Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Rasismin uhri

Suomalainen nainen kokee julman vääryyden.
Rasismin uhri

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 56 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kylmä Pieru 25.8.2015 1:20
      Tulos: -168 (318 ääntä)
      Jätän tämän vain tähän.

      Lainaa

    2. thailandmake 25.8.2015 1:23
      Tulos: +1019 (1041 ääntä)
      Mira on pihalla asioista kuin lumiukko. Ei kun hups, se olikin hänen mielipide. Carry on.

      Lainaa

    3. Tulos: +880 (888 ääntä)
      "Miun näkemys tähän tilanteeseen on rasistinen." Niin mitä että...? Nyt oikeasti sitä sanakirjaa lukemaan!

      Lainaa

    4. Tulos: -18 (58 ääntä)
      Voi kamala.

      Lainaa

    5. Tulos: -80 (252 ääntä)
      Kaikki ikävä on kukkahattujen mielestä rasismia.

      Lainaa

    6. Tulos: +286 (318 ääntä)
      Mielestäni Mira on antisemitisti.

      Lainaa

    7. Pohdiskelija 25.8.2015 1:33
      Tulos: +664 (686 ääntä)
      Mitä enemmän rasismi sanaa käytetään väärin, sitä enemmän siitä on haittaa rasismista oikeasti kärsiville.

      Lainaa

    8. Niinpä niin 25.8.2015 1:37
      Tulos: +334 (340 ääntä)
      Ja kun ei edes suostuta oppimaan mitään uutta.

      Lainaa

    9. Tulos: +597 (609 ääntä)
      bob: Mielestäni Mira on antisemitisti.
      Ehkä jopa diabeetikko. Koin sen niin.

      Lainaa

    10. Tulos: +532 (538 ääntä)
      "On olemassa myös ikärasismia, joka johtaa juuri siihen suvaitsemattomuuteen valkoisten ja mustien kesken." Siis häh? Mitenköhän nämä asiat ovat Miran mielestä syy-seuraus -suhteessa keskenään?

      Lainaa

    11. Misanthropist 25.8.2015 2:46
      Tulos: +35 (57 ääntä)
      Dats racist

      Lainaa

    12. Tulos: +420 (428 ääntä)
      thailandmake: Mira on pihalla asioista kuin lumiukko. Ei kun hups, se olikin hänen mielipide. Carry on.
      Aika rasistinen ilmaus. Vihjaat, että lumiukot olisivat aina pihalla!

      Lainaa

    13. Tulos: +595 (601 ääntä)
      meh: Aika rasistinen ilmaus. Vihjaat, että lumiukot olisivat aina pihalla!
      Ymmärrät sitten kun sinulla on omia lapsia.

      Lainaa

    14. Tulos: +247 (255 ääntä)
      Itse sanoisin tätä rajoittamiseksi ja sitäkin tehdään turvallisuuden nimissä. Lapsille sanotaan ettei vieraille saa puhua eikä kertoa perheen asioita. Minullekin lapsena sanottiin ettei vieraille saa puhua, sitten äiti vei minut päiväkotiin jossa ei ollut yhtään tuttua. Olin useamman päivän eteisessä, odottaen että äiti palaisi enkä halunnut lähteä kenenkään hoitajan mukaan.

      Lainaa

    15. Tulos: +222 (228 ääntä)
      kiksu: Ehkä jopa diabeetikko. Koin sen niin.
      Kyllä vain! Aika monesti diabeetikot hourivat omiaan, kun verensokeri on matalalla. Ja tää vaan on mun mielipide. Tätä ei tarvitse omakseen ottaa ja tämähän on kuitenkin mun kommentti, joten mulla on oikeus sanoa, miltä musta tuntuu.

      Lainaa

    16. Tulos: +196 (204 ääntä)
      Jukka oli kyllä ihailtavan kärsivällinen, ite olisin luovuttanu jo alkumetreillä.

      Lainaa

    17. Tulos: +270 (278 ääntä)
      "Et tainnut ymmärtää miten pahalta tuntui olla siinä tilanteessa". Wot? Miten voi olla asiakaspalvelussa jos menee noin pahasti tunteisiin noinkin harmiton juttu? Odottele vain niitä hetkiä kun saat kuulla olla olevasi typerä lehmä esimerkiksi siksi, että asiakas katsoi tuotteen hinnan väärin :D

