Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mammapalstalta päivää, osa 17

11-vuotiaan tytön napakoru.
Mammapalstalta päivää, osa 17

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 72 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1235 (1305 ääntä)
      Täällä kans selvästi yks kukkis, hei haloo!! Valojapäälle Irmeli

      Lainaa

    2. SpedePasanen 9.7.2015 1:31
      Tulos: +672 (714 ääntä)
      Kikka, heitä itsesi perässä!

      Lainaa

    3. KaroliinaCZ 9.7.2015 1:35
      Tulos: +721 (753 ääntä)
      Kai oli Kikan miehen moka oikein pleikkarin ikkunasta heitämisen arvoinen? Esim. jäi roskat viemättä..?

      Lainaa

    4. Tulos: +981 (1005 ääntä)
      Kikka: Että tuntu pahalta lukea tunnustuksesi. Lähinnä sen takia, että tekosesi ovat tuttuja parisuhdeväkivallasta kertovista teksteistä. Koska jokainen normaali ihminen tajuaa, että riitoja tulee ja menee, mutta sairaaksi meno muuttuu siinä vaiheessa, kun aletaan tuhota kumppanin omaisuutta. Ilmaan jää siis vain yksi kysymys: MIKÄ TAUTINEN SINUA OIKEIN VAIVAA?!

      Lainaa

    5. Tulos: +340 (350 ääntä)
      Kikka on niin mennyttä ! Noin ei vaan tehdä ...

      Lainaa

    6. Tulos: +239 (261 ääntä)
      Taisin siis kävellä Kikan asunnon ohitse tos vähä aikaa sit. Kiitos viel kerran, just kun uusin F1-peli on tulossa vaan uusimmille konsoleille. (;

      Lainaa

    7. Tulos: +471 (525 ääntä)
      Toi vika.. Sisäinen kukkahattutätini nousee pintaan. En voi vaan ymmärtää, aivan liian nuori lävistyksille.

      Lainaa

    8. Kukkahattutäti 9.7.2015 1:56
      Tulos: +336 (390 ääntä)
      Saattaa muuttua lävistys rumaksi kun tyttö kasvaa pituutta ja reikä alkaa venymään :|

      Lainaa

    9. Tulos: +520 (528 ääntä)
      Eikös tuo toisen rakkaiden tavaroiden tuhoaminen ole parisuhdeväkivallan checklistalla siinä kuin ystävistä eristäminen ja uhkailukin? Kiva kuitenkin että tunnusti, pleikkaristahan voi kuitenkin vaatia rahallista korvausta -miehen kannattaisi kuitenkin muuttaa aika vikkelään ennen kuin lentää koira tai muu sellainen mitä ei voi rahalla korvata...

      Lainaa

    10. Megasuperhyperkukkis 9.7.2015 2:59
      Tulos: -36 (200 ääntä)
      Ei voi herranjumala. No, tiedän lähipiiristä yhden äidinkuvatuksen, joka lupasi 14-vuotiaalle tyttärelleen, että jos hän syö tän kesän "hyvin" (= ei pikaruokaa, sipsejä, karkkia, limsoja ym) niin saa napakorun. Että positiivinen vaikuttaminen ja silleesti.

      Lainaa

    11. PUNAMUSTA VALKOHANHI KELTAISESSA KULMA-ASUSSA 9.7.2015 3:23
      Tulos: -61 (85 ääntä)
      Kukat kukkii hanhen täkkiin.

      Lainaa

    12. Tulos: +314 (358 ääntä)
      Miksi ihmisen pitää lähteä tuhoamaan omaisuutta riitojen aikana? Sitä en ole koskaan ymmärtänyt. Eikö riitoja voi hoitaa sivistyneesti ja rauhallisesti? PS4 on kuitenkin suhteellisen kallis ja ellei Kikka itse ole kyseistä konsolia ostanut, on hän korvausvelvollinen. Napakorusta, ensimmäinen asia joka itsellekkin tuli mieleen oli hiukan kukkahattumaista, mutta sitten tajusin, että itse olin vain vuoden vanhempi, kun isältäni kinusin luvan napakoruun. Napakoru on edelleen paikallaan ja pysyy. Venynyt se ei ole mihinkään ja pidän siitä edelleen. Koskaan en sitä kummemmin esitellyt vaan se laitettiin minua varten. Nyt olen 26 vuotias, enkä ole sitä kyllä katunutkaan. Joten enpä voi tuomita ketään, sillä se olisi lähinnä tekopyhää. Kuva toisaalta on lähinnä törkeä, itse en ainakaan haluisi minusta leviävän netissä pikkuhousu -kuvia.

      Lainaa

    13. Tulos: +359 (365 ääntä)
      Joo, napakorua enemmän viimeisessä kuvassa häiritsee pikkuhousujen näkyminen. Kuka julkaisee tyttärestään tuossa kuvakulmassa otetun kuvan netissä?

      Lainaa

    14. Tulos: -81 (157 ääntä)
      Katoin et yllä on tissit varjostamassa ylävatsaa ja koko vatsa hieman koholla. Tästä päättelin että kyseessä ois aikuinen (itse postaaja), joka raskaana. Myöskin kuvateksti ois käyny järkeen, kukapa 11v ei olisi innoissaan pikkusisaruksesta. En tajunnu pointtia ku vasta kommenteista :D tosin lävistyksistä sen kummemmin tietämättömänä napakorua oon pitäny aina vähä niinku korviksesta ihan pikku askeleen eteenpäin. Joku klitorislävistys ny ymmärtäisin paheksunnan jo paremmin. Mutta minä en tosiaan läväreistä tiiä.

      Lainaa

    15. Tulos: +130 (136 ääntä)
      En ole koskaan ymmärtänyt tuota mustasukaisuutta muiden tavaroita kohti tai sitten ihan vain kostoksi niiden rikkomista. Toisaalta pyrin välttämään parisuhdetta vatipäitten kanssa, jotka tätä harrastaa. Varmaan kenenkään tarvii edes Kikan parisuhteen toiselle osapuolelle kertoa, että tollasta pelleilyä ei kannata katsoa.

      Lainaa

    16. Tulos: +237 (249 ääntä)
      No ei tosta napakorusta mitään, VAAN SE, että äiti lisäilee pikkuhousukuvia tyttärestään nettiin. Olis voinut vähän rajata edes.

