Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sateenkaaria kaikkialla

Facebookin uusi toiminto hämmentää yleisöä.
Taustatietoja: Yhdysvaltain korkein oikeus hyväksyi samaa sukupuolta olevien avioliitot koko maassa ja Facebook julkaisi sen kunniaksi toiminnon, jolla profiilikuvaan saa sateenkaariteeman. Sateenkaarikuvat nousivat hetkessä suureen suosioon kautta maailman. Sateenkaaria kaikkialla

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 92 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. piisamirotta 30.6.2015 0:41
      Tulos: +3609 (3715 ääntä)
      Hatunnosto Akille!

      Lainaa

    2. Kommentaattori 30.6.2015 0:41
      Tulos: +2367 (2449 ääntä)
      Ihana isä!

      Lainaa

    3. Tulos: +1080 (1140 ääntä)
      Loistavaa Aki! Jarmo, oletko kuullut Caps Lock-näppäimestä?

      Lainaa

    4. Tulos: +1706 (1780 ääntä)
      Akihan on suvaitsevaisempi kuin suurin osa teineistä!

      Lainaa

    5. Tulos: +1429 (1483 ääntä)
      Aki on hieno mies!

      Lainaa

    6. Tulos: +1447 (1511 ääntä)
      Meidän iskä on ripustanut meidän navettaan sateenkaarilipun. Iskät on parhaita!

      Lainaa

    7. Tulos: -923 (1073 ääntä)
      Ainoastaan perämiehet ja maton mussuttajat ovat nykyään oikeita ihmisiä. Normaalit ovat epänormaaleja.

      Lainaa

    8. Tulos: +209 (325 ääntä)
      Jyyge: Jarmo, oletko kuullut Caps Lock-näppäimestä?
      Todennäköisesti ei... Sen olemassa olo, kun kerrottiin samalla oppitunnilla koulussa yhdyssanojen kanssa.

      Lainaa

    9. Tulos: +687 (737 ääntä)
      Aki rokkaa! Pistää perilliselleen luun kurkkuun tuosta noin vaan. Way to go! :)

      Lainaa

    10. Tulos: +191 (243 ääntä)
      Tasa-arvo ja rakkaus

      Lainaa

    11. Tulos: +521 (549 ääntä)
      Miarez_93: Todennäköisesti ei… Sen olemassa olo, kun kerrottiin samalla oppitunnilla koulussa yhdyssanojen kanssa.
      Olemassaolo on yhdyssana myös. Auts.

      Lainaa

    12. Tulos: +308 (350 ääntä)
      Ihana Aki. :)

      Lainaa

    13. Tulos: +460 (496 ääntä)
      Sanna tukee tasa-arvoa "tietyllä tapaa"?

      Lainaa

    14. Raaka-Arska 30.6.2015 2:23
      Tulos: +148 (232 ääntä)
      Swarzinegger

      Lainaa

    15. Tulos: +348 (386 ääntä)
      Rakastuin Akiin. Ja hymähdin likan LGBT(homo) kommentille.

      Lainaa

    16. Tulos: -460 (652 ääntä)
      Homot sitä ja tätä. Miksi esimerkiksi vasenkätisten "tasa-arvoisuudesta" ei selitetä yhtä paljon. Oikeakätiset ovat enemmistönä saaneet vuosikymmeniä tehdä maasta itselleen sopivan, sortaen vasenkätisiä. Vaadimme, että esimerkiksi tieliikenne sujuu molemminpuolin, jotta vasenkätisten on helppo istua oikealla puolella autoa, jotta vaihde vaihtuu vasurilla. Samoin vaadimme sitä, että kirjoitus on opiskeltava molempiin suuntiin. ((:

      Lainaa

    17. Tulos: +330 (366 ääntä)
      Hyvä, Aki! Usko ihmiskuntaan palasi hetkeksi. Sanna voisi kyllä selittää, että mitä tarkoittaa "tasa-arvoisuuden jollain tapaa tukeminen" :D.

      Lainaa

    18. Tulos: -75 (167 ääntä)
      hekomopo: Homot sitä ja tätä. Miksi esimerkiksi vasenkätisten “tasa-arvoisuudesta” ei selitetä yhtä paljon. Oikeakätiset ovat enemmistönä saaneet vuosikymmeniä tehdä maasta itselleen sopivan, sortaen vasenkätisiä. Vaadimme, että esimerkiksi tieliikenne sujuu molemminpuolin, jotta vasenkätisten on helppo istua oikealla puolella autoa, jotta vaihde vaihtuu vasurilla. Samoin vaadimme sitä, että kirjoitus on opiskeltava molempiin suuntiin. ((:
      Hyvä pointti, joka on tosin aivan liian vaikea toteuttaa.

      Lainaa

    19. Tulos: -623 (795 ääntä)
      Kieltämättä toi homohypetys menee jo liian pitkälle. Tätä menoa homoliitoista tehdään parin vuoden päästä pakollisia, ettei ne vaan tunne oloaan syrjityksi. :c

      Lainaa

    20. Tulos: +171 (201 ääntä)
      Go Aki!

      Lainaa

    21. Tulos: +345 (377 ääntä)
      Voisinpa tykätä Akin viimeisestä kommentista... Siinä on kyllä asenne-iskä! :D

      Lainaa

    22. Tulos: -400 (590 ääntä)
      homohypetys saisi jo loppua. kaikki hypetys alkaa aina ärsyttämään ja sitte oon heti huono ihminen kun ajattelen näin

      Lainaa

    23. Tulos: +301 (331 ääntä)
      Aki, kätelläänkö? Tai no hitto, halataan!

      Lainaa

    24. Tulos: +188 (204 ääntä)
      Miarez_93: Todennäköisesti ei… Sen olemassa olo, kun kerrottiin samalla oppitunnilla koulussa yhdyssanojen kanssa.
      Pilkkukin on päin persettä..

      Lainaa

    25. Tulos: +82 (318 ääntä)
      hllo: homohypetys saisi jo loppua. kaikki hypetys alkaa aina ärsyttämään ja sitte oon heti huono ihminen kun ajattelen näin
      Olen homo ja samaa mieltä kanssasi. En ymmärrä sitä, että kun jotkut halusivat Hetero-priden, niin saivat niskaansa kauhean solvausten paljouden. Eivätkö siis sananvapaus ja mielipiteenvapaus kuulukaan kuin yhdelle osapuolelle?

