Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Junassa on tunnelmaa

Mitä kaikkea ehtii tapahtua junamatkalla?
Junassa on tunnelmaa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 59 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +855 (1437 ääntä)
      Vähän tuli sellainen olo, että väkisin koitettu vääntää mukahauska teksti, joka tylsyydessään kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

      Lainaa

    2. Tulos: +365 (597 ääntä)
      Tuli sama fiilis kuin ylemmälle kommentoijalle

      Lainaa

    3. Tulos: +289 (655 ääntä)
      Oli väkisin väännettyä tai ei, minua teksti viihdytti.

      Lainaa

    4. Tulos: +235 (421 ääntä)
      Ei kyllä ollut hirveän hauska juttu.

      Lainaa

    5. kettukettunen 17.12.2015 1:09
      Tulos: +233 (293 ääntä)
      Tuli ihan mieleen mun tämän aamuinen bussiseura. Kuvitelkaa vatsakas, 30-50 vuotias, pitkällä parralla varustettu vaalea mies aurinkolasit silmillä pimeänä talviaamuna. Kynsiä ei ole leikannu sitten viime kesän, olemukseltaan moottoripyöräjengiläinen/vanha rokkari. Jupisee siinä vieressä koko bussimatkan jotain hävyttömyyksiä, kuitenkin niin hiljaisella äänellä, että juuri ja juuri ehkä erotan sanan sieltä ja toisen täältä. Ehdin jo nähdä sieluni silmin miten tehdessäni lähtöä tämä mt-potilas/helvetin enkeli iskee puukon mun pernaan. Lähtiessäni vielä katsoin, että puhuuko se ehkä puhelimeen. Ei.

      Lainaa

    6. Tulos: -534 (632 ääntä)
      Odotin että tässä ois tapahtunu jotai mut turhaan.. Btw, vihaan Miljan kaltasia ihmisiä, joille tulee ees mieleen _mennä valittamaan_ jos joku junassa istuu heidän paikallaan. Hei ihan oikeesti mitä väliä sillä on missä sä siel junas istut? Ite suuntaan aina eka sille lipussa näkyvälle paikalle mut jos siin on joku ni meen sitte muualle.

      Lainaa

    7. Kerropa jokin toinen 17.12.2015 2:06
      Tulos: +173 (213 ääntä)
      Odotin jo jotain loppuhuipennusta, mutta jouduin pettymään, kun sitä ei sitten koskaan tullutkaan.

      Lainaa

    8. Tulos: +219 (249 ääntä)
      Toisaalta, jos teemme olettamuksen, että kirjoittaja ei yrittänyt olla hauska - voisi kirjoitustyyliä sanoa maalailevaksi.

      Lainaa

    9. Tulos: +75 (93 ääntä)
      Höh. Mä luulin et ne kamat olis osoitautunu raamatturouvan kamoins...

      Lainaa

    10. Tulos: -293 (341 ääntä)
      Mitä väliä sillä on, missä paikassa junassa istuu. Ja jos nyt jollekkin on elämää suurempi asia päästä paikalleen niin väistän kyllä.

      Lainaa

    11. Tulos: +224 (274 ääntä)
      Harvinaisen paskoja kommentteja.

      Lainaa

    12. Tulos: +41 (63 ääntä)
      Yhteen junaan mahtuu monta hihhulia.

      Lainaa

    13. Tulos: -99 (153 ääntä)
      Pertti: Harvinaisen paskoja kommentteja.
      Moi Milja.

      Lainaa

    14. Tulos: +465 (477 ääntä)
      Hmm: Odotin että tässä ois tapahtunu jotai mut turhaan.. Btw, vihaan Miljan kaltasia ihmisiä, joille tulee ees mieleen _mennä valittamaan_ jos joku junassa istuu heidän paikallaan. Hei ihan oikeesti mitä väliä sillä on missä sä siel junas istut? Ite suuntaan aina eka sille lipussa näkyvälle paikalle mut jos siin on joku ni meen sitte muualle.
      Ketuttaahan se sitten, jos on pidempi junamatka ja et ole päässyt omalle paikallesi. Ja sitten menet jonkun toisen paikalle, joka tulee ja haluaa paikkansa. Siirryt toiseen paikkaan, ja tulee seuraava joka vaatii paikkansa. Pompit siinä sitten puolen tunnin välein...