      Lainaa

    17. Tulos: +121 (123 ääntä)
      Ihmetyttää toi Ninnin postaus, eikö hän ottanut ukkonsa kanssa etukäteen selvää maasta johon ovat matkustamassa? Koska kyllähän sen tiedon luulisi pakostakin tulleen vastaan että Singaporessa on todella ankara päihde-lainsäädäntö. Tupakointiinkin suhtaudutaan niin eri tavalla eri kulttuureissa että olisi ehkä ihan järkevää koluta nettiä ja matkaoppaita aiheesta jos asia kumminkin koskettaa itseä jollain tavalla. Joka tapauksessa kiva viettää reissua pähkäillen jotain tuollaista...

      Lainaa

    18. Tulos: -14 (66 ääntä)
      kamsu: Toi vika.. Sisäinen kukkahattutätini nousee pintaan. En voi vaan ymmärtää, aivan liian nuori lävistyksille.
      No, ajatellen neitokaisen geeniperimää ÄO ei taida tuosta 11 ikävuoden tasosta nousta, joten mitä väliä?

      Lainaa

    19. Heikki Koistinen 9.7.2015 9:35
      Tulos: +45 (85 ääntä)
      Tuon joka heittää toisen pleikkarin parvekkeelta joutaisi kokea itse saman kohtalon!! Pyhä kolminaisuus = sohva+tv+PLAYSTATION!! Niihin ei vaan kosketa!!

      Lainaa

    20. Nimi pahentaa 9.7.2015 9:36
      Tulos: -22 (90 ääntä)
      Kukkahattutäti: Saattaa muuttua lävistys rumaksi kun tyttö kasvaa pituutta ja reikä alkaa venymään
      Iän myötä se reikä tuppaa tosiaan venymään.

      Lainaa

    21. Susihukka 9.7.2015 9:47
      Tulos: +152 (178 ääntä)
      Kenelle tulee mieleenkään laittaa omasta alaikäsestä tyttärestään tollanen kuva yhtään mihinkään. Anteeksi nyt vaan tiukasta kukkahatustani, mutta pelkät pikkupikkarit ja tisseihin ei paljoakaan matkaa. Tuo on jo lähestulkoon lapsipornoa. Kammottavaa!

      Lainaa

    22. Tulos: +134 (146 ääntä)
      mörmeli: No ei tosta napakorusta mitään, VAAN SE, että äiti lisäilee pikkuhousukuvia tyttärestään nettiin. Olis voinut vähän rajata edes.
      Tunnen äidin, hän on itse täynnä lävistyksiä intiimialueilta. Tämän perheen lapset ovat avanneet oman Facebook-tilin heti kun 6 vuotta on täynnä. Vähän liian aikaista minusta. Näiden vanhempien moraali ei ole kovin korkealla missään, vaikka he ovat suureen ääneen huutelemassa muiden asioista.

      Lainaa

    23. Tulos: +48 (96 ääntä)
      Käytän useita päihteitä ja elän muutenkin vähän sellaista "rock tähti" elämää ilman sen kummempia huolia mistään, joten en pidä itseäni kovinkaan kukkahattutätinä. Tämä kuva laittoi silti vituttamaan.

      Lainaa

    24. yli opisto hörho 9.7.2015 10:06
      Tulos: -31 (89 ääntä)
      Nojaa. Napakoru pikkutytöllä ei nyt ainakaan minun maailmaani kaada. Pikkuveli sai tuon ikäisenä korvakorun, pitkällisen kinuamisen jälkeen. Eihän tuommoisista ole mitään terveydellistä haittaakaan. Tietysti napakorut on aika seksikkäitä niin ei ne ehkä sen takia oikein sovi lapsille. Emt. Vähän kukkahattumeininkiä minun mielestä. Pleikkarin parvekkeelta heittäminen taas... Vaatisin "tyttöystävääni" korvaamaan sen ja lähtisin kävelemään. Ei mikään kovin terve yksilö ole jos pitää toisen omaisuutta alkaa hajottamaan.

      Lainaa

    25. Tulos: +119 (137 ääntä)
      Kukkahattuefekti tuli itelläkin ekana tuosta kuvasta, mutta toisaalta, mitä väliä oikeasti jollain lävistyksellä? Tyttö itse tykkää siitä ja pitää nättinä. Sen saa pois. Siitä saattaa jäädä pieni arpi, mutta ketä sellainenkaan haittaa? Oudompaa tässä on tosiaan tuo alusvaatekuvan laittaminen tytöstä ja ylipäätään asialla retostelu. Toivottavasti tyttö kasvaa äitiään fiksummaksi.

      Lainaa

    26. Tulos: -86 (108 ääntä)
      Naiset on kyllä tyhmiä. Ei tarvitse ottaa vastuuta mistään.

      Lainaa

    27. Tulos: +52 (82 ääntä)
      Sanna: Ihmetyttää toi Ninnin postaus, eikö hän ottanut ukkonsa kanssa etukäteen selvää maasta johon ovat matkustamassa? Koska kyllähän sen tiedon luulisi pakostakin tulleen vastaan että Singaporessa on todella ankara päihde-lainsäädäntö. Tupakointiinkin suhtaudutaan niin eri tavalla eri kulttuureissa että olisi ehkä ihan järkevää koluta nettiä ja matkaoppaita aiheesta jos asia kumminkin koskettaa itseä jollain tavalla. Joka tapauksessa kiva viettää reissua pähkäillen jotain tuollaista…
      Ninni tässä terve, tutustuin kyl lakeihi ennen menoo, mut toi oli ihan uus laki (tullu n. 1kk aikasemmin voimaan), niin ei missään tullu vastaan. Ps. Sähkötupakka pääs turvallisesti takasin suomeen, niitä ei enään kiinnostanut se ku olin pois lähdössä 8D

      Lainaa

    28. Valkosipulisammakko 9.7.2015 11:39
      Tulos: +93 (95 ääntä)
      Siis mä en oo ikinä tajunnut tota kuinka uskomattoman ajattelematon voi olla, että hajottaa kumppaninsa kalliita tavaroita tai ylipäätänsä mitään, oli sitten riidan aiheena mikä tahansa. En ikinä eläisi sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa saa pelätä koko ajan milloinka se sahaa sohvasi kahtia tai polttaa sänkysi ja dvd:si, kun ei saanutkaan tahtoaan läpi. Pitääkö tässä käydä potentiaalisten yhteenmuuttoehdokkaiden pää käydä tutkituttamassa ettei tule vastaan tuollaisia yllätyshirviöitä?