      Lainaa

    18. Tommi Takatukka 25.8.2015 6:32
      Tulos: -74 (180 ääntä)
      Tässä se vihdoin tuli julki! "Tiedolla ja mielipiteellä ei ole mitään tekemistä keskenään.." Oon ihmetellyt vihreiden, vasemmistolaisten, mediaväen ja kaikkien humanitääristä katastrofia puoltavien ihmisten mielenterveyttä, mutta täähän onkin hyvin kevyt ja ihan hauskakin tyyli: Tehdään politiikkaa fiiliksellä ja pidetään kynsin hampain kiinni mielipiteistä, joilla ei ole tiedon kanssa mitään tekemistä! Mielipide on nykyään arvokkaampi kuin tieto, tieto kun on ihan tylsää. Ja aika vaikeaa. Harmi vaan että kun politiikkaa ja uutisointia tehdään mielipiteiden perusteella niin kohdataan väkisin ilmiö 'mielipide on kuin persereikä, jokaisella on sellainen ja toisen sellainen haisee pahalle'. Ja jos politiikkaakin tosiaan tehdään pelkällä tunteellisella persereikien haistelulla, niin ei ihme että koko maa haisee paskalle.

      Lainaa

    19. SpedePasanen 25.8.2015 7:54
      Tulos: +51 (199 ääntä)
      Tuntuu, että nykypäivänä kaikki on rasismia. Jos olet eri mieltä jonkun supersuvaitsevaisen kanssa, olet automaattisesti heti rasisti. Jos et pidä Suomeen valuvaa pakolaisvirtaa upeana asiana -> rasisti. Sain myös rasistisyytökset, kun en lähtenyt torille siihen "meillä on unelma" -pelleilyyn mukaan, kun eräs tuttavani pyysi.

      Lainaa

    20. Pakkopulla 25.8.2015 8:57
      Tulos: -4 (18 ääntä)
      Kylmä Pieru: Jätän tämän vain tähän.
      Tiedän mistä milloin sopii mainita

      Lainaa

    21. Vapaamaalari 25.8.2015 8:59
      Tulos: +33 (43 ääntä)
      Hyvä että kuitenkin vaivauduit kommentoimaan...
      Kylmä Pieru: Jätän tämän vain tähän.

      Lainaa

    22. Tulos: +122 (140 ääntä)
      Hattu: Ymmärrät sitten kun sinulla on omia lapsia.
      Aika rasistinen ilmaisu, että vain lapsen omaavat voisi ymmärtää, mutta ne joilla ei ole lapsia ei ymmärtäisi

      Lainaa

    23. Tulos: +247 (253 ääntä)
      Eikö ketään jääny mietityttään tää mummon pihalla oleva sirkus? Miksi lapsi hiljennettiin heti, kun tämä alkoi puhua mummon sirkuksesta? Veikkaanpa, että mummon pihalla on jotain hämärää (ehkä jopa rasistista) meneillään.

      Lainaa

    24. Tulos: +79 (91 ääntä)
      Ehkä helpoimmalla olisi vain päässyt selittämällä rasismin olevan rotusyrjintää. Kuulostaako ikärotusyrjintä tai sukupuolirotusyrjintä järkeviltä käsitteiltä? Ei minustakaan.

      Lainaa

    25. Tulos: +46 (58 ääntä)
      Sanojen merkitys ei ole mielipiteistä kiinni, vaikka ne merkityksetkin tuppaavat ajan saatossa muuttumaan.

      Lainaa

    26. Paroni Puolipallo 25.8.2015 10:28
      Tulos: +84 (92 ääntä)
      Tämä tapaushan ei tosiaan yksiselitteisesti rasismin tunnusmerkkejä olisi täyttänyt vaikka Mira tai perhe olisivat muita kuin valkoihoisia olleetkin. Jos olet eri mieltä, koen sen niin, että olet rasisti ja/tai ymmärrät kun sinulla on omia lapsia.

      Lainaa

    27. Tulos: -8 (24 ääntä)
      hmm: Aika rasistinen ilmaisu, että vain lapsen omaavat voisi ymmärtää, mutta ne joilla ei ole lapsia ei ymmärtäisi
      Ehkä kuitenkin on niin että tyhmät eivät ymmärrä.

      Lainaa

    28. Tulos: -64 (102 ääntä)
      Ajatelkaa tilanne toisinpäin: mustaihoinen kassatäti ja valkoiset vanhemmat kieltävät lasta puhumasta tälle. Automaattista rasismia! Nyt näin päin juttu onkin tyhmä.

