Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Rakkaat naapurit, osa 31

Kranssisota on alkanut!
Rakkaat naapurit, osa 31

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 37 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +810 (846 ääntä)
      Jos auton koko korreloi käänteisesti kikulin kanssa niin minkä kanssa kranssin koko korreloi?

      Lainaa

    2. Tulos: +274 (562 ääntä)
      Kalle: Jos auton koko korreloi käänteisesti kikulin kanssa niin minkä kanssa kranssin koko korreloi?
      Varmaan tuheron tiukkuutta :'D

      Lainaa

    3. Christa Korkeaniemi 26.11.2015 1:13
      Tulos: -28 (82 ääntä)
      Vesa..!!!

      Lainaa

    4. Tulos: +746 (760 ääntä)
      Ihana tuo eka! Kiva että vielä jossakin asuu ymmärtäväisiä ja kivoja naapureita eikä vaan kyyliä :)

      Lainaa

    5. Tulos: +320 (326 ääntä)
      Hienoja naapureita:)

      Lainaa

    6. Tulos: -207 (237 ääntä)
      Saara otti Vesalta jolla on isompi kuin naapurillaan. Nam nam.

      Lainaa

    7. purppurakruunu 26.11.2015 3:18
      Tulos: +596 (606 ääntä)
      Kalle: Jos auton koko korreloi käänteisesti kikulin kanssa niin minkä kanssa kranssin koko korreloi?
      Tää koko lause näyttää artikulaatioharjoitukselta. "Ja nyt sanotaan kolme kertaa nopeasti...!"

      Lainaa

    8. Tulos: +133 (143 ääntä)
      Naapurien ainainen kiista että kummalla on isompi.

      Lainaa

    9. Tulos: +146 (270 ääntä)
      Bn: Ihana tuo eka! Kiva että vielä jossakin asuu ymmärtäväisiä ja kivoja naapureita eikä vaan kyyliä
      Olen muuten samaa mieltä, mutta tiedätkö, se että ei siedä muista asunnoista kuuluvaa sääntöjen vastaista mölyä keskellä yötä ei aina tarkoita sitä että valittaja olisi kyylä jolla ei ole muuta tekemistä kuin vahtia sääntöjä. Jotkut menevät esim töihin aamulla vaikka sinä et menisikään :D

      Lainaa

    10. Tulos: -44 (110 ääntä)
      Kalle: Jos auton koko korreloi käänteisesti kikulin kanssa niin minkä kanssa kranssin koko korreloi?
      Kikulin?

      Lainaa

    11. Tulos: +135 (169 ääntä)
      Banaani: Olen muuten samaa mieltä, mutta tiedätkö, se että ei siedä muista asunnoista kuuluvaa sääntöjen vastaista mölyä keskellä yötä ei aina tarkoita sitä että valittaja olisi kyylä jolla ei ole muuta tekemistä kuin vahtia sääntöjä. Jotkut menevät esim töihin aamulla vaikka sinä et menisikään
      Lapusssa sanottiin, että siirtyvät ajoissa toisaalle, ei että jatkaisivat bileitä hiljaisuuden jälkeen.

