Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Hääkuvaaja

Näin hääkuvaaja puhu asiakkaistaan selän takana.
Taustatietoja: "Pekka" on valokuvaaja ja keskustelu on käyty eräässä valokuvausryhmässä. Keskustelun henkilöiden nimiä on muutettu vastaanotettuamme sähköpostia kaikilta Suomen valokuvaajilta. Hääkuvaaja

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 82 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +263 (1031 ääntä)
      Pekka. Sulle ei enää tuu meiltä keikkoja. T. lesta

      Lainaa

    2. Tulos: +966 (1146 ääntä)
      Mun mielestä aika mautonta. "Suljettu ryhmä" on tasan niin suljettu että minäkin tässä kommentoin. Varmasti lähes kaikki ihmiset laskevat työasioista vapaa-ajalla leikkiä mutta harvempi kirjoittaa "hauskat" juttunsa nettiin.

      Lainaa

    3. Tulos: +918 (1016 ääntä)
      Idea photarimeikeistä oli sinänsä ihan hauska ajatusleikkinä. En silti itse koskaan palkkaisi hääkuvaajaa, jonka tietäisin puhuvan asiakkaistaan noin epäkunnioittavasti. (Voisiko Pekka muuten selittää, mikä tuon "enemmän uskiksia helvettiin, kaikki voittaa" -lauseen pointti on? Logiikkaahan siinä ei ole. Jos tarkoitus on esittää, että uskovaiset ovat satuihin uskovia höyrypäitä, onko helvetti silti olemassa siinäkin todellisuudessa? Kenen etu tuolloin olisi, että uskovat joutuisivat sinne ja ennen kaikkea - miksi niin kävisi?)

      Lainaa

    4. Tulos: +149 (455 ääntä)
      Pekka: Toivottavasti ensimmäinen viesti oli vain huono vitsi. Vai voiko joku oikeasti harkita tekevänsä ilkeän, aiheettomasti syyllistävän "pilan" (ilkiteon) eräästä maksavien asiakkaiden elämien suurimmista päivistä? Seuraavat viestisi olivat ikävän tavanomaista "yhyhyy Jumala on satuolento"-kuraa. Siis aivan sama, uskotko Jumalaan vai et. Sinun näkemyksesi uskonnollisista asioista kiinnostaa minua aivan yhtä paljon, kuin minun (hui, monoteistinen!) uskontoni sinua. Tietysti sillä erotuksella, että minua ihan oikeasti ei kiinnosta, siinä missä sinua kiinnostaa niinkin paljon että haluat oikein tulla haukkumaan toisten uskoja ja niiden huonoja puolia. Ja myös sillä erotuksella, että minä en kuvittele uskontoni kiinnostavan ketään muuta kuin minua itseäni, eli en hirveästi viitsi muistutella siitä, miten "väärässä" ja "tyhmiä" toiset ovat. Sitten se viimeinen kommentti. Se vähän pelasti sitä ahterikierintää, millä tämän aloitit. Hienoa, että osaat kuitenkin kunnioittaa toisia ihmisiä ja pitää kiinni positiivisina näkemistäsi asioista. Lisäksi on myös mukava kuulla, ettei koko ulosantisi koostu pelkästä uskovien haukkumisesta. Enkä sano tätä sarkasmilla, vaan aivan tosissani. On myös kiva, ettei olla turhan tiukkapipoisia, vaan että asioille halutaan voida nauraa. Huumorin laatu on kuitenkin asia erikseen. "Uskikset Helvettiin, hyvä juttu" ei yksittäisenä letkautuksena minua hirveästi naurata, mutta se naurattaa, jos joku väittää sitä hyväksi vitsiksi.

      Lainaa

    5. Tulos: +393 (443 ääntä)
      Onneksi Suomessa on niin järkyttävä pula valokuvaajista, että Pekka voi ihan huoletta vittuilla asiakkailleen. Uusia tulee kuitenkin koko ajan ovista, ikkunoista ja yrittävät vielä perkeleet kellaristakin tunkea sisään.

      Lainaa

    6. Tulos: +273 (347 ääntä)
      Olen sitä mieltä, että jos jumala on sekä olemassa että hyvä, niin ei ole väliä mihin jumalaan uskoo tai uskooko mihinkään jumalaan, kunhan toimii toisia kunnioittaen ja ystävällisesti. En tiedä lasketaanko minut sitten ateistiksi vai agnostikoksi, hälläväliä. Joka tapauksessa toi kuvaaja voisi olla naureskelematta toisten valinnoille, se että joku uskoo Jeesuksen pelastavan on ainakin mulle niin kauan Ok, kun kenenkään oikeuksia ei poljeta.

      Lainaa

    7. Tulos: +94 (132 ääntä)
      Em-täti: Minä olin täällä
      Voisitko myös mennä pois?

      Lainaa

    8. Tulos: +244 (268 ääntä)
      Voi, Pekka, Pekka. Niin hyvä kuvaaja mutta ei niin hyvä että kannattaisi arvostella asiakkaita. Ammattikuvaajathan jättää omat mielipiteet kotiin kun keikalle lähtee.

      Lainaa

    9. Tulos: -128 (252 ääntä)
      Aika jännä. Ite opiskelen täl hetkel sairaanhoitajaks ja meit ollaa alust asti informoitu et siit tulee vuosi linnaa, jos potilaasta kertoo ulkopuoliselle (tai someen) tunnistettavin merkein. Vaik ala on iha eri valokuvaajaan verrattuna ni kai siinki tulee joku lakipykälä vastaa, et saak asiakast tms. pilkata tunnistettavin merkein (täs kohtaa naimisiin menevä lestadiolainen) somessa? Just wondering, joku saattaa tietää paremmi.

      Lainaa

    10. Lestan avo 7.1.2016 4:46
      Tulos: +138 (164 ääntä)
      Saa nähä, lentääkö paska tuulettimeen vai saako tää olla pääosin rauhassa koska kyse on lestadiolaisista :D toki lestadiolaiset itsekkin käyttävät nettiä ja pystyvät ärähtämään jos haluavat. Toivottavasti tuon nimisiä ammattikuvaajia on ainakin pari FBssä, jos on ainoa niin auts. Tosin ei ois eka kerta kun syytöntä moititaan.. Millon ihmiset oppii, että somessa voi pienestäkin vitsistä tai mielipiteen ilmaisutavasta tulla isompi soppa? Varsinkin jos sen laukoo selvästi yrittäjänä/työntekijänä/tms. Ei paljo auta suljetut ryhmät.. Draamahaaskailukin on ihan kivaa. Doh, tuskin tästä uutta Teri Niittiä tulee.

      Lainaa

    11. Tulos: +79 (99 ääntä)
      Jokainenhan on vastuussa siitä mistä kirjoittaa netissä ja tässä asia on todettu ehkä huumoriarvottomasti ja joitakin loukaavasti. Toki mielipide itse kullakin saa ja pitääkin olla, mutta jos tässä pyyttettömästi kysyttiin että kannataisiko photoshoppailla meikkiä ihmisille jotka ei meikkaa, olisi asia kannattanut esittää hieman neutraalimmin. Vitsit voi vitsailla kaverien kesken.