      Lainaa

    26. Tulos: +308 (416 ääntä)
      hllo: homohypetys saisi jo loppua. kaikki hypetys alkaa aina ärsyttämään ja sitte oon heti huono ihminen kun ajattelen näin
      Sori mut asiahan on niin että sitä "homohypetystä" jatkuu tasan niin kauan kuin tarve vaatii eli kunnes tasa-arvo on saavutettu.

      Lainaa

    27. Seppo Saviniemi 30.6.2015 8:19
      Tulos: +282 (316 ääntä)
      vrt: Kieltämättä toi homohypetys menee jo liian pitkälle. Tätä menoa homoliitoista tehdään parin vuoden päästä pakollisia, ettei ne vaan tunne oloaan syrjityksi. :c
      Toki toki. Kyl miuta nyt niiiin syrjitään kun vähemmistöillä on samoja oikeuksia kuin miulla.
      Satu: Sanna tukee tasa-arvoa “tietyllä tapaa”?
      Varmaan perinteinen "no ei mul nyt sinällää oo mitää homoja vastaan, mut ei niitten tarvis millää tavalla näkyä"

      Lainaa

    28. Tulos: +171 (189 ääntä)
      Oluen tarjoisin Akille! Tai mitä juokaan. Santerillakin ihan hyvä meininki.

      Lainaa

    29. Tulos: -141 (223 ääntä)
      Susanna: Sori mut asiahan on niin että sitä “homohypetystä” jatkuu tasan niin kauan kuin tarve vaatii eli kunnes tasa-arvo on saavutettu.
      Mutta osaako se loppua sen jälkeen?

      Lainaa

    30. Tulos: -106 (208 ääntä)
      emppy: Meidän iskä on ripustanut meidän navettaan sateenkaarilipun. Iskät on parhaita!
      ei kannata lehmät alkaa lesboiks eikä saa vasikoit eikä tuu maitoo eikä rahaa. :D

      Lainaa

    31. Tulos: +70 (120 ääntä)
      Kokeiles ite kirjottaa oikein kattomatta Googlesta! :D
      Raaka-Arska: Swarzinegger

      Lainaa

    32. Tulos: +116 (138 ääntä)
      Aki on mun uusi idoli ja toteemieläin!

      Lainaa

    33. Tulos: +314 (342 ääntä)
      hekomopo: Homot sitä ja tätä. Miksi esimerkiksi vasenkätisten “tasa-arvoisuudesta” ei selitetä yhtä paljon. Oikeakätiset ovat enemmistönä saaneet vuosikymmeniä tehdä maasta itselleen sopivan, sortaen vasenkätisiä. Vaadimme, että esimerkiksi tieliikenne sujuu molemminpuolin, jotta vasenkätisten on helppo istua oikealla puolella autoa, jotta vaihde vaihtuu vasurilla. Samoin vaadimme sitä, että kirjoitus on opiskeltava molempiin suuntiin. ((:
      Selitä ihmeessä. Ala ajaa asiaa. Älä makaa perse homeessa sohvalla ja kiukuttele että MIKSEI KUKAAN SITÄ JA MIKSEI KUKAAN TÄTÄ. Homoasiaa ajaa ihmiset eteenpäin, siksi siitä puhutaan. Herra on hyvä ja alkaa toimia oman asiansa eteen ja lopettaa sen kitinän.

      Lainaa

    34. Tulos: +241 (273 ääntä)
      Joni: Olen homo ja samaa mieltä kanssasi. En ymmärrä sitä, että kun jotkut halusivat Hetero-priden, niin saivat niskaansa kauhean solvausten paljouden. Eivätkö siis sananvapaus ja mielipiteenvapaus kuulukaan kuin yhdelle osapuolelle?
      Kuka solvasi? Minua itseäni lähinnä nauratti se heteropriden meininki. Siellä sata peräkammarin poikaa pui nyrkkiä ja kiukutteli kun ei oo mikään kivaa. Missä kaikki ilo ja se PRIDE? :D Musta olis ihanaa jos 40 000 heteroa lähtis kaduille marssimaan tasa-arvon puolesta. Olisin takuulla mukana vaikken itse hetero olekaan. Yhtälailla kun mun heterokaverit on olleet homopridellä mukana.

      Lainaa

    35. Yleinen Puuhamies 30.6.2015 9:24
      Tulos: +90 (106 ääntä)
      Aki 10/5 !

      Lainaa

    36. Tulos: +238 (260 ääntä)
      hekomopo: Homot sitä ja tätä. Miksi esimerkiksi vasenkätisten “tasa-arvoisuudesta” ei selitetä yhtä paljon. Oikeakätiset ovat enemmistönä saaneet vuosikymmeniä tehdä maasta itselleen sopivan, sortaen vasenkätisiä. Vaadimme, että esimerkiksi tieliikenne sujuu molemminpuolin, jotta vasenkätisten on helppo istua oikealla puolella autoa, jotta vaihde vaihtuu vasurilla. Samoin vaadimme sitä, että kirjoitus on opiskeltava molempiin suuntiin. ((:
      Antaa palaa? Mä en tajua tätä mussutusta, miten homot saa asioita eteenpäin ja buuhuu, kun ketään muuta ei huomata. Ei ne asiat sillä edisty, että vingutaan jossain feissarimokien kommenteissa. Seta ja muut järjestöt on vuosikymmeniä tehneet hitosti töitä oikeuksien eteen, ei niitä oo millään tarjottimella tuotu eteen. Jos joku toinen ryhmä haluaa jotain niin kannattaisiko asialle tehdä jotain eikä aina vaan vinkua?

      Lainaa

    37. Tulos: +100 (118 ääntä)
      Aki, asenne kohdillaan.<3 Voiskohan se ryhtyä mulle sijaisiskäksi?

      Lainaa

    38. Tulos: +46 (162 ääntä)
      Joni: Olen homo ja samaa mieltä kanssasi. En ymmärrä sitä, että kun jotkut halusivat Hetero-priden, niin saivat niskaansa kauhean solvausten paljouden. Eivätkö siis sananvapaus ja mielipiteenvapaus kuulukaan kuin yhdelle osapuolelle?
      Jotenkin hauska että kun joku mainitsi asiasta, on kommentilla enemmän dislikejä. Mutta sitten kun homo sanoi saman asian niin taas nämä "suvaitsevaiset" ihmiset antamassa likejä... Siis mitä vittua nyt taas. Eikö oikeasti tasa-arvo voi vaan olla nimensä mukainen eikä aina jotain puolta enemmän kannattava?! (Ennen enemmistö, nykyään vähemmistö) :D Dislikejä odotellessa.....

