Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kortilla ei ajeta, eikä vilkulla käännytä

Kato isi, ilman käsiä! Kun rikot liikennesääntöjä, muista kertoa siitä Facebookissa. Kuvien kera.
Kortilla ei ajeta, eikä vilkulla käännytä

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 78 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +824 (856 ääntä)
      Nyt vittu. Tälleen autoja pelkäävänä nää aina lisää turvallisuudentunnetta. :)

      Lainaa

    2. Tulos: +144 (192 ääntä)
      Oulu!

      Lainaa

    3. Tulos: +690 (706 ääntä)
      En kyl yhtään pahastuis jos sääntösuomeen tulis ajokorttiin pakolliseksi psykologiset testit, kun näitä muita vaarantavia taulapäitä riittää...

      Lainaa

    4. Tulos: +89 (121 ääntä)
      Katsoin ensin, että Ina ajaa vastaantulevien kaistalla.

      Lainaa

    5. Tulos: +296 (306 ääntä)
      mitä vittua ina....

      Lainaa

    6. Tulos: +326 (328 ääntä)
      Alko jo heikottaa nähtyäni Iinan kuvan.

      Lainaa

    7. Tulos: +55 (161 ääntä)
      empä ole itse törmännyt liikennevaloihin satasen alueella ;)

      Lainaa

    8. Tulos: +212 (216 ääntä)
      Ei helvetti, tollaisia kuin Ina liikenteessä...

      Lainaa

    9. töttöröö 12.2.2015 4:40
      Tulos: +300 (308 ääntä)
      hhmm: empä ole itse törmännyt liikennevaloihin satasen alueella
      Satasen alueestahan ei tarvitse olla kyse, vaikka vauhtia olisikin sata ;)

      Lainaa

    10. Tulos: +210 (214 ääntä)
      Kun tuollaiset idiootit kuin Ina postaa tuollaista fb:hen, herää kysymys että uskaltaako sinne liikenteeseen lähteä itse ollenkaan.

      Lainaa

    11. Tulos: +70 (94 ääntä)
      Mauno: Kun tuollaiset idiootit kuin Ina postaa tuollaista fb:hen, herää kysymys että uskaltaako sinne liikenteeseen lähteä itse ollenkaan.
      Jos tuo Inan suoritus pelottaa, niin älä missään nimessä katso Suomen surkein kuski ohjelmaa... Sitä, jos mitä katsoessa alkaa hirvittämään! Tuo Inan tempaus ei ole vielä mitään verrattuna niitten urpojen toilailuihin.

      Lainaa

    12. Tulos: +140 (142 ääntä)
      Miarez_93: Jos tuo Inan suoritus pelottaa, niin älä missään nimessä katso Suomen surkein kuski ohjelmaa… Sitä, jos mitä katsoessa alkaa hirvittämään! Tuo Inan tempaus ei ole vielä mitään verrattuna niitten urpojen toilailuihin.
      Olet erittäin oikeassa. Yhden jakson olen katsonut, ja se oli yhtä hirveetä kuin katsoisi lentoturma -ohjelmaa ennen ulkomaille lähtöä.

      Lainaa

    13. JokaAamuistaKehällä 12.2.2015 6:08
      Tulos: +84 (90 ääntä)
      Toi kuva on Kehä I:ltä ennen tai jälkeen Leppävaaran tunnelia. Vihreät valot ovat kaistaopasteita jotka kertovat saako kaistaa käyttää. Tossa kohtaa on muuten nopeusrajoitus 60km/h....

      Lainaa

    14. S. aivartelija 12.2.2015 6:16
      Tulos: +44 (54 ääntä)
      texmex: Nyt vittu. Tälleen autoja pelkäävänä nää aina lisää turvallisuudentunnetta.
      Mä olen ajamalla päässyt eroon ajoarkuudesta. Mutta ei nämä kyvyistään liikoja luulevat kyllä auta asiassa. Mutta tuo ylin, nykyaikana on Suomessakin kojelautakamerat ja GoProt yleistyneet, niin että ei noita välttämättä puhelimella tarvitse ottaa.

      Lainaa

    15. asdfffffffffffffffffff 12.2.2015 7:13
      Tulos: +211 (225 ääntä)
      Onpa ruma tämä uusi ulkoasu

      Lainaa

    16. Tulos: +119 (121 ääntä)
      Tuo Ina oli onnekas, jos pääsi tenttiinsä asti lähettämättä ketään ikuiselle pakkolomalle taivaan uimarannalle.