      Lainaa

    12. Tulos: +252 (270 ääntä)
      No nyt osui Pekalla kakki tuulettimeen. Ammatti-ihminen voi omassa pikku päässään vitsailla asiakkaistaan niin paljon kun tykkää, mutta siinä vaiheessa kun ruvetaan julkisesti irvailemaan, mennään metsään ja pahemman kerran. Minä olen itse pienyrittäjä ja toisinaan tulee vastaan duuneja joista irtoaisi vaikka miten hillittömiä pilatarinoita ja muka-hauskoja vinoilujuttuja, suoranaista vittuiluakin vaikka, mutta eipä ole tullut koskaan mieleen niitä ääneen lausua saati nettiin näpytellä. Ne asiakkaat kuitenkin tuovat leivän meikäläisen pöytään ja ehkä miettivät mielessään että satans mikä friikki sitä tulikin palkattua, tästä irtois kyllä hyvät naurut netissä...

      Lainaa

    13. Tulos: -185 (237 ääntä)
      XX: Pekka. Sulle ei enää tuu meiltä keikkoja. T. lesta
      Miksi lestalla on intterweppi??! Straight to Hell! Go Pekka!
      XX: Pekka. Sulle ei enää tuu meiltä keikkoja. T. lesta
      Miksi lesta käyttää intterweppiä? Straight to Hell! Go Pekka!

      Lainaa

    14. Tulos: +125 (163 ääntä)
      khaleesi: Aika jännä. Ite opiskelen täl hetkel sairaanhoitajaks ja meit ollaa alust asti informoitu et siit tulee vuosi linnaa, jos potilaasta kertoo ulkopuoliselle (tai someen) tunnistettavin merkein. Vaik ala on iha eri valokuvaajaan verrattuna ni kai siinki tulee joku lakipykälä vastaa, et saak asiakast tms. pilkata tunnistettavin merkein (täs kohtaa naimisiin menevä lestadiolainen) somessa? Just wondering, joku saattaa tietää paremmi.
      Kummin kaiman koira sano, että jos netissä sanoo pahasti toisesta niin saa elinkautisen. Juridinen vaitiolovelvollisuus on hieman eri hoitohenkilökunnalla, kuin yksityisyrittäjällä. Asian moraalisuus ja järkevyys asiakassuhteiden kannalta on sitten aivan toinen juttu. Ja jos tuosta viestistä pystyt asiakkaat tunnistamaan, niin kannattaapi lähettää CV keskusrikospoliisille. Luulen että heillä voisi olla käyttöä meediotaidoillesi. Nautin tästä peppukivusta

      Lainaa

    15. Ai kuka Pekka 7.1.2016 7:24
      Tulos: +154 (184 ääntä)
      Etunimi Pekka sukunimi työtön

      Lainaa

    16. Mother of Vile Excrement 7.1.2016 7:40
      Tulos: -44 (138 ääntä)
      Kala: Seuraavat viestisi olivat ikävän tavanomaista “yhyhyy Jumala on satuolento”-kuraa. Siis aivan sama, uskotko Jumalaan vai et. Sinun näkemyksesi uskonnollisista asioista kiinnostaa minua aivan yhtä paljon, kuin minun (hui, monoteistinen!) uskontoni sinua. Tietysti sillä erotuksella, että minua ihan oikeasti ei kiinnosta, siinä missä sinua kiinnostaa niinkin paljon että haluat oikein tulla haukkumaan toisten uskoja ja niiden huonoja puolia. Ja myös sillä erotuksella, että minä en kuvittele uskontoni kiinnostavan ketään muuta kuin minua itseäni, eli en hirveästi viitsi muistutella siitä, miten “väärässä” ja “tyhmiä” toiset ovat.
      Mutta piti kuitenkin tässä päästä asiasta kertomaan oikein pitkän kaavan mukaan, vaikka ei yhtään kiinnostanut?

      Lainaa

    17. Tulos: +26 (38 ääntä)
      Jeps: Olen sitä mieltä, että jos jumala on sekä olemassa että hyvä, niin ei ole väliä mihin jumalaan uskoo tai uskooko mihinkään jumalaan, kunhan toimii toisia kunnioittaen ja ystävällisesti. En tiedä lasketaanko minut sitten ateistiksi vai agnostikoksi, hälläväliä. Joka tapauksessa toi kuvaaja voisi olla naureskelematta toisten valinnoille, se että joku uskoo Jeesuksen pelastavan on ainakin mulle niin kauan Ok, kun kenenkään oikeuksia ei poljeta.
      Tää on musta tosi viisas sitaatti https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/10/3a/fc/103afce815c25b7f62200ec97e1d6853.jpg

      Lainaa

    18. Tulos: -82 (190 ääntä)
      Kun joku nauraa Kimeille ja Putineille ja heidän "ihmeteoilleen", se on ihan jees. Mutta kun jumalaa sanotaan satuhahmoksi niin helvetti on irti. Miten ne eroo toisistaan? Paitsi et toinen on totaalinen satuhahmo ja muut reaalimaailman ihmisiä. Rumasti tehty silti Pekalta vaikka hauska juttu olikin. :D

      Lainaa

    19. eriparisukka 7.1.2016 9:14
      Tulos: +109 (171 ääntä)
      Toivottavasti Pekan asiakasvirta tyrehtyy tähän. On sitten mitä mieltä kenenkään uskonnosta tms. tahansa niin alkeellisin oppi asiakaspalvelussa on että sitä ei ruveta varsinkaan ammattinsa varjolla arvostelemaan. Aika naurettava virhe.

      Lainaa

    20. Tulos: +141 (165 ääntä)
      eriparisukka: Toivottavasti Pekan asiakasvirta tyrehtyy tähän. On sitten mitä mieltä kenenkään uskonnosta tms. tahansa niin alkeellisin oppi asiakaspalvelussa on että sitä ei ruveta varsinkaan ammattinsa varjolla arvostelemaan. Aika naurettava virhe.
      Ylipäätään alkeellisin oppi kanssakäymisessä ihmisten kanssa on, että Pekan tyylinen spedeily on sivistymätöntä ja typerää. Kymmenvuotiaana tuollainen voi olla ihan hauskaa, mutta aikuisen pitäisi kyetä ajattelemaan asioita sen verran monelta suunnalta, että pystyy kunnioittamaan edes vähän jokaisen vakaumusta, mielipidettä tai muuta sinne päin viittaavaa.

      Lainaa

    21. Tulos: +68 (84 ääntä)
      mo: Kun joku nauraa Kimeille ja Putineille ja heidän “ihmeteoilleen”, se on ihan jees. Mutta kun jumalaa sanotaan satuhahmoksi niin helvetti on irti. Miten ne eroo toisistaan? Paitsi et toinen on totaalinen satuhahmo ja muut reaalimaailman ihmisiä.
      Kokeile nauraa Kimille ja Putinille heidän omalla maallaan, niin vertauksesi saa hitusen järkeä. Tietysti ihmiset loukkaantuvat, kun heidän arvomaailmansa kiintopistettä loukataan!

      Lainaa

    22. Tulos: +33 (71 ääntä)
      No olipas typerää, ja aika vihaluonteisia kommentteja tuli muiltakin, esim Jyriltä. Itse pidän sitä paljon naureettavampana kuin satuihin uskomista, että ihmiset oikeasti ajattelevat että tiiviissä uskonyhteisöissä kaikki ovat siellä tosissaan omasta halustaan ja noudattavat sääntöjä sisäisen motivaation johdosta. Toki suurin osa varmaan tällaisia on, mutta lienee joukossa vielä muutama olosuhteiden ja sosiaalisen ympäristönsä uhrikin. Ja nämä yhteisöt kyllä kokevat ihan tarpeeksi pilkkaa muutenkin, oli jäsenet sitten oikeasti uskovaisia tai ei. Että onnea vaan "Pekalle" jos tuli 'iso mies' olo kun pääsi vähän naljailemaan kokonaisesta ihmisryhmästä mitä ei itse hyväksy (vaikka tuskin kovin paljon niistä tietääkään). Hänen epäonnekseen lestat ovat aika tiivistä ja yhteisöllistä porukkaa ja todennäköisesti tämäkin "salainen" keskustelu vuotaa yhteisön sisällä yltympäriinsä.