      Lainaa

    12. Tulos: +143 (155 ääntä)
      Kukkis: Varmaan tuheron tiukkuutta :’D
      Ei vaan tuuheuden!

      Lainaa

    13. Tulos: -88 (142 ääntä)
      Noiden kranssien oviin ripustaminenhan on lainvastaista. Kerrostaloissa ainakin.

      Lainaa

    14. Tulos: +123 (125 ääntä)
      Norsu: Noiden kranssien oviin ripustaminenhan on lainvastaista. Kerrostaloissa ainakin.
      No itseasiassa ei ole. Lainaus ao. artikkelista: "Pelastustoimen mukaan kyse pelastuslain 10 §:n soveltamisesta, jonka mukaan uloskäytävällä ei saa säilyttää tavaraa. Joulukranssit ja muut ovikoristeet eivät yleensä ole tuossa pykälässä tarkoitettuja tavaroita." http://yle.fi/uutiset/kranssikohussa_uusi_kaanne_kranssit_eivat_ole_lainvastaisia/6396850 Ja jos kiinnostaa, tässä vielä kyseinen pykälä: "10 § Rakennusten uloskäytävät Rakennuksen omistajan ja haltijan sekä toiminnanharjoittajan on osaltaan huolehdittava siitä, että uloskäytävät ja kulkureitit niille pidetään kulkukelpoisina ja esteettöminä ja muutenkin sellaisessa kunnossa, että niitä voidaan käyttää turvallisesti ja tehokkaasti. Uloskäytävillä sekä ullakoiden, kellarien ja varastojen kulkureiteillä ei saa säilyttää tavaraa. Uloskäytävät ja kulkureitit niille tulee tarvittaessa merkitä ja valaista asianmukaisesti. Merkitsemisestä ja valaisemisesta voidaan antaa tarkempia säännöksiä sisäasiainministeriön asetuksella."

      Lainaa

    15. Mitä sitten? 26.11.2015 9:16
      Tulos: +62 (88 ääntä)
      Banaani: Olen muuten samaa mieltä, mutta tiedätkö, se että ei siedä muista asunnoista kuuluvaa sääntöjen vastaista mölyä keskellä yötä ei aina tarkoita sitä että valittaja olisi kyylä jolla ei ole muuta tekemistä kuin vahtia sääntöjä. Jotkut menevät esim töihin aamulla vaikka sinä et menisikään
      Mikään ei ole ihanampaa kuin se, että yläkerrassa asuu kanta-astuja joka ei mene arkisin 23.00 nukkumaan.

      Lainaa

    16. Mitä sitten? 26.11.2015 9:17
      Tulos: -15 (31 ääntä)
      Norsu: Noiden kranssien oviin ripustaminenhan on lainvastaista. Kerrostaloissa ainakin.
      Riippuu kerrostaloista, jos asunosta pääsee suoraan ulos tai esim. luhtikäytävään niin ne on sallittu.

      Lainaa

    17. Tulos: +19 (71 ääntä)
      PIN: Lapusssa sanottiin, että siirtyvät ajoissa toisaalle, ei että jatkaisivat bileitä hiljaisuuden jälkeen.
      Se ajoissa ja se toisaalle ja se hiljaisuus vaan saattavat joskus siinä juhlan tuoksinnassa olla vähän suhteellisia käsitteitä. Hienoa jos juuri tässä tapauksessa ei.

      Lainaa

    18. Tulos: +156 (158 ääntä)
      Banaani: Olen muuten samaa mieltä, mutta tiedätkö, se että ei siedä muista asunnoista kuuluvaa sääntöjen vastaista mölyä keskellä yötä ei aina tarkoita sitä että valittaja olisi kyylä jolla ei ole muuta tekemistä kuin vahtia sääntöjä. Jotkut menevät esim töihin aamulla vaikka sinä et menisikään
      Tottahan toki, mutta jos bileitä järjestetään about kerran-kaksi vuodessa niin itse esim käytän silloin korvatulppia ja suon naapurille hyvät bileet vaikka vähän itseäni ärsyttäisikin. Tottakai jos bileet on jokaviikkoinen juttu niin nostaisin minäkin äläkän, semmoiset naapurit vaan harvemmin jättää "anteeksi melu"-lappuja.

      Lainaa

    19. Tulos: +112 (124 ääntä)
      Banaani: Olen muuten samaa mieltä, mutta tiedätkö, se että ei siedä muista asunnoista kuuluvaa sääntöjen vastaista mölyä keskellä yötä ei aina tarkoita sitä että valittaja olisi kyylä jolla ei ole muuta tekemistä kuin vahtia sääntöjä. Jotkut menevät esim töihin aamulla vaikka sinä et menisikään
      Aika harva taitaa mennä esim sunnuntai-aamuna töihin, ja viikonlopuillehan nuo kutsut yleensä sattuvat. Itse nimenomaan menen viikolla töihin paljon aikaisemmin kuin haluaisin, mistä syystä viikonloppuna nukkuisin. Ei vaan tule mitään kun naapurin kyylätäti kiertelee soittelemassa ovikelloja heti aamuseitsemän jälkeen (milloin sääntöjen hiljaisuus loppuu) saadakseen selville kuka keskustelee parvekkeella (no en ainakaan minä kun OLISIN OLLUT VITTU NUKKUMASSA). Anteeksi avautuminen, mutta olen tuon tädin takia sekoamassa. Muutama tämän rapun asunto pitää bileitä ainakin kuukausittain, mutta eivät ne ollenkaan häiritse niin kuin hullu kyylä.