      Lainaa

    17. Tulos: +27 (49 ääntä)
      Eikös ole nuolivalo risteyksessä ylemmässä kuvassa, vilkun käyttö ei niin oleellista koska ei väistettäviä, mutta hyvä olis käyttää kuitenkin koska muuten jää tavaksi

      Lainaa

    18. Tulos: +83 (83 ääntä)
      Siis se näky, minkä kaverini kanssa vuosia, vuosia sitten Hämeenlinnan moottoritiellä näimme (eikä siis ollut pelkästään näky, vaan täyttä totta) ei olekaan mikään ainutkertainen tapaus - siellä ohittamamme nuorimies ajeli semmosta satasen vauhtia ja luki samalla kirjaa. Ja me oltiin kovasti hämmästyneitä! Kaveri ajoi ja näki tapauksen sivusilmällä, mulla oli ohituksen verran aikaa töllätä ihan huolella =D

      Lainaa

    19. Tulos: +32 (32 ääntä)
      hhmm: empä ole itse törmännyt liikennevaloihin satasen alueella
      Ei ole liikennevalot nuo vihreät, vaan "kaista auki" nuolet.

      Lainaa

    20. Tulos: +105 (109 ääntä)
      Mä luulin, et mun paska kone sekoilee, ja näyttää tän sivuston tämmösenä siks!
      asdfffffffffffffffffff: Onpa ruma tämä uusi ulkoasu

      Lainaa

    21. Tulos: +124 (124 ääntä)
      http://m.aamulehti.fi/kotimaa/auto-lahti-ohittamaan-rekkaa-vastaantulleessa-autossa-ollut-2-vuotias-pikkulapsi?v=1 Muistutuksena kaikille itsekeskeisille idiooteille. Oma henki ei ehkä ole kallis, mutta säästäkää muut.

      Lainaa

    22. Tulos: +98 (106 ääntä)
      Voi ei miksi tämä järkyttävännäköinen ja sekava mobiiliselain on nyt automaattinen!? Kuka tietää miten tietokoneversion saa taas näkyviin tabletilla??

      Lainaa

    23. Tulos: +82 (84 ääntä)
      Inalta tuplafail: Ajoturvallisuudessa ja opiskelutekniikassa. P.S. Se on viel lisäks ottanu ton kuvan ite... Triplafail?

      Lainaa

    24. Vastuullisuus? 12.2.2015 9:10
      Tulos: +80 (86 ääntä)
      Jos Feissarimokat toimii nyt yhtään vastuullisesti niin ilmoittaa kyllä tuon alimman tapauksen poliisille!

      Lainaa

    25. Tulos: -27 (43 ääntä)
      asdfffffffffffffffffff: Onpa ruma tämä uusi ulkoasu
      Mikä uusi ulkoasu?

      Lainaa

    26. Tulos: +70 (72 ääntä)
      Smuvaan: En kyl yhtään pahastuis jos sääntösuomeen tulis ajokorttiin pakolliseksi psykologiset testit, kun näitä muita vaarantavia taulapäitä riittää…
      Oon tuota toitottanut sosiaalisessa mediassa ainakin viisi vuotta. Ajolupa on nimittäin tappolupa asennevammaisen käsissä. Poliisillekin virheitä sattuu etenkin kun heidän TYÖNSÄ on vallan muu kuin se ajaminen. Jos keskityt kuuntelemaan radiosta seuraavaa keikkaa, et ehkä aina muista ajoissa vilkuttaa. Keskimääräistä harvemmin he kuitenkaan kolaroivat, koskapa ovat työnsä vuoksi tietoisempia liikenteen riskeistä. Poliisihan käy jokaisella onnettomuuspaikalla, jossa on tullut ruumiita.

      Lainaa

    27. Tulos: -3 (33 ääntä)
      Mitenköhän te muut näette tän sivun? Mulla ei (pöytäkoneella) ole muuttunut kuin vähän toi sivupalkki ja ehkä noissa otsikoissa joku... Mutta 90% samanlainen kuin ennen. Miltä se uus näyttää vai onko tää se? Ja jos tää on se niin mistä kaikki valittaa?

      Lainaa

    28. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Tossa kohtaa kehä 1:llä on 70km/h rajoitus...

      Lainaa

    29. älkkypälkky 12.2.2015 14:48
      Tulos: +23 (31 ääntä)
      Olipas ärsyttävä kirjoitusasu tuossa Inan mokassa. Piti lukea muutamaan otteeseen, että ymmärsin mistä on kyse.

      Lainaa

    30. älkkypälkky 12.2.2015 14:49
      Tulos: +9 (17 ääntä)
      Ps. "stoked" -ei "stokeed".

      Lainaa

    31. Tulos: -1 (11 ääntä)
      efg: Oulu!
      Tää selittääkin aika paljon seudun liikennettä.

      Lainaa

    32. Tulos: -3 (15 ääntä)
      Opi: Tää selittääkin aika paljon seudun liikennettä.
      Oikeesti ? Ihanniinku se Ouluun liittys millään tavalla jos tänne tulee jostain näitä helvetin tyhmiä ihmisiä. Oululaisena meidän seudun liikenne on kyllä hyvä. Ja sitten sieltä erottuu nää jotka ei tiedä mitä siellä ratin takana pitäis tehä.. Verraten alempaan kuvaan. Ja verraten ylempään kuvaan, on se poliisikin ihminen? Onko se niin kamalaa jos laittaa myöhään vilkun? Sehän on ihan inhimillinen erhe. Sentään laitto päälle eikä ajanut punaisia päin ja muutaman ihmisen yli, niinkuin osa ihmisistä tekee, ja vielä humalassa.