      Lainaa

    39. Tulos: +95 (121 ääntä)
      peeduu: Kuka solvasi? Minua itseäni lähinnä nauratti se heteropriden meininki. Siellä sata peräkammarin poikaa pui nyrkkiä ja kiukutteli kun ei oo mikään kivaa. Missä kaikki ilo ja se PRIDE? Musta olis ihanaa jos 40 000 heteroa lähtis kaduille marssimaan tasa-arvon puolesta. Olisin takuulla mukana vaikken itse hetero olekaan. Yhtälailla kun mun heterokaverit on olleet homopridellä mukana.
      Mutta tarvitaanko erikseen heteropride kun normipridellakin on heteroita vaikka kuinka paljon? Olen käynyt siellä 90-luvulta asti (suuri osa kavereistani on sateenkaariväkeä, ja en kai nyt kotiin jää nysväämään kun muut menevät) -enkä ole koskaan kuullut edes pienintä kuittia siitä jos erisukupuolinen deitti on ollut mukana, tänä vuonna nyt jo aviomies, hyvin olemme mahtuneet mukaan. Melkein tuntuu että kohta pitäisi perustaa GAYpride uudestaan; tästä on tullut ihan vain kaikkea kivaa kaikille-Pride -vaikka hauskaa toki on =) Propsit joka tapauksessa Santerille ja Akille =)

      Lainaa

    40. Tulos: +156 (188 ääntä)
      ...: Jotenkin hauska että kun joku mainitsi asiasta, on kommentilla enemmän dislikejä. Mutta sitten kun homo sanoi saman asian niin taas nämä “suvaitsevaiset” ihmiset antamassa likejä… Siis mitä vittua nyt taas. Eikö oikeasti tasa-arvo voi vaan olla nimensä mukainen eikä aina jotain puolta enemmän kannattava?! (Ennen enemmistö, nykyään vähemmistö) Dislikejä odotellessa…..
      Kommentit olivat täysin erilaisia. Miinuksia saanut halusi vaimentaa itseään häirinneen hypetyksen, plussaa saanut – vaikka alussa samoilla linjoilla – muistutti tasa-arvon todellisesta merkityksestä. Minusta heteropride olisi ihan OK, jos se olisi oikeasti pride-tapahtuma, eikä homot vittuun -paraati.

      Lainaa

    41. Tulos: -29 (119 ääntä)
      Harmittaa aina kaikki tollaset yritykset millä ei ole paskankaan vaikutusta mihinkään ja jengi on sitten ihan että Osallistuin ja vaikutin!!!" Muuttaa profiilikuvansa tai kasvattaa viikset jne... Sitten ollaan niin hyväntekijää että!!! VIttu jos haluaa Ruandaan koulun tai kaivon niin käydään rakentam,assa se koulu tai kaivo eikä poljeta jopolla Kirkkonummelta Porvooseen joku vitun lippu selässä tai vastaavaa humpuukia.

      Lainaa

    42. Tulos: -96 (184 ääntä)
      ...: Jotenkin hauska että kun joku mainitsi asiasta, on kommentilla enemmän dislikejä. Mutta sitten kun homo sanoi saman asian niin taas nämä “suvaitsevaiset” ihmiset antamassa likejä… Siis mitä vittua nyt taas. Eikö oikeasti tasa-arvo voi vaan olla nimensä mukainen eikä aina jotain puolta enemmän kannattava?! (Ennen enemmistö, nykyään vähemmistö) Dislikejä odotellessa…..
      Niinhän se asia on. Mitä tahansa saat puolustaa paitsi valkoihoisten heteromiesten oikeuksia. :)

      Lainaa

    43. Tulos: +137 (159 ääntä)
      Voisimpa vaihtaaton akin omaksi isäkseni. Nimikin pysyis samana... Asenne ois vaan parempi, eikä ois tarvinnu kaapista ulos tullessa kuunnella kaikkee sitä paskaa.

      Lainaa

    44. Tulos: +197 (235 ääntä)
      vrt: Niinhän se asia on. Mitä tahansa saat puolustaa paitsi valkoihoisten heteromiesten oikeuksia.
      Saa ja pitääkin puolustaa, jos aihetta on! Minäkin voin liittyä joukkoihin. Nyt vaan kertokaa mitä oikeuksia teiltä riistetään vai leikittekö vain marttyyrejä? T: Valkoihoinen homomies

      Lainaa

    45. Tulos: +56 (62 ääntä)
      Miarez_93: Todennäköisesti ei… Sen olemassa olo, kun kerrottiin samalla oppitunnilla koulussa yhdyssanojen kanssa.
      Sinä taas olet tainnut lintsata ne tunnit, joilla selitettiin pilkkusääntöjä.

      Lainaa

    46. Käyttäjä 30.6.2015 12:10
      Tulos: +110 (116 ääntä)
      Ei aina erilaisuutta vain pysty ymmärtämään vaikka yrittäisi... On vain ajatusmaailmat niin kaukana toisistaan ettei vain VOI vääntää aivojaan yhtä solmuun kuin toisella, vaikka kuinka haluaisi pystyä kurkkaamaan toisen mieleen... Siis miten, miten joku voi ajatella että "SATEEN KAARI" kirjoitetaan erilleen?

      Lainaa

    47. Tulos: -55 (71 ääntä)
      piisamirotta: Hatunnosto Akille!
      Vähän turhan äkäinen tunnereaktio kuitenkin; ihan kuin olisi lapsen ja vanhemman roolit väärinpäin.
      Jyyge: Loistavaa Aki! Jarmo, oletko kuullut Caps Lock-näppäimestä?
      Ei se ole kuullut myöskään yhdyssanoista.