      Lainaa

    20. Tulos: +19 (25 ääntä)
      Kalle: Jos auton koko korreloi käänteisesti kikulin kanssa niin minkä kanssa kranssin koko korreloi?
      Palokuorman kanssa suoraan, ei kääntäen.

      Lainaa

    21. Tulos: -81 (109 ääntä)
      Hyvissä ajoin voi tarkottaa myös ettei koko yötä huudata musaa. Monesti lappu meinaa et tulee viel 10 jälkee meluu. Ei muute laiteta lappui. Mä soitan yleensä suoraa poliisille vaan. Jotkut laittaa lapun rappiksen seinää ja luulee että kun sen laittaa voi rikkoa lakia kunhan ilmoittaa siitä ensin. Harva ei tajua että se lappu seinässä ei anna erityis lupaa ja jotkut eivät lappusi takia aio valvoa koko yötä ym ja ei tulisi siitä mitään. Hyvä laittaa lappu kunhan ei oleta että se antaa luvan rikkoa sääntöjä. Sillo hyvä muistaa silti että jos joku ei aio kuunella mekkalaa vaan nukkua niin joutuu kärsimään seuraukset normaalisti sääntörikkomuksen takia. Tullu tapauksii vastaan josa ollaan iha ihmeissään kun tulee varotus ja luullaan että se revitään ja unohdetaan kun kerrotaan että laittoi lapun seinään ja ilmoitti rikkivansa niitä. Jotkut ei tajua :D tita ku soveltais kaikessa ni ei ois kiire töihi ku lukee ikkunassa "ajan ylinopeutta,anteekdi häiriö"
      PIN: Lapusssa sanottiin, että siirtyvät ajoissa toisaalle, ei että jatkaisivat bileitä hiljaisuuden jälkeen.

      Lainaa

    22. Tulos: +94 (114 ääntä)
      Sannni: Aika harva taitaa mennä esim sunnuntai-aamuna töihin, ja viikonlopuillehan nuo kutsut yleensä sattuvat. Itse nimenomaan menen viikolla töihin paljon aikaisemmin kuin haluaisin, mistä syystä viikonloppuna nukkuisin
      Ihanaa kun kaikki tuntuvat unohtavan myös mm. sairaanhoitajat, tarjoilijat, poliisit yms, joiden työajat eivät ole ma-pe 8-16. Se on ihanaa yrittää itse nukkua työvuoron jälkeen, kun pääset klo 6 aamulla kotiin ja kerkeät juuri nukahtaa, ja naapurissa aletaan klo 7 tekemään melusta päätellen seinistä reikäjuustoa. Tai toisesta naapurista alkaa kakarat huutamaan ja huudattamaan telkkaria, koska sehän on vaan normaalia! Olisihan se mukavaa, jos jokainen saisi nukkua halutessaan. Tosin olen itse päättänyt asua kerrostalossa, joten en ole naapureille jaksanut valittaa, ja ymmärrän että elämän äänet kerrostaloihin kuuluvat. Ärsyttää vaan tuo yleinen asenne " ei kukaan nyt sunnuntaina työskentele", kun ei osata ajatella omaa napaansa pidemmälle.

