henki ole sitä ennen lähteny…
      Höpö höpö. Ihmisellä on ulkopinnalla iho ja sisäpinnalla limakalvo nimenomaan estämässä vieraiden aineiden imeytymisen kudoksiin poikkeuksena ruuansulatuskanava, joka päästää läpi valikoivasti ravintoaineita. Sen tuo mainio rasvaliuotin alkoholi todella kuitenkin tekee, että poistaa limakalvolta sen luontaisen suojakerroksen huut hittoon ja ihosta rasvat, jolloin solukko kuivuu ja rohtuu.

      Lainaa

    26. *huutonaurua* 8.1.2015 12:17
      Tulos: +156 (172 ääntä)
      Voi taevas kun putosin, kun mokan jälkeen oli google-mainoksena "Ob tampon" :DDD

      Lainaa

    27. Yleinen Puuhamies 8.1.2015 12:23
      Tulos: +47 (59 ääntä)
      Muistan lukeneeni, että lääkäri varoitti siitä että menee koko toosa rikki ja hitsaa seinämät toisiinsa kii jos tuota useammin harrastaa...

      Lainaa

    28. Hermot menee 8.1.2015 12:42
      Tulos: +63 (69 ääntä)
      Voi elämä mitä idiootteja! Tuohan on todella tervettä toimintaa, limakalvotkin kiittävät!

      Lainaa

    29. Tulos: +33 (49 ääntä)
      tyhmät: Ruotsissa muutama vuosi sitten pari tyttöä kuoli juuri tämmöisen kokeilun takia..
      Paitsi että ei. Ihan kaikkia huhuja ei kannata uskoa. Ja jos näin olisi, siitä todennäköisesti löytyis webistä uutisiakin, vaan ei löydy. Jotain jamppoja on kuollut siihen, että ovat harrastaneet alkoholi-peräruiskeita, ja sillä tavalla elimistöön saakin paljon enemmän alkoholia kuin mitä naiset koskaan saisivat tamponin avulla pimppiinsä. http://www.seattlepi.com/national/article/Woman-accused-of-giving-husband-lethal-sherry-1165596.php Ja tässä ihan hauska kirjoitus siitä kun toimittaja kokeili vodka-tamponia, eikä tullut siitä känniin. http://www.huffingtonpost.ca/danielle-crittenden/vodka-tampons_b_1105433.html?ncid=edlinkusaolp00000008

      Lainaa

    30. Tulos: +75 (81 ääntä)
      Siis tekeekö joku tuota ihan oikeasti?! Muistan hamaassa nuoruudessa noin 20v. sitten,kun oli huhuja moisesta,muttei tullu mieleenkään työntää viinaan kastettua tampoonia pilluun! Ja seki mietityttää,että miten sen saa sinne survottua,kun se meinaan turpoaa ja pehmenee kun kastuu? Vaan toisaalta,mitäpä se mulle kuuluu mitä kautta kukanenki viinansa nauttii. Minä olen nauttinut sen aina suun kautta ja samoin aion jatkaa,kippis!

      Lainaa

    31. Tulos: +63 (91 ääntä)
      Mikä hitto siinä on että ei osata kirjottaa tequilaa oikein? Eihän kukaan ees sano sitä g:llä nii miks pirussa ne kirjottaa sen sillä?

      Lainaa

    32. Tulos: +16 (32 ääntä)
      Herrajumala miten tyhmiä ihmiset voi olla! Ja tämä kommentti on tarkoittu niille noille pimuille kuin täällä kommenteissa asiasta tietämättömille "kotilääkäreillekin". Toivottavasti te urpoimmat, ette elävässä elämässä mene laukomaan tollaisia idioottimaisuuksia vodkatamponin toiminnasta, aineenvaihdunnasta jne.

      Lainaa

    33. Tulos: +23 (31 ääntä)
      Sokeri: Sehän menee suunkin kautta nautittana ensin verenkieroon ja sitten vasta maksaan. No ensiksi toki ruuansulatuselimistöön?
      Joo kyllä se tota kauttaki maksaan menee mutta, se imeytyy niin paljo nopeemmin toosasta ku ruuansulatuskanavasta että alkoholin määrä veressä saattaa nousta vaaralliselle tasolle hetkessä.

      Lainaa

    34. Tulos: +44 (54 ääntä)
      magilara: Mikä hitto siinä on että ei osata kirjottaa tequilaa oikein? Eihän kukaan ees sano sitä g:llä nii miks pirussa ne kirjottaa sen sillä?
      Täytyy olla nää uudet tekstauskirjaimet mitä mukuloille opetetaan koulussa, kun ei tunnisteta kunnolla g:n ja q:n välistä eroa... :D

      Lainaa

    35. Tulos: +48 (74 ääntä)
      Mutta minkä takia viina sitten imeytyis nopeammin vaginan limakalvoilta kuin suun limakalvoilta? Samaa pintaa kai se on kummassakin, eikä viinaa purskuttelemallakaan kummoisia kännejä saa? En siis väitä, että kukaan olisi väärässä, ihmettelen vain, miten homma toimii.