      Lainaa

    33. Tulos: +35 (41 ääntä)
      asdfffffffffffffffffff: Onpa ruma tämä uusi ulkoasu
      Oon samaa mieltä. Ihan hirveä.

      Lainaa

    34. S. aivartelija 12.2.2015 17:12
      Tulos: +39 (45 ääntä)
      Eeppinen: Eikös ole nuolivalo risteyksessä ylemmässä kuvassa, vilkun käyttö ei niin oleellista koska ei väistettäviä, mutta hyvä olis käyttää kuitenkin koska muuten jää tavaksi
      Vilkun tarkoitus on kertoa muille tiellä liikkujille, että olet kääntymässä. Ei toisesta suunnasta tuleva tai jalankulkija välttämättä näe, mitkä valot sinulle palaa tai minne ko. kaistalta saa kääntyä, eikä kaikki tiedä niitä ulkoa.

      Lainaa

    35. Tulos: -3 (27 ääntä)
      Eeppinen: Eikös ole nuolivalo risteyksessä ylemmässä kuvassa, vilkun käyttö ei niin oleellista koska ei väistettäviä, mutta hyvä olis käyttää kuitenkin koska muuten jää tavaksi
      Totta. Ei väistettäviä eikä myöskään muita kääntymisvaihtoehtoja kuin tuo nuolivalon osoittama suunta. Taisi Kimmo nuolaista ennen kuin tipahti, ja yrittää kuvaamalla olla jotenkin fiksu.

      Lainaa

    36. Tulos: +9 (31 ääntä)
      S. aivartelija: Vilkun tarkoitus on kertoa muille tiellä liikkujille, että olet kääntymässä. Ei toisesta suunnasta tuleva tai jalankulkija välttämättä näe, mitkä valot sinulle palaa tai minne ko. kaistalta saa kääntyä, eikä kaikki tiedäniitä ulkoa.
      Uskoakseni vastaantuleville sekä vasemmalla kävelijöille palaa punainen valo, joten tässä tapauksessa vilkun käyttö ei vaikuta muiden liikkumiseen risteysalueella. Eikä näin ollen synny vaaratilanteita siitä, ettei vilkkua käytetä. Kysessä siis nuolivaloristeys, ja valot kyllä itsenäisesti huolehtivat toiminnastaan. Totta kai muissa tapauksissa (tavallisissa valoristeyksissä ja valottomissa risteyksissä, kaistanvaihdoissa, parkkiruutuun menemisissä...) vilkun käyttäminen on erittäin tarpeellista.

      Lainaa

    37. Tulos: +34 (34 ääntä)
      dollyboy: Oon samaa mieltä. Ihan hirveä.
      Eikä kyllä toimi kovinkaan hyvin mobiililla vaikka siksihän se on muutettu. Normi sivuston zoomaus oli käyttäjäystävällisempi!

      Lainaa

    38. S. aivartelija 12.2.2015 17:42
      Tulos: -23 (45 ääntä)
      elaisa: Uskoakseni vastaantuleville sekä vasemmalla kävelijöille palaa punainen valo, joten tässä tapauksessa vilkun käyttö ei vaikuta muiden liikkumiseen risteysalueella. Eikä näin ollen synny vaaratilanteita siitä, ettei vilkkua käytetä. Kysessä siis nuolivaloristeys, ja valot kyllä itsenäisesti huolehtivat toiminnastaan. Totta kai muissa tapauksissa (tavallisissa valoristeyksissä ja valottomissa risteyksissä, kaistanvaihdoissa, parkkiruutuun menemisissä…) vilkun käyttäminen on erittäin tarpeellista.
      Ei pala aina. Kävelijälle voi palaa vihreä samaa aikaan kuin oikealla kääntyvälle palaa vihreä. Mm. heti kotoa lähtiessäni on tällainen valoristeys ensimmäisenä, että oikealle vihreillä mennessä pitää jalankulkijoita väistää. Toki mulla se väistämisvelvollisuus on, sekä tiedän miten risteyksessä mennään, mutta kaikki ei noudata sääntöjä ja sinunkin vastauksesta näkee, ettei tällaiseen ole kaikilla paikkakunnilla totuttu. Samoin suoraan vastakkaisista suunnista ajaville palaa monessakin paikassa valot yhtä aikaa ja kääntyessä pitää suoraan ajavaa väistää. Silloin vilkusta näkee, ettei sieltä olla tulossa suoraan.