      Lainaa

    23. Paljas uneksija 26.11.2015 16:47
      Tulos: +46 (52 ääntä)
      Hoitsu: Ihanaa kun kaikki tuntuvat unohtavan myös mm. sairaanhoitajat, tarjoilijat, poliisit yms, joiden työajat eivät ole ma-pe 8-16. Se on ihanaa yrittää itse nukkua työvuoron jälkeen, kun pääset klo 6 aamulla kotiin ja kerkeät juuri nukahtaa, ja naapurissa aletaan klo 7 tekemään melusta päätellen seinistä reikäjuustoa. Tai toisesta naapurista alkaa kakarat huutamaan ja huudattamaan telkkaria, koska sehän on vaan normaalia! Olisihan se mukavaa, jos jokainen saisi nukkua halutessaan. Tosin olen itse päättänyt asua kerrostalossa, joten en ole naapureille jaksanut valittaa, ja ymmärrän että elämän äänet kerrostaloihin kuuluvat. Ärsyttää vaan tuo yleinen asenne ” ei kukaan nyt sunnuntaina työskentele”, kun ei osata ajatella omaa napaansa pidemmälle.
      Itse ihan työttömänä retaleena menen ajoissa nukkumaan 04-05 ja nukun puolille päivin. Minulla on kelloradioon yhdistetty mp3-soitin joka toistaa loopilla valkoista kohinaa. Peittää kivasti naapurien elämän äänet. Suosittelen kaikille jotka nukkuvat epämääräisinä aikoina :)

      Lainaa

    24. Tulos: +18 (38 ääntä)
      Hoitsu: Ärsyttää vaan tuo yleinen asenne ” ei kukaan nyt sunnuntaina työskentele”, kun ei osata ajatella omaa napaansa pidemmälle.
      No monikin, meillä kun on molemmilla liukuvat työajat niin saisi nukkua kymmeneenkin, mutta tosiaan turha luulla kun seinien reikäjuustottaminen alkaa klo 7. Mikä on sitten hiton kiva kun tuli valvottua kahteen (tehden oikolukua eikä ryypäten, tädit) ja loppupäivä onkin sitten pilalla. Olisiko niin vaikeaa kommunikoida ystävällisesti -itse ainakin olen ihan mielelläni hiljaa jos viesti on nimenomaan "teen vuorotyötä, kuulostaa oudolta mutta saisiko hiljaisuutta neljältä tiistai-iltapäivisin?" Tietysti saisi jos kiltisti pyytää. Mutta ei tee kauheasti mieli tehdä mieliksi ihmiselle joka herättää koko talon tahallaan kostaakseen sen että joku ihan muu metelöitsi kello 22.05, ihan vaan siksi että voi.

      Lainaa

    25. Tulos: +55 (71 ääntä)
      Teille ihmisille, jotka ette siedä kerrostaloissa naapureiden elämää, kaksi vaihtoehtoa: korvatulpat tai muuta maalle. En tarkoita jokapäiväistä bilettämistä vaan juurikin näitä remontin tai lasten ääniä. Jokaisella on se oma "normaali" elämänsä ja kerrostaloissa niitä on monia. Lapsiperheitä, juuri uuteen asuntoon muuttaneita/muuten innokkaita remontoijia, bilettäjiä ja vuorotyöläisiä.

      Lainaa

    26. Kranssipinppi 27.11.2015 0:06
      Tulos: 0 (12 ääntä)
      Kukkis: Varmaan tuheron tiukkuutta :’D
      Negatiivinen korrelaatio?