      Lainaa

    36. Tulos: +35 (43 ääntä)
      Vitun känni.

      Lainaa

    37. Tulos: -39 (71 ääntä)
      Nyt kamoon kaikki. Täähän on just sellasta touhua mitä nuoret (varsinkin kundit) touhuaa: ammutaan raketteja perseestä, tungetaan vieraita esineitä eri ruuminaukkoihin ynnä muuta mukavaa. Ihmiset on aina ja tulevat aina olemaan kiinnostuneita kokeilemaan kaikkea typerää, varsinkin nuorena, kun itsesuojeluvaisto ei ole yhtä korkealla. Mäkin joskus kännissä makasin keskellä tietä vaikka kuulin auton lähestyvän, koska teininä ei osannut pelätä seurauksia ja KUOLEMAA samalla tavalla. Tämä ei ole edes niitä typerimpiä juttuja mitä ihmiset on ikinä tehneet (täällä feissarimokissa), joten älkää nyt noin kauhistuneita olko. Oikeesti.

      Lainaa

    38. Tulos: +15 (21 ääntä)
      Ihmismieli on todella jännä, ku noin huonoon ideaan riitti mielenkiintoa toteuttaa se, muttei hakea taustatietoa aiheen tiimoilta. Hienoa kuitenki, ett jäi henkiin kertomaan/varoittamaan pillukänneistä... saattaa nimittäin vielä pelastaa jonku yhtä älyllisesti lahjattoman yksilön :D

      Lainaa

    39. väärin on 8.1.2015 16:16
      Tulos: +57 (63 ääntä)
      Erik: Höpö höpö. Ihmisellä on ulkopinnalla iho ja sisäpinnalla limakalvo nimenomaan estämässä vieraiden aineiden imeytymisen kudoksiin poikkeuksena ruuansulatuskanava, joka päästää läpi valikoivasti ravintoaineita. Sen tuo mainio rasvaliuotin alkoholi todella kuitenkin tekee, että poistaa limakalvolta sen luontaisen suojakerroksen huut hittoon ja ihosta rasvat, jolloin solukko kuivuu ja rohtuu.
      Alkoholi on sillä lailla vähän eri juttu , ettei sitä esimerkiksi istukkakaan suodata. Sun logiikkasi mukaan esim nenään vedetty kokaiini ei myöskään imeydy? Limakalvoille sekin päätyy...

      Lainaa

    40. yli opisto hörho 8.1.2015 17:44
      Tulos: +43 (49 ääntä)
      Kännihän ei toisaalta saattanut tulla jo niistä tequilashoteista.

      Lainaa

    41. Tulos: +29 (31 ääntä)
      Hieno tarkennus tuo "suun kautta". :D

      Lainaa

    42. Tulos: +41 (49 ääntä)
      magilara: Mikä hitto siinä on että ei osata kirjottaa tequilaa oikein? Eihän kukaan ees sano sitä g:llä nii miks pirussa ne kirjottaa sen sillä?
      Voi kuule, kiitä onneas, jos et oo ikinä kuullu ihmisen sanovan teguila. Meinaan kyllä sitä kuulee.

      Lainaa

    43. Tulos: +7 (13 ääntä)
      pöö: Alko menee eka ruuansulatuselimistöön mistä siirtyy suoliston hiussuoniin. Nämä hiussuonet yhtyvät aina vaan isommiksi suoniksi ja lopulta kaikki liittyy yhdeksi laskimoksi, porttilaskimoksi. Tämä porttilaskimo menee suoraan maksaan. Näin kaikki ruuansulatuksessa tulevat aineet menee ekana maksaan ja maksasta sitten vasta sydämeen ja muualle elimistön verenkiertoon. Että näin jos jotain kiinnosti tietää
      Alkoholin palamisnopeus maksassa on vakio kun veren alkoholipitoisuus on tarpeeksi korkea. Kun veren alkoholipitosuus ylittää tietyn rajan ja ihminen tulee känniin, niin maksa polttaa alkoholia jo niin nopeasti kun pystyy, eikä lisää juominen saa alkoholia palamaa nopeampaan. Eli vaikka ruoansulatuskanavasta veri menee maksaan nii ei se juotu alkoholi jää sinne, joten on aivan sama mitä kautta se on vereen päätynyt. Pillun kautta ei vaan pysty oksentaa mut toisaalta ei yhteen tamponiin paljoo viinaa mahdu, niin parempaan känniin pääsee vaa juomalla sitä.

      Lainaa

    44. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Se olis ollut se toinen reikä.

      Lainaa

    45. Tulos: +47 (51 ääntä)
      vaik se saattaa eka kuulostaa hyvältä idealta
      Ei, Anni. Ei kuulosta.

      Lainaa

    46. Satunnainen randomi 9.1.2015 0:27
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      yli opisto hörho: Kännihän ei toisaalta saattanut tulla jo niistä tequilashoteista.
      Krapula tuli varmaan ainakin juuri niistä. Itselläni ei ole ollut toista sellaista krapulaa kuin ensimmäisestä ja viimeisestä tequila-kokeilustani ja vieläkin meinaa lentää laatta kun haistan kyseistä myrkkyä. Ja olen sitä ennen ja sen jälkeen vetänyt rajumpiakin kännejä.