      Lainaa

    48. Tulos: +136 (150 ääntä)
      hekomopo: Homot sitä ja tätä. Miksi esimerkiksi vasenkätisten “tasa-arvoisuudesta” ei selitetä yhtä paljon. Oikeakätiset ovat enemmistönä saaneet vuosikymmeniä tehdä maasta itselleen sopivan, sortaen vasenkätisiä. Vaadimme, että esimerkiksi tieliikenne sujuu molemminpuolin, jotta vasenkätisten on helppo istua oikealla puolella autoa, jotta vaihde vaihtuu vasurilla. Samoin vaadimme sitä, että kirjoitus on opiskeltava molempiin suuntiin. ((:
      Vasenkätisenä sanon vain: Jos todella haluat ajaa vasemmalla puolella tietä ja istua oikealla, Iso-Britanniaan tai Japaniin voi kans mennä. Enää meitä ei pakoteta kirjoittamaan oikealla kädellä ja meillä on nykyisin kaikki oikeudet niin kuin muillakin, että turha on valittaa meidän "oikeuksista" ja "kuinka meitä sorretaan". Voi itku, ei löydy vasemmanpuolisia saksia kerhosta. Kauheaa sortoa. Sitä paitsi se on tasa-arvoinen avioliittolaki, ei homoavioliittolaki.

      Lainaa

    49. Tulos: +31 (45 ääntä)
      hekomopo: Homot sitä ja tätä. Miksi esimerkiksi vasenkätisten “tasa-arvoisuudesta” ei selitetä yhtä paljon. Oikeakätiset ovat enemmistönä saaneet vuosikymmeniä tehdä maasta itselleen sopivan, sortaen vasenkätisiä. Vaadimme, että esimerkiksi tieliikenne sujuu molemminpuolin, jotta vasenkätisten on helppo istua oikealla puolella autoa, jotta vaihde vaihtuu vasurilla.
      Muuta Englantiin tai Australiaan tms missä vasurikin osaa vaihtaa auton vaihdetta --> problem solved. Ps. Aki. <3

      Lainaa

    50. Tulos: +150 (176 ääntä)
      hllo: homohypetys saisi jo loppua. kaikki hypetys alkaa aina ärsyttämään ja sitte oon heti huono ihminen kun ajattelen näin
      "Homohypetys" olisi loppunut jo aikoja sitten jos osa heteroista ei haluaisi väkisin tapella kehitystä vastaan.

      Lainaa

    51. Tulos: -47 (65 ääntä)
      tsupper: Kokeiles ite kirjottaa oikein kattomatta Googlesta!
      Olisko se sitten Schwartznigger?

      Lainaa

    52. Tulos: +32 (40 ääntä)
      Jee, hyvä Aki! :)

      Lainaa

    53. Tulos: +31 (71 ääntä)
      Käyttäjä: … Siis miten, miten joku voi ajatella että “SATEEN KAARI” kirjoitetaan erilleen?
      Vähän off topicci taas, mutta noista yhdys sanoista... Itse oon muiden mielestä äärimmäisyyksiin viedysti perfektionisti mitä tulee oman äidinkieleni osaamiseen (juu tästä saa etsiä kirotusvihreitä jos tahtoo). Silti oon alkanut pikkuhiljaa miettimään josko luopuisi koko aatteesta, varsinkin yhdyssanoista. Mobiilina kun tekstaa, chättää tai kommentoi, jotkut puhelimet sieppaa turhan kovasti. Siinä kun koitat kuudetta kertaa saada jotain autokatosta kirjoitettua oikein ja joka helvatan kerta se liittää automatic sanat yhteen ja ehdottaa tilalle jotain ananasta, niin hermohan siinä menee. Entisenä nipona kielipoliisina oon tosiaan alkanut löytämään ymmärrystä varsinkin noita itsestäänselviä epäyhdyssanoja kohtaan. Kenties siellä on ollut typettämässä kohtalontoveri, joka mieluummin kirjoittaa sateen kaarista kuin yrittää parin minuutin ajan olla nakkisormillaan kieliopillisesti oikeassa. Ja lopulta lentää koko Samsungi seinään ja jää koko viesti lähettämättä.

      Lainaa

    54. Tulos: +93 (105 ääntä)
      Jyyge: Loistavaa Aki! Jarmo, oletko kuullut Caps Lock-näppäimestä?
      KIITOS PALJON! TÄN AVULLA TÄÄ SUJUUKI PALJON HELPOMMIN!

      Lainaa

    55. Tulos: +37 (47 ääntä)
      hekomopo: Homot sitä ja tätä. Miksi esimerkiksi vasenkätisten “tasa-arvoisuudesta” ei selitetä yhtä paljon. Oikeakätiset ovat enemmistönä saaneet vuosikymmeniä tehdä maasta itselleen sopivan, sortaen vasenkätisiä. Vaadimme, että esimerkiksi tieliikenne sujuu molemminpuolin, jotta vasenkätisten on helppo istua oikealla puolella autoa, jotta vaihde vaihtuu vasurilla. Samoin vaadimme sitä, että kirjoitus on opiskeltava molempiin suuntiin. ((:
      Golfmailoja saa vasenkätisinä, joten voisit mennä kentälle tuhlaamaan aikaasi seuraavaksi.

      Lainaa

    56. Satunnainen randomi 30.6.2015 14:40
      Tulos: +33 (51 ääntä)
      bob: Vähän off topicci taas, mutta noista yhdys sanoista… Itse oon muiden mielestä äärimmäisyyksiin viedysti perfektionisti mitä tulee oman äidinkieleni osaamiseen (juu tästä saa etsiä kirotusvihreitä jos tahtoo). Silti oon alkanut pikkuhiljaa miettimään josko luopuisi koko aatteesta, varsinkin yhdyssanoista. Mobiilina kun tekstaa, chättää tai kommentoi, jotkut puhelimet sieppaa turhan kovasti. Siinä kun koitat kuudetta kertaa saada jotain autokatosta kirjoitettua oikein ja joka helvatan kerta se liittää automatic sanat yhteen ja ehdottaa tilalle jotain ananasta, niin hermohan siinä menee. Entisenä nipona kielipoliisina oon tosiaan alkanut löytämään ymmärrystä varsinkin noita itsestäänselviä epäyhdyssanoja kohtaan. Kenties siellä on ollut typettämässä kohtalontoveri, joka mieluummin kirjoittaa sateen kaarista kuin yrittää parin minuutin ajan olla nakkisormillaan kieliopillisesti oikeassa. Ja lopulta lentää koko Samsungi seinään ja jää koko viesti lähettämättä.
      Olenkin miettinyt, että onko älypuhelinsukupolven yhdys sana vaikeudet osin peräisin puhelimista... Yhdys sana väli merkki ja isoalkukirjain vammaisia on kai aina ollut, mutta ei puhelimella kirjoittaminen kauheasti innosta kirjoittamaan yhdyssanoja yhteen, vaikka näille voi myös opettaa sanoja. Sitten on varmaan vielä niitä jotka ajattelee että kun puhelin korjaa sen noin niin se on varmaan oikein . Sitten ne sanat kirjoitetaan erikseen myös kirjoitus koneella ja käsi pelillä. Tein pari vuotta sitten auton oston yhteydessä tuttavan kanssa "kauppa kirjan" jossa sovittiin "maksu ehdot" ja "osa maksu aikataulu" ja siihen tuli "alle kirjoitus todistajanläsnäollessa" sekä "todistajan alle kirjoitus". Tyyppi on tietotekniikan kanssa ihan käsi ja puhelimena on 3210 joten tuskin ovat hänen kohdallaan yhdys sana virheet sieltä lähtöisin. En silti epäile ettei jollakulla muulla voisi ollakin.