      Lainaa

    15. Tulos: +162 (264 ääntä)
      Mukava lukea noin hyvin kirjoitettu teksti. 18v ikäisenä kun kykenee kirjoittamaan selkeää äidinkieltä ilman rakenne- ja kielioppivirheitä, on jo poikkeus. Ensimmäisiltä kommentoijilta tämä ei varmasti onnistuisi.

      Lainaa

    16. Tulos: -111 (181 ääntä)
      Dazed: Mukava lukea noin hyvin kirjoitettu teksti. 18v ikäisenä kun kykenee kirjoittamaan selkeää äidinkieltä ilman rakenne- ja kielioppivirheitä, on jo poikkeus. Ensimmäisiltä kommentoijilta tämä ei varmasti onnistuisi.
      Olet oikeassa. Teksti oli virheetön, mutta sisällöltään lapsellinen. Etenkin kommenttiosion "ikkunaan oli yritetty kairata reikä". Ei nyt kuitenkaan takerruta siihen, kahdeksantoistakesäiseltä voi vielä moisia odottaakin.

      Lainaa

    17. Tulos: +291 (301 ääntä)
      Hmm: Btw, vihaan Miljan kaltasia ihmisiä, joille tulee ees mieleen _mennä valittamaan_ jos joku junassa istuu heidän paikallaan. Hei ihan oikeesti mitä väliä sillä on missä sä siel junas istut? Ite suuntaan aina eka sille lipussa näkyvälle paikalle mut jos siin on joku ni meen sitte muualle.
      Mä lippua ostaessani valitsen itselleni parhaan mahdollisen paikan. Miksei nämä toisten paikkojen viejät tee samoin? Jos on ostanut lipun käytäväpaikalle karjavaunuun, niin sitten istuu siellä eikä vie työskentelyhytin ikkunapaikkaa joltain toiselta. Selkeästi näille toisten paikoilla istujillekin on olemassa "parempia" ja "huonompia" paikkoja, mutta eivät vain jostain syystä osaa varata niitä lippua ostaessaan.

      Lainaa

    18. Tulos: +37 (109 ääntä)
      kettukettunen: Tuli ihan mieleen mun tämän aamuinen bussiseura. Kuvitelkaa vatsakas, 30-50 vuotias, pitkällä parralla varustettu vaalea mies aurinkolasit silmillä pimeänä talviaamuna. Kynsiä ei ole leikannu sitten viime kesän, olemukseltaan moottoripyöräjengiläinen/vanha rokkari. Jupisee siinä vieressä koko bussimatkan jotain hävyttömyyksiä, kuitenkin niin hiljaisella äänellä, että juuri ja juuri ehkä erotan sanan sieltä ja toisen täältä. Ehdin jo nähdä sieluni silmin miten tehdessäni lähtöä tämä mt-potilas/helvetin enkeli iskee puukon mun pernaan. Lähtiessäni vielä katsoin, että puhuuko se ehkä puhelimeen. Ei.
      Olipas vähän ontuva tarina. Ensinnäkin, hankala kuvitella henkilö 30-50 vuotta, sillä ei tiedä pitäisikö ajatella jotakin poikaystävän ikäistä vai isän ikäistä. Enemmän aivot menivät solmuun, kun piti kuvitella vanha rokkari/jengiläinen, yhteistä noilla on keskimäärin mustat vatteet. Ja puukotuksesta tuli mieleen, että ehkä olet aika ennakkoluuloinen.