      Lainaa

    29. Käyttäjä 25.8.2015 11:18
      Tulos: +94 (102 ääntä)
      En lopultakaan ymmärtänyt, mitä Mira tarkoitti rasismilla. Aluksi luulin että hän koki vanhempien "syrjivän" juuri häntä jonkin hämärän syyn takia, mutta lopuksi puhuu että se on rasistista että lapsi ei saa puhua yleensäkään puhua tuntemattomille...? Mutta miksi Mira ottaa henkilökohtaisesti ja jää paha mieli, jos hän itsekin huomaa että kyse olisi kenestä tahansa tuntemattomasta? "Sana voi tarkoittaa syrjintää, rasismia, kieltämistä tai mitä vain..." No jos Miran mielestä se tarkoittaa kieltämistä, niin sitten postauksen ehkä voisi ymmärtää, mutta miten ihmeessä se nyt voi tarkoittaa kieltämistä? Vai onko "rasismi" mitä tahansa hieman negatiivisen puoleista ihmisten välillä? Luulisin muuten että alkuperäinen tilanne tuli siitä että vanhemmat tuossa tilanteessa juuri huomasivat että tyttö on möläyttämäisillään jotain mitä ei julkisesti pitäisi.

      Lainaa

    30. Tulos: +86 (92 ääntä)
      Minkähän sortin -rasismin kohteeksi Mira koki joutuneensa, osaiskohan tuo edes määritellä? Jotenkin huvittavan symppis tuo viimeinen kommentti; "Tiedolla ja mielipiteellä ei ole mitään tekemistä keskenään." :D Aivan! Siinähän se koko jutun ydin paljastuikin.

      Lainaa

    31. Tulos: +67 (91 ääntä)
      Itse olen sitä mieltä, että ensi talvena, JOS lunta tulee ja JOS lapset tekevät lumiukkoja, viranomaisten pitäisi huolehtia siitä, että lumiukkojen joukossa on myös sopiva osa mustia ja ruskeita. Pelkästään valkoiset lumiukot opettavat lapset rasisteiksi aivan huomaamatta.

      Lainaa

    32. Tulos: +6 (40 ääntä)
      Siis miten joku voi nähä rasismin mielipide asiana? Tai siis sen, mikä on rasismia ja niin edellee. Rupesin täs kans miettii yht asiaa, joka on oikeestaa mietityttäny mua jo pidemmän aikaa. Miks tällasis tilanteis, ku lapsi menee puhuu vieraalle ihmiselle, tät vierast ihmist aletaa heti mulkoilla vihasesti? Tuskin täl vieraal henkilöl heti tulee mielee vaa poistuu paikalt tai sanoo lapselle "älä puhu mulle". Okei, jos se tekis noin, voi olla, et siitäki suututtais. Eli se on oikeestaa ihan sama, mitä sä teet, ku aina vanhemmat on vihasii. Kumma juttu kyl.

      Lainaa

    33. yli opisto hörho 25.8.2015 13:26
      Tulos: +79 (89 ääntä)
      Bussikuski ei sanonut päivää minulle tänään. Hirveää rasismia.

      Lainaa

    34. Tulos: -25 (41 ääntä)
      Mun mielestä on rasistista että tummaihoisille on olemassa sanasta "negros" johdettu termi "neekeri", mutta vaaleaihoisille on vaan "maitonaama". Kamalaa rasismia. Onneksi sanaa "neekeri" ei saa enää käyttää.

      Lainaa

    35. Tulos: +15 (21 ääntä)
      lobo: Minkähän sortin -rasismin kohteeksi Mira koki joutuneensa, osaiskohan tuo edes määritellä? Jotenkin huvittavan symppis tuo viimeinen kommentti; “Tiedolla ja mielipiteellä ei ole mitään tekemistä keskenään.” Aivan! Siinähän se koko jutun ydin paljastuikin.
      no ikärasismin tietysti!