      Lainaa

    57. Tulos: -12 (48 ääntä)
      Silti oon alkanut pikkuhiljaa miettimään josko luopuisi koko aatteesta, varsinkin yhdyssanoista. Mobiilina kun tekstaa, chättää tai kommentoi, jotkut puhelimet sieppaa turhan kovasti. Siinä kun koitat Entisenä nipona kielipoliisina oon tosiaan alkanut löytämään ymmärrystä varsinkin noita itsestäänselviä epäyhdyssanoja kohtaan.
      *koettaa

      Lainaa

    58. Tulos: +65 (73 ääntä)
      Maisa, jos olisin sä, olisin ihan helkutin ylpeä isästäni. :)

      Lainaa

    59. Tulos: +124 (144 ääntä)
      petteri: Saa ja pitääkin puolustaa, jos aihetta on! Minäkin voin liittyä joukkoihin. Nyt vaan kertokaa mitä oikeuksia teiltä riistetään vai leikittekö vain marttyyrejä? T: Valkoihoinen homomies
      Tän mäkin haluaisin kuulla. Ja ei, heterojen sortamiseksi ei luokitella sitä että "yhyy joudun näkemään homoja telkkarissa".

      Lainaa

    60. Tulos: +100 (124 ääntä)
      lobo: Mutta osaako se loppua sen jälkeen?
      Tässä ei olla vielä lähelläkään tasa-arvoa. Avioliitot on vain yksi aspekti, homojen suurin ongelma USA:ssa on kodittomuus. Toisaalta heteroja hypetetään aina ja joka paikassa. Laskepa joskus huviksesi, miten monta heteroparia näät päivän aikana mainoksissa, elokuvissa jne. Niin että minusta homoutta voidaan ihan hyvin hypettää vähän aikaa, ilman että kukaan vetää hernettä nenään.

      Lainaa

    61. Tulos: +33 (41 ääntä)
      Jyyge: Jarmo, oletko kuullut Caps Lock-näppäimestä?
      Uskoisin että on kuullut, kun sitä hän kirjoitustyylistään päätellen on käyttänytkin.

      Lainaa

    62. Tulos: +124 (146 ääntä)
      Se ei muuten ole syrjintää, että jos sanot jotain homovastaista, sinulle sanotaan siitä ja annetaan alapeukkua. Se on keskustelua. Kukaan ei ole menettänyt työpaikkaa, asuntoa tai mitään muutakaan heterouden takia. Jos pahin kokemuksesi on miinuspisteet ja homofobian leima nettikeskustelussa, olet todella onnekas.

      Lainaa

    63. Tulos: +53 (59 ääntä)
      hekomopo: Homot sitä ja tätä. Miksi esimerkiksi vasenkätisten “tasa-arvoisuudesta” ei selitetä yhtä paljon. Oikeakätiset ovat enemmistönä saaneet vuosikymmeniä tehdä maasta itselleen sopivan, sortaen vasenkätisiä. Vaadimme, että esimerkiksi tieliikenne sujuu molemminpuolin, jotta vasenkätisten on helppo istua oikealla puolella autoa, jotta vaihde vaihtuu vasurilla. Samoin vaadimme sitä, että kirjoitus on opiskeltava molempiin suuntiin. ((:
      Osta postiauto.

      Lainaa

    64. Tulos: +93 (109 ääntä)
      focalpro: Harmittaa aina kaikki tollaset yritykset millä ei ole paskankaan vaikutusta mihinkään ja jengi on sitten ihan että Osallistuin ja vaikutin!!!” Muuttaa profiilikuvansa tai kasvattaa viikset jne… Sitten ollaan niin hyväntekijää että!!! VIttu jos haluaa Ruandaan koulun tai kaivon niin käydään rakentam,assa se koulu tai kaivo eikä poljeta jopolla Kirkkonummelta Porvooseen joku vitun lippu selässä tai vastaavaa humpuukia.
      Minä vaihdoin profiilikuvani tuohon sateenkaariversioon siksi, että kaikki kaverini näkevät mielipiteeni asiasta. Eli jos kavereista löytyy vielä joku, joka miettii omaa suuntautumistaan, ei hänen tarvitse pelätä paheksuntaa tai muuta ikävää puoleltani. Ei minulla ole mitään harhaa siitä, että olisin jotenkin vaikuttanut tai osallistunut yhtään mihinkään.

      Lainaa

    65. Tulos: +53 (87 ääntä)
      lobo: Mutta osaako se loppua sen jälkeen?
      Oletko retard vai etkö osaa lukea? Jos kaikki olisi ok ja kaikki olisi tasa-arvoista, ei ole tarvetta pitää ääntä. Mutta niin kauan kun ei ole, siitä pidetään ja täytyykin pitää ääntä.

      Lainaa

    66. Tulos: +67 (87 ääntä)
      vrt: Kieltämättä toi homohypetys menee jo liian pitkälle. Tätä menoa homoliitoista tehdään parin vuoden päästä pakollisia, ettei ne vaan tunne oloaan syrjityksi. :c
      Oho, en tiennytkään heteroliittojen olevan pakollisia. Vai kuinka muuten homot tuntisivat olonsa syrjityksi?

