Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Viiden euron iPad

Liian hyvä ollakseen totta?
Viiden euron iPad

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 54 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +808 (944 ääntä)
      miten meni noin niinku omasta mielestä? :D

      Lainaa

    2. Pahvitonttu 7.1.2016 2:42
      Tulos: +762 (788 ääntä)
      Järki käteen hei! Miksi helvetissä... Äh, ärsyynnyn välillä liikaakin ihmisten tyhmyydestä!

      Lainaa

    3. Tulos: +660 (670 ääntä)
      Kaikki mitä netistä löydät on totta.

      Lainaa

    4. Tulos: +571 (589 ääntä)
      Miten joku voi mennä näihin huijauksiin? Kuinka tynnyrissä kasvatettu Elena voi olla, että antaa pankkitunnuksensa noihin juttuihin? Vielä hauskempaahan on se, että yksi Feissarimokien mainoksista on "Sinut on juuri nyt satunnaisesti valittu juuri nyt klo 2:51:18!..." -tyyppinen mainos :D

      Lainaa

    5. Tulos: +408 (418 ääntä)
      Siis on oikeasti olemassa ihmisiä, jotka menee näihin. Voi luoja.

      Lainaa

    6. totuudensana 7.1.2016 3:09
      Tulos: +49 (73 ääntä)
      Rip

      Lainaa

    7. Tulos: +445 (451 ääntä)
      My bad iBad.

      Lainaa

    8. Tulos: +565 (579 ääntä)
      Sun tililläs on niinku tasan 5€ ja toi on se mihin päätät sen tuhlata?

      Lainaa

    9. tuleva rakennusmestarinainen 7.1.2016 3:14
      Tulos: +267 (283 ääntä)
      Minä ku kerkesin luulla, ettei nykyään nigerialaiskirjeisiin kukkaan usko.. Katotaan vaan, niin seuraavaks tämä neitokainen on menossa ottamaan pikavippiä ku saa niin kätevästi rahaa.

      Lainaa

    10. Tulos: +60 (78 ääntä)
      Ei saatana

      Lainaa

    11. Tulos: +43 (93 ääntä)
      ..jo lapsena opetettiin ettei mitään saa ilmaiseksi. Ei mitään. Ja sitten tapahtuu tällaista ja aletaan kyselemään että missä syyllinen ja kuka on vastuussa.

      Lainaa

    12. Haudankaivaja 7.1.2016 6:15
      Tulos: +197 (243 ääntä)
      Ajatelkaas että monet tuonkaltaiset hötöaivot käyvät äänestämässä eduskuntavaaleissa yms. Ja noita on paljon... tämän takia demokratia ei toimi, vaan tuottaa johtajiksi pelkkiä keskinkertaisia nököhampaita ja itsetuhoisia sosiopaatteja vuosi toisensa jälkeen.

      Lainaa

    13. Tulos: +126 (150 ääntä)
      Haudankaivaja: Ajatelkaas että monet tuonkaltaiset hötöaivot käyvät äänestämässä eduskuntavaaleissa yms. Ja noita on paljon… tämän takia demokratia ei toimi, vaan tuottaa johtajiksi pelkkiä keskinkertaisia nököhampaita ja itsetuhoisia sosiopaatteja vuosi toisensa jälkeen.
      Ja nehän äänestää myös itsensä tasoisia ihmisiä sinne. Tony Halme esim.

      Lainaa

    14. Tulos: +93 (107 ääntä)
      Ihmiset ovat pilanneet internetin.
      Haudankaivaja: Ajatelkaas että monet tuonkaltaiset hötöaivot käyvät äänestämässä eduskuntavaaleissa yms. Ja noita on paljon… tämän takia demokratia ei toimi, vaan tuottaa johtajiksi pelkkiä keskinkertaisia nököhampaita ja itsetuhoisia sosiopaatteja vuosi toisensa jälkeen.
      Haha. Huolestuttavan monen mielestä äänestys kansalaisvelvollisuutena ei meinaa, että mistään pitäisi tietää mitään. Demokratian on ikävä kyllä turha odottaa toimivan jos suurella massalla on väärä (seinästä revitty) mielipide ilman järjen häivää. Äänestämisoikeutta vastaan pitäisi suorittaa pistokoe.

