Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Raskaana vai läski?

Laihduta nyt se vauva pois!
Raskaana vai läski?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 142 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +2743 (2757 ääntä)
      Ai ku jonkun itsetunto voi olla hajalla.

      Lainaa

    2. hattufolio 3.9.2015 3:47
      Tulos: +2095 (2245 ääntä)
      Niin, kumpi se nyt on seksikkäämpää; nainen kauneimillaan raskaana ollessaan vaiko bikineissä sormi suussa. Mutta kuhan miehet tykkää.

      Lainaa

    3. Tulos: +1844 (1874 ääntä)
      mene heidi roskiin.

      Lainaa

    4. Tulos: +922 (1080 ääntä)
      Heidi hedelmätön.

      Lainaa

    5. Tulos: +812 (1004 ääntä)
      Taitaapi Heidillä olla hiukan hiekkaa p......

      Lainaa

    6. paskanaamghdh 3.9.2015 4:15
      Tulos: -146 (846 ääntä)
      Mitä vittua nyt, ampuis ittensä toi Heidi

      Lainaa

    7. Tulos: +1111 (1129 ääntä)
      Mä todella toivon että tämä on vitsi mutta pahoin pelkään. Heidi, hakisit apua tuohon.

      Lainaa

    8. Tulos: +1787 (1815 ääntä)
      "Voi luoja mitä nykyajan naisille on tapahtunu..." Niinpä. Laitellaan itsestä kiusottelevia ja seksikkäitä bikinikuvia tykkäysten toivossa.

      Lainaa

    9. Mari Sija 3.9.2015 5:16
      Tulos: +886 (1028 ääntä)
      Mulle on mysteeri miten jotkut naiset turpoaa raskauden aikana joka puolelta ja näyttää loppuvaiheessa tynnyriltä, ja jotkut kehittää vaan valtavan pallon vatsan kohdalle. Ja mitä Paulan muotoihin tulee: näyttää ihan mielettömän hyvältä.

      Lainaa

    10. pallinaama 3.9.2015 5:19
      Tulos: +833 (887 ääntä)
      Paula on sentään saanut, toisin kuin Heidi.

      Lainaa

    11. voivitullapäähän 3.9.2015 5:19
      Tulos: +1219 (1237 ääntä)
      "otan seksikkäitä kuvia ja pistän someen, saan miehiltä paljon tykkäyksiä, mee vaikka ite kattomaan! ai minä, huomiohuora???? JUMALAUTA" PS. kerrotaanko heidille rintojen tarkoitus vai lähetetäänkö takaisin peruskouluun?

      Lainaa

    12. olisinnäyttänytaivaanmerkit 3.9.2015 5:23
      Tulos: +1011 (1061 ääntä)
      Oonko ainoo ketä jäi vituttamaan ettei Paula servannu kunnolla tota kusipäätä?

      Lainaa

    13. Tulos: -189 (405 ääntä)
      Mari Sija: Mulle on mysteeri miten jotkut naiset turpoaa raskauden aikana joka puolelta ja näyttää loppuvaiheessa tynnyriltä, ja jotkut kehittää vaan valtavan pallon vatsan kohdalle. Ja mitä Paulan muotoihin tulee: näyttää ihan mielettömän hyvältä.
      Noo se turpoaminenhan nyt on lähinnä lihomista sillon kun lopputulos on sitä mitä kuvailit. Itseään ei ole mikään pakko syödä raskaana kaksinkertaiseksi. Heidinkaltaiset nyt ovat jonkinlainen tämän ajan sivutuote. En ymmärrä miksi Paula jäi noinkaan kauaksi aikaa vastailemaan moisiin typeryyksiin.

      Lainaa

    14. Lootushka 3.9.2015 5:42
      Tulos: +677 (699 ääntä)
      olisinnäyttänytaivaanmerkit: Oonko ainoo ketä jäi vituttamaan ettei Paula servannu kunnolla tota kusipäätä?
      No vähän kieltämättä :D Toisaalta Heidin kaltaiset horot eivät koskaan lopeta päänaukomista, vaikka olisivat selvästi väärässä. Paula oli kypsempi osapuoli, kun jätti apinan meuhkaamaan itsekseen.

      Lainaa

    15. Tulos: +317 (395 ääntä)
      Miksi se on noin vihanen? Ja tosiaan, mitä nykyajan naisille on tapahtunu? Ei minkäänlaisia käytöstapoja.

      Lainaa

    16. Tulos: -312 (412 ääntä)
      "hei mulla on pallo mahassa.kattokaa ku hieron sitä" XD Sanavalmis tyty :)

      Lainaa

    17. Tulos: +222 (320 ääntä)
      "Voi luoja, mitä nykyajan naisille on tapahtunut". Herää kysymys, että minkähän ikäinen Heidi sitten itse on? Kommenttien perusteella korkeintaan 18. Heidi, saavutko vastaanotolleni ja menet huoneeseen uuni nro:3?

      Lainaa

    18. Tulos: +118 (126 ääntä)
      Hämmentävää,tää oli eka juttu minkä tälle aamua netistä luin,hämmennyin Heidin jutuista kertakaikkisen paljon.

      Lainaa

    19. S. aivartelija 3.9.2015 6:55
      Tulos: +607 (619 ääntä)
      Se turpoaminen ei ole aina lihomista, joskus on. Toisilla on taipumus raskausaikana saada nestekertymää vaikka ei söisi mitenkään liikaa. Itsellä ei tullut mitään näistä yleisistä ongelmista, mutta mm. eräs tuntemani liikunallinen ihminen turposi todella paljon ihan lopussa nesteistä. Kiittäkää vaan tästäkin tiedosta.

      Lainaa

    20. Tulos: +348 (354 ääntä)
      Mari Sija: Mulle on mysteeri miten jotkut naiset turpoaa raskauden aikana joka puolelta ja näyttää loppuvaiheessa tynnyriltä, ja jotkut kehittää vaan valtavan pallon vatsan kohdalle. Ja mitä Paulan muotoihin tulee: näyttää ihan mielettömän hyvältä.
      Se on geeneistä kiinni se. Meikäläisestä tuli jumalaton möykky raskauden aikana, siinä missä naapurinrouva näytti herneen nielaisseelta. Tasan ei mee nallekarkit :D Kyllä se läski siitä sitten aika nopeasti sulaakin, puolessa vuodessa sitä on jo hoikempi kuin ennen odotusta.

      Lainaa

    21. Tulos: +375 (427 ääntä)
      Banaani: Noo se turpoaminenhan nyt on lähinnä lihomista sillon kun lopputulos on sitä mitä kuvailit. Itseään ei ole mikään pakko syödä raskaana kaksinkertaiseksi. Heidinkaltaiset nyt ovat jonkinlainen tämän ajan sivutuote. En ymmärrä miksi Paula jäi noinkaan kauaksi aikaa vastailemaan moisiin typeryyksiin.
      Ei se kuule kultapieni ole syömisestä kiinni. Mä olen ollut kolmesti raskaana, joka kerta painoa on tullut grammalleen yhtä paljon, vaikka syömiset on joka kerta olleet täysin erilaiset. Ekalla kerralla tosiaan pötköttelin sohvalla ja söin minkä käsiini sain ja 30kg siitä tuli. Tosin vauvan ollessa 4kk, olin taas ennallani. Sama kilomäärä tuli joka raskauden aikana, riippumatta siitä miten söin. Viimeisimmällä kerralla juoksin kieli vyön alla töissä ja kahden alle 5v:n perässä ja olin tiukasti sokerilakossa, mutta niin vain tuli taas se 30kg. Joka suli pois parissa kuukaudessa vauvan tultua maailmaan. Nämä on näitä, jänniä juttuja.

      Lainaa

    22. miumaumamma 3.9.2015 8:04
      Tulos: +239 (257 ääntä)
      Olisiko Heidi nyt tässä tapauksessa itse se kateellinen, vai mistä kenkä puristaa?

      Lainaa

    23. Tulos: +188 (196 ääntä)
      Kaunis nainen sisältä tämä Heidi...

      Lainaa

    24. Tulos: +279 (303 ääntä)
      Näistä kuvista pitäs saada semmonen "tykkää/jaa kumpi on kauniimpi kuva" vertailu kiertämään nettiin... vois sit heidi ihmetellä miksei sormen imeskely kuva voittanutkaan....

      Lainaa

    25. käpälä 3.9.2015 8:32
      Tulos: +414 (416 ääntä)
      "Ai mä huomiohuoraan? Tais loppuu argumentit kesken ku pitää alkaa nimitteleen, säälittävää" Heidi, sun argumentit tais loppua ensin, koska toinen kommenttisi kuvaan alkoi sanoilla "Jos mä olisin noin läski"...

      Lainaa

    26. Tulos: +98 (188 ääntä)
      Juuri eilen mietin, etten tunne/tiedä yhtäkään mukavaa ja täyspäistä Heidiä.

      Lainaa

    27. Tulos: +95 (129 ääntä)
      Heidi, olet idiootti ja lapsellinen bimbo jota ei loppupeleissä kukaan halua. Itselläni enemmän pistää silmään juurikin nämä raskauden eri vaiheisiin liittyvät kuvat. Mene ja tutki pintaa syvemmältä.