      Lainaa

    19. Tulos: +310 (314 ääntä)
      Hmm: Odotin että tässä ois tapahtunu jotai mut turhaan.. Btw, vihaan Miljan kaltasia ihmisiä, joille tulee ees mieleen _mennä valittamaan_ jos joku junassa istuu heidän paikallaan. Hei ihan oikeesti mitä väliä sillä on missä sä siel junas istut? Ite suuntaan aina eka sille lipussa näkyvälle paikalle mut jos siin on joku ni meen sitte muualle.
      Junat on välilla melko täysiä jolloin sitä saattaa sitten joutua vaihtamaan paikkaansa 4-5 kertaa matkansa aikana jos on ensimmäisellä kerralla suostunut menemään muulle kuin omalle paikalle. Ei sitten muuta kuin viikon reissukamat ja kaksi lasta kainaloon joka pysäkin kohdalla ja könkkäämään niitä käytäviä vaunusta toiseen "anteeksi... Anteeksi... Anteeksi..." Kunnes löytää jostain pari melkein-vapaata paikkaa ennen seuraavaa pysäkkiä. TAI sitten voi mennä paikalleen josta on maksanut ja viettää matkansa rauhassa. Tässä vaan sulle tämmönen toinen näkövinkkeli asiaan :D en voi ymmärtää miksi _valitat_ siitä jos joku haluaa takapuolesi alta oman paikkansa, kun sinä olisit voinut mennä omalle paikallesi alunperinkin ja olla siellä ilman kenenkään hätyyttelyä.

      Lainaa

    20. Seppo Saviniemi 17.12.2015 8:27
      Tulos: +93 (121 ääntä)
      Nyt oli kyllä hirvittävä asiavirhe. Herran kuvaus viittasi pikemminkin hipsteriin eikä hippiin. Näillä kahdella ei ole juuri mitään tekemistä keskenään.

      Lainaa

    21. Tulos: +173 (233 ääntä)
      Siis tämä on näköjään jaettu kavereille. Ehkä Milja ei tiennyt että hänen oli oikeasti määrä kirjoittaa koko kansalle loppuvuoden hauskin ja viihdyttävin tarina josta leivottaisiin ammattikriitikoidenkin ylistämä ilmiö? Itselleni tuo tilannekuvaus kaverin junamatkasta kyllä kelpaisi oikein mainiosti enkä todellakaan ymmärrä mikä eräitä riepoo tai mitä te oikein näistä luulette hakevanne? Entäpä jos ostaisitte liput vaikka teatteriin tai stand up -iltaan?

      Lainaa

    22. Tulos: +75 (93 ääntä)
      mari: Mä lippua ostaessani valitsen itselleni parhaan mahdollisen paikan. Miksei nämä toisten paikkojen viejät tee samoin? Jos on ostanut lipun käytäväpaikalle karjavaunuun, niin sitten istuu siellä eikä vie työskentelyhytin ikkunapaikkaa joltain toiselta. Selkeästi näille toisten paikoilla istujillekin on olemassa “parempia” ja “huonompia” paikkoja, mutta eivät vain jostain syystä osaa varata niitä lippua ostaessaan.
      Ne toisten paikoilla istujat voivat olla myös niitä, jotka ostavat lipun vasta junassa, eivätkä saa paikkalippua. Tai vaihtoehtoisesti istuvat väärässä vaunussa, kuten miulle on pariin kertaan käynyt, kun olen mennyt väärään vaunuun enkä ole tajunnut sitä koska olen löytänyt kuitenkin oikean numeron penkistä. Itse ostan mieluiten lipun etukäteen, koska haluan paikkalipun. Ja ahdistun melkoisesti jos joku istuu paikallani, varsinkin mikäli tämä henkilö sattuu nukkumaan. Antisosiaalisena suomalaisena kun en kehtaa herätellä vieraita ihmisiä, vaikka tiedänkin että niin pitäisi tehdä. Helpompaa matkustaa omalla autolla, ei ainakaan tarvitse puhua vieraille ihmisille. :D

      Lainaa

    23. Tulos: +39 (57 ääntä)
      Markku: Olet oikeassa. Teksti oli virheetön, mutta sisällöltään lapsellinen. Etenkin kommenttiosion “ikkunaan oli yritetty kairata reikä”. Ei nyt kuitenkaan takerruta siihen, kahdeksantoistakesäiseltä voi vielä moisia odottaakin.
      Ei ollut virheetöntä tekstiä. Mutta kieltämättä itsekin panin merkille poikkeuksellisen korrektin kirjoitusasun. Meillä on vielä toivoa.