      Lainaa

    47. Tulos: -10 (22 ääntä)
      Mitä jos se tampooni kuivuu niiQ yön aikana siel jos haluaa yön olla gännis; o

      Lainaa

    48. Justiinsa 9.1.2015 9:09
      Tulos: -12 (14 ääntä)
      Pepepe: Eihän kukaan nyt oikeasti ole näin tyhmä? Ihmiskunta, pliis.
      Suosittelen lämpimästi lobotomiaa

      Lainaa

    49. Tulos: +8 (18 ääntä)
      Nelzi: Alkoholin palamisnopeus maksassa on vakio kun veren alkoholipitoisuus on tarpeeksi korkea. Kun veren alkoholipitosuus ylittää tietyn rajan ja ihminen tulee känniin, niin maksa polttaa alkoholia jo niin nopeasti kun pystyy, eikä lisää juominen saa alkoholia palamaa nopeampaan.Eli vaikka ruoansulatuskanavasta veri menee maksaan nii ei se juotu alkoholi jää sinne, joten on aivan sama mitä kautta se on vereen päätynyt. Pillun kautta ei vaan pysty oksentaa mut toisaalta ei yhteen tamponiin paljoo viinaa mahdu, niin parempaan känniin pääsee vaa juomalla sitä.
      Joo totta toi alkoholin palamisnopeus. Jos maksa polttas kaiken alkon saman tien niin eihän ihmiset ikinä missään kännissä oliskaan :) Tarkotin vaan että suun kautta nautittu alko suodattuu kuitenkin maksan kautta (ainakin siis osittain) eikä veren alkopitosuus nouse niin korkeeks. Suoraan verenkiertoon nautittuna sama annos aiheuttaa paljon kovemman kännin. Toki vielä seki pointti että ruuansulatuselimistöstä alkon pitää ensin imeytyä sinne verenkiertoon ennen ku pääsee vaikuttamaan. Limakalvoilta imeytyminen on siis nopeempaa ja ei kierräty eka maksan kautta.

      Lainaa

    50. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Kiitos että uhrauduit tieteen vuoksi, nimikaima. :D

      Lainaa

    51. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Ettei ois sillä tequilalla ollut myös jotain tekemistä känniin tulemisen kanssa?

      Lainaa

    52. Tulos: +4 (12 ääntä)
      Hengenvaarallista, ei oikeastaan hauskaa

      Lainaa

    53. Tulos: +13 (21 ääntä)
      Nimesi: Nyt järki käteen kommentoijillekin. Tamponin imemä määrä on ehkä noin desilitra, jos sitäkään, eikä yhdestä desistä vodkaa vielä ihan hirveää känniä saa, eikä hengenlähtö ole millään muotoa edes lähellä. Nopeammin ja enemmän nuo niitä tequila shottejaan suun kautta vetävät. Taitaa tytöillä känni olla enemmänkin placebo-efektin tulosta.
      Desi vodkaa on aika iso määrä juotunakin noin kerralla. Ja on ehkä ihan vähän eri asia juoda alkoholia kun työntää sitä limakalvoilta suoraan verenkiertoon.

      Lainaa

    54. Tulos: +5 (17 ääntä)
      Satunnainen randomi: Krapula tuli varmaan ainakin juuri niistä. Itselläni ei ole ollut toista sellaista krapulaa kuin ensimmäisestä ja viimeisestä tequila-kokeilustani ja vieläkin meinaa lentää laatta kun haistan kyseistä myrkkyä. Ja olen sitä ennen ja sen jälkeen vetänyt rajumpiakin kännejä.
      Ei tequila ole mitään sen vaarallisempaa ainetta kuin mikään muukaan viina. Tietysti siitä kännin ja darran saa jos juo monta shottia putkeen. Itse olen ainakin juonut tequilashotteja sen kummemmin mitään kovempaa känniä tai darraa saamatta. Niitä vaan ei kannata juoda kovin montaa putkeen eikä ylipäätään kauhesti yli kahta tai kolmea illassa.

      Lainaa

    55. Tulos: -17 (23 ääntä)
      Eikö kukaan niiQ huomannu mun kommenttia

      Lainaa

    56. tietämättömille 9.1.2015 19:34
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Tää on oikeasti vaarallista, älkää kokeilko. http://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_enema

      Lainaa

    57. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Darwinin sadonkorjuun hedelmiä

      Lainaa

    58. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Perskännitkin saa ihan uuden merkityksen

      Lainaa

    59. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Ja tämäkin status näkyy olleen julkinen. Huohhhh.