      Lainaa

    29. Tulos: +21 (63 ääntä)
      Ei...ei lapsille lävistyksiä. Ei missään nimessä! Järki käteen hei!

      Lainaa

    30. Tulos: +73 (77 ääntä)
      Susihukka: Kenelle tulee mieleenkään laittaa omasta alaikäsestä tyttärestään tollanen kuva yhtään mihinkään. Anteeksi nyt vaan tiukasta kukkahatustani, mutta pelkät pikkupikkarit ja tisseihin ei paljoakaan matkaa. Tuo on jo lähestulkoon lapsipornoa. Kammottavaa!
      Omastakin mielestäni vika oli juuri tuossa kuvassa. 11-vuotias nyt on mielestäni lävärille vähän nuori, mutta toisaalta kuten yllä on mainittukin, sen, toisin kuin tatuoinnin, voi helposti ottaa pois jos kyllästyy, joten tuskinpa siitä vahinkoakaan on. Mutta omassa maailmassani ainakin äidit ohjeistavat teinejä ettei todellakaan kannata laittaa liian paljastavia kuvia itsestään nettiin kun ei niitä saa sieltä pois; en ole ennen nähnyt ja toivottavasti en näe toistekaan että niitä semilapsipornokuvia postailisi äiti itse!

      Lainaa

    31. Tulos: +10 (34 ääntä)
      Kikka alas parvekkeelta.

      Lainaa

    32. Tulos: -113 (119 ääntä)
      no ompas täällä kukkahattuja O: kyllähän sitä riidoissa voi tulla tollanen idea kelle tahansa. mun mies on maailman lempein ja ihanin, mut kerran ku se suuttu jostain, ni viskas mun puhelimen vesilasiin. mutta makso tietysti sen. enkä sen takii jättäs miestäni. ja 11 vuotias ei oo liian nuori napalävistykselle. se on tosiaan verrattavissa korviksiin, siinä on vaan pelkkää nahkaa mitä siinä lävistetään, eikä mitään rustoo. tunnen kaverin joka jo ala-asteella sai kieli- ja huulilävistyksiä. seki oli ihan ok.

      Lainaa

    33. Tulos: +15 (23 ääntä)
      okei, tietysti kuvakulma on väärä napakorukuvassa.

      Lainaa

    34. Tulos: +46 (56 ääntä)
      Toivottavasti Kikasta tuntuu hyvältä siinä vaiheessa, kun mies haluaa (oikeutetusti!) uuden konsolin ja se raha on sitten poissa muista lapsiperheen menoista. Senkin rahan olisi voinut käyttää muuhun kuin lapsellisiin valtapeleihin.

      Lainaa

    35. Tulos: +26 (38 ääntä)
      Äitylit.. Millanen ihminen ees rupee tuntemattomilta kyselemään/kertomaan mitä kusista on tullu omalle puolisolle tehtyä....

      Lainaa

    36. Tulos: -13 (55 ääntä)
      Kyllä minäkin otin ensimmäisen lävistykseni 11-12-vuotiaana. Siitä sitten lisää koruja tuli kun ikääkin tuli, en kyllä nää siinä mitään pahaa. Miksi korvakorut voi laittaa jo muutaman vuoden ikäiselle, mutta muualla korut on nounou? :D

      Lainaa

    37. Turnipsitonttu 9.7.2015 16:09
      Tulos: +63 (71 ääntä)
      Muistuu mieleen se kun riitelin aikoinaan mieheni kanssa puhelimessa oikein kunnolla ja kiukkuuntuneena löin luurin korvaan ja piilotin xbox:sin ohjainten patterikotelot ja ladattavat akut. Pihisin ja puhisin puolisen tuntia ja tajusin ettei siitä ole mitään hyötyä ja palautin ne olohuoneeseen kassissa kirjeen kera jossa selitin miksi tein niin ja miksi päätin toimia näin. Puhelimenkin laitoin päälle takaisin vaikken vielä ollut tarpeeksi tyyni keskustelemaan. Koskaan ei KOSKAAN rikota toisen omaisuutta. Itsekin pelaajana tiedän miten tärkeää on se oma aika oli kyse nyt peleistä, kirjoista tai vaikka telkkariohjelmista. Mitä tulee napakoruihin olen aina pitänyt niitä vähän mauttomina white trash:in juttuna tai aikuisviihde "näyttelijöiden" juttuna. Samoin kuin alaselässä olevaa tatuointia.

      Lainaa

    38. Tulos: -19 (57 ääntä)
      kamsu: Toi vika.. Sisäinen kukkahattutätini nousee pintaan. En voi vaan ymmärtää, aivan liian nuori lävistyksille.
      WTF? Itse otin ysärillä 11-vuotiaana ensimmäisen lävistykseni (kulmakoru) ilman vanhempien lupaa, enkä huonommaksi muuttunut.

      Lainaa

    39. Tulos: +24 (38 ääntä)
      Uus ja uus. Kyllä tuo oli jo yli 1,5 vuotta sitten voimassa ja luki selkeästi Singaporen tullin sivuilla.
      Ninsq: Ninni tässä terve, tutustuin kyl lakeihi ennen menoo, mut toi oli ihan uus laki (tullu n. 1kk aikasemmin voimaan), niin ei missään tullu vastaan. Ps. Sähkötupakka pääs turvallisesti takasin suomeen, niitä ei enään kiinnostanut se ku olin pois lähdössä 8D

      Lainaa

    40. Tulos: +86 (86 ääntä)
      Kikka, vastauksena kysymykseesi, mitä olen tehnyt, jos olen ollut vihainen poikaystävälleni: Olen kertonut hänelle, että hänen käytöksensä/ajattelematon möläytyksensä on loukannut minua, olemme keskustelleet asiasta ja tehneet sovinnon. Kokeilkaahan tekin.