      Lainaa

    28. Tulos: +265 (267 ääntä)
      Miksikähän Paulalla on edes tuollaisia henkilöitä kaverilistallaan? Olisin suorittanut kaverinpoisto-operaation hyvin joutuisaan tuollaisten kommenttien jälkeen.

      Lainaa

    29. Tulos: -7 (69 ääntä)
      Heidilläkin "musiikkimaku" vaihtuu vielä. Vaikuttaa parikymppiseltä, jolla kehitys pysähtynyt 13v tasolle. Kyllä Heidi vielä voi kehittyä.

      Lainaa

    30. juliushulius 3.9.2015 9:04
      Tulos: -266 (316 ääntä)
      Kata: Se on geeneistä kiinni se. Meikäläisestä tuli jumalaton möykky raskauden aikana, siinä missä naapurinrouva näytti herneen nielaisseelta. Tasan ei mee nallekarkit Kyllä se läski siitä sitten aika nopeasti sulaakin, puolessa vuodessa sitä on jo hoikempi kuin ennen odotusta.
      Ne geenit siis luo tyhjästä ylimääräistä energiaa, josta rasvasolut sitten saavat rakennusainetta? Olisiko sulla laittaa edes yksi tutkimus, joka tukee tuota väitettä?

      Lainaa

    31. Tulos: +116 (160 ääntä)
      Niin, mitä ihmettä nykyajan naisille on tapahtunut? Ennen vanhaan kaikki juoksentelivat nakupelleinä keihäät kädessä villieläinten perässä, naiset lyllyivät perässä pallomahoineen ja lapset käsistä roikkuen. Silloin vielä hieroivat toistensa hartioita, imettivät toistensa lapsia ja iloitsivat yhdessä yhden naisen kauniista vauvamahasta. Mokomat Heidit, kun ovat menneet pilaamaan kunnon vanhanaikaiset naiset. Onneksi on näitä Pauloja, jotka pitävät perinteitä yllä nyky-yhteiskuntaan sopivalla tavalla :)

      Lainaa

    32. insinörtti 3.9.2015 9:24
      Tulos: -469 (549 ääntä)
      Heidin tapa ilmaista oma mielipide on hieman kärkäs.. mutta oon kyllä 100% samaa mieltä että ei siinä oo mitään kaunista jos näkee ulospäin että on pulla uunissa. Ok-set-ta-vaa niin monella tavalla.

      Lainaa

    33. Tulos: +298 (330 ääntä)
      insinörtti: Heidin tapa ilmaista oma mielipide on hieman kärkäs.. mutta oon kyllä 100% samaa mieltä että ei siinä oo mitään kaunista jos näkee ulospäin että on pulla uunissa. Ok-set-ta-vaa niin monella tavalla.
      Haluaisitko hieman selventää niitä tapoja, joilla se on "oksettavaa"? En ole moista ennen kuullut, ja ihan näin sosiaalitieteilijänä kiinnostaa, että mikä raskaana olemisessa kuvottaa (pl. aamupahoinnit ja muut itse raskaana olevan henkilön kokemukset).

      Lainaa

    34. Tulos: -121 (197 ääntä)
      Kata: Ei se kuule kultapieni ole syömisestä kiinni. Mä olen ollut kolmesti raskaana, joka kerta painoa on tullut grammalleen yhtä paljon, vaikka syömiset on joka kerta olleet täysin erilaiset. Ekalla kerralla tosiaan pötköttelin sohvalla ja söin minkä käsiini sain ja 30kg siitä tuli. Tosin vauvan ollessa 4kk, olin taas ennallani. Sama kilomäärä tuli joka raskauden aikana, riippumatta siitä miten söin. Viimeisimmällä kerralla juoksin kieli vyön alla töissä ja kahden alle 5v:n perässä ja olin tiukasti sokerilakossa, mutta niin vain tuli taas se 30kg. Joka suli pois parissa kuukaudessa vauvan tultua maailmaan. Nämä on näitä, jänniä juttuja.
      Elä turhaan minua kullittele, et sinä sillä asetu yläpuolelle :D en sanonut että turpoaminen on aina lihomista enkä että syödyn määrän ja kerääntyneen painon välinen suhde olisi aina lineaariseksi todettavissa. Tuossa nyt vedin kyllä vähän mutkaa suoraksi kommentissani MYÖNNÄN, mutta niin teit sinäkin jos luulit tuon oman esimerkkisi olevan jotenkin erinomainen todiste sitä vastaan mitä yritin sanoa. Jos näytetään kauttaaltaan "tynnyriltä" niin minulle tulee mielikuva sellaisesta raskaudesta jossa todellakin on lihottu. Se loppuajan nesteturvotus oli kyllä tiedossa, on sitä läheltä seurattu mutta en olisi silloin kyllä avovaimoani tynnyriksi kuvaillut :) notta juu, liian aikaisin aamulla näköjään tulin kirjoittelemaan, vastaväitteet sanomisilleni ovat paikallaan.

      Lainaa

    35. Tulos: +113 (117 ääntä)
      Banaani: Noo se turpoaminenhan nyt on lähinnä lihomista sillon kun lopputulos on sitä mitä kuvailit. Itseään ei ole mikään pakko syödä raskaana kaksinkertaiseksi. Heidinkaltaiset nyt ovat jonkinlainen tämän ajan sivutuote. En ymmärrä miksi Paula jäi noinkaan kauaksi aikaa vastailemaan moisiin typeryyksiin.
      Ja osalle tulee lopussa ihan hillitön turvotus. Joka laskee sitten kyllä yhtä nopeasti kun tulikin kunhan muksu on saatu pihalle.

      Lainaa

    36. Tulos: +7 (67 ääntä)
      Anteeksi, mitä minä juuri luin?

      Lainaa

    37. Käyttäjä 3.9.2015 9:54
      Tulos: +180 (184 ääntä)
      juliushulius: Ne geenit siis luo tyhjästä ylimääräistä energiaa, josta rasvasolut sitten saavat rakennusainetta? Olisiko sulla laittaa edes yksi tutkimus, joka tukee tuota väitettä?
      No ei kun vaikka niin, että raskaana ollessa saa energian hyötykäyttöön tehokkaammin, jolloin alkaa kerätä rasvaa vaikka söisi täsmälleen samoin kuin ennen. Toki monilla myös syöminen lisääntyy, mutta ei kaikilla. Kyllähän ongelma korjaantuisi syömällä entistä vähemmän, mutta se ei raskausaikana ole oikein järkevää, kun pitäisi kaikki ravinteet kuitenkin saada. Mutta ei sitä vastaan pidäkään välttämättä taistella kynsin hampain, jos luonto sinulle tahtoo varmistaa vähän lisää energiaa eikä kyse ole omasta suklaan mättämisestä. Muutama rasvakilo raskausaikana ei ole mikään huono juttu, luonto on tarkoittanut sen imetysvarastoksi. Se lähtee pois ajallaan. Jos ei lähde esim. puolessa vuodessa, niin mietitään sitten niitä syömisiä.

      Lainaa

    38. Tulos: +344 (348 ääntä)
      Väittäisin että isompi skandaali olisi ollut se, jos Audrey Hepburnista olisi levinnyt sormia imevä bikinikuva.

      Lainaa

    39. Fluttershy 3.9.2015 10:02
      Tulos: +165 (177 ääntä)
      "Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin, kun Paula julkaisi raskauskuvan facebookissa."

      Lainaa

    40. Tulos: +294 (296 ääntä)
      Hienoa että Heidi naureskelee Paulan "argumenttien loppumiselle", kun itsellä ei sellaista ole missään vaiheessa ollutkaan. On se jännä.

      Lainaa

    41. Tulos: +153 (157 ääntä)
      Heidillä on niin monia ruuveja löysällä, ettei niitä jaksa luetella tässä. Heidi on myötähäpeän tuolla puolen.

      Lainaa

    42. Käyttäjä 3.9.2015 10:07
      Tulos: +237 (243 ääntä)
      Mitä nykyajan naisille on tapahtunu... Tämä on tosiaan hyvä kysmys. Miksi kaikki mikä viittaa ihmisen isoon kokoon, on jotain kamalaa ja ällöä ja viimeiseen asti vältettävää? Sehän on aika selvä ettei kukaan halua olla 200-kiloinen, mutta jos jollain on vaikka 5-10 kg ylimääräistä eikä ole sen enempää lihomassa, niin mikä kumma siinä on niin kamalaa? Semmoinen määrä ei ole terveydellekään pahaksi. Näyttää pahalta vai? No ei kaikkien mielestä. Puhdas mielipidekysymys. Ja jos on raskaana, niin mitä huonoa siinä on jos maha on iso? Jos laitan pussiin jalkapallon niin se pussihan pullottaa, siitä ei pääse mihinkään. Pitäisikö sitä hävetä ja piilotella vain siksi että isosta mahasta voi myös tulla mieleen läskiä? Ei mitään logiikkaa.

      Lainaa

    43. Tulos: +194 (194 ääntä)
      yeah: Ai ku jonkun itsetunto voi olla hajalla.
      Heidillä ole itsetuntoa, koska hän ei näe itseään eikä kykene näkemään muitakaan kuin miehen seksuaaliobjektina, ikäänkuin ei ihmisessä muita ulottuvuuksia olisikaan. Psykiatrian saralle hommia.