      Lainaa

    27. Tulos: +48 (50 ääntä)
      mmuksu: Teille ihmisille, jotka ette siedä kerrostaloissa naapureiden elämää, kaksi vaihtoehtoa: korvatulpat tai muuta maalle. En tarkoita jokapäiväistä bilettämistä vaan juurikin näitä remontin tai lasten ääniä. Jokaisella on se oma “normaali” elämänsä ja kerrostaloissa niitä on monia. Lapsiperheitä, juuri uuteen asuntoon muuttaneita/muuten innokkaita remontoijia, bilettäjiä ja vuorotyöläisiä.
      Mun edellisen asunnon seinänaapuri oli joku ikuisuusremontoija, joka teki remonttia KAKSI VUOTTA (varmaan tekee vieläkin, onneksi asun jo toisaalla). Erityisesti se rakasti poraamista. Sillä poraamismäärällä oli vaikea uskoa, että kyseisessä asunnossa oli enää neliösenttiäkään poraamatonta seinä-, lattia- tai kattopintaa, mutta silti se vain jatkui. Pikkuisen alkoi olla hermo koetuksella, kun se poraamisesta lähtevä meteli oli sellaista, ettei siltä kuullut edes omia ajatuksiaan. Eikä sitä peittänyt mikään: ei korvatulpat, ei kuulokkeista täysillä kuunneltu musiikki, ei mikään. Useasti oli esim. sellainen tilanne, että olisi ollut joku tärkeä puhelu soitettavana, mutta se ei yksinkertaisesti ollut mahdollista siltä meteliltä: kumpikaan puhelun osapuolista ei kuullut toisiaan, ainoastaan sitä helvetillistä jyrinää. Onneksi tällaisissa tapauksissa naapuri yleensä suostui pitämään pienen tauon puhelun ajaksi, kun kävin kauniisti pyytämässä. Jos se kuuli, että joku on ovella. Aina ei kuullut. Mutta joo, tää oli sen tyypin normaalia elämää, hei! Kyllä mun ja muiden talon asukkaiden pitäisi vain sietää se (erityisesti talon vaivaisilla vuokra-asujilla ei sopinut olla mitään sanottavaa siihen, kun Herra Omistusasuja remontoi)! Tai muuttaa muualle. Mä muutin, eikä tarvinnut muuttaa edes maalle. Löytyi kerrostalo, jonka normaalit elämän äänet ei häiritse mua yhtään.

      Lainaa

    28. Tulos: +28 (28 ääntä)
      Sai hymyilemään tuo eka. :) Pienet ystävällisyyden osoitukset ovat tärkeä juttu!

      Lainaa

    29. Tulos: +8 (8 ääntä)
      Täys repeäminen Vesalle :`D

      Lainaa

    30. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Mårran: Mun edellisen asunnon seinänaapuri oli joku ikuisuusremontoija, joka teki remonttia KAKSI VUOTTA (varmaan tekee vieläkin, onneksi asun jo toisaalla). Erityisesti se rakasti poraamista. Sillä poraamismäärällä oli vaikea uskoa, että kyseisessä asunnossa oli enää neliösenttiäkään poraamatonta seinä-, lattia- tai kattopintaa, mutta silti se vain jatkui. Pikkuisen alkoi olla hermo koetuksella, kun se poraamisesta lähtevä meteli oli sellaista, ettei siltä kuullut edes omia ajatuksiaan. Eikä sitä peittänyt mikään: ei korvatulpat, ei kuulokkeista täysillä kuunneltu musiikki, ei mikään. Useasti oli esim. sellainen tilanne, että olisi ollut joku tärkeä puhelu soitettavana, mutta se ei yksinkertaisesti ollut mahdollista siltä meteliltä: kumpikaan puhelun osapuolista ei kuullut toisiaan, ainoastaan sitä helvetillistä jyrinää. Onneksi tällaisissa tapauksissa naapuri yleensä suostui pitämään pienen tauon puhelun ajaksi, kun kävin kauniisti pyytämässä. Jos se kuuli, että joku on ovella. Aina ei kuullut. Mutta joo, tää oli sen tyypin normaalia elämää, hei! Kyllä mun ja muiden talon asukkaiden pitäisi vain sietää se (erityisesti talon vaivaisilla vuokra-asujilla ei sopinut olla mitään sanottavaa siihen, kun Herra Omistusasuja remontoi)! Tai muuttaa muualle. Mä muutin, eikä tarvinnut muuttaa edes maalle. Löytyi kerrostalo, jonka normaalit elämän äänet ei häiritse mua yhtään.
      Päivän naurut tästä tarinasta

      Lainaa

    31. Tulos: +28 (30 ääntä)
      Norsu: Noiden kranssien oviin ripustaminenhan on lainvastaista. Kerrostaloissa ainakin.
      Tällaiset ihmiset masentavat minua välillä.