      Lainaa

    41. Tulos: +69 (75 ääntä)
      joke: Kyllä minäkin otin ensimmäisen lävistykseni 11-12-vuotiaana. Siitä sitten lisää koruja tuli kun ikääkin tuli, en kyllä nää siinä mitään pahaa. Miksi korvakorut voi laittaa jo muutaman vuoden ikäiselle, mutta muualla korut on nounou?
      Suoraan sanoen -ja tässä tiedän olevani valtavirran kanssa eri mieltä -myös korvikset vauvalle tai taaperolle ovat aika white trash. Niitä pitäisi kunnollisesti pitää puhtaana, eikä saa räplätä, ja selitähän senikäiselle ettei saa. Se on sitten kiva kysyä jälkeenpäin että äiti, miksi mulla on korvassa tällainen patti? Eikä senikäiselle niistä ole mitään iloa, kunhan käyttää lasta muotinukkena. Toisaalta muistan vielä varhaisteinivuoteni ja siinä vaiheessa tunne kontrollista itseen oli tärkeää koska vasta hakee identiteettiä, (vaikka tietysti aikuisen asia on tietää järjen rajat) - jos jollekin napakoru nyt on se suurin asia niin ottakoon, vaikka omalle sukupolvelleni se näyttääkin oudolta. Enemmän huolin siitä ettei tuossa ollenkaan ole kyse tytön oman olemisen hausta, vaan äidin yrityksestä muokkailla jotain pikkukloonia.

      Lainaa

    42. Tulos: +41 (41 ääntä)
      KaroliinaCZ: Kai oli Kikan miehen moka oikein pleikkarin ikkunasta heitämisen arvoinen? Esim. jäi roskat viemättä..?
      Ei ollut. Luin itse ketjua ja Kikalla ei itseasiassa ollut mitään järkevää syytä. Hänellä oli jotain riitaa miehensä kanssa kun mies ärsytti ja hän uhkasi heittää pleikan alas ja niin sit tekikin. Rahaa se kuulemma vaan on!

      Lainaa

    43. badumbidum 9.7.2015 23:06
      Tulos: +48 (50 ääntä)
      Miksi Irmeli on laittanu kuvan 11-vuotiaasta tytöstään alkkareilla?

      Lainaa

    44. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Eniten jäi häiritteen Kikan hymiöidem käyttö :) :) :) :) :) :) :) :) :)

      Lainaa

    45. älämölö 10.7.2015 2:29
      Tulos: +4 (24 ääntä)
      Itse otin napakorun 14v ja siinä se on pysynyt monta vuotta. Isä oli mukana kun otin sen. Ei ole kasvanut ulos enkä minäkään kasvanut kieroon.

      Lainaa

    46. En ymmärrä 10.7.2015 10:55
      Tulos: -27 (35 ääntä)
      Miksi napakoru oli muka huono asia? Napa on asioista arkisin ja jos 11v tyttö haluaa napakorun niin parempi se on kuin kulma-, nenä-, tai huulikorut. Ei sillä etteivätkö ihmiset saisi näitäkään ottaa, en vain ole nähnyt kasvoja joissa ne olisivat kaunistus. Kasvot ovat kauniit sellaisenaan.

      Lainaa

    47. Katkeaa kamelinkin selkä lopulta kun riittävästi yrittää 10.7.2015 15:45
      Tulos: +53 (71 ääntä)
      KaroliinaCZ: Kai oli Kikan miehen moka oikein pleikkarin ikkunasta heitämisen arvoinen? Esim. jäi roskat viemättä..?
      Roskien viemättä jättäminenkin alkaa tuntumaan rasittavalta jos sitä tapahtuu 365 päivää vuodessa... Ei se yleensä mee niin että nainen vaan napsahtaa jostain pikkujutusta varoittamatta. Mut usein niin että nainen napsahtaa jostain mitättömältä näyttävästä jutusta kun miestä on maanitellut rukoillut uhkaillut tekemään asian ties kuinka monta kertaa ja taas "unohtuu". Lupauksista huolimatta. Ja miksi sen pitää aina olla ok että mieheltä unohtuu? Kuka ne hommat lopulta tekee? Nainen? Miksi? Jos mentäs 1000 vuotta ajassa taaksepäin kun työtaakka jakautui niin että nainen hoisi kodin ja lapset ja mies metsästyksen ja ym varainhankinnan ja rakennustyöt, niin silloin oli vielä reilua että mies ei tehnyt mitään palattuaan kotiin. Mut nyt se on kääntynyt niin että nainen ja mies tekee yhtäläisen työpäivän ja työpäivän jälkeen naisella pitäis edelleen olla voimia ylläpitää kotia ja perhettä kun mies vaan makaa. Sori mut oli pakko päästää paineita...

      Lainaa

    48. Mikä logiikka? 10.7.2015 15:53
      Tulos: -17 (37 ääntä)
      vinksis: Toivottavasti Kikasta tuntuu hyvältä siinä vaiheessa, kun mies haluaa (oikeutetusti!) uuden konsolin ja se raha on sitten poissa muista lapsiperheen menoista. Senkin rahan olisi voinut käyttää muuhun kuin lapsellisiin valtapeleihin.
      Olihan se poissa lapsiperheen menoista jo siinäkin vaiheessa kun mies sen osti..?

      Lainaa

    49. Tulos: +24 (34 ääntä)
      Itsehän rei'itin napani 16-vuotiaana ja ai saakeli että harmittaa. Koru alkoi parin vuoden päästä märkiä joten otin sen pois ja puhdistelin vain. Siitä on nyt 8 vuotta ja navan yläpuolella yliruma arpi joka vieläkin silloin tällöin oireilee. Vihoviimeinen lävistys, vielä jollekin lapselle. Mutta apua, mitä hattuuni kasvaa?

      Lainaa

    50. Tulos: +52 (58 ääntä)
      Katkeaa kamelinkin selkä lopulta kun riittävästi yrittää: Roskien viemättä jättäminenkin alkaa tuntumaan rasittavalta jos sitä tapahtuu 365 päivää vuodessa… Ei se yleensä mee niin että nainen vaan napsahtaa jostain pikkujutusta varoittamatta. Mut usein niin että nainen napsahtaa jostain mitättömältä näyttävästä jutusta kun miestä on maanitellut rukoillut uhkaillut tekemään asian ties kuinka monta kertaa ja taas “unohtuu”. Lupauksista huolimatta. Ja miksi sen pitää aina olla ok että mieheltä unohtuu? Kuka ne hommat lopulta tekee? Nainen? Miksi?
      Vinkki kokemuksen syvällä rintaäänellä: jos jonkun ihmisen (mies tai muu) seurassa tuntuu usein tai edes joskus siltä että kohta napsahtaa, lentää tiskit seinään tai pleikkari parvekkeelta tai muuten alkaa käyttäytyä niinkuin psykologit eivät suosittele, niin sen ihmisen seurassa ei pidä viettää yhtään aikaa. Työkavereita ja muita on tietysti vaikeampi valita, mutta on turha rakentaa kotielämänsä sellaiseksi että se ajaa hulluuden partaalle -omaa mielenterveyttä on syytä vaalia kuin kalleinta aarretta, koska se on.