      Lainaa

    23. Tulos: +29 (75 ääntä)
      Mother of Vile Excrement: Mutta piti kuitenkin tässä päästä asiasta kertomaan oikein pitkän kaavan mukaan, vaikka ei yhtään kiinnostanut?
      Ja mitä minä kerroin? Kerroinko minä, mihin uskon? En, en kertonut muuta kuin sen, että uskon yhteen Jumalaan, ja siitähän onkin hyvä lähteä arvailemaan koko arvomaailmani sisältöä. Entä esitinkö mielipiteitäni "Pekan" näkemyksestä uskonnollisiin asioihin? En, enpä muista ollenkaan sanoneeni minkäännäköistä kommenttia mistään uskosta enkä ateismista, enkä yhtään mistään muustakaan näkemyksestä. Minä esitin kommenttini "Pekan" käytöksestä, sillä se minua puolestaan kiinnostaa. Minua kiinnostaa esittää vastalauseeni ilkeilylle, johtui se sitten uskosta, työstä, syntyperästä, ruokavaliosta tai mistä hyvänsä. Pointti siis oli, että mikä järki on pilailla toisten ihmisten uskonnollisesta näkemyksestä, sillä siinähän tulee enemmän tai vähemmän mainostaneeksi, että "minulla itsellänihän on tästä tällainen PAREMPI näkemys". Ainakin ateisteista aika monet (en sano, että välttämättä juuri "Pekka") tykkäävät viisastella sillä, miten uskovat ovat aina tuputtamassa uskoaan muille ja vähättelemässä toisten näkemystä, eivätkä ollenkaan tajua itse tekevänsä tismalleen samaa. On ihan järkevää keskustella asioista, kertoa ystävällisesti olevansa samaa tai eri mieltä, pohtia elämän suuria kysymyksiä yhdessä. Mutta sen kun ihan oikeasti voi tehdä ystävällisesti, loukkaamatta ketään. Sitten jos menee ilkeilyn puolelle, niin tulee vain riitaa ja kehittävän kommunikaation polut katkeavat. (Okei, asiallisestakin keskustelusta joku aina loukkaantuu, ja sitten on henkilökohtaisia mielipide-eroja siitä, mikä on asiallista ja mikä ei. Mutta niin kauan kun pyrkii olemaan ystävällinen kaikille, on tehnyt parhaansa. Kun joltakulta tulee nurinkurista palautetta, niin kannattaa pohtia, olisiko omissa toimissa oikeasti jotain korjaamisen varaa, mutta ei kannata turhaan murehtia jos joku loukkaantuu esim. sukkien väristä.)

      Lainaa

    24. Tulos: +37 (49 ääntä)
      Tylsimys: Voi, Pekka, Pekka. Niin hyvä kuvaaja mutta ei niin hyvä että kannattaisi arvostella asiakkaita. Ammattikuvaajathan jättää omat mielipiteet kotiin kun keikalle lähtee.
      khaleesi: Aika jännä. Ite opiskelen täl hetkel sairaanhoitajaks ja meit ollaa alust asti informoitu et siit tulee vuosi linnaa, jos potilaasta kertoo ulkopuoliselle (tai someen) tunnistettavin merkein. Vaik ala on iha eri valokuvaajaan verrattuna ni kai siinki tulee joku lakipykälä vastaa, et saak asiakast tms. pilkata tunnistettavin merkein (täs kohtaa naimisiin menevä lestadiolainen) somessa? Just wondering, joku saattaa tietää paremmi.
      Opiskelet alaa etkä tiedä mihin vaitiolovelvollisuus perustuu? Ziisös. Eikö niissä monisteissa ja oppikirjoissa ole minkäänlaista viittausta lakiteksteihin? Kaupallinen toimija voi juoruta asiakkaistaan mitä haluaa, mutta vain yhden kerran. Sen jälkeen hänellä ei asiakkaita ole. Voi kuitenkin tulla haaste, sillä palvelun tuottajan ja käyttäjän välinen palvelusopimus perustuu keskinäiseen luottamukseen.

      Lainaa

    25. Tulos: -56 (96 ääntä)
      Tylsimys: Voi, Pekka, Pekka. Niin hyvä kuvaaja mutta ei niin hyvä että kannattaisi arvostella asiakkaita. Ammattikuvaajathan jättää omat mielipiteet kotiin kun keikalle lähtee.
      kuka väitti että kuvaajalla on mielipiteensä työkeikalla kuvatessaan, käsittääkseni hän editoi kuvia työpaikallaan tai kotonaan. näkyy tämä lestojen kulttuuri heti täälläkin taitaa se koira älähtää keneen keppi kolahtaa

      Lainaa

    26. Tulos: +104 (108 ääntä)
      "Suljettu ryhmä" --> myth busted.

      Lainaa

    27. Tulos: -2 (90 ääntä)
      Täytyy myöntää, että vaikka Pekan aloitus"vitsi" oli huono, niin eipä se ole mielestäni näin suuren närän arvoinen. Tuskin Pekka asiakkaille päin naamaa mielipiteitään ilmaisee, ja oma vikansa jos ei osaa varoa sanan leviämistä somessa. Tuskin Pekka oli kuvia oikeasti editoimassa, esitti vain samantasoisen ajatusleikin kuin ensimmäisiä kertoja ryyppäävät nuoret kalsarikänneillessä.

      Lainaa

    28. Tulos: +36 (46 ääntä)
      Naapuri: Tuskin Pekka oli kuvia oikeasti editoimassa, esitti vain samantasoisen ajatusleikin kuin ensimmäisiä kertoja ryyppäävät nuoret kalsarikänneillessä.
      Tuskin Pekka siis oli oikeasti photoshoppaamassa meikkejä kuvien henkilöille.

      Lainaa

    29. Tulos: -21 (43 ääntä)
      Koettaa, ei 'koittaa'

      Lainaa

    30. Parempi ihminen 7.1.2016 13:15
      Tulos: +95 (109 ääntä)
      Itse yrittäjänä ymmärrän, että asiakkaat maksavat palkkani. Ei tulisi ikinä mieleenkään olla noin epäkunnioittava heitä kohtaan!

      Lainaa

    31. Tulos: -31 (103 ääntä)
      Mielensä pahoittajien kokoontumisajot \o/ Käynpä hakemassa popcornia. Lämmittää kylmänä talvipäivänä. Ilmeisesti valokuvaajien välillä on solidaarisuus harvassa, kun suljetun ryhmänkin sisältöä levitellään surutta.

      Lainaa

    32. Feissarimokilta aika paha feissarimoka. 7.1.2016 13:43
      Tulos: +45 (73 ääntä)
      Kannattaa huomioida se, että kenelläkään Pekka -nimisellä valokuvaajalla ei ole tämän"feissarimokan" kanssa mitään tekemistä. "Feissarimokat" on nyt mokannut aika pahasti vaihtamalla nimen siten, että nyt kaikki syyttömät "Pekka" -nimiset saavat kakan niskaansa. Onnistuu se mokaaminen näköjään toisten mokilla mässäileviltäkin.