      Lainaa

    60. Kääväkäs 10.1.2015 9:31
      Tulos: -5 (11 ääntä)
      väärin on: Niin siis nimenomaanhan se alkoholi ei tota kautta suodatu maksan kautta vaan menne SUORAAN VERENKIERTOON ja on näin ollen TODELLA vaarallista, kun koko tavara menee aivoihin eikä vain se osa, jonka sinne “pitäis” mennä. Ja krapula on taattu, ellei henki ole sitä ennen lähteny…
      Tietääkseni alkoholi imeytyy mahastakin suoraan verenkiertoon ja sieltä vasta päätyy maksan käsiteltäväksi. Uskoisin tämän tietäväni useamman kymmenen vuoden kokemuksella. Mutta sulla saattaa tietty toimia toisin...

      Lainaa

    61. Satunnainen randomi 10.1.2015 12:19
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Epo: Ei tequila ole mitään sen vaarallisempaa ainetta kuin mikään muukaan viina. Tietysti siitä kännin ja darran saa jos juo monta shottia putkeen. Itse olen ainakin juonut tequilashotteja sen kummemmin mitään kovempaa känniä tai darraa saamatta. Niitä vaan ei kannata juoda kovin montaa putkeen eikä ylipäätään kauhesti yli kahta tai kolmea illassa.
      Ei se varmaan vaarallisempaa viinana olekaan, mutta sisältää kemikaaleja joita toiset viinalajit ei sisällä. On joitain muitakin laatua joista mulle tulee kehno olo jo illalla juodessa, kuten mahakatkerot. Toisille nämä sopivat, mulle eivät. Mulle taas sopivat useimmat viskilajit ja tiedän ihmisiä jotka eivät voi niitä juoda. Monissa lonkeroissa tuntuu olevan joku ainesosa joka nostaa sykkeen mulla hurjaksi ja tulee formikaatio eli tunne siitä kuin iholla kulkisi elukoita. Tuskin sokeri, koska ei se muissa juomissa sitä tee. Kaljaa voin myös ottaa saman alkoholimäärän ilman vastaavaa vaikutusta. Voi olla että tequila-kokeilustani seurasi psyykkinen vastareaktio joka on niin vahva että vaikuttaa vielä näin 20 vuoden jälkeen.

      Lainaa

    62. Tulos: +4 (10 ääntä)
      En ole tässä matematiikassa ottanut huomioon alkoholin palamisnopeutta mutta jos joku haluaa halvat kännit ja samalla poistaa tyhmyyttä maailmasta aloittamalla itsestään niin kannattaa se vodka piikittää suoraan suoneen. Sillä jos ihmisen kehossa on 9 litraa verta ja haluaa promillen kännit niin se vaatii 100% alkoholia 900cl x 0,001 = 0,9cl eli 40% alkoholia 2,25cl eli shotti vodkaa suoraan verenkiertoon = noin parin promillen kännit...... Jos se alkoholi menee liian nopeasti vereen niin se voi mennä kaikki kerralla aivoihin niin että varmasti lähtee henki! Mutta halvat kännit, hei! En siis missään nimessä suosittele ketään tätä kokeilemaan, sitä vaan, että tuolleen kun leikkii niin se ei suurta mittausvirhettä tartte kun henki lähtee. Jos vaikka on vähän vähemmän verta jostain syystä kehossa niin 700cl x 0,001 / 0,4 = 1,75cl eli sama promillemäärä veressä pienemmällä määrällä tai sillä samalla shotilla mennäänkin parin promillen sijaan kolmeen tai neljään...

      Lainaa

    63. Tulos: +13 (19 ääntä)
      Itseäni jaksaa aina ihmetyttää ihmisten perustietämys kehon eri elinten toiminnasta ja hämmentävää kyllä, myös sijainnista. Nämä asiat kuitenkin opetetaan ensimmäisen kerran jo ala-asteella ja niihin palataan useamman kerran peruskoulussa. Ei se ruoka sieltä maksan läpi kulje, vierestä tosin ja maksa toki osallistuu ruuansulatukseen, mutta sen merkittävä osa toimintaa on veren suodattaminen myrkyistä. Ja nimenomaan tässä kohtaa maksa ja alkoholi yhdistyvät toisiinsa. Se on siinä mielessä ihan sama mistä kohtaa elimistöä alkoholi verenkiertoon tuupataan, maksa sitä kyllä yhtälailla käsittelee. Ero on vain siinä, kuinka paljon ja kuinka nopeasti sitä verenkiertoon päätyy.

      Lainaa

    64. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Tui-tui: En ole tässä matematiikassa ottanut huomioon alkoholin palamisnopeutta mutta jos joku haluaa halvat kännit ja samalla poistaa tyhmyyttä maailmasta aloittamalla itsestään niin kannattaa se vodka piikittää suoraan suoneen. Sillä jos ihmisen kehossa on 9 litraa verta ja haluaa promillen kännit niin se vaatii 100% alkoholia 900cl x 0,001 = 0,9cl eli 40% alkoholia 2,25cl eli shotti vodkaa suoraan verenkiertoon = noin parin promillen kännit…… Jos se alkoholi menee liian nopeasti vereen niin se voi mennä kaikki kerralla aivoihin niin että varmasti lähtee henki! Mutta halvat kännit, hei! En siis missään nimessä suosittele ketään tätä kokeilemaan, sitä vaan, että tuolleen kun leikkii niin se ei suurta mittausvirhettä tartte kun henki lähtee. Jos vaikka on vähän vähemmän verta jostain syystä kehossa niin 700cl x 0,001 / 0,4 = 1,75cl eli sama promillemäärä veressä pienemmällä määrällä tai sillä samalla shotilla mennäänkin parin promillen sijaan kolmeen tai neljään…
      Pakko kyllä mainita tähän että eikös se normaali verimäärä ihmisellä ole joku keskimäärin 4-6 litraa? Että mistä sait tuon 9 litraa? Voin olla tietenkin väärässäkin mutta tällainen mielikuva itsellä on aina ollut.