      Lainaa

    51. Tulos: -17 (31 ääntä)
      Oonkohan mä ainut joka ei nää tossa napakorussa mitään pahaa? Ite halusin sen 12 -vuotiaana mutta vanhemmat anto luvan vasta 15 -vuotiaana. Jos mun mieli oli jo 12 wee noin pilalla niin onko sen väliä ottaako sen sillo vai muutaman vuoden myöhemmin? :D

      Lainaa

    52. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Olento: Uus ja uus. Kyllä tuo oli jo yli 1,5 vuotta sitten voimassa ja luki selkeästi Singaporen tullin sivuilla.
      Tämä ei oo myöskään kovin uus päivitys, joskus viime vuodelta. En tiiä päivämäärää millon on tullu tää laki, mut miehelle sanottiin et noin 1kk sitte :)

      Lainaa

    53. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Valkosipulisammakko: Siis mä en oo ikinä tajunnut tota kuinka uskomattoman ajattelematon voi olla, että hajottaa kumppaninsa kalliita tavaroita tai ylipäätänsä mitään, oli sitten riidan aiheena mikä tahansa. En ikinä eläisi sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa saa pelätä koko ajan milloinka se sahaa sohvasi kahtia tai polttaa sänkysi ja dvd:si, kun ei saanutkaan tahtoaan läpi. Pitääkö tässä käydä potentiaalisten yhteenmuuttoehdokkaiden pää käydä tutkituttamassa ettei tule vastaan tuollaisia yllätyshirviöitä?
      Samaa mieltä. Mun mielestä on suht _inhimillistä jos tosi vihaisena tekee ajattelemattomasti jotain tyhmää, esim. heittää kädessä olleen särkyvän esineen maahan. Ei missään tapauksessa hyväksyttävää, koska vihan puuskissa tollasten mielitekojen toteuttamisesta ei ole pitkä matka fyysiseen väkivaltaan. Jos oma kumppani tekis jotain vastaavaa, tekisin harvinaisen selväksi että toista kertaa en anna anteeksi. Ainakin toistuessaan semmonen voi olla jopa terapiaa vaativaa, mutta silti inhimillistä verrattuna seuraavaan: Kikan pleikkari-parvekkeelta-tempaus kuulostaa suunnitellulta (vrt. "mulla sattu olee puhelin kädessä parvekkeen reunaan nojaillessa ja viskasin sen hetken mielijohteesta alas koska vitutti" ja "voi vittu ku vituttaa, hah keksin, otan tosta pleikkarin seinästä ja heitän sen parvekkeelta kostoksi!") ja vieläpä omasta mielestään ihan oikeutetulta. Kuvottavaa ja lapsellista toimintaa, jonka tarkoitus on vaan kostaa toiselle ja tuottaa itselleen parempi mieli (miten siitä edes voi tulla hyvä mieli? vai onko hyvä mieli seurausta väärän teon huonoin perustein oikeuttamisesta itselleen, koska se on helpompaa kuin myöntää tehneensä väärin ja katua?). Mua pelottais, että lähtis roviolle jotain korvaamattomia esineitä (valokuvia, tavaroita joilla on tunnearvoa tai vaikka palauttamattomia koulutöitä tai muita tärkeitä tiedostoja), kerta olisi ainakin tuntuva kosto. Niin kuvottavaa, pitää olla kunnioitusta toisen omaisuutta kohtaan. Mitä 11v:n napakoruun tulee, kyseisestä äidistä paistaa vähän läpi halu olla cool mom, "11v, huom! 11v! annoin 11v:n ottaa napakorun!". Itse en antais noin nuoren ottaa, tulee vaan kauhukuvia siitä miten koru jää lapsen leikeissä kiinni johonkin pusikkoon ja repeää :D Yläasteikäiselle voi olla jo ihan ok, jos on sitä pidemmän aikaa halunnut ja osoittaa että pystyy ja jaksaa huoltaa lävistystä.

      Lainaa

    54. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Katkeaa kamelinkin selkä lopulta kun riittävästi yrittää: Roskien viemättä jättäminenkin alkaa tuntumaan rasittavalta jos sitä tapahtuu 365 päivää vuodessa… Ei se yleensä mee niin että nainen vaan napsahtaa jostain pikkujutusta varoittamatta. Mut usein niin että nainen napsahtaa jostain mitättömältä näyttävästä jutusta kun miestä on maanitellut rukoillut uhkaillut tekemään asian ties kuinka monta kertaa ja taas “unohtuu”. Lupauksista huolimatta. Ja miksi sen pitää aina olla ok että mieheltä unohtuu? Kuka ne hommat lopulta tekee? Nainen? Miksi? Jos mentäs 1000 vuotta ajassa taaksepäin kun työtaakka jakautui niin että nainen hoisi kodin ja lapset ja mies metsästyksen ja ym varainhankinnan ja rakennustyöt, niin silloin oli vielä reilua että mies ei tehnyt mitään palattuaan kotiin. Mut nyt se on kääntynyt niin että nainen ja mies tekee yhtäläisen työpäivän ja työpäivän jälkeen naisella pitäis edelleen olla voimia ylläpitää kotia ja perhettä kun mies vaan makaa. Sori mut oli pakko päästää paineita…
      Mä mietin taas ton Kikan jutun silleen et jos on joku oikeasti vakava syy mistä sitten pitkään jatkuneen pattitilanteen takia napsahtaa ja tekee jotain. Mutta jossain oli kommentti ettei tällä Kikalla olisi ollut pätevää syytä. Jos ei oo pätevää syytä vaan hakee jotain ylimääräistä huomiota tai haluaa vaan tehä kiusaa toiselle niin sitten se ei ole enää tervettä. Mutta Kikasta tuli mieleen ne naiset joita on henkisesti sekä joskus myös fyysisestikin, kohdeltu väärin jo pitemmän aikaa ja sitten yks päivä lopulta napsahtaa ja sitte lentää pleikkarit ja vähän muutakin. Sama mielestäni voi toimia miehen osalta että yhtä hyvin ymmärrän sen jos joku mies on joutunut pitkään kärsimään toisen huonosta käytöksestä ja sitten käy vaikka tuhoamassa meikit tms. Tietenkään se ei ole fiksua eikä tavaroiden tuhoaminen ainakaan lujita suhdetta millään tasolla, mutta jotenkin sen ymmärtää sellaisissa tapauksissa jossa piinallinen pattitilanne on vallinnut pitkään, useimmiten taloudessa missä molemmat asuu ja sen pitäisi olla koti, turvapaikka. Tollasessa tilanteessa sen jotenkin ymmärtää inhimillisenä reaktiona, vaikkei se fiksua olekaan. Toki sen tavaroiden tuhoamisen jälkeen on syytä miettiä hyvin tarkasti kannattaako asua samassa osoitteessa vai olisiko turvallisempaa kaikille asua erillään. Mut jos aikuinen leikkii 6 vuotiaan tavoin huomionhaku-leikkejä ja heittelee huvikseen tavaroita partsilta alas niin se on kyllä ymmärrykseni ulkopuolella. Et jos tolla Kikalla ei ollu tohon päheempää syytä niin sais seuraavaksi mennä omalle meikkipussilleen ja tuhota sen sisällöön ja sen lisäksi polttaa vaikka vaatteensa tai muuta itselleen tärkeää.