      Lainaa

    67. Tulos: -11 (17 ääntä)
      Samaa mieltä edellisen kanssa

      Lainaa

    68. Tulos: +62 (80 ääntä)
      Mursu: Toisaalta heteroja hypetetään aina ja joka paikassa. Laskepa joskus huviksesi, miten monta heteroparia näät päivän aikana mainoksissa, elokuvissa jne. Niin että minusta homoutta voidaan ihan hyvin hypettää vähän aikaa, ilman että kukaan vetää hernettä nenään.
      Aivan totta. Heterouden hypettämiseksihän on perinteisesti järjestetty isot juhlat per pari joissa koko päivänä ei muuta saa mainitakaan kuin heteroparin yhdessäolon, ja omiinkin häihini homoystäväni ja -sukulaiseni tulivat ihan kiltisti ja hypettivät =). Nythän tällaiset saadaan kohta kaikille, mutta pride onkin samaa tahtia muuttunut jonkinlaiseksi puistojuhlaksi myöskin kaikkia varten. Sitten toisaalta on se että Suomihan ei ole koko maailma, esim tuossa itänaapurissa ei prideillä paljon juhlita, ja siinä asiassa sietäisi poliitikkojenkin hypettää ihmisoikeuksia.

      Lainaa

    69. Tulos: +63 (75 ääntä)
      Muumi: Minä vaihdoin profiilikuvani tuohon sateenkaariversioon siksi, että kaikki kaverini näkevät mielipiteeni asiasta. Eli jos kavereista löytyy vielä joku, joka miettii omaa suuntautumistaan, ei hänen tarvitse pelätä paheksuntaa tai muuta ikävää puoleltani. Ei minulla ole mitään harhaa siitä, että olisin jotenkin vaikuttanut tai osallistunut yhtään mihinkään.
      Kiitos tästä, siitä on oikeasti hyötyä siinä vaiheessa kun miettii, että viitsiikö tuolle kertoa tätä tarinaa tai jakaa tuota yhtä kuvaa tai kertoa kenen kanssa seurustelee yms.

      Lainaa

    70. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Sateen_kaari

      Lainaa

    71. Tulos: +56 (66 ääntä)
      ...: Jotenkin hauska että kun joku mainitsi asiasta, on kommentilla enemmän dislikejä. Mutta sitten kun homo sanoi saman asian niin taas nämä “suvaitsevaiset” ihmiset antamassa likejä… Siis mitä vittua nyt taas. Eikö oikeasti tasa-arvo voi vaan olla nimensä mukainen eikä aina jotain puolta enemmän kannattava?! (Ennen enemmistö, nykyään vähemmistö) Dislikejä odotellessa…..
      Priden tarkoitus ei ole mikään päätön ylpeys omasta seksuaalisesta suuntautumisesta vaan mm. tietoisuuden levittäminen, yhteisöllisyyden luominen ja positiivisuuden ylläpito LGBTQ-vähemmistöjä kohtaan vihamielisessä maailmassa. Sen takia hetero-pridella ei voi olla samanlaista merkitystä, ja sen takia se ei saa samanlaista lämmintä vastaanottoa. Tykkäyksistä en osaa sanoa mitään, koska itse aseksuaalina (siis lgbtq-porukkaan kuuluvana) en kannata Joninkaan näkemystä, mutta ainakin Joni osoittaa empatiaa välittämällä muistakin kuin omista asioistaan (toisin kuin hetero-pridea vaativat heterot).

      Lainaa

    72. Tulos: +41 (45 ääntä)
      Voi Aki! Tuli niin hyvä mieli. Ihana iskä!

      Lainaa

    73. Tulos: +12 (18 ääntä)
      bob: Vähän off topicci taas, mutta noista yhdys sanoista… Itse oon muiden mielestä äärimmäisyyksiin viedysti perfektionisti mitä tulee oman äidinkieleni osaamiseen (juu tästä saa etsiä kirotusvihreitä jos tahtoo). Silti oon alkanut pikkuhiljaa miettimään josko luopuisi koko aatteesta, varsinkin yhdyssanoista. Mobiilina kun tekstaa, chättää tai kommentoi, jotkut puhelimet sieppaa turhan kovasti. Siinä kun koitat kuudetta kertaa saada jotain autokatosta kirjoitettua oikein ja joka helvatan kerta se liittää automatic sanat yhteen ja ehdottaa tilalle jotain ananasta, niin hermohan siinä menee. Entisenä nipona kielipoliisina oon tosiaan alkanut löytämään ymmärrystä varsinkin noita itsestäänselviä epäyhdyssanoja kohtaan. Kenties siellä on ollut typettämässä kohtalontoveri, joka mieluummin kirjoittaa sateen kaarista kuin yrittää parin minuutin ajan olla nakkisormillaan kieliopillisesti oikeassa. Ja lopulta lentää koko Samsungi seinään ja jää koko viesti lähettämättä.
      Nauroin tälle enemmän kuin mokille. :D Ekaa kertaa sain lukea että edes joku on kanssani samaa mieltä. Varsinkin mitä tulee kännykällä kirjoittamiseen. Ja toinen mikä voi vaikuttaa kirjoittamisen taitoihin (tai niiden puuttumiseen) on ihan helvetin huono näkö ja ihminen joka ei omista silmälaseja. Olen joutunut nyt yli vuoden olemaan ilman minkäänlaisia silmälaseja ja näköni on yli -5. Muutama viikko vielä pitää ootella että lasit tulee tilauksesta.

      Lainaa

    74. Tulos: +14 (30 ääntä)
      tsupper: Kokeiles ite kirjottaa oikein kattomatta Googlesta!
      Schwarzenegger. Helppoa.

      Lainaa

    75. Tulos: +38 (46 ääntä)
      hllo: homohypetys saisi jo loppua. kaikki hypetys alkaa aina ärsyttämään ja sitte oon heti huono ihminen kun ajattelen näin
      Eihän se varsinaisesti ole mitään hypetystä vaan ajatuksena on saada ihmiset hyväksymään homoseksuaalit. Vaikka ei tarvitsekaan pitää jokaisesta erilaisesta ihmisestä niin ideana on että homoseksuaalit ovat iso joukko ihmisiä, eikä kaikkia voi niputtaa samojen stereotypioiden alle. Suomessakin on vielä paljon ihmisiä, joiden mielestä homous on sairaus.