      Lainaa

    65. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Kysymys teini ikäisistä pikkupennuista, jotka luulee olevansa fiksuja googlettamalla

      Lainaa

    66. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Lobo: Itseäni jaksaa aina ihmetyttää ihmisten perustietämys kehon eri elinten toiminnasta ja hämmentävää kyllä, myös sijainnista. Nämä asiat kuitenkin opetetaan ensimmäisen kerran jo ala-asteella ja niihin palataan useamman kerran peruskoulussa. Ei se ruoka sieltä maksan läpi kulje, vierestä tosin ja maksa toki osallistuu ruuansulatukseen, mutta sen merkittävä osa toimintaa on veren suodattaminen myrkyistä. Ja nimenomaan tässä kohtaa maksa ja alkoholi yhdistyvät toisiinsa. Se on siinä mielessä ihan sama mistä kohtaa elimistöä alkoholi verenkiertoon tuupataan, maksa sitä kyllä yhtälailla käsittelee. Ero on vain siinä, kuinka paljon ja kuinka nopeasti sitä verenkiertoon päätyy.
      Moi vielä Lobo ja muut :) En tiiä enkö osaa selittää asiaa oikein vai mikä on vikana mutta ihan oikeasti ne ravintoaineet ja alkoholi menee sieltä ruuansulatuksesta SUORAAN MAKSAAN ja vasta sitten muualle verenkiertoon. Tämä maksan porttilaskimojärjestelmän takia. Netistä löytyy huonosti aiheesta tietoo mutta anatomian kirjoissa asia on kyllä selitetty. Tässä nyt kuitenkin wikipedian linkki, oli ainut minkä äkkiseltään löysin aiheeseen liittyen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Porttilaskimoj%C3%A4rjestelm%C3%A4 Ja joo oon samaa mieltä Lobon kaa siitä että ihmiset tietää välillä noin yleensä hämmästyttävän vähän ihmisen anatomiasta, moni ei ees tiiä mitä se maksa tekee (muuta ku polttaa alkoo) vaikka asioita käydään läpi kouluissa. Tosin kyllähän ne asiat unohtuuki jos niitä ei tartte.. Ei mulla muuta :)

      Lainaa

    67. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Mitä vittua mahtaa olla "teguila"?

      Lainaa

    68. Tulos: -7 (15 ääntä)
      pöö: Moi vielä Lobo ja muut En tiiä enkö osaa selittää asiaa oikein vai mikä on vikana mutta ihan oikeasti ne ravintoaineet ja alkoholi menee sieltä ruuansulatuksesta SUORAAN MAKSAAN ja vasta sitten muualle verenkiertoon. Tämä maksan porttilaskimojärjestelmän takia. Netistä löytyy huonosti aiheesta tietoo mutta anatomian kirjoissa asia on kyllä selitetty. Tässä nyt kuitenkin wikipedian linkki, oli ainut minkä äkkiseltään löysin aiheeseen liittyen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Porttilaskimoj%C3%A4rjestelm%C3%A4 Ja joo oon samaa mieltä Lobon kaa siitä että ihmiset tietää välillä noin yleensä hämmästyttävän vähän ihmisen anatomiasta, moni ei ees tiiä mitä se maksa tekee (muuta ku polttaa alkoo) vaikka asioita käydään läpi kouluissa. Tosin kyllähän ne asiat unohtuuki jos niitä ei tartte.. Ei mulla muuta
      Meinaatko, että maksalla on täydellisen oma, suljettu verenkierto joka ei koskaan ole yhteydessä muun elimistön verenkiertoon? Ei tuossa linkissäkään ihan niin kuitenkaan sanottu. Kyllä se alkoholi aikanaan kiertää maksan kautta, kunhan verenkiertoon päätyy.

      Lainaa

    69. Tulos: -4 (6 ääntä)
      lobo: Meinaatko, että maksalla on täydellisen oma, suljettu verenkierto joka ei koskaan ole yhteydessä muun elimistön verenkiertoon? Ei tuossa linkissäkään ihan niin kuitenkaan sanottu. Kyllä se alkoholi aikanaan kiertää maksan kautta, kunhan verenkiertoon päätyy.
      Etanoliahan mm. annetaan suoraan suoneen metanoli-myrkytyksissä. Kaipa sitten vodkatamppooni on siksi vaarallinen, koska se ei ole täysin puhdasta viinaa..