      Lainaa

    33. Tulos: -24 (60 ääntä)
      Etiikka: Kummin kaiman koira sano, että jos netissä sanoo pahasti toisesta niin saa elinkautisen. Juridinen vaitiolovelvollisuus on hieman eri hoitohenkilökunnalla, kuin yksityisyrittäjällä. Asian moraalisuus ja järkevyys asiakassuhteiden kannalta on sitten aivan toinen juttu. Ja jos tuosta viestistä pystyt asiakkaat tunnistamaan, niin kannattaapi lähettää CV keskusrikospoliisille. Luulen että heillä voisi olla käyttöä meediotaidoillesi. Nautin tästä peppukivusta
      Onko luetunymmärtämisessä vikaa? Jos vielä oikee ajatuksella käyt läpi, voit huomata etten puhukaan "henkilö x sanoi facessa henkilö y:tä kusipääksi -> elinkautinen", vaan siitä että omaa asiakasta/potilasta tms. pilkataan tunnistettavin merkein. Jos nämä mokassaki oleva tyypi on kotoisin jostai käpykylästä ja selittää somes "se lestadiolainen joka menee naimisii" ni summa summarum, ei välttämät tartte kauaa pohtia kenest o kyse.

      Lainaa

    34. Tulos: +109 (127 ääntä)
      Lestadiolaisena mua olis toi Pekan "jekkuidea" naurattanut ilman tuota pilkkaavaa asennetta. Mutta koska asiakkaan vakaumukselle ja sille, että sitä halutaan tuoda esille yhtenä elämän tärkeimmistä päivistä (lestadiolaiset kun yleensä todella tarkoittavat sitä, mitä alttarilla lupaavat, joten hääpäivä on loppuelämän kannalta todella suuri askel), niin ei jatkoon.

      Lainaa

    35. yli opisto hörho 7.1.2016 16:13
      Tulos: +56 (66 ääntä)
      Pekka ei kyllä vaikuta ammattimieheltä. Tai sitten oikeasti olettaa että nykypäivänä internetissä on vielä yksityisyyttä ja "pienen porukan hupia". Ei varmasti olisi halunnut että kyseinen viestiketju pistetään koko kansan nähtäville, mutta niin helppoa se on. Saattaa keikat jäädä vähän vähemmälle tulevaisuudessa. Ei voi syyttää kuin itseään.

      Lainaa

    36. ruttoraatoressi 7.1.2016 17:21
      Tulos: -13 (85 ääntä)
      Ex-lestana nauratti ajatus :D just hyvä läppä. Ei toi Pekka nyt tosissaan ollu sitä tekemäs. :D

      Lainaa

    37. ruttoraatoressi 7.1.2016 17:33
      Tulos: +56 (74 ääntä)
      Toi asiakkaan uskon halveeraaminen meni toki yli ja pahasti.

      Lainaa

    38. Tarkkailija 7.1.2016 17:59
      Tulos: -48 (56 ääntä)
      Samalla kun alkuperäiset nimet on vaihdettu, niin on myös unohdettu vaihtaa nimet kommenteissa. :D Jesse on nähtävästi Jukka.

      Lainaa

    39. Puolikiero_savolainen 7.1.2016 18:20
      Tulos: +49 (53 ääntä)
      "Pekka", kuka maksaa sun palkkasi? Älä unohda sitä koskaan.

      Lainaa

    40. Tulos: +62 (70 ääntä)
      Tarkkailija: Samalla kun alkuperäiset nimet on vaihdettu, niin on myös unohdettu vaihtaa nimet kommenteissa. Jesse on nähtävästi Jukka.
      Jesse on Jeesus.

      Lainaa

    41. jukkapukka 7.1.2016 19:01
      Tulos: +4 (30 ääntä)
      Taitaa Pekka olla kutsunut Jeesusta Jesseksi... Lisää pilkkaa asiasta.

      Lainaa

    42. King Arthur 7.1.2016 19:17
      Tulos: +38 (56 ääntä)
      "se on yhteiskuntakriittinen satiirinen teos" Ai mikä on? Se kun spedeilee somessa? Jotain rajaa siihen kultapojujen omahyväisyyteen jo.

      Lainaa

    43. Tulos: -24 (62 ääntä)
      Uskaltaakohan sitä kukaan missään yhteydessä kohta ilmaista mielipiteitään tai lausua mitään vähääkään epäkorrektia kun kaikki heti nettiin nyt? Kyseessä kumminkin suljettu ryhmä, jossa pieni, tokikin mauton läppä heitettiin. Sitten tänne sen suuremmin miettimättä häpeäpaaluun, ettäs kehtasikin.

      Lainaa

    44. Tulos: +40 (46 ääntä)
      yli opisto hörho: Pekka ei kyllä vaikuta ammattimieheltä. Tai sitten oikeasti olettaa että nykypäivänä internetissä on vielä yksityisyyttä ja “pienen porukan hupia”. Ei varmasti olisi halunnut että kyseinen viestiketju pistetään koko kansan nähtäville, mutta niin helppoa se on. Saattaa keikat jäädä vähän vähemmälle tulevaisuudessa. Ei voi syyttää kuin itseään.
      Tämä toimikoot Pekalle opetuksena. Kyl tuolla asenteella asiakkaat häviää, joskus lipsahtaa sitten vielä vääremässä paikassa. Ja läpän heitto on kyl sit sellasta, että jos omasta mielestäsi heität vitsin ja kukaan ympärilläsi ei naura, niin olikohan se sit niinku sittenkään hyvä läppä? Niinpä niin...

      Lainaa

    45. Tulos: +41 (47 ääntä)
      Eikö nykypäivänä jo tiedetä, että netissä ei ole sellaisia suljettuja ryhmiä, mistä ei koskaan pääsisi omat puheet julkisuuteen? Ei tulisi mieleenkään jauhaa soopaa asiakkaista, oli se sitten omasta mielestä miten hauskaa tahansa. Asiakkaista se ei välttämättä ole hauskaa ja sitten alkaakin olla leipä vähissä. En itsekään ensimmäisenä palkkaisi ihmistä, jonka tietäisin höpötelleen edellisistä asiakkaista ties mitä netissä.

      Lainaa

    46. Tulos: +15 (17 ääntä)
      ALDC: Jesse on Jeesus.
      Ah, no niinpä tietenkin.

      Lainaa

    47. Tulos: -5 (9 ääntä)
      Turkulaiset sadut ovat totta.

      Lainaa

    48. Tulos: -16 (28 ääntä)
      No, olisihan tuo aika hauskaa päästä näkemään valokuvattavien ilme, kun olisi vähän virkistetty naamoja. Sama, jos 5- kokeeseen laittaiskin 8+.

      Lainaa

    49. Tulos: -17 (51 ääntä)
      Kala: Ja mitä minä kerroin? Kerroinko minä, mihin uskon? En, en kertonut muuta kuin sen, että uskon yhteen Jumalaan.... Ynf. Ynf.
      Kalalla on kyllä ehdottomasti päivän paskimmat kommentit.

      Lainaa

    50. Lestadiolainen 9.1.2016 3:07
      Tulos: -18 (58 ääntä)
      Keskiverto Suomalainen ei osaa edes meikata niin hyvin että en panis pahakseni vaikka enemmänkin näkis meikittömiä muijia. Meikkaaminenhan ei ole lestadiolaisten keskuudessa mitenkään kiellettyä vaan se on ennemminkin asia mitä ihmiset eivät halua tehdä ja kumma kyllä että kaikki ymmärtävät sen samalla tavalla. Mistään asioista mitä ulkopuoliset katsovat että "tuo on varmaan niillä kiellettyä kun eivät tee sitä" mikään ei oikeasti ole meiltä kiellettyä, me vaan yksinkertaisesti halutaan elää näin. Täysin vapaaehtoisesti. Ketään ei pakoteta tähän.