      Lainaa

    24. Tulos: +55 (77 ääntä)
      Dazed: Mukava lukea noin hyvin kirjoitettu teksti. 18v ikäisenä kun kykenee kirjoittamaan selkeää äidinkieltä ilman rakenne- ja kielioppivirheitä, on jo poikkeus. Ensimmäisiltä kommentoijilta tämä ei varmasti onnistuisi.
      No kyllä juuri tuon ikäisenä kielellinen ulosanti on varmuudella parhaimmillaan itse kullakin. Silloin juuri on takana vuosien ainekirjoitukset, kieliopit ja muut kouluun ja opiskeluun liittyvät asiat. Ja tämän päälle ne ovat vielä kohtuulailla pinnalla, ei hautaantuneena jonnekin syvälle aivojen sopukoihin pelkän käytönpuutteen vuoksi.

      Lainaa

    25. Tulos: +43 (53 ääntä)
      Mä oon aika varmasti tohon samaan herraan törmänny kerran junassa :D Hetki tuli tuijotettua.

      Lainaa

    26. Tulos: +55 (63 ääntä)
      Seppo Saviniemi: Nyt oli kyllä hirvittävä asiavirhe. Herran kuvaus viittasi pikemminkin hipsteriin eikä hippiin. Näillä kahdella ei ole juuri mitään tekemistä keskenään.
      Itellä pisti sama silmään. Harvat hipit käyttää turkisnahkatakkeja.

      Lainaa

    27. kettukettunen 17.12.2015 11:31
      Tulos: +40 (60 ääntä)
      Sortsa: Olipas vähän ontuva tarina. Ensinnäkin, hankala kuvitella henkilö 30-50 vuotta, sillä ei tiedä pitäisikö ajatella jotakin poikaystävän ikäistä vai isän ikäistä. Enemmän aivot menivät solmuun, kun piti kuvitella vanha rokkari/jengiläinen, yhteistä noilla on keskimäärin mustat vatteet. Ja puukotuksesta tuli mieleen, että ehkä olet aika ennakkoluuloinen.
      Ongelmahan siinä iän arvioinnissa oli se, että sitä oli todella vaikea arvioida tyypin ulkonäön takia. Parta ja aurinkolasit peittää melkein koko naaman ja pukeutumisesta en pystynyt päättelemään mitään, muuta kuin, että jengissä ollaan tai sitten ei. Enkä nyt tosissani odottanut, että sieltä puukkoa tulee, mielikuvitus vaan lähti laukkailemaan. Jotain mielenterveys ongelmia kuitenkin tällä heebolla selvästi oli. Olen pahoillani kuin noin ikävästi sain tekstilläni aivosi solmuun.

      Lainaa

    28. Tulos: +14 (26 ääntä)
      kylläh: Vähän tuli sellainen olo, että väkisin koitettu vääntää mukahauska teksti, joka tylsyydessään kaatuu omaan mahdottomuuteensa.
      No siis hei, 3 (kolme!) tuntia junan ravintolavaunussa. Tuohon ei pysty kuin pakon edessä.

      Lainaa

    29. Tulos: +82 (92 ääntä)
      Hmm: Odotin että tässä ois tapahtunu jotai mut turhaan.. Btw, vihaan Miljan kaltasia ihmisiä, joille tulee ees mieleen _mennä valittamaan_ jos joku junassa istuu heidän paikallaan. Hei ihan oikeesti mitä väliä sillä on missä sä siel junas istut? Ite suuntaan aina eka sille lipussa näkyvälle paikalle mut jos siin on joku ni meen sitte muualle.
      Sori vaan, mut ei se ny ihan sama oo mis istuu siel junas. Miks ihmees toisten pitää ängetä muitten paikalle, jos omaki on? Onko niin vaikee valita hyvä paikka junast? Toki ymmärrän niit jotka ostaa junast sen lipun ko silloha ei saa paikkalippuu. Itelle omalle kohalle on sattunu nuin muutamanki kerran, mut on siirtyny muualle ko oon nätisti heille sanonu, et siin o mun paikka. Esim. jos on paljon tavaraa mukana nii miks pitäs alkaa pomppii paikasta toiseen vain sen takii et joku paikanvaltaaja istuu sun paikal?