      Lainaa

    39. Tulos: +49 (49 ääntä)
      Tää mobiili on ihan perseestä!

      Lainaa

    40. Tulos: +34 (36 ääntä)
      "Kato isi, ilman käsiä" Isi on varmasti ylpeä.

      Lainaa

    41. Tulos: +19 (25 ääntä)
      Nonnu: “Kato isi, ilman käsiä” Isi on varmasti ylpeä.
      Ehkä "Ina" onkin "Nina", ja Jukka-isä pistikin välit poikki tämän takia.

      Lainaa

    42. Tulos: +42 (58 ääntä)
      S. aivartelija: Ei pala aina. Kävelijälle voi palaa vihreä samaa aikaan kuin oikealla kääntyvälle palaa vihreä. Mm. heti kotoa lähtiessäni on tällainen valoristeys ensimmäisenä, että oikealle vihreillä mennessä pitää jalankulkijoita väistää. Toki mulla se väistämisvelvollisuus on, sekä tiedän miten risteyksessä mennään, mutta kaikki ei noudata sääntöjä ja sinunkin vastauksesta näkee, ettei tällaiseen ole kaikilla paikkakunnilla totuttu. Samoin suoraan vastakkaisista suunnista ajaville palaa monessakin paikassa valot yhtä aikaa ja kääntyessä pitää suoraan ajavaa väistää. Silloin vilkusta näkee, ettei sieltä olla tulossa suoraan.
      Rautalangasta: Tuossa on kyseessä NUOLIvalo. Nuolivalolla autolijalla ei ole koskaan väistettäviä, joten kevyenliikenteen valo on punainen.

      Lainaa

    43. Hei älä luule 12.2.2015 21:31
      Tulos: -47 (61 ääntä)
      JuuPee: Rautalangasta: Tuossa on kyseessä NUOLIvalo. Nuolivalolla autolijalla ei ole koskaan väistettäviä, joten kevyenliikenteen valo on punainen.
      Äläpä puutu asioihin mistä et mitään tiedä. Nuolivalo tarkoittaa sitä että sen vaikutusalue on nuolen osoittamaan SUUNTAAN. Ei sillä ole mitään tekemistä väistämisvelvollisuuden kanssa.

      Lainaa

    44. Tulos: +27 (27 ääntä)
      Puhelimen (etenkin facebookin, instagramin ym selailusta .___.) käytöstä ajaessa pitäs tulla oikeesti paljon paljon paljon mojovammat sakot.

      Lainaa

    45. Tulos: +21 (27 ääntä)
      jukkapalmu: Tossa kohtaa kehä 1:llä on 70km/h rajoitus…
      onko autoissa nykyään joku rajoitus joka estää menemästä kovempaa mitä sen hetkinen nopeuskyltti näyttää?

      Lainaa

    46. Tulos: +65 (71 ääntä)
      Hei älä luule: Äläpä puutu asioihin mistä et mitään tiedä. Nuolivalo tarkoittaa sitä että sen vaikutusalue on nuolen osoittamaan SUUNTAAN. Ei sillä ole mitään tekemistä väistämisvelvollisuuden kanssa.
      Itsepä kuitenkin puutut vaikka olet aivan mistään mitään tietämätön huutelija. Nuolivalolla ei sinällään ole tekemistä varsinaisen väistämisvelvollisuuden kanssa, mutta kyllä se nyt vaan tarkoittaa, ettei niitä väistettäviä siinä risteysalueella ole. Jos normaalilla nuolettomalla vihreällä voit kääntyä jompaan kumpaan suuntaan, valmistaudu väistämään risteävää liikennettä ja jalankulkijoita. Mutta nuolellisen valon vihreänä palaessa, KAIKILLE MUILLE AJOSUUNTAASI RISTEÄVILLE LIIKKUJILLE (niin autoille kuin jalankulkijoillekin) palaa punainen. Poikkeuksetta. Se on nimenomaan monessa risteyksessä sen nuolen olemassaolon perimmäinen tarkoitus.

      Lainaa

    47. Tulos: -44 (48 ääntä)
      Ehkä vähän turhan tosissaan ihmiset täällä ottaa tän asian? Tuskin tosissaan ajanut vihko ja puhelin kädessä, varmasti ohimennen napannut kuvan kun toi kuvatekstikin on noin "vitsillä" kirjoitettu? Kukkahattutätejä kukkahattutätejä... Vai olenko minä vain liian nuori kun tiedän että pahempiakin asioita tapahtuu autonratissa?

      Lainaa

    48. Tulos: +13 (13 ääntä)
      trumble: Eikä kyllä toimi kovinkaan hyvin mobiililla vaikka siksihän se on muutettu. Normi sivuston zoomaus oli käyttäjäystävällisempi!
      feissaritiimi kirjoitteli tuolla syvillä vesillä aiheessa näin....
      FMteam: Uudistus ei toimi saamamme palautteen perusteella suunnitellulla tavalla vielä kaikilla laitteilla ja selainten versioilla. Teemme vielä parannuksia ja pyrimme hiomaan uudistusta huomattavasti lähipäivinä. Palautetta kannattaa lähettää sivuston yläpalkista löytyvällä yhteydenottolomakkeella. Palautteessa on tärkeää olla mahdollisimman tarkka, eli mainita laite, selain (ja sen versio, mikäli mahdollista) sekä ongelma tai parannusehdotus. Kiitos avusta kaikille!