      Lainaa

    55. Tulos: -19 (29 ääntä)
      11v ikäsillä on kyl jo aika usein korvakorut ni mitä ihmettä tossa nyt sit on. Onhan ton ikäsillä jo korvakorutkin aika usein,nyt on vaan korvan sijasta rei'itetty napa ja laitettu korvakoru napaan,napakoru.Nyt oikeesti ketä toi häiritsee ni miettikää nyt hiukan et mistä mussutatte.Ja kauhuskenaario siitä et napista ei oiskaan suotu,oisko typy sit tehny reiän itse ja salaillu tulehtunutta napaansa äidiltä,saanu napaan kuolion ja koko napa ois vaikka amputoitu ni oisko se sit ollu hyväå,häh?!Ja joo sarkasmillakin on sijansa.

      Lainaa

    56. Tulos: -26 (32 ääntä)
      yli opisto hörho: Nojaa. Napakoru pikkutytöllä ei nyt ainakaan minun maailmaani kaada. Pikkuveli sai tuon ikäisenä korvakorun, pitkällisen kinuamisen jälkeen. Eihän tuommoisista ole mitään terveydellistä haittaakaan. Tietysti napakorut on aika seksikkäitä niin ei ne ehkä sen takia oikein sovi lapsille. Emt. Vähän kukkahattumeininkiä minun mielestä. Pleikkarin parvekkeelta heittäminen taas… Vaatisin “tyttöystävääni” korvaamaan sen ja lähtisin kävelemään. Ei mikään kovin terve yksilö ole jos pitää toisen omaisuutta alkaa hajottamaan.
      Seksikkyys on katsojan silmissä joten ethän yleistä enää. No joo toi kuva on kenties vähän asiaton,painotus sanoilla kenties ja vähän.En ees tajunnu et siinä on,voi kauhistus,pikkupöksyjen kuminauha ennenku luin kommentteja,te pervot, joku jo "näki" mielessään tulevia tissikuvia kys tytöstä.Huhuhuhui kuka sit olikaan kommentoija kuka jotai sellasta kirjotti,taidat olla ISO PERVO.

      Lainaa

    57. Tulos: -19 (23 ääntä)
      Susihukka: Kenelle tulee mieleenkään laittaa omasta alaikäsestä tyttärestään tollanen kuva yhtään mihinkään. Anteeksi nyt vaan tiukasta kukkahatustani, mutta pelkät pikkupikkarit ja tisseihin ei paljoakaan matkaa. Tuo on jo lähestulkoon lapsipornoa. Kammottavaa!
      Nii kun sä sen noin ajattelet.Mitä tahnsa voi olla kun sen niin ajattelee.

      Lainaa

    58. Tulos: +30 (42 ääntä)
      tyyppi: Seksikkyys on katsojan silmissä joten ethän yleistä enää. No joo toi kuva on kenties vähän asiaton,painotus sanoilla kenties ja vähän.En ees tajunnu et siinä on,voi kauhistus,pikkupöksyjen kuminauha ennenku luin kommentteja,te pervot, joku jo “näki” mielessään tulevia tissikuvia kys tytöstä.Huhuhuhui kuka sit olikaan kommentoija kuka jotai sellasta kirjotti,taidat olla ISO PERVO.
      Oiskohan nyt kuitenkin niin että ihmisille väkisinkin tulee mieleen ne oikeat ISOT PERVOT ja pahat sedät tuolta netin synkemmältä puolelta? Ja huoli tytöstä tulee siinä kohtaa kun tytön ÄITI on laittanut tytöstään lähes alastonkuvan Facebookiin, vain pikkuhousut päällä eikä sitäkään edes mitenkään rajattu. Ja pakko sanoa et vaikka itse olen kovinkin rokki/gootti-tyylinen ja en esimerkiksi yhtään ymmärrä valtion holhouspolitiikkaa aikuisten tupakanpolton tai viinan kulutuksen suhteen niinb ei helvetti toi kuva on todellakin asiaton. Mitä taas tulee mun omaan henkilökohtaiseen mielipiteeseen napaläväristä 11 vuotiaalla niin ei todellakaan sovi sen ikäiselle. Mä en tiedä mitä ton ikäset nykyään tekee, vissiin leikkii aikuista kylillä puolialastomana mutta kun itse olin sen ikäinen niin ihan lasten college-vaatteissa hypin serkkupoikien kanssa metsässä tekemässä majoja, leikkimässä Turtleseja ja hiekkalaatikolla vertailtiin kenen Prätkähiiri on paras. Ja ne tytöt jotka eivät leikkineet näitä ns.poikien leikkejä niin ne leikki niillä barbeilla vielä, ilman meikki ja läväreitä. Nykyään aikuiset leikkii barb-...omilla lapsillaan nukkeleikkejä. Terveisin: 27 vuotias GothicRock KukkahattuQueen

      Lainaa

    59. Tulos: -30 (32 ääntä)
      Olisiko tuosaa lävistyskuvassa kyse kuitenkin siitä, että kuvassa on postaajan vatsa joka vähän pömpöttää. Masussa on pikkuinen vauva,josta tuleva 11-vuotias isosisko on innoissaan? :D

      Lainaa

    60. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Heitä miehen läpikuultavat lempibokserit partsilta. Tai uita hammasharjaa vessanpöntössä. Tai kutsu pienimunaiseksi. MUTTA ÄLÄ HERRANJUMALA KAJOA MIEHEN PLEIKKARIIN! R.I.P ja jaksamista, se on onneksi vain 6 kk odotus että ero astuu voimaan, jos ehdit tehdä "Justiinat".