      Lainaa

    15. Tulos: +18 (60 ääntä)
      Haudankaivaja: Ajatelkaas että monet tuonkaltaiset hötöaivot käyvät äänestämässä eduskuntavaaleissa yms. Ja noita on paljon… tämän takia demokratia ei toimi, vaan tuottaa johtajiksi pelkkiä keskinkertaisia nököhampaita ja itsetuhoisia sosiopaatteja vuosi toisensa jälkeen.
      En kyllä syyttäisi "tuonkaltaisia hötöaivoja" väärien henkilöiden äänestämiseen eduskuntavaaleissa. Nuo hötöaivot kuten itse väität on kärpäsenpaskan kokoisia valtameressä lilluvia pikku palasia, verrattuna niihin todellisiin ongelmiin jotka kumpuaa noista fiksuista (omasta mielestään) ja laskelmoivista suojatyöpaikoista nauttivista virkamiehistä. Jotka käy joka vuosi äänestämässä ne samat henkilöt pitämään itsensä vielä lisää siinä työpaikassaan.
      Mari: Siis on oikeasti olemassa ihmisiä, jotka menee näihin. Voi luoja.
      On, ja sen toteamiseen ei ede tarvitse feissarimokia. (valitettavasti jopa uutiset riittää siihen) Ei sillä, mulla on yksi kaveri joka kiusalla täyttää kaiken maailman nigerialaiset postit. Pitää vaan huolta siittä, että mitään oikeaa rahanmenoa ei tapahdu.

      Lainaa

    16. Tulos: +75 (83 ääntä)
      Juuri näiden ihmisten vuoksi kyseiset huijaukset vain lisääntyvät.

      Lainaa

    17. Tulos: +70 (82 ääntä)
      Mari: Siis on oikeasti olemassa ihmisiä, jotka menee näihin. Voi luoja.
      Tietenkin. Ei kai kukaan huijaisi, ellei olisi tarpeeksi tyhmiä uhreja jonottamassa ja ahneus syöttinä. Osittain samaa väkeä kuin ne, jotka seisovat kaksi tuntia jonottamassa "ilmaisia ämpäreitä". Nämä "ilmoitukset" ja "mainokset" on tarkoituksella tehty niin tökeröiksi, että niihin menisivät vain vähälahjaiset, joilla ei aikanaan ole eväitä ryhtyä vastatoimiin. Ei kehdata esim. rikosilmoitusta tehdä, vaikka selvästä petoksestaon kyse. Hyvä jos älytään se tili jäädyttää. Mikä muuten estää avaamasta samalla uutta käyttötiliä ja hankkimasta uusia pankkitunnuksia siihen - M.O.T.

      Lainaa

    18. keksi-ikäinen ukko 7.1.2016 11:53
      Tulos: +40 (48 ääntä)
      Virkaholhoukseen!

      Lainaa

    19. Tulos: +74 (84 ääntä)
      Mua ärsyttää aina nuo mainokset joita on joka sivulla monta kappaletta. Siis nuo "onneksi olkoon olet 999.999. kävijä ja olet voittanut sitä ja sitä" tai "sinut on valittu alueeltasi siihen ja siihen". Oon aina aatellu et miks noita turhia ärsyttäviä juttuja pitää olla olemassa kun eihän kukaan oo niin tyhmä että uskoo niitä. Jo se seikka että niitä näkee monta yhtä aikaa pitäis saada hälytyskellot soimaan. Olin näköjään väärässä.

      Lainaa

    20. Tulos: -4 (36 ääntä)
      Hopssan: Tietenkin. Ei kai kukaan huijaisi, ellei olisi tarpeeksi tyhmiä uhreja jonottamassa ja ahneus syöttinä. Osittain samaa väkeä kuin ne, jotka seisovat kaksi tuntia jonottamassa “ilmaisia ämpäreitä”. Nämä “ilmoitukset” ja “mainokset” on tarkoituksella tehty niin tökeröiksi, että niihin menisivät vain vähälahjaiset, joilla ei aikanaan ole eväitä ryhtyä vastatoimiin. Ei kehdata esim. rikosilmoitusta tehdä, vaikka selvästä petoksestaon kyse. Hyvä jos älytään se tili jäädyttää. Mikä muuten estää avaamasta samalla uutta käyttötiliä ja hankkimasta uusia pankkitunnuksia siihen – M.O.T.
      Ne ehkä joskus tehtiin tarkoituksella tai tarkoituksettomasti tökeröiksi. Mutta jos nykyään katsoo noita niin ne ovat todella hyvin ja aidon näköisiä sivustoja. Yleensä ainoat virheet näkyy vaan jos avaa saman sivun uudelleen, ja huomaakin että "mukamasten vaihtuvat ja päivittyvät"kuvat eivät ole laisinkaan muuttuneet. Harva ihminen, fiksu tai tyhmä vaan menee sivuille useampaa kertaa.

