Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Yhteinen Facebook-tili: Pirttihirmun unelma?

Meneekö yhteinen Facebook-tili jo liian pitkälle?
Yhteinen Facebook-tili: Pirttihirmun unelma?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 45 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1175 (1301 ääntä)
      Niin kauan kun eivät käyttäydy typerästi tai rupea riitelemään julkisesti fabossa, niin kenenkäs persusta se kutittaa että parilla on sama fb-tili? Enhän mäkään sitä oikein ymmärrä, mut en nyt lähtis toisten parisuhdetta tommosen perusteella haukkumaan tai analysoimaan.

      Lainaa

    2. Tulos: +587 (671 ääntä)
      Ymmärrän, että varsinkin vanhemmalla pariskunnalla voi tuntua helpommalta jos on yksi yhteinen profiili josta pidetään yhteyttä sukulaisiin. Sitä en kuitenkaan ymmärrä että sillä profiililla kommentoidaan sitten ihan mihin sattuu ja todetaan että puoliso on varmasti samaa mieltä....

      Lainaa

    3. Tulos: +406 (432 ääntä)
      Jee

      Lainaa

    4. Tulos: +486 (526 ääntä)
      Toisaalta jos Paula ja Antti päättää joskus riidellä asioistaan julkisesti Facessa, ei tarvitse missään vaiheessa kirjautua ulos koneelta ollenkaan - senkus kommenttien välillä vain vaihtaa kirjoittajaa. Kätevä innovaatio. Siis jos Paula joskus unohtaa ilmoittaa Antille, mitä mieltä nyt ollaan.

      Lainaa

    5. Tulos: +382 (406 ääntä)
      Tahtomattani nään mielessä semmosen kakspäisen monsterin

      Lainaa

    6. purppurakruunu 1.10.2015 1:13
      Tulos: +235 (253 ääntä)
      o.o: Ymmärrän, että varsinkin vanhemmalla pariskunnalla voi tuntua helpommalta jos on yksi yhteinen profiili josta pidetään yhteyttä sukulaisiin. Sitä en kuitenkaan ymmärrä että sillä profiililla kommentoidaan sitten ihan mihin sattuu ja todetaan että puoliso on varmasti samaa mieltä….
      Mä oletin kanssa, että kummallakaan ei varsinaisesti ole kiinnostusta Facebookissa henk. koht. kavereittensa kanssa chattailla tai pelailla, vaan kuhan yleisesti pysyy pakkotuttavuuksista ja yhteisistä TV-sarjoista perillä. On kans hyvin mahdollista, että vaimo käyttää Facea yksin, mutta että sen kautta saa myös tarvittaessa toiselle puoliskolle vietyä viestiä, jos Antilla ei ole kiinnostusta omaan Facebook-tiliin.

      Lainaa

    7. tipsukkulla 1.10.2015 1:15
      Tulos: +40 (220 ääntä)
      Vaikuttaa Paula sen verran tomeralta tädiltä, et tuskin on Antilla paljon muuallekaan asiaa. Ei varmaan ees tiedä tuon tilin salasanaa :D

      Lainaa

    8. Tulos: +241 (309 ääntä)
      *tule servatuksi ja yritä pelastaa kasvosi sanomalla jotain fiksua* "Jee"

      Lainaa

    9. Tulos: -50 (94 ääntä)
      Tarkottikohan tuo nyt kotipizzalla Kotipizzaa vai kotona tehtävää pitsaa.. Kotipizzassa ei ainakaan käytetä mitään sulatettua aurajuustomurua

      Lainaa

    10. Taivas alla 1.10.2015 2:42
      Tulos: -59 (119 ääntä)
      Väinö, väinö, missä on se väinö? Ei oo omenapuun alla vaan tossun alla!

      Lainaa

    11. Tulos: +65 (113 ääntä)
      ...huh huh. Itse en pystyis jakamaan fb.tä toisen ihmisen kanssa. Vaikka kuinka yhteytettynä oltaisi.

      Lainaa

    12. Tulos: -30 (114 ääntä)
      No eihän tuosta voi mitään varmaa sanoa Paulantin suhteen tilasta mutta arvailla voi. Mikään uloskirjautumisen vaiva tms ei ole niin suuri että selittäisi yhteisen profiilin. Joten mistä on alunperin tullut tarve yhteiselle profiilille? Semmonen kunnon symbioosi-roikkumis-kaapinpaikka -suhde tulee kyllä ekana mieleen. Pystymättä sanomaan liittyykö kuvan Paulantti tapaukseen, on puistattava ajatus antaa oma ainut elämänsä parisuhteen toisen osapuolen nukketeatteria varten, ja sitten vielä kuulla sen toisen suusta miten se nyt sitten on sitä "rakkautta".

      Lainaa

    13. Tulos: -123 (173 ääntä)
      Metsästyskaudella miehen kuuluu vallata keittiö. Akat harvemmin osaavat käsitellä riistaa oikein.

      Lainaa

    14. Tulos: +143 (177 ääntä)
      Mä en kyllä ymmärrä, mitä se nyt muiden elämää liikuttaa jos on yhteinen tili tai ei. On tullut vastaan joskus pariskuntia, jotka eivät ole Facebookissa edes kavereita keskenään, eikös sekin ole outoa tällä mittapuulla? Jokatapauksessa tuossa on nyt kyse kahden aikuisen ihmisen suhteesta, eli siinä on kyseessä molempien oma valinta. Eli tuskin siihen mitään Tarua tarvitaan kommentoimaan toisten suhdetta. Tuskinpa Tarukaan tahtoo, että joku tuntematon tai puolituttu alkaa pohtimaan hänen parisuhdettaan julkisesti.

      Lainaa

    15. Tulos: +130 (142 ääntä)
      Kotimies: Metsästyskaudella miehen kuuluu vallata keittiö. Akat harvemmin osaavat käsitellä riistaa oikein.
      Antti ei syö riistaa.

      Lainaa

    16. keksi-ikäinen ukko 1.10.2015 7:56
      Tulos: -10 (72 ääntä)
      Paula syö pihvit raakana. Ei kauheasti yllättänyt.

      Lainaa

    17. pallinaama 1.10.2015 8:18
      Tulos: +19 (45 ääntä)
      En ole noihin symbioosiprofiileihin törmännyt, mutta ykai tuttu pariskunta (molemmat löytyivät valitettavasti minun kaverilistalta) perustivat salaisen ryhmän joka oli otsikoitu herran ja rouvan nimien kera heidän yhteisille kavereilleen. :D Ei jumalauta, pitääkä sitä varten ihan ryhmä tehdä. Sen verran häveliäs olen, etten kehtaa suoraan sanoa mitä mieltä olen tuollaisesta pelleilystä.

      Lainaa

    18. Tulos: +81 (93 ääntä)
      o.o: Ymmärrän, että varsinkin vanhemmalla pariskunnalla voi tuntua helpommalta jos on yksi yhteinen profiili josta pidetään yhteyttä sukulaisiin. Sitä en kuitenkaan ymmärrä että sillä profiililla kommentoidaan sitten ihan mihin sattuu ja todetaan että puoliso on varmasti samaa mieltä….
      Veit jalat suustani. Se, että minä lähetän joulukortit ja panen niihin terveiset koko perheeltäni ei tarkoita, että perhe välittäisi kortin saajista pätkän vertaa. Se tarkoittaa, että minä haluan asioiden näyttävän siltä. (Täysin kuvitteellinen esimerkki, en lähetä kortteja).

      Lainaa

    19. Tulos: -50 (114 ääntä)
      Voin kuvitella miten vähän ovo-lacto-pesco "miehellä" on sananvaltaa ko. torpassa :)

      Lainaa

    20. Käyttäjä 1.10.2015 9:59
      Tulos: +113 (119 ääntä)
      Banaani: No eihän tuosta voi mitään varmaa sanoa Paulantin suhteen tilasta mutta arvailla voi. Mikään uloskirjautumisen vaiva tms ei ole niin suuri että selittäisi yhteisen profiilin. Joten mistä on alunperin tullut tarve yhteiselle profiilille? Semmonen kunnon symbioosi-roikkumis-kaapinpaikka -suhde tulee kyllä ekana mieleen. Pystymättä sanomaan liittyykö kuvan Paulantti tapaukseen, on puistattava ajatus antaa oma ainut elämänsä parisuhteen toisen osapuolen nukketeatteria varten, ja sitten vielä kuulla sen toisen suusta miten se nyt sitten on sitä “rakkautta”.
      Hei, se on vain Facebook... Joillekin Facebook on ihan merkityksetön pikkujuttu, ja sitä voidaan käyttää vain tosi harvoin. Silloin lienee aika sama, vaikka lainaisikin toisen tiliä johonkin kerran vuodessa tehtävään tiedotukseen. Tai muuten vain pitää Fb-kuvioita ihan yhdentekevinä, koska oikea elämä on jossain muualla. Ei siis yhtään ihmetytä jos jollain parilla on yhteinen profiili - sitten ihmetyttää, jos koko elämä on yhtä symbioosia kuten kuvailit, mutta ei sitä voi pelkästä Fb-profiilista päätellä. Ainoa mikä tässä särähti silmään, oli tuo miehen puolesta puhuminen. Tosin eihän siitäkään tiedä, onko se vaikka sellaista läppää joka miestäkin huvittaa, ja ehkä tämä toisaalla yhtä vapautuneesti laukoo vastaavaa.

      Lainaa

    21. Tulos: +106 (116 ääntä)
      Juuri sama tuli mieleen, jonka joku jo mainitsi. Monille facebook-profiili tai päivitykset EIVÄT ole maailman edes kolmanneksi tärkein asia. Meillä on ihan omat fb-tilit, mutta eipä minua rassaa jos muruni sivullaan kertoisi minun olevan jotakin mieltä. Älkää hyvät ihmiset ottako kaikkea niin vakavasti. :)

      Lainaa

    22. Tulos: +113 (129 ääntä)
      Siis häh? Moka tässä tais olla lähinnä noi Tarun nolot kommentit. Mitä väliä jos on yhteinen fb-tili ja kai toi keittiöjuttu oli enemmänki vitsi? Taruhan se tossa keksi päästään että "ai aina ootte samaa mieltä kaikesta". Noita yhteisiä tilejä on vaikka kuinka varsinkin vanhemmilla pariskunnilla. Ei, en niitä tajua enkä ikinä sellaseen suostuisi, mut ei tulis mieleenkään alkaa sössöttää niistä kenellekään tollee kun ei todellakaan mulle kuulu toisten parisuhteet :D

      Lainaa

    23. Tulos: -16 (50 ääntä)
      Eiks toi mustalaisilla oo ihan normaalia että on yhteinen fb tili?

      Lainaa

    24. Tulos: +35 (43 ääntä)
      Fm-team, yks teidän avainsanoista/tunnisteista on "yheinen" ;D Olkaa hyvä.

      Lainaa

    25. Tulos: -17 (69 ääntä)
      asd: Eiks toi mustalaisilla oo ihan normaalia että on yhteinen fb tili?
      Juu, onhan niillä kaikki muukin yhteistä. Kuten esim. hameen avulla varastetut tavarat.

      Lainaa

    26. Tulos: +66 (78 ääntä)
      Voisi olla niinkin että miestä ei voi FB vähempää kiinnostaa, joten vaimo hoitaa sosmedit molempien puolesta? FB'han on usein nykyään ainut kanava jossa esim. kutsutaan jonnekin tai ilmoitetaan tapahtumista, joten joku läsnäolo siellä on hyvä olla, ja tästä näkee suoraan minne pitää ilmoittaa että tavoittaa oikean henkilön, sensijaan että haeskelisi miehen profiilia jota ei sitten ole. Kyllä itse ainakin hoidan paljon viestintää molempien puolesta (esim. sukulaisten kanssa), ja se että kortissa sanon miehenkin olevan kovin iloinen serkun lapsen syntymästä ei tarkoita että arkielämässä syöttäisin hänelle mielipiteet valmiina. Ihmeellistä toisten asioihin sotkeentumista.

      Lainaa

    27. Tulos: +40 (52 ääntä)
      pöö: Siis häh? Moka tässä tais olla lähinnä noi Tarun nolot kommentit. Mitä väliä jos on yhteinen fb-tili ja kai toi keittiöjuttu oli enemmänki vitsi? Taruhan se tossa keksi päästään että “ai aina ootte samaa mieltä kaikesta”. Noita yhteisiä tilejä on vaikka kuinka varsinkin vanhemmilla pariskunnilla. Ei, en niitä tajua enkä ikinä sellaseen suostuisi, mut ei tulis mieleenkään alkaa sössöttää niistä kenellekään tollee kun ei todellakaan mulle kuulu toisten parisuhteet
      Niin just. Trolli-Taruhan tässä käänsi juustokeskustelun parisuhdekeskusteluksi.

      Lainaa

    28. Tulos: -31 (59 ääntä)
      Kyllä mua enemmän nolottais jo yhteinen facebook-tili, kuin mitkään kommentit.

      Lainaa

    29. Tulos: +129 (139 ääntä)
      joo, ihan hirveetä! Vaimo juoksee antamassa julkisia kannanottoja niinkin kiperiin kysymyksiin, kuin aurajuuston pakastamiseen. Kyllä nyt Antilla on ahtaat paikat töissä!

      Lainaa

    30. Tulos: -4 (8 ääntä)
      jee

      Lainaa

    31. Tulos: +35 (39 ääntä)
      Mä vasta nolo olenkin kun ei ole facebook-tiliä ollenkaan! Olis nyt edes jonkun kanssa yhteinen!

      Lainaa

    32. Tulos: +34 (46 ääntä)
      Kuvittelisin että Anttia ei kiinnosta Facebook tippaakaan ja antaa Paulan olla Facebookissa ihan rauhassa vastailemassa aurajuuston pakastamiseen. Hui.

      Lainaa

    33. Tulos: -17 (49 ääntä)
      Ainut mikä pisti silmään on lakto-ovo-pesco. Miks ei voi vaan myöntää olevansa ihan vaan sekasyöjä, niinkun yleensäkkin lihaa pureskelevat. Tai no onhan toi hienomman kuulosta ja tuo selvyyttä mitä ei syö jne. mutta en mäkään sillon, kun olin kasvissyöjä sanonu olevani lakto-ovo-vege.

      Lainaa

    34. Tulos: +5 (15 ääntä)
      Kuukels: Ainut mikä pisti silmään on lakto-ovo-pesco. Miks ei voi vaan myöntää olevansa ihan vaan sekasyöjä, niinkun yleensäkkin lihaa pureskelevat. Tai no onhan toi hienomman kuulosta ja tuo selvyyttä mitä ei syö jne. mutta en mäkään sillon, kun olin kasvissyöjä sanonu olevani lakto-ovo-vege.
      Ja joo nillitys. Loppupeleissä kyl ei kiinnosta paskaakaan mikään tai kekään, ku tarkemmin mietti.

      Lainaa

    35. Vastenmielistä 2.10.2015 8:40
      Tulos: -31 (49 ääntä)
      niin kuin molemmat käyttäisi samaa hammasharjaa. Ja kyllähän tuo oman kokkaustaidon erinomaisuuden esille tuominen paljasti täysin tuon Paulan ja Antin asetelman...

      Lainaa

    36. Tulos: -16 (38 ääntä)
      Ovatko yhteiset Facebook-tilit edes sallittuja? Ihan varmasti ovat Facebookin sääntöjen vastaisia tuollaiset viritelmät :D Noloja nyt ainakin, jos ei muuta.

      Lainaa

    37. Tulos: +4 (12 ääntä)
      Tämä näyttää olevan sellainen asia, mitä ihmiset eivät yleensä ymmärrä. Kaksoispisteen jälkeen ei tule isoa kirjainta, ellei sen jälkeen ole enemmän kuin yksi virke. Näinhän ei tässä otsikossa ole. Halusin vain tulla kertomaan tämän. Ja erimieltä (Y).

      Lainaa

    38. Tulos: +40 (42 ääntä)
      meistä (minä ja mieheni) kumpikaan ei oo facebookissa, mutta meinattiin tehä yhteinen tili nimenomaan sen takia ku meillä nyt on kuitenki yhteiset kaverit jotka oikestaan melkein kaikki on facebookissa, ja ne siellä suunnittelee menoja/ tapahtumia yms, ni ois kiva tietää niistä. ku eihän kukaan enää puhelinta voi käyttää.ja muutenki jos haluu osallistuu johonki, kaikki on aina facebookin kautta. ja kumpikaan ei haluu tehä omaa tiliä. ei olla vielä saatu aikaseks, mutta jos meno jatkuu niin että vaan facebookissa on ihmiset / tapahtumat/ tiedot menoista, ni kohta se pitää olla meijänki.

      Lainaa

    39. miumaumamma 4.10.2015 22:38
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Mulla oli joskus fb kaverina nainen, joka naimisiin menon jälkeen vaihtoi profiilinsa yhteiseksi miehensä kanssa. Kyllähän se vähän typerältä tuntui,kun en ollut koskaan sitä miestä tavannutkaan.

      Lainaa

    40. Lakto Salminen 7.10.2015 21:02
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Kuukels: Ainut mikä pisti silmään on lakto-ovo-pesco. Miks ei voi vaan myöntää olevansa ihan vaan sekasyöjä, niinkun yleensäkkin lihaa pureskelevat. Tai no onhan toi hienomman kuulosta ja tuo selvyyttä mitä ei syö jne. mutta en mäkään sillon, kun olin kasvissyöjä sanonu olevani lakto-ovo-vege.
      Tarkennuksena:lakto-ovo-pesco tarkoittaa ruokavaliota, jossa syödään maitotuotteita, munia ja kalaa. Ei siis punaista lihaa tai kanaa. Eipä mulla muuta. Heippa.

      Lainaa

    41. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Ive learn some excellent stuff here. Certainly worth bookmarking for revisiting. I wonder how a lot attempt you set to create such a fantastic informative web site. cdbegdaedbef

      Lainaa

    42. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Lakto Salminen: Tarkennuksena:lakto-ovo-pesco tarkoittaa ruokavaliota, jossa syödään maitotuotteita, munia ja kalaa. Ei siis punaista lihaa tai kanaa. Eipä mulla muuta. Heippa.
      Jee

      Lainaa

    43. Tulos: -2 (2 ääntä)
      Antti ei joko ole tietoinen yhteisestä profiilista, tai on täysin kastruoitu tohvelieläin.

      Lainaa

    44. Tulos: -2 (2 ääntä)
      pöö: Siis häh? Moka tässä tais olla lähinnä noi Tarun nolot kommentit. Mitä väliä jos on yhteinen fb-tili ja kai toi keittiöjuttu oli enemmänki vitsi? Taruhan se tossa keksi päästään että "ai aina ootte samaa mieltä kaikesta". Noita yhteisiä tilejä on vaikka kuinka varsinkin vanhemmilla pariskunnilla. Ei, en niitä tajua [...]
      Mokahan tässä on Paula.

      Lainaa

    45. Tulos: -2 (2 ääntä)
      Vastenmielistä: niin kuin molemmat käyttäisi samaa hammasharjaa. Ja kyllähän tuo oman kokkaustaidon erinomaisuuden esille tuominen paljasti täysin tuon Paulan ja Antin asetelman...
      Ja Paulan taidot. Varmasti liioiteltuja.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: yhteinen, yhteistili, jaettu, Facebook, juusto, aurajuusto, kokki, kiitos angst

  • Uusimmat

  • Kategoriat