      Lainaa

    61. Tulos: -14 (16 ääntä)
      Hei ihan asiallinen kysymys näille kukkiksille. Oletteko sitä mieltä, että 11v liian nuori napakoruun vai mihin vaan lävistykseen? Olen 30v nainen ja itse sain ensimmäisen lävistykseni 12v kieleen enkä koskaan miettinyt, että se oli liian aikaisin. Vahempani eivät olleet erikoisen hölliä kasvatuksessa muuten, vaan jopa kaveripiirini kireimmästä päästä. Kännykkää sain odotella rippilahjaksi asti ja yhden siiderin äiti suostui minulle ostamaan, kun olin 16-17v. Nykyään lapset saavat kalliita älypuhelimia jo päiväkoti-iässä, mikä on ihan naurettavaa.

      Lainaa

    62. Tulos: +17 (21 ääntä)
      Em: Hei ihan asiallinen kysymys näille kukkiksille. Oletteko sitä mieltä, että 11v liian nuori napakoruun vai mihin vaan lävistykseen? Olen 30v nainen ja itse sain ensimmäisen lävistykseni 12v kieleen enkä koskaan miettinyt, että se oli liian aikaisin. Vahempani eivät olleet erikoisen hölliä kasvatuksessa muuten, vaan jopa kaveripiirini kireimmästä päästä. Kännykkää sain odotella rippilahjaksi asti ja yhden siiderin äiti suostui minulle ostamaan, kun olin 16-17v. Nykyään lapset saavat kalliita älypuhelimia jo päiväkoti-iässä, mikä on ihan naurettavaa.
      Mää en itse asiassa pysty ihan tuon pelkän tekstin perusteella olemaan varma että kukkahattuanko vai en (kuva on kamala ja sen julkaiseminen väärin ja vähän karsastan napaläväriä noin nuorella joo) sillä mun mielestä lapsi/nuori, tai sanotaan suoraan ihminen, on valmis saamaan lävistyksiä silloin kun se on tarpeeksi vanha ymmärtämään kuinka lävistystä hoidetaan ja mitä sen ottaminen merkitsee, sekä haluaa lävistyksen puhtaasti itseään varten, ei siksi että muillakin on tai se on vanhempien mielestä siistiä - ja sitten taas vanhempien vastuulla on arvioida, milloin edellämainittu oikeasti täyttyy. Olen täysin vastaan vauva/taaperoiässä korvien lävistämistä, sillä tuolloin lapselta viedään oikeus päättää mitä itse omaan kehoon haluaa. Jos saan vielä lapsia, korvien lävistämiseen annan kyllä nopeasti keskustelujen jälkeen luvan, kuin myös nenänappiin, sillä niistä jäävät reiät eivät katumapäälle tultaessa ole pahat, kuten septum ja kielikorukaan ei jätä näkyvää jälkeä. Kulma, nenänvarsi ja muista kasvojenseudun läväreistä ja navasta puhutaan taas kauemmin ja isommalla iällä. Pääasia tosiaan on, että ihmisen tulee olla tarpeeksi "vanha", tarkoittaen henkisesti, kantamaan se lävärin vastuu ja ottamaan se puhtaasti itselleen.

      Lainaa

    63. Tulos: +2 (6 ääntä)
      White trash on vahva irmelissä

      Lainaa

    64. Tulos: -12 (16 ääntä)
      Lävistys ku lävistys. Jos korvikset on ok, pitäs olla kaikki muukin.

      Lainaa

    65. Tulos: +12 (16 ääntä)
      j88: Oonkohan mä ainut joka ei nää tossa napakorussa mitään pahaa? Ite halusin sen 12 -vuotiaana mutta vanhemmat anto luvan vasta 15 -vuotiaana. Jos mun mieli oli jo 12 wee noin pilalla niin onko sen väliä ottaako sen sillo vai muutaman vuoden myöhemmin?
      Tytöthän kasvaa tossa 12-15 vuoden välillä vielä, joten saattoi olla ihan hyvä juttu odottaa 15-vuotiaaksi niin ei venynyt/kasvanut kieroon, jos noille sellaista voi käydä. Itse olen kyllä kasvanut senkin jälkeen, melkoisesti leveyttä, joten 12-vuotiaana otettu napalävistys olisi varmaan 5cm leveä nyt. :D Mutta siis ongelmahan tossa ei ollut se napakoru, vaan 11-vuotiaasta otettu pikkuhousukuva joka on jaettu julkiseen internettiin.

      Lainaa

    66. Tulos: -2 (12 ääntä)
      Mikä logiikka?: Olihan se poissa lapsiperheen menoista jo siinäkin vaiheessa kun mies sen osti..?
      Eihän missään sanottu että kyseessä on lapsiperhe eikä köyhä pariskunta. PS4 maksaa tällähetkellä n. 400 euroa, mikä keskituloiselle lapsettomalle pariskunnalle on sellainen raha, että kyllä se tililtä löytyy ja helposti voi uuden pleikkarin ostaa jos on rahan kanssa eletty fiksusti. Mitenköhän tämän asian asettelisi ettei ymmärretä väärin... no koitan silti. Tiedän kokemuksesta kuinka se on ihan uskomattoman ärsyttävää kun jotain haluaisi keskustella (jotain arkisia juttuja siis) ja toinen pelaa eikä kuuntele, mutta vastailee "joo" silloin tällöin ja äänensävystä kuulee että 90% asiasta ei mene perille asti. Mutta ärsyttävyyshän johtuu siitä, että ei-pelaava _kuvittelee_ toisen olevan läsnä kun siinä istuu ja vastaileekin. Samoin pelaava _kuvittelee_ voivansa olla läsnä vastailemalla "joo". Eli kun toinen pelaa tosissaan, pitää molempien ymmärtää että pelaava ei ole juuri sen enempää läsnä kun poissa kotoa ollessaan, jolloin keskustelut voi sillähetkellä unohtaa ja molemmat tehdä silloin omia juttujaan. Näin ollen jos parisuhteessa on riidanaiheita, niin niistä puhuminen silloin kun toinen pelaa on bensan heittämistä liekkeihin. Ja voin kuvitella että jos toinen ei koskaan pelaa, hän ei voi käsittää kuinka pelaamiseen voi uppoutua. Näin ollen voin kuvitella kuinka pleikkarin paiskaaminen pihalle tuottaa mitä suurinta mielihyvää tietyissä tilanteissa ja olla ihan hyvä herätys että nyt olisi oikeasti jotain muututtava, jos sille on oikeasti syytä. :D Mitä tulee toisen omaisuuden tuhoamiseen suutuksissaan, niin toisilla on vähän enemmän temperamenttia. Suutuksissaan jos jotain paiskaa maahan tuskin on mikään ongelmakäytöksen esimerkki jos ihmisiä tai eläimiä ei satuteta tai uhata eikä toisen tunnearvoltaan suuria esineitä tuhota. Pelikonsolit esimerkiksi on kuitenkin vain elektroniikkaa jota saa kaupasta. Mutta koska ollaan FM:ssä, niin todennäköisesti PS4 on kokenut kohtalonsa kun kynsi on mennyt katki eikä mies ole surkuttelutekstariin vastannut viidessä minuutissa...