      Lainaa

    76. JesseJames 1.7.2015 9:24
      Tulos: +35 (49 ääntä)
      hekomopo: Homot sitä ja tätä. Miksi esimerkiksi vasenkätisten “tasa-arvoisuudesta” ei selitetä yhtä paljon. Oikeakätiset ovat enemmistönä saaneet vuosikymmeniä tehdä maasta itselleen sopivan, sortaen vasenkätisiä. Vaadimme, että esimerkiksi tieliikenne sujuu molemminpuolin, jotta vasenkätisten on helppo istua oikealla puolella autoa, jotta vaihde vaihtuu vasurilla. Samoin vaadimme sitä, että kirjoitus on opiskeltava molempiin suuntiin. ((:
      Tää menee taas niin ohi ja ympäri, ettei oo tosikaan! Tuu sit takas itkemään, ku vasureilta kielletään avioliitto.

      Lainaa

    77. Tulos: +16 (22 ääntä)
      Propsit isille!

      Lainaa

    78. Tulos: +23 (29 ääntä)
      Isä-tytär 6-0!

      Lainaa

    79. Tulos: -48 (78 ääntä)
      vrt: Kieltämättä toi homohypetys menee jo liian pitkälle. Tätä menoa homoliitoista tehdään parin vuoden päästä pakollisia, ettei ne vaan tunne oloaan syrjityksi. :c
      Juu ja ongelmana alkaa olemaan jo melkeen se sama mikä joskus muinoin iski naisten tasa-arvo taistelussa. Kun alko nuo "feminismi"- ääliöt tahtomaan naisille enemmän kuin vain tasa-arvoa. Eli se "tasa-arvo" alkaa menemään jo sellaiseksi, että ihme ettei vanhan tavan kannattajien päälle aleta sylkemään ja hyökkäämään päälle. Kun ei olla lehdistön valheita uskottu "tasa-arvoisuudesta".

      Lainaa

    80. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Typerä: Uskoisin että on kuullut, kun sitä hän kirjoitustyylistään päätellen on käyttänytkin.
      Joo, siltä näyttää. Ehkä kukaan ei kertonut hänelle, että kirjaimet muuttuvat taas pieniksi kun sitä painaa uudestaan.

      Lainaa

    81. Tulos: -20 (44 ääntä)
      Mursu: Tässä ei olla vielä lähelläkään tasa-arvoa. Avioliitot on vain yksi aspekti, homojen suurin ongelma USA:ssa on kodittomuus. Toisaalta heteroja hypetetään aina ja joka paikassa. Laskepa joskus huviksesi, miten monta heteroparia näät päivän aikana mainoksissa, elokuvissa jne. Niin että minusta homoutta voidaan ihan hyvin hypettää vähän aikaa, ilman että kukaan vetää hernettä nenään.
      No tuohon voisin kommentoida, että mielestäni tuo on hieman liian pitkälle vedetty raja tasa-arvoisuuden nimissä. Faktahan on se, että eläinlajit (myös ihminen) on luonnon toimesta tehty heteroiksi, jolloin suvun jatkaminen ja lajin säilyminen on mahdollista. Jostain syystä kuitenkin osa eläimistä (myös muista kuin ihmisistä) tulee homoseksuaaleja. Siihen en ota kantaa, onko se normaalia vai ei, mutta sivistyneessä yhteiskunnassa sen kuuluisi olla täysin hyväksyttävää ja homot ovat ihan tavallisia ihmisiä siinä missä heterotkin. Mutta mielestäni tällainen "kaikki pitää tasa-arvon nimissä olla 50/50, bussipysäkin toisen puolen mainoksessa pitää olla mannekiinina homo ja toisen hetero ja äitiyspakkauksen mukana pitäisi lesbojen oikeuksien vuoksi tulla penisvyö, koska heteroille siellä on kondomi. Tasa-arvo kunniaan, jokaisella on oikeus olla oma itsensä, mutta joka asiasta vaahtoaminen ihmetyttää.. Ps. Minulla on ystävä, joka on gay ja olen ollut jopa saunassa hänen kanssaan (apuahuikamalaa...)

      Lainaa

    82. Akateeminen 2.7.2015 16:01
      Tulos: +3 (13 ääntä)
      Tasa-arvo ei tule koskaan toteutumaan

      Lainaa

    83. Tulos: +4 (14 ääntä)
      hekomopo: Homot sitä ja tätä. Miksi esimerkiksi vasenkätisten “tasa-arvoisuudesta” ei selitetä yhtä paljon. Oikeakätiset ovat enemmistönä saaneet vuosikymmeniä tehdä maasta itselleen sopivan, sortaen vasenkätisiä. Vaadimme, että esimerkiksi tieliikenne sujuu molemminpuolin, jotta vasenkätisten on helppo istua oikealla puolella autoa, jotta vaihde vaihtuu vasurilla. Samoin vaadimme sitä, että kirjoitus on opiskeltava molempiin suuntiin. ((:
      Ei kätisyys ole valinta. Kätisyys on geeneissä, ei sitä kursseilla tai harjottelulla muuksi muuteta. ;)

      Lainaa

    84. Tulos: -15 (37 ääntä)
      Mursu: Tässä ei olla vielä lähelläkään tasa-arvoa. Avioliitot on vain yksi aspekti, homojen suurin ongelma USA:ssa on kodittomuus. Toisaalta heteroja hypetetään aina ja joka paikassa. Laskepa joskus huviksesi, miten monta heteroparia näät päivän aikana mainoksissa, elokuvissa jne. Niin että minusta homoutta voidaan ihan hyvin hypettää vähän aikaa, ilman että kukaan vetää hernettä nenään.
      Olen "sateenkaarioikeuksien" puolella, mutta "miten monta heteroparia näät päivän aikana mainoksissa, elokuvissa jne." ei yksinkertaisesti ole kestävä argumentti eikä perustelu ns. hypetykselle.