      Lainaa

    49. Tulos: +36 (36 ääntä)
      Auttakaa lukijat! Onko muilla muuttunu tää sivusto iha erillaiseksi? Ihan kamala en tykkää.

      Lainaa

    50. Satunnainen randomi 13.2.2015 1:03
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Apina: Tää mobiili on ihan perseestä!
      Mobiiliooppera, ainakin uusi versio, on noin 3 minuutin välein tiltissä tämän kanssa.

      Lainaa

    51. Tulos: -7 (21 ääntä)
      Taas näkee tämän lukiolaisten "älykkyyden"

      Lainaa

    52. Tulos: +42 (44 ääntä)
      Henriikka: Ehkä vähän turhan tosissaan ihmiset täällä ottaa tän asian? Tuskin tosissaan ajanut vihko ja puhelin kädessä, varmasti ohimennen napannut kuvan kun toi kuvatekstikin on noin “vitsillä” kirjoitettu? Kukkahattutätejä kukkahattutätejä… Vai olenko minä vain liian nuori kun tiedän että pahempiakin asioita tapahtuu autonratissa?
      Mutta miksi pitäisi millään lailla pelleillä auton ratissa? Ei se ole mikään leikkipaikka tuo liikenne, siellä kulkee muitakin ihmisiä, joiden turvallisuus on kyseessä. Ehkä olet tosiaan liian nuori (tai muuten vajaa) tajuamaan.

      Lainaa

    53. Tulos: +38 (42 ääntä)
      Hei älä luule: Äläpä puutu asioihin mistä et mitään tiedä. Nuolivalo tarkoittaa sitä että sen vaikutusalue on nuolen osoittamaan SUUNTAAN. Ei sillä ole mitään tekemistä väistämisvelvollisuuden kanssa.
      Toivottavasti et omista ajokorttia. Jaxuhaleja sulle.

      Lainaa

    54. Hilavitkutin 13.2.2015 11:21
      Tulos: +40 (40 ääntä)
      Henriikka: Ehkä vähän turhan tosissaan ihmiset täällä ottaa tän asian? Tuskin tosissaan ajanut vihko ja puhelin kädessä, varmasti ohimennen napannut kuvan kun toi kuvatekstikin on noin “vitsillä” kirjoitettu? Kukkahattutätejä kukkahattutätejä… Vai olenko minä vain liian nuori kun tiedän että pahempiakin asioita tapahtuu autonratissa?
      Oisko vaikka sen takia, että kaikki ei halua tulla kännykänräpeltäjän yliajamaksi? Harvemmin toivon kenellekään mitään, mutta Ina vois vaikka luiskauttaa autonsa penkkaan. Jos pieni säikähdys sais tajuamaan jotain, kun ei toi muiden turvallisuus tunnu kiinnostavan.

      Lainaa

    55. Tulos: -11 (23 ääntä)
      Ei muuten ole pakko käyttää vilkkua jos kyseisellä kaistalla on nuolivalo ja saa kääntyä vain yhteen suuntaan, toki se on suositeltavaa mutta ei sakotuksen aihe vaikka sitä vilkkua ei tossa tapauksessa käyttäisikään :)

      Lainaa

    56. Tulos: +28 (30 ääntä)
      Henriikka: Ehkä vähän turhan tosissaan ihmiset täällä ottaa tän asian? Tuskin tosissaan ajanut vihko ja puhelin kädessä, varmasti ohimennen napannut kuvan kun toi kuvatekstikin on noin “vitsillä” kirjoitettu? Kukkahattutätejä kukkahattutätejä… Vai olenko minä vain liian nuori kun tiedän että pahempiakin asioita tapahtuu autonratissa?
      Liian nuori ja vielä niin vähän pelissä.

      Lainaa

    57. Tulos: +30 (32 ääntä)
      Henriikka: Ehkä vähän turhan tosissaan ihmiset täällä ottaa tän asian? Tuskin tosissaan ajanut vihko ja puhelin kädessä, varmasti ohimennen napannut kuvan kun toi kuvatekstikin on noin “vitsillä” kirjoitettu? Kukkahattutätejä kukkahattutätejä… Vai olenko minä vain liian nuori kun tiedän että pahempiakin asioita tapahtuu autonratissa?
      Ohimennen vähän ajaessa läpällä asettelee kirjoja syliin ja postaa facebookiin! No eihän se sitten mitään, antaa tytöt tehdä näin kun pahempiakin asioita kerran tapahtuu!!!