      Lainaa

    67. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Aliiine: Kikka: Että tuntu pahalta lukea tunnustuksesi. Lähinnä sen takia, että tekosesi ovat tuttuja parisuhdeväkivallasta kertovista teksteistä. Koska jokainen normaali ihminen tajuaa, että riitoja tulee ja menee, mutta sairaaksi meno muuttuu siinä vaiheessa, kun aletaan tuhota kumppanin omaisuutta. Ilmaan jää siis vain yksi kysymys: MIKÄ TAUTINEN SINUA OIKEIN VAIVAA?!
      Erittäin hyvin kirjoitettu.

      Lainaa

    68. Tulos: -5 (13 ääntä)
      Pakko kommentoida tuota napakoru asiaa vähän, kun täällä kaikki kauhistelee. Ite otin napakorun 12-vuotiaana ja näin 15 vuotta myöhemmin se on edelleen tuossa paikallaan ilman, että on venynyt 5 cm reiäksi. Enkä sitä ole koskaan katunutkaan, eikä sitä ole kukaan kommentoinut ikinä mitenkään muuten, kuin että "ai sulla on napakoru". En koe olevani myöskään white trash, enkä oikeastaan mitenkään muista poikkeava, aika normaali taidan olla. Saahan tuon pois jos se yhtäkkiä alkaisi hirveästi häiritsemään, totuus kuitenkin on, että sen olemassa oloa ei tule muistettua ennen kun vaikka korkeavyötäröisten housujen nappi osuukin koruun kun istuu huonossa asennossa, mikä taitaa olla ainoa ärsyttävä juttu. :D Muistelkaapa kun itse olitte yläasteella, että kuinka monella kaverilla oli lävistykiä? Napakorut ainakin oli yleisiä sillon kun itse sen ikänen olin, kulmakoruja oli paljon, huulissa oli lävistyksiä, parilla koulukaverilla oli jopa pieni tatuointi. Enemmän tuossa tosiaan tuo kuvakulma ja vähät vaatteet häiritsee, kyllä siinä varmaan tyttöäkin hävettää, kun äiti tuollaisen kuvan mennyt julkaisemaan.

      Lainaa

    69. Tulos: -20 (26 ääntä)
      napakoru: En koe olevani myöskään white trash
      Totuus: oletpa kuitenkin. Kaikki lävärit missä tahansa iässä ovat white trash -virkamerkki paitsi korvikset jos ovat pienet ja sirot (ear gauget ovat myös white trashiä). Ja sama juttu tatuointien kanssa. Jos et ole merimies etkä vankilakundi etkä halua näyttää kummaltakaan, älä ota ikinä tatskaa. Mistä puheen ollen, mitäpä jos 11-vuotias olisi halunnut tatskan? Vaikkapa sellaisen kivan koko ruumiin yakuza-tatuoinnin joka olisi näyttänyt hienolta ala-asteen välkkärillä ja tarjonnyt myöhemmin suojatyöpaikan sirkuseläimenä. Annetaanko mennä, vai onko kuitenkin perusidea se, että lapset ovat itsetuhoisia pikku idiootteja, ja vanhempien tehtävä on pitää huoli etteivät ne saa typeriä ideoitaan läpi? napakoru: Muistelkaapa kun itse olitte yläasteella, että kuinka monella kaverilla oli lävistykiä? Nolla. Tasan. Edes tytöillä ei ollut korviksia vielä yläasteiässä ellei ollut ihan täysi lutka kyseessä.

      Lainaa

    70. Tulos: -2 (8 ääntä)
      älämölö: Itse otin napakorun 14v ja siinä se on pysynyt monta vuotta. Isä oli mukana kun otin sen. Ei ole kasvanut ulos enkä minäkään kasvanut kieroon.
      Mä oon laittanu kielikorun 14v. Äiti ei ollu ilonen, kun menin kotiin sössöttäen, kun kieli oli ihan turvonnut. Sitä ei oikee pystynyt salaamaan :D Olen nyt 26v ja koru on edelleen paikallaan, enkä oo katunu sen laittoa :)

      Lainaa

    71. Notkumaton orava 26.2.2021 12:56
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      abacaba: Totuus: oletpa kuitenkin. Kaikki lävärit missä tahansa iässä ovat white trash -virkamerkki paitsi korvikset jos ovat pienet ja sirot (ear gauget ovat myös white trashiä). Ja sama juttu tatuointien kanssa. Jos et ole merimies etkä vankilakundi etkä halua näyttää kummaltakaan, älä ota ikinä [...]
      Miksi kuvittelet että juuri sinä olet se joka määrittelee mitä on white trash? Kommentistasi paistaa tyypillinen valkoroskaämmä, joka olettaa että ei ole roskasakkia, koska ulkoisesti ei täytä kaikkein ilmeisimpiä (itse määrittelemiään) merkkejä. Ja se että käytät  "kyllä ennen oli näin!" -argumenttia, kertoo vain että et ole vielä saanut päätäsi perseestäsi ja nähnyt että maailma on muuttunut muutenkin kuin korviksien suhteen.

      Lainaa

    72. Tulos: -1 (1 ääni)
      Eiköhän ne ole Singaporessa ihan mieleissään että niitä sähköröökejä viedään sieltä pois.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: napakoru, kuva, sähkötupakka, Singapore, laiton, salakuljetus, PlayStation

  • Uusimmat

  • Kategoriat