      Lainaa

    32. Tulos: +14 (26 ääntä)
      Yleensä metelistä valittaja on se vittumainen aamuvirkku joka itse alkaa huudattamaan iskuporakonettaan, ruohonleikkuriaan ja kakaroitaan aamuseitsemältä, mieluusti jo vähän ennen. Voisin lyödä vaikka vetoa, että jos olisi taloyhtiö jossa hiljaisuus olisi 02-10 (tai 03-11) kukaan ei koskaan valittaisi metelistä ja siinä asuisi paljon onnellisempia ihmisiä.

      Lainaa

    33. tarttiskohan apua? 4.12.2015 18:30
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Sannni:Ei vaan tule mitään kun naapurin kyylätäti kiertelee soittelemassa ovikelloja heti aamuseitsemän jälkeen (milloin sääntöjen hiljaisuus loppuu) saadakseen selville kuka keskustelee parvekkeella
      Alkava psykoottinen sairaus rouvalla? 8/

      Lainaa

    34. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Arrrrgust? :D

      Lainaa

    35. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Ei itse mokaan mitään sanottavaa mutta MISTÄ SAA TUOMMOISEN PIRAATTIAKSENTIN FACEBOOKKING NIINKUIN YLEMMÄSSÄ? :o

      Lainaa

    36. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Mårran: Mun edellisen asunnon seinänaapuri oli joku ikuisuusremontoija, joka teki remonttia KAKSI VUOTTA (varmaan tekee vieläkin, onneksi asun jo toisaalla). Erityisesti se rakasti poraamista. Sillä poraamismäärällä oli vaikea uskoa, että kyseisessä asunnossa oli enää neliösenttiäkään poraamatonta seinä-, lattia- tai kattopintaa, mutta silti se vain jatkui. Pikkuisen alkoi olla hermo koetuksella, kun se poraamisesta lähtevä meteli oli sellaista, ettei siltä kuullut edes omia ajatuksiaan. Eikä sitä peittänyt mikään: ei korvatulpat, ei kuulokkeista täysillä kuunneltu musiikki, ei mikään. Useasti oli esim. sellainen tilanne, että olisi ollut joku tärkeä puhelu soitettavana, mutta se ei yksinkertaisesti ollut mahdollista siltä meteliltä: kumpikaan puhelun osapuolista ei kuullut toisiaan, ainoastaan sitä helvetillistä jyrinää. Onneksi tällaisissa tapauksissa naapuri yleensä suostui pitämään pienen tauon puhelun ajaksi, kun kävin kauniisti pyytämässä. Jos se kuuli, että joku on ovella. Aina ei kuullut. Mutta joo, tää oli sen tyypin normaalia elämää, hei! Kyllä mun ja muiden talon asukkaiden pitäisi vain sietää se (erityisesti talon vaivaisilla vuokra-asujilla ei sopinut olla mitään sanottavaa siihen, kun Herra Omistusasuja remontoi)! Tai muuttaa muualle. Mä muutin, eikä tarvinnut muuttaa edes maalle. Löytyi kerrostalo, jonka normaalit elämän äänet ei häiritse mua yhtään.
      Minäkin asuin vuosikausia asunnossa kerrostalossa, jossa jossain ylemmän kerroksen asunnossa porattiin, vasaroitiin ja sahattiin lähes päivittäin vuosikausien ajan. Hermot meni sen kuuntelussa. Olisin valittanut asiasta taloyhtiölle mutta vaikka kuinka kävin porraskäytävissä kuuntelemassa en saanut selville mikä nimenomainen asunto se oli.

      Lainaa

    37. Olematon herne 14.7.2024 10:53
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Mitä sitten?: Riippuu kerrostaloista, jos asunosta pääsee suoraan ulos tai esim. luhtikäytävään niin ne on sallittu.
      Ei riipu.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kranssi, ovi, koriste, naapurit, syntymäpäivä, syttärit, syntymäpäiväjuhla, kortti, lappu, viesti