      Lainaa

    85. rottanpää 9.7.2015 15:39
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      nopah: No tuohon voisin kommentoida, että mielestäni tuo on hieman liian pitkälle vedetty raja tasa-arvoisuuden nimissä. Faktahan on se, että eläinlajit (myös ihminen) on luonnon toimesta tehty heteroiksi, jolloin suvun jatkaminen ja lajin säilyminen on mahdollista. Jostain syystä kuitenkin osa eläimistä (myös muista kuin ihmisistä) tulee homoseksuaaleja. Siihen en ota kantaa, onko se normaalia vai ei, mutta sivistyneessä yhteiskunnassa sen kuuluisi olla täysin hyväksyttävää ja homot ovat ihan tavallisia ihmisiä siinä missä heterotkin. Mutta mielestäni tällainen “kaikki pitää tasa-arvon nimissä olla 50/50, bussipysäkin toisen puolen mainoksessa pitää olla mannekiinina homo ja toisen hetero ja äitiyspakkauksen mukana pitäisi lesbojen oikeuksien vuoksi tulla penisvyö, koska heteroille siellä on kondomi. Tasa-arvo kunniaan, jokaisella on oikeus olla oma itsensä, mutta joka asiasta vaahtoaminen ihmetyttää.. Ps. Minulla on ystävä, joka on gay ja olen ollut jopa saunassa hänen kanssaan (apuahuikamalaa…)
      En tiedä missä maailmassa sö oikein elät, jos tuollaisiin asenteisiin olet törmännyt. ;) Mutta varsinainen asiani liittyy kommenttisi alkuun, homouden normaaliuteen ja suvun jatkamiseen: Jos saat käsiisi uusimman Tiede-lehden (7/2015), niin lukaisepa siitä juttu homoudesta. Ilmeisesti homous on geneettistä, sillä suvussa olevat homot ovat olleet niin suuri apu (sisarusten) lasten hoidossa, että homogeenejä kantavat suvut ovat pystyneet lisääntymään muita enemmän. :)

      Lainaa

    86. rottanpää 9.7.2015 15:53
      Tulos: +15 (23 ääntä)
      hmm: Juu ja ongelmana alkaa olemaan jo melkeen se sama mikä joskus muinoin iski naisten tasa-arvo taistelussa. Kun alko nuo “feminismi”- ääliöt tahtomaan naisille enemmän kuin vain tasa-arvoa. Eli se “tasa-arvo” alkaa menemään jo sellaiseksi, että ihme ettei vanhan tavan kannattajien päälle aleta sylkemään ja hyökkäämään päälle. Kun ei olla lehdistön valheita uskottu “tasa-arvoisuudesta”.
      Jos haluaa puhua feminismistä niin kannattaa ensin tutustua aiheeseen. Feminismiä on montaa eri muotoa. Valitettavasti monesti törmää kuvitelmaan, että kaikki feminismit olisivat radikaalifeministejä (Vaikka radikaalifeminismikin jakautuu radikaali-liberaalifeminismiin ja radikaali-kulttuurifeminismiin.), ja tästä tehdään sitten ties millaisia olkinukkeja. Radikaalifeminismin lisäksi on kuitenkin mm. queer-faminismiä, ekofeminismiä, anarkofeminismiä ja separatistista feminismiä. Kaikilla näillä on toisistaan eriävät näkemykset, toiset järkevämpiä kuin toiset. Mitä tarkoitat "vanhan tavan kannattajalla"? Mikäli vanhaa tapaa kannattava henkilö kannattaa epätasa-arvoa, niin ihmekös jos päälle syljetään?

      Lainaa

    87. Tulos: -10 (24 ääntä)
      rottanpää: Jos haluaa puhua feminismistä niin kannattaa ensin tutustua aiheeseen. Feminismiä on montaa eri muotoa. Valitettavasti monesti törmää kuvitelmaan, että kaikki feminismit olisivat radikaalifeministejä (Vaikka radikaalifeminismikin jakautuu radikaali-liberaalifeminismiin ja radikaali-kulttuurifeminismiin.), ja tästä tehdään sitten ties millaisia olkinukkeja. Radikaalifeminismin lisäksi on kuitenkin mm. queer-faminismiä, ekofeminismiä, anarkofeminismiä ja separatistista feminismiä. Kaikilla näillä on toisistaan eriävät näkemykset, toiset järkevämpiä kuin toiset. Mitä tarkoitat “vanhan tavan kannattajalla”? Mikäli vanhaa tapaa kannattava henkilö kannattaa epätasa-arvoa, niin ihmekös jos päälle syljetään?
      Olen kyllä tietoinen feministien eroista. Minähän käytin termiä ne ääliö-feminismit jotka.... Huomasit varmaan sen, vai oliko pakko tulla pätemään ilman tarkempaa lukemista? Voisin toki pilkkua viilata, että vanha avioliittolaki oli tasa-arvoisempi mitä tämä sukupuolineutraali. Ainakin jos tasa-arvolla tarkoitetaan tasapuolista psriuhdemuotojen jakoa parisuhteisiin.

      Lainaa

    88. Tulos: +17 (21 ääntä)
      Mitä LGBT tarkoittaa Maisan mielestä: Ghomo Lhomo Bhomo Thomo

      Lainaa

    89. ei valinnanvapautta 19.3.2017 19:11
      Tulos: +12 (20 ääntä)
      Garza: ei kannata lehmät alkaa lesboiks eikä saa vasikoit eikä tuu maitoo eikä rahaa.
      Tuotantolinjan lehmällä ei taida olla paljon sanavaltaa kuka laittaa sen sisään ja mitä. T. Yks huumorintajuton vegaani taas vaihteeks ;)

      Lainaa

    90. Tulos: +4 (6 ääntä)
      bob: Vähän off topicci taas, mutta noista yhdys sanoista… Itse oon muiden mielestä äärimmäisyyksiin viedysti perfektionisti mitä tulee oman äidinkieleni osaamiseen (juu tästä saa etsiä kirotusvihreitä jos tahtoo). Silti oon alkanut pikkuhiljaa miettimään josko luopuisi koko aatteesta, varsinkin yhdyssanoista. Mobiilina [...]
      Ei löytynyt yhtään kirjoitusvihreää. Sori oli pakko

      Lainaa

    91. Tulos: -1 (1 ääni)
      Ed: Ei löytynyt yhtään kirjoitusvihreää. Sori oli pakko
      Löytyi montakin, varsinkin pilkkuvirheitä.

      Lainaa

    92. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Santeri on mun tän päivän sankari

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: sateenkaari, Facebook, avioliittolaki, avioliitto, usa, Yhdysvallat, Amerikka, lippu, LGBT, homot