      Lainaa

    30. Tulos: -26 (52 ääntä)
      kylläh: Vähän tuli sellainen olo, että väkisin koitettu vääntää mukahauska teksti, joka tylsyydessään kaatuu omaan mahdottomuuteensa.
      KOETETTU ei koitettu

      Lainaa

    31. Tulos: +80 (82 ääntä)
      Oon hämmentyny näistä kommenteista. Kyllä mä kohteliaasti sanon, jos joku istuu junassa mun paikalla ja jään siihen sitte odottamaan, että menee johonkin muualle. :D

      Lainaa

    32. Tulos: +110 (112 ääntä)
      Hmm: Btw, vihaan Miljan kaltasia ihmisiä, joille tulee ees mieleen _mennä valittamaan_ jos joku junassa istuu heidän paikallaan. Hei ihan oikeesti mitä väliä sillä on missä sä siel junas istut? Ite suuntaan aina eka sille lipussa näkyvälle paikalle mut jos siin on joku ni meen sitte muualle.
      Olen myös pari kertaa matkustanut junassa joka on täyteen myyty. Eikö silloin ole juurikin oleellista jos olet ollut ajoissa asialla ja saanut paikkalipun junaan, ja sitten kun pääset junaan (esim. joltain muulta pysäkiltä kun junan lähtöasemalta) niin paikkasi onkin viety, jonkun sellaisen toimesta joka mattimyöhäsenä on juuri ja juuri ehtinyt ostaa lipun ja hypätä junaan (tai toisinpäin, hypännyt junaan ja ostanut lipun konnarilta). Kyllä tuossa tilanteessa ehdottomasti vaadin oman paikkani, jonka olen ajoissa varannut ja kenenkään on turha tulla siihen kitisemään mitään.

      Lainaa

    33. Tulos: -32 (46 ääntä)
      564: KOETETTU ei koitettu
      syö pääs. ketään ei kiinnosta sun uikutukset

      Lainaa

    34. Tulos: +52 (56 ääntä)
      Te jotka sanovat, että miksi pitäisi päästä omalle paikalle...Huomatkaa että tämä herra hipsteri/hippi oli lähtenyt jonnekin, ehkä ravintolavaunuun, ja jättänyt tavaransa paikalle, joka ei ollut hänen, sekä sen viereiselle paikalle. ELi täyttänyt kaksi paikkaa, joista (mahdollisesti?) kumpaankaan hänellä ei ollut paikkavarausta sekä jättänyt vielä matkalaukunkin käytävälle. Sen sijaan että olisi esimerkiksi nostanut takin ylähyllylle, ottanut kirjat mukaan ja/tai nostanut ne ja eväsrasian ylähyllylle ja vienyt matkalaukun lokeroon (muutenkaan en ymmärrä, miksi niitä matkalaukkuja pidetään käytävällä, viereisen paikalla tai ylähyllyllä, mistä ne valuvat kuraa ja sulanutta lunta alla istuvien päälle, samaan aikaan kun 90 prosenttia junan säilytyslokeroista näyttää olevan aina tyhjiä...) Ja juu, itse yleensä joko pyydän oman paikkani tai sitten annan olla ja siirryn ravintolavaunuun, jos sellainen sattuu olemaan (kalliitahan nuo mokomat kyllä ovat, jos niissä pitää kolme tuntia tai enemmän viettää). Riippuu mielentilasta ja siitä, kuinka täynnä juna on.

      Lainaa

    35. Tulos: -28 (38 ääntä)
      En jaksanu ees lukea tota

      Lainaa

    36. Tulos: +84 (86 ääntä)
      Kyllä se niin on, että jos on ostanut paikkalipun, niin silloin on oikeus siihen paikkaan, aivan turha kitistä, että mitä väliä muka. Kyllä sillä on väliä, sen takia se paikkakin on valittu. Itse vihaan näitä paikanvaltaajia, jotka eivät välitä toisista, kerrankin minun paikallani istui sellainen, mutta koska viereinen paikka oli vapaa, istuin sitten siihen. Tämä paikanvaltaaja häippäisi nopeasti omille teilleen jättäen kaikki tavaransa penkille, matkalaukkukin oli penkin alla. Kun junaan sitten nousi matkustaja, jonka paikalla minä istuin, ruvettiin ihmettelemään, että mitäs nyt, kun paikanvaltaajaa ei näkynyt. Kerättiin sitten kamat pois ja asetuttiin omille paikoillemme, paikanvaltaaja saapui myöhemmin ja kiikutti kiltisti tavaransa muualle.