      Lainaa

    21. häpätihäppää 7.1.2016 12:39
      Tulos: +31 (85 ääntä)
      "milläs maksaa kun ei oo verkkopankkitunnuksia?" onkohan tämä sukupolvi ikinä kuullut pankista, joka on ihan fyysisesti olemassa :o

      Lainaa

    22. Tulos: +18 (76 ääntä)
      Mä en todellakaan ole mikään elitisti vaan persaukinen keskivertosuomalainen, mutta alan tajuta, mitä Ekonomisti Kangasharju ajoi takaa sillä, että köyhät eivät osaa käyttää rahaa, joten niille ei tulisi antaakaan rahaa (josta aiemmin olin täysin eri mieltä). Jos tosiaan käyttää viimeiset roposensa nigerialaiskirjeeseen, niin... Tässä keississä tosin paistaa ehkä enemmän tyhmyys kuin köyhyys, mutta onko köyhyys Elenan kohdalla enemmänkin seurausta tyhmyydestä.

      Lainaa

    23. Tulos: +37 (61 ääntä)
      häpätihäppää: “milläs maksaa kun ei oo verkkopankkitunnuksia?” onkohan tämä sukupolvi ikinä kuullut pankista, joka on ihan fyysisesti olemassa
      Miksi maksaa pankille about 5€ siitä, että saa laskut maksettua? 5€ per lasku muodostaa aika suuren summan.

      Lainaa

    24. Tulos: -23 (57 ääntä)
      Arv. nim. Haudankaivaja Ennen kuin arvostelet tätä tällä hetkellä käytössämme olevaa demokratiaa, esittänet ystävällisesti paremman ja toimivamman tavan hallintoa varten. Anarkia vai suorastaan nihilismi? Itse olen tosiaan sen verran vanhan kasvatuksen henkilö, että äänestäminen on velvollisuus ja vain niillä, jotka ovat äänestäneet, on varaa valittaa vallitsevista olosuhteista. Muut - ml. nim. Haudankaivaja - pitäkööt, tässä Juicea lainatakseni, turpansa kiinni!

      Lainaa

    25. marsipaanipossu 7.1.2016 13:26
      Tulos: +81 (101 ääntä)
      Huijaukseen menemistä enemmän mua ärsyttää toi vikan kommentin valitus. Ihan ku se ois nyt sitten pankin syy ettei niitä laskuja voi maksaa kun ei ole pankkitunnuksia. Että onnistutaan taas syyttämään muuta maailmaa tilanteesta joka on aiheutunut pelkästään omasta tyhmyydestä.

      Lainaa

    26. Rahankäyttö on taito 7.1.2016 14:00
      Tulos: +20 (50 ääntä)
      Sprikles: Mä en todellakaan ole mikään elitisti vaan persaukinen keskivertosuomalainen, mutta alan tajuta, mitä Ekonomisti Kangasharju ajoi takaa sillä, että köyhät eivät osaa käyttää rahaa, joten niille ei tulisi antaakaan rahaa (josta aiemmin olin täysin eri mieltä). Jos tosiaan käyttää viimeiset roposensa nigerialaiskirjeeseen, niin… Tässä keississä tosin paistaa ehkä enemmän tyhmyys kuin köyhyys, mutta onko köyhyys Elenan kohdalla enemmänkin seurausta tyhmyydestä.
      Harva tätä ymmärtää. Sen sijaan tuohtuu että miten kehtaa väittää näin. Köyhyys ei välttämättä ole köyhän omaa syytä, mutta voi se hyvinkin siihen vaikuttaa (tähän tietenkin vaikuttaa enemmän perhetaustat jne., mutta ei mennä nyt siihen). Suomen lottovoittajista löytyy suuri määrä sellaisia, jotka ovat saaneet pari miljoonaa käteen, ja pari vuotta myöhemmin ovat olleet jälleen köyhiä. Rahaa ei ole totuttu käyttämään, joten ne ovat menneet sen sileän tien ja jäljelle on yleensä jäänyt hyvin vähän näytettävää (velkoja yleensä). Tämän takia myöskään rahan antaminen ei yleensä ole parasta mahdollista apua avuntarvitsijoille.