      Lainaa

    58. Tulos: +27 (27 ääntä)
      anteeks mut mitä vittuu? tyyppi LUKEE, OTTAA KUVAN JA ON FB:SSÄ kun ajaa autoa?

      Lainaa

    59. S. aivartelija 17.2.2015 6:39
      Tulos: -12 (30 ääntä)
      JuuPee: Rautalangasta: Tuossa on kyseessä NUOLIvalo. Nuolivalolla autolijalla ei ole koskaan väistettäviä, joten kevyenliikenteen valo on punainen.
      Paksummasta rautalangasta: Kun käännyn oikealle nuolivalolla, minulla voi olla väistettävänä kävelijöitä. Perustan tämän siihen, että kotoani lähtiessä sadan metrin päässä kaupungille päin ensimmäinen risteys on tällainen valoristeys. Olen ajanut siitä tuhansia kertoja ja ollut kyydissä samoin. Mm. siinä kävelijöille palaa vihreä samaan aikaan kuin kääntyville. Minun kuuluu väistää niitä kävelijöitä toki, mutta aina on noita autoilijoita, jotka luulevat, että kävelijöille palaa punainen ja siksi heidän on hyvä nähdä kuka kääntyy; minkä tämäkin ketju ja saamani miinukset osoittavat. Paikalliset sen risteyksen tuntevat, mutta melko lähellä on hotelli ja turistit eivät tunne. Viimeksi sunnuntaina väistin kävelijöitä ko. risteyksessä kääntyessäni kun lähdin tänne missä olen. Nyt en ole paikkakunnalla. En usko, että se on ainoa vastaava Suomessa. Ko. risteyksen kävelijätkin saavat valonsa vain napista painamalla, mutta silti nuolivalo oikealle voi palaa samaan aikaan kuin heille vihreä.

      Lainaa

    60. S. aivartelija 17.2.2015 6:40
      Tulos: +15 (15 ääntä)
      Lisään vielä, että jalankulkijat kävelevät herkästi päin punaisia, jos katsovat, että tänne ei kukaan ole tulossa.

      Lainaa

    61. Tulos: +8 (8 ääntä)
      Jaa. Taitaapa jäähä mokat lukematta ku ei tällä halvatun mobiilisivulta löyvä mitään.. Miksi tämäki tuli pakolliseksi puhelimella? Ennen sentäs kysy haluanko käyttää (ja en halunnu), mutta nyt heittää suoraan. En tykkää. :(

      Lainaa

    62. Tulos: +24 (30 ääntä)
      S. aivartelija: Paksummasta rautalangasta: Kun käännyn oikealle nuolivalolla, minulla voi olla väistettävänä kävelijöitä. Perustan tämän siihen, että kotoani lähtiessä sadan metrin päässä kaupungille päin ensimmäinen risteys on tällainen valoristeys. Olen ajanut siitä tuhansia kertoja ja ollut kyydissä samoin. Mm. siinä kävelijöille palaa vihreä samaan aikaan kuin kääntyville. Minun kuuluu väistää niitä kävelijöitä toki, mutta aina on noita autoilijoita, jotka luulevat, että kävelijöille palaa punainen ja siksi heidän on hyvä nähdä kuka kääntyy; minkä tämäkin ketju ja saamani miinukset osoittavat. Paikalliset sen risteyksen tuntevat, mutta melko lähelläon hotelli ja turistit eivät tunne. Viimeksi sunnuntaina väistin kävelijöitä ko. risteyksessä kääntyessäni kun lähdin tänne missä olen. Nyt en ole paikkakunnalla. En usko, että se on ainoa vastaava Suomessa. Ko. risteyksen kävelijätkin saavat valonsa vain napista painamalla, mutta silti nuolivalo oikealle voi palaa samaan aikaan kuin heille vihreä.
      Tää on kun väittelis 3-vuotiaan kanssa. Suora lainaus liikenne- ja viestintäministeriön asetuksesta tieliikenteen liikennevaloista (7 luku, 39 §): "Jos vihreän nuolen muotoisella opasteella ohjataan kääntyvää liikennettä, ei tätä suuntaa risteävälle ajoneuvo-, jalankulku- tai raitiovaunuliikenteelle saa samanaikaisesti näyttää vihreää valoa eikä raitiovaunuliikenteelle muuta ajon sallivaa opastetta."