      Lainaa

    37. Juuh elikkäs 17.12.2015 18:09
      Tulos: +37 (37 ääntä)
      Pertti: Harvinaisen paskoja kommentteja.
      Onneks täältä kuitenkin löytyy tällaisia helmiä joukosta.

      Lainaa

    38. Tulos: -4 (24 ääntä)
      kylläh: Vähän tuli sellainen olo, että väkisin koitettu vääntää mukahauska teksti, joka tylsyydessään kaatuu omaan mahdottomuuteensa.
      se on "koetettu vääntää"

      Lainaa

    39. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Seppo Saviniemi: Nyt oli kyllä hirvittävä asiavirhe. Herran kuvaus viittasi pikemminkin hipsteriin eikä hippiin. Näillä kahdella ei ole juuri mitään tekemistä keskenään.
      Näin on! Mulla aika jännästi särähti korvaan tuo, että hippiherralla on turkisnahkatakki! :D

      Lainaa

    40. Tulos: +14 (32 ääntä)
      Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka takertuvat tällaisilla seinillä ihmisten kielioppivirheisiin. Haluaisin kysyä, kun luette romaaneja, haittaako teitä ajoittain hassut lauserakenteet ja kielioppivirheet, joita melkein joka opuksesta jonkin verran löytyy? Iskeekö pakottava tarve kommentoida kielioppivirheitä vai pystyykö keskittymään tarinaan ja tunnelmaan? Junakokemus oli viihdyttävää luettavaa! n. 10 vuotta olen käyttänyt aktiivisesti junaa ja kaikenmoisia mestareita on tullut vuosien varrella vastaan. Jutun tyyppi kuuluisi ehdottomasti kärkikohtaamisiin!

      Lainaa

    41. Tulos: +28 (36 ääntä)
      Moraine: Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka takertuvat tällaisilla seinillä ihmisten kielioppivirheisiin. Haluaisin kysyä, kun luette romaaneja, haittaako teitä ajoittain hassut lauserakenteet ja kielioppivirheet, joita melkein joka opuksesta jonkin verran löytyy? Iskeekö pakottava tarve kommentoida kielioppivirheitä vai pystyykö keskittymään tarinaan ja tunnelmaan? Junakokemus oli viihdyttävää luettavaa! n. 10 vuotta olen käyttänyt aktiivisesti junaa ja kaikenmoisia mestareita on tullut vuosien varrella vastaan. Jutun tyyppi kuuluisi ehdottomasti kärkikohtaamisiin!
      Mua ainakin häiritsee jos näen kirjoitusvirheitä. Joskus olen lisännyt pilkkuja koulukirjoihin, kun oikolukija ei ole osannut pilkkusääntöjä. Saa sitten kirjan seuraava omistaja lukea kieliopillisesti oikein olevaa tekstiä :D

      Lainaa

    42. Tulos: +11 (17 ääntä)
      teksti ei ehkä viihdyttänyt, se vaan kertoi kuinka perseestä ihmiset ossaa olla. Miten vitun vaikiaa on mennä omalle paikalleen, kuinka joku voisi olla vain hijoo ja istua eikä saarnata/kertoa. Ja on kiinnostavaa kuinka tarkkaa kuvaillaan miten asiat on.

      Lainaa

    43. Tulos: +42 (44 ääntä)
      Eniten ärsyttää, kun olen varannut junaan allergiapaikan (mulla on vaikea astma, saan hengitysvaikeuksia hajuvesistä ja tupakanhajusta), ja sitten siellä allergiahytissä istuu joku tosi hajuvedeltä löyhkäävä rouva, kynsiään lakkaileva tyttöporukka tai juuri ennen junan lähtöä tupakalla käynyt äijä. Jos junassa on varmaan ainakin 500 muuta paikkaa, niin miksi pitää väkisin tunkea just siihen yhteen allergiahyttiin hajujensa kanssa?

      Lainaa

    44. Tulos: +40 (40 ääntä)
      Kiti: Mitä väliä sillä on, missä paikassa junassa istuu. Ja jos nyt jollekkin on elämää suurempi asia päästä paikalleen niin väistän kyllä.
      Sitä väliä että juna voi joskus tulla niin täyteen ettet mahdu mihinkään, joten ihan mielelläni valitan paikallani istujalle kuin seison koko matkan. Oon nimittäin maksanut myös siitä että saan oman istumapaikan.