      Lainaa

    44. adfadcrack 3.9.2015 10:38
      Tulos: -59 (215 ääntä)
      Reksi: Haluaisitko hieman selventää niitä tapoja, joilla se on “oksettavaa”? En ole moista ennen kuullut, ja ihan näin sosiaalitieteilijänä kiinnostaa, että mikä raskaana olemisessa kuvottaa (pl. aamupahoinnit ja muut itse raskaana olevan henkilön kokemukset).
      En ole insinörtti, mutta vastaan silti. Onko sosiaalitieteilijä kuunaan kuullut, että ihmiset saattavat olla eri mieltä asioista, ja varustettuja erilaisilla elämänarvoilla ja kiinnostuksen kohteilla? Siinä kai sen suurempaa "selventämistä" ole. Heidin tapa ilmaista asia on toki vähintään perseestä, enkä häntä millään tavoin puolustele. Kuitenkin lapset, vauvat, ja kaikki raskauteen liittyvät asiat voivat olla hyvinkin vastenmielisiä joidenkin mielestä. Kuten itseni. Omalta osaltani toki hoidan asian niin, että esim. Facebookissa piilotan feedistäni asiat, joita en halua nähdä, ja sen sijaan keskityn itseäni kiinnostaviin asioihin.

      Lainaa

    45. Tulos: +74 (88 ääntä)
      E: Hienoa että Heidi naureskelee Paulan “argumenttien loppumiselle”, kun itsellä ei sellaista ole missään vaiheessa ollutkaan. On se jännä.
      On jännä, on. Olen miettinyt, onko aivojen puuttuminen synnynnäistä vai opittua, mutta joka tapauksessa se amputoi ihmisestä ihmisyyden pois. MIKÄ tämä Heidi siis on?

      Lainaa

    46. Tulos: +128 (134 ääntä)
      Täytyypä sanoa, että jos Audrey Hepburnista ois julkaistu kuva bikineissä imuttelemassa sormea, niin olis varmaan tullut isompi kohu kuin tällaisesta raskauskuvasta... että jos nyt esimerkkejä halutaan analysoida.

      Lainaa

    47. Tulos: +127 (145 ääntä)
      ainut mikä tossa oli oksettavaa, niin Heidi itse!! Ja valitettavasti mulla on hyvä mielikuvitus, niin nousi kuvottava kuva jostain huomiohuoraavasta teinistä rinnat töttöröllä, bikineissä nuolemassa sormea =D

      Lainaa

    48. Tulos: -154 (236 ääntä)
      hattufolio: Niin, kumpi se nyt on seksikkäämpää; nainen kauneimillaan raskaana ollessaan vaiko bikineissä sormi suussa. Mutta kuhan miehet tykkää.
      Kauneimmillaan? No eikä ole. Pidätkö myös peräpukamia ja raskausarpia kauniina?

      Lainaa

    49. yli opisto hörho 3.9.2015 11:00
      Tulos: +11 (17 ääntä)
      Hieno ihminen.

      Lainaa

    50. juliushulius 3.9.2015 11:14
      Tulos: -92 (116 ääntä)
      Käyttäjä: No ei kun vaikka niin, että raskaana ollessa saa energian hyötykäyttöön tehokkaammin, jolloin alkaa kerätä rasvaa vaikka söisi täsmälleen samoin kuin ennen. Toki monilla myös syöminen lisääntyy, mutta ei kaikilla. Kyllähän ongelma korjaantuisi syömällä entistä vähemmän, mutta se ei raskausaikana ole oikein järkevää, kun pitäisi kaikki ravinteet kuitenkin saada. Mutta ei sitä vastaan pidäkään välttämättä taistella kynsin hampain, jos luonto sinulle tahtoo varmistaa vähän lisää energiaa eikä kyse ole omasta suklaan mättämisestä. Muutama rasvakilo raskausaikana ei ole mikään huono juttu, luonto on tarkoittanut sen imetysvarastoksi. Se lähtee pois ajallaan. Jos ei lähde esim. puolessa vuodessa, niin mietitään sitten niitä syömisiä.
      Aivan. Toisin sanoen kyse on siis edelleenkin energiansaannin suhteesta kulutukseen. Viestissä johon alunperin vastasin väitettiin että kyse on geeneistä, ei syömisestä.

      Lainaa

    51. Tulos: +219 (235 ääntä)
      Heidi on vastenmielisin nainen, johon olen koskaan törmännyt. Itsetunto nollissa, joten sitä pönkitetään haukkumalla muita naisia, koska miesten huomio on verrannollinen itseisarvoosi. Ei miesten huomiota = ei minkäänlaista ihmisarvoa. Naisen vartalo on olemassa vain miehen tyydyttämistä varten, ja jos joku menee sen pilaamaan hankkiutumalla raskaaksi, ei hänellä ole enää mitään virkaa yhteiskunnalle (lue: miehille). Heidi oikeesti, oot niin vastenmielinen että tekisi mieli sortua epäkypsiin nimittelyihin, mutta hillitsen itseni. Paula näyttää äärettömän kauniilta kuvassa.

      Lainaa

    52. Keplotinkello 3.9.2015 11:42
      Tulos: +167 (195 ääntä)
      insinörtti: Heidin tapa ilmaista oma mielipide on hieman kärkäs.. mutta oon kyllä 100% samaa mieltä että ei siinä oo mitään kaunista jos näkee ulospäin että on pulla uunissa. Ok-set-ta-vaa niin monella tavalla.
      Näytähän sitten nainen jonka raskaus ei ulospäin näy. Tai pitäisikö raskaana olevien pysyä koko ajan kotona 24/7 ettei sinun tai Heidin kaltaisten päivä/elämä mene pilalle? Tai miten olisi, jos raskaus kiellettäisiin tai säädetään laki ettei raskaana oleva saa kulkea ulkona muulloin kuin yöllä tai aikaisin aamulla. Ymmärrän mielipiteet kullakin mutta en ymmärrä miten raskaus voi olla noin vastenmielistä jollekin.

      Lainaa

    53. Keplotinkello 3.9.2015 11:46
      Tulos: +129 (185 ääntä)
      Just..: Kauneimmillaan? No eikä ole. Pidätkö myös peräpukamia ja raskausarpia kauniina?
      Näkyykö raskausarvet ja pukamat vaatteiden läpi vai onko sinulla röntgenkatse? Kyllä melko moni nainen on kauneimmillaan raskaana. Huokuu hedelmällisyyttä ja kauneutta.

      Lainaa

    54. Tulos: -246 (266 ääntä)
      Onhan toi muija läski.

      Lainaa

    55. Tulos: -135 (167 ääntä)
      Mari Sija: Mulle on mysteeri miten jotkut naiset turpoaa raskauden aikana joka puolelta ja näyttää loppuvaiheessa tynnyriltä, ja jotkut kehittää vaan valtavan pallon vatsan kohdalle.
      Ei se ole mikään mysteeri. Toiset makaa koko raskausajan sohvalla syömässä sipsejä ja suklaata, ja toiset elää normaalia, aktiivista elämää, liikkuu paljon ja syö terveellisesti.

      Lainaa

    56. Tulos: +102 (104 ääntä)
      Banaani: Noo se turpoaminenhan nyt on lähinnä lihomista sillon kun lopputulos on sitä mitä kuvailit. Itseään ei ole mikään pakko syödä raskaana kaksinkertaiseksi. Heidinkaltaiset nyt ovat jonkinlainen tämän ajan sivutuote. En ymmärrä miksi Paula jäi noinkaan kauaksi aikaa vastailemaan moisiin typeryyksiin.
      Ei se ihan noinkaan mene. Mä turposin helteillä loppuraskaudessa ihan järkyttävästi

      Lainaa

    57. Tulos: +184 (212 ääntä)
      adfadcrack: Onko sosiaalitieteilijä kuunaan kuullut, että ihmiset saattavat olla eri mieltä asioista, ja varustettuja erilaisilla elämänarvoilla ja kiinnostuksen kohteilla?
      En ole kiinnostunut autoista, puutarhanhoidosta, koirien kasvatuksesta tai tieteiskirjallisuudesta. Eivät ne kuitenkaan okseta minua. On eri asia olla tykkäämättä jostain kuin kokea oksetusta sitä koskaan. Jälkimäinen on huolestuttavaa.

      Lainaa

    58. Heidi, jos luet näitä. 3.9.2015 12:48
      Tulos: +185 (191 ääntä)
      Mielestäsi Paulan laittama kuva oli huono faceen jaettavaksi? Paulan kuva edustaa suurta vaihetta hänen elämässään ja kaikki näkee kuvasta, että jännitys tiivistyy, kun on synnytys käsillä. Sinun kuvistasi ja kommenteistasi sain taas sellaisen käsityksen, että luulet, että facebook olisi jokin tykkäysten kalastus sivusto. Laitat itsestäsi paljastelevia kuvia tykkäysten toivossa? ja ihmettelet mikä nykyajan naisia vaivaa? Sinä ja sinunlaisesi ihmiset heitä vaivaavat.

      Lainaa

    59. Keplotinkello 3.9.2015 12:57
      Tulos: +162 (172 ääntä)
      Raino: Onhan toi muija läski.
      Ei vaan raskaana. Täysin eri asia.

      Lainaa

    60. KusisinHeidinMuroihin 3.9.2015 13:01
      Tulos: +45 (55 ääntä)
      Toi Heidihän selvästi trollaa! Paula oli asianmukainen ja järkevä kun ei lähtenyt tollaseen provoon mukaan. Respektit Paulalle ja Heidi näyttää ja vaikuttaa ihan vitun idiootilta! Ja kyllä! Kyllä kieltämättä silti vähän ärsyttää ettei tuo Heidi saanut kunnolla nenilleen!

      Lainaa

    61. nonniin... 3.9.2015 13:13
      Tulos: +59 (71 ääntä)
      Vaikuttais ihan siltä, että Heidi on syyllistynyt lapsipornon jakamiseen. Eihän toi voi olla täysi-ikänen tai sitten on pahasti jäänyt jälkeen! Miten ees kehtaa kirjottaa mitään noin typerää?!? Ihan täyttä sontaa, säälittää koko tapaus

      Lainaa

    62. Tulos: +182 (184 ääntä)
      Ihan Heidille tiedoksi että Hepburnista ON julkaistu raskausajan kuvia ilman skandaalia.

      Lainaa

    63. jukkapalmu 3.9.2015 13:29
      Tulos: -104 (156 ääntä)
      Mun poika on nyt 6 viikkoa, eli raskaana oltiin vielä hetki sitten ja onhan se sekisikäs se masu, jos se on seksikäs masu. Niitä kun on monenlaisia. Tai oikeastaan kahdenlaisia. Ennestään lihaville näyttää tulevan sellanen laaja joka paikasta pullottava ja vähän roikkuvakin rölly, joka ei todellakaan ole sksikäs, mutta hoikille, kuten kuvan nainen ja oma vaimo on se masu syntyy silleen nätisti eteenpäin tasaisen pyöreästi. Takaapäin katsottuna ei edes huomaa että on raskaana. Se on seksikäs.

      Lainaa

    64. Asiantuntia 3.9.2015 13:32
      Tulos: +27 (69 ääntä)
      Heidi ei ilmeisesti ole huomiohuora vaan huora. Siinä on selvä ero!

      Lainaa

    65. Tulos: +79 (83 ääntä)
      https://www.google.fi/search?q=audrey+hepburn+pregnant+pictures&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIxrKZ9NvaxwIVwgssCh3z9wI5&biw=1366&bih=667 Jätän tämän vain tähän.

      Lainaa

    66. Tulos: -16 (48 ääntä)
      MIKSI kaikki maailman ihmiset ei menneet tykkäämään tästä kuvasta - se olisi ollut ihanaa!

      Lainaa

    67. Tulos: +98 (100 ääntä)
      Mari Sija: Mulle on mysteeri miten jotkut naiset turpoaa raskauden aikana joka puolelta ja näyttää loppuvaiheessa tynnyriltä, ja jotkut kehittää vaan valtavan pallon vatsan kohdalle. Ja mitä Paulan muotoihin tulee: näyttää ihan mielettömän hyvältä.
      Mulla teki raskausmyrkytys tuon tynnyrimäisyyden. Turposin ihan jäätävästi, jotain 35kg, 5viikkoa synnytyksestä olin lähtöpainossa. ;)

      Lainaa

    68. Tulos: -115 (157 ääntä)
      hattufolio: Niin, kumpi se nyt on seksikkäämpää; nainen kauneimillaan raskaana ollessaan vaiko bikineissä sormi suussa. Mutta kuhan miehet tykkää.
      Bikineissä nainen sormi suussa :) sen voin kertoa XD se on seksikkäämpää kun raskaana oleva.

      Lainaa

    69. Tulos: +53 (97 ääntä)
      yeah: Bikineissä nainen sormi suussa sen voin kertoa se on seksikkäämpää kun raskaana oleva.
      Kiitos tärkeästä mielipiteestäsi, seksisti.

      Lainaa

    70. mimamumome 3.9.2015 16:23
      Tulos: +55 (79 ääntä)
      yeah: Bikineissä nainen sormi suussa sen voin kertoa se on seksikkäämpää kun raskaana oleva.
      Nooh, voin sanoa ettei ihan kaikki miehet asiaa noin näe. Eikä mies kuitenkaan ole outo, jos pitää raskaana olevaa naista seksikkäänä. Makunsa kullakin, eikö?

      Lainaa

    71. adfadcrack 3.9.2015 16:24
      Tulos: -76 (124 ääntä)
      beaume: En ole kiinnostunut autoista, puutarhanhoidosta, koirien kasvatuksesta tai tieteiskirjallisuudesta. Eivät ne kuitenkaan okseta minua. On eri asia olla tykkäämättä jostain kuin kokea oksetusta sitä koskaan. Jälkimäinen on huolestuttavaa.
      Mielestäni on hieman ontuva vertaus rinnastaa autot, puutarhanhoito, koirien kasvatus ja tieteiskirjallisuus saman arvoiseksi asiaksi ihmisten lisääntymisen kanssa. Elämän isommat asiat ehkä koetaan voimakkaammin kuin pienemmät, niin hyvässä kuin pahassa? Toisaalta mikäpä minä olen määrittämään, mikä kenellekin on pieni tai iso asia. Veikkaisin kuitenkin, että enemmistölle lisääntyminen on suurempia tunteita herättävä asia, kuin vaikka tieteiskirjallisuus. En oikein ymmärrä jeesustelevan kommenttisi pointtia. Tarve kertoa, että mielipiteet, jotka poikkeavat omistasi ovat vääriä?

      Lainaa

    72. Tulos: +35 (39 ääntä)
      yeah: Ai ku jonkun itsetunto voi olla hajalla.
      Ja pahasti

      Lainaa

    73. Tulos: +37 (49 ääntä)
      Läskipallo mahassa ja haikara tuo lapset

      Lainaa

    74. Tulos: +118 (126 ääntä)
      Kaiken rehellisyyden nimissä: jos Heidillä rahkeet riittää ja viihtyy kuoressaan niin hyvin, että haluaa tuollaisia kuvia jakaa: hyvä. En tuomitse, koska hän on oma yksilönsä ja tekee mitä itsetunto sallii, ja se on ok. Mutta se ei ole hitto vieköön ok, että hyökkää toisia vastaan tuolla lailla ja ilmeisesti vielä sillä argumentilla, että raskaana olevan naisen vartalo ei vastaa ihannevartaloa. Heidi on näemmä sisäistänyt liian vahvasti sen, että naisen vartalo on olemassa vain sitä yhtä asiaa varten. Tulee varmasti yllätyksenä, että sillä nyt on muitakin toimintoja ja tarkoituksia, esim. lisääntyminen ja imettäminen (ylläripylläri).

      Lainaa

    75. Tulos: -32 (42 ääntä)
      Tää kuva nussii mun aivot. Vitun Heidi

      Lainaa

    76. Käyttäjä 3.9.2015 17:32
      Tulos: +98 (106 ääntä)
      juliushulius: Aivan. Toisin sanoen kyse on siis edelleenkin energiansaannin suhteesta kulutukseen. Viestissä johon alunperin vastasin väitettiin että kyse on geeneistä, ei syömisestä.
      Niin. Siis joillain on sellaiset geenit, että raskausaikana alkaa imuroida tehokkaasti energiaa aivan entisenlaisilla syömisillä. Ja toisilla on sellaiset geenit, ettei raskausaikanakaan liho sen herkemmin kuin muulloinkaan. Rautalangasta: Essi Esimerkki syö joka päivä 1800 kcal, puoli kiloa kasviksia päivässä ja herkkuja vain kerran viikossa. Näin hän on pysynyt tasaisesti hoikkana jo 10 vuotta. Hän tulee raskaaksi ja hänellä on tehokkaat raskausravintogeenit. Hän syö edelleen 1800 kcal edestä päivässä, puoli kiloa kasviksia päivässä ja herkkuja vain kerran viikossa. Hänen kehonsa herää käyttämään kaiken mahdollisen energian tehokkaasti ja hän alkaa lihoa nopeasti. Toki myös Tessa Tekosyy lihoo ilman geenien vaikutustakin, koska hän "syö kahden edestä", palkitsee vaivojaan herkuilla ja selittää, ettei voi liikkua enää askeltakaan. Mutta sitä tässä yritän sanoa, ettei kenestäkään voi päälle päin tietää lihomisen syitä. Kaikki lihominen ei ole sitä, että on vain laiska ja varmasti vain kaiket illat pupeltaa herkkuja sohvalla.

      Lainaa

    77. Tulos: +82 (84 ääntä)
      Banaani: Noo se turpoaminenhan nyt on lähinnä lihomista sillon kun lopputulos on sitä mitä kuvailit. Itseään ei ole mikään pakko syödä raskaana kaksinkertaiseksi.
      Ei ole pelkästään lihomista. Aika suurella osalla raskaana olevista kertyy nestettä vähän joka puolelle kehoa, mikä tekee sellaisen yleisturpean näköiseksi, vaikka mitään ylimääräistä rasvaa ei ole kertynytkään. Itse en turvonnut tai lihonut yhtään, vaan oli vain soma pieni pallo mahan kohdalla.

      Lainaa

    78. Käyttäjä 3.9.2015 17:42
      Tulos: +101 (107 ääntä)
      Voisin vielä kertoa omista läskeistäni: Ekassa raskaudessani lihoin tasaisesti joka puolelta, vaikka tein liikkuvaa työtä enkä syönyt ylimääräistä. Näytin varmasti ihan siltä, että "tuo on varmasti tullut syömällä, kun on pyöreyttä muuallakin kuin mahassa". Kaikki hävisi kuitenkin heti synnytyksen jälkeen. Puhdasta läskiähän ei voi lähteä useampia kiloja parissa viikossa? Tokassa raskaudessa taas olin kotona ja söinkin enemmän. Lihoin ihan yhtä paljon, näytin ihan samalta kuin edellisellä kerralla, mutta raskauden jälkeen pitikin ihan erikseen laihduttaa n. 5 kg pois. Tästäkin näemme, ettei ulkomuodosta voi kaikkea päätellä. Mutta asiahan on kuitenkin niin, että painon KUULUU raskausaikana nousta useita kiloja. Jos ei nouse, neuvolassa huolestutaan (ellei ole valmiiksi jo paljon ylipainoa). Ei pelkästään vauvan ja lapsiveden verran, vaan myös äidin keho muuttuu: verimäärä kasvaa, rinnat kasvavat, nestettä kertyy (kuulemma vesivarastoa pitää olla synnytyksen ja imetyksen varalle) ja asiaan kuuluu, että sitä itseään huikauheaakamalaa rasvaakin tulee muutama kilo.

      Lainaa

    79. Tulos: +49 (53 ääntä)
      Auttakaa nyt joku tuota Heidiä, vian ei tarvi olla iso jos se on päässä. No mutta onneksi sentään sormi on suussa. Huh...

      Lainaa

    80. Tulos: +74 (78 ääntä)
      juliushulius: Ne geenit siis luo tyhjästä ylimääräistä energiaa, josta rasvasolut sitten saavat rakennusainetta? Olisiko sulla laittaa edes yksi tutkimus, joka tukee tuota väitettä?
      Osalla tulee raskausaikana himo syödä tiettyjä ruoka-aineita, ja en kyllä menisi raskaana olevalle naiselle sanomaan ettei saa syödä mitä haluaa ja niin paljon kuin haluaa, turvallisuusrajojen puitteissa -on siinä muutenkin tarpeeksi olemista. Isäni ajoi kahdelta yöllä Yliopiston apteekkiin hakemaan äidille salmiakkia kun minua odotettiin, koska kahdelta yöllä piti jostain syystä olla salmiakkia, ja se on mielestäni oikea asenne =D. Laihduttaa voi myöhemmin jos imettämällä ei lähde (yleensä kyllä lähtee ellei ollut lihava alun perinkin).

      Lainaa

    81. on se kumma 3.9.2015 19:13
      Tulos: +52 (56 ääntä)
      Ajatella. Jossei olisi nettiä, facebookkia, feissarimokia... jatkaisin elämääni tavalliseen tapaan aavistamatta että näinkin lapsellisia ihmisiä on olemassa. Nytpä tiedän.

      Lainaa

    82. Tulos: +66 (80 ääntä)
      Itse 33+3 menossa ja ei oo kyllä köynyt mielessä että olisin ruma ja kamala. Mieskin kehuu entistä enemmän kauniiksi ja seksikkääksi... Tulipas paha mieli Paulan puolesta. Toivottavasti ei liikaa kuuntele tollasta roskasakkia ja ymmörtää olevansa kaunis! Ihana masukuva!

      Lainaa

    83. Näin sen näin 3.9.2015 19:25
      Tulos: -49 (97 ääntä)
      Keplotinkello: Näytähän sitten nainen jonka raskaus ei ulospäin näy. Tai pitäisikö raskaana olevien pysyä koko ajan kotona 24/7 ettei sinun tai Heidin kaltaisten päivä/elämä mene pilalle? Tai miten olisi, jos raskaus kiellettäisiin tai säädetään laki ettei raskaana oleva saa kulkea ulkona muulloin kuin yöllä tai aikaisin aamulla. Ymmärrän mielipiteet kullakin mutta en ymmärrä miten raskaus voi olla noin vastenmielistä jollekin.
      Nyt kilahdit vähän turhasta. Eihän kukaan kommenteissa sanonut, että raskauden näkyminen pitäisi kieltää. Joitakin se näky nyt vaan oksettaa, mitä sitten.

      Lainaa

    84. juliushulius 3.9.2015 19:31
      Tulos: -87 (111 ääntä)
      Käyttäjä: Kaikki lihominen ei ole sitä, että on vain laiska ja varmasti vain kaiket illat pupeltaa herkkuja sohvalla.
      Joka tapauksessa 100% kaikesta lihomisesta johtuu sitä, että syö enemmän kuin kuluttaa. Oli syy kulutuksen tai syömisen määrälle mikä tahansa.

      Lainaa

    85. Tulos: +65 (79 ääntä)
      adfadcrack: En ole insinörtti, mutta vastaan silti. Onko sosiaalitieteilijä kuunaan kuullut, että ihmiset saattavat olla eri mieltä asioista, ja varustettuja erilaisilla elämänarvoilla ja kiinnostuksen kohteilla? Siinä kai sen suurempaa “selventämistä” ole. Heidin tapa ilmaista asia on toki vähintään perseestä, enkä häntä millään tavoin puolustele. Kuitenkin lapset, vauvat, ja kaikki raskauteen liittyvät asiat voivat olla hyvinkin vastenmielisiä joidenkin mielestä. Kuten itseni. Omalta osaltani toki hoidan asian niin, että esim. Facebookissa piilotan feedistäni asiat, joita en halua nähdä, ja sen sijaan keskityn itseäni kiinnostaviin asioihin.
      Kiitos yrityksestä, mutta et edelleenkään tuonut ilmi, että mikä raskaana olevassa ihmisessä on oksettavaa. En ole kommentillani tuomitsemassa erilaisia elämänarvoja, vaan vilpittömään pyrkimyksenä on laajentaja vajavaista ymmärrystäni.

      Lainaa

    86. Tulos: +17 (33 ääntä)
      Ristus mikä ääliö tuo Heidi. Sillä ei varmaankaan ole lapsia, eikä varmaan tule olemaankaan jos raskaus ja imetys ovat niin ällöttäviä juttuja.

      Lainaa

    87. Tulos: +5 (43 ääntä)
      Ei Saat#na oikeesti voiks tollasii ihmisii olla olemassa. Mikä on kauniimpaa ku raskaana oleva nainen.

      Lainaa

    88. Tulos: +96 (98 ääntä)
      juliushulius: Joka tapauksessa 100% kaikesta lihomisesta johtuu sitä, että syö enemmän kuin kuluttaa. Oli syy kulutuksen tai syömisen määrälle mikä tahansa.
      Mutta kaikki turpoaminen ei ole lihomista. Jos murrat jalkasi ja nilkkasi turpoaa hervottomaksi palloksi, onko sekin lihomista? Jos elimistöön kertyy raskauden vuoksi nestettä niin sinne kertyy, ruokavaliosta viis (tosin suolainen ruoka saattaa edesauttaa turvotuksen kertymistä). Lihomisesta se eroaa vain siten, että neste lähtee synnytyksen jälkeen muutamassa viikossa pois, läskin poistamiseen menee kauemmin.

      Lainaa

    89. Tulos: +4 (38 ääntä)
      Miten noi Heidi-nimiset tuppaa yleensä olemaan tollasia empatiakyvyttömiä besserwissereitä? :D

      Lainaa

    90. Tulos: +36 (40 ääntä)
      mamsku: Mulla teki raskausmyrkytys tuon tynnyrimäisyyden. Turposin ihan jäätävästi, jotain 35kg, 5viikkoa synnytyksestä olin lähtöpainossa.
      Minulla myös ekassa raskaudessa. Ei ollut hääppöistä kun edes kengät eivät menneet jalkaa. Onneksi oli kesäaika niin tarkeni kävellä ilmankin. Toisessa raskaudessa turvotusta tuli jostain syystä myös tosi paljon. Totta kai välttelin esim. suolaisia ruokia että turvotus helpottaisi mutta kyllä piti lapsen syntyä ennen kuin se tapahtui. Eli olen ollut molemmissa raskauksissa aikamoinen tynnyri. Nyt odotan kolmatta ja syön kuten ennenkin eli sitä mitä tekee mieli. En ole koskaan jaksanut kytätä jotain kalorimääriä.

      Lainaa

    91. Tulos: +13 (13 ääntä)
      http://www.elegantwoman.org/quotes-by-audrey-hepburn.html

      Lainaa

    92. Tulos: -8 (40 ääntä)
      Panisin. En Heidiä.

      Lainaa

    93. Tulos: +85 (107 ääntä)
      Banaani: Elä turhaan minua kullittele, et sinä sillä asetu yläpuolelle en sanonut että turpoaminen on aina lihomista enkä että syödyn määrän ja kerääntyneen painon välinen suhde olisi aina lineaariseksi todettavissa. Tuossa nyt vedin kyllä vähän mutkaa suoraksi kommentissani MYÖNNÄN, mutta niin teit sinäkin jos luulit tuon oman esimerkkisi olevan jotenkin erinomainen todiste sitä vastaan mitä yritin sanoa. Jos näytetään kauttaaltaan “tynnyriltä” niin minulle tulee mielikuva sellaisesta raskaudesta jossa todellakin on lihottu. Se loppuajan nesteturvotus oli kyllä tiedossa, on sitä läheltä seurattu mutta en olisi silloin kyllä avovaimoani tynnyriksi kuvaillut notta juu, liian aikaisin aamulla näköjään tulin kirjoittelemaan, vastaväitteet sanomisilleni ovat paikallaan.
      Ah, mies arvostelemassa raskaana olevien kuntoa! Oletkos itse kokeillut uheilla pallomasun kanssa normaaliin tahtiin? Ja kun olo on muutenkin tukala ja hormonit jyllää, niin päätät, että "minähän en herkuttele yhdeksään kuukauteen, etteivät muut ihmiset pidä minua raskaana ja läskinä! Ihan sama kuinka nopeasti raskauskilot lähtee pois, raskausajan tehtäväni on näyttää ulospäin priimalta!". Hyvä se on vaihtoaitiosta huudella. Jos raskaana ei saa lihoa, miksi se on välttämätöntä? Kyllä se ekstraihminen ja nesteet lisäävät painoa. Tee itse paremmin, ennen kuin alat arvostelemaan.

      Lainaa

    94. Kylmä Pieru 4.9.2015 1:05
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Saisi Heidi hävetä sanojaan.

      Lainaa

    95. Tulos: +25 (33 ääntä)
      Mikä ihmisiä vaivaa?

      Lainaa

    96. Tulos: +53 (59 ääntä)
      olisinnäyttänytaivaanmerkit: Oonko ainoo ketä jäi vituttamaan ettei Paula servannu kunnolla tota kusipäätä?
      Empä tiedä olisiko edes tarvinnut. Paula tässä säilytti itsehillintänsä ja oli noinkin tyyni, mitä moni ei olisi kyennyt olemaan, etenkään raskaana ollessaan. Että ehkä se servaus olikin nimenomaan toi tyyneys? Toi Heidi nolas ja servas ihan itse itsensä. Ihmettelen suuresti miten helvetissä noin vastenmielinen ihminen kuin tämä Heidi, voi löytyä noinkin herttaisen naisen kuin Paulan frendilistalta. :/

      Lainaa

    97. TapioRautaWaara 4.9.2015 11:21
      Tulos: -2 (6 ääntä)
      Oukhei :/

      Lainaa

    98. Tulos: +42 (44 ääntä)
      Kata: Se on geeneistä kiinni se. Meikäläisestä tuli jumalaton möykky raskauden aikana, siinä missä naapurinrouva näytti herneen nielaisseelta. Tasan ei mee nallekarkit Kyllä se läski siitä sitten aika nopeasti sulaakin, puolessa vuodessa sitä on jo hoikempi kuin ennen odotusta.
      Itselläni taas on tällä hetkellä pallomaha, mutta vain kasvoihin kertynyt turvotusta. Eli pullaposkilla ja kaksoisleuan tyngällä mennään ilmeisesti sitten loppuun asti -.- Mutta itse mokaan, enpä ennen ole nähnyt jonkun flippaavan noin totaalisesti raskauskuvasta. Taustalla sitten voi olla yhtä sun toista, joista pikkuneiti purkaa pahaa mieltään.

      Lainaa

    99. juliushulius 4.9.2015 11:53
      Tulos: -67 (81 ääntä)
      skörä: Mutta kaikki turpoaminen ei ole lihomista. Jos murrat jalkasi ja nilkkasi turpoaa hervottomaksi palloksi, onko sekin lihomista? Jos elimistöön kertyy raskauden vuoksi nestettä niin sinne kertyy, ruokavaliosta viis (tosin suolainen ruoka saattaa edesauttaa turvotuksen kertymistä). Lihomisesta se eroaa vain siten, että neste lähtee synnytyksen jälkeen muutamassa viikossa pois, läskin poistamiseen menee kauemmin.
      Enkä niin ole väittänytkään. Näissä kommenteissa on puhuttu mm. 30 kilon painonnoususta siitä huolimatta, "ettei ole syöty sen enempää kuin ennenkään". Nopealla laskulla jos LIHOAA 9 kuukauden aikana 30 kiloa, päivittäisen energiasaannin täytyy olla n. 500 kilokaloria yli kulutuksen, joka ikinen päivä 270 päivän ajan. Kenenkään kehoon ei kerry nestettä 30 kilon edestä.

      Lainaa

    100. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Heidi,osta tutti !

      Lainaa

    101. Tulos: +75 (77 ääntä)
      juliushulius: Enkä niin ole väittänytkään. Näissä kommenteissa on puhuttu mm. 30 kilon painonnoususta siitä huolimatta, “ettei ole syöty sen enempää kuin ennenkään”. Nopealla laskulla jos LIHOAA 9 kuukauden aikana 30 kiloa, päivittäisen energiasaannin täytyy olla n. 500 kilokaloria yli kulutuksen, joka ikinen päivä 270 päivän ajan. Kenenkään kehoon ei kerry nestettä 30 kilon edestä.
      Mutta eihän se 30 kiloa ole pelkkää rasvaa. Kyllä se vauvakin on han painollista materiaalia, loppuvaiheessa voi painaa viisikin kiloa jos iso kaveri on. Lisäki lapsivesi painaa, suurentunut kohtu painaa, verta on enemmän, nestettä kertyy jne. Suositeltu painonnousu raskausaikana on sellaiset 10 kiloa, ja saa tulla ihan pari kiloa ehtaa rasvaakin. Ei ole tietenkään hyvä lihota hirvittävästi raskausaikana, ja tätähän neuvolassakin muistutetaan. MUTTA myös liian vähäinen painonnousu ei ole todellakaan hyvä juttu. Mikäli ravintoa on liian vähän, vaikuttaa se jo sikiön kehitykseenkin ja lopputuloksena on pahimmillaan kehityshäiriöitä.

      Lainaa

    102. Tulos: +54 (64 ääntä)
      Tiina: Ei se ole mikään mysteeri. Toiset makaa koko raskausajan sohvalla syömässä sipsejä ja suklaata, ja toiset elää normaalia, aktiivista elämää, liikkuu paljon ja syö terveellisesti.
      Höpsis. Minä makasin sohvalla syöden mäkkäriruokia ja pizzaa, ja laihduin raskausaikana 8 kg. Kyllä se on geeneistä kiinni, eikä mistään muusta.

      Lainaa

    103. Tulos: +70 (76 ääntä)
      Onko nykyajan ihmisten sanavarasto oikeasti näin suppea, ettei kyetä erottamaan sanoja "lihoa" ja "turvota" toisistaan?

      Lainaa

    104. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Mun tuli paha mieli Paulan puolesta :/

      Lainaa

    105. Neuvolantäti 4.9.2015 20:08
      Tulos: +81 (83 ääntä)
      Raskaana olevan aineenvaihdunta hidastuu heti raskauden alkuvaiheessa. Tästä syystä voi esiintyä voimakastakin turvotusta poskista nilkkoihin ja myös rasvaa kertyy herkemmin. Naisen vartalo on myös "suunniteltu" niin että rasva kertyy erityisesti lantion seudulle suojamaan lasta. Suuren osan raskauskiloista muodostavat myös tottakai itse sikiö, sekä istukka, kohtu, lapsivesi ym. raskausmateriaali. Esimerkiksi nyrkkisääntönä pidetystä n. 12 raskauskilosta vain reilu kilo on rasvaa. Olen puhunut.

      Lainaa

    106. Tulos: +39 (47 ääntä)
      Olen huolissani Heidin psyykkisestä tilasta. Tollaset jos saa jonkun häiriön elimistöönsä ja vaikka lihoo räjähdysmäisesti on valmiita hyvin rajuihin tekoihin, pahassa olossaan. Tyttöparan psyyke on tosi pahassa jamassa. Tai toisaalta ammatinvalinnassa on mahdollisuuksia, jos tykkää tuottaa seksikkäitä kuvia ja kerätä huomiota. Aikuisviihteen alalle vaan, ei se väärin oo. Mut antaa olla äiti-ihmisten rauhassa.

      Lainaa

    107. Tulos: +4 (32 ääntä)
      Raskaana olevat naiset ovat seksikkäitä.

      Lainaa

    108. Tulos: +32 (38 ääntä)
      Mulla tuli tunne, että tässä on taustalla jotain mustasukkasuusdraamaa Heidin puolelta.

      Lainaa

    109. Neuvolansetä 4.9.2015 21:38
      Tulos: +9 (27 ääntä)
      Neuvolantäti: Raskaana olevan aineenvaihdunta hidastuu heti raskauden alkuvaiheessa.
      Päinvastoin, aineenvaihdunta nopeutuu raskauden aikana. Raskaana oleva nainen tarvitsee keskimäärin 200-300 kilokaloria enemmän päivittäin pitääkseen yllä normaalia painoaan. Aiheesta löytyy helposti tutkimuksia hakusanoilla "bmr + pregnancy".

      Lainaa

    110. moka-addikti 4.9.2015 21:40
      Tulos: +10 (22 ääntä)
      jepa: mene heidi roskiin.
      Mahtava ilmaus. Rupeen käyttään.

      Lainaa

    111. Tulos: +35 (43 ääntä)
      Sofia: Mulla tuli tunne, että tässä on taustalla jotain mustasukkasuusdraamaa Heidin puolelta.
      Tai paha vauvakuume, ehkä jopa tiedostamaton tai sitten tietoisesti kielletty omista ajatuksista. Joskus aikoinaan tuli itse suhtauduttua melko vihamielisesti onnellisena odottaviin äiteihin, koska se vaan kävi niin kipeää. En kyllä toivottavasti ihan noin törkeä sentään ole ollut. Mutta ajatuksen tasolla tunnistan tuollaisen idioottimaisen jutun :(

      Lainaa

    112. Tulos: -5 (19 ääntä)
      insinörtti: Heidin tapa ilmaista oma mielipide on hieman kärkäs.. mutta oon kyllä 100% samaa mieltä että ei siinä oo mitään kaunista jos näkee ulospäin että on pulla uunissa. Ok-set-ta-vaa niin monella tavalla. Nimimerkki kertoo kaiken! :)

      Lainaa

    113. Neuvolantäti 5.9.2015 9:29
      Tulos: +31 (43 ääntä)
      Neuvolansetä: Päinvastoin, aineenvaihdunta nopeutuu raskauden aikana. Raskaana oleva nainen tarvitsee keskimäärin 200-300 kilokaloria enemmän päivittäin pitääkseen yllä normaalia painoaan. Aiheesta löytyy helposti tutkimuksia hakusanoilla “bmr + pregnancy”.
      Ja silti suuri osa naisista kärsii alkuraskaudessa turvotuksesta tai ummetuksesta?

      Lainaa

    114. seko mikä seko 5.9.2015 14:38
      Tulos: +16 (42 ääntä)
      Heidin sormen imutuskuvasta ja paulan raskauskuvista voi päätellä, että kumpi on oikeasti saanut tykkäyksiä ja sitä kautta jopa saanut miehistä elintä syvälle sisimpään.. ;)

      Lainaa

    115. Tulos: 0 (18 ääntä)
      ei vittu mikä blondi tuo heidi :DD

      Lainaa

    116. Marjatta Korhonen 5.9.2015 17:19
      Tulos: +7 (13 ääntä)
      Auttais ...vaan fb:n kautta ei voi. Huonolaatuista huomionkipeää parhaiten `auttaa´ pitkässä kuusessa huomiotta jättäminen. Paula kommentoi huomatakseen vuorovaikutuksen mahdottomuuden ja vaikeni. Ja totta, `nää heidit´ jatkavat räkyttämistään (itsehäpäisyään); eivät siedä itsestä kumpuamaan pyrkivän pikkiriikkisen `hyvän´ varoituksia ajoissa lopettaa/väistyä ennenkuin...niin. Sillä kohtaa lyö tyhjää kunnes sille kohtaa ehkä (toivottavasti) joskus käyttö löytyy.

      Lainaa

    117. peterpunk 6.9.2015 5:04
      Tulos: -1 (25 ääntä)
      Haluan nähdä nyt ne bikinikuvat.

      Lainaa

    118. Tinatintti 6.9.2015 17:35
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      juliushulius: Ne geenit siis luo tyhjästä ylimääräistä energiaa, josta rasvasolut sitten saavat rakennusainetta? Olisiko sulla laittaa edes yksi tutkimus, joka tukee tuota väitettä?
      Kyse taitaa olla soluaineenvaihdunnasta. Toisilla se on nopeampaa kuin toisilla hoten toiset lihovat helpommin kuin toiset.

      Lainaa

    119. Kalle Pullimo 8.9.2015 0:51
      Tulos: -3 (27 ääntä)
      Jos tietäisin kuka Heidi on kyseessä kävisin kyllä vetelemässä ympäri korvia. Kaikenmaailman nulikoita sitä nykyään netissä pyöriikin...

      Lainaa

    120. Tulos: -20 (40 ääntä)
      Muumi: Höpsis. Minä makasin sohvalla syöden mäkkäriruokia ja pizzaa, ja laihduin raskausaikana 8 kg. Kyllä se on geeneistä kiinni, eikä mistään muusta.
      Mikä mahtoi olla painoindeksisi ennen kuin tulit raskaaksi? Tulee väkisinkin mieleen, että varressasi on ollut ylimääräistä, jotta moinen on mahdollista. Jos olisin itse laihtunut raskaana ollessani 8kg, olisin ollut raskauden lopussa todella pahasti alipainoinen.

      Lainaa

    121. Minunki mielestä 8.9.2015 19:15
      Tulos: -41 (61 ääntä)
      Ällöä toi on munki mielestä. Ymmärrän täysin Heidiä. Tuollasilla kuvilla tyypit vaan ilmottaa "hei, olen harrastanut seksiä!". Että niih. Mitäs muutakaan!?

      Lainaa

    122. Tulos: -54 (68 ääntä)
      Laiskojen ihmisten selittelyä "olen lihava kosla raskaus ja geenit". Vauva ottaa omansa vaikka söisi vähemmän jos on ne "geenit" jotka kummasti lihottaa. Kuusi lasta ja painoa 55 kiloa, raskausaikoina lihonut max 8kg koska pidän itsestäni huolta... ei se vaikeaa ole.

      Lainaa

    123. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Mitä teki Heidin äiti raskaana? Esitteli läskejään ja hieroi ällöä vatsaansa. Taisi myös tiputtaa Heidin vauvana pää edellä lattiaan ottaessaan kuvaa sormi suussa ja bikinit päällä

      Lainaa

    124. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Jos joku on säälittävää niin heidi

      Lainaa

    125. Tulos: +14 (24 ääntä)
      Tunnettu faktahan on, että ihmisen elimistö toimii yleensä kuten ihmisen elimistön kuuluu toimia, myös raskaana ollessa. Juu juu sairaudet ja kaikkee semmosta, mutta ei nyt oteta niitä puheeksi tässä. Sitten kun elimistö lakkaa kokonaan toimimasta niin kuollaan pois. Toinen tunnettu fakta on se, että rasvakerroksen muodostaminen vaatii energiaa, aivan samoin kuin nestekertymäkin vaatii nestettä. Eli voimme väittää, että kuka tahansa joka lihoo, myös saa siihen tarvittavaa energiaa jostain. Kukaan ei liho syömättä mitään, mutta jokainen kyllä kuolee siihen ennemmin tai myöhemmin. Kuitenkin, jokaisen elimistö toimii hiukan eri tavalla kuin toisen vastaavan ihmisyksilön, edelleen myös raskausaikana on näin. Joten siinä on melko suuriakin eroja, kuinka paljon kestää sitä energiaa nauttia ennenkuin elimistö katsoo sitä olevan tarpeeksi varastointiin asti. Eli siltä osin on aika turhaa kenenkään tulla kertomaan yleisenä totuutena jonka pitäisi koskettaa jokaista raskaana olevaa, että "kyllä minä raskausaikana saatoin syödä mäkkärin tyhjäksi joka päivä, vain makasin päivät pitkät ja laihduin silti" tai että "en syönyt koko aikana kuin yhden salaatinlehden päivässä ja lihoin silti 30kg!". Omana kokemuksenaan sen voi kertoa ja jollekin muullekin, todennäköisesti hyvin monelle on käynyt ihan juuri samoin. On monesti todettu, ihan siis tutkimuksissakin, että lihomiseen taipuvaisilla ihmisillä on vääristynyt kuva siitä mitä ja minkä määrän he syövät vuorokaudessa. Ei toki kaikilla, mutta hyvin usein varsinkin heillä, joilla ei ole mitään todennettavissa olevaa aineenvaihduntaongelmaa vaikka heillä ehdottomasti mielestään sellainen on. Itseasiassa tätä taipumusta on kaikilla, siis ettemme tiedosta kaikkea syömäämme, mutta normaalisti se ei ole siinä mittakaavassa, että se aiheuttaisi mitään muutoksia fyysisesti. Tämä ominaisuus kun yhdistetään raskauteen, joka antaa "moraalisen velvollisuuden" syödä hyvin (joidenkin mielestä tämä on synonyymi määrälle) ja tekee syömisestä ihan toimintona monesti hieman omalaatuisen varsinkin sekä alusta että lopusta, niin onko ihme jos saattaa vähän paino karata? Ihan ilman, että omasta mielestään tekee itse mitään asian eteen. Tällä omalaatuisella tarkoitan alkuraskauden pahoinvointia, joka voi johtaa energiapitoisten ravintoaineiden korostuneeseen määrään ruokavaliossa ja loppupuolen ähkyä yhdistettynä nälkään, johon ainoa apu on tiheästi pienen määrän syöminen. Mikä muten tekee tosi haasteelliseksi sisäistää paljonko on oikeasti syönyt ja saattaa johtaa edelleen suosimaan korkeaenergisiä vaihtoehtoja. Siinä, eikö tää alakin olla taputeltu jo? Jotkut lihoo, jotkut turpoaa, useimmat tekee raskausaikana molempia ja jotkut ihan oikeasti käytännössä laihtuu, vaikkei varressa oikein olisikaan mitä ottaa ennen raskautta. Se vain on turha tulla omia kokemuksiaan kertomaan asiana, jonka pitäisi koskea kaikkia muitakin, maailmassa kun nyt on aika monta yksilöä raskaana tälläkin hetkellä. Ainoa mikä koskee kaikkia odottavia on se, että lapsen kannalta olisi oikeasti ihan hyvä, jos äiti söisi oikeaa ruokaa eikä pullistuisi ihan hirveästi. Eikä sen puoleen laihtuisikaan.

      Lainaa

    126. Hämmentynyt 9.9.2015 22:52
      Tulos: +20 (32 ääntä)
      Mä täs enimmäkseen mietin, et vertaako Heidi ihan tosissaan pientä vatsassa kasvavaa kaunista lasta viiskymppisen miehen kaljamahaan?

      Lainaa

    127. Tulos: +21 (29 ääntä)
      Puolikuu: Ei Saat#na oikeesti voiks tollasii ihmisii olla olemassa. Mikä on kauniimpaa ku raskaana oleva nainen.
      Nooh, minä en näe että raskaana oleva olisi sen kauniimpi kuin muulloinkaan. Hän on vain raskaana, siinä kaikki...

      Lainaa

    128. Tulos: +29 (31 ääntä)
      Heidin mielestä naisen tulee olla seksikäs jokaisessa kuvassa? "Jos ei oo seksikäs NIIN MITÄS SITTEN?" Paulalla on kuitenkin vaatteet päällä eikä edes "tissivakoa", sääriä tai naamaakaan näytellä. Peppu ehkä sivusta näkyvissä mutta hei pliis. Sama ku menis kadul kertoo tavallisille ihmisille että et oo kovin seksikäs vaikka yrität. Ja tavallisel tyypil ois tuulipuku päällä. Jos toi ei ole naisten esineellistämistä niin mikä sitten. :D Voisiko joku oikeasti selittää minulle tämän ajattelun logiikan? MISTÄ Heidi saa päähänsä että tuossa kuvassa on tarkoitus näyttää seksikkäältä.

      Lainaa

    129. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Ei, raskausmahat ei ole kauniin näköisiä. Mutta vaikka joku ei omaa silmää miellytä sen voi pitää omana tietonaan. Sama kun menisi jonkun vartaloa tai naamaa haukkumaan jos se nyt sattuu jossakin rumalta näyttämään.......

      Lainaa

    130. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Itse mokaa en edes viitsi kommentoida, koska täällä on niin monta vastaavaa kommenttia kuin itse laittaisin, mutta kommenttiosiossa olevaan väittelyyn haluan huomauttaa: Fakta 1. Toisten mielestä raskausmahat on suloisia/kauniita, toisten mielestä rumia. Samalla, tavalla kuin toiset tykkää pyöreämmistä, toiset hoikemmista, toiset pitkistä ja toiset lyhyistä... se on makuasia, joista kiistely ei tunnetusti auta ja jokaisella on oikeus mielipiteeseen (jota ei tietenkään tarvitse mennä kenellekkään päin naamaa toitottamaan jos ei tykkää...) eikä mieltymykset/makuasiat tee kenestäkään huonompaa ihmistä. Fakta 2. Raskaus muuttaa naisen kehoa. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän, mutta joka tapauksessa se ei ikinä tule olemaan aivan prikulleen sama kuin ennen.Ja maailma ei kaadu siihen. Jokaisen keho on erilainen ja reagoi eri tavalla, siksi oksettaa nämä jotka haukkuvat muita kiloista joista ei meinaa päästä tai esim arvista. Vaikka teillä olisi ollut nopeampi palautuminen, kaikilla ei ole. Ja ylipäätään jos jollekkin oma ulkonäkö on se kaikkein mieltä kutkuttavin asia raskauden suhteen, ei ehkä ole kypsä vanhemmuuteen.....

      Lainaa

    131. Tulos: -2 (12 ääntä)
      juliushulius: Aivan. Toisin sanoen kyse on siis edelleenkin energiansaannin suhteesta kulutukseen. Viestissä johon alunperin vastasin väitettiin että kyse on geeneistä, ei syömisestä.
      No kai se on geeneistä kiinni kuinka hyvin se kroppa sen energian hyötykäyttää. Kuten myös ruokavalion sisällöstä, lähinnä pitkälle prosessoitujen hiilareiden tms. muun ravinneköyhän ruuan määrästä. Semantiikkaa ehkä, mutta niin on koko "syö vähemmän- liiku enemmän" keskustelu.
      juliushulius: Aivan. Toisin sanoen kyse on siis edelleenkin energiansaannin suhteesta kulutukseen. Viestissä johon alunperin vastasin väitettiin että kyse on geeneistä, ei syömisestä.
      No kai se on geeneistä kiinni kuinka hyvin sen syödyn energian kroppa hyötykäyttää? Semantiikkaa, mutta niin se on koko "syö vähemmän- liiku enemmän" keskustelu muutenkin.
      adfadcrack: En ole insinörtti, mutta vastaan silti. Onko sosiaalitieteilijä kuunaan kuullut, että ihmiset saattavat olla eri mieltä asioista, ja varustettuja erilaisilla elämänarvoilla ja kiinnostuksen kohteilla? Siinä kai sen suurempaa “selventämistä” ole. Heidin tapa ilmaista asia on toki vähintään perseestä, enkä häntä millään tavoin puolustele. Kuitenkin lapset, vauvat, ja kaikki raskauteen liittyvät asiat voivat olla hyvinkin vastenmielisiä joidenkin mielestä. Kuten itseni. Omalta osaltani toki hoidan asian niin, että esim. Facebookissa piilotan feedistäni asiat, joita en halua nähdä, ja sen sijaan keskityn itseäni kiinnostaviin asioihin.
      Tässä tapauksessa poikkeava mielipide on mielenkiintoinen jo ihan siitäkin syystä, että
      Just..: Kauneimmillaan? No eikä ole. Pidätkö myös peräpukamia ja raskausarpia kauniina?
      Näkyykö peräpukamat ja raskausarvet ulos? Jos on vaatteet päällä siis. Siihen on ihan syynsä miksi naisten sanotaan olevan kauneimmillaa raskauden aikana ja se syy on siinä, että poikkeavan hormonitoiminnan vuoksi monilla esimerkiksi iho, hiukset ja kynnet ovat paremmassa kunnossa.

      Lainaa

    132. Tulos: +3 (7 ääntä)
      olisinnäyttänytaivaanmerkit: Oonko ainoo ketä jäi vituttamaan ettei Paula servannu kunnolla tota kusipäätä?
      Meitä on ihan varmasti tuhansia muitakin. :D Mutta oikeassa paikassa tää on täällä feissarimokissa. Toivottavasti Heidikin löytää tän joskus. ;)

      Lainaa

    133. Tulos: +5 (15 ääntä)
      Heidi on kateellinen pikku huomiohuora joka ei ole saanut D....

      Lainaa

    134. Tulos: -1 (17 ääntä)
      Tavallaan toivon Heidin pamahtavan vahingossa paksuksi :D Voisi olla eri ääni kellossa kun elämän arvot kääntyvät päälaelleen.

      Lainaa

    135. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Missä Heidin äiti on?

      Lainaa

    136. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Heidi, mitä helvettiä?

      Lainaa

    137. Kylmä Totuus 4.12.2017 9:48
      Tulos: -7 (23 ääntä)
      Siinä Heidi on ihan oikeassa, että raskauskuvat ovat ällöttäviä, mutta ne voisi tosiaan vain piilottaa omasta feedistään eikä vinkua niistä muille.

      Lainaa

    138. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Heidi. Olet ihmisperse. Kirjaimellisesti.

      Lainaa

    139. Voi ei se on taas se 12.6.2020 9:19
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      hattufolio: Niin, kumpi se nyt on seksikkäämpää; nainen kauneimillaan raskaana ollessaan vaiko bikineissä sormi suussa. Mutta kuhan miehet tykkää.
      Ei seksikkyydestä tykkääminen ole vain miesten asia.

      Lainaa

    140. Varakas kiivi 16.8.2021 22:33
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Banaani: Noo se turpoaminenhan nyt on lähinnä lihomista sillon kun lopputulos on sitä mitä kuvailit. Itseään ei ole mikään pakko syödä raskaana kaksinkertaiseksi. Heidinkaltaiset nyt ovat jonkinlainen tämän ajan sivutuote. En ymmärrä miksi Paula jäi noinkaan kauaksi aikaa vastailemaan moisiin typeryyksiin.
      Osa turpoaa ihan vain nesteiden takiakin...

      Lainaa

    141. Suolaton herukka 24.3.2022 22:09
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Vanha moka mutta toisaalta ei meininki ole muuttunut mihinkään näiden vuosien kuluessa. Raskaana olevaa naista arvostellaan yhä edelleen kovasti, ja eniten juuri sen painon nousun ja turvotuksen osalta. Minäkin sain ihan livenä kommentteja isosta koostani. Oli kyllä iso vauvakin. Mutta semmoisen haluaisin tähän tuoda vielä esille että kaikki ei pääse liikkumaan raskauden aikana normaalisti. Kipuja voi olla niin paljon ettei pysty kuin hitaasti vaappumaan eteenpäin tai osa ei voi tehdä sitäkään. Siihen päälle hirveä turvotus joka häivyttää nilkatkin pois. Kiva siinä sitten kuulla sitä miten kauhean lihava ja iso on. Sitten synnytyksen jälkeen jos ei ole kahdessa viikossa palautunut ennalleen, saa taas haukkuja. Ihan kuin ihmisyys ja ihmisarvo olisi kokonaan riippuvainen kiloista mitä kannat. Kunpa kaikki vaan antais toisten olla rauhassa ja pitäisi ne mölyt mahassaan. Ei sitä pahaa oloa tarvitse suitsuttaa koko maailmaan.

      Lainaa

    142. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Heidin vois uunittaa!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: raskaus, kuva, raskaana, lihava, läski, ylipainoinen, ylipaino, ulkonäkö