      Lainaa

    63. Autoilija-Ana 17.2.2015 15:52
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      S. aivartelija: Paksummasta rautalangasta: Kun käännyn oikealle nuolivalolla, minulla voi olla väistettävänä kävelijöitä. Perustan tämän siihen, että kotoani lähtiessä sadan metrin päässä kaupungille päin ensimmäinen risteys on tällainen valoristeys. Olen ajanut siitä tuhansia kertoja ja ollut kyydissä samoin. Mm. siinä kävelijöille palaa vihreä samaan aikaan kuin kääntyville. Minun kuuluu väistää niitä kävelijöitä toki, mutta aina on noita autoilijoita, jotka luulevat, että kävelijöille palaa punainen ja siksi heidän on hyvä nähdä kuka kääntyy; minkä tämäkin ketju ja saamani miinukset osoittavat. Paikalliset sen risteyksen tuntevat, mutta melko lähelläon hotelli ja turistit eivät tunne. Viimeksi sunnuntaina väistin kävelijöitä ko. risteyksessä kääntyessäni kun lähdin tänne missä olen. Nyt en ole paikkakunnalla. En usko, että se on ainoa vastaava Suomessa. Ko. risteyksen kävelijätkin saavat valonsa vain napista painamalla, mutta silti nuolivalo oikealle voi palaa samaan aikaan kuin heille vihreä.
      Jos todella näin on, että se NUOLIvalo palaa vihreänä samaan aikaan kuin jalankulkijan vihreä, on joku mokannut pahemman kerran. En siis usko sinua. Ehkä valoissa on erillinen nuolivalo ilman punaista nuolta ja olet vain erehtynyt? Nuolivaloissa vilkun käyttö on periaatteessa yhdentekevää, sillä silloin ei ole ketään väistettäviä. Toisaalta joissain paikoissa vilkun käyttö selkeyttää tilannetta esimerkiksi ulkopaikkakuntalaiselle, joka miettii mihin ryhmittyä.

      Lainaa

    64. Tulos: +20 (24 ääntä)
      S. aivartelija: Paksummasta rautalangasta: Kun käännyn oikealle nuolivalolla, minulla voi olla väistettävänä kävelijöitä. Perustan tämän siihen, että kotoani lähtiessä sadan metrin päässä kaupungille päin ensimmäinen risteys on tällainen valoristeys. Olen ajanut siitä tuhansia kertoja ja ollut kyydissä samoin. Mm. siinä kävelijöille palaa vihreä samaan aikaan kuin kääntyville. Minun kuuluu väistää niitä kävelijöitä toki, mutta aina on noita autoilijoita, jotka luulevat, että kävelijöille palaa punainen ja siksi heidän on hyvä nähdä kuka kääntyy; minkä tämäkin ketju ja saamani miinukset osoittavat. Paikalliset sen risteyksen tuntevat, mutta melko lähelläon hotelli ja turistit eivät tunne. Viimeksi sunnuntaina väistin kävelijöitä ko. risteyksessä kääntyessäni kun lähdin tänne missä olen. Nyt en ole paikkakunnalla. En usko, että se on ainoa vastaava Suomessa. Ko. risteyksen kävelijätkin saavat valonsa vain napista painamalla, mutta silti nuolivalo oikealle voi palaa samaan aikaan kuin heille vihreä.
      Pyydän sinua olemaan kaupungin liikenteestä vastaavaan henkilöön yhteydessä, koska tuo kuvailemasi risteys on lainvastainen ja todella vaarallinen kevyelle liikenteelle.

      Lainaa

    65. S. aivartelija 17.2.2015 16:49
      Tulos: 0 (10 ääntä)
      JuuPee: Pyydän sinua olemaan kaupungin liikenteestä vastaavaan henkilöön yhteydessä, koska tuo kuvailemasi risteys on lainvastainen ja todella vaarallinen kevyelle liikenteelle.
      Se on vaarallinen kyllä, lähellä on myös koulu ja siitä kulkee myös lapsia paljon. Nyt kun on korkeat lumipenkat, saa olla todella tarkkana. Toisesta suunnasta tullessa, kun käännyn vasemmalle, ja väistän toista, risteävää, tietä kulkevia jalankulkijoita, palaa jalankulkijoille punainen. Mutta - siinä saa jatkuvasti väistää päin punaisia meneviä jalankulkijoita. Siinä vilkku auttaa heitä edes vähän ymmärtämään, että sinne on tulossa joku. Mutta ei sekään aina auta.

      Lainaa

    66. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Mauno: Olet erittäin oikeassa. Yhden jakson olen katsonut, ja se oli yhtä hirveetä kuin katsoisi lentoturma -ohjelmaa ennen ulkomaille lähtöä.
      Sillä erolla, että lentokone on huomattavasti turvallisempi... Toivottavasti Ina ei opiskele lentokoneen kapteeniksi.

      Lainaa

    67. Tulos: +8 (12 ääntä)
      S. aivartelija: Se on vaarallinen kyllä, lähellä on myös koulu ja siitä kulkee myös lapsia paljon. Nyt kun on korkeat lumipenkat, saa olla todella tarkkana. Toisesta suunnasta tullessa, kun käännyn vasemmalle, ja väistän toista, risteävää, tietä kulkevia jalankulkijoita, palaa jalankulkijoille punainen. Mutta – siinä saa jatkuvasti väistää päin punaisia meneviä jalankulkijoita. Siinä vilkku auttaa heitä edes vähän ymmärtämään, että sinne on tulossa joku. Mutta ei sekään aina auta.
      Jos jalankulkija on niin idiootti, että kävelee punaisia päin, niin ei ole sinun ongelmasi jos ei tajua, että olet kääntymässä.