      Lainaa

    70. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Kiinnostavaa, että Anni näkyy asuvan Westendissä.

      Lainaa

    71. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Jos tää on "pillukänni" ni onko se sit persekänni jos tungen viinaan kastetun tamppoonin perseeseen?

      Lainaa

    72. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Satunnainen randomi: Ei se varmaan vaarallisempaa viinana olekaan, mutta sisältää kemikaaleja joita toiset viinalajit ei sisällä. On joitain muitakin laatua joista mulle tulee kehno olo jo illalla juodessa, kuten mahakatkerot. Toisille nämä sopivat, mulle eivät. Mulle taas sopivat useimmat viskilajit ja tiedän ihmisiä jotka eivät voi niitä juoda. Monissa lonkeroissa tuntuu olevan joku ainesosa joka nostaa sykkeen mulla hurjaksi ja tulee formikaatio eli tunne siitä kuin iholla kulkisi elukoita. Tuskin sokeri, koska ei se muissa juomissa sitä tee. Kaljaa voin myös ottaa saman alkoholimäärän ilman vastaavaa vaikutusta. Voi olla että tequila-kokeilustani seurasi psyykkinen vastareaktio joka on niin vahva että vaikuttaa vielä näin 20 vuoden jälkeen.
      No mitä nämä tequilan vaaralliset kemikaalit mitä muissa alkoholeissa ei ole, sitten ovta? Kaikille ei sovi kaikki, mutta sen varmaan kaikki jo tiesi. Jossain siidereissä on sulfiitteja, jotka joillekkin aiheuttaa huonovointisuutta ja päänsärkyä. Kaikille ei sovi viinin tanniinit. Veikkaan molempiin nimenomaan psyykkisiä reaktioita. Enkä tarkoita tätä mitenkään vähättelevästi, ihmisen mieli on todella vahva, vahvempi kuin mikään kemikaali. Suurin osa kaikkien lääkkeiden, ja myös alkoholin, tehosta perustuu placeboefektiin.

      Lainaa

    73. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Moi Lobo :) En meinaa ihan niinkään mut aika lähelle.. harmi kun en nyt oikeesti löydä netistä järkevää selitystä mut jos sua kiinnostaa niin tässä on suora lainaus wsoy:n kirjasta "Ihminen - fysiologia ja anatomia".. eli "kun veri tulee ruuansulatuskanavan seinämään, se jakautuu hiussuoniverkostoon, kuten kaikissa muissakin elimissä. Mahalaukun ja suoliston seinämästä palaava veri keräytyy porttilaskimoon. Se vie veren suoraan maksaan, missä laskimo haarautuu uudelleen hiussuoniverkostoksi. Järjestelmää, jossa kahta perkkäistä hiussuoniverkostoa yhdistää laskimo, sanotaan porttilaskimojärjestelmäksi. Kun suolesta palaava veri johdetaan suoraan maksan läpi, maksasolut voivat vaikuttaa veren ravintoainepitoisuuteen ennen kuin veri kulkee elimistössä eteen päin." Toivottavasti tää selventi. Eli siis ravintoaineiden ja alkoholin kulku pähkinänkuoressa: ruuansulatuselimistön hiussuonet --> porttilaskimo --> maksan hiussuonet --> alaonttolaskimon kautta sydämeen ja sieltä muualle elimistöön. Elimistön verenkierto ei oo ihan niin yksoikonen muutenkaan ku yläasteella ja lukiossa ym kouluissa annetaan ymmärtää. Tää maksan porttilaskimohommeli ei oo ainut "erikoisuus" :) Enkä tiiä miten tässä nyt näin "kauas" mokan aiheesta eksyttiin jankkaamaan, sori jos takerruin aiheeseen :) Hyvää kevään odotusta kaikille (kai tähän aikaan vuodesta voi jo sanoo noin? ) :)

      Lainaa

    74. Tulos: 0 (6 ääntä)
      Tui-tui: Toivottavasti tää selventi. Eli siis ravintoaineiden ja alkoholin kulku pähkinänkuoressa: ruuansulatuselimistön hiussuonet –> porttilaskimo –> maksan hiussuonet –> alaonttolaskimon kautta sydämeen ja sieltä muualle elimistöön. Elimistön verenkierto ei oo ihan niin yksoikonen muutenkaan ku yläasteella ja lukiossa ym kouluissa annetaan ymmärtää. Tää maksan porttilaskimohommeli ei oo ainut “erikoisuus” :) Enkä tiiä miten tässä nyt näin “kauas” mokan aiheesta eksyttiin jankkaamaan, sori jos takerruin aiheeseen :) Hyvää kevään odotusta kaikille (kai tähän aikaan vuodesta voi jo sanoo noin? ) :)
      No lähdetään siitä, että kenelläkään ei ole 9 litraa verta. Ja kehossa on vettä muussakin muodossa kuin veressä. 75-kiloisella ihmisellä on kehossaan noin 45 l vettä. Eli nuo laskelmasi antavat noin viisinkertaisesti liian suuren tuloksen.