      Lainaa

    51. Dillinger (se pizza) 9.1.2016 3:14
      Tulos: -22 (58 ääntä)
      Pekalle propsit. Ihan oikeasti. Itse välttelen viimeiseen asti noita tekopyhiä paskakasoja. Tietäisittepä mitä meistä normaali-ihmisistä puhutaan heidän suljetuissa piireissä niin loppuisi se Pekan juttujen moralisointi.

      Lainaa

    52. Tulos: +10 (38 ääntä)
      Lestadiolainen: Keskiverto Suomalainen ei osaa edes meikata niin hyvin että en panis pahakseni vaikka enemmänkin näkis meikittömiä muijia. Meikkaaminenhan ei ole lestadiolaisten keskuudessa mitenkään kiellettyä vaan se on ennemminkin asia mitä ihmiset eivät halua tehdä ja kumma kyllä että kaikki ymmärtävät sen samalla tavalla. Mistään asioista mitä ulkopuoliset katsovat että “tuo on varmaan niillä kiellettyä kun eivät tee sitä” mikään ei oikeasti ole meiltä kiellettyä, me vaan yksinkertaisesti halutaan elää näin. Täysin vapaaehtoisesti. Ketään ei pakoteta tähän.
      Niinpä. Myöskään tv ei ole kielletty, sieltä vaan tulee aika paljon roskaa. Verhot eivät ole kiellettyjä, ei kukat eikä pelikonsolit. Ei internet, tietokoneet eikä kännykät. Monelle ne on jopa työvälineitä. Ärsyttää ihmisten käsittämättömät ennakkoluulot. Toki piireissä on huonojakin puolia, mutta niistä kun ei ulkopuoliset edes sitten tiedä..

      Lainaa

    53. Tulos: +21 (25 ääntä)
      khaleesi: Aika jännä. Ite opiskelen täl hetkel sairaanhoitajaks ja meit ollaa alust asti informoitu et siit tulee vuosi linnaa, jos potilaasta kertoo ulkopuoliselle (tai someen) tunnistettavin merkein. Vaik ala on iha eri valokuvaajaan verrattuna ni kai siinki tulee joku lakipykälä vastaa, et saak asiakast tms. pilkata tunnistettavin merkein (täs kohtaa naimisiin menevä lestadiolainen) somessa? Just wondering, joku saattaa tietää paremmi.
      Toivottavasti et valmistu aivan pian.

      Lainaa

    54. Tulos: +38 (56 ääntä)
      Lestadiolainen: Keskiverto Suomalainen ei osaa edes meikata niin hyvin että en panis pahakseni vaikka enemmänkin näkis meikittömiä muijia. Meikkaaminenhan ei ole lestadiolaisten keskuudessa mitenkään kiellettyä vaan se on ennemminkin asia mitä ihmiset eivät halua tehdä ja kumma kyllä että kaikki ymmärtävät sen samalla tavalla. Mistään asioista mitä ulkopuoliset katsovat että “tuo on varmaan niillä kiellettyä kun eivät tee sitä” mikään ei oikeasti ole meiltä kiellettyä, me vaan yksinkertaisesti halutaan elää näin. Täysin vapaaehtoisesti. Ketään ei pakoteta tähän.
      Ex-lestana voin sanoa että suurinta paskaa, mitä olen pitkään aikaan kuullut. :D Jos ei noudata näitä "kirjoittamattomia" sääntöjä, kuten meikkauskieltoa, katsotaan kieroon ja jauhetaan paskaa.. Kuitenkin asioita perustellaan että "ne jotka ovat sydämestään uskossa, tekevät automaattisesti oikeita valitnoja (eli yhteisön hiljaisen säännön mukaisia valintoja). 99% lestadiolaisuuteen synnytään, henkinen painostus ja väkivalta on suurta, ajatellaan että muu maailma on paha ja just yksi henkisen väkivallan muoto on tämä "valinnan vapauden" mahdollisuus, joka oikeastaan tarkoittaa sitä että jos meikkaat tai käytät korviksia olet kieltänyt uskosi.

      Lainaa

    55. Tulos: +18 (26 ääntä)
      Kyllähän sekin jo kertoo jotakin, että muita kuin lestadiolaisia kutsutaan epäuskovaisiksi ja ajatellaan kaikkien muiden ihmisten ja myös muiden uskontokuntien edustajien joutuvan helvettiin.

      Lainaa

    56. Lestadiolainen 10.1.2016 1:06
      Tulos: -29 (37 ääntä)
      ….: Ex-lestana voin sanoa että suurinta paskaa, mitä olen pitkään aikaan kuullut. Jos ei noudata näitä “kirjoittamattomia” sääntöjä, kuten meikkauskieltoa, katsotaan kieroon ja jauhetaan paskaa.. Kuitenkin asioita perustellaan että “ne jotka ovat sydämestään uskossa, tekevät automaattisesti oikeita valitnoja (eli yhteisön hiljaisen säännön mukaisia valintoja). 99% lestadiolaisuuteen synnytään, henkinen painostus ja väkivalta on suurta, ajatellaan että muu maailma on paha ja just yksi henkisen väkivallan muoto on tämä “valinnan vapauden” mahdollisuus, joka oikeastaan tarkoittaa sitä että jos meikkaat tai käytät korviksia olet kieltänyt uskosi.
      Oikeassa olet siinä että epäilyttäähän se jos joku alkaa käyttäytymään poikkeavasti, mutta jokainen on veljensä vartija ja siksi se voi tuntua ahdistavalta jos haluaisi pitää korviksia ja meikata. Ei siitä mitään tule koska se herättää vaan niin paljon huomiota ettei halua senkään takia sitä tehdä. Voi tuntua oudolta, mutta minulle ainakin omatunto sanoo selvästi mitä minä voin vapaasti tehdä. Olihan ensimmäisillä ihmisillä omenan syönti syntiä siitä yhdestä puusta, ettei siinä mielessä kummallista olis vaikka meikkaaminen syntiä oliski. En tiedä kun ei ole miehenä tehnyt koskaan mieli meikata.

      Lainaa

    57. Lestadiolainen 10.1.2016 1:10
      Tulos: -32 (42 ääntä)
      ….: Kyllähän sekin jo kertoo jotakin, että muita kuin lestadiolaisia kutsutaan epäuskovaisiksi ja ajatellaan kaikkien muiden ihmisten ja myös muiden uskontokuntien edustajien joutuvan helvettiin.
      Niin se Raamatun mukaan on. Pitäisikö alkaa valehtelemaan jotain muuta kuin mikä Raamatun ilmoitus on?

      Lainaa

    58. Tulos: -2 (38 ääntä)
      Pekka on kuitenkin julkaissut viestinsä "suljetussa" ryhmässä. Mauton saattoi olla juttukin, mutta vielä inhottavampaa että se on nyt julkaistu kaikille. Oletan, että tyyppi on kuitenkin hoitanut työnsä ammattimaisesti ja tämä julkaisu ei hyödytä sen paremmin kuvaajia kuin asiakkaitakaan. Shame on you, kuka sen ikinä tänne lähetitkin.

      Lainaa

    59. Tulos: -21 (43 ääntä)
      Lestadiolainen: Keskiverto Suomalainen ei osaa edes meikata niin hyvin että en panis pahakseni vaikka enemmänkin näkis meikittömiä muijia. Meikkaaminenhan ei ole lestadiolaisten keskuudessa mitenkään kiellettyä vaan se on ennemminkin asia mitä ihmiset eivät halua tehdä ja kumma kyllä että kaikki ymmärtävät sen samalla tavalla. Mistään asioista mitä ulkopuoliset katsovat että “tuo on varmaan niillä kiellettyä kun eivät tee sitä” mikään ei oikeasti ole meiltä kiellettyä, me vaan yksinkertaisesti halutaan elää näin. Täysin vapaaehtoisesti. Ketään ei pakoteta tähän.
      Ite sain turpaan jos en lähteny seuroihin että se siitä vapaaehtoisuudesta. Meikittömät lessumuijat on ihan hirveennäkösiä. Hyi vittu.