      Lainaa

    45. Tulos: +24 (24 ääntä)
      Jos juna tulee ihan täyteen, ei välttämättä ole mukavaa vaihtaa paikkaa joka asemalla kun joku tulee siihen omalle paikalleen. Toimisi ehkä, jos kenelläkään ei olisi omaa paikkaa. Luulen että Milja on osoittanut kirjoituksen kavereilleen, olisi se nyt ihan hauskaa kuulla jos kaverille on käynyt jotain tuollaista.

      Lainaa

    46. Tulos: +17 (19 ääntä)
      "ja ikkunaan oli yritetty kairata reikä.." Olipa teksti väkisin väännetty tai ei, tässä kohtaa mä ainakin naurahdin :D

      Lainaa

    47. Tulos: +13 (23 ääntä)
      Näin kirjallisuusalan ammattilaisena kiinnitin huomiota poikkeuksellisen hyvin kirjoitettuun tekstiin. Jopa siinä määrin, että tämä on ensimmäinen kommenttini tänne, vaikka vuosikausia olen feissarimokia plärännyt. Mikäli kirjoittaja on 18-vuotias: hienoa. Mikäli kirjoittaa hyvin, koska vasta alla YO:t tms.: hienoa. Teksti oli kuvaavaa, joku tos yllä mainitsikin, että maalailevaa ehkä jopa. Yhtä kaikki; lopun termi "kairaus" oli piste i:n päälle. 'Kairaus' on tietynlainen teko, ja jättää tietynlaisen jäljen, ja termin käyttö kertoo Miljasta jotain - hän tietää, että ontolla pyöreällä terällä poraaminen on kairaamista. Ehkä joku tietämättömämpi kirjoittaisi: "...raavittu ympyrää." Loppu ontui, totta. Mutta jos 99% on onnistumista ja 1% epäonnistumista, voidaan todeta, että lopputulos on onnistunut. Toivottavasti Milja lukee tämän. Arvostelen tekstin kirjallisen teoksena, koska sitä se on, sellaiseksi oletan sen tehdyn, ja kannustan ehdottomasti jatkamaan. Pidempien tekstien muodossa. Kuten joku tuossa yllä kirjoitti, vapaasti siteeraten: jos nykypäivänä 18-vuotias kirjoittaa noin, meillä on vielä toivoa. Hienoa työtä!

      Lainaa

    48. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Hmm: Odotin että tässä ois tapahtunu jotai mut turhaan.. Btw, vihaan Miljan kaltasia ihmisiä, joille tulee ees mieleen _mennä valittamaan_ jos joku junassa istuu heidän paikallaan. Hei ihan oikeesti mitä väliä sillä on missä sä siel junas istut? Ite suuntaan aina eka sille lipussa näkyvälle paikalle mut jos siin on joku ni meen sitte muualle.
      On sillä vähän väliä jos juna on täynnä. Ei jaksa koko ajan siirtyä toisten paikoilta. Minä ainakin haluan juuri sille paikalle minkä oon varannu, loput seisokoot. Esim lemmikki vaunussa. Muuten ei ole väliä.

      Lainaa

    49. Tulos: -27 (29 ääntä)
      Niimpä! Suurimman osan ajasta junat kumisee tyhjyyttään - istu sinne minne mahtuu ja ole tyytyväinen. Näin isomman koiran kanssa matkaavana itte ryövään aina ekana ne isoille koirille tarkoitetut tilat. Honasi se lipunmyyjä varata sen mulle tahi ei. Aina jonkun taskukokosen kilpikonnan omistaja tulee sitten kuitenkin häätämään meikän johonkin 0,5x0,5m kopperoon, koska "tässä lipussa lukee että tää on mun paikka!". Kokkeilis ite matkustaa junassa 8 tuntia polvet korvissa.
      Hmm: Odotin että tässä ois tapahtunu jotai mut turhaan.. Btw, vihaan Miljan kaltasia ihmisiä, joille tulee ees mieleen _mennä valittamaan_ jos joku junassa istuu heidän paikallaan. Hei ihan oikeesti mitä väliä sillä on missä sä siel junas istut? Ite suuntaan aina eka sille lipussa näkyvälle paikalle mut jos siin on joku ni meen sitte muualle.