      Lainaa

    75. Satunnainen randomi 12.1.2015 4:17
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Epo: No mitä nämä tequilan vaaralliset kemikaalit mitä muissa alkoholeissa ei ole, sitten ovta? Kaikille ei sovi kaikki, mutta sen varmaan kaikki jo tiesi. Jossain siidereissä on sulfiitteja, jotka joillekkin aiheuttaa huonovointisuutta ja päänsärkyä. Kaikille ei sovi viinin tanniinit. Veikkaan molempiin nimenomaan psyykkisiä reaktioita. Enkä tarkoita tätä mitenkään vähättelevästi, ihmisen mieli on todella vahva, vahvempi kuin mikään kemikaali. Suurin osa kaikkien lääkkeiden, ja myös alkoholin, tehosta perustuu placeboefektiin.
      Lähdetään siitä että jokin mitä tequila sisälsi alkoholin ja veden lisäksi ei sopinut mulle alunperinkään, mitä se oli en lähde tarkemmin arvailemaan mutta luultavasti jotain kaktusperäistä. Tuloksena oli melkoinen krapula vaikka känni ei erityisen kova ollutkaan. En siis tiennyt sitä aiemmin eikä tavallista kovempi krapula todennäköisesti johtunut ennakko-odotuksista. Nykyään alkaa tehdä helvetin pahaa kun haistankin tequilaa, se on varmasti psyykkistä ja ennakko-odotus on että olen taas kolme päivää kipeä jos menen juomaan sitä. Vaikka en ehkä olisikaan. Ei voi tietää. Ei tee mieli kokeilla. Plasebovaikutus riippuu viime kädessä siitä mitä ihminen odottaa lääkkeeltä/päihteeltä tms ja mitä toivoo tulokseksi käytöstä. Siihen kategoriaan menevät monet näistä kaiken maailman ketokukkauutteista jotka "puhdistavat kehoa ja antavat uutta energiaa". Hilpeää euforista tunnetta odottavan teinin ensikänni on varmaan pitkälti tämän vuoksi erilainen kuin myöhemmät, eikä sitä mieletöntä fiilistä ole helppo tavoittaa uudelleen. Plasebovaikutusta ei ole se että esim penisilliini estää bakteereja rakentamasta solukalvoa, tai että dapsoni mm. estää immuunijärjestelmää tuottamasta hypokloorihappoa ja siten tuhoamasta kudosta. Tietysti osa tervehtymisen tunteesta hoidon aikana ja varsinkin alussa on varmasti sitä itseään.

      Lainaa

    76. Tulos: -9 (15 ääntä)
      Pöö, en jaksa lainata tekstiäsi, mutta itse tiedätkin mitä tarkoitan. Tiedäthän, että elimistöön muutakin kuin ruuansulatuksen kautta päätyvät myrkyt, kuten esim. lääkeaineet suodattuvat maksan kautta? Olet itse nyt liikaa jumittunut tuohon maksan ensisijaiseen osaan ruuansulatuksen kautta tulleiden aineiden filtteröintiin. Se ei mitenkään tarkoita, etteikö maksa suodattaisi myös muuta kautta elimistöön tulleita myrkkyjä. En missään nimessä kiellä, etteikö nuo laittamasi jutut pitäisi paikkaansa, mutta se ei ole koko totuus.

      Lainaa

    77. Tulos: +14 (20 ääntä)
      Lobo :) Joo tiedän toki että se veri kiertää sieltä maksan kautta myöhemmin vielä monta kertaa ja suodattaa niitä myrkkyjä. Eli siis se limakalvoiltakin suoraan vereen saatu alko menee toki myös maksaan, mutta ei samalla tavalla kuin ruuansulatuksesta. Ruuansulatuksen kautta kaikki alko filtteröidään eka kerran maksan läpi ennen ku se pääsee muualle verenkiertoon. Suoraan limakalvojen kautta vereen menevä alko menee tasasesti verenkierron mukana kaikkiin elimiin ja osa siitä päätyy myös maksaan poltettavaks. Enivei se maksahan sen alkon lopulta polttaa tulipa se mitä reittiä tahansa. Suoraan vereen nautittuna alkon pitoisuus vaan nousee veressä äkillisemmin ja jos nautittu määrä on iso se voi olla vaarallista. Eli joo kyllä säkin oot oikeessa :)

      Lainaa

    78. Tulos: +13 (15 ääntä)
      "vaik se saattaa eka kuulostaa hyvältä idealta" Ei, meistä muista se ei kuulostanut hyvältä idealta missään vaiheessa.

      Lainaa

    79. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Masa: No lähdetään siitä, että kenelläkään ei ole 9 litraa verta. Ja kehossa on vettä muussakin muodossa kuin veressä. 75-kiloisella ihmisellä on kehossaan noin 45 l vettä. Eli nuo laskelmasi antavat noin viisinkertaisesti liian suuren tuloksen.
      Hyvin todennäköistä että oikeassa olet, sillä luvun vetaisin päästäni =D Mutta ehkä myös osoittaa tuommoisen leikin vaarallisuuden sillä VAIKKA näitä vähän laskee niin mennään promillesta viiteen... =D

      Lainaa

    80. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Pöö. no ei meistä kumpikaan sitten ollut väärässä eikä me oltu edes eri mieltä :D

      Lainaa

    81. TohtoriPillu 13.1.2015 21:59
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      Pillu mainittu, torilla tavataan!