      Lainaa

    60. Tulos: +29 (33 ääntä)
      Tässä elämän myötä oon törmänny valitettavan usein tälläisiin Pekan kaltaisiin"asiakaspalvelijoihin". on mennyt osittain usko siihen että saamani palvelu on ollut reilua ja että myyjä on todella halunnut minua auttaa. Olen hieman pyöreä ja viime viikolla menin erääseen urheilukauppaan jossa yksikään nuori pojan kloppi ei viitsinyt tarjoutua palvelemaan minua... Sen sijaan muut naiset kelpasivat varsin hyvin heidän asiakkaiksi. Jäi ostokset tekemättä enkä ihan heti ole samaiseen kauppaan menossa

      Lainaa

    61. Lestadiolainen 10.1.2016 17:28
      Tulos: +5 (25 ääntä)
      ilpo: Ite sain turpaan jos en lähteny seuroihin että se siitä vapaaehtoisuudesta. Meikittömät lessumuijat on ihan hirveennäkösiä. Hyi vittu.
      Trolli

      Lainaa

    62. Tulos: -3 (11 ääntä)
      ….: Ex-lestana voin sanoa että suurinta paskaa, mitä olen pitkään aikaan kuullut. Jos ei noudata näitä “kirjoittamattomia” sääntöjä, kuten meikkauskieltoa, katsotaan kieroon ja jauhetaan paskaa.. Kuitenkin asioita perustellaan että “ne jotka ovat sydämestään uskossa, tekevät automaattisesti oikeita valitnoja (eli yhteisön hiljaisen säännön mukaisia valintoja). 99% lestadiolaisuuteen synnytään, henkinen painostus ja väkivalta on suurta, ajatellaan että muu maailma on paha ja just yksi henkisen väkivallan muoto on tämä “valinnan vapauden” mahdollisuus, joka oikeastaan tarkoittaa sitä että jos meikkaat tai käytät korviksia olet kieltänyt uskosi.
      Taidat olla ei-vanhoillinen? Esikoislestadiolaisilla ei ole yhtään noin tiukkaa.

      Lainaa

    63. Tulos: +11 (35 ääntä)
      ….: Ex-lestana voin sanoa että suurinta paskaa, mitä olen pitkään aikaan kuullut. Jos ei noudata näitä “kirjoittamattomia” sääntöjä, kuten meikkauskieltoa, katsotaan kieroon ja jauhetaan paskaa.. Kuitenkin asioita perustellaan että “ne jotka ovat sydämestään uskossa, tekevät automaattisesti oikeita valitnoja (eli yhteisön hiljaisen säännön mukaisia valintoja). 99% lestadiolaisuuteen synnytään, henkinen painostus ja väkivalta on suurta, ajatellaan että muu maailma on paha ja just yksi henkisen väkivallan muoto on tämä “valinnan vapauden” mahdollisuus, joka oikeastaan tarkoittaa sitä että jos meikkaat tai käytät korviksia olet kieltänyt uskosi.
      Vika on sun kasvattajissa. Ymmärrän että katkeraksi tulee jos joutuu painostusta kokemaan. Mua ei i k i n ä ole pakotettu olemaan uskossa, eikä kyllä mihinkään muuhunkaan (jos koulunkäyntiä ei lasketa). Mua on opetettu ja rakkaudella kasvatettu. Kävin kyllä kokeilemassa miltä ruoho maistuu aidan toisella puolella - ei ainakaan paremmalta. Olin myös sillon yhtä rakas koko perheelle. Näin on mulle parempi, nautin mun elämästä. t. lesta vapaaehtoisesti

      Lainaa

    64. Tulos: +29 (33 ääntä)
      Lestadiolainen: Niin se Raamatun mukaan on. Pitäisikö alkaa valehtelemaan jotain muuta kuin mikä Raamatun ilmoitus on?
      Raamattu ei sano, että vain lestadiolaiset ovat uskovaisia.

      Lainaa

    65. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Lestadiolainen: Oikeassa olet siinä että epäilyttäähän se jos joku alkaa käyttäytymään poikkeavasti, mutta jokainen on veljensä vartija ja siksi se voi tuntua ahdistavalta jos haluaisi pitää korviksia ja meikata. Ei siitä mitään tule koska se herättää vaan niin paljon huomiota ettei halua senkään takia sitä tehdä. Voi tuntua oudolta, mutta minulle ainakin omatunto sanoo selvästi mitä minä voin vapaasti tehdä. Olihan ensimmäisillä ihmisillä omenan syönti syntiä siitä yhdestä puusta, ettei siinä mielessä kummallista olis vaikka meikkaaminen syntiä oliski. En tiedä kun ei ole miehenä tehnyt koskaan mieli meikata.
      Tämä niin kutsuttu omatunto on aika pitkälti vanhemmilta ja ympäristöstä opittuja malleja. Jotkut niistä varmasti ihan relevantteja, toiset taas pikemminkin aiheuttaa pahaa oloa..Miksi pitäisi pelätä, että joku katsoo oudosti kun meikkaa, eikö silloin ongelma ole edelleenkin näissä katsojissa? Minullakin on "omatunto" eli oikeudentaju ja se sanoo, että vanhoillislestadiolaisuudessa on paljon vääryyttä ja henkistä väkivaltaa. Valitettavasti tuo veljen vartija vertaus myös kertoo sen miten yhteisössä suhtaudutaan: jos olet liian erilainen joudut pelkäämään että muut alkavat katsomaan kieroon. Missä on lähimmäisen rakkaus?

      Lainaa

    66. Tulos: +12 (24 ääntä)
      nyk: Vika on sun kasvattajissa. Ymmärrän että katkeraksi tulee jos joutuu painostusta kokemaan. Mua ei i k i n ä ole pakotettu olemaan uskossa, eikä kyllä mihinkään muuhunkaan (jos koulunkäyntiä ei lasketa). Mua on opetettu ja rakkaudella kasvatettu. Kävin kyllä kokeilemassa miltä ruoho maistuu aidan toisella puolella – ei ainakaan paremmalta. Olin myös sillon yhtä rakas koko perheelle. Näin on mulle parempi, nautin mun elämästä. t. lesta vapaaehtoisesti
      Tässä myös näkee erään henkisen väkivallan muodon: katkeraksi leimaaminen kun esittää aiheellista kritiikkiä :D

      Lainaa

    67. Tulos: +5 (15 ääntä)
      Miks meistä ajatellaan aina pahaa :/ yhtä lailla olemme mekin ihmisiä ja samanarvoisia :c tyhmä T:lesta lapsi

      Lainaa

    68. Tulos: -14 (22 ääntä)
      Kylläpäs nyt on paljon hiekkaa useissa vaginoissa. Minkä helvetin takia joku vetää herneen nenäänsä jonkun "Pekan" puheiden takia?