      Lainaa

    50. samaa vanhaa 8.1.2016 5:01
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Miten musta tuntuu että nykyään niin harvassa on oikeasti vilpittömän hauskasti ja hyvin kirjoitettuja pidempiä tekstejä? Tuntuu että nykyään melkein jokanen pidempi fb-päivitys on ihan pakolla väännetty humoristiseksi tarinan kerronnaksi, jolloin se ei sitten ole edes kovinkaan hauskaa

      Lainaa

    51. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Tekstihän oli kuvailevaa ja hyvinkin mielikuvituksellista. :P Hyvä kirjailija tulossa.

      Lainaa

    52. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Siis ei kukaan muu kiinnittänyt huomiota "muinaisen Egyptin" aikaisiin kirjoihin? Olivatkohan papyrusta?

      Lainaa

    53. Tulos: -9 (17 ääntä)
      Kiti: Mitä väliä sillä on, missä paikassa junassa istuu. Ja jos nyt jollekkin on elämää suurempi asia päästä paikalleen niin väistän kyllä.
      Junassa on merkitty paikat ihan senkin takia että jos sattuu onnettomuus niin tietää että kuka on ollu missäkin paikalla ja omaiset saa oikeat ruumiit.

      Lainaa

    54. Tulos: -1 (7 ääntä)
      joo se ns. reikä on jokaisessa ikkunassa mikä on tarkoitettu hätäpoistumistieksi että hajoaa helpommin.

      Lainaa

    55. Tulos: -6 (12 ääntä)
      kettukettunen: Tuli ihan mieleen mun tämän aamuinen bussiseura. Kuvitelkaa vatsakas, 30-50 vuotias, pitkällä parralla varustettu vaalea mies aurinkolasit silmillä pimeänä talviaamuna. Kynsiä ei ole leikannu sitten viime kesän, olemukseltaan moottoripyöräjengiläinen/vanha rokkari. Jupisee siinä vieressä koko bussimatkan jotain hävyttömyyksiä, kuitenkin niin hiljaisella äänellä, että juuri ja juuri ehkä erotan sanan sieltä ja toisen täältä. Ehdin jo nähdä sieluni silmin miten tehdessäni lähtöä tämä mt-potilas/helvetin enkeli iskee puukon mun pernaan. Lähtiessäni vielä katsoin, että puhuuko se ehkä puhelimeen. Ei.
      Etpä voi tietää, jos kyseinen henkilö vaikka kärsikin Touretten syndroomasta.. kaikenlaisia tuomitsevia ihmisiä se leipä elättääkin.

      Lainaa

    56. Tulos: -11 (15 ääntä)
      No on se hurjaa, voi veikkonen! Draaman kaaren lainkaan kärsimättä tämänkin tarinan voisi lyhentää muotoon: "Matkustin junalla".

      Lainaa

    57. Tulos: -6 (6 ääntä)
      se reikä on kaikissa ikkunoissa että lasien väliin tiivistyvä kosteus kuivuisi pois

      Lainaa

    58. Jäykkä raparperi 21.1.2021 4:14
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      .: Junassa on merkitty paikat ihan senkin takia että jos sattuu onnettomuus niin tietää että kuka on ollu missäkin paikalla ja omaiset saa oikeat ruumiit.
      Joo, ja useamman ihmisen kuolemaan johtavassa junaonnettomuudessahan ruumiit löytyykin aina juuri omilta istumapaikoiltaan siisteissä riveissä! :D 
      Ja jos sellainen ihme jostain syystä tapahtuisi, niin hyöty olis silti olematon, koska junilla ei ole olemassa mitään kattavia matkustajaluetteloja lentokoneiden ja laivojen tyyliin.

      Lainaa

    59. Ahdas pulu 21.1.2021 6:25
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      .: Junassa on merkitty paikat ihan senkin takia että jos sattuu onnettomuus niin tietää että kuka on ollu missäkin paikalla ja omaiset saa oikeat ruumiit.
      Joo. Koska ruumiiden tunnistus tosiaan tapahtuu paikkaliput tsekkaamalla.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: juna, kirjat, paikka, ravintolavaunu, joukkoliikenne