      Lainaa

    27. Tulos: +69 (81 ääntä)
      Kysynpä vaan että miksi kuolettaa verkkopankkitunnukset? Niillähän niitä asioita voi verkkopankissa hoitaa. Tuskin olet käyttäjätunnusta, salasanaa ja avainlukulistaa heille sentään lähettänyt? Jos olet niin Ribs in Peaces :)

      Lainaa

    28. Tulos: +17 (55 ääntä)
      Wiltsu: Ja nehän äänestää myös itsensä tasoisia ihmisiä sinne. Tony Halme esim.
      Tosin ei se Halme ole Suomelle mitään pahaa aiheuttanut toisin kuin esim. Katainen, Orpo ja Stubb.

      Lainaa

    29. Tulos: -8 (44 ääntä)
      Aura: Ihmiset ovat pilanneet internetin. Haha. Huolestuttavan monen mielestä äänestys kansalaisvelvollisuutena ei meinaa, että mistään pitäisi tietää mitään. Demokratian on ikävä kyllä turha odottaa toimivan jos suurella massalla on väärä (seinästä revitty) mielipide ilman järjen häivää. Äänestämisoikeutta vastaan pitäisi suorittaa pistokoe.
      Neuvostoliitto ja pohjois-Korea houkuttaa?

      Lainaa

    30. Tulos: +45 (53 ääntä)
      häpätihäppää: “milläs maksaa kun ei oo verkkopankkitunnuksia?” onkohan tämä sukupolvi ikinä kuullut pankista, joka on ihan fyysisesti olemassa
      Mokan nainen oli kyllä 30-40-vuotias mamma.

      Lainaa

    31. Tulos: +14 (28 ääntä)
      Just vähän aikaa sitten eräs tuttu yli 30v nainen haksahti Canada Goose-huijaukseen. Ei voi ymmärtää.

      Lainaa

    32. Tulos: +50 (58 ääntä)
      Elena puhuu iBadista, onkohan se Elenan oma tahaton tai tahallinen kirjoitusvirhe vai onko siinä huijauksessa vieläpä ollut ihan oikeasti että iBad?! :D Luulisi jo sen sanovan jotaki, jos muuten ei ihan leikkaa, että viiden euron omppuvehje ei olekaan totta.

      Lainaa

    33. Tulos: +44 (58 ääntä)
      hmm: En kyllä syyttäisi “tuonkaltaisia hötöaivoja” väärien henkilöiden äänestämiseen eduskuntavaaleissa. Nuo hötöaivot kuten itse väität on kärpäsenpaskan kokoisia valtameressä lilluvia pikku palasia, verrattuna niihin todellisiin ongelmiin jotka kumpuaa noista fiksuista (omasta mielestään) ja laskelmoivista suojatyöpaikoista nauttivista virkamiehistä. Jotka käy joka vuosi äänestämässä ne samat henkilöt pitämään itsensä vielä lisää siinä työpaikassaan.
      Kyllä suurempi osa äänestäjäkunnasta on huonosti koulutettuja, kuin l'eminence gris virkamiehiä. Perussuomalaisten nousu viime vaaleissa sen osoitti: on valtaisa äänestäjäkunta, johon on helppo vedota populismilla, ja jolla ei ole minkäänlaista kriittisen ajattelun kykyä. Jos kaikilla suomalaisilla omaisivat vähän kriittistä ajattelukykyä, ja jaksaisivat käyttää pienenkin määrän aikaa politiikkaan perehtymiseen, koko poliittinen maailma näyttäisi hyvin erilaiselta. Valitettavasti äänioikeus ei sisällä perehtymisvelvollisuutta, ja suuri osa kansasta äänestää huonoin perustein. Väitän, että suurempi syy siihen samojen naamojen pyörimiseen on kahdessa asiassa. Ensimmäisenä pitää muistaa, että vaaleissa voi äänestää vain ehdolle asettuneita. Näitä ei ole äärettömän paljon. Toisekseen, tuntemattomasta ehdokkaasta ei koskaan voi olla yhtä varma kuin tutusta. Vaikka tuntematon olisikin oikeasti lähempänä omia arvoja, keskimäärin äänestetään sitä mediasta tuttua tai omaa puolituttua, koska niistä tietää enemmän. Varsinkin medianäkyvyys on hyvin tärkeä osa saman ryhmän valikoitumista: politiikassa olevilla on jo valmiiksi mediakontakteja, joten heidän on helpompi saada näkyvyyttä kuin uusien ehdokkaiden. Verkostojen kautta on helpompi vaikuttaa mielekkäältä ehdokkaalta äänestäjille kuin tyhjästä ponnistavalla, joten vanhoilla nimillä on ihan valtakunnallisissa vaaleissa valtava etu. Ei ne virkamiesten äänet kovin merkittävä osa kokonaispottia ole (ääni per henkilö, heitä on vähän): vaikutusvalta esim. juurikin TV-esiintymisissä, ja median luoma mielikuva taas on. Vaalit nyky-yhteiskunnassa ovat ennenkaikkea mielikuvamarkkinointia.