      Lainaa

    69. näinsemenee 12.1.2016 22:00
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Jeps: Olen sitä mieltä, että jos jumala on sekä olemassa että hyvä, niin ei ole väliä mihin jumalaan uskoo tai uskooko mihinkään jumalaan, kunhan toimii toisia kunnioittaen ja ystävällisesti. En tiedä lasketaanko minut sitten ateistiksi vai agnostikoksi, hälläväliä. Joka tapauksessa toi kuvaaja voisi olla naureskelematta toisten valinnoille, se että joku uskoo Jeesuksen pelastavan on ainakin mulle niin kauan Ok, kun kenenkään oikeuksia ei poljeta.
      Jos et usko minkään uskonnon jumalia olevan olemassa, olet ateisti. Jos tämän lisäksi olet sitä mieltä, että uskomuksellesi ("jumalia ei ole olemassa") ei voi hankkia todisteita, olet lisäksi agnostikko. Voit olla myös teistinen agnostikko. Agnostikkous yksinään ei kerro, oletko teisti vai ateisti (jumalaan uskova tai -uskomaton).

      Lainaa

    70. näinsemenee 12.1.2016 22:09
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      siiseli: Tää on musta tosi viisas sitaatti https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/10/3a/fc/103afce815c25b7f62200ec97e1d6853.jpg
      Ja ainoa ihmisryhmä josta löytyy ne jotka eivät hyväksy tätä filosofiaa, ovat uskovat. Ei siis tietenkään kaikki uskovat, mutta heidän keskuudestaan varmiten löytyy.

      Lainaa

    71. pseudotutkimus 12.1.2016 22:57
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Yhtä kansainvälistä palstaa paljon seurailleena olisi oikeasti KOVA houkutus kääntää tämän mokan kommentit ja linkittää ks. palstan amerikkalaisille kiihkouskovaisille. Siellä kun oikeasti uskovat vaahtoavat (ovat useaan kertaan nostaneet esille) että Ruotsi ja sen ympärysmaat ovat melko vähäuskontoisina se lähimpänä helvettiä. Silti, meidän uskonnottomattomassa maassamme, anonyymillä läppäpalstalla jossa uskonnottoman roskasakkimme pohjasakka kokoontuu joka ilta heittämään ala-arvoista läppää, uskovia koskevassa ketjussa suurin osa kommenteista ei liity mitenkään uskontoon ja nekin jotka liittyvät, ottavat enimmäkseen vastustavan kannan uskovien pilkkaamiseen. Koska olen tylsistynyt ja halusin kerätä tästä keskustelusta pikku aineiston toista palstaa varten, tulos on: Uskovia/uskovien vakaumuksia kannattavat kommentit (mm. kritisointi toisten uskomuksien pilkkaamisesta, lestadiolaisiin liittyvien väärinkäsitysten korjaus): 20kpl. Uskovia/uskovien vakaumuksia vastustavat kommentit (mm. pilkkaukselle tukensa antavat, lestadiolaisten toimintatapoja kritisoivat): 11 kpl. Muut/vakaumuksiin liittymättömät kommentit (ehdottomasti suurin osa Pekan ammatin vaarantumiseen liittyvät): 38kpl. Kommentteja yhteensä raflaavat 69kpl. Eli suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta vakaumuksien totuudellisuudesta puhuminen edes siihen liittyvässä ketjussa. Uskovia puolustavissa kommenteissa yleisintä oli yleisestä vakaumuksenvapauden puolustaminen, ja itse vakauksen totuudellisuudesta puhuivat uskovaiset. Pilkan huvittavana pitäminen oli uskontoa vastustavissa kommenteissa yleisempää kuin vakaumuksen oikeellisuuden puolustaminen. Oikeellisuutta puolustivat enimmäkseen vain uskovat. Uskonnottomuus ei siis ainakaan tässä keskustelussa näy uskovien ja uskomusten rienauksena, kuten uskovat kansainvälisissä ketjuissa tykkäävät väittää. Suurinta osaa eivät vakaumukset itsessään voisi vähempää kiinnostaa. Kiinnostavaa.

      Lainaa

    72. Tulos: -9 (11 ääntä)
      pseudotutkimus: Kyllä minusta Suomalaiset (vanhempi polvi) on melko uskovaista kansaa, äänestetään kristillisdemokraatteja jne. Eihän kenenkään uskonnollinen näkökanta tule esiin, jos he kommentoivat aiheeseen X ottamatta kantaa uskonnollisiin näkökulmiin.
      Kyllä minusta Suomalaiset (vanhempi polvi) on melko uskovaista kansaa, äänestetään kristillisdemokraatteja jne. Eihän kenenkään uskonnollinen näkökanta tule esiin, jos he kommentoivat aiheeseen X ottamatta kantaa uskonnollisiin näkökulmiin.

      Lainaa

    73. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Minua ihmetyttävät nämä "lol lestadiolaisia netissä" ihmiset, koska oma kokemukseni asiasta on varsin toisenlainen. Tutulla lestadiolaisperheellä ei ole koskaan ollut tv:tä, mutta tietokone hankittiin paljon ennen, kuin meidän "uskottomalle" perheelle. Moni kyseisen perheen pojista on nykyään ICT-alalla.

      Lainaa

    74. Tulos: +1 (9 ääntä)
      Minä jo luulin että tämä valokuvaajamoka kerää kaikki porukalla nauramaan uskovaisille. Yleensä netissä ei uskovaisille muuta tehdäkään kuin nolata ja pilkata. http://www.feissarimokat.com/2015/12/taivaaseen-ja-takaisin/ Ai niin tässä toisessa mokassa ollaan jo takaisin normi päiväjärjestyksessä

      Lainaa

    75. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Lestan avo: Toivottavasti tuon nimisiä ammattikuvaajia on ainakin pari FBssä, jos on ainoa niin auts. Tosin ei ois eka kerta kun syytöntä moititaan..
      Muuten kauheen hyvä, mutta kun nimi muutettu.

      Lainaa

    76. Tulos: +1 (3 ääntä)
      lapanen: Miksi lestalla on intterweppi??! Straight to Hell! Go Pekka! Miksi lesta käyttää intterweppiä? Straight to Hell! Go Pekka! Miksi Kapanen oletat ettei lestalla vois olla internettiä käytössä? T. Lesta

      Lainaa

    77. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Jeps: Olen sitä mieltä, että jos jumala on sekä olemassa että hyvä, niin ei ole väliä mihin jumalaan uskoo tai uskooko mihinkään jumalaan, kunhan toimii toisia kunnioittaen ja ystävällisesti. En tiedä lasketaanko minut sitten ateistiksi vai agnostikoksi, hälläväliä. Joka tapauksessa toi kuvaaja voisi olla naureskelematta toisten valinnoille, se että joku uskoo Jeesuksen pelastavan on ainakin mulle niin kauan Ok, kun kenenkään oikeuksia ei poljeta.
      Ei se Jumala taida kovin "hyvä" olla :D

      Lainaa

    78. Tahtomatematiikkaa 14.1.2019 6:18
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      khaleesi: Aika jännä. Ite opiskelen täl hetkel sairaanhoitajaks ja meit ollaa alust asti informoitu et siit tulee vuosi linnaa, jos potilaasta kertoo ulkopuoliselle (tai someen) tunnistettavin merkein. Vaik ala on iha eri valokuvaajaan verrattuna ni kai siinki tulee joku lakipykälä vastaa, et saak asiakast tms. pilkata [...]
      Valokuvaajalla tai kaupan kassalla ei ole samanlaista laissa määrättyä salassapitovelvollisuutta kuin terveydenhoidon ammattilaisilla.