      Lainaa

    68. niin tosiaan juu 18.2.2015 14:57
      Tulos: -5 (11 ääntä)
      Nuolivaloissa tartte edes käyttää vilkkua...

      Lainaa

    69. Tulos: +7 (13 ääntä)
      meh: Jos jalankulkija on niin idiootti, että kävelee punaisia päin, niin ei ole sinun ongelmasi jos ei tajua, että olet kääntymässä.
      Oli jalankulkija kuinka idiootti tahansa, tehdään nyt kuitenkin kaikki mahdollinen välttääksemme turhia yliajoja, jooko? Ei sitä tartte sitä vilkkua käyttää, mutta vähänpä se kuskille maksaa.

      Lainaa

    70. Tulos: +10 (16 ääntä)
      S. aivartelija: Se on vaarallinen kyllä, lähellä on myös koulu ja siitä kulkee myös lapsia paljon. Nyt kun on korkeat lumipenkat, saa olla todella tarkkana. Toisesta suunnasta tullessa, kun käännyn vasemmalle, ja väistän toista, risteävää, tietä kulkevia jalankulkijoita, palaa jalankulkijoille punainen. Mutta – siinä saa jatkuvasti väistää päin punaisia meneviä jalankulkijoita. Siinä vilkku auttaa heitä edes vähän ymmärtämään, että sinne on tulossa joku. Mutta ei sekään aina auta.
      Kerrotko missä tämä risteys tarkalleen sijaitsee? Sinäkin olet omien sanojesi mukaan ajanut siitä "tuhansia kertoja", jotenkin vaikea uskoa ettei tuollaista valomokaa olisi huomattu ja korjattu jo ajat sitten..

      Lainaa

    71. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Elealar: Oli jalankulkija kuinka idiootti tahansa, tehdään nyt kuitenkin kaikki mahdollinen välttääksemme turhia yliajoja, jooko? Ei sitä tartte sitä vilkkua käyttää, mutta vähänpä se kuskille maksaa.
      Ei tietenkään tahalleen saa päälle ajaa, mutta jos ei pysty reagoimaan jalankulkijan virheeseen tarpeeksi nopeasti, niin sille ei voi mitään.

      Lainaa

    72. Tulos: +4 (4 ääntä)
      JokaAamuistaKehällä: Toi kuva on Kehä I:ltä ennen tai jälkeen Leppävaaran tunnelia. Vihreät valot ovat kaistaopasteita jotka kertovat saako kaistaa käyttää. Tossa kohtaa on muuten nopeusrajoitus 60km/h….
      Voiskohan tätä inan kuvaa nettivinkata? Tossahan on selvät todisteet ylinopeudesta? :D

      Lainaa

    73. Avojalakanen 7.3.2015 2:44
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Oulun juttu oli puskaradiossa ja kuvan laittaja kylläkin selvensi, että kuva on otettu kojelautakameralla tai siis kuvakaappaus siitä, ei puhelimella. Jäi jostain syystä mieleen kun aloin miettimään että pitäiskö itsellekkin hommata sellainen kamera..

      Lainaa

    74. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Se nyt on tuossa vilkkujutussa ihan vitun sama käyttääkö sitä vilkkua vai ei, kun ei nuolivaloissa saa mennä muualla kun nuolen osottamaan suuntaan. Ehkä kuvaaja vaan on niin tyhmä, ettei tuossa tiedä mihin suuntaan polliisit on menossa :D

      Lainaa

    75. Tulos: +1 (7 ääntä)
      Hei älä luule: Äläpä puutu asioihin mistä et mitään tiedä. Nuolivalo tarkoittaa sitä että sen vaikutusalue on nuolen osoittamaan SUUNTAAN. Ei sillä ole mitään tekemistä väistämisvelvollisuuden kanssa.
      Kun käännyt nuolivaloista niin ei tarvi välittää muista. punainen kaikilla ketkä saattais tulla alle.

      Lainaa

    76. Tulos: +5 (9 ääntä)
      niin tosiaan juu: Nuolivaloissa tartte edes käyttää vilkkua…
      Meinaat siis että myös ekaluokkalaiset lapset tietää että olet kääntymässä, joren vilkkua ei tarvi. Ei taida hirveesti vilkkua korviesi välissäkään...

      Lainaa

    77. Tulos: +6 (6 ääntä)
      ...Hyvin pitkälle lomalle, ajotyylistä päätellen.

      Lainaa

    78. Tulos: +3 (5 ääntä)
      hhmm: empä ole itse törmännyt liikennevaloihin satasen alueella
      Liikennevaloihin!? Ei tossa ole liikennevaloja...

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: poliisit, kuva, ylinopeus, tentti, koe, puhelin, kännykkä, vilkku, ilman käsiä