      Lainaa

    34. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Kiti: Kaikki mitä netistä löydät on totta.
      http://www.reactiongifs.us/wp-content/uploads/2014/05/internet_lies_arthur.gif

      Lainaa

    35. Tulos: +20 (32 ääntä)
      Joku Elenan läheinen nyt kipin kapin lähimpään käräjäoikeuteen jättämään hakemus edunvalvojan määräämiseksi. Elena ei selvästikään kykene huolehtimaan asioistaan itsenäisesti :(

      Lainaa

    36. Tulos: +33 (37 ääntä)
      tuleva rakennusmestarinainen: Minä ku kerkesin luulla, ettei nykyään nigerialaiskirjeisiin kukkaan usko.. Katotaan vaan, niin seuraavaks tämä neitokainen on menossa ottamaan pikavippiä ku saa niin kätevästi rahaa.
      Voi kuule, tällä pallolla elää ihmisiä jotka haksahtavat ihan mihin vain. Ja niitä on ihan kaikissa yhteiskuntaluokissa.

      Lainaa

    37. Tulos: +42 (52 ääntä)
      Tiesittekö että nämä huijarit tekevät nämä huijaukset TARKOITUKSELLA todella överiksi, koska usein huijaus jatkuu ja yritetään huijata lisää rahaa ja suurempia summia. Vetämällä huijauksen överiksi, karsitaan itse ajattelevat ihmiset pois, jottei huijaajien tarvitse turhaan yrittää huijata ajattelevilta ihmisiltä rahaa, koska se ei todennäköisesti onnistuisi. Tällöin aika voidaan käyttää kokonaan niiden ihmisten huijaamiseen, jotka eivät osaa ajatella itse, vaan oikeasti olettavat saaneensa nigerian prinssiltä miljoonapalkkion pienestä avusta. Se riittää että 1 tuhansista menee retkuun niin se on jo usein kannattavaa.

      Lainaa

    38. Tulos: +18 (30 ääntä)
      tyttö: Miksi maksaa pankille about 5€ siitä, että saa laskut maksettua? 5€ per lasku muodostaa aika suuren summan.
      Ei kun sieltä pankista voi käydä ihan vaikka tilaamassa ne verkkopankkitunnukset.

      Lainaa

    39. Kriittinen ajattelija 8.1.2016 8:38
      Tulos: -21 (55 ääntä)
      "Kyllä suurempi osa äänestäjäkunnasta on huonosti koulutettuja, kuin l’eminence gris virkamiehiä. Perussuomalaisten nousu viime vaaleissa sen osoitti: on valtaisa äänestäjäkunta, johon on helppo vedota populismilla, ja jolla ei ole minkäänlaista kriittisen ajattelun kykyä" Perussuomalaisten fiksuin kaveri eli Halla-aho on kuitenkin ollut täysin oikeassa maahanmuuttajien suhteen. On huvittavaa seurata kun edes yle ei pysty enää olemaan ongelmista täysin vaiti. Halla-ahon äänestäjissä on sekä korkeasti että vähän koulutettuja.

      Lainaa

    40. Kriittinen ajattelija 8.1.2016 8:41
      Tulos: -19 (37 ääntä)
      Kannattaisi Elearin muistaa sekin fakta, että se joka itsensä ylentää hänet alennetaan. Toisten ihmisten alentava haukkuminen on todella kuvottava piirre ihmisessä.