      Lainaa

    79. Tulos: -6 (8 ääntä)
      MoniQ: Jokainenhan on vastuussa siitä mistä kirjoittaa netissä ja tässä asia on todettu ehkä huumoriarvottomasti ja joitakin loukaavasti. Toki mielipide itse kullakin saa ja pitääkin olla, mutta jos tässä pyyttettömästi kysyttiin että kannataisiko photoshoppailla meikkiä ihmisille jotka ei meikkaa, olisi asia kannattanut esittää hieman neutraalimmin. Vitsit voi vitsailla kaverien kesken.
      Mietin tässä, että entä jos Pekka olisi vitsaillut esim. mustaihoisen photoshoppaamisesta valkoisemmaksi tai kiinalaisen silmien suurentamisesta? Paskamyrsky. Ehkä Pekka tietää syvällä sisimmässään, että nuo ihmiset uskovat oikein ja se ahdistaa. Valtavasti.

      Lainaa

    80. Simpsakka robotti 17.1.2021 13:14
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      khaleesi: Aika jännä. Ite opiskelen täl hetkel sairaanhoitajaks ja meit ollaa alust asti informoitu et siit tulee vuosi linnaa, jos potilaasta kertoo ulkopuoliselle (tai someen) tunnistettavin merkein. Vaik ala on iha eri valokuvaajaan verrattuna ni kai siinki tulee joku lakipykälä vastaa, et saak asiakast [...]
      Siit ei tul vuos linna jos potilast kert ulkopuolisil! Sovvale!

      Lainaa

    81. Soiva viinirypäle 10.11.2021 18:45
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      illuusia: No olipas typerää, ja aika vihaluonteisia kommentteja tuli muiltakin, esim Jyriltä. Itse pidän sitä paljon naureettavampana kuin satuihin uskomista, että ihmiset oikeasti ajattelevat että tiiviissä uskonyhteisöissä kaikki ovat siellä tosissaan omasta halustaan ja noudattavat sääntöjä sisäisen [...]
      Lestana voin kertoa että keskustelu ei aikanaan levinnyt yltympäriinsä ja että lestat ovat tämmöisiin ennakkoluuloihin aika tottuneita eikä se paljon kiinnosta. Lapsellista toimintaa kyllä pekalta ja mukava huomata että asialliset ihmiset vakaumuksesta riippumatta tuomitsevat Pekan toiminnan ja erityisesti asenteen. Itse en pidä itse vitsiä kovin pahana mutta sen taustalta aistittavissa oleva Pekan asenne kertoo kaikille lukijoille että Pekka on juuri niitä itsensä muiden yläpuolelle asettavia henkilöitä joista kukaan ei tykkää.
      Ja kun puhutaan satuolentoihin uskomisesta niin nämä asiastaan varmat ateistithan ovat pahempia kuin maltilliset uskovaiset. En itsekään siedä fundamentalisteja ja maailmankatsomukseni onkin aika agnostikko-tyyppinen vaikka Lestaksi identifioidunkin (wow, kaikki lestat eivät olekaan ääriajattelijoita, vaan normaaleja ajattelevia ihmisiä jotka pystyvät kyseenalaistamaan myös sen maailmankuvan jotka ovat kasvatuksessaan saaneet!!). Yliluonnollisilla asioilla selitetään vain sellaisia asioita mitä tiede ei pysty selittämään eli mistä ihmisillä ei ole tietoa tai varmuutta. Koska niitä tiede ei pysty selittämään, niin niiltä osin kuin ateisti on niistä uskovaisen kanssa eri mieltä, voidaan sanoa että ateistikin "uskoo" johonkin. Kun taas on tällainen muiden katsomusta kunnioittamaton ateisti, voidaan häntä pitää fundamentalistisempana kuin esimerkiksi minua, maltillista, katsomuksensa kyseenalaistavaa uskovaista.
      95% nuorista lestadiolaisista muodostaa maailmankuvansa juuri näin, eli uskoo tieteeseen, mutta selittää yliluonnollisilla asioilla niitä asioita mitä tiede ei pysty selittämään, tai ei yritäkään selittää. Esimerkiksi kuoleman jälkeinen elämä tai luomiskertomus ei ole sellaisia asioita mitä mikään tieteellinen fakta poissulkisi. Tai no, ymmärrän jos mielessäsi poissulkee, mutta silti ymmärrät mitä tarkoitan.
      Jos taas tapaat lestadiolaisen jolla havaitset taipumusta fundamentalismiin ja joka tekee jotain erittäin kyseenalaista uskontonsa varjolla kuten esimerkiksi suojelee pedofiileja tai muuta vastaavaa, olen kanssasi samalla puolella kun et tykkää heistä tai tuomitset jos hän on syyllistynyt rikokseen. Mutta älä syytä meitä kaikkia siitä. Ja on totta että lestadiolaisuuden sisällä on ollut järjestelmällistäkin "mädännäisyyttä" ja vääriä toimintatapoja erityisesti 70-luvulla. Onneksi siitä on suurimmaksi osaksi päästy eroon ja toivottavasti viimeisistäkin jääristä päästään. Mekään emme ole täydellisiä, mutta tälläkään lauseella ei voida selitellä näitä ongelmia.

      Lainaa

    82. Soiva viinirypäle 10.11.2021 18:55
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      kkk: Tässä myös näkee erään henkisen väkivallan muodon: katkeraksi leimaaminen kun esittää aiheellista kritiikkiä :D
      tyyppi ei tainnut leimata katkeraksi, vaan myönsi että sinut on kasvatettu väärin.
      En vähättele kokemuksiasi, ne ovat varmasti aitoja ja todellisia. Mutta se että olet kokenut tällaista painostusta, ei tarkoita sitä että se olisi lestadiolaisuuden ydintä tai että sitä esiintyisi kaikkialla lestadiolaisuuden piirissä.
      Ymmärrän että sitä esiintyy valitettavan paljon ja moni kokee enemmän tai vähemmän sosiaalista painetta kuulua yhteisöön ja toimia tiettyjen mallien mukaisesti. Erityistapauksissa myös väkivaltaan verrattavaa painostusta esiintyy. Se on yksiselitteisesti väärin.
      Onneksi tilanne on ainakin omien kokemusteni mukaan mennyt paljon parempaan suuntaan ja tällaista esiintyy selvästi vähemmän samalla kun Lestadiolaisuuden sisällä suhtaudutaan paljon avoimemmin asioihin kuin aikasemmin, vaikka vanhoja jääriä löytyy ja saarnaajat puhuvat ettei lestadiolaisuus ole mihinkään muuttunut eikä muutu. Uskon perusteet tuskin muuttuvatkaan mutta ilmapiiri onneksi muuttuu!
      Kasvoin hyvässä ympäristössä ja olin sokea ongelmille, mutta vanhemmiten olen lukenut kirjoja ja kuullut ihmisten kokemuksia ja ymmärrän että erityisesti 70-luvulla on meininki ollut erittäin kyseenalaista. Ja olen sanonutkin että jos meininki olisi nykyään samanlaista, sanoutuisin irti koko liikkeestä saman tien. Toki sillonkin on ollut seurakuntia ja perheitä joissa ilmapiiri ja uskominen on ollut avointa ja luontevaa, mutta erityisesti oulun seudulla ja pohjoisessa on ollut paljon toksista. Osittain tämä jaottelu on havaittavissa vieläkin, olen ainakin itse kokenut jo nuorena että pohjoisessa ollaan ulkoisista, periaatteessa uskomiseen liittymättömissä asioissa (pukeutuminen, urheiluseuroihin kuuluminen, ei-uskovien kanssa ajanvietto, populaarikulttuuri, meikkaaminen, urheilun seuraaminen) paljon tarkempia ja aivan väärällä tavalla.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: valokuvaus, valokuvaaja, hääkuvaus, hääkuvaaja, kuvat, kuva, Photoshop, kuvankäsittely, kuvanmuokkaus, meikki, lestadiolaisuus, uskonto, uskonnot