      Lainaa

    82. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Lobo: Pöö, en jaksa lainata tekstiäsi, mutta itse tiedätkin mitä tarkoitan. Tiedäthän, että elimistöön muutakin kuin ruuansulatuksen kautta päätyvät myrkyt, kuten esim. lääkeaineet suodattuvat maksan kautta? Olet itse nyt liikaa jumittunut tuohon maksan ensisijaiseen osaan ruuansulatuksen kautta tulleiden aineiden filtteröintiin. Se ei mitenkään tarkoita, etteikö maksa suodattaisi myös muuta kautta elimistöön tulleita myrkkyjä. En missään nimessä kiellä, etteikö nuo laittamasi jutut pitäisi paikkaansa, mutta se ei ole koko totuus.
      No mikäli jollain ei ole pimpissä vatsahappoja, niin pidän oraalisesti alkoholia nautittuna huomattavasti turvallisempana.

      Lainaa

    83. Tulos: -1 (5 ääntä)
      Niin siis nimenomaanhan se alkoholi ei tota kautta suodatu maksan kautta vaan menne SUORAAN VERENKIERTOON ja on näin ollen TODELLA vaarallista, kun koko tavara menee aivoihin eikä vain se osa, jonka sinne “pitäis” mennä. Ja krapula on taattu, ellei henki ole sitä ennen lähteny…
      Tällä tavalla itsensä hengiltä saavat ansaitsevat Darwin-palkinnon.

      Lainaa

    84. Tulos: +3 (7 ääntä)
      meh, väitinkö tuota terveelliseksi tavaksi nauttia alkoholia jossain välissä? Jos väitin niin on tainnut tulla ajatuskatkos. Itse lähinnä kiinnitin huomioni ihmisten harhakuvitelmaan, ettei tuota kautta verenkiertoon mennyt alkoholi kierrä lainkaan maksan kautta ja aiheuttaa nimenomaan siksi myrkytyksen.

      Lainaa

    85. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Lobo: meh, väitinkö tuota terveelliseksi tavaksi nauttia alkoholia jossain välissä? Jos väitin niin on tainnut tulla ajatuskatkos. Itse lähinnä kiinnitin huomioni ihmisten harhakuvitelmaan, ettei tuota kautta verenkiertoon mennyt alkoholi kierrä lainkaan maksan kautta ja aiheuttaa nimenomaan siksi myrkytyksen.
      Tietenkin sen kiertää. Sehän on nyt itsestäänselvyys.

      Lainaa

    86. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Vaarallista tai ei, miksi tyypit jatkaa vaikka se aiheuttaa kamalaa kirvelyä? Vaikka olisikin turvallista, niin eikö kirvely tekisi jo hommasta tarpeeksi typerää? Kun sen kännin voi kuitenkin saada suunkin kautta ilman sitä kipua niin miksi väen väkisin yrittää kestää se kipu?

      Lainaa

    87. Tulos: -1 (3 ääntä)
      siis mitä helvettii mie just luin? :D

      Lainaa

    88. Vahaamaton pomelo 11.8.2020 11:01
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Epo: Ei tequila ole mitään sen vaarallisempaa ainetta kuin mikään muukaan viina. Tietysti siitä kännin ja darran saa jos juo monta shottia putkeen. Itse olen ainakin juonut tequilashotteja sen kummemmin mitään kovempaa känniä tai darraa saamatta. Niitä vaan ei kannata juoda kovin montaa putkeen eikä ylipäätään kauhesti yli kahta tai kolmea illassa.
      Aikoinaan kaveri monesti aloitti illan juomalla 5-6 tequilaa kerralla... Ei se koskaan ylös tullut, fiilikseen vaan pääsi :D

      Lainaa

    89. jukkapalmu 28.8.2021 7:58
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Pitäskö ensin ottaa selvää mistä krapula johtuu?

      Lainaa

    90. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Evo: Viina menee ensin poskiin, sieltä aivoihin ja sieltä käsin vaikuttaa se kaikkiin vaivoihin. -Eppu Normaali
      *Freud, Marx, Engels & Jung.

      Lainaa

    91. Muikea Mastodontti 17.9.2022 16:20
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Nanna tunki votkatampsukan pimperoon LOL

      Lainaa

    92. Neiti Knatterton 18.9.2022 13:03
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Samppa: *Freud, Marx, Engels & Jung.
      Baarikärpänen on kyllä Eppujen biisi,
      ei Froikkareiden.

      Lainaa

    93. Järeä ahven 12.9.2023 10:14
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Kokeile oksentaa pillusta, se auttaa

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: vodka, tamponit, kännit, kännissä, alkoholi