      Lainaa

    41. Tulos: +29 (39 ääntä)
      häpätihäppää: “milläs maksaa kun ei oo verkkopankkitunnuksia?” onkohan tämä sukupolvi ikinä kuullut pankista, joka on ihan fyysisesti olemassa
      On kyllä, paha vain että pankki ei ole. Omassa pankissani pitää varata aika jos aikoo edes löytää paikalta jonkun ihmisen, ja aikoja saa varata jos aikoo tehdä sijoituksia, tai ostaa vakuutuksen tms. Mikään mummojen laskunmaksu ei niitä kiinnosta, ja rahaa ei käsitellä lainkaan. Mitä käyhyyskeskusteluun tulee, tutkimuksen mukaan jatkuva stressi tyhmentää, joten ihminen jolla on pitkään vaikeuksia saada rahoja riittämään elämiseen on tyhmempi kuin olisi muuten ollut vaikka olisi fiksukin tyyppi. Niinpä kunnon turvaverkosta on kyllä hyötyä, ihmiset saavat sen avulla henkiset resurssinsa riittämään muuhunkin kuin huolissaan olemiseen.

      Lainaa

    42. Tulos: +18 (24 ääntä)
      Yhtä idiootteina pidän ihmisiä jotka jakavat facebookissa mökkikansan tapasten sivustojen huijaus arvontoja. Medialukutaitoa ihmiset!

      Lainaa

    43. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Kyllä, täällä pingo! Sain netistä halvan ibad 4 laitteen, eikä edes tullut myöhempiä laskuja :D

      Lainaa

    44. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Nimestä päätellen "ibad" ei ole mistään kotoisin, joten femmakin on liikaa.

      Lainaa

    45. Tulos: -11 (19 ääntä)
      Niille ketkä ihmettelevät sitä, miten joku voi mennä näihin huijauksiin; Tämä kyseinen tyyppi voi olla joku vanhempi rouva jolla ei ole ollut internetistä mitään kokemusta ja nyt on siirtynyt älypuhenlinaikaan. Kaikke eivät ole olleet netissä yhtä kauaa kuin te.

      Lainaa

    46. Tulos: +9 (17 ääntä)
      Miksiköhän verkkopankki meni käyttökieltoon... No toisaalta ehkä parempi että ei käytä yhtään rahaa omatoimisesti.

      Lainaa

    47. Pankkivirkailija 11.1.2016 10:54
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Soshaku: Kysynpä vaan että miksi kuolettaa verkkopankkitunnukset? Niillähän niitä asioita voi verkkopankissa hoitaa. Tuskin olet käyttäjätunnusta, salasanaa ja avainlukulistaa heille sentään lähettänyt? Jos olet niin Ribs in Peaces
      Jep, pelkkä kortin sulkeminen riittää.

      Lainaa

    48. Tulos: -5 (13 ääntä)
      Elealar: Kyllä suurempi osa äänestäjäkunnasta on huonosti koulutettuja, kuin l’eminence gris virkamiehiä. Perussuomalaisten nousu viime vaaleissa sen osoitti: on valtaisa äänestäjäkunta, johon on helppo vedota populismilla, ja jolla ei ole minkäänlaista kriittisen ajattelun kykyä. Jos kaikilla suomalaisilla omaisivat vähän kriittistä ajattelukykyä, ja jaksaisivat käyttää pienenkin määrän aikaa politiikkaan perehtymiseen, koko poliittinen maailma näyttäisi hyvin erilaiselta. Valitettavasti äänioikeus ei sisällä perehtymisvelvollisuutta, ja suuri osa kansasta äänestää huonoin perustein. Väitän, että suurempi syy siihen samojen naamojen pyörimiseen on kahdessa asiassa. Ensimmäisenä pitää muistaa, että vaaleissa voi äänestää vain ehdolle asettuneita. Näitä ei ole äärettömän paljon. Toisekseen, tuntemattomasta ehdokkaasta ei koskaan voi olla yhtä varma kuin tutusta. Vaikka tuntematon olisikin oikeasti lähempänä omia arvoja, keskimäärin äänestetään sitä mediasta tuttua tai omaa puolituttua, koska niistä tietää enemmän. Varsinkin medianäkyvyys on hyvin tärkeä osa saman ryhmän valikoitumista: politiikassa olevilla on jo valmiiksi mediakontakteja, joten heidän on helpompi saada näkyvyyttä kuin uusien ehdokkaiden. Verkostojen kautta on helpompi vaikuttaa mielekkäältä ehdokkaalta äänestäjille kuin tyhjästä ponnistavalla, joten vanhoilla nimillä on ihan valtakunnallisissa vaaleissa valtava etu. Ei ne virkamiesten äänet kovin merkittävä osa kokonaispottia ole (ääni per henkilö, heitä on vähän): vaikutusvalta esim. juurikin TV-esiintymisissä, ja median luoma mielikuva taas on. Vaalit nyky-yhteiskunnassa ovat ennenkaikkea mielikuvamarkkinointia.
      Lukumäärästähän en puhunut mitään. Varman niitä höttöaivoja on useampia lukumääräisesti. Mutta edelleenkin ongelmana on ne yleensä suojatyöpaikoista nauttivat virkamiehet jokta äänestää ne samat vanhat parrat joidenka mielestä kaikki on niillä ollut niin vitsin hyvin, että eihän nyt mitenkään voi edes ajatella sellaista vaihtoehtoa, että niiden peruskansalaisten oloja parannettaisiin.

      Lainaa

    49. Tulos: +10 (12 ääntä)
      I bad. You good.

      Lainaa

    50. Tulos: +5 (15 ääntä)
      Jaa-a: Neuvostoliitto ja pohjois-Korea houkuttaa?
      Ei, olenhan osa punavihreää kulttuurimarxilaissuvakkilehmistöä. Demokratia on ideana loistava mutta toteutus ontuu hieman. Systeemissä itsessään on tällä hetkellä esimerkiksi se vika, että meillä on edelleen aluekohtainen äänestysjärjestelmä vaikka nykypäivänä parlamentissa istuvalle alueen edustajalle on vähemmän ja vähemmän tarvetta. Alueiden erityisominaisuudet otetaan jo huomioon kun käsitellään maata yhtenäisenä ja tehdään sen mukaista politiikkaa. Toisekseen vaaliehdokkaita on maanlaajuisesti satoja, joka on toisaalta positiivista mutta myös pakkohajauttaa äänet. Puoluejärjestelmä pitää kuitenkin huolen, että moni pakkohajautetuista äänistä ei edes mene henkilölle, jota äänestettiin. Vaalitkin tulisi siis pistää uusiksi, koska siinä missä kansalaismassat äänestävät henkilöä, järjestelmä on tarkoitettu erottelemaan pääasiallisesti puolueita. Joka vaalivuosi myös toistuu trendi, jossa muutama uusi tulokas (joka ei ole jo missi, muusikko tai muu julkkis) pääsee sisään, muutoin samat henkilöt äänestetään valtaan yhä uudelleen vaikka kuinka heidän toimiinsa oltaisiin oltu edellisen kauden aikana tyytymättömiä. Toki se, että ihmiset äänestävät ihmistä jonka tietävät jostain ennalta siksi etteivät jaksa ottaa selvää, lukea yhtäkään puolueohjelmaa tai edes vaivautua tekemään muutamaa vaalikonetta, ei ole millään muotoa demokratian tai valtion vika. Väärällä mielipiteellä meinasin juurikin tätä. Jos perustat mielipiteesi siitä ketä äänestät sille, että se oli telkkarissa, se kertoo hyviä vitsejä, se voitti joskus missikisat tai teillä on sama harrastus, kyseessä on väärä (ja melko järjetön) mielipide. Tai ehkä ennemmin mielijohde, kuin mielipide alkuunkaan.

      Lainaa

    51. Tulos: -4 (16 ääntä)
      Eihä se oo huijaus. Lunastata sen ennen aikoja ulos 5 e kuten sanotaan. Miten kusetus tai huojaus voisi olla kyseessä jossa kyllä ilmotetaan kaikki. Ihan puhelinoperaattorit ja hotellit ym kaikki mainostaa et saa huomion mut sopparis ja ku lukee tarkkaa selvii ettei oo nii halpa. Ihmettelen miten olisi kusetus ku luet ehdot ja hyväksyt ne ? Siel lukee ihan että hyväksyt tiettyyn kk summaan ja klikkaamalla ja tilaamalla hyväksyt ehdot. Sopimus tulee aina lukea ! Jos kirjotan lapul et suostut siirtämään 500 e kk minulle ja katot paperit läpi ja allekirjoitat niin miten olisi kusetus ? Kusetus olisi vain jos niitä ei lukisi ehdoissa jotka ennen hyväksymistä annetaan luettavaksi. Kusetus = poliisi mua on kusetettu ! En omaa laiskuuttani lukenut kaupan ehtoja vaan hyväksyin vain ne vaikka otiskon lisäksi sopimus sisälsi pitkän tekstin. Juu. Suomes jännä juttu näis mite katotaa tulleen kusetetuks. Kirjais ehtoihin että ennen ekaa vuotta kuten puhelin jutuiski ei voisi purkaa sopparii. Olis idiooteil ihmeteltävää ku koittais tehä jutun et hyväksyi omasta tahdosta ne ja tuli siksi kusetetuksi että itelle asia oli ok ja siksi painoi hyväksy.
      Pahvitonttu: Järki käteen hei! Miksi helvetissä… Äh, ärsyynnyn välillä liikaakin ihmisten tyhmyydestä!

      Lainaa

    52. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Aura: Ei, olenhan osa punavihreää kulttuurimarxilaissuvakkilehmistöä. Demokratia on ideana loistava mutta toteutus ontuu hieman. Systeemissä itsessään on tällä hetkellä esimerkiksi se vika, että meillä on edelleen aluekohtainen äänestysjärjestelmä vaikka nykypäivänä parlamentissa istuvalle alueen edustajalle on vähemmän ja vähemmän tarvetta. Alueiden erityisominaisuudet otetaan jo huomioon kun käsitellään maata yhtenäisenä ja tehdään sen mukaista politiikkaa. Toisekseen vaaliehdokkaita on maanlaajuisesti satoja, joka on toisaalta positiivista mutta myös pakkohajauttaa äänet. Puoluejärjestelmä pitää kuitenkin huolen, että moni pakkohajautetuista äänistä ei edes mene henkilölle, jota äänestettiin. Vaalitkin tulisi siis pistää uusiksi, koska siinä missä kansalaismassat äänestävät henkilöä, järjestelmä on tarkoitettu erottelemaan pääasiallisesti puolueita. Joka vaalivuosi myös toistuu trendi, jossa muutama uusi tulokas (joka ei ole jo missi, muusikko tai muu julkkis) pääsee sisään, muutoin samat henkilöt äänestetään valtaan yhä uudelleen vaikka kuinka heidän toimiinsa oltaisiin oltu edellisen kauden aikana tyytymättömiä. Toki se, että ihmiset äänestävät ihmistä jonka tietävät jostain ennalta siksi etteivät jaksa ottaa selvää, lukea yhtäkään puolueohjelmaa tai edes vaivautua tekemään muutamaa vaalikonetta, ei ole millään muotoa demokratian tai valtion vika. Väärällä mielipiteellä meinasin juurikin tätä. Jos perustat mielipiteesi siitä ketä äänestät sille, että se oli telkkarissa, se kertoo hyviä vitsejä, se voitti joskus missikisat tai teillä on sama harrastus, kyseessä on väärä (ja melko järjetön) mielipide. Tai ehkä ennemmin mielijohde, kuin mielipide alkuunkaan.
      Tässä on se ongelma, että vaaleissa miltei väistämättä menee ääniä hukkaan. Suorissa henkilövaaleissa suurin ääniharava pääsee sisään siinä missä 200. eikä äänien määrällä sinäällään ole väliä. Yhdelle henkilölle annetut äänet kynnyksen jälkeen menevät ikäänkuin tyhjiksi; vaaleissa ei annetta toissijaisia ääniä (idea ei tietenkään ole edes toteuttamiskelpoinen), eikä henkilön ylijäämä-äänillä ole mitään virkaa. Täten ihmiset joutuisivat pelaamaan "tämä pääsee varmaan kuitenkin, äänestänpä epävarmempaa"-peliä, joka ei ole tarkoituksenmukaista. Jos henkilöiden äänivaltaa eduskunnassa painotettaisiin äänten määrän mukaan (täten jokainen eduskuntaan päässyt kansanedustaja edustaa suoraan jokaista häntä äänestänyttä), tilanne tietenkin korjautuisi. Tämä tosin aiheuttaneisi paljon muita ongelmia.

      Lainaa

    53. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Totta kai porukkaa menee vieläkin tähän halpaan, miks luulette että niitä huijausmainoksia on edelleen. :D

      Lainaa

    54. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Siinä vaiheessa kun huomaa että ne siellä arvontasivulla olevat Facebook-kommentit ovat kaikki väärennettyjä (eivät tule Facebookista vaan ovat pelkkää staattista tekstiä ja kuvia) pitäisi alkaa hälytyskellot soimaan.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: iPad, tabletti, huijaus, halpa, tarjous