      Lainaa

    36. Tulos: +46 (54 ääntä)
      Melko hurjaksi on mennyt tuo tasa-arvoistuminen. Miraakin voisi luulla teekkaripilaksi. Eivät kaikki mielipiteet ole samanarvoisia. Ei virheellinen tosiasiaväittämä muutu yhtään sen paremmaksi, että esittäjä kertoo sen olevan mielipide. Virheellisen tosiasiaväittämän esittely mielipiteenä nojaa implisiittiseen (kts. wikipedia) oletukseen mielipiteiden samanarvoisuudesta. Tällöin ilmiselvän virheen voi aluksi kohottaa mielipiteeksi ja sitten kertoa sen olevan yhtä hyvä kuin mikä tahansa mielipide tai tosiasiaväittämä. Ajatus on niin järjetön, että aivoon koskee. Mistähän moinen älyttömyys on tullut(ja miten sen saisi imaistua sinne takaisin). Mielipiteiden samanarvoisuuteen uskova joutuu nakkamaan roskikseen, mm. rationaalisen ajattelun, logiikan ja argumentit. Tuo, että Mira käytti rasismi -sanaa mielivaltaisesti on mokan virheistä pienin. Osansa voi olla sillä, että sanaa rasismi käytetään symbolina kaikelle pahalle ja sillä kevyesti hipaisemalla voi kumota argumentit ja määritellä totuuden. Aika kauaksi on wikipedian määritelmästä menty.

      Lainaa

    37. Tulos: -33 (59 ääntä)
      Tekisi mieli potkaista Miraa pilluun. Siinä teille rasismia.

      Lainaa

    38. Kuokkavieras 25.8.2015 16:59
      Tulos: +48 (56 ääntä)
      Jäi kovasti tää sirkus kiinnostamaan.

      Lainaa

    39. Dilledilledille 25.8.2015 21:52
      Tulos: +40 (48 ääntä)
      huhuh: Ajatelkaa tilanne toisinpäin: mustaihoinen kassatäti ja valkoiset vanhemmat kieltävät lasta puhumasta tälle. Automaattista rasismia! Nyt näin päin juttu onkin tyhmä.
      Tässä ollu mitään mustaa... valkosia kaikki :D mitä helkkaria

      Lainaa

    40. Römpsykkä 26.8.2015 10:36
      Tulos: +32 (42 ääntä)
      Englanniksi rasismi on racism ja se tulee sanasta race = rotu. Jos on pakko käyttää jotain mukamas hienoa sivistyssanaa niin voi käyttää diskriminaatiota, jolla saa viitata kaikenlaiseen syrjintään. Nykyajan trendi näyttä olevan, että jopa tarkoitushakuisesti etsitään kaikista mahdollisista tilanteista kokemuksia "syrjinnästä", jotta voi päästä avautumaan ja kauhistelemaan. Sen rasismi-sanan viljely kaikissa mahdollisissa tilanteissa ei vain ole älykästä eikä asiaankuuluvaa.

      Lainaa

    41. Tulos: +26 (38 ääntä)
      Tommi Takatukka: Tässä se vihdoin tuli julki! “Tiedolla ja mielipiteellä ei ole mitään tekemistä keskenään..” Oon ihmetellyt vihreiden, vasemmistolaisten, mediaväen ja kaikkien humanitääristä katastrofia puoltavien ihmisten mielenterveyttä, mutta täähän onkin hyvin kevyt ja ihan hauskakin tyyli: Tehdään politiikkaa fiiliksellä ja pidetään kynsin hampain kiinni mielipiteistä, joilla ei ole tiedon kanssa mitään tekemistä! Mielipide on nykyään arvokkaampi kuin tieto, tieto kun on ihan tylsää. Ja aika vaikeaa. Harmi vaan että kun politiikkaa ja uutisointia tehdään mielipiteiden perusteella niin kohdataan väkisin ilmiö ‘mielipide on kuin persereikä, jokaisella on sellainen ja toisen sellainen haisee pahalle’. Ja jos politiikkaakin tosiaan tehdään pelkällä tunteellisella persereikien haistelulla, niin ei ihme että koko maa haisee paskalle.
      Kyllä mä viittaisin tässä ennemin persuihin kuin vasemmistoon. Ups, jouduinkohan Putkosen listalle...

      Lainaa

    42. rottanpää 26.8.2015 16:08
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      "Tiedolla ja mielipiteellä ei ole mitään tekemistä keskenään." Juu, on tullut huomattua! Ihmekös jos maailma on vituillaan kun ei viitsitä edes tarkistaa faktoja ennen lopullisten mielipiteiden muodostamista.

      Lainaa

    43. Satunnainen randomi 27.8.2015 4:15
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Kuokkavieras: Jäi kovasti tää sirkus kiinnostamaan.
      Ehkä siellä on vain trampoliini tai semmoinen ja vanhempia nolottaisi jos muut huomasivat että lapsi ajattelee sen olevan sirkus. Lapsilla on usein hassuja käsityksiä sanojen merkityksistä ja aikuiset nolostelevat sitä yleensä ihan turhaan. Mutta on niitä kyllä joskus aikuisillakin.

      Lainaa

    44. Tulos: +34 (38 ääntä)
      Kaikilla ei vain pitäisi olla oikeutta edes siihen mielipiteeseensä, koska eivät tiedä, mitä mielipide tarkoittaa. Lukaiskaapa tämä erinomainen artikkeli aiheesta: "No, it's not your opinion. You're just wrong" http://www.houstonpress.com/arts/no-it-s-not-your-opinion-you-re-just-wrong-updated-7611752

      Lainaa

    45. Tulos: -2 (24 ääntä)
      Rasismia tuntuu nykyään olevan ihan kaikkialla jos siis puolueellista mediaa uskoo.

      Lainaa

    46. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Tuukka: Kaikilla ei vain pitäisi olla oikeutta edes siihen mielipiteeseensä, koska eivät tiedä, mitä mielipide tarkoittaa. Lukaiskaapa tämä erinomainen artikkeli aiheesta: “No, it’s not your opinion. You’re just wrong” http://www.houstonpress.com/arts/no-it-s-not-your-opinion-you-re-just-wrong-updated-7611752
      Pelkkä peukku tuntui vähän vaisulta, sillä niin oli hyvä linkkivinkki Tuukalta.

      Lainaa

    47. Tulos: +4 (12 ääntä)
      Kukaan kuullu asiasta ku ammattirasismi?? Ku silt toi vaikuttais

      Lainaa

    48. Rotutohtori 27.8.2015 20:27
      Tulos: +12 (30 ääntä)
      Sanna: ikäras
      Ikärasismi sanana on aivan peestä. Ikäihmisten harjoittamaa rotusyrjintää? ikäihmisiin kohdistuvaa rotusyrjintää? Joo, jompaa kumpaa sen täytyy tarkoittaa. Sitä paitsi rasismikorttia tungetaan nykyään joka tuutista. Kuka teistä suvaitsevaisista kävelisi illalla mamulähiössä? Sellaisessa hyvin kehittyneeseen, kunten Rinkeby?

      Lainaa

    49. Rotutohtori 27.8.2015 20:29
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Hyvin mä lainaan ja kirjoitan... *hyvin kehittyneessä

      Lainaa

    50. Tulos: +19 (23 ääntä)
      "Yhyhyyy... Äiti ei halunnut tyttären kertovan minulle juttuaan loppuun koska rasismi!" Ei jumalauta. Kyllä tostakin on nykyään tullut sellainen saatana muotisana, että oksat pois. Tekisi mieli lisätä tähän Inigo Montoyan kuva elokuvasta "Prinsessan ryöstö" jossa teksti: "You keep using that word. I don't think it means what you think it means". Mira, mene pois ja lue suomenkielen sanakirjaa ja katso mitä sana "rasismi" tarkoittaa.

      Lainaa

    51. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Tää on rasismia kun te ette hyväksy sitä että Miran mielestä toi oli rasismia! Se kun on teemana nyt... Kielipoliisi-Jukalle hatunnosto sitkeydestä :)

      Lainaa

    52. Pedro Cucaracha 3.9.2015 11:54
      Tulos: -24 (26 ääntä)
      Tässä on mielenkiintoista, että on täytyny kertoa tuossa välissä että Mira on valkoihoinen. Olisiko tilanne ollut erilainen jos värit olisivat olleet päinvastaiset?

      Lainaa

    53. Tulos: +28 (32 ääntä)
      Pedro Cucaracha: Tässä on mielenkiintoista, että on täytyny kertoa tuossa välissä että Mira on valkoihoinen. Olisiko tilanne ollut erilainen jos värit olisivat olleet päinvastaiset?
      Kaikki tilanteen henkilöt olivat vaaleita suomalaisia, eli miten päinvastaiset? Kaikki tummia?

      Lainaa

    54. Tulos: +4 (14 ääntä)
      Rasismista on muutenkin tullut täysin merkityksetön sana kun idiootit kiljuu sitä beigeille laastareille ja vaikka mille mikä ei ole rasismia nähnytkään...

      Lainaa

    55. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Jos perhe maksoi kortilla, niin miten äiti jää odottamaan vaihtorahoja kassalle? O.o

      Lainaa

    56. Tulos: +5 (11 ääntä)
      Alkaa väeltä olla pikkuhiljaa hukasss että mitä rasismi on... Ikärasismi eu ole mikään oikea termi koska karkealla suomellaha se olis ikärotusyrjintää..

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: rasismi, rasisti, syrjintä, lapsi, kaupassa, kassa