Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Lapsesi nimi ei miellytä minua

Häpeä ja vaihda se heti!
Lapsesi nimi ei miellytä minua

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 116 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1032 (1096 ääntä)
      Voi jumalauta Sini! :D

      Lainaa

    2. Tulos: +991 (1085 ääntä)
      Voi ei ei kai Sinin vanhemmat oikeesti nimenny sitä Siniks? Tuollaisen nimen kanssa joutuu elämään ja kärsimään seuraukset.

      Lainaa

    3. Tulos: +430 (448 ääntä)
      Pitäisi olla edes jokin järki päässä, tosiaan.

      Lainaa

    4. Tulos: +1103 (1161 ääntä)
      kuuttikanta... mahtavaa sauli :D

      Lainaa

    5. Tulos: +293 (323 ääntä)
      Kuutti Lavonen on varmaan tosi paljon kärsinyt...

      Lainaa

    6. Tulos: +515 (697 ääntä)
      Mielestäni Kuutti on tosi herttainen nimi! :)

      Lainaa

    7. Tulos: +571 (597 ääntä)
      Millä logiikalla sini ei enää halua kuutin vanhenpia ystävikseen - onko hän loukkaantunut pojalle annetusta nimestä vai siitä, että vanhemmat ovat nimestä eri mieltä? Minen ymmärrä.

      Lainaa

    8. Tulos: +202 (332 ääntä)
      Kuuttihan on ihan söpö nimi? Sini, rauhotu!

      Lainaa

    9. Tulos: +752 (768 ääntä)
      Sauli onkin oikeen tyyneyden tyyssija! Jollain muulla ei välttämättä olisi pinna venynyt.

      Lainaa

    10. Pöytä osaa puhua 20.10.2015 1:47
      Tulos: +544 (590 ääntä)
      Hienosti Sauli kyllä handlasi tilanteen. Eikä Kuutti sitä paitsi edes ole mikään erikoinen nimi.

      Lainaa

    11. Tulos: +801 (815 ääntä)
      1. Anna lapselle nimeksi Kuutti 2. Odottele rauhassa kun Suomi tuhoutuu

      Lainaa

    12. Tulos: +118 (456 ääntä)
      Kuutti on ihan söpö nimi, ei pahimmasta päästä, mutta voi ei, mikä perustelu: "osuva nimi meidän pikku pötkylälle"... Kuutti ei ainakaan toivottavasti ole pikku pötkylä kuin noin vuoden verran elämästään.

      Lainaa

    13. miumaumamma 20.10.2015 3:29
      Tulos: +280 (324 ääntä)
      Mulle tuo Kuutti tuli ihan uutena nimenä. On kyllä kovin söpö nimi ja varmasti varsin herttainen on tämä kyseinen pieni pötkylä :) Sinin reaktio on kyllä ihan käsittämätön. Miten voi noin paljon jonkun toisen lapsen nimi kaivella?

      Lainaa

    14. Tulos: +288 (300 ääntä)
      Kuuttiani ette saa!

      Lainaa

    15. Tulos: +75 (127 ääntä)
      Ihana nimi. :D Ennakkoluulot kukkii taas niin rönsyilevästi.

      Lainaa

    16. Tulos: +568 (592 ääntä)
      Sinillä ei taida olla kaikki kuutit Saimaassa.

      Lainaa

    17. Tulos: +64 (332 ääntä)
      No voihan sitä nimetä lapsensa vaikka miksi, mutta Kuutti on kyllä vähän hassu :D Miksi eläimen nimi? Olisko Manaatti kiva? Mut oli hyvä toi kuuttikantaläppä :D

      Lainaa

    18. Tulos: +293 (319 ääntä)
      Sinillä siivous sujuu.

      Lainaa

    19. Tulos: +46 (258 ääntä)
      Kuuttihan ei ole kiva nimi. Kuten ei myöskään Juuso, Yrjö tai Tyyne. Menisinkö sitä vanhemmille sanomaan? En todellakaan. Sini, hanki elämä.

      Lainaa

    20. Ministeri Nieminen 20.10.2015 6:28
      Tulos: +291 (421 ääntä)
      Kuutti on hieno ja söpö nimi pienelle nyytille, mutta tilanne saattaa olla hieman eri 50 vuoden kuluttua, kun nyytti on kasvanut sekä pituutta että leveyttä. Jossain vaiheessa Kuutti päättää kenties vaihtaa nimensä Kaskelotiksi.

      Lainaa

    21. Kunhan ajattelin lapsen parasta. 20.10.2015 6:47
      Tulos: -161 (363 ääntä)
      Kuutti 15v on varmasti iloinen, lapset kun keksivät kiusaamisenaihetta pienemmästäkin asiasta..

      Lainaa

    22. Tulos: +77 (113 ääntä)
      Ihan mahtava Sauli ! Kiva kun jaksoi ottaa huumorilla ja vastata asiallisesti. Ja ihana nimi Kuutilla :3

      Lainaa

    23. Tulos: +187 (243 ääntä)
      Kunhan ajattelin lapsen parasta.: Kuutti 15v on varmasti iloinen, lapset kun keksivät kiusaamisenaihetta pienemmästäkin asiasta..
      Kuutti 15v on varmasti joko sinut nimensä kanssa, eikä päästä lähelleen ihmisiä jotka eivät häntä nimen takia hyväksy, tai jos jostain syystä pitää nimeään kamalana niin eiköhän hän sen sitten vaihda. :)

      Lainaa

    24. Tulos: -123 (223 ääntä)
      Soopeli: Kuutti 15v on varmasti joko sinut nimensä kanssa, eikä päästä lähelleen ihmisiä jotka eivät häntä nimen takia hyväksy, tai jos jostain syystä pitää nimeään kamalana niin eiköhän hän sen sitten vaihda.
      Alaikänen vaan ei nimeään vaihda ilman vanhempien lupaa. Sepä siinä on se ongelma, että vanhemmat tuollaisen "epänormaalin" nimen lapselleen haluaa niin antaako lupaa vaihtaikaan...

      Lainaa

    25. Tulos: +76 (148 ääntä)
      Sini. Kyllä on vanhemmat antaneet tytölleen kamalan nimen. Ja mitä siitä seurasi: Sini teki kuten ennusteet lupasi. Törkeää käytöstä, lapsen vihaamista, tyhmyyttä, julmuutta, elämämkoulua, ei minkäänlaisia käytöstapoja, täyttä kusipäisyyttä koko akka. Ja kyllä näkee jo kauas, että on terapiat jääneet lapsuuden traumoista käymättä. Sini=sinipiika=orja=neekeri=puuvillanpoimija. Sinipuna=punamulta. Sinimusta=mustelma=turpiin vaan ja onnea. Siniristilippu=lipun häpäisijä=rikollinen. Sini on siis itse vankilassa! Ottakaa siltä nettiyhteydet pois! Se on hullu! (Vai miten se sanonta menikään? "Ei nimi miestä pahenna, ellei Sini nimeä")

      Lainaa

    26. Arktinen Kuttu 20.10.2015 7:27
      Tulos: +322 (342 ääntä)
      Joke: Alaikänen vaan ei nimeään vaihda ilman vanhempien lupaa. Sepä siinä on se ongelma, että vanhemmat tuollaisen “epänormaalin” nimen lapselleen haluaa niin antaako lupaa vaihtaikaan…
      Tänä päivänä lapsille annetaan niin paljon "epänormaaleja" nimiä, että Kuutti ei paljon korvaan särähdä. Näen jo sieluni silmin, kun Dante, Kivi, Apila ja Kuu kiusaavat Kuuttia oudon nimen takia. Eiku...

      Lainaa

    27. totuudensana 20.10.2015 7:46
      Tulos: -78 (118 ääntä)
      Voi vittu nyt Sini, ammu ittes tai pidä turpas kiinni

      Lainaa

    28. Tulos: +81 (87 ääntä)
      Maria: Kuuttiani ette saa!
      Täältä tulee norjalainen hylkeenpyytäjä. :D

      Lainaa

    29. Tulos: +102 (130 ääntä)
      Musta Kuutti on aivan ihana nimi :) Eiköhän Suomessa ala jo sen verran erikoisia ja vielä erikoisempia kuin Kuutti olemaan.... Eikö lapsia pitäisi opettaa ettei kiusata eikä puolustella että kun on erilainen nimi?

      Lainaa

    30. Tulos: +57 (139 ääntä)
      "Kuutti on hauska ja osuva nimi tuolle meidän pikku pötkylälle" Niin, pikku pötkylähän pysyy aina pikku pötkylänä...

      Lainaa

    31. Tulos: +156 (162 ääntä)
      Kunhan ajattelin lapsen parasta.: Kuutti 15v on varmasti iloinen, lapset kun keksivät kiusaamisenaihetta pienemmästäkin asiasta..
      Kyllä ne lapset osaa "normaalistakin" nimestä kiusata. Tunnen erään vanhemman miehen jota kiusattiin koska tämän nimi oli Simo.

      Lainaa

    32. Tulos: +186 (200 ääntä)
      Kunhan ajattelin lapsen parasta.: Kuutti 15v on varmasti iloinen, lapset kun keksivät kiusaamisenaihetta pienemmästäkin asiasta..
      Loppujen lopuksi se on ihan sama mikä Katja-patja, Toni-Poni tai ärrävikainen Hertta se lapsi on, sitä voidaan kiusata joka tapauksessa. Ehkä noin rakastavat vanhemmat osaavat kasvattaa Kuutista itsevarman ja muut huomioivan pojan.

      Lainaa

    33. Tulos: +261 (263 ääntä)
      Kunhan ajattelin lapsen parasta.: Kuutti 15v on varmasti iloinen, lapset kun keksivät kiusaamisenaihetta pienemmästäkin asiasta..
      Minun nimeni on Laura. Lienee yleisimpiä ja tavallisimpia naisen nimiä Suomessa. Ja kyllä, minua kiusattiin koulussa nimeni takia. Kiusattiin myös kuviksen töistä ja siitä millaiseen takkiin pukeuduin. Muun ohella. Kyllä ne lapset keksii. Se on yks ja sama, millainen nimi tai paita on päällä, jos luokalla sattuu olemaan tunne-elämän ongelmien kanssa kamppaileva alhaisella itsetunnolla varustettu ääliö.

      Lainaa

    34. Tulos: +50 (78 ääntä)
      Vellu: Kuuttihan ei ole kiva nimi. Kuten ei myöskään Juuso, Yrjö tai Tyyne. Menisinkö sitä vanhemmille sanomaan? En todellakaan. Sini, hanki elämä.
      Lol, mitä vikaa Juusossa on? :D

      Lainaa

    35. Tulos: -51 (141 ääntä)
      Kuutti?! Anteeksi nyt vaan, mutta..no parempi etten sano mitään.

      Lainaa

    36. Tulos: -64 (178 ääntä)
      Onhan ny Kuutti ihan helvetin typerä nimi. Lapsiraukkoja.

      Lainaa

    37. Tulos: -67 (119 ääntä)
      Arktinen Kuttu: Tänä päivänä lapsille annetaan niin paljon “epänormaaleja” nimiä, että Kuutti ei paljon korvaan särähdä. Näen jo sieluni silmin, kun Dante, Kivi, Apila ja Kuu kiusaavat Kuuttia oudon nimen takia. Eiku…
      Apila on kukka, Kuutti on hylkeen poikanen. En näe mitään erikoista ensimmäisessä, onhan Lilja & Ruusukin melko tavallisia nimiä. En minä ymmärtäisi vasikka tai varsa nimiäkään..

      Lainaa

    38. Tulos: +103 (109 ääntä)
      Kuutti ei edes ole pahimmasta päästä, itse asiassa ei edes huonokaan nimi, ainakaan jos vertaa Rusinaan, Zorroon, Miekkaan tai vaikkapa Munaan..

      Lainaa

    39. Tulos: +141 (155 ääntä)
      Mutta eihän Kuutin nimi ole ongelma, vaan he, joiden mielestä se on?

      Lainaa

    40. Tulos: +94 (104 ääntä)
      Tais Sinille tulla AKUUTTI hätä tästä nimestä.

      Lainaa

    41. Tulos: +135 (143 ääntä)
      "Kyllä sitä kiusataan sitten koulussa. Tai ainakin minun lapseni tulevat kiusaamaan!" Jännästi tuolla argumentilla vastustetaan kaikkea vähänkin enemmistön tavoista poikkeavaa.

      Lainaa

    42. nimihirviö 20.10.2015 10:44
      Tulos: +50 (78 ääntä)
      Jos hankkisin lapsia antaisin niille nimeksi Nuutti ja Kuutti. :D

      Lainaa

    43. Tulos: +105 (105 ääntä)
      Sprinkles: Minun nimeni on Laura. Lienee yleisimpiä ja tavallisimpia naisen nimiä Suomessa. Ja kyllä, minua kiusattiin koulussa nimeni takia. Kiusattiin myös kuviksen töistä ja siitä millaiseen takkiin pukeuduin. Muun ohella. Kyllä ne lapset keksii. Se on yks ja sama, millainen nimi tai paita on päällä, jos luokalla sattuu olemaan tunne-elämän ongelmien kanssa kamppaileva alhaisella itsetunnolla varustettu ääliö.
      Minullakin on ihan tavallinen nimi. Ei kovin yleinen, mutta ei mikään erikoinenkaan. Ja kyllä minua on kiusattu niin nimestäkin, kuin kaikesta muustakin niin että inhoan niin nimeäni kuin itseäni ylipäätään. Johtuuko tämä siitä että minulla on nimi ja satun olemaan erikoisen näköinen? Kyllä ne kiusaajat syyn keksivät jos kiusata haluavat. Vaikka olisi Matti Meikäläinen, niin ei se ole kiusaamiselta suojassa jos joku kiusata haluaa.

      Lainaa

    44. Tulos: +44 (90 ääntä)
      Oleellisimmat nurkat tulikin jo käsiteltyä ja Sini asianmukaisesti tuomittua. Se perustelu, että ei voi tehdä sitä tai tätä, koska lapset muuten kiusaavat, on siitä mätä, että siinä syytä kiusaamiseen etsitään tasan väärästä suunnasta. Pikkupoikien kiusaamisiin mielestäni paras ja toimivin keino on se että kiusattu pätkäisee kiusaajaa turpaan. Tarvittaessa jotain apuvälinettä käyttäen. Toistetaan tarvittaessa, tosin havaintojeni mukaan toistolle ei pääsääntöisesti ole tarvetta. Pikkupoikien kiusaamisessa ideana on, että kiusaaja käy heikoimman kimppuun ja kiusattu voi väkivaltaa käyttäen rikkoa kuvion. Siinä dynamiikassa opettajan väliintulo vain alleviivaa heikon heikkoutta ja toimii ratkaisuna vain, jos kiusaava aines saadaan poistettua luokasta, mitä havaintojeni mukaan ei yleensä tapahdu. Pikkutyttöjen kiusaaminen on enemmän henkistä ja luonteeltaan eristävää. Siinä taitaa aikuisten väliintulo olla ainoa ratkaisu. EOS, en ole ollut pikkutyttö.

      Lainaa

    45. Tulos: +71 (73 ääntä)
      Eihän tämä ole edes ensimmäinen Kuutti Suomessa. Meillä on erittäin tunnettu ja menestyvä taiteilija Kuutti Lavonen, jonka käsialaa on osa Tyrvään Pyhän Olavin kirkon uusista maalauksista. Vaikka kuutti tunnetaan myös hylkeen lapsena, ei mikään estä käyttämästä sitä etunimenä. Olemme jo melkoisesti etääntyneet hylkeenpyyntielinkeinosta. Myös Tipu ja Mirri ovat hyväksyttyjä etunimiä, mutta Mulli, Ruuna tai Hieho tuskin menisi toistaiseksi läpi.

      Lainaa

    46. Tulos: +43 (51 ääntä)
      Siniset on järvet, sinisyyttä heijastaen...

      Lainaa

    47. yli opisto hörho 20.10.2015 11:34
      Tulos: +40 (48 ääntä)
      "Minä kyllä niin mieleni pahoitin tästä".

      Lainaa

    48. Sara Mäkinen 20.10.2015 11:47
      Tulos: +131 (131 ääntä)
      Sukunimeni on Vuorinen ja siitä väännettiin 9 vuotta "Pierunen" Kyllä ne lapset keksivät kiusaamiseen syyn, jos kiusata haluavat.

      Lainaa

    49. Tulos: +137 (141 ääntä)
      Juuri Sinin käytös edistää sitä, että kaikkia joiden nimi ei ole Matti tai Maija kiusataan. Hienosti toimittu. "lol sun penskalla on tyhmä nimi, kelaa miten sitä tullaan kiusaamaan, just niinku mä periaatteessa teen nyt"

      Lainaa

    50. Tulos: +18 (28 ääntä)
      Tämän päivän mokat 4/5 olivat aika masentavia, toivottavasti torstaina tulee"hauskenpia".

      Lainaa

    51. Muumi (kopio) 20.10.2015 12:09
      Tulos: +9 (55 ääntä)
      Joke: No voihan sitä nimetä lapsensa vaikka miksi, mutta Kuutti on kyllä vähän hassu Miksi eläimen nimi? Olisko Manaatti kiva? Mut oli hyvä toi kuuttikantaläppä
      Manaatti sopii vähän sellaiselle tukevammalle lapselle.

      Lainaa

    52. Tulos: +111 (113 ääntä)
      Omalla luokalla kiusattiin tyttöä nimeltä Anna. Ensin oli Annamanna, vanna, vamma, mamma ja myöhemmin lälläteltiin, että sitä saa kaikki panna, ei epäilystäkään etteikö se anna. Tytöllä olisi varmaan ollut helpompaa, jos nimi olisi ollut vaikkapa Kuutti. Siitä ei olisi saanut väännettyä yhtä paljon törkeyksiä.

      Lainaa

    53. Tulos: -59 (89 ääntä)
      no onhan toi kuutti ihan paska nimi. parin vuoden päästä tullaan totakin hyljettä kiusaamaan. :D

      Lainaa

    54. Tulos: +96 (98 ääntä)
      E: Juuri Sinin käytös edistää sitä, että kaikkia joiden nimi ei ole Matti tai Maija kiusataan. Hienosti toimittu. “lol sun penskalla on tyhmä nimi, kelaa miten sitä tullaan kiusaamaan, just niinku mä periaatteessa teen nyt”
      Moniin asioihin lapset eivät edes itse kiinnittäisi huomiota, vaan aikuisten kommentointi toisten nimistä tai vaikkapa ulkonäöstä saa lapsen käyttäytymään samoin.

      Lainaa

    55. Tulos: +64 (70 ääntä)
      Nimiä ovat myös esim. Otso, Tavi, Alli. Ja kuinka paljon onkaan muita luontoon liittyviä nimiä, aika älyttömän paljon. Sinipiika pieni, hanki elämä :)

      Lainaa

    56. Tulos: +36 (58 ääntä)
      Vellu: Kuuttihan ei ole kiva nimi. Kuten ei myöskään Juuso, Yrjö tai Tyyne. Menisinkö sitä vanhemmille sanomaan? En todellakaan. Sini, hanki elämä.
      Mikä vika Juusossa? >:( T: Juuso

      Lainaa

    57. Tulos: +80 (86 ääntä)
      "Lapsi parka joutuu elämään tuollaisen nimen kanssa ja kestämään seuraukset." Sini olisi sitten niitä vanhempia jotka ratkaisevat koulukiusaamisongelmat nimeämällä lapset numerosarjoilla, ettei kenellekään satu nolo nimi, tai kieltämällä esim. ne homoparien adoptiot. Tai ottamalla koulupuvut käyttöön ja sisällyttämällä siihen tietyt hiustyylit. Ei suinkaan sillä, että kasvatettaisiin lapset olemaan kiusaamatta. :P

      Lainaa

    58. Ei nimi miestä pahenna... 20.10.2015 13:09
      Tulos: +109 (109 ääntä)
      Kunhan ajattelin lapsen parasta.: Kuutti 15v on varmasti iloinen, lapset kun keksivät kiusaamisenaihetta pienemmästäkin asiasta..
      Arvon herra tai rouva, minkäköhän nimen lapselleen voi antaa? Kavereistani eniten kiusattuja nimestään ovat olleet Jaakko, Laura, Anna ja Hanna. Lauta-Laura, Jaska-Paska, Anna ei anna ja Hanna haluaa panna. On Pissa-Liisoja, Piina-Riinoja, kehitysvammaisia Sisu-partiolaisia, Iironkäkkäröitä, Lumia-puhelimia ja ties mitä. Lapset ovat kyllä julmia, mutta keksivät myös jokaisesta nimestä halutessaan väännelmät. Tuttuni luokalla oli lihava tyttö, jonka nimi oli Keiju. Häntä ei kiusattu koskaan, sillä tytöllä oli itsetunto kohdillaan.

      Lainaa

    59. Tulos: -29 (65 ääntä)
      Meillä oli ala-asteella yks Kuutti-niminen. Se kyllä oikeasti oli ihan häiriintynyt, tuli esim.kypärä päässä kouluun mutta jätti pyörän kotiin. Suuttu helposti ja alkoi lyömää. Vanhemmatkin oli kyllä ihan pimeitä. Sen jälkeen ole voinut sanoa että "ompas söpö kuutti" vaan ihan "hylkeenpoikkanen"

      Lainaa

    60. Tulos: +91 (91 ääntä)
      Lapset ovat julmia, ja lisäksi jollain hullulla tavalla luovia. Oma oikea nimeni on Iina, ja tästä syystä minua kiusattiin ala- ja yläkoulussa lällättämällä "Inkku-kinkku-paskamakkara". Kuuttia kiusataan jos kiusataan, ja syy on siinä kohtaa toissijainen. Näin jälkeenpäin ajateltuna yllättävää vaivannäköä, eikö Iinasta saa väännettyä viinaa ja piinaa pienemmällä vaivalla?

      Lainaa

    61. Tulos: -26 (56 ääntä)
      Olen aika pettynyt että tätä ei ole viellä näkynyt, mutta.... ...SINILLÄ SIIVOUS SUJUU!

      Lainaa

    62. Konnakartanon Konna 20.10.2015 14:24
      Tulos: +25 (31 ääntä)
      Maria: Kuuttiani ette saa!
      KUUTIN MINÄ JUURI HALUAN

      Lainaa

    63. Tulos: +7 (21 ääntä)
      Sinillä siivous sujuu... onhan se nyt rankkaa! :D

      Lainaa

    64. Tulos: +3 (17 ääntä)
      Sinillä siivous sujuu, he he he

      Lainaa

    65. Tulos: -22 (62 ääntä)
      Wiggin: Lol, mitä vikaa Juusossa on?
      Juusosta on aina tullut mieleen juusto. Kuka haluaa kastaa lapsensa juustoksi?

      Lainaa

    66. Tulos: -16 (54 ääntä)
      Aliiine: Kuuttihan on ihan söpö nimi? Sini, rauhotu!
      Onhan se söpö nimi pikkupojalle, mutta onko se söpö 40v miehellä?

      Lainaa

    67. Tulos: -15 (41 ääntä)
      Sini on kuluneen hupakon nimi

      Lainaa

    68. mörökölli minut vieköön 20.10.2015 15:45
      Tulos: +12 (30 ääntä)
      Sini on kyllä niin järkyttävä nimi, että ei ihme jos tytöstä on tullut tuollainen.

      Lainaa

    69. Tulos: +49 (59 ääntä)
      Sinillä siivous sujuu. Omasta suusta voisi aloittaa.

      Lainaa

    70. Tulos: +12 (30 ääntä)
      Kerubi: Oleellisimmat nurkat tulikin jo käsiteltyä ja Sini asianmukaisesti tuomittua. Se perustelu, että ei voi tehdä sitä tai tätä, koska lapset muuten kiusaavat, on siitä mätä, että siinä syytä kiusaamiseen etsitään tasan väärästä suunnasta. Pikkupoikien kiusaamisiin mielestäni paras ja toimivin keino on se että kiusattu pätkäisee kiusaajaa turpaan. Tarvittaessa jotain apuvälinettä käyttäen. Toistetaan tarvittaessa, tosin havaintojeni mukaan toistolle ei pääsääntöisesti ole tarvetta. Pikkupoikien kiusaamisessa ideana on, että kiusaaja käy heikoimman kimppuun ja kiusattu voi väkivaltaa käyttäen rikkoa kuvion. Siinä dynamiikassa opettajan väliintulo vain alleviivaa heikon heikkoutta ja toimii ratkaisuna vain, jos kiusaava aines saadaan poistettua luokasta, mitä havaintojeni mukaan ei yleensä tapahdu. Pikkutyttöjen kiusaaminen on enemmän henkistä ja luonteeltaan eristävää. Siinä taitaa aikuisten väliintulo olla ainoa ratkaisu. EOS, en ole ollut pikkutyttö.
      Tällaisena entisenä pikkutyttönä (Äh, ketä mä yritän huijata, mä tuun aina olemaan isin pikku prinsessa) voin todeta, että juuri sellaista se tyttöjen kiusaaminen on. Haukutaan paljon, varsinkin ulkonäköön liittyviä loukkauksia, mutta harvemmin kuulee pikkutyttöjen käyvään fyysisesti kiinni kehenkään. Useinhan tähän on juuri se aikuisen hakeminen paras vaihtoehto, korkeintaan kotiin soitto, ja sillä asia selvä. Vaikka harvoin tyttökiusaajista ja -kiusatusta tulee kavereita, loppuu ainakin nimittely siihen. Näin ainakin omasta kokemuksesta.

      Lainaa

    71. Tulos: +92 (94 ääntä)
      Kunhan ajattelin lapsen parasta.: Kuutti 15v on varmasti iloinen, lapset kun keksivät kiusaamisenaihetta pienemmästäkin asiasta..
      Nimeni on maailman normaalein, siis todella ihan tuskastuttavan yleinen, en käyttänyt laseja, ollut ylipainoinen, tai muutenkaan omituinen, mitä nyt luin vähän liikaa. Kiusattiinko silti? No totta vitussa kiusattiin. On naurettavaa väittää että *kiusatussa* on jokin ominaisuus joka aiheuttaa kiusaamista. Itse tulin siirretyksi uuteen kouluun, ja yht'äkkiä olin kaikkien mielestä ihan ok - en nyt erinomainen, mutten vainottavakaan, rivioppilas. Tuskin niin olisi käynyt jos olisin jotenkin sisäsyntyisesti kiusattava. Logiikka menee niin että kiusaaja valitsee ensin uhrin, ja sitten käyttää uhrin ominaisuuksia (liian hyvä koulussa, liian huono koulussa, liian hiljainen, liian meluisa, liian punatukkainen, liian lihava, liian laiha, liian keskikokoinen, liian omituinen nimi, liian tavallinen nimi, liian ihan mitä hiton tahansa) oikeuttaakseen toimintansa. Sillä mitä ne ominaisuudet ovat ei ole mitään väliä.

      Lainaa

    72. Kuutteroinen 20.10.2015 18:23
      Tulos: +30 (36 ääntä)
      Kuutti on ihan paras nimi, mun koirani on nimeltään Kuutti. Jos saisin lapsen, siitä tulisi Kuutti 2. :D (vitsi) En voi ymmärtää kuka ei tuosta nimestä pidä, minusta se on suloinen kuin mikä.

      Lainaa

    73. Tulos: +6 (42 ääntä)
      Oma ensireaktio Kuutti-nimeen oli negatiivinen, enkä ymmärtänyt miksi. Sitten muistin toisinaan itsekin käyttämäni sanonnan "kuutti kurkkaa", mikä viittaa kakkapötkylään, joka kurkkaa pebasta. Mutta varmasti nimi sopii myös vauvapötkylälle :)

      Lainaa

    74. Tulos: -72 (88 ääntä)
      Kyllä se niin on että vaikka tuo nimi kuutti nyt lapsena hyvältä kuulostaakin niin takasitte juurikin lapsellenne koulukiusatun aseman. Kannattaisi lastaan nimettäessä vähän miettiä sopiiko tämä nimi enään aikuiselle. Koiralla ym tällainen nimi menee koko ikänsä kyllä, mutta en kyllä haluaisi ainakaan itseäni kutsuttavan kuutiksi. Toivottavasti toinen nimi ei ole yhtä paha.

      Lainaa

    75. Tulos: +29 (31 ääntä)
      on tainnut sini itse kuulla olevansa siivousväline, kun tuolla tavalla pitää puuttua.

      Lainaa

    76. Tulos: +58 (60 ääntä)
      xod: Musta Kuutti on aivan ihana nimi Eiköhän Suomessa ala jo sen verran erikoisia ja vielä erikoisempia kuin Kuutti olemaan…. Eikö lapsia pitäisi opettaa ettei kiusata eikä puolustella että kun on erilainen nimi?
      Taidan ottaa ton mun taiteilijanimeksi. Musta Kuutti! Kiitos!

      Lainaa

    77. Tulos: +85 (85 ääntä)
      peterpunk: Kyllä se niin on että vaikka tuo nimi kuutti nyt lapsena hyvältä kuulostaakin niin takasitte juurikin lapsellenne koulukiusatun aseman. Kannattaisi lastaan nimettäessä vähän miettiä sopiiko tämä nimi enään aikuiselle. Koiralla ym tällainen nimi menee koko ikänsä kyllä, mutta en kyllä haluaisi ainakaan itseäni kutsuttavan kuutiksi. Toivottavasti toinen nimi ei ole yhtä paha.
      Nimenomaan. Koska kiusaaminen on AINA kiusatun ja kiusatun vanhempien vika. Koskaan vika ei ole kiusaajassa eikä hänen kotikasvatuksessaan. P.S. jos sarkasmi ei kolahda niin vinkiksi: mitä jos opettaisit sun Timolle, Paulalle, Jukalle ja Maijallesi että erikoinen nimi, ulkonäkö, vanhempien seksuaalisuus, hiusten väri jnejne. ei oikeuta kiusaamiseen.

      Lainaa

    78. Tulos: +43 (49 ääntä)
      Sinillä kaverilistan siivous sujuu!

      Lainaa

    79. Tulos: +39 (39 ääntä)
      itelläni on harvinainen nimi, josta yritettiin vääntää vaikka ja mitä, mutta sit ketään ei enää huvittanu yrittää kiusata, ku ite vääntelin omasta nimestäni samalla tavalla. siihen loppu se kiusausyritys, eikä sen jälkeen oo kukaan enää koskaan kiusannu! sen pituinen se.

      Lainaa

    80. Tulos: +48 (50 ääntä)
      Kunhan ajattelin lapsen parasta.: Kuutti 15v on varmasti iloinen, lapset kun keksivät kiusaamisenaihetta pienemmästäkin asiasta..
      Itse olin juuri 15 vuotiaana hyvinkin ihastunut riparilla olleeseen Kuuttiin ❤ Enkä muista yhdenkään kiusanneen Kuuttia nimen takia.

      Lainaa

    81. Tulos: +27 (31 ääntä)
      xod: Musta Kuutti on aivan ihana nimi Eiköhän Suomessa ala jo sen verran erikoisia ja vielä erikoisempia kuin Kuutti olemaan…. Eikö lapsia pitäisi opettaa ettei kiusata eikä puolustella että kun on erilainen nimi?
      Onko se jotain sukua Mustalle Barbaarille?

      Lainaa

    82. Tulos: -49 (55 ääntä)
      Tuommosten nimien antajilta pitäs huostaanottaa lapset samantien.

      Lainaa

    83. Tulos: +34 (34 ääntä)
      Billie: Millä logiikalla sini ei enää halua kuutin vanhenpia ystävikseen – onko hän loukkaantunut pojalle annetusta nimestä vai siitä, että vanhemmat ovat nimestä eri mieltä? Minen ymmärrä.
      No kun ne ei nyt suostuneet näkemään virhettään ja vaihtamaan lapsensa nimeä, niin eihän tämmöisestä konfliktista vaan voi päästä yli! Facebook <3

      Lainaa

    84. Tulos: +30 (30 ääntä)
      Jos Kuutti on niin ihmeellinen nimi niin mitä mieltä Sini on nimistä Brooke ja Ridge, joita kauniit ja rohkeat -ohjelmaa katsovat antavat? Itselläni on kavereita nimeltään Lumi ja Talvi ja minua kiusattiin, koska nimeni on Anni.

      Lainaa

    85. Tulos: +43 (43 ääntä)
      Tulkkauksenopettajani korosti nimenomaan että freelancerille ja muutenkin oudosta nimestä on pelkkää hyötyä: kun ihmiset pohtivat "Hm, tarvitaan kielen x osaaja, muistatko ketään" -porukan mieleen on jäänyt Musta Kuutti ja hänen osaamansa kielet, ja sille joka tulee ensimmäiseksi mieleen, soitetaan ensimmäiseksi. Maija Meikäläiset jäävät tässä häviölle -ja kunhan ihminen pääsee lukiosta ja muuttaa omilleen, sitä huomaa että koulusuosiolla ei aikuisena tee yhtään mitään, työtilaisuuksilla sen sijaan tekee.

      Lainaa

    86. Tulos: +40 (40 ääntä)
      Tietenkin jos puututtaisiin itse kiusaamiseen ja oikeasti puututtaisiin, niin yhden ihmisen ristimänimellä ei olisi niin suurta vaikutusta. Koska kiusaajat keksivät syyn kiusata ja vaikka eivät keksisikään, niin se ei estä kiusaamista. Vain kiusaamiseen puuttuminen lopettaa kiusaamisen. T. koulukiusattu

      Lainaa

    87. Tulos: +19 (19 ääntä)
      Joke: Alaikänen vaan ei nimeään vaihda ilman vanhempien lupaa. Sepä siinä on se ongelma, että vanhemmat tuollaisen “epänormaalin” nimen lapselleen haluaa niin antaako lupaa vaihtaikaan…
      No minun äiti ehdotti ihan itse että vaihdetaan mulle vähän yksinkertaisempi nimi, kun oli hankaluuksia sosiaalisessa elämässä lapsena. Toissavuonna vaihdoin alkuperäisen takaisin, onhan se äitini keksimä ja kaunis nimi. Ja koska ollaan jo aikuisia, mulle on yhdentekevää osaako ihmiset lausua nimeäni vai ei :D Ja kuten Arktinen Kuttukin jo sanoi, nykyään on paljon epänormaaleja nimiä.

      Lainaa

    88. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Hahhah: Apila on kukka, Kuutti on hylkeen poikanen. En näe mitään erikoista ensimmäisessä, onhan Lilja & Ruusukin melko tavallisia nimiä. En minä ymmärtäisi vasikka tai varsa nimiäkään..
      Entäs Otso ja Tapio? Toinen on karhu ja toinen viittaa suomen muinaisuskoon. HIRVEETÄ! Kaikkia Otsoja ja Tapioita on kiusattu aina, ja niinhän se Rautavaarakin vaan viinaan kuoli. Nimestä johtu. Ai niin, ja Jenna on kans kamala. Ai miks? No meillä oli joskus sen niminen lehmä. En kestä.

      Lainaa

    89. Tulos: +4 (10 ääntä)
      sdfgdfg: Sinillä kaverilistan siivous sujuu!
      Kai kun se siivoutuu ihan itsestään :D

      Lainaa

    90. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Itse jos joskus lapsia saan annan pojalle hyvän, perinteisen nimen. Nimittäin Viking

      Lainaa

    91. Tulos: +22 (22 ääntä)
      Sannni: Nimeni on maailman normaalein, siis todella ihan tuskastuttavan yleinen, en käyttänyt laseja, ollut ylipainoinen, tai muutenkaan omituinen, mitä nyt luin vähän liikaa. Kiusattiinko silti? No totta vitussa kiusattiin. On naurettavaa väittää että *kiusatussa* on jokin ominaisuus joka aiheuttaa kiusaamista. Itse tulin siirretyksi uuteen kouluun, ja yht’äkkiä olin kaikkien mielestä ihan ok – en nyt erinomainen, mutten vainottavakaan, rivioppilas. Tuskin niin olisi käynyt jos olisin jotenkin sisäsyntyisesti kiusattava. Logiikka menee niin että kiusaaja valitsee ensin uhrin, ja sitten käyttää uhrin ominaisuuksia (liian hyvä koulussa, liian huono koulussa, liian hiljainen, liian meluisa, liian punatukkainen, liian lihava, liian laiha, liian keskikokoinen, liian omituinen nimi, liian tavallinen nimi, liian ihan mitä hiton tahansa) oikeuttaakseen toimintansa. Sillä mitä ne ominaisuudet ovat ei ole mitään väliä.
      Itselleni kävi niin, että koulun vaihtumisen jälkeen kiusaaminen alkoi. Ennen sitä olin ollut kaikkien mielestä ihan ok, mutta luokan "uutta tyttöä" oli ilmeisesti helppo kiusata, kun tukena ei ollut samanlaista kaveriporukkaa kuin muilla. Ala-asteella rinnakkaisluokalla ollut tyttö alkoi kiusata minua vasta sen jälkeen kun jouduimme lukiossa samalle luokalle, vaikka välillämme ei ollut aikaisemmin ollut minkäänlaista dramaa eikä mikään muu muuttunut. Tyttöystävän luokalla taas oli poika, jota kiusattiin punatukkaisuuden takia. Kiusaajalla oli itselläänkin punaiset hiukset. Jos on kusipäinen kakara ja haluaa kiusata jotakuta, niin ei siihen mitään 'oikeaa' syytä tarvita. Niitä kyllä löytyy ihan mistä tahansa. Kiusatun syyttelemisen sijaan olisi tärkeämpää keskittyä kiusaajiin. (Minullehan opettaja totesi kiusaamisesta kerrottuani, että "No... yritähän nyt tulla sen *kiusaajan* kanssa toimeen.")

      Lainaa

    92. Tulos: -22 (24 ääntä)
      Kuutti on vielä normaalin rajoilla, onhan maassa paljon luonnosta ja eläinmaailmasta poimittuja nimiä, mutta yleisenä sääntönä voi sanoa että vanhemmat jotka antavat lapselleen epätavallisen nimen vihaavat lastaan. Sinin reaktio on ehkä kuitenkin hiukan yliammuttu.

      Lainaa

    93. Voi pyhä sylvi tai sini 20.12.2015 22:56
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Vellu: Kuuttihan ei ole kiva nimi. Kuten ei myöskään Juuso, Yrjö tai Tyyne. Menisinkö sitä vanhemmille sanomaan? En todellakaan. Sini, hanki elämä.
      Kiitosta vaan. Mummini oli Tyyne. Mahtavimpia naisihmisiä joita koskaan olen tuntenut. Meitä ei kumma kyllä ole hänen nimensä ikinä häirinnyt. Jänskää. Koiran nimi oli Juuso. Sekään ei vaivannut. Eipä ole Yrjökään haitannut. tai Sini saati Vellu.

      Lainaa

    94. Tulos: +3 (13 ääntä)
      Vellu: Juusosta on aina tullut mieleen juusto. Kuka haluaa kastaa lapsensa juustoksi?
      LÄÄKKEET

      Lainaa

    95. Pikku Leppäkerttu 4.5.2016 2:31
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Sini ei taida tajuta olevansa itse osa ongelmaa :D Jos kaikki "Sinit" jättäisi haukkumasta muiden nimiä niin niillä lapsilla, joilla on vähän erikoisempi nimi ei olis mitään hätää :D

      Lainaa

    96. Tulos: 0 (8 ääntä)
      Poika olisi varmaan pitänyt nimetä Siniksi, sillä "Sinillä siivous sujuu!"

      Lainaa

    97. Tulos: +5 (11 ääntä)
      Sara Mäkinen: Sukunimeni on Vuorinen ja siitä väännettiin 9 vuotta “Pierunen” Kyllä ne lapset keksivät kiusaamiseen syyn, jos kiusata haluavat.
      Vuorinen? Eikö se olekaan Mäkinen?

      Lainaa

    98. Tulos: -8 (14 ääntä)
      Sini on asiaton, mutta onhan Kuutti nyt ihan pöhl etunimeksi.

      Lainaa

    99. Tulos: +8 (8 ääntä)
      Yebs: Voi ei ei kai Sinin vanhemmat oikeesti nimenny sitä Siniks? Tuollaisen nimen kanssa joutuu elämään ja kärsimään seuraukset.
      Sinin tapauksessa itse henkilö on paljon nolompi kuin se nimi...

      Lainaa

    100. Tulos: +8 (12 ääntä)
      abacaba: vanhemmat jotka antavat lapselleen epätavallisen nimen vihaavat lastaan.
      Arat vanhemmat antavat lapselleen rajoittuneen kuvan elämisestä. He opettavat lapsensakin pelkäämään kaikkea muutosta, pitämään kynttiläänsä vakan alla ja arkailemaan muita ihmisiä ja heidän mielipiteitään. Helpompihan se on kulkea hiljaa hiipien seinänviertä, matkia muita ja nyökytellä kaikille ja varoa kuollakseen herättämästä mitään huomiota.

      Lainaa

    101. pinkki puudeli 8.5.2018 15:05
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Joke: Alaikänen vaan ei nimeään vaihda ilman vanhempien lupaa. Sepä on se ongelma, että vanhemmat tuollaisen “epänormaalin” nimen lapselleen haluaa niin antaako lupaa vaihtaikaan.
      Noniin, eipä puhuta soopaa siellä. Minun 12-vuotias lapseni halusi muuttaa nimensä: vaihtaa etunimien paikkaa ja lisätä yhden etunimen + ottaa äitinsä(minun) sukunimen. Etunimiasia oli pelkkä ilmoitusasia hallinto-oikeudessa, minä annoin myöhemmin nimellisesti allekirjoitukseni. Sukunimiasia oli myös hyvin helppo. Vain uusi passi maksoi. Minusta tämä saisi tulla yleiseksi käytännöksi: tytöille aina äidin sukunimi, pojille isän sukunimi(jos he sen välttämättä haluavat).

      Lainaa

    102. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Dolores: Lapset ovat julmia, ja lisäksi jollain hullulla tavalla luovia. Oma oikea nimeni on Iina, ja tästä syystä minua kiusattiin ala- ja yläkoulussa lällättämällä “Inkku-kinkku-paskamakkara”. Kuuttia kiusataan jos kiusataan, ja syy on siinä kohtaa toissijainen. Näin jälkeenpäin ajateltuna yllättävää vaivannäköä, eikö Iinasta saa väännettyä viinaa ja piinaa pienemmällä vaivalla?
      Veit sanat suustani. T. Tiina

      Lainaa

    103. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Nimestään huolimatta Sini näki paljon punaista.

      Lainaa

    104. pinkki puudeli 20.9.2018 8:46
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      ↑_↑: juuri sellaista se tyttöjen kiusaaminen on. Haukutaan paljon, varsinkin ulkonäköön liittyviä loukkauksia, mutta harvemmin kuulee pikkutyttöjen käyvään fyysisesti kiinni kehenkään. Useinhan tähän [...]
      Tyttöjen välisestä kiusaamisesta: se ei lopu aikuisten kevyellä väliintulolla tai "soitto kotiin ja asia selvä". Itseäni kiusattiin 13 vuotta tarhassa ja peruskoulussa, lukiossa ei niitä häiriintyneimpiä tyttöjä enää ollut. Kolme kauheinta tyttöoppilasta eristi minut järjestelmällisesti muista tytöistä uhkailemalla ja rahalla lahjomalla. En saanut syödä ruokaa kouluruokalassa, välitunnilla tai ryhmä- tai parityössä minun kanssani ei saanut olla rangaistuksen uhalla. Tytöt saivat yhden puolihullun pojankin mukaan höykyttämiseeni, hän hoiti nyrkillä lyömisen, kun tytöt "vain" tönivät, potkivat, rikkoivat tavaroitani ja sylkivät päälleni, sekä lavastivat välillä hassunhauskasti minut varkaaksi. Opettajat eivät tietenkään koskaan huomanneet yhtään mitään, mitä nyt joskus _minulle_ tultiin huutamaan, että mikset sinä mene muiden mukaan, ja mikä sinua oikein vaivaa! Kiusaajat nauroivat silloin ilahtuneesti opettajan selän takana, heitä ei koskaan edes nuhdeltu minun vuosikausien rääkkäämisestäni. Sairastuin ensimmäisen kerran kouluväkivallan aiheuttamaan psykoosiin teininä, täysin työkykyinen en ole ollut koko aikuisikänäni. Ja se etunimi, se on yksi ikäluokkani suosikeista, tyyliin nykypäivän nimet Jenna/ Nea/ Laura/ Venla.

      Lainaa

    105. Voi ei se on taas se 31.7.2020 9:57
      Tulos: -4 (4 ääntä)
      varpu: Kuutti Lavonen on varmaan tosi paljon kärsinyt...
      Kuka se on? 

      Lainaa

    106. Syötävä kesyhanhi 22.8.2020 16:30
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Yebs: Voi ei ei kai Sinin vanhemmat oikeesti nimenny sitä Siniks? Tuollaisen nimen kanssa joutuu elämään ja kärsimään seuraukset.
      Yhen tutun nimi on Sini Valkonen. Voi sitä vittuilun määrää.

      Lainaa

    107. Mauton etana 22.8.2020 17:39
      Tulos: -8 (8 ääntä)
      Syötävä kesyhanhi: Yhen tutun nimi on Sini Valkonen. Voi sitä vittuilun määrää.
      Kiva tarina, mutta Suomessa ei kenenkään sukunimi ole Valkoinen. 

      Lainaa

    108. Köytetty haukka 22.8.2020 20:58
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Mauton etana: Kiva tarina, mutta Suomessa ei kenenkään sukunimi ole Valkoinen.  https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/
      Onko joku väittänyt että olisi?

      Lainaa

    109. Veroton katkarapu 30.8.2020 9:05
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Aina voi käyttää toista nimeään.

      Lainaa

    110. heimosenkeimo 18.2.2021 14:13
      Tulos: -3 (3 ääntä)
      Yebs: Voi ei ei kai Sinin vanhemmat oikeesti nimenny sitä Siniks? Tuollaisen nimen kanssa joutuu elämään ja kärsimään seuraukset.
      sinillä siivous sujuu.

      Lainaa

    111. Tulos: -4 (6 ääntä)
      20 vuoden päästä Kuutti voi olla vaikka yli 100kg, 2 metriä pitkä parrakas ukko, vieläkö on sitten söpö Kuutinpötkylä? Nykyään on kyllä niin ihmeellisiä nimiä, että kai tuokin siinä seassa menee, mutta joskus voisi katsoa kyllä elämää vähän pidemmälle kuin sen muutaman vuoden mitä se lapsi on vauva/taapero.

      Lainaa

    112. Syyntakeeton mustikka 11.10.2021 0:52
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Mauton etana: Kiva tarina, mutta Suomessa ei kenenkään sukunimi ole Valkoinen.  https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/
      Mutta Valakone on sukunimi, mistä lie juontaa. Näin oululaisittain ainakin lausutaan samalla lailla kuin sanotaan valkoinen...

      Lainaa

    113. Hyvä timantti 15.11.2021 0:38
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      ano: Kyllä ne lapset osaa "normaalistakin" nimestä kiusata. Tunnen erään vanhemman miehen jota kiusattiin koska tämän nimi oli Simo.
      Mua kiusattiin Hanna nimestä, että totta turiset!

      Lainaa

    114. Hyvä timantti 15.11.2021 0:40
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      imiN: 20 vuoden päästä Kuutti voi olla vaikka yli 100kg, 2 metriä pitkä parrakas ukko, vieläkö on sitten söpö Kuutinpötkylä? Nykyään on kyllä niin ihmeellisiä nimiä, että kai tuokin siinä seassa menee, mutta joskus voisi katsoa kyllä elämää vähän pidemmälle kuin sen muutaman vuoden mitä se lapsi on vauva/taapero.
      So?
      Mä tunnen erään jonka nimi on Rusina ja ei oo ikinä näyttänyt Rusinalta, joten mikä sun pointti on? Se ettei 100kg pitkä ja parrakas Kuutti ole komea? BS

      Lainaa

    115. Yrjö_Komero 2.4.2023 13:22
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Mulle on ihan sama, millä nimellä vanhemmat lapsensa ristii, omat kaveritkin ovat käyttäneet lähinnä luonnonteemaa. Mutta vuosituhannen vaihteessa luin kastettujen listalla lapsen nimeltä Aina Lemmitty Saima. Toivottavasti Ainalla on hyvä itsetunto ja ollut kiusaamisvapaa kouluaika.

      Lainaa

    116. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Se on nykypäivänä ihan tuurista kiinni kiusataanko lasta nimen takia vai ei. Tero saattaa tarkoittaa 10 vuoden kuluttua rupista kikkeliä eikä sitä voi tietää. Edelleen on miehen elimestä idioottien käytössä sana "muna" joka ei edes näytä samalta mutta niin se vaan tyhmien käytössä pysyy. Muita outoja, vääriä ja tuotetta halventavia sanavalintoja ovat "palju" ja "mönkijä" sekä oikeaksi usein luultu "Savoy"- maljakosta käytetty nimitys "Aalto"

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: nimi, lapsi, ristiäiset, nimijuhla, yksityisviesti